SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt hequote:Op dinsdag 12 juni 2012 00:02 schreef xminator het volgende:
Laa ben je niet te oud voor lloret de mar
6 vrienden gaan daar heen en vroegen of ik mee wou.. De jongste is 18, oudste 22.. Ik ben 21 en ben daar nog nooit geweest..quote:Op dinsdag 12 juni 2012 00:02 schreef xminator het volgende:
Laa ben je niet te oud voor lloret de mar
quote:
Hoezo boosquote:Op dinsdag 12 juni 2012 00:07 schreef xminator het volgende:
[..]
Niet boos worden op hem omdat hij naar lloret gaat,
Je moet echt niet naar Lloret gaanquote:Op maandag 11 juni 2012 23:53 schreef Turquaz52 het volgende:
Insallah man, ik denk richting Lloret de Mar
La oglum wat kan er gebeuren..? Is maar voor 10 dagen ofzo..quote:Op dinsdag 12 juni 2012 00:36 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Je moet echt niet naar Lloret gaan![]()
Het is alleen maar een plek om te zuipen zuipen en zuipen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 00:36 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
La oglum wat kan er gebeuren..? Is maar voor 10 dagen ofzo..
La ik weet niet eens wat mij daar te wachten staat, wat mij verteld is dat we in een goede hotel overnachten en elke avond uit kunnen gaan.. Een party animal ben ik al lang niet meer dus ik weet niet niet eens waarom ik mee ga..quote:
Och, dan.. In dat geval.. bring it onquote:Op dinsdag 12 juni 2012 00:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Het is alleen maar een plek om te zuipen zuipen en zuipen.
Drank is goed voor je levertquote:
O ne lan, cocuk elleriquote:Op dinsdag 12 juni 2012 00:44 schreef Turquaz52 het volgende:
[ afbeelding ]
Serefe ClapClapYourHands & Xminator
Keep on dreamingquote:
Heee ik wil ook rakiquote:Op dinsdag 12 juni 2012 00:44 schreef Turquaz52 het volgende:
[ afbeelding ]
Serefe ClapClapYourHands & Xminator
Wie lan, wie..quote:
Beckham la..quote:Op dinsdag 12 juni 2012 19:48 schreef xminator het volgende:
Wie is dat dan?
Titel zegt beckham ama pek benzemiyor
potjandoriequote:Op dinsdag 12 juni 2012 20:16 schreef kanovinnie het volgende:
Zeg vrienden, jullie mogen van mij 1 pagina in het turks praten als Nederland het EK of WK wint. Tot die tijd, Nederlands gaarne.
Je bent aan het trollen, Nederland zal de komende 100 jaar niks winnenquote:Op dinsdag 12 juni 2012 20:16 schreef kanovinnie het volgende:
Zeg vrienden, jullie mogen van mij 1 pagina in het turks praten als Nederland het EK of WK wint. Tot die tijd, Nederlands gaarne.
1 hele topic en we hebben een deal.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 20:16 schreef kanovinnie het volgende:
Turquaz ik ga oook naar Lloret deze zomerquote:Op dinsdag 12 juni 2012 00:11 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
6 vrienden gaan daar heen en vroegen of ik mee wou.. De jongste is 18, oudste 22.. Ik ben 21 en ben daar nog nooit geweest..
Dus laat mij![]()
Train jij in je uggs?quote:Op woensdag 13 juni 2012 03:26 schreef JaleesaJoia het volgende:
Turquaz zei volgens mij dat hij niet uitgaat.. Dacht ik
Ik ben nog nooit in lloret geweest en trekt me ook totaal niet, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik me niet echt thuisvoel tussen partyende/sexende jongeren
Wattt? Ik heb geen uggs?quote:
Fotoshoot waarbij jij zelf de foto's maakt?quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:20 schreef JaleesaJoia het volgende:
Oooh die foto bedoel je..
Ahaha ik had een fotoshoot in het gebouw van een fysio
Neuh, waarbij ik moest wachten op de visagistquote:Op woensdag 13 juni 2012 10:27 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Fotoshoot waarbij jij zelf de foto's maakt?
David beckham aaaannnaaaaaaaaaaaquote:
Ik ga ook niet uit, vrijwel nooit.. wellicht 1x in de maand een kroegje pakken ofzo want ik hoef niet tussen dat volk te staan wat allemaal drank over elkaar giet en/of de beverwijk mocro's met hun neppe LV petjes/tasjes etc..quote:Op woensdag 13 juni 2012 03:26 schreef JaleesaJoia het volgende:
Ik ben nog nooit in lloret geweest en trekt me ook totaal niet, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik me niet echt thuisvoel tussen partyende/sexende jongeren
quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:58 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
David beckham aaaannnaaaaaaaaaaaals ik die zie ik ontvoer hem ..... weet niet hoe maar ik doe het. Schijt aan victoria.
en Zargon waar blijft die update koekwous.
Laat Weissmann dit niet lezen. Ook voor de holocaust waren joden bijzonder succesvol. De Joodse bankier Isaac de Pinto bijvoorbeeld: "In 1748, when a French army was at the frontier and the treasury was empty, De Pinto collected a large sum and presented it to the state. Van Hogendorp, the secretary of state, wrote to him: “You have saved the state.” (bron). Nog bekendere joodse bankierfamilies zijn Rothschild, Warburg, Oppenheimer en Goldman. Wetenschappers: Albert Einstein, Freud, Spinoza, Marx, Bohr en Hertz. Dit zijn alleen de namen die ik mij herinner, het zijn er vast meer.quote:Op maandag 11 juni 2012 18:41 schreef xminator het volgende:
[..]. Het succes van joden? Ik zie noch mijzelf noch mijn familie/vrienden graag vergast worden om daarna geaccepteerd te moeten worden.
Je bent geen haar beter dan Wilders als je alle Nederlanders als discriminerende fascisten wegzet terwijl Wilders maar 15 % van de Nederlandse kiezers trekt.quote:De behaalde winsten van pvv zegt mij voldoende
quote:
Integendeel zelfs. Ik heb net Alle Duitsers zijn homo's gezongen met de buurjongens.quote:Op woensdag 13 juni 2012 22:46 schreef Bilge het volgende:
Ik neem aan dat jullie massaal henna aanbrengen op jullie kont.
Beetje harsh, vind je niet?quote:Op woensdag 13 juni 2012 22:53 schreef anisoptera het volgende:
[..]
haha kutkaaskoppen, ze verdienen het! Lekker voor ze !
quote:
Mensen naar mijn hart.quote:Op woensdag 13 juni 2012 22:53 schreef anisoptera het volgende:
[..]
Integendeel zelfs. Ik heb net Alle Duitsers zijn homo's gezongen met de buurjongens.
Kijk je wel uit, dadelijk haalt de PVV weer wat stemmen binnen.quote:
Ja, las het maar daar is het natuurlijk voornamelijk uitgaan, strand, niks doen, drank, drugs, seks e.d. Nee, als je zoiets niet leuk vindt moet je niet gaan want dan wordt het naar voor je. Ik ga daar ook alleen maar de hele dag op het strand liggen, shoppen en af en toe uit als er een leuke dj komt bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 13 juni 2012 03:26 schreef JaleesaJoia het volgende:
Ik vind bovengenoemde zaken ook niks aan, maar als je met een groep vrienden bent vermaak je je overal wel. Dus Turq redt zich wel.quote:Op woensdag 13 juni 2012 23:56 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ja, las het maar daar is het natuurlijk voornamelijk uitgaan, strand, niks doen, drank, drugs, seks e.d. Nee, als je zoiets niet leuk vindt moet je niet gaan want dan wordt het naar voor je. Ik ga daar ook alleen maar de hele dag op het strand liggen, shoppen en af en toe uit als er een leuke dj komt bijvoorbeeld.
Hm denk 6.5-7. Ja, IBA in Tilburg, krijg eind deze week te horen of ik daar ben toegelaten(decentraal), anders loten, anders bedrijfskunde in rdam.quote:Op woensdag 13 juni 2012 23:55 schreef xminator het volgende:
Wat zijn je gemiddelde cijfers? Weet je überhaupt al waar je wilt studeren en welke studie?
Alles met International in de opleidingstitel vind ikquote:Op donderdag 14 juni 2012 00:00 schreef Ayca het volgende:
[..]
Hm denk 6.5-7. Ja, IBA in Tilburg, krijg eind deze week te horen of ik daar ben toegelaten(decentraal), anders loten, anders bedrijfskunde in rdam.
Faya libie!quote:Op donderdag 14 juni 2012 00:06 schreef Ayca het volgende:
Achja.. het is compleet in het Engels, daarom wil ik het.
En nee, ik wilde wel eerst rdam maar rdam selecteert oa op cijfers en mijn cijfers waren niet hoog genoeg![]()
Succes dan maar! Met al die klote maatregels die eraan komen zul je het wel nodig hebbenquote:Op donderdag 14 juni 2012 00:13 schreef Ayca het volgende:
Ik vind Engels leuk.
Tilburg is wel goedkoper qua kamers, wel een voordeel
inshAllah ben je geslaagd, wel goed gevoel over?quote:Op donderdag 14 juni 2012 00:13 schreef Ayca het volgende:
Ik vind Engels leuk.
Tilburg is wel goedkoper qua kamers, wel een voordeel
Wel scannen en op FOK! zetten zodat Google ze ook krijgt.quote:Op donderdag 14 juni 2012 00:26 schreef Ayca het volgende:
Thanks.
Ga wel slagen ja, ben alleen benieuwd met welke cijfers.
Op dit moment wel ja als blijkt dat je hoge cijfers hebt, dus niet alleen maar.quote:Op donderdag 14 juni 2012 00:39 schreef Ayca het volgende:
Zijn toch alleen maar slimme meisjes hier?
Zomaar mijn woorden veranderen, waarom doe je datquote:
Huh wat, ik heb je gewoon gequote hoor, meer niet.quote:Op donderdag 14 juni 2012 01:28 schreef anisoptera het volgende:
[..]
Zomaar mijn woorden veranderen, waarom doe je dat? De woorden kut en kaaskoppen zou ik trouwens sowieso nooit aan elkaar gebruiken. Zo lijkt het net alsof die koppen van kutkaas zijn.
Sen ver.quote:Op donderdag 14 juni 2012 01:51 schreef Ayca het volgende:
Wel sneu dat turq een opucuk van zichzelf wil.
Wie?quote:Op donderdag 14 juni 2012 01:54 schreef Ayca het volgende:
Mijn opucuks zijn al gereserveerd voor iemand anders![]()
Ik zie echt andere tekst in mijn post dan in jouw quote ervan. Hmm, vaag.quote:Op donderdag 14 juni 2012 01:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Huh wat, ik heb je gewoon gequote hoor, meer niet.
Ja daarna bewerkt toch?quote:Op donderdag 14 juni 2012 02:09 schreef anisoptera het volgende:
[..]
Ik zie echt andere tekst in mijn post dan in jouw quote ervan. Hmm, vaag.
Ik ga maar eens slapen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 14 juni 2012 02:13 schreef Ayca het volgende:
Sanane ya, babam misin!BustedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dag meisje
Moet je niet slapen?![]()
Cahil.quote:Op donderdag 14 juni 2012 02:26 schreef Ayca het volgende:
Oh.. nee, fok lijkt me daar niet de beste plek voor.
Ik zit achter je ping aan.quote:Op donderdag 14 juni 2012 02:32 schreef Ayca het volgende:
Hoe moet ik dat nou weten.
Moest jij niet slapen?
quote:Op donderdag 14 juni 2012 02:09 schreef anisoptera het volgende:
[..]
Ik zie echt andere tekst in mijn post dan in jouw quote ervan. Hmm, vaag.
Ik ga maar eens slapen.
wat is normaal? Respectvol? Inhoudelijk? To the point? Relevant?quote:Op donderdag 14 juni 2012 10:50 schreef Julis het volgende:
Serieus, ik vind dit niet meer grappig. Kun jij normaal reageren tegen meisjes, Trigger?
Lief zijn tegen ze.quote:Op donderdag 14 juni 2012 10:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
wat is normaal? Respectvol? Inhoudelijk? To the point? Relevant?
Hij reageert toch normaal?quote:Op donderdag 14 juni 2012 10:50 schreef Julis het volgende:
Serieus, ik vind dit niet meer grappig. Kun jij normaal reageren tegen meisjes, Trigger?
Ja, ik begrijp niet hoe hij door heeft kunnen gaan na die abortus aangezien het toen al bekend was volgens mij. Dat de hulpverlening niet heeft ingegrepen. En die ouders? Vreemd. En hij heeft ook meerdere meisjes misbruikt ja.quote:Op donderdag 14 juni 2012 11:04 schreef zarGon het volgende:
En 14-jarige jongen heeft zijn 12-jarig zusje bezwangerd.. Ze heeft abortus gepleegd. Hij heeft meerdere zedendelicten op zijn naam staan.
.
Wel opmerkelijk dat er wilde kangoeroes rondlopen in Nederland.quote:Op donderdag 14 juni 2012 11:02 schreef zarGon het volgende:
Kangoeroe doodgeschoten omdat-ie langs de autosnelweg aan het rondhuppelen was.. Blijkbaar konden ze hem niet vangen en verdoven lukte niet. En het dier zorgde voor file.
.
Wat heb ik nou net gezegd?!quote:Op donderdag 14 juni 2012 11:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
nooit bot tegen haar gedaan. Maar zal niet meer posten waar zij is vanaf nu.
tis al goed.quote:Op donderdag 14 juni 2012 11:29 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wat heb ik nou net gezegd?!. Lief doen.
Die jongen is een psychopaat in de dop. Hij ziet blijkbaar geen verschil tussen zijn eigen zusje en andere meisjes qua seks. Ik vraag me af wat die ouders in hemelsnaam aan het doen waren dat ze dit niet opgemerkt hebben. Zelfs nadat het meisje abortus heeft laten plegen.quote:Op donderdag 14 juni 2012 11:04 schreef zarGon het volgende:
En 14-jarige jongen heeft zijn 12-jarig zusje bezwangerd.. Ze heeft abortus gepleegd. Hij heeft meerdere zedendelicten op zijn naam staan.
.
Kangoeroevlees, heerlijk.quote:Op donderdag 14 juni 2012 11:02 schreef zarGon het volgende:
Kangoeroe doodgeschoten omdat-ie langs de autosnelweg aan het rondhuppelen was.. Blijkbaar konden ze hem niet vangen en verdoven lukte niet. En het dier zorgde voor file.
.
Beetje overdreven niet?quote:Op donderdag 14 juni 2012 10:50 schreef Julis het volgende:
Gefeliciteerd met je zoonquote:Op donderdag 14 juni 2012 14:34 schreef JaleesaJoia het volgende:
Feliciteren jullie mij niet met mn zoon
Bevolking van Griekenland: 10,7 miljoen. Bevolking van Istanbul: 13,6 miljoen.quote:Op donderdag 14 juni 2012 21:21 schreef EL_Presidente het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
http://dunya.milliyet.com(...)t.htm?ShowPageSkin=1
Hey, je leeft nog!quote:Op donderdag 14 juni 2012 11:48 schreef AliceWonder het volgende:
[..]
Die jongen is een psychopaat in de dop. Hij ziet blijkbaar geen verschil tussen zijn eigen zusje en andere meisjes qua seks. Ik vraag me af wat die ouders in hemelsnaam aan het doen waren dat ze dit niet opgemerkt hebben. Zelfs nadat het meisje abortus heeft laten plegen.
Als je op zo'n jonge leeftijd al tot dit in staat bent hoor je echt opgesloten te worden. Beter wordt hij toch niet.
Flikker op met je getrollquote:Op donderdag 14 juni 2012 22:29 schreef Bilge het volgende:
[..]
Bevolking van Griekenland: 10,7 miljoen. Bevolking van Istanbul: 13,6 miljoen.![]()
Alhoewel: bij de slag om Thermopylae versloegen 300 Spartanen 3,4 miljoen Perzen. God sta ons bij, ons einde is nabij...
[ afbeelding ]
Wat voor soort berichten zou uwe hoogheid welgevallen? Emrinize amadeyim...quote:Op donderdag 14 juni 2012 22:37 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Flikker op met je getroll
quote:Op donderdag 14 juni 2012 22:29 schreef Bilge het volgende:
[..]
Bevolking van Griekenland: 10,7 miljoen. Bevolking van Istanbul: 13,6 miljoen.![]()
Alhoewel: bij de slag om Thermopylae versloegen 300 Spartanen 3,4 miljoen Perzen. God sta ons bij, ons einde is nabij...
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 14 juni 2012 14:34 schreef JaleesaJoia het volgende:
Feliciteren jullie mij niet met mn zoon
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 14 juni 2012 22:52 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Wie is dit maal de vader?Ik vraag me af welke opmerking TheMagnificent verwijderde.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Yok mu, senin insafin yok muquote:Op donderdag 14 juni 2012 22:51 schreef Julis het volgende:
[..]. Ik moest lachen om je tekst in combinatie met dat plaatje.
Bir güler yüzün çok mu
Dag misin, tas misin
Uzak mi, bu eda bu hal tuzak mi
Hak misin bana yasak mi
Dost musun, düsman misin
Iki gözüm seneler geçiyor
Gönül ektigini biçiyor
Bir selam lutfet,
Bu ne çok hasret
Gel barisalim artik
Canözüm bahar geldi
Daglari kiraz basti
Yedi kat eller yakinim oldu
Gel barisalim artik
-----
Hadi öpüsün de barisin gayri.![]()
quote:Op donderdag 14 juni 2012 22:52 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Wie is dit maal de vader?Jij! Waar ben je naar toe gevluchtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door JaleesaJoia op 15-06-2012 00:36:45 ]Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
Mijn Iraanse klasgenootje mastrubeerde zich vroeger terwijl hij aan zijn grootmoeder dacht, daar was hij trots op.quote:Op donderdag 14 juni 2012 11:04 schreef zarGon het volgende:
.
Iedereen een basisinkomenquote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:27 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Geen rente
Iedereen schuldenvrij
Plus er zijn mensen die zich ook zonder scholing heel goed weten te ontwikkelen.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 00:48 schreef Triggershot het volgende:
Afschaffing leerplicht, goed punt, zelfs met leerplicht krijg je idioten dus.
Pics van oma?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 18:52 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Mijn Iraanse klasgenootje mastrubeerde zich vroeger terwijl hij aan zijn grootmoeder dacht, daar was hij trots op.
Maar het kan dus nog gekker
Hoe lang wil je nog verbergen dat msnk voor mensenkannibaal staat?quote:
Met 'lancultuur' doel je waarschijnlijk op de Turkse cultuur, maar het roept vooral associaties op met 'computernerdscultuur' (lanparty's enzo). Bircultuur lijkt me geschikter, maar een rijmende Nederlandse naam bestaat niet.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 04:42 schreef WammesWaggel het volgende:
Jan kijkt o zo zuur naar mijn Lancultuur
Doe mij maar een köy, niet zo'n zanderige woestijnköy, maar een groene, beboste köy in het noorden. Met de Zwarte Zee op steenworp afstand om er te vissen en een grote stad in de buurt puur voor onze met de paplepel ingegoten, stadse behoeften.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 19:02 schreef Ayca het volgende:
Hmm ik denk het wel, mja dat weet je natuurlijk niet tot je het geprobeerd hebt.
Oh wel een grotere stad dan, zou niet in koy kunnen blijven wonen.
Gast...quote:Op zaterdag 16 juni 2012 17:35 schreef Bilge het volgende:
[..]
Pics van oma?
[..]
Hoe lang wil je nog verbergen dat msnk voor mensenkannibaal staat?![]()
Jij hebt me beloofd dat ik de oorlellen en het vlees tussen duim en wijsvinger zou krijgen, schiet eens op.
idd, wtf gaat dit over?quote:
[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2012 19:19:10 ]
quote:Op zaterdag 16 juni 2012 19:51 schreef Ayca het volgende:
Hoe kom je het makkelijkst van ataturk havalimani naar yenikapi?
Dat lijkt een beetje op mijn droomtoekomst. Mijn 1e post in het Turkentopicquote:Op zaterdag 16 juni 2012 19:09 schreef Levolution het volgende:
[..]
Doe mij maar een köy, niet zo'n zanderige woestijnköy, maar een groene, beboste köy in het noorden. Met de Zwarte Zee op steenworp afstand om er te vissen en een grote stad in de buurt puur voor onze met de paplepel ingegoten, stadse behoeften.
Dat is een beetje afhankelijk van je maten. Bij vrouwen met 90 60 90 doen taxichauffeurs niet zo moeilijk over de prijs. Nee grapje, ik weet bijna niet van Istanbul. Ga je daar vakantie vieren?quote:Op zaterdag 16 juni 2012 20:08 schreef Ayca het volgende:
[..]
Lol
Maar taxi is vrij duur volgens mij?
quote:Op zaterdag 16 juni 2012 20:14 schreef Bilge het volgende:
[..]
Dat is een beetje afhankelijk van je maten. Bij vrouwen met 90 60 90 doen taxichauffeurs niet zo moeilijk over de prijs. Nee grapje, ik weet bijna niet van Istanbul. Ga je daar vakantie vieren?
Is de boerderij en woning wel aangegeven bij de belastingdienst in Nederland?quote:Op zaterdag 16 juni 2012 20:04 schreef Bilge het volgende:
[..]
Dat lijkt een beetje op mijn droomtoekomst. Mijn 1e post in het Turkentopic![]()
Mijn vader bezit een boerderij in ons dorp en een onbewerkt stuk grond op de yayla. We hebben een auto maar geen dieren. Daarnaast is de helft van het dorp familie. Ik hoef dus niet te vrezen voor honger, dakloosheid en eenzaamheid.
Toch betwijfel ik of het boerenleven mij wel ligt. Ik ben vaak met neefjes de bergen ingetrokken om de kudde te halen, heb graan (?) gemaaid met een zeis, koeien gemolken, ezel gereden, tractor gereden, mest gestookt, graan gebulkt voor de winter, gejaagd met een kattepult/ geweer op vogels en de buit gelijk opgegeten. Dat was ontzettend leuk, maar tijdelijke vakantie.
Als ik langer in het dorp blijf voorzie ik de volgende problemen: het water en de elektriciteit vallen om de haverklap weg; gasleiding ontbreekt totaal. Het werk betaalt slecht. Tijdens de winter valt er niets te doen. Dorpelingen hebben stricte sociale omgangsnormen: afwijking leidt tot uitsluiting. Dorpelingen zijn over het algemeen onderontwikkeld, op agrarisch gebied ben ik weer onderontwikkeld. Enzo meer.
Mijn familie was ook zelfvoorzienend, in de bergen van Bolu. Mooi dorpje is (was) dat. Is helaas helemaal leeggelopen. Al mijn ooms en tantes zijn naar de stad verhuisd. Mijn opa en oma zijn overleden (andere opa en oma van mij zijn de gastarbeiders). Alle jongere mensen zijn daar weg, de ouderen beginnen langzaam uit te sterven. Ik baal daar echt van.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 20:04 schreef Bilge het volgende:
[..]
Dat lijkt een beetje op mijn droomtoekomst. Mijn 1e post in het Turkentopic![]()
Mijn vader bezit een boerderij in ons dorp en een onbewerkt stuk grond op de yayla. We hebben een auto maar geen dieren. Daarnaast is de helft van het dorp familie. Ik hoef dus niet te vrezen voor honger, dakloosheid en eenzaamheid.
Toch betwijfel ik of het boerenleven mij wel ligt. Ik ben vaak met neefjes de bergen ingetrokken om de kudde te halen, heb graan (?) gemaaid met een zeis, koeien gemolken, ezel gereden, tractor gereden, mest gestookt, graan gebulkt voor de winter, gejaagd met een kattepult/ geweer op vogels en de buit gelijk opgegeten. Dat was ontzettend leuk, maar tijdelijke vakantie.
Als ik langer in het dorp blijf voorzie ik de volgende problemen: het water en de elektriciteit vallen om de haverklap weg; gasleiding ontbreekt totaal. Het werk betaalt slecht. Tijdens de winter valt er niets te doen. Dorpelingen hebben stricte sociale omgangsnormen: afwijking leidt tot uitsluiting. Dorpelingen zijn over het algemeen onderontwikkeld, op agrarisch gebied ben ik weer onderontwikkeld. Enzo meer.
Lijkt me een interessant land, wilde meteen een vlucht boeken, maar de luchtvaartmaatschappij kende geen dergelijk land.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 21:02 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Geef mij maar koerdistan. Dat is mooier dan Parijs. Geef mij maar paradijs.
hahahaquote:Op zaterdag 16 juni 2012 21:14 schreef Levolution het volgende:
[..]
Lijkt me een interessant land, wilde meteen een vlucht boeken, maar de luchtvaartmaatschappij kende geen dergelijk land.
Frankrijk was maar 3 daagjesquote:Op zaterdag 16 juni 2012 20:26 schreef Bilge het volgende:
Leuk.![]()
Eerst Frankrijk nu Turkije, toe maar.![]()
Ja, ik kan zo in Izmir aan de slag, vandaag nog.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 18:38 schreef Bilge het volgende:
Stel: de economische crisis in West-Europa verergert, massale werkloosheid ontstaat en buitenlanders worden weggepest ("they took our jobs!"). Nationalistische groepen verbranden huizen en auto's van buitenlanders, zetten werkgevers onder druk om volbloed Nederlanders aan te nemen, vallen buitenlandse mensen aan terwijl de politie een oogje dichtknijpt, buschauffeurs stoppen niet bij haltes waar buitenlanders staan, enzovoorts. Kunnen jullie dan terugvallen op familie en vrienden in Turkije? Hebben jullie daar een eigen huis/ boerderij/ grond/ auto/ bedrijf? Houden deze vragen jullie wel eens bezig?
Nadat het Ottomaanse Rijk de Balkanoorlogen verloor en de Balkan in handen van Bulgaren, Serven, Grieken en Montenegrijnen kwam moesten veel Turken, Pomaken (=Islamitische Bulgaren), Albaniers en Bosniërs vluchten. Foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De Balkanturken die de tocht naar Turkije overleefden bleven in moeilijkheden, omdat het Ottomaanse Rijk door de vele oorlogen geen middelen meer had om hen op te vangen. Ze waren wel veilig maar ze moesten hun eigen boontjes zien te doppen, ontdaan van huis en haard.
Ja voor even maar zou mij als overtuigde atheist er op de langere termijn ongelukkig gaan voelen, bemoeizuchtige familie gaat ook wel irriteren lijkt mij.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 18:56 schreef Levolution het volgende:
De meeste Turken wel denk ik. De vraag is, zou je dat ook leuk vinden? Ik wel.
Ik denk dat je je in bepaalde delen van het land niet zo druk hoeft te maken om je religieuze overtuiging, ik word er nooit naar gevraagd in ieder geval. Familie is wat anders natuurlijk.quote:Op zondag 17 juni 2012 02:59 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ja voor even maar zou mij als overtuigde atheist er op de langere termijn ongelukkig gaan voelen, bemoeizuchtige familie gaat ook wel irriteren lijkt mij.
Maar je hoeft niet te blijven, na een tijdje kan je altijd nog naar zeg Uruguay vertrekken.
Nee klopt, maar ik zou gewoon niet mij permanent willen vestigen waar een gemiddelde familie mij niet zou accepteren als ik met hun dochter thuis zou komen, alleen al om mijn gebrek aan religie.quote:Op zondag 17 juni 2012 03:28 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik denk dat je je in bepaalde delen van het land niet zo druk hoeft te maken om je religieuze overtuiging, ik word er nooit naar gevraagd in ieder geval. Familie is wat anders natuurlijk.
Er groeien fokking haren, ja haren (!!!) uit mijn rug en kont.quote:
Wammes.quote:
Mja, ze is dronken en wilt serieus overkomen en "rot op" zeggen, waarop ze vervolgens haar nummer geeft aan een van de jongens.quote:Op zondag 17 juni 2012 04:47 schreef Ayca het volgende:
Tja, betekent nog niet dat het gerechtvaardigd is om aan haar te gaan zitten terwijl ze aangeeft dat niet te willen.
Sowieso, die arme jongens dachten waarschijnlijk dat ze aan het teasen was.quote:Op zondag 17 juni 2012 04:52 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Mja, ze is dronken en wilt serieus overkomen en "rot op" zeggen, waarop ze vervolgens haar nummer geeft aan een van de jongens.
Ook dit gedeelte:" ik weet niet hoe ik het moet zeggen ik vind het zo genant om het te zggen dat ik ermee zit,". Hoe verwacht je dan dat ze stoppen, ik vervloek sowieso de paai- en haantjescultuur van de jongeren, maar ik begrijp dat die reacties eerder iets zijn om dat meisje te geruststellen o.i.d.?
Ik ben sowieso van plan om binnen een paar jaar te emigreren. Heb het al eens gedaan, ondanks dat ik voor een groot deel van mijn tijd in dienst was en dus niet echt veel levenservaring heb opgedaan in het dagelijks leven beviel het me.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 18:38 schreef Bilge het volgende:
Stel: de economische crisis in West-Europa verergert, massale werkloosheid ontstaat en buitenlanders worden weggepest ("they took our jobs!"). Nationalistische groepen verbranden huizen en auto's van buitenlanders, zetten werkgevers onder druk om volbloed Nederlanders aan te nemen, vallen buitenlandse mensen aan terwijl de politie een oogje dichtknijpt, buschauffeurs stoppen niet bij haltes waar buitenlanders staan, enzovoorts. Kunnen jullie dan terugvallen op familie en vrienden in Turkije? Hebben jullie daar een eigen huis/ boerderij/ grond/ auto/ bedrijf? Houden deze vragen jullie wel eens bezig?
Nadat het Ottomaanse Rijk de Balkanoorlogen verloor en de Balkan in handen van Bulgaren, Serven, Grieken en Montenegrijnen kwam moesten veel Turken, Pomaken (=Islamitische Bulgaren), Albaniers en Bosniërs vluchten. Foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De Balkanturken die de tocht naar Turkije overleefden bleven in moeilijkheden, omdat het Ottomaanse Rijk door de vele oorlogen geen middelen meer had om hen op te vangen. Ze waren wel veilig maar ze moesten hun eigen boontjes zien te doppen, ontdaan van huis en haard.
quote:Op zondag 17 juni 2012 21:15 schreef xminator het volgende:
Yeahh cristiano ronaldoooooo. Goed dat hij heeft gescoord, ze maken al een week lang grappen over hem op tv en dan nu scoort hij hahja
quote:Op zondag 17 juni 2012 22:15 schreef xminator het volgende:
Bqahahahaha cristiannoooooo ronaldooooooo
Nice! Erdek is wel mooi, ja.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 20:18 schreef Ayca het volgende:
[..]
Niet in Istanbul, ga van daar naar Erdek.
Niet jouw fout, moet ze beter op haar spulletjes letten.quote:Op maandag 18 juni 2012 00:57 schreef Eagle_99 het volgende:
Vriendin kwam online, dus ik zeg gedag(op een wat andere manier), blijkt het haar zus te zijn
![]()
Aan de ene kant ben ik blij dat ze er nu achter gaan komen maar had het liever anders gezien
Op welke manier dan?quote:Op maandag 18 juni 2012 00:57 schreef Eagle_99 het volgende:
Vriendin kwam online, dus ik zeg gedag(op een wat andere manier), blijkt het haar zus te zijn
![]()
Aan de ene kant ben ik blij dat ze er nu achter gaan komen maar had het liever anders gezien
Rustig lan, kijk ondertussen een film.quote:
Naar tevredenheid dusquote:Op maandag 18 juni 2012 01:26 schreef Ayca het volgende:
[..]
Rustig lan, kijk ondertussen een film.
Redelijk als ik kijk naar hoeveel tijd ik erin heb gestopt.
Ze heeft per ongeluk haar ww niet opgeslagen op haar zus' laptopquote:Op maandag 18 juni 2012 01:00 schreef Levolution het volgende:
[..]
Niet jouw fout, moet ze beter op haar spulletjes letten.
Ik zei gewoon "bitanem" maar als een jongen dat zegt is het meteen raak bij een onbekendequote:
Niet netjes van die zus dan om in te loggen.quote:Op maandag 18 juni 2012 01:41 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Ze heeft per ongeluk haar ww niet opgeslagen op haar zus' laptop
Zeg dat je homo bent, die praten wel vaker zo.quote:[..]
Ik zei gewoon "bitanem" maar als een jongen dat zegt is het meteen raak bij een onbekende
Mwag, verschilt van plek waar je werkzaam wilt zijn. Soms kan het wel belangrijk zijn.quote:Op maandag 18 juni 2012 01:32 schreef Levolution het volgende:
Goede punten zijn onbelangrijk, over een jaar is dat helemaal weggevaagd. Geen haan die er nog naar kraait.
Niet werken bij plekken waar cijferlijsten van belang zijn, je weet dan bij voorbaat al dat ze strebergedrag van je verwachten.quote:Op maandag 18 juni 2012 02:31 schreef xminator het volgende:
[..]
Mwag, verschilt van plek waar je werkzaam wilt zijn. Soms kan het wel belangrijk zijn.
Bij sommige vakgebieden heb je helaas geen keuze.quote:Op maandag 18 juni 2012 02:53 schreef Levolution het volgende:
[..]
Niet werken bij plekken waar cijferlijsten van belang zijn, je weet dan bij voorbaat al dat ze strebergedrag van je verwachten.
Zeker nietquote:Op maandag 18 juni 2012 02:05 schreef Levolution het volgende:
[..]
Niet netjes van die zus dan om in te loggen.
[..]
hahahaquote:Zeg dat je homo bent, die praten wel vaker zo.
Waarom denk je dat het een onbereikbaar doel is? Als je rond je 50e financieel onafhankelijk bent en eventuele kinderen op eigen benen staan is remigratie toch haalbaar?quote:Op zaterdag 16 juni 2012 20:42 schreef Levolution het volgende:
[..]
Mijn familie was ook zelfvoorzienend, in de bergen van Bolu. Mooi dorpje is (was) dat. Is helaas helemaal leeggelopen. Al mijn ooms en tantes zijn naar de stad verhuisd. Mijn opa en oma zijn overleden (andere opa en oma van mij zijn de gastarbeiders). Alle jongere mensen zijn daar weg, de ouderen beginnen langzaam uit te sterven. Ik baal daar echt van.
Als ik terugdenk, maar ook de verhalen hoor van vóór mijn tijd. Zo mooi. (...)
Dat leven wil ik ook. Maar ik weet dat het voor ons niet weggelegd is.
/care. In Turkije behoor ik tot de soennitische meerderheid.quote:Op zondag 17 juni 2012 02:55 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ja, ik kan zo in Izmir aan de slag, vandaag nog.
Mijn familie daar heeft trouwens ook maatregelen genomen (...)
De bijnaam van Izmir is niet voor niets 'Gavur Izmir'. Je voelt je er vast thuis.quote:Op zondag 17 juni 2012 02:59 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ja voor even maar zou mij als overtuigde atheist er op de langere termijn ongelukkig gaan voelen, bemoeizuchtige familie gaat ook wel irriteren lijkt mij.
Maar je hoeft niet te blijven, na een tijdje kan je altijd nog naar zeg Uruguay vertrekken.
Hoe beviel 'tijdelijk emigreren', en waarom bleef je er niet?quote:Op zondag 17 juni 2012 19:38 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Ik ben sowieso van plan om binnen een paar jaar te emigreren. Heb het al eens gedaan, ondanks dat ik voor een groot deel van mijn tijd in dienst was en dus niet echt veel levenservaring heb opgedaan in het dagelijks leven beviel het me.
(...)
Nope, ironisch genoeg zorg ik er wel voor dat duizenden mensen op vakantie kunnen.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 22:14 schreef Ayca het volgende:
[..]
Frankrijk was maar 3 daagjes![]()
Ga jij ergens heen deze zomer?
quote:Op zondag 17 juni 2012 04:26 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Er groeien fokking haren, ja haren (!!!) uit mijn rug en kont.
Zo, nu weet je dat ook weer.
Haat me maar
Hopelijk krijg je nu geen nachtmerries
Kun je uitleggen wat er mis is met overbeharing? Voor mij is haarloosheid echt een afknapper. Het lijkt me heerlijk om twee behaarde konten tegenelkaar aan te woelen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dürüm is lekker, ja. Niet alleen met döner maar ook met gerookte zalm + smeerkaas + kropsla.quote:![]()
Nog lekkerder is yufka brood, wat op dürüm lijkt maar iets dunner is en een beetje naar rook smaakt (als het tenminste op een saç wordt voorbereid, niet zo'n prefabrikaat). Yufka met alleen boter erop.![]()
![]()
Het is jammer dat Turken op iedere hoek een nieuwe Dönerzaak openen, terwijl de Turkse keuken zoveel meer mogelijkheden biedt.
ik heb, behalve mijn diensttijd, voor een groot deel op het platteland geleefd, deed niet veel eigenlijk, behalve familie helpen met oogst enz. Op het platteland leven zonder een stuk grond en inkomen zou ik nooit willen, is niet te doen. Wel zou ik bijvoorbeeld in een kleine stad(80.000 inwoners) als Kastamonu kunnen leven als ik een goede baan heb.quote:Op maandag 18 juni 2012 13:42 schreef Bilge het volgende:
Hoe beviel 'tijdelijk emigreren', en waarom bleef je er niet?
Nee Christen, dat is dan net iets minderquote:Op maandag 18 juni 2012 13:42 schreef Bilge het volgende:
Nee ff serieus, ik schrik hier echt van. Is je familie Alevitisch? Ik weet dat Alewieten eeuwenlang onderdrukt zijn (maar desalniettemin tot de meest vaderlandslievenden behoren), maar de laatste jaren valt het volgens mij wel mee, niet?
De bijnaam van Izmir is niet voor niets 'Gavur Izmir'. Je voelt je er vast thuis.![]()
quote:De bijnaam van Izmir is niet voor niets 'Gavur Izmir'. Je voelt je er vast thuis.![]()
Persolquote:Op maandag 18 juni 2012 19:41 schreef xminator het volgende:
Twijfel tussen de volgende zonnebrillen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Welke vinden jullie het mooiste?
Deze spreuk, in mijn sig op het antieke MSNquote:Op maandag 18 juni 2012 13:55 schreef Bilge het volgende:
Het lijkt me heerlijk om twee behaarde konten tegenelkaar aan te woelen.
Neem me volgende keer mee.quote:Op maandag 18 juni 2012 23:52 schreef JaleesaJoia het volgende:
Hier in Frankrijk is het lekker al 3 dagen heeeeerlijk weer. 30+ graden enzoo
Maar geen eckte Turken dichtbij je, doe mij dan maar 30- en een maanlandschap als ik mij maar kan lavelen aan de bron van het Birschapquote:Op maandag 18 juni 2012 23:52 schreef JaleesaJoia het volgende:
Hier in Frankrijk is het lekker al 3 dagen heeeeerlijk weer. 30+ graden enzoo
Adamsin! Alleen heb al een persol vandaar dat ik twijfel of ik nog een persol neem.quote:
Zijn Serengeti dan goed? Even goed als een Persol of paul smith?quote:
QFT, döner is zo uitgemolken. Van lekker Turks gerecht naar ordinair, vies post-uitgaan junkfood.quote:Op maandag 18 juni 2012 13:55 schreef Bilge het volgende:
Het is jammer dat Turken op iedere hoek een nieuwe Dönerzaak openen, terwijl de Turkse keuken zoveel meer mogelijkheden biedt.
Ik denk niet dat het onbereikbaar is, maar ik vraag me af of ik geschikt ben voor zo'n leven. Ik ben er nu van overtuigd dat het is wat ik wil, maar wat als ik er eenmaal zit en dan toch de gemakken van het stadsleven mis? Bovendien zou ik er niet pas na mijn 50ste heen willen, maar rond mijn 30ste al. En dat betekent dat mijn kinderen ook daar moeten opgroeien.quote:Op maandag 18 juni 2012 13:42 schreef Bilge het volgende:
[..]
Waarom denk je dat het een onbereikbaar doel is? Als je rond je 50e financieel onafhankelijk bent en eventuele kinderen op eigen benen staan is remigratie toch haalbaar?
Zo jammer inderdaad. Avrupa dit, avrupa dat. Terwijl Turkije zoveel meer te bieden heeft.quote:Je verhaalt heel mooi over je dorp, met een oog voor detail. Ons dorp loopt ook leeg. Tijdens de winter wonen er 3 keer zo weinig mensen als tijdens de zomer. De imam beklaagde zich tijdens het vrijdaggebed over de toekomstidealen van de kinderen. In andere dorpen (zonder Europagangers) willen kinderen arts, dokter, piloot, etc. worden, maar in ons dorp willen ze later naar Europa, het beloofde land. Dat komt mede door Europese Turken die 11 maanden lang voor een hongerloontje zwoegen en somber leven, en bij terugkomst in het geboortedorp paraderen als koningen. Ze strooien met hun zuurverdiende centjes zonder erbij te vertellen dat ze daarvoor 11 maanden lang wc's hebben schoongemaakt, waardoor de arme dorpelingen denken dat het geld hier aan de bomen groeit.
Doen ze eigenlijk nooit hier. Ze vertellen gewoon verhalen, maar vergelijken het niet met het huidige leven. Ze zeggen niet "leefde ik daar maar weer". Ik interpreteer het zelf juist als iets moois. Tegen mijn moeder zeg ik bijvoorbeeld: "mam, zou je daar niet weer willen zijn?". "Het is wel zwaar werken hoor", zegt ze dan, waarop ik zeg: "maar op het land en met de dieren voor jezelf werken is toch leuker dan hier voor een baas zwoegen?".quote:Ik denk dat oudere dorpelingen, die melancholisch vertellen over de goede oude tijd, ook een tikje overdrijven.
En dit zijn precies de redenen waarom ik niet overtuigd ben dat ik mezelf daar zou kunnen redden (zie eerste stuk quote hierboven). Maar het is natuurlijk wel mogelijk om in de buurt van een grote stad te wonen, zodat medische zorg en educatie binnen handbereik is.quote:Als het er echt een paradijs was zouden Turken niet eens overwegen om weg te trekken, en zouden Turkse dorpjes Nederlanders aantrekken.Het gemis aan basale voorzieningen als water, elektriciteit, gas, verharde wegen, goede medische zorg en scholen, laag inkomen en de verstikkende werking van 'sociale controle' in dorpjes zou ik naast de mooie natuur en de rijke cultuur zetten voor een juister beeld.
Is toch wel raar, onze dorpen zijn niet zo ver van elkaar (10km) maar het overgrote deel van mijn dorp zijn artsen, leraren, advocaten en bankiers. Hoe kan zo een grote verschil ontstaan?quote:Op maandag 18 juni 2012 13:42 schreef Bilge het volgende:
Je verhaalt heel mooi over je dorp, met een oog voor detail. Ons dorp loopt ook leeg. Tijdens de winter wonen er 3 keer zo weinig mensen als tijdens de zomer. De imam beklaagde zich tijdens het vrijdaggebed over de toekomstidealen van de kinderen. In andere dorpen (zonder Europagangers) willen kinderen arts, dokter, piloot, etc. worden, maar in ons dorp willen ze later naar Europa, het beloofde land. Dat komt mede door Europese Turken die 11 maanden lang voor een hongerloontje zwoegen en somber leven, en bij terugkomst in het geboortedorp paraderen als koningen. Ze strooien met hun zuurverdiende centjes zonder erbij te vertellen dat ze daarvoor 11 maanden lang wc's hebben schoongemaakt, waardoor de arme dorpelingen denken dat het geld hier aan de bomen groeit.
Tijd voor de volgende trendsetter die een keten opzet en met iets ander, Turks, komt.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:24 schreef Levolution het volgende:
[..]
QFT, döner is zo uitgemolken. Van lekker Turks gerecht naar ordinair, vies post-uitgaan junkfood.
Dat was mogelijk tot ik in dienst ging. Ik kon het ook via "açikögretim" doen maar ik heb daar allemaal geen zin in, was te veel werk, ik ben daarvoor zelfs naar Kastamonu gegaan om onderzoek te doen bij de provinciale onderwijsafdeling, maar het werd me te veel. Ik besloot om toch terug te keren en mijn opleiding af te ronden. Heb nu wel een lyceumwaardig diploma maar ga nog wel wat verder, misschien wel nog een paar jaar, moet nog kijken.quote:Op maandag 18 juni 2012 18:52 schreef Bilge het volgende:
Eagle, kan je als Nederlandse Turk niet verder op een Turkse middelbare school?
Die populatieverandering wordt nog verdachter als je de verkiezingsjaren erbij pakt.
hangt er vanaf wat voor type hoofd je hebt man.. ik zou naar de winkel gaan om te passen en daarna via internet bestellen.. kijk wel goed welke size/maat je nodig hebtquote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:46 schreef xminator het volgende:
[..]
Adamsin! Alleen heb al een persol vandaar dat ik twijfel of ik nog een persol neem.
[..]
Zijn Serengeti dan goed? Even goed als een Persol of paul smith?
Hoe ist deze dan (serengeti):
[ afbeelding ]
De meeste problemen los je op ja, door in de buurt van een stad te wonen. (Over het niveau van onderwijs heb ik enige twijfels, ook in de stad, maar met bijles zou je een eventuele kennisachterstand kunnen verhelpen).quote:
Ah duidelijk. Misschien heb je wat aan X's pro pro tip?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:57 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Dat was mogelijk tot ik in dienst ging. Ik kon het ook via "açikögretim" doen maar ik heb daar allemaal geen zin in, was te veel werk, ik ben daarvoor zelfs naar Kastamonu gegaan om onderzoek te doen bij de provinciale onderwijsafdeling, maar het werd me te veel. Ik besloot om toch terug te keren en mijn opleiding af te ronden. Heb nu wel een lyceumwaardig diploma maar ga nog wel wat verder, misschien wel nog een paar jaar, moet nog kijken.
quote:Op maandag 18 juni 2012 23:11 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Deze spreuk, in mijn sig op het antieke MSN
quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:25 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Tijd voor de volgende trendsetter die een keten opzet en met iets ander, Turks, komt.
Biologisch lijkt mij een vereiste in deze markt.
Tsssssss.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:42 schreef xminator het volgende:
[..]
Is toch wel raar, onze dorpen zijn niet zo ver van elkaar (10km) maar het overgrote deel van mijn dorp zijn artsen, leraren, advocaten en bankiers. Hoe kan zo een grote verschil ontstaan?
Kun je net zo goed een nieuwe telefoon kopen.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:39 schreef xminator het volgende:
CUSSSSSSSSSssssssssss, als je TR simkaart in je Nederlandse telefoon wilt gaan gebruiken gaat het nu tussen de 100-170 tl kosten om je telefoon te registreren. Wat een naaistreek
Ik ben het nog nooit tegengekomen, maar het schijnt lekker te zijn. Het ziet er ook wel lekker uit.quote:Op woensdag 20 juni 2012 12:23 schreef Ayca het volgende:
Nog nooit gegeten?![]()
Zijn wel een aantal zaken waar ze dat verkopen, maar niet veel inderdaad. Hier niet iig.
Bitchquote:Op woensdag 20 juni 2012 12:30 schreef Bilge het volgende:
[..]
Tsssssss.![]()
.
(Niet om stoer te doen ofzo) maar ik ben een Güveççili. De naam van ons dorp, Güveççi köyü, komt van het gerecht güveç. Vroeger werd dat bereid in kleien potten, die door ambachtslieden uit ons dorp werden gemaakt en doorverkocht (vandaar de naam 'güveççi'). Daarnaast is onze grond vruchtbaar en zijn onze dieren goed doorvoed. Als je van huis uit een vak leert (pottenbakker/ herder) waarmee je je maag kunt vullen heb je geen school meer nodig.![]()
Jullie akkers en dieren zullen wel onvruchtbaar zijn geweest waardoor jullie wanhopig op zoek moesten naar alternatieve inkomstenbronnen. Of misschien was studeren een tactiek om uit dat gehucht te ontsnappen.![]()
Güveççi heeft twee websites en twee Wikipedia entries in het Turks en Engels. Een videoverslag van Yaşar Aydın is op youtube te vinden. Onder het dorp lopen allerlei tunnels die je via grotten kunt bereiken en die uit de oudheid stammen. Hoe cool is dat?
[..]
Kun je net zo goed een nieuwe telefoon kopen.
[..]
Ik ben het nog nooit tegengekomen, maar het schijnt lekker te zijn. Het ziet er ook wel lekker uit.
Ik zou graag landbouw of bosbeheer willen doen maar in Amsterdam is dat vrijwel onmogelijk. Ik heb er wel veel aan gedacht destijds. Mijn opa(sinds een paar jaar terug naar Turkije) heeft me zelfs gezegd een groot stuk grond voor mij willen te kopen om landbouw(vooral fruit/kersen) te doen, maar ongeschoold zal dat niet echt lukken helaas.quote:Op woensdag 20 juni 2012 12:19 schreef Bilge het volgende:
Ah duidelijk. Misschien heb je wat aan X's pro pro tip?
Oh, fruit en groente kun je inderdaad ook doen. Ik ken een gezin die dat doet, gewoon Turken (niet speciaal geschoold ofzo) Ze hebben zelf een 'kas' gebouwd, ruimte opzicht is niet groot iets van 100 vierkante meter. Ze verbouwen: Tomaat, komkommers, biber.quote:Op woensdag 20 juni 2012 12:58 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Ik zou graag landbouw of bosbeheer willen doen maar in Amsterdam is dat vrijwel onmogelijk. Ik heb er wel veel aan gedacht destijds. Mijn opa(sinds een paar jaar terug naar Turkije) heeft me zelfs gezegd een groot stuk grond voor mij willen te kopen om landbouw(vooral fruit/kersen) te doen, maar ongeschoold zal dat niet echt lukken helaas.
Hahahaha.quote:Op woensdag 20 juni 2012 12:53 schreef xminator het volgende:
[..]
BitchWij hebben een facebook pagina met 200+ leden
(
). Akkers en dieren zijn vruchtbaar, heel erg vruchtbaar zelfs. Bijna iedereen heeft grond daar. Dieren tegenwoordig niet meer (moet je veel tijd in steken).
Iedereen komt weer terug naar onze dorp jaarlijks. Ook een heleboel mensen die kesin donus hebben gedaan naar Turkije->Koy+Eskisehir.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In een andere stad kan je toch ook studeren?quote:Op woensdag 20 juni 2012 12:58 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Ik zou graag landbouw of bosbeheer willen doen maar in Amsterdam is dat vrijwel onmogelijk. Ik heb er wel veel aan gedacht destijds. Mijn opa(sinds een paar jaar terug naar Turkije) heeft me zelfs gezegd een groot stuk grond voor mij willen te kopen om landbouw(vooral fruit/kersen) te doen, maar ongeschoold zal dat niet echt lukken helaas.![]()
Als je de kennis hebt, kun je het ene Anatolische dorpje na het andere afstruinen, om mensen voor geld (of eten) tips te geven voor meer en lekkerdere gewassen. Zo kun je heel Turkije doorreizen en bijdragen aan de productiviteit van Turkije.
![]()
quote:Op woensdag 20 juni 2012 13:41 schreef Bilge het volgende:
[..]
Hahahaha.Een facebookpagina.
Hebben jullie een cafe/ bakkerij (met steenoven)/ sigarenboer/ basisschool?![]()
Ik heb trouwens wat info opgezocht over de geschiedenis van Emirdag. Het blijkt dus een grote welvarende stad te zijn geweest in de oudheid (voor verschillende volken) totdat de Arabieren het met de grond gelijk maakten. In de films van Battal gazi komt vaak het 'Amorium kalesi' voor. Amorium was dus vroeger Emirdag.
Waarschijnlijk zijn wij oorspronkelijk Turkmenen:Mijn dorp is te klein, we hebben geen faciliteiten behalve schoon en vers drinkwater uit de grondSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
In een andere stad kan je toch ook studeren?![]()
Als je de kennis hebt, kun je het ene Anatolische dorpje na het andere afstruinen, om mensen voor geld (of eten) tips te geven voor meer en lekkerdere gewassen. Zo kun je heel Turkije doorreizen en bijdragen aan de productiviteit van Turkije.
![]()
![]()
(buz gibi su)... Zijn we geen circassiers (cerkez)?
Overigens zijn de Turkse mensen koppig, van dorp naar dorp afstruinen om mensen tips te geven zal niet werken denk ik![]()
Goede vraag. Van mijn kant vrij weinig. Leven en laten leven. De vraag is of er neergekeken zal worden op mij. Meest voor de hand liggende voorbeeld is religie. Ik ga in Turkije echt niet lopen bashen op religie, maar men moet bijvoorbeeld niet zeuren waarom ik afgelopen vrijdag niet in de moskee was. Weet niet hoe bemoeizuchtig ze daar zijn eigenlijk. Turken en hun dedikodu kennende...quote:Op woensdag 20 juni 2012 12:19 schreef Bilge het volgende:
[..]
De meeste problemen los je op ja, door in de buurt van een stad te wonen. (Over het niveau van onderwijs heb ik enige twijfels, ook in de stad, maar met bijles zou je een eventuele kennisachterstand kunnen verhelpen).
Jij vermaakt je vast wel met alle planten en dieren uit de wouden van Karadeniz. Verwacht je culturele botsingen/ aanpassingsproblemen?
Waarheid dit. "Wat weet jij daar nou van, wij doen dit al generaties lang zo".quote:Op woensdag 20 juni 2012 13:52 schreef xminator het volgende:
Overigens zijn de Turkse mensen koppig, van dorp naar dorp afstruinen om mensen tips te geven zal niet werken denk ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |