abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112745986
Het EK kun je niet wegzetten als een ‘fucking (voetbal)spelletje waar een stel toch al veel te rijke volwassenen met elkaar spelen’. Bijna 10 miljoen Nederlanders zagen Nederland zaterdag verliezen. Oranje straatversieringen, kledij en winkelschappen wijzen erop dat hier toch wat meer aan de hand is dan een wedstrijdje PSV-AZ.

Het EK is een landentoernooi waar de beste spelers van de sterkste landen voor de meerdere eer en glorie van hun vaderland strijden. Terwijl de voetballers op het veld strijden, knarsetanden en bidden hun landgenoten op een goede afloop en vervloeken en huilen zij om een slecht resultaat. Saamhorigheid, lotsverbondenheid, loyaliteit en trouw tussen mensen die in het dagelijks leven helemaal niet zo gehecht zijn en elkaar misschien zelfs haten maar op zo'n moment beseffen dat ze in hetzelfde schip zitten. Jouw volk wordt bekeken, gewikt en gewogen door de halve wereldbevolking. Voetbal is hier bijzaak.

Dankzij groepsvorming kunnen van origine egoïstische individuen hun veiligheid garanderen, schaarse goederen in bezit nemen en kostbare nutsvoorzieningen bekostigen. Als iemand wél van deze voordelen profiteert, maar vervolgens niet kan kiezen tussen Nederland en Denemarken, pleegt deze persoon verraad en verdient hij verwijdering uit de groep. Dit zeg ik niet omdat ik bang ben om zelf weggetrapt te worden, integendeel: als groepslid vrees ik verraden te worden wanneer het er echt op aan komt.

Als de groep in een echte oorlog verkeert en van een groepslid verwacht dat hij zijn leven opoffert zou ik mij nog kunnen voorstellen (zonder het goed te keuren) dat een groepslid het offer te groot vindt en onderduikt. Maar als iemand weigert om op zijn dooie gemak vanachter zijn bureau compassie te tonen wanneer mijn land te neergaat, zou hij de eer aan zichzelf moeten houden door op zoek te gaan naar een geschiktere groep of alleen verdergaan.
  maandag 11 juni 2012 @ 17:58:35 #279
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_112746065
Ik ga woensdag toeteren als Duitsland wint
pi_112746319
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 17:57 schreef Bilge het volgende:
Het EK kun je niet wegzetten als een ‘fucking (voetbal)spelletje waar een stel toch al veel te rijke volwassenen met elkaar spelen’. Bijna 10 miljoen Nederlanders zagen Nederland zaterdag verliezen. Oranje straatversieringen, kledij en winkelschappen wijzen erop dat hier toch wat meer aan de hand is dan een wedstrijdje PSV-AZ.

Het EK is een landentoernooi waar de beste spelers van de sterkste landen voor de meerdere eer en glorie van hun vaderland strijden. Terwijl de voetballers op het veld strijden, knarsetanden en bidden hun landgenoten op een goede afloop en vervloeken en huilen zij om een slecht resultaat. Saamhorigheid, lotsverbondenheid, loyaliteit en trouw tussen mensen die in het dagelijks leven helemaal niet zo gehecht zijn en elkaar misschien zelfs haten maar op zo'n moment beseffen dat ze in hetzelfde schip zitten. Jouw volk wordt bekeken, gewikt en gewogen door de halve wereldbevolking. Voetbal is hier bijzaak.

Dankzij groepsvorming kunnen van origine egoïstische individuen hun veiligheid garanderen, schaarse goederen in bezit nemen en kostbare nutsvoorzieningen bekostigen. Als iemand wél van deze voordelen profiteert, maar vervolgens niet kan kiezen tussen Nederland en Denemarken, pleegt deze persoon verraad en verdient hij verwijdering uit de groep. Dit zeg ik niet omdat ik bang ben om zelf weggetrapt te worden, integendeel: als groepslid vrees ik verraden te worden wanneer het er echt op aan komt.

Als de groep in een echte oorlog verkeert en van een groepslid verwacht dat hij zijn leven opoffert zou ik mij nog kunnen voorstellen (zonder het goed te keuren) dat een groepslid het offer te groot vindt en onderduikt. Maar als iemand weigert om op zijn dooie gemak vanachter zijn bureau compassie te tonen wanneer mijn land te neergaat, zou hij de eer aan zichzelf moeten houden door op zoek te gaan naar een geschiktere groep of alleen verdergaan.
:').
  maandag 11 juni 2012 @ 18:04:31 #281
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_112746424
Wij worden niet eens als Nederlanders gezien. Krijg ook steeds meer het idee dat wij(althans ik) hier niets te zoeken hebben. Gaat alleen maar achteruit hier.
pi_112746454
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 18:04 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[ afbeelding ]

toet toet toet toet toet
Niet eens kunnen kwalificeren... :').
  maandag 11 juni 2012 @ 18:09:08 #284
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_112746613
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 18:06 schreef zarGon het volgende:

[..]

Niet eens kunnen kwalificeren... :').
Met zo'n Nederlander als bondscoach, dikke faal van TFF :')
  maandag 11 juni 2012 @ 18:10:02 #285
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_112746663
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2012 18:05 schreef xminator het volgende:
Wij worden niet eens als Nederlanders gezien. Krijg ook steeds meer het idee dat wij(althans ik) hier niets te zoeken hebben. Gaat alleen maar achteruit hier.
Ik heb ook steeds minder met Nederland. Ze beginnen steeds meer te verzuren hier en daar worden de buitenlanders op aangekeken :')
  maandag 11 juni 2012 @ 18:13:33 #286
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112746821
quote:
Zo voel ik het ook. Ooit was ik ook zo'n 'pro-Nederland Turk', maar naarmate ik ouder werd nam dat steeds meer af. En daarvoor wijs ik toch echt met mijn vinger naar de Nederlanders zelf.
This isn't even my final form.
pi_112747027
In Turkije word je ook niet gezien als een Turk.

Dus mja...

[ Bericht 62% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2012 18:18:02 ]
  maandag 11 juni 2012 @ 18:26:25 #288
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112747493
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2012 18:17 schreef zarGon het volgende:

Dus mja...
Klopt.
Resten alleen nog andere factoren om te kiezen tussen beide landen. Zoals het weer, de natuur en het eten. Turkije wint dan. :9
This isn't even my final form.
pi_112747813
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2012 18:17 schreef zarGon het volgende:

Dus mja...
Nja daar word je echt niet gediscrimineerd net zoals hier gebeurd. Alles ligt in je eigen hand. Als net zoals een typische duitse Turk gaat, dan lijkt het mij logisch dat er anders met je omgegaan wordt. Als je een henkie of een ingrid in Nederland bent word je ook anders behandeld.

Laatst zag ik een vlag/pankart hangen bij de ingang van een stad:
"stadsnaam" van kaasstad naar moslimstad. Stop islamisering Nederland.

Wtf man.
pi_112748145
quote:
Verplaats jezelf eens in een Nederlander: elke ochtend begroet de voorpagina van de Telegraaf jou met een foto van een allochtoonse inbreker, verkrachter of moordenaar. Hoe zou jij denken over je nieuwe landgenoten?

Tot de jaren negentig waren de Russen het grote rode gevaar, elk moment konnen ze binnenvallen of met nucleaire wapens strooien. Nu zijn wij moslims the bad guy. Over een paar jaar zijn de Chinezen weer aan de beurt, zo gaat dat. In een stoffige kantoorkamer stelt een of andere wizzkid een nuchtere gevaren/kansen analyse op, en daar rollen wij momenteel uit. De media ondersteunen het te voeren beleid. Na hun agressieve lastercampagne verbaas ik me over de Nederlanders die nog steeds normaal tegen ons doen. Zijn zij blind? :P

Overigens heeft onderdrukking van minderheden veel positieve voordelen. Kijk maar naar het succes van joden. ;)

Maar goed, ik moet er gauw vandoro.
pi_112748409
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 18:38 schreef Bilge het volgende:

[..]

Verplaats jezelf eens in een Nederlander: elke ochtend begroet de voorpagina van de Telegraaf jou met een foto van een allochtoonse inbreker, verkrachter of moordenaar. Hoe zou jij denken over je nieuwe landgenoten?

Tot de jaren negentig waren de Russen het grote rode gevaar, elk moment konnen ze binnenvallen of met nucleaire wapens strooien. Nu zijn wij moslims the bad guy. Over een paar jaar zijn de Chinezen weer aan de beurt, zo gaat dat. In een stoffige kantoorkamer stelt een of andere wizzkid een nuchtere gevaren/kansen analyse op, en daar rollen wij momenteel uit. De media ondersteunen het te voeren beleid. Na hun agressieve lastercampagne verbaas ik me over de Nederlanders die nog steeds normaal tegen ons doen. Zijn zij blind? :P

Overigens heeft onderdrukking van minderheden veel positieve voordelen. Kijk maar naar het succes van joden. ;)

Maar goed, ik moet er gauw vandoro.
:'). Het succes van joden? Ik zie noch mijzelf noch mijn familie/vrienden graag vergast worden om daarna geaccepteerd te moeten worden. De behaalde winsten van pvv zegt mij voldoende, ik ga mijzelf niet uit de naad zitten werken en belasting betalen zodat henk en ingrid uitkering kunnen trekken.
pi_112756784
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 23:25 schreef Arcadia het volgende:
[..]

_O_ Gefeliciteerd!
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 23:28 schreef Bilge het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. :)
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 02:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Held, hayirli olsun :*
quote:
17s.gif Op zondag 10 juni 2012 18:36 schreef Julis het volgende:
[..]
Gefeliciteerd Ebru *O*.
quote:
10s.gif Op zondag 10 juni 2012 01:15 schreef Ayca het volgende:
[..]
Tof *O* welke uni is het?
quote:
6s.gif Op zondag 10 juni 2012 21:34 schreef wikwakka2 het volgende:
Koç Universitesi?
Bedankt allen! Het gaat om Boğaziçi Üniversitesi.
Heb jij als ervaringsdeskundige nog belangrijke mededelingen voor mij, wikwakka?
pi_112766893
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 22:39 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Complimenten voor de scheidsrechter!!
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 22:39 schreef IronTaksi het volgende:
Eindelijk een scheidsrechter die een beetje kan fluiten
quote:
14s.gif Op maandag 11 juni 2012 22:40 schreef Micson het volgende:
Kutzooi.

Wel een goeie scheids vandaag
quote:
14s.gif Op maandag 11 juni 2012 22:41 schreef BlueMage het volgende:

[..]

...en idd een goeie scheidsrechter. Prima wedstrijd vooral de tweede helft. :)
Cüneyt Çakır heeft het goed gedaan vanavond, al was het niet de moeilijkste wedstrijd om te fluiten. Toch wel een van de mooiste wedstrijden tot nu toe op dit EK, moet ik zeggen.
pi_112769385
Als cuneyt ook zo in Turkije zou fluiten...
pi_112769628
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 23:42 schreef xminator het volgende:
Als cuneyt ook zo in Turkije zou fluiten...
Ligt aan de Turkse clubs (spelers) niet aan Cuneyt Cakir.
pi_112769663
Merhabalar lengg
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_112769800
Ve Aleykum Selam, naber?
pi_112769877
Hamd' olsun, sizden naber Xminator bey?
Quote van Tjabbo:
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
pi_112769943
Sagolunuz, nasil olalim. Laatste loodjes dan vakantie, tatil varmi bu sene :D ?
pi_112770023
Insallah man, ik denk richting Lloret de Mar :@
Quote van Tjabbo:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')