abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 juni 2012 @ 11:17:06 #1
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_112779712
Na 10+ jaar is dan eindelijk de kogel door de kerk en gaan m'n vriend en ik uit elkaar. Het hoe en waarom ga ik hier verder niet op in. Ook al ben ik diegene die de kogel heeft afgeschoten, het is een klote situatie. We hebben een hypotheek samen, een huis, een kind en een flinke geschiedenis. We zijn verder niet getrouwd en hebben alleen een samenlevingscontract.

Hoe nu verder? We zijn aan het regelen dat hij ook het gerechtelijke gezag krijgt over ons kind. Daarna kunnen we gaan bespreken hoe we alles daarom moeten aanpakken. Geloof dat dit een ouderschapsplan heet. Ik kom niet uit de buurt waar we wonen en wil heel graag terug naar het Noorden, waar ik wél vandaan kom. Daar zit familie en vrienden. Alleen kan ik moeilijk urgentie krijgen op een woning. Sowieso eerst maar eens kijken wat er met onze woning moet gebeuren. We hebben gelukkig NHG en ik heb gehoord dat we eventuele restschuld vrij gescholden kan worden ivm scheiding. Maar verder? Er zijn zoveel dingen wat opeens geregeld moet worden.

Graag hoor ik tips hoe ik dit nu aan moet gaan pakken. Want zo nu en dan zie ik door de bomen het bos niet meer.
Everyone is entitled to their own opinion. It's just that yours is stupid.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 11:18:42 #2
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_112779758
Is de nood hoog dat je het huis uit wilt/moet?
When something drops I'm like:
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
pi_112779798
NHG en scheiden:
http://www.nhg.nl/consume(...)dwongen-verkoop.html

Verder vooral sterkte. vooral kut voor die koter van jullie..
  dinsdag 12 juni 2012 @ 11:19:48 #4
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_112779801
Bij wie blijft het kind? Beetje jammer.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 11:22:57 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_112779902
Mijn advies zou zijn om toch zelf te beginnen met een lijstje. En dan gerichte(re) vragen te stellen, bijv. In WGR.

Sterkte.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 11:25:14 #6
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_112779982
Sterkte ermee. Ik hoop dat jullie het op een volwassen manier oplossen en dat de kinderen niet teveel het slachtoffer worden.
pi_112780125
NHG mag je, volgens mij, alleen aanspraak op doen als je er alles aan hebt gedaan om zelf je hypotheekschuld af te lossen.
Misschien is een echtscheidingsbemiddelaar iets voor jullie, die weet als het goed is van de hoed en de rand in dit soort situaties.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_112780132
De NHG grijpt pas in onder bepaalde situaties. In jullie geval gaan jullie uit elkaar en dat is voldoende reden voor de NHG om te helpen. Je moet er alleen wel goed op letten dat je hun procedure volgt. Dat betekend dat de bank jullie huis moet taxeren en de bank moet het eens zijn met het bedrag waarvoor het verkocht zal worden. Daarna gaan deze gegevens naar de NHG en deze zal beoordelen of ze jullie restschuld op zich nemen.

Wat heel belangrijk is, is dat je ervoor zorgt dat de schuld zo laag mogelijk is. Dit is ook een voorwaarde van de NHG.

Overigens zijn er bedrijven die samenwerken met de makelaar en de verkoop via NHG voor jullie regelen. Ze vragen wel geld, maar het scheelt wel een berg regelwerk plus de verkoop van de woning gaat relatief gezien sneller.

In ieder geval veel sterkte en los het aub zo netjes mogelijk op voor jullie kindje.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
  dinsdag 12 juni 2012 @ 11:46:54 #9
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_112780645
volgens mij wordt de NHG niet gebruikt als scheidingsvangnet. Anders zou ik het wel weten.

Nood hoog? Trouwen, scheiden, huis verkopen, NHG mailen klaar :(
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  dinsdag 12 juni 2012 @ 12:02:59 #10
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_112781240
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 11:46 schreef Jumparound het volgende:
volgens mij wordt de NHG niet gebruikt als scheidingsvangnet. Anders zou ik het wel weten.

Nood hoog? Trouwen, scheiden, huis verkopen, NHG mailen klaar :(
Waarom zet je nou een bericht neer als je het niet zeker weet?

TS: Er zitten allerlei nadelen aan vast, maar het kan. Vraag of de mods je topic naar WGR zetten want hier krijg je ongeinformeerde reacties als bovenstaande.

Gebruik ook de zoekfunctie.
Briljante reactie van Seven: RECENTE ervaring met kwijtschelding restschuld door NHG?
Ook het Viva forum heeft wat topics, bijv.: http://forum.viva.nl/foru(...)_messages/82041/last
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 12:04:47 #11
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_112781318
Een verzetting naar WGR klinkt als een plan. Merk het idd al wel weer...

Hallmark en AlfredJKwak5, dank je :)
  dinsdag 12 juni 2012 @ 12:26:36 #12
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_112782172
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 12:02 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Waarom zet je nou een bericht neer als je het niet zeker weet?

TS: Er zitten allerlei nadelen aan vast, maar het kan. Vraag of de mods je topic naar WGR zetten want hier krijg je ongeinformeerde reacties als bovenstaande.

Gebruik ook de zoekfunctie.
Briljante reactie van Seven: RECENTE ervaring met kwijtschelding restschuld door NHG?
Ook het Viva forum heeft wat topics, bijv.: http://forum.viva.nl/foru(...)_messages/82041/last
Sorry, maar enige frustratie over hoe er dus met ons gemeenschapsgeld omgegaan wordt.
Het is fijn om te weten dat je met het dreigen van een advocaat de bank zo ver krijgt om je restschuld te voldoen. Ook al kan 1 van de partijen kennelijk de hypotheek voldoen.

Zeker als er onder druk van een ex verkocht moet worden in een markt die volledig op slot zit ^O^
Kortom, die woning gaat voor een erg lage prijs weg, de omliggende huizen kunnen weer een stukje zakken met de prijs.

zie ik daar een vicieuze cirkel?
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  dinsdag 12 juni 2012 @ 12:32:38 #13
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_112782437
Schopje WGR.
Je moeder is een hamster
pi_112782599
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 12:26 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Sorry, maar enige frustratie over hoe er dus met ons gemeenschapsgeld omgegaan wordt.
Het is fijn om te weten dat je met het dreigen van een advocaat de bank zo ver krijgt om je restschuld te voldoen. Ook al kan 1 van de partijen kennelijk de hypotheek voldoen.
Zeker als er onder druk van een ex verkocht moet worden in een markt die volledig op slot zit ^O^
Kortom, die woning gaat voor een erg lage prijs weg, de omliggende huizen kunnen weer een stukje zakken met de prijs.

Wat een aannames toch weer...
Verder is NHG geen gemeenschapsgeld, maar een sorot van verzekering je betaalt er premie voor.

Verder sterkte met de situatie en met je kind, want die leidt er het meeste onder.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 13:22:24 #15
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_112784317
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 12:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Wat een aannames toch weer...
Verder is NHG geen gemeenschapsgeld, maar een sorot van verzekering je betaalt er premie voor.
De NHG kost de overheid jaarlijks geld, want die subsidieert het :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 13:34:51 #16
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_112784723
urgentie is niet bedoeld voor mensen die gaan scheiden, dus dat zul je niet liggelijk krijgen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_112784781
Ik hoop maar niet dat je zo'n bitch bent die opeens al zijn geld gaat afpakken, en urgentie ga je niet krijgen.
pi_112784816
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 13:22 schreef sanger het volgende:

[..]

De NHG kost de overheid jaarlijks geld, want die subsidieert het :)
Nope.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 13:46:44 #19
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_112785183
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 12:26 schreef Jumparound het volgende:

[..]

(...)
I don't think so, maar ik zou zeggen open je eigen topic.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 14:28:27 #20
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_112786775
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 12:32 schreef Crutch het volgende:
Schopje WGR.
Dank je!
  dinsdag 12 juni 2012 @ 14:35:11 #21
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_112787031
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 11:17 schreef Luttepetutje het volgende:
Er zijn zoveel dingen wat opeens geregeld moet worden.
Mijns inziens een lijstje van de dingen die je moet regelen:
- verdelen bezittingen
- verdelen inboedel
- eigen rekening aanvragen, als je die niet had
- pincode op je telefoon en wachtwoord op je laptop, nieuw wachtwoord op je e-mail, opzeggen machtiging op jouw rekening
- omgang/opvoeding kind (weet ik niks van, wie hier wel?)
- taxatie huis

Zodra je iets hebt afgeproken, stel dan samen een mailtje op, en die ander mailt dan terug met "akkoord" of zo iets. Hoeft niks fancy, maar wel dat je samen akkoord bent. Mijn advies zou zijn: natuurlijk moet je je niet laten naaien, maar ga niet zitten zeuren over een paar honderd of zelfs een paar duizend euro. Dat doet op het grote geheel gewoon geen zoden aan de dijk zetten.

Qua huis: op basis van taxatie kun je pas kijken waar je het over hebt. Bij ons was het met spaargeld op te lossen. Dus terugvallen op NHG was niet nodig in ons geval. Wij hadden ook geen kinderen.
pi_112787092
Ik weet niet hoe je financieel zit maar een scheidingsplanner neemt je ontzettend veel werk uit handen maar t kost je wel wat...
pi_112787104
Bel rustig naar het NHG en laat je goed voorlichten over hoe de procedure gaat of neem een makelaar in de arm voor het huidige huis.

Ga bij een makelaar in het Noorden kijken voor een nieuw huis en ga in overleg bij de woningbouwverenigingen. Een urgentie krijgen is bijna onmogelijk, maar soms hebben ze wel huizen die 'snel weg moeten' of andere acties zoals loterijen waardoor je sneller een huis kan krijgen ipv op je inschrijfduur.

Kind: Als je nog goed met elkaar overweg kunt, dan kun je dit gewoon met elkaar bespreken. Lees verschillende ouderschapsplannen door over hoe je het allemaal kan regelen (even/oneven weken), dagen, verjaardagen, feestdagen e.d. totdat je iets tegen komt wat jij ziet zitten en bespreek het dan samen.

Verder klote situatie, dus heel veel sterkte!
  dinsdag 12 juni 2012 @ 14:43:06 #24
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_112787347
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 13:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nope.
Gesubsidieerd is misschien het verkeerde woord, maar de overheid staat garant voor de verplichtingen vanuit NHG (WEW).Het fonds heeft een vermogen van 637 miljoen en denkt daarmee leningen ter waarde van 128 miljard.

Zie ook: https://www.nhg.nl/organisatie/stichting-wew.html
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_112787989
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 14:36 schreef kahlie het volgende:

Kind: Als je nog goed met elkaar overweg kunt, dan kun je dit gewoon met elkaar bespreken. Lees verschillende ouderschapsplannen door over hoe je het allemaal kan regelen (even/oneven weken), dagen, verjaardagen, feestdagen e.d. totdat je iets tegen komt wat jij ziet zitten en bespreek het dan samen.

Verder klote situatie, dus heel veel sterkte!
Co-ouderschap ofwel ouderschapsplan,
Je regelt dan welke dagen waar het kind is, feestdagen, vakanties, verjaardagen end.
Heb er ooit weleens een gezien, waarin geregeld werd wie er het geld voor bijvoorbeeld school of opvang betaalde, ziektekosten endergelijke.
Of de ouders samen naar ouderavonden gaan of niet...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')