abonnement Unibet Coolblue
  zondag 2 september 2012 @ 22:57:19 #126
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116329814
17 puntjes verschil in het kampioenschap, kan nog heel spannend worden in Fontana :9.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_116329855
Hunter-Reay wint, Power 6de.

17 punten verschil.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_116329912
Briscoe valt stil in de uitloopronde. Zo weinig brandstof had hij nog.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 2 september 2012 @ 23:06:26 #129
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116330400
Mooi circuit trouwens, lekker breed en mooie inhaalmogelijkheden. Gelukkig dat Andretti deze race gered heeft.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_116375192
De volgende race is al de laatste?
pi_116379246
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 09:21 schreef Funzel het volgende:
De volgende race is al de laatste?
Ja. 15 september op de Auto Club Speedway in Fontana, Californië.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_116428661
Leuk nieuwtje: Alessandro Zanardi wint goud op de Paralympics bij het handbiken.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_116532600
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 12:02 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ja. 15 september op de Auto Club Speedway in Fontana, Californië.
Ah oké. Wat gaat dat toch altijd weer snel. Volgens mij staan er ook helemaal niet heel veel races op de kalender toch?
pi_116565903
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 13:47 schreef Funzel het volgende:

[..]

Ah oké. Wat gaat dat toch altijd weer snel. Volgens mij staan er ook helemaal niet heel veel races op de kalender toch?
15 dit jaar. Volgend jaar willen ze naar de 19.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_116568543
Scenario voor volgende week.

Als Hunter-Reay wint moet Power minimaal derde worden (of tweede als Hunter-Reay alle bonuspunten pakt) om kampioen te worden. Verder moet Hunter-Reay minimaal 6de (of 7de met bonuspunten) worden om kans te maken op de titel.

De 3 bonuspunten zijn 1 voor de pole en 2 voor de meeste ronden aan de leiding..
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_116771081
Conway trekt zich terug voor Fontana, stopt met oval racen.

quote:
Mike Conway zal niet deelnemen aan de MAVTV 500 op de Auto Club Speedway. De Engelsman zegt het vertrouwen op de ovals te hebben verloren en heeft de wijze, maar moeilijke beslissing genomen om niet aan de seizoensfinale deel te nemen. Conway zal worden vervangen door Wade Cunningham, welke eerder dit jaar al voor AJ Foyt Racing de Indianapolis 500 reed.

“Ik vind het erg vervelend voor het team en onze sponsors, dat ik ze in een moeilijke positie breng, dit is de moeilijkste beslissing die ik ooit heb moeten maken,” verklaarde Conway. “Ik realiseer me dat ik niet meer comfortabel op ovals kan rijden en wil er dan ook niet meer op racen. Tegelijk wil ik zeggen dat ik niet klaar ben met de autosport en zou graag voor Foyt Racing blijven rijden, maar dit is iets dat we voor de toekomst moeten beslissen.”
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_116774919
Ik kan het wel begrijpen hoor. Zelf ook royaal in de hekken gehangen op Indy een paar jaar geleden. Op bijna een vergelijkbare wijze als waarbij Dan Wheldon om het leven kwam.

Wat dat aangaat zijn F1 coureurs maar watjes als je het vergelijkt met het racen op ovals. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_116774984

Die bedoelde ik dus.
Ik zou het ook niet meer durven denk ik.

:X :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_116775840
Ja en dit jaar crashtte hij ookal zwaar op de Indy.
pi_116776207
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 september 2012 12:30 schreef vosss het volgende:
Ik kan het wel begrijpen hoor. Zelf ook royaal in de hekken gehangen op Indy een paar jaar geleden. Op bijna een vergelijkbare wijze als waarbij Dan Wheldon om het leven kwam.

Wat dat aangaat zijn F1 coureurs maar watjes als je het vergelijkt met het racen op ovals. :)
Dat ligt deels aan de coureurs, maar vooral aan de mensen die bepalen waar de F1 races gereden worden, dat de eau rouge NOG veiliger moet....
Zeker de helft van de F1 coureurs vind namelijk dat de eau rouge van vroeger, 10/15 jaar terug, beter was en zou die graag zien.
pi_116776343
Het is misschien niet leuk, maar laten we eerlijk zijn, het zou wel spannend zijn als er weer een coureur het ziekenhuis in knalt.
pi_116779163
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:11 schreef Funzel het volgende:
Het is misschien niet leuk, maar laten we eerlijk zijn, het zou wel spannend zijn als er weer een coureur het ziekenhuis in knalt.
We? Spreek voor jezelf. Een goede crash is inderdaad spannend, maar op het moment dat de coureur niet meer in staat is om op eigen kracht uit de auto te komen dan is dat het echt niet meer. Wel eens iemand live op televisie (laat staan terwijl je naast de racetrack staat) dood zien gaan?
Je zit dan wel achter een scherm op duizenden kilometers afstand van waar het gebeurt, maar het is heel wat anders dan naar youtube gaan en een filmpje te kijken waarvan je op voorhand al weet hoe het afloopt.

(fatale) ongelukken zijn onlosmakend verbonden met de autosport, waar hoge snelheid is zijn harde klappers. En rijders zijn bereid dat risico te nemen, voor hun adrenaline en voor jouw vermaak. Maar om nou te gaan 'hopen' (ik weet dat je het niet zo verwoord, maar zo klinkt het wel) dat er weer een coureur het ziekenhuis in crasht, nee, dat is echt heel idioot. Er zijn coureurs geweest die "gewoon" naar het ziekenhuis moesten voor (wat leek op) niet-levensbedreigend letsel en die het uiteindelijk niet overleefden. Het zijn mensenlevens waar je over praat, geen legopoppetjes.
pi_116779893
quote:
13s.gif Op vrijdag 14 september 2012 14:23 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

We? Spreek voor jezelf. Een goede crash is inderdaad spannend, maar op het moment dat de coureur niet meer in staat is om op eigen kracht uit de auto te komen dan is dat het echt niet meer. Wel eens iemand live op televisie (laat staan terwijl je naast de racetrack staat) dood zien gaan?
Je zit dan wel achter een scherm op duizenden kilometers afstand van waar het gebeurt, maar het is heel wat anders dan naar youtube gaan en een filmpje te kijken waarvan je op voorhand al weet hoe het afloopt.

(fatale) ongelukken zijn onlosmakend verbonden met de autosport, waar hoge snelheid is zijn harde klappers. En rijders zijn bereid dat risico te nemen, voor hun adrenaline en voor jouw vermaak. Maar om nou te gaan 'hopen' (ik weet dat je het niet zo verwoord, maar zo klinkt het wel) dat er weer een coureur het ziekenhuis in crasht, nee, dat is echt heel idioot. Er zijn coureurs geweest die "gewoon" naar het ziekenhuis moesten voor (wat leek op) niet-levensbedreigend letsel en die het uiteindelijk niet overleefden. Het zijn mensenlevens waar je over praat, geen legopoppetjes.
op TV Jeff Krosnoff, Greg Moore, Roland Ratzenberger en Ayrton Senna, en vast nog een paar die ik me even niet kan herinneren...
Zanardi was ik live bij.

Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat crashes geweldige entertainment zijn, zolang de coureurs ongedeerd uitstappen.

De crash van Katherine Legge een paar jaar terug op Road America is een goed voorbeeld.

Laten we hopen dat er niemand gewond raakt in de laatste race.
pi_116785460
We hebben de laatste race nog niet eens gehad in een spannend IndyCar seizoen en het silliy season is al volop bezig voor 2013.

Bij Penske moet Ryan Briscoe waarschijnlijk het veld ruimen wegens gebrek aan sponsoring. De verwachting is dat hij naar Ganassi Racing gaat om de plek van Graham Rahal in te nemen, die op zijn beurt dan weer naar het team van zijn vader gaat om eventueel met Takuma Sato een team te vormen. Penske is naarstig op zoek naar een vervanger voor Briscoe en heeft al aangeklopt bij Pagenaud (die geweigerd heeft, omdat hij een wwaterdicht contract heeft met Sam Scmidt) en Ryan Hunter-Reay. Maar ook Justin Wilson en Sebastien Bourdais worden genoemd. Mocht er niets rondkomen is de kans groot dat Penske terug gaat naar twee coureurs, of er moet alsnog een sponsor over de brug komen voor Ryan Briscoe. Ook Bobby Rahal heeft met Hunter-Reay (en Ryan Briscoe) gesproken voor 2013. Duidelijk is dat Andretti Hunter-Reay wil behouden voor volgend seizoen. Mocht deze vertrekken maken Justin Wilson en Oriol Servia kans op dat stoeltje.

Rubens Barrichello wil weg bij KV Racing omdat hij het team niet goed genoeg vindt. Vanwege zijn ervaring met Honda in de Formule 1 is de kans groot dat hij bij een Honda team terecht komt en de eerste gegadigde daarvoor is Schmidt Hamilton Racing. Hier zou hij een combinatie met Simon Pagenaud gaan vormen. Verder is de kans groot dat Viso ook weg gaat bij KV Racing waardoor dit team een one-car team met Tony Kanaan zou kunnen worden. Viso zelf denkt erover om zijn eigen team te beginnen.

De verwachte line-up voor volgend jaar wordt dan:
Penske: Will Power en Helio Castroneves (en misschien Ryan Hunter-Reay, Justin Wilson, Sebastien Bourdais, Ryan Briscoe)
Ganassi Racing: Dario Franchitti, Scott Dixon, Charlie Kimball en misschien Ryan Briscoe
Rahal Letterman Lanigan Racing: Graham Rahal en misschien Takuma Sato of Ryan Briscoe
Schmidt Hamilton Motorsports: Simon Pagenaud en Rubens Barrichello
KV Racing Technology: Tony Kanaan (en misschien EJ Viso)

Andretti Autosport: Ryan Hunter-Reay (mits die blijft, anders Wilson of Servia), James Hinchcliffe, Marco Andretti en misschien Sebastian Saveedra voor enkele races
Panther Racing: JR Hildebrand
Dale Coyne Racing: Justin Wilson en James Jakes
Dragon Racing: Sebastien Bourdais en Katherine Legge
Ed Carpenter Racing: Ed Carpenter
Barracuda Racing: Alex Tagliani
A.J. Foyt Racing: Mike Conway
Panther DRR: Oriol Servia
Sarah Fisher Hartman Racing: Josef Newgarden
HVM Racing: Simona De Silvestro
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_116792756
Ook Michael Shank wil nog steeds toetreden tot de IndyCar Series. Maar hij heeft nog steeds geen motor. En zolang Lotus nog niet uit de serie is zien de andere leveranciers niets in het leveren aan meer teams omdat ze al meer dan de verplichte 40% leveren. Zonder Lotus zou dit 60% zijn.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_116793260
zowel Power als Hunter-Reay krijgen 10 plaatsen grid straf vanwege een motorwissel.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_116812083
Spannende seizoensafsluiter vannacht met de race op de Auto Club Speedway in Fontana, California. Power start van p13 en Hunter-Reay van p22. Race begint om 02.50 onze tijd als ik het goed heb (GP-Update), en gaat over 500 mijlen. Sinds 2002 was de Indy 500 de enige race die deze afstand aflegde, maar daar komt vannacht dus verandering in.



Meer info hier.
Where facts are few, experts are many.
  zondag 16 september 2012 @ 01:17:37 #148
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116836602
Wie gaat er nog meer kijken :9?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_116836628
quote:
14s.gif Op zondag 16 september 2012 01:17 schreef Fir3fly het volgende:
Wie gaat er nog meer kijken :9?
Misschien... Hoe laat begint het nou?
  zondag 16 september 2012 @ 01:19:30 #150
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116836651
http://www.vipboxsports.e(...)e-stream-online.html

Volgens deze stream om 2:00, maar ik denk de start later is.

Ik heb toch niks te doen morgen :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')