Maar co-ouderschap terwijl je kind 2 uur rijden verder op woont gaat hem ook niet worden.quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat ligt er natuurlijk aan; niet gehuwd, en bij co-ouderschap zal er niet zo'n hele grote alimentatiebehoefte zijn, daarbij is zijn inkomen niet heel ruim meer nadat de woonlasten eraf zijn.
Als TS moet kiezen tussen ¤ 200,= kinderalimentatie per maand en een schuld van ¤ 15.000 of ¤ 125,= kinderalimentatie en geen schuld dan zou die laatste keuze zomaar eens een betere kunnen zijn.
Dat staat er niet, ik quote even:quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:43 schreef LaLouchi het volgende:
[..]
Kan je me de constructie uitleggen dan? Hij verdiend niet genoeg om de hypotheek alleen te dragen, maar heeft toch het huis alleen op zijn naam staan nu. Hoe doe je dat dan zonder toestemming van de bank?
En ik denk dat "eigenlijk" in die zin het belangrijkste is.quote:Op donderdag 14 juni 2012 12:25 schreef kijkmij het volgende:
[..]
Ik trek helemaal geen conclusies. En dat andere weet ik ook allemaal niet. Heb het daar met hun verder niet over gehad. Weet alleen dat ze beide met een restschuld zijn blijven zitten. Vandaar dat dit me vreemd over kwam.
Ik ken ook een situatie waarbij iemand een oor is aan genaaid. Die gingen ook uit elkaar. Zei de vader van dat meisje: jullie verdelen de inboedel en jij mag het huis hebben met alles wat er bij hoort. Die jongen is daar ingetrapt en gevolg is dat hij nu met een huis zit wat hij eigenlijk niet alleen kan betalen en als hij het vekoopt heeft hij een restschuld van ongeveer ¤ 40.000,--. Als zijn vriendin dus mee had moeten delen (en dit geval dus verdelen van een restschuld) hadden ze beide een restschuld van ¤ 20.000,-- gehad.
Nee, het idee van co-ouderschap is met zulke plannen simpelweg onuitvoerbaar.quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Maar co-ouderschap terwijl je kind 2 uur rijden verder op woont gaat hem ook niet worden.
TS trekt nu WW, zal straks de bijstand ingaan (?) en wil verhuizen naar het noorden (lekker veel werkgelegenheid...)
Volgens mij heb je in de bijstand niet veel meer te besteden dan dat als de woonlasten eraf zijn.quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Min alimentatie.
Min ziektekosten verzekering.
Die kerel zal ook op zijn werk moeten komen, dus - vervoerskosten
Eten is ook wel handig.
Etc.Etc.
Er lopen inderdaad teveel discussie door elkaar heen in dit topic ja.quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:49 schreef Luttepetutje het volgende:
Volgens mij heb ik het woord co--ouderschap ook nooit in de mond genomen. Er moet een ouderschapsplan opgesteld worden en daarin word gekeken hoe we dingen gaan doen.
Kan die kerel dus net goed ook beter de bijstand in gaan.quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij heb je in de bijstand niet veel meer te besteden dan dat als de woonlasten eraf zijn.
Klopt, iemand anders postte "co-ouderschap, ofwel ouderschapsplan".quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:49 schreef Luttepetutje het volgende:
Volgens mij heb ik het woord co--ouderschap ook nooit in de mond genomen. Er moet een ouderschapsplan opgesteld worden en daarin word gekeken hoe we dingen gaan doen.
Moet ie ontslag nemen, heeft ie geen recht op bijstandquote:Op donderdag 14 juni 2012 13:51 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Kan die kerel dus net goed ook beter de bijstand in gaan.
Heeft hij in elk geval meer tijd voor zijn zoon/dochter
Hmwa, een telefoontje en ik ben op staande voet ontslagen (oh wacht, dat is natuurlijk verwijtbaar... Nahja, you get the point...)quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Moet ie ontslag nemen, heeft ie geen recht op bijstand
Zeg, het is geen auto!quote:Op donderdag 14 juni 2012 14:30 schreef Tikbalang het volgende:
Staat het kind op haar naam of zijn naam.
Nou als je niet getrouwd bent is het niet standaard dat het kind de achternaam van de vader krijgt. Dat moet je dan toch echt regelen van tevoren bij het gemeentehuis. Juridisch gezien is er dan ook een papierwinkel nodig dus lijkt het er wel op. je mag dan wel anders denken maar bureaucratie denk van niet.quote:
Niet?quote:
Omdat de vader dit zou regelen en het steeds maar niet deed, ondanks dat ik het er steeds om vroeg. Dus nu heb ik het zelf maar voor hem geregeld.quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Klopt, iemand anders postte "co-ouderschap, ofwel ouderschapsplan".
Jij had het over een ouderschapsplan, niet over co-ouderschap.
Overigens is co-ouderschap in principe wel de nieuwe norm bij uit elkaar gaan, waarbij de uitzondering voor jou is dat hij het gezag nog niet heeft, dus in principe heb jij het voor het zeggen.
Maar dat soort dingen op de spits drijven is over het algemeen niet handig.
Waarom is het gezag niet gelijk na de geboorte geregeld?
Ik heb géén nieuwe vriend. Ik ga niet uit de ene relatie gelijk over in een andere relatie. En nee, diegene met wie ik wat plezier heb (om het zo even te noemen), die woont in deze regio.quote:Op donderdag 14 juni 2012 14:35 schreef WRH het volgende:
TO, heeft je gewenste verhuizing naar het noorden alleen te maken met dat je er vandaan komt of woont je nieuwe vriend daar?
Zijn achternaam, wel erkend en binnenkort dus ook gezag. Huis staat op beide namen. Samenlevingscontract staat geen specifieke verdeling van inboedel in.quote:Op donderdag 14 juni 2012 14:30 schreef Tikbalang het volgende:
Hoe het allemaal afgehandeld word is net afhankelijk van de voor geschiedenis. Staat het kind op haar naam of zijn naam. Staat het huis op allebei de namen etc. Dan is het gewoon slim om een advocaat te nemen. Kun je nog netjes met elkaar door 1 deur dan kan het met 1 anders worden het er 2.
Ouderschapsplan is verplicht bij een scheiding maar daar er hier geen sprake is van een scheiding want niet getrouwd niet geregistreerd partnerschap werkt dat weer anders.
Ik ga er verder niet op in met je, behalve dat ik dit kwijt wil. Ik dénk over alles heel serieus na. Ik doe wat mij het beste lijkt voor ons kind en iedere keus neem ik heel overwogen. Jij kent me niet als persoon en kan daarom ook niet oordelen hoe ik bepaalde dingen doen. Jij kent de situatie niet en daardoor is het heel makkelijk oordelen. De beste stuurlui staan aan wal, toch?quote:Op donderdag 14 juni 2012 14:52 schreef WRH het volgende:
bedoel meer dat ik mij kan voorstellen dat als de vader van je kind daarvan op de hoogte is het nog wel eens de boel flink op slot kon zetten.
jij bent in deze degene die uit elkaar wil, het kind wil mee verhuizen naar 2 uur verderop én een nieuwe bedpartner heeft.
dan kunnen de ouderschapsplannen en besprekingen nu nog wel redelijk zijn maar dat kon nog wel eens heel snel omslaan.
als hij het kind erkent heeft dan heeft hij ook gelijkwaardig gezag, dan kan hij je verhuizing succesvol aanvechten.
kijk, het is jouw leven en ongetwijfeld schrijf je hier niet alles maar zoals het er nu even kort door de bocht op lijkt, heeft de vader van je kind wel reden om straks niet meer zo heel redelijk te zijn en ik vind het ook wel erg jammer dat je zo makkelijk over de bezwaren heen stapt.
door de reistijd ontneem je je kind echt een goede inhoudelijke band met zijn / haar vader, als de vader haar / hem wel echt gewild heeft gaat hij vroeg of laat (en terecht m.i.) met de hakken in de grond over je plannen.
daarom zou ik in jouw schoenen ook echt heel serieus nadenken over zaken als verhuizen, is het écht voor jullie allemaal zoveel beter en voor de lange duur, of is het alleen maar even vluchtgedrag.
het hoge noorden staat nu niet bepaald bekend als een regio waar de banen voor het opscheppen liggen, hoe ga je de toekomst verder opbouwen?
En die gene van de pleziertjes is die oude bekende uit je andere topic, daarmee wil je dus geen relatie? Of is het voor die oude bekende dat je teruggaat en is die van de pleziertjes weer een derde vent?quote:Op donderdag 14 juni 2012 14:45 schreef Luttepetutje het volgende:
[..]
Ik heb géén nieuwe vriend. Ik ga niet uit de ene relatie gelijk over in een andere relatie. En nee, diegene met wie ik wat plezier heb (om het zo even te noemen), die woont in deze regio.
volgens mij ben ik nog reuze beschaafd en niet aan het (ver-)oordelen.quote:Op donderdag 14 juni 2012 14:58 schreef Luttepetutje het volgende:
[..]
Ik ga er verder niet op in met je, behalve dat ik dit kwijt wil. Ik dénk over alles heel serieus na. Ik doe wat mij het beste lijkt voor ons kind en iedere keus neem ik heel overwogen. Jij kent me niet als persoon en kan daarom ook niet oordelen hoe ik bepaalde dingen doen. Jij kent de situatie niet en daardoor is het heel makkelijk oordelen. De beste stuurlui staan aan wal, toch?
Ik ga voor niemand die kant op, alleen voor mezelf en de familie + vrienden die ik daar heb zitten.quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:02 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
En die gene van de pleziertjes is die oude bekende uit je andere topic, daarmee wil je dus geen relatie? Of is het voor die oude bekende dat je teruggaat en is die van de pleziertjes weer een derde vent?
Volgens mij moet je veel dingen uitzoeken voor je uberhaupt teruggaat naar het noorden en je je huidige partner en jezelf met veel problemen opzadelt door de 2 uur reistijd (enkele reis). Helemaal als je al aangeeft dat jullie financieel het eigenlijk helemaal niet breed hebben....
Ik probeer nu juist de praktische zaken uit te vogelen, vandaar ook dit topic. En geloof me, mijn kind komt altijd voorop. Altijd. En dat is niet altijd de manier zoals een ander het zou doen. Maar ik weet ook dat hoe ik het doe, dat ik daar niet alleen in ben.quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:03 schreef WRH het volgende:
[..]
volgens mij ben ik nog reuze beschaafd en niet aan het (ver-)oordelen.
maar de echt inhoudelijke dingen over hoe je praktisch dingen zou willen aanpakken hoor ik je hier niet over.
het maakt mij niet uit wat jij wil of doet, zoals gezegd, dat moet je echt helemaal zelf weten, maar ik mis een beetje het 'kind voorop zetten ' in deze.
Hoe zie jij de toekomst eigenlijk voor je? En dan met name de toekomst van je kind.quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:11 schreef Luttepetutje het volgende:
[..]
Ik probeer nu juist de praktische zaken uit te vogelen, vandaar ook dit topic. En geloof me, mijn kind komt altijd voorop. Altijd. En dat is niet altijd de manier zoals een ander het zou doen. Maar ik weet ook dat hoe ik het doe, dat ik daar niet alleen in ben.
grof genomen is 2 uur reistijd volgens mij ong. 150 km dus 600 km per week, met een benzine auto die ong 1 op 15 rijd ben je dan al ong ¤ 280 per maand kwijt alleen aan bezine om het kind te halen en te brengen. Komen andere reismomenten nog bij omdat je er toch soms allebei bij wil zijn....quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:10 schreef Luttepetutje het volgende:
[..]
Ik ga voor niemand die kant op, alleen voor mezelf en de familie + vrienden die ik daar heb zitten.
En ja, er moet veel uitgezocht worden.
en dat is best een hoop geld voor een werkeloze moeder of een vader.quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:20 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
grof genomen is 2 uur reistijd volgens mij ong. 150 km dus 600 km per week, met een benzine auto die ong 1 op 15 rijd ben je dan al ong ¤ 280 per maand kwijt alleen aan bezine om het kind te halen en te brengen. Komen andere reismomenten nog bij omdat je er toch soms allebei bij wil zijn....
Daar kan je kort over zijn: het is simpelweg niet te doen. Kind op ruim twee uur kost hier een kleine ¤ 400 per maand. Best veulquote:Op donderdag 14 juni 2012 15:23 schreef WRH het volgende:
en dat is best een hoop geld voor een werkeloze moeder of een vader.
Dat doet ze voor zichzelf, de familie + vrienden....quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:12 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Als jouw kind voorop komt verhuis je niet naar 2 uur rijden van zijn vader vandaan.
TS is werkloos en zoals we hier altijd zeggen, een prakkezerend gat hèf altied wat.......quote:
die kende ik nog nietquote:Op donderdag 14 juni 2012 15:49 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
een prakkezerend gat hèf altied wat.......
No shit Sherlockquote:Op donderdag 14 juni 2012 15:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat doet ze voor zichzelf, de familie + vrienden....
Dat zou iedereen denk ik wel willen.quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:02 schreef Mishu het volgende:
Ik begrijp TS eigenlijk wel, zou ook dichtbij mij ln familie en vrienden willen zijn..
Dus dan moet de moeder maar een woning zoeken in een plaats waar zij zich niet thuis voelt ? Ze is om te beginnen al daar naartoe verhuist omwille van hem en dan is ze nu dus ook nog verplicht om om de zelfde reden daar een nieuwe woning te zoeken ?quote:Op donderdag 14 juni 2012 12:54 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dus dan moet de vader maar zijn baan opzeggen (of dagelijks de reistijd voor lief nemen) en naar een plek verhuizen waar hij zich niet thuis voelt.
Als je het belang van het kind voorop wilt stellen? Ja.quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:03 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dus dan moet de moeder maar een woning zoeken in een plaats waar zij zich niet thuis voelt ? Ze is om te beginnen al daar naartoe verhuist omwille van hem en dan is ze nu dus ook nog verplicht om om de zelfde reden daar een nieuwe woning te zoeken ?
En als de vader zich niet happy voelt is dat wel goed voor het kind? Of als het kind zich niet happy voelt omdat zijn vader aan de andere kant van het land woont?quote:Als de moeder zich niet happy voelt is dat voor het kind óók niet goed en als de moeder dus graag weer bij haar eigen familie en vrienden in de buurt wil wonen, moet het één en ander tegen elkaar afgewogen worden. Ik denk dat de moeder dan zelf het beste kan beoordelen wat het zwaarste moet wegen.
Uit ervaring weet ik dat iemand kan denken dat hij/zij het beste voor hun kind doen maar dit in de praktijk niet zo is.quote:Op donderdag 14 juni 2012 14:58 schreef Luttepetutje het volgende:
[..]
Ik doe wat mij het beste lijkt voor ons kind en iedere keus neem ik heel overwogen.
Dat is inderdaad iets wat mogelijk is, alleen moet TS dan niet de illusie hebben dat het kind dan een goede band met de vader kan opbouwen (en heeft er geen recht op?).quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:03 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dus dan moet de moeder maar een woning zoeken in een plaats waar zij zich niet thuis voelt ? Ze is om te beginnen al daar naartoe verhuist omwille van hem en dan is ze nu dus ook nog verplicht om om de zelfde reden daar een nieuwe woning te zoeken ?
Ik heb zelf de trieste ervaring opgedaan dat mijn ex - die zelf alweer hertrouwd was - opeens zijn zoon niet meer wilde zien toen ik ook een nieuwe relatie kreeg. Dit omdat het volgens hem te verwarrend voor een 8 jarige zou zijn om een vader én een stiefvader te hebben![]()
Als de moeder zich niet happy voelt is dat voor het kind óók niet goed en als de moeder dus graag weer bij haar eigen familie en vrienden in de buurt wil wonen, moet het één en ander tegen elkaar afgewogen worden. Ik denk dat de moeder dan zelf het beste kan beoordelen wat het zwaarste moet wegen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |