Weggaan is voor de ander altijd pijnlijk in het begin, maar beter dat dan in een relatie blijven hangen die vol zit met twijfel en zelf niet gelukkig zijn. Ik zou de relatie beëindigen en voor je eigen geluk kiezen. Dat is voor hem uiteindelijk ook het beste....quote:Op dinsdag 15 mei 2012 08:34 schreef Luttepetutje het volgende:
Korte extra toelichting... Ik ben niet gelukkig in mijn relatie. Ben dit al een tijdje, maar niets mee gedaan. Want het geluk van mijn partner ging altijd voor. Nu dus echter een oude bekende tegengekomen waarvoor ik toen niet gekozen heb vanwege de huidige partner. Waarom ik die keus toen heb gemaakt heeft meerdere oorzaken, maar heeft weinig te maken met liefde. Meer vlucht gedrag. Nu merk ik echter hoe verkeerd die keuze toen was. Op dat moment won mijn verstand en had ik eigenlijk naar mijn hart moeten luisteren. Overigens is er toen nooit iets tussen ons gebeurt. We weten pas sinds kort wat we toen voor elkaar voelden.
Dus ja, ik weet dat ik mijn partner heel erg veel pijn doe als ik voor mezelf kies. Want hij heeft tot nog toe altijd gedacht dat we gelukkig waren samen en oud zouden worden met z'n tweetjes.
Dat kan wel zo zijn, maar was er toch wel graag zelf achter gekomen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 08:38 schreef Waaghals het volgende:
Onzin je hebt toen niet de verkeerd keuze gemaakt.
In 10 jaar kan veel veranderen, als je toen die ander had gekozen was je er nu misschien op uitgekeken.
Gevalletje weemoed.
daar ben je nu toch achter gekomen?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 08:41 schreef Luttepetutje het volgende:
[..]
Dat kan wel zo zijn, maar was er toch wel graag zelf achter gekomen.
Tja vreemdgaan... Dat punt sla ik nu maar even overquote:Op dinsdag 15 mei 2012 08:40 schreef zwaaibaai het volgende:
Dan weet je eigenlijk wat je moet doen: kiezen voor je eigen geluk of kiezen voor je verstands-relatie. En met verstands-relaties werk je weer vreemdgaan in de hand..
OT: Ik sta juist nu voor keuzes op carierre vlak: Ga ik mijn hart volgen: minder verdienen en meer passie en plezier, of volg ik de verstandige keuze: Meer verdienen zonder passie, maar wel met een beetje plezier.
Ik neig heel erg naar het eerste, ongeacht de consequenties.
Passie, altijd. Daar haal je uiteindelijk veel meer uit. Ik heb gekozen voor makkelijk en ik kan zeggen dat ik jaloers ben op mensen die voor hun passie hebben gekozen. (ik weet niet wat mijn passie is trouwens, echt een switch maken word lastig zonder datquote:Op dinsdag 15 mei 2012 08:40 schreef zwaaibaai het volgende:
Dan weet je eigenlijk wat je moet doen: kiezen voor je eigen geluk of kiezen voor je verstands-relatie. En met verstands-relaties werk je weer vreemdgaan in de hand..
OT: Ik sta juist nu voor keuzes op carierre vlak: Ga ik mijn hart volgen: minder verdienen en meer passie en plezier, of volg ik de verstandige keuze: Meer verdienen zonder passie, maar wel met een beetje plezier.
Ik neig heel erg naar het eerste, ongeacht de consequenties.
Nee, want ik weet niet hoe het zou zijn gelopen als ik toen de andere keuze had gemaakt. Wie weet waar ik dan nu zou zitten. Dáár was ik graag achter gekomen.quote:
Dit is de kern van de post. Alles wat hier achter komt is slechts een smoes.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 08:34 schreef Luttepetutje het volgende:
Korte extra toelichting... Ik ben niet gelukkig in mijn relatie. Ben dit al een tijdje, maar niets mee gedaan. Want het geluk van mijn partner ging altijd voor.
Dat kan nu alsnog. Je zegt zelf niet gelukkig te zijn in je relatie, bij de ander lijkt er groener gras te liggen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 08:44 schreef Luttepetutje het volgende:
[..]
Nee, want ik weet niet hoe het zou zijn gelopen als ik toen de andere keuze had gemaakt. Wie weet waar ik dan nu zou zitten. Dáár was ik graag achter gekomen.
Ik heb 12 jaar voor makkelijk gekozen. En daar werd ik uiteindelijk alles behalve gelukkig van.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 08:44 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Passie, altijd. Daar haal je uiteindelijk veel meer uit. Ik heb gekozen voor makkelijk en ik kan zeggen dat ik jaloers ben op mensen die voor hun passie hebben gekozen. (ik weet niet wat mijn passie is trouwens, echt een switch maken word lastig zonder dat).
Dus je wilt liever zelf ongelukkig zijn? Waarom niet voor jezelf kiezen? Dit gaat ook echt niet werken, tenminste, niet voor jou. Ik vind het ook erg oneerlijk richting je huidige partner, dat hij leeft in een leugen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 08:34 schreef Luttepetutje het volgende:
Korte extra toelichting... Ik ben niet gelukkig in mijn relatie. Ben dit al een tijdje, maar niets mee gedaan. Want het geluk van mijn partner ging altijd voor. Nu dus echter een oude bekende tegengekomen waarvoor ik toen niet gekozen heb vanwege de huidige partner. Waarom ik die keus toen heb gemaakt heeft meerdere oorzaken, maar heeft weinig te maken met liefde. Meer vlucht gedrag. Nu merk ik echter hoe verkeerd die keuze toen was. Op dat moment won mijn verstand en had ik eigenlijk naar mijn hart moeten luisteren. Overigens is er toen nooit iets tussen ons gebeurt. We weten pas sinds kort wat we toen voor elkaar voelden.
Dus ja, ik weet dat ik mijn partner heel erg veel pijn doe als ik voor mezelf kies. Want hij heeft tot nog toe altijd gedacht dat we gelukkig waren samen en oud zouden worden met z'n tweetjes.
Maar daar kom je nooit meer achter, die tijd is voorbij, geweest. Houden van gaat mijn inziens boven het verliefde gevoel wat je voor een ander hebt. En ik neem aan dat je nog van je partner houd? Uiteraard heb ik ook spijt van dingen die ik niet heb gedaan, of wel heb gedaan, maar foute keuzes maak je ook met een reden; je maakt ze (vaak) niet nog eens. Leerproces. Je bent nu al heel lang samen met je huidige partner, stel nu dat je weg gaat met die ander, het word niets omdat je er toch achter komt dat als je constant met elkaar bezig bent hij toch niet zo leuk is als gedacht. Is dat het waard om je lange relatie naar de knoppen te laten gaan? Ik vind van niet. Of; je probeert te zoeken in je huidige relatie wat je wel krijgt van die ander. Bepaalde spanning? Gevoel? Wat?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 08:44 schreef Luttepetutje het volgende:
[..]
Nee, want ik weet niet hoe het zou zijn gelopen als ik toen de andere keuze had gemaakt. Wie weet waar ik dan nu zou zitten. Dáár was ik graag achter gekomen.
Dan moet je al helemaal naar jezelf kijken. Je zit te diep in je comfort zone: het is makkelijk, voorspelbaar en goed voor je financiele rust.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 08:51 schreef Luttepetutje het volgende:
Mijn partner weet inmiddels dat ik niet gelukkig ben. Volgende stap is relatietherapie. Maar ik weet zelf op dit moment totaal niet wat ik op dit moment zou willen. Wil ik proberen gelukkig te worden in deze relatie of toch kijken of ik er buiten ook gelukkig kan worden? En of het met die ander zal zijn dat staat er even buiten. De kans is namelijk groot dat hij niet dezelfde keuze als mij zal maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |