abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 juni 2012 @ 11:17:06 #1
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_112779712
Na 10+ jaar is dan eindelijk de kogel door de kerk en gaan m'n vriend en ik uit elkaar. Het hoe en waarom ga ik hier verder niet op in. Ook al ben ik diegene die de kogel heeft afgeschoten, het is een klote situatie. We hebben een hypotheek samen, een huis, een kind en een flinke geschiedenis. We zijn verder niet getrouwd en hebben alleen een samenlevingscontract.

Hoe nu verder? We zijn aan het regelen dat hij ook het gerechtelijke gezag krijgt over ons kind. Daarna kunnen we gaan bespreken hoe we alles daarom moeten aanpakken. Geloof dat dit een ouderschapsplan heet. Ik kom niet uit de buurt waar we wonen en wil heel graag terug naar het Noorden, waar ik wél vandaan kom. Daar zit familie en vrienden. Alleen kan ik moeilijk urgentie krijgen op een woning. Sowieso eerst maar eens kijken wat er met onze woning moet gebeuren. We hebben gelukkig NHG en ik heb gehoord dat we eventuele restschuld vrij gescholden kan worden ivm scheiding. Maar verder? Er zijn zoveel dingen wat opeens geregeld moet worden.

Graag hoor ik tips hoe ik dit nu aan moet gaan pakken. Want zo nu en dan zie ik door de bomen het bos niet meer.
Everyone is entitled to their own opinion. It's just that yours is stupid.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 11:18:42 #2
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_112779758
Is de nood hoog dat je het huis uit wilt/moet?
When something drops I'm like:
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
pi_112779798
NHG en scheiden:
http://www.nhg.nl/consume(...)dwongen-verkoop.html

Verder vooral sterkte. vooral kut voor die koter van jullie..
  dinsdag 12 juni 2012 @ 11:19:48 #4
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_112779801
Bij wie blijft het kind? Beetje jammer.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 11:22:57 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_112779902
Mijn advies zou zijn om toch zelf te beginnen met een lijstje. En dan gerichte(re) vragen te stellen, bijv. In WGR.

Sterkte.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 11:25:14 #6
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_112779982
Sterkte ermee. Ik hoop dat jullie het op een volwassen manier oplossen en dat de kinderen niet teveel het slachtoffer worden.
pi_112780125
NHG mag je, volgens mij, alleen aanspraak op doen als je er alles aan hebt gedaan om zelf je hypotheekschuld af te lossen.
Misschien is een echtscheidingsbemiddelaar iets voor jullie, die weet als het goed is van de hoed en de rand in dit soort situaties.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_112780132
De NHG grijpt pas in onder bepaalde situaties. In jullie geval gaan jullie uit elkaar en dat is voldoende reden voor de NHG om te helpen. Je moet er alleen wel goed op letten dat je hun procedure volgt. Dat betekend dat de bank jullie huis moet taxeren en de bank moet het eens zijn met het bedrag waarvoor het verkocht zal worden. Daarna gaan deze gegevens naar de NHG en deze zal beoordelen of ze jullie restschuld op zich nemen.

Wat heel belangrijk is, is dat je ervoor zorgt dat de schuld zo laag mogelijk is. Dit is ook een voorwaarde van de NHG.

Overigens zijn er bedrijven die samenwerken met de makelaar en de verkoop via NHG voor jullie regelen. Ze vragen wel geld, maar het scheelt wel een berg regelwerk plus de verkoop van de woning gaat relatief gezien sneller.

In ieder geval veel sterkte en los het aub zo netjes mogelijk op voor jullie kindje.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
  dinsdag 12 juni 2012 @ 11:46:54 #9
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_112780645
volgens mij wordt de NHG niet gebruikt als scheidingsvangnet. Anders zou ik het wel weten.

Nood hoog? Trouwen, scheiden, huis verkopen, NHG mailen klaar :(
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  dinsdag 12 juni 2012 @ 12:02:59 #10
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_112781240
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 11:46 schreef Jumparound het volgende:
volgens mij wordt de NHG niet gebruikt als scheidingsvangnet. Anders zou ik het wel weten.

Nood hoog? Trouwen, scheiden, huis verkopen, NHG mailen klaar :(
Waarom zet je nou een bericht neer als je het niet zeker weet?

TS: Er zitten allerlei nadelen aan vast, maar het kan. Vraag of de mods je topic naar WGR zetten want hier krijg je ongeinformeerde reacties als bovenstaande.

Gebruik ook de zoekfunctie.
Briljante reactie van Seven: RECENTE ervaring met kwijtschelding restschuld door NHG?
Ook het Viva forum heeft wat topics, bijv.: http://forum.viva.nl/foru(...)_messages/82041/last
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 12:04:47 #11
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_112781318
Een verzetting naar WGR klinkt als een plan. Merk het idd al wel weer...

Hallmark en AlfredJKwak5, dank je :)
  dinsdag 12 juni 2012 @ 12:26:36 #12
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_112782172
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 12:02 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Waarom zet je nou een bericht neer als je het niet zeker weet?

TS: Er zitten allerlei nadelen aan vast, maar het kan. Vraag of de mods je topic naar WGR zetten want hier krijg je ongeinformeerde reacties als bovenstaande.

Gebruik ook de zoekfunctie.
Briljante reactie van Seven: RECENTE ervaring met kwijtschelding restschuld door NHG?
Ook het Viva forum heeft wat topics, bijv.: http://forum.viva.nl/foru(...)_messages/82041/last
Sorry, maar enige frustratie over hoe er dus met ons gemeenschapsgeld omgegaan wordt.
Het is fijn om te weten dat je met het dreigen van een advocaat de bank zo ver krijgt om je restschuld te voldoen. Ook al kan 1 van de partijen kennelijk de hypotheek voldoen.

Zeker als er onder druk van een ex verkocht moet worden in een markt die volledig op slot zit ^O^
Kortom, die woning gaat voor een erg lage prijs weg, de omliggende huizen kunnen weer een stukje zakken met de prijs.

zie ik daar een vicieuze cirkel?
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  dinsdag 12 juni 2012 @ 12:32:38 #13
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_112782437
Schopje WGR.
Je moeder is een hamster
pi_112782599
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 12:26 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Sorry, maar enige frustratie over hoe er dus met ons gemeenschapsgeld omgegaan wordt.
Het is fijn om te weten dat je met het dreigen van een advocaat de bank zo ver krijgt om je restschuld te voldoen. Ook al kan 1 van de partijen kennelijk de hypotheek voldoen.
Zeker als er onder druk van een ex verkocht moet worden in een markt die volledig op slot zit ^O^
Kortom, die woning gaat voor een erg lage prijs weg, de omliggende huizen kunnen weer een stukje zakken met de prijs.

Wat een aannames toch weer...
Verder is NHG geen gemeenschapsgeld, maar een sorot van verzekering je betaalt er premie voor.

Verder sterkte met de situatie en met je kind, want die leidt er het meeste onder.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 13:22:24 #15
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_112784317
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 12:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Wat een aannames toch weer...
Verder is NHG geen gemeenschapsgeld, maar een sorot van verzekering je betaalt er premie voor.
De NHG kost de overheid jaarlijks geld, want die subsidieert het :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 13:34:51 #16
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_112784723
urgentie is niet bedoeld voor mensen die gaan scheiden, dus dat zul je niet liggelijk krijgen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_112784781
Ik hoop maar niet dat je zo'n bitch bent die opeens al zijn geld gaat afpakken, en urgentie ga je niet krijgen.
pi_112784816
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 13:22 schreef sanger het volgende:

[..]

Nope.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 13:46:44 #19
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_112785183
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 12:26 schreef Jumparound het volgende:

[..]

(...)
I don't think so, maar ik zou zeggen open je eigen topic.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 14:28:27 #20
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_112786775
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 12:32 schreef Crutch het volgende:
Schopje WGR.
Dank je!
  dinsdag 12 juni 2012 @ 14:35:11 #21
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_112787031
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 11:17 schreef Luttepetutje het volgende:
Er zijn zoveel dingen wat opeens geregeld moet worden.
Mijns inziens een lijstje van de dingen die je moet regelen:
- verdelen bezittingen
- verdelen inboedel
- eigen rekening aanvragen, als je die niet had
- pincode op je telefoon en wachtwoord op je laptop, nieuw wachtwoord op je e-mail, opzeggen machtiging op jouw rekening
- omgang/opvoeding kind (weet ik niks van, wie hier wel?)
- taxatie huis

Zodra je iets hebt afgeproken, stel dan samen een mailtje op, en die ander mailt dan terug met "akkoord" of zo iets. Hoeft niks fancy, maar wel dat je samen akkoord bent. Mijn advies zou zijn: natuurlijk moet je je niet laten naaien, maar ga niet zitten zeuren over een paar honderd of zelfs een paar duizend euro. Dat doet op het grote geheel gewoon geen zoden aan de dijk zetten.

Qua huis: op basis van taxatie kun je pas kijken waar je het over hebt. Bij ons was het met spaargeld op te lossen. Dus terugvallen op NHG was niet nodig in ons geval. Wij hadden ook geen kinderen.
pi_112787092
Ik weet niet hoe je financieel zit maar een scheidingsplanner neemt je ontzettend veel werk uit handen maar t kost je wel wat...
pi_112787104
Bel rustig naar het NHG en laat je goed voorlichten over hoe de procedure gaat of neem een makelaar in de arm voor het huidige huis.

Ga bij een makelaar in het Noorden kijken voor een nieuw huis en ga in overleg bij de woningbouwverenigingen. Een urgentie krijgen is bijna onmogelijk, maar soms hebben ze wel huizen die 'snel weg moeten' of andere acties zoals loterijen waardoor je sneller een huis kan krijgen ipv op je inschrijfduur.

Kind: Als je nog goed met elkaar overweg kunt, dan kun je dit gewoon met elkaar bespreken. Lees verschillende ouderschapsplannen door over hoe je het allemaal kan regelen (even/oneven weken), dagen, verjaardagen, feestdagen e.d. totdat je iets tegen komt wat jij ziet zitten en bespreek het dan samen.

Verder klote situatie, dus heel veel sterkte!
  dinsdag 12 juni 2012 @ 14:43:06 #24
65960 sanger
pi_112787347
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 13:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nope.
Gesubsidieerd is misschien het verkeerde woord, maar de overheid staat garant voor de verplichtingen vanuit NHG (WEW).Het fonds heeft een vermogen van 637 miljoen en denkt daarmee leningen ter waarde van 128 miljard.

Zie ook: https://www.nhg.nl/organisatie/stichting-wew.html
pi_112787989
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 14:36 schreef kahlie het volgende:

Kind: Als je nog goed met elkaar overweg kunt, dan kun je dit gewoon met elkaar bespreken. Lees verschillende ouderschapsplannen door over hoe je het allemaal kan regelen (even/oneven weken), dagen, verjaardagen, feestdagen e.d. totdat je iets tegen komt wat jij ziet zitten en bespreek het dan samen.

Verder klote situatie, dus heel veel sterkte!
Co-ouderschap ofwel ouderschapsplan,
Je regelt dan welke dagen waar het kind is, feestdagen, vakanties, verjaardagen end.
Heb er ooit weleens een gezien, waarin geregeld werd wie er het geld voor bijvoorbeeld school of opvang betaalde, ziektekosten endergelijke.
Of de ouders samen naar ouderavonden gaan of niet...
pi_112788108
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 14:43 schreef sanger het volgende:

[..]

Gesubsidieerd is misschien het verkeerde woord, maar de overheid staat garant voor de verplichtingen vanuit NHG (WEW).Het fonds heeft een vermogen van 637 miljoen en denkt daarmee leningen ter waarde van 128 miljard.

Klopt. Maar WEW is een geprivatiseerde instelling en ontvangt dus niet in die zin van het woord subsidie :) De garantstelling is overigens nog nooit aangesproken; tot nu toe heeft de WEW alle uitbetalingen dmv premie inleg kunnen verantwoorden.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 15:04:32 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112788215
Co-ouderschap kan wel eens lastig worden als TS naar de andere kant van het land verhuist.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 12 juni 2012 @ 15:57:34 #28
65960 sanger
pi_112790540
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 15:01 schreef Scorpie het volgende:
Klopt. Maar WEW is een geprivatiseerde instelling en ontvangt dus niet in die zin van het woord subsidie :) De garantstelling is overigens nog nooit aangesproken; tot nu toe heeft de WEW alle uitbetalingen dmv premie inleg kunnen verantwoorden.
Daarom zei ik al dat subsidie niet helemaal het goede woord was :)

Overigens leidt dit denk ik wel tot een "kostenpost" op de balans van de BV NL.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 16:01:52 #29
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_112790715
Zodra hij gerechtelijk ouderschap heeft, kan hij je dwingen om in de buurt te blijven. Zou daar dus mee wachten tot je verhuisd bent.

Hoe willen jullie co-ouderschap gaan combineren met de grote afstand?
pi_112790873
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 16:01 schreef Mishu het volgende:
Zodra hij gerechtelijk ouderschap heeft, kan hij je dwingen om in de buurt te blijven. Zou daar dus mee wachten tot je verhuisd bent.

Hoe willen jullie co-ouderschap gaan combineren met de grote afstand?
fucking lame
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 12 juni 2012 @ 16:28:17 #31
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_112791930
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 16:05 schreef probeer het volgende:

[..]

fucking lame
Zo pesten ouders elkaar :P
  dinsdag 12 juni 2012 @ 16:54:57 #32
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_112793255
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 16:28 schreef Mishu het volgende:

[..]

Dat vind ik eerlijk gezegd wel heftig... zeker omdat dit ten koste van de tijd gaat die ouder en kind besteden met elkaar. Heb jij dat op je geweten?
pi_112793408
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 16:28 schreef Mishu het volgende:

[..]

nou.. ben er vooral erg trots op dat het 'normaal' zo gaat..
"Pools are perfect for holding water"
pi_112794198
Je kan een echtscheidingsconvenant invullen, daar heb ik nog eens een webapplicatie voor gemaakt. Daarmee ga je stapsgewijs alle zaken die aan de orde komen bij langs.
pi_112795001
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 13:22 schreef sanger het volgende:

[..]

Wat een bullshit is dat toch weer. Dat is gewoon niet waar!
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_112795029
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 14:43 schreef sanger het volgende:

[..]

Dit klopt inderdaad wel, 1 van de weinige dingen die je zegt hier.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 17:36:53 #37
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_112795055
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 16:54 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Dat vind ik eerlijk gezegd wel heftig... zeker omdat dit ten koste van de tijd gaat die ouder en kind besteden met elkaar. Heb jij dat op je geweten?
Nee ik heb nog niet eens kinderen. Maar ik weet dat het zo gaat. Gelukkig niet uit ervaring of dat ik het zie gebeuren in mijn omgeving maar ik hoor het vaak genoeg op internet bijvoorbeeld (ik zit ook wel eens op het Viva-forum). Ook op tv zie je het wel eens.
  donderdag 14 juni 2012 @ 10:01:01 #38
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_112876332
Komende weken staan in het teken van het ouderschapsplan. Daarna maar eens afspraak maken bij de bank om te babbelen over de hypotheek en het huis.

En hoe we de afstand gaan combineren? Makkelijk, Nederland is niet groot. Het is een ritje van twee uur om van hem naar (hopelijk) mijn nieuwe locatie te gaan. Dat doen veel mensen iedere dag zonder te mopperen voor hun werk en als het om een kind gaat is het opeens een probleem? Hoe ik dit precies voor me zie weet ik niet, daar moet ik over nadenken, daar moet de vader over nadenken. We zullen er hoe dan ook uit moeten komen en zolang we als volwassenen met elkaar om gaan, lijkt me dat geen probleem.
pi_112876691
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 10:01 schreef Luttepetutje het volgende:
Komende weken staan in het teken van het ouderschapsplan. Daarna maar eens afspraak maken bij de bank om te babbelen over de hypotheek en het huis.

En hoe we de afstand gaan combineren? Makkelijk, Nederland is niet groot. Het is een ritje van twee uur om van hem naar (hopelijk) mijn nieuwe locatie te gaan. Dat doen veel mensen iedere dag zonder te mopperen voor hun werk en als het om een kind gaat is het opeens een probleem? Hoe ik dit precies voor me zie weet ik niet, daar moet ik over nadenken, daar moet de vader over nadenken. We zullen er hoe dan ook uit moeten komen en zolang we als volwassenen met elkaar om gaan, lijkt me dat geen probleem.
Nou, in de praktijk zal dit toch wel tegen gaan vallen. Iedere week een halve dag (2x2 uur) reizen om je kind even weg te brengen naar z'n pa is toch niet zo'n pretje lijkt me.
pi_112876733
Geen advies, maar zit in dezelfde situatie, dus wens je sterkte TS :*
In life, every ending is a new beginning..
pi_112876739
quote:

No offense, maar ik denk dat je impact van de reistijd een beetje onderschat.
  Licht Ontvlambaar donderdag 14 juni 2012 @ 10:17:47 #42
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_112876768
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 10:14 schreef rapelsen het volgende:

[..]

Nou, in de praktijk zal dit toch wel tegen gaan vallen. Iedere week een halve dag (2x2 uur) reizen om je kind even weg te brengen naar z'n pa is toch niet zo'n pretje lijkt me.
Dat niet alleen... ik noem 'school', hoe ga je dat regelen?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 14 juni 2012 @ 10:19:35 #43
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_112876819
quote:
Nederland is niet groot. Het is een ritje van twee uur om van hem naar (hopelijk) mijn nieuwe locatie te gaan. Dat doen veel mensen iedere dag zonder te mopperen voor hun werk en als het om een kind gaat is het opeens een probleem?
Oe, da's geen beste vergelijking. Werk is relatief. Een kind is een gegeven waar je niet omheen kunt. Twee uur is prima te doen zolang je het niet hoeft te overbruggen. Ik kan je zo een hele rij situaties noemen waarin die twee uur ineens verdomd lastig zijn: het tien-minutengesprekje, een uitvoering van de gymnastiekvereniging, als het kind jarig is, als het kind ziek is, als jij ziek bent, als het kind pappa gewoon even wil zien, in de winter, als pappa ziek wordt, als het kind nog te jong is om op eigen gelegenheid de afstand te overbruggen, als het kind wat ouder wordt en steeds uit zijn eigen omgeving wordt weggehaald om een paar dagen bij pappa door te brengen, als iemand de favo knuffel is vergeten, etc, etc.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  donderdag 14 juni 2012 @ 10:52:31 #44
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_112877705
Dat snap ik echt wel. En idd verkeerder vergelijking. Geloof mij nou maar, ik ben me ontzettend bewust van alles en de impact. Ontzettend...
pi_112878109
ik snap op zich wel dat je nu je uit elkaar gaat graag terug wil naar een woonomgeving waar je je prettig voelt nu maar volgens mij heb je (nog) niet helemaal door hoe dit in de praktijk gaat werken met die reistijd.
het klinkt wel heel aardig, dat 'het maar 2 uur is' maar dat is vooral geredeneerd vanuit jullie als volwassenen en m.i. niet vanuit het kind.
ik heb even gemist hoe oud het kind is, waardoor ik ook niet weet hoe laat het bv naar bed moet.
als jij elders woont en vaders woont dus 2 uur verderop, (ik ga even uit van wat cliché situaties) vader werkt tot een normale tijd en moet daarna in de auto stappen voor een 2 uur durende rit.
zeg, hij stopt vrijdag om 5 uur (zijn er echt mensen die om klokslag 5 stoppen?!), hij zit dan in de auto tot 7 uur, slaat zijn avondmaaltijd maar gewoon even over, haalt jullie kind op, rijdt terug naar huis, is dan om 9 uur thuis, wordt echt een hele gezellige avond.
leuk een weekend kind bij papa, maar de vrijdagavond bestaat al uit autorijden zonder eten en als het een jong kind is, laat naar bed.
zondag hetzelfde bij terugbrengen, wil het kind op een normale tijd thuis zijn, want maandag schooldag, dan is de halve zondag dus ook al naar de knoppen vwb gezond samenzijn tussen vader en kind.

doen we het andersom; jij rijdt die 2 uur naar vader toe om kind te brengen, geldt hetzelfde, geen idee tot hoe laat jij moet werken, kind ophalen, eten overslaan of lekker laat, wederom vrijdag avond voorbij.

als je ervoor kiest om op zaterdag pas heen en weer te rijden, om het even wie, gaat er ook al aardig wat van de quality time af tussen ouder en kind, tenzij een autorit wekelijks of om de week geldt als quality time.

co ouderschap? kun je vergeten, dan is 2 uur reistijd echt killing, oftewel, als het kind bij jou blijft zet je per definitie met je gewenste verhuizing de vader buitenspel v.w.b. zijn band met jullie kind.

je wilt dan waarschijnlijk jullie kind in jouw woonomgeving naar school sturen, hoe kan de vader zonder meteen vrij te nemen ook nog op tijd bij schoolavonden en ouderavonden zijn?

met maar anderhalve dag uiteindelijk in de woonomgeving van de vader zal het kind daar dus echt niets opbouwen aan vriendjes e.d. oftewel, als hij of zij ouder wordt zal de tegenzin om naar vader te gaan steeds groter worden, helpt ook wel weer aardig de band met vader om zeep.

je moet het helemaal zelf weten maar persoonlijk vind ik het best wel egoïstisch als je uit eigen keuze 2 uur verderop gaat wonen en het kind gewoon mee neemt, daarmee geef je in de toekomst de vader echt het nakijken, al heb je nu nog zulke goede bedoelingen, praktisch gezien zijn dit soort dingen met kleine kinderen nauwelijks haalbaar.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  donderdag 14 juni 2012 @ 11:10:29 #46
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_112878291
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 10:52 schreef Luttepetutje het volgende:
Dat snap ik echt wel. En idd verkeerder vergelijking. Geloof mij nou maar, ik ben me ontzettend bewust van alles en de impact. Ontzettend...
Dat dachten wij bij aanvang ook, maar dat gold bij nadere beschouwing alleen voor de momenten waarop het allemaal niet zo'n big deal was (dan is het ook een pleuriseind, maar dat is dan hooguit wat onhandig. Op andere momenten is het ronduit kut om op 2 uur van elkaar te wonen).

Edit: wat WRH zegt dus, maar dan uit eigen ervaring :)

[ Bericht 8% gewijzigd door ElisaB op 14-06-2012 11:27:51 ]
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_112879011
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 11:05 schreef WRH het volgende:
je wilt dan waarschijnlijk jullie kind in jouw woonomgeving naar school sturen, hoe kan de vader zonder meteen vrij te nemen ook nog op tijd bij schoolavonden en ouderavonden zijn?
Is nou niet bepaald zo dat alle vaders dan komen hoor ook als ze dichtbij wonen. Ik ben zelf stiefvader en heb de echte vader nog nooit gezien op dingen zoals ouderavonden of andere moeilijk dingen voor het kind. Die komt alleen maar als het leuk is mits hij dat ook al niet vergeet of geen zin in heeft. Maar ja dat kan voor iedereen gelden natuurlijk.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_112879282
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 11:28 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Is nou niet bepaald zo dat alle vaders dan komen hoor ook als ze dichtbij wonen. Ik ben zelf stiefvader en heb de echte vader nog nooit gezien op dingen zoals ouderavonden of andere moeilijk dingen voor het kind. Die komt alleen maar als het leuk is mits hij dat ook al niet vergeet of geen zin in heeft. Maar ja dat kan voor iedereen gelden natuurlijk.
tuurlijk, dat is ook mogelijk.
ik bedoel ook niet dat het alleen maar aan de verhuizing ligt, er zijn zat mogelijke situaties in de toekomst, alleen door 2 uur verder te gaan wonen als moeder, zet je de boel wel meteen op scherp en maak je de kind-vader relatie wel per definitie een stuk moeilijker, ik vind dat nogal wat om mee te starten.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  donderdag 14 juni 2012 @ 11:40:04 #49
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_112879474
Hoe oud is het kind?
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  donderdag 14 juni 2012 @ 11:42:09 #50
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_112879580
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 11:35 schreef WRH het volgende:

[..]

tuurlijk, dat is ook mogelijk.
ik bedoel ook niet dat het alleen maar aan de verhuizing ligt, er zijn zat mogelijke situaties in de toekomst, alleen door 2 uur verder te gaan wonen als moeder, zet je de boel wel meteen op scherp en maak je de kind-vader relatie wel per definitie een stuk moeilijker, ik vind dat nogal wat om mee te starten.
Dat is het ook en ik ben het ook grotendeels met je eens. Maar in dit geval ken je de situatie niet, je kent de vader niet en je kent mij verder niet. Dus ja, ik ga 2 uur verderop wonen. En dat is een weloverwogen keuze geweest, waar ik heel erg veel nachten van wakker heb gelegen en nog steeds lig. Maar nogmaals, je kent de exacte situatie niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')