Nope, ironisch genoeg zorg ik er wel voor dat duizenden mensen op vakantie kunnen.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 22:14 schreef Ayca het volgende:
[..]
Frankrijk was maar 3 daagjes![]()
Ga jij ergens heen deze zomer?
quote:Op zondag 17 juni 2012 04:26 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Er groeien fokking haren, ja haren (!!!) uit mijn rug en kont.
Zo, nu weet je dat ook weer.
Haat me maar
Hopelijk krijg je nu geen nachtmerries
Kun je uitleggen wat er mis is met overbeharing? Voor mij is haarloosheid echt een afknapper. Het lijkt me heerlijk om twee behaarde konten tegenelkaar aan te woelen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dürüm is lekker, ja. Niet alleen met döner maar ook met gerookte zalm + smeerkaas + kropsla.quote:![]()
Nog lekkerder is yufka brood, wat op dürüm lijkt maar iets dunner is en een beetje naar rook smaakt (als het tenminste op een saç wordt voorbereid, niet zo'n prefabrikaat). Yufka met alleen boter erop.![]()
![]()
Het is jammer dat Turken op iedere hoek een nieuwe Dönerzaak openen, terwijl de Turkse keuken zoveel meer mogelijkheden biedt.
ik heb, behalve mijn diensttijd, voor een groot deel op het platteland geleefd, deed niet veel eigenlijk, behalve familie helpen met oogst enz. Op het platteland leven zonder een stuk grond en inkomen zou ik nooit willen, is niet te doen. Wel zou ik bijvoorbeeld in een kleine stad(80.000 inwoners) als Kastamonu kunnen leven als ik een goede baan heb.quote:Op maandag 18 juni 2012 13:42 schreef Bilge het volgende:
Hoe beviel 'tijdelijk emigreren', en waarom bleef je er niet?
Nee Christen, dat is dan net iets minderquote:Op maandag 18 juni 2012 13:42 schreef Bilge het volgende:
Nee ff serieus, ik schrik hier echt van. Is je familie Alevitisch? Ik weet dat Alewieten eeuwenlang onderdrukt zijn (maar desalniettemin tot de meest vaderlandslievenden behoren), maar de laatste jaren valt het volgens mij wel mee, niet?
De bijnaam van Izmir is niet voor niets 'Gavur Izmir'. Je voelt je er vast thuis.![]()
quote:De bijnaam van Izmir is niet voor niets 'Gavur Izmir'. Je voelt je er vast thuis.![]()
Persolquote:Op maandag 18 juni 2012 19:41 schreef xminator het volgende:
Twijfel tussen de volgende zonnebrillen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Welke vinden jullie het mooiste?
Deze spreuk, in mijn sig op het antieke MSNquote:Op maandag 18 juni 2012 13:55 schreef Bilge het volgende:
Het lijkt me heerlijk om twee behaarde konten tegenelkaar aan te woelen.
Neem me volgende keer mee.quote:Op maandag 18 juni 2012 23:52 schreef JaleesaJoia het volgende:
Hier in Frankrijk is het lekker al 3 dagen heeeeerlijk weer. 30+ graden enzoo
Maar geen eckte Turken dichtbij je, doe mij dan maar 30- en een maanlandschap als ik mij maar kan lavelen aan de bron van het Birschapquote:Op maandag 18 juni 2012 23:52 schreef JaleesaJoia het volgende:
Hier in Frankrijk is het lekker al 3 dagen heeeeerlijk weer. 30+ graden enzoo
Adamsin! Alleen heb al een persol vandaar dat ik twijfel of ik nog een persol neem.quote:
Zijn Serengeti dan goed? Even goed als een Persol of paul smith?quote:
QFT, döner is zo uitgemolken. Van lekker Turks gerecht naar ordinair, vies post-uitgaan junkfood.quote:Op maandag 18 juni 2012 13:55 schreef Bilge het volgende:
Het is jammer dat Turken op iedere hoek een nieuwe Dönerzaak openen, terwijl de Turkse keuken zoveel meer mogelijkheden biedt.
Ik denk niet dat het onbereikbaar is, maar ik vraag me af of ik geschikt ben voor zo'n leven. Ik ben er nu van overtuigd dat het is wat ik wil, maar wat als ik er eenmaal zit en dan toch de gemakken van het stadsleven mis? Bovendien zou ik er niet pas na mijn 50ste heen willen, maar rond mijn 30ste al. En dat betekent dat mijn kinderen ook daar moeten opgroeien.quote:Op maandag 18 juni 2012 13:42 schreef Bilge het volgende:
[..]
Waarom denk je dat het een onbereikbaar doel is? Als je rond je 50e financieel onafhankelijk bent en eventuele kinderen op eigen benen staan is remigratie toch haalbaar?
Zo jammer inderdaad. Avrupa dit, avrupa dat. Terwijl Turkije zoveel meer te bieden heeft.quote:Je verhaalt heel mooi over je dorp, met een oog voor detail. Ons dorp loopt ook leeg. Tijdens de winter wonen er 3 keer zo weinig mensen als tijdens de zomer. De imam beklaagde zich tijdens het vrijdaggebed over de toekomstidealen van de kinderen. In andere dorpen (zonder Europagangers) willen kinderen arts, dokter, piloot, etc. worden, maar in ons dorp willen ze later naar Europa, het beloofde land. Dat komt mede door Europese Turken die 11 maanden lang voor een hongerloontje zwoegen en somber leven, en bij terugkomst in het geboortedorp paraderen als koningen. Ze strooien met hun zuurverdiende centjes zonder erbij te vertellen dat ze daarvoor 11 maanden lang wc's hebben schoongemaakt, waardoor de arme dorpelingen denken dat het geld hier aan de bomen groeit.
Doen ze eigenlijk nooit hier. Ze vertellen gewoon verhalen, maar vergelijken het niet met het huidige leven. Ze zeggen niet "leefde ik daar maar weer". Ik interpreteer het zelf juist als iets moois. Tegen mijn moeder zeg ik bijvoorbeeld: "mam, zou je daar niet weer willen zijn?". "Het is wel zwaar werken hoor", zegt ze dan, waarop ik zeg: "maar op het land en met de dieren voor jezelf werken is toch leuker dan hier voor een baas zwoegen?".quote:Ik denk dat oudere dorpelingen, die melancholisch vertellen over de goede oude tijd, ook een tikje overdrijven.
En dit zijn precies de redenen waarom ik niet overtuigd ben dat ik mezelf daar zou kunnen redden (zie eerste stuk quote hierboven). Maar het is natuurlijk wel mogelijk om in de buurt van een grote stad te wonen, zodat medische zorg en educatie binnen handbereik is.quote:Als het er echt een paradijs was zouden Turken niet eens overwegen om weg te trekken, en zouden Turkse dorpjes Nederlanders aantrekken.Het gemis aan basale voorzieningen als water, elektriciteit, gas, verharde wegen, goede medische zorg en scholen, laag inkomen en de verstikkende werking van 'sociale controle' in dorpjes zou ik naast de mooie natuur en de rijke cultuur zetten voor een juister beeld.
Is toch wel raar, onze dorpen zijn niet zo ver van elkaar (10km) maar het overgrote deel van mijn dorp zijn artsen, leraren, advocaten en bankiers. Hoe kan zo een grote verschil ontstaan?quote:Op maandag 18 juni 2012 13:42 schreef Bilge het volgende:
Je verhaalt heel mooi over je dorp, met een oog voor detail. Ons dorp loopt ook leeg. Tijdens de winter wonen er 3 keer zo weinig mensen als tijdens de zomer. De imam beklaagde zich tijdens het vrijdaggebed over de toekomstidealen van de kinderen. In andere dorpen (zonder Europagangers) willen kinderen arts, dokter, piloot, etc. worden, maar in ons dorp willen ze later naar Europa, het beloofde land. Dat komt mede door Europese Turken die 11 maanden lang voor een hongerloontje zwoegen en somber leven, en bij terugkomst in het geboortedorp paraderen als koningen. Ze strooien met hun zuurverdiende centjes zonder erbij te vertellen dat ze daarvoor 11 maanden lang wc's hebben schoongemaakt, waardoor de arme dorpelingen denken dat het geld hier aan de bomen groeit.
Tijd voor de volgende trendsetter die een keten opzet en met iets ander, Turks, komt.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:24 schreef Levolution het volgende:
[..]
QFT, döner is zo uitgemolken. Van lekker Turks gerecht naar ordinair, vies post-uitgaan junkfood.
Dat was mogelijk tot ik in dienst ging. Ik kon het ook via "açikögretim" doen maar ik heb daar allemaal geen zin in, was te veel werk, ik ben daarvoor zelfs naar Kastamonu gegaan om onderzoek te doen bij de provinciale onderwijsafdeling, maar het werd me te veel. Ik besloot om toch terug te keren en mijn opleiding af te ronden. Heb nu wel een lyceumwaardig diploma maar ga nog wel wat verder, misschien wel nog een paar jaar, moet nog kijken.quote:Op maandag 18 juni 2012 18:52 schreef Bilge het volgende:
Eagle, kan je als Nederlandse Turk niet verder op een Turkse middelbare school?
Die populatieverandering wordt nog verdachter als je de verkiezingsjaren erbij pakt.
hangt er vanaf wat voor type hoofd je hebt man.. ik zou naar de winkel gaan om te passen en daarna via internet bestellen.. kijk wel goed welke size/maat je nodig hebtquote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:46 schreef xminator het volgende:
[..]
Adamsin! Alleen heb al een persol vandaar dat ik twijfel of ik nog een persol neem.
[..]
Zijn Serengeti dan goed? Even goed als een Persol of paul smith?
Hoe ist deze dan (serengeti):
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |