-ballsquote:Op vrijdag 8 juni 2012 10:56 schreef Murvgeslagen het volgende:
Hier een heleboel moeilijke taal om maar niks tot weinig te zeggen.
Waar dit topic op neerkomt:
Just grow some balls...
- Jezelf zijn heeft ook te maken met "balls", zonder kan niet. Bals om jezelf te durven zijn en het opdoen van van de benodigde zelfkennis die je weer opdoet door buiten te komen, dus ook bals.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 11:05 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
-balls
-jezelf zijn in de puurste zin van het woord
-plezier hebben zonder dat de wanhoop ervan afstraalt
-heb je contact dan onderhoud je dat.
Das wel de kern. Of er dan gelebberd of geneukt wordt is totaal irrelevant IMO
Ballen groeien en zijn er niet spontaan. Dus begin bij jezelf.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 11:24 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
- Jezelf zijn heeft ook te maken met "balls", zonder kan niet. Bals om jezelf te durven zijn en het opdoen van van de benodigde zelfkennis die je weer opdoet door buiten te komen, dus ook bals.
- plezier hebben zonder wanhoop, komt weer door jezelf zijn.
- contact onderhouden kan dan weer omdat je plezier hebt en daarbij niet wanhopig bent.
Komt heel simplistisch gezegt gewoon op balls uit.
Als je nog veel aan dit soort obsessieve zelfreflectie doet ben je in ieder geval niet jezelf.
Begin eens een gewoon gesprekquote:Op vrijdag 8 juni 2012 13:10 schreef Kees.van.Loon het volgende:
Ik zit met ene probleem, Ik weet ook niet hoe je meisjes moet versieren. Ik ben altijd bang dat ze je gelijk gaan lopen afsnauwen ofzo. Als je ze neit aanstaat of omdat je mischien niet cool genoeg bent.
Zal aan het begin niet vanzelf gaan waarschijnlijk, maar gewoon regelmatig dames aanspreken, komt het vanzelf goed.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 13:10 schreef Kees.van.Loon het volgende:
Ik zit met ene probleem, Ik weet ook niet hoe je meisjes moet versieren. Ik ben altijd bang dat ze je gelijk gaan lopen afsnauwen ofzo. Als je ze neit aanstaat of omdat je mischien niet cool genoeg bent.
Zo is dat.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 13:14 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ballen groeien en zijn er niet spontaan. Dus begin bij jezelf.
Hoi Firefly!quote:Op vrijdag 8 juni 2012 13:35 schreef firefly3 het volgende:
Zelfvermaak is echt super belangrijk idd. Niet alleen in de kroeg, maar ook op straat.
Om te beginnen is aanspreken perfect ja. Al begin je alleen maar met "hoi" zeggen.
quote:
Bij dit vraag ik me dan weer af wat 'jezelf blijven/zijn' er mee te maken heeft. Ik ben altijd heel gemakkelijk in de omgang, ook in de rij bij de kassa of waar dan ook. Ik ken ook massa's mensen die dat juist niet zijn, en dus ook geen praatje aangaan in de supermarkt. Ben je dan jezelf als je je aanleert om dat wel te doen, of ben je jezelf als je accepteert dat dat niet is hoe jij bent?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:17 schreef 2LiterKaraf het volgende:
Wat ik me afvraag, firefly: hoe ben jij ertoe gekomen zo te leven zoals je nu doet? Is dat toeval? Was het bewust?
En een belangrijke vraag: ben je niet bang dat je hierin te ver gaat? Dat het toch een doel op zich wordt, dat het wel voelt alsof je leeft maar dat het eigenlijk toch oppervlakkig is? Denk je dat je het herkent als je straks iemand tegenkomt met wie je echt je hele leven lang samen wil zijn?
Ik denk dat er in de TS erg goeie tips staan. Allemaal stuk voor stuk kloppen ze, uit eigen ervaring. Het wordt echt heel snel steeds gemakkelijker. Zelf spreek ik alleen vrouwen aan die ik echt leuk vind bij het uitgaan. Ik ga niet iemand versieren puur om meer ervaring op te doen. Zo ben ik niet. Een praatje in de rij bij de kassa bij de supermarkt aanknopen is dan wel weer een goede manier om niet bang te zijn zomaar iemand aan te spreken (zoiets deed ik vroeger nooit, nu is het natuurlijk).
Het komt uiteindelijk allemaal echt neer op durven + jezelf zijn, zoals hierboven wordt gezegd... waarbij het dus ook wel belangrijk is dat je niet wanhopig moet zijn en niet moet overkomen alsof je op zoek bent (het in de TS genoemde scannen). Wel wanhopig zijn en doen alsof je niet wanhopig bent werkt niet, dan ben je jezelf niet. Het is ook voor jezelf heel goed om jezelf wat dat betreft te verbeteren: wees blij met jezelf en je leven. Ben je er niet blij mee, verander dan dingen, ga dán pas op zoek naar een partner
Ook belangrijk: spreek het leukste meisje / de leukste vrouw aan. Ga er echt voor. Out of your league zijn, dat kan, maar meestal is dat een zelfvertrouwen-league. Gewoon aanspreken dus!
Trouwens: geen alcohol bij het uitgaan en dan mensen aanspreken, dat werkt echt heel goed. Had ik nooit gedacht omdat ik vroeger altijd wat dronk voordat ik vrouwen durfde aan te spreken.
Inderdaadquote:Op vrijdag 8 juni 2012 10:56 schreef Murvgeslagen het volgende:
Hier een heleboel moeilijke taal om maar niks tot weinig te zeggen.
Waar dit topic op neerkomt:
Just grow some balls...
Dat is een goede vraag.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bij dit vraag ik me dan weer af wat 'jezelf blijven/zijn' er mee te maken heeft. Ik ben altijd heel gemakkelijk in de omgang, ook in de rij bij de kassa of waar dan ook. Ik ken ook massa's mensen die dat juist niet zijn, en dus ook geen praatje aangaan in de supermarkt. Ben je dan jezelf als je je aanleert om dat wel te doen, of ben je jezelf als je accepteert dat dat niet is hoe jij bent?
Ik denk ook wel eens achteraf: "dat was misschien niet zo'n handige opmerkingquote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:34 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat is een goede vraag.
Het antwoord ligt denk ik bij het antwoord op de vraag: voel je je geremd? Wil je iets en doe je het niet, bijvoorbeeld omdat je niet durft? Dan handel je waarschijnlijk niet als jezelf.
Wanneer je handelt zonder twijfels, tijdens en achteraf, dan handel je puur uit intentie. Iets waar Firefly op doelt in dit topic. Zelfkritiek mag daarbij best, is goed zelfs. Daarmee toets je je intenties.
De truc is die zelfkritiek toe te passen tijdens het denken, zodat je handelingen zo zijn dat je erachter staat. Het ego is dan niet langer een rem, maar een instrument om je leven vorm te geven. Uiteraard altijd met het besef dat je fouten kan en mág maken, en dat de controle die je je denkt te hebben zeer beperkt is. Kortom, bewuste overgave aan het moment.
Voor mij geldt het in het algemeen, maar heb dan ook weinig problemen met contacten leggen. Ik ben ook niet uit op een vriendin of scharrel, dus dat helpt ook wel denk ik. Mocht ik een dame ontmoeten waarmee ik iets zou kunnen opbouwen, dan gebeurt dat of het gebeurt niet. Ik zie persoonlijk meer nadelen dan voordelen wanneer je je als een ander persoon gaat opstellen, een andere rol gaat aannemen. Vroeg of laat komt toch de ware aard naar boven. En wat dan?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk ook wel eens achteraf: "dat was misschien niet zo'n handige opmerking" maar ach, wat maakt het uit!
Dat geremd voelen of niet vind ik inderdaad wel een goede. Toch komt dan bij mij de kanttekening: als je je darin geremd voelt, is het dan iets dat je alleen probeert te veranderen bij vrouwen/mannen (streep door welk geslacht niet van belang is), of is het iets dat je in het algemeen dan wil veranderen? Ik klets net zo gemakkelijk met vrouwen als met mannen, dat maakt me niet uit. En ik val echt alleen op mannen
Dus ik ben gewoon mezelf als ik een beetje klets. Ik ben NIET mezelf als ik alleen klets/contact maak met mannen.
Wat ik bedoel is inderdaad geremd zijn. Lastig uit te leggen merk ik wel nu ik erover nadenk. Ik voel me nu veel natuurlijker dan voorheen, veel prettiger en vrijer. Ik dacht altijd dat ik een heel introvert persoon was maar nu voel ik dat ik dat toch echt niet ben. Kan best zijn dat het wat dat betreft met mijn persoonlijke situatie te maken heeft trouwens hoor, en dat anderen de ommeslag minder sterk zullen ervaren (ben ik ook wel benieuwd naar bij firefly trouwens!).quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bij dit vraag ik me dan weer af wat 'jezelf blijven/zijn' er mee te maken heeft. Ik ben altijd heel gemakkelijk in de omgang, ook in de rij bij de kassa of waar dan ook. Ik ken ook massa's mensen die dat juist niet zijn, en dus ook geen praatje aangaan in de supermarkt. Ben je dan jezelf als je je aanleert om dat wel te doen, of ben je jezelf als je accepteert dat dat niet is hoe jij bent?
Via een maat van me was ik er achter gekomen. Zelf keek ik er heel kritisch naar. Hij zei dat er "mensen bestonden die beter waren en meer hunzelf waren". Toen reageerde ik vanuit mijn eigen ego, en voelde ik me aangevallen. Toen ik mezelf erin ging verdiepen vond ik het interessant om te horen wat allemaal de mogelijkheden waren en hoorde ik typische dingen die ik zelf ook had. De terughoudendheid en de barriere's die ik voor mezelf had. Steeds meer begon ik te begrijpen dat je als mens daadwerkelijk kunt veranderen en oneindig kunt doorgroeien.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:17 schreef 2LiterKaraf het volgende:
Wat ik me afvraag, firefly: hoe ben jij ertoe gekomen zo te leven zoals je nu doet? Is dat toeval? Was het bewust?
En een belangrijke vraag: ben je niet bang dat je hierin te ver gaat? Dat het toch een doel op zich wordt, dat het wel voelt alsof je leeft maar dat het eigenlijk toch oppervlakkig is? Denk je dat je het herkent als je straks iemand tegenkomt met wie je echt je hele leven lang samen wil zijn?
Ik denk dat er in de TS erg goeie tips staan. Allemaal stuk voor stuk kloppen ze, uit eigen ervaring. Het wordt echt heel snel steeds gemakkelijker. Zelf spreek ik alleen vrouwen aan die ik echt leuk vind bij het uitgaan. Ik ga niet iemand versieren puur om meer ervaring op te doen. Zo ben ik niet. Een praatje in de rij bij de kassa bij de supermarkt aanknopen is dan wel weer een goede manier om niet bang te zijn zomaar iemand aan te spreken (zoiets deed ik vroeger nooit, nu is het natuurlijk).
Het komt uiteindelijk allemaal echt neer op durven + jezelf zijn, zoals hierboven wordt gezegd... waarbij het dus ook wel belangrijk is dat je niet wanhopig moet zijn en niet moet overkomen alsof je op zoek bent (het in de TS genoemde scannen). Wel wanhopig zijn en doen alsof je niet wanhopig bent werkt niet, dan ben je jezelf niet. Het is ook voor jezelf heel goed om jezelf wat dat betreft te verbeteren: wees blij met jezelf en je leven. Ben je er niet blij mee, verander dan dingen, ga dán pas op zoek naar een partner
Ook belangrijk: spreek het leukste meisje / de leukste vrouw aan. Ga er echt voor. Out of your league zijn, dat kan, maar meestal is dat een zelfvertrouwen-league. Gewoon aanspreken dus!
Trouwens: geen alcohol bij het uitgaan en dan mensen aanspreken, dat werkt echt heel goed. Had ik nooit gedacht omdat ik vroeger altijd wat dronk voordat ik vrouwen durfde aan te spreken.
De uiteindelijke truc is natuurlijk om dat eerste stemmetje en die tweede samen te voegen, om niet langer die verwarring in het hoofd te krijgen. Dat zou je wel eens zelfvertrouwen kunnen noemen.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:43 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Via een maat van me was ik er achter gekomen. Zelf keek ik er heel kritisch naar. Hij zei dat er "mensen bestonden die beter waren en meer hunzelf waren". Toen reageerde ik vanuit mijn eigen ego, en voelde ik me aangevallen. Toen ik mezelf erin ging verdiepen vond ik het interessant om te horen wat allemaal de mogelijkheden waren en hoorde ik typische dingen die ik zelf ook had. De terughoudendheid en de barriere's die ik voor mezelf had. Steeds meer begon ik te begrijpen dat je als mens daadwerkelijk kunt veranderen en oneindig kunt doorgroeien.
Op mijn reis merk ik dat het juist minder oppervlakkig wordt. Ik merk wel dat ik wel vaker dezelfde types tegen kom, maar het lukt me ook om sneller een diepere band te krijgen. Gesprekken met vrouwen kunnen oppervlakkig lijken vanaf het oppervlak, maar zijn veel diepgaander in belevenis. Meer zelfexpressie, en voor de vrouw sterker op emotioneel vlak. Veel sneller en sterker een man-vrouw interactie. Het herkennen van zo'n mogelijke band gaat ook veel sneller. Het is makkelijker om te zien wie goed bij je past en wie niet.
De dingen die je doet zijn in principe dezelfde dingen die ik ook doe. Vooral voor de leukste gaan met zo weinig mogelijk "interne excuusjes om niet te gaan". Je eerste gedachte is meestal jezelf, je tweede gedachte niet. Wat ik merk is dat je soms eerst kunt denken "wow ik ga ervoor", en als tweede komt er soms een excuusje in je hoofd om niet op haar af te stappen zoals: diegene naast haar is vast haar vriend. Of: "ze zit in een groep van 5 vrouwen veel plezier te maken en ze staat te ver weg, ik wil hun niet storen". Deze excuusjes zijn er een stuk minder als je inderdaad sociale momentum hebt opgebouwd gedurende de dag, week, maand enz. Deze momentum (of aanloopje) is echt handig voor het benaderen van het volgende pareltje. Je bent dan zo op je gemak.
Ja klopt, het wordt alsmaar 1 geheel. Dit zelfvertrouwen kan tot het oneindige doorgroeien.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:51 schreef Gray het volgende:
[..]
De uiteindelijke truc is natuurlijk om dat eerste stemmetje en die tweede samen te voegen, om niet langer die verwarring in het hoofd te krijgen. Dat zou je wel eens zelfvertrouwen kunnen noemen.
Meer voor het Nu-topic, maar past hier ook goed: Meh, niet welke ik bedoelde.
Het ligt er aan vanuit welk oogpunt je komt. Kom je van een punt van arrogantie (fout), of kom je van een plek van meerwaarde voor de omgeving (goed). Je kan een zodanig leuk persoon zijn dat het allemaal niet uitmaakt. Vaak genoeg komt het overigens voor dat het gewoon een broer of kennis of normale vriend is die er naast staat, die dan ook gewoon gezellig mee komt praten.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:55 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het niet per se getuigen van 'jezelf zijn' als je met verkeerde bedoelingen (versierbedoelingen dus) een meisje benadert dat met een jongen, wellicht haar vriend, samen is. Als je toevallig in de rij staat bij de kassa en er is contct, prima, maar een vesierpoging? Neuh, dat vind ik eigenlijk getuigen van weinig fatsoen of arrogantie.
Ik vind het trouwens ook wel van een zekere arrogantie getuigen om mannen die "meer zichzelf"zijn (nog meer dan jezelf zijn kan bijna niet, lijkt me) 'beter' te noemen.
Wat firefly bedoelt is dat er geen excuusjes zijn om géén versierpoging te doen: vaak is die man haar vriend niet, en dat vriendengroepje is ook geen excuus. Verder gaat het niet om pickup artists hier maar echt om jezelf zonder remmingen te zijn.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:55 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het niet per se getuigen van 'jezelf zijn' als je met verkeerde bedoelingen (versierbedoelingen dus) een meisje benadert dat met een jongen, wellicht haar vriend, samen is. Als je toevallig in de rij staat bij de kassa en er is contct, prima, maar een vesierpoging? Neuh, dat vind ik eigenlijk getuigen van weinig fatsoen of arrogantie.
Ben ik het helemaal mee eens!quote:Ik vind het trouwens ook wel van een zekere arrogantie getuigen om mannen die "meer zichzelf"zijn (nog meer dan jezelf zijn kan bijna niet, lijkt me) 'beter' te noemen.
Tot in overmoed?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:59 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ja klopt, het wordt alsmaar 1 geheel. Dit zelfvertrouwen kan tot het oneindige doorgroeien.
De beste manier om een vrouwenhand vast te pakken is de natuurlijke manier: Wat voor jou het beste aanvoelt. Dat is geen truukje maar je gevoel volgen. De natuur heeft dit allemaal al voor ons gezorgd.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:05 schreef 2LiterKaraf het volgende:
[..]
Wat firefly bedoelt is dat er geen excuusjes zijn om géén versierpoging te doen: vaak is die man haar vriend niet, en dat vriendengroepje is ook geen excuus. Verder gaat het niet om pickup artists hier maar echt om jezelf zonder remmingen te zijn.
Overigens heb ik wel het gevoel dat het bij firefly een soort pickup artist-achtig iets is, hij heeft het bijv. over beste manier om de hand van een vrouw vast te houden etc., en dat vind ik toch richting het trucerige gaan waarbij je iets doet puur omdat je weet dat het goed werkt. De grens tussen pickup artist-achtige dingen en gewoon veel zelfvertrouwen hebben kan wel erg dun zijn denk ik. Volgende vraag is misschien of het erg is als je soms trucjes gebruikt, want volgens mij kan het voor een vrouw toch ook wel heel fijn/goed voelen als je 'precies goed' wordt benaderd door een man...
[..]
Ben ik het helemaal mee eens!
[..]
Tot in overmoed?
Ik weet niet of ik nog wel helemaal mezelf ben als ik een oneindig zelfvertrouwen zou hebben hoor. Ik denk wel dat dit echt een risico is als je hier zo intensief mee bezig bent.
Jup. Kansen pakken.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:11 schreef Gray het volgende:
Kom toevallig net dit tegen en vond het heel toepasselijk:
[ afbeelding ]
In principe is het ook raar. De normen en waarden van de maatschappij zijn in principe allemaal bedenkelijk. Seks enzo is vrij taboe, terwijl het iets natuurlijks is. Waarom kunnen we bijvoorbeeld niet met ons geslachtsorganen over straat lopen terwijl dit heel natuurlijk is? (Niet dat ik daar een voorstander van ben, maar ik geef even een voorbeeld). Het is ook raar om te weten dat persoonlijkheid heel dynamisch en vloeibaar is, het lijkt wel een "hack". Pas nadat we onze arm omhoog hebben gedaan worden we er pas zelfbewust van dat we die arm omhoog doen. Zijn we slaven van onze hersens? Hoe echt is liefde dan nog? Om nog dieper te gaan, ons dna wilt zich verspreiden, en bekommert zich er niet om hoe we voelen. Het wilt energie besparen en de kansen op nageslacht zoveel mogelijk vergroten. Welcome to the matrixquote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:20 schreef miss_sly het volgende:
Ja, die is goed en waar! Maar zoals ik al eerder zei: voor mij gevoel heeft dat niets te maken met vrouwen (of mannen) versieren, maar hoe je in het leven staat en je omgang met mensen in het algemeen. Ik krijg een heel raar gevoel bij de posts van firefly, zelfs als ze soms best OK klinken. Ergens klinkt het te veel als onecht en alleen gericht op vrouwen versieren en scoren. DE man worden, zeg maar.
En waar komt dat hele bewustzijn nou eigenlijk vandaan?!quote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:32 schreef firefly3 het volgende:
[..]
In principe is het ook raar. De normen en waarden van de maatschappij zijn in principe allemaal bedenkelijk. Seks enzo is vrij taboe, terwijl het iets natuurlijks is. Waarom kunnen we bijvoorbeeld niet met ons geslachtsorganen over straat lopen terwijl dit heel natuurlijk is? (Niet dat ik daar een voorstander van ben, maar ik geef even een voorbeeld). Het is ook raar om te weten dat persoonlijkheid heel dynamisch en vloeibaar is, het lijkt wel een "hack". Pas nadat we onze arm omhoog hebben gedaan worden we er pas zelfbewust van dat we die arm omhoog doen. Zijn we slaven van onze hersens? Hoe echt is liefde dan nog? Om nog dieper te gaan, ons dna wilt zich verspreiden, en bekommert zich er niet om hoe we voelen. Het wilt energie besparen en de kansen op nageslacht zoveel mogelijk vergroten. Welcome to the matrix
Dat laatste, da's ook een beetje het risico denk ik. Niet bedoeld als een aanval richting firefly ofzo, absoluut niet, maar wel echt iets om rekening mee te houden.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:20 schreef miss_sly het volgende:
Ja, die is goed en waar! Maar zoals ik al eerder zei: voor mij gevoel heeft dat niets te maken met vrouwen (of mannen) versieren, maar hoe je in het leven staat en je omgang met mensen in het algemeen. Ik krijg een heel raar gevoel bij de posts van firefly, zelfs als ze soms best OK klinken. Ergens klinkt het te veel als onecht en alleen gericht op vrouwen versieren en scoren. DE man worden, zeg maar.
Zelfvertrouwen minus bescheidenheid maakt zelfoverschatting.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:46 schreef 2LiterKaraf het volgende:
[..]
Dat laatste, da's ook een beetje het risico denk ik. Niet bedoeld als een aanval richting firefly ofzo, absoluut niet, maar wel echt iets om rekening mee te houden.
Ik denk dat het best mogelijk is dat je overmoedig wordt en dingen gaat doen om je zelfvertrouwen nóg verder te verbeteren en dat een soort obsessie wordt, zonder dat je er zelf erg in hebt. Dat bedoel ik dus. Want zelfs "jezelf zijn" is iets wat je met mate moet doen.
Soms is het gewoon gezond om geremd te worden. Die remmingen zijn immers ook dingen die door de natuur zijn ingebouwd, en die zijn in de tegenwoordige tijd heus niet totaal overbodig hoor. Stel je bijvoorbeeld voor dat echt iedereen 100% zonder remmingen achter vrouwen aan zou gaan. Dat moet je ook niet echt willen geloof ik
Daar ben ik nog lang niet, zulke mensen bestaan amper (of die gaan de gevangenis in). Ik denk dat er minstens nog 10 jaar overheen zou moeten gaan voordat ik zó erg extreem zou kunnen zijn. Ik ben nog vrij bescheiden eigenlijk.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:46 schreef 2LiterKaraf het volgende:
[..]
Dat laatste, da's ook een beetje het risico denk ik. Niet bedoeld als een aanval richting firefly ofzo, absoluut niet, maar wel echt iets om rekening mee te houden.
Ik denk dat het best mogelijk is dat je overmoedig wordt en dingen gaat doen om je zelfvertrouwen nóg verder te verbeteren en dat een soort obsessie wordt, zonder dat je er zelf erg in hebt. Dat bedoel ik dus. Want zelfs "jezelf zijn" is iets wat je met mate moet doen.
Soms is het gewoon gezond om geremd te worden. Die remmingen zijn immers ook dingen die door de natuur zijn ingebouwd, en die zijn in de tegenwoordige tijd heus niet totaal overbodig hoor. Stel je bijvoorbeeld voor dat echt iedereen 100% zonder remmingen achter vrouwen aan zou gaan. Dat moet je ook niet echt willen geloof ik
Waarom niet eigenlijk?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:20 schreef miss_sly het volgende:
Firefly wordt ook heus wel afgewezen. Het punt is alleen dat je je daardoor niet uit het veld moet laten slaan en door moet gaan. Niet bij de pakken neerzetten.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 18:01 schreef Gray het volgende:
[..]
Zelfvertrouwen minus bescheidenheid maakt zelfoverschatting.
Natuurlijk wordt ie afgewezen, maar dat maakt helemaal niet uit.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 18:08 schreef 2LiterKaraf het volgende:
[..]
Firefly wordt ook heus wel afgewezen. Het punt is alleen dat je je daardoor niet uit het veld moet laten slaan en door moet gaan. Niet bij de pakken neerzetten.
Zelfoverschatting is wanneer ze je afwijst omdat je niet leuk bent en je toch blijft hangen omdat je overtuigd bent dat ze je onmogelijk niet leuk kan vinden.quote:Maarja, wanneer is het dan zelfoverschatting? Is het zelfoverschatting als je door blijft gaan terwijl je toch (in absolute aantallen) vaak wordt afgewezen? Of is het dan gewoon veel doorzettingsvermogen? Heeft ook niet per se met bescheidenheid te maken denk ik.
Eens.quote:Het heeft ook niet heel veel zin om hier al te diep filosofisch op in te gaan denk ik, want dat doen we nu wel.
Lijkt me leuk.quote:Om te voorkomen dat we in cirkels gaan praten enzo, wil ik weleens van jou, firefly, horen waar jij graag over wil discussiëren in dit topic. Of wat je ons wil vertellen of juist vragen
Wat ik graag wil weten is of jullie ervaring hebben met vrouwen overdag benaderen die jullie leuk vinden, zoals bijvoorbeeld op het station of gewoon op straat. En of jullie ook open minded zijn ivm fysiek contact in zulke situaties. Zelf heb ik wel ervaring overdag, maar het kan nog veel beter vind ik.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 18:08 schreef 2LiterKaraf het volgende:
[..]
Firefly wordt ook heus wel afgewezen. Het punt is alleen dat je je daardoor niet uit het veld moet laten slaan en door moet gaan. Niet bij de pakken neerzetten.
Maarja, wanneer is het dan zelfoverschatting? Is het zelfoverschatting als je door blijft gaan terwijl je toch (in absolute aantallen) vaak wordt afgewezen? Of is het dan gewoon veel doorzettingsvermogen? Heeft ook niet per se met bescheidenheid te maken denk ik.
Het heeft ook niet heel veel zin om hier al te diep filosofisch op in te gaan denk ik, want dat doen we nu wel.
Om te voorkomen dat we in cirkels gaan praten enzo, wil ik weleens van jou, firefly, horen waar jij graag over wil discussiëren in dit topic. Of wat je ons wil vertellen of juist vragen
Alle ervaringen vind ik leuk om te horen. Ik denk dat het ook een kwestie is van je (oa seksuele) gevoelens openen als je ook gewoon overdag over straat loopt. Je spreekt iemand aan omdat je diegene interessant/leuk/geil of wat dan ook vind, net zoals in de kroeg. Omstandigheden zoals in een winkelstraat of gewoon op een middag op een pleintje of vrouwen die ergens in het gras zitten horen hier ook bij.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 18:53 schreef 2LiterKaraf het volgende:
Ik heb er vaak geen behoefte aan (reis ook niet met het OV, dat scheelt wel denk ik). Ik voel me ook prettig zonder dat contact. Die enkele keer dat ik iemand echt fascinerend vind zou ik het misschien kunnen doen, maar da's niet zo heel vaak
Fysiek contact in een club met luide muziek lijkt me ook een stuk natuurlijker dan op straat. Misschien kun je verduidelijken wat/waar/wanneer jij dan doet: waarom spreek je iemand aan, in welke situaties en waar gaat zo'n gesprek dan over?
Nee, vrouwen benaderen op straat is vermoedelijk zinloos. Misschien dat jouw cijfers anders zijn, maar ik vermoed van de honderd vrouwen die je aanspreekt dat je van 20 een telefoonnummer krijgt, waarvan de helft niet opneemt en dat je misschien met drie van die vrouwen een keer afspreekt en daarvan beland je er met EEN in bed!quote:Op vrijdag 8 juni 2012 18:47 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Wat ik graag wil weten is of jullie ervaring hebben met vrouwen overdag benaderen die jullie leuk vinden, zoals bijvoorbeeld op het station of gewoon op straat. En of jullie ook open minded zijn ivm fysiek contact in zulke situaties. Zelf heb ik wel ervaring overdag, maar het kan nog veel beter vind ik.
Vroeger dacht ik ook dat het zinloos was, maar het wordt ook alsmaar makkelijker. Mijn cijfers zijn inderdaad anders. Overdag heeft het flinke voordeel dat je elkaar beter verstaat. Het is vind ik een zelfvertrouwen opbouwen in welke omgeving je ook zit. Woensdag had ik overigens een "instant date" op deze manier. Het was de 2e of 3e meid die ik die dag aansprak. Toeval hoort er ook bij uiteraard, maar alles is mogelijk.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 19:12 schreef dark.passenger het volgende:
[..]
Nee, vrouwen benaderen op straat is vermoedelijk zinloos. Misschien dat jouw cijfers anders zijn, maar ik vermoed van de honderd vrouwen die je aanspreekt dat je van 20 een telefoonnummer krijgt, waarvan de helft niet opneemt en dat je misschien met drie van die vrouwen een keer afspreekt en daarvan beland je er met EEN in bed!
Ik hou van Zuid-Amerikaanse muziek, salsadansen en een biertje. Op salsafeestjes voel ik me op mijn gemak, daar kost het me geen moeite om met chicas in contact te komen en ze te versieren!
Zo "goed(relaxed)" ben ik nog lang niet dat ik dat elke dag kan. 100% consistentie bestaat eigenlijk niet. Iemand genaamd "Evil stifler" zit er tijdens de dag misschien het dichtst bij. Als hij gewoon geil is stapt hij uit zijn huis en neemt dan iemand weer terug mee naar zijn huis. Maar of je zo extreem wilt worden is een ander verhaal.. Maar als je vrijgezel bent, en je kan het, why not.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 19:38 schreef 2LiterKaraf het volgende:
Ik zou erg onrustig worden als ik mijn seksuele gevoelens 'open' op straat. Bovendien zou ik geen tijd meer over hebben als ik elke dag op straat of waar dan ook een date zou scoren![]()
Ja ik snap het en vind het wel gaaf dat je gegroeid bent! Maar als je moest kiezen tussen internet porno/masturbatie en daadwerkelijk de mogelijkheid hebben om naar buiten te lopen en een vrouw naar binnen mee te nemen, ga ik toch liever voor het tweede. De kansen zijn er. Laatst had ik voor mezelf bijvoorbeeld een enorme kans verpest, maar het had daadwerkelijk één van mijn droom fantasiën kunnen worden die werkelijkheid werd. Puur omdat ik van die beperkende gedachtes in mijn hoofd had zitten.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 19:52 schreef 2LiterKaraf het volgende:
Why not: omdat ik ook weer niet zo ben dat ik het wil of nodig heb, I guess.
Mij heeft het gewoon heel erg geholpen dat ik een bepaald soort relaxedheid over me heen heb gekregen en veel meer durf qua mensen aanspreken nu, een stuk meer dan de gemiddelde man (zie eerdere posts hierover in dit topic). Daar ben ik verder content mee.
Ik heb nu wel vaker dates enzo maar ik heb er geen behoefte aan om echt iedereen die ik kan krijgen het bed in te krijgen ofzo, of om met al die personen te daten. Ik kom er bij het uitgaan ook nooit zo enorm veel tegen die ik echt heel interessant vind. En overdag heb ik echt minder behoefte eraan.
Voor mij is dat wel prima zo. Misschien heb ik gewoon een gematigdere persoonlijkheid dan jij
Le threesome?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 19:57 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ja ik snap het en vind het wel gaaf dat je gegroeid bent! Maar als je moest kiezen tussen internet porno/masturbatie en daadwerkelijk de mogelijkheid hebben om naar buiten te lopen en een vrouw naar binnen mee te nemen, ga ik toch liever voor het tweede. De kansen zijn er. Laatst had ik voor mezelf bijvoorbeeld een enorme kans verpest, maar het had daadwerkelijk één van mijn droom fantasiën kunnen worden die werkelijkheid werd. Puur omdat ik van die beperkende gedachtes in mijn hoofd had zitten.
Tweeling zussen ... Kom ik die tweeling zussen en een blondje tegen in de trein na het stappen. Ze waren ook een beetje aangeschoten. Beetje zitten knuffelen met 1 van die zusjes, daarna met die blonde. Buiten bij het station verder gegaan. Maar de één moest pissen en snel naar huis dus, maar ik moest de andere kant op. In plaats van dat ik aanbood dat ik wel ging fietsen en 1 op de zadel kon zitten, ging meneer firefly3 gedag zeggenquote:
Ik ben mezelf, en ik ben niet op de versiertoer. Nooit meer, tegenwoordig, want ik ben zeer gelukkig met mijn vriend.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 18:08 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Waarom niet eigenlijk?
In welk opzicht heeft ''jezelf zijn'' En daar zelfvertrouwen uit halen omdat dat het enige is wat je kunt doen, niks te maken met versieren?
De vrouwen die naar de kroeg gaan winkelen toch ook soms weleens???quote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:02 schreef El_Matador het volgende:
In het vliegtuig leuke meiden ontmoet, 1 keer een date aan overgehouden. Verder ben ik meer van het dansen, voor mij de ideale manier van versieren.
Ik zou uit die comfortzone kunnen stappen en zelfverzekerdheid is nooit het probleem, maar ik heb het op straat vaal al te druk.
Leuk praten met winkelmeisjes is ook prima, maar heb niet vaak dat ze datewaardig zijn...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |