abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:25:11 #76
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_112883628
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:21 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Maar ontopic, TS, naar welke omgangsregeling wil je gaan voor kind? Om het weekrnd bij papa, en vakanties, feestdagen 50 / 50 ?
Daar moet ik dus over na gaan denken. Hebben afgesproken met een therapeut dat we beide ons favoriete scenario opschrijven en een realistisch scenario. Die gaan we na een afgesproken termijn uitwisselen en er later over praten.
Everyone is entitled to their own opinion. It's just that yours is stupid.
pi_112883754
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:25 schreef Luttepetutje het volgende:

[..]

Daar moet ik dus over na gaan denken. Hebben afgesproken met een therapeut dat we beide ons favoriete scenario opschrijven en een realistisch scenario. Die gaan we na een afgesproken termijn uitwisselen en er later over praten.
Ok. Wij hebben nu die regeling afgedproken, en okal heb ik mijn dochter het meest, het valt me echt heel.zwaar. Je maakt gewoon ineens een stukje leven van je kind niet meer mee, omdat je daar simpelweg niet bij bent. Denk er goed over na. Ik hoop dat je het allemaal een beetje trekt :)
In life, every ending is a new beginning..
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:29:12 #78
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_112883803
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:24 schreef LaLouchi het volgende:
Zij schenkt haar gedeelte van de hypotheek, ongeacht restschuld of niet. Het huis is voor de helft van haar, en dat geeft ze weg. Dat mag niet :)
In welk opzicht zou dat niet mogen volgens jou? Als de bank het ermee eens is, zou ik namelijk niet weten waarom het niet zou mogen.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_112883811
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:25 schreef kijkmij het volgende:

[..]

Ik wil wel even kijken of ik er achter kan komen. Maar kan niks beloven. Want het zijn niet echt goede vrienden ofzo meer kennissen zeg maar. En zou beetje raar zijn vind ik dat ik hem nu ga bellen voor alle in en outs over die overeenkomst.
Nee snap ik. Lief van je! Dankjewel :*
pi_112883851
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:29 schreef ElisaB het volgende:

[..]

In welk opzicht zou dat niet mogen volgens jou? Als de bank het ermee eens is, zou ik namelijk niet weten waarom het niet zou mogen.
Het mag niet van de belasting is mij verteld, en de bank moet akkoord gaan. Wat ze dus niet doen als je niet genoeg verdiend.
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:32:11 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112883939
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:24 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Zij schenkt haar gedeelte van de hypotheek, ongeacht restschuld of niet. Het huis is voor de helft van haar, en dat geeft ze weg. Dat mag niet :)
Als hij de hypotheek kan overnemen dan wordt er niets geschonken, de hypotheek (of de helft daarvan) is immers een schuld, en het onderpand van die schuld is niet meer waard dan de schuld zelf.

Mijn lief heeft zijn ex moeten uitkopen (helaas.... :r), want toen ze uit elkaar gingen was het huis meer waard dan toen ze het kochten, inmiddels mag hij blij zijn als hij geen restschuld heeft als hij verkoopt.
Mijn zusje heeft de hele hypotheekverplichting overgenomen toen ze van haar man ging scheiden, hun huis was inmiddels minder waard dan de hypotheek, ze heeft dus in feite zijn deel van de schuld van hem overgenomen tegen een te hoge prijs.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:32:40 #82
33954 ElisaB
pi_112883959
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:30 schreef LaLouchi het volgende:
Het mag niet van de belasting is mij verteld, en de bank moet akkoord gaan. Wat ze dus niet doen als je niet genoeg verdiend.
De belasting vindt het prima volgens mij, als je maar netjes afrekent over hetgeen je geschonken hebt gekregen. Dat de bank er niet mee akkoord gaat, is iets heel anders. Die gaat er dan niet mee akkoord dat de ontvanger in zijn / haar eentje de hypo gaat dragen. Maar de bank gaat er niet over wat de een aan de ander mag schenken.
pi_112884042
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als hij de hypotheek kan overnemen dan wordt er niets geschonken, de hypotheek (of de helft daarvan) is immers een schuld, en het onderpand van die schuld is niet meer waard dan de schuld zelf.

Mijn lief heeft zijn ex moeten uitkopen (helaas.... :r), want toen ze uit elkaar gingen was het huis meer waard dan toen ze het kochten, inmiddels mag hij blij zijn als hij geen restschuld heeft als hij verkoopt.
Mijn zusje heeft de hele hypotheekverplichting overgenomen toen ze van haar man ging scheiden, hun huis was inmiddels minder waard dan de hypotheek, ze heeft dus in feite zijn deel van de schuld van hem overgenomen tegen een te hoge prijs.
Ja precies. Maar dat kan dus alleen als je daar genoeg voor verdiend. Verdien je niet genoeg, en gaat de bank niet akkoord, dan kan de ex niet.zomaar zeggen, ok dan mag jij mijn deel hebben, ondanks dat de bank niet akkoord gaat. Snap je?
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:34:27 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112884048
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:30 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Als er overwaarde is dan zul je idd moeten uitkopen, anders is het een schenking, maar je kunt geen schuld schenken....
Nou ja, je kunt wel een schuld schenken, maar daar hoeft niemand belasting over te betalen ;)

Belastingtechnisch zou het een schenking zijn als er sprake is van een overwaarde die niet uitgekocht wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_112884072
Ik heb het wel zo met mijn ex gedaan met ons huis hoor :) We zijn met gesloten portemonnee uit elkaar gegaan en hij heeft me alleen een vergoeding gegeven voor wat inboedel. Ik heb mijn deel van de hypotheek gewoon op hem overgedragen, verder geen probleem. Krabbeltje bij de notaris en klaar waren we.

Als je aanspraak wilt gaan doen op de NHG hou er dan ook rekening mee dat je voor ongeveer de komende 5 jaar een BKR notering krijgt en hierdoor zeer moeilijk een ander huis zal kunnen vinden? Dat is namelijk voor mijn beste vriendin de reden om de ¤ 15.000 restschuld zo maar te nemen en het via een andere constructie te financieren.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:35:09 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112884086
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:34 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Ja precies. Maar dat kan dus alleen als je daar genoeg voor verdiend. Verdien je niet genoeg, en gaat de bank niet akkoord, dan kan de ex niet.zomaar zeggen, ok dan mag jij mijn deel hebben, ondanks dat de bank niet akkoord gaat. Snap je?
Ja, maar dat heeft niets met een schenking of met de belasting te maken.
Natuurlijk kan iemand alleen de hypotheek op zich nemen als hij/zij genoeg verdient.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:37:00 #87
33954 ElisaB
pi_112884165
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:34 schreef LaLouchi het volgende:
Je ex kan je best zijn deel schenken, maar zich dan waarschijnlijk niet onttrekken aan zijn verplichtingen. Want daar gaat de bank niet mee akkoord. Dus moet het huis verkocht worden en kan je ex je daarna eventueel alsnog zijn deel van de overwaarde schenken (als die overwaarde er is uiteraard).
pi_112884179
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, maar dat heeft niets met een schenking of met de belasting te maken.
Natuurlijk kan iemand alleen de hypotheek op zich nemen als hij/zij genoeg verdient.
Daarom snap ij de constructie van kijkmij niet. Hij geeft namelijk aan.dat die kennis niet genoeg verdiend om alleen de hypotheek te dragen.
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:37:29 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112884191
Maar goed, in het geval van TS zal eerst heel goed duidelijk moeten zijn dat geen van beiden in staat is alleen de hypotheek te dragen, want NHG gaat niet uitkeren aan mensen die de hypotheek wel kunnen betalen maar toevallig gescheiden zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:38:36 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112884239
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:37 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Daarom snap ij de constructie van kijkmij niet. Hij geeft namelijk aan.dat die kennis niet genoeg verdiend om alleen de hypotheek te dragen.
Ja, maar jij hebt het over schenken terwijl er een schuld is..... het is geen sprake van schenken.
Ik snap zijn constructie prima, maar het heeft niets met de belastingdienst te maken, zeker niet als de hypotheek meer is dan de huidige waarde.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:38:50 #91
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_112884260
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:37 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, in het geval van TS zal eerst heel goed duidelijk moeten zijn dat geen van beiden in staat is alleen de hypotheek te dragen, want NHG gaat niet uitkeren aan mensen die de hypotheek wel kunnen betalen maar toevallig gescheiden zijn.
Ik heb geen baan momenteel, dus kan de hypotheek niet dragen. M'n ex zou na hypotheeklasten maar 500 in de maand overhouden.
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:39:40 #92
33954 ElisaB
pi_112884306
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:38 schreef Luttepetutje het volgende:

Ik heb geen baan momenteel, dus kan de hypotheek niet dragen. M'n ex zou na hypotheeklasten maar 500 in de maand overhouden.
Maar dat is toch ook zo nu jullie nog wel met z'n tweeen in het huis wonen?
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:40:57 #93
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_112884380
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:39 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Maar dat is toch ook zo nu jullie nog wel met z'n tweeen in het huis wonen?
Ik krijg nu nog ww, maar dat is over drie maanden ook voorbij.
pi_112884405
quote:

[..]

Waarvan nog een deel richting jou/het kind gaat als jullie gescheiden zijn.
Dus dat wordt hem niet.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:41:49 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112884411
quote:

[..]

500 om in z'n eentje van te leven.... ik weet niet wat voor normen ze daarvoor hanteren, maar als de woonlasten er al af zijn zou het zomaar eens als voldoende gezien kunnen worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_112884449
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

500 om in z'n eentje van te leven.... ik weet niet wat voor normen ze daarvoor hanteren, maar als de woonlasten er al af zijn zou het zomaar eens als voldoende gezien kunnen worden.
Min alimentatie.
Min ziektekosten verzekering.
Die kerel zal ook op zijn werk moeten komen, dus - vervoerskosten
Eten is ook wel handig.
Etc.Etc.
pi_112884470
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, maar jij hebt het over schenken terwijl er een schuld is..... het is geen sprake van schenken.
Ik snap zijn constructie prima, maar het heeft niets met de belastingdienst te maken, zeker niet als de hypotheek meer is dan de huidige waarde.
Kan je me de constructie uitleggen dan? Hij verdiend niet genoeg om de hypotheek alleen te dragen, maar heeft toch het huis alleen op zijn naam staan nu. Hoe doe je dat dan zonder toestemming van de bank?
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:43:53 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112884498
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:41 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Waarvan nog een deel richting jou/het kind gaat als jullie gescheiden zijn.
Dus dat wordt hem niet.
Dat ligt er natuurlijk aan; niet gehuwd, en bij co-ouderschap zal er niet zo'n hele grote alimentatiebehoefte zijn, daarbij is zijn inkomen niet heel ruim meer nadat de woonlasten eraf zijn.

Als TS moet kiezen tussen ¤ 200,= kinderalimentatie per maand en een schuld van ¤ 15.000 of ¤ 125,= kinderalimentatie en geen schuld dan zou die laatste keuze zomaar eens een betere kunnen zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_112884519
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:43 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Kan je me de constructie uitleggen dan? Hij verdiend niet genoeg om de hypotheek alleen te dragen, maar heeft toch het huis alleen op zijn naam staan nu. Hoe doe je dat dan zonder toestemming van de bank?
Stond het huis uberhaupt wel op beide namen?
Lijkt mij namelijk stug dat hij de hypotheek volledig op zijn naam krijgt als hij de lasten niet kan dragen. Gaat geen een bank mee akkoord.
pi_112884567
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Stond het huis uberhaupt wel op beide namen?
Lijkt mij namelijk stug dat hij de hypotheek volledig op zijn naam krijgt als hij de lasten niet kan dragen. Gaat geen een bank mee akkoord.
Dat vraag ik me dus ook af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')