abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112880028
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 11:42 schreef Luttepetutje het volgende:

[..]

Dat is het ook en ik ben het ook grotendeels met je eens. Maar in dit geval ken je de situatie niet, je kent de vader niet en je kent mij verder niet. Dus ja, ik ga 2 uur verderop wonen. En dat is een weloverwogen keuze geweest, waar ik heel erg veel nachten van wakker heb gelegen en nog steeds lig. Maar nogmaals, je kent de exacte situatie niet.
Klopt helemaal, wij kennen de exacte situatie niet maar hebben her en der wel ervaring met scheiden etc. Ikzelf al 5 jaar gescheiden zonder kinderen maar ben nog steeds niet helemaal van mijn ex af financieel gezien. Met kinderen ander verhaal natuurlijk maar er is nergens een wet die zegt dat je dan voor je kinderen dicht bij elkaar zou moeten blijven wonen. Tuurlijk heb je met ver weg praktische problemen om elkaar te bereiken via de weg. Maar ook daar weer, dat is dichtbij ook zo als vaders weer eens geen geld heeft om benzine voor zijn auto te krijgen. Ik zie dus geen reden om niet lekker weer terug te gaan naar waar je vandaan komt.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
  donderdag 14 juni 2012 @ 11:54:50 #52
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_112880158
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 11:52 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Klopt helemaal, wij kennen de exacte situatie niet maar hebben her en der wel ervaring met scheiden etc. Ikzelf al 5 jaar gescheiden zonder kinderen maar ben nog steeds niet helemaal van mijn ex af financieel gezien. Met kinderen ander verhaal natuurlijk maar er is nergens een wet die zegt dat je dan voor je kinderen dicht bij elkaar zou moeten blijven wonen. Tuurlijk heb je met ver weg praktische problemen om elkaar te bereiken via de weg. Maar ook daar weer, dat is dichtbij ook zo als vaders weer eens geen geld heeft om benzine voor zijn auto te krijgen. Ik zie dus geen reden om niet lekker weer terug te gaan naar waar je vandaan komt.
Precies, dank je wel.

Ik ken idd ook verhalen van vaders die om de hoek wonen en hun kinderen nooit zien.
Everyone is entitled to their own opinion. It's just that yours is stupid.
pi_112880205
je vraagt zelf of we hier meedenken, maar dat terzijde.

eerlijk gezegd denk ik dat je mbt het verhuizen een actie onderneemt als reactie op een tijdelijke situatie, nl de situatie van het bijkomen van een scheiding, de onzekerheid, de angst en de emoties die er bij komen kijken. er gebeurt vaak dat mensen dan behoefte hebben aan teruggaan naar waar ze oorspronkelijk vandaan komen omdat ze zich daar dan veilig voelen en ze hebben behoefte aan dat gevoel.

maar ze (je) moeten wel realiseren dat het een tijdelijke situatie betreft; het verwerken van een scheiding gaat over, je rot voelen gaat over, je komt vanzelf in een nieuwe normale situatie terecht en vandaar uit ga je weer opbouwen, bij voorkeur met de vader in de buurt van zijn kind.
met een verhuizing 2 uur verderop (hemelsbreed of incl file?), zet je de vader echt meteen voor een heel groot deel buiten spel.
is verhuizen voor jou niet grotendeels een vlucht voor de emotionele rollercoast van nu?
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  donderdag 14 juni 2012 @ 12:00:37 #54
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_112880416
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 11:55 schreef WRH het volgende:
je vraagt zelf of we hier meedenken, maar dat terzijde.

eerlijk gezegd denk ik dat je mbt het verhuizen een actie onderneemt als reactie op een tijdelijke situatie, nl de situatie van het bijkomen van een scheiding, de onzekerheid, de angst en de emoties die er bij komen kijken. er gebeurt vaak dat mensen dan behoefte hebben aan teruggaan naar waar ze oorspronkelijk vandaan komen omdat ze zich daar dan veilig voelen en ze hebben behoefte aan dat gevoel.

maar ze (je) moeten wel realiseren dat het een tijdelijke situatie betreft; het verwerken van een scheiding gaat over, je rot voelen gaat over, je komt vanzelf in een nieuwe normale situatie terecht en vandaar uit ga je weer opbouwen, bij voorkeur met de vader in de buurt van zijn kind.
met een verhuizing 2 uur verderop (hemelsbreed of incl file?), zet je de vader echt meteen voor een heel groot deel buiten spel.
is verhuizen voor jou niet grotendeels een vlucht voor de emotionele rollercoast van nu?
Ik ben hierheen verhuisd voor hem, niet voor mezelf. Ik heb hier niets, geen eigen vrienden en geen familie. Ik ga terug naar de plek waar ik me thuis voel, waar ik me altijd al thuis heb gevoeld. De vader kan zelf ook verhuizen, toch? Hij moet immers ook een nieuwe woonplek vinden...
  donderdag 14 juni 2012 @ 12:06:55 #55
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_112880662
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 11:42 schreef Luttepetutje het volgende:
Dat is het ook en ik ben het ook grotendeels met je eens. Maar in dit geval ken je de situatie niet, je kent de vader niet en je kent mij verder niet. Dus ja, ik ga 2 uur verderop wonen. En dat is een weloverwogen keuze geweest, waar ik heel erg veel nachten van wakker heb gelegen en nog steeds lig. Maar nogmaals, je kent de exacte situatie niet.
Ik zal niet beweren dat het nooit een goed idee is, maar als je zelf zegt 'voor werk is het ook geen probleem', dan ben ik gewoon een beetje bang dat je de implicaties - vooral voor jullie kind - heel erg onderschat. Dat jullie zelf zo ver moeten reizen, is imho van ondergeschikt belang. Kies je inderdaad helemaal zelf voor, dus niet miepen. Maar je ontneemt je kind nogal wat. En in tijden dat het wat lastig is, is dat nogal een beslissing.

Overigens heb je helemaal gelijk als je zegt dat we de situatie niet kennen. En daar hangt ook best het een en ander mee samen. Simpele dingen als: is geld geen probleem bij het heen en weer reizen (niet alleen de benzine, maar ook afschrijving en onderhoud aan een auto; een dikke 1.500 km extra per maand tikt aan), wil de vader uberhaupt echt betrokken blijven, heb je zelf werk, heb je op dit moment goede sociale contacten, hoe oud is het kind, kan het kind gemakkelijk zonder vader, zijn er nieuwe partners in het spel (en hoe staan die er tegenover), etc.

We kunnen het inderdaad niet voor jou beslissen :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  donderdag 14 juni 2012 @ 12:09:45 #56
33954 ElisaB
pi_112880798
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:00 schreef Luttepetutje het volgende:
Ik ben hierheen verhuisd voor hem, niet voor mezelf. Ik heb hier niets, geen eigen vrienden en geen familie. Ik ga terug naar de plek waar ik me thuis voel, waar ik me altijd al thuis heb gevoeld. De vader kan zelf ook verhuizen, toch? Hij moet immers ook een nieuwe woonplek vinden...
Na 10 jaar nog steeds geen eigen vrienden of bezigheden? Of woon je er pas sinds kort? Geldt het zelfde voor jullie kind? Te jong voor een eigen leven?
  Licht Ontvlambaar donderdag 14 juni 2012 @ 12:11:12 #57
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_112880868
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:09 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Na 10 jaar nog steeds geen eigen vrienden of bezigheden? Of woon je er pas sinds kort? Geldt het zelfde voor jullie kind? Te jong voor een eigen leven?
Hoe oud is het kind in kwestie? En hoe wilde je co-ouderschap eigenlijk voor elkaar krijgen met 2 uur reistijd?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 14 juni 2012 @ 12:11:39 #58
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_112880894
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:09 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Zijn vrienden zijn mijn vrienden geworden, maar blijven zijn vrienden. Ik woon hier nu 5 jaar. Kind is bijna een jaar.
  donderdag 14 juni 2012 @ 12:12:09 #59
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_112880917
quote:
De vader kan zelf ook verhuizen, toch? Hij moet immers ook een nieuwe woonplek vinden...
Vergeet het maar, dat co-oudeschap wordt niks met zo'n instelling. Je verwacht dus nu dat de vader alle lasten draagt en jij alleen de lusten.

Bij wie gaat het kind eigenlijk wonen? Iedereen gaat er nu wel vanuit dat het kind bij de moeder blijft maar als TS het reizen niet als een probleem ziet waarom blijft het kind dan niet bij de vader wonen? Lijkt me voor het kind ook prettiger o in deze verwarrende situatie in de vertrouwde omgeving te blijven...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
  donderdag 14 juni 2012 @ 12:13:45 #60
33954 ElisaB
pi_112880982
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:11 schreef Luttepetutje het volgende:
Zijn vrienden zijn mijn vrienden geworden, maar blijven zijn vrienden. Ik woon hier nu 5 jaar. Kind is bijna een jaar.
Ow, dat scheelt! Ik denk dat zo'n stap makkelijker is met een kind van een jaar :)

Ik snap overigens heel goed dat jij terug wilt naar je vertrouwde omgeving hoor; ik denk dat ik dat ook zou willen.
pi_112881080
Dat verhaal over de hypotheekgarantie en kwijt schelden van restschuld lijkt mij beetje vreemd. Ik heb vrienden die in dezelfde situatie hebben gezeten. Ook uit elkaar gegaan. Ze hadden jaar of 7 geleden een huis gekocht tegen een hogere prijs dan waar ze hem vorig jaar voor hebben verkocht en ze zijn beide met een restschuld blijven zitten. Maar misschien heb jij andere voorwaarden ofzo?

Verder veel sterkte ermee.
  donderdag 14 juni 2012 @ 12:16:57 #62
33954 ElisaB
pi_112881103
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 11:17 schreef Luttepetutje het volgende:
Graag hoor ik tips hoe ik dit nu aan moet gaan pakken. Want zo nu en dan zie ik door de bomen het bos niet meer.
Ik denk dat het het belangrijkste is dat je overzicht krijgt. Dus dat je op een rij zet wat je wilt, wat hij wil en wat er dús geregeld moet worden. Er zal heel veel op je pad komen en het zal met regelmaat een complete chaos lijken, maar gewoon stug doorgaan, dan komen de eindjes uiteindelijk wel bij elkaar.

Zorg in elk geval dat je goed geinformeerd bent. Dus ga je goed inlezen en vraag hulp bij de instanties / organisaties die ervoor bedoeld zijn.

Veel sterkte en succes :*
  donderdag 14 juni 2012 @ 12:17:45 #63
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_112881126
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:16 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik denk dat het het belangrijkste is dat je overzicht krijgt. Dus dat je op een rij zet wat je wilt, wat hij wil en wat er dús geregeld moet worden. Er zal heel veel op je pad komen en het zal met regelmaat een complete chaos lijken, maar gewoon stug doorgaan, dan komen de eindjes uiteindelijk wel bij elkaar.

Zorg in elk geval dat je goed geinformeerd bent. Dus ga je goed inlezen en vraag hulp bij de instanties / organisaties die ervoor bedoeld zijn.

Veel sterkte en succes :*
Dank je wel! :)
pi_112881187
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:16 schreef kijkmij het volgende:
Dat verhaal over de hypotheekgarantie en kwijt schelden van restschuld lijkt mij beetje vreemd. Ik heb vrienden die in dezelfde situatie hebben gezeten. Ook uit elkaar gegaan. Ze hadden jaar of 7 geleden een huis gekocht tegen een hogere prijs dan waar ze hem vorig jaar voor hebben verkocht en ze zijn beide met een restschuld blijven zitten. Maar misschien heb jij andere voorwaarden ofzo?

Verder veel sterkte ermee.
Hadden die NHG? Hadden ze alles gedaan om die schuld zo laag mogelijk te houden? Wisten ze het uberhaupt wel? Hebben ze het aangevraagd? Zo weinig informatie, en wel gelijk de conclusie trekken.... Het lijkt hier FOK wel.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_112881383
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Hadden die NHG? Hadden ze alles gedaan om die schuld zo laag mogelijk te houden? Wisten ze het uberhaupt wel? Hebben ze het aangevraagd? Zo weinig informatie, en wel gelijk de conclusie trekken.... Het lijkt hier FOK wel.
Ik trek helemaal geen conclusies. En dat andere weet ik ook allemaal niet. Heb het daar met hun verder niet over gehad. Weet alleen dat ze beide met een restschuld zijn blijven zitten. Vandaar dat dit me vreemd over kwam.

Ik ken ook een situatie waarbij iemand een oor is aan genaaid. Die gingen ook uit elkaar. Zei de vader van dat meisje: jullie verdelen de inboedel en jij mag het huis hebben met alles wat er bij hoort. Die jongen is daar ingetrapt en gevolg is dat hij nu met een huis zit wat hij eigenlijk niet alleen kan betalen en als hij het vekoopt heeft hij een restschuld van ongeveer ¤ 40.000,--. Als zijn vriendin dus mee had moeten delen (en dit geval dus verdelen van een restschuld) hadden ze beide een restschuld van ¤ 20.000,-- gehad.
  donderdag 14 juni 2012 @ 12:28:45 #66
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_112881478
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:00 schreef Luttepetutje het volgende:

[..]

Daar zat ik nu ook al over na te denken :Y
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_112882414
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:28 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Daar zat ik nu ook al over na te denken :Y
Dus dan moet de vader maar zijn baan opzeggen (of dagelijks de reistijd voor lief nemen) en naar een plek verhuizen waar hij zich niet thuis voelt. :{
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_112882554
Dacht dat bij co-ouderschap het kind centraal werd gesteld en hier omheen een goede afstemming voor de ouders. Dus: Moeder<>Kind<>Vader.

Nu heb je: Moeder>Kind>Vader.

Proef ook aardig wat frustratie. Dingen worden te niet gedaan door naar andere mensen te wijzen.
"Mensen reizen voor het werk toch ook zoveel?" Ja, daar kiezen ze ZELF voor.
"Hij kan toch ook verhuizen?" Omdat IK ga verhuizen.

En de domste is misschien nog wel:
"Er zullen ook wel vaders zijn die hun kinderen niet bezoeken, voor bijvoorbeeld school."
Zo kan je alles weg wegwuiven.

Doe gewoon wat aan je frustraties. Het heeft er namelijk alle schijn van dat jij in die 10 jaar geen stappen vooruit hebt gezet, en hij wel.

Wens je al het gezonde verstand toe om deze situatie zo goed mogelijk op te lossen.
pi_112882909
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:25 schreef kijkmij het volgende:

[..]

Ik trek helemaal geen conclusies. En dat andere weet ik ook allemaal niet. Heb het daar met hun verder niet over gehad. Weet alleen dat ze beide met een restschuld zijn blijven zitten. Vandaar dat dit me vreemd over kwam.

Ik ken ook een situatie waarbij iemand een oor is aan genaaid. Die gingen ook uit elkaar. Zei de vader van dat meisje: jullie verdelen de inboedel en jij mag het huis hebben met alles wat er bij hoort. Die jongen is daar ingetrapt en gevolg is dat hij nu met een huis zit wat hij eigenlijk niet alleen kan betalen en als hij het vekoopt heeft hij een restschuld van ongeveer ¤ 40.000,--. Als zijn vriendin dus mee had moeten delen (en dit geval dus verdelen van een restschuld) hadden ze beide een restschuld van ¤ 20.000,-- gehad.
Je mag niet zomaar een huis weg schenken aan je ex. Daar loop ik nu ook tegenaan want mijn ex wil mij het huis schenken, maar dat mag dus niet. Wellicht heeft hij haar uitgekocht?
In life, every ending is a new beginning..
pi_112883234
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:07 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Je mag niet zomaar een huis weg schenken aan je ex. Daar loop ik nu ook tegenaan want mijn ex wil mij het huis schenken, maar dat mag dus niet. Wellicht heeft hij haar uitgekocht?
Weet niet precies hoe en wat. Dus ik loop weer het risico dat mij wordt verweten dat ik hier dingen neerzet die ik niet zeker weet.

Volgens mij hebben ze iets getekend (die vader van dat meisje/vrouw heeft dat allemaal zo bekokstooft) dat zij afziet van het huis en alle aanspraken er op ofzo. En die aanspraken kunnen dan dus opbrengsten maar ook verliezen zijn.

En dat hij haar heeft uitgekocht lijkt me onwaarschijnlijk want met alleen zijn inkomen kan hij het huis niet/nauwelijks betalen. Dus hij wil/moet er ook weg. Maar kennelijk heeft hij met zijn stomme kop gedacht "hey, dat is leuk ik krijg het huis zomaar van haar". Maar ja als je hem voor ¤ 250.000 hebt gekocht (met dito hypotheek) en nu nog niet kwijt kunt voor ¤ 210.000,-- dan sla je je wel even voor je kop denk ik.

Maar of het wel of niet mag weet ik niet. en ik heb ook begrepen dat die jongen dat nu juridisch allemaal laat uitzoeken. Maar beetje mosterd na de maaltijd lijkt me.
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:19:34 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112883396
Feitelijk co-ouderschap gaat m niet worden met zo'n afstand, simpelweg omdat het 50/50 verdelen van de omgang met een kind op die afstand niet haalbaar is, dan zou je je kind op 2 kinderdagverblijven of peuterspeelzalen moeten hebben, en straks als het kind naar school moet op 2 scholen... succes, maar zover is de maatschappij nog niet.

Persoonlijk vind ik het ook een beetje laat om het gezag te regelen, als TS nu wat overkomt heeft de vader niet eens het gezag over z'n eigen kind... Ik heb het idee dat de consequenties van het wel of niet regelen van bepaalde zaken niet helemaal doordringen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_112883474
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:15 schreef kijkmij het volgende:

[..]

Weet niet precies hoe en wat. Dus ik loop weer het risico dat mij wordt verweten dat ik hier dingen neerzet die ik niet zeker weet.

Volgens mij hebben ze iets getekend (die vader van dat meisje/vrouw heeft dat allemaal zo bekokstooft) dat zij afziet van het huis en alle aanspraken er op ofzo. En die aanspraken kunnen dan dus opbrengsten maar ook verliezen zijn.

En dat hij haar heeft uitgekocht lijkt me onwaarschijnlijk want met alleen zijn inkomen kan hij het huis niet/nauwelijks betalen. Dus hij wil/moet er ook weg. Maar kennelijk heeft hij met zijn stomme kop gedacht "hey, dat is leuk ik krijg het huis zomaar van haar". Maar ja als je hem voor ¤ 250.000 hebt gekocht (met dito hypotheek) en nu nog niet kwijt kunt voor ¤ 210.000,-- dan sla je je wel even voor je kop denk ik.

Maar of het wel of niet mag weet ik niet. en ik heb ook begrepen dat die jongen dat nu juridisch allemaal laat uitzoeken. Maar beetje mosterd na de maaltijd lijkt me.
Juist omdat dus zijn inkomen niet toereikend is mag zij niet zomaar zeggen ik geef jou het huis. Dan.moet hij namelijk de hypotheek overnemen, en de bank gaat dan berekenen of hij daar genoeg voor verdiend, om het huis alleen te betalen. Dat is dus duidelijk niet het geval, dus mag hij van de bank de hypotheek niet overnemen, en meestal zegt de bank dan verkopen. Vraag ik me toch af wrlke constructie dat dan is, want voor mij zou het wel gunstig zijn als ik toch mijn huis kan houden.

Maar ontopic, TS, naar welke omgangsregeling wil je gaan voor kind? Om het weekrnd bij papa, en vakanties, feestdagen 50 / 50 ?
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:22:25 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112883526
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:07 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Met een (rest)schuld is er niet bepaald sprake van een schenking ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_112883590
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Met een (rest)schuld is er niet bepaald sprake van een schenking ;)
Zij schenkt haar gedeelte van de hypotheek, ongeacht restschuld of niet. Het huis is voor de helft van haar, en dat geeft ze weg. Dat mag niet :)
pi_112883624
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:21 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Vraag ik me toch af wrlke constructie dat dan is, want voor mij zou het wel gunstig zijn als ik toch mijn huis kan houden.

Ik wil wel even kijken of ik er achter kan komen. Maar kan niks beloven. Want het zijn niet echt goede vrienden ofzo meer kennissen zeg maar. En zou beetje raar zijn vind ik dat ik hem nu ga bellen voor alle in en outs over die overeenkomst.
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:25:11 #76
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_112883628
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:21 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Maar ontopic, TS, naar welke omgangsregeling wil je gaan voor kind? Om het weekrnd bij papa, en vakanties, feestdagen 50 / 50 ?
Daar moet ik dus over na gaan denken. Hebben afgesproken met een therapeut dat we beide ons favoriete scenario opschrijven en een realistisch scenario. Die gaan we na een afgesproken termijn uitwisselen en er later over praten.
pi_112883754
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:25 schreef Luttepetutje het volgende:

[..]

Daar moet ik dus over na gaan denken. Hebben afgesproken met een therapeut dat we beide ons favoriete scenario opschrijven en een realistisch scenario. Die gaan we na een afgesproken termijn uitwisselen en er later over praten.
Ok. Wij hebben nu die regeling afgedproken, en okal heb ik mijn dochter het meest, het valt me echt heel.zwaar. Je maakt gewoon ineens een stukje leven van je kind niet meer mee, omdat je daar simpelweg niet bij bent. Denk er goed over na. Ik hoop dat je het allemaal een beetje trekt :)
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:29:12 #78
33954 ElisaB
pi_112883803
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:24 schreef LaLouchi het volgende:
Zij schenkt haar gedeelte van de hypotheek, ongeacht restschuld of niet. Het huis is voor de helft van haar, en dat geeft ze weg. Dat mag niet :)
In welk opzicht zou dat niet mogen volgens jou? Als de bank het ermee eens is, zou ik namelijk niet weten waarom het niet zou mogen.
pi_112883811
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:25 schreef kijkmij het volgende:

[..]

Ik wil wel even kijken of ik er achter kan komen. Maar kan niks beloven. Want het zijn niet echt goede vrienden ofzo meer kennissen zeg maar. En zou beetje raar zijn vind ik dat ik hem nu ga bellen voor alle in en outs over die overeenkomst.
Nee snap ik. Lief van je! Dankjewel :*
pi_112883851
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:29 schreef ElisaB het volgende:

[..]

In welk opzicht zou dat niet mogen volgens jou? Als de bank het ermee eens is, zou ik namelijk niet weten waarom het niet zou mogen.
Het mag niet van de belasting is mij verteld, en de bank moet akkoord gaan. Wat ze dus niet doen als je niet genoeg verdiend.
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:32:11 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112883939
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:24 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Als hij de hypotheek kan overnemen dan wordt er niets geschonken, de hypotheek (of de helft daarvan) is immers een schuld, en het onderpand van die schuld is niet meer waard dan de schuld zelf.

Mijn lief heeft zijn ex moeten uitkopen (helaas.... :r), want toen ze uit elkaar gingen was het huis meer waard dan toen ze het kochten, inmiddels mag hij blij zijn als hij geen restschuld heeft als hij verkoopt.
Mijn zusje heeft de hele hypotheekverplichting overgenomen toen ze van haar man ging scheiden, hun huis was inmiddels minder waard dan de hypotheek, ze heeft dus in feite zijn deel van de schuld van hem overgenomen tegen een te hoge prijs.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:32:40 #82
33954 ElisaB
pi_112883959
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:30 schreef LaLouchi het volgende:
Het mag niet van de belasting is mij verteld, en de bank moet akkoord gaan. Wat ze dus niet doen als je niet genoeg verdiend.
De belasting vindt het prima volgens mij, als je maar netjes afrekent over hetgeen je geschonken hebt gekregen. Dat de bank er niet mee akkoord gaat, is iets heel anders. Die gaat er dan niet mee akkoord dat de ontvanger in zijn / haar eentje de hypo gaat dragen. Maar de bank gaat er niet over wat de een aan de ander mag schenken.
pi_112884042
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als hij de hypotheek kan overnemen dan wordt er niets geschonken, de hypotheek (of de helft daarvan) is immers een schuld, en het onderpand van die schuld is niet meer waard dan de schuld zelf.

Mijn lief heeft zijn ex moeten uitkopen (helaas.... :r), want toen ze uit elkaar gingen was het huis meer waard dan toen ze het kochten, inmiddels mag hij blij zijn als hij geen restschuld heeft als hij verkoopt.
Mijn zusje heeft de hele hypotheekverplichting overgenomen toen ze van haar man ging scheiden, hun huis was inmiddels minder waard dan de hypotheek, ze heeft dus in feite zijn deel van de schuld van hem overgenomen tegen een te hoge prijs.
Ja precies. Maar dat kan dus alleen als je daar genoeg voor verdiend. Verdien je niet genoeg, en gaat de bank niet akkoord, dan kan de ex niet.zomaar zeggen, ok dan mag jij mijn deel hebben, ondanks dat de bank niet akkoord gaat. Snap je?
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:34:27 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112884048
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:30 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Als er overwaarde is dan zul je idd moeten uitkopen, anders is het een schenking, maar je kunt geen schuld schenken....
Nou ja, je kunt wel een schuld schenken, maar daar hoeft niemand belasting over te betalen ;)

Belastingtechnisch zou het een schenking zijn als er sprake is van een overwaarde die niet uitgekocht wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_112884072
Ik heb het wel zo met mijn ex gedaan met ons huis hoor :) We zijn met gesloten portemonnee uit elkaar gegaan en hij heeft me alleen een vergoeding gegeven voor wat inboedel. Ik heb mijn deel van de hypotheek gewoon op hem overgedragen, verder geen probleem. Krabbeltje bij de notaris en klaar waren we.

Als je aanspraak wilt gaan doen op de NHG hou er dan ook rekening mee dat je voor ongeveer de komende 5 jaar een BKR notering krijgt en hierdoor zeer moeilijk een ander huis zal kunnen vinden? Dat is namelijk voor mijn beste vriendin de reden om de ¤ 15.000 restschuld zo maar te nemen en het via een andere constructie te financieren.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:35:09 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112884086
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:34 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Ja precies. Maar dat kan dus alleen als je daar genoeg voor verdiend. Verdien je niet genoeg, en gaat de bank niet akkoord, dan kan de ex niet.zomaar zeggen, ok dan mag jij mijn deel hebben, ondanks dat de bank niet akkoord gaat. Snap je?
Ja, maar dat heeft niets met een schenking of met de belasting te maken.
Natuurlijk kan iemand alleen de hypotheek op zich nemen als hij/zij genoeg verdient.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:37:00 #87
33954 ElisaB
pi_112884165
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:34 schreef LaLouchi het volgende:
Je ex kan je best zijn deel schenken, maar zich dan waarschijnlijk niet onttrekken aan zijn verplichtingen. Want daar gaat de bank niet mee akkoord. Dus moet het huis verkocht worden en kan je ex je daarna eventueel alsnog zijn deel van de overwaarde schenken (als die overwaarde er is uiteraard).
pi_112884179
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, maar dat heeft niets met een schenking of met de belasting te maken.
Natuurlijk kan iemand alleen de hypotheek op zich nemen als hij/zij genoeg verdient.
Daarom snap ij de constructie van kijkmij niet. Hij geeft namelijk aan.dat die kennis niet genoeg verdiend om alleen de hypotheek te dragen.
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:37:29 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112884191
Maar goed, in het geval van TS zal eerst heel goed duidelijk moeten zijn dat geen van beiden in staat is alleen de hypotheek te dragen, want NHG gaat niet uitkeren aan mensen die de hypotheek wel kunnen betalen maar toevallig gescheiden zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:38:36 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112884239
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:37 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Daarom snap ij de constructie van kijkmij niet. Hij geeft namelijk aan.dat die kennis niet genoeg verdiend om alleen de hypotheek te dragen.
Ja, maar jij hebt het over schenken terwijl er een schuld is..... het is geen sprake van schenken.
Ik snap zijn constructie prima, maar het heeft niets met de belastingdienst te maken, zeker niet als de hypotheek meer is dan de huidige waarde.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:38:50 #91
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_112884260
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:37 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, in het geval van TS zal eerst heel goed duidelijk moeten zijn dat geen van beiden in staat is alleen de hypotheek te dragen, want NHG gaat niet uitkeren aan mensen die de hypotheek wel kunnen betalen maar toevallig gescheiden zijn.
Ik heb geen baan momenteel, dus kan de hypotheek niet dragen. M'n ex zou na hypotheeklasten maar 500 in de maand overhouden.
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:39:40 #92
33954 ElisaB
pi_112884306
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:38 schreef Luttepetutje het volgende:

Ik heb geen baan momenteel, dus kan de hypotheek niet dragen. M'n ex zou na hypotheeklasten maar 500 in de maand overhouden.
Maar dat is toch ook zo nu jullie nog wel met z'n tweeen in het huis wonen?
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:40:57 #93
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_112884380
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:39 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Maar dat is toch ook zo nu jullie nog wel met z'n tweeen in het huis wonen?
Ik krijg nu nog ww, maar dat is over drie maanden ook voorbij.
pi_112884405
quote:

[..]

Waarvan nog een deel richting jou/het kind gaat als jullie gescheiden zijn.
Dus dat wordt hem niet.
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:41:49 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112884411
quote:

[..]

500 om in z'n eentje van te leven.... ik weet niet wat voor normen ze daarvoor hanteren, maar als de woonlasten er al af zijn zou het zomaar eens als voldoende gezien kunnen worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_112884449
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

500 om in z'n eentje van te leven.... ik weet niet wat voor normen ze daarvoor hanteren, maar als de woonlasten er al af zijn zou het zomaar eens als voldoende gezien kunnen worden.
Min alimentatie.
Min ziektekosten verzekering.
Die kerel zal ook op zijn werk moeten komen, dus - vervoerskosten
Eten is ook wel handig.
Etc.Etc.
pi_112884470
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, maar jij hebt het over schenken terwijl er een schuld is..... het is geen sprake van schenken.
Ik snap zijn constructie prima, maar het heeft niets met de belastingdienst te maken, zeker niet als de hypotheek meer is dan de huidige waarde.
Kan je me de constructie uitleggen dan? Hij verdiend niet genoeg om de hypotheek alleen te dragen, maar heeft toch het huis alleen op zijn naam staan nu. Hoe doe je dat dan zonder toestemming van de bank?
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:43:53 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112884498
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:41 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Waarvan nog een deel richting jou/het kind gaat als jullie gescheiden zijn.
Dus dat wordt hem niet.
Dat ligt er natuurlijk aan; niet gehuwd, en bij co-ouderschap zal er niet zo'n hele grote alimentatiebehoefte zijn, daarbij is zijn inkomen niet heel ruim meer nadat de woonlasten eraf zijn.

Als TS moet kiezen tussen ¤ 200,= kinderalimentatie per maand en een schuld van ¤ 15.000 of ¤ 125,= kinderalimentatie en geen schuld dan zou die laatste keuze zomaar eens een betere kunnen zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_112884519
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:43 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Kan je me de constructie uitleggen dan? Hij verdiend niet genoeg om de hypotheek alleen te dragen, maar heeft toch het huis alleen op zijn naam staan nu. Hoe doe je dat dan zonder toestemming van de bank?
Stond het huis uberhaupt wel op beide namen?
Lijkt mij namelijk stug dat hij de hypotheek volledig op zijn naam krijgt als hij de lasten niet kan dragen. Gaat geen een bank mee akkoord.
pi_112884567
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Stond het huis uberhaupt wel op beide namen?
Lijkt mij namelijk stug dat hij de hypotheek volledig op zijn naam krijgt als hij de lasten niet kan dragen. Gaat geen een bank mee akkoord.
Dat vraag ik me dus ook af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')