abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112293915

21 januari 2012 heeft Laura het eiland Sint Maarten bereikt en daarmee haar wereldreis voltooid.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wie is Laura?
Laura is een bijzonder meisje. Ze had een droom: Als jongste wil zij rondom de wereld zeilen. Is zij een stoere heldin die haar hoofd boven het maaiveld uitsteekt? Is deze recordpoging een verkapte vakantie? Is Laura slachtoffer van de dromen van haar vader? :? Is zij een stampvoetende puber? Wil zij haar toch wel zwakke sociale achtergrond (scheiding, eigenaardige ouders, moeder die zelf uit de ouderlijke macht ontzet wil worden omdat zij de emotionele chantage van haar dochter vreest, eerdere aanvaringen van de vader met autoriteiten, enz.) ontvluchten? En wat te denken van fietspaden in de oceaan en piraten waar je omheen kan zeilen? Was de bemoeienis van Jeugdzorg terecht?
En who de fok was mister Mercer?! :?
En wie is Gerard van Erp? Conferencier en Laura-adept?

En zo zijn er veel vragen, waar iedereen vanuit zijn eigen beperkte inzicht antwoord op probeert te geven. Reden genoeg dus voor deze geanimeerde discussie! :Y

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De harde kern van posters:

avatar.png BabeWatcher ("Laura is fantasties! *O* ")

xc0ysg.jpg spuitje ("Laura is net Pinokkio" en tevens de enige echte ontdekker van de Guppy-tas),

noiconn.png Enneacanthus_Obesus ("Hoe zeer kan Laura zichzelf tegenspreken?!")

disana2.jpg Disana ("Van die blog klopt niets! Slapen en tegelijkertijd in de storm varen?, ja hoor! :P ")

wereldbol1.JPG livelink ("Ik hoop dat Laura de positieve flow weer snel te pakken krijgt")

noiconn.png svetan (Troll, Dick Dekker of gewoon Mr. Badguy?)

Mexklein.jpg RobertoCarlos, tevens maker van de OP ("Ik vertrouw die Henk niet helemaal")

noiconn.png wich ("Laura heeft het gewoon goed geregeld")

noiconn.png Hammondorgel ("ER IS GEEN VOLGBOOT!!!!!! :N ")

wksp3c.JPG sp3c ("owja ik mod dit hele spektakel")

zoso.jpg Spijkerbroek ("Ach, ze heeft ook de motor nog.")

Tide.jpg Tide (" http://solozeilster.hyves.nl/ ")

Eclipse%20klein.jpg Motorboot ("Zeilersspirit zit in ieder geval in d'r bloed! ")

noiconn.png MrFoureyes ("Die Mercer mediablokkade is inderdaad onverdraaglijk!")
Topicreeks: Laura Dekker
Nieuw is niet altijd beter.
pi_112293922
Oh de TT mocht ook best anders... sorry ;(

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 00:49 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Vaart ze nu nog al? :S
Nieuw is niet altijd beter.
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 1 juni 2012 @ 00:53:05 #3
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_112294005
Loopt dit topic nou nog steeds hee :')
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_112294112
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 00:53 schreef Paul het volgende:
dat dus :o
  vrijdag 1 juni 2012 @ 01:34:17 #5
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_112294783
quote:
Allemaal 'diehard' Laura Dekker fans in dit topic.
pi_112294956
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 01:34 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Allemaal 'diehard' Laura Dekker fans in dit topic.
Feitelijk zijn ze een beetje jaloers.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_112295009
Kanker lekker
Wat een kuttopic :')
pi_112295290
quote:
Het is beetje leedvermaak! Even kijken wat het gekke zeilmeisje nu weer uitspookt! :D
  vrijdag 1 juni 2012 @ 02:38:47 #9
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_112295299
Op die laatste foto van Laura op haar weblog ziet ze er voor haar fans zeker lekker uit (mij boeit het niet).

Shaul is overboord gezet op een eilandje en mag het zelf uitzoeken, hoe hij ooit verder geraakt .. en het kleine bootje werd gestolen en men vroeg 300 dollar losgeld lol.

Wat een avonturen. Maar iets zegt me dat Laura je op volle zee over boord zou kieperen, als ze meende dat het haar zou helpen... Ik weet niet echt of ze een geweten heeft.
pi_112295316
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 02:38 schreef Perico het volgende:
Op die laatste foto van Laura op haar weblog ziet ze er voor haar fans zeker lekker uit (mij boeit het niet).

Shaul is overboord gezet op een eilandje en mag het zelf uitzoeken, hoe hij ooit verder geraakt .. en het kleine bootje werd gestolen en men vroeg 300 dollar losgeld lol.

Wat een avonturen. Maar iets zegt me dat Laura je op volle zee over boord zou kieperen, als ze meende dat het haar zou helpen... Ik weet niet echt of ze een geweten heeft.
Nou lekkere kapitein is Laura. :')
  vrijdag 1 juni 2012 @ 02:48:31 #11
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_112295347
quote:
Shaoul is looking for another means of travel, which we decided will be the best thing for him.
Dit zinnetje zit me niet lekker. Ze hebben hem waarschijnlijk eerst gek gemaakt om mee te gaan op reis. Dan wordt ie flink zeeziek. En dan besluiten kapitein Laura en Bruno de mooiboy dat deze jongen overboord moet op 1 van de Galapagos eilanden en mag hij het zelf uitzoeken.
pi_112295588
3 is één te veel :)
pi_112299828
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 02:48 schreef Perico het volgende:
Dit zinnetje zit me niet lekker. Ze hebben hem waarschijnlijk eerst gek gemaakt om mee te gaan op reis. Dan wordt ie flink zeeziek. En dan besluiten kapitein Laura en Bruno de mooiboy dat deze jongen overboord moet op 1 van de Galapagos eilanden en mag hij het zelf uitzoeken.
Ja, een backpacker op een eiland achterlaten. Lekker sociaal ben je dan.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 11:09:13 #14
340258 MrFoureyes
Through the looking glass
pi_112300174
Het is natuurlijk wild speculatief, maar als je kijkt naar de contacten die Laura aangaat en even zo gemakkelijk verbreekt als de buit binnen is, lijkt het me inderdaad niet onmogelijk dat ze van de ene op de andere dag besluit dat je moet wegwezen. Dat is dan ook typisch borderlinergedrag.

Het is toch fascinerend hoe dit doorgaat: ik hoor niets meer over Nieuw Zeeland, en de oproep "Help Laura naar Nieuw Zeeland" is inmiddels gewijzigd in "Help Laura". Ook een posting waarin ik meldde het fantastisch te vinden dat ze zich binnenkort in NZ vestigt "want daar hebben ze echt respect voor topprestaties" haalde het niet.

Het Boek (ik dacht dat alleen de bijbel zo werd aangeduid) is nog niet verschenen, en De Film evenmin. Op de site van De Filmmaker staat wel een oproep om gul te doneren, om zo De Film mogelijk te maken - krijgen we binnenkort ook een dergelijke oproep om Het Boek te kunnen uitgeven?
  vrijdag 1 juni 2012 @ 11:23:49 #15
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_112300660
Iemand overboord zetten op een willekeurig eiland en dan zeggen, zoek zelf maar uit hoe je verder komt. Hoe asociaal kun je zijn. En dan zijn weet nog mensen die Laura een toonbeeld voor de jeugd vinden :{
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 11:48:49 #16
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_112301467
Ik denk eerlijk gezegd dat als je elke dag doodziek op een zeilboot zit, dat je dan zelf ook wel liever op een andere manier verder reist. Het zal ook wel echt de keus van Shaul zelf zijn geweest.

Ik heb wel eens mensen gesproken die last haden van zeeziekte en die waren in staat om gewoon overboord te springen, zeiden ze.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_112301721
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 04:33 schreef Tayu het volgende:
3 is één te veel :)
niet voor laura volgens mij hoor :')
  vrijdag 1 juni 2012 @ 12:11:04 #18
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_112302242
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 11:48 schreef livelink het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat als je elke dag doodziek op een zeilboot zit, dat je dan zelf ook wel liever op een andere manier verder reist. Het zal ook wel echt de keus van Shaul zelf zijn geweest.

Ik heb wel eens mensen gesproken die last haden van zeeziekte en die waren in staat om gewoon overboord te springen, zeiden ze.
En op dat eiland waar hij is afgezet is ook een vliegveld?
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_112302748
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:11 schreef Redefine het volgende:
En op dat eiland waar hij is afgezet is ook een vliegveld?
Ja, dat wel. Maar een ticket zal niet goedkoop zijn, vermoed ik.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 14:20:09 #20
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_112307050
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:24 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ja, dat wel. Maar een ticket zal niet goedkoop zijn, vermoed ik.
Dan valt het nog mee. Anders moest hij alsnog eerst met de boot.
pi_112307449
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 14:20 schreef Redefine het volgende:
Dan valt het nog mee. Anders moest hij alsnog eerst met de boot.
Zal een enkeltje Quito worden. Volgens mij kun je vanaf de Galapagos alleen naar Quito vliegen. Pin me er niet op vast.
170 euro zie ik voor een vlucht op zondag. Valt nog mee.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 18:12:19 #22
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_112315990
Ligt er maar net aan wat de situatie van Shaul is. San Cristobal is inderdaad de transport hub van de Galapagos eilanden. Maar als hij al zijn geld aan Laura heeft gegeven voor de overtocht... hoe kom je dan weer aan dat vliegticket.. en waar overnacht je dan, kun je jezelf opfrissen etc.

Ben het eens met Livelink, dat als je continu zeeziek bent dat dan echt alles beter is en je overal accoord mee gaat. Maar je wilt toch ook weer niet dat zo'n gast moet gaan bedelen, smeken of zichzelf moet verkopen om maar van dat eiland af te komen. Magoed, we gaan er dan maar vanuit dat hij het zich kan veroorloven.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 19:07:41 #23
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_112317806
Kan iemand de TT wijzigen in "Two boys, one girl" :')
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_112318304
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 19:07 schreef BabeWatcher het volgende:
Kan iemand de TT wijzigen in "Two boys, one girl" :')
"One boy, one girl and a cat" lijkt me beter.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 19:30:58 #25
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_112318808
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 19:19 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

"One boy, one girl and a cat" lijkt me beter.
of "Laura's poesje wordt nat"
pi_112319038
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 19:30 schreef BabeWatcher het volgende:
of "Laura's poesje wordt nat"
Jij hoort thuis in het gastenboek... :')
pi_112329457
Ik denk dat Mercer binnenkort wel groen licht geeft voor het mediaspektakel.

Dan komt ineens Het Boek uit en de film, het stripverhaal, de documentaire, de musical..
  vrijdag 1 juni 2012 @ 23:22:32 #28
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_112329786
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 23:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik denk dat Mercer binnenkort wel groen licht geeft voor het mediaspektakel.

Dan komt ineens Het Boek uit en de film, het stripverhaal, de documentaire, de musical..
eigenlijk geloof ik daar niet meer in ;(
we zijn inmiddels al bijna een half jaar verder en Laura is al lang niet meer lief en onschuldig
  † In Memoriam † vrijdag 1 juni 2012 @ 23:28:15 #29
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_112330079
Is ze nog steeds aan het zeilen? Of weer? Of whatever? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_112330222
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 23:28 schreef Cynix ® het volgende:
Is ze nog steeds aan het zeilen? Of weer? Of whatever? :?
Zeilen, motoren, wippen.. Gewoon een beetje losbandig leven.
pi_112330254
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 23:22 schreef BabeWatcher het volgende:
we zijn inmiddels al bijna een half jaar verder en Laura is al lang niet meer lief en onschuldig
Dat was ze al niet meer sinds haar dronken nachten bij who-knows-who. En waarschijnlijk wel al daarvoor.
pi_112330445
Dat boek zou toch eigenlijk in mei verschijnen?
De uitgeverij zegt simpelweg "binnenkort" en "nog niet verschenen"
http://www.alk.nl/?action=viewArt&cid=120&aid=546&lid=1
  zaterdag 2 juni 2012 @ 00:10:41 #33
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_112332168
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 23:22 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Ze is nooit lief en onschuldig geweest. Nou ja iig al jaren niet. Vind ik niet zo heel vreemd, gezien ze eigenlijk alleen zichzelf als opvoeder had en alles moest doen wat een volwassene deed.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 01:27:56 #34
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_112334718
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 23:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Zeilen, motoren, wippen.. Gewoon een beetje losbandig leven.
En dit is 1 van haar laatste foto's, die dit alles goed illustreert:

Niet alleen haar mind is dirty! Dat van de fotograaf ook.
pi_112334904
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 01:27 schreef Perico het volgende:

[ afbeelding ]

Het zegt genoeg dat deze foto zo'n 1700 keer bekeken is en de meeste andere foto's tussen de 500 en 1000 keer. En deze is vrij nieuw idd.
De gastenboekmannen zullen er wel vaak naar kijken.... :{

Ik snap trouwens ook niet waarom ze zo'n foto uploadt. Het zal wel weer "kijk mij eens!" zijn..

[ Bericht 5% gewijzigd door spijkerbroek op 02-06-2012 01:40:30 ]
pi_112337338
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Ze staat daar idd. met haar tieten te pronken :D

Had ze al een paar keer eerder gedaan. Nou prima, maar dan moet ze niet roepen dat ze niet van aandacht houdt.
pi_112341796
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 09:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ze staat daar idd. met haar tieten te pronken :D

Had ze al een paar keer eerder gedaan. Nou prima, maar dan moet ze niet roepen dat ze niet van aandacht houdt.
Nou, deze is niet gemaakt door een professionele fotograaf, maar waarschijnlijk door 1 van de boys.
Dat ze zonder bh rondloopt, is tot daar aan toe. Moet ze lekker zelf weten. Dat ze zich zo laat fotograferen, moet ze ook lekker zelf weten.
Wat ik niet begrijp, is waarom ze deze, toch wel onthullende, foto aan het brede publiek laat zien. En waarom papa instemt met de publicatie van deze foto. Er zitten genoeg creepers in het gastenboek, en nog veel meer laten zich niet horen. Nou ja, sex sells, zullen we maar zeggen.
In bepaalde landen kan bezit van deze foto al een gevangenisstraf opleveren trouwens. Ze is minderjarig.

[ Bericht 1% gewijzigd door spijkerbroek op 02-06-2012 13:13:40 ]
  zaterdag 2 juni 2012 @ 13:27:25 #38
37150 livelink
pi_112342792
Ik maak me niet zo druk over de foto. Ze ziet er goed uit en wil dat kennelijk laten zien. Ik denk overigens dat papa totaal geen invloed meer heeft op Laura.
pi_112343395
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 12:50 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Nou, deze is niet gemaakt door een professionele fotograaf, maar waarschijnlijk door 1 van de boys.
Dat ze zonder bh rondloopt, is tot daar aan toe. Moet ze lekker zelf weten. Dat ze zich zo laat fotograferen, moet ze ook lekker zelf weten.
Wat ik niet begrijp, is waarom ze deze, toch wel onthullende, foto aan het brede publiek laat zien. En waarom papa instemt met de publicatie van deze foto. Er zitten genoeg creepers in het gastenboek, en nog veel meer laten zich niet horen. Nou ja, sex sells, zullen we maar zeggen.
In bepaalde landen kan bezit van deze foto al een gevangenisstraf opleveren trouwens. Ze is minderjarig.
Ze staat er niet naakt op en ze verricht ook geen seksuele handelingen en ze is niet aantoonbaar minderjarig, op die foto.
Het zal toch wel meevallen met de strafbaarheid van het in bezit hebben van die foto? Behalve in Iran misschien.. Maar ja, daar kun je ter dood worden veroordeeld als je danst op een bruilott, geloof ik..
pi_112343520
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 13:45 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ze staat er niet naakt op en ze verricht ook geen seksuele handelingen en ze is niet aantoonbaar minderjarig, op die foto.
Niet aantoonbaar? De datum waarop de foto gepost is, is bekend en haar geboortedatum is bekend.
quote:
Het zal toch wel meevallen met de strafbaarheid van het in bezit hebben van die foto? Behalve in Iran misschien.. Maar ja, daar kun je ter dood worden veroordeeld als je danst op een bruilott, geloof ik..
Ik zei ook: in bepaalde landen. Hier in Nederland niet, maar in andere landen kunnen de autoriteiten er nogal paranoide op reageren.
pi_112343661
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 13:49 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Niet aantoonbaar? De datum waarop de foto gepost is, is bekend en haar geboortedatum is bekend.

[..]

Ik zei ook: in bepaalde landen. Hier in Nederland niet, maar in andere landen kunnen de autoriteiten er nogal paranoide op reageren.
Ik zei ook dat ze op de foto niet aantoonbaar minderjarig is.
Welke landen zouden dat zijn dan, want ik zou het niet weten?
pi_112343811
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 13:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik zei ook dat ze op de foto niet aantoonbaar minderjarig is.
Welke landen zouden dat zijn dan, want ik zou het niet weten?
Iran, Irak, Saoudi Arabie, VAE, Maleisie, Singapore. Van dat soort landen kan ik me dat zomaar voorstellen. Zelfs de VS is compleet doorgeslagen in dit soort dingen (al verwacht ik niet dat je voor het bezit van deze foto de cel in gaat daar).
pi_112344353
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 13:59 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Iran, Irak, Saoudi Arabie, VAE, Maleisie, Singapore. Van dat soort landen kan ik me dat zomaar voorstellen. Zelfs de VS is compleet doorgeslagen in dit soort dingen (al verwacht ik niet dat je voor het bezit van deze foto de cel in gaat daar).
Ok, van die landen kan ik het me idd. voorstellen.. Ik denk dat in de VS die foto geen probleem is. Hoewel ze aardig debiel zijn, daar, ja.
pi_112344498
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 14:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ok, van die landen kan ik het me idd. voorstellen.. Ik denk dat in de VS die foto geen probleem is. Hoewel ze aardig debiel zijn, daar, ja.
Totaal offtopic:
ik heb voor een groot amerikaans bedrijf gewerkt, hier in Nederland. Een collega van me had een plaatje van een klassiek schilderij als achtergrond op z'n pc. Met een naakte (volwassen) vrouw, die lag op een bank met een klassieke achtergrond enzo.. standaard kunst die je in elk museum ziet, zeg maar. De IT afdeling deed een scan naar "ongewenst materiaal" en mijn collega werd om deze achtergrond eruit gewerkt. Ik heb ook niet erg lang voor dat bedrijf gewerkt.. heb snel iets anders opgezocht.
pi_112347374
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 14:24 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Totaal offtopic:
ik heb voor een groot amerikaans bedrijf gewerkt, hier in Nederland. Een collega van me had een plaatje van een klassiek schilderij als achtergrond op z'n pc. Met een naakte (volwassen) vrouw, die lag op een bank met een klassieke achtergrond enzo.. standaard kunst die je in elk museum ziet, zeg maar. De IT afdeling deed een scan naar "ongewenst materiaal" en mijn collega werd om deze achtergrond eruit gewerkt. Ik heb ook niet erg lang voor dat bedrijf gewerkt.. heb snel iets anders opgezocht.
Dat is wel overdreven.. Nou ja, dat was dan iig. nog naakt. Laura heeft gewoon een shirt aan. (om maar even weer ontopic te komen. :P )
  zaterdag 2 juni 2012 @ 20:21:42 #46
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_112356531
quote:

[..]

[ afbeelding ]

:9~
pi_112358180
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 13:45 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Wat? :')
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 20:21 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

:9~
BabeWatchter wil vast wel meevaren denk ik. :D
  zaterdag 2 juni 2012 @ 21:05:33 #48
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_112358960
niks mis met die foto toch? snap niet echt wat er sexueel aan is.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_112359364
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 21:05 schreef DroogDok het volgende:
niks mis met die foto toch? snap niet echt wat er sexueel aan is.
Geen idee, maar wacht even ze zou toch altijd haar reddingsvest aan hebben op zee? Weer een belofte gebroken? :P
  zaterdag 2 juni 2012 @ 23:26:09 #50
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_112366609
Hoewel ik bijna altijd kritisch ben over Laura en haar hele manier van doen en laten, vind ik jullie opmerkingen over die foto toch wel heel erg overtrokken hoor :') Het is dat jullie me op bepaalde dingen wezen, anders had ik totaal geen idee, wat er nou zo schokkend en boeiend aan die foto was.

Het is een foto zoals je wel meer ziet van meisjes, niks bijzonders. Net zoals Laura uiterlijk niets bijzonders is, en sowieso te jong. Maar ja er zijn er natuurlijk genoeg die wel op haar geilen.
pi_112389686
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 21:12 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Geen idee, maar wacht even ze zou toch altijd haar reddingsvest aan hebben op zee? Weer een belofte gebroken? :P
Hoezo? Ze heeft twee enorme reddingsbombita's. Dan heb je toch geen vest meer nodig?
pi_112473236
william newton LEE 04-06-2012
whale ho. guppy needs a guide and a big brother. kiwi is alive again with excitement and adventure. mr B pull your duty and then some. guppy first then the music. laura thanks for keeping the posting going. we sure like hearing from you. conserve everything water food fuel this might be a long trip. you hear me mr b. ration it. or do with out. as far i can see you are the only mistake on the boat. prove your salt.

Zo dan.. de taal wordt harder en gemener. Meneer Lee laat zijn jaloezie nu wel ERG blijken.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 17:03:01 #53
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_112482099
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 13:39 schreef spijkerbroek het volgende:
william newton LEE 04-06-2012
whale ho. guppy needs a guide and a big brother. kiwi is alive again with excitement and adventure. mr B pull your duty and then some. guppy first then the music. laura thanks for keeping the posting going. we sure like hearing from you. conserve everything water food fuel this might be a long trip. you hear me mr b. ration it. or do with out. as far i can see you are the only mistake on the boat. prove your salt.

Zo dan.. de taal wordt harder en gemener. Meneer Lee laat zijn jaloezie nu wel ERG blijken.
Dit is weer een voorbeeld, waarvan ik niet snap dat ze het toelaten daar. Als je iets negatiefs schrijft over Laura, of ook daar maar in de buurt komt, wordt het niet geplaatst. Maar je mag wel zoiets zeggen over haar medepassagier :{ Verder blijkt maar weer hoe raar die mensen op dat gastenboard zijn. Iemand die bij Laura is, iets misgunnen, die willen allemaal natuurlijk zelf mee op de boot.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 09:53:04 #54
340258 MrFoureyes
pi_112602120
" Jake 07-06-2012
Yes, viruses can be very contagious, especially when you have been intimate together. Well, better a cold than another kind of virus, I guess. Enjoy your sailing, keep us posted and fair winds!"

When you have been intimate together? Another kind of virus?

Volop speculatie in volgelingenland!
pi_112602459
Jezus :')
Alsof je een verkoudheid niet kan krijgen als je in de bus zit met iemand die verkouden is, of over straat loopt en een verkouden iemand loopt je tegemoet.
En met "another kind of virus" bedoelt ie vast en zeker een SOA (of erger).

Wat een maffe figuren dwalen daar toch rond in dat gastenboek...
  vrijdag 8 juni 2012 @ 12:49:50 #56
37150 livelink
pi_112609098
Het deed me wel deugd dat er wel wat reacties kwamen in het gastenboek op meneer William Newton Lee.

Er zit dus nog een beetje regulering in. Dat de Dekkers geen mensenkennis hebben en op een volstrekt onnavolgbare manier modereren, dat is nou eenmaal een feit.
pi_112609181
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:49 schreef livelink het volgende:
Het deed me wel deugd dat er wel wat reacties kwamen in het gastenboek op meneer William Newton Lee.
Die Herman.. uhmm... :@ O-)
Ik wilde eens kijken of kritiek op iemand anders toegestaan werd.
En nee, mijn naam is niet Herman ;)
  vrijdag 8 juni 2012 @ 13:10:42 #58
37150 livelink
pi_112609960
Ah, zit dat zo ;)
Je hebt mij in ieder geval deugd gedaan en ook weer wat reacties ontlokt.
pi_112610635
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 13:10 schreef livelink het volgende:
Ah, zit dat zo ;)
Je hebt mij in ieder geval deugd gedaan en ook weer wat reacties ontlokt.
^O^
En het ontlokken van reacties.. da's niet zo moeilijk bij dat volk daar ;)
  maandag 11 juni 2012 @ 14:45:25 #60
340258 MrFoureyes
pi_112737963
HEXJUMPER 11-06-2012

... BTW you can set up kinda rainshower the spartan way!use kinda selfmade "bloemengieter" and let one of you sprinkle the water on the other.since you are some time now in close harmony with Bruno i don't see any reason why you and he should be shy among the both of you for your body.it's all part of becoming the real adult age. :-))

Ja, dat wordt Surrender in Paradise! http://www.imdb.com/title/tt0134985/
pi_112738015
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 14:45 schreef MrFoureyes het volgende:
HEXJUMPER 11-06-2012

... BTW you can set up kinda rainshower the spartan way!use kinda selfmade "bloemengieter" and let one of you sprinkle the water on the other.since you are some time now in close harmony with Bruno i don't see any reason why you and he should be shy among the both of you for your body.it's all part of becoming the real adult age. :-))

Nou ja zeg :')
pi_112739582
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 14:45 schreef MrFoureyes het volgende:
HEXJUMPER 11-06-2012

Jezus :')
Hou je fantasieen voor je, hexjumper...
  maandag 11 juni 2012 @ 21:26:08 #63
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_112759001
ik zweer het, ik ben hexjumper niet.
:')
dat dit geplaatst wordt, naja, any publicity is good publicity
  maandag 11 juni 2012 @ 22:13:06 #64
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_112762721
quote:
Blegh...the wind has dropped down the past few days, leaving us rolling at 3 knots over the calm blue empty sea. With the remaining swell, it makes things a little more uncomfortable. The sun is shining bright and it's pretty hot on the boat. The wind also shifted back a little more to the south again, so at least we're sailing with all sails on one side again. Bruno is still sick. Meanwhile, I have been writing my book again and have almost finished with Darwin - Cape Town. So doing well. The weather has been beautiful with little squalls from time to time. Every day, there's a nice clear sky and a beautiful starry night.

Laura
Dat boek lijkt er toch te komen, maar dit komt veel te laat, tegen de tijd dat ze ermee klaar is, is haar wereldrecord al lang uit ons collectieve geheugen verdwenen.
Wanneer gooit ze Bruno nou eindelijk eens overboord? Wat heb je nou aan zo'n gast?
pi_112763256
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 22:13 schreef BabeWatcher het volgende:
Dat boek lijkt er toch te komen, maar dit komt veel te laat, tegen de tijd dat ze ermee klaar is, is haar wereldrecord vakantiereis al lang uit ons collectieve geheugen verdwenen.
Maar wel eens met de conclusie. Het is nu al veel te laat om er een bestseller van te maken. Daarvoor had het boek maximaal een maand na de aankomst in de winkels moeten liggen.
Als ze nu nog aan het schrijven is, zie ik dat boek er pas rond kerst 2012 komen, op z'n vroegst. Tegen die tijd koopt geen kip dat boek meer.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 00:03:40 #66
340258 MrFoureyes
pi_112770568
Ik denk dat het nog anders ligt. Dit boek wordt geen commercieel succes meer en dat realiseert elke uitgever zich. Er is op de Hiswa een poging gedaan tot voorfinanciering: je kon toen een coupon kopen (met de handtekening van Zeilmeisje!) waarmee je in april/mei/juni een exemplaar zou kunnen bestellen.

Vermoedelijk liep die actie niet zo goed, inmiddels is de tijd voorbij en een uitgever begint er niet meer aan - tenzij de Dekkers zelf bijleggen. Dit is op zich niet zo ongebruikelijk, er zijn schrijvers genoeg die hun manuscript niet geplaatst krijgen en dan in eigen beheer uitgeven. Maar dat betekent in dit geval dat de Dekkers weer een manier moeten vinden om dat eigen beheer door een ander te laten betalen, en dat kan wel eens lastig zijn.

Zeilmeisje schrijft het boek niet zelf, want dat zou een onleesbaar product opleveren. Bovendien heeft ze na aankomst al verklaard eigenlijk weinig van het boek te weten en zich er ook niet zo mee bezig te houden, want het werd door iemand anders geschreven (ik vermoed dat uitgeverij De Alk met kromme tenen deze opmerkingen aanhoorde). In het schrijven zit het dus niet, eerder in het uitgeven.

Wat dat betreft lijkt het op De Film (Maiden Voyage, the Epic Journey of the self discovery of a Young Woman) - op de site van de producer wordt ook nog steeds gebedeld om donaties.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 00:59:23 #67
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_112772592
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 22:13 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Dat boek lijkt er toch te komen, maar dit komt veel te laat, tegen de tijd dat ze ermee klaar is, is haar wereldrecord al lang uit ons collectieve geheugen verdwenen.
Wanneer gooit ze Bruno nou eindelijk eens overboord? Wat heb je nou aan zo'n gast?
Ga jij nou ook al zo jaloers lopen doen, dat ze na die andere knakker nu ook Bruno van boord moet kieperen? Als zij het gezellig vindt om mensen aan boord te hebben, moet ze dat toch lekker doen. Al is het maar om alle geile mannetjes zoals jij te irriteren :7
  dinsdag 12 juni 2012 @ 01:02:49 #68
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_112772706
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 00:03 schreef MrFoureyes het volgende:
Ik denk dat het nog anders ligt. Dit boek wordt geen commercieel succes meer en dat realiseert elke uitgever zich. Er is op de Hiswa een poging gedaan tot voorfinanciering: je kon toen een coupon kopen (met de handtekening van Zeilmeisje!) waarmee je in april/mei/juni een exemplaar zou kunnen bestellen.

Vermoedelijk liep die actie niet zo goed, inmiddels is de tijd voorbij en een uitgever begint er niet meer aan - tenzij de Dekkers zelf bijleggen. Dit is op zich niet zo ongebruikelijk, er zijn schrijvers genoeg die hun manuscript niet geplaatst krijgen en dan in eigen beheer uitgeven. Maar dat betekent in dit geval dat de Dekkers weer een manier moeten vinden om dat eigen beheer door een ander te laten betalen, en dat kan wel eens lastig zijn.

Zeilmeisje schrijft het boek niet zelf, want dat zou een onleesbaar product opleveren. Bovendien heeft ze na aankomst al verklaard eigenlijk weinig van het boek te weten en zich er ook niet zo mee bezig te houden, want het werd door iemand anders geschreven (ik vermoed dat uitgeverij De Alk met kromme tenen deze opmerkingen aanhoorde). In het schrijven zit het dus niet, eerder in het uitgeven.

Wat dat betreft lijkt het op De Film (Maiden Voyage, the Epic Journey of the self discovery of a Young Woman) - op de site van de producer wordt ook nog steeds gebedeld om donaties.
Ik denk dat het voor een uitgever bijzonder lastig is om een boek te gaan uitgeven, waarvan het subject zelf geen zin heeft om er promotie voor te doen. Dat ze daar geen zin in heeft is wel duidelijk, vind ik niet zo vreemd overigens, zo leuk lijkt mij het niet. Maar dan kan je dus eigenlijk al niet verwachten dat je een boek op de markt kan brengen.

Dus ik betwijfel of het überhaupt ooit komt. Of oma moet weer zin hebben om in de pen te kruipen en de boel te financieren. Dat laatste kan dan natuurlijk ook weer gedaan worden door een nieuwe Help Laura actie te starten. Met uiteraard 10% voor Sea Shepherddie ze niet krijgen
  dinsdag 12 juni 2012 @ 08:22:36 #69
340258 MrFoureyes
pi_112775090
Klopt inderdaad - een contract met een uitgever omvat heel vaak een clausule over de manier waarop de schrijver zal meewerken aan de promotie van het boek. Afspraken gelden voor de Dekkers alleen zolang ze er zelf zin in hebben, en het lijkt me niet onaannemlijk dat er afspraken zijn gemaakt over promotie die vervolgens niet zijn nagekomen.

Je kunt natuurlijk schrijven wat je wilt, en via printing on demand kun je je schrijfsels dan ook nog uitgeven. Misschien is er wel een drukkerij te vinden die alles gratis doet - Zeilmeisje heeft daar gewoon recht op!

Overigens lijkt me een boek dat (weer) geschreven wordt door Oma Dekker geen verrijking van de literaire canon.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 16:53:48 #70
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_112793198
Laura is een commerciele nachtmerrie door haar jeugdige gepuber en autistische koppigheid. Ze trekt reclame meteen Guppy af, want dat staat niet mooi op haar bootje.

Dat boek had er inderdaad al moeten zijn bij de finish, dan zijn mensen nog geneigd het te kopen. De camera voor Eyeworks aan boord had een mooie serie en DVD opgeleverd, met beelden van de ontberingen en prachtigste plekjes, maar niets van dit alles.

100% zeker had Discovery Channel ook interesse in een serie of docu, maar ja dan moet je niet de stekker er al uit trekken als je de haven verlaat.

Als er iemand was geweest met enig overwicht op Laura en haar de onmetelijke voordelen had geschetst van even inschikken, dan had ze er veel profijt van gehad.

Ook valt het op dat ze schrijft: "zag een pijlstaartrog en zeeleeuwen maarja die had ik vorige keer al gezien dus is niet zo bijzonder meer."

Bleurgh. Zal ze dat ook tegen een ontklede Bruno zeggen? ;)
pi_112793314
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 16:53 schreef Perico het volgende:
Ook valt het op dat ze schrijft: "zag een pijlstaartrog en zeeleeuwen maarja die had ik vorige keer al gezien dus is niet zo bijzonder meer."

Bleurgh. Zal ze dat ook tegen een ontklede Bruno zeggen? ;)
Vanaf de tweede keer wel ;)
  dinsdag 12 juni 2012 @ 17:05:42 #72
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_112793730
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 16:56 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Vanaf de tweede keer wel ;)
Trek je shirt maar weer aan, ik heb het al een keer gezien, dus zo bijzonder is het niet meer. :+
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:46:29 #73
340258 MrFoureyes
pi_112884609
Inmiddels meldt De Alk, de uitgever van Zeilmeisje:

"Het was inderdaad de planning dat het boek reeds verschenen had moeten zijn. Helaas is dat nog niet zo. Er moet nog een gedeelte ingeleverd worden waarna het boek zal komen te verschijnen.
Wij schatten dat het zelfs september zal worden voordat het boek er is."

Dit in antwoord op een vraag van mij over de verschijningsdatum.

He lijkt me goed mogelijk dat De Alk het voorschot moet afschrijven. Een vorm van sponsoring dus eigenlijk, die dan op dezelfde manier verloopt als alle andere sponsorvormen van de Dekkers.
pi_112890628
Nog een "happy customer" van Laura dus ;)
pi_112905516
Tsja, er is al een boek. Dan is een tweede boek niet zo bijzonder meer...
  donderdag 14 juni 2012 @ 21:56:43 #76
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_112905822
Heeft ze haar knobbels nog laten zien?
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_112905923
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 21:56 schreef Waaghals het volgende:
  donderdag 14 juni 2012 @ 21:59:06 #78
179534 Waaghals
pi_112905991
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 21:58 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zij spreekt haar talen :D
pi_112906703
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 21:56 schreef Waaghals het volgende:
Moeilijk he, naar haar website gaan...
pi_112907966
Waarom staat dit draadje eigenlijk nog in "nieuws"?
  donderdag 14 juni 2012 @ 22:34:27 #81
179534 Waaghals
pi_112907976
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 22:12 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Moeilijk he, naar haar website gaan...
Ja
  zaterdag 16 juni 2012 @ 14:23:10 #82
340258 MrFoureyes
pi_112967618
Yes - Bruno wordt genomineerd!

Mike 16-06-2012

It seems that the beauty of nature is wasted on Bruno - unlike you, he is completely out of touch with nature and prefers his I-pod and man-made entertainments. From his blog it appears that his main interest is drinking beer. Perhaps you need te reconsider if his presence really contributes to your happiness.
pi_112967766
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 14:23 schreef MrFoureyes het volgende:
Yes - Bruno wordt genomineerd!

Mike 16-06-2012

It seems that the beauty of nature is wasted on Bruno - unlike you, he is completely out of touch with nature and prefers his I-pod and man-made entertainments. From his blog it appears that his main interest is drinking beer. Perhaps you need te reconsider if his presence really contributes to your happiness.
Babewatcher heeft toch ook al gevraagd wanneer ze hem van de boot zou schoppen?
pi_112983411
quote:
Pete 8 uur geleden

Hi there, I really liked your text message how you finally got lucky with Laura. Love the pics you sent; she didn't mind your taking them?

Enjoy and keep up the good work!
De laatste reactie op de laatste blog van Bruno op http://brunoenlaura.waarbenjij.nu/
haha ik zie bepaalde mensen al groen en geel van jaloezie worden :D
En als het een troll is: goed gedaan van "Pete" :D
  zondag 17 juni 2012 @ 00:05:30 #85
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_112989009
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 22:08 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

De laatste reactie op de laatste blog van Bruno op http://brunoenlaura.waarbenjij.nu/
Volgens mij heeft BabeWatcher zich verhangen na het lezen van dit bericht :o
  zondag 17 juni 2012 @ 12:06:16 #86
340258 MrFoureyes
pi_112998723
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 22:08 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Thanks! Kon het niet laten, ben benieuwd of hij verder nog wordt opgepikt!
pi_112999007
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 12:06 schreef MrFoureyes het volgende:
_O- ^O^
pi_113002967
quote:

[..]

lol!!
pi_113013574

Laura is Evil. >:)
  zondag 17 juni 2012 @ 19:12:04 #90
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_113013915
quote:

[..]

:D _O_
pi_113031905
Lol, deze bestaat dus ook nog. Ze begint in ieder geval wel haar eigen bos zeehout te groeien. Die is wel te kielhalen voor een keertje.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_113149105
quote:
quote:
Andre

2 dagen geleden

Pete, man, gentlemen don't kiss and tell!

Be glad for the fun you had - but taking pictures and sharing them with friends (what's next, an upload on Facebook?) - well, that's overdoing it.
Van dezelfde blog _O-
  woensdag 20 juni 2012 @ 23:26:15 #93
340258 MrFoureyes
pi_113168761
En nu maar afwachten wanneer Laura's oog hier op valt. Arme Bruno!
  donderdag 21 juni 2012 @ 03:33:52 #94
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_113175456
Laura beschrijft nu haar liefde voor Guppy en de zee, maar we mogen tussen de regels door dan zelf invullen dat ze Bruno nu vervelend vindt als bagage. Ze lijkt eigenlijk alleen maar gelukkig op de open Pacific, alleen. Ieder leven aan land wordt een teleurstelling.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 19:59:59 #95
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_113248579
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 03:33 schreef Perico het volgende:
Laura beschrijft nu haar liefde voor Guppy en de zee, maar we mogen tussen de regels door dan zelf invullen dat ze Bruno nu vervelend vindt als bagage. Ze lijkt eigenlijk alleen maar gelukkig op de open Pacific, alleen. Ieder leven aan land wordt een teleurstelling.
wishful thinking ...
alhoewel in haar log van gisteren wederom met geen woord over Bruno gerept wordt.
quote:
Bruno doesn't see the beauty of it, but I really enjoy the endless blue Pacific.
dat was van 15/6, duidelijk dus dat Bruno niet is meegegaan om te varen, maar ook over Kiwi (de poes) schrijft zij niet meer.
pi_113255741
Kiwi de poes was daarom gewoon een rage voor haar!
pi_113380028
Dan vraag ik me af wat er van dat beest geworden is.
pi_113380112
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 19:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dan vraag ik me af wat er van dat beest geworden is.
Bungelt ergens in een harnasje hopend dat er een vliegende vis in haar bek vliegt.
pi_113380335
====
Reinaert de Vos 25-06-2012
Hi Laura, It is so sad that our Dutch government behaved this way. It only goes to show what freedom means in NL. <knip>
====

Tjonge, het zit mensen nog steeds hoog he? :D
Reinaert heeft geen idee HOE vrij we zijn in Nederland. In VELE landen had ze helemaal niet weg gemogen.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 14:15:51 #100
340258 MrFoureyes
pi_113411228
Ze geeft aan niet te weten hoelang ze onderweg is. Ze houdt dus geen journaal bij. Als de electronica eens mocht uitvallen (geen GPS, geen radio, geen radar) dan weet ze nauwelijks waar ze is. Dan begint het echte avontuur.
pi_113508704
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 14:15 schreef MrFoureyes het volgende:
Ze geeft aan niet te weten hoelang ze onderweg is. Ze houdt dus geen journaal bij. Als de electronica eens mocht uitvallen (geen GPS, geen radio, geen radar) dan weet ze nauwelijks waar ze is. Dan begint het echte avontuur.
tja, als ze toch alleen de mooiweerroutes volgt.. En zoiets gebeurt Laura niet.
  donderdag 28 juni 2012 @ 14:17:03 #102
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_113510248
Laura: "Ik weet niet wanneer Bruno verdronk na dat ongelukje. Of het nu 3 of 30 dagen was nadat ik Hiva Oa verliet, ik tel de dagen niet.. Willen jullie me nu met rust laten, ik heb werk te doen."
pi_113547515
quote:
direcly on shore shaoul was gonna try and find another boat to go on cause he didnt wanna go further on our boat due personal reasons.
...
so exspecially after shauol started acting like a major dick . so he then got kicked off the boat compoletely . later we figured out he broke laura's exspensive camera . that was the last straw .
http://brunoenlaura.waarb(...)e=message&id=4302126
Drama much.

We krijgen via Bruno toch wat meer inzichten dan uit alleen de blogs van Laura ;)
  vrijdag 29 juni 2012 @ 13:23:17 #104
340258 MrFoureyes
pi_113554528
Ja, en dan die passage over "trouble with the coast guard" en hoe ze 's morgens moesten vertrekken voor zonsopgang om te voorkomen dat ze werden gezien - vraag me af wat er te verbergen viel.

Het lijken me onaangename bezoekers. Nog in staat om zich bestolen te voelen als ze in een derdewereldland tien cent meer moeten betalen voor een kop thee dan een local.
pi_113554903
Die coast guard is gewoon een complot van de Nederlandse geheime dienst. De coast guard had de torpedo's al op scherp gezet, maar Laura is ze toch weer te slim af geweest!
pi_113559483
:(

Shaoul
2 uur geleden

Stop spreading rumours about me, dickhead. You two guys are so cheap, always trying to take advantage of others - it just makes me want to puke!

vrijdag 29 juni 2012 @ 15:34:41 #107
37150 livelink
pi_113560428
Mr. Foureyes weer?
pi_113560513
LOL very likely :+
  vrijdag 29 juni 2012 @ 16:40:41 #109
340258 MrFoureyes
pi_113563359
Nee, dit keer niet.

Maar leuk is hij wel!

Aan zijn taalgebruik te zien volgt Bruno ook hetzelfde soort onderwijs als Laura, met evenveel inzet en evenveel succes. Spelling is soooo overrated!
pi_113563773
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 16:40 schreef MrFoureyes het volgende:
Nee, dit keer niet.

Maar leuk is hij wel!

Aan zijn taalgebruik te zien volgt Bruno ook hetzelfde soort onderwijs als Laura, met evenveel inzet en evenveel succes. Spelling is soooo overrated!
Spelling, grammatica, interpunctie.. "je snapt me toch"?
  vrijdag 29 juni 2012 @ 17:34:52 #111
37150 livelink
pi_113565353
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 16:40 schreef MrFoureyes het volgende:
Nee, dit keer niet.

Maar leuk is hij wel!

Dan was het misschien echt Shaoul. Nou ja, een reactie op dit bericht zou van zijn kant ook logisch zijn. Dat moet je Laura dan wel nageven; zij was heel netjes in haar berichtgeving hierover.
pi_113588335
quote:
Darby M'Graw 7 uur geleden

Did "entertaining Laura" imply, popping her cherry? Did you?
You're a lowlife schmuck corrupting an autistic girl.
http://brunoenlaura.waarbenjij.nu/
GTST is er niks bij _O-
  zaterdag 30 juni 2012 @ 11:28:12 #113
40566 Ericr
Livewrong
pi_113588581
Die cherry is allang gepopped toch?
pi_113588684
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 11:28 schreef Ericr het volgende:
Die cherry is allang gepopped toch?
Geen idee, boeit me ook niet om eerlijk te zijn.
  zondag 1 juli 2012 @ 03:08:15 #115
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_113619158
Laura heeft alweer genoeg van Hiva Oa, waar ze zo naar had verlangd bij de start op Sint-Maarten.. nu yacht parties met "enorm goeie vrienden" uit Panama op Tahuatu... meh, iedereen is altijd een oude bekende of goede vriend op reis. (zouden ze Cherry Pop drinken? ;))

Hoop dat ze dit paradijs nu mooi vindt, tenminste voor een dag. Vraag me af wat haar na aankomst in Nieuw-Zeeland nog zou kunnen boeien in de toekomst..
pi_113619391
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 15:13 schreef Hammondorgel het volgende:

Shaoul
2 uur geleden

Stop spreading rumours about me, dickhead. You two guys are so cheap, always trying to take advantage of others - it just makes me want to puke!

Oei er was dus een flinke ruzie op Das Boot! *O*
  zondag 1 juli 2012 @ 08:53:46 #117
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_113620479
quote:
Sociaal gezien lijkt het dus allemaal prima te werken
http://www.nauticlink.com(...)-naar-nieuw-zeeland/
_O- _O-
pi_113632849
Maar deze keer is de bekendste Nederlandse solozeiler op weg naar Nieuw-Zeeland, zoals ze zelf al eerder had aangekondigd. En zeilt ze nu ook ‘niet solo’, maar met vriend ‘Bruno’, ontmoet op Bonaire, die echter beter gitaar speelt dan zeilt… “Hij is geen zeiler, dus ik kan hem veel leren. Aan de andere kant, is hij een goede gitarist, dus ik kan waarschijnlijk ook veel van hem leren. Ik ben echt benieuwd hoe het zal zijn om te zeilen met bemanning. Om niet alleen te zijn op de boot en niet meer met de stilte om me heen, maar het is een leuke nieuwe uitdaging!”

het vriendje is dus niet gelijkwaardig op de boot aan Laura, maar haar slaafje? Normaal als je met je vriendje/vriendinnetje gaat zeilen, ben je zeilmaatjes. toch?
  maandag 2 juli 2012 @ 08:29:49 #119
37150 livelink
pi_113662056
Volgens mij is het wel normaal om op een boot een kapitein te hebben en dat lijkt me logisch dat dat Laura is in dit geval.
Maar het begint allemaal wel erg saai te worden. Laura gaat op haar gemakje naar Nieuw Zeeland en zal daar waarschijnlijk ook niks nieuwswaardigs doen.
En het boek en de film, daar hoeven we denk ik ook niet op te wachten. En wellicht heeft ze die ook niet nodig en kan ze leven van alle giften van haar suikerooms cq fans. In dat laatste geval moet ze natuurlijk nu ook snel Bruno dumpen, want zijn aanwezigheid stoort de fantasietjes van haar donateurs.
  maandag 2 juli 2012 @ 08:48:09 #120
40566 Ericr
Livewrong
pi_113662225
quote:
Shaoul
10 uur geleden

Well, I can tell for a fact that her cherry needs no more popping - and many yaughties she spent time with on the last trip can testify to that!

Half ot the time these two were too pissed to know where they were going, and when they left, they still owed for diesel and water.
Sletje en uitnemer Laura dus
pi_113662476
Is geen verrassing natuurlijk, met zo`n parasiterende vader.
pi_113662575
Laura heeft dus niet alleen veel nieuwe "vrienden" gemaakt, maar vooral ook veel nieuwe vijanden?

"I can subscribe to that Shaoul. I heard it many a time. "Fetch aft the rum, Darby".

That was sorta my line. They were wasted like shabby buccaneers most of the time. Booze and booty, lotsa vague scoundrels around.

It's one giant bad trip.. and it won't end well. The omens are there.

Darby M'Graw
7 uur geleden
"
  maandag 2 juli 2012 @ 10:01:07 #123
37150 livelink
pi_113663393
Ai, ai, ai, laat oma het maar niet lezen :P
De beerput is open, thanx to Bruno.

En laten we deze ook nog maar even vastleggen voor het nageslacht

Shaoul
18 Minuten geleden

Yeah, not to mention that crap about the camera. She left it out on the deck, it got sprayed and the next day it did not work anymore. She then she said I should say I dropped it, and we could put it on my insurance and she would get money to get new one.

bron

[ Bericht 58% gewijzigd door livelink op 02-07-2012 10:25:15 ]
  maandag 2 juli 2012 @ 11:06:50 #124
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_113664527
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 11:17 schreef spijkerbroek het volgende:
GTST is er niks bij _O-
Ik herhaal dit nog maar even ;)
  maandag 2 juli 2012 @ 13:02:15 #125
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_113668039
Gary 2 uur geleden

Hey Shoul, that's exactly the attitude I was expecting from them. There are many people knowing her well enough, they say she is principally taking advantage of others as long as they are in some way helpful for her. Later on is everybody left behind, if not interesting any more for her. She may think cheating is her way of life, but smart people always find out the truth!

Begint daar een beetje op een flamewar te lijken, eigenlijk.
Alhoewel ik me in bovenstaand verhaal wel kan vinden.
  † In Memoriam † maandag 2 juli 2012 @ 13:12:20 #126
137949 Disana
pi_113668419
Geloven jullie dat die posters echt zijn? Ik denk dat het iemand van hier is.
  maandag 2 juli 2012 @ 13:15:45 #127
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_113668560
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:12 schreef Disana het volgende:
Geloven jullie dat die posters echt zijn? Ik denk dat het iemand van hier is.
Ik neem die posts ter kennisneming aan. Ik geloof dat ze eerder tot verzinsels behoren dan dat ze waarheid zijn, maar ja, je weet nooit. Ik zal die posts niet gebruiken als betrouwbare bron, om het zo maar ff te zeggen ;)
  maandag 2 juli 2012 @ 13:21:27 #128
37150 livelink
pi_113668802
Ik heb nu toch wel het gevoel dat ze echt zijn. Al was het alleen maar omdat de aanval van Bruno ook een reactie van Shaoul uit moest lokken.

Wellicht ben ik nu te goedgelovig.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 04:12:41 #129
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_113703812
Je moet er altijd terdege rekening mee houden dat die zeer vermakelijke posts verzonnen zijn, maar ik ga er toch nu wel in mee. Eens zien of Bruno ze ooit van een weerwoord voorziet.

Ze lijken meer waarheid te bezitten dan dat rooskleurige opgepoetste verhaal van het weblog. Sex, drugs en rock 'n roll zouden het sowieso een bestseller maken...
pi_113704522
De ontmaskering van Laura als fraudeur _O_
pi_113705491
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 04:12 schreef Perico het volgende:
Je moet er altijd terdege rekening mee houden dat die zeer vermakelijke posts verzonnen zijn, maar ik ga er toch nu wel in mee. Eens zien of Bruno ze ooit van een weerwoord voorziet.

Ze lijken meer waarheid te bezitten dan dat rooskleurige opgepoetste verhaal van het weblog. Sex, drugs en rock 'n roll zouden het sowieso een bestseller maken...
"Shaoul, the camera scam is so typically Laura. Man did she get it on on the Marquesas. Was present at several of the yacht parties as an outstander yet felt responsible.

Smacked some grey deadbeat aft by the rigging who was all over her. She kept calling him papa Noel while drinking mezcal con gusano. Rest I won't tell. If she'd publish that as a book it would be a goldmine though...

Darby M'Graw
5 uur geleden
"
  dinsdag 3 juli 2012 @ 10:27:10 #132
340258 MrFoureyes
pi_113706816
OMG! Dit is nog beter dan haar eigen gastenboek.

Ik weet niet wat ik ervan moet denken - alles lijkt me mogelijk, inclusief posten door de betrokkenen zelf om weer aandacht te genereren.

Een verknipt type is het wel - klagen dat je steeds in de belangstelling staat, en dan de wereld op zowat dagelijkse basis informeren over waar je mee bezig bent. Ik denk dat ze eindigt als haar vader: verzuurd, verongelijkt, levend in armoede.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 17:43:42 #133
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_113723130
Het gastenboek maar weer eens:
Lenny 03-07-2012
Now you and Bruno can live on tropical fruit like the Swiss Family Robinson. Like when you survived on coconuts as a baby, Laura! You deserve a break from the sailing.

Kokosmoedermelk?
  dinsdag 3 juli 2012 @ 17:46:47 #134
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_113723263
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 10:27 schreef MrFoureyes het volgende:
Ik denk dat ze eindigt als haar vader: verzuurd, verongelijkt, levend in armoede.
Ik denk dat ze over een jaar of wat in de categorie "wie was dat ook alweer..?" terecht komt.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 20:42:03 #135
340258 MrFoureyes
pi_113731025
Ja, en bij gebrek aan verdere kwalificaties in de bijstand.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 20:59:51 #136
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_113732025
Jammer dat "Does anyone read http://brunoenlaura.waarbenjij.nu/ ? Interesting!" niet geplaatst wordt in het gastenboek.. het is toch een heel normale post. :{
En dat terwijl Laura nota bene zelf die website vermeld heeft in een van haar blogs, als ik me het goed herinner.
  † In Memoriam † dinsdag 3 juli 2012 @ 21:09:00 #137
137949 Disana
pi_113732493
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 20:59 schreef spijkerbroek het volgende:
Jammer dat "Does anyone read http://brunoenlaura.waarbenjij.nu/ ? Interesting!" niet geplaatst wordt in het gastenboek.. het is toch een heel normale post. :{
En dat terwijl Laura nota bene zelf die website vermeld heeft in een van haar blogs, als ik me het goed herinner.
Ik denk dat urls niet worden toegelaten om spam te voorkomen. Probeer het eens met wat spaties.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 21:12:21 #138
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_113732689
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 21:09 schreef Disana het volgende:
Ik denk dat urls niet worden toegelaten om spam te voorkomen. Probeer het eens met wat spaties.
Er wordt tegenwoordig weer gescreend, volgens mij ;)
De posts komen iig niet direct op de site.
  † In Memoriam † woensdag 4 juli 2012 @ 16:12:02 #139
137949 Disana
pi_113764880
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 21:12 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Er wordt tegenwoordig weer gescreend, volgens mij ;)
De posts komen iig niet direct op de site.
De familie zal niet blij zijn met de commentaren op Bruno's blog.

Dekker lijkt me trouwens rusteloos, ze hopt van eiland naar eiland. Zouden de mensen niet meer zo scheutig zijn met gratis etentjes en feestjes?
pi_113764947
Is ze inmiddels al 18?
pi_113765026
quote:
14s.gif Op woensdag 4 juli 2012 16:13 schreef HyperViper het volgende:
Is ze inmiddels al 18?
Even op wiki kijken blijft lastig.
pi_113765109
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 16:14 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Even op wiki kijken blijft lastig.
Waarom als ik het hier kan vragen? Loser.
pi_113765480
quote:
13s.gif Op woensdag 4 juli 2012 16:16 schreef HyperViper het volgende:
Waarom als ik het hier kan vragen? Loser.
Omdat hier posten langer duurt dan "laura dekker wiki" in google intypen.
En doe ff normaal, Thanks.
pi_113765523
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 16:24 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Omdat hier posten langer duurt dan "laura dekker wiki" in google intypen.
En doe ff normaal, Thanks.
Boeiend, dit bevalt mij meer. Puist.
pi_113769132
quote:
14s.gif Op woensdag 4 juli 2012 16:25 schreef HyperViper het volgende:
<blaat>
Anyway, back ontopic.
  woensdag 4 juli 2012 @ 20:36:44 #146
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_113776287
Laura zit nu toch weer op Frans-Polynesië? Waar vorig jaar een Duitse zeiler is opgegeten door kannibalen, vlak na Laura's bezoek vorig jaar?
  woensdag 4 juli 2012 @ 20:47:19 #147
40566 Ericr
Livewrong
pi_113776873
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 20:36 schreef BabeWatcher het volgende:
Laura zit nu toch weer op Frans-Polynesië? Waar vorig jaar een Duitse zeiler is opgegeten door kannibalen, vlak na Laura's bezoek vorig jaar?
Dat was Nuku Hiva, Laura zit op Hiva Oa.
  woensdag 4 juli 2012 @ 20:54:33 #148
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_113777225
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 20:47 schreef Ericr het volgende:

[..]

Dat was Nuku Hiva, Laura zit op Hiva Oa.
Meerdere eilanden kunnen samen 1 cultuur delen.
  woensdag 4 juli 2012 @ 21:53:20 #149
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_113780401
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 20:54 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Meerdere eilanden kunnen samen 1 cultuur delen.
Dat kan, maar de kans is groter dat de culturen verschillend zijn op dergelijk extreme vlakken.

Moet verder zeggen dat het hele gebeuren rondom Laura erg vermakelijk is. Jammer genoeg is niet goed meer te herkennen wat waar is en wat onzin, maar dat maakt het niet minder leuk om te lezen.
pi_113886856
==========
J.S. 16 uur geleden
Hey asshole, why don't you fuck yourself and shut the hell up?!!

I know him 15 uur geleden
I know you are gay from Bonaire friends

Reader 12 uur geleden
I notice the postings about how Laura sailed off without paying her bills and how she tried to defraud the insurance company have been removed.

Why is that? I thought this family lived by the perception that any publicity is better than no publicity?

And what happened to the donations for SeaShepherd? We don't seem to get to know (in spite of previous claims to the opposite) how much money has been collected.

And did SeaShepherd receive any amounts yet?

Frank 11 uur geleden
There are so many things wrong on her that somebody could write a book about it!

Ron D. 2 uur geleden
This people are real buccaneers, not paying their bills and behaving wherever they are like parasites, that's exactly the mentality of this bitch.
============
http://brunoenlaura.waarbenjij.nu/
Well well. Censuur op Bruno's blog.
Gelukkig hebben we de posts nog in deze reeks ;)
  † In Memoriam † zaterdag 7 juli 2012 @ 12:20:39 #151
137949 Disana
pi_113887262
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 12:07 schreef spijkerbroek het volgende:

And what happened to the donations for SeaShepherd? We don't seem to get to know (in spite of previous claims to the opposite) how much money has been collected.

And did SeaShepherd receive any amounts yet?
Nu denk ik helemaal dat het iemand van hier is.
  zondag 8 juli 2012 @ 08:06:04 #152
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_113916163
Bruno's blogs zijn allemaal verwijderd. Einde GTST.
  zondag 8 juli 2012 @ 12:19:54 #153
340258 MrFoureyes
pi_113919636
Inderdaad! - zou hij tot de orde zijn geroepen door de Dekkers? Too much information?
  maandag 9 juli 2012 @ 05:22:03 #154
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_113957645
Verdorie.. die posts van die Darby M'Graw waren legendarisch, veel inside info van een zeebonk leek het. Bruno is ook in paniek omdat Laura na Bora Bora direct naar Nieuw-Zeeland wil varen, schrijft ze..

Je vraagt je af waarom.
  maandag 9 juli 2012 @ 09:40:24 #155
37150 livelink
pi_113959167
Ik denk dat Bruno niet blij is dat Laura steeds weer snel weg wil. Hij wil feesten en vindt het zeilen een noodzakelijk kwaad volgens mij.

En ik vrees dat Kiwi van boord is gezet. Hopelijk wel aan land :X
  dinsdag 10 juli 2012 @ 04:28:24 #156
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_113999931
Dan past die Bruno toch goed in een eeuwenoude traditie. Die mannen van de Bounty hadden toen ook geen zin om al die seks met hun inheemse vrouwen op te geven en weer terug te gaan naar hard werk op een plantage.

Dus gingen ze muiten. Eens zien op welk atol Bruno achterblijft.
  donderdag 19 juli 2012 @ 14:25:12 #157
340258 MrFoureyes
pi_114413858
Laura Dekker op Tahiti als heldin onthaald
Papeete (Tahiti) – Op Tahiti verwacht men vandaag Laura Dekker met haar zeiljacht Guppy te kunnen verwelkomen. Hier staat de Nederlandse op weg naar Nieuw-Zeeland nog steeds te boek als een fenomeen: de jongste zeiler die op haar 15de in 366 dagen met tussenstops de wereld is rond gezeild.

Deze status verschaft Dekker bij de plaatselijke Yacht Club Arue het recht op een Polynesisch ontvangst met bloemenketting en al, een gratis uitgebreid diner, en een plaats aan de steiger. Het bureau voor toerisme doet er nog een schepje bovenop met een presentatie van Polynesische dans en een gratis eiland-tour. Laura Dekker wil een week op Tahiti blijven om vervolgens via Bora Bora koers te zetten naar Auckland. (La Depeche, Tahiti Infos, Laura Dekker)

1 reactie
1.Marie-Louise heeft geschreven:
Laura zal die genereuze ontvangst zeker enorm waarderen. Het is bewonderenswaardig hoe ze zo de wereld rondzeilt, zeker als je bedenkt dat ze niet wordt gesponsord en volledig afhankelijk is van wat anderen haar geven. Zij gebruikt haar status heel verstandig en blijft er kalm en nuchter onder; tegelijkertijd lukt het haar om heel charmant iedere keer weer de lokale bevolking ertoe te brengen alles wat ze nodig heeft om niets te doneren.

Ik hoop dat de velen die genieten van haar reisverslagen zich ook zullen realiseren dat voor niets de zon opgaat, en het genereuze voorbeeld van de lokale bevolking op Tahiti zullen volgen. Haar rekeningnummer staat op haar website.

http://www.nauticlink.com(...)s-heldin-onthaald-2/
  † In Memoriam † donderdag 19 juli 2012 @ 15:22:16 #158
137949 Disana
pi_114416406
Wat een ronkende woorden. Was het ook niet zo dat er een eiland was waar ze Dekker tevergeefs smeekten een welkomstfeest te aanvaarden omdat er zo weinig op dat eiland gebeurde?
  † In Memoriam † donderdag 19 juli 2012 @ 15:28:04 #159
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_114416676
Tsja, de locals zien dit feestelijke onthaal natuurlijk vooral als een investering, in de hoop dat hun eiland internationaal in de schijnwerpers komt.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 03:19:55 #160
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_114448065
Tahiti, het enige eiland in de Pacific waar Dick Dekker Mick Jagger niet is vreemd gegaan en BZN geen special heeft opgenomen. Wel mooie foto's op Laura's log.

Al zijn die drinkebroers onguur op de foto's. Bruno wil zich ook alleen maar vol laten lopen.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 07:57:26 #161
37150 livelink
pi_114448751
Vandaag in het AD een bericht dat Laura veel last heeft van vieze oude mannen en dat dat één van de redenen zou zijn (volgens Dick) waarom Laura indertijd ingestort is (?).
het lag dus uiteindelijk helemaal niet aan die stoute ambtenaren die haar juist voor dit soort zaken wilden beschermen

http://www.ad.nl/ad/nl/28(...)or-pedofiel-60.dhtml

Nou is dit geen verrassend bericht. Wij als volgers van haar gastenboek hebben allang door dat Laura een betoverende uitwerking heeft op een aantal oudere mannen.

Wat wel verrassend is, is dat dit nu als probleem wordt gemeld, terwijl de berichten van deze heren ongeveer de enige berichten waren die probleemloos door de Dekker-censuur kwamen.
pi_114448850
Waar is die gozer gebleven die in Duitsland woonde en afgaf op Nederland? Die laura-idolaat? svetan toch? Die reageert al een tijdje niet meer :P

[ Bericht 44% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2012 08:10:08 ]
pi_114448890
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 07:57 schreef livelink het volgende:
Vandaag in het AD een bericht dat Laura veel last heeft van vieze oude mannen en dat dat één van de redenen zou zijn (volgens Dick) waarom Laura indertijd ingestort is (?).
het lag dus uiteindelijk helemaal niet aan die stoute ambtenaren die haar juist voor dit soort zaken wilden beschermen

Nou is dit geen verrassend bericht. Wij als volgers van haar gastenboek hebben allang door dat Laura een betoverende uitwerking heeft op een aantal oudere mannen.

Wat wel verrassend is, is dat dit nu als probleem wordt gemeld, terwijl de berichten van deze heren ongeveer de enige berichten waren die probleemloos door de Dekker-censuur kwamen.
Interessant, maar idd niet heel erg verrassend.
Zodra "de instanties" Laura proberen te beschermen (en daarbij tegen haar wil ingaan), is alles wat de overheid doet fout, tot in het extreme toe (geheime dienst met torpedo's), maar zodra "de instanties" idioten tegenhoudt die haar te na komen, doen ze het ineens wel goed.
Dat is ook meten met 2 maten.

Daarbij moet ik wel zeggen dat het goed is dat deze specifieke man professionele hulp krijgt bij zijn rare gedachtes.
pi_114448893
quote:

Het is allemaal de schuld van de kinderbescherming. :'(
  vrijdag 20 juli 2012 @ 08:17:00 #165
37150 livelink
pi_114448921
Svetan is afgehaakt nadat Lyall Mercer werd afgedankt. Al Svetans theorieen over de geheime plannen van Lyall Mercer die voor Laura een onmetelijke rijkdom en totale wereldoverheersing zou bewerkstelligen gingen daarmee in rook op en dat werd hem kennelijk te veel.
pi_114448932
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 08:17 schreef livelink het volgende:
Svetan is afgehaakt nadat Lyall Mercer werd afgedankt. Al Svetans theorieen over de geheime plannen van Lyall Mercer die voor Laura een onmetelijke rijkdom en totale wereldoverheersing zou bewerkstelligen gingen daarmee in rook op en dat werd hem kennelijk te veel.
Of svetan is Gerard W.
pi_114448950
Last hebben van vieze oude mannen. _O-

Ik herinner me nog foto's dat ze bij een stel kerels en een oude man ging logeren op een eiland. Reuze gezelli. Het was aan het begin van haar tocht. Deed ze dat niet vrijwillig dan, dat alleen logeren bij een aantal kerels op zo'n eiland?
  vrijdag 20 juli 2012 @ 08:21:33 #168
37150 livelink
pi_114448965
Ik heb Svetan nooit beschouwd als een vies oud mannetje, eigenlijk.
pi_114448979
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 08:21 schreef livelink het volgende:
Ik heb Svetan nooit beschouwd als een vies oud mannetje, eigenlijk.
Nee, da's waar. Was ook meer omdat ie plotseling verdween.
pi_114448988
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 08:20 schreef lexgauw007 het volgende:
Last hebben van vieze oude mannen. _O-

Ik herinner me nog foto's dat ze bij een stel kerels en een oude man ging logeren op een eiland. Reuze gezelli. Het was aan het begin van haar tocht. Deed ze dat niet vrijwillig dan, dat alleen logeren bij een aantal kerels op zo'n eiland?
Er zit nog wel een verschil tussen mensen die jij zelf opzoekt en mensen die alles doen om contact met jou te krijgen.
pi_114449090
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 08:23 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Er zit nog wel een verschil tussen mensen die jij zelf opzoekt en mensen die alles doen om contact met jou te krijgen.
Dat is zo, maar als je foto's uitgeeft van jezelf in het gezelschap van oude mannen en erbij vertelt dat je daar zo gezellig in je eentje logeert, moet je niet gaan janken als andere oude mannen (die zich aangetrokken voelen tot meisjes van onder de 16), ook een kansje wagen.

Uitlokking heet dat geloof ik. c_/
pi_114449175
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 08:32 schreef lexgauw007 het volgende:
Dat is zo, maar als je foto's uitgeeft van jezelf in het gezelschap van oude mannen en erbij vertelt dat je daar zo gezellig in je eentje logeert, moet je niet gaan janken als andere oude mannen (die zich aangetrokken voelen tot meisjes van onder de 16), ook een kansje wagen.

Uitlokking is iets heel anders, want ik denk niet dat zij het soort aandacht wilde dat een Gerard W. haar gaf. Maar ik ben het wel met je eens dat ze best aandacht wilde, van wie dan ook, zodat zij een leuke tijd kon hebben (omdat de mensen die haar aandacht gaven toch wel betaalden voor uitstapjes, etentjes, etc).
pi_114449177
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 08:32 schreef lexgauw007 het volgende:

[..]
Ohja, net als dat vrouwen met een te kort rokje zelf verantwoordelijk zijn voor een eventuele verkrachting?
pi_114449201
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 08:39 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ohja, net als dat vrouwen met een te kort rokje zelf verantwoordelijk zijn voor een eventuele verkrachting?
Laura is niet verkracht en liep niet in een kort rokje. Beetje onzinnige vergelijking. |:(
pi_114449226
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 08:40 schreef lexgauw007 het volgende:
Laura is niet verkracht en liep niet in een kort rokje. Beetje onzinnige vergelijking. |:(
Zo onzinnig is die vergelijking niet.
Laura hoeft niet verkracht te zijn om een vergelijking te maken.
pi_114449245
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 08:42 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Zo onzinnig is die vergelijking niet.
Laura hoeft niet verkracht te zijn om een vergelijking te maken.
Verkrachting is geweld gebruiken, die vergelijking is wel onzinning. :)
pi_114449281
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 08:43 schreef lexgauw007 het volgende:
Verkrachting is geweld gebruiken, die vergelijking is wel onzinning. :)
Het ging toch om de vergelijking voor het uitlokken? Niet om het verkrachten..
pi_114449292
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 08:45 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Het ging toch om de vergelijking voor het uitlokken? Niet om het verkrachten..
Tuurlijk joh. :'(
pi_114449320
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 08:46 schreef lexgauw007 het volgende:
Tuurlijk joh. :'(
wtf? :?
_O-
  vrijdag 20 juli 2012 @ 09:02:38 #180
37150 livelink
pi_114449561
Ik vind Dick zo sneu overkomen in dit soort berichten. Hij is zijn dochter nu al jaren kwijt en probeert dan toch nog het imago hoog te houden dat hij nog enige invloed heeft, maar kan alleen nog maar in zijn commentaar teruggrijpen naar de tijd voordat ze vertrok. En dus is dit dan maar weer één van de redenen waarom Laura ingestort is. Hij heeft gewoon niks meer te melden van na die tijd.
pi_114450031
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 08:18 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Of svetan is Gerard W.
Dat was mijn eerste gedachte dus ook.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 09:57:51 #182
340258 MrFoureyes
pi_114451007
Die vader van Laura richt flinke schade aan door dit soort verhalen verder te verspreiden. Nu is zeilmeisje, in aanvulling op alle andere negatieve gebeurtenissen, dus ook " dat meisje dat slachtoffer is van een pedofiel". Het lijkt me inderdaad steeds moeilijker voor haar worden om nog een normaal leven te leiden. Die is straks gedoemd tot een bestaan dat zich voortdurend op zee afspeelt, ver weg van wie dan ook.

Vraag me trouwens in over welke tijd we het hebben: deze Gerard valt op blonde meisjes tussen 10 en 12 - dat is Zeilmeisje toch allang niet meer? Speelden deze gebeurtenissen zich dan zes jaar geleden af? Was ze toen ook al ingestort? Of heeft Gerard zijn interesses uitgebreid naar zestienjarigen? Dat is dan nog steeds redelijk onsmakelijk, maar ik denk niet dat dit onder de definitie van pedofilie valt.

Och, die vader - wat een inadequate opvoeder. Helemaal eens met Jeugdzorg.
pi_114451287
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 09:57 schreef MrFoureyes het volgende:
Vraag me trouwens in over welke tijd we het hebben: deze Gerard valt op blonde meisjes tussen 10 en 12 - dat is Zeilmeisje toch allang niet meer? Speelden deze gebeurtenissen zich dan zes jaar geleden af? Was ze toen ook al ingestort? Of heeft Gerard zijn interesses uitgebreid naar zestienjarigen? Dat is dan nog steeds redelijk onsmakelijk, maar ik denk niet dat dit onder de definitie van pedofilie valt.
Ik denk dat hij vanaf dat Laura in het nieuws kwam haar heeft gevolgd (om het maar even netjes te zeggen).
En idd, dat is geen pedofilie. Dat zal meer richting efebofilie gaan.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 12:55:01 #184
37150 livelink
pi_114457662
OMG, ik lees net het artikel in de 'papieren' AD en daar zegt Dick Dekker dit:

"Ik heb mijn dochter voor hem gewaarschuwd," zegt Laura's vader Dick Dekker. "Het kostte heel erg veel moeite hem weg te houden."
Hij wijt het deels aan de overheid dat zijn dochter is lastiggevallen door W. Volgens hem bracht de overheid het beeld naar buiten dat Laura slecht contact heeft met haar ouders. "Dan denkt zo'n man: ze is alleen. Dat maakte haar een makkelijke prooi."

Het is dus nu de schuld van de overheid dat mensen dachten dat Laura alleen was? Dat lag niet aan het feit dat ze daadwerkelijk alleen rond de wereld was aan het zeilen?
Echt die man is verloren voor deze wereld. Als ik dit soort dingen lees word ik weer een stuk milder over Laura. Misschien is wegvaren wel het beste wat ze kon doen met zo'n vader.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 13:20:19 #185
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_114458629
Het erge van die opmerking van hem, is dat er waarschijnlijk weer een heleboel adepten dat ook zullen gaan lopen roepen.
pi_114461920
Ongelooflijk, die Dick :N
Straks zegt ie nog dat "de Nederlandse geheime dienst" die Gerard W. op Laura heeft afgestuurd.
Echt, die vent is volledig mesjokke en doorgedraaid.

Hij lijkt Geert Wilders wel.. die draait ook alles, maar dan ook alles zo dat er maar 1 schuldige is.
pi_114462143
Haha last van oude mannen tsja! _O-
pi_114468545
Nog even en dan zit meiske Laura volledig aan de grond. Dan is het sponsorgeld op en komen de schuldeisers achter dr aan. Daar zit ze dan op een zeilboot zonder startkwalificatie _O-

Nee die Laura die komt er wel :|W
Win een iPad, BlackBerry of iPhone! Kras hier ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ met een sleutel of ander scherp voorwerp.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 19:25:00 #189
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_114472559
OMG !!! WTF !!!!

Er zit een LEVENSGEVAARLIJKE PEDOFIEL achter Laura aan :( dat dit kan in Nederland !!!!!!!

Overigens wel een raar type pedofiel, Laura heeft boobies en haargroei, niet bepaald het soort 'kind' waar pedofielen van houden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 09:57 schreef MrFoureyes het volgende:

Blondje meisjes van 10-12 ..... twintig jaar geleden was je nog 'gezond' als je dat aantrekkelijk vond en nog langer geleden werd zo iemand 'profeet' genoemd, maar tijden veranderen.

Echt te belachelijk voor woorden. Laura is niet alleen lichamelijk, maar ook geestelijk ruimschoots volwassen. Deze beste man in niets anders dan een stalker.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_114472662
De man had kinderporno op zijn pc. Me dunkt, dan ben je wel een pedofiel.
Dat je daarnaast ook oudere meisjes lastigvalt, doet daar niets aan af. De man is dan ook niet veroordeeld voor het stalken van Laura.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 19:29:40 #191
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_114472718
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 19:28 schreef spijkerbroek het volgende:
De man had kinderporno op zijn pc. Me dunkt, dan ben je wel een pedofiel.
Dat je daarnaast ook oudere meisjes lastigvalt, doet daar niets aan af. De man is dan ook niet veroordeeld voor het stalken van Laura.
Een gesoepte foto van Laura, tja.... die waren er indertijd ook van Emma Watson.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 19:31:14 #192
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_114472780
Ik walg echt van dat soort figuren.

En ook op allerlei mensen die geilen op mensen die ze toch nooit van hun leven ook maar eens schim van eens kans bij maken. Ze verpesten het voor de rest.

Lekker aan de schandpaal nagelen.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  vrijdag 20 juli 2012 @ 19:33:27 #193
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_114472860
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 19:31 schreef VeX- het volgende:
Ik walg echt van dat soort figuren.

En ook op allerlei mensen die geilen op mensen die ze toch nooit van hun leven ook maar eens schim van eens kans bij maken. Ze verpesten het voor de rest.

Lekker aan de schandpaal nagelen.
Juist

Ik post alleen hier mijn aanbidding, maar ik laat Laura met rust, ook al weet ik haar email en telefoonnummer.
pi_114472949
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 19:29 schreef BabeWatcher het volgende:
Een gesoepte foto van Laura, tja.... die waren er indertijd ook van Emma Watson.
quote:
Gisteren stond W. terecht voor misbruik en kinderpornobezit.
En
quote:
De officier van justitie beaamt dat, maar heeft toch een straf geëist van twee jaar, waarvan acht maanden voorwaardelijk, een proeftijd van 5 jaar en verplicht contact met de reclassering voor een behandeling.
Die eis krijg je niet als je alleen een gesoepte foto van Laura op je pc hebt.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 19:37:56 #195
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_114473005
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 19:36 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

[..]

En

[..]

Die eis krijg je niet als je alleen een gesoepte foto van Laura op je pc hebt.
De wet is duidelijk over het bezit KP, ook virtuele KP is verboden, in de vorm van fotoshops, getekend en zelfs geschreven!

[ Bericht 0% gewijzigd door BabeWatcher op 20-07-2012 19:48:36 ]
  vrijdag 20 juli 2012 @ 19:40:35 #196
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_114473083
Er was toch ook spraken van dat ze Nieuw-Zeeland niet in zou mogen? Hoe zit het daarmee?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_114473427
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 19:37 schreef BabeWatcher het volgende:
De wet is duidelijk over het bezit KP, ook virtuele KP is verboden, in de vorm van fotoshops, getekend en zelfs geschreven!
Voor 1 gesoepte foto krijg je een lagere eis.
pi_114473859
Dit topic loopt nog steeds! _O-

De oudere aanbidders konden inderdaad wel ongecensureerd op het gastenboek posten. En ze maakte maar wat graag gebruik van de gastvrijheid van diverse oudere mannen..
Tja, zij zullen ook een substantieel deel uitmaken van de donateurs, zou ik denken.

quote:

Als je de publiciteit opzoekt, krijg je altijd wel te maken met vervelende mensen, wat die zg. pedo heeft gedaan, vind ik nog best meevallen eigenlijk. (niet dat ik dat goedpraat hoor, maar stalkers zijn dikwijls zoveel hardnekkiger en vervelender en doen ernstiger dingen..) Als Laura daarvan ingestort is, dan is de eerdere beschuldiging dat het kwam door de Kinderbescherming en de overheid op zijn minst deels onterecht.
Ik vind het bijzonder flauw van Dick dat de overheid weer de schuld krijgt van het beeld dat van Laura is geschetst. Volgens mij hebben zijzelf en de pers een beeld geschetst. oa. Het beeld dat Laura zo zelfstandig was en alles al alleen kon en wilde (en ook wel moest), ook in het kader van die solozeiltocht, natuurlijk.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 20:32:56 #199
340258 MrFoureyes
pi_114474893
http://www.nauticlink.com(...)-ongewenste-avances/

Laura Dekker gestalkt door pedofiel en kreeg te maken met meerdere ongewenste avances

Zeilmeisje Laura Dekker is ruim een jaar lastiggevallen door Gerard W., een 60-jarige pedofiel. W. heeft zich uiteindelijk bij de politie aangegeven, om ‘met mezelf in het reine te komen’. De officier van justitie beaamt dat, maar heeft toch een straf geëist van twee jaar, waarvan acht maanden voorwaardelijk, een proeftijd van vijf jaar en verplicht contact met de reclassering voor een behandeling.

Vader Dick Dekker is opgelucht. ‘Ik heb mijn dochter voor hem gewaarschuwd. Het kostte veel moeite hem weg te houden.’ Dick Dekker moet de uitspraak nog twee weken afwachten, maar is opgelucht dat W. voor de rechter moest verschijnen. ‘Dan is hij tenminste in het vizier van de instanties.’

Volgens Dick is W. overigens niet de enige die zijn dochter lastigviel. Hij zegt dat Laura veel last heeft gehad van de avances die zij kreeg van W. en andere mannen. ‘Het is een van de oorzaken waardoor ze destijds is ingestort.’

Op dit moment is Laura Dekker op Tahiti, waar ze als ster is onthaald, en is op doorreis met haar boot Guppy naar Nieuw-Zeeland, waar ze zich wil vestigen. (AD, De Telegraaf, RTL, Laura Dekker)

1 reactie
1.
Fred heeft geschreven:

Wat mensonterend om te moeten lezen hoe een jong, fris meisje dat de erkenning en bewondering van iedereen verdient, uiteindelijk Nederland moet ontvluchten omdat ze niet veilig is voor grijpgrage pedofielenhanden. Waar was de AIVD, waarom is deze Gerard niet aangehouden? Dick Dekker noemde al eerder dat de Nederlandse overheid een aanslag beraamde op Guppy – was de tijd die in de voorbereiding van deze aanslag is gaan zitten niet beter besteed gweest aan de pedo-jacht?

Het wordt tijd voor een grondig onderzoek, waarbij de onderste steen boven moet komen!
pi_114475032
Ja, waar was de AIVD?! :(.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 20:38:17 #201
340258 MrFoureyes
pi_114475078
Werd Gerard W. betaald door de AIVD?
pi_114475170
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 20:36 schreef Specularium het volgende:
Ja, waar was de AIVD?! :(.
Die was bezig met het klaarmaken van de torpedo's :'(
pi_114475182
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 20:38 schreef MrFoureyes het volgende:
Ik hoop het.
pi_114475197
quote:
Ik voorzie een parlementaire enquete!
  vrijdag 20 juli 2012 @ 20:42:20 #205
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_114475223
quote:
Ik zou daar niet eens van opkijken. Het zou echt typisch zo'n streek van ze kunnen zijn. Een stalker erop afsturen en als ze hapt hebben ze een reden om Guppy aan de ketting te leggen: "zie je wel, ze is een #### die met oude mannen meegaat"
Er moet inderdaad een grondig onafhankelijk onderzoek komen.
pi_114475631
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 20:42 schreef BabeWatcher het volgende:
Ik zou daar niet eens van opkijken. Het zou echt typisch zo'n streek van ze kunnen zijn. Een stalker erop afsturen en als ze hapt hebben ze een reden om Guppy aan de ketting te leggen: "zie je wel, ze is een #### die met oude mannen meegaat"
Ik mag toch hopen dat dit ook sarcasme was?
  vrijdag 20 juli 2012 @ 21:35:05 #207
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_114477323
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 20:42 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat het is wat spijkerbroek zegt. Anders kun je beter naar TRU gaan.
pi_114477899
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:35 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat het is wat spijkerbroek zegt. Anders kun je beter naar TRU gaan.
Nah, dan is het meer iets voor BNW... Als het zeikmeisje spiritueel wordt, dan kunnen we er eens een boom over opzetten in TRU.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 22:31:33 #209
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_114479534
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Nah, dan is het meer iets voor BNW... Als het zeikmeisje spiritueel wordt, dan kunnen we er eens een boom over opzetten in TRU.
Ah ja, klopt. Kom er nooit, dus daarom haal ik ze door elkaar. Als er via het spirituele geld te verdienen valt, zal ze die kant wel op gaan :P
pi_114479831
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 22:31 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ah ja, klopt. Kom er nooit, dus daarom haal ik ze door elkaar. Als er via het spirituele geld te verdienen valt, zal ze die kant wel op gaan :P
Als ze genoeg heeft van zeilen en niet meer leuk en jong is, gaat ze mss. wel goeroetje spelen. 'Zeilen met je Gids', ofzoiets.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 23:11:31 #211
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_114481427
Ontdekje plekje met Laura.
pi_114485653
Nee, Laura gaat aan de seminars. Lulverhalen opsteken over parallellen met het reilen en zeilen in het bedrijfsleven. Hoe een goed bedrijf de wind in de zeilen heeft en concurrenten niet langszij moet laten komen, want dan stelen ze de wind uit je zeilen. Niet bang zijn voor het onbekende maar durven te innoveren. Roeien met de riemen die je hebt. Fouten omzeilen, concurrentie de loef afsteken, in zee gaan met hen die alle zeilen kunnen bijzetten en als het dan mislukt gewoon bakzeil halen en vooral niet de schepen achter je verbranden.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_114486431
Of ze blijkt uiteindelijk gewoon in de aap gelogeerd te zijn.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 10:14:31 #214
340258 MrFoureyes
pi_114596689
Gastenboek:

Chanelle 22-07-2012

"What a great idea, having your own circus to pay for the cost of sailing the world! That's the real life, no worries about keeping your job, but just the ship, nature and the blue ocean.

Is this perhaps something you could do as well to earn money to cover your expenses? If not a circus, than perhaps storytelling. I am sure many, many people would be willing to donate generously (like your present fans and followers) to hear about your adventures and spent some time near you. It would be a win-win: you would receive the funds you need and your fans would enjoy a life-changing experience and remember you with eternal gratitude.

Think about it - sharing your wisdom and deep insights into what really matters in life would touch the hearts and souls of people all over the world and would contribute to deeper understanding between nations and make the world a a better place, free of war and distress".

De Messias is terug op aarde...
  dinsdag 24 juli 2012 @ 12:24:10 #215
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_114600239
Als ik het lees lijkt het eerder cynisch dan serieus bedoeld. Maar er komen daar zoveel gekken, dat ik nergens meer van op kijk.
  † In Memoriam † dinsdag 24 juli 2012 @ 20:04:21 #216
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_114614430
Dat kán toch niet serieus zijn? :o
  dinsdag 24 juli 2012 @ 21:39:15 #217
340258 MrFoureyes
pi_114618220
Dat wordt gewoon de Nobelprijs voor de Vrede.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 23:30:12 #218
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_114624679

Kiwi is nog altijd bij Laura en Bruno.
pi_115248339
Op Guppy waait nu de juiste Nieuwzeelandse vlag - The "Red Ensign" voor privé en koopvaardij schepen in Nieuwzeeland.
pi_115248569
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 17:54 schreef svetan het volgende:
Op Guppy waait nu de juiste Nieuwzeelandse vlag - The "Red Ensign" voor privé en koopvaardij schepen in Nieuwzeeland.
Welkom terug! _O_
pi_115248808
Was een paar maanden in de usa.... en geen tijd om alles te volgen en nog minder om te schrijven. Maar Laura doet nog altijd wat ze in haar kop heeft gezet... en dat doet ze goed zonder grote ongelukken.
pi_115248852
hoe is het met daura lekker?
pi_115249590
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 18:07 schreef andreas612 het volgende:
hoe is het met daura lekker?
Ze begint een beetje mollig te worden:

pi_115249628
gvd, hoe dan..?

tetten oke, maar dan ook nog een onderbuik gaan kweken is too much
pi_115251062
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 18:06 schreef svetan het volgende:
Was een paar maanden in de usa.... en geen tijd om alles te volgen en nog minder om te schrijven. Maar Laura doet nog altijd wat ze in haar kop heeft gezet... en dat doet ze goed zonder grote ongelukken.
Maar.. maar.. nu heb je het hele mediacircus van Mercer gemist!! :o
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 18:58:26 #226
37150 livelink
pi_115251123
Dat hebben we allemaal gemist :o
En het boek en de film heb ik ook nog helemaal niet gezien.
pi_115254631
Na de OS ga ik me weer met Laura bezighouden.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 20:07:33 #228
37150 livelink
pi_115254950
Kun je niet multitasken, BW? Zo veel nieuws is er nou ook weer niet over Laura. Haar goede vriendin Jillian is een weekje bij haar op bezoek nu, maar geen woord over de film verder.
pi_115262155
Ik denk dat de film, net als het boek, nog wat wordt uitgebreid met en happy end in Whangarei. Ik denk dat dit een van de redenen is dat Jillian er nu is. Ik denk dat vorig jaar, zo ongeveer rond deze tijd tussen Papeete en Darwin, het besluit genomen is niet meer naar Nederland terug te keren. Deze mogelijkheid zal in Darwin toen al met Jillian zijn besproken.

Ik ben wel benieuwd wat er in NZ zo alles als vervolg geregeld is. Het feit dat Guppy the Red Ensign vlag voert zou erop kunnen duiden dat de boot al in NZ geregistreerd is (vanwege verzekeringen enz.). In St. Maarten kwam ze nog binnen met de algemene Blue Ensign vlag dus is er sindsdien achter de schermen wat verandert.

Ik heb wel op Laura's web site vastgesteld dat de sponsor pagina leeg is.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 00:23:31 #230
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_115271677
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:06 schreef svetan het volgende:
Ik denk dat de film, net als het boek, nog wat wordt uitgebreid met en happy end in Whangarei. Ik denk dat dit een van de redenen is dat Jillian er nu is. Ik denk dat vorig jaar, zo ongeveer rond deze tijd tussen Papeete en Darwin, het besluit genomen is niet meer naar Nederland terug te keren. Deze mogelijkheid zal in Darwin toen al met Jillian zijn besproken.

Ik ben wel benieuwd wat er in NZ zo alles als vervolg geregeld is. Het feit dat Guppy the Red Ensign vlag voert zou erop kunnen duiden dat de boot al in NZ geregistreerd is (vanwege verzekeringen enz.). In St. Maarten kwam ze nog binnen met de algemene Blue Ensign vlag dus is er sindsdien achter de schermen wat verandert.

Ik heb wel op Laura's web site vastgesteld dat de sponsor pagina leeg is.
Hij leeft nog :o
  woensdag 8 augustus 2012 @ 05:48:16 #231
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_115277188
Als je hallo zegt tegen Laura, en dit een jaar later herhaalt, ben je al een "hele goede vriend" met wie ze wel weken zou willen bivakkeren en natuurlijk gratis maaltijden iedere dag.

5 dollar voor een half uurtje internet op Tahiti, dat wordt Laura te gortig. Tsja als ze niet al die deals afgewimpeld had en die stickers van haar kutbootje had gehaald, kon ze er om lachen.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 17:01:01 #232
340258 MrFoureyes
pi_115295708
Toch moet je die Jilian Schlesinger niet onderschatten. Op maidentrip.com vermeldt ze de "crazy things" die ze tot nu toe al heeft gedaan: onder meer "biked alone across Holland".

Stel je eens voor: een Amerikaan, helemaal alleen, op een fiets, in een vreemd land met vreemde mensen, er zou van alles kunnen gebeuren.

En toch doet ze het. Dat is vastberadenheid, diezelfde focus die je ook bij Zeilmeisje ziet.
pi_115298016
Ik vind het ook opvallend dat Jilliaan nu op Moorea is! Vanuit de VS nu niet bepaald een eenvoudige reis met een directe verbinding en ook geen "low budget holiday".

Ook ben ik wel benieuwd naar de verdere route..... wordt het nu direct NZ of komen er nog verdere tussenstations?
  donderdag 9 augustus 2012 @ 14:34:58 #234
340258 MrFoureyes
pi_115335710
Inmiddels biedt Uitgeverij de Alk degenen die begin dit jaar een coupon hebben gekocht om tzt in te wisselen voor Het Nieuwe Boek de keus om (nog veel) langer te wachten, een andere titel te kiezen of het geld terug te krijgen.

Waar Laura komt, komt ruzie...
  † In Memoriam † donderdag 9 augustus 2012 @ 14:55:45 #235
137949 Disana
pi_115336691
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 14:34 schreef MrFoureyes het volgende:
Inmiddels biedt Uitgeverij de Alk degenen die begin dit jaar een coupon hebben gekocht om tzt in te wisselen voor Het Nieuwe Boek de keus om (nog veel) langer te wachten, een andere titel te kiezen of het geld terug te krijgen.

Waar Laura komt, komt ruzie...
En dan zegt men dat het kind al zo volwassen is. Ze komt alweer haar afspraken niet na omdat ze vakantie loopt te vieren.
pi_115336815
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 14:55 schreef Disana het volgende:
En dan zegt men dat het kind al zo volwassen is. Ze komt alweer haar afspraken niet na omdat ze vakantie loopt te vieren.
Ik heb ook zo'n vermoeden dat ze helemaal niets heeft met het schrijven van dat boek. Zal wel iets zijn geweest als "Ja, en dan schrijven we een boek en dat brengen we uit en dan krijgen we zakken vol met geld!", zich niet beseffende dat het schrijven van een boek nog best klotewerk is, waar veel tijd en moeite in zit.
  † In Memoriam † donderdag 9 augustus 2012 @ 15:02:30 #237
137949 Disana
pi_115336954
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 14:58 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik heb ook zo'n vermoeden dat ze helemaal niets heeft met het schrijven van dat boek. Zal wel iets zijn geweest als "Ja, en dan schrijven we een boek en dat brengen we uit en dan krijgen we zakken vol met geld!", zich niet beseffende dat het schrijven van een boek nog best klotewerk is, waar veel tijd en moeite in zit.
Ik dacht dat ze het een aantal maanden geleden nog wel noemde, dat ze ervoor aan het schrijven was. Maar sinds die vriendjes of de eilanden hoor je er niets meer van. Echt het enige dat ze nog lijkt te doen is vakantie vieren. Ik vraag me af of het geld ooit op raakt.
pi_115337029
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 15:02 schreef Disana het volgende:
Ik dacht dat ze het een aantal maanden geleden nog wel noemde, dat ze ervoor aan het schrijven was.
Ja, klopt. Wat ik eigenlijk bedoelde was dat ze het schrijven schromelijk onderschat heeft en er helemaal geen zin meer in heeft.
  † In Memoriam † donderdag 9 augustus 2012 @ 15:05:48 #239
137949 Disana
pi_115337083
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 15:04 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ja, klopt. Wat ik eigenlijk bedoelde was dat ze het schrijven schromelijk onderschat heeft en er helemaal geen zin meer in heeft.
Dat laatste denk ik ook. Het is misschien hard van me, maar ergens is het voor haar te hopen dat ze haar neus nog eens flink aan de realiteit stoot voor het te laat is.
pi_115339313
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 14:34 schreef MrFoureyes het volgende:
Bron? :?
  donderdag 9 augustus 2012 @ 21:22:32 #241
340258 MrFoureyes
pi_115353304
Daar heb je gelijk in! Bron: email van De Alk aan mijzelf, in antwoord op een vraag over deze kwestie. Zie hieronder, gevoelige gegevens verwijderd:

Van: "xxx" <xxx.xxx@alk.nl>
Onderwerp: Publicatiedatum Laura Dekker
Datum: Di, 2 augustus, 2012 12:23
Aan: xxx@xs4all.nl

--------------------------------------------------------------------------------

Geachte heer xxx

In antwoord op uw mail moeten wij u berichten dat het op dit moment
onzeker is wanneer de door u genoemde titel verschijnt. We wachten nog op
ontbrekende delen van het boek en op dit moment is het niet duidelijk
wanneer we deze van Laura zullen ontvangen.

Wanneer u interesse heeft in een andere titel van Uitgeverij De Alk, kunt
u natuurlijk de coupon hiervoor gebruiken. Wanneer u daar de voorkeur aan
geeft, kunt u de coupon ook aan ons retourneren onder vermelding van uw
rekeningnummer. U ontvangt dan het aankoopbedrag retour.

Met vriendelijke groet
pi_115354373
Bedankt. :{
pi_115360581
Mensen die geld aan Laura uitgeven, komen altijd bedrogen uit.
pi_115368234
Het is voor mij de vraag of "het boek" door De Alk wordt "uitgegeven" of dat daar slechts de nederlandse vertaling verschijnt. Commercieel gezien, en ook vanwege het nieuwe domicilie van Laura, kan ik mij goed voorstellen dat in het afgelopen jaar een internationale uitgever voor engelstalige literatuur is gezocht en De Alk slechts de rechten voor de nederlandstalige uitgave heeft.

Datum van verschijnen van de engelstalige versie? Ik denk op zijn vroegst een paar weken na de dag dat Guppy in Whangarei binnenloopt. In tegenstelling tot de eigenlijke planning, met Nederland als begin- en eindpunt, werd het uiteindelijk St. Maarten dat eigenlijk alleen maar als tussenstation op de solo- heenreis geplant was.
Door de beslissing niet meer naar Nederland terug te keren zou boek en film hierdoor geen echte afsluiting van Laura's reis zijn als het nu al verschijnt. Ik heb zo het vermoeden dat zowel het boek als ook de film in Whangarei eindigen - de afsluiting van Laura's oude leven en het begin van een totaal nieuw. We mogen hierbij niet vergeten dat ze sinds St. Maarten ook weer veel beleeft en gezien heeft..... en dat alles zonder ongelukken, binnen twee jaar en nog voor haar zeventiende verjaardag!
pi_115368458
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 02:31 schreef svetan het volgende:
Het is voor mij de vraag of "het boek" door De Alk wordt "uitgegeven" of dat daar slechts de nederlandse vertaling verschijnt. Commercieel gezien, en ook vanwege het nieuwe domicilie van Laura, kan ik mij goed voorstellen dat in het afgelopen jaar een internationale uitgever voor engelstalige literatuur is gezocht en De Alk slechts de rechten voor de nederlandstalige uitgave heeft.
De Alk heeft de wereldwijde rechten.
http://www.pzc.nl/special(...)-boek-zeilmeisje.ece
pi_115368498
Uit haar blog:
quote:
I've decided I can't wait any longer to see New Zealand and so we are making Guppy ready for the voyage straight from Tahiti to Whangarei, the same place where I was born on my parents' boat 16 years ago.
Ze gaat dus rechtstreeks naar NZ.
En vertelt doodleuk nog maar eens een leugen.

quote:
We are sad to have to say goodbye to Kiwi because of the difficulties of bringing a foreign cat to New Zealand.
Dat dachten we al zo'n beetje hier.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:17:57 #247
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_115371892
quote:
I think I am looking forward to it a bit more than Bruno, but he is getting used to the idea. He is also excited to see New Zealand but wishes he could take a plane instead ;).
Die arme Bruno. Hij heeft constant gepartied met Laura en is gelijk Mick Jagger vreemdgegaan op alle eilanden van de Pacific.

En nu moet ie mee naar Nieuw-Zeeland, waar vandaan alle grote Zuidpool expedities zijn vertrokken. Kouwe hap dus nu in de winter daar. Hoe lang zal Laura het daar leuk vinden, 3 weken?
  † In Memoriam † vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:43:28 #248
137949 Disana
pi_115372594
Edit: ik moet zo'n blog eerst zelf lezen voor ik oordeel.

Wat een mazzel dat Jillian de kat wilde hebben. Wat had Dekker anders gedaan? In haar haast om weer een plaats aan te doen waar papa speciale herinneringen aan heeft, had ze het beestje waarschijnlijk gewoon aan wal achtergelaten.

[ Bericht 50% gewijzigd door Disana op 10-08-2012 10:52:05 ]
pi_115379024
'Stenen ijsberg' drijft in Stille Oceaan
Geen idee waar het precies drijft en of Laura er last van gaat hebben.
pi_115381720
Met de heersende winden ter plaatse zou ze wel eens last kunnen krijgen van deze drijvende puimsteenberg. Misschien niet direct met die berg maar met kleinere stukken ronddrijvend puimsteen. Bij de grote berg en grotere ronddrijvende stukken bestaat er geen gevaar omdat deze op de radar verschijnen. Veel van de kleinere stukken zullen snel zinken als ze volgezogen zijn in de daar nu onrustige zee.
De Monowai Seamount ligt slechts een paar hondert miles ten westen van de kortste route naar NZ en er heerst een krachtige westenwind en ook de zeestroming/ golven drijven het spul naar het oosten. Het beperkt in ieder geval de mogelijkheden voor "navigator" Laura om de gunstigste zeilkoers in dat zeegebied te kiezen.
pi_115392338
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 02:53 schreef spijkerbroek het volgende:
Uit haar blog:

[..]

Ze gaat dus rechtstreeks naar NZ.
En vertelt doodleuk nog maar eens een leugen.

[..]

Dat dachten we al zo'n beetje hier.
okee, nu maak ik het definitief uit :r
Een poes dumpen :( hoe haal je het in je hoofd. Ik neem mijn poes altijd mee als ik op vakantie ga.
pi_115402183
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 19:53 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

okee, nu maak ik het definitief uit :r
Een poes dumpen :( hoe haal je het in je hoofd. Ik neem mijn poes altijd mee als ik op vakantie ga.
We are sad to have to say goodbye to Kiwi because of the difficulties of bringing a foreign cat to New Zealand. But we are also really happy because Jillian has fallen in love with her and will be taking her back to New York on the plane.

www.lauradekker.nl
pi_115461484
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 18:25 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ze begint een beetje mollig te worden:

[ afbeelding ]
Ach ze ken altijd nog clown worden net als dr moeder :P Zeikmeisje de clown en Mamalou
Win een iPad, BlackBerry of iPhone! Kras hier ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ met een sleutel of ander scherp voorwerp.
pi_115461851
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 14:19 schreef OpperTokkie het volgende:

[..]

Ach ze ken altijd nog clown worden net als dr moeder :P Zeikmeisje de clown en Mamalou
Of een kind baren op een boot, in New Zealand...
pi_115462224
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 14:30 schreef Tayu het volgende:

[..]

OMG PLEACE NO NOT AGAIN!!!!
  maandag 13 augustus 2012 @ 05:17:00 #256
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_115501456
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 14:30 schreef Tayu het volgende:

Dan is de cirkel echt rond :) ... wat rest haar anders? Niemand zit op haar te wachten in het dure Nieuw-Zeeland. Haar levensdoel zal zijn de kleine spruit te drillen om echt met 14 jaar de wereld rond te zeilen.
  maandag 13 augustus 2012 @ 09:05:46 #257
37150 livelink
pi_115502471
Dan zou ze echt volledig in de voetsporen van haar vader treden. Best een realistisch scenario eigenlijk :o
pi_115532124
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 22:41 schreef Hammondorgel het volgende:

[..]

We are sad to have to say goodbye to Kiwi because of the difficulties of bringing a foreign cat to New Zealand. But we are also really happy because Jillian has fallen in love with her and will be taking her back to New York on the plane.

www.lauradekker.nl
awwwwww O+
ik stopte te vroeg met lezen :@

Laura O+ Kiwi O+
pi_115809172
Ik ben wel benieuwd hoe Laura in NZ verwelkomt wordt, wat er voor haar geregeld is en wat ze verder gaat doen.
pi_115811173
quote:
"I'd like to find a job, finish my school, surf and get back into dinghy and ocean racing."
...
Dekker said it would be a "dream" to represent New Zealand at the Olympics in sailing. "I couldn't wish for more."
http://www.nzherald.co.nz(...)=1&objectid=10827964
http://www.odt.co.nz/news(...)dutch-teen-settle-nz

(Dat kind heeft nog nooit interesse getoond in wedstrijdzeilen; wellicht omdat ze dan ook daadwerkelijk eens zou moeten gaan presteren)
People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
pi_115880066
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 01:06 schreef svetan het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe Laura in NZ verwelkomt wordt, wat er voor haar geregeld is en wat ze verder gaat doen.
Het zal vast weer zwart zien van de mensen op de kade. Heel Nieuw-Zeeland loopt uit voor de intocht van Laura Dekker.
pi_115880171
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 20:46 schreef BabeWatcher het volgende:
Het zal vast weer zwart zien van de mensen op de kade. Heel Nieuw-Zeeland loopt uit voor de intocht van Laura Dekker.
Ja, want dat is al vaak zo geweest,..

Gaan kinderen op de kade zingen "Laura Dekker, kom maar binnen met je knecht"?
pi_115880199
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 20:49 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ja, want dat is al vaak zo geweest,..

Gaan kinderen op de kade zingen "Laura Dekker, kom maar binnen met je knecht"?
Op Sint-Maarten was het anders aardig druk (dat waren dan wel toeristen, geen locals, maar toch)
pi_115880293
Zelfs met alle goede wil van de wereld kan ik niet zeggen dat het daar zwart zag van de mensen.
pi_115895437
Als ze Auckland had gekozen, misschien, maar Whangerei zelf is niet zo groot hoor. En ikzelf ga daar echt niet aan de kade staan.
People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 10:41:24 #267
340258 MrFoureyes
pi_115984495
Copycat Alert! Er hebben zich twee zeilbroertjes gemeld die ook niet naar school willen, en alleen maar wilen zeilen en dan les van de Wereldschool. Zij zijn beiden hoogbegaafd ( is Zeilmeisje ook) maar bovendien ook nog dyslectisch. Dat laatste is er natuurlijk bijgehaald om nog bijzonderder dan Laura te zijn!

Ook de ouders van deze bijzondere broertjes kregen direct Jeugdzorg achter zich aan, maar de rechter vond het niet zo dringend allemaal, dus ze zijn al onderweg.

Hebben ze ook een schrijvende oma, komt er een boek, kunnen we sponsoren, is er al een goed doel bekend, wanneer komt de film uit? Wie is hun woordvoerder en wat zegt hun advocaat?

Wordt vast wel vervolgd.
  † In Memoriam † zaterdag 25 augustus 2012 @ 10:46:41 #268
137949 Disana
pi_115984580
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 10:41 schreef MrFoureyes het volgende:
Copycat Alert! Er hebben zich twee zeilbroertjes gemeld die ook niet naar school willen, en alleen maar wilen zeilen en dan les van de Wereldschool. Zij zijn beiden hoogbegaafd ( is Zeilmeisje ook) maar bovendien ook nog dyslectisch. Dat laatste is er natuurlijk bijgehaald om nog bijzonderder dan Laura te zijn!

Ook de ouders van deze bijzondere broertjes kregen direct Jeugdzorg achter zich aan, maar de rechter vond het niet zo dringend allemaal, dus ze zijn al onderweg.

Hebben ze ook een schrijvende oma, komt er een boek, kunnen we sponsoren, is er al een goed doel bekend, wanneer komt de film uit? Wie is hun woordvoerder en wat zegt hun advocaat?

Wordt vast wel vervolgd.
Dat is al zó vaak in het nieuws geweest. Hun doel is aandacht te vestigen op het feit dat geen school ze wil hebben. Ze zijn daardoor al twee jaar niet naar school geweest en willen dat juist wel graag.
pi_115984600
Voor zover ik het verhaal van deze broertjes ken, wil geen enkele school ze hebben, vanwege hun dyslexie. Ze willen juist graag naar school. En daarom wilden ze iets doen om het nieuws te halen.

-Edit-
Ja, dat dus, Disana.. ;)
  † In Memoriam † zaterdag 25 augustus 2012 @ 10:51:00 #270
137949 Disana
pi_115984655
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 10:47 schreef spijkerbroek het volgende:
Voor zover ik het verhaal van deze broertjes ken, wil geen enkele school ze hebben, vanwege hun dyslexie. Ze willen juist graag naar school. En daarom wilden ze iets doen om het nieuws te halen.

-Edit-
Ja, dat dus, Disana.. ;)
Inderdaad heel anders dus dan Dekker, die blog na blog schrijft maar met geen woord meer over school rept.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 10:56:02 #271
37150 livelink
pi_115984763
Het grappige is dat door Laura er bij veel mensen een associatie is ontstaan tussen zeilen en school
Niet alleen de zeilbroertjes, maar ook dat school at sea project.

Ironisch ook, want Laura heeft niet echt zeilen en school gecombineerd.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 12:24:10 #272
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_115986723
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 10:56 schreef livelink het volgende:
Ironisch ook, want Laura heeft niet echt zeilen en school gecombineerd.
Maar Laura studeert nu af aan de Faculteit die Bruno heet...
pi_115989055
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 12:24 schreef Perico het volgende:

[..]

Maar Laura studeert nu af aan de Faculteit die Bruno heet...
Laura werpt straks een kind op dezelfde plaats als waar zij zelf geboren is, dan nog een paar jaar voor ze uit elkaar gaan en vervolgens gaan Bruno en Laura elkaar voor de rechter slepen om te voorkomen dat hun kind ook gaat zeilen.
:')
  † In Memoriam † zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:05:30 #274
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_115989075
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 10:46 schreef Disana het volgende:
Hun doel is aandacht te vestigen op het feit dat geen school ze wil hebben.
Ik geloof dat niet zo. Tenzij een stel betweterige wijsneuzige ouders met elke school ruzie maakt.
  † In Memoriam † zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:07:34 #275
137949 Disana
pi_115989148
quote:
99s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 14:05 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik geloof dat niet zo. Tenzij een stel betweterige wijsneuzige ouders met elke school ruzie maakt.
Ik heb ze vaker op de radio gehoord, zowel de ouders als de jongens (en ook een keer op tv gezien). Op mij kwam het wel authentiek over: er is zelfs in de wijdere omtrek geen school die onderwijs op maat kan geven op basis van zowel hoogbegaafdheid als dyslexie. Overigens zijn ze wel door de reis van Dekker op het idee gekomen.
pi_115989684
Ik denk dat er wat betreft opleiding in Whangarei al wel een verder opleidingstraject klaarligt. Er zijn daar diverse opleidingen die voortgezet onderwijs en (wedstrijd-) zeilen met elkaar verbinden. Veel van deze instellingen zijn speciaal op internationale scholieren en studenten met een maritime achtergrond gericht. Ik heb het idee dat Laura binnen één tot twee jaar meer, en verdere leven waardevollere, diploma's in haar zak heeft als ze ooit op haar leeftijd in Nederland had kunnen halen. Het geheel andere schoolsysteem bied Laura de mogelijkheid het tot nu toe geleerde zoals navigatie, communicatie en andere maritime ervaring, als hoofdvakken aan te melden.

Eigenlijk was het thema "nederlandse school" vanaf vorig jaar in Darwin, na de laatste grote stuiptrekkingen van jeugdzorg, voor Laura afgesloten. Wat we niet weten is wat ze verder aan haar opleiding heeft gedaan. Gezien de vooruitgang in haar gesproken en schriftelijk engels zal ze de vele uren op de oceanen niet helemaal nutteloos hebben laten voorbijgaan. Al zou het alleen maar de engelse boekenlijst zijn.... en we weten dat ze onderweg veel gelezen heeft.

We weten dat Laura haar kop door kan zetten.... en dat doet wat ze zelf gezegt heeft (niet wat anderen van haar verwachten!). Ik heb zo'n idee dat ze, zonder veel ophef, in de komende tijd wel die opleidingen zal halen waarvan ze denkt dat ze die in de toekomst nodig zal hebben. We mogen niet vergeten, hoewel ze ondertussen geweldig volwassen overkomt en reeds een enorme kennis heeft, dat ze nog geen 17 is!
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:36:49 #277
37150 livelink
pi_115989881
Ik durf te beweren dat het thema "nederlandse school'' nooit daadwerkelijk een thema is geweest voor Laura. Het was alleen een noodzakelijk kwaad dat georganiseerd moest worden om daadwerkelijk te mogen gaan.
En weten dat Laura haar kop door kan zetten; tja. Dat geldt in ieder geval niet als het gaat om een boek af te maken. En als ze die discipline wel had gehad, had haar dat waarschijnlijk zowel geld als publiciteit opgeleverd. Ik geloof niet zo in Laura wat dat betreft. Maar het is geen verrassing dat Svetan optimistischer is over de kansen en capaciteiten van Laura dan de meesten van ons.

Wat betreft die zeiljongens; ik weet daar te weinig van. Het lijkt me dat de aanpak van dyslexie los staat van hoog- of laagbegaafdheid. Dus ik heb nooit helemaal begrepen waarom de combinatie zo'n probleem moest zijn. Maar dan zou ik me er meer in moeten verdiepen.
pi_115990117
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 14:29 schreef svetan het volgende:

We weten dat Laura haar kop door kan zetten....
... zonder consideratie op vrienden en mensen die haar tijdens haar wereldreis hebben geholpen!

PS.: Er is niets voorbereid in Whangarei. Helemaal niets.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 15:16:42 #279
340258 MrFoureyes
pi_115990910
Toch blijf ik het opmerkelijk vinden dat iemand die dyslectie heeft, aangeeft alleen maar via schriftelijk onderwijs te kunnen leren. En er zijn zeker scholen genoeg die leerlingen als deze broertjes zullen toelaten. Dat de ouders die scholen niet goed genoeg vinden is vers twee.

Wat willen de ouders procies eigenlijk? Aandacht trekken voor het probleem, zeggen ze zelf. Die aandacht hebben ze - maar wat willen ze dat er gebeurt?
pi_115991376
Hoe weet je dat er niets is voorbereid in Whangarei Hammondorgel? Heb je betrouwbare bronnen? Als je de moeite neemt even in de engelstalige Wikipedia kijkt dan zul je moeten vaststellen dat Laura daar al in de lijst van "notable people" staat. http://en.wikipedia.org/wiki/Whangarei

Wat betreft het boek en de film: Voor beiden is de laatste scene nog niet geschreven. In tegenstelling van wat aan het begin van de reis de bedoeling was, is Whangarei nu de eindbestemming en nieuwe thuishaven voor Laura. De reis was het doel (!) en deze reis is pas in de komende dagen, na 1,5 rondjes om de wereld, ten einde.
Geld en publiciteit was niet het doel van deze reis. Indien dit het geval geweest was dan zou men aan het begin van de reis op mediacontracten van bv Eyeworks zijn ingegaan. Nu heeft deze reis het bewijs gelevert dat het ook mogelijk is met een paar kleine sponsors, ondersteuning van fan's en familie zo'n droom te verwerkelijken zonder dat men een enorme zak met geld in de rug heeft. Onderweg heeft Laura door haar prestaties en netwerken veel van de zaken die plotseling mogenlijk waren zelf "verdient".

Die zeilbroertjes: Volgens mij zijn deze jongens niet uit hetzelfde hout gesneden als Laura en wordt er een beetje meegelift op Laura's naamsbekendheid. Als ze idd iets presteren met zeilen en ook verder blijk geven een eigen persoonlijkheid te bezitten dan zie ik ook deze jongens buiten Nederland eindigen. Ook in dit geval moet men echter de berichtgeving in Nederland weer wantrouwen omdat zich al weer veel jaloerse mensen en instanties in het debat hebben gemengt. Wel moet ik vasstellen dat hier Nederland, bij de omgang met zijn jongeren, opnieuw een spiegel wordt voorgehouden.

[ Bericht 1% gewijzigd door svetan op 25-08-2012 15:58:04 ]
pi_115992644
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 15:35 schreef svetan het volgende:
Hoe weet je dat er niets is voorbereid in Whangarei Hammondorgel? Heb je betrouwbare bronnen?
Ik heb een betrouwbare bron. Er is niets vorbereid in Whangarei.

Svetan, please stop your wish-wash about Laura, her trip, the book, the film etc. I know the disillusioning truth about Laura - you don't!
pi_115992727
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 15:35 schreef svetan het volgende:
Hoe weet je dat er niets is voorbereid in Whangarei Hammondorgel? Heb je betrouwbare bronnen? Als je de moeite neemt even in de engelstalige Wikipedia kijkt dan zul je moeten vaststellen dat Laura daar al in de lijst van "notable people" staat. http://en.wikipedia.org/wiki/Whangarei
Vraagt ie om betrouwbare bronnen en dan komt ie zelf met wikipedia, waar N.B. staat dat Laura op een boot geboren is. Iets waarvan wij hier allang bewezen hebben dat dat niet het geval is.
:O
  † In Memoriam † zaterdag 25 augustus 2012 @ 16:21:12 #283
137949 Disana
pi_115992733
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 14:46 schreef Hammondorgel het volgende:

PS.: Er is niets voorbereid in Whangarei. Helemaal niets.
Niet dat ik het kind zo'n warm hart toedraag, maar dit is toch wel verontrustend. Straks staat ze daar dus met lege handen. Alhoewel, misschien is er wel genoeg sponsorgeld over om haar weer naar Nederland te verkassen; guppy moet ze daar maar verkopen dan.
pi_115994117
@Hammondorgel

Noem je bronnen dan eens! Je hebt al vaker geschreeuw dat er niets geregelt is wat achteraf dus niet zo bleek te zijn.

Ik heb van verschillende kanten andere verhalen gehoord. zo zou er al tijdens haar verblijf op St. Maarten wat geregeld zijn. Ook Bruno schijnt niet helemaal toevallig als matroos naar NZ mee te varen.
Mijn informatie heb ik uit de caribische zeilwereld en bovendien uit de media in Texas waar ik toen verbleef. Dus ook geen schriftelijke feiten maar wel twee heel verschillende bronnen die ongeveer het zelfde vertelden.
Ook het iets langere verblijf in Panama heeft volgens mijn bronnen een bepaalde reden gehad. Ik denk dat er zelfs voor ons "volgers" op dit draadje niet alleen veel nieuws, maar ook een paar "eye openers" in het boek en de film zullen zitten.
pi_115994211
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 17:00 schreef svetan het volgende:
@Hammondorgel

Noem je bronnen dan eens! Je hebt al vaker geschreeuw dat er niets geregelt is wat achteraf dus niet zo bleek te zijn.
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

Noem jij de bronnen ook maar even die zeggen dat er WEL wat geregeld is.
Oh, en WAT is er dan precies geregeld?

[ Bericht 4% gewijzigd door spijkerbroek op 25-08-2012 17:12:24 ]
pi_115994479
Vertel mij eens waar ik met mijn beweringen er naast zat? Dat ik niet al mijn bronnen met naam en toenaam kan noemen is een zaak van privacy. Als ik bronnen vermeld heb dan heb ik wel altijd vermeld uit welke hoek de informatie komt en hoe hoog ik de betrouwbaarheid hiervan inschat.

Dat er niets geregeld zou zijn wordt alleen al weerlegt door het feit dat Guppy nu de officiele maritime vlag van NZ voert (voor St. Maarten de gewone, nationale vlag) en dat er duidelijk voor een oplossing voor Kiwi de scheepskat is gezorgt.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 17:13:07 #287
37150 livelink
pi_115994494
Kom op! De media in Texas als uitermate betrouwbare bron noemen. Tot nog toe heb jij niet bewezen het bij het juiste eind gehad te hebben, Svetan.
Ik noem een verheerlijking van een Lyall Mercer, een miljoenenopbrengende film en boek (die er nog steeds niet zijn).

Hammondorgel wint het wat mij betreft als het gaat om betere geinformeerdheid. Maar ik laat me rustig overtuigen van het tegendeel. En anders wacht ik het wel af, net als de vorige keer.
pi_115994636
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 17:00 schreef svetan het volgende:
@Hammondorgel

I am not at liberty to reveal my source (yes, I could tell you much more about Bruno).
pi_115994686
@livelink

Je verdraait weer de feiten!!!! Ik heb de media in texas als "bron" genoemd en nergens als "uitermate betrouwbare".

Film en boek: Zie voorgaande posts en ook Mercer is, in het werelddeel waar Laura nu weer is, niet geheel uit beeld.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 17:20:56 #290
37150 livelink
pi_115994727
Is goed, Svetan. Ik wacht het gewoon rustig af en laat jou verder met rust met je theorieen.
pi_115994926
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 17:19 schreef svetan het volgende:
@livelink

... en ook Mercer is, in het werelddeel waar Laura nu weer is, niet geheel uit beeld.
Since Mercer gave Laura a kick in the a** on the day before her arrival in St. Maarten (see Laura Dekker #53 We zijn er bijna..) I cannot imagine that Laura will ever again accept him as a manager/publicist or whatever.
pi_115994992
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 17:12 schreef svetan het volgende:
Vertel mij eens waar ik met mijn beweringen er naast zat?
Het gigantische mediacircus dat er zou zijn in Sint Maarten, bijvoorbeeld.
Honderd toeristen en 10 journalisten is nou niet bepaald een mediacircus.

Je wil je bronnen niet noemen vanwege privacy? LOL
Het is niet alsof het staatsgeheimen zijn.

Nogmaals: WAT is er geregeld voor Laura?
pi_115995080
Als jullie nu toch willen speculeren op dun ijs: Ik heb uit de zeilwereld de vraag gekregen of ik wist of de boot van Dick Dekker idd in het voorjaar zeewaardig is en hoeveel betalende gasten/meewerkende gasten hij kan meenemen naar de Caribic en verder.
pi_115995131
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 17:34 schreef svetan het volgende:
Als jullie nu toch willen speculeren op dun ijs: Ik heb uit de zeilwereld de vraag gekregen of ik wist of de boot van Dick Dekker idd in het voorjaar zeewaardig is en hoeveel betalende gasten/meewerkende gasten hij kan meenemen naar de Caribic en verder.
Waarom heeft men dat specifiek aan jou gevraagd?
pi_115995212
@spijkerbroek
Omdat men veronderstelde dat ik meer informatie uit nederland heb. Maar deze vraag heeft mij wel verbaasd en ook ik zit nu te speculeren hoe dit gerucht in de wereld speelt.
pi_115995241
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 17:38 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
Omdat men veronderstelde dat ik meer informatie uit nederland heb. Maar deze vraag heeft mij wel verbaasd en ook ik zit nu te speculeren hoe dit gerucht in de wereld speelt.
Ah, je duitse zeilvereniging dus.
Ik dacht dat je met "zeilwereld" de mondiale zeilwereld bedoelde, en niet een lokaal clubje.
pi_115995305
Nee, dit keer niet de duitse zeilvereniging maar bij een bootverhuurder in Corpus Christy/ USA.
pi_115995318
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 17:42 schreef svetan het volgende:
Nee, dit keer niet de duitse zeilvereniging maar bij een bootverhuurder in Corpus Christy/ USA.
Ook een lokaal clubje dus.
pi_115995329
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 17:34 schreef svetan het volgende:
Dat zal zeker nog zo'n twee jaren duren.
pi_115995355
@spijkerbroek

Lokaal als je het scheveningse kurhaus wilt vergelijken met Las Vegas :P
  † In Memoriam † zaterdag 25 augustus 2012 @ 17:46:30 #301
137949 Disana
pi_115995377
Daar gaan we weer: alles is beter in de VS.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')