Ja. 15 september op de Auto Club Speedway in Fontana, Californië.quote:
Ah oké. Wat gaat dat toch altijd weer snel. Volgens mij staan er ook helemaal niet heel veel races op de kalender toch?quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:02 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ja. 15 september op de Auto Club Speedway in Fontana, Californië.
15 dit jaar. Volgend jaar willen ze naar de 19.quote:Op zaterdag 8 september 2012 13:47 schreef Funzel het volgende:
[..]
Ah oké. Wat gaat dat toch altijd weer snel. Volgens mij staan er ook helemaal niet heel veel races op de kalender toch?
quote:Mike Conway zal niet deelnemen aan de MAVTV 500 op de Auto Club Speedway. De Engelsman zegt het vertrouwen op de ovals te hebben verloren en heeft de wijze, maar moeilijke beslissing genomen om niet aan de seizoensfinale deel te nemen. Conway zal worden vervangen door Wade Cunningham, welke eerder dit jaar al voor AJ Foyt Racing de Indianapolis 500 reed.
“Ik vind het erg vervelend voor het team en onze sponsors, dat ik ze in een moeilijke positie breng, dit is de moeilijkste beslissing die ik ooit heb moeten maken,” verklaarde Conway. “Ik realiseer me dat ik niet meer comfortabel op ovals kan rijden en wil er dan ook niet meer op racen. Tegelijk wil ik zeggen dat ik niet klaar ben met de autosport en zou graag voor Foyt Racing blijven rijden, maar dit is iets dat we voor de toekomst moeten beslissen.”
Dat ligt deels aan de coureurs, maar vooral aan de mensen die bepalen waar de F1 races gereden worden, dat de eau rouge NOG veiliger moet....quote:Op vrijdag 14 september 2012 12:30 schreef vosss het volgende:
Ik kan het wel begrijpen hoor. Zelf ook royaal in de hekken gehangen op Indy een paar jaar geleden. Op bijna een vergelijkbare wijze als waarbij Dan Wheldon om het leven kwam.
Wat dat aangaat zijn F1 coureurs maar watjes als je het vergelijkt met het racen op ovals.
We? Spreek voor jezelf. Een goede crash is inderdaad spannend, maar op het moment dat de coureur niet meer in staat is om op eigen kracht uit de auto te komen dan is dat het echt niet meer. Wel eens iemand live op televisie (laat staan terwijl je naast de racetrack staat) dood zien gaan?quote:Op vrijdag 14 september 2012 13:11 schreef Funzel het volgende:
Het is misschien niet leuk, maar laten we eerlijk zijn, het zou wel spannend zijn als er weer een coureur het ziekenhuis in knalt.
op TV Jeff Krosnoff, Greg Moore, Roland Ratzenberger en Ayrton Senna, en vast nog een paar die ik me even niet kan herinneren...quote:Op vrijdag 14 september 2012 14:23 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
We? Spreek voor jezelf. Een goede crash is inderdaad spannend, maar op het moment dat de coureur niet meer in staat is om op eigen kracht uit de auto te komen dan is dat het echt niet meer. Wel eens iemand live op televisie (laat staan terwijl je naast de racetrack staat) dood zien gaan?
Je zit dan wel achter een scherm op duizenden kilometers afstand van waar het gebeurt, maar het is heel wat anders dan naar youtube gaan en een filmpje te kijken waarvan je op voorhand al weet hoe het afloopt.
(fatale) ongelukken zijn onlosmakend verbonden met de autosport, waar hoge snelheid is zijn harde klappers. En rijders zijn bereid dat risico te nemen, voor hun adrenaline en voor jouw vermaak. Maar om nou te gaan 'hopen' (ik weet dat je het niet zo verwoord, maar zo klinkt het wel) dat er weer een coureur het ziekenhuis in crasht, nee, dat is echt heel idioot. Er zijn coureurs geweest die "gewoon" naar het ziekenhuis moesten voor (wat leek op) niet-levensbedreigend letsel en die het uiteindelijk niet overleefden. Het zijn mensenlevens waar je over praat, geen legopoppetjes.
Dat zou 1:30 moeten zijn, maar dat lijkt me sterk...quote:Op zondag 16 september 2012 01:22 schreef johannes_vermeer het volgende:
Volgens de officiële site 7.30 PM ET maar ik weet niet wat dat in onze tijd is.
Gaan we dan met 120% reguliere auto's rijden? Volgens mij worden ze alleen verplicht om tot 60% van het startveld te voorzien. Dus als ze nog geen 60% voorzien moeten ze aanvragen honoreren.quote:Op dinsdag 18 september 2012 13:24 schreef sasquatsch het volgende:
Het lijkt erop dat Lotus door gebrek aan klanten niet meer terug komt in de IndyCars. Dit zou betekenen dat de andere leveranciers verplicht worden om 60% van het (reguliere) startveld te voorzien. Dit zou een hoop problemen met het wel/niet krijgen van een motor zoals vorig jaar voorkomen.
Dat bedoel ik ook. Tot 60% van het aantal reguliere auto's. Dat aantal was vorig seizoen 25, waardoor (met de 40% regel) de motorenleveranciers maar 10 auto's van motoren hoefde te voorzien. Door het in gebreke blijven van Lotus zowel in aantal en in prestaties bleek dit te weinig.quote:Op woensdag 19 september 2012 10:50 schreef TagForce het volgende:
[..]
Gaan we dan met 120% reguliere auto's rijden? Volgens mij worden ze alleen verplicht om tot 60% van het startveld te voorzien. Dus als ze nog geen 60% voorzien moeten ze aanvragen honoreren.
En dan mogen ze dit kampioenschap volgend jaar wel eens helemaal uitzenden op rtl, want volgens mij is het verder nergens te volgen behalve internet, maar het liefst zie ik het gewoon op tv of neem het dan op.quote:Op woensdag 26 september 2012 16:23 schreef sasquatsch het volgende:
Aanstaande zondag wordt de kalender voor 2013 bekend gemaakt. Naar verwachting staan er 17 races op de kalender, waarvan 2 (of 3) double-headers en drie 500 mijl races (Indy, Fontana en Pocono). Edmonton zou van de kalender af zijn, en Pocono, Providence en Houston zouden erbij komen.
Kentucky wordt in het geruchtencircuit genoemd als een van de mogelijke races op de kalender.quote:Op donderdag 27 september 2012 00:34 schreef Fir3fly het volgende:
Providence? Interessant. Ik hoop eigenlijk op meer ovals, Pocono is vet maar ik wil weer Kentucky, Michigan en Chicagoland zien.
Dat geldt eigenlijk alleen voor de 1,5 milers, de rest is vrij uniek.quote:Op maandag 1 oktober 2012 11:36 schreef Atreidez het volgende:
Had ook gehoopt op Michigan.. Raar genoeg een van mijn favoriete ovals, terwijl ze eigenlijk allemaal wel een beetje op elkaar lijken.
quote:De mogelijkheid bestaat dat de IndyCar Series volgend jaar al terugkeert naar Europa. De Italiaanse zakenman Paolo Scudieri is met de raceklasse in gesprek om volgend jaar een Italiaanse IndyCar race op Mugello te organiseren. Scudieri, directeur van de Adler Group, zou werken aan een driejarige overeenkomst. Nadat de race in 2013 op Mugello plaats zou moeten vinden, zou de race in 2014 op een stratencircuit in of nabij Napels moeten worden verreden.
De gesprekken voor een Italiaanse race worden door IndyCar directeur Randy Bernard bevestigd, al zouden deze nog niet ver gevorderd zijn: “We hebben gesprekken gevoerd met een aantal potentiele promotors en hierbij hebben we ook eerste, verkennende gesprekken gevoerd voor een race op Mugello,” bevestigde Bernard tegenover SpeedTV.
Vanaf 2014 zou Scudieri graag een race in de straten van Napels organiseren. Hierbij zou hij nu de mogelijkheden en een mogelijke locatie onderzoeken, waarbij een stratencircuit vergelijkbaar met Monaco zijn doel zou zijn. Naast deze race zou zelfs een tweede Italiaanse race tot de mogelijkheden behoren.
Het bedrijf van Scudieri, de Adler Group, ontwikkelt en produceert producten in de transportsector, waarbij het samenwerkt met grote automerken als Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroën, Ferrari, Fiat, Opel, Peugeot en Volkswagen. Met 8.000 werknemers en een jaaromzet van ongeveer 1 miljard euro is het bedrijf geen kleiner speler in de automobielbranche.
De IndyCar Series lijkt naast een mogelijke Italiaanse race mogelijk ook andere Italiaanse invloeden te krijgen. Scuduria Coloni maakte al eerder bekend graag de overstap van de GP2 Series naar de IndyCar Series te willen maken, vermoedelijk met de Italiaan Luca Filippi als coureur. Ook lijkt er een realistische kans aanwezig dat Alex Zanardi achter het stuur terug zal keren voor een éénmalig optreden in de Indianapolis 500.
Voor die Simona-fanboys(I'm guilty): Blijkt dat ze naar KV-Racing gaat met haar sponsor Entergy, als teamgenoot van TK kan ze dus laten zien of al die hype rond haar waar is of niet!quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 20:14 schreef sasquatsch het volgende:
KV Racing en HVM denken na over samenwerking
Is nu definitief. Simona naar KV Racing en ze neemt haar sponsors mee.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 06:40 schreef BeautevilDeath het volgende:
[..]
Voor die Simona-fanboys(I'm guilty): Blijkt dat ze naar KV-Racing gaat met haar sponsor Entergy, als teamgenoot van TK kan ze dus laten zien of al die hype rond haar waar is of niet!
KV test a.s. maandag op Barber met 2 coureurs...
Vraag die me dan opkomt: Zou Viso zich inkopen bij HVM met z'n "Team Vi5o"?
quote:Simona de Silvestro felt the need to leave the comfort of the only team she’s ever raced for in the IZOD IndyCar Series to advance her career. KV Racing Technology hopes the infusion of the young driving talent can bring it back to the front.
The popular Swiss driver will join KV Racing Technology in 2013, where she will drive the No. 78 Chevrolet-powered Indy car alongside former series champion Tony Kanaan.
“It’s definitely exciting to be joining KV Racing (Technology),” de Silvestro said. “I’ve had a lot of good results in the past and I think this will help me get more (results). Having a teammate like Tony is really cool. I’m just really looking forward to the season.”
After being saddled with the underachieving Lotus engine in 2012, the 24-year-old native of Thun, Switzerland began looking at options for the 2013 season. She said she’s found a “perfect fit” with KV Racing Technology, which fielded cars for Kanaan, E.J. Viso and Rubens Barrichello in 2012.
"I am very happy to welcome Simona to KV Racing Technology," says team co-owner Kevin Kalkhoven. "I have been watching her race for many years and she shows tremendous talent. I think we will really see this on the road/street courses and having Tony as a teammate will provide her a wealth of information, so I am excited for what the 2013 season will hold."
KV Racing Technology also welcomes Imran Safiulla as a team principal. Safiulla, an international industrialist who has supported De Silvestro’s racing efforts since 2006, expects the new arrangement to be a successful endeavor for both De Silvestro and KV Racing Technology.
"We are delighted to announce Simona to KV,” said team co-owner Jimmy Vasser. “She has shown a lot of determination and to now be able to work with someone as experienced as Kanaan will be a huge asset for her. I would also like to welcome our new co-owner Imran Safiulla to the team and hope we have a successful 2013."
But leaving HVM Racing, the team which brought her to the IZOD IndyCar Series in 2010, didn’t make de Silvestro’s decision very easy.
“When you change teams it’s always hard,” said de Silvestro, who tested with her new team for the first time on Oct. 29 at Barber Motorsports Park. “The other team was like a family, but it was time for a change, and this opportunity made a lot of sense. You have to get used to working with new people, especially when you’ve been somewhere three years with the same people. But yesterday, it was fun and we had a good test for the first time together.”
Key to the move was the support of sponsors Nuclear Clean Air Energy, Entergy and AREVA, who will move along with de Silvestro to her new team. Working with a teammate for the first time in her career was also appealing.
“I think it’s really important to have a teammate,” she said. “In my career, I’ve always been by myself. I think having data and having someone like Tony on the team will really help me. Tony and I get along really well. He has lot of experience knows a lot about the car and racing. Having him as a teammate is really important, and I’m going to learn a lot from him.”
And it also leaves her confident that she can contend for podiums and wins in 2013.
“That was my goal last year, but we didn’t have the engine to do it,” de Silvestro said. “I think have great team behind me, great engineering support and Chevy power will be a big difference. It’s fun to drive again. Hopefully, it can push us forward to accomplish all of our goals.”
quote:Graham Rahal heeft een 3-jarig contract getekend bij Rahal Letterman Lanigan Racing. Dat is woensdag bekendgemaakt op een persconferentie in Indianapolis. De transfer van Graham Rahal naar het team van vader Bobby hing al langer in de lucht. Rahal zal op 27 november tijdens een test op Barber Motorsport Park zijn debuut maken in de de familie Dalara.
Graham Rahal reed de afgelopen twee seizoenen voor het tweede team van Chip Ganassi. ''Ik ben extreem gelukkig dat ik voor Rahal Letterman Lanigan Racing ga rijden'', aldus Rahal. ''Ik dacht niet dat het zo vroeg in mijn carričre zou gebeuren, maar het klop helemaal. Het team heeft het afgelopen jaar veel laten zien en ontwikkeld zich nog steeds.''
Ook vader Bobby toonde zich blij. ,,Het is een goed moment voor de familie, het team en de sport'', aldus de voormalig Indycar-kampioen en Indy 500-winnaar. Er licht nu natuurlijk een grote druk op mij om een goede auto neer te zetten. Ik denk dat we de omgeving kunnen creëren waarin Graham zijn potentieel kan waarmaken.''
Rahal Letterman Lanigan Racing reed dit seizoen voor het eerst sinds jaren weer volledig mee in de Indycars. Met Takuma Sato wist het team bijna de Indy 500 te winnen. De afgelopen jaren reed het team alleen deze beroemde race. In 2010 bestuurde Graham die bolide naar een twaalfde plaats. Voorlopig is alleen Rahal bevestigd als coureurs voor 2013. Een tweede wagen kan nog worden toegevoerd. Het team is erg gecharmeerd van Ryan Briscoe, maar ook coureurs als Sato en James Jakes, Tristan Vautier en Michel Jourdain worden genoemd in het geruchtencircuit.
quote:IZOD IndyCar Series award winners
Championship driver (Astor Challenge Cup): Ryan Hunter-Reay
Jostens Championship Driver Award (ring): Ryan Hunter-Reay
Championship team (Astor Challenge Cup): Andretti Autosport
Championship team sponsors: DHL/Sun Drop Citrus Soda
Championship team manager: Kyle Moyer (Andretti Autosport)
Chief Mechanic of the Year Award: Josh Freund (Andretti Autosport)
Sunoco Rookie of the Year Award ($50,000): Simon Pagenaud
Second place championship driver: Will Power
Second place championship team: Verizon Team Penske
Third place championship driver: Scott Dixon
Third place championship team: Target Chip Ganassi Racing
Tony Renna Rising Star Award: Charlie Kimball
Manufacturers Championship: Chevrolet
Mario Andretti Road Championship ($50,000): Will Power
A.J. Foyt Oval Championship ($50,000): Ryan Hunter-Reay
Indy Family Foundation Giving Back Award Presented by Firestone ($1,000 given to charity of winner's choice): Sarah Fisher Hartman Racing
Firestone Indy Lights award winners
Championship driver (mini Firehawk Cup): Tristan Vautier
Jostens Championship Driver Award (ring): Tristan Vautier
Championship team (mini Firehawk Cup): Sam Schmidt Motorsports with Curb Agajanian
Chief Mechanic of the Year: Jason Robb
Second place championship driver: Esteban Guerrieri
Second place championship team: Sam Schmidt Motorsports with Curb Agajanian
Third place championship driver: Gustavo Yacaman
Third place championship team: Team Moore Racing
Firestone Painting Award: Tristan Vautier
Firestone Indy Lights Rookie of the Year ($15,000): Tristan Vautier
Greg Moore Legacy Award: Tristan Vautier
Gregory & Appel "Securing Tomorrow" Award ($3,000): Tristan Vautier
Mazda Road to Indy award winners
Jostens Championship Driver Award (ring): Jack Hawksworth (Star Mazda); Matthew Brabham (USF2000 Championship)
Gregory & Appel "Securing Tomorrow" Award: Jack Hawksworth (Star Mazda/$2,000); Spencer Pigot (USF2000 Championship/$1,000)
twitter:f1fanatic_co_uk twitterde op vrijdag 07-12-2012 om 15:31:01#IndyCar Lotus quits after disastrous single year of five-year contract: http://t.co/l82udXGg reageer retweet
Goed nieuws!quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:34 schreef Tarado het volgende:
twitter:f1fanatic_co_uk twitterde op vrijdag 07-12-2012 om 15:31:01#IndyCar Lotus quits after disastrous single year of five-year contract: http://t.co/l82udXGg reageer retweet
quote:SPEED.com has confirmed through multiple sources that Formula One veteran and 2012 IZOD IndyCar Series rookie Rubens Barrichello has accepted an offer to race full time in the Brazilian Stock Car series in 2013.
Along with countrymen Tony Kanaan, left, and Helio Castroneves, Barrichello, right, raced in the Brazilian Stock Car finale last weekend and will call the series home in 2013. (Photo: Brazilian Stock Car)
Prior to that decision, Barrichello had been working to raise the funds to return to IndyCar with a Honda-powered team.
Sam Schmidt Motorsports and Rahal Letterman Lanigan were the leading candidates to sign the 11-time grand prix winner, but the Brazilian struggled to find all of the multi-million-dollar budget that was needed to land a competitive drive. He was also linked to a possible return to F1 with the Caterham team.
Barrichello declined to comment on his future plans when reached Tuesday in Brazil.
Although a formal announcement is expected in the coming days, his friend and former KV Racing teammate Tony Kanaan says that time and financial constraints have forced Barrichello down the path he’s pursuing.
“He got a proposal there (in Brazilian Stock Cars) because right now people aren’t giving him many options (in IndyCar),” Kanaan remarked. “They’re asking him for money to keep racing in IndyCar, and he doesn’t have all the sponsors. I know his heart is still in IndyCar, but he’s not going to sit and wait. It’s a shame, but it’s the reality of racing right now. It’s really sad. He has to look out for his own interest.”
Barrichello spent 19 years in F1, placing second in the championship on two occasions before switching to the IndyCar Series in 2012.
Driving for team owners Kevin Kalkhoven and Jimmy Vasser, Barrichello’s deal came together relatively late in the off-season, and despite his lack of experience with the car, circuits and oval racing in general, earned seven top-10 finishes and a best of fourth at Sonoma on the way to securing 12th in the final standings.
The 40-year-old contested last weekend's Brazilian Stock Car season finale at Interlagos with the Medley Full Time Sports Peugeot team, and with a lucrative offer to remain in the series, it's believed Barrichello had until the end of the weekend to accept the proposal.
With no scheduling conflicts in place, the door appears to remain open for Barrichello to contest next year’s IndyCar race on the streets of Sao Paulo, but another run at Indianapolis could be tricky as Round 4 of the Brazilian Stock Car series is being held on the same weekend as qualifying for the 500.
quote:1: Will Power (Penske), 52.84
2: Tristan Vautier (Sam Schmidt), 52.85
3: Alex Tagliani (Bryan Herta), 52.91
4: Josef Newgarden (Sarah Fisher Hartman), 52.93
5: Justin Wilson (Dale Coyne), 52.94
6: Scott Dixon (Chip Ganassi), 52.94
7: Helio Castroneves (Penske), 53.00
8: Simona de Silvestro (KV Racing), 53.01
9: Oriol Servia (Panther/DRR), 53.02
10: JR Hildebrand (Panther), 53.04
11: Tony Kanaan (KV Racing), 53.13
12: Conor Daly (AJ Foyt), 53.29
13: Charlie Kimball (Chip Ganassi), 53.31
14: James Hinchcliffe (Andretti), 53.34
15: Graham Rahal (Rahal Letterman Lanigan), 53.48
quote:Takuma Sato has signed a deal to contest the 2013 IndyCar Series campaign for A.J. Foyt Racing. The Japanese driver, who finished 14th in the standings with Rahal Letterman Lanigan last year, replaces Britain's Mike Conway at the squad.
"I am extremely excited to be a part of A.J. Foyt Racing and working with ABC Supply for the 2013 season," said the ex-F1 driver. "I have seen the potential of the team last year on a number of occasions. I think the team has one of the best engineering staffs in the paddock led by Don Halliday. I can’t wait to start testing next month."
Team owner A.J. Foyt is equally pleased with the agreement, explaining that Sato's experience and relentless desite to succeed made him the obvious choice for 2013.
"There were a lot of question marks when the season ended, but I’m happy to put an end to all that now," explained Foyt. "We chose to go with Takuma Sato because he brings a lot of experience to our team but he has the hunger of a rookie.
"He’s certainly proven he has the desire to win. I think he has learned quite a bit in the short time he’s been over here and I look forward to working with him this year."
Sato, who will contest all 19 rounds of the 2013 IndyCar season, is set to be joined at the team by rookie Chase Austin for the blue riband Indianapolis 500 event in May.
quote:Mike Conway doesn't regret walking away from last season's IndyCar finale, a decision made when he realized he simply wasn't comfortable racing on ovals.
The Englishman just doesn't want that choice to mark the end of his IndyCar career.
Rahal Letterman Lanigan Racing is the first team to give Conway another chance, announcing Monday a one-race deal for the April 21 race on the street course at Long Beach. Conway, who scored the only IndyCar win of his career at Long Beach in 2011, will drive a second Honda for RLL.
''I'm very excited - it's a track I know well, and a place I've won before and I'm really looking forward to competing again,'' he told The Associated Press in a phone interview.
Conway has been trying to put together a program of street and road course races in IndyCar, the series he still wants to be part of despite his decision to give up his seat at Fontana last September. He walked away after a day of testing at the 2-mile oval, telling A.J. Foyt Racing he was too uneasy to continue.
Conway missed most of the 2010 season with serious injuries to his back and leg suffered in a last-lap crash at the Indianapolis 500. He was in the 2011 finale at Las Vegas when Dan Wheldon was killed, and was involved in a wreck at Indianapolis last season in which his car turned on its side against the fence.
...
quote:Sam Schmidt and new partner Ric Peterson now have the two-car expansion they wanted, Honda now have the teammate for Simon Pagenaud it sought all last season, and the rest of the IndyCar paddock now have a reason to be concerned.
As SPEED.com has recently chronicled, interest has grown in reigning Firestone Indy Lights Series champion Tristan Vautier after he made an emphatic IndyCar testing debut in early December with Schmidt Peterson Motorsports. Prior to the test, Vautier had dreams of joining the IndyCar Series, but it was his performance at the Sebring test that accelerated an interest in his services by SPM and Dragon Racing.
Dragon Racing looked like it was in pole position to sign the open-wheel phenom as teammate to 4-time Champ Car champion Sebastien Bourdais, but as I learned late last week, Vautier opted to sign for SPM, which will be formally announced Tuesday during a teleconference.
Not only has the 23-year-old come to terms with the team that carried him to the 2012 Lights title, but he'll also complete an all-French lineup for SPM with an incredible arsenal of engineering and mechanical support behind him.
The team's recent re-acquisition of championship-winning engineer Allen McDonald has been the biggest move among IndyCar personnel during the off-season, and coupled with the driving and mentoring talents of Pagenaud and the technical wizardry of his engineer Ben Bretzman, Vautier is stepping into the strongest scenario for an IndyCar rookie in recent memory.
Completing the funding to run Vautier has been an ongoing process, with a multitude of public and private backers stepping up to ensure the Mazda Road To Indy poster child becomes an IndyCar driver.
Along with Josef Newgarden, Vautier is now the second consecutive Lights champion to graduate directly into a full-time IndyCar Series ride, which can only help the ladder series as it looks to bolster its declining grid.
The series also confirmed Vautier will receive the full $1 million advancement prize due to signing to drive for a team that does not have a Leader Circle contract for the second entry he will pilot.
quote:Details were still being finalized Monday, but Andretti Autosport is expected to announce later this week that veteran IndyCar driver EJ Viso will join its program.
Viso has started 82 races with two different teams (HVM Racing and KV Racing Technology). He has not won a race.
If signed, Viso will join a stable that includes reigning series champion Ryan Hunter-Reay, Marco Andretti and James Hinchcliffe.
Viso finished 20th in last year’s standings. He finished a season-best fifth in Milwaukee.
The Venezuelan spent the past three seasons with the KV team. He will be 28 when the season begins in late March.
Michael Andretti’s team is expected to field five cars at the Indianapolis 500, the last one for Firestone Indy Lights driver Carlos Munoz.
Yep, zelfde sponsor als Maldonado (PDVSA).quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:16 schreef Funzel het volgende:
Opmerkelijk, vind ik nou niet echt een hoogvlieger. Naja zal wel geld meebrengen.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 | Full time: #1 Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport - Chevrolet #3 Helio Castroneves Team Penske - Chevrolet #4 J.R. Hildebrandt Panther Racing - Chevrolet #5 EJ Viso Andretti Autosport/HVM - Chevrolet #6 TBA Dragon Racing - Chevrolet #7 Sebastien Bourdais Dragon Racing - Chevrolet #9 Scott Dixon Target Chip Ganassi - Honda #10 Dario Franchitti Target Chip Ganassi - Honda #11 Tony Kanaan KV Racing - Chevrolet #12 Will Power Team Penske - Chevrolet #14 Takuma Sato A.J. Foyt Racing - Honda #15 Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Racing - Honda #18 TBA Dale Coyne Racing - Honda #19 TBA Dale Coyne Racing - Honda #20 Ed Carpenter Ed Carpenter Racing - Chevrolet #22 Oriol Servia Panther/Dreyer & Reinbold Racing - Chevrolet #25 Marco Andretti Andretti Autosport - Chevrolet #27 James Hinchcliffe Andretti Autosport - Chevrolet #30 James Jakes Rahal Letterman Lanigan Racing - Honda #41 TBA A.J. Foyt Racing - Honda #55 Tristan Vautier Schmidt/Peterson Motorsports - Honda #67 Josef Newgarden Sarah Fisher Hartman Racing - Honda #77 Simon Pagenaud Schmidt/Hamilton Motorsports - Honda #78 Simona di Silvestro KV Racing - Chevrolet #83 Charlie Kimball Ganassi Racing - Honda #98 Alex Tagliani Barracuda/Bryan Herta Autosport - Honda Part time: #?? Mike Conway Rahal Letterman Lanigan Racing - Honda (Long Beach) #?? Chase Austin A.J. Foyt Racing - Honda (Indy 500) #?? Carlos Munez Andretti Autosport - Chevrolet (Indy 500) |
quote:Number Entrant Driver
1 Andretti Autosport Ryan Hunter-Reay
3 Team Penske Helio Castroneves
4 Panther Racing JR Hildebrand
7 Dragon Racing Sebastien Bourdais
9 Target Chip Ganassi Racing Scott Dixon
10 Target Chip Ganassi Racing Dario Franchitti
11 KV Racing Technology Tony Kanaan
12 Verizon Team Penske Will Power
14 A.J. Foyt Enterprises Takuma Sato
15 Rahal Letterman Lanigan Racing Graham Rahal
18 Dale Coyne Racing TBA
19 Dale Coyne Racing TBA
20 Ed Carpenter Racing Ed Carpenter
22 Panther DRR Oriol Servia
25 Andretti Autosport Marco Andretti
27 Andretti Autosport James Hinchcliffe
67 Sarah Fisher Hartman Racing Josef Newgarden
77 Schmidt Hamilton Motorsports Simon Pagenaud
78 KV Racing Technology Simona de Silvestro
83 NovoNordisk Chip Ganassi Racing Charlie Kimball
98 Bryan Herta Autosport with Curb-Agajanian Alex Tagliani
TBA HVM Racing TBA
Dus voorlopig alleen in de picture voor Long Beach en Indy 500.quote:AJ Allmendinger’s career is coming full circle – albeit making left and right turns.
Allmendinger, 31, will test an IndyCar for Penske Racing at Sebring International Raceway on Feb. 18 and 19. If the test is successful, Allmendinger will make his open-wheel debut for Penske Racing at Barber Motorsports Park on April 7.
Sources told FOXSports.com that if everything goes according to plan and sponsorship can be acquired, Allmendinger will also run at Long Beach in preparation for the Indianapolis 500.
“The first test is just to see how things go at Sebring,” Allmendinger said late Wednesday by phone. “It’s been seven years since I’ve been in one of those cars – and they’ve changed quite a bit. I know it won’t be easy. But I know I’ll be in the best possible equipment and I’ll have Will Power there – one of the fastest guys in the sport – to help me get up to speed. I’m really looking forward to it. At least Sebring is a track I know.
HVM dus terug in de IndyCar. Dit jaar in samenwerking met Andretti, vanaf volgend jaar weer op eigen benen.quote:Andretti Autosport confirmed on Thursday that it has signed E.J. Viso to drive its a fourth entry in the 2013 IZOD IndyCar Series. Viso will drive the No. 5 Team Venezuela PDVSA Dallara-Chevrolet, joining Andretti's full-season efforts of reigning series champion Ryan Hunter-Reay, James Hinchcliffe and Marco Andretti. The entry is a result of an off-season collaboration between HVM Racing and Andretti, resulting in a joint entry.
The unique three-way deal represents a win-win-win scenario with Andretti Autosport returning to its traditional four-car full-time lineup, Viso joining the championship-defending team and HVM Racing securing an arrangement that provides for continuation of its business in IndyCar as an incubation to a potential return in 2014 for the Indianapolis-based team owned by Keith Wiggins. HVM fielded Simona de Silvestro in IndyCar last season.
"I could not ask for more than to get the opportunity to drive for a championship team while representing my country," said 27-year-old Viso. "After five years in the series I believe I have found the right environment and look forward to having Ryan, James and Marco as teammates. I'm very proud to be able to move into the 2013 season with this new relationship; it's a dream come true."
Now entering his sixth season with the IndyCar Series, Viso began his racing career via go karts at the age of five, capturing five Winter National Karting Championships. Viso went on to win the British Formula 3 Championship and became the youngest driver in the Formula 3000 International the following year. Since joining the IndyCar Series, he has recorded 16 top-10 finishes, and has led a total of 52 laps during his five years racing in North America's elite championship.
quote:Ondanks dat het lange tijd stil is geweest rondom de plannen voor een Italiaanse IndyCar race, lijkt de kans nog zeker aanwezig te zijn dat IndyCar dit jaar nog terugkeert naar Europa. Het Italiaanse circuit van Mugello heeft de IndyCar Series namelijk voor 13 tot 15 september op de onlangs gepubliceerde kalender van het circuit geplaatst. Tot op heden heeft de IndyCar Series zelf nog niets rondom de Italiaanse race bevestigd.
Voor de kalender zou het erg goed uitkomen wanneer er een extra race in september kan worden verreden, op dit moment zit er tussen de races in Baltimore (1 september) en Houston (5-6 oktober) een gat van vijf weken.
De laatste keer dat Europese fans van een Amerikaanse openwheel race konden genieten was in 2007, toen Champ Car de oceaan overstak voor races in België en Nederland.
Legge overweegt dus gerechtelijke stappen wegens contractbreuk. Ze had zowel een contract met Dragon als TrueCar voor twee jaar (2012/2013).quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:32 schreef sasquatsch het volgende:
Sebastian Saveedra tekent bij Dragon Racing.
Hij gaat rijden met de #6 Dragon waarmee Katherine Legge vorig jaar reed. Wat er met Legge gaat gebeuren is niet bekend. Ze had een contract voor dit jaar. Haar sponsor TrueCar blijft bij Dragon.
quote:Tuesday's announcement that Sebastian Saavedra has been signed to drive the No. 6 Dragon Racing entry, a car piloted by Katherine Legge in 2012, has been met with a critical response by the open-wheel veteran.
Legge, who returned to Indy car competition last season after racing in the European DTM series, issued a statement Wednesday morning that details a number of her issues with her former sponsor and employer.
"I am extremely disappointed that Dragon Racing and sponsor TrueCar have announced a replacement IndyCar driver for [the No.] 6 car," she said. "I received a letter from Dragon Racing, terminating my services on January the 18th. My legal team had asked for details regarding the reasoning for this termination but none have been provided."
Legge's next course of action, according to the release, will involve lawyers.
"I signed a two year deal for 2012/2013 with TrueCar as a sponsor, and then I took that sponsorship to Dragon Racing shortly thereafter," she said. "Jay Penske told (TrueCar CEO) Scott Painter that he would bring the Penske Dealerships onboard with TrueCar if I signed with Dragon Racing, so it seemed like it would be a good fit for all. I firmly believe that Dragon Racing and TrueCar cannot proceed without me and I will be taking legal action to protect my rights."
According to Legge, being released by the team two months before the start of the season has left her in a difficult position to find a place on the IndyCar grid.
“It was a very difficult season last year, we did very little testing and I was made to sit out of some of the races,” she said. “I was very much looking forward to 2013, using the experience I gained last year as a spring board for greater success. I am in a very fortunate position to have the FIA (of which I am a Female Driver Ambassador) and Girl Scouts (STEM Ambassador) onboard with my career and I am working feverishly to put something together. However, having this happen so late in the game has made it virtually impossible.”
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | W. Power Penske 1:07.863 H. Castroneves Penske 1:07.939 J. Hinchcliffe Andretti Autosport 1:07.987 M. Conway RLL Racing 1:08.158 E. Viso Andretti Autosport 1:08.219 S. De Silvestro KV Racing 1:08.230 O. Servia Panther/DRR 1:08.248 S. Dixon Ganassi Racing 1:08.254 J. Newgarden SFHR 1:08.326 S. Pagenaud Sam Schmidt 1:08.326 R. Hunter-Reay Andretti Autosport 1:08.356 Mo. Andretti Andretti Autosport 1:08.412 C. Kimball Ganassi Racing 1:08.463 A. Tagliani Team Barracuda/BHA 1:08.480 T. Kanaan KV Racing 1:08.494 A. Allmendinger Penske 1:08.510 JR. Hildebrand Panther 1:08.525 T. Vautier Sam Schmidt 1:08.592 T. Sato A.J. Foyt 1:08.688 J. Wilson Dale Coyne 1:08.821 G. Rahal RLL Racing 1:09.014 S. Bourdais Dragon Racing 1:09.022 D. Franchitti Ganassi Racing 1:09.240 S. Saavedra Dragon Racing 1:09.475 E. Carpenter Ed Carpenter Racing 1:09.766 A. Beatriz Dale Coyne 1:12.008 |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | W. Power Penske 1:07.133 J. Hinchcliffe Andretti Autosport 1:07.384 J. Wilson Dale Coyne 1:07.500 S. Dixon Ganassi Racing 1:07.687 T. Sato A.J. Foyt 1:07.753 C. Kimball Ganassi Racing 1:07.767 H. Castroneves Penske 1:07.835 S. Pagenaud Sam Schmidt 1:07.853 J. Jakes RLL Racing 1:07.891 R. Hunter-Reay Andretti Autosport 1:07.898 S. De Silvestro KV Racing 1:07.951 T. Vautier Sam Schmidt 1:07.991 T. Kanaan KV Racing 1:08.001 A. Tagliani Team Barracuda/BHA 1:08.012 A. Allmendinger Penske 1:08.167 D. Franchitti Ganassi Racing 1:08.171 J. Newgarden SFHR 1:08.218 O. Servia Panther/DRR 1:08.224 JR. Hildebrand Panther 1:08.250 E. Viso Andretti Autosport 1:08.276 Mo. Andretti Andretti Autosport 1:08.464 S. Bourdais Dragon Racing 1:08.689 S. Saavedra Dragon Racing 1:09.693 E. Carpenter Ed Carpenter Racing 1:09.812 S. Wilson Dale Coyne 1:09.915 |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | #1 Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport - Chevrolet #3 Helio Castroneves Team Penske - Chevrolet #4 J.R. Hildebrandt Panther Racing - Chevrolet #5 EJ Viso Andretti Autosport - Chevrolet #6 Seabstian Saveedra Dragon Racing - Chevrolet #7 Sebastien Bourdais Dragon Racing - Chevrolet #9 Scott Dixon Target Chip Ganassi Racing - Honda #10 Dario Franchitti Target Chip Ganassi Racing - Honda #11 Tony Kanaan KV Racing Technology - Chevrolet #12 Will Power Team Penske - Chevrolet #14 Takuma Sato A.J. Foyt Enterprises - Honda #15 Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Racing - Honda #16 James Jakes Rahal Letterman Lanigan Racing - Honda #18 Ana Beatriz Dale Coyne Racing - Honda #19 Justin Wilson Dale Coyne Racing - Honda #20 Ed Carpenter Ed Carpenter Racing - Chevrolet #22 Oriol Servia Panther DRR - Chevrolet #25 Marco Andretti Andretti Autosport - Chevrolet #27 James Hinchcliffe Andretti Autosport - Chevrolet #55 Tristan Vautier Schmidt Peterson Motorsports - Honda #67 Josef Newgarden Sarah Fisher Hartman Racing - Honda #77 Simon Pagenaud Schmidt Hamilton HP Motorsports - Honda #78 Simona di Silvestro KV Racing Technology - Chevrolet #83 Charlie Kimball Chip Ganassi Racing - Honda #98 Alex Tagliani Barracuda Racing - Honda |
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |