Zelf hou ik op met de telefoon opnemen of antwoorden totdat ik er wel zin in heb.quote:Op maandag 4 juni 2012 17:41 schreef dark.passenger het volgende:
Hoe laat jij een vrouw weten dat het contact alleen voor de avond was? En heb je geen last van vrouwen die dat niet kunnen accepteren?
Sarcasme kan erg grappig zijn... Realistisch is niet per definitie negatief dus ik snap niet waarom je daarmee niet van nature gewoon ''positief'' bent.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:23 schreef geenvetzak het volgende:
Nog tips om tegelijk zowel vrolijk en positief te zijn, maar ook down to earth en realistisch?
Sarcasme is vaak beledigend of neerbuigend bedoeld. Het kan heel grappig zijn, maar is vaak nadelig voor 1 partij.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:28 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Sarcasme kan erg grappig zijn... Realistisch is niet per definitie negatief dus ik snap niet waarom je daarmee niet van nature gewoon ''positief'' bent.
Maarja..... Oefenen met lol hebben met jezelf zijn ofzo.
wat een laffe oplossingquote:Op maandag 4 juni 2012 19:36 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Zelf hou ik op met de telefoon opnemen of antwoorden totdat ik er wel zin in heb.
En contraproductief. Geef gewoon aan dat je even iets anders gaat doen dan. Watje.quote:
Sarcasme kan twee kanten in werken, zolang je sarcasme over jezelf of over je omgeving hebt is er weinig aan de hand, zolang het maar niet over haar gaatquote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:23 schreef geenvetzak het volgende:
eerste keer dat ik dit topic zie.
klinkt erg doordacht, allemaal uit eigen ervaring geschreven of heb je ook andere bronnen?
Vind het wel goed dat je duidelijk maakt dat je een positieve mindset moet hebben en jezelf het beste kunt omringen met positieve mensen
Heb er zelf moeite mee omdat ik me snel negatief en/of sarcastisch opstel, denk een soort verdedigingsmechanisme.
Nog tips om tegelijk zowel vrolijk en positief te zijn, maar ook down to earth en realistisch?
Waarom is dat hypocriet?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:42 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Toch grappig dit soort hypocrisie.
quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:57 schreef miss_sly het volgende:
Ik vraag me ook af waarom dat hypocriet zou zijn.
Jezelf antwoord geven, geniaal.quote:Ik vind het ook een laffe oplossing, en niet passend bij die "lekker jezelf zijn en schijt aan de wereld"-houding die hij propageert. Als hij daar zelf echt in gelooft, zou hij ook mans genoeg zijn om gewoon te zeggen er (nu) geen zin (meer) in te hebben
Pardon?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:04 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
[..]
Jezelf antwoord geven, geniaal.
Hij heeft geen zin om op te nemen dus doet het niet.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:57 schreef miss_sly het volgende:
Ik vraag me ook af waarom dat hypocriet zou zijn.
Ik vind het ook een laffe oplossing, en niet passend bij die "lekker jezelf zijn en schijt aan de wereld"-houding die hij propageert. Als hij daar zelf echt in gelooft, zou hij ook mans genoeg zijn om gewoon te zeggen er (nu) geen zin (meer) in te hebben
?quote:lekker jezelf zijn en schijt aan de wereld
Dan lees je ze denk ik verkeerd, althans, ik lees erin dat Ripley net als Craptacular het een hypocriete houding vindt, conform je tweede deel van je postquote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Pardon?
Craptacular reageert op de post van Ripley dat ze het een laffe oplossing vindt, met de opmerking dat dat hypocriet zou zijn. Ik vraag me af waarom de opmerking van Ripley hypocriet is. Dat heeft weinig te maken met het tweede deel van mijn post.
Ooh, zo kun je het ook lezen inderdaad:)quote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:10 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Dan lees je ze denk ik verkeerd, althans, ik lees erin dat Ripley net als Craptacular het een hypocriete houding vindt, conform je tweede deel van je post
Een echte vent durft te zeggen waar het op staat.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:10 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Hij heeft geen zin om op te nemen dus doet het niet.
Hoe is dat niet passend bij:
[..]
?
Exact. Vrouwen ontbreekt die ruggengraat overigens ook wel eens of ze denken subtiel te zijn door feitelijk niets te zeggen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een echte vent durft te zeggen waar het op staat.
Bewaar jij je ballen in je nachtkastje? Of doe je die alleen in tijdens het sexen?quote:Op maandag 4 juni 2012 19:36 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Zelf hou ik op met de telefoon opnemen of antwoorden totdat ik er wel zin in heb.
Tik jij nou willekeurige zinnen alvorens je op 'invoeren' klikt, of zit er voor jezelf wel enige logica achter?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ow ja, is niet iets dat is voorbehouden aan mannen, inderdaad. Ik vind het van beide sexen een laffe houdingquote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:13 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Exact. Vrouwen ontbreekt die ruggengraat overigens ook wel eens of ze denken subtiel te zijn door feitelijk niets te zeggen.
Interessante pickup line. In welk Player-boekje staat deze?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:19 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Tik jij nou willekeurige zinnen alvorens je op 'invoeren' klikt, of zit er voor jezelf wel enige logica achter?
Ik gebruik geen pickup lines. Ik gebruik een pickup truck, ducktape en ghb.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Interessante pickup line. In welk Player-boekje staat deze?
Waarom geen rohypnol of chloroform.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:22 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ik gebruik geen pickup lines. Ik gebruik een pickup truck, ducktape en ghb.
Meh, ik ben sociaal genoeg om iemand te ''plagen'' met sarcasme. Dat is niet nadelig voor 1 partij... Dat is flirterig misschien zelfs.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:46 schreef geenvetzak het volgende:
[..]
Sarcasme is vaak beledigend of neerbuigend bedoeld. Het kan heel grappig zijn, maar is vaak nadelig voor 1 partij.
Verder gaat een positieve mindset vaak gepaard met onverantwoord gedrag, bijvoorbeeld de hele nacht feesten om je vervolgens te verslapen voor je werk de volgende dag.
Wat het ook is, het is iets om te negeren, heb ik besloten.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Interessante pickup line. In welk Player-boekje staat deze?
quote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:28 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Meh, ik ben sociaal genoeg om iemand te ''plagen'' met sarcasme. Dat is niet nadelig voor 1 partij... Dat is flirterig misschien zelfs.
Wat is deze?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat het ook is, het is iets om te negeren, heb ik besloten.
Alles wat ik hier op geschreven heb,heb ik zelf ervaren. De kennis kwam oa van rsd, maar het is ook wat ik meemaak.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:23 schreef geenvetzak het volgende:
eerste keer dat ik dit topic zie.
klinkt erg doordacht, allemaal uit eigen ervaring geschreven of heb je ook andere bronnen?
Vind het wel goed dat je duidelijk maakt dat je een positieve mindset moet hebben en jezelf het beste kunt omringen met positieve mensen
Heb er zelf moeite mee omdat ik me snel negatief en/of sarcastisch opstel, denk een soort verdedigingsmechanisme.
Nee hoor, het kan zijn dat ik gewoon even geen zin heb om de telefoon op te nemen. Misschien de volgende dag wel. Ik doe waar ik zelf zin in heb. Als ik iemand voor altijd niet wil spreken dan zeg ik dat gewoon en is dat ook opgelost.quote:
De grens is heel dun, en veel mensen gebruiken het met de verkeerde intenties (echte persoonlijkheid verbergen).quote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:28 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Meh, ik ben sociaal genoeg om iemand te ''plagen'' met sarcasme. Dat is niet nadelig voor 1 partij... Dat is flirterig misschien zelfs.
Een echte vent hoeft niet te zeggen waar het op staat.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Want?quote:Op woensdag 6 juni 2012 22:29 schreef Gray het volgende:
[..]
Een echte vent hoeft niet te zeggen waar het op staat.
Of vrouw.
Die geven zichzelf en anderen de ruimte om hun eigen keuzen te maken en hun verwachtingen niet bij anderen te leggen.quote:
Ik maak er altijd een open einde van en bel wanneer ik zin heb of neem op wanneer ik zin heb. Jezelf zijn en jezelf dat ook toelaten zonder verantwoording, uitleg of verklaringen te hoeven af te leggen maakt je niet alleen meer vrijer, maar ook veel interessanter. Je bent onvoorspelbaar terwijl je gewoon jezelf bent.quote:
Met andere woorden: echte mannen en vrouwen willen niet verder dan initieel contact en verwachten dat ook niet? GTFO.quote:Op woensdag 6 juni 2012 23:11 schreef Gray het volgende:
[..]
Die geven zichzelf en anderen de ruimte om hun eigen keuzen te maken en hun verwachtingen niet bij anderen te leggen.
Daar heb ik dat foefje niet voor nodig. Als ik wil bellen wissel ik gegevens uit, als ik verder geen contact wil doe ik dat niet.quote:Op woensdag 6 juni 2012 23:11 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik maak er altijd een open einde van en bel wanneer ik zin heb of neem op wanneer ik zin heb. Jezelf zijn en jezelf dat ook toelaten zonder verantwoording, uitleg of verklaringen te hoeven af te leggen maakt je niet alleen meer vrijer, maar ook veel interessanter. Je bent onvoorspelbaar terwijl je gewoon jezelf bent.
Als je tegen de ander niet zegt waar het op staat, geef je ze niet alle informatie om hun eigen keuzes te maken. Eerlijkheid is een eigenschap die ik waardeer in een mens, en ik denk dat dat voor veel mensen opgaat.quote:Op woensdag 6 juni 2012 23:11 schreef Gray het volgende:
[..]
Die geven zichzelf en anderen de ruimte om hun eigen keuzen te maken en hun verwachtingen niet bij anderen te leggen.
Wat ik hier beschrijf is een moment opname. Dus als je op dat moment alleen geen zin hebt om te bellen. Dat "voor 1 avond" gedoe doe ik zelf niet aan. Want dan kan het de volgende keer ook leuk zijn.quote:Op woensdag 6 juni 2012 23:16 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Daar heb ik dat foefje niet voor nodig. Als ik wil bellen wissel ik gegevens uit, als ik verder geen contact wil doe ik dat niet.
Wauw, dat zijn wel héél andere woorden!quote:Op woensdag 6 juni 2012 23:15 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Met andere woorden: echte mannen en vrouwen willen niet verder dan initieel contact en verwachten dat ook niet? GTFO.
In het geval van niet bellen is het signaal dat die ander een reden heeft om niet te bellen. Daar heeft diegene vast een goede reden voor. Zo simpel is dat.quote:Op woensdag 6 juni 2012 23:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je tegen de ander niet zegt waar het op staat, geef je ze niet alle informatie om hun eigen keuzes te maken. Eerlijkheid is een eigenschap die ik waardeer in een mens, en ik denk dat dat voor veel mensen opgaat.
Dat vind ik wel heel simpel. Als iedereen zo zou denken, en niemand eens als eerste belt, wordt er weinig meer gebeld.quote:Op woensdag 6 juni 2012 23:27 schreef Gray het volgende:
[..]
Wauw, dat zijn wel héél andere woorden!
[..]
In het geval van niet bellen is het signaal dat die ander een reden heeft om niet te bellen. Daar heeft diegene vast een goede reden voor. Zo simpel is dat.
Ik vind het zwartwit-denken een beetje simpel dat wanneer je op een zeker moment geen zin hebt om te bellen dat meteen betekent dat er nooit gebeld gaat worden.quote:Op woensdag 6 juni 2012 23:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat vind ik wel heel simpel. Als iedereen zo zou denken, en niemand eens als eerste belt, wordt er weinig meer gebeld.
exact mijn ideequote:Op woensdag 6 juni 2012 23:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat vind ik wel heel simpel. Als iedereen zo zou denken, en niemand eens als eerste belt, wordt er weinig meer gebeld.
Ik verwacht ook niet dat de massa hierin mee gaat. Het is emotioneel te zwaar voor de meeste mensen.quote:Op donderdag 7 juni 2012 16:54 schreef Kluts het volgende:
Ik vraag me na het lezen van de OP toch echt af of er serieus mensen zijn die dit als lifestyle zien en ernaar leven.
Ik denk dat het doel van vrouwen ontmoeten op zichzelf vrij onzinnig is. Je kan beredeneren dat het je kan helpen om jezelf beter te leren kennen door interactie met vrouwen, maar dan is zelfkennis het doel en vrouwen ontmoeten (en versieren) een gevolg, een leuke bijkomstigheid.quote:Op donderdag 7 juni 2012 17:02 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik verwacht ook niet dat de massa hierin mee gaat. Het is emotioneel te zwaar voor de meeste mensen.
Ik weet niet of je zo'n duidelijk onderscheid kunt maken tussen ego en zelfvertrouwen, maar zeker een leuk stukje.quote:Op donderdag 7 juni 2012 17:00 schreef firefly3 het volgende:
Interessant stukje:
SELF ESTEEM:
-You're born with it, just like arms and legs.
-It is indescribable -- like MOJO or SOUL.
-You have it as a child until it becomes wounded (it takes years to find it again -- and "re-remember" the self-esteem you had as a child)
-Feeds off of nothing, as it is self sustaining
EGO:
-A rational construct that we devise as a substitute for self-esteem (when it has become too wounded to provide confidence anymore).
-Getting status, making money, pulling girls -- these things allow us to LOGICALLY tell ourselves "I have confidence".
-Different from "self esteem" because self esteem is a INNATE HUMAN ATTRIBUTE whereas ego is a MAN MADE PSYCHOLOGICAL CONSTRUCT
-Feeds off of continual attention, accolades, good reactions, etc..
Now you could argue that EGO is a stronger form of confidence than self-esteem, because ego is based on something rational.
However, being even more objective, self-esteem is an INNATE CHARACTERISTIC and something you're born with, just like arms or legs.
Remember -- there is no logical reason for having it.
You just have it because you're born with it. It's innate.
So when someone says "That dude has way too much ego" they're basically saying "That dude is leaning on some logical construct to give himself confidence, because he's a wounded little boy who lacks self esteem."
In other words, a guy with "too much ego" is coming from a place of weakness, not strength.
It's not a bad thing to have ego -- guys who transcend all ego are often weirdos who live cross-legged in caves.
(Owen Cook)
Inderdaad, maar ik ben wel van mening dat om "goed te worden met vrouwen" je simpelweg alleen goed wordt door vrouwen te gaan ontmoeten. En het goed zijn met vrouwen is niets anders dan durven je prsoonlijkheid naar voren te brengen en een pure expressie van jezelf. Ik denk ook niet dat beginners zich gemakkelijk van eindresultaat kunnen loskoppelen, daar hebben ze de grootste moeite mee. En met dit soort zaken zul je altijd eigenlijk wel last van krijgen op bepaalde momenten. Dat je weer eindresultaat gericht gaat denken is menselijk, vooral als je haar echt wilt hebben.quote:Op donderdag 7 juni 2012 17:11 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik denk dat het doel van vrouwen ontmoeten op zichzelf vrij onzinnig is. Je kan beredeneren dat het je kan helpen om jezelf beter te leren kennen door interactie met vrouwen, maar dan is zelfkennis het doel en vrouwen ontmoeten (en versieren) een gevolg, een leuke bijkomstigheid.
Die kerel in dat filmpje van Social Dynamics doelde daar ook op, door te zeggen dat wanneer je vrouwen ontmoeten/versieren als doel hebt, je resultaat-gericht gaat denken wat juist je denken negatief gaat beïnvloeden want fake.
Als je doel is om meer spiritueel (als in innerlijke belevingswereld) verrijkt te raken, dan is Vrouwen ontmoeten als levensstijl een vrij eenzijdige manier om daartoe te komen; een pad dat redelijk smal is om te bewandelen.
Als je doel is vrouwen te ontmoeten om zelfvertrouwen of ego op te krikken, dan slaat de voorgestelde methode als een tang op een varken, aangezien het juist vraagt om bevrijding van het ego en onafhankelijkheid van de beloning door het behaalde resultaat van een vrouw te versieren.
Kortom, ik denk dat dit een aanvulling kan zijn op iemands spirituele ontwikkeling, maar zeker geen vervanging.
Je realiseert je toch wel dat dit hele topic en wat jij praktiseert enkel en alleen ego gericht is he? Het idee (concept) dat jij iemand bent die vrouwen kan versieren dat dat een bepaalde waarde heeft is alleen zo omdat je daarin gelooft en het echt maakt, maw het zit alleen in je hoofd.quote:Op donderdag 7 juni 2012 17:00 schreef firefly3 het volgende:
Interessant stukje:
-Different from "self esteem" because self esteem is a INNATE HUMAN ATTRIBUTE whereas ego is a MAN MADE PSYCHOLOGICAL CONSTRUCT
-Feeds off of continual attention, accolades, good reactions, etc..
Ja, ik denk ook dat er ook wel een grijs gebied is.quote:Op donderdag 7 juni 2012 17:18 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Ik weet niet of je zo'n duidelijk onderscheid kunt maken tussen ego en zelfvertrouwen, maar zeker een leuk stukje.
Het klopt dat het allemaal in mijn hoofd zit/tussen de oren. Dat is bij iedereen zo die hierin groeit. Maar tegelijk kijk ik ook naar mezelf dat het uiteraard maar tussen de oren zit. Ik kan in principe buiten mezelf stappen en kan snel genoeg zien wanneer ik er teveel in mee ga. Hierin komt het "jezelf niet te serieus nemen" goed van pas.quote:Op donderdag 7 juni 2012 17:27 schreef Canillas het volgende:
[..]
Je realiseert je toch wel dat dit hele topic en wat jij praktiseert enkel en alleen ego gericht is he? Het idee (concept) dat jij iemand bent die vrouwen kan versieren dat dat een bepaalde waarde heeft is alleen zo omdat je daarin gelooft en het echt maakt, maw het zit alleen in je hoofd.
Is verder niks mis mee natuurlijk! Het is fijn om een positief zelfbeeld/ego te hebben en van je leven te genieten. Maar je haalt ego en selfesteem aan op een manier die niet klopt, het is wel zo dat je ego kunt gebruiken om bij je selfesteem te komen maar dat zal dan vooral zijn door te leren dat je ego je niet echt waarde geeft en alleen in zien dat je al waarde hebt dat kan doen, los van status, prestaties, vrouwen versieren etc.
Je selfesteem is er want alles wat er is heeft waarde en mag er zijn zoals het is. Het idee/concept bij je 'INNATE CHARACTERISTIC' te kunnen komen en daardoor nog 'beter' te zijn (in wat dan ook maar in jouw geval vrouwen versieren) is een pure ego gedachte; je wilt namelijk iets doen om meer waard te zijn.
Ik denk dat je hier wellicht teveel in je eigen gedachtegoed verstrikt geraakt bent; je wordt namelijk niet afgewezen; je ego wordt afgewezen door wat je ego ziet als een andere ego.quote:Op donderdag 7 juni 2012 17:27 schreef firefly3 het volgende:
Afwijzingen zorgen ervoor dat je meer "centered" wordt. Je merkt ook dat als je flink afgewezen wordt, dat je wakker geschud wordt, je ego kapot is geslagen
Hier heb je gelijk in en dat bedoel ik dus dat "je ego wordt kapot geslagen". Je hebt dan een nep zelfvertrouwen opgebouwd. Op dat moment voel je je dus afgewezen. Dat heb ik dus steeds minder en minder.quote:Op donderdag 7 juni 2012 17:36 schreef Canillas het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier wellicht teveel in je eigen gedachtegoed verstrikt geraakt bent; je wordt namelijk niet afgewezen; je ego wordt afgewezen door wat je ego ziet als een andere ego.
Jij kan onmogelijk worden afgewezen, je bent namelijk hier.
Afwijzing bestaat alleen in ego, het spel wat jij speelt (bedoel ik niet negatief maar weet even geen betere term) bestaat uit ego wat andere ego's ziet en die beoordeelt, vergelijkt en ziet als iets om iets bij te halen voor zichzelf. En nogmaals; helemaal prima, geniet ervan, heb lol, etc.
Selfesteem; eigenwaarde, zelfbeeld, zelfwaardering, zelfrespect, etc; dat zit in je, is innerlijk, het is geen ik-versier-vrouwen-dus-zie-mezelf-zus-of-zo-beeld.
Zelfde verhaal eigenlijk; het is ego wat zichzelf vergelijkt met anderen en anderen als bedreiging ziet, en als je het idee hebt om afwijzing nodig te hebben om je ego in check te houden vraag ik me eerlijk gezegd steeds meer af waar je dan eigenlijk mee bezig bent?quote:Op donderdag 7 juni 2012 17:36 schreef firefly3 het volgende:
Het gevaar is als je je gaat vergelijken met andere mensen die eventueel beter zijn op een negatieve manier. Genieten van je succes en nog meer groeien zonder er een ego omheen te bouwen kan erg lastig zijn. Dan is het tijd voor flinke afwijzingen om dat soort gedrag flink uit mijn persoonlijkheid weg te hakken.
Omdat je (als mens zijnde) niet altijd als een 10 kunt voelen (echt zijn). Dan moet je even weer gereset worden. Al hoeft dat resetten steeds minder.quote:Op donderdag 7 juni 2012 17:40 schreef Canillas het volgende:
[..]
Zelfde verhaal eigenlijk; het is ego wat zichzelf vergelijkt met anderen en anderen als bedreiging ziet, en als je het idee hebt om afwijzing nodig te hebben om je ego in check te houden vraag ik me eerlijk gezegd steeds meer af waar je dan eigenlijk mee bezig bent?
Waarom jezelf met anderen vergelijken als je jezelf een 10 gaat en voldoende selfesteem hebt? Dat klopt gewoon ergens niet.
En zou het zo kunnen zijn dat deze nieuwe houding een volgend trucje van je ego is om zichzelf alsnog beter te gaan voelen?quote:Op donderdag 7 juni 2012 17:40 schreef firefly3 het volgende:
Hier heb je gelijk in en dat bedoel ik dus dat "je ego wordt kapot geslagen". Je hebt dan een nep zelfvertrouwen opgebouwd. Op dat moment voel je je dus afgewezen. Dat heb ik dus steeds minder en minder.
Op een gegeven moment heb je inderdaad echt zelfvertrouwen en maakt het je allemaal steeds minder uit (aka "schijt aan de wereld hebben"). En dat is waar vrouwen op vallen = meer zelfvertrouwen en geen valse ego eromheen.
Wat hebben je als een 10 voelen en echt zijn met elkaar te maken? Ik zie even de verbinding niet maar kan zijn dat ik iets in je verhaal gemist heb.quote:Op donderdag 7 juni 2012 17:41 schreef firefly3 het volgende:
Omdat je (als mens zijnde) niet altijd als een 10 kunt voelen (echt zijn). Dan moet je even weer gereset worden. Al hoeft dat resetten steeds minder.
Ik bedoel hoe "echt" het is wat je voelt. Is het omdat je jezelf mindfuckt, of voel je je daadwerkelijk zo zelfvertrouwd. Op een gegeven moment heb je zo veel ervaring opgebouwd dat het je daadwerkelijk weinig uit maakt wat er gaat gebeuren. Je leeft immers nog steeds. Dat is eigenlijk wat je hersenen met je doen, bevestiging zoeken dat je nog leeft. Vandaar die angsten dus (vroeger werd je gewoon dood gemaakt als je een vrouw benaderde die al van iemand anders was). Dit is miljoenen jaren gaande geweest. Na genoeg positieve ervaringen zijn je hersenen daadwerkelijk veranderd en heb je echte zelfvertrouwen met inhoud in plaats van alleen mindfucks.quote:Op donderdag 7 juni 2012 17:42 schreef Canillas het volgende:
[..]
Wat hebben je als een 10 voelen en echt zijn met elkaar te maken? Ik zie even de verbinding niet maar kan zijn dat ik iets in je verhaal gemist heb.
Wat vind je van haar?quote:Op donderdag 7 juni 2012 17:45 schreef kingtoppie het volgende:
Ik heb met 1 meisje echt awkward interacties...
Heel kil en super oppervlakkig..
Je volgt misschien je eigen intenties te weinig en denkt te resultaat gericht? Het gaat altijd in principe om deze twee dingen.quote:Op donderdag 7 juni 2012 17:47 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Knap, verder was het eerste contact wel fijn, maar nu is het awkward.
Of je jezelf nou mindfuckt of je werkelijk dat zelfvertrouwen hebt; het is toch sowieso niet echt 'echt'? Het is uiteindelijk maar waar je ervoor kiest te geloven, hoe onbewust dat ook gaat.quote:Op donderdag 7 juni 2012 17:46 schreef firefly3 het volgende:
Ik bedoel hoe "echt" het is wat je voelt. Is het omdat je jezelf mindfuckt, of voel je je daadwerkelijk zo zelfvertrouwd. Op een gegeven moment heb je zo veel ervaring opgebouwd dat het je daadwerkelijk weinig uit maakt wat er gaat gebeuren. Je leeft immers nog steeds. Dat is eigenlijk wat je hersenen met je doen, bevestiging zoeken dat je nog leeft. Vandaar die angsten dus (vroeger werd je gewoon dood gemaakt als je een vrouw benaderde die al van iemand anders was). Dit is miljoenen jaren gaande geweest. Na genoeg positieve ervaringen zijn je hersenen daadwerkelijk veranderd en heb je echte zelfvertrouwen met inhoud in plaats van alleen mindfucks.
Dagelijks worden er in je hersenen opnieuw verbindingen aangemaakt en kapot gemaakt. Als deze verbindingen er hard in geprogrammeerd zijn is er niets fake meer aan en ben je echt een ander persoon geworden. Net zoals je soms ziet als mensen een wereldreis hebben gemaakt, wat voor solide karakter ze ineens hebben.quote:Op donderdag 7 juni 2012 17:51 schreef Canillas het volgende:
[..]
Of je jezelf nou mindfuckt of je werkelijk dat zelfvertrouwen hebt; het is toch sowieso niet echt 'echt'? Het is uiteindelijk maar waar je ervoor kiest te geloven, hoe onbewust dat ook gaat.
Het is goed om vertrouwen te hebben in jezelf, dat je aan jezelf laat zien wat je aan kan en jezelf daarin opbouwen maar dat kan op alle vlakken, ik bedoel, waarom geen ''vertrouwen in jezelf hebben als levensstijl'''?
Het klinkt nogal beperkend het alleen op dit vlak te doen
Hey! Tellsell!quote:Op donderdag 7 juni 2012 18:01 schreef firefly3 het volgende:
Interessant vervolg:
If you have REAL SELF ESTEEM and you know that THE SELF IS ALWAYS COMING THROUGH, the girls KNOW that you're the shit the second you open your mouth (or at least, when they "process" it, which may take a few sentences).
The day that this epiphany "clicks" in your head YOUR LIFE WILL CHANGE.
NOW...
If you walk up to a girl and you don't get a lot of attention right away, just like the driver of a high performance race car -- a driver who KNOWS the calibre of car he's driving won't be afraid when he hits a scary curve because he knows the car will hold out (that the self will show through within a few more sentences); whereas a guy who doesn't know what kind of car he's driving will freak out and try to OVERCOMPENSATE.
Guy who knows what car he's driving = tapping into self esteem
Guy who doesn't know what car he's driving and feels like he needs more "logical justification" to believe in it = tapping into ego
(Owen Cook)
Voor Tellsell moet je betalen. Dit is gratis info. Het heeft voor mij ook een tijdje geduurd voordat ik besefte dat de ware zelf er altijd doorheen komt. Vanaf toen was ik gestopt met het verzinnen van openingszinnen.quote:
Ik deel je standpunt volledig.quote:Op donderdag 7 juni 2012 17:51 schreef Canillas het volgende:
[..]
Of je jezelf nou mindfuckt of je werkelijk dat zelfvertrouwen hebt; het is toch sowieso niet echt 'echt'? Het is uiteindelijk maar waar je ervoor kiest te geloven, hoe onbewust dat ook gaat.
Het is goed om vertrouwen te hebben in jezelf, dat je aan jezelf laat zien wat je aan kan en jezelf daarin opbouwen maar dat kan op alle vlakken, ik bedoel, waarom geen ''vertrouwen in jezelf hebben als levensstijl'''?
Het klinkt nogal beperkend het alleen op dit vlak te doen
Wat je hier omschrijft is het ego dat zichzelf een andere vorm wil geven om jou (diegene die ervaart) te overtuigen dat het dan ineens okay is. Het is projectie in de toekomst, wishful thinking, en derhalve ego. Zie je waar ik op doel?quote:Op donderdag 7 juni 2012 17:56 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dagelijks worden er in je hersenen opnieuw verbindingen aangemaakt en kapot gemaakt. Als deze verbindingen er hard in geprogrammeerd zijn is er niets fake meer aan en ben je echt een ander persoon geworden. Net zoals je soms ziet als mensen een wereldreis hebben gemaakt, wat voor solide karakter ze ineens hebben.
Je zelfbeeld waarde geven, en zeker die vergelijken met anderen is wederom ego-denken.quote:Je hebt gelijk dat het beperkend is om het alleen op dit vlak te doen. Maar aan de andere kant, sommige gasten doen niets anders en hebben alsnog een harde kern van zelfvertrouwen. Aan jou de keuze hoe je je leven inderdaad invult
Dat zie je totaal verkeerd over mijquote:Op donderdag 7 juni 2012 18:23 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik deel je standpunt volledig.
[..]
Wat je hier omschrijft is het ego dat zichzelf een andere vorm wil geven om jou (diegene die ervaart) te overtuigen dat het dan ineens okay is. Het is projectie in de toekomst, wishful thinking, en derhalve ego. Zie je waar ik op doel?
[..]
Je zelfbeeld waarde geven, en zeker die vergelijken met anderen is wederom ego-denken.
Zelfvertrouwen doet mij denken aan het ego dat zichzelf en de luisteraar (jij) vertelt dat het goed doet. Zo van: "Kijk eens, ik ben goed! Laat mij maar leiden!"
Wie geeft hier aan wie toestemming om wie te zijn? Dit komt op mij over als een ego dat beschrijft dat het er niet is.quote:Op donderdag 7 juni 2012 18:33 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dat zie je totaal verkeerd over mijDe hersenverbindingen die aangemaakt worden zijn de hersenverbindingen die je vroeger eigenlijk altijd al had. Dat je kunt doen wat je wilt zonder bevestiging te zoeken naar de buitenwereld. De hersenverbindingen die je als kind had. Zonder al die vervuiling dat er later is ingekomen.
Ik heb het over daadwerkelijk zelfvertrouwen, dus waarbij je jezelf toestemming geeft om jezelf te zijn in verschillende omgevingen. Ik geef mezelf geen waarde meer aan externe factoren, maar dat ik mijn eigen intenties volg. Uiteraard kan de ego net als bij elke mens af en toe naar binnen slippen.
In de aanname dat het volledig van jezelf afhangt wel ja. Alleen zal je ook de ander in je verhaal moeten betrekken. Plus dat je schrijft:quote:Het is net als vaak een sport beoefenen. Op een gegeven moment heb je daadwerkelijk zelfvertrouwen dat niet ego gebaseerd is. Je weet dat je het kan en is niet ego gebaseerd. Hetzelfde als dat je weet dat je haar gewoon kunt zoenen etc.
Weten is ego-gebaseerd, al bedoel je volgens mij eerder aanvoelen.quote:Je weet dat je het kan en is niet ego gebaseerd
Op wie of wat is dit een reactie, want ik zie het verband niet?quote:Op donderdag 7 juni 2012 18:38 schreef firefly3 het volgende:
Jezelf op dit moment een "groei eindstation" toekennen lijkt eerder ego basedJe veranderd als persoon, of je dat wilt of niet. Dit kan je versnellen/vertragen afhankelijk van wat je momenteel doet. Zo kan ik zelfvertrouwen ontwikkelen door te gaan basketballen bijv. Nu zou ik de zelfvertrouwen niet hebben om in een wedstrijd te spelen. Het is dan allemaal nieuw voor mij. Dit is de reden ook dat sommige voetballers worden uitgekozen met heel veel ervaring. Die hebben nog meer zelfvertrouwen.
Ik denk dat je het zo heel goed verwoord, het klinkt als een soort truc om te leren dat je iets kan om op die manier iets te bewijzen aan/over jezelf om vervolgens te zeggen dat je het niet nodig hebt maar er wel mee door gaat én met het idee er nog beter in (te moeten) worden én oppassen dat je jezelf niet met anderen gaat vergelijken.quote:Op donderdag 7 juni 2012 19:06 schreef Gray het volgende:
Ik denk simpelweg dat de voorgestelde levenswijze om vrouwen te ontmoeten een complexe ego-truc is, doordat pretendeert de volgelingen los te maken van het ego, maar eerder het ego lijken te overtuigen van het loskomen van zichzelf. Klinkt heel verwarrend, maar dat is het ook.
De illusie hier is dat wanneer je aan bepaalde voorwaarden voldoet, je controle hebt over het wel of niet versieren van een vrouw, en controle hebt over jezelf. Zeggen dat je jezelf kent en bent, zegt slechts dat je niet weet wat de zelf eigenlijk inhoudt. Weten dat je jezelf nooit zal leren kennen is ironisch genoeg juíst zelfkennis.
Jezelf toestemming geven om iets te doen is niet ego gebaseerd. Daarmee bedoel ik dus de dingen doen die je als kind zijnde zeg maar ook zou doen. De dingen met je eigen intenties. De dingen waarmee mensen vaak zichzelf geen toestemming voor geven.quote:Op donderdag 7 juni 2012 19:06 schreef Gray het volgende:
[..]
Wie geeft hier aan wie toestemming om wie te zijn? Dit komt op mij over als een ego dat beschrijft dat het er niet is.
[..]
In de aanname dat het volledig van jezelf afhangt wel ja. Alleen zal je ook de ander in je verhaal moeten betrekken. Plus dat je schrijft:
[..]
Weten is ego-gebaseerd, al bedoel je volgens mij eerder aanvoelen.
Ik denk simpelweg dat de voorgestelde levenswijze om vrouwen te ontmoeten een complexe ego-truc is, doordat pretendeert de volgelingen los te maken van het ego, maar eerder het ego lijken te overtuigen van het loskomen van zichzelf. Klinkt heel verwarrend, maar dat is het ook.
De illusie hier is dat wanneer je aan bepaalde voorwaarden voldoet, je controle hebt over het wel of niet versieren van een vrouw, en controle hebt over jezelf. Zeggen dat je jezelf kent en bent, zegt slechts dat je niet weet wat de zelf eigenlijk inhoudt. Weten dat je jezelf nooit zal leren kennen is ironisch genoeg juíst zelfkennis.
[..]
Op wie of wat is dit een reactie, want ik zie het verband niet?
Het mee doorgaan is puur voor het plezier van het moment wat je beleeft, het avontuur. Niet het resultaat is je doel, maar de reis er naartoe. Zoals alles in het leven. Daar moet je van kunnen genieten. Dat je er beter van wordt is een logisch gevolg. Op het moment moet je helemaal niet bezig zijn met zelfontwikkeling maar gewoon genieten van haar. Dat de titel te catchy is geef ik toe.quote:Op donderdag 7 juni 2012 19:17 schreef Canillas het volgende:
[..]
Ik denk dat je het zo heel goed verwoord, het klinkt als een soort truc om te leren dat je iets kan om op die manier iets te bewijzen aan/over jezelf om vervolgens te zeggen dat je het niet nodig hebt maar er wel mee door gaat én met het idee er nog beter in (te moeten) worden én oppassen dat je jezelf niet met anderen gaat vergelijken.
Waar het topic (in ieder geval gedeeltelijk) om draait is natuurlijk prima; dingen leren, ervaringen op doen maar dat is toch gewoon waar het leven sowieso om draait? Het hele ''vrouwen ontmoeten als levensstijl'' klinkt niet echt op z'n plaats, omdat het dan slechts een uiting zou zijn van een principe wat voor alle bezigheden op gaat. Waarom geen ''Knikkeren als levensstijl?
En als je begrijpt dat dit zo werkt waarom het dan niet breder in zetten?
Tuurlijk wel!quote:Op donderdag 7 juni 2012 19:20 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Jezelf toestemming geven om iets te doen is niet ego gebaseerd. Daarmee bedoel ik dus de dingen doen die je als kind zijnde zeg maar ook zou doen. De dingen met je eigen intenties. De dingen waarmee mensen vaak zichzelf geen toestemming voor geven.
Blind je intenties volgen zegt mij dat je je identificeert met het ego. Het enige verschil is dat je je ego niet langer hoort praten terwijl je 'je ding doet'. De vraag die echt wel belangrijk is om te stellen aan jezelf is: zijn al mijn intenties wel de mijne? Ik meen dat zodra je deze vraag hebt verkend je alsnog kan vertrouwen op je intenties, maar dan ben je in ieder geval bewust bezig met je daadwerkelijk eigen intenties volgen.quote:Uiteraard hangt alles aan jezelf, want je moet je niet concentreren op eindresultaat maar alleen op je intenties volgen. Daarom kan het niet ego gebaseerd zijn, wel als je voldoening gaat krijgen voor resultaten. Dat is juist wat je niet moet doen, je moet de voldoening krijgen vanuit de actie die je onderneemt = jezelf zijn. Je hebt nooit controle over het wel of niet versieren van een vrouw. Dat controle gevoel moet je geheel loslaten. Wat je wel moet weten is dat je meer kans maakt als je meer je eigen intenties volgt = niet ego gebaseerd. Maar dan nog alsnog losgekoppeld van enige waarde van je eind resultaat. Snap je?
Ach so!quote:Het laatste stukje is bedoelt voor iedereen die zichzelf als eindstation ziet momenteel.
Jezelf toestemming geven om iets te doen, bedoel ik dus meer in het spectrum van: Jezelf niet weerhouden om iets te gaan doen. In het dagelijks leven zijn we constant bezig met het weerhouden van onszelf (vanwege social conditioning). We houden ons continue tegen om onszelf te kunnen zijn, bewust en zelfs op zwaar onbewust niveau. Geef jezelf toestemming om je ware zelf te zijn en meer te reageren op je impulsen.quote:Op donderdag 7 juni 2012 19:32 schreef Gray het volgende:
[..]
Tuurlijk wel!Want wie geeft nou wie toestemming? Denk jij trouwens dat kinderen geen ego hebben?
[..]
Blind je intenties volgen zegt mij dat je je identificeert met het ego. Het enige verschil is dat je je ego niet langer hoort praten terwijl je 'je ding doet'. De vraag die echt wel belangrijk is om te stellen aan jezelf is: zijn al mijn intenties wel de mijne? Ik meen dat zodra je deze vraag hebt verkend je alsnog kan vertrouwen op je intenties, maar dan ben je in ieder geval bewust bezig met je daadwerkelijk eigen intenties volgen.
Zou je ego achterwege laten, dan is kans helemaal niet belangrijk. Iets dat voor velen kan uitlopen of opgevat worden als onverschilligheid, zoals die quote van je over een bebaarde goeroe in een grot. Het verlangen naar een vrouw zou dan ook verdwijnen, want het is een verlangen en dus ego.![]()
Het is hierom dat ik dit zie als een heel goede, maar ook heel vermakelijkeego-truc.
[..]
Ach so!
Allereerst ik lurk al een tijdje in dit topic en ik wilde een vraagje stellen gerelateerd aan dit bovenstaande voorbeeld. In je openingspost vertel dat je zou moeten beginnen met het zoeken van een interactie met vrouwen. Je wilt hiermee een bariere breken in iemands mindset. Nu mijn vraag is dit niet op andere manieren mogelijk? Ik ben namelijk van mening van wel.quote:Op donderdag 7 juni 2012 18:38 schreef firefly3 het volgende:
Jezelf op dit moment een "groei eindstation" toekennen lijkt eerder ego basedJe veranderd als persoon, of je dat wilt of niet. Dit kan je versnellen/vertragen afhankelijk van wat je momenteel doet. Zo kan ik zelfvertrouwen ontwikkelen door te gaan basketballen bijv. Nu zou ik de zelfvertrouwen niet hebben om in een wedstrijd te spelen. Het is dan allemaal nieuw voor mij. Dit is de reden ook dat sommige voetballers worden uitgekozen met heel veel ervaring. Die hebben nog meer zelfvertrouwen.
Een verlangen is wel degelijk een ego, aangezien het een projectie is naar de toekomst, die je middels intentie wil verwezenlijken. Het is niet hetzelfde als zijn, in het nu wezen, content zijn met het moment. In hoeverre het kwalijk is of niet is afhankelijk van of die intentie positief bedoeld is jegens de ander, in mijn ogen.quote:Op donderdag 7 juni 2012 19:42 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Jezelf toestemming geven om iets te doen, bedoel ik dus meer in het spectrum van: Jezelf niet weerhouden om iets te gaan doen. In het dagelijks leven zijn we constant bezig met het weerhouden van onszelf (vanwege social conditioning). We houden ons continue tegen om onszelf te kunnen zijn, bewust en zelfs op zwaar onbewust niveau. Geef jezelf toestemming om je ware zelf te zijn en meer te reageren op je impulsen.
Een verlangen hoeft niet persé een ego te zijn. Je kunt het verlangen omdat je het gewoon puur leuk en lekker vind zonder dat je ego daarbij gestreeld is. Alsof je chocola eet. Het is lekker, je geniet ervan. Maar je hebt geen ego eromheen gebouwd.
Kansen zijn wel belangrijk. Je moet geven om het eindresultaat, maar tegelijk niet geven om het eindresultaat snap je? Net zoals een sportteam op het moment van spelen niet zenuwachtig wordt en niet telkens denkt aan het eindresultaat, maar wel tegelijk naar het eindresultaat streeft.
Daarom is heel het "versieren" ook gebouwd op: Intent + freedom from outcome. Tegelijk volg je je intenties en je verlangens, maar tegelijk boeit het je niet of je haar uiteindelijk krijgt of nietDeze twee dingen lijken tegenstrijdig, maar kunnen hand in hand. Zo kan je ook totaal niet ego gebaseerd streven naar een einddoel.
Dat is denk ik wel zo wat je hier zegt. Zelf ben ik wel bezig om me er zoveel mogelijk aan los te koppelen. Want ik wil niet dat mijn succes met vrouwen afhankelijk wordt van een externe factor in mijn leven waarbij het soms goed of slecht kan gaan. Sommige rationaliseren het "ik ben goed genoeg" gedachte vanwege hun leven buiten vrouwen om, en sommigen rationaliseren het gedachte met het feit dat ze gewoon bestaan.quote:Op donderdag 7 juni 2012 20:09 schreef Capslockie het volgende:
[..]
Allereerst ik lurk al een tijdje in dit topic en ik wilde een vraagje stellen gerelateerd aan dit bovenstaande voorbeeld. In je openingspost vertel dat je zou moeten beginnen met het zoeken van een interactie met vrouwen. Je wilt hiermee een bariere breken in iemands mindset. Nu mijn vraag is dit niet op andere manieren mogelijk? Ik ben namelijk van mening van wel.
In mijn leven sport ik ook veel, voornamelijk extreme sporten. Om te beginnen met zo'n sport heb je ook vaak last van een geestelijke barriere. Iets in je hoofd zegt, "wat je gaat doen kan goed fout gaan". Intuitief wordt je gewaarschuwd. Uiteindelijk als je de knop omzet en er gewoon voor gaat verdwijnt dit gevoel. Dus je ontwikkeld dan ook aan het mechanisme om die knop om te zetten.
Wat ik dus wil bespreken is of er niet meerdere mogelijkheden zijn om meer cojones te kweken? Die je dan weer kan gebruiken in het benaderen van vrouwelijk schoon.
Die verlangens die je beschrijft zijn inderdaad kwalijk. Ik doel alleen op de verlangens in het momentquote:Op donderdag 7 juni 2012 20:10 schreef Gray het volgende:
[..]
Een verlangen is wel degelijk een ego, aangezien het een projectie is naar de toekomst, die je middels intentie wil verwezenlijken. Het is niet hetzelfde als zijn, in het nu wezen, content zijn met het moment. In hoeverre het kwalijk is of niet is afhankelijk van of die intentie positief bedoeld is jegens de ander, in mijn ogen.
Wat de kerel aan het einde van het filmpje doet is daarom kwalijk, aangezien hij een ander heel erg naar beneden haalt.
Verlangens vervullen hoeft inderdaad niet erg te zijn, zeker wat betreft eten. Vrouwen versieren daarentegen is geen noodzaak. Het is simpelweg het vullen van een gat middels het vullen van een gat.
En geen hoeveelheid vrouwen kan dat gat ooit opvullen. Dat kan je alleen zelf. Dat is in ieder geval mijn ervaring.
Ja klopt, dat maak ik ook mee. Alleen kan ik mezelf wel sneller loskoppelen aan echt en nep verliefd zijn. Vroeger werd ik veel te snel verliefd op iemand als ik al aandacht kreeg.quote:Op donderdag 7 juni 2012 20:22 schreef dark.passenger het volgende:
Hoe zit het dan met al die vrouwen die je aanspreekt. Er zal er toch wel eentje tussenzitten maar je helemaal hoteldebotel knalverliefd op raakt en een relatie mee wilt aangaan?
Ik heb het opgezocht. Wel extreem. Maar het gaat inderdaad meer die kant op als je je meer afzet van de maatschappij. Thx voor al de leerzame feedback allemaal.quote:Op donderdag 7 juni 2012 20:46 schreef El_Matador het volgende:
Simpel dus; hedonisme is de oplossing.
Wat is er extreem aan het immer zoeken naar het ultieme genot?quote:Op donderdag 7 juni 2012 22:22 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik heb het opgezocht. Wel extreem. Maar het gaat inderdaad meer die kant op als je je meer afzet van de maatschappij. Thx voor al de leerzame feedback allemaal.
Ja, maar jouw UI...quote:Op donderdag 7 juni 2012 22:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat is er extreem aan het immer zoeken naar het ultieme genot?
Ik vul het als het kan in bij "mijn religie".
Lol inderdaadquote:Op donderdag 7 juni 2012 23:13 schreef luxerobots het volgende:
Firefly die alles weet over vrouwen versieren en hersenverbindingen, moet nog even opzoeken wat hedonisme betekent...
Is de verbastering van de Keltische gehoornde god, god van vruchtbaarheid, kracht, leven(cyclus), dood en wederopstanding. Past prima. Al vind ik het oppervlakkige aspect van hedonisme het hele verhaal nekken.quote:
quote:Op donderdag 7 juni 2012 23:43 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Is de verbastering van de Keltische gehoornde god, god van vruchtbaarheid, kracht, leven(cyclus), dood en wederopstanding. Past prima. Al vind ik het oppervlakkige aspect van hedonisme het hele verhaal nekken.
-ballsquote:Op vrijdag 8 juni 2012 10:56 schreef Murvgeslagen het volgende:
Hier een heleboel moeilijke taal om maar niks tot weinig te zeggen.
Waar dit topic op neerkomt:
Just grow some balls...
- Jezelf zijn heeft ook te maken met "balls", zonder kan niet. Bals om jezelf te durven zijn en het opdoen van van de benodigde zelfkennis die je weer opdoet door buiten te komen, dus ook bals.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 11:05 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
-balls
-jezelf zijn in de puurste zin van het woord
-plezier hebben zonder dat de wanhoop ervan afstraalt
-heb je contact dan onderhoud je dat.
Das wel de kern. Of er dan gelebberd of geneukt wordt is totaal irrelevant IMO
Ballen groeien en zijn er niet spontaan. Dus begin bij jezelf.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 11:24 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
- Jezelf zijn heeft ook te maken met "balls", zonder kan niet. Bals om jezelf te durven zijn en het opdoen van van de benodigde zelfkennis die je weer opdoet door buiten te komen, dus ook bals.
- plezier hebben zonder wanhoop, komt weer door jezelf zijn.
- contact onderhouden kan dan weer omdat je plezier hebt en daarbij niet wanhopig bent.
Komt heel simplistisch gezegt gewoon op balls uit.
Als je nog veel aan dit soort obsessieve zelfreflectie doet ben je in ieder geval niet jezelf.
Begin eens een gewoon gesprekquote:Op vrijdag 8 juni 2012 13:10 schreef Kees.van.Loon het volgende:
Ik zit met ene probleem, Ik weet ook niet hoe je meisjes moet versieren. Ik ben altijd bang dat ze je gelijk gaan lopen afsnauwen ofzo. Als je ze neit aanstaat of omdat je mischien niet cool genoeg bent.
Zal aan het begin niet vanzelf gaan waarschijnlijk, maar gewoon regelmatig dames aanspreken, komt het vanzelf goed.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 13:10 schreef Kees.van.Loon het volgende:
Ik zit met ene probleem, Ik weet ook niet hoe je meisjes moet versieren. Ik ben altijd bang dat ze je gelijk gaan lopen afsnauwen ofzo. Als je ze neit aanstaat of omdat je mischien niet cool genoeg bent.
Zo is dat.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 13:14 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ballen groeien en zijn er niet spontaan. Dus begin bij jezelf.
Hoi Firefly!quote:Op vrijdag 8 juni 2012 13:35 schreef firefly3 het volgende:
Zelfvermaak is echt super belangrijk idd. Niet alleen in de kroeg, maar ook op straat.
Om te beginnen is aanspreken perfect ja. Al begin je alleen maar met "hoi" zeggen.
quote:
Bij dit vraag ik me dan weer af wat 'jezelf blijven/zijn' er mee te maken heeft. Ik ben altijd heel gemakkelijk in de omgang, ook in de rij bij de kassa of waar dan ook. Ik ken ook massa's mensen die dat juist niet zijn, en dus ook geen praatje aangaan in de supermarkt. Ben je dan jezelf als je je aanleert om dat wel te doen, of ben je jezelf als je accepteert dat dat niet is hoe jij bent?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:17 schreef 2LiterKaraf het volgende:
Wat ik me afvraag, firefly: hoe ben jij ertoe gekomen zo te leven zoals je nu doet? Is dat toeval? Was het bewust?
En een belangrijke vraag: ben je niet bang dat je hierin te ver gaat? Dat het toch een doel op zich wordt, dat het wel voelt alsof je leeft maar dat het eigenlijk toch oppervlakkig is? Denk je dat je het herkent als je straks iemand tegenkomt met wie je echt je hele leven lang samen wil zijn?
Ik denk dat er in de TS erg goeie tips staan. Allemaal stuk voor stuk kloppen ze, uit eigen ervaring. Het wordt echt heel snel steeds gemakkelijker. Zelf spreek ik alleen vrouwen aan die ik echt leuk vind bij het uitgaan. Ik ga niet iemand versieren puur om meer ervaring op te doen. Zo ben ik niet. Een praatje in de rij bij de kassa bij de supermarkt aanknopen is dan wel weer een goede manier om niet bang te zijn zomaar iemand aan te spreken (zoiets deed ik vroeger nooit, nu is het natuurlijk).
Het komt uiteindelijk allemaal echt neer op durven + jezelf zijn, zoals hierboven wordt gezegd... waarbij het dus ook wel belangrijk is dat je niet wanhopig moet zijn en niet moet overkomen alsof je op zoek bent (het in de TS genoemde scannen). Wel wanhopig zijn en doen alsof je niet wanhopig bent werkt niet, dan ben je jezelf niet. Het is ook voor jezelf heel goed om jezelf wat dat betreft te verbeteren: wees blij met jezelf en je leven. Ben je er niet blij mee, verander dan dingen, ga dán pas op zoek naar een partner
Ook belangrijk: spreek het leukste meisje / de leukste vrouw aan. Ga er echt voor. Out of your league zijn, dat kan, maar meestal is dat een zelfvertrouwen-league. Gewoon aanspreken dus!
Trouwens: geen alcohol bij het uitgaan en dan mensen aanspreken, dat werkt echt heel goed. Had ik nooit gedacht omdat ik vroeger altijd wat dronk voordat ik vrouwen durfde aan te spreken.
Inderdaadquote:Op vrijdag 8 juni 2012 10:56 schreef Murvgeslagen het volgende:
Hier een heleboel moeilijke taal om maar niks tot weinig te zeggen.
Waar dit topic op neerkomt:
Just grow some balls...
Dat is een goede vraag.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bij dit vraag ik me dan weer af wat 'jezelf blijven/zijn' er mee te maken heeft. Ik ben altijd heel gemakkelijk in de omgang, ook in de rij bij de kassa of waar dan ook. Ik ken ook massa's mensen die dat juist niet zijn, en dus ook geen praatje aangaan in de supermarkt. Ben je dan jezelf als je je aanleert om dat wel te doen, of ben je jezelf als je accepteert dat dat niet is hoe jij bent?
Ik denk ook wel eens achteraf: "dat was misschien niet zo'n handige opmerkingquote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:34 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat is een goede vraag.
Het antwoord ligt denk ik bij het antwoord op de vraag: voel je je geremd? Wil je iets en doe je het niet, bijvoorbeeld omdat je niet durft? Dan handel je waarschijnlijk niet als jezelf.
Wanneer je handelt zonder twijfels, tijdens en achteraf, dan handel je puur uit intentie. Iets waar Firefly op doelt in dit topic. Zelfkritiek mag daarbij best, is goed zelfs. Daarmee toets je je intenties.
De truc is die zelfkritiek toe te passen tijdens het denken, zodat je handelingen zo zijn dat je erachter staat. Het ego is dan niet langer een rem, maar een instrument om je leven vorm te geven. Uiteraard altijd met het besef dat je fouten kan en mág maken, en dat de controle die je je denkt te hebben zeer beperkt is. Kortom, bewuste overgave aan het moment.
Voor mij geldt het in het algemeen, maar heb dan ook weinig problemen met contacten leggen. Ik ben ook niet uit op een vriendin of scharrel, dus dat helpt ook wel denk ik. Mocht ik een dame ontmoeten waarmee ik iets zou kunnen opbouwen, dan gebeurt dat of het gebeurt niet. Ik zie persoonlijk meer nadelen dan voordelen wanneer je je als een ander persoon gaat opstellen, een andere rol gaat aannemen. Vroeg of laat komt toch de ware aard naar boven. En wat dan?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk ook wel eens achteraf: "dat was misschien niet zo'n handige opmerking" maar ach, wat maakt het uit!
Dat geremd voelen of niet vind ik inderdaad wel een goede. Toch komt dan bij mij de kanttekening: als je je darin geremd voelt, is het dan iets dat je alleen probeert te veranderen bij vrouwen/mannen (streep door welk geslacht niet van belang is), of is het iets dat je in het algemeen dan wil veranderen? Ik klets net zo gemakkelijk met vrouwen als met mannen, dat maakt me niet uit. En ik val echt alleen op mannen
Dus ik ben gewoon mezelf als ik een beetje klets. Ik ben NIET mezelf als ik alleen klets/contact maak met mannen.
Wat ik bedoel is inderdaad geremd zijn. Lastig uit te leggen merk ik wel nu ik erover nadenk. Ik voel me nu veel natuurlijker dan voorheen, veel prettiger en vrijer. Ik dacht altijd dat ik een heel introvert persoon was maar nu voel ik dat ik dat toch echt niet ben. Kan best zijn dat het wat dat betreft met mijn persoonlijke situatie te maken heeft trouwens hoor, en dat anderen de ommeslag minder sterk zullen ervaren (ben ik ook wel benieuwd naar bij firefly trouwens!).quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bij dit vraag ik me dan weer af wat 'jezelf blijven/zijn' er mee te maken heeft. Ik ben altijd heel gemakkelijk in de omgang, ook in de rij bij de kassa of waar dan ook. Ik ken ook massa's mensen die dat juist niet zijn, en dus ook geen praatje aangaan in de supermarkt. Ben je dan jezelf als je je aanleert om dat wel te doen, of ben je jezelf als je accepteert dat dat niet is hoe jij bent?
Via een maat van me was ik er achter gekomen. Zelf keek ik er heel kritisch naar. Hij zei dat er "mensen bestonden die beter waren en meer hunzelf waren". Toen reageerde ik vanuit mijn eigen ego, en voelde ik me aangevallen. Toen ik mezelf erin ging verdiepen vond ik het interessant om te horen wat allemaal de mogelijkheden waren en hoorde ik typische dingen die ik zelf ook had. De terughoudendheid en de barriere's die ik voor mezelf had. Steeds meer begon ik te begrijpen dat je als mens daadwerkelijk kunt veranderen en oneindig kunt doorgroeien.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:17 schreef 2LiterKaraf het volgende:
Wat ik me afvraag, firefly: hoe ben jij ertoe gekomen zo te leven zoals je nu doet? Is dat toeval? Was het bewust?
En een belangrijke vraag: ben je niet bang dat je hierin te ver gaat? Dat het toch een doel op zich wordt, dat het wel voelt alsof je leeft maar dat het eigenlijk toch oppervlakkig is? Denk je dat je het herkent als je straks iemand tegenkomt met wie je echt je hele leven lang samen wil zijn?
Ik denk dat er in de TS erg goeie tips staan. Allemaal stuk voor stuk kloppen ze, uit eigen ervaring. Het wordt echt heel snel steeds gemakkelijker. Zelf spreek ik alleen vrouwen aan die ik echt leuk vind bij het uitgaan. Ik ga niet iemand versieren puur om meer ervaring op te doen. Zo ben ik niet. Een praatje in de rij bij de kassa bij de supermarkt aanknopen is dan wel weer een goede manier om niet bang te zijn zomaar iemand aan te spreken (zoiets deed ik vroeger nooit, nu is het natuurlijk).
Het komt uiteindelijk allemaal echt neer op durven + jezelf zijn, zoals hierboven wordt gezegd... waarbij het dus ook wel belangrijk is dat je niet wanhopig moet zijn en niet moet overkomen alsof je op zoek bent (het in de TS genoemde scannen). Wel wanhopig zijn en doen alsof je niet wanhopig bent werkt niet, dan ben je jezelf niet. Het is ook voor jezelf heel goed om jezelf wat dat betreft te verbeteren: wees blij met jezelf en je leven. Ben je er niet blij mee, verander dan dingen, ga dán pas op zoek naar een partner
Ook belangrijk: spreek het leukste meisje / de leukste vrouw aan. Ga er echt voor. Out of your league zijn, dat kan, maar meestal is dat een zelfvertrouwen-league. Gewoon aanspreken dus!
Trouwens: geen alcohol bij het uitgaan en dan mensen aanspreken, dat werkt echt heel goed. Had ik nooit gedacht omdat ik vroeger altijd wat dronk voordat ik vrouwen durfde aan te spreken.
De uiteindelijke truc is natuurlijk om dat eerste stemmetje en die tweede samen te voegen, om niet langer die verwarring in het hoofd te krijgen. Dat zou je wel eens zelfvertrouwen kunnen noemen.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:43 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Via een maat van me was ik er achter gekomen. Zelf keek ik er heel kritisch naar. Hij zei dat er "mensen bestonden die beter waren en meer hunzelf waren". Toen reageerde ik vanuit mijn eigen ego, en voelde ik me aangevallen. Toen ik mezelf erin ging verdiepen vond ik het interessant om te horen wat allemaal de mogelijkheden waren en hoorde ik typische dingen die ik zelf ook had. De terughoudendheid en de barriere's die ik voor mezelf had. Steeds meer begon ik te begrijpen dat je als mens daadwerkelijk kunt veranderen en oneindig kunt doorgroeien.
Op mijn reis merk ik dat het juist minder oppervlakkig wordt. Ik merk wel dat ik wel vaker dezelfde types tegen kom, maar het lukt me ook om sneller een diepere band te krijgen. Gesprekken met vrouwen kunnen oppervlakkig lijken vanaf het oppervlak, maar zijn veel diepgaander in belevenis. Meer zelfexpressie, en voor de vrouw sterker op emotioneel vlak. Veel sneller en sterker een man-vrouw interactie. Het herkennen van zo'n mogelijke band gaat ook veel sneller. Het is makkelijker om te zien wie goed bij je past en wie niet.
De dingen die je doet zijn in principe dezelfde dingen die ik ook doe. Vooral voor de leukste gaan met zo weinig mogelijk "interne excuusjes om niet te gaan". Je eerste gedachte is meestal jezelf, je tweede gedachte niet. Wat ik merk is dat je soms eerst kunt denken "wow ik ga ervoor", en als tweede komt er soms een excuusje in je hoofd om niet op haar af te stappen zoals: diegene naast haar is vast haar vriend. Of: "ze zit in een groep van 5 vrouwen veel plezier te maken en ze staat te ver weg, ik wil hun niet storen". Deze excuusjes zijn er een stuk minder als je inderdaad sociale momentum hebt opgebouwd gedurende de dag, week, maand enz. Deze momentum (of aanloopje) is echt handig voor het benaderen van het volgende pareltje. Je bent dan zo op je gemak.
Ja klopt, het wordt alsmaar 1 geheel. Dit zelfvertrouwen kan tot het oneindige doorgroeien.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:51 schreef Gray het volgende:
[..]
De uiteindelijke truc is natuurlijk om dat eerste stemmetje en die tweede samen te voegen, om niet langer die verwarring in het hoofd te krijgen. Dat zou je wel eens zelfvertrouwen kunnen noemen.
Meer voor het Nu-topic, maar past hier ook goed: Meh, niet welke ik bedoelde.
Het ligt er aan vanuit welk oogpunt je komt. Kom je van een punt van arrogantie (fout), of kom je van een plek van meerwaarde voor de omgeving (goed). Je kan een zodanig leuk persoon zijn dat het allemaal niet uitmaakt. Vaak genoeg komt het overigens voor dat het gewoon een broer of kennis of normale vriend is die er naast staat, die dan ook gewoon gezellig mee komt praten.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:55 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het niet per se getuigen van 'jezelf zijn' als je met verkeerde bedoelingen (versierbedoelingen dus) een meisje benadert dat met een jongen, wellicht haar vriend, samen is. Als je toevallig in de rij staat bij de kassa en er is contct, prima, maar een vesierpoging? Neuh, dat vind ik eigenlijk getuigen van weinig fatsoen of arrogantie.
Ik vind het trouwens ook wel van een zekere arrogantie getuigen om mannen die "meer zichzelf"zijn (nog meer dan jezelf zijn kan bijna niet, lijkt me) 'beter' te noemen.
Wat firefly bedoelt is dat er geen excuusjes zijn om géén versierpoging te doen: vaak is die man haar vriend niet, en dat vriendengroepje is ook geen excuus. Verder gaat het niet om pickup artists hier maar echt om jezelf zonder remmingen te zijn.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:55 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het niet per se getuigen van 'jezelf zijn' als je met verkeerde bedoelingen (versierbedoelingen dus) een meisje benadert dat met een jongen, wellicht haar vriend, samen is. Als je toevallig in de rij staat bij de kassa en er is contct, prima, maar een vesierpoging? Neuh, dat vind ik eigenlijk getuigen van weinig fatsoen of arrogantie.
Ben ik het helemaal mee eens!quote:Ik vind het trouwens ook wel van een zekere arrogantie getuigen om mannen die "meer zichzelf"zijn (nog meer dan jezelf zijn kan bijna niet, lijkt me) 'beter' te noemen.
Tot in overmoed?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:59 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ja klopt, het wordt alsmaar 1 geheel. Dit zelfvertrouwen kan tot het oneindige doorgroeien.
De beste manier om een vrouwenhand vast te pakken is de natuurlijke manier: Wat voor jou het beste aanvoelt. Dat is geen truukje maar je gevoel volgen. De natuur heeft dit allemaal al voor ons gezorgd.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:05 schreef 2LiterKaraf het volgende:
[..]
Wat firefly bedoelt is dat er geen excuusjes zijn om géén versierpoging te doen: vaak is die man haar vriend niet, en dat vriendengroepje is ook geen excuus. Verder gaat het niet om pickup artists hier maar echt om jezelf zonder remmingen te zijn.
Overigens heb ik wel het gevoel dat het bij firefly een soort pickup artist-achtig iets is, hij heeft het bijv. over beste manier om de hand van een vrouw vast te houden etc., en dat vind ik toch richting het trucerige gaan waarbij je iets doet puur omdat je weet dat het goed werkt. De grens tussen pickup artist-achtige dingen en gewoon veel zelfvertrouwen hebben kan wel erg dun zijn denk ik. Volgende vraag is misschien of het erg is als je soms trucjes gebruikt, want volgens mij kan het voor een vrouw toch ook wel heel fijn/goed voelen als je 'precies goed' wordt benaderd door een man...
[..]
Ben ik het helemaal mee eens!
[..]
Tot in overmoed?
Ik weet niet of ik nog wel helemaal mezelf ben als ik een oneindig zelfvertrouwen zou hebben hoor. Ik denk wel dat dit echt een risico is als je hier zo intensief mee bezig bent.
Jup. Kansen pakken.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:11 schreef Gray het volgende:
Kom toevallig net dit tegen en vond het heel toepasselijk:
[ afbeelding ]
In principe is het ook raar. De normen en waarden van de maatschappij zijn in principe allemaal bedenkelijk. Seks enzo is vrij taboe, terwijl het iets natuurlijks is. Waarom kunnen we bijvoorbeeld niet met ons geslachtsorganen over straat lopen terwijl dit heel natuurlijk is? (Niet dat ik daar een voorstander van ben, maar ik geef even een voorbeeld). Het is ook raar om te weten dat persoonlijkheid heel dynamisch en vloeibaar is, het lijkt wel een "hack". Pas nadat we onze arm omhoog hebben gedaan worden we er pas zelfbewust van dat we die arm omhoog doen. Zijn we slaven van onze hersens? Hoe echt is liefde dan nog? Om nog dieper te gaan, ons dna wilt zich verspreiden, en bekommert zich er niet om hoe we voelen. Het wilt energie besparen en de kansen op nageslacht zoveel mogelijk vergroten. Welcome to the matrixquote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:20 schreef miss_sly het volgende:
Ja, die is goed en waar! Maar zoals ik al eerder zei: voor mij gevoel heeft dat niets te maken met vrouwen (of mannen) versieren, maar hoe je in het leven staat en je omgang met mensen in het algemeen. Ik krijg een heel raar gevoel bij de posts van firefly, zelfs als ze soms best OK klinken. Ergens klinkt het te veel als onecht en alleen gericht op vrouwen versieren en scoren. DE man worden, zeg maar.
En waar komt dat hele bewustzijn nou eigenlijk vandaan?!quote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:32 schreef firefly3 het volgende:
[..]
In principe is het ook raar. De normen en waarden van de maatschappij zijn in principe allemaal bedenkelijk. Seks enzo is vrij taboe, terwijl het iets natuurlijks is. Waarom kunnen we bijvoorbeeld niet met ons geslachtsorganen over straat lopen terwijl dit heel natuurlijk is? (Niet dat ik daar een voorstander van ben, maar ik geef even een voorbeeld). Het is ook raar om te weten dat persoonlijkheid heel dynamisch en vloeibaar is, het lijkt wel een "hack". Pas nadat we onze arm omhoog hebben gedaan worden we er pas zelfbewust van dat we die arm omhoog doen. Zijn we slaven van onze hersens? Hoe echt is liefde dan nog? Om nog dieper te gaan, ons dna wilt zich verspreiden, en bekommert zich er niet om hoe we voelen. Het wilt energie besparen en de kansen op nageslacht zoveel mogelijk vergroten. Welcome to the matrix
Dat laatste, da's ook een beetje het risico denk ik. Niet bedoeld als een aanval richting firefly ofzo, absoluut niet, maar wel echt iets om rekening mee te houden.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:20 schreef miss_sly het volgende:
Ja, die is goed en waar! Maar zoals ik al eerder zei: voor mij gevoel heeft dat niets te maken met vrouwen (of mannen) versieren, maar hoe je in het leven staat en je omgang met mensen in het algemeen. Ik krijg een heel raar gevoel bij de posts van firefly, zelfs als ze soms best OK klinken. Ergens klinkt het te veel als onecht en alleen gericht op vrouwen versieren en scoren. DE man worden, zeg maar.
Zelfvertrouwen minus bescheidenheid maakt zelfoverschatting.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:46 schreef 2LiterKaraf het volgende:
[..]
Dat laatste, da's ook een beetje het risico denk ik. Niet bedoeld als een aanval richting firefly ofzo, absoluut niet, maar wel echt iets om rekening mee te houden.
Ik denk dat het best mogelijk is dat je overmoedig wordt en dingen gaat doen om je zelfvertrouwen nóg verder te verbeteren en dat een soort obsessie wordt, zonder dat je er zelf erg in hebt. Dat bedoel ik dus. Want zelfs "jezelf zijn" is iets wat je met mate moet doen.
Soms is het gewoon gezond om geremd te worden. Die remmingen zijn immers ook dingen die door de natuur zijn ingebouwd, en die zijn in de tegenwoordige tijd heus niet totaal overbodig hoor. Stel je bijvoorbeeld voor dat echt iedereen 100% zonder remmingen achter vrouwen aan zou gaan. Dat moet je ook niet echt willen geloof ik
Daar ben ik nog lang niet, zulke mensen bestaan amper (of die gaan de gevangenis in). Ik denk dat er minstens nog 10 jaar overheen zou moeten gaan voordat ik zó erg extreem zou kunnen zijn. Ik ben nog vrij bescheiden eigenlijk.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:46 schreef 2LiterKaraf het volgende:
[..]
Dat laatste, da's ook een beetje het risico denk ik. Niet bedoeld als een aanval richting firefly ofzo, absoluut niet, maar wel echt iets om rekening mee te houden.
Ik denk dat het best mogelijk is dat je overmoedig wordt en dingen gaat doen om je zelfvertrouwen nóg verder te verbeteren en dat een soort obsessie wordt, zonder dat je er zelf erg in hebt. Dat bedoel ik dus. Want zelfs "jezelf zijn" is iets wat je met mate moet doen.
Soms is het gewoon gezond om geremd te worden. Die remmingen zijn immers ook dingen die door de natuur zijn ingebouwd, en die zijn in de tegenwoordige tijd heus niet totaal overbodig hoor. Stel je bijvoorbeeld voor dat echt iedereen 100% zonder remmingen achter vrouwen aan zou gaan. Dat moet je ook niet echt willen geloof ik
Waarom niet eigenlijk?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:20 schreef miss_sly het volgende:
Firefly wordt ook heus wel afgewezen. Het punt is alleen dat je je daardoor niet uit het veld moet laten slaan en door moet gaan. Niet bij de pakken neerzetten.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 18:01 schreef Gray het volgende:
[..]
Zelfvertrouwen minus bescheidenheid maakt zelfoverschatting.
Natuurlijk wordt ie afgewezen, maar dat maakt helemaal niet uit.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 18:08 schreef 2LiterKaraf het volgende:
[..]
Firefly wordt ook heus wel afgewezen. Het punt is alleen dat je je daardoor niet uit het veld moet laten slaan en door moet gaan. Niet bij de pakken neerzetten.
Zelfoverschatting is wanneer ze je afwijst omdat je niet leuk bent en je toch blijft hangen omdat je overtuigd bent dat ze je onmogelijk niet leuk kan vinden.quote:Maarja, wanneer is het dan zelfoverschatting? Is het zelfoverschatting als je door blijft gaan terwijl je toch (in absolute aantallen) vaak wordt afgewezen? Of is het dan gewoon veel doorzettingsvermogen? Heeft ook niet per se met bescheidenheid te maken denk ik.
Eens.quote:Het heeft ook niet heel veel zin om hier al te diep filosofisch op in te gaan denk ik, want dat doen we nu wel.
Lijkt me leuk.quote:Om te voorkomen dat we in cirkels gaan praten enzo, wil ik weleens van jou, firefly, horen waar jij graag over wil discussiëren in dit topic. Of wat je ons wil vertellen of juist vragen
Wat ik graag wil weten is of jullie ervaring hebben met vrouwen overdag benaderen die jullie leuk vinden, zoals bijvoorbeeld op het station of gewoon op straat. En of jullie ook open minded zijn ivm fysiek contact in zulke situaties. Zelf heb ik wel ervaring overdag, maar het kan nog veel beter vind ik.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 18:08 schreef 2LiterKaraf het volgende:
[..]
Firefly wordt ook heus wel afgewezen. Het punt is alleen dat je je daardoor niet uit het veld moet laten slaan en door moet gaan. Niet bij de pakken neerzetten.
Maarja, wanneer is het dan zelfoverschatting? Is het zelfoverschatting als je door blijft gaan terwijl je toch (in absolute aantallen) vaak wordt afgewezen? Of is het dan gewoon veel doorzettingsvermogen? Heeft ook niet per se met bescheidenheid te maken denk ik.
Het heeft ook niet heel veel zin om hier al te diep filosofisch op in te gaan denk ik, want dat doen we nu wel.
Om te voorkomen dat we in cirkels gaan praten enzo, wil ik weleens van jou, firefly, horen waar jij graag over wil discussiëren in dit topic. Of wat je ons wil vertellen of juist vragen
Alle ervaringen vind ik leuk om te horen. Ik denk dat het ook een kwestie is van je (oa seksuele) gevoelens openen als je ook gewoon overdag over straat loopt. Je spreekt iemand aan omdat je diegene interessant/leuk/geil of wat dan ook vind, net zoals in de kroeg. Omstandigheden zoals in een winkelstraat of gewoon op een middag op een pleintje of vrouwen die ergens in het gras zitten horen hier ook bij.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 18:53 schreef 2LiterKaraf het volgende:
Ik heb er vaak geen behoefte aan (reis ook niet met het OV, dat scheelt wel denk ik). Ik voel me ook prettig zonder dat contact. Die enkele keer dat ik iemand echt fascinerend vind zou ik het misschien kunnen doen, maar da's niet zo heel vaak
Fysiek contact in een club met luide muziek lijkt me ook een stuk natuurlijker dan op straat. Misschien kun je verduidelijken wat/waar/wanneer jij dan doet: waarom spreek je iemand aan, in welke situaties en waar gaat zo'n gesprek dan over?
Nee, vrouwen benaderen op straat is vermoedelijk zinloos. Misschien dat jouw cijfers anders zijn, maar ik vermoed van de honderd vrouwen die je aanspreekt dat je van 20 een telefoonnummer krijgt, waarvan de helft niet opneemt en dat je misschien met drie van die vrouwen een keer afspreekt en daarvan beland je er met EEN in bed!quote:Op vrijdag 8 juni 2012 18:47 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Wat ik graag wil weten is of jullie ervaring hebben met vrouwen overdag benaderen die jullie leuk vinden, zoals bijvoorbeeld op het station of gewoon op straat. En of jullie ook open minded zijn ivm fysiek contact in zulke situaties. Zelf heb ik wel ervaring overdag, maar het kan nog veel beter vind ik.
Vroeger dacht ik ook dat het zinloos was, maar het wordt ook alsmaar makkelijker. Mijn cijfers zijn inderdaad anders. Overdag heeft het flinke voordeel dat je elkaar beter verstaat. Het is vind ik een zelfvertrouwen opbouwen in welke omgeving je ook zit. Woensdag had ik overigens een "instant date" op deze manier. Het was de 2e of 3e meid die ik die dag aansprak. Toeval hoort er ook bij uiteraard, maar alles is mogelijk.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 19:12 schreef dark.passenger het volgende:
[..]
Nee, vrouwen benaderen op straat is vermoedelijk zinloos. Misschien dat jouw cijfers anders zijn, maar ik vermoed van de honderd vrouwen die je aanspreekt dat je van 20 een telefoonnummer krijgt, waarvan de helft niet opneemt en dat je misschien met drie van die vrouwen een keer afspreekt en daarvan beland je er met EEN in bed!
Ik hou van Zuid-Amerikaanse muziek, salsadansen en een biertje. Op salsafeestjes voel ik me op mijn gemak, daar kost het me geen moeite om met chicas in contact te komen en ze te versieren!
Zo "goed(relaxed)" ben ik nog lang niet dat ik dat elke dag kan. 100% consistentie bestaat eigenlijk niet. Iemand genaamd "Evil stifler" zit er tijdens de dag misschien het dichtst bij. Als hij gewoon geil is stapt hij uit zijn huis en neemt dan iemand weer terug mee naar zijn huis. Maar of je zo extreem wilt worden is een ander verhaal.. Maar als je vrijgezel bent, en je kan het, why not.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 19:38 schreef 2LiterKaraf het volgende:
Ik zou erg onrustig worden als ik mijn seksuele gevoelens 'open' op straat. Bovendien zou ik geen tijd meer over hebben als ik elke dag op straat of waar dan ook een date zou scoren![]()
Ja ik snap het en vind het wel gaaf dat je gegroeid bent! Maar als je moest kiezen tussen internet porno/masturbatie en daadwerkelijk de mogelijkheid hebben om naar buiten te lopen en een vrouw naar binnen mee te nemen, ga ik toch liever voor het tweede. De kansen zijn er. Laatst had ik voor mezelf bijvoorbeeld een enorme kans verpest, maar het had daadwerkelijk één van mijn droom fantasiën kunnen worden die werkelijkheid werd. Puur omdat ik van die beperkende gedachtes in mijn hoofd had zitten.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 19:52 schreef 2LiterKaraf het volgende:
Why not: omdat ik ook weer niet zo ben dat ik het wil of nodig heb, I guess.
Mij heeft het gewoon heel erg geholpen dat ik een bepaald soort relaxedheid over me heen heb gekregen en veel meer durf qua mensen aanspreken nu, een stuk meer dan de gemiddelde man (zie eerdere posts hierover in dit topic). Daar ben ik verder content mee.
Ik heb nu wel vaker dates enzo maar ik heb er geen behoefte aan om echt iedereen die ik kan krijgen het bed in te krijgen ofzo, of om met al die personen te daten. Ik kom er bij het uitgaan ook nooit zo enorm veel tegen die ik echt heel interessant vind. En overdag heb ik echt minder behoefte eraan.
Voor mij is dat wel prima zo. Misschien heb ik gewoon een gematigdere persoonlijkheid dan jij
Le threesome?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 19:57 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ja ik snap het en vind het wel gaaf dat je gegroeid bent! Maar als je moest kiezen tussen internet porno/masturbatie en daadwerkelijk de mogelijkheid hebben om naar buiten te lopen en een vrouw naar binnen mee te nemen, ga ik toch liever voor het tweede. De kansen zijn er. Laatst had ik voor mezelf bijvoorbeeld een enorme kans verpest, maar het had daadwerkelijk één van mijn droom fantasiën kunnen worden die werkelijkheid werd. Puur omdat ik van die beperkende gedachtes in mijn hoofd had zitten.
Tweeling zussen ... Kom ik die tweeling zussen en een blondje tegen in de trein na het stappen. Ze waren ook een beetje aangeschoten. Beetje zitten knuffelen met 1 van die zusjes, daarna met die blonde. Buiten bij het station verder gegaan. Maar de één moest pissen en snel naar huis dus, maar ik moest de andere kant op. In plaats van dat ik aanbood dat ik wel ging fietsen en 1 op de zadel kon zitten, ging meneer firefly3 gedag zeggenquote:
Ik ben mezelf, en ik ben niet op de versiertoer. Nooit meer, tegenwoordig, want ik ben zeer gelukkig met mijn vriend.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 18:08 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Waarom niet eigenlijk?
In welk opzicht heeft ''jezelf zijn'' En daar zelfvertrouwen uit halen omdat dat het enige is wat je kunt doen, niks te maken met versieren?
De vrouwen die naar de kroeg gaan winkelen toch ook soms weleens???quote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:02 schreef El_Matador het volgende:
In het vliegtuig leuke meiden ontmoet, 1 keer een date aan overgehouden. Verder ben ik meer van het dansen, voor mij de ideale manier van versieren.
Ik zou uit die comfortzone kunnen stappen en zelfverzekerdheid is nooit het probleem, maar ik heb het op straat vaal al te druk.
Leuk praten met winkelmeisjes is ook prima, maar heb niet vaak dat ze datewaardig zijn...
Nee, want niet iedereen is zo geobsedeerd als jij.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:20 schreef firefly3 het volgende:
[..]
De vrouwen die naar de kroeg gaan winkelen toch ook soms weleens???
Ik ruik hier alleen excuusjes om overdag in je comfort zone te kunnen blijven
Kan alsnog leerzaam zijn om zonder te dansen/alcohol een vrouw overdag te "versieren".quote:Op vrijdag 8 juni 2012 21:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, want niet iedereen is zo geobsedeerd als jij.
Ik ontmoet genoeg vrouwen, wees maar niet bang.
Maar wat leer je er dan van?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 21:23 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Kan alsnog leerzaam zijn om zonder te dansen/alcohol een vrouw overdag te "versieren".
Jezelf durven te zijn zonder alcohol en "dansen" te gebruiken om een vrouw te "versieren". In principe kan dansen hier ook als "truukje" gezien worden dat totaal niet van toepassing is overdag.quote:
Dat een mooie vrouw die je s' nachts met je beergoggles ontmoet er de volgende dag heel anders uit kan zien!quote:
Maar als je dat niet doet, omdat je er geen behoefte (meer) aan hebt, ben je toch ook jezelf?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 21:38 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Jezelf durven te zijn zonder alcohol en "dansen" te gebruiken om een vrouw te "versieren". In principe kan dansen hier ook als "truukje" gezien worden dat totaal niet van toepassing is overdag.
Exact. Alleen firefly's manier is de juiste.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 21:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar als je dat niet doet, omdat je er geen behoefte (meer) aan hebt, ben je toch ook jezelf?
Ik krijg een beetje het gevoel dat volgens jou mannen pas zichzelf zijn, als ze aan de lopende band op alle mogelijke en onmogelijke plekken proberen vrouwen te versieren.
Het is niet zo dat alleen in de avond naar vrouwen gestaard wordt. Het zou pas raar zijn als je alleen in de avond vrouwen interessant vind. En vergeet niet, "verspreiden" is biologisch gezien het meest voor de hand liggend voor de man.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 21:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar als je dat niet doet, omdat je er geen behoefte (meer) aan hebt, ben je toch ook jezelf?
Ik krijg een beetje het gevoel dat volgens jou mannen pas zichzelf zijn, als ze aan de lopende band op alle mogelijke en onmogelijke plekken proberen vrouwen te versieren.
Zoveel drukte overal.. Ik speel wel met momenten zegmaar, maar even eerlijk, die heb je iets sneller in een kroegquote:Op vrijdag 8 juni 2012 22:03 schreef firefly3 het volgende:
Het is pas extreem als je speciaal uitgaat alleen voor vrouwen en overdag helemaal geen gevoelens meer hebt voor vrouwen.
Het is pas extreem en dom om uit te gaan "voor vrouwen" en niet "jezelf te zijn en een goeie tijd te hebben".quote:Op vrijdag 8 juni 2012 22:03 schreef firefly3 het volgende:
Het is pas extreem als je speciaal uitgaat alleen voor vrouwen en overdag helemaal geen gevoelens meer hebt voor vrouwen.
Klopt, maar soms heb je ook echt van die super leuke vrouwen overdagquote:Op vrijdag 8 juni 2012 22:11 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Zoveel drukte overal.. Ik speel wel met momenten zegmaar, maar even eerlijk, die heb je iets sneller in een kroeg
Bevestiging boeit me niet, het enige wat me boeit ivm "versieren" is leuke vrouwen.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 22:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is pas extreem en dom om uit te gaan "voor vrouwen" en niet "jezelf te zijn en een goeie tijd te hebben".
Deze topics zijn volgens mij meer een soort zelfmotivatie voor jou.
Je bent nog lang niet "jezelf" zoals je het doet voorkomen, maar zoekt constant naar bevestiging.
Waarom boeien vrouwen jou zo veel, je kunt het zonder te versieren ook tof hebben toch.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 22:15 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Bevestiging boeit me niet, het enige wat me boeit ivm "versieren" is leuke vrouwen.
In welke zin is het ''tof hebben met een leuke vrouw'' eigenlijk geen versieren? In de zin waarin je niet speelt met fysieke aantrekkingskracht? Waarom zou je daar niet mee spelen als ze zo leuk en tof is?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 22:18 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Waarom boeien vrouwen jou zo veel, je kunt het zonder te versieren ook tof hebben toch.
Ik bedoel dat je het niet zo je doel moet maken.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 22:20 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
In welke zin is het ''tof hebben met een leuke vrouw'' eigenlijk geen versieren? In de zin waarin je niet speelt met fysieke aantrekkingskracht? Waarom zou je daar niet mee spelen als ze zo leuk en tof is?
Bingo. Dat is het extremistische aan firefly. Als je een avond geen vrouw spreekt (gewoon omdat je daar geen behoefte aan hebt of gewoon ff een kutdag hebt ofzo), dan ben je een loser en verkeerd bezig.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 22:18 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Waarom boeien vrouwen jou zo veel, je kunt het zonder te versieren ook tof hebben toch.
Dat schreeuw je rond, maar je posts wijzen anders uit.quote:
Wie zegt dat firefly dat doet?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 22:22 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je het niet zo je doel moet maken.
Vooral doorgaan met zo geforceerd jezelf een soort schijnzelfverzekerdheid aanpraten.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 22:38 schreef firefly3 het volgende:
Het is denk ik voor jullie moeilijk te bevatten hoe leuk je vrouwen kunt vinden terwijl je tegelijk geheel los koppelt van eindresultaat. Dit is "versieren".
Je voelt je gewoon de hele tijd down. Ik kan me daar wel bij inleven. De oplossing is om je eigen leven interessanter te maken door jezelf te profileren richting anderen en door zelf dingen te ondernemenquote:Op vrijdag 8 juni 2012 22:50 schreef kingtoppie het volgende:
Ik... Haast mezelf teveel naar korte termijn prikkelingen... Verveel ik me ga ik achter de computer zitten... Ik neem geen tijd om even niets te doen ofzo. (terwijl ik eigenlijk de hele tijd geen flikker doe)
Dat kan een reden zijnquote:Op vrijdag 8 juni 2012 23:04 schreef kingtoppie het volgende:
Af en toe voelt het voor mij dat er zo weinig opties zijn in de wereld, dat een weekend naar berlijn (Waarom? Boeit niet, het zou gewoon moeten kunnen) gewoon niet mogelijk is ofzo, tenminste ik voel dan een blokkade... Misschien komt het omdat ik niet heel erg dik bij kas zit ofzo?
Schijnzelfverzekerdheid hebben vrouwen snel door. Nog sneller dan mannen denk ik. Nep zijn werkt niet, je moet echt een toffe gozer zijn.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 22:50 schreef Modus het volgende:
[..]
Vooral doorgaan met zo geforceerd jezelf een soort schijnzelfverzekerdheid aanpraten.
Mweh, denk dat er veel samenhangtquote:Op vrijdag 8 juni 2012 23:07 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat kan een reden zijn
Het kan ook gewoon angst voor het onbekende zijn.
Jij bent goed met filmpjes, heb je er nog 1?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 23:12 schreef firefly3 het volgende:
Eckhart Tolle heeft er altijd over hoe je die behoefte naar prikkelingen kunt verminderen.
Momenteel zit ik in de trein. Morgen gaat wel lukken denk ik:)quote:Op vrijdag 8 juni 2012 23:13 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Jij bent goed met filmpjes, heb je er nog 1?
Geldt eigenlijk voor je hele leven wellicht?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 22:39 schreef kingtoppie het volgende:
Als je succesvol wilt versieren ben ik geneigd te zeggen dat je jezelf sowieso moet loskoppelen van het eindresultaat.
quote:Op vrijdag 8 juni 2012 23:13 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Jij bent goed met filmpjes, heb je er nog 1?
Bonus!quote:Op zaterdag 9 juni 2012 11:09 schreef dark.passenger het volgende:
[..]
Conclusie: Vrouwen houden van lange mannen![]()
Mijn vriend is ook geen lange manquote:
Voor mij zit het dus echt anders: voor mij is het belangrijk dat ik op elk moment uit m'n comfort zone kan stappen en toch de moed en durf heb om iemand aan te spreken als ik dat wil.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 19:57 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ja ik snap het en vind het wel gaaf dat je gegroeid bent! Maar als je moest kiezen tussen internet porno/masturbatie en daadwerkelijk de mogelijkheid hebben om naar buiten te lopen en een vrouw naar binnen mee te nemen, ga ik toch liever voor het tweede. De kansen zijn er. [...]
Nah, ik benader genoeg vrouwen die langer zijn dan ik. Resultaat is hetzelfde als vrouwen die kleiner zijn.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 11:09 schreef dark.passenger het volgende:
[..]
Ik ben net aan het kijken, dus ik weet niet hoe goed dit is
Conclusie: Vrouwen houden van lange mannen![]()
Nee niet als falen, maar omdat ik zie dat je ook zo goed op weg bent is het niet erg om af en toe de vruchten van de bomen af te halen. Niets dat je tegenhoudt. Vooral als je even niets te doen hebt is actief vrouwen ontmoeten best leuk. Beter (soms) dan bijvoorbeeld een film kijken. Dan ben je sociaal bezig, ontmoet vrouwen én je bent buiten. Al is het natuurlijk niet verkeerd om een film te kijkenquote:Op zaterdag 9 juni 2012 12:58 schreef 2LiterKaraf het volgende:
[..]
Voor mij zit het dus echt anders: voor mij is het belangrijk dat ik op elk moment uit m'n comfort zone kan stappen en toch de moed en durf heb om iemand aan te spreken als ik dat wil.
Je associeert het wel heel erg met seks nu, terwijl ik het hele verhaal juist associeer met durven en zelfverzekerd zijn. Dat zijn de dingen die ik bij mezelf nog beter wil uitwerken.
Als ik zin heb in seks dan hoef ik echt niet meteen iemand te scoren. Masturberen vind ik prima, kan ik ook prima van genieten. Jij ook neem ik aan, of zie je het meteen als een falen van jezelf als je niet op tijd iemand hebt gevonden om je seksuele behoeften te bevredigen?
Verder over lange mannen: dit is dus precies waar dit topic over gaat. Over zulke dingen moet je je niet druklaten. Laat het los. Het maakt niet uit. Jouw terughoudendheid en onzekerheid is hetgeen dat je echt belemmert. Je lengte echt niet...
En de grap was natuurlijk ook dat er 3 versierspecialisten (PUA's) aan mededen, en die scoorden maar zeer marginaal.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:12 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Nah, ik benader genoeg vrouwen die langer zijn dan ik. Resultaat is hetzelfde als vrouwen die kleiner zijn.
Wat ik gehoord heb van een maat van me is dat er ongelooflijk veel mensen zichzelf "PUA coach of versierspecialist" bestempelen terwijl ze amper ervaring hebben. (Zelf ben ik dat overigens ook totaal niet, ik vind mezelf nog steeds op beginners niveau en geef alleen mijn jaartje ervaring door). En er zijn maar bizar weinig "PUA coaches" die de natuurlijke manier hanteren. Ik volg alleen een aantal naturals, anders ga je totaal weer de verkeerde kant op (verder van jezelf).quote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:43 schreef dark.passenger het volgende:
[..]
En de grap was natuurlijk ook dat er 3 versierspecialisten (PUA's) aan mededen, en die scoorden maar zeer marginaal.
Degene die scoorde van de drie had zijn lengte en uiterlijk mee
Ik weet niet in hoeverre je serieus meende wat je eerder postte, maar de inhoud van dat filmpje van Eckhart Tolle kun je ook betrekken op je zorgen over lengte/uiterlijk.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:43 schreef dark.passenger het volgende:
[..]
En de grap was natuurlijk ook dat er 3 versierspecialisten (PUA's) aan mededen, en die scoorden maar zeer marginaal.
Degene die scoorde van de drie had zijn lengte en uiterlijk mee
Niet echt, vorige week heb ik iemand versierd terwijl we niet echt veel met elkaar gesproken hebben en de eerste zoen was in de auto.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:19 schreef kingtoppie het volgende:
Je hebt denk ik ook wel een vlotte babbel nodig... Maargoed
Dat komt echt vanzelf als je een paar keer iemand hebt aangesproken hoor. Het grootste probleem is met afstand dat je het gewoon moet durven en dat je gewoon echt jezelf moet zijn en je niet heel druk maken om je openingszin enzoquote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:19 schreef kingtoppie het volgende:
Je hebt denk ik ook wel een vlotte babbel nodig... Maargoed
Ja zo heb ik wel eens een avond gezoend met een meisje, maar dat blijft dan altijd bij 1 avond omdat je niks van de ander weet eigenlijk.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:22 schreef dark.passenger het volgende:
[..]
Niet echt, vorige week heb ik iemand versierd terwijl we niet echt veel met elkaar gesproken hebben en de eerste zoen was in de auto.
Voornamelijk lichaamstaal en houding!
Mwah, zit niet in mij om slap te ouwehoeren.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:25 schreef 2LiterKaraf het volgende:
[..]
Dat komt echt vanzelf als je een paar keer iemand hebt aangesproken hoor. Het grootste probleem is met afstand dat je het gewoon moet durven en dat je gewoon echt jezelf moet zijn en je niet heel druk maken om je openingszin enzo
En niet alle vrouwen zitten te wachten op slap geouwehoer. Echt, waar ik me het meest aan stoor, is dat er zoveel mannen zijn die denken dat vrouwen een grote homogene groep zijn en alles op alle vrouwen van toepassing is.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:26 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Mwah, zit niet in mij om slap te ouwehoeren.
Daarna hebben we natuurlijk wel met elkaar gesproken en op dit moment is er vooral een fysieke klik. Vanavond zien we elkaar weerquote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:26 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja zo heb ik wel eens een avond gezoend met een meisje, maar dat blijft dan altijd bij 1 avond omdat je niks van de ander weet eigenlijk.
Nicequote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:34 schreef dark.passenger het volgende:
[..]
Daarna hebben we natuurlijk wel met elkaar gesproken en op dit moment is er vooral een fysieke klik. Vanavond zien we elkaar weer
Dat doe ik niet at the moment.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En niet alle vrouwen zitten te wachten op slap geouwehoer. Echt, waar ik me het meest aan stoor, is dat er zoveel mannen zijn die denken dat vrouwen een grote homogene groep zijn en alles op alle vrouwen van toepassing is.
Dacht je dat ik slap ouwehoer? Ik vraag naar werk/studie, wat dat inhoudt, hoe lang ze al in de stad woont... wat ze van "deze muziek" vindt (wat er op dat moment te horen is), wat verder haar muzieksmaak is, etc.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:26 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Mwah, zit niet in mij om slap te ouwehoeren.
quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:43 schreef 2LiterKaraf het volgende:
[..]
Dacht je dat ik slap ouwehoer? Ik vraag naar werk/studie, wat dat inhoudt, hoe lang ze al in de stad woont... wat ze van "deze muziek" vindt (wat er op dat moment te horen is), wat verder haar muzieksmaak is, etc.
Daarna gaat het wel vanzelf als je een klik hebt. Is die klik er niet, tja, jammer... dan kan ze nog wel zo mooi zijn maar dan is het voor mij toch vrij snel over eigenlijk.
Ik ben geen PUA. Overigens zei de oprichter van RSD ook: Je wilt gewoon geen PUA worden. Je wilt jezelf zijn. Je moet jezelf niet identificeren als PUA, behalve als je er je werk van maakt. Dan ben je wel een PUA omdat je op dat moment moet "presteren". Maar het is idd gewoon "lang leve de lol" in principe van vrouwen genieten. Dat is alles.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:14 schreef 2LiterKaraf het volgende:
[..]
Ik weet niet in hoeverre je serieus meende wat je eerder postte, maar de inhoud van dat filmpje van Eckhart Tolle kun je ook betrekken op je zorgen over lengte/uiterlijk.
Je kunt jezelf een beetje leuk kleden uiteraard, maar verder ben je wie je bent inclusief je lengte. Het heeft echt totaal geen zin om erover na te denken. Je bereikt er helemaal niets mee behalve onzekerheid en drempels die je voor jezelf opwerpt. Dus sta jezelf niet toe dergelijke gedachten te hebben. Aanspreken die langere vrouw dus en dan zie je wel of het wat wordt!
@firefly: wat betreft liefdesroman en "moet vanzelf komen": zelf moet ik toegeven dat ik er wel moeite mee heb (nog steeds wel) dat het zo random is wie we tegenkomen en met wie we relaties beginnen. Maargoed, so be it. Dus beter veel mensen leren kennen en beter leren kennen wat jouw voorkeuren zijn, des te groter is de kans dat je het herkent als je iemand tegenkomt die bij jou past.
Overigens maak ik uit je laatste post op dat je jezelf ook wel een pick-up artist vindt?
(je hebt ze in ieder geval wel als voorbeeld)
Dat weet ik, en daar heeft elke vrouw een hekel aan. En dit topic lijkt alsof er vrouwen op 1 hoop worden gegooid, maar het topic gaat meer over de man zelf om positief te zijn, zelfvermaak en dat soort dingen. Basis dingen in je groei die je oneindig kunt versterken maar waarbij mensen vaak denken het eindstation bereikt te hebben. Er is geen quick fix.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En niet alle vrouwen zitten te wachten op slap geouwehoer. Echt, waar ik me het meest aan stoor, is dat er zoveel mannen zijn die denken dat vrouwen een grote homogene groep zijn en alles op alle vrouwen van toepassing is.
quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:34 schreef dark.passenger het volgende:
[..]
Daarna hebben we natuurlijk wel met elkaar gesproken en op dit moment is er vooral een fysieke klik. Vanavond zien we elkaar weer
Wat is RSD?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:45 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik ben geen PUA. Overigens zei de oprichter van RSD ook: Je wilt gewoon geen PUA worden. Je wilt jezelf zijn. Je moet jezelf niet identificeren als PUA, behalve als je er je werk van maakt. Dan ben je wel een PUA omdat je op dat moment moet "presteren". Maar het is idd gewoon "lang leve de lol" in principe van vrouwen genieten. Dat is alles.
Een bepaalde ''pua stroming''quote:
Dat met die pony?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 16:50 schreef 2LiterKaraf het volgende:
Ik mag hopen dat dit niet onder Real Social Dynamics valt?
Dit filmpje was voornamelijk een inleiding op ''acceptance''quote:
Het is niet accepteren, het is wéten. Het is het voorbeeld dat ik eerder ook al gaf: stel je bent als man niet zo groot maar je wil een beeldschone lange vrouw aanspreken. Dan heeft het geen zin om alleen maar te denken "ja maar, ze is wel langer dan ik, en er zijn hier veel meer mannen die wel bij haar zouden passen"... Je moet dat juist naast je neerleggen. Er geen aandacht aan besteden. Weten dat het niet belangrijk is, en als het dat voor haar toch is, dat je er dan wel achter komt en dat erover nadenken je hoe dan ook niet verder gaat helpen.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 17:15 schreef firefly3 het volgende:
Ja, ik heb een vermoeden dat emotionele up's en downs te maken heeft met het accepteren van huidige omstandigheden. Die gedachtes dat je ergens tegen moet vechten in je hoofd in principe.
dat mensen hier nog serieus op ingaan zeg.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 17:45 schreef firefly3 het volgende:
Die pony attractie is dus voor zijn lol. In dat busje heeft hij al honderden vrouwen gehad en ook veel relaties. Geen reden dan om try hard te worden
Het is hersenloos vermaak.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 23:00 schreef dawg het volgende:
[..]
dat mensen hier nog serieus op ingaan zeg.![]()
zeker, je moet geen self-limiting beliefs creëerenquote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:14 schreef 2LiterKaraf het volgende:
[..]
Ik weet niet in hoeverre je serieus meende wat je eerder postte, maar de inhoud van dat filmpje van Eckhart Tolle kun je ook betrekken op je zorgen over lengte/uiterlijk.
Je kunt jezelf een beetje leuk kleden uiteraard, maar verder ben je wie je bent inclusief je lengte. Het heeft echt totaal geen zin om erover na te denken. Je bereikt er helemaal niets mee behalve onzekerheid en drempels die je voor jezelf opwerpt. Dus sta jezelf niet toe dergelijke gedachten te hebben. Aanspreken die langere vrouw dus en dan zie je wel of het wat wordt!
Watts stelt dat hier ook:quote:Op zondag 10 juni 2012 10:15 schreef addictivebeat het volgende:
[..]
zeker, je moet geen self-limiting beliefs creëeren
van DD en Dr.P. ;-)
Dit hele topic gaat in feite om het feit dat je jezelf niet moet limiten, dat je door je eigen terughoudendheid en je eigen angsten moet breken en toch gewoon iemand aanspreken.quote:Op zondag 10 juni 2012 10:15 schreef addictivebeat het volgende:
[..]
zeker, je moet geen self-limiting beliefs creëeren
van DD en Dr.P. ;-)
Ja, in principe zijn de mogelijkheden eindeloos. De enige constante factor is jezelf.quote:Op zondag 10 juni 2012 13:11 schreef 2LiterKaraf het volgende:
[..]
Dit hele topic gaat in feite om het feit dat je jezelf niet moet limiten, dat je door je eigen terughoudendheid en je eigen angsten moet breken en toch gewoon iemand aanspreken.
Zelfs als die beliefs wellicht terecht zijn, dan moet je ze niet self-limiting laten zijn (waarom zou je), en ze ook eigenlijk zo snel mogelijk naast je neerleggen; je hebt er immers helemaal niets aan.
Juist niet, aangezien een constante een enkel concept is. Wees dynamisch en je bent alles en niets tegelijkertijd.quote:Op zondag 10 juni 2012 17:58 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ja, in principe zijn de mogelijkheden eindeloos. De enige constante factor is jezelf.
Ik bedoel dat je alleen jezelf (deels) onder controle hebt en niet je omgeving.quote:Op zondag 10 juni 2012 18:21 schreef Gray het volgende:
[..]
Juist niet, aangezien een constante een enkel concept is. Wees dynamisch en je bent alles en niets tegelijkertijd.
In de praktijk klopt dat wel, ja.quote:Op zondag 10 juni 2012 18:28 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je alleen jezelf (deels) onder controle hebt en niet je omgeving.
Zinnige postsquote:Op zondag 10 juni 2012 10:43 schreef Gray het volgende:
[..]
Watts stelt dat hier ook:
waarin hij spreekt over feedback van gedachten op de gedachten.
slap geouwehoer dusquote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:43 schreef 2LiterKaraf het volgende:
[..]
Dacht je dat ik slap ouwehoer? Ik vraag naar werk/studie, wat dat inhoudt, hoe lang ze al in de stad woont... wat ze van "deze muziek" vindt (wat er op dat moment te horen is), wat verder haar muzieksmaak is, etc.
Daarna gaat het wel vanzelf als je een klik hebt. Is die klik er niet, tja, jammer... dan kan ze nog wel zo mooi zijn maar dan is het voor mij toch vrij snel over eigenlijk.
quote:
Elkaar leren kennen.quote:
Maar dan heb je al een voorselectie gemaakt op basis van uiterlijk. En op basis van uiterlijk selecteren doe je alleen maar wanneer aantrekkelijkheid een issue is, namelijk wanneer je een potentiële partner. Je bent dus alleen maar geïnteresseerd omdat je uiteindelijk in hun broekje wil.quote:Op maandag 11 juni 2012 14:49 schreef 2LiterKaraf het volgende:
Elkaar leren kennen.
Slap ouwehoeren doe je als je over random meuk die je om je heen ziet gaat praten. Als ik aan een vrouw vraag waar ze werkt/studeert en wat ze dan doet dan doe ik het omdat ik geïnteresseerd ben. Als ik dat niet ben dan vraag ik het ook niet.
Dat niet alleen, lijstjes afwerken met verjaardagsvragen vind ik nogal apart om een gesprek mee te beginnen... Ik flirt meestal met alles wat los en vast zit als ik in de rij sta ergens voor, je moet jezelf immers vermaken. Hell, als ik me lekker voel flirt ik nog voor anderenquote:Op maandag 11 juni 2012 16:09 schreef Modus het volgende:
[..]
Maar dan heb je al een voorselectie gemaakt op basis van uiterlijk. En op basis van uiterlijk selecteren doe je alleen maar wanneer aantrekkelijkheid een issue is, namelijk wanneer je een potentiële partner. Je bent dus alleen maar geïnteresseerd omdat je uiteindelijk in hun broekje wil.
Je maakt mij niet wijs dat je random vrouwen vraagt wat ze zoal doen in het dagelijks leven.
Ja, je eigen directe intenties zijn het belangrijkste. Het leren kennen komt daarna wel. Lijstjes afwerken dood ook de (seksuele) aantrekkingskracht.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:13 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Dat niet alleen, lijstjes afwerken met verjaardagsvragen vind ik nogal apart om een gesprek mee te beginnen... Ik flirt meestal met alles wat los en vast zit als ik in de rij sta ergens voor, je moet jezelf immers vermaken. Hell, als ik me lekker voel flirt ik nog voor anderen
Ja leuk, kenne wij ook toch?quote:
Hij heeft/had dacht ik ook gewoon een relatie. Tyler van RSD heeft een 'vriendin' en kinderen overigens maar mag gewoon zijn baan nog doen.quote:Op maandag 11 juni 2012 17:15 schreef Murvgeslagen het volgende:
Die gast in dat filmpje is zo te zien niet op zoek naar een relatie, maar naar geflikflooi.
Zou in ieder geval geen voorbeeld voor mij zijn...
Ach, doe wat je wilt en je scoort vrouwen... Wil je iets diepers dan moet je naast doen wat je wilt, haar ook willen leren kennen.quote:Op maandag 11 juni 2012 17:15 schreef Murvgeslagen het volgende:
Die gast in dat filmpje is zo te zien niet op zoek naar een relatie, maar naar geflikflooi.
Ja precies, dat is het enige verschil.quote:Op maandag 11 juni 2012 17:17 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ach, doe wat je wilt en je scoort vrouwen... Wil je iets diepers dan moet je naast doen wat je wilt, haar ook willen leren kennen.
Die kunnen altijd later nog. Als ik aan de bar sta te wachten tot ik kan bestellen en er staat iemand met een hoefijzer-smoel naast me dan zorg ik dat die barman/vrouw haar eerst helpt, boeien.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:41 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ja, je eigen directe intenties zijn het belangrijkste. Het leren kennen komt daarna wel. Lijstjes afwerken dood ook de (seksuele) aantrekkingskracht.
Die gast is JUST HAVING A GOOD TIME - en vrouwen zijn interessant en leuk, dus die worden daarmee gecombineerd als dat mogelijk is -quote:Op maandag 11 juni 2012 17:15 schreef Murvgeslagen het volgende:
Maar dat is niet het doel van dit topic, firefly gaf eerder aan dat het doel is om meer jezelf te zijn, niet om een PUA artist na te streven.quote:Op maandag 11 juni 2012 17:17 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ach, doe wat je wilt en je scoort vrouwen... Wil je iets diepers dan moet je naast doen wat je wilt, haar ook willen leren kennen.
Het gevaar is wel dat als je van tevoren teveel gaat selecteren/scannen je eigenlijk weer niet helemaal jezelf bent. Je zet haar al op een voetstuk als je haar net iets anders behandeld dan minder knappe vrouwen. Het enige verschil dat je moet maken is dat je knappe vrouwen wel gewoon zoent etc en de minder knappe niet. Maar hier heb ik ook nog veel moeite mee, want ik wil in principe soms alleen de knappe vrouwen benaderen, maar dan zet je ze al op een voetstuk. Zeer sociaal zijn dus met iedereen in principe.quote:Op maandag 11 juni 2012 17:20 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Die kunnen altijd later nog. Als ik aan de bar sta te wachten tot ik kan bestellen en er staat iemand met een hoefijzer-smoel naast me dan zorg ik dat die barman/vrouw haar eerst helpt, boeien.
Maar gewoon lol hebben is belangrijk, en als je er belangen aan gaat hechten ga je je hand vaak overspelen, dus niet doen. Al doende leert men, maar ik hoef niet zoveel mogelijk vrouwen te leren kennen, maar gewoon leuke.
Dat is niet alleen maar "having a good time", dat gaat wel om wat meer hier.quote:Op maandag 11 juni 2012 17:24 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Die gast is JUST HAVING A GOOD TIME - en vrouwen zijn interessant en leuk, dus die worden daarmee gecombineerd als dat mogelijk is -
Die gozer is enorm zichzelf, hij heeft het enorm naar zijn zin en doet alles wat hij wilt... In welk opzicht is hij niet zichzelf? Ik denk dat hij een van de mensen is die het meest zichzelf is (atleast in de momenten van dat filmpje) die er op de aardbol rondlopen.quote:Op maandag 11 juni 2012 17:26 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Maar dat is niet het doel van dit topic, firefly gaf eerder aan dat het doel is om meer jezelf te zijn, niet om een PUA artist na te streven.
En in dat opzicht lijkt het mij niet dat zo'n gast het archetype is om aan vast te houden.
Vertel? Waarom? Om geld en om stoerdoenerij?quote:Op maandag 11 juni 2012 17:27 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Dat is niet alleen maar "having a good time", dat gaat wel om wat meer hier.
Volgens Tyler van RSD is Alexander een freak. Hij is geheel zichzelf maar heeft ook hele rare extreme dingen in zijn karakter. Bij veel mensen die extreem goed zijn in vrouwen is er wel iets in hun karakter wat hun anders maakt dan de rest. Een solide vibe, maar ook soms totaal onvoorspelbaar en avontuurlijk en raar. We kunnen een aantal dingen meenemen, maar zo'n persoon worden is idd het uiterste van het uiterste.quote:Op maandag 11 juni 2012 17:26 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Maar dat is niet het doel van dit topic, firefly gaf eerder aan dat het doel is om meer jezelf te zijn, niet om een PUA artist na te streven.
En in dat opzicht lijkt het mij niet dat zo'n gast het archetype is om aan vast te houden.
Je wilt toch niet zeggen dat hij voor zijn "werk", de wereld overreist om lol te hebben, en dat heel toevallig daar dan dames in voorkomen? Die dames zijn het hele punt waarom hij reist.quote:Op maandag 11 juni 2012 17:29 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Vertel? Waarom? Om geld en om stoerdoenerij?
Kben het hiermee gewoon oneens, je kunt gewoon enorm veel aflezen aan een gezicht, ik ben ervan overtuigd. Scannen is goed.quote:Op maandag 11 juni 2012 17:26 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het gevaar is wel dat als je van tevoren teveel gaat selecteren/scannen je eigenlijk weer niet helemaal jezelf bent. Je zet haar al op een voetstuk als je haar net iets anders behandeld dan minder knappe vrouwen. Het enige verschil dat je moet maken is dat je knappe vrouwen wel gewoon zoent etc en de minder knappe niet. Maar hier heb ik ook nog veel moeite mee, want ik wil in principe soms alleen de knappe vrouwen benaderen, maar dan zet je ze al op een voetstuk. Zeer sociaal zijn dus met iedereen in principe.
Op het moment zelf is hij daar niet bewust mee bezig en is hij zichzelf.quote:Op maandag 11 juni 2012 17:29 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Je wilt toch niet zeggen dat hij voor zijn "werk", de wereld overreist om lol te hebben, en dat heel toevallig daar dan dames in voorkomen? Die dames zijn het hele punt waarom hij reist.
Het vrouwen ontmoeten is niet het enige wat hij doet. Hij maakt ook professionele foto's en is ook bezig met andere dingen.quote:Op maandag 11 juni 2012 17:29 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Je wilt toch niet zeggen dat hij voor zijn "werk", de wereld overreist om lol te hebben, en dat heel toevallig daar dan dames in voorkomen? Die dames zijn het hele punt.
Flirten doe ik tijdens het uitgaan met random meiden. Soms een paar zinnen, soms een halve nacht plezier. Ooit gevraagd of ik mee kaartspellen ging spelen met de garderobedames, even gedacht en gewoon erbij gaan zitten, was erg gezellig.quote:Op maandag 11 juni 2012 17:26 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het gevaar is wel dat als je van tevoren teveel gaat selecteren/scannen je eigenlijk weer niet helemaal jezelf bent. Je zet haar al op een voetstuk als je haar net iets anders behandeld dan minder knappe vrouwen. Het enige verschil dat je moet maken is dat je knappe vrouwen wel gewoon zoent etc en de minder knappe niet. Maar hier heb ik ook nog veel moeite mee, want ik wil in principe soms alleen de knappe vrouwen benaderen, maar dan zet je ze al op een voetstuk. Zeer sociaal zijn dus met iedereen in principe.
Scannen is goed, maar niet scannen is nog beter. Dat is echt next level gedoe wat extreem lastig is om ermee om te kunnen gaan. Dat niet-scannen is echt lastig.quote:Op maandag 11 juni 2012 17:30 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Kben het hiermee gewoon oneens, je kunt gewoon enorm veel aflezen aan een gezicht, ik ben ervan overtuigd. Scannen is goed.
Ik zeg niet dat hij niet zichzelf is, maar dat hij absoluut geen archetype is voor 'de man' in het algemeen.quote:Op maandag 11 juni 2012 17:28 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Die gozer is enorm zichzelf, hij heeft het enorm naar zijn zin en doet alles wat hij wilt... In welk opzicht is hij niet zichzelf? Ik denk dat hij een van de mensen is die het meest zichzelf is (atleast in de momenten van dat filmpje) die er op de aardbol rondlopen.
Erg belangrijk inderdaad.quote:Op maandag 11 juni 2012 17:31 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Flirten doe ik tijdens het uitgaan met random meiden. Soms een paar zinnen, soms een halve nacht plezier. Ooit gevraagd of ik mee kaartspellen ging spelen met de garderobedames, even gedacht en gewoon erbij gaan zitten, was erg gezellig.
Edit: ik breng het nu alsof ik zo ALTIJD ben, maar dat is dus niet zo. Maar als ik me zo op mijn gemak voel, merk ik wel dat er meer klik plaatsvind, en daar hoef je niet eens iets mee te doen.
Kben het er gewoon niet mee eens.quote:Op maandag 11 juni 2012 17:32 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Scannen is goed, maar niet scannen is nog beter. Dat is echt next level gedoe wat extreem lastig is om ermee om te kunnen gaan. Dat niet-scannen is echt lastig.
Je bent gewoon goed bezigquote:Op maandag 11 juni 2012 17:31 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Flirten doe ik tijdens het uitgaan met random meiden. Soms een paar zinnen, soms een halve nacht plezier. Ooit gevraagd of ik mee kaartspellen ging spelen met de garderobedames, even gedacht en gewoon erbij gaan zitten, was erg gezellig.
Edit: ik breng het nu alsof ik zo ALTIJD ben, maar dat is dus niet zo. Maar als ik me zo op mijn gemak voel, merk ik wel dat er meer klik plaatsvind, en daar hoef je niet eens iets mee te doen.
Kwestie van meer loslaten denk ik, ben ik hard mee bezig op het momentquote:
Wie verzon de date? Jij?quote:Op maandag 11 juni 2012 17:36 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je bent gewoon goed bezigAl gedacht om het buiten het uitgaan te doen? Net had ik overigens een instant date weer met een meid die ik op straat tegen kwam. Ik had toch eigenlijk even niets te doen, en ik dacht: Waarom niet? En benaderde gewoon een vrouw en het was meteen raak. Vroeger was dit totaal buiten mijn realiteit, en nu denk ik: Euhm als ik me echt super top voel en door amsterdam loop ofzo, hoeveel nummers en instant date's zijn er wel niet mogelijk op 1 dag???? Heel het uitgaan is dan zelfs niet meer nodig op een gegeven moment. (Al wil ik dat zeker wel gewoon blijven doen).
Ja... En dat is eigenlijk diep psychologisch...quote:Op maandag 11 juni 2012 17:37 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Kwestie van meer loslaten denk ik, ben ik hard mee bezig op het moment
Je hebt scannen en scannen overigens. Scannen of ze wel leuk genoeg voor je is is goed. Maar scannen om je eigen intenties erop aan te passen is fout.quote:
Ik ga niet vaak uit en mijn sociaal leven staat behoorlijk op de rem de laatste jaren (onregelmatig werk). Maar zoals hierboven al gezegd ben ik wel bezig om mijn interne remmen meer af te breken, en ik heb nog een hoop te doen. Mijn interesse in dit topic zit hem ook meer in het idee jezelf te zijn zonder vrees dan in honderden meiden in mijn telefoon te hebben, dat boeit me gewoon niet.quote:Op maandag 11 juni 2012 17:36 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je bent gewoon goed bezigAl gedacht om het buiten het uitgaan te doen? Net had ik overigens een instant date weer met een meid die ik op straat tegen kwam. Ik had toch eigenlijk even niets te doen, en ik dacht: Waarom niet? En benaderde gewoon een vrouw en het was meteen raak. Vroeger was dit totaal buiten mijn realiteit, en nu denk ik: Euhm als ik me echt super top voel en door amsterdam loop ofzo, hoeveel nummers en instant date's zijn er wel niet mogelijk op 1 dag???? Heel het uitgaan is dan zelfs niet meer nodig op een gegeven moment. (Al wil ik dat zeker wel gewoon blijven doen).
Het woordje date is niet ter sprake gekomen. Het is gewoon een lange periode met een vrouw delen die je op een date ook zou doen met geflirt etc. Gewoon relaxed dus.quote:
Je geeft aan antidepressiva te gebruiken, depressiviteit werkt vernietigend op je zelfvertrouwen en zelfbeeld. Ik ben nu bezig mijzelf af te breken, mijn processen te begrijpen en mijn behoeften te benoemen, en samen met een psych de boel weer op te bouwen. Ik weet dat ik een hoop kwaliteiten heb en dat ik daarop mag vertrouwen. Mijn gevoel is het daar alleen niet altijd mee eens.quote:Op maandag 11 juni 2012 17:38 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja... En dat is eigenlijk diep psychologisch...
Het verklaard ook helemaal waarom ik voor mijn gevoel op dit moment veel succesvoller ben met vrouwen dan eerst.
Ja, dat is wel goed. Een maat van me die flink achter loopt was puur resultaat gericht bezig en heeft daardoor geen resultaat. Terwijl ik de kleine positieve dingen meeneem en alle (zelfs de kleinste) succesjes al zeer positief zie waarbij ik groei als persoon. Het trekt ook meer mensen aan, de vruchten komen dan vanzelf op je pad. Een vrouw is dan gewoon een bonus, zelf sta je centraal.quote:Op maandag 11 juni 2012 17:39 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik ga niet vaak uit en mijn sociaal leven staat behoorlijk op de rem de laatste jaren (onregelmatig werk). Maar zoals hierboven al gezegd ben ik wel bezig om mijn interne remmen meer af te breken, en ik heb nog een hoop te doen. Mijn interesse in dit topic zit hem ook meer in het idee jezelf te zijn zonder vrees dan in honderden meiden in mijn telefoon te hebben, dat boeit me gewoon niet.
Meiden en mannen reageren overigens nagenoeg hetzelfde als je jezelf bent, dus het is ook een goed begin om vriendschappen te sluiten.
Is dus geen date. Ik babbel makkelijk met mensen die ik nauwelijks ken als ik verder niets aan mijn hoofd heb of als het me allemaal geen fuck kan schelen. Gisteren in de bruna ook maar flauwe opmerkingen gemaakt naar een knul die duidelijk naar huis wilde, lekker onverwacht.quote:Op maandag 11 juni 2012 17:41 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het woordje date is niet ter sprake gekomen. Het is gewoon een lange periode met een vrouw delen die je op een date ook zou doen met geflirt etc. Gewoon relaxed dus.
Ik noem het instant-date op straat als er man-vrouw communicatie is over een langere periode. Dus zeg maar met aantrekkingskracht waarbij ze laat weten dat ze meer wilt.quote:Op maandag 11 juni 2012 17:46 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Is dus geen date. Ik babbel makkelijk met mensen die ik nauwelijks ken als ik verder niets aan mijn hoofd heb of als het me allemaal geen fuck kan schelen. Gisteren in de bruna ook maar flauwe opmerkingen gemaakt naar een knul die duidelijk naar huis wilde, lekker onverwacht.
Je noemt vrouwen ook resultaat. Alsof je het over je banksaldo hebt. En dat vind ik best irritant en sneu eigenlijk.quote:Op maandag 11 juni 2012 17:47 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik noem het instant-date op straat als er man-vrouw communicatie is over een langere periode. Dus zeg maar met aantrekkingskracht waarbij ze laat weten dat ze meer wilt.
Als ik meega dan is er per definitie toch man-vrouw communicatie? Of laat jij je zaakje altijd thuis?quote:Op maandag 11 juni 2012 17:50 schreef firefly3 het volgende:
Als je uit eten gaat met een vrouw en er is alleen vrouw-vrouw communicatie noem ik het weer overigens geen date maar een vriendschaps etentje. Ik weet het, mijn wereld is anders. Maar ik vind man-vrouw communicatie zeer belangrijk.
Resultaat vind ik ook een stom woord. Resultaat is eigenlijk als je jezelf kunt vermaken (en groeit), maar moest het ff een naampje geven.quote:Op maandag 11 juni 2012 17:51 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Als ik meega dan is er per definitie toch man-vrouw communicatie? Of laat jij je zaakje altijd thuis?
Ja, daar ben ik mee bezig om die muur volledig af te breken. Daarom krijg ik ook steeds makkelijker een telefoon nummer van mensen op straat etc, ik durf meer mijn gevoelens te tonen ook al loop ik gewoon buiten.quote:Op maandag 11 juni 2012 17:55 schreef Skull-splitter het volgende:
Intenties wellicht wel, maar gevoelens en gedachten verstoppen wij mannen veel te makkelijk, breek die muur af en voel je lichter zou ik zeggen...
Ook niet mee eens, atleast...quote:Op maandag 11 juni 2012 17:38 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je hebt scannen en scannen overigens. Scannen of ze wel leuk genoeg voor je is is goed. Maar scannen om je eigen intenties erop aan te passen is fout.
Mja ergens wel, maar het is gecompiceerd, ik ben niet onzeker vind ik.quote:Op maandag 11 juni 2012 17:44 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Je geeft aan antidepressiva te gebruiken, depressiviteit werkt vernietigend op je zelfvertrouwen en zelfbeeld. Ik ben nu bezig mijzelf af te breken, mijn processen te begrijpen en mijn behoeften te benoemen, en samen met een psych de boel weer op te bouwen. Ik weet dat ik een hoop kwaliteiten heb en dat ik daarop mag vertrouwen. Mijn gevoel is het daar alleen niet altijd mee eens.
Julien had het een keer goed uitgelegd (ik heb hem een tijdje geleden gezien overigens). Het gaat meer om het sociaal zijn met iedereen, en van daaruit pas filteren.quote:Op maandag 11 juni 2012 17:58 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ook niet mee eens, atleast...
Je hebt wel gelijk als je het hebt over de ''kern'' want dat is gewoon zelfvermaak hoe dan ook, maar de bovenliggende intenties voor die zelfvermaak kan anders zijn.
[..]
Mja ergens wel, maar het is gecompiceerd, ik ben niet onzeker vind ik.
Ik weet niet waarom je depressief bent/was, maar een dergelijke periode kost mij iig veel energie en geeft veel twijfel over nagenoeg alles.quote:Op maandag 11 juni 2012 17:58 schreef kingtoppie het volgende:
Mja ergens wel, maar het is gecompiceerd, ik ben niet onzeker vind ik.
Wat hij daarnaast doet doet niks af van dat punt.quote:Op maandag 11 juni 2012 17:31 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het vrouwen ontmoeten is niet het enige wat hij doet. Hij maakt ook professionele foto's en is ook bezig met andere dingen.
"a child's mind"quote:Op maandag 11 juni 2012 18:01 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Julien had het een keer goed uitgelegd (ik heb hem een tijdje geleden gezien overigens). Het gaat meer om het sociaal zijn met iedereen, en van daaruit pas filteren.
Mooi stuk!quote:Op maandag 11 juni 2012 18:12 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
"a child's mind"
[ afbeelding ]
Dat laatste illustreert het probleem van een volwassen wereld: we verneuken het voor onszelf door verwachtingen, voorwaarden en ervaringen te laten gelden boven er gewoon zijn.
Levenslusteloosheid... Dat heeft bij mij niet zozeer met mijzelf als persoon te maken maar meer met hoe ik het leven meemaak eigenlijk.quote:Op maandag 11 juni 2012 18:10 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom je depressief bent/was, maar een dergelijke periode kost mij iig veel energie en geeft veel twijfel over nagenoeg alles.
Same here, de mechanieken erachter afbreken, analyseren en kijken wat je ermee kunt doen om de situatie te verbeteren lijkt me een goed begin. Maar daar ben ik ook pas net een krap half jaar mee bezig.quote:Op maandag 11 juni 2012 18:52 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Levenslusteloosheid... Dat heeft bij mij niet zozeer met mijzelf als persoon te maken maar meer met hoe ik het leven meemaak eigenlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |