Je bent een held !!quote:Op zondag 3 juni 2012 23:54 schreef M.Melandri het volgende:
http://www.vipbox.tv/watc(...)e-stream-online.html
Zijn ook gebonden aan contracten etc...quote:Op zondag 3 juni 2012 23:58 schreef Tarado het volgende:
Ik snap zo'n RTL ook niet, daar kan zo'n nachtuitzending toch wel voor wijken
Als je begint met live uitzenden van Indyracing dan weet je dat het langer kan duren.quote:Op zondag 3 juni 2012 23:59 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Zijn ook gebonden aan contracten etc...
Dit is wel een extreem voorbeeld.quote:Op maandag 4 juni 2012 00:00 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Als je begint met live uitzenden van Indyracing dan weet je dat het langer kan duren.
Full course caution bijvoorbeeld,
Nee, want een race duurt maximaal 2uur, alleen met een rode vlag staat de klok stil....Dit komt natuurlijk ook zelden voor dus daar reserveer je dan geen zendtijd voor.quote:Op maandag 4 juni 2012 00:00 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Als je begint met live uitzenden van Indyracing dan weet je dat het langer kan duren.
Full course caution bijvoorbeeld,
Maar het gebeurd wel, ik kijk indy sinds 15 jaar geleden ofzo toen het op eurosport nog te zien was. Heb genoeg races gezien die een stuk langer duurde door allerlei gele vlaggen enzo dus het komt wel vaker voor. Misschien kan ik me het niet meer goed herinneren dat het toen ook maar max 2 uur was.quote:
Ik ga wel lekker de stream kijken, wil nu weten hoe het afloopt ookquote:Op maandag 4 juni 2012 00:04 schreef Breaker.Faker het volgende:
ik ga slapen moet morgen vroeg op ik ga niet 1,5 uur op wachten. Ik kijk wel de samenvatting.
Cautions zitten gewoon bij die 2 uur inbegrepen, rode vlag komt echt zelden voor.quote:Op maandag 4 juni 2012 00:02 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Maar het gebeurd wel, ik kijk indy sinds 15 jaar geleden ofzo toen het op eurosport nog te zien was. Heb genoeg races gezien die een stuk langer duurde door allerlei gele vlaggen enzo dus het komt wel vaker voor. Misschien kan ik me het niet meer goed herinneren dat het toen ook maar max 2 uur was.
Held.quote:Op maandag 4 juni 2012 00:48 schreef M.Melandri het volgende:
http://www.vipbox.tv/watc(...)e-stream-online.html
Bedankt.quote:Op maandag 4 juni 2012 00:48 schreef M.Melandri het volgende:
http://www.vipbox.tv/watc(...)e-stream-online.html
Aankomende zaterdag op de Texas Motor Speedway (is dus zondagnacht 02.00-05.00 uur bij ons)quote:Op maandag 4 juni 2012 06:49 schreef Breaker.Faker het volgende:
zo te horen had ik gewoon moeten opblijven maar ja. Maar half 2 is vrij laat als je vroeg op moet. Ik hoorde dat het ook ging regenen.
Wanneer komt de volgende race.??
quote:IndyCar team owners are again calling upon the series to drop the idea of alternate body kits for 2013.
The series originally planned to allow bodywork other than the standard Dallara parts to be made available for the new DW12 car this year, but eventually delayed the move until next season after concerns from team owners about the additional cost.
Team owners met with series CEO Randy Bernard in Detroit last weekend to clear the air after Bernard tweeted last week that there was a push from within one team to have him removed from his post, and Rahal Letterman Lanigan's Bobby Rahal told AUTOSPORT that bodywork was one of the issues that was raised.
"Some of the concerns [from the teams] are about cost," he said. "But some of it is also the ability to fix carbon work in non-sanctioned places."
Rahal is hopeful that the issue will be dealt with quickly.
"I thought the meeting was very constructive," he said. "I don't think there were any real answers, but the owners certainly made their case and the atmosphere was respectful. I think now IndyCar has to go back and deal with the concerns that the owners have, and we expect to hear something in the next couple of weeks."
Speaking in Detroit on Sunday, Bernard said that he was sensitive to the teams' concerns.
"We do have issues, and part of my job is trying to work with them on cost control and bringing costs down," he said. "I don't think that we're taking a position of, 'too bad'. We're taking a position of, 'we need to help you, and we're going to work with you to try to bring those costs down.'"
General Motors, Honda and Lotus have already expressed an intention to build their own bodykits in 2013, while Dallara has also explored creating an alternative aero kit ether under its own name or on a contract basis for another company. The kits are expected to cost $75,000 each, with teams needing separate kits for road/street courses and ovals.
Alleen nog Baltimore op 2 september. Van de rest van de races wordt een samenvatting uitgezonden.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:55 schreef Breaker.Faker het volgende:
Welke race van de Indy cars gaat RTL7 live uitzenden?
quote:Road America wordt mogelijk aan de IndyCar-kalender toegevoegd als vervanger van de race in China, die onlangs wegens organisatorische problemen werd geschrapt. Zo heeft IndyCar-baas Randy Bernard laten weten. Er waren al onderhandelingen gaande om volgend jaar een race op het circuit van Elkhart Lake te houden.
"Ik kreeg afgelopen weekend constant de vraag of ik wel weet waar Road America ligt en of we daar niet naartoe kunnen met de IndyCars", vertelde Bernard aan Speed TV. "Mijn antwoord was steeds dat ik precies weet waar dat circuit is en dat deze baan hoog op onze lijst staat." De eerste race in China stond oorspronkelijk gepland voor het weekend van 17 tot en met 19 augustus. Dat weekend is er al een race in de American Le Mans Series op Road America. Deze staat gepland voor de zaterdag, waardoor er op zondag nog een IndyCar-race kan worden gehouden. "Het is vrij laat om dit nog voor elkaar te krijgen, we zijn al begonnen met de kaartverkoop, maar we gaan deze week met de IndyCar-organisatie in gesprek om te kijken of we iets kunnen regelen", aldus Road America-president George Bruggenthies.
Road America was eerder een populaire race op de Champ Car-kalender.
quote:This year's IndyCar Series will remain at 15 races after series organisers decided not to replace its planned Chinese event.
It was announced on June 13 that the Qingdao street race, scheduled to take place on August 19, would not go ahead, reducing the calendar from 16 events to 15.
Since then a number of alternative venues have been suggested as replacements, with both oval and road courses considered.
But on Monday, IndyCar CEO Randy Bernard confirmed that there would be no further adjustments to the scheduld this year.
"After carefully considering all possible options for an additional race, we felt it was in our best interest to keep our schedule at its current 15-event lineup," said Bernard.
"We want to make sure that when we add events to our roster they have long-term potential and are given every opportunity to be successfully promoted. The more we explored, the more we felt like we were rushing what could be good, long-lasting opportunities for the sport.
"I thank all of the promoters who entertained the possibility of hosting the IndyCar Series this season. It certainly validated what we already knew - there's a lot of interest from venues across North America in hosting our sport."
The series has also announced that the season finale at Fontana on September 15 will be extended from 400 to 500 miles. The two-mile superspeedway last hosted a 500 mile IndyCar event in 2002, which was won by Jimmy Vasser.
quote:IndyCar will reintroduce its 'push to pass' overtaking aid for the five remaining road and street courses on the 2012 schedule, starting with next weekend's Toronto round.
Series technical boss Will Phillips said that the system would be similar to that used when it was originally introduced in 2009.
"It will be similar to what it was in the past because we know that model worked," he said.
The amount of additional boost and the amount of time that the extra boost will be available will be pre-determined by the series, and will vary depending upon the circuit.
Recharge time and any delays between activations will also be set by the series, although engine manufacturers will be able to make specific adjustments to tailor the system to their engine.
As part of the introduction of push to pass, the base turbo boost level will drop to 150 kPa, and increase by 10 kPa when the system is engaged.
Teams will have an opportunity to test the system early in the Toronto race weekend.
Ik denk niet dat de Indycar organisatie toestaat dat de laatste Lotus verdwijnr, ze hebben niet voor niets de regels aangepast dat een overstap alleen met toestemming van de Indycar organisatie mag plaats vinden. En misschien dat de updates die Lotus mag doorvoeren wat verbetering brengt.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 01:21 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Gaan ze bij HVM nog een keer afscheid nemen van Judd of vinden ze het wel lekker gaan zo. Zal wel een centen kwestie zijn waarschijnlijk. De Silvestro verdient beter.
Dit.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:30 schreef Funzel het volgende:
Hunter-Reay
3 races op rij gewonnen, knap hoor.
quote:Rubens Barrichello is set to switch from KV Racing to a rival squad for the 2013 IndyCar season.
The 40-year-old Brazilian has endured a frustrating transition to racing in North America after leaving Formula 1 at the end of last season, with just five finishes inside the top 10 and a best result of seventh.
It was widely assumed that his close relationship with fellow KV driver Tony Kanaan - who engineered his move to IndyCar – would be enough to keep him with the team next year.
However, Barrichello said that he has no qualms about moving from the squad owned by Kevin Kalkhoven and Jimmy Vasser to a team that can deliver on his aim to run at the front.
AUTOSPORT understands that he has already held advanced talks with at least one Honda-powered team about a drive next year.
"I don't like being 15th, and I am working myself up," Barrichello told AUTOSPORT. "I'm getting better in comparison with my team-mates, but my car is still not. And the strategy side still hasn't clicked.
"I'm fairly open to [KV owners] Jimmy [Vasser] and Kevin [Kalkhoven]; they gave me a car, and we had a situation where the deal was done in the last 20 minutes. But I'm here to win.
"Now that I have done IndyCar, I want to do it better, because I don't think I was able to do what I am really capable of for one reason or another. And since I do this because I enjoy doing it, I might as well come back."
De bedoeling is dat er 19 races komen, en sommige (straten)races zouden double-headers kunnen worden, met een race op zaterdag en een race op zondag.quote:Confirmed 2013 IndyCar events
March 22-24 – Street race in St. Petersburg, Fla.
April 5-7 – Road course race at Barber Motorsports Park in Birmingham, Ala.
April 19-21 – Street race in Long Beach, Calif.
May 26 – Indianapolis 500.
May 31-June 2 – Street race at Belle Isle circuit in Detroit.
June 7-8 – Oval race at Texas Motor Speedway.
June 14-15 – Oval race at the Milwaukee (Wis.) Mile.
Oct. 4-6 – Street race in Houston.
De verwachting, zoals ik lees op sommige internet sites, is dat de huidige 15 races gehandhaafd blijven, en er minimaal 2 bijkomen. (o.a. ,Pocona en misschien New Orleans).quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 16:39 schreef Fir3fly het volgende:
Waar is Baltimore? En Iowa? Is wel heel erg mager nu.
Klinkt best oké. Die extra lengte kan voor mooie acties zorgen bij bocht 11.quote:For the 2012 IndyCar race, the course is being modified again. The Magny Cours-style hairpin in Turn 7 is being used to create a passing zone. Turn 9A (the chicane similar to Spa's new Bus Stop) is being widened by ten feet (~3 meters) to allow for more room. A new Turn 11B has been made, moving further past the drag strip tower (Motorcycle Turn 11), being lengthened by 200 feet (~61 meters) to create a passing zone (it is located just before the race logos painted in Turn 11), and is located where the drag strip staging area is located.
Kan nog wat worden, Power moet Briscoe voorbij en Hunter-Reay kan ook nog winnen.quote:
Thx! Jammer dat ik bijna alles gemist heb.quote:Op maandag 27 augustus 2012 00:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Kan nog wat worden, Power moet Briscoe voorbij en Hunter-Reay kan ook nog winnen.
Verpest het kampioenschap.quote:
Ja, ik was echt aan het juichen voor Hunter-Reay, het zou leuk zijn als iemand anders dan Penske of Ganassi weer eens een kampioenschap wint.quote:
Dat hebben ze vrijdag na de eerste trainingen gedaan omdat de auto's airborn werden door de hoge snelheid over de tramrails. De chicane haalde de snelheid eruit waardoor dat minder is, maar niet helemaal weg is.quote:Op zondag 2 september 2012 22:01 schreef Desunoto het volgende:
Wat een verschrikkelijke chicane is dat toch ook. Onbegrijpelijk dat ze zo'n ding erin hebben geplaatst.
Oké, dat is wel goed dan... maar de chicane had er wel wat anders uit mogen zien van mij.quote:Op zondag 2 september 2012 22:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat hebben ze vrijdag na de eerste trainingen gedaan omdat de auto's airborn werden door de hoge snelheid over de tramrails. De chicane haalde de snelheid eruit waardoor dat minder is, maar niet helemaal weg is.
20 punten voor Hunter-Raey in deze race.quote:Op zondag 2 september 2012 22:14 schreef Fir3fly het volgende:
Hoeveelste moet Power worden om kampioen te worden?
Ja. 15 september op de Auto Club Speedway in Fontana, Californië.quote:
Ah oké. Wat gaat dat toch altijd weer snel. Volgens mij staan er ook helemaal niet heel veel races op de kalender toch?quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:02 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ja. 15 september op de Auto Club Speedway in Fontana, Californië.
15 dit jaar. Volgend jaar willen ze naar de 19.quote:Op zaterdag 8 september 2012 13:47 schreef Funzel het volgende:
[..]
Ah oké. Wat gaat dat toch altijd weer snel. Volgens mij staan er ook helemaal niet heel veel races op de kalender toch?
quote:Mike Conway zal niet deelnemen aan de MAVTV 500 op de Auto Club Speedway. De Engelsman zegt het vertrouwen op de ovals te hebben verloren en heeft de wijze, maar moeilijke beslissing genomen om niet aan de seizoensfinale deel te nemen. Conway zal worden vervangen door Wade Cunningham, welke eerder dit jaar al voor AJ Foyt Racing de Indianapolis 500 reed.
“Ik vind het erg vervelend voor het team en onze sponsors, dat ik ze in een moeilijke positie breng, dit is de moeilijkste beslissing die ik ooit heb moeten maken,” verklaarde Conway. “Ik realiseer me dat ik niet meer comfortabel op ovals kan rijden en wil er dan ook niet meer op racen. Tegelijk wil ik zeggen dat ik niet klaar ben met de autosport en zou graag voor Foyt Racing blijven rijden, maar dit is iets dat we voor de toekomst moeten beslissen.”
Dat ligt deels aan de coureurs, maar vooral aan de mensen die bepalen waar de F1 races gereden worden, dat de eau rouge NOG veiliger moet....quote:Op vrijdag 14 september 2012 12:30 schreef vosss het volgende:
Ik kan het wel begrijpen hoor. Zelf ook royaal in de hekken gehangen op Indy een paar jaar geleden. Op bijna een vergelijkbare wijze als waarbij Dan Wheldon om het leven kwam.
Wat dat aangaat zijn F1 coureurs maar watjes als je het vergelijkt met het racen op ovals.
We? Spreek voor jezelf. Een goede crash is inderdaad spannend, maar op het moment dat de coureur niet meer in staat is om op eigen kracht uit de auto te komen dan is dat het echt niet meer. Wel eens iemand live op televisie (laat staan terwijl je naast de racetrack staat) dood zien gaan?quote:Op vrijdag 14 september 2012 13:11 schreef Funzel het volgende:
Het is misschien niet leuk, maar laten we eerlijk zijn, het zou wel spannend zijn als er weer een coureur het ziekenhuis in knalt.
op TV Jeff Krosnoff, Greg Moore, Roland Ratzenberger en Ayrton Senna, en vast nog een paar die ik me even niet kan herinneren...quote:Op vrijdag 14 september 2012 14:23 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
We? Spreek voor jezelf. Een goede crash is inderdaad spannend, maar op het moment dat de coureur niet meer in staat is om op eigen kracht uit de auto te komen dan is dat het echt niet meer. Wel eens iemand live op televisie (laat staan terwijl je naast de racetrack staat) dood zien gaan?
Je zit dan wel achter een scherm op duizenden kilometers afstand van waar het gebeurt, maar het is heel wat anders dan naar youtube gaan en een filmpje te kijken waarvan je op voorhand al weet hoe het afloopt.
(fatale) ongelukken zijn onlosmakend verbonden met de autosport, waar hoge snelheid is zijn harde klappers. En rijders zijn bereid dat risico te nemen, voor hun adrenaline en voor jouw vermaak. Maar om nou te gaan 'hopen' (ik weet dat je het niet zo verwoord, maar zo klinkt het wel) dat er weer een coureur het ziekenhuis in crasht, nee, dat is echt heel idioot. Er zijn coureurs geweest die "gewoon" naar het ziekenhuis moesten voor (wat leek op) niet-levensbedreigend letsel en die het uiteindelijk niet overleefden. Het zijn mensenlevens waar je over praat, geen legopoppetjes.
Misschien... Hoe laat begint het nou?quote:
Dat zou 1:30 moeten zijn, maar dat lijkt me sterk...quote:Op zondag 16 september 2012 01:22 schreef johannes_vermeer het volgende:
Volgens de officiële site 7.30 PM ET maar ik weet niet wat dat in onze tijd is.
Gaan we dan met 120% reguliere auto's rijden? Volgens mij worden ze alleen verplicht om tot 60% van het startveld te voorzien. Dus als ze nog geen 60% voorzien moeten ze aanvragen honoreren.quote:Op dinsdag 18 september 2012 13:24 schreef sasquatsch het volgende:
Het lijkt erop dat Lotus door gebrek aan klanten niet meer terug komt in de IndyCars. Dit zou betekenen dat de andere leveranciers verplicht worden om 60% van het (reguliere) startveld te voorzien. Dit zou een hoop problemen met het wel/niet krijgen van een motor zoals vorig jaar voorkomen.
Dat bedoel ik ook. Tot 60% van het aantal reguliere auto's. Dat aantal was vorig seizoen 25, waardoor (met de 40% regel) de motorenleveranciers maar 10 auto's van motoren hoefde te voorzien. Door het in gebreke blijven van Lotus zowel in aantal en in prestaties bleek dit te weinig.quote:Op woensdag 19 september 2012 10:50 schreef TagForce het volgende:
[..]
Gaan we dan met 120% reguliere auto's rijden? Volgens mij worden ze alleen verplicht om tot 60% van het startveld te voorzien. Dus als ze nog geen 60% voorzien moeten ze aanvragen honoreren.
En dan mogen ze dit kampioenschap volgend jaar wel eens helemaal uitzenden op rtl, want volgens mij is het verder nergens te volgen behalve internet, maar het liefst zie ik het gewoon op tv of neem het dan op.quote:Op woensdag 26 september 2012 16:23 schreef sasquatsch het volgende:
Aanstaande zondag wordt de kalender voor 2013 bekend gemaakt. Naar verwachting staan er 17 races op de kalender, waarvan 2 (of 3) double-headers en drie 500 mijl races (Indy, Fontana en Pocono). Edmonton zou van de kalender af zijn, en Pocono, Providence en Houston zouden erbij komen.
Kentucky wordt in het geruchtencircuit genoemd als een van de mogelijke races op de kalender.quote:Op donderdag 27 september 2012 00:34 schreef Fir3fly het volgende:
Providence? Interessant. Ik hoop eigenlijk op meer ovals, Pocono is vet maar ik wil weer Kentucky, Michigan en Chicagoland zien.
Dat geldt eigenlijk alleen voor de 1,5 milers, de rest is vrij uniek.quote:Op maandag 1 oktober 2012 11:36 schreef Atreidez het volgende:
Had ook gehoopt op Michigan.. Raar genoeg een van mijn favoriete ovals, terwijl ze eigenlijk allemaal wel een beetje op elkaar lijken.
quote:De mogelijkheid bestaat dat de IndyCar Series volgend jaar al terugkeert naar Europa. De Italiaanse zakenman Paolo Scudieri is met de raceklasse in gesprek om volgend jaar een Italiaanse IndyCar race op Mugello te organiseren. Scudieri, directeur van de Adler Group, zou werken aan een driejarige overeenkomst. Nadat de race in 2013 op Mugello plaats zou moeten vinden, zou de race in 2014 op een stratencircuit in of nabij Napels moeten worden verreden.
De gesprekken voor een Italiaanse race worden door IndyCar directeur Randy Bernard bevestigd, al zouden deze nog niet ver gevorderd zijn: “We hebben gesprekken gevoerd met een aantal potentiele promotors en hierbij hebben we ook eerste, verkennende gesprekken gevoerd voor een race op Mugello,” bevestigde Bernard tegenover SpeedTV.
Vanaf 2014 zou Scudieri graag een race in de straten van Napels organiseren. Hierbij zou hij nu de mogelijkheden en een mogelijke locatie onderzoeken, waarbij een stratencircuit vergelijkbaar met Monaco zijn doel zou zijn. Naast deze race zou zelfs een tweede Italiaanse race tot de mogelijkheden behoren.
Het bedrijf van Scudieri, de Adler Group, ontwikkelt en produceert producten in de transportsector, waarbij het samenwerkt met grote automerken als Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroën, Ferrari, Fiat, Opel, Peugeot en Volkswagen. Met 8.000 werknemers en een jaaromzet van ongeveer 1 miljard euro is het bedrijf geen kleiner speler in de automobielbranche.
De IndyCar Series lijkt naast een mogelijke Italiaanse race mogelijk ook andere Italiaanse invloeden te krijgen. Scuduria Coloni maakte al eerder bekend graag de overstap van de GP2 Series naar de IndyCar Series te willen maken, vermoedelijk met de Italiaan Luca Filippi als coureur. Ook lijkt er een realistische kans aanwezig dat Alex Zanardi achter het stuur terug zal keren voor een éénmalig optreden in de Indianapolis 500.
Voor die Simona-fanboys(I'm guilty): Blijkt dat ze naar KV-Racing gaat met haar sponsor Entergy, als teamgenoot van TK kan ze dus laten zien of al die hype rond haar waar is of niet!quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 20:14 schreef sasquatsch het volgende:
KV Racing en HVM denken na over samenwerking
Is nu definitief. Simona naar KV Racing en ze neemt haar sponsors mee.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 06:40 schreef BeautevilDeath het volgende:
[..]
Voor die Simona-fanboys(I'm guilty): Blijkt dat ze naar KV-Racing gaat met haar sponsor Entergy, als teamgenoot van TK kan ze dus laten zien of al die hype rond haar waar is of niet!
KV test a.s. maandag op Barber met 2 coureurs...
Vraag die me dan opkomt: Zou Viso zich inkopen bij HVM met z'n "Team Vi5o"?
quote:Simona de Silvestro felt the need to leave the comfort of the only team she’s ever raced for in the IZOD IndyCar Series to advance her career. KV Racing Technology hopes the infusion of the young driving talent can bring it back to the front.
The popular Swiss driver will join KV Racing Technology in 2013, where she will drive the No. 78 Chevrolet-powered Indy car alongside former series champion Tony Kanaan.
“It’s definitely exciting to be joining KV Racing (Technology),” de Silvestro said. “I’ve had a lot of good results in the past and I think this will help me get more (results). Having a teammate like Tony is really cool. I’m just really looking forward to the season.”
After being saddled with the underachieving Lotus engine in 2012, the 24-year-old native of Thun, Switzerland began looking at options for the 2013 season. She said she’s found a “perfect fit” with KV Racing Technology, which fielded cars for Kanaan, E.J. Viso and Rubens Barrichello in 2012.
"I am very happy to welcome Simona to KV Racing Technology," says team co-owner Kevin Kalkhoven. "I have been watching her race for many years and she shows tremendous talent. I think we will really see this on the road/street courses and having Tony as a teammate will provide her a wealth of information, so I am excited for what the 2013 season will hold."
KV Racing Technology also welcomes Imran Safiulla as a team principal. Safiulla, an international industrialist who has supported De Silvestro’s racing efforts since 2006, expects the new arrangement to be a successful endeavor for both De Silvestro and KV Racing Technology.
"We are delighted to announce Simona to KV,” said team co-owner Jimmy Vasser. “She has shown a lot of determination and to now be able to work with someone as experienced as Kanaan will be a huge asset for her. I would also like to welcome our new co-owner Imran Safiulla to the team and hope we have a successful 2013."
But leaving HVM Racing, the team which brought her to the IZOD IndyCar Series in 2010, didn’t make de Silvestro’s decision very easy.
“When you change teams it’s always hard,” said de Silvestro, who tested with her new team for the first time on Oct. 29 at Barber Motorsports Park. “The other team was like a family, but it was time for a change, and this opportunity made a lot of sense. You have to get used to working with new people, especially when you’ve been somewhere three years with the same people. But yesterday, it was fun and we had a good test for the first time together.”
Key to the move was the support of sponsors Nuclear Clean Air Energy, Entergy and AREVA, who will move along with de Silvestro to her new team. Working with a teammate for the first time in her career was also appealing.
“I think it’s really important to have a teammate,” she said. “In my career, I’ve always been by myself. I think having data and having someone like Tony on the team will really help me. Tony and I get along really well. He has lot of experience knows a lot about the car and racing. Having him as a teammate is really important, and I’m going to learn a lot from him.”
And it also leaves her confident that she can contend for podiums and wins in 2013.
“That was my goal last year, but we didn’t have the engine to do it,” de Silvestro said. “I think have great team behind me, great engineering support and Chevy power will be a big difference. It’s fun to drive again. Hopefully, it can push us forward to accomplish all of our goals.”
quote:Graham Rahal heeft een 3-jarig contract getekend bij Rahal Letterman Lanigan Racing. Dat is woensdag bekendgemaakt op een persconferentie in Indianapolis. De transfer van Graham Rahal naar het team van vader Bobby hing al langer in de lucht. Rahal zal op 27 november tijdens een test op Barber Motorsport Park zijn debuut maken in de de familie Dalara.
Graham Rahal reed de afgelopen twee seizoenen voor het tweede team van Chip Ganassi. ''Ik ben extreem gelukkig dat ik voor Rahal Letterman Lanigan Racing ga rijden'', aldus Rahal. ''Ik dacht niet dat het zo vroeg in mijn carrière zou gebeuren, maar het klop helemaal. Het team heeft het afgelopen jaar veel laten zien en ontwikkeld zich nog steeds.''
Ook vader Bobby toonde zich blij. ,,Het is een goed moment voor de familie, het team en de sport'', aldus de voormalig Indycar-kampioen en Indy 500-winnaar. Er licht nu natuurlijk een grote druk op mij om een goede auto neer te zetten. Ik denk dat we de omgeving kunnen creëren waarin Graham zijn potentieel kan waarmaken.''
Rahal Letterman Lanigan Racing reed dit seizoen voor het eerst sinds jaren weer volledig mee in de Indycars. Met Takuma Sato wist het team bijna de Indy 500 te winnen. De afgelopen jaren reed het team alleen deze beroemde race. In 2010 bestuurde Graham die bolide naar een twaalfde plaats. Voorlopig is alleen Rahal bevestigd als coureurs voor 2013. Een tweede wagen kan nog worden toegevoerd. Het team is erg gecharmeerd van Ryan Briscoe, maar ook coureurs als Sato en James Jakes, Tristan Vautier en Michel Jourdain worden genoemd in het geruchtencircuit.
quote:IZOD IndyCar Series award winners
Championship driver (Astor Challenge Cup): Ryan Hunter-Reay
Jostens Championship Driver Award (ring): Ryan Hunter-Reay
Championship team (Astor Challenge Cup): Andretti Autosport
Championship team sponsors: DHL/Sun Drop Citrus Soda
Championship team manager: Kyle Moyer (Andretti Autosport)
Chief Mechanic of the Year Award: Josh Freund (Andretti Autosport)
Sunoco Rookie of the Year Award ($50,000): Simon Pagenaud
Second place championship driver: Will Power
Second place championship team: Verizon Team Penske
Third place championship driver: Scott Dixon
Third place championship team: Target Chip Ganassi Racing
Tony Renna Rising Star Award: Charlie Kimball
Manufacturers Championship: Chevrolet
Mario Andretti Road Championship ($50,000): Will Power
A.J. Foyt Oval Championship ($50,000): Ryan Hunter-Reay
Indy Family Foundation Giving Back Award Presented by Firestone ($1,000 given to charity of winner's choice): Sarah Fisher Hartman Racing
Firestone Indy Lights award winners
Championship driver (mini Firehawk Cup): Tristan Vautier
Jostens Championship Driver Award (ring): Tristan Vautier
Championship team (mini Firehawk Cup): Sam Schmidt Motorsports with Curb Agajanian
Chief Mechanic of the Year: Jason Robb
Second place championship driver: Esteban Guerrieri
Second place championship team: Sam Schmidt Motorsports with Curb Agajanian
Third place championship driver: Gustavo Yacaman
Third place championship team: Team Moore Racing
Firestone Painting Award: Tristan Vautier
Firestone Indy Lights Rookie of the Year ($15,000): Tristan Vautier
Greg Moore Legacy Award: Tristan Vautier
Gregory & Appel "Securing Tomorrow" Award ($3,000): Tristan Vautier
Mazda Road to Indy award winners
Jostens Championship Driver Award (ring): Jack Hawksworth (Star Mazda); Matthew Brabham (USF2000 Championship)
Gregory & Appel "Securing Tomorrow" Award: Jack Hawksworth (Star Mazda/$2,000); Spencer Pigot (USF2000 Championship/$1,000)
twitter:f1fanatic_co_uk twitterde op vrijdag 07-12-2012 om 15:31:01 #IndyCar Lotus quits after disastrous single year of five-year contract: http://t.co/l82udXGg reageer retweet
Goed nieuws!quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:34 schreef Tarado het volgende:twitter:f1fanatic_co_uk twitterde op vrijdag 07-12-2012 om 15:31:01 #IndyCar Lotus quits after disastrous single year of five-year contract: http://t.co/l82udXGg reageer retweet
quote:SPEED.com has confirmed through multiple sources that Formula One veteran and 2012 IZOD IndyCar Series rookie Rubens Barrichello has accepted an offer to race full time in the Brazilian Stock Car series in 2013.
Along with countrymen Tony Kanaan, left, and Helio Castroneves, Barrichello, right, raced in the Brazilian Stock Car finale last weekend and will call the series home in 2013. (Photo: Brazilian Stock Car)
Prior to that decision, Barrichello had been working to raise the funds to return to IndyCar with a Honda-powered team.
Sam Schmidt Motorsports and Rahal Letterman Lanigan were the leading candidates to sign the 11-time grand prix winner, but the Brazilian struggled to find all of the multi-million-dollar budget that was needed to land a competitive drive. He was also linked to a possible return to F1 with the Caterham team.
Barrichello declined to comment on his future plans when reached Tuesday in Brazil.
Although a formal announcement is expected in the coming days, his friend and former KV Racing teammate Tony Kanaan says that time and financial constraints have forced Barrichello down the path he’s pursuing.
“He got a proposal there (in Brazilian Stock Cars) because right now people aren’t giving him many options (in IndyCar),” Kanaan remarked. “They’re asking him for money to keep racing in IndyCar, and he doesn’t have all the sponsors. I know his heart is still in IndyCar, but he’s not going to sit and wait. It’s a shame, but it’s the reality of racing right now. It’s really sad. He has to look out for his own interest.”
Barrichello spent 19 years in F1, placing second in the championship on two occasions before switching to the IndyCar Series in 2012.
Driving for team owners Kevin Kalkhoven and Jimmy Vasser, Barrichello’s deal came together relatively late in the off-season, and despite his lack of experience with the car, circuits and oval racing in general, earned seven top-10 finishes and a best of fourth at Sonoma on the way to securing 12th in the final standings.
The 40-year-old contested last weekend's Brazilian Stock Car season finale at Interlagos with the Medley Full Time Sports Peugeot team, and with a lucrative offer to remain in the series, it's believed Barrichello had until the end of the weekend to accept the proposal.
With no scheduling conflicts in place, the door appears to remain open for Barrichello to contest next year’s IndyCar race on the streets of Sao Paulo, but another run at Indianapolis could be tricky as Round 4 of the Brazilian Stock Car series is being held on the same weekend as qualifying for the 500.
quote:1: Will Power (Penske), 52.84
2: Tristan Vautier (Sam Schmidt), 52.85
3: Alex Tagliani (Bryan Herta), 52.91
4: Josef Newgarden (Sarah Fisher Hartman), 52.93
5: Justin Wilson (Dale Coyne), 52.94
6: Scott Dixon (Chip Ganassi), 52.94
7: Helio Castroneves (Penske), 53.00
8: Simona de Silvestro (KV Racing), 53.01
9: Oriol Servia (Panther/DRR), 53.02
10: JR Hildebrand (Panther), 53.04
11: Tony Kanaan (KV Racing), 53.13
12: Conor Daly (AJ Foyt), 53.29
13: Charlie Kimball (Chip Ganassi), 53.31
14: James Hinchcliffe (Andretti), 53.34
15: Graham Rahal (Rahal Letterman Lanigan), 53.48
quote:Takuma Sato has signed a deal to contest the 2013 IndyCar Series campaign for A.J. Foyt Racing. The Japanese driver, who finished 14th in the standings with Rahal Letterman Lanigan last year, replaces Britain's Mike Conway at the squad.
"I am extremely excited to be a part of A.J. Foyt Racing and working with ABC Supply for the 2013 season," said the ex-F1 driver. "I have seen the potential of the team last year on a number of occasions. I think the team has one of the best engineering staffs in the paddock led by Don Halliday. I can’t wait to start testing next month."
Team owner A.J. Foyt is equally pleased with the agreement, explaining that Sato's experience and relentless desite to succeed made him the obvious choice for 2013.
"There were a lot of question marks when the season ended, but I’m happy to put an end to all that now," explained Foyt. "We chose to go with Takuma Sato because he brings a lot of experience to our team but he has the hunger of a rookie.
"He’s certainly proven he has the desire to win. I think he has learned quite a bit in the short time he’s been over here and I look forward to working with him this year."
Sato, who will contest all 19 rounds of the 2013 IndyCar season, is set to be joined at the team by rookie Chase Austin for the blue riband Indianapolis 500 event in May.
quote:Mike Conway doesn't regret walking away from last season's IndyCar finale, a decision made when he realized he simply wasn't comfortable racing on ovals.
The Englishman just doesn't want that choice to mark the end of his IndyCar career.
Rahal Letterman Lanigan Racing is the first team to give Conway another chance, announcing Monday a one-race deal for the April 21 race on the street course at Long Beach. Conway, who scored the only IndyCar win of his career at Long Beach in 2011, will drive a second Honda for RLL.
''I'm very excited - it's a track I know well, and a place I've won before and I'm really looking forward to competing again,'' he told The Associated Press in a phone interview.
Conway has been trying to put together a program of street and road course races in IndyCar, the series he still wants to be part of despite his decision to give up his seat at Fontana last September. He walked away after a day of testing at the 2-mile oval, telling A.J. Foyt Racing he was too uneasy to continue.
Conway missed most of the 2010 season with serious injuries to his back and leg suffered in a last-lap crash at the Indianapolis 500. He was in the 2011 finale at Las Vegas when Dan Wheldon was killed, and was involved in a wreck at Indianapolis last season in which his car turned on its side against the fence.
...
quote:Sam Schmidt and new partner Ric Peterson now have the two-car expansion they wanted, Honda now have the teammate for Simon Pagenaud it sought all last season, and the rest of the IndyCar paddock now have a reason to be concerned.
As SPEED.com has recently chronicled, interest has grown in reigning Firestone Indy Lights Series champion Tristan Vautier after he made an emphatic IndyCar testing debut in early December with Schmidt Peterson Motorsports. Prior to the test, Vautier had dreams of joining the IndyCar Series, but it was his performance at the Sebring test that accelerated an interest in his services by SPM and Dragon Racing.
Dragon Racing looked like it was in pole position to sign the open-wheel phenom as teammate to 4-time Champ Car champion Sebastien Bourdais, but as I learned late last week, Vautier opted to sign for SPM, which will be formally announced Tuesday during a teleconference.
Not only has the 23-year-old come to terms with the team that carried him to the 2012 Lights title, but he'll also complete an all-French lineup for SPM with an incredible arsenal of engineering and mechanical support behind him.
The team's recent re-acquisition of championship-winning engineer Allen McDonald has been the biggest move among IndyCar personnel during the off-season, and coupled with the driving and mentoring talents of Pagenaud and the technical wizardry of his engineer Ben Bretzman, Vautier is stepping into the strongest scenario for an IndyCar rookie in recent memory.
Completing the funding to run Vautier has been an ongoing process, with a multitude of public and private backers stepping up to ensure the Mazda Road To Indy poster child becomes an IndyCar driver.
Along with Josef Newgarden, Vautier is now the second consecutive Lights champion to graduate directly into a full-time IndyCar Series ride, which can only help the ladder series as it looks to bolster its declining grid.
The series also confirmed Vautier will receive the full $1 million advancement prize due to signing to drive for a team that does not have a Leader Circle contract for the second entry he will pilot.
quote:Details were still being finalized Monday, but Andretti Autosport is expected to announce later this week that veteran IndyCar driver EJ Viso will join its program.
Viso has started 82 races with two different teams (HVM Racing and KV Racing Technology). He has not won a race.
If signed, Viso will join a stable that includes reigning series champion Ryan Hunter-Reay, Marco Andretti and James Hinchcliffe.
Viso finished 20th in last year’s standings. He finished a season-best fifth in Milwaukee.
The Venezuelan spent the past three seasons with the KV team. He will be 28 when the season begins in late March.
Michael Andretti’s team is expected to field five cars at the Indianapolis 500, the last one for Firestone Indy Lights driver Carlos Munoz.
Yep, zelfde sponsor als Maldonado (PDVSA).quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:16 schreef Funzel het volgende:
Opmerkelijk, vind ik nou niet echt een hoogvlieger. Naja zal wel geld meebrengen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 | Full time: #1 Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport - Chevrolet #3 Helio Castroneves Team Penske - Chevrolet #4 J.R. Hildebrandt Panther Racing - Chevrolet #5 EJ Viso Andretti Autosport/HVM - Chevrolet #6 TBA Dragon Racing - Chevrolet #7 Sebastien Bourdais Dragon Racing - Chevrolet #9 Scott Dixon Target Chip Ganassi - Honda #10 Dario Franchitti Target Chip Ganassi - Honda #11 Tony Kanaan KV Racing - Chevrolet #12 Will Power Team Penske - Chevrolet #14 Takuma Sato A.J. Foyt Racing - Honda #15 Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Racing - Honda #18 TBA Dale Coyne Racing - Honda #19 TBA Dale Coyne Racing - Honda #20 Ed Carpenter Ed Carpenter Racing - Chevrolet #22 Oriol Servia Panther/Dreyer & Reinbold Racing - Chevrolet #25 Marco Andretti Andretti Autosport - Chevrolet #27 James Hinchcliffe Andretti Autosport - Chevrolet #30 James Jakes Rahal Letterman Lanigan Racing - Honda #41 TBA A.J. Foyt Racing - Honda #55 Tristan Vautier Schmidt/Peterson Motorsports - Honda #67 Josef Newgarden Sarah Fisher Hartman Racing - Honda #77 Simon Pagenaud Schmidt/Hamilton Motorsports - Honda #78 Simona di Silvestro KV Racing - Chevrolet #83 Charlie Kimball Ganassi Racing - Honda #98 Alex Tagliani Barracuda/Bryan Herta Autosport - Honda Part time: #?? Mike Conway Rahal Letterman Lanigan Racing - Honda (Long Beach) #?? Chase Austin A.J. Foyt Racing - Honda (Indy 500) #?? Carlos Munez Andretti Autosport - Chevrolet (Indy 500) |
quote:Number Entrant Driver
1 Andretti Autosport Ryan Hunter-Reay
3 Team Penske Helio Castroneves
4 Panther Racing JR Hildebrand
7 Dragon Racing Sebastien Bourdais
9 Target Chip Ganassi Racing Scott Dixon
10 Target Chip Ganassi Racing Dario Franchitti
11 KV Racing Technology Tony Kanaan
12 Verizon Team Penske Will Power
14 A.J. Foyt Enterprises Takuma Sato
15 Rahal Letterman Lanigan Racing Graham Rahal
18 Dale Coyne Racing TBA
19 Dale Coyne Racing TBA
20 Ed Carpenter Racing Ed Carpenter
22 Panther DRR Oriol Servia
25 Andretti Autosport Marco Andretti
27 Andretti Autosport James Hinchcliffe
67 Sarah Fisher Hartman Racing Josef Newgarden
77 Schmidt Hamilton Motorsports Simon Pagenaud
78 KV Racing Technology Simona de Silvestro
83 NovoNordisk Chip Ganassi Racing Charlie Kimball
98 Bryan Herta Autosport with Curb-Agajanian Alex Tagliani
TBA HVM Racing TBA
Dus voorlopig alleen in de picture voor Long Beach en Indy 500.quote:AJ Allmendinger’s career is coming full circle – albeit making left and right turns.
Allmendinger, 31, will test an IndyCar for Penske Racing at Sebring International Raceway on Feb. 18 and 19. If the test is successful, Allmendinger will make his open-wheel debut for Penske Racing at Barber Motorsports Park on April 7.
Sources told FOXSports.com that if everything goes according to plan and sponsorship can be acquired, Allmendinger will also run at Long Beach in preparation for the Indianapolis 500.
“The first test is just to see how things go at Sebring,” Allmendinger said late Wednesday by phone. “It’s been seven years since I’ve been in one of those cars – and they’ve changed quite a bit. I know it won’t be easy. But I know I’ll be in the best possible equipment and I’ll have Will Power there – one of the fastest guys in the sport – to help me get up to speed. I’m really looking forward to it. At least Sebring is a track I know.
HVM dus terug in de IndyCar. Dit jaar in samenwerking met Andretti, vanaf volgend jaar weer op eigen benen.quote:Andretti Autosport confirmed on Thursday that it has signed E.J. Viso to drive its a fourth entry in the 2013 IZOD IndyCar Series. Viso will drive the No. 5 Team Venezuela PDVSA Dallara-Chevrolet, joining Andretti's full-season efforts of reigning series champion Ryan Hunter-Reay, James Hinchcliffe and Marco Andretti. The entry is a result of an off-season collaboration between HVM Racing and Andretti, resulting in a joint entry.
The unique three-way deal represents a win-win-win scenario with Andretti Autosport returning to its traditional four-car full-time lineup, Viso joining the championship-defending team and HVM Racing securing an arrangement that provides for continuation of its business in IndyCar as an incubation to a potential return in 2014 for the Indianapolis-based team owned by Keith Wiggins. HVM fielded Simona de Silvestro in IndyCar last season.
"I could not ask for more than to get the opportunity to drive for a championship team while representing my country," said 27-year-old Viso. "After five years in the series I believe I have found the right environment and look forward to having Ryan, James and Marco as teammates. I'm very proud to be able to move into the 2013 season with this new relationship; it's a dream come true."
Now entering his sixth season with the IndyCar Series, Viso began his racing career via go karts at the age of five, capturing five Winter National Karting Championships. Viso went on to win the British Formula 3 Championship and became the youngest driver in the Formula 3000 International the following year. Since joining the IndyCar Series, he has recorded 16 top-10 finishes, and has led a total of 52 laps during his five years racing in North America's elite championship.
quote:Ondanks dat het lange tijd stil is geweest rondom de plannen voor een Italiaanse IndyCar race, lijkt de kans nog zeker aanwezig te zijn dat IndyCar dit jaar nog terugkeert naar Europa. Het Italiaanse circuit van Mugello heeft de IndyCar Series namelijk voor 13 tot 15 september op de onlangs gepubliceerde kalender van het circuit geplaatst. Tot op heden heeft de IndyCar Series zelf nog niets rondom de Italiaanse race bevestigd.
Voor de kalender zou het erg goed uitkomen wanneer er een extra race in september kan worden verreden, op dit moment zit er tussen de races in Baltimore (1 september) en Houston (5-6 oktober) een gat van vijf weken.
De laatste keer dat Europese fans van een Amerikaanse openwheel race konden genieten was in 2007, toen Champ Car de oceaan overstak voor races in België en Nederland.
Legge overweegt dus gerechtelijke stappen wegens contractbreuk. Ze had zowel een contract met Dragon als TrueCar voor twee jaar (2012/2013).quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:32 schreef sasquatsch het volgende:
Sebastian Saveedra tekent bij Dragon Racing.
Hij gaat rijden met de #6 Dragon waarmee Katherine Legge vorig jaar reed. Wat er met Legge gaat gebeuren is niet bekend. Ze had een contract voor dit jaar. Haar sponsor TrueCar blijft bij Dragon.
quote:Tuesday's announcement that Sebastian Saavedra has been signed to drive the No. 6 Dragon Racing entry, a car piloted by Katherine Legge in 2012, has been met with a critical response by the open-wheel veteran.
Legge, who returned to Indy car competition last season after racing in the European DTM series, issued a statement Wednesday morning that details a number of her issues with her former sponsor and employer.
"I am extremely disappointed that Dragon Racing and sponsor TrueCar have announced a replacement IndyCar driver for [the No.] 6 car," she said. "I received a letter from Dragon Racing, terminating my services on January the 18th. My legal team had asked for details regarding the reasoning for this termination but none have been provided."
Legge's next course of action, according to the release, will involve lawyers.
"I signed a two year deal for 2012/2013 with TrueCar as a sponsor, and then I took that sponsorship to Dragon Racing shortly thereafter," she said. "Jay Penske told (TrueCar CEO) Scott Painter that he would bring the Penske Dealerships onboard with TrueCar if I signed with Dragon Racing, so it seemed like it would be a good fit for all. I firmly believe that Dragon Racing and TrueCar cannot proceed without me and I will be taking legal action to protect my rights."
According to Legge, being released by the team two months before the start of the season has left her in a difficult position to find a place on the IndyCar grid.
“It was a very difficult season last year, we did very little testing and I was made to sit out of some of the races,” she said. “I was very much looking forward to 2013, using the experience I gained last year as a spring board for greater success. I am in a very fortunate position to have the FIA (of which I am a Female Driver Ambassador) and Girl Scouts (STEM Ambassador) onboard with my career and I am working feverishly to put something together. However, having this happen so late in the game has made it virtually impossible.”
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | W. Power Penske 1:07.863 H. Castroneves Penske 1:07.939 J. Hinchcliffe Andretti Autosport 1:07.987 M. Conway RLL Racing 1:08.158 E. Viso Andretti Autosport 1:08.219 S. De Silvestro KV Racing 1:08.230 O. Servia Panther/DRR 1:08.248 S. Dixon Ganassi Racing 1:08.254 J. Newgarden SFHR 1:08.326 S. Pagenaud Sam Schmidt 1:08.326 R. Hunter-Reay Andretti Autosport 1:08.356 Mo. Andretti Andretti Autosport 1:08.412 C. Kimball Ganassi Racing 1:08.463 A. Tagliani Team Barracuda/BHA 1:08.480 T. Kanaan KV Racing 1:08.494 A. Allmendinger Penske 1:08.510 JR. Hildebrand Panther 1:08.525 T. Vautier Sam Schmidt 1:08.592 T. Sato A.J. Foyt 1:08.688 J. Wilson Dale Coyne 1:08.821 G. Rahal RLL Racing 1:09.014 S. Bourdais Dragon Racing 1:09.022 D. Franchitti Ganassi Racing 1:09.240 S. Saavedra Dragon Racing 1:09.475 E. Carpenter Ed Carpenter Racing 1:09.766 A. Beatriz Dale Coyne 1:12.008 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | W. Power Penske 1:07.133 J. Hinchcliffe Andretti Autosport 1:07.384 J. Wilson Dale Coyne 1:07.500 S. Dixon Ganassi Racing 1:07.687 T. Sato A.J. Foyt 1:07.753 C. Kimball Ganassi Racing 1:07.767 H. Castroneves Penske 1:07.835 S. Pagenaud Sam Schmidt 1:07.853 J. Jakes RLL Racing 1:07.891 R. Hunter-Reay Andretti Autosport 1:07.898 S. De Silvestro KV Racing 1:07.951 T. Vautier Sam Schmidt 1:07.991 T. Kanaan KV Racing 1:08.001 A. Tagliani Team Barracuda/BHA 1:08.012 A. Allmendinger Penske 1:08.167 D. Franchitti Ganassi Racing 1:08.171 J. Newgarden SFHR 1:08.218 O. Servia Panther/DRR 1:08.224 JR. Hildebrand Panther 1:08.250 E. Viso Andretti Autosport 1:08.276 Mo. Andretti Andretti Autosport 1:08.464 S. Bourdais Dragon Racing 1:08.689 S. Saavedra Dragon Racing 1:09.693 E. Carpenter Ed Carpenter Racing 1:09.812 S. Wilson Dale Coyne 1:09.915 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | #1 Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport - Chevrolet #3 Helio Castroneves Team Penske - Chevrolet #4 J.R. Hildebrandt Panther Racing - Chevrolet #5 EJ Viso Andretti Autosport - Chevrolet #6 Seabstian Saveedra Dragon Racing - Chevrolet #7 Sebastien Bourdais Dragon Racing - Chevrolet #9 Scott Dixon Target Chip Ganassi Racing - Honda #10 Dario Franchitti Target Chip Ganassi Racing - Honda #11 Tony Kanaan KV Racing Technology - Chevrolet #12 Will Power Team Penske - Chevrolet #14 Takuma Sato A.J. Foyt Enterprises - Honda #15 Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Racing - Honda #16 James Jakes Rahal Letterman Lanigan Racing - Honda #18 Ana Beatriz Dale Coyne Racing - Honda #19 Justin Wilson Dale Coyne Racing - Honda #20 Ed Carpenter Ed Carpenter Racing - Chevrolet #22 Oriol Servia Panther DRR - Chevrolet #25 Marco Andretti Andretti Autosport - Chevrolet #27 James Hinchcliffe Andretti Autosport - Chevrolet #55 Tristan Vautier Schmidt Peterson Motorsports - Honda #67 Josef Newgarden Sarah Fisher Hartman Racing - Honda #77 Simon Pagenaud Schmidt Hamilton HP Motorsports - Honda #78 Simona di Silvestro KV Racing Technology - Chevrolet #83 Charlie Kimball Chip Ganassi Racing - Honda #98 Alex Tagliani Barracuda Racing - Honda |
Dat stuk bodywork is om te voorkomen dat een auto, die achterop het achterwiel rijdt, de lucht in vliegt, zoals twee jaar geleden met Wheldon gebeurde. Het zit er puur uit veiligheid.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:26 schreef LWD-Godius het volgende:
Heeft dat stuk bodywork achter de wielen ook enig aerodynamisch nut of zit het daar alleen voor de esthetische waarde, ik vind het trouwens niet om aan te gluren.
Sorry, lees je reactie nu pas. De race is net afgelopen. Mijn livestreams kijk ik via vipbox,tv.quote:Op zondag 24 maart 2013 11:50 schreef Funzel het volgende:
Geen idee of ik het mag vragen hier, maar heb je daar een link van? (mag ook per pm)
Ah dan pik ik die wel even mee.quote:Op zondag 24 maart 2013 20:17 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Sorry, lees je reactie nu pas. De race is net afgelopen. Mijn livestreams kijk ik via vipbox,tv.
Volgende race is over twee weken.
Nu is de Nascar Sprint Cup race.
quote:In the event of a restart with 10 laps or less remaining, all lapped cars will be moved to the rear of the field. (7.6.1.2)
21.00quote:Op zaterdag 6 april 2013 16:30 schreef Funzel het volgende:
Hoelaat is de race dit weekend, Nederlandse tijd? Dan zoek ik tegen die tijd even een strwam op namelijk.
Twee, voor tribune G. Zijn goeie plekken.quote:
Ja klopt. Hebben jullie goede live stream?quote:Op zaterdag 6 april 2013 16:39 schreef Racerblade het volgende:
[..]
21.00
MotoGP start rond dezelfde tijd geloof ik.
Voorlopig zijn er 30 bevestigd voor de Indy 500, met nog 3 a 4 opties. Dus misschien wel.quote:Op donderdag 18 april 2013 15:28 schreef Funzel het volgende:
Gaan we dit jaar wel de 33 of meer wagens halen? Vond bijvoorbeeld bump Day altijd wel zo zijn charme hebben.
Ah nee he, ik vind Servia juist zo tof.quote:Op vrijdag 26 april 2013 12:46 schreef sasquatsch het volgende:
Panther/DRR zou na de Indy 500 kunnen stoppen met het team.
Als er geen nieuwe sponsoren gevonden worden is het voor het team financieel niet haalbaar om door te gaan.
quote:The Indianapolis 500 confirmed driver/car count has grown by one, as Pippa Mann confirmed she will attempt to qualify for this year’s race with Dale Coyne Racing.
Mann, who qualified for her only prior 500 appearance in 2011, joins the DCR team as a third driver alongside teammates Justin Wilson and Ana Beatriz.
“I’m delighted to be able to share this news!” she said in a release. “I actually first met Dale several years ago, before I came to the U.S., at what turned out to be the final Champ Car test at Sebring right before the open wheel merger. We’ve sort of had an on-going conversation ever since then, and I actually got very close to getting in one of Dale’s cars on Bump Day last year. A year later, we’ve now put this program together, and I cannot wait to be back on track with Honda and running at the Indianapolis Motor Speedway in May.”
Coyne, an IndyCar team owner for 30 years but notorious for his delays in making driver announcements, weighed in on the move.
“We have known and followed Pippa from her first interest in coming over to America and the IndyCar series,” Coyne said. “Her hard work and dedication are commendable and have shown results. She has qualified for Indy, qualified on pole at Indianapolis for the Indy Lights race, won an Indy Lights race at Kentucky and has been a great asset for the sport.”
Further details to the entry – car number, sponsors and notable crewmembers – will be announced at a later date.
The confirmation brings the number of driver/car combinations to 31 for this year’s race, with two more to go before a full field of 33 is achieved.
In ieder geval de Indy 500.quote:Op woensdag 1 mei 2013 18:47 schreef Breaker.Faker het volgende:
Weet iemand welke races rtl7 live gaat uitzenden van de Indy cars serie?
Bron: http://autosport.nl/klass(...)er-reay-in-sao-pauloquote:Kurt Busch in Indy 500?
NASCAR Sprint Cup-coureur Kurt Busch heeft van Andretti Autosport een aanbieding ontvangen om de Indy 500 te rijden. Hij zal volgende week voor het team van Andretti Autosport op Indy testen. Busch overweegt zowel de Indy 500 als de Coca Cola 600 op Charlotte te rijden.
quote:Op zondag 5 mei 2013 14:08 schreef Funzel het volgende:
Jammer van Power, is altijd enorm goed op deze baan. Viso wel knap trouwens op plek twee.
Trouwens:
[..]
Bron: http://autosport.nl/klass(...)er-reay-in-sao-paulo
Rice en Bell zijn wel mooie aanwinsten voor het veld trouwens. Hopelijk sluiten Lazier en Howard ook nog aan, gevestigde namen wel.
Ah oke.quote:Op zondag 5 mei 2013 15:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Busch heeft een aanbieding voor een test op Indy. Dit jaar zal hij zeker niet de Memorial dubbel doen. In de toekomst misschien wel.
De uitzending wel, de race begint ca 17.30 uur.quote:Op zondag 5 mei 2013 15:45 schreef Funzel het volgende:
[..]
Ah oke.
Is trouwens de race deze keer om 17:00 al? M'n stream site zegt van wel namelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |