abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116329267
Restart van Hunter-Reay "under investigation"
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 2 september 2012 @ 22:49:39 #122
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116329311
Maar dus gewoon legaal. Ik denk dat het afgelopen is trouwens -O-.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_116329384
Straks krijgen we nog 2 ronden en meteen weer een ongeluk omdat iemand een laatste poging waagt voor een paar puntjes meer...
pi_116329648
Power verliest wat plaatsen bij de restart.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 2 september 2012 @ 22:54:52 #125
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116329661
Wat een race!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 2 september 2012 @ 22:57:19 #126
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116329814
17 puntjes verschil in het kampioenschap, kan nog heel spannend worden in Fontana :9.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_116329855
Hunter-Reay wint, Power 6de.

17 punten verschil.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_116329912
Briscoe valt stil in de uitloopronde. Zo weinig brandstof had hij nog.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 2 september 2012 @ 23:06:26 #129
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116330400
Mooi circuit trouwens, lekker breed en mooie inhaalmogelijkheden. Gelukkig dat Andretti deze race gered heeft.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_116375192
De volgende race is al de laatste?
pi_116379246
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 09:21 schreef Funzel het volgende:
De volgende race is al de laatste?
Ja. 15 september op de Auto Club Speedway in Fontana, Californië.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_116428661
Leuk nieuwtje: Alessandro Zanardi wint goud op de Paralympics bij het handbiken.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_116532600
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 12:02 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ja. 15 september op de Auto Club Speedway in Fontana, Californië.
Ah oké. Wat gaat dat toch altijd weer snel. Volgens mij staan er ook helemaal niet heel veel races op de kalender toch?
pi_116565903
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 13:47 schreef Funzel het volgende:

[..]

Ah oké. Wat gaat dat toch altijd weer snel. Volgens mij staan er ook helemaal niet heel veel races op de kalender toch?
15 dit jaar. Volgend jaar willen ze naar de 19.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_116568543
Scenario voor volgende week.

Als Hunter-Reay wint moet Power minimaal derde worden (of tweede als Hunter-Reay alle bonuspunten pakt) om kampioen te worden. Verder moet Hunter-Reay minimaal 6de (of 7de met bonuspunten) worden om kans te maken op de titel.

De 3 bonuspunten zijn 1 voor de pole en 2 voor de meeste ronden aan de leiding..
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_116771081
Conway trekt zich terug voor Fontana, stopt met oval racen.

quote:
Mike Conway zal niet deelnemen aan de MAVTV 500 op de Auto Club Speedway. De Engelsman zegt het vertrouwen op de ovals te hebben verloren en heeft de wijze, maar moeilijke beslissing genomen om niet aan de seizoensfinale deel te nemen. Conway zal worden vervangen door Wade Cunningham, welke eerder dit jaar al voor AJ Foyt Racing de Indianapolis 500 reed.

“Ik vind het erg vervelend voor het team en onze sponsors, dat ik ze in een moeilijke positie breng, dit is de moeilijkste beslissing die ik ooit heb moeten maken,” verklaarde Conway. “Ik realiseer me dat ik niet meer comfortabel op ovals kan rijden en wil er dan ook niet meer op racen. Tegelijk wil ik zeggen dat ik niet klaar ben met de autosport en zou graag voor Foyt Racing blijven rijden, maar dit is iets dat we voor de toekomst moeten beslissen.”
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_116774919
Ik kan het wel begrijpen hoor. Zelf ook royaal in de hekken gehangen op Indy een paar jaar geleden. Op bijna een vergelijkbare wijze als waarbij Dan Wheldon om het leven kwam.

Wat dat aangaat zijn F1 coureurs maar watjes als je het vergelijkt met het racen op ovals. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_116774984

Die bedoelde ik dus.
Ik zou het ook niet meer durven denk ik.

:X :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_116775840
Ja en dit jaar crashtte hij ookal zwaar op de Indy.
pi_116776207
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 september 2012 12:30 schreef vosss het volgende:
Ik kan het wel begrijpen hoor. Zelf ook royaal in de hekken gehangen op Indy een paar jaar geleden. Op bijna een vergelijkbare wijze als waarbij Dan Wheldon om het leven kwam.

Wat dat aangaat zijn F1 coureurs maar watjes als je het vergelijkt met het racen op ovals. :)
Dat ligt deels aan de coureurs, maar vooral aan de mensen die bepalen waar de F1 races gereden worden, dat de eau rouge NOG veiliger moet....
Zeker de helft van de F1 coureurs vind namelijk dat de eau rouge van vroeger, 10/15 jaar terug, beter was en zou die graag zien.
pi_116776343
Het is misschien niet leuk, maar laten we eerlijk zijn, het zou wel spannend zijn als er weer een coureur het ziekenhuis in knalt.
pi_116779163
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:11 schreef Funzel het volgende:
Het is misschien niet leuk, maar laten we eerlijk zijn, het zou wel spannend zijn als er weer een coureur het ziekenhuis in knalt.
We? Spreek voor jezelf. Een goede crash is inderdaad spannend, maar op het moment dat de coureur niet meer in staat is om op eigen kracht uit de auto te komen dan is dat het echt niet meer. Wel eens iemand live op televisie (laat staan terwijl je naast de racetrack staat) dood zien gaan?
Je zit dan wel achter een scherm op duizenden kilometers afstand van waar het gebeurt, maar het is heel wat anders dan naar youtube gaan en een filmpje te kijken waarvan je op voorhand al weet hoe het afloopt.

(fatale) ongelukken zijn onlosmakend verbonden met de autosport, waar hoge snelheid is zijn harde klappers. En rijders zijn bereid dat risico te nemen, voor hun adrenaline en voor jouw vermaak. Maar om nou te gaan 'hopen' (ik weet dat je het niet zo verwoord, maar zo klinkt het wel) dat er weer een coureur het ziekenhuis in crasht, nee, dat is echt heel idioot. Er zijn coureurs geweest die "gewoon" naar het ziekenhuis moesten voor (wat leek op) niet-levensbedreigend letsel en die het uiteindelijk niet overleefden. Het zijn mensenlevens waar je over praat, geen legopoppetjes.
pi_116779893
quote:
13s.gif Op vrijdag 14 september 2012 14:23 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

We? Spreek voor jezelf. Een goede crash is inderdaad spannend, maar op het moment dat de coureur niet meer in staat is om op eigen kracht uit de auto te komen dan is dat het echt niet meer. Wel eens iemand live op televisie (laat staan terwijl je naast de racetrack staat) dood zien gaan?
Je zit dan wel achter een scherm op duizenden kilometers afstand van waar het gebeurt, maar het is heel wat anders dan naar youtube gaan en een filmpje te kijken waarvan je op voorhand al weet hoe het afloopt.

(fatale) ongelukken zijn onlosmakend verbonden met de autosport, waar hoge snelheid is zijn harde klappers. En rijders zijn bereid dat risico te nemen, voor hun adrenaline en voor jouw vermaak. Maar om nou te gaan 'hopen' (ik weet dat je het niet zo verwoord, maar zo klinkt het wel) dat er weer een coureur het ziekenhuis in crasht, nee, dat is echt heel idioot. Er zijn coureurs geweest die "gewoon" naar het ziekenhuis moesten voor (wat leek op) niet-levensbedreigend letsel en die het uiteindelijk niet overleefden. Het zijn mensenlevens waar je over praat, geen legopoppetjes.
op TV Jeff Krosnoff, Greg Moore, Roland Ratzenberger en Ayrton Senna, en vast nog een paar die ik me even niet kan herinneren...
Zanardi was ik live bij.

Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat crashes geweldige entertainment zijn, zolang de coureurs ongedeerd uitstappen.

De crash van Katherine Legge een paar jaar terug op Road America is een goed voorbeeld.

Laten we hopen dat er niemand gewond raakt in de laatste race.
pi_116785460
We hebben de laatste race nog niet eens gehad in een spannend IndyCar seizoen en het silliy season is al volop bezig voor 2013.

Bij Penske moet Ryan Briscoe waarschijnlijk het veld ruimen wegens gebrek aan sponsoring. De verwachting is dat hij naar Ganassi Racing gaat om de plek van Graham Rahal in te nemen, die op zijn beurt dan weer naar het team van zijn vader gaat om eventueel met Takuma Sato een team te vormen. Penske is naarstig op zoek naar een vervanger voor Briscoe en heeft al aangeklopt bij Pagenaud (die geweigerd heeft, omdat hij een wwaterdicht contract heeft met Sam Scmidt) en Ryan Hunter-Reay. Maar ook Justin Wilson en Sebastien Bourdais worden genoemd. Mocht er niets rondkomen is de kans groot dat Penske terug gaat naar twee coureurs, of er moet alsnog een sponsor over de brug komen voor Ryan Briscoe. Ook Bobby Rahal heeft met Hunter-Reay (en Ryan Briscoe) gesproken voor 2013. Duidelijk is dat Andretti Hunter-Reay wil behouden voor volgend seizoen. Mocht deze vertrekken maken Justin Wilson en Oriol Servia kans op dat stoeltje.

Rubens Barrichello wil weg bij KV Racing omdat hij het team niet goed genoeg vindt. Vanwege zijn ervaring met Honda in de Formule 1 is de kans groot dat hij bij een Honda team terecht komt en de eerste gegadigde daarvoor is Schmidt Hamilton Racing. Hier zou hij een combinatie met Simon Pagenaud gaan vormen. Verder is de kans groot dat Viso ook weg gaat bij KV Racing waardoor dit team een one-car team met Tony Kanaan zou kunnen worden. Viso zelf denkt erover om zijn eigen team te beginnen.

De verwachte line-up voor volgend jaar wordt dan:
Penske: Will Power en Helio Castroneves (en misschien Ryan Hunter-Reay, Justin Wilson, Sebastien Bourdais, Ryan Briscoe)
Ganassi Racing: Dario Franchitti, Scott Dixon, Charlie Kimball en misschien Ryan Briscoe
Rahal Letterman Lanigan Racing: Graham Rahal en misschien Takuma Sato of Ryan Briscoe
Schmidt Hamilton Motorsports: Simon Pagenaud en Rubens Barrichello
KV Racing Technology: Tony Kanaan (en misschien EJ Viso)

Andretti Autosport: Ryan Hunter-Reay (mits die blijft, anders Wilson of Servia), James Hinchcliffe, Marco Andretti en misschien Sebastian Saveedra voor enkele races
Panther Racing: JR Hildebrand
Dale Coyne Racing: Justin Wilson en James Jakes
Dragon Racing: Sebastien Bourdais en Katherine Legge
Ed Carpenter Racing: Ed Carpenter
Barracuda Racing: Alex Tagliani
A.J. Foyt Racing: Mike Conway
Panther DRR: Oriol Servia
Sarah Fisher Hartman Racing: Josef Newgarden
HVM Racing: Simona De Silvestro
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_116792756
Ook Michael Shank wil nog steeds toetreden tot de IndyCar Series. Maar hij heeft nog steeds geen motor. En zolang Lotus nog niet uit de serie is zien de andere leveranciers niets in het leveren aan meer teams omdat ze al meer dan de verplichte 40% leveren. Zonder Lotus zou dit 60% zijn.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_116793260
zowel Power als Hunter-Reay krijgen 10 plaatsen grid straf vanwege een motorwissel.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_116812083
Spannende seizoensafsluiter vannacht met de race op de Auto Club Speedway in Fontana, California. Power start van p13 en Hunter-Reay van p22. Race begint om 02.50 onze tijd als ik het goed heb (GP-Update), en gaat over 500 mijlen. Sinds 2002 was de Indy 500 de enige race die deze afstand aflegde, maar daar komt vannacht dus verandering in.



Meer info hier.
Where facts are few, experts are many.
  zondag 16 september 2012 @ 01:17:37 #148
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116836602
Wie gaat er nog meer kijken :9?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_116836628
quote:
14s.gif Op zondag 16 september 2012 01:17 schreef Fir3fly het volgende:
Wie gaat er nog meer kijken :9?
Misschien... Hoe laat begint het nou?
  zondag 16 september 2012 @ 01:19:30 #150
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116836651
http://www.vipboxsports.e(...)e-stream-online.html

Volgens deze stream om 2:00, maar ik denk de start later is.

Ik heb toch niks te doen morgen :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_116836725
Volgens de officiële site 7.30 PM ET maar ik weet niet wat dat in onze tijd is.
  zondag 16 september 2012 @ 01:26:51 #152
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116836810
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 01:22 schreef johannes_vermeer het volgende:
Volgens de officiële site 7.30 PM ET maar ik weet niet wat dat in onze tijd is.
Dat zou 1:30 moeten zijn, maar dat lijkt me sterk...
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 16 september 2012 @ 01:29:23 #154
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116836856
Precies, de start is om 8:45pm ET. Dus 2:45 CET.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 16 september 2012 @ 02:00:38 #155
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116837427
Uitzending SkySports begint nu *O*.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 16 september 2012 @ 02:47:22 #156
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116837809
Start your engines!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_116837825
Zit ook te kijken :9
Where facts are few, experts are many.
  zondag 16 september 2012 @ 02:55:18 #158
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116837853
Meteen al 3 wide :D.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 16 september 2012 @ 03:17:15 #160
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116837996
Pitstops.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 16 september 2012 @ 03:25:45 #161
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116838048
Power eraf!!! Ongelooflijk, elk jaar weer!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_116838052
Power in de muur!
't Sjunste óp de welt, wat der Herjod had jemaad, dat is ós Kirchroa, went 't zingt en laacht.
  zondag 16 september 2012 @ 03:27:11 #164
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116838062
Wow, dat was close, hij nam bijna RHR mee :D.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 16 september 2012 @ 03:46:25 #165
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116838188
En nu Hildebrand! Hij had zo'n goede auto...
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 16 september 2012 @ 04:09:35 #166
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116838362
Hunter-Reay kapot! Kampioenschap beslist.

Edit: misschien toch niet, maar er is wel een probleem.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 16 september 2012 @ 04:24:22 #167
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116838404
En Power komt weer terug de baan op.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 16 september 2012 @ 05:32:57 #168
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116838483
20 rondjes te gaan, Tags blaast op en als het zo finisht is RHR kampioen :o!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 16 september 2012 @ 05:44:12 #169
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116838491
Rode vlag na crash van Kanaan, 9 to go.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 16 september 2012 @ 05:57:06 #170
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116838499
Mijn god, dat was spannend. Mijn hart :')!

Hunter-Reay kampioen, maar het scheelde zo ontzettend weinig. Wat een race, wat een kampioenschap _O_.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_116842610
Het was behoorlijk spannend maar desondanks ben ik tijdens de race in slaap gevallen :P
pi_116900467
Ik gun het hem van harte, geweldige coureur. Wel erg sneu voor Power, wéér niet.

En die Carpenter, wint'ie weer een oval. _O-
pi_116931049
Ryan Hunter-Reay tekent voor twee jaar bij (bij Andretti Autosport)

Penske zou nu A.J Allmendinger benaderd hebben voor een mogelijke comeback in de IndyCars., mits hij van alle blaam gezuiverd wordt na een positieve drugstest.

HVM heeft de laatste race met de Lotus motor gereden.

Het lijkt erop dat Lotus door gebrek aan klanten niet meer terug komt in de IndyCars. Dit zou betekenen dat de andere leveranciers verplicht worden om 60% van het (reguliere) startveld te voorzien. Dit zou een hoop problemen met het wel/niet krijgen van een motor zoals vorig jaar voorkomen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_116971977
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:24 schreef sasquatsch het volgende:

Het lijkt erop dat Lotus door gebrek aan klanten niet meer terug komt in de IndyCars. Dit zou betekenen dat de andere leveranciers verplicht worden om 60% van het (reguliere) startveld te voorzien. Dit zou een hoop problemen met het wel/niet krijgen van een motor zoals vorig jaar voorkomen.
Gaan we dan met 120% reguliere auto's rijden? Volgens mij worden ze alleen verplicht om tot 60% van het startveld te voorzien. Dus als ze nog geen 60% voorzien moeten ze aanvragen honoreren.
pi_116973662
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 10:50 schreef TagForce het volgende:

[..]

Gaan we dan met 120% reguliere auto's rijden? Volgens mij worden ze alleen verplicht om tot 60% van het startveld te voorzien. Dus als ze nog geen 60% voorzien moeten ze aanvragen honoreren.
Dat bedoel ik ook. Tot 60% van het aantal reguliere auto's. Dat aantal was vorig seizoen 25, waardoor (met de 40% regel) de motorenleveranciers maar 10 auto's van motoren hoefde te voorzien. Door het in gebreke blijven van Lotus zowel in aantal en in prestaties bleek dit te weinig.

Nu met twee leveranciers en de 60% regel zouden er met 26 reguliere auto's (afgaande op afgelopen seizoen) tot 30 auto's aan de start kunnen verschijnen. Voor de Indy 500 werd afgelopen seizoen al een uitzondering gemaakt, dus dat zal volgend seizoen ook wel het geval zijn.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_117276973
Aanstaande zondag wordt de kalender voor 2013 bekend gemaakt. Naar verwachting staan er 17 races op de kalender, waarvan 2 (of 3) double-headers en drie 500 mijl races (Indy, Fontana en Pocono). Edmonton zou van de kalender af zijn, en Pocono, Providence en Houston zouden erbij komen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_117298958
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 16:23 schreef sasquatsch het volgende:
Aanstaande zondag wordt de kalender voor 2013 bekend gemaakt. Naar verwachting staan er 17 races op de kalender, waarvan 2 (of 3) double-headers en drie 500 mijl races (Indy, Fontana en Pocono). Edmonton zou van de kalender af zijn, en Pocono, Providence en Houston zouden erbij komen.
En dan mogen ze dit kampioenschap volgend jaar wel eens helemaal uitzenden op rtl, want volgens mij is het verder nergens te volgen behalve internet, maar het liefst zie ik het gewoon op tv of neem het dan op.
Of weer terug op Eurosport, zoals in 2006 ook nog het geval was!
  donderdag 27 september 2012 @ 00:34:12 #178
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_117299788
Providence? Interessant. Ik hoop eigenlijk op meer ovals, Pocono is vet maar ik wil weer Kentucky, Michigan en Chicagoland zien.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_117335377
quote:
14s.gif Op donderdag 27 september 2012 00:34 schreef Fir3fly het volgende:
Providence? Interessant. Ik hoop eigenlijk op meer ovals, Pocono is vet maar ik wil weer Kentucky, Michigan en Chicagoland zien.
Kentucky wordt in het geruchtencircuit genoemd als een van de mogelijke races op de kalender.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_117457204
IndyCar maakt nieuwe kalender bekend

3 doubleheaders (Detroit, Toronto, Houston) en 3 500 mijl races (Indy, Pocono, Fontana), waarvan de winnaar 1 miljoen dollar krijgt.

March 24 – St. Petersburg, street circuit, (NBC Sports Network)
April 7 – Birmingham, Ala., road course, (NBCSN)
April 21 – Long Beach, street circuit, (NBCSN)
May 5 – Sao Paulo, Brazil, street circuit, (NBCSN)
May 18-19 – Indianapolis qualifying (NBCSN)
*May 26 – Indianapolis 500, oval, (ABC)
June 1 – Detroit, street circuit, (ABC)
June 2 – Detroit, Street circuit, (ABC)
June 8 – Fort Worth, Texas, oval, (ABC)
June 15 – Milwaukee, oval, (NBCSN)
June 23 – Newton, Iowa, oval, (ABC)
*July 7 – Pocono, Pa., oval, (ABC)
July 13 – Toronto, street circuit, (NBCSN)
July 14 – Toronto, street circuit, (NBCSN)
Aug. 4 – Lexington, Ohio, road course, (NBCSN)
Aug. 25 – Sonoma, Calif., road course, (NBCSN)
Sept. 1 – Baltimore, street circuit, (NBCSN)
Oct. 5 – Houston, street circuit, (NBCSN)
Oct. 6 – Houston, street circuit, (NBCSN)
*Oct. 19 – Fontana, Calif., oval, (NBCSN)
(* denotes a Triple Crown event)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_117458574
Had ook gehoopt op Michigan.. Raar genoeg een van mijn favoriete ovals, terwijl ze eigenlijk allemaal wel een beetje op elkaar lijken.
Where facts are few, experts are many.
  maandag 1 oktober 2012 @ 12:52:48 #182
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_117461051
quote:
7s.gif Op maandag 1 oktober 2012 11:36 schreef Atreidez het volgende:
Had ook gehoopt op Michigan.. Raar genoeg een van mijn favoriete ovals, terwijl ze eigenlijk allemaal wel een beetje op elkaar lijken.
Dat geldt eigenlijk alleen voor de 1,5 milers, de rest is vrij uniek.

Maar inderdaad, Michigan _O_.

And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_117847366
Volgend jaar IndyCar in Europa?
quote:
De mogelijkheid bestaat dat de IndyCar Series volgend jaar al terugkeert naar Europa. De Italiaanse zakenman Paolo Scudieri is met de raceklasse in gesprek om volgend jaar een Italiaanse IndyCar race op Mugello te organiseren. Scudieri, directeur van de Adler Group, zou werken aan een driejarige overeenkomst. Nadat de race in 2013 op Mugello plaats zou moeten vinden, zou de race in 2014 op een stratencircuit in of nabij Napels moeten worden verreden.

De gesprekken voor een Italiaanse race worden door IndyCar directeur Randy Bernard bevestigd, al zouden deze nog niet ver gevorderd zijn: “We hebben gesprekken gevoerd met een aantal potentiele promotors en hierbij hebben we ook eerste, verkennende gesprekken gevoerd voor een race op Mugello,” bevestigde Bernard tegenover SpeedTV.

Vanaf 2014 zou Scudieri graag een race in de straten van Napels organiseren. Hierbij zou hij nu de mogelijkheden en een mogelijke locatie onderzoeken, waarbij een stratencircuit vergelijkbaar met Monaco zijn doel zou zijn. Naast deze race zou zelfs een tweede Italiaanse race tot de mogelijkheden behoren.

Het bedrijf van Scudieri, de Adler Group, ontwikkelt en produceert producten in de transportsector, waarbij het samenwerkt met grote automerken als Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroën, Ferrari, Fiat, Opel, Peugeot en Volkswagen. Met 8.000 werknemers en een jaaromzet van ongeveer 1 miljard euro is het bedrijf geen kleiner speler in de automobielbranche.

De IndyCar Series lijkt naast een mogelijke Italiaanse race mogelijk ook andere Italiaanse invloeden te krijgen. Scuduria Coloni maakte al eerder bekend graag de overstap van de GP2 Series naar de IndyCar Series te willen maken, vermoedelijk met de Italiaan Luca Filippi als coureur. Ook lijkt er een realistische kans aanwezig dat Alex Zanardi achter het stuur terug zal keren voor een éénmalig optreden in de Indianapolis 500.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_117900426
Even wat laatste nieuwtjes:

Het aantal testdagen wordt beperkt om de kosten te drukken.
Voor motoren leveranciers wordt het aantal testdagen 2 in het na-seizoen (t/m 31 dec 2012), twee in het voorseizoen (tot aan de eerste race) en 4 tijdens het seizoen (waarvan elk team er maar aan twee mag deelnemen).
Prive testen voor de teams wordt beperkt van 6 dagen per seizoensdeel naar twee dagen per seizoensdeel en maximaal 4 dagen voor de motorleverancier testen. Daarnaast kan elk team deelnemen aan de Open Test dagen die gepland worden en krijgt elk team twee dagen om rookies te testen. Nieuwe teams krijgen twee dagen extra om te testen.

Karthikeyan wil misschien naar de Indycars

Er gaan nog steeds geruchten dat Tony George, samen met een aantal teambazen zoasl Chip Ganassi, Roger Penske, Michael Andretti en Kevin Kalkhoven de IndyCar Series wil overnemen, [http://www.motorsport.com(...)-is-not-for-sale/]al wordt dat door de IMS ontkend.[/url]

In hetzelfde bericht staat dat Continental vanaf 2015 mogelijk de vervanger wordt van Firestone als bandenleverancier.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_118324907
Carloz Munoz gaat voor Andretti Autosport de Indy 500 rijden naast een seizoen in de Indy Lights
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_118471936
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_118488189
quote:
Voor die Simona-fanboys(I'm guilty): Blijkt dat ze naar KV-Racing gaat met haar sponsor Entergy, als teamgenoot van TK kan ze dus laten zien of al die hype rond haar waar is of niet!
KV test a.s. maandag op Barber met 2 coureurs...

Vraag die me dan opkomt: Zou Viso zich inkopen bij HVM met z'n "Team Vi5o"?

[ Bericht 4% gewijzigd door BeautevilDeath op 27-10-2012 06:46:37 (Vi5o) ]
pi_118571994
IndyCar CEO Brian Bernard stapt op

Ondanks een van de beste seizoenen van de laatste jaren met voor het eerst sinds 2006 weer een Amerikaanse kampioen had Randy Bernard de laatste tijd veel te verduren. Geruchten over ontevreden teambazen die (met voormalig IRL baas Tony George) de serie wilde overnemen, de gecancelde race in China, de (te) dure Dallara chassis, het Lotus debacle, de lagere TV ratings en het zoeken naar een andere bandenleverancier tegen de zin van de teambazen. Deze slechte publiciteit voor de IndyCar Series hebben hem uiteindelijk de das omgedaan en in een spoed bijeenkomst van de Hulman board is hem verzocht zijn functie neer te leggen. Wel blijft hij voorlopig in een adviesrol betrokken.

De interim CEO Jeff Belskus benadrukt dat de serie niet te koop is.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_118628042
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 06:40 schreef BeautevilDeath het volgende:

[..]

Voor die Simona-fanboys(I'm guilty): Blijkt dat ze naar KV-Racing gaat met haar sponsor Entergy, als teamgenoot van TK kan ze dus laten zien of al die hype rond haar waar is of niet!
KV test a.s. maandag op Barber met 2 coureurs...

Vraag die me dan opkomt: Zou Viso zich inkopen bij HVM met z'n "Team Vi5o"?
Is nu definitief. Simona naar KV Racing en ze neemt haar sponsors mee.

quote:
Simona de Silvestro felt the need to leave the comfort of the only team she’s ever raced for in the IZOD IndyCar Series to advance her career. KV Racing Technology hopes the infusion of the young driving talent can bring it back to the front.

The popular Swiss driver will join KV Racing Technology in 2013, where she will drive the No. 78 Chevrolet-powered Indy car alongside former series champion Tony Kanaan.

“It’s definitely exciting to be joining KV Racing (Technology),” de Silvestro said. “I’ve had a lot of good results in the past and I think this will help me get more (results). Having a teammate like Tony is really cool. I’m just really looking forward to the season.”

After being saddled with the underachieving Lotus engine in 2012, the 24-year-old native of Thun, Switzerland began looking at options for the 2013 season. She said she’s found a “perfect fit” with KV Racing Technology, which fielded cars for Kanaan, E.J. Viso and Rubens Barrichello in 2012.

"I am very happy to welcome Simona to KV Racing Technology," says team co-owner Kevin Kalkhoven. "I have been watching her race for many years and she shows tremendous talent. I think we will really see this on the road/street courses and having Tony as a teammate will provide her a wealth of information, so I am excited for what the 2013 season will hold."

KV Racing Technology also welcomes Imran Safiulla as a team principal. Safiulla, an international industrialist who has supported De Silvestro’s racing efforts since 2006, expects the new arrangement to be a successful endeavor for both De Silvestro and KV Racing Technology.

"We are delighted to announce Simona to KV,” said team co-owner Jimmy Vasser. “She has shown a lot of determination and to now be able to work with someone as experienced as Kanaan will be a huge asset for her. I would also like to welcome our new co-owner Imran Safiulla to the team and hope we have a successful 2013."

But leaving HVM Racing, the team which brought her to the IZOD IndyCar Series in 2010, didn’t make de Silvestro’s decision very easy.

“When you change teams it’s always hard,” said de Silvestro, who tested with her new team for the first time on Oct. 29 at Barber Motorsports Park. “The other team was like a family, but it was time for a change, and this opportunity made a lot of sense. You have to get used to working with new people, especially when you’ve been somewhere three years with the same people. But yesterday, it was fun and we had a good test for the first time together.”

Key to the move was the support of sponsors Nuclear Clean Air Energy, Entergy and AREVA, who will move along with de Silvestro to her new team. Working with a teammate for the first time in her career was also appealing.

“I think it’s really important to have a teammate,” she said. “In my career, I’ve always been by myself. I think having data and having someone like Tony on the team will really help me. Tony and I get along really well. He has lot of experience knows a lot about the car and racing. Having him as a teammate is really important, and I’m going to learn a lot from him.”

And it also leaves her confident that she can contend for podiums and wins in 2013.

“That was my goal last year, but we didn’t have the engine to do it,” de Silvestro said. “I think have great team behind me, great engineering support and Chevy power will be a big difference. It’s fun to drive again. Hopefully, it can push us forward to accomplish all of our goals.”
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_119034250
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zaterdag 10 november 2012 @ 19:59:16 #191
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_119063269
Ik zit in mei op tribune G, sectie S76 *O*. Volgens de Speedway zelf zeer goede plaatsen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Fir3fly op 10-11-2012 20:06:13 ]
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_119232829
En ook Graham Rahal is bevestigd. Bij het team van zijn vader Rahal Letterman Lanigan Racing
quote:
Graham Rahal heeft een 3-jarig contract getekend bij Rahal Letterman Lanigan Racing. Dat is woensdag bekendgemaakt op een persconferentie in Indianapolis. De transfer van Graham Rahal naar het team van vader Bobby hing al langer in de lucht. Rahal zal op 27 november tijdens een test op Barber Motorsport Park zijn debuut maken in de de familie Dalara.

Graham Rahal reed de afgelopen twee seizoenen voor het tweede team van Chip Ganassi. ''Ik ben extreem gelukkig dat ik voor Rahal Letterman Lanigan Racing ga rijden'', aldus Rahal. ''Ik dacht niet dat het zo vroeg in mijn carričre zou gebeuren, maar het klop helemaal. Het team heeft het afgelopen jaar veel laten zien en ontwikkeld zich nog steeds.''

Ook vader Bobby toonde zich blij. ,,Het is een goed moment voor de familie, het team en de sport'', aldus de voormalig Indycar-kampioen en Indy 500-winnaar. Er licht nu natuurlijk een grote druk op mij om een goede auto neer te zetten. Ik denk dat we de omgeving kunnen creëren waarin Graham zijn potentieel kan waarmaken.''

Rahal Letterman Lanigan Racing reed dit seizoen voor het eerst sinds jaren weer volledig mee in de Indycars. Met Takuma Sato wist het team bijna de Indy 500 te winnen. De afgelopen jaren reed het team alleen deze beroemde race. In 2010 bestuurde Graham die bolide naar een twaalfde plaats. Voorlopig is alleen Rahal bevestigd als coureurs voor 2013. Een tweede wagen kan nog worden toegevoerd. Het team is erg gecharmeerd van Ryan Briscoe, maar ook coureurs als Sato en James Jakes, Tristan Vautier en Michel Jourdain worden genoemd in het geruchtencircuit.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_119242750
Nu Sebastien Bourdais, Simona Di Silvestro en Graham Rahal bevestigd zijn is het weer eens tijd om een silly season overzicht te maken.

We gaan ze per team even langs.

AJ Foyt Racing heeft nee gezegd tegen Ryan Briscoe en zijn nog op zoek naar een full time coureur voor de #14 auto. Voor een eventuele tweede auto komen Mike Conway (niet ovals) en Wade Cunningham (ovals) in aanmerking. Voor de Indy 500 is Chase Austin bevestigd.

Andretti Autosport heeft drie bevestigde fulltime coureurs. Er gaan geruchten dat Ryan Briscoe de vierde fulltime coureur zou kunnen worden. Ook zouden ze in een beperkt aantal races een extra coureur in kunnen zetten zoals ze afgelopen jaar ook al deden in samenwerking met AFS en Conquest. Carlos Munoz is in ieder geval bevestigd voor de Indy 500.

Bryan Herta Autosport is zo goed als rond met Alex Tagliani. Eventueel komt er een tweede auto, mits dit het team ten goede komt. Het gaat dus niet alleen om het budget, maar ook om het potentieel van de coureur. De naam van EJ Viso wordt genoemd, mits hij genoeg geld bij elkaar kan krijgen.

Bij Chip Ganassi Racing zijn drie coureurs bevestigd. Graham Rahal is weg en mogelijk dat Ryan Briscoe hier in stapt. Het is ook goed mogelijk dat Charlie Kimball aan het Target team wordt toegevoegd en dat het tweede team verdwijnt. Ook Gustavo Yacaman wordt genoemd als mogelijke rijder

Dale Coyne Racing is bezig met Justin Wilson. Het is onwaarschijnlijk dat James Jakes hier terugkeert gezien zijn prestaties van het afgelopen seizoen. Hier liggen mogelijkheden voor andere coureurs, mits ze genoeg budget en potentieel hebben.

Dragon Racing heeft Bourdais bevestigd en een contract voor 2013 met Legge en haar sponsor True Car. Enig struikelblok lijkt een tweede (Chevrolet) motor te zijn.

Ed Carpenter Racing heeft plannen voor een tweede auto, maar hiervoor moet er wel genoeg sponsoring (of een coureur die genoeg geld meebrengt) zijn.

HVM Racing heeft nog steeds een contract met Lotus, waar ze niet van af kunnen. Dus totdat Lotus officieel uit de IndyCar stapt, zullen ze niet aan de start verschijnen. Keith Wiggings lijkt een overstap naar de Sportscars te overwegen (bij voorkeur in samenwerking met een team dat de IndyCar in wil).

KV Racing heeft met Tony Kanaan en Simona de Silvestro twee coureurs. Misschien dat er nog een derde bij komt voor de Indy 500.

Panther Racing heeft JR Hildebrand onder contract staan. Voor het samenwerkingsverband met Dreyer & Reinbold is Oriol Servia zo goed als zeker.

Rahal Letterman Lanigan Racing heeft gisteren Graham Rahal bevestigd. Voor de tweede auto zijn ze bezig met Ryan Briscoe, maar zou ook Takuma Sato of James Jakes kunnen worden mits die genoeg geld meebrengen. Voor de Indy 500 worden de namen van Indy Lights kampioen Tristan Vautier en Michael Joudain jr. genoemd.

Sarah Fisher Hartman Racing rijdt komend seizoen weer met Josef Newgarden. Er zijn geen plannen bekend voor een tweede auto

Schmidt Hamilton Motorsports heeft Simon Pagenaud als bevestigde rijder. Rubens Barrichello wordt zo goed als zeker de andere rijder.

Team Penske heeft twee bevestigde rijders met Will Power en Helio Castroneves en het ziet er naar uit dat dat zo blijft.

Dan zijn er nog enkele teams die misschien toetreden tot de IndyCar Series:

AFS Racing heeft (bij monde van eigenaar Gary Peterson) aangekondigd in 2013 full time met Sebastian Saveedra te willen gaan rijden. Of dit samen met Andretti Autosport (zoals enkele races afgelopen jaar) zal zijn is niet bekend.

Conquest Racing wil terug naar de IndyCar voor een volledig seizoen, maar heeft net zoals Michael Shank Racing geen motor. Dat moet eerst geregeld worden voordat dit team terug kan. Wel reden ze afgelopen seizoen enkele races in samenwerking met Andretti Racing, wat dit volgend seizoen ook een optie is.

Michael Shank Racing heeft een auto, maar geen motor. EJ Viso is in gesprek met dit team, net zoals Gustavo Yacaman, maar of dit team van de grond komt hangt af van het verkrijgen van een motor. Het vrijkomen van motoren van andere teams (zoals Penske en KV Racing) zou hier een oplossing kunnen zijn.

Daarnaast hebben nog een paar teams aangegeven de IndyCars in te willen zoals Fan Force United (vorig seizoen met Alesi in de Indy 500), Coloni en Patrick Racing. Maar ook zij hebben nog geen motor.

De verwachting is dat er zo'n 24 tot 27 (12 Chevrolet, 15 Honda) rijders aan de start staan in St. Petersburg in maart 2013. Mocht Lotus uit de IndyCar stappen, dan kan het aantal nog oplopen, omdat Honda en Chevrolet dan aan 15 auto's moeten kunnen leveren in plaats van de 10 nu.

Coureurs die nog een team zoeken moeten zo'n 5 a 7 miljoen dollar meenemen bij een topteam. Voor een 'minder' team ligt dat bedrag op ongeveer de helft.

In het kort:

A.J. Foyt Racing (Honda): Mike Conway (non-ovals), Wade Cunningham (ovals)
Andretti Racing (Chevrolet): Marco Andretti, Ryan Hunter-Reay, James Hinchcliffe, Ryan Briscoe
Bryan Herta Autosport/Barracuda (Honda): Alex Tagliani, EJ Viso
Dale Coyne Racing (Honda): Justin Wilson
Dragon Racing (Chevrolet): Sebastien Bourdais, Katherine Legge
Ed Carpenter Racing (Chevrolet): Ed Carpenter
Ganassi Racing (Honda): Charlie Kimball, Ryan Briscoe, Gustavo Yacaman
KV Racing (Chevrolet): Tony Kanaan, Simona di Silvestro
Panther Racing (Chevrolet): JR Hildebrand
Panther/DRR (Chevrolet): Oriol Servia
Penske Racing (Chevrolet): Will Power, Helio Castroneves
Rahal Letterman Lanigan Racing(Honda): Graham Rahal , Ryan Briscoe, Takuma Sato, James Jakes
Schmidt/Hamilton Motorsports (Honda): Simon Pagenaud, Rubens Barrichello
Target Chip Ganassi (Honda): Dario Franchitti, Scott Dixon
Sarah Fisher Hartman Racing (Honda): Josef Newgarden

Mogelijke teams:
AFS Racing (?): Sebestian Saveedra
Conquest Racing (?)
Fan Force United (?)
Michael Shank Racing (?): EJ Viso, Gustavo Yacaman
Patrick Racing (?): Martin Plowman
Scuderia Coloni (?):
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 15 november 2012 @ 18:30:58 #194
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_119247027
Mooi overzicht, bedankt!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_119496757
Van de week alle races gekeken vanaf toronto, de finale (laatste race) was wel spannend. Opzich had ik het Power wel gegund maar Hunter Ray ook. (als het maar spannend is)
pi_119539413
Bedankt voor het overzicht. :) Hopelijk komen er nog wat namen bij.
pi_119772762
Laatste testen van dit jaar aangekondigd.

3 december in Fontana: Marco Andretti (Andretti Autosport), Will Power en Helio Castroneves (Team Penske), Sebastien Bourdais (Dragon Racing) en Ed Carpenter (Ed Carpenter Racing).

11 december Sebring: Graham Rahal (Rahal Letterman Lanigan Racing) (ipv 27 november)

12/13 december Sebring: Ryan Hunter-Reay en James Hinchcliffe (Andretti Autosport), Will Power en Helio Castroneves (Team Penske), Scott Dixon en Charlie Kimball (Chip Ganassi Racing), Tony Kanaan en Simona de Silvestro (KV Racing Technology), Josef Newgarden (Sarah Fisher Hartman Racing), JR Hildebrand (Panther Racing), Oriol Servia (Panther/Dreyer & Reinbold Racing), Alex Tagliani (Barracuda BHA Racing), Simon Pagenaud (Sam Schmidt Motorsports), Graham Rahal (Rahal Letterman Lanigan Racing) en nog een nader te noemen coureur voor A.J. Foyt Racing.

Daarna mogen de teams weer vanaf 5 januari 2013 testen op nader te bepalen testdagen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_119844174
Jammer, er staan maar 5 ovals op de kalender...
pi_119854736
ik hoop niet dat Coloni vanuit Italie gaat opereren lol
leuk dat Pocono op de kalender staat
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_119988392
Even wat nieuwtjes van de laatste week:

Oriol Servia blijft bij Panther/Dreyer & Reinbold Racing

Takuma Sato is bijna rond met AJ Foyt

Conor Daly test voor Foyt op 13 december

HVM gaat naar de World Endurance Championship samen met Status GP

Barrichello zoekt nog steeds sponsors om in de Indycar te blijven

Diegene die alle drie de Triple Crown wedstrijden (de drie oval races in Indianapolis, Pocono en Fontana) wint krijgt 1 miljoen dollar. Als iemand er twee wint is de prijs 250.000 dollar.

Ryan Hunter-Reay gaat met startnummer 1 rijden. De 28 waar hij afgelopen jaar mee reed (en staat voor 28 miljoen kanker patiënten, de ziekte waaraan zijn moeder is overleden) komt terug in de 1 op zijn wagen, zoals te zien is op onderstaande foto.



Edit: Penske heeft Tony Stewart uitgenodigd om de Indy 500 te rijden in een Penske, maar die heeft het aanbod afgeslagen. IMS wilde al tegemoet komen door de start een uur te vervroegen (zodat het beter uitkomt voor de NASCAR race in Charlotte, waaraan Tony meedoet)

[ Bericht 6% gewijzigd door sasquatsch op 06-12-2012 11:30:03 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_120026537
Gisteren was de officiële prijsuitreiking van de IndyCar Series tijdens het jaarlijkse banket. Ryan Hunter-Reay ontving 1 miljoen dollar bonus als winnaar van de titel.

Alle prijswinnaars:

quote:
IZOD IndyCar Series award winners

Championship driver (Astor Challenge Cup): Ryan Hunter-Reay
Jostens Championship Driver Award (ring): Ryan Hunter-Reay
Championship team (Astor Challenge Cup): Andretti Autosport
Championship team sponsors: DHL/Sun Drop Citrus Soda
Championship team manager: Kyle Moyer (Andretti Autosport)
Chief Mechanic of the Year Award: Josh Freund (Andretti Autosport)
Sunoco Rookie of the Year Award ($50,000): Simon Pagenaud
Second place championship driver: Will Power
Second place championship team: Verizon Team Penske
Third place championship driver: Scott Dixon
Third place championship team: Target Chip Ganassi Racing
Tony Renna Rising Star Award: Charlie Kimball
Manufacturers Championship: Chevrolet
Mario Andretti Road Championship ($50,000): Will Power
A.J. Foyt Oval Championship ($50,000): Ryan Hunter-Reay
Indy Family Foundation Giving Back Award Presented by Firestone ($1,000 given to charity of winner's choice): Sarah Fisher Hartman Racing

Firestone Indy Lights award winners

Championship driver (mini Firehawk Cup): Tristan Vautier
Jostens Championship Driver Award (ring): Tristan Vautier
Championship team (mini Firehawk Cup): Sam Schmidt Motorsports with Curb Agajanian
Chief Mechanic of the Year: Jason Robb
Second place championship driver: Esteban Guerrieri
Second place championship team: Sam Schmidt Motorsports with Curb Agajanian
Third place championship driver: Gustavo Yacaman
Third place championship team: Team Moore Racing
Firestone Painting Award: Tristan Vautier
Firestone Indy Lights Rookie of the Year ($15,000): Tristan Vautier
Greg Moore Legacy Award: Tristan Vautier
Gregory & Appel "Securing Tomorrow" Award ($3,000): Tristan Vautier

Mazda Road to Indy award winners

Jostens Championship Driver Award (ring): Jack Hawksworth (Star Mazda); Matthew Brabham (USF2000 Championship)
Gregory & Appel "Securing Tomorrow" Award: Jack Hawksworth (Star Mazda/$2,000); Spencer Pigot (USF2000 Championship/$1,000)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 7 december 2012 @ 15:34:14 #202
131800 Tarado
capô de fusca
pi_120040405
f1fanatic_co_uk twitterde op vrijdag 07-12-2012 om 15:31:01 #IndyCar Lotus quits after disastrous single year of five-year contract: http://t.co/l82udXGg reageer retweet
pi_120042517
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 15:34 schreef Tarado het volgende:
f1fanatic_co_uk twitterde op vrijdag 07-12-2012 om 15:31:01 #IndyCar Lotus quits after disastrous single year of five-year contract: http://t.co/l82udXGg reageer retweet
Goed nieuws!

Dat betekent dat Honda en Chevrolet meer motoren moeten gaan leveren. Elk zou 60% van het veld (=15 auto's) geen motor mogen weigeren. Afgelopen seizoen was dat 10 auto's (40%). Dus theoretisch zouden we 30 auto's per wedstrijd moeten kunnen krigjen.

En het zou betekenen dat een team als Michael Shank Racing nu eindelijk een motor zou moeten kunnen krijgen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 december 2012 @ 19:55:55 #204
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120050785
erg goed nieuws, want de Lotus-motor kon in de verste verte niet meekomen met de Honda en de Chevy die beiden prima presteerden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120102947
30 wagens zou wel heel mooi zijn zeg. :)
pi_120222147
'Geen Barrichello meer in de Indycars'.
quote:
SPEED.com has confirmed through multiple sources that Formula One veteran and 2012 IZOD IndyCar Series rookie Rubens Barrichello has accepted an offer to race full time in the Brazilian Stock Car series in 2013.

Along with countrymen Tony Kanaan, left, and Helio Castroneves, Barrichello, right, raced in the Brazilian Stock Car finale last weekend and will call the series home in 2013. (Photo: Brazilian Stock Car)

Prior to that decision, Barrichello had been working to raise the funds to return to IndyCar with a Honda-powered team.

Sam Schmidt Motorsports and Rahal Letterman Lanigan were the leading candidates to sign the 11-time grand prix winner, but the Brazilian struggled to find all of the multi-million-dollar budget that was needed to land a competitive drive. He was also linked to a possible return to F1 with the Caterham team.

Barrichello declined to comment on his future plans when reached Tuesday in Brazil.

Although a formal announcement is expected in the coming days, his friend and former KV Racing teammate Tony Kanaan says that time and financial constraints have forced Barrichello down the path he’s pursuing.

“He got a proposal there (in Brazilian Stock Cars) because right now people aren’t giving him many options (in IndyCar),” Kanaan remarked. “They’re asking him for money to keep racing in IndyCar, and he doesn’t have all the sponsors. I know his heart is still in IndyCar, but he’s not going to sit and wait. It’s a shame, but it’s the reality of racing right now. It’s really sad. He has to look out for his own interest.”

Barrichello spent 19 years in F1, placing second in the championship on two occasions before switching to the IndyCar Series in 2012.

Driving for team owners Kevin Kalkhoven and Jimmy Vasser, Barrichello’s deal came together relatively late in the off-season, and despite his lack of experience with the car, circuits and oval racing in general, earned seven top-10 finishes and a best of fourth at Sonoma on the way to securing 12th in the final standings.

The 40-year-old contested last weekend's Brazilian Stock Car season finale at Interlagos with the Medley Full Time Sports Peugeot team, and with a lucrative offer to remain in the series, it's believed Barrichello had until the end of the weekend to accept the proposal.

With no scheduling conflicts in place, the door appears to remain open for Barrichello to contest next year’s IndyCar race on the streets of Sao Paulo, but another run at Indianapolis could be tricky as Round 4 of the Brazilian Stock Car series is being held on the same weekend as qualifying for the 500.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_120258551
Jammer, deed het best aardig in z'n debuut seizoen.
pi_120295083
De tijden van de laatste tests van 2012:

Tijden zijn van donderdag, de woensdag was er vooral regen.

quote:
1: Will Power (Penske), 52.84
2: Tristan Vautier (Sam Schmidt), 52.85
3: Alex Tagliani (Bryan Herta), 52.91
4: Josef Newgarden (Sarah Fisher Hartman), 52.93
5: Justin Wilson (Dale Coyne), 52.94
6: Scott Dixon (Chip Ganassi), 52.94
7: Helio Castroneves (Penske), 53.00
8: Simona de Silvestro (KV Racing), 53.01
9: Oriol Servia (Panther/DRR), 53.02
10: JR Hildebrand (Panther), 53.04
11: Tony Kanaan (KV Racing), 53.13
12: Conor Daly (AJ Foyt), 53.29
13: Charlie Kimball (Chip Ganassi), 53.31
14: James Hinchcliffe (Andretti), 53.34
15: Graham Rahal (Rahal Letterman Lanigan), 53.48
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_121425094
Sato tekent voor AJ Foyt
quote:
Takuma Sato has signed a deal to contest the 2013 IndyCar Series campaign for A.J. Foyt Racing. The Japanese driver, who finished 14th in the standings with Rahal Letterman Lanigan last year, replaces Britain's Mike Conway at the squad.

"I am extremely excited to be a part of A.J. Foyt Racing and working with ABC Supply for the 2013 season," said the ex-F1 driver. "I have seen the potential of the team last year on a number of occasions. I think the team has one of the best engineering staffs in the paddock led by Don Halliday. I can’t wait to start testing next month."

Team owner A.J. Foyt is equally pleased with the agreement, explaining that Sato's experience and relentless desite to succeed made him the obvious choice for 2013.

"There were a lot of question marks when the season ended, but I’m happy to put an end to all that now," explained Foyt. "We chose to go with Takuma Sato because he brings a lot of experience to our team but he has the hunger of a rookie.

"He’s certainly proven he has the desire to win. I think he has learned quite a bit in the short time he’s been over here and I look forward to working with him this year."

Sato, who will contest all 19 rounds of the 2013 IndyCar season, is set to be joined at the team by rookie Chase Austin for the blue riband Indianapolis 500 event in May.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_121880799
Even een silly season update:

Op dit moment zijn er 18 bevestigde coureurs, maar het lijkt slechts een kwestie van tijd voordat Justin Wilson en Alex Tagliani tekenen bij respectievelijk Dale Coyne Racing en Bryan Herta Autosport. Verder zijn Dale Coyne en AJ Foyt bezig met een tweede auto en is Andretti bezig met een vierde auto waarvoor onder andere EJ Viso, James Jakes en Sebastian Saveedra in gesprek zijn. De eerste twee zijn ook in gesprek met HVM en Panther Racing.

Ryan Briscoe is ook nog steeds in trek, maar voor welk team hij gaat rijden hangt af van het rond krijgen van het budget. Naar verluid zijn Rahal Letterman Racing, Dragon Racing en Bryan Herta Racing in de markt voor hem. Een andere gewilde coureur is Indy Lights kampioen Tristan Vautier die in gesprek is met Sam Schmidt. Ook Dragon zou in hem geinteresseerd zijn. Mocht Briscoe of Vautier naar Dragon gaan, kan Katherine Legge, die een contract heeft, de derde coureur van dit team worden (eventueel in samenwerking met HVM).

Ook Penske Racing en Ganassi Racing zijn nog bezig voor een extra coureur, maar of deze er komen is nog niet zeker.

A.J. Foyt Racing (Honda): Takuma Sato , Conor Daly
Andretti Autosport (Chevrolet): Marco Andretti, Ryan Hunter-Reay, James Hinchcliffe, EJ Viso, James Jakes, Sebastian Saveedra
Bryan Herta Autosport/Barracuda (Honda): Alex Tagliani, Ryan Briscoe
Dale Coyne Racing (Honda): Justin Wilson
Dragon Racing (Chevrolet): Sebastien Bourdais, Katherine Legge, Ryan Briscoe, Tristan Vautier
Ed Carpenter Racing (Chevrolet): Ed Carpenter
Ganassi Racing (Honda): Charlie Kimball
KV Racing (Chevrolet): Tony Kanaan, Simona di Silvestro
Panther Racing (Chevrolet): JR Hildebrand, EJ Viso, James Jakes
Panther/DRR (Chevrolet): Oriol Servia
Penske Racing (Chevrolet): Will Power, Helio Castroneves
Rahal Letterman Lanigan Racing(Honda): Graham Rahal , Ryan Briscoe
Sam Schmidt Motorsports (Honda): Simon Pagenaud, Tristan Vautier
Target Chip Ganassi (Honda): Dario Franchitti, Scott Dixon
Sarah Fisher Hartman Racing (Honda): Josef Newgarden

Mogelijke teams:
HVM (?): EJ Viso, James Jakes
AFS Racing (?): Sebastian Saveedra (eventueel in samenwerking met Andretti Racing)
Michael Shank Racing (?):

Naar verwachting staan er 22 tot 26 coureurs over twee maanden aan de start in St. Petersburg.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_121972982
Bedankt voor het overzicht. :)

Hmm, 22 zou toch wel weinig zijn. Hopelijk wordt de 26 gehaald. :)

Zo te zien ook nog geen nieuwe namen erbij vergeleken met vorig jaar.
pi_121983741
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_121983954
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_122157790
Conway tekent voor 1 race bij Rahal Letterman Lanigan Racing
quote:
Mike Conway doesn't regret walking away from last season's IndyCar finale, a decision made when he realized he simply wasn't comfortable racing on ovals.

The Englishman just doesn't want that choice to mark the end of his IndyCar career.

Rahal Letterman Lanigan Racing is the first team to give Conway another chance, announcing Monday a one-race deal for the April 21 race on the street course at Long Beach. Conway, who scored the only IndyCar win of his career at Long Beach in 2011, will drive a second Honda for RLL.

''I'm very excited - it's a track I know well, and a place I've won before and I'm really looking forward to competing again,'' he told The Associated Press in a phone interview.

Conway has been trying to put together a program of street and road course races in IndyCar, the series he still wants to be part of despite his decision to give up his seat at Fontana last September. He walked away after a day of testing at the 2-mile oval, telling A.J. Foyt Racing he was too uneasy to continue.

Conway missed most of the 2010 season with serious injuries to his back and leg suffered in a last-lap crash at the Indianapolis 500. He was in the 2011 finale at Las Vegas when Dan Wheldon was killed, and was involved in a wreck at Indianapolis last season in which his car turned on its side against the fence.

...
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_122202242
Vautier tekent bij Schmidt Peterson Motorsports
quote:
Sam Schmidt and new partner Ric Peterson now have the two-car expansion they wanted, Honda now have the teammate for Simon Pagenaud it sought all last season, and the rest of the IndyCar paddock now have a reason to be concerned.

As SPEED.com has recently chronicled, interest has grown in reigning Firestone Indy Lights Series champion Tristan Vautier after he made an emphatic IndyCar testing debut in early December with Schmidt Peterson Motorsports. Prior to the test, Vautier had dreams of joining the IndyCar Series, but it was his performance at the Sebring test that accelerated an interest in his services by SPM and Dragon Racing.

Dragon Racing looked like it was in pole position to sign the open-wheel phenom as teammate to 4-time Champ Car champion Sebastien Bourdais, but as I learned late last week, Vautier opted to sign for SPM, which will be formally announced Tuesday during a teleconference.

Not only has the 23-year-old come to terms with the team that carried him to the 2012 Lights title, but he'll also complete an all-French lineup for SPM with an incredible arsenal of engineering and mechanical support behind him.

The team's recent re-acquisition of championship-winning engineer Allen McDonald has been the biggest move among IndyCar personnel during the off-season, and coupled with the driving and mentoring talents of Pagenaud and the technical wizardry of his engineer Ben Bretzman, Vautier is stepping into the strongest scenario for an IndyCar rookie in recent memory.

Completing the funding to run Vautier has been an ongoing process, with a multitude of public and private backers stepping up to ensure the Mazda Road To Indy poster child becomes an IndyCar driver.

Along with Josef Newgarden, Vautier is now the second consecutive Lights champion to graduate directly into a full-time IndyCar Series ride, which can only help the ladder series as it looks to bolster its declining grid.

The series also confirmed Vautier will receive the full $1 million advancement prize due to signing to drive for a team that does not have a Leader Circle contract for the second entry he will pilot.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_122210211
Groot talent toch?
pi_122343847
Hier de livery van de nieuwe RLL Racing voor Graham Rahal

The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_122352710
:9~

Wat een vette bak zeg.
pi_122500241
'EJ Viso naar Andretti Autosport'
quote:
Details were still being finalized Monday, but Andretti Autosport is expected to announce later this week that veteran IndyCar driver EJ Viso will join its program.

Viso has started 82 races with two different teams (HVM Racing and KV Racing Technology). He has not won a race.

If signed, Viso will join a stable that includes reigning series champion Ryan Hunter-Reay, Marco Andretti and James Hinchcliffe.

Viso finished 20th in last year’s standings. He finished a season-best fifth in Milwaukee.

The Venezuelan spent the past three seasons with the KV team. He will be 28 when the season begins in late March.

Michael Andretti’s team is expected to field five cars at the Indianapolis 500, the last one for Firestone Indy Lights driver Carlos Munoz.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_122502573
Opmerkelijk, vind ik nou niet echt een hoogvlieger. Naja zal wel geld meebrengen.
pi_122502862
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:16 schreef Funzel het volgende:
Opmerkelijk, vind ik nou niet echt een hoogvlieger. Naja zal wel geld meebrengen.
Yep, zelfde sponsor als Maldonado (PDVSA).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_122548884
James Jakes tekent bij Rahal Lannigan Letterman Racing, waardoor het aantal bevestigde coureurs nu op 21 komt. Met in het vooruitzicht nog twee coureurs bij Dale Coyne (waaronder Justin Wilson), een vierde Andretti (EJ Viso), een tweede Dragon (Ryan Briscoe en/of Katherine Legge?) en misschien een tweede Foyt auto, is de verwachting dat er 25 a 26 coureurs op 24 maart aan de start staan in St. Petersburg, Florida. Dat is net zo veel als vorig jaar.

Het overzicht tot nog toe:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
Full time:
#1  Ryan Hunter-Reay      Andretti Autosport - Chevrolet 
#3  Helio Castroneves     Team Penske - Chevrolet
#4  J.R. Hildebrandt      Panther Racing - Chevrolet
#5  EJ Viso               Andretti Autosport/HVM - Chevrolet
#6  TBA                   Dragon Racing - Chevrolet 
#7  Sebastien Bourdais    Dragon Racing - Chevrolet
#9  Scott Dixon           Target Chip Ganassi - Honda
#10 Dario Franchitti      Target Chip Ganassi - Honda
#11 Tony Kanaan           KV Racing - Chevrolet
#12 Will Power            Team Penske - Chevrolet
#14 Takuma Sato           A.J. Foyt Racing - Honda 
#15 Graham Rahal          Rahal Letterman Lanigan Racing - Honda 
#18 TBA                   Dale Coyne Racing - Honda
#19 TBA                   Dale Coyne Racing - Honda 
#20 Ed Carpenter          Ed Carpenter Racing - Chevrolet
#22 Oriol Servia          Panther/Dreyer & Reinbold Racing - Chevrolet
#25 Marco Andretti        Andretti Autosport - Chevrolet
#27 James Hinchcliffe     Andretti Autosport - Chevrolet 
#30 James Jakes           Rahal Letterman Lanigan Racing - Honda 
#41 TBA                   A.J. Foyt Racing - Honda
#55 Tristan Vautier       Schmidt/Peterson Motorsports - Honda
#67 Josef Newgarden       Sarah Fisher Hartman Racing - Honda
#77 Simon Pagenaud        Schmidt/Hamilton Motorsports - Honda
#78 Simona di Silvestro   KV Racing - Chevrolet
#83 Charlie Kimball       Ganassi Racing - Honda
#98 Alex Tagliani         Barracuda/Bryan Herta Autosport - Honda 

Part time:
#?? Mike Conway           Rahal Letterman Lanigan Racing - Honda (Long Beach)
#?? Chase Austin          A.J. Foyt Racing - Honda (Indy 500)
#?? Carlos Munez          Andretti Autosport - Chevrolet (Indy 500)


[ Bericht 2% gewijzigd door sasquatsch op 07-02-2013 22:36:41 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_122588220
22 Leader Circle inschrijvingen bevestigd.

Deze 22 inschrijvingen krijgen elk 1 miljoen dollar subsidie voor het meedoen aan de IndyCar Series. Deze 22 inschrijvingen bestaan uit de top 19 van afgelopen jaar en drie door de organisatie aangewezen teams. Deze drie zijn Joseph Newgarten (SFHR), Sebastien Bourdais (Dragon) en een nog nader te noemen coureur van HVM, dat blijkbaar toch in de IndyCar Series blijft.

De niet IndyCar Leader Circle coureurs kunnen per race (behalve de Indy 500) respectievelijk $ 40.000, $ 35.000 en $ 30.000 dollar krijgen voor de drie hoogst geplaatste coureurs.

De top 5 van iedere race (Indy 500 uitgezonderd) krijgt respectievelijk $35.000, $25.000, $20.000, $15.000 en $10.000.

De 22 Leader Circle coureurs zijn:
quote:
Number Entrant Driver
1 Andretti Autosport Ryan Hunter-Reay
3 Team Penske Helio Castroneves
4 Panther Racing JR Hildebrand
7 Dragon Racing Sebastien Bourdais
9 Target Chip Ganassi Racing Scott Dixon
10 Target Chip Ganassi Racing Dario Franchitti
11 KV Racing Technology Tony Kanaan
12 Verizon Team Penske Will Power
14 A.J. Foyt Enterprises Takuma Sato
15 Rahal Letterman Lanigan Racing Graham Rahal
18 Dale Coyne Racing TBA
19 Dale Coyne Racing TBA
20 Ed Carpenter Racing Ed Carpenter
22 Panther DRR Oriol Servia
25 Andretti Autosport Marco Andretti
27 Andretti Autosport James Hinchcliffe
67 Sarah Fisher Hartman Racing Josef Newgarden
77 Schmidt Hamilton Motorsports Simon Pagenaud
78 KV Racing Technology Simona de Silvestro
83 NovoNordisk Chip Ganassi Racing Charlie Kimball
98 Bryan Herta Autosport with Curb-Agajanian Alex Tagliani
TBA HVM Racing TBA
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_122599397
Aardig bedrag nog wel zeg.
pi_122601482
AJ Allmendinger gaat voor Penske testen.

quote:
AJ Allmendinger’s career is coming full circle – albeit making left and right turns.

Allmendinger, 31, will test an IndyCar for Penske Racing at Sebring International Raceway on Feb. 18 and 19. If the test is successful, Allmendinger will make his open-wheel debut for Penske Racing at Barber Motorsports Park on April 7.

Sources told FOXSports.com that if everything goes according to plan and sponsorship can be acquired, Allmendinger will also run at Long Beach in preparation for the Indianapolis 500.

“The first test is just to see how things go at Sebring,” Allmendinger said late Wednesday by phone. “It’s been seven years since I’ve been in one of those cars – and they’ve changed quite a bit. I know it won’t be easy. But I know I’ll be in the best possible equipment and I’ll have Will Power there – one of the fastest guys in the sport – to help me get up to speed. I’m really looking forward to it. At least Sebring is a track I know.
Dus voorlopig alleen in de picture voor Long Beach en Indy 500.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_122618590
EJ Viso bevestigd als vierde coureur bij Andretti ism HVM
quote:
Andretti Autosport confirmed on Thursday that it has signed E.J. Viso to drive its a fourth entry in the 2013 IZOD IndyCar Series. Viso will drive the No. 5 Team Venezuela PDVSA Dallara-Chevrolet, joining Andretti's full-season efforts of reigning series champion Ryan Hunter-Reay, James Hinchcliffe and Marco Andretti. The entry is a result of an off-season collaboration between HVM Racing and Andretti, resulting in a joint entry.

The unique three-way deal represents a win-win-win scenario with Andretti Autosport returning to its traditional four-car full-time lineup, Viso joining the championship-defending team and HVM Racing securing an arrangement that provides for continuation of its business in IndyCar as an incubation to a potential return in 2014 for the Indianapolis-based team owned by Keith Wiggins. HVM fielded Simona de Silvestro in IndyCar last season.

"I could not ask for more than to get the opportunity to drive for a championship team while representing my country," said 27-year-old Viso. "After five years in the series I believe I have found the right environment and look forward to having Ryan, James and Marco as teammates. I'm very proud to be able to move into the 2013 season with this new relationship; it's a dream come true."

Now entering his sixth season with the IndyCar Series, Viso began his racing career via go karts at the age of five, capturing five Winter National Karting Championships. Viso went on to win the British Formula 3 Championship and became the youngest driver in the Formula 3000 International the following year. Since joining the IndyCar Series, he has recorded 16 top-10 finishes, and has led a total of 52 laps during his five years racing in North America's elite championship.
HVM dus terug in de IndyCar. Dit jaar in samenwerking met Andretti, vanaf volgend jaar weer op eigen benen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_122790942
Mugello zet Indycar race op de kalender.
quote:
Ondanks dat het lange tijd stil is geweest rondom de plannen voor een Italiaanse IndyCar race, lijkt de kans nog zeker aanwezig te zijn dat IndyCar dit jaar nog terugkeert naar Europa. Het Italiaanse circuit van Mugello heeft de IndyCar Series namelijk voor 13 tot 15 september op de onlangs gepubliceerde kalender van het circuit geplaatst. Tot op heden heeft de IndyCar Series zelf nog niets rondom de Italiaanse race bevestigd.

Voor de kalender zou het erg goed uitkomen wanneer er een extra race in september kan worden verreden, op dit moment zit er tussen de races in Baltimore (1 september) en Houston (5-6 oktober) een gat van vijf weken.

De laatste keer dat Europese fans van een Amerikaanse openwheel race konden genieten was in 2007, toen Champ Car de oceaan overstak voor races in België en Nederland.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_122791481
Michael Shank heeft zijn IndyCar Dallara verkocht aan Sam Schmidt en zal dus dit seizoen niet fulltime meedoen. Hij denkt er nog wel over om voor de Indy 500 een coureur in samenwerking met een ander team in te zetten.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_122820597
Sebastian Saveedra tekent bij Dragon Racing.

Hij gaat rijden met de #6 Dragon waarmee Katherine Legge vorig jaar reed. Wat er met Legge gaat gebeuren is niet bekend. Ze had een contract voor dit jaar. Haar sponsor TrueCar blijft bij Dragon.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_122862522
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 10:32 schreef sasquatsch het volgende:
Sebastian Saveedra tekent bij Dragon Racing.

Hij gaat rijden met de #6 Dragon waarmee Katherine Legge vorig jaar reed. Wat er met Legge gaat gebeuren is niet bekend. Ze had een contract voor dit jaar. Haar sponsor TrueCar blijft bij Dragon.
Legge overweegt dus gerechtelijke stappen wegens contractbreuk. Ze had zowel een contract met Dragon als TrueCar voor twee jaar (2012/2013).

quote:
Tuesday's announcement that Sebastian Saavedra has been signed to drive the No. 6 Dragon Racing entry, a car piloted by Katherine Legge in 2012, has been met with a critical response by the open-wheel veteran.

Legge, who returned to Indy car competition last season after racing in the European DTM series, issued a statement Wednesday morning that details a number of her issues with her former sponsor and employer.

"I am extremely disappointed that Dragon Racing and sponsor TrueCar have announced a replacement IndyCar driver for [the No.] 6 car," she said. "I received a letter from Dragon Racing, terminating my services on January the 18th. My legal team had asked for details regarding the reasoning for this termination but none have been provided."

Legge's next course of action, according to the release, will involve lawyers.

"I signed a two year deal for 2012/2013 with TrueCar as a sponsor, and then I took that sponsorship to Dragon Racing shortly thereafter," she said. "Jay Penske told (TrueCar CEO) Scott Painter that he would bring the Penske Dealerships onboard with TrueCar if I signed with Dragon Racing, so it seemed like it would be a good fit for all. I firmly believe that Dragon Racing and TrueCar cannot proceed without me and I will be taking legal action to protect my rights."

According to Legge, being released by the team two months before the start of the season has left her in a difficult position to find a place on the IndyCar grid.

“It was a very difficult season last year, we did very little testing and I was made to sit out of some of the races,” she said. “I was very much looking forward to 2013, using the experience I gained last year as a spring board for greater success. I am in a very fortunate position to have the FIA (of which I am a Female Driver Ambassador) and Girl Scouts (STEM Ambassador) onboard with my career and I am working feverishly to put something together. However, having this happen so late in the game has made it virtually impossible.”
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_122865804
Conquest zal dit jaar niet in de IndyCars verschijnen. Net als Michael Shank Racing heeft Conquest zijn chassis verkocht en zal zich gaan richten op de ALMS.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_122869104
Nou laat die Legge lekker wegblijven, reed toch altijd maar achteraan.
pi_123115521
Gisteren week zijn de pre-season testen begonnen voor de IndyCar Series op het circuit van Sebring. Vandaag gaan de testen verder. Volgende week wordt er getest op Sonoma en van 11 tot 13 maart wordt er getest op Fontana. 22 maart begint de eerste race op St. Petersburg.

De tijden van gisteren:

1: Takuma Sato (Foyt) 51.947 seconds
2: Scott Dixon (Ganassi) 52.017
3: Will Power (Penske) 52.153
4: Dario Franchitti (Ganassi) 52.322
5: Justin Wilson (Dale Coyne) 52.327
6: Tony Kanaan (KV Racing) 52.381
7: Helio Castroneves (Penske) 52.410
8: Graham Rahal (RLL Racing) 52.413
9: Charlie Kimball (Ganassi) 52.439
10: Simona de Silvestro (KV Racing) 52.442
11: Josef Newgarden (SFH Racing) 52.498
12: AJ Allmendinger (Penske) 52.618
13: Oriol Servia (Panther/DRR) 52.690
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_123401543
Vandaag testen 9 coureurs in Sonoma:

• Tony Kanaan (KV Racing Technology/Chevrolet)
• Simona de Silvestro (KV Racing Technology/Chevrolet)
• J.R. Hildebrand (Panther Racing/Chevrolet)
• Oriol Servia (Panther + Dreyer and Reinbold Racing/Chevrolet)
• Sebastian Saavedra (Dragon Racing/Chevrolet)
• Sebastien Bourdais (Dragon Racing/Chevrolet)
• Ed Carpenter (Ed Carpenter Racing/Chevrolet)
• Simon Pagenaud (above) (Schmidt Peterson Motorsports/Honda)
• Tristan Vautier (Schmidt Peterson Motorsports/Honda)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_123461763
De onofficiele testtijden van Sonoma:

Vautier (Schmidt): 1:18.56
Bourdais (Dragon): 1:18.63
Pagenaud (Schmidt): 1:18.90
Kanaan (KV Racing): 1:19.0
Servia (Panther/DRR): 1:19.1
Hunter-Reay (Carpenter): 1:19.5
Saavedra (Dragon): 1:19.6
Carpenter (Carpenter): 1:19.7
Hildebrand (Panther): 1:19.9
De Silvestro (KV Racing): 1:19.9

Ryan Hunter-Reay testte voor Carpenter om een paar set-up items te testen.

De volgende test is op 12 en 13 maart in Barber Motorsports Park in Alabama.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_123948148
Het gerucht gaat dat Justin Wilson gezelschap gaat krijgen van zijn broer Stefan Wilson bij Dale Coyne racing. Stefan zal alleen de non-oval events (uitgezonderd Sao Paulo) gaan rijden. De ovals en de stratenrace van Sao Paulo zouden voor Ana Beatriz zijn.

Alle drie zullen ze deze week testen voor Dale Coyne op het circuit van Barber Motorsports Park in Alabama.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_124053292
Afgelopen dagen werd er getest op Barber Motorsports Park.

Hier zijn de testtijden:

Dinsdag

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
W. Power         Penske                1:07.863
H. Castroneves   Penske                1:07.939
J. Hinchcliffe   Andretti Autosport    1:07.987
M. Conway        RLL Racing            1:08.158
E. Viso          Andretti Autosport    1:08.219
S. De Silvestro  KV Racing             1:08.230
O. Servia        Panther/DRR           1:08.248
S. Dixon         Ganassi Racing        1:08.254
J. Newgarden     SFHR                  1:08.326
S. Pagenaud      Sam Schmidt           1:08.326
R. Hunter-Reay   Andretti Autosport    1:08.356
Mo. Andretti     Andretti Autosport    1:08.412
C. Kimball       Ganassi Racing        1:08.463
A. Tagliani      Team Barracuda/BHA    1:08.480
T. Kanaan        KV Racing             1:08.494
A. Allmendinger  Penske                1:08.510
JR. Hildebrand   Panther               1:08.525
T. Vautier       Sam Schmidt           1:08.592
T. Sato          A.J. Foyt             1:08.688
J. Wilson        Dale Coyne            1:08.821
G. Rahal         RLL Racing            1:09.014
S. Bourdais      Dragon Racing         1:09.022
D. Franchitti    Ganassi Racing        1:09.240
S. Saavedra      Dragon Racing         1:09.475
E. Carpenter     Ed Carpenter Racing   1:09.766
A. Beatriz       Dale Coyne            1:12.008

Woensdag

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
W. Power         Penske                1:07.133
J. Hinchcliffe   Andretti Autosport    1:07.384
J. Wilson        Dale Coyne            1:07.500
S. Dixon         Ganassi Racing        1:07.687
T. Sato          A.J. Foyt             1:07.753
C. Kimball       Ganassi Racing        1:07.767
H. Castroneves   Penske                1:07.835
S. Pagenaud      Sam Schmidt           1:07.853
J. Jakes         RLL Racing            1:07.891
R. Hunter-Reay   Andretti Autosport    1:07.898
S. De Silvestro  KV Racing             1:07.951
T. Vautier       Sam Schmidt           1:07.991
T. Kanaan        KV Racing             1:08.001
A. Tagliani      Team Barracuda/BHA    1:08.012
A. Allmendinger  Penske                1:08.167
D. Franchitti    Ganassi Racing        1:08.171
J. Newgarden     SFHR                  1:08.218
O. Servia        Panther/DRR           1:08.224
JR. Hildebrand   Panther               1:08.250
E. Viso          Andretti Autosport    1:08.276
Mo. Andretti     Andretti Autosport    1:08.464
S. Bourdais      Dragon Racing         1:08.689
S. Saavedra      Dragon Racing         1:09.693
E. Carpenter     Ed Carpenter Racing   1:09.812
S. Wilson        Dale Coyne            1:09.915

De eerste race is op 24 maart.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_124288146
Ana Beatriz zal naast Justin Wilson gaan rijden in St. Petersburg. Het is niet bekend gemaakt voor hoeveel races dit is, maar ze zal de auto waarschijnlijk gaan delen met Stefan Wilson.

Dat betekent dat we aankomend weekend 25 coureurs aan de start hebben.

Hier is de volledige deelnemerslijst:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
#1  Ryan Hunter-Reay      Andretti Autosport - Chevrolet 
#3  Helio Castroneves     Team Penske - Chevrolet
#4  J.R. Hildebrandt      Panther Racing - Chevrolet
#5  EJ Viso               Andretti Autosport - Chevrolet
#6  Seabstian Saveedra    Dragon Racing - Chevrolet 
#7  Sebastien Bourdais    Dragon Racing - Chevrolet
#9  Scott Dixon           Target Chip Ganassi Racing - Honda
#10 Dario Franchitti      Target Chip Ganassi Racing - Honda
#11 Tony Kanaan           KV Racing Technology - Chevrolet
#12 Will Power            Team Penske - Chevrolet
#14 Takuma Sato           A.J. Foyt Enterprises - Honda 
#15 Graham Rahal          Rahal Letterman Lanigan Racing - Honda 
#16 James Jakes           Rahal Letterman Lanigan Racing - Honda 
#18 Ana Beatriz           Dale Coyne Racing - Honda 
#19 Justin Wilson         Dale Coyne Racing - Honda
#20 Ed Carpenter          Ed Carpenter Racing - Chevrolet
#22 Oriol Servia          Panther DRR - Chevrolet
#25 Marco Andretti        Andretti Autosport - Chevrolet
#27 James Hinchcliffe     Andretti Autosport - Chevrolet 
#55 Tristan Vautier       Schmidt Peterson Motorsports - Honda
#67 Josef Newgarden       Sarah Fisher Hartman Racing - Honda
#77 Simon Pagenaud        Schmidt Hamilton HP Motorsports - Honda
#78 Simona di Silvestro   KV Racing Technology - Chevrolet
#83 Charlie Kimball       Chip Ganassi Racing - Honda
#98 Alex Tagliani         Barracuda Racing - Honda 
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_124419214
Zojuist is de kwalificatie voor de eerste race afgelopen.

Will Power staat voor de vierde achtereenvolgende keer op pole in St. Petersburg. Takuna Sato is tweede en Simona Di Silvestro is verrassende derde. Vierde is James Hinchcliffe, vijfde Helio Castroneves en zesde is rookie Tristan Vautier.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_124423584
Heeft dat stuk bodywork achter de wielen ook enig aerodynamisch nut of zit het daar alleen voor de esthetische waarde, ik vind het trouwens niet om aan te gluren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')