abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 mei 2012 @ 08:13:36 #1
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_111567772
Onlangs werd ik met m'n neus op de feiten gedrukt dat ik zo'n tien jaar geleden totaal de verkeerde keuze heb gemaakt. Ik heb toen het ene pad genomen, terwijl ik toch echt het andere pad had moeten kiezen. Helaas kan ik dat nu niet meer terugdraaien. Ik heb toen die keus gemaakt en zal ermee moeten leven dat ik een grote kans heb gemist.

Maar... Wat als er nou toch een mogelijkheid is voor een 2e kans? Een mogelijkheid om alsnog het andere pad te nemen? Alleen zal dat ten koste gaan van anderen en zal dat hen veel pijn gaan doen.

Mijn hart weet wat ik het allerliefste zou doen, maar mijn verstand zegt iets heel anders. Ik wil anderen geen pijn bezorgen alleen maar om mijn eigen geluk te vinden. Maar is mijn eigen geluk niet ook belangrijk? Ik heb dus totaal geen idee wat ik nu moet doen. Het houdt me wakker 's nachts en ik kan er maar niet uitkomen.

Vraag me nu dus of wat jullie zouden doen als je hier achter kwam? Je leven omgooien en gaan voor de 2e kans? Of zou jij je bij je keuzes houden en blijven waar je was? Wiens geluk is belangrijker, je eigen of dat van een ander? Ben ik wel benieuwd naar.
Everyone is entitled to their own opinion. It's just that yours is stupid.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 08:17:39 #2
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_111567816
Als je nu tevreden bent met je leven zie ik niet in waarom je niet gelukkig zou moeten zijn. Iedere keuze die je anders gemaakt zou hebben resulteert vaak dat het dan nu niet zo zou zijn als het is.
Dus mijn antwoord is ja.
En achter iedere keuze heb je een verhaal en reden :).

[ Bericht 13% gewijzigd door o.us op 15-05-2012 08:18:27 ]
Feyenoord Rotterdam
pi_111567834
TS begint, over welk geluk heb je het?
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_111567970
Ik heb mijn leven omgegooid en mijn eigen kansen gecreëerd. Je kunt wel je hele leven spijt hebben dat je ooit een keer de boot hebt gemist maar je kunt er ook wat aan doen.
Natuurlijk is het niet leuk als je andere mensen er mee kwetst of pijn doet, maar uiteindelijk moet jij met jezelf leven. Je weet ook nooit of je de ander er echt zoveel pijn mee doet als dat je nu denkt..
ijs_beer fan!
pi_111567979
Kies voor je eigen geluk. Anders ga je dat jezelf en anderen later kwalijk nemen.
En nee, ik ben niet tevreden over alle keuzes die ik gemaakt heb, en zal kleine dingen anders doen als er een 2de kans zou zijn. Maar die is er niet, dus ik ben tevreden met waar ik nu sta.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 08:34:15 #6
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_111568024
Korte extra toelichting... Ik ben niet gelukkig in mijn relatie. Ben dit al een tijdje, maar niets mee gedaan. Want het geluk van mijn partner ging altijd voor. Nu dus echter een oude bekende tegengekomen waarvoor ik toen niet gekozen heb vanwege de huidige partner. Waarom ik die keus toen heb gemaakt heeft meerdere oorzaken, maar heeft weinig te maken met liefde. Meer vlucht gedrag. Nu merk ik echter hoe verkeerd die keuze toen was. Op dat moment won mijn verstand en had ik eigenlijk naar mijn hart moeten luisteren. Overigens is er toen nooit iets tussen ons gebeurt. We weten pas sinds kort wat we toen voor elkaar voelden.

Dus ja, ik weet dat ik mijn partner heel erg veel pijn doe als ik voor mezelf kies. Want hij heeft tot nog toe altijd gedacht dat we gelukkig waren samen en oud zouden worden met z'n tweetjes.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 08:38:16 #7
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_111568089
Onzin je hebt toen niet de verkeerd keuze gemaakt.
In 10 jaar kan veel veranderen, als je toen die ander had gekozen was je er nu misschien op uitgekeken.
Gevalletje weemoed.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  dinsdag 15 mei 2012 @ 08:39:33 #8
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_111568106
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 08:34 schreef Luttepetutje het volgende:
Korte extra toelichting... Ik ben niet gelukkig in mijn relatie. Ben dit al een tijdje, maar niets mee gedaan. Want het geluk van mijn partner ging altijd voor. Nu dus echter een oude bekende tegengekomen waarvoor ik toen niet gekozen heb vanwege de huidige partner. Waarom ik die keus toen heb gemaakt heeft meerdere oorzaken, maar heeft weinig te maken met liefde. Meer vlucht gedrag. Nu merk ik echter hoe verkeerd die keuze toen was. Op dat moment won mijn verstand en had ik eigenlijk naar mijn hart moeten luisteren. Overigens is er toen nooit iets tussen ons gebeurt. We weten pas sinds kort wat we toen voor elkaar voelden.

Dus ja, ik weet dat ik mijn partner heel erg veel pijn doe als ik voor mezelf kies. Want hij heeft tot nog toe altijd gedacht dat we gelukkig waren samen en oud zouden worden met z'n tweetjes.
Weggaan is voor de ander altijd pijnlijk in het begin, maar beter dat dan in een relatie blijven hangen die vol zit met twijfel en zelf niet gelukkig zijn. Ik zou de relatie beëindigen en voor je eigen geluk kiezen. Dat is voor hem uiteindelijk ook het beste....
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_111568120
Dan weet je eigenlijk wat je moet doen: kiezen voor je eigen geluk of kiezen voor je verstands-relatie. En met verstands-relaties werk je weer vreemdgaan in de hand..

OT: Ik sta juist nu voor keuzes op carierre vlak: Ga ik mijn hart volgen: minder verdienen en meer passie en plezier, of volg ik de verstandige keuze: Meer verdienen zonder passie, maar wel met een beetje plezier.

Ik neig heel erg naar het eerste, ongeacht de consequenties.
burgerweeshuis
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 08:41:26 #10
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_111568129
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 08:38 schreef Waaghals het volgende:
Onzin je hebt toen niet de verkeerd keuze gemaakt.
In 10 jaar kan veel veranderen, als je toen die ander had gekozen was je er nu misschien op uitgekeken.
Gevalletje weemoed.
Dat kan wel zo zijn, maar was er toch wel graag zelf achter gekomen.
pi_111568151
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 08:41 schreef Luttepetutje het volgende:

[..]

Dat kan wel zo zijn, maar was er toch wel graag zelf achter gekomen.
daar ben je nu toch achter gekomen?
burgerweeshuis
pi_111568154
Antwoord op TT: Nee.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 08:43:51 #13
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_111568157
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 08:40 schreef zwaaibaai het volgende:
Dan weet je eigenlijk wat je moet doen: kiezen voor je eigen geluk of kiezen voor je verstands-relatie. En met verstands-relaties werk je weer vreemdgaan in de hand..

OT: Ik sta juist nu voor keuzes op carierre vlak: Ga ik mijn hart volgen: minder verdienen en meer passie en plezier, of volg ik de verstandige keuze: Meer verdienen zonder passie, maar wel met een beetje plezier.

Tja vreemdgaan... Dat punt sla ik nu maar even over :@

En wat dat werk betreft. Het ligt er heel erg aan hoe belangrijk geld voor je is. Ik werk liever met passie en verdien wat minder, dan dat ik veel verdien maar mijn hart er niet in heb zitten.
pi_111568164
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 08:40 schreef zwaaibaai het volgende:

Passie, altijd. Daar haal je uiteindelijk veel meer uit. Ik heb gekozen voor makkelijk en ik kan zeggen dat ik jaloers ben op mensen die voor hun passie hebben gekozen. (ik weet niet wat mijn passie is trouwens, echt een switch maken word lastig zonder dat :P ).

@ TS, Je hart volgen, dit gaat jou vroeg of laat opbreken en het is niet eerlijk voor je huidige vriend. Hij verdient een vriendin die 100% bij hem wil zijn en niet de twijfels heeft die jij nu doormaakt. Het is kut voor hem maar een relatie gebasseerd op leugens is mogelijk nog kutter.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 08:44:30 #15
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_111568166
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 08:43 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

daar ben je nu toch achter gekomen?
Nee, want ik weet niet hoe het zou zijn gelopen als ik toen de andere keuze had gemaakt. Wie weet waar ik dan nu zou zitten. Dáár was ik graag achter gekomen.
pi_111568167
quote:
Korte extra toelichting... Ik ben niet gelukkig in mijn relatie. Ben dit al een tijdje, maar niets mee gedaan. Want het geluk van mijn partner ging altijd voor.
Dit is de kern van de post. Alles wat hier achter komt is slechts een smoes.

Even simpel gesteld:
Als jij niet gelukkig bent in je relatie zijn er twee mogelijkheden:
- Óf je partner is ook niet gelukkig omdat jij niet gelukkig bent. Beste oplossing: Zet er een punt achter.
- Óf je partner maakt het niets uit hoe jij je voelt. In dat geval is je partner het niet waard om je druk over te maken. Beste oplossing: Zet er een punt achter.

Persoonlijk ben ik groot tegenstander van iets langdurigs zomaar weg gooien. In mijn relatie zijn ook ups en downs geweest en de enige reden dat de relatie nu nog stand houdt is omdat we er iedere keer uitgebreid over gepraat hebben. Mijn belangrijkst probleem was dat ik potentie zag in mijn vrouw die ze zelf niet wilde zien. Die potentie is nu alsnog er uit aan het komen en daarmee wordt ik steeds gelukkiger in mijn relatie. Als wij niet de moeite genomen hadden om er regelmatig over te praten dan waren we al lang uit elkaar geweest.
Als jij denkt dat alles uitgepraat is en je niet gelukkiger gaat worden in je huidige relatie dan moet je er gewoon mee kappen. En wat "die ander" er dan mee te maken heeft is helemaal niet interessant, dat komt daarna.

Ik voorspel echter dat je, net als 76% van de mensen, in je huidige relatie blijft en ondertussen wat gaat aanmodderen met die ander. Dat duurt net zo lang tot je huidige partner er achter komt, óf die ander er genoeg van heeft en dan komt er een nog veel ergere explosie.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 08:45:12 #17
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_111568176
Weggaan. Dit kan alleen maar erger worden voor jezelf, je vriend en (straks) eventuele kinderen.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_111568177
Niemand is perfect dus er is waarschijnlijk niemand te vinden die echt tevreden is met alle keuzes die hij heeft gemaakt. Zolang we maar leren van onze foute keuzes.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_111568193
Je hebt toen een keuze gemaakt die je het beste leek, als dat nu na tien jaar niet de beste keuze blijkt te zijn, betekent het dan dat je nu spijt moet hebben van die keuze?

In mijn ogen niet. In tien jaar tijd kan zo ongelofelijk veel veranderen en eigenlijk zou je nooit spijt moeten hebben van je keuzes: ooit leek het de beste keuze die je kon maken, anders had je hem niet genomen. Wel kan je leren van keuzes die toch niet goed uit bleken te pakken.
pi_111568206
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 08:44 schreef Luttepetutje het volgende:

[..]

Nee, want ik weet niet hoe het zou zijn gelopen als ik toen de andere keuze had gemaakt. Wie weet waar ik dan nu zou zitten. Dáár was ik graag achter gekomen.
Dat kan nu alsnog. Je zegt zelf niet gelukkig te zijn in je relatie, bij de ander lijkt er groener gras te liggen.

Of je blijft door kutten in je huidige relatie, of je verandert iets in je huidige relatie, of je stopt met je huidige relatie. En pas daarna zie je het wel met de persoon waarmee je gezoend hebt.
burgerweeshuis
pi_111568214
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 08:44 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Passie, altijd. Daar haal je uiteindelijk veel meer uit. Ik heb gekozen voor makkelijk en ik kan zeggen dat ik jaloers ben op mensen die voor hun passie hebben gekozen. (ik weet niet wat mijn passie is trouwens, echt een switch maken word lastig zonder dat :P ).

Ik heb 12 jaar voor makkelijk gekozen. En daar werd ik uiteindelijk alles behalve gelukkig van.
burgerweeshuis
  Redactie Frontpage dinsdag 15 mei 2012 @ 08:47:57 #22
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_111568223
quote:

Dus je wilt liever zelf ongelukkig zijn? Waarom niet voor jezelf kiezen? Dit gaat ook echt niet werken, tenminste, niet voor jou. Ik vind het ook erg oneerlijk richting je huidige partner, dat hij leeft in een leugen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 15 mei 2012 @ 08:51:33 #23
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_111568280
Mijn partner weet inmiddels dat ik niet gelukkig ben. Volgende stap is relatietherapie. Maar ik weet zelf op dit moment totaal niet wat ik op dit moment zou willen. Wil ik proberen gelukkig te worden in deze relatie of toch kijken of ik er buiten ook gelukkig kan worden? En of het met die ander zal zijn dat staat er even buiten. De kans is namelijk groot dat hij niet dezelfde keuze als mij zal maken.
pi_111568304
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 08:44 schreef Luttepetutje het volgende:

[..]

Maar daar kom je nooit meer achter, die tijd is voorbij, geweest. Houden van gaat mijn inziens boven het verliefde gevoel wat je voor een ander hebt. En ik neem aan dat je nog van je partner houd? Uiteraard heb ik ook spijt van dingen die ik niet heb gedaan, of wel heb gedaan, maar foute keuzes maak je ook met een reden; je maakt ze (vaak) niet nog eens. Leerproces. Je bent nu al heel lang samen met je huidige partner, stel nu dat je weg gaat met die ander, het word niets omdat je er toch achter komt dat als je constant met elkaar bezig bent hij toch niet zo leuk is als gedacht. Is dat het waard om je lange relatie naar de knoppen te laten gaan? Ik vind van niet. Of; je probeert te zoeken in je huidige relatie wat je wel krijgt van die ander. Bepaalde spanning? Gevoel? Wat?

Ik vind in elk geval: keuzes uit het verleden moet je nooit heroverwegen, je hebt toen de keuze gemaakt, en dat heeft een reden gehad, hoe je er nu ook tegen aan kijkt.. als het een 'nieuw' geval was geweest, was het al een ander verhaal.
pi_111568338
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 08:51 schreef Luttepetutje het volgende:
Mijn partner weet inmiddels dat ik niet gelukkig ben. Volgende stap is relatietherapie. Maar ik weet zelf op dit moment totaal niet wat ik op dit moment zou willen. Wil ik proberen gelukkig te worden in deze relatie of toch kijken of ik er buiten ook gelukkig kan worden? En of het met die ander zal zijn dat staat er even buiten. De kans is namelijk groot dat hij niet dezelfde keuze als mij zal maken.
Dan moet je al helemaal naar jezelf kijken. Je zit te diep in je comfort zone: het is makkelijk, voorspelbaar en goed voor je financiele rust.

Maar als je kijkt naar je geluk, zou je misschien iets anders moeten kiezen. En daar kan geen relatietherapie tegen op.
burgerweeshuis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')