Doe mij maar een köy, niet zo'n zanderige woestijnköy, maar een groene, beboste köy in het noorden. Met de Zwarte Zee op steenworp afstand om er te vissen en een grote stad in de buurt puur voor onze met de paplepel ingegoten, stadse behoeften.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 19:02 schreef Ayca het volgende:
Hmm ik denk het wel, mja dat weet je natuurlijk niet tot je het geprobeerd hebt.
Oh wel een grotere stad dan, zou niet in koy kunnen blijven wonen.
Gast...quote:Op zaterdag 16 juni 2012 17:35 schreef Bilge het volgende:
[..]
Pics van oma?
[..]
Hoe lang wil je nog verbergen dat msnk voor mensenkannibaal staat?![]()
Jij hebt me beloofd dat ik de oorlellen en het vlees tussen duim en wijsvinger zou krijgen, schiet eens op.
idd, wtf gaat dit over?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2012 19:19:10 ]
quote:Op zaterdag 16 juni 2012 19:51 schreef Ayca het volgende:
Hoe kom je het makkelijkst van ataturk havalimani naar yenikapi?
Dat lijkt een beetje op mijn droomtoekomst. Mijn 1e post in het Turkentopicquote:Op zaterdag 16 juni 2012 19:09 schreef Levolution het volgende:
[..]
Doe mij maar een köy, niet zo'n zanderige woestijnköy, maar een groene, beboste köy in het noorden. Met de Zwarte Zee op steenworp afstand om er te vissen en een grote stad in de buurt puur voor onze met de paplepel ingegoten, stadse behoeften.
Dat is een beetje afhankelijk van je maten. Bij vrouwen met 90 60 90 doen taxichauffeurs niet zo moeilijk over de prijs. Nee grapje, ik weet bijna niet van Istanbul. Ga je daar vakantie vieren?quote:Op zaterdag 16 juni 2012 20:08 schreef Ayca het volgende:
[..]
Lol
Maar taxi is vrij duur volgens mij?
quote:Op zaterdag 16 juni 2012 20:14 schreef Bilge het volgende:
[..]
Dat is een beetje afhankelijk van je maten. Bij vrouwen met 90 60 90 doen taxichauffeurs niet zo moeilijk over de prijs. Nee grapje, ik weet bijna niet van Istanbul. Ga je daar vakantie vieren?
Is de boerderij en woning wel aangegeven bij de belastingdienst in Nederland?quote:Op zaterdag 16 juni 2012 20:04 schreef Bilge het volgende:
[..]
Dat lijkt een beetje op mijn droomtoekomst. Mijn 1e post in het Turkentopic![]()
Mijn vader bezit een boerderij in ons dorp en een onbewerkt stuk grond op de yayla. We hebben een auto maar geen dieren. Daarnaast is de helft van het dorp familie. Ik hoef dus niet te vrezen voor honger, dakloosheid en eenzaamheid.
Toch betwijfel ik of het boerenleven mij wel ligt. Ik ben vaak met neefjes de bergen ingetrokken om de kudde te halen, heb graan (?) gemaaid met een zeis, koeien gemolken, ezel gereden, tractor gereden, mest gestookt, graan gebulkt voor de winter, gejaagd met een kattepult/ geweer op vogels en de buit gelijk opgegeten. Dat was ontzettend leuk, maar tijdelijke vakantie.
Als ik langer in het dorp blijf voorzie ik de volgende problemen: het water en de elektriciteit vallen om de haverklap weg; gasleiding ontbreekt totaal. Het werk betaalt slecht. Tijdens de winter valt er niets te doen. Dorpelingen hebben stricte sociale omgangsnormen: afwijking leidt tot uitsluiting. Dorpelingen zijn over het algemeen onderontwikkeld, op agrarisch gebied ben ik weer onderontwikkeld. Enzo meer.
Mijn familie was ook zelfvoorzienend, in de bergen van Bolu. Mooi dorpje is (was) dat. Is helaas helemaal leeggelopen. Al mijn ooms en tantes zijn naar de stad verhuisd. Mijn opa en oma zijn overleden (andere opa en oma van mij zijn de gastarbeiders). Alle jongere mensen zijn daar weg, de ouderen beginnen langzaam uit te sterven. Ik baal daar echt van.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 20:04 schreef Bilge het volgende:
[..]
Dat lijkt een beetje op mijn droomtoekomst. Mijn 1e post in het Turkentopic![]()
Mijn vader bezit een boerderij in ons dorp en een onbewerkt stuk grond op de yayla. We hebben een auto maar geen dieren. Daarnaast is de helft van het dorp familie. Ik hoef dus niet te vrezen voor honger, dakloosheid en eenzaamheid.
Toch betwijfel ik of het boerenleven mij wel ligt. Ik ben vaak met neefjes de bergen ingetrokken om de kudde te halen, heb graan (?) gemaaid met een zeis, koeien gemolken, ezel gereden, tractor gereden, mest gestookt, graan gebulkt voor de winter, gejaagd met een kattepult/ geweer op vogels en de buit gelijk opgegeten. Dat was ontzettend leuk, maar tijdelijke vakantie.
Als ik langer in het dorp blijf voorzie ik de volgende problemen: het water en de elektriciteit vallen om de haverklap weg; gasleiding ontbreekt totaal. Het werk betaalt slecht. Tijdens de winter valt er niets te doen. Dorpelingen hebben stricte sociale omgangsnormen: afwijking leidt tot uitsluiting. Dorpelingen zijn over het algemeen onderontwikkeld, op agrarisch gebied ben ik weer onderontwikkeld. Enzo meer.
Lijkt me een interessant land, wilde meteen een vlucht boeken, maar de luchtvaartmaatschappij kende geen dergelijk land.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 21:02 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Geef mij maar koerdistan. Dat is mooier dan Parijs. Geef mij maar paradijs.
hahahaquote:Op zaterdag 16 juni 2012 21:14 schreef Levolution het volgende:
[..]
Lijkt me een interessant land, wilde meteen een vlucht boeken, maar de luchtvaartmaatschappij kende geen dergelijk land.
Frankrijk was maar 3 daagjesquote:Op zaterdag 16 juni 2012 20:26 schreef Bilge het volgende:
Leuk.![]()
Eerst Frankrijk nu Turkije, toe maar.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |