Dat zie je totaal verkeerd over mijquote:Op donderdag 7 juni 2012 18:23 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik deel je standpunt volledig.
[..]
Wat je hier omschrijft is het ego dat zichzelf een andere vorm wil geven om jou (diegene die ervaart) te overtuigen dat het dan ineens okay is. Het is projectie in de toekomst, wishful thinking, en derhalve ego. Zie je waar ik op doel?
[..]
Je zelfbeeld waarde geven, en zeker die vergelijken met anderen is wederom ego-denken.
Zelfvertrouwen doet mij denken aan het ego dat zichzelf en de luisteraar (jij) vertelt dat het goed doet. Zo van: "Kijk eens, ik ben goed! Laat mij maar leiden!"
Wie geeft hier aan wie toestemming om wie te zijn? Dit komt op mij over als een ego dat beschrijft dat het er niet is.quote:Op donderdag 7 juni 2012 18:33 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dat zie je totaal verkeerd over mijDe hersenverbindingen die aangemaakt worden zijn de hersenverbindingen die je vroeger eigenlijk altijd al had. Dat je kunt doen wat je wilt zonder bevestiging te zoeken naar de buitenwereld. De hersenverbindingen die je als kind had. Zonder al die vervuiling dat er later is ingekomen.
Ik heb het over daadwerkelijk zelfvertrouwen, dus waarbij je jezelf toestemming geeft om jezelf te zijn in verschillende omgevingen. Ik geef mezelf geen waarde meer aan externe factoren, maar dat ik mijn eigen intenties volg. Uiteraard kan de ego net als bij elke mens af en toe naar binnen slippen.
In de aanname dat het volledig van jezelf afhangt wel ja. Alleen zal je ook de ander in je verhaal moeten betrekken. Plus dat je schrijft:quote:Het is net als vaak een sport beoefenen. Op een gegeven moment heb je daadwerkelijk zelfvertrouwen dat niet ego gebaseerd is. Je weet dat je het kan en is niet ego gebaseerd. Hetzelfde als dat je weet dat je haar gewoon kunt zoenen etc.
Weten is ego-gebaseerd, al bedoel je volgens mij eerder aanvoelen.quote:Je weet dat je het kan en is niet ego gebaseerd
Op wie of wat is dit een reactie, want ik zie het verband niet?quote:Op donderdag 7 juni 2012 18:38 schreef firefly3 het volgende:
Jezelf op dit moment een "groei eindstation" toekennen lijkt eerder ego basedJe veranderd als persoon, of je dat wilt of niet. Dit kan je versnellen/vertragen afhankelijk van wat je momenteel doet. Zo kan ik zelfvertrouwen ontwikkelen door te gaan basketballen bijv. Nu zou ik de zelfvertrouwen niet hebben om in een wedstrijd te spelen. Het is dan allemaal nieuw voor mij. Dit is de reden ook dat sommige voetballers worden uitgekozen met heel veel ervaring. Die hebben nog meer zelfvertrouwen.
Ik denk dat je het zo heel goed verwoord, het klinkt als een soort truc om te leren dat je iets kan om op die manier iets te bewijzen aan/over jezelf om vervolgens te zeggen dat je het niet nodig hebt maar er wel mee door gaat én met het idee er nog beter in (te moeten) worden én oppassen dat je jezelf niet met anderen gaat vergelijken.quote:Op donderdag 7 juni 2012 19:06 schreef Gray het volgende:
Ik denk simpelweg dat de voorgestelde levenswijze om vrouwen te ontmoeten een complexe ego-truc is, doordat pretendeert de volgelingen los te maken van het ego, maar eerder het ego lijken te overtuigen van het loskomen van zichzelf. Klinkt heel verwarrend, maar dat is het ook.
De illusie hier is dat wanneer je aan bepaalde voorwaarden voldoet, je controle hebt over het wel of niet versieren van een vrouw, en controle hebt over jezelf. Zeggen dat je jezelf kent en bent, zegt slechts dat je niet weet wat de zelf eigenlijk inhoudt. Weten dat je jezelf nooit zal leren kennen is ironisch genoeg juíst zelfkennis.
Jezelf toestemming geven om iets te doen is niet ego gebaseerd. Daarmee bedoel ik dus de dingen doen die je als kind zijnde zeg maar ook zou doen. De dingen met je eigen intenties. De dingen waarmee mensen vaak zichzelf geen toestemming voor geven.quote:Op donderdag 7 juni 2012 19:06 schreef Gray het volgende:
[..]
Wie geeft hier aan wie toestemming om wie te zijn? Dit komt op mij over als een ego dat beschrijft dat het er niet is.
[..]
In de aanname dat het volledig van jezelf afhangt wel ja. Alleen zal je ook de ander in je verhaal moeten betrekken. Plus dat je schrijft:
[..]
Weten is ego-gebaseerd, al bedoel je volgens mij eerder aanvoelen.
Ik denk simpelweg dat de voorgestelde levenswijze om vrouwen te ontmoeten een complexe ego-truc is, doordat pretendeert de volgelingen los te maken van het ego, maar eerder het ego lijken te overtuigen van het loskomen van zichzelf. Klinkt heel verwarrend, maar dat is het ook.
De illusie hier is dat wanneer je aan bepaalde voorwaarden voldoet, je controle hebt over het wel of niet versieren van een vrouw, en controle hebt over jezelf. Zeggen dat je jezelf kent en bent, zegt slechts dat je niet weet wat de zelf eigenlijk inhoudt. Weten dat je jezelf nooit zal leren kennen is ironisch genoeg juíst zelfkennis.
[..]
Op wie of wat is dit een reactie, want ik zie het verband niet?
Het mee doorgaan is puur voor het plezier van het moment wat je beleeft, het avontuur. Niet het resultaat is je doel, maar de reis er naartoe. Zoals alles in het leven. Daar moet je van kunnen genieten. Dat je er beter van wordt is een logisch gevolg. Op het moment moet je helemaal niet bezig zijn met zelfontwikkeling maar gewoon genieten van haar. Dat de titel te catchy is geef ik toe.quote:Op donderdag 7 juni 2012 19:17 schreef Canillas het volgende:
[..]
Ik denk dat je het zo heel goed verwoord, het klinkt als een soort truc om te leren dat je iets kan om op die manier iets te bewijzen aan/over jezelf om vervolgens te zeggen dat je het niet nodig hebt maar er wel mee door gaat én met het idee er nog beter in (te moeten) worden én oppassen dat je jezelf niet met anderen gaat vergelijken.
Waar het topic (in ieder geval gedeeltelijk) om draait is natuurlijk prima; dingen leren, ervaringen op doen maar dat is toch gewoon waar het leven sowieso om draait? Het hele ''vrouwen ontmoeten als levensstijl'' klinkt niet echt op z'n plaats, omdat het dan slechts een uiting zou zijn van een principe wat voor alle bezigheden op gaat. Waarom geen ''Knikkeren als levensstijl?
En als je begrijpt dat dit zo werkt waarom het dan niet breder in zetten?
Tuurlijk wel!quote:Op donderdag 7 juni 2012 19:20 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Jezelf toestemming geven om iets te doen is niet ego gebaseerd. Daarmee bedoel ik dus de dingen doen die je als kind zijnde zeg maar ook zou doen. De dingen met je eigen intenties. De dingen waarmee mensen vaak zichzelf geen toestemming voor geven.
Blind je intenties volgen zegt mij dat je je identificeert met het ego. Het enige verschil is dat je je ego niet langer hoort praten terwijl je 'je ding doet'. De vraag die echt wel belangrijk is om te stellen aan jezelf is: zijn al mijn intenties wel de mijne? Ik meen dat zodra je deze vraag hebt verkend je alsnog kan vertrouwen op je intenties, maar dan ben je in ieder geval bewust bezig met je daadwerkelijk eigen intenties volgen.quote:Uiteraard hangt alles aan jezelf, want je moet je niet concentreren op eindresultaat maar alleen op je intenties volgen. Daarom kan het niet ego gebaseerd zijn, wel als je voldoening gaat krijgen voor resultaten. Dat is juist wat je niet moet doen, je moet de voldoening krijgen vanuit de actie die je onderneemt = jezelf zijn. Je hebt nooit controle over het wel of niet versieren van een vrouw. Dat controle gevoel moet je geheel loslaten. Wat je wel moet weten is dat je meer kans maakt als je meer je eigen intenties volgt = niet ego gebaseerd. Maar dan nog alsnog losgekoppeld van enige waarde van je eind resultaat. Snap je?
Ach so!quote:Het laatste stukje is bedoelt voor iedereen die zichzelf als eindstation ziet momenteel.
Jezelf toestemming geven om iets te doen, bedoel ik dus meer in het spectrum van: Jezelf niet weerhouden om iets te gaan doen. In het dagelijks leven zijn we constant bezig met het weerhouden van onszelf (vanwege social conditioning). We houden ons continue tegen om onszelf te kunnen zijn, bewust en zelfs op zwaar onbewust niveau. Geef jezelf toestemming om je ware zelf te zijn en meer te reageren op je impulsen.quote:Op donderdag 7 juni 2012 19:32 schreef Gray het volgende:
[..]
Tuurlijk wel!Want wie geeft nou wie toestemming? Denk jij trouwens dat kinderen geen ego hebben?
[..]
Blind je intenties volgen zegt mij dat je je identificeert met het ego. Het enige verschil is dat je je ego niet langer hoort praten terwijl je 'je ding doet'. De vraag die echt wel belangrijk is om te stellen aan jezelf is: zijn al mijn intenties wel de mijne? Ik meen dat zodra je deze vraag hebt verkend je alsnog kan vertrouwen op je intenties, maar dan ben je in ieder geval bewust bezig met je daadwerkelijk eigen intenties volgen.
Zou je ego achterwege laten, dan is kans helemaal niet belangrijk. Iets dat voor velen kan uitlopen of opgevat worden als onverschilligheid, zoals die quote van je over een bebaarde goeroe in een grot. Het verlangen naar een vrouw zou dan ook verdwijnen, want het is een verlangen en dus ego.![]()
Het is hierom dat ik dit zie als een heel goede, maar ook heel vermakelijkeego-truc.
[..]
Ach so!
Allereerst ik lurk al een tijdje in dit topic en ik wilde een vraagje stellen gerelateerd aan dit bovenstaande voorbeeld. In je openingspost vertel dat je zou moeten beginnen met het zoeken van een interactie met vrouwen. Je wilt hiermee een bariere breken in iemands mindset. Nu mijn vraag is dit niet op andere manieren mogelijk? Ik ben namelijk van mening van wel.quote:Op donderdag 7 juni 2012 18:38 schreef firefly3 het volgende:
Jezelf op dit moment een "groei eindstation" toekennen lijkt eerder ego basedJe veranderd als persoon, of je dat wilt of niet. Dit kan je versnellen/vertragen afhankelijk van wat je momenteel doet. Zo kan ik zelfvertrouwen ontwikkelen door te gaan basketballen bijv. Nu zou ik de zelfvertrouwen niet hebben om in een wedstrijd te spelen. Het is dan allemaal nieuw voor mij. Dit is de reden ook dat sommige voetballers worden uitgekozen met heel veel ervaring. Die hebben nog meer zelfvertrouwen.
Een verlangen is wel degelijk een ego, aangezien het een projectie is naar de toekomst, die je middels intentie wil verwezenlijken. Het is niet hetzelfde als zijn, in het nu wezen, content zijn met het moment. In hoeverre het kwalijk is of niet is afhankelijk van of die intentie positief bedoeld is jegens de ander, in mijn ogen.quote:Op donderdag 7 juni 2012 19:42 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Jezelf toestemming geven om iets te doen, bedoel ik dus meer in het spectrum van: Jezelf niet weerhouden om iets te gaan doen. In het dagelijks leven zijn we constant bezig met het weerhouden van onszelf (vanwege social conditioning). We houden ons continue tegen om onszelf te kunnen zijn, bewust en zelfs op zwaar onbewust niveau. Geef jezelf toestemming om je ware zelf te zijn en meer te reageren op je impulsen.
Een verlangen hoeft niet persé een ego te zijn. Je kunt het verlangen omdat je het gewoon puur leuk en lekker vind zonder dat je ego daarbij gestreeld is. Alsof je chocola eet. Het is lekker, je geniet ervan. Maar je hebt geen ego eromheen gebouwd.
Kansen zijn wel belangrijk. Je moet geven om het eindresultaat, maar tegelijk niet geven om het eindresultaat snap je? Net zoals een sportteam op het moment van spelen niet zenuwachtig wordt en niet telkens denkt aan het eindresultaat, maar wel tegelijk naar het eindresultaat streeft.
Daarom is heel het "versieren" ook gebouwd op: Intent + freedom from outcome. Tegelijk volg je je intenties en je verlangens, maar tegelijk boeit het je niet of je haar uiteindelijk krijgt of nietDeze twee dingen lijken tegenstrijdig, maar kunnen hand in hand. Zo kan je ook totaal niet ego gebaseerd streven naar een einddoel.
Dat is denk ik wel zo wat je hier zegt. Zelf ben ik wel bezig om me er zoveel mogelijk aan los te koppelen. Want ik wil niet dat mijn succes met vrouwen afhankelijk wordt van een externe factor in mijn leven waarbij het soms goed of slecht kan gaan. Sommige rationaliseren het "ik ben goed genoeg" gedachte vanwege hun leven buiten vrouwen om, en sommigen rationaliseren het gedachte met het feit dat ze gewoon bestaan.quote:Op donderdag 7 juni 2012 20:09 schreef Capslockie het volgende:
[..]
Allereerst ik lurk al een tijdje in dit topic en ik wilde een vraagje stellen gerelateerd aan dit bovenstaande voorbeeld. In je openingspost vertel dat je zou moeten beginnen met het zoeken van een interactie met vrouwen. Je wilt hiermee een bariere breken in iemands mindset. Nu mijn vraag is dit niet op andere manieren mogelijk? Ik ben namelijk van mening van wel.
In mijn leven sport ik ook veel, voornamelijk extreme sporten. Om te beginnen met zo'n sport heb je ook vaak last van een geestelijke barriere. Iets in je hoofd zegt, "wat je gaat doen kan goed fout gaan". Intuitief wordt je gewaarschuwd. Uiteindelijk als je de knop omzet en er gewoon voor gaat verdwijnt dit gevoel. Dus je ontwikkeld dan ook aan het mechanisme om die knop om te zetten.
Wat ik dus wil bespreken is of er niet meerdere mogelijkheden zijn om meer cojones te kweken? Die je dan weer kan gebruiken in het benaderen van vrouwelijk schoon.
Die verlangens die je beschrijft zijn inderdaad kwalijk. Ik doel alleen op de verlangens in het momentquote:Op donderdag 7 juni 2012 20:10 schreef Gray het volgende:
[..]
Een verlangen is wel degelijk een ego, aangezien het een projectie is naar de toekomst, die je middels intentie wil verwezenlijken. Het is niet hetzelfde als zijn, in het nu wezen, content zijn met het moment. In hoeverre het kwalijk is of niet is afhankelijk van of die intentie positief bedoeld is jegens de ander, in mijn ogen.
Wat de kerel aan het einde van het filmpje doet is daarom kwalijk, aangezien hij een ander heel erg naar beneden haalt.
Verlangens vervullen hoeft inderdaad niet erg te zijn, zeker wat betreft eten. Vrouwen versieren daarentegen is geen noodzaak. Het is simpelweg het vullen van een gat middels het vullen van een gat.
En geen hoeveelheid vrouwen kan dat gat ooit opvullen. Dat kan je alleen zelf. Dat is in ieder geval mijn ervaring.
Ja klopt, dat maak ik ook mee. Alleen kan ik mezelf wel sneller loskoppelen aan echt en nep verliefd zijn. Vroeger werd ik veel te snel verliefd op iemand als ik al aandacht kreeg.quote:Op donderdag 7 juni 2012 20:22 schreef dark.passenger het volgende:
Hoe zit het dan met al die vrouwen die je aanspreekt. Er zal er toch wel eentje tussenzitten maar je helemaal hoteldebotel knalverliefd op raakt en een relatie mee wilt aangaan?
Ik heb het opgezocht. Wel extreem. Maar het gaat inderdaad meer die kant op als je je meer afzet van de maatschappij. Thx voor al de leerzame feedback allemaal.quote:Op donderdag 7 juni 2012 20:46 schreef El_Matador het volgende:
Simpel dus; hedonisme is de oplossing.
Wat is er extreem aan het immer zoeken naar het ultieme genot?quote:Op donderdag 7 juni 2012 22:22 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik heb het opgezocht. Wel extreem. Maar het gaat inderdaad meer die kant op als je je meer afzet van de maatschappij. Thx voor al de leerzame feedback allemaal.
Ja, maar jouw UI...quote:Op donderdag 7 juni 2012 22:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat is er extreem aan het immer zoeken naar het ultieme genot?
Ik vul het als het kan in bij "mijn religie".
Lol inderdaadquote:Op donderdag 7 juni 2012 23:13 schreef luxerobots het volgende:
Firefly die alles weet over vrouwen versieren en hersenverbindingen, moet nog even opzoeken wat hedonisme betekent...
Is de verbastering van de Keltische gehoornde god, god van vruchtbaarheid, kracht, leven(cyclus), dood en wederopstanding. Past prima. Al vind ik het oppervlakkige aspect van hedonisme het hele verhaal nekken.quote:
quote:Op donderdag 7 juni 2012 23:43 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Is de verbastering van de Keltische gehoornde god, god van vruchtbaarheid, kracht, leven(cyclus), dood en wederopstanding. Past prima. Al vind ik het oppervlakkige aspect van hedonisme het hele verhaal nekken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |