abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116836725
Volgens de officiële site 7.30 PM ET maar ik weet niet wat dat in onze tijd is.
  zondag 16 september 2012 @ 01:26:51 #152
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116836810
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 01:22 schreef johannes_vermeer het volgende:
Volgens de officiële site 7.30 PM ET maar ik weet niet wat dat in onze tijd is.
Dat zou 1:30 moeten zijn, maar dat lijkt me sterk...
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 16 september 2012 @ 01:29:23 #154
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116836856
Precies, de start is om 8:45pm ET. Dus 2:45 CET.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 16 september 2012 @ 02:00:38 #155
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116837427
Uitzending SkySports begint nu *O*.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 16 september 2012 @ 02:47:22 #156
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116837809
Start your engines!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_116837825
Zit ook te kijken :9
Where facts are few, experts are many.
  zondag 16 september 2012 @ 02:55:18 #158
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116837853
Meteen al 3 wide :D.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 16 september 2012 @ 03:17:15 #160
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116837996
Pitstops.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 16 september 2012 @ 03:25:45 #161
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116838048
Power eraf!!! Ongelooflijk, elk jaar weer!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_116838052
Power in de muur!
't Sjunste óp de welt, wat der Herjod had jemaad, dat is ós Kirchroa, went 't zingt en laacht.
  zondag 16 september 2012 @ 03:27:11 #164
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116838062
Wow, dat was close, hij nam bijna RHR mee :D.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 16 september 2012 @ 03:46:25 #165
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116838188
En nu Hildebrand! Hij had zo'n goede auto...
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 16 september 2012 @ 04:09:35 #166
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116838362
Hunter-Reay kapot! Kampioenschap beslist.

Edit: misschien toch niet, maar er is wel een probleem.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 16 september 2012 @ 04:24:22 #167
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116838404
En Power komt weer terug de baan op.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 16 september 2012 @ 05:32:57 #168
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116838483
20 rondjes te gaan, Tags blaast op en als het zo finisht is RHR kampioen :o!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 16 september 2012 @ 05:44:12 #169
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116838491
Rode vlag na crash van Kanaan, 9 to go.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 16 september 2012 @ 05:57:06 #170
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116838499
Mijn god, dat was spannend. Mijn hart :')!

Hunter-Reay kampioen, maar het scheelde zo ontzettend weinig. Wat een race, wat een kampioenschap _O_.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_116842610
Het was behoorlijk spannend maar desondanks ben ik tijdens de race in slaap gevallen :P
pi_116900467
Ik gun het hem van harte, geweldige coureur. Wel erg sneu voor Power, wéér niet.

En die Carpenter, wint'ie weer een oval. _O-
pi_116931049
Ryan Hunter-Reay tekent voor twee jaar bij (bij Andretti Autosport)

Penske zou nu A.J Allmendinger benaderd hebben voor een mogelijke comeback in de IndyCars., mits hij van alle blaam gezuiverd wordt na een positieve drugstest.

HVM heeft de laatste race met de Lotus motor gereden.

Het lijkt erop dat Lotus door gebrek aan klanten niet meer terug komt in de IndyCars. Dit zou betekenen dat de andere leveranciers verplicht worden om 60% van het (reguliere) startveld te voorzien. Dit zou een hoop problemen met het wel/niet krijgen van een motor zoals vorig jaar voorkomen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_116971977
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:24 schreef sasquatsch het volgende:

Het lijkt erop dat Lotus door gebrek aan klanten niet meer terug komt in de IndyCars. Dit zou betekenen dat de andere leveranciers verplicht worden om 60% van het (reguliere) startveld te voorzien. Dit zou een hoop problemen met het wel/niet krijgen van een motor zoals vorig jaar voorkomen.
Gaan we dan met 120% reguliere auto's rijden? Volgens mij worden ze alleen verplicht om tot 60% van het startveld te voorzien. Dus als ze nog geen 60% voorzien moeten ze aanvragen honoreren.
pi_116973662
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 10:50 schreef TagForce het volgende:

[..]

Gaan we dan met 120% reguliere auto's rijden? Volgens mij worden ze alleen verplicht om tot 60% van het startveld te voorzien. Dus als ze nog geen 60% voorzien moeten ze aanvragen honoreren.
Dat bedoel ik ook. Tot 60% van het aantal reguliere auto's. Dat aantal was vorig seizoen 25, waardoor (met de 40% regel) de motorenleveranciers maar 10 auto's van motoren hoefde te voorzien. Door het in gebreke blijven van Lotus zowel in aantal en in prestaties bleek dit te weinig.

Nu met twee leveranciers en de 60% regel zouden er met 26 reguliere auto's (afgaande op afgelopen seizoen) tot 30 auto's aan de start kunnen verschijnen. Voor de Indy 500 werd afgelopen seizoen al een uitzondering gemaakt, dus dat zal volgend seizoen ook wel het geval zijn.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_117276973
Aanstaande zondag wordt de kalender voor 2013 bekend gemaakt. Naar verwachting staan er 17 races op de kalender, waarvan 2 (of 3) double-headers en drie 500 mijl races (Indy, Fontana en Pocono). Edmonton zou van de kalender af zijn, en Pocono, Providence en Houston zouden erbij komen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_117298958
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 16:23 schreef sasquatsch het volgende:
Aanstaande zondag wordt de kalender voor 2013 bekend gemaakt. Naar verwachting staan er 17 races op de kalender, waarvan 2 (of 3) double-headers en drie 500 mijl races (Indy, Fontana en Pocono). Edmonton zou van de kalender af zijn, en Pocono, Providence en Houston zouden erbij komen.
En dan mogen ze dit kampioenschap volgend jaar wel eens helemaal uitzenden op rtl, want volgens mij is het verder nergens te volgen behalve internet, maar het liefst zie ik het gewoon op tv of neem het dan op.
Of weer terug op Eurosport, zoals in 2006 ook nog het geval was!
  donderdag 27 september 2012 @ 00:34:12 #178
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_117299788
Providence? Interessant. Ik hoop eigenlijk op meer ovals, Pocono is vet maar ik wil weer Kentucky, Michigan en Chicagoland zien.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_117335377
quote:
14s.gif Op donderdag 27 september 2012 00:34 schreef Fir3fly het volgende:
Providence? Interessant. Ik hoop eigenlijk op meer ovals, Pocono is vet maar ik wil weer Kentucky, Michigan en Chicagoland zien.
Kentucky wordt in het geruchtencircuit genoemd als een van de mogelijke races op de kalender.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_117457204
IndyCar maakt nieuwe kalender bekend

3 doubleheaders (Detroit, Toronto, Houston) en 3 500 mijl races (Indy, Pocono, Fontana), waarvan de winnaar 1 miljoen dollar krijgt.

March 24 – St. Petersburg, street circuit, (NBC Sports Network)
April 7 – Birmingham, Ala., road course, (NBCSN)
April 21 – Long Beach, street circuit, (NBCSN)
May 5 – Sao Paulo, Brazil, street circuit, (NBCSN)
May 18-19 – Indianapolis qualifying (NBCSN)
*May 26 – Indianapolis 500, oval, (ABC)
June 1 – Detroit, street circuit, (ABC)
June 2 – Detroit, Street circuit, (ABC)
June 8 – Fort Worth, Texas, oval, (ABC)
June 15 – Milwaukee, oval, (NBCSN)
June 23 – Newton, Iowa, oval, (ABC)
*July 7 – Pocono, Pa., oval, (ABC)
July 13 – Toronto, street circuit, (NBCSN)
July 14 – Toronto, street circuit, (NBCSN)
Aug. 4 – Lexington, Ohio, road course, (NBCSN)
Aug. 25 – Sonoma, Calif., road course, (NBCSN)
Sept. 1 – Baltimore, street circuit, (NBCSN)
Oct. 5 – Houston, street circuit, (NBCSN)
Oct. 6 – Houston, street circuit, (NBCSN)
*Oct. 19 – Fontana, Calif., oval, (NBCSN)
(* denotes a Triple Crown event)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_117458574
Had ook gehoopt op Michigan.. Raar genoeg een van mijn favoriete ovals, terwijl ze eigenlijk allemaal wel een beetje op elkaar lijken.
Where facts are few, experts are many.
  maandag 1 oktober 2012 @ 12:52:48 #182
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_117461051
quote:
7s.gif Op maandag 1 oktober 2012 11:36 schreef Atreidez het volgende:
Had ook gehoopt op Michigan.. Raar genoeg een van mijn favoriete ovals, terwijl ze eigenlijk allemaal wel een beetje op elkaar lijken.
Dat geldt eigenlijk alleen voor de 1,5 milers, de rest is vrij uniek.

Maar inderdaad, Michigan _O_.

And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_117847366
Volgend jaar IndyCar in Europa?
quote:
De mogelijkheid bestaat dat de IndyCar Series volgend jaar al terugkeert naar Europa. De Italiaanse zakenman Paolo Scudieri is met de raceklasse in gesprek om volgend jaar een Italiaanse IndyCar race op Mugello te organiseren. Scudieri, directeur van de Adler Group, zou werken aan een driejarige overeenkomst. Nadat de race in 2013 op Mugello plaats zou moeten vinden, zou de race in 2014 op een stratencircuit in of nabij Napels moeten worden verreden.

De gesprekken voor een Italiaanse race worden door IndyCar directeur Randy Bernard bevestigd, al zouden deze nog niet ver gevorderd zijn: “We hebben gesprekken gevoerd met een aantal potentiele promotors en hierbij hebben we ook eerste, verkennende gesprekken gevoerd voor een race op Mugello,” bevestigde Bernard tegenover SpeedTV.

Vanaf 2014 zou Scudieri graag een race in de straten van Napels organiseren. Hierbij zou hij nu de mogelijkheden en een mogelijke locatie onderzoeken, waarbij een stratencircuit vergelijkbaar met Monaco zijn doel zou zijn. Naast deze race zou zelfs een tweede Italiaanse race tot de mogelijkheden behoren.

Het bedrijf van Scudieri, de Adler Group, ontwikkelt en produceert producten in de transportsector, waarbij het samenwerkt met grote automerken als Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroën, Ferrari, Fiat, Opel, Peugeot en Volkswagen. Met 8.000 werknemers en een jaaromzet van ongeveer 1 miljard euro is het bedrijf geen kleiner speler in de automobielbranche.

De IndyCar Series lijkt naast een mogelijke Italiaanse race mogelijk ook andere Italiaanse invloeden te krijgen. Scuduria Coloni maakte al eerder bekend graag de overstap van de GP2 Series naar de IndyCar Series te willen maken, vermoedelijk met de Italiaan Luca Filippi als coureur. Ook lijkt er een realistische kans aanwezig dat Alex Zanardi achter het stuur terug zal keren voor een éénmalig optreden in de Indianapolis 500.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_117900426
Even wat laatste nieuwtjes:

Het aantal testdagen wordt beperkt om de kosten te drukken.
Voor motoren leveranciers wordt het aantal testdagen 2 in het na-seizoen (t/m 31 dec 2012), twee in het voorseizoen (tot aan de eerste race) en 4 tijdens het seizoen (waarvan elk team er maar aan twee mag deelnemen).
Prive testen voor de teams wordt beperkt van 6 dagen per seizoensdeel naar twee dagen per seizoensdeel en maximaal 4 dagen voor de motorleverancier testen. Daarnaast kan elk team deelnemen aan de Open Test dagen die gepland worden en krijgt elk team twee dagen om rookies te testen. Nieuwe teams krijgen twee dagen extra om te testen.

Karthikeyan wil misschien naar de Indycars

Er gaan nog steeds geruchten dat Tony George, samen met een aantal teambazen zoasl Chip Ganassi, Roger Penske, Michael Andretti en Kevin Kalkhoven de IndyCar Series wil overnemen, [http://www.motorsport.com(...)-is-not-for-sale/]al wordt dat door de IMS ontkend.[/url]

In hetzelfde bericht staat dat Continental vanaf 2015 mogelijk de vervanger wordt van Firestone als bandenleverancier.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_118324907
Carloz Munoz gaat voor Andretti Autosport de Indy 500 rijden naast een seizoen in de Indy Lights
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_118471936
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_118488189
quote:
Voor die Simona-fanboys(I'm guilty): Blijkt dat ze naar KV-Racing gaat met haar sponsor Entergy, als teamgenoot van TK kan ze dus laten zien of al die hype rond haar waar is of niet!
KV test a.s. maandag op Barber met 2 coureurs...

Vraag die me dan opkomt: Zou Viso zich inkopen bij HVM met z'n "Team Vi5o"?

[ Bericht 4% gewijzigd door BeautevilDeath op 27-10-2012 06:46:37 (Vi5o) ]
pi_118571994
IndyCar CEO Brian Bernard stapt op

Ondanks een van de beste seizoenen van de laatste jaren met voor het eerst sinds 2006 weer een Amerikaanse kampioen had Randy Bernard de laatste tijd veel te verduren. Geruchten over ontevreden teambazen die (met voormalig IRL baas Tony George) de serie wilde overnemen, de gecancelde race in China, de (te) dure Dallara chassis, het Lotus debacle, de lagere TV ratings en het zoeken naar een andere bandenleverancier tegen de zin van de teambazen. Deze slechte publiciteit voor de IndyCar Series hebben hem uiteindelijk de das omgedaan en in een spoed bijeenkomst van de Hulman board is hem verzocht zijn functie neer te leggen. Wel blijft hij voorlopig in een adviesrol betrokken.

De interim CEO Jeff Belskus benadrukt dat de serie niet te koop is.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_118628042
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 06:40 schreef BeautevilDeath het volgende:

[..]

Voor die Simona-fanboys(I'm guilty): Blijkt dat ze naar KV-Racing gaat met haar sponsor Entergy, als teamgenoot van TK kan ze dus laten zien of al die hype rond haar waar is of niet!
KV test a.s. maandag op Barber met 2 coureurs...

Vraag die me dan opkomt: Zou Viso zich inkopen bij HVM met z'n "Team Vi5o"?
Is nu definitief. Simona naar KV Racing en ze neemt haar sponsors mee.

quote:
Simona de Silvestro felt the need to leave the comfort of the only team she’s ever raced for in the IZOD IndyCar Series to advance her career. KV Racing Technology hopes the infusion of the young driving talent can bring it back to the front.

The popular Swiss driver will join KV Racing Technology in 2013, where she will drive the No. 78 Chevrolet-powered Indy car alongside former series champion Tony Kanaan.

“It’s definitely exciting to be joining KV Racing (Technology),” de Silvestro said. “I’ve had a lot of good results in the past and I think this will help me get more (results). Having a teammate like Tony is really cool. I’m just really looking forward to the season.”

After being saddled with the underachieving Lotus engine in 2012, the 24-year-old native of Thun, Switzerland began looking at options for the 2013 season. She said she’s found a “perfect fit” with KV Racing Technology, which fielded cars for Kanaan, E.J. Viso and Rubens Barrichello in 2012.

"I am very happy to welcome Simona to KV Racing Technology," says team co-owner Kevin Kalkhoven. "I have been watching her race for many years and she shows tremendous talent. I think we will really see this on the road/street courses and having Tony as a teammate will provide her a wealth of information, so I am excited for what the 2013 season will hold."

KV Racing Technology also welcomes Imran Safiulla as a team principal. Safiulla, an international industrialist who has supported De Silvestro’s racing efforts since 2006, expects the new arrangement to be a successful endeavor for both De Silvestro and KV Racing Technology.

"We are delighted to announce Simona to KV,” said team co-owner Jimmy Vasser. “She has shown a lot of determination and to now be able to work with someone as experienced as Kanaan will be a huge asset for her. I would also like to welcome our new co-owner Imran Safiulla to the team and hope we have a successful 2013."

But leaving HVM Racing, the team which brought her to the IZOD IndyCar Series in 2010, didn’t make de Silvestro’s decision very easy.

“When you change teams it’s always hard,” said de Silvestro, who tested with her new team for the first time on Oct. 29 at Barber Motorsports Park. “The other team was like a family, but it was time for a change, and this opportunity made a lot of sense. You have to get used to working with new people, especially when you’ve been somewhere three years with the same people. But yesterday, it was fun and we had a good test for the first time together.”

Key to the move was the support of sponsors Nuclear Clean Air Energy, Entergy and AREVA, who will move along with de Silvestro to her new team. Working with a teammate for the first time in her career was also appealing.

“I think it’s really important to have a teammate,” she said. “In my career, I’ve always been by myself. I think having data and having someone like Tony on the team will really help me. Tony and I get along really well. He has lot of experience knows a lot about the car and racing. Having him as a teammate is really important, and I’m going to learn a lot from him.”

And it also leaves her confident that she can contend for podiums and wins in 2013.

“That was my goal last year, but we didn’t have the engine to do it,” de Silvestro said. “I think have great team behind me, great engineering support and Chevy power will be a big difference. It’s fun to drive again. Hopefully, it can push us forward to accomplish all of our goals.”
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_119034250
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zaterdag 10 november 2012 @ 19:59:16 #191
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_119063269
Ik zit in mei op tribune G, sectie S76 *O*. Volgens de Speedway zelf zeer goede plaatsen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Fir3fly op 10-11-2012 20:06:13 ]
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_119232829
En ook Graham Rahal is bevestigd. Bij het team van zijn vader Rahal Letterman Lanigan Racing
quote:
Graham Rahal heeft een 3-jarig contract getekend bij Rahal Letterman Lanigan Racing. Dat is woensdag bekendgemaakt op een persconferentie in Indianapolis. De transfer van Graham Rahal naar het team van vader Bobby hing al langer in de lucht. Rahal zal op 27 november tijdens een test op Barber Motorsport Park zijn debuut maken in de de familie Dalara.

Graham Rahal reed de afgelopen twee seizoenen voor het tweede team van Chip Ganassi. ''Ik ben extreem gelukkig dat ik voor Rahal Letterman Lanigan Racing ga rijden'', aldus Rahal. ''Ik dacht niet dat het zo vroeg in mijn carrière zou gebeuren, maar het klop helemaal. Het team heeft het afgelopen jaar veel laten zien en ontwikkeld zich nog steeds.''

Ook vader Bobby toonde zich blij. ,,Het is een goed moment voor de familie, het team en de sport'', aldus de voormalig Indycar-kampioen en Indy 500-winnaar. Er licht nu natuurlijk een grote druk op mij om een goede auto neer te zetten. Ik denk dat we de omgeving kunnen creëren waarin Graham zijn potentieel kan waarmaken.''

Rahal Letterman Lanigan Racing reed dit seizoen voor het eerst sinds jaren weer volledig mee in de Indycars. Met Takuma Sato wist het team bijna de Indy 500 te winnen. De afgelopen jaren reed het team alleen deze beroemde race. In 2010 bestuurde Graham die bolide naar een twaalfde plaats. Voorlopig is alleen Rahal bevestigd als coureurs voor 2013. Een tweede wagen kan nog worden toegevoerd. Het team is erg gecharmeerd van Ryan Briscoe, maar ook coureurs als Sato en James Jakes, Tristan Vautier en Michel Jourdain worden genoemd in het geruchtencircuit.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_119242750
Nu Sebastien Bourdais, Simona Di Silvestro en Graham Rahal bevestigd zijn is het weer eens tijd om een silly season overzicht te maken.

We gaan ze per team even langs.

AJ Foyt Racing heeft nee gezegd tegen Ryan Briscoe en zijn nog op zoek naar een full time coureur voor de #14 auto. Voor een eventuele tweede auto komen Mike Conway (niet ovals) en Wade Cunningham (ovals) in aanmerking. Voor de Indy 500 is Chase Austin bevestigd.

Andretti Autosport heeft drie bevestigde fulltime coureurs. Er gaan geruchten dat Ryan Briscoe de vierde fulltime coureur zou kunnen worden. Ook zouden ze in een beperkt aantal races een extra coureur in kunnen zetten zoals ze afgelopen jaar ook al deden in samenwerking met AFS en Conquest. Carlos Munoz is in ieder geval bevestigd voor de Indy 500.

Bryan Herta Autosport is zo goed als rond met Alex Tagliani. Eventueel komt er een tweede auto, mits dit het team ten goede komt. Het gaat dus niet alleen om het budget, maar ook om het potentieel van de coureur. De naam van EJ Viso wordt genoemd, mits hij genoeg geld bij elkaar kan krijgen.

Bij Chip Ganassi Racing zijn drie coureurs bevestigd. Graham Rahal is weg en mogelijk dat Ryan Briscoe hier in stapt. Het is ook goed mogelijk dat Charlie Kimball aan het Target team wordt toegevoegd en dat het tweede team verdwijnt. Ook Gustavo Yacaman wordt genoemd als mogelijke rijder

Dale Coyne Racing is bezig met Justin Wilson. Het is onwaarschijnlijk dat James Jakes hier terugkeert gezien zijn prestaties van het afgelopen seizoen. Hier liggen mogelijkheden voor andere coureurs, mits ze genoeg budget en potentieel hebben.

Dragon Racing heeft Bourdais bevestigd en een contract voor 2013 met Legge en haar sponsor True Car. Enig struikelblok lijkt een tweede (Chevrolet) motor te zijn.

Ed Carpenter Racing heeft plannen voor een tweede auto, maar hiervoor moet er wel genoeg sponsoring (of een coureur die genoeg geld meebrengt) zijn.

HVM Racing heeft nog steeds een contract met Lotus, waar ze niet van af kunnen. Dus totdat Lotus officieel uit de IndyCar stapt, zullen ze niet aan de start verschijnen. Keith Wiggings lijkt een overstap naar de Sportscars te overwegen (bij voorkeur in samenwerking met een team dat de IndyCar in wil).

KV Racing heeft met Tony Kanaan en Simona de Silvestro twee coureurs. Misschien dat er nog een derde bij komt voor de Indy 500.

Panther Racing heeft JR Hildebrand onder contract staan. Voor het samenwerkingsverband met Dreyer & Reinbold is Oriol Servia zo goed als zeker.

Rahal Letterman Lanigan Racing heeft gisteren Graham Rahal bevestigd. Voor de tweede auto zijn ze bezig met Ryan Briscoe, maar zou ook Takuma Sato of James Jakes kunnen worden mits die genoeg geld meebrengen. Voor de Indy 500 worden de namen van Indy Lights kampioen Tristan Vautier en Michael Joudain jr. genoemd.

Sarah Fisher Hartman Racing rijdt komend seizoen weer met Josef Newgarden. Er zijn geen plannen bekend voor een tweede auto

Schmidt Hamilton Motorsports heeft Simon Pagenaud als bevestigde rijder. Rubens Barrichello wordt zo goed als zeker de andere rijder.

Team Penske heeft twee bevestigde rijders met Will Power en Helio Castroneves en het ziet er naar uit dat dat zo blijft.

Dan zijn er nog enkele teams die misschien toetreden tot de IndyCar Series:

AFS Racing heeft (bij monde van eigenaar Gary Peterson) aangekondigd in 2013 full time met Sebastian Saveedra te willen gaan rijden. Of dit samen met Andretti Autosport (zoals enkele races afgelopen jaar) zal zijn is niet bekend.

Conquest Racing wil terug naar de IndyCar voor een volledig seizoen, maar heeft net zoals Michael Shank Racing geen motor. Dat moet eerst geregeld worden voordat dit team terug kan. Wel reden ze afgelopen seizoen enkele races in samenwerking met Andretti Racing, wat dit volgend seizoen ook een optie is.

Michael Shank Racing heeft een auto, maar geen motor. EJ Viso is in gesprek met dit team, net zoals Gustavo Yacaman, maar of dit team van de grond komt hangt af van het verkrijgen van een motor. Het vrijkomen van motoren van andere teams (zoals Penske en KV Racing) zou hier een oplossing kunnen zijn.

Daarnaast hebben nog een paar teams aangegeven de IndyCars in te willen zoals Fan Force United (vorig seizoen met Alesi in de Indy 500), Coloni en Patrick Racing. Maar ook zij hebben nog geen motor.

De verwachting is dat er zo'n 24 tot 27 (12 Chevrolet, 15 Honda) rijders aan de start staan in St. Petersburg in maart 2013. Mocht Lotus uit de IndyCar stappen, dan kan het aantal nog oplopen, omdat Honda en Chevrolet dan aan 15 auto's moeten kunnen leveren in plaats van de 10 nu.

Coureurs die nog een team zoeken moeten zo'n 5 a 7 miljoen dollar meenemen bij een topteam. Voor een 'minder' team ligt dat bedrag op ongeveer de helft.

In het kort:

A.J. Foyt Racing (Honda): Mike Conway (non-ovals), Wade Cunningham (ovals)
Andretti Racing (Chevrolet): Marco Andretti, Ryan Hunter-Reay, James Hinchcliffe, Ryan Briscoe
Bryan Herta Autosport/Barracuda (Honda): Alex Tagliani, EJ Viso
Dale Coyne Racing (Honda): Justin Wilson
Dragon Racing (Chevrolet): Sebastien Bourdais, Katherine Legge
Ed Carpenter Racing (Chevrolet): Ed Carpenter
Ganassi Racing (Honda): Charlie Kimball, Ryan Briscoe, Gustavo Yacaman
KV Racing (Chevrolet): Tony Kanaan, Simona di Silvestro
Panther Racing (Chevrolet): JR Hildebrand
Panther/DRR (Chevrolet): Oriol Servia
Penske Racing (Chevrolet): Will Power, Helio Castroneves
Rahal Letterman Lanigan Racing(Honda): Graham Rahal , Ryan Briscoe, Takuma Sato, James Jakes
Schmidt/Hamilton Motorsports (Honda): Simon Pagenaud, Rubens Barrichello
Target Chip Ganassi (Honda): Dario Franchitti, Scott Dixon
Sarah Fisher Hartman Racing (Honda): Josef Newgarden

Mogelijke teams:
AFS Racing (?): Sebestian Saveedra
Conquest Racing (?)
Fan Force United (?)
Michael Shank Racing (?): EJ Viso, Gustavo Yacaman
Patrick Racing (?): Martin Plowman
Scuderia Coloni (?):
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 15 november 2012 @ 18:30:58 #194
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_119247027
Mooi overzicht, bedankt!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_119496757
Van de week alle races gekeken vanaf toronto, de finale (laatste race) was wel spannend. Opzich had ik het Power wel gegund maar Hunter Ray ook. (als het maar spannend is)
pi_119539413
Bedankt voor het overzicht. :) Hopelijk komen er nog wat namen bij.
pi_119772762
Laatste testen van dit jaar aangekondigd.

3 december in Fontana: Marco Andretti (Andretti Autosport), Will Power en Helio Castroneves (Team Penske), Sebastien Bourdais (Dragon Racing) en Ed Carpenter (Ed Carpenter Racing).

11 december Sebring: Graham Rahal (Rahal Letterman Lanigan Racing) (ipv 27 november)

12/13 december Sebring: Ryan Hunter-Reay en James Hinchcliffe (Andretti Autosport), Will Power en Helio Castroneves (Team Penske), Scott Dixon en Charlie Kimball (Chip Ganassi Racing), Tony Kanaan en Simona de Silvestro (KV Racing Technology), Josef Newgarden (Sarah Fisher Hartman Racing), JR Hildebrand (Panther Racing), Oriol Servia (Panther/Dreyer & Reinbold Racing), Alex Tagliani (Barracuda BHA Racing), Simon Pagenaud (Sam Schmidt Motorsports), Graham Rahal (Rahal Letterman Lanigan Racing) en nog een nader te noemen coureur voor A.J. Foyt Racing.

Daarna mogen de teams weer vanaf 5 januari 2013 testen op nader te bepalen testdagen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_119844174
Jammer, er staan maar 5 ovals op de kalender...
pi_119854736
ik hoop niet dat Coloni vanuit Italie gaat opereren lol
leuk dat Pocono op de kalender staat
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_119988392
Even wat nieuwtjes van de laatste week:

Oriol Servia blijft bij Panther/Dreyer & Reinbold Racing

Takuma Sato is bijna rond met AJ Foyt

Conor Daly test voor Foyt op 13 december

HVM gaat naar de World Endurance Championship samen met Status GP

Barrichello zoekt nog steeds sponsors om in de Indycar te blijven

Diegene die alle drie de Triple Crown wedstrijden (de drie oval races in Indianapolis, Pocono en Fontana) wint krijgt 1 miljoen dollar. Als iemand er twee wint is de prijs 250.000 dollar.

Ryan Hunter-Reay gaat met startnummer 1 rijden. De 28 waar hij afgelopen jaar mee reed (en staat voor 28 miljoen kanker patiënten, de ziekte waaraan zijn moeder is overleden) komt terug in de 1 op zijn wagen, zoals te zien is op onderstaande foto.



Edit: Penske heeft Tony Stewart uitgenodigd om de Indy 500 te rijden in een Penske, maar die heeft het aanbod afgeslagen. IMS wilde al tegemoet komen door de start een uur te vervroegen (zodat het beter uitkomt voor de NASCAR race in Charlotte, waaraan Tony meedoet)

[ Bericht 6% gewijzigd door sasquatsch op 06-12-2012 11:30:03 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')