Dat hebben ze vrijdag na de eerste trainingen gedaan omdat de auto's airborn werden door de hoge snelheid over de tramrails. De chicane haalde de snelheid eruit waardoor dat minder is, maar niet helemaal weg is.quote:Op zondag 2 september 2012 22:01 schreef Desunoto het volgende:
Wat een verschrikkelijke chicane is dat toch ook. Onbegrijpelijk dat ze zo'n ding erin hebben geplaatst.
Oké, dat is wel goed dan... maar de chicane had er wel wat anders uit mogen zien van mij.quote:Op zondag 2 september 2012 22:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat hebben ze vrijdag na de eerste trainingen gedaan omdat de auto's airborn werden door de hoge snelheid over de tramrails. De chicane haalde de snelheid eruit waardoor dat minder is, maar niet helemaal weg is.
20 punten voor Hunter-Raey in deze race.quote:Op zondag 2 september 2012 22:14 schreef Fir3fly het volgende:
Hoeveelste moet Power worden om kampioen te worden?
Ja. 15 september op de Auto Club Speedway in Fontana, Californië.quote:
Ah oké. Wat gaat dat toch altijd weer snel. Volgens mij staan er ook helemaal niet heel veel races op de kalender toch?quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:02 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ja. 15 september op de Auto Club Speedway in Fontana, Californië.
15 dit jaar. Volgend jaar willen ze naar de 19.quote:Op zaterdag 8 september 2012 13:47 schreef Funzel het volgende:
[..]
Ah oké. Wat gaat dat toch altijd weer snel. Volgens mij staan er ook helemaal niet heel veel races op de kalender toch?
quote:Mike Conway zal niet deelnemen aan de MAVTV 500 op de Auto Club Speedway. De Engelsman zegt het vertrouwen op de ovals te hebben verloren en heeft de wijze, maar moeilijke beslissing genomen om niet aan de seizoensfinale deel te nemen. Conway zal worden vervangen door Wade Cunningham, welke eerder dit jaar al voor AJ Foyt Racing de Indianapolis 500 reed.
“Ik vind het erg vervelend voor het team en onze sponsors, dat ik ze in een moeilijke positie breng, dit is de moeilijkste beslissing die ik ooit heb moeten maken,” verklaarde Conway. “Ik realiseer me dat ik niet meer comfortabel op ovals kan rijden en wil er dan ook niet meer op racen. Tegelijk wil ik zeggen dat ik niet klaar ben met de autosport en zou graag voor Foyt Racing blijven rijden, maar dit is iets dat we voor de toekomst moeten beslissen.”
Dat ligt deels aan de coureurs, maar vooral aan de mensen die bepalen waar de F1 races gereden worden, dat de eau rouge NOG veiliger moet....quote:Op vrijdag 14 september 2012 12:30 schreef vosss het volgende:
Ik kan het wel begrijpen hoor. Zelf ook royaal in de hekken gehangen op Indy een paar jaar geleden. Op bijna een vergelijkbare wijze als waarbij Dan Wheldon om het leven kwam.
Wat dat aangaat zijn F1 coureurs maar watjes als je het vergelijkt met het racen op ovals.
We? Spreek voor jezelf. Een goede crash is inderdaad spannend, maar op het moment dat de coureur niet meer in staat is om op eigen kracht uit de auto te komen dan is dat het echt niet meer. Wel eens iemand live op televisie (laat staan terwijl je naast de racetrack staat) dood zien gaan?quote:Op vrijdag 14 september 2012 13:11 schreef Funzel het volgende:
Het is misschien niet leuk, maar laten we eerlijk zijn, het zou wel spannend zijn als er weer een coureur het ziekenhuis in knalt.
op TV Jeff Krosnoff, Greg Moore, Roland Ratzenberger en Ayrton Senna, en vast nog een paar die ik me even niet kan herinneren...quote:Op vrijdag 14 september 2012 14:23 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
We? Spreek voor jezelf. Een goede crash is inderdaad spannend, maar op het moment dat de coureur niet meer in staat is om op eigen kracht uit de auto te komen dan is dat het echt niet meer. Wel eens iemand live op televisie (laat staan terwijl je naast de racetrack staat) dood zien gaan?
Je zit dan wel achter een scherm op duizenden kilometers afstand van waar het gebeurt, maar het is heel wat anders dan naar youtube gaan en een filmpje te kijken waarvan je op voorhand al weet hoe het afloopt.
(fatale) ongelukken zijn onlosmakend verbonden met de autosport, waar hoge snelheid is zijn harde klappers. En rijders zijn bereid dat risico te nemen, voor hun adrenaline en voor jouw vermaak. Maar om nou te gaan 'hopen' (ik weet dat je het niet zo verwoord, maar zo klinkt het wel) dat er weer een coureur het ziekenhuis in crasht, nee, dat is echt heel idioot. Er zijn coureurs geweest die "gewoon" naar het ziekenhuis moesten voor (wat leek op) niet-levensbedreigend letsel en die het uiteindelijk niet overleefden. Het zijn mensenlevens waar je over praat, geen legopoppetjes.
Dat zou 1:30 moeten zijn, maar dat lijkt me sterk...quote:Op zondag 16 september 2012 01:22 schreef johannes_vermeer het volgende:
Volgens de officiële site 7.30 PM ET maar ik weet niet wat dat in onze tijd is.
Gaan we dan met 120% reguliere auto's rijden? Volgens mij worden ze alleen verplicht om tot 60% van het startveld te voorzien. Dus als ze nog geen 60% voorzien moeten ze aanvragen honoreren.quote:Op dinsdag 18 september 2012 13:24 schreef sasquatsch het volgende:
Het lijkt erop dat Lotus door gebrek aan klanten niet meer terug komt in de IndyCars. Dit zou betekenen dat de andere leveranciers verplicht worden om 60% van het (reguliere) startveld te voorzien. Dit zou een hoop problemen met het wel/niet krijgen van een motor zoals vorig jaar voorkomen.
Dat bedoel ik ook. Tot 60% van het aantal reguliere auto's. Dat aantal was vorig seizoen 25, waardoor (met de 40% regel) de motorenleveranciers maar 10 auto's van motoren hoefde te voorzien. Door het in gebreke blijven van Lotus zowel in aantal en in prestaties bleek dit te weinig.quote:Op woensdag 19 september 2012 10:50 schreef TagForce het volgende:
[..]
Gaan we dan met 120% reguliere auto's rijden? Volgens mij worden ze alleen verplicht om tot 60% van het startveld te voorzien. Dus als ze nog geen 60% voorzien moeten ze aanvragen honoreren.
En dan mogen ze dit kampioenschap volgend jaar wel eens helemaal uitzenden op rtl, want volgens mij is het verder nergens te volgen behalve internet, maar het liefst zie ik het gewoon op tv of neem het dan op.quote:Op woensdag 26 september 2012 16:23 schreef sasquatsch het volgende:
Aanstaande zondag wordt de kalender voor 2013 bekend gemaakt. Naar verwachting staan er 17 races op de kalender, waarvan 2 (of 3) double-headers en drie 500 mijl races (Indy, Fontana en Pocono). Edmonton zou van de kalender af zijn, en Pocono, Providence en Houston zouden erbij komen.
Kentucky wordt in het geruchtencircuit genoemd als een van de mogelijke races op de kalender.quote:Op donderdag 27 september 2012 00:34 schreef Fir3fly het volgende:
Providence? Interessant. Ik hoop eigenlijk op meer ovals, Pocono is vet maar ik wil weer Kentucky, Michigan en Chicagoland zien.
Dat geldt eigenlijk alleen voor de 1,5 milers, de rest is vrij uniek.quote:Op maandag 1 oktober 2012 11:36 schreef Atreidez het volgende:
Had ook gehoopt op Michigan.. Raar genoeg een van mijn favoriete ovals, terwijl ze eigenlijk allemaal wel een beetje op elkaar lijken.
quote:De mogelijkheid bestaat dat de IndyCar Series volgend jaar al terugkeert naar Europa. De Italiaanse zakenman Paolo Scudieri is met de raceklasse in gesprek om volgend jaar een Italiaanse IndyCar race op Mugello te organiseren. Scudieri, directeur van de Adler Group, zou werken aan een driejarige overeenkomst. Nadat de race in 2013 op Mugello plaats zou moeten vinden, zou de race in 2014 op een stratencircuit in of nabij Napels moeten worden verreden.
De gesprekken voor een Italiaanse race worden door IndyCar directeur Randy Bernard bevestigd, al zouden deze nog niet ver gevorderd zijn: “We hebben gesprekken gevoerd met een aantal potentiele promotors en hierbij hebben we ook eerste, verkennende gesprekken gevoerd voor een race op Mugello,” bevestigde Bernard tegenover SpeedTV.
Vanaf 2014 zou Scudieri graag een race in de straten van Napels organiseren. Hierbij zou hij nu de mogelijkheden en een mogelijke locatie onderzoeken, waarbij een stratencircuit vergelijkbaar met Monaco zijn doel zou zijn. Naast deze race zou zelfs een tweede Italiaanse race tot de mogelijkheden behoren.
Het bedrijf van Scudieri, de Adler Group, ontwikkelt en produceert producten in de transportsector, waarbij het samenwerkt met grote automerken als Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroën, Ferrari, Fiat, Opel, Peugeot en Volkswagen. Met 8.000 werknemers en een jaaromzet van ongeveer 1 miljard euro is het bedrijf geen kleiner speler in de automobielbranche.
De IndyCar Series lijkt naast een mogelijke Italiaanse race mogelijk ook andere Italiaanse invloeden te krijgen. Scuduria Coloni maakte al eerder bekend graag de overstap van de GP2 Series naar de IndyCar Series te willen maken, vermoedelijk met de Italiaan Luca Filippi als coureur. Ook lijkt er een realistische kans aanwezig dat Alex Zanardi achter het stuur terug zal keren voor een éénmalig optreden in de Indianapolis 500.
Voor die Simona-fanboys(I'm guilty): Blijkt dat ze naar KV-Racing gaat met haar sponsor Entergy, als teamgenoot van TK kan ze dus laten zien of al die hype rond haar waar is of niet!quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 20:14 schreef sasquatsch het volgende:
KV Racing en HVM denken na over samenwerking
Is nu definitief. Simona naar KV Racing en ze neemt haar sponsors mee.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 06:40 schreef BeautevilDeath het volgende:
[..]
Voor die Simona-fanboys(I'm guilty): Blijkt dat ze naar KV-Racing gaat met haar sponsor Entergy, als teamgenoot van TK kan ze dus laten zien of al die hype rond haar waar is of niet!
KV test a.s. maandag op Barber met 2 coureurs...
Vraag die me dan opkomt: Zou Viso zich inkopen bij HVM met z'n "Team Vi5o"?
quote:Simona de Silvestro felt the need to leave the comfort of the only team she’s ever raced for in the IZOD IndyCar Series to advance her career. KV Racing Technology hopes the infusion of the young driving talent can bring it back to the front.
The popular Swiss driver will join KV Racing Technology in 2013, where she will drive the No. 78 Chevrolet-powered Indy car alongside former series champion Tony Kanaan.
“It’s definitely exciting to be joining KV Racing (Technology),” de Silvestro said. “I’ve had a lot of good results in the past and I think this will help me get more (results). Having a teammate like Tony is really cool. I’m just really looking forward to the season.”
After being saddled with the underachieving Lotus engine in 2012, the 24-year-old native of Thun, Switzerland began looking at options for the 2013 season. She said she’s found a “perfect fit” with KV Racing Technology, which fielded cars for Kanaan, E.J. Viso and Rubens Barrichello in 2012.
"I am very happy to welcome Simona to KV Racing Technology," says team co-owner Kevin Kalkhoven. "I have been watching her race for many years and she shows tremendous talent. I think we will really see this on the road/street courses and having Tony as a teammate will provide her a wealth of information, so I am excited for what the 2013 season will hold."
KV Racing Technology also welcomes Imran Safiulla as a team principal. Safiulla, an international industrialist who has supported De Silvestro’s racing efforts since 2006, expects the new arrangement to be a successful endeavor for both De Silvestro and KV Racing Technology.
"We are delighted to announce Simona to KV,” said team co-owner Jimmy Vasser. “She has shown a lot of determination and to now be able to work with someone as experienced as Kanaan will be a huge asset for her. I would also like to welcome our new co-owner Imran Safiulla to the team and hope we have a successful 2013."
But leaving HVM Racing, the team which brought her to the IZOD IndyCar Series in 2010, didn’t make de Silvestro’s decision very easy.
“When you change teams it’s always hard,” said de Silvestro, who tested with her new team for the first time on Oct. 29 at Barber Motorsports Park. “The other team was like a family, but it was time for a change, and this opportunity made a lot of sense. You have to get used to working with new people, especially when you’ve been somewhere three years with the same people. But yesterday, it was fun and we had a good test for the first time together.”
Key to the move was the support of sponsors Nuclear Clean Air Energy, Entergy and AREVA, who will move along with de Silvestro to her new team. Working with a teammate for the first time in her career was also appealing.
“I think it’s really important to have a teammate,” she said. “In my career, I’ve always been by myself. I think having data and having someone like Tony on the team will really help me. Tony and I get along really well. He has lot of experience knows a lot about the car and racing. Having him as a teammate is really important, and I’m going to learn a lot from him.”
And it also leaves her confident that she can contend for podiums and wins in 2013.
“That was my goal last year, but we didn’t have the engine to do it,” de Silvestro said. “I think have great team behind me, great engineering support and Chevy power will be a big difference. It’s fun to drive again. Hopefully, it can push us forward to accomplish all of our goals.”
quote:Graham Rahal heeft een 3-jarig contract getekend bij Rahal Letterman Lanigan Racing. Dat is woensdag bekendgemaakt op een persconferentie in Indianapolis. De transfer van Graham Rahal naar het team van vader Bobby hing al langer in de lucht. Rahal zal op 27 november tijdens een test op Barber Motorsport Park zijn debuut maken in de de familie Dalara.
Graham Rahal reed de afgelopen twee seizoenen voor het tweede team van Chip Ganassi. ''Ik ben extreem gelukkig dat ik voor Rahal Letterman Lanigan Racing ga rijden'', aldus Rahal. ''Ik dacht niet dat het zo vroeg in mijn carrière zou gebeuren, maar het klop helemaal. Het team heeft het afgelopen jaar veel laten zien en ontwikkeld zich nog steeds.''
Ook vader Bobby toonde zich blij. ,,Het is een goed moment voor de familie, het team en de sport'', aldus de voormalig Indycar-kampioen en Indy 500-winnaar. Er licht nu natuurlijk een grote druk op mij om een goede auto neer te zetten. Ik denk dat we de omgeving kunnen creëren waarin Graham zijn potentieel kan waarmaken.''
Rahal Letterman Lanigan Racing reed dit seizoen voor het eerst sinds jaren weer volledig mee in de Indycars. Met Takuma Sato wist het team bijna de Indy 500 te winnen. De afgelopen jaren reed het team alleen deze beroemde race. In 2010 bestuurde Graham die bolide naar een twaalfde plaats. Voorlopig is alleen Rahal bevestigd als coureurs voor 2013. Een tweede wagen kan nog worden toegevoerd. Het team is erg gecharmeerd van Ryan Briscoe, maar ook coureurs als Sato en James Jakes, Tristan Vautier en Michel Jourdain worden genoemd in het geruchtencircuit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |