abonnement Unibet Coolblue
pi_122618590
EJ Viso bevestigd als vierde coureur bij Andretti ism HVM
quote:
Andretti Autosport confirmed on Thursday that it has signed E.J. Viso to drive its a fourth entry in the 2013 IZOD IndyCar Series. Viso will drive the No. 5 Team Venezuela PDVSA Dallara-Chevrolet, joining Andretti's full-season efforts of reigning series champion Ryan Hunter-Reay, James Hinchcliffe and Marco Andretti. The entry is a result of an off-season collaboration between HVM Racing and Andretti, resulting in a joint entry.

The unique three-way deal represents a win-win-win scenario with Andretti Autosport returning to its traditional four-car full-time lineup, Viso joining the championship-defending team and HVM Racing securing an arrangement that provides for continuation of its business in IndyCar as an incubation to a potential return in 2014 for the Indianapolis-based team owned by Keith Wiggins. HVM fielded Simona de Silvestro in IndyCar last season.

"I could not ask for more than to get the opportunity to drive for a championship team while representing my country," said 27-year-old Viso. "After five years in the series I believe I have found the right environment and look forward to having Ryan, James and Marco as teammates. I'm very proud to be able to move into the 2013 season with this new relationship; it's a dream come true."

Now entering his sixth season with the IndyCar Series, Viso began his racing career via go karts at the age of five, capturing five Winter National Karting Championships. Viso went on to win the British Formula 3 Championship and became the youngest driver in the Formula 3000 International the following year. Since joining the IndyCar Series, he has recorded 16 top-10 finishes, and has led a total of 52 laps during his five years racing in North America's elite championship.
HVM dus terug in de IndyCar. Dit jaar in samenwerking met Andretti, vanaf volgend jaar weer op eigen benen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_122790942
Mugello zet Indycar race op de kalender.
quote:
Ondanks dat het lange tijd stil is geweest rondom de plannen voor een Italiaanse IndyCar race, lijkt de kans nog zeker aanwezig te zijn dat IndyCar dit jaar nog terugkeert naar Europa. Het Italiaanse circuit van Mugello heeft de IndyCar Series namelijk voor 13 tot 15 september op de onlangs gepubliceerde kalender van het circuit geplaatst. Tot op heden heeft de IndyCar Series zelf nog niets rondom de Italiaanse race bevestigd.

Voor de kalender zou het erg goed uitkomen wanneer er een extra race in september kan worden verreden, op dit moment zit er tussen de races in Baltimore (1 september) en Houston (5-6 oktober) een gat van vijf weken.

De laatste keer dat Europese fans van een Amerikaanse openwheel race konden genieten was in 2007, toen Champ Car de oceaan overstak voor races in België en Nederland.
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_122791481
Michael Shank heeft zijn IndyCar Dallara verkocht aan Sam Schmidt en zal dus dit seizoen niet fulltime meedoen. Hij denkt er nog wel over om voor de Indy 500 een coureur in samenwerking met een ander team in te zetten.
pi_122820597
Sebastian Saveedra tekent bij Dragon Racing.

Hij gaat rijden met de #6 Dragon waarmee Katherine Legge vorig jaar reed. Wat er met Legge gaat gebeuren is niet bekend. Ze had een contract voor dit jaar. Haar sponsor TrueCar blijft bij Dragon.
pi_122862522
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 10:32 schreef sasquatsch het volgende:
Sebastian Saveedra tekent bij Dragon Racing.

Hij gaat rijden met de #6 Dragon waarmee Katherine Legge vorig jaar reed. Wat er met Legge gaat gebeuren is niet bekend. Ze had een contract voor dit jaar. Haar sponsor TrueCar blijft bij Dragon.
Legge overweegt dus gerechtelijke stappen wegens contractbreuk. Ze had zowel een contract met Dragon als TrueCar voor twee jaar (2012/2013).

quote:
Tuesday's announcement that Sebastian Saavedra has been signed to drive the No. 6 Dragon Racing entry, a car piloted by Katherine Legge in 2012, has been met with a critical response by the open-wheel veteran.

Legge, who returned to Indy car competition last season after racing in the European DTM series, issued a statement Wednesday morning that details a number of her issues with her former sponsor and employer.

"I am extremely disappointed that Dragon Racing and sponsor TrueCar have announced a replacement IndyCar driver for [the No.] 6 car," she said. "I received a letter from Dragon Racing, terminating my services on January the 18th. My legal team had asked for details regarding the reasoning for this termination but none have been provided."

Legge's next course of action, according to the release, will involve lawyers.

"I signed a two year deal for 2012/2013 with TrueCar as a sponsor, and then I took that sponsorship to Dragon Racing shortly thereafter," she said. "Jay Penske told (TrueCar CEO) Scott Painter that he would bring the Penske Dealerships onboard with TrueCar if I signed with Dragon Racing, so it seemed like it would be a good fit for all. I firmly believe that Dragon Racing and TrueCar cannot proceed without me and I will be taking legal action to protect my rights."

According to Legge, being released by the team two months before the start of the season has left her in a difficult position to find a place on the IndyCar grid.

“It was a very difficult season last year, we did very little testing and I was made to sit out of some of the races,” she said. “I was very much looking forward to 2013, using the experience I gained last year as a spring board for greater success. I am in a very fortunate position to have the FIA (of which I am a Female Driver Ambassador) and Girl Scouts (STEM Ambassador) onboard with my career and I am working feverishly to put something together. However, having this happen so late in the game has made it virtually impossible.”
pi_122865804
Conquest zal dit jaar niet in de IndyCars verschijnen. Net als Michael Shank Racing heeft Conquest zijn chassis verkocht en zal zich gaan richten op de ALMS.
pi_122869104
Nou laat die Legge lekker wegblijven, reed toch altijd maar achteraan.
pi_123115521
Gisteren week zijn de pre-season testen begonnen voor de IndyCar Series op het circuit van Sebring. Vandaag gaan de testen verder. Volgende week wordt er getest op Sonoma en van 11 tot 13 maart wordt er getest op Fontana. 22 maart begint de eerste race op St. Petersburg.

De tijden van gisteren:

1: Takuma Sato (Foyt) 51.947 seconds
2: Scott Dixon (Ganassi) 52.017
3: Will Power (Penske) 52.153
4: Dario Franchitti (Ganassi) 52.322
5: Justin Wilson (Dale Coyne) 52.327
6: Tony Kanaan (KV Racing) 52.381
7: Helio Castroneves (Penske) 52.410
8: Graham Rahal (RLL Racing) 52.413
9: Charlie Kimball (Ganassi) 52.439
10: Simona de Silvestro (KV Racing) 52.442
11: Josef Newgarden (SFH Racing) 52.498
12: AJ Allmendinger (Penske) 52.618
13: Oriol Servia (Panther/DRR) 52.690
pi_123401543
Vandaag testen 9 coureurs in Sonoma:

• Tony Kanaan (KV Racing Technology/Chevrolet)
• Simona de Silvestro (KV Racing Technology/Chevrolet)
• J.R. Hildebrand (Panther Racing/Chevrolet)
• Oriol Servia (Panther + Dreyer and Reinbold Racing/Chevrolet)
• Sebastian Saavedra (Dragon Racing/Chevrolet)
• Sebastien Bourdais (Dragon Racing/Chevrolet)
• Ed Carpenter (Ed Carpenter Racing/Chevrolet)
• Simon Pagenaud (above) (Schmidt Peterson Motorsports/Honda)
• Tristan Vautier (Schmidt Peterson Motorsports/Honda)
pi_123461763
De onofficiele testtijden van Sonoma:

Vautier (Schmidt): 1:18.56
Bourdais (Dragon): 1:18.63
Pagenaud (Schmidt): 1:18.90
Kanaan (KV Racing): 1:19.0
Servia (Panther/DRR): 1:19.1
Hunter-Reay (Carpenter): 1:19.5
Saavedra (Dragon): 1:19.6
Carpenter (Carpenter): 1:19.7
Hildebrand (Panther): 1:19.9
De Silvestro (KV Racing): 1:19.9

Ryan Hunter-Reay testte voor Carpenter om een paar set-up items te testen.

De volgende test is op 12 en 13 maart in Barber Motorsports Park in Alabama.
pi_123948148
Het gerucht gaat dat Justin Wilson gezelschap gaat krijgen van zijn broer Stefan Wilson bij Dale Coyne racing. Stefan zal alleen de non-oval events (uitgezonderd Sao Paulo) gaan rijden. De ovals en de stratenrace van Sao Paulo zouden voor Ana Beatriz zijn.

Alle drie zullen ze deze week testen voor Dale Coyne op het circuit van Barber Motorsports Park in Alabama.
pi_124053292
Afgelopen dagen werd er getest op Barber Motorsports Park.

Hier zijn de testtijden:

Dinsdag

W. Power         Penske                1:07.863
H. Castroneves   Penske                1:07.939
J. Hinchcliffe   Andretti Autosport    1:07.987
M. Conway        RLL Racing            1:08.158
E. Viso          Andretti Autosport    1:08.219
S. De Silvestro  KV Racing             1:08.230
O. Servia        Panther/DRR           1:08.248
S. Dixon         Ganassi Racing        1:08.254
J. Newgarden     SFHR                  1:08.326
S. Pagenaud      Sam Schmidt           1:08.326
R. Hunter-Reay   Andretti Autosport    1:08.356
Mo. Andretti     Andretti Autosport    1:08.412
C. Kimball       Ganassi Racing        1:08.463
A. Tagliani      Team Barracuda/BHA    1:08.480
T. Kanaan        KV Racing             1:08.494
A. Allmendinger  Penske                1:08.510
JR. Hildebrand   Panther               1:08.525
T. Vautier       Sam Schmidt           1:08.592
T. Sato          A.J. Foyt             1:08.688
J. Wilson        Dale Coyne            1:08.821
G. Rahal         RLL Racing            1:09.014
S. Bourdais      Dragon Racing         1:09.022
D. Franchitti    Ganassi Racing        1:09.240
S. Saavedra      Dragon Racing         1:09.475
E. Carpenter     Ed Carpenter Racing   1:09.766
A. Beatriz       Dale Coyne            1:12.008

Woensdag

W. Power         Penske                1:07.133
J. Hinchcliffe   Andretti Autosport    1:07.384
J. Wilson        Dale Coyne            1:07.500
S. Dixon         Ganassi Racing        1:07.687
T. Sato          A.J. Foyt             1:07.753
C. Kimball       Ganassi Racing        1:07.767
H. Castroneves   Penske                1:07.835
S. Pagenaud      Sam Schmidt           1:07.853
J. Jakes         RLL Racing            1:07.891
R. Hunter-Reay   Andretti Autosport    1:07.898
S. De Silvestro  KV Racing             1:07.951
T. Vautier       Sam Schmidt           1:07.991
T. Kanaan        KV Racing             1:08.001
A. Tagliani      Team Barracuda/BHA    1:08.012
A. Allmendinger  Penske                1:08.167
D. Franchitti    Ganassi Racing        1:08.171
J. Newgarden     SFHR                  1:08.218
O. Servia        Panther/DRR           1:08.224
JR. Hildebrand   Panther               1:08.250
E. Viso          Andretti Autosport    1:08.276
Mo. Andretti     Andretti Autosport    1:08.464
S. Bourdais      Dragon Racing         1:08.689
S. Saavedra      Dragon Racing         1:09.693
E. Carpenter     Ed Carpenter Racing   1:09.812
S. Wilson        Dale Coyne            1:09.915

De eerste race is op 24 maart.
pi_124288146
Ana Beatriz zal naast Justin Wilson gaan rijden in St. Petersburg. Het is niet bekend gemaakt voor hoeveel races dit is, maar ze zal de auto waarschijnlijk gaan delen met Stefan Wilson.

Dat betekent dat we aankomend weekend 25 coureurs aan de start hebben.

Hier is de volledige deelnemerslijst:

#1  Ryan Hunter-Reay      Andretti Autosport - Chevrolet 
#3  Helio Castroneves     Team Penske - Chevrolet
#4  J.R. Hildebrandt      Panther Racing - Chevrolet
#5  EJ Viso               Andretti Autosport - Chevrolet
#6  Seabstian Saveedra    Dragon Racing - Chevrolet 
#7  Sebastien Bourdais    Dragon Racing - Chevrolet
#9  Scott Dixon           Target Chip Ganassi Racing - Honda
#10 Dario Franchitti      Target Chip Ganassi Racing - Honda
#11 Tony Kanaan           KV Racing Technology - Chevrolet
#12 Will Power            Team Penske - Chevrolet
#14 Takuma Sato           A.J. Foyt Enterprises - Honda 
#15 Graham Rahal          Rahal Letterman Lanigan Racing - Honda 
#16 James Jakes           Rahal Letterman Lanigan Racing - Honda 
#18 Ana Beatriz           Dale Coyne Racing - Honda 
#19 Justin Wilson         Dale Coyne Racing - Honda
#20 Ed Carpenter          Ed Carpenter Racing - Chevrolet
#22 Oriol Servia          Panther DRR - Chevrolet
#25 Marco Andretti        Andretti Autosport - Chevrolet
#27 James Hinchcliffe     Andretti Autosport - Chevrolet 
#55 Tristan Vautier       Schmidt Peterson Motorsports - Honda
#67 Josef Newgarden       Sarah Fisher Hartman Racing - Honda
#77 Simon Pagenaud        Schmidt Hamilton HP Motorsports - Honda
#78 Simona di Silvestro   KV Racing Technology - Chevrolet
#83 Charlie Kimball       Chip Ganassi Racing - Honda
#98 Alex Tagliani         Barracuda Racing - Honda 
pi_124419214
Zojuist is de kwalificatie voor de eerste race afgelopen.

Will Power staat voor de vierde achtereenvolgende keer op pole in St. Petersburg. Takuna Sato is tweede en Simona Di Silvestro is verrassende derde. Vierde is James Hinchcliffe, vijfde Helio Castroneves en zesde is rookie Tristan Vautier.
pi_124423584
Heeft dat stuk bodywork achter de wielen ook enig aerodynamisch nut of zit het daar alleen voor de esthetische waarde, ik vind het trouwens niet om aan te gluren.
pi_124435182
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 22:26 schreef LWD-Godius het volgende:
Heeft dat stuk bodywork achter de wielen ook enig aerodynamisch nut of zit het daar alleen voor de esthetische waarde, ik vind het trouwens niet om aan te gluren.
Dat stuk bodywork is om te voorkomen dat een auto, die achterop het achterwiel rijdt, de lucht in vliegt, zoals twee jaar geleden met Wheldon gebeurde. Het zit er puur uit veiligheid.
pi_124435298
Zeker geen tv zender die dit uitzendt of wel?
pi_124435479
Nee, niet in Nederland. Kijk het via een livestream.
pi_124436301
Geen idee of ik het mag vragen hier, maar heb je daar een link van? (mag ook per pm)

:)
pi_124456056
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 11:50 schreef Funzel het volgende:
Geen idee of ik het mag vragen hier, maar heb je daar een link van? (mag ook per pm)

:)
Sorry, lees je reactie nu pas. De race is net afgelopen. Mijn livestreams kijk ik via vipbox,tv.

Volgende race is over twee weken.

Nu is de Nascar Sprint Cup race.
pi_124456269
Vond het een leuke race. Erg spannend nog op het einde.
De drie naast elkaar finish voor plaatsen 5 t/m 7. _O_

Hildebrand.. ook tijdens een full course yellow mag je voor je kijken hoor. :|W
pi_124458954
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:17 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Sorry, lees je reactie nu pas. De race is net afgelopen. Mijn livestreams kijk ik via vipbox,tv.

Volgende race is over twee weken.

Nu is de Nascar Sprint Cup race.
Ah dan pik ik die wel even mee. :)
pi_124483186
Ik kreeg gisteren een deja vu. Simona en TK die vechten om een podiumplek in St. Pete, net zoals 2 jaar geleden.
pi_124486164
Hier de highlights voor degenen die de race gemist hebben:

pi_124489264
Toch opmerkelijk dat Ryan Briscoe geen stoeltje heeft.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')