De meeste problemen los je op ja, door in de buurt van een stad te wonen. (Over het niveau van onderwijs heb ik enige twijfels, ook in de stad, maar met bijles zou je een eventuele kennisachterstand kunnen verhelpen).quote:
Ah duidelijk. Misschien heb je wat aan X's pro pro tip?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:57 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Dat was mogelijk tot ik in dienst ging. Ik kon het ook via "açikögretim" doen maar ik heb daar allemaal geen zin in, was te veel werk, ik ben daarvoor zelfs naar Kastamonu gegaan om onderzoek te doen bij de provinciale onderwijsafdeling, maar het werd me te veel. Ik besloot om toch terug te keren en mijn opleiding af te ronden. Heb nu wel een lyceumwaardig diploma maar ga nog wel wat verder, misschien wel nog een paar jaar, moet nog kijken.
quote:Op maandag 18 juni 2012 23:11 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Deze spreuk, in mijn sig op het antieke MSN
quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:25 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Tijd voor de volgende trendsetter die een keten opzet en met iets ander, Turks, komt.
Biologisch lijkt mij een vereiste in deze markt.
Tsssssss.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:42 schreef xminator het volgende:
[..]
Is toch wel raar, onze dorpen zijn niet zo ver van elkaar (10km) maar het overgrote deel van mijn dorp zijn artsen, leraren, advocaten en bankiers. Hoe kan zo een grote verschil ontstaan?
Kun je net zo goed een nieuwe telefoon kopen.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:39 schreef xminator het volgende:
CUSSSSSSSSSssssssssss, als je TR simkaart in je Nederlandse telefoon wilt gaan gebruiken gaat het nu tussen de 100-170 tl kosten om je telefoon te registreren. Wat een naaistreek
Ik ben het nog nooit tegengekomen, maar het schijnt lekker te zijn. Het ziet er ook wel lekker uit.quote:Op woensdag 20 juni 2012 12:23 schreef Ayca het volgende:
Nog nooit gegeten?![]()
Zijn wel een aantal zaken waar ze dat verkopen, maar niet veel inderdaad. Hier niet iig.
Bitchquote:Op woensdag 20 juni 2012 12:30 schreef Bilge het volgende:
[..]
Tsssssss.![]()
.
(Niet om stoer te doen ofzo) maar ik ben een Güveççili. De naam van ons dorp, Güveççi köyü, komt van het gerecht güveç. Vroeger werd dat bereid in kleien potten, die door ambachtslieden uit ons dorp werden gemaakt en doorverkocht (vandaar de naam 'güveççi'). Daarnaast is onze grond vruchtbaar en zijn onze dieren goed doorvoed. Als je van huis uit een vak leert (pottenbakker/ herder) waarmee je je maag kunt vullen heb je geen school meer nodig.![]()
Jullie akkers en dieren zullen wel onvruchtbaar zijn geweest waardoor jullie wanhopig op zoek moesten naar alternatieve inkomstenbronnen. Of misschien was studeren een tactiek om uit dat gehucht te ontsnappen.![]()
Güveççi heeft twee websites en twee Wikipedia entries in het Turks en Engels. Een videoverslag van Yaşar Aydın is op youtube te vinden. Onder het dorp lopen allerlei tunnels die je via grotten kunt bereiken en die uit de oudheid stammen. Hoe cool is dat?
[..]
Kun je net zo goed een nieuwe telefoon kopen.
[..]
Ik ben het nog nooit tegengekomen, maar het schijnt lekker te zijn. Het ziet er ook wel lekker uit.
Ik zou graag landbouw of bosbeheer willen doen maar in Amsterdam is dat vrijwel onmogelijk. Ik heb er wel veel aan gedacht destijds. Mijn opa(sinds een paar jaar terug naar Turkije) heeft me zelfs gezegd een groot stuk grond voor mij willen te kopen om landbouw(vooral fruit/kersen) te doen, maar ongeschoold zal dat niet echt lukken helaas.quote:Op woensdag 20 juni 2012 12:19 schreef Bilge het volgende:
Ah duidelijk. Misschien heb je wat aan X's pro pro tip?
Oh, fruit en groente kun je inderdaad ook doen. Ik ken een gezin die dat doet, gewoon Turken (niet speciaal geschoold ofzo) Ze hebben zelf een 'kas' gebouwd, ruimte opzicht is niet groot iets van 100 vierkante meter. Ze verbouwen: Tomaat, komkommers, biber.quote:Op woensdag 20 juni 2012 12:58 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Ik zou graag landbouw of bosbeheer willen doen maar in Amsterdam is dat vrijwel onmogelijk. Ik heb er wel veel aan gedacht destijds. Mijn opa(sinds een paar jaar terug naar Turkije) heeft me zelfs gezegd een groot stuk grond voor mij willen te kopen om landbouw(vooral fruit/kersen) te doen, maar ongeschoold zal dat niet echt lukken helaas.
Hahahaha.quote:Op woensdag 20 juni 2012 12:53 schreef xminator het volgende:
[..]
BitchWij hebben een facebook pagina met 200+ leden
(
). Akkers en dieren zijn vruchtbaar, heel erg vruchtbaar zelfs. Bijna iedereen heeft grond daar. Dieren tegenwoordig niet meer (moet je veel tijd in steken).
Iedereen komt weer terug naar onze dorp jaarlijks. Ook een heleboel mensen die kesin donus hebben gedaan naar Turkije->Koy+Eskisehir.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In een andere stad kan je toch ook studeren?quote:Op woensdag 20 juni 2012 12:58 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Ik zou graag landbouw of bosbeheer willen doen maar in Amsterdam is dat vrijwel onmogelijk. Ik heb er wel veel aan gedacht destijds. Mijn opa(sinds een paar jaar terug naar Turkije) heeft me zelfs gezegd een groot stuk grond voor mij willen te kopen om landbouw(vooral fruit/kersen) te doen, maar ongeschoold zal dat niet echt lukken helaas.![]()
Als je de kennis hebt, kun je het ene Anatolische dorpje na het andere afstruinen, om mensen voor geld (of eten) tips te geven voor meer en lekkerdere gewassen. Zo kun je heel Turkije doorreizen en bijdragen aan de productiviteit van Turkije.
![]()
quote:Op woensdag 20 juni 2012 13:41 schreef Bilge het volgende:
[..]
Hahahaha.Een facebookpagina.
Hebben jullie een cafe/ bakkerij (met steenoven)/ sigarenboer/ basisschool?![]()
Ik heb trouwens wat info opgezocht over de geschiedenis van Emirdag. Het blijkt dus een grote welvarende stad te zijn geweest in de oudheid (voor verschillende volken) totdat de Arabieren het met de grond gelijk maakten. In de films van Battal gazi komt vaak het 'Amorium kalesi' voor. Amorium was dus vroeger Emirdag.
Waarschijnlijk zijn wij oorspronkelijk Turkmenen:Mijn dorp is te klein, we hebben geen faciliteiten behalve schoon en vers drinkwater uit de grondSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
In een andere stad kan je toch ook studeren?![]()
Als je de kennis hebt, kun je het ene Anatolische dorpje na het andere afstruinen, om mensen voor geld (of eten) tips te geven voor meer en lekkerdere gewassen. Zo kun je heel Turkije doorreizen en bijdragen aan de productiviteit van Turkije.
![]()
![]()
(buz gibi su)... Zijn we geen circassiers (cerkez)?
Overigens zijn de Turkse mensen koppig, van dorp naar dorp afstruinen om mensen tips te geven zal niet werken denk ik![]()
Goede vraag. Van mijn kant vrij weinig. Leven en laten leven. De vraag is of er neergekeken zal worden op mij. Meest voor de hand liggende voorbeeld is religie. Ik ga in Turkije echt niet lopen bashen op religie, maar men moet bijvoorbeeld niet zeuren waarom ik afgelopen vrijdag niet in de moskee was. Weet niet hoe bemoeizuchtig ze daar zijn eigenlijk. Turken en hun dedikodu kennende...quote:Op woensdag 20 juni 2012 12:19 schreef Bilge het volgende:
[..]
De meeste problemen los je op ja, door in de buurt van een stad te wonen. (Over het niveau van onderwijs heb ik enige twijfels, ook in de stad, maar met bijles zou je een eventuele kennisachterstand kunnen verhelpen).
Jij vermaakt je vast wel met alle planten en dieren uit de wouden van Karadeniz. Verwacht je culturele botsingen/ aanpassingsproblemen?
Waarheid dit. "Wat weet jij daar nou van, wij doen dit al generaties lang zo".quote:Op woensdag 20 juni 2012 13:52 schreef xminator het volgende:
Overigens zijn de Turkse mensen koppig, van dorp naar dorp afstruinen om mensen tips te geven zal niet werken denk ik
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |