de meeste psychologen zullen structurele en veelvuldige oppas door grootouders afraden, geregeld oppassen kan prima, graag zelfs als het door de eigen grootouders is, maar als dat 4x per week is omdat de ouders fulltime werken ontneem je daarmee de typische grootouder rol waar zowel grootouders als kleinkinderen behoefte aan hebben.
de grootouder wordt dan de plaatsvervangende opvoeder. (maar dat terzijde)
ik krijg zelf heel erg het gevoel dat TS in een soort midlife crisis zit en daardoor sterk het gevoel krijgt naar haar vroegere roots terug te willen vluchten.
maar het wordt hier door haar allemaal nogal bot bedacht en overwogen en we horen niets aan argumenten waarom en hoe bv de lange reistijd verantwoord is of hoe TS daarmee om wil gaan, niets over hoe de vader er in staat, niets over hoe het dan verder gaat qua praktische zaken zoals werk vinden, woonruimte vinden, financiering van alles. wel dat ze het welzijn van het kind voor ogen heeft en overal heel erg goed over nagedacht heeft, alleen dat zie ik persoonlijk niet echt terug in de acties (welke eigenlijk? weinig actie, behalve tijd doorbrengen met de nieuwe lover) en bedenken hoe die dingen zouden kunnen.
ik snap dat iemand tips en trucs zoekt hoe om te gaan met een aantal juridische en praktische zaken van een scheiding, maar die liggen toch voor de hand?
je wil weg van de vader van het kind, maar hij heeft geen gezag, oftewel, een ouderschapsplan is bij mij weten dan niet juridisch verplicht.
je kunt dus lekker je gang gaan zonder rekening te houden met je kind of zijn / haar vader, als hij het wel erkent heeft kun je alimentatie aanvragen, zowel kinder-/ als partner alimentatie, dus daarmee is je financiële plaatje ook weer rond en je laat hem jullie kind ophalen, 4 uur in de auto, als hij persé zijn kind wil laten zien, is dat ongeveer de praktische informatie die je zoekt?
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.