abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112975579
Ja, makkelijk.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 18:56:56 #177
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112975698
De meeste Turken wel denk ik. De vraag is, zou je dat ook leuk vinden? Ik wel.
This isn't even my final form.
pi_112975856
Hmm ik denk het wel, mja dat weet je natuurlijk niet tot je het geprobeerd hebt.
Oh wel een grotere stad dan, zou niet in koy kunnen blijven wonen.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 19:09:57 #179
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112976071
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 19:02 schreef Ayca het volgende:
Hmm ik denk het wel, mja dat weet je natuurlijk niet tot je het geprobeerd hebt.
Oh wel een grotere stad dan, zou niet in koy kunnen blijven wonen.
Doe mij maar een köy, niet zo'n zanderige woestijnköy, maar een groene, beboste köy in het noorden. Met de Zwarte Zee op steenworp afstand om er te vissen en een grote stad in de buurt puur voor onze met de paplepel ingegoten, stadse behoeften.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 19:15:36 #180
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_112976267
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 17:35 schreef Bilge het volgende:

[..]

Pics van oma? :@

[..]

Hoe lang wil je nog verbergen dat msnk voor mensenkannibaal staat? 8)7
Jij hebt me beloofd dat ik de oorlellen en het vlees tussen duim en wijsvinger zou krijgen, schiet eens op. :9~
Gast...
AFC AJAX
pi_112976371
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 19:15 schreef msnk het volgende:

[..]

Gast...
idd, wtf gaat dit over?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2012 19:19:10 ]
pi_112976514
eluu
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_112977586
Hoe kom je het makkelijkst van ataturk havalimani naar yenikapi?
pi_112977871
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 19:51 schreef Ayca het volgende:
Hoe kom je het makkelijkst van ataturk havalimani naar yenikapi?
pi_112978043
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 19:09 schreef Levolution het volgende:

[..]

Doe mij maar een köy, niet zo'n zanderige woestijnköy, maar een groene, beboste köy in het noorden. Met de Zwarte Zee op steenworp afstand om er te vissen en een grote stad in de buurt puur voor onze met de paplepel ingegoten, stadse behoeften.
Dat lijkt een beetje op mijn droomtoekomst. Mijn 1e post in het Turkentopic O-)

Mijn vader bezit een boerderij in ons dorp en een onbewerkt stuk grond op de yayla. We hebben een auto maar geen dieren. Daarnaast is de helft van het dorp familie. Ik hoef dus niet te vrezen voor honger, dakloosheid en eenzaamheid.

Toch betwijfel ik of het boerenleven mij wel ligt. Ik ben vaak met neefjes de bergen ingetrokken om de kudde te halen, heb graan (?) gemaaid met een zeis, koeien gemolken, ezel gereden, tractor gereden, mest gestookt, graan gebulkt voor de winter, gejaagd met een kattepult/ geweer op vogels en de buit gelijk opgegeten. Dat was ontzettend leuk, maar tijdelijke vakantie.

Als ik langer in het dorp blijf voorzie ik de volgende problemen: het water en de elektriciteit vallen om de haverklap weg; gasleiding ontbreekt totaal. Het werk betaalt slecht. Tijdens de winter valt er niets te doen. Dorpelingen hebben stricte sociale omgangsnormen: afwijking leidt tot uitsluiting. Dorpelingen zijn over het algemeen onderontwikkeld, op agrarisch gebied ben ik weer onderontwikkeld. Enzo meer.
pi_112978184
quote:
3s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 20:00 schreef Bilge het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Lol :')
Maar taxi is vrij duur volgens mij?
pi_112978372
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 20:08 schreef Ayca het volgende:

[..]

Lol :')
Maar taxi is vrij duur volgens mij?
Dat is een beetje afhankelijk van je maten. Bij vrouwen met 90 60 90 doen taxichauffeurs niet zo moeilijk over de prijs. Nee grapje, ik weet bijna niet van Istanbul. Ga je daar vakantie vieren?
pi_112978491
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 20:14 schreef Bilge het volgende:

[..]

Dat is een beetje afhankelijk van je maten. Bij vrouwen met 90 60 90 doen taxichauffeurs niet zo moeilijk over de prijs. Nee grapje, ik weet bijna niet van Istanbul. Ga je daar vakantie vieren?
:')

Niet in Istanbul, ga van daar naar Erdek.
pi_112978762
Leuk. ^O^

Eerst Frankrijk nu Turkije, toe maar. :@
pi_112979047
Vroeger bestonden de reacties onder Turkse youtubefilms alleen maar uit gescheld, waardoor veelploaders de reactiemogelijkheid uitschakelden. het valt me op dat de reacties de laatste tijd steeds grappiger en origineler geworden.

Bij 90 60 90 van Ismail YK:
"Sivrisineklere ismail yk açtım,
oturdular raid içiyorlar."
pi_112979208
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 20:04 schreef Bilge het volgende:

[..]

Mijn vader bezit een boerderij in ons dorp en een onbewerkt stuk grond op de yayla. We hebben een auto maar geen dieren. Daarnaast is de helft van het dorp familie. Ik hoef dus niet te vrezen voor honger, dakloosheid en eenzaamheid.

Toch betwijfel ik of het boerenleven mij wel ligt. Ik ben vaak met neefjes de bergen ingetrokken om de kudde te halen, heb graan (?) gemaaid met een zeis, koeien gemolken, ezel gereden, tractor gereden, mest gestookt, graan gebulkt voor de winter, gejaagd met een kattepult/ geweer op vogels en de buit gelijk opgegeten. Dat was ontzettend leuk, maar tijdelijke vakantie.

Als ik langer in het dorp blijf voorzie ik de volgende problemen: het water en de elektriciteit vallen om de haverklap weg; gasleiding ontbreekt totaal. Het werk betaalt slecht. Tijdens de winter valt er niets te doen. Dorpelingen hebben stricte sociale omgangsnormen: afwijking leidt tot uitsluiting. Dorpelingen zijn over het algemeen onderontwikkeld, op agrarisch gebied ben ik weer onderontwikkeld. Enzo meer.
Is de boerderij en woning wel aangegeven bij de belastingdienst in Nederland?
  zaterdag 16 juni 2012 @ 20:42:58 #192
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112979397
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 20:04 schreef Bilge het volgende:

[..]

Mijn familie was ook zelfvoorzienend, in de bergen van Bolu. Mooi dorpje is (was) dat. Is helaas helemaal leeggelopen. Al mijn ooms en tantes zijn naar de stad verhuisd. Mijn opa en oma zijn overleden (andere opa en oma van mij zijn de gastarbeiders). Alle jongere mensen zijn daar weg, de ouderen beginnen langzaam uit te sterven. Ik baal daar echt van.

Als ik terugdenk, maar ook de verhalen hoor van vóór mijn tijd. Zo mooi. 's Ochtends vroeg eruit om de koeien los te laten in de bergen, die gingen dan grazen. 's Avonds moesten ze weer terug naar de dam, die zich meteen onder het huis bevond. Shit, ze hadden zelfs buffels, maar dat was voor mijn tijd. Naar de kippen lopen voor een vers eitje. Aardappels/mais etc. groeide op het land. Het huis was overigens ook zelf gebouwd door de generatie voor mijn opa en oma (opa van mijn moeder). Was echt zo'n cool huis waar je als kind heel veel lol in kunt hebben.

En dan zag/hoorde ik over alles wat ik gemist heb (dorpje was vroeger veel drukker, in mijn tijd was het al aardig leeggelopen). Er was zo'n gigantische hooiwagen, was door mijn opa gebouwd. Je zag echt dat het hout zelf gekapt was enzo. Werd in mijn tijd niet meer gebruikt, maar vroeger werd het voortgetrokken door stieren. Ik vergeet nooit dat mijn opa iets aan het maken was in zijn 'gereedschapshoekje', toen ik ging kijken was hij een schede aan het maken voor zijn dolk. Zag er zo mooi en gaaf uit, van hout. Achter een hooischuur lag een plank met allemaal steentjes erin. Waren vuurstenen. Ohja, mijn opa kon schieten als de beste. Schoot zomaar vogels uit de lucht. Vonden wij natuurlijk helemaal zielig enzo.

Dat leven wil ik ook. Maar ik weet dat het voor ons niet weggelegd is.
pi_112980214
Geef mij maar koerdistan. Dat is mooier dan Parijs. Geef mij maar paradijs.
...
  zaterdag 16 juni 2012 @ 21:14:02 #194
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112980707
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 21:02 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Geef mij maar koerdistan. Dat is mooier dan Parijs. Geef mij maar paradijs.
Lijkt me een interessant land, wilde meteen een vlucht boeken, maar de luchtvaartmaatschappij kende geen dergelijk land.
pi_112980954
Whehe.
pi_112981221
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 21:14 schreef Levolution het volgende:

[..]

Lijkt me een interessant land, wilde meteen een vlucht boeken, maar de luchtvaartmaatschappij kende geen dergelijk land.
hahaha :D
...
pi_112983723
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 20:26 schreef Bilge het volgende:
Leuk. ^O^

Eerst Frankrijk nu Turkije, toe maar. :@
Frankrijk was maar 3 daagjes :P
Ga jij ergens heen deze zomer?
pi_112986385
Dit zag ik niet aankomen in poule A.
pi_112988674