Daar moet ik dus over na gaan denken. Hebben afgesproken met een therapeut dat we beide ons favoriete scenario opschrijven en een realistisch scenario. Die gaan we na een afgesproken termijn uitwisselen en er later over praten.quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:21 schreef LaLouchi het volgende:
[..]
Maar ontopic, TS, naar welke omgangsregeling wil je gaan voor kind? Om het weekrnd bij papa, en vakanties, feestdagen 50 / 50 ?
Ok. Wij hebben nu die regeling afgedproken, en okal heb ik mijn dochter het meest, het valt me echt heel.zwaar. Je maakt gewoon ineens een stukje leven van je kind niet meer mee, omdat je daar simpelweg niet bij bent. Denk er goed over na. Ik hoop dat je het allemaal een beetje trektquote:Op donderdag 14 juni 2012 13:25 schreef Luttepetutje het volgende:
[..]
Daar moet ik dus over na gaan denken. Hebben afgesproken met een therapeut dat we beide ons favoriete scenario opschrijven en een realistisch scenario. Die gaan we na een afgesproken termijn uitwisselen en er later over praten.
In welk opzicht zou dat niet mogen volgens jou? Als de bank het ermee eens is, zou ik namelijk niet weten waarom het niet zou mogen.quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:24 schreef LaLouchi het volgende:
Zij schenkt haar gedeelte van de hypotheek, ongeacht restschuld of niet. Het huis is voor de helft van haar, en dat geeft ze weg. Dat mag niet
Nee snap ik. Lief van je! Dankjewelquote:Op donderdag 14 juni 2012 13:25 schreef kijkmij het volgende:
[..]
Ik wil wel even kijken of ik er achter kan komen. Maar kan niks beloven. Want het zijn niet echt goede vrienden ofzo meer kennissen zeg maar. En zou beetje raar zijn vind ik dat ik hem nu ga bellen voor alle in en outs over die overeenkomst.
Het mag niet van de belasting is mij verteld, en de bank moet akkoord gaan. Wat ze dus niet doen als je niet genoeg verdiend.quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:29 schreef ElisaB het volgende:
[..]
In welk opzicht zou dat niet mogen volgens jou? Als de bank het ermee eens is, zou ik namelijk niet weten waarom het niet zou mogen.
Als hij de hypotheek kan overnemen dan wordt er niets geschonken, de hypotheek (of de helft daarvan) is immers een schuld, en het onderpand van die schuld is niet meer waard dan de schuld zelf.quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:24 schreef LaLouchi het volgende:
[..]
Zij schenkt haar gedeelte van de hypotheek, ongeacht restschuld of niet. Het huis is voor de helft van haar, en dat geeft ze weg. Dat mag niet
De belasting vindt het prima volgens mij, als je maar netjes afrekent over hetgeen je geschonken hebt gekregen. Dat de bank er niet mee akkoord gaat, is iets heel anders. Die gaat er dan niet mee akkoord dat de ontvanger in zijn / haar eentje de hypo gaat dragen. Maar de bank gaat er niet over wat de een aan de ander mag schenken.quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:30 schreef LaLouchi het volgende:
Het mag niet van de belasting is mij verteld, en de bank moet akkoord gaan. Wat ze dus niet doen als je niet genoeg verdiend.
Ja precies. Maar dat kan dus alleen als je daar genoeg voor verdiend. Verdien je niet genoeg, en gaat de bank niet akkoord, dan kan de ex niet.zomaar zeggen, ok dan mag jij mijn deel hebben, ondanks dat de bank niet akkoord gaat. Snap je?quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als hij de hypotheek kan overnemen dan wordt er niets geschonken, de hypotheek (of de helft daarvan) is immers een schuld, en het onderpand van die schuld is niet meer waard dan de schuld zelf.
Mijn lief heeft zijn ex moeten uitkopen (helaas....), want toen ze uit elkaar gingen was het huis meer waard dan toen ze het kochten, inmiddels mag hij blij zijn als hij geen restschuld heeft als hij verkoopt.
Mijn zusje heeft de hele hypotheekverplichting overgenomen toen ze van haar man ging scheiden, hun huis was inmiddels minder waard dan de hypotheek, ze heeft dus in feite zijn deel van de schuld van hem overgenomen tegen een te hoge prijs.
Als er overwaarde is dan zul je idd moeten uitkopen, anders is het een schenking, maar je kunt geen schuld schenken....quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:30 schreef LaLouchi het volgende:
[..]
Het mag niet van de belasting is mij verteld, en de bank moet akkoord gaan. Wat ze dus niet doen als je niet genoeg verdiend.
Ja, maar dat heeft niets met een schenking of met de belasting te maken.quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:34 schreef LaLouchi het volgende:
[..]
Ja precies. Maar dat kan dus alleen als je daar genoeg voor verdiend. Verdien je niet genoeg, en gaat de bank niet akkoord, dan kan de ex niet.zomaar zeggen, ok dan mag jij mijn deel hebben, ondanks dat de bank niet akkoord gaat. Snap je?
Je ex kan je best zijn deel schenken, maar zich dan waarschijnlijk niet onttrekken aan zijn verplichtingen. Want daar gaat de bank niet mee akkoord. Dus moet het huis verkocht worden en kan je ex je daarna eventueel alsnog zijn deel van de overwaarde schenken (als die overwaarde er is uiteraard).quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:34 schreef LaLouchi het volgende:
Ja precies. Maar dat kan dus alleen als je daar genoeg voor verdiend. Verdien je niet genoeg, en gaat de bank niet akkoord, dan kan de ex niet.zomaar zeggen, ok dan mag jij mijn deel hebben, ondanks dat de bank niet akkoord gaat. Snap je?
Daarom snap ij de constructie van kijkmij niet. Hij geeft namelijk aan.dat die kennis niet genoeg verdiend om alleen de hypotheek te dragen.quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar dat heeft niets met een schenking of met de belasting te maken.
Natuurlijk kan iemand alleen de hypotheek op zich nemen als hij/zij genoeg verdient.
Ja, maar jij hebt het over schenken terwijl er een schuld is..... het is geen sprake van schenken.quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:37 schreef LaLouchi het volgende:
[..]
Daarom snap ij de constructie van kijkmij niet. Hij geeft namelijk aan.dat die kennis niet genoeg verdiend om alleen de hypotheek te dragen.
Ik heb geen baan momenteel, dus kan de hypotheek niet dragen. M'n ex zou na hypotheeklasten maar 500 in de maand overhouden.quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:37 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, in het geval van TS zal eerst heel goed duidelijk moeten zijn dat geen van beiden in staat is alleen de hypotheek te dragen, want NHG gaat niet uitkeren aan mensen die de hypotheek wel kunnen betalen maar toevallig gescheiden zijn.
Maar dat is toch ook zo nu jullie nog wel met z'n tweeen in het huis wonen?quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:38 schreef Luttepetutje het volgende:
Ik heb geen baan momenteel, dus kan de hypotheek niet dragen. M'n ex zou na hypotheeklasten maar 500 in de maand overhouden.
Ik krijg nu nog ww, maar dat is over drie maanden ook voorbij.quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:39 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Maar dat is toch ook zo nu jullie nog wel met z'n tweeen in het huis wonen?
Waarvan nog een deel richting jou/het kind gaat als jullie gescheiden zijn.quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:38 schreef Luttepetutje het volgende:
[..]
Ik heb geen baan momenteel, dus kan de hypotheek niet dragen. M'n ex zou na hypotheeklasten maar 500 in de maand overhouden.
500 om in z'n eentje van te leven.... ik weet niet wat voor normen ze daarvoor hanteren, maar als de woonlasten er al af zijn zou het zomaar eens als voldoende gezien kunnen worden.quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:38 schreef Luttepetutje het volgende:
[..]
Min alimentatie.quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
500 om in z'n eentje van te leven.... ik weet niet wat voor normen ze daarvoor hanteren, maar als de woonlasten er al af zijn zou het zomaar eens als voldoende gezien kunnen worden.
Kan je me de constructie uitleggen dan? Hij verdiend niet genoeg om de hypotheek alleen te dragen, maar heeft toch het huis alleen op zijn naam staan nu. Hoe doe je dat dan zonder toestemming van de bank?quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar jij hebt het over schenken terwijl er een schuld is..... het is geen sprake van schenken.
Ik snap zijn constructie prima, maar het heeft niets met de belastingdienst te maken, zeker niet als de hypotheek meer is dan de huidige waarde.
Dat ligt er natuurlijk aan; niet gehuwd, en bij co-ouderschap zal er niet zo'n hele grote alimentatiebehoefte zijn, daarbij is zijn inkomen niet heel ruim meer nadat de woonlasten eraf zijn.quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:41 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Waarvan nog een deel richting jou/het kind gaat als jullie gescheiden zijn.
Dus dat wordt hem niet.
Stond het huis uberhaupt wel op beide namen?quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:43 schreef LaLouchi het volgende:
[..]
Kan je me de constructie uitleggen dan? Hij verdiend niet genoeg om de hypotheek alleen te dragen, maar heeft toch het huis alleen op zijn naam staan nu. Hoe doe je dat dan zonder toestemming van de bank?
Dat vraag ik me dus ook af.quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Stond het huis uberhaupt wel op beide namen?
Lijkt mij namelijk stug dat hij de hypotheek volledig op zijn naam krijgt als hij de lasten niet kan dragen. Gaat geen een bank mee akkoord.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |