Dat is mijn balkon nietquote:Op zondag 27 mei 2012 23:19 schreef Teslynd het volgende:
Kijk Outpost, die grasmat wat breder, zodat hij een stukje tegen het glaspaneel oploopt en je hebt een handige tochtwering.
Felie man!quote:Op maandag 28 mei 2012 11:50 schreef athlonkmf het volgende:
Vandaag officieel luizenvrij![]()
Maar wat moeten onze vriendjes nu gaan eten?
mooi kaasplankjequote:Op maandag 28 mei 2012 12:27 schreef kaasplankje het volgende:
Bij mij gaat 't ook wel aardig, mijn zaaigoed komt al op.
[ afbeelding ]
De bakken met Pelargonium groeien als gekken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De binnenkant behoeft nog wel wat aandacht, er moet nog een leuk bankje ofzo op. En wat potten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit bakje met verschillende plantjes had ik van mijn moeder gekregen. Ik dacht dat er gaten inzaten. Dus niet en nu is alles verzopen.
Ziet er goed uit, leuk gedaan ook met die dubbele rij bakken!quote:Op maandag 28 mei 2012 12:27 schreef kaasplankje het volgende:
Bij mij gaat 't ook wel aardig, mijn zaaigoed komt al op.
[ afbeelding ]
De bakken met Pelargonium groeien als gekken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De binnenkant behoeft nog wel wat aandacht, er moet nog een leuk bankje ofzo op. En wat potten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit bakje met verschillende plantjes had ik van mijn moeder gekregen. Ik dacht dat er gaten inzaten. Dus niet en nu is alles verzopen.
Jahoor, in Rotterdam. Tussen de bruggen op het eilandje.quote:Op maandag 28 mei 2012 13:26 schreef lady-wrb het volgende:
mooi kaasplankje
mag ik vragen waar je woont?
Dank, die dubbele rij trouwens afgekeken in Oostenrijk & Zwitserland.quote:Op maandag 28 mei 2012 14:38 schreef Outpost76 het volgende:
Ziet er goed uit, leuk gedaan ook met die dubbele rij bakken!![]()
Oh en je staat in de OP nu.
Dat is mijn balkon nietquote:Op maandag 28 mei 2012 11:26 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
[quote]Op zondag 27 mei 2012 23:19 schreef Teslynd het volgende:
Kijk Outpost, die grasmat wat breder, zodat hij een stukje tegen het glaspaneel oploopt en je hebt een handige tochtwering.
Je kan toch vaste schaduwplaatsen creëren? Tafeltje, grote of dichte planten ervoor, zeildoek ervoor hangen, stoelparasollen, bij lage planten kan je er een wasrekje overheen doen en daar een dichte of transparante lap over leggen - net hoe heet de zon schijnt.quote:Op maandag 28 mei 2012 17:18 schreef Sulley02 het volgende:
Wow, wat is het topic ineens hard gegaan, en wat een mooie balkons in de OP!
Hier hebben de planten het best wel zwaar met het weer. De tomatenplanten hangen er iedere avond bij alsof ze het niet hebben gered maar doen het gelukkig nog goed. Ik ben dus maar continu de boel aan het verslepen zodat het in de (weinige) schaduw van de parasol kan staan. Soms is het zo vervelend om een balkon op het zuiden te hebben![]()
Die plantjes in die bak zijn btw al verrot. De inhoud kan zo in de container. Ik was vandaag nog even bij Blokker en daar hebben ze een bankje van hardhout voor 80.- Euro. Het zit niet superlekker maar veel groter past niet aangezien ons balkon niet zo breed is. Ik heb nog wel een paar bistro stoeltjes. Als ik daar nu een tafeltje bijhaal hebben we ook een zitje.quote:Op maandag 28 mei 2012 19:06 schreef Teslynd het volgende:
Nee, dat broddelwerk blijft. Ik loop altijd makkelijk vast op die onleesbare letterreeksen waar codes doorheen staan.
Ik vind mijn bistrosetje leuk maar dit weekend kwam ik er toch wel achter dat het niet echt fantastisch zit. Ik mis een lekkere luie hangstoel... Dus die wil ik ook ooit nogquote:Op maandag 28 mei 2012 19:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die plantjes in die bak zijn btw al verrot. De inhoud kan zo in de container. Ik was vandaag nog even bij Blokker en daar hebben ze een bankje van hardhout voor 80.- Euro. Het zit niet superlekker maar veel groter past niet aangezien ons balkon niet zo breed is. Ik heb nog wel een paar bistro stoeltjes. Als ik daar nu een tafeltje bijhaal hebben we ook een zitje.
Dilemma:
1.) Bankje (80.-)
2.) Bistro setje, stoelen heb ik al en tafel (30.-)
Ik neig naar optie 2.
Klopt, ik zou ook wel een luie hangstoel willen, of zo'n lounge bank die je bij de bouwmarkt ziet. maar die zijn te groot en te duur ook.quote:Op maandag 28 mei 2012 19:15 schreef douche-eendje het volgende:
Ik vind mijn bistrosetje leuk maar dit weekend kwam ik er toch wel achter dat het niet echt fantastisch zit. Ik mis een lekkere luie hangstoel... Dus die wil ik ook ooit nog
Ik heb 6 cm voor het einde van mn balkon een verhoging van 1 a 2 cm (dit verschilt ivm de afwatering) gevolgd door een stuk beton van 3 cm, een gat (kier) van 1 cm en dan 2 cm ijzer tot aan t glas... Door die 1 a 2 cm verhoging zal het laatste stuk altijd omhoog blijven staan. Imo geen optie dus aangezien ik t niet mag vastmaken aan mn balkon.quote:Op maandag 28 mei 2012 18:57 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Dan maar opnieuw proberen:
Kijk Outpost, die grasmat van K-man wat breder, zodat hij een stukje tegen het glaspaneel oploopt en je hebt een handige tochtwering.
Aan de andere lange kant mag hij best korter, tot onder de bloempotten/bakken, als het alleen om de tochtwering is.
Niet in de vuilbak gooien maar recyclen! Gewoon bewaren tot je bakken hebt voor de rest van je balkon en dan de grond en dode plant verwerken in de grond van die pot.quote:Op maandag 28 mei 2012 19:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die plantjes in die bak zijn btw al verrot. De inhoud kan zo in de container. Ik was vandaag nog even bij Blokker en daar hebben ze een bankje van hardhout voor 80.- Euro. Het zit niet superlekker maar veel groter past niet aangezien ons balkon niet zo breed is. Ik heb nog wel een paar bistro stoeltjes. Als ik daar nu een tafeltje bijhaal hebben we ook een zitje.
Dilemma:
1.) Bankje (80.-)
2.) Bistro setje, stoelen heb ik al en tafel (30.-)
Ik neig naar optie 2.
Je drukt op de quote knop en dan? Je begint met typen na de [ / quote ] en er gaat niets mis. Als je dan klaar bent met je reactie druk je op invoeren of je quote een ander. Zorg bij dat laatste wel dat de cursor na jou laatste woord staat dan kan er niets fout gaan.quote:Op maandag 28 mei 2012 19:06 schreef Teslynd het volgende:
Nee, dat broddelwerk blijft. Ik loop altijd makkelijk vast op die onleesbare letterreeksen waar codes doorheen staan.
Je weet niet hoe vaak er fout geklikt kan worden door dyslecten. En ik zit nu weer met afgrijzen naar het bovenste gedeelte van de quote te kijken, waar een reeks van geneste codes met wat info tussenin staat.quote:Op maandag 28 mei 2012 22:39 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Je drukt op de quote knop en dan? Je begint met typen na de [ / quote ] en er gaat niets mis. Als je dan klaar bent met je reactie druk je op invoeren of je quote een ander. Zorg bij dat laatste wel dat de cursor na jou laatste woord staat dan kan er niets fout gaan.![]()
Ik ben zelf ook lesdictiesch.quote:Op maandag 28 mei 2012 22:59 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Je weet niet hoe vaak er fout geklikt kan worden door dyslecten. En ik zit nu weer met afgrijzen naar het bovenste gedeelte van de quote te kijken, waar een reeks van geneste codes met wat info tussenin staat.
Eh, ik heb helemaal geen last van tocht?quote:Op maandag 28 mei 2012 18:57 schreef Teslynd het volgende:
Kijk Outpost, die grasmat van K-man wat breder, zodat hij een stukje tegen het glaspaneel oploopt en je hebt een handige tochtwering.
Ik ben gelukkig over iets meer dan een maand jarigquote:Op maandag 28 mei 2012 20:24 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Klopt, ik zou ook wel een luie hangstoel willen, of zo'n lounge bank die je bij de bouwmarkt ziet. maar die zijn te groot en te duur ook.
Beetje een late reactie, maar bedankt! Een zeiltje er voor hangen is misschien wel een ideequote:Op maandag 28 mei 2012 19:01 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Je kan toch vaste schaduwplaatsen creëren? Tafeltje, grote of dichte planten ervoor, zeildoek ervoor hangen, stoelparasollen, bij lage planten kan je er een wasrekje overheen doen en daar een dichte of transparante lap over leggen - net hoe heet de zon schijnt.
En nu wil ik dus ook zo een Lieveheersbeestkastje hebben.quote:De meeste gevreesde natuurlijke vijand van de bladluis is het lieveheersbeestje. De larven van een lieveheersbeestje eet gedurende zijn ontwikkeling tot aan het verpoppingsstadium ± 400 bladluizen. Een volwassen lieveheersbeestje kan tijdens haar verdere leven nog eens ruim 5000 bladluizen verorberen.
Ik wist niet eens dat gaas vliegen en bv oorwurmen, luizen en ander gespuis aten...quote:Op zaterdag 2 juni 2012 01:08 schreef athlonkmf het volgende:
Ik heb ook gaasvliegen gespot. Samen met de lieveheersbeestjeslarven hebben ze alle luizen opgepeuzeld. Geen enkele luis meer te vinden. Wel een hoop witte luizenkarkassen. Steekt nogal af op de zwarte aarde :p
Leuk plan!quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:44 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat gaas vliegen en bv oorwurmen luizen en ander gespuis aten...
Ik kan redelijk timmeren dus denk dat ik zelf maar zo een hokje maak. Hout ed zat en ik kan weer een leuk middagje knutselen.Maak m denk meteen van hardhout dan hoef ik m niet te verven.
Hier heb ik mijn kastjes besteldquote:Op vrijdag 1 juni 2012 22:43 schreef Outpost76 het volgende:
Om even terug te komen op t luizen en lieveheersbeestjes gebeuren. Ik lees dit net :
[..]
En nu wil ik dus ook zo een Lieveheersbeestkastje hebben.Of een kastje voor Lieveheersbeestjes, gaasvliegen en evt solitaire bijen.
Oh en dit :
http://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=673
en
http://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=686
Edit :
Potver die Belgen hebben veel leuk spul op hun site!
Deze wil ik ook wel kopen.
http://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=174
Hoe houd je dat mos dan levend?quote:Op zondag 3 juni 2012 00:33 schreef athlonkmf het volgende:
inderdaad, volgens mij zijn insectenhuisjes eigenlijk een verzameling holle buisjes en niet zo zeer een vogelhuisjeachtig ding met 1 ingang en een grote ruimte. Dus eigenlijk is het meer een hotel/flat voor insecten.
Ik heb mos in al mijn bakken, dus ik denk dat dat wel goed genoeg is voor de insecten.
Is gewoon opgedroogde mos na een tijdje. Wel veel takjes en ander materiaal, dus genoeg isolatie en kiertjes om in te wonen.quote:Op zondag 3 juni 2012 08:50 schreef zaailand het volgende:
[..]
Hoe houd je dat mos dan levend?
Ik heb zelf rolletjes golfkarton in mijn huisjes.
Zou je die eigenlijk elk jaar moeten vervangen?
Ga ik proberen maar eerst mos zoeken en vindenquote:Op zondag 3 juni 2012 10:22 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Is gewoon opgedroogde mos na een tijdje. Wel veel takjes en ander materiaal, dus genoeg isolatie en kiertjes om in te wonen.
Voorbeelden zat op die site waar jij je huisje hebt besteld. Ik maak denk ik diverse grote qua gaten.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 23:19 schreef zaailand het volgende:
[..]
Leuk plan!
Je moet er wel om denken dat je de gaatjes waar de insecten door naar binnen moeten niet te groot maakt. Anders kunnen er andere dieren inkomen die je gasten mogelijk ook opeten. Ook moet je voorkomen dat het teveel kan inregenen.
Handig dat je zo handig bent! Ik zou alleen geen bijen/wespennest in m'n bank willen hebben. Ben benieuwed naar het resultaat!quote:Op zondag 3 juni 2012 14:22 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Voorbeelden zat op die site waar jij je huisje hebt besteld. Ik maak denk ik diverse grote qua gaten.
Ik ga binnen kort een bankje timmeren en daar kan ik evt ook op diverse plaatsen nog gaatjes in boren.
Iets als dit:
[ afbeelding ]
Maar dan dicht, op pootjes (ivm afwatering) met opklapbare zitting voor de opslag van potjes ed. Deze leuningen vind ik niets en ik ga ander hout gebruiken.[/sub]
Hier moet ie komen.
[ afbeelding ]
Dat muurtje is 96 cm breed dus een klein stukje daar en dan over de volle lengte tot aan het glaswerk. (2 meter 40 ongeveer) Aan het einde wil ik dan zo een leuning\bloembak maken als op de bovenste foto.
Door dat muurtje zit ik daar heerlijk uit de wind en aangezien de zon rechts mn balkon (rond 15.00) op komt tot ie onder gaat, kan ik heerlijk bakken daar.
Bijen nest zou ik serieus niet erg vinden maar dat gebeurt niet snel. Wespen nest is simpel te voorkomen.quote:Op zondag 3 juni 2012 18:15 schreef zaailand het volgende:
[..]
Handig dat je zo handig bent! Ik zou alleen geen bijen/wespennest in m'n bank willen hebben. Ben benieuwed naar het resultaat!
Ik had vorig jaar een hommelnest op m'n balkon, best gezellig!quote:Op zondag 3 juni 2012 20:40 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Bijen nest zou ik serieus niet erg vinden maar dat gebeurt niet snel. Wespen nest is simpel te voorkomen.
Ik ook. ik moet helaas nog ff sparen en wachten tot ik m echt maken kan.
Oh dat zou ik helemaal verwelkomen!quote:Op zondag 3 juni 2012 20:55 schreef zaailand het volgende:
[..]
Ik had vorig jaar een hommelnest op m'n balkon, best gezellig!
Hoe voorkom je een wespennest dan?
Gewoon kopen in tuincentrum. Ik had 2 euro betaald voor een hele doos (ter grootte van een krat frisdrank)quote:Op zondag 3 juni 2012 12:15 schreef zaailand het volgende:
[..]
Ga ik proberen maar eerst mos zoeken en vinden
Hmm, hebben we het wel over dezelfde plant? Mijn cyclaam heb ik in ieder geval dit voorjaar gekocht als bloeiend plantje. Niet als bol. Er staat wel een hyacint naast, in dezelfde bak - die is uiteraard wel als bol gekocht.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 16:53 schreef Teslynd het volgende:
De mijne doen het niet zo goed meer, verdwijnen gewoon.
De eerste die ik had, waren nog op bladaarde en die hebben tot in de vorst gebloeid. De laatste was mijn eigen schuld dat ze het niet goed deden: bollen vergeten. Ze waren al in de zak uitgelopen toen ik er eindelijk aan dacht.
Goed idee!quote:Op maandag 4 juni 2012 10:01 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Gewoon kopen in tuincentrum. Ik had 2 euro betaald voor een hele doos (ter grootte van een krat frisdrank)
quote:Op maandag 4 juni 2012 11:17 schreef douche-eendje het volgende:
Mn ouders waren hier gisteren en die hebben zich staan verbazen over mijn groene vingers en de bloemenpracht op het balkon. Zit blijkbaar niet in de genen
Cyclamen zijn inderdaad geen bollen maar knollen en ik had ze bij Bakker als knollen besteld. Eigenlijk: gewoon besteld en knollen gekregen.quote:Op maandag 4 juni 2012 10:09 schreef k_man het volgende:
[..]
Hmm, hebben we het wel over dezelfde plant? Mijn cyclaam heb ik in ieder geval dit voorjaar gekocht als bloeiend plantje. Niet als bol. Er staat wel een hyacint naast, in dezelfde bak - die is uiteraard wel als bol gekocht.
Zo verpest je de tafel. Dat is toch vragen om houtrot?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:40 schreef Outpost76 het volgende:
Ik heb trouwens zitten denken over mn insecten huisje... Ik heb een werk tafeltje op mn balkon met een water vast werk blad er op. Het frame is van hout en ik denk dat ik in dat frame wat gaten ga boren en dan iets van een lade achtig iets vlak onder het werkblad fabriceren voor de overwintering. Daar kan dan stro en of golfkarton in zodat ze weg kunnen kruipen voor evt vijanden of op koude dagen. Het wordt dus geen huisje maar een hotel.![]()
Raar dan dat ze bij mn moeder vol in bloei staan.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:58 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Cyclamen zijn inderdaad geen bollen maar knollen en ik had ze bij Bakker als knollen besteld. Eigenlijk: gewoon besteld en knollen gekregen.
Misschien heb jij een omgekeerd opgekweekte cyclaam. Want ze zijn voor alleen blad in de zomer en pas bloeiend als de bomen kaal zijn. Het zijn 's zomers schaduwplanten.
Het zijn wat zelf aan elkaar gemaakte balken. Daar kunnen best wat gaten in. Gaat t rotten dan maak ik wel een nieuwe.quote:Zo verpest je de tafel. Dat is toch vragen om houtrot?
Waarom niet gewoon een bak eronder timmeren en daarin boren met binnen rolletjes of pijpjes voor de hommels?
Whehehehe ja dat herken ik wel. Al hebben mn ouders wel groene vingers is t toch een oerwoud, wnat ja dat is toch mooi!quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:51 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
De tuinen van mn ouders zijn een groot oerwoud
Hahaha ik ga mij niet aan hun 2 tuinen (zowel voor als achter) met onkruid wagen hoor, vreselijk. T enige waar mn vader wat aan doet is de vijver, want ja daar zitten de vissen in. Geloof dat dat ook het enige fatsoenlijk onderhouden stukje tuin is. Denk dat als ik ook iets te goed graaf in bepaalde stukken ik nog wat oude hamsterbotjes tegen ga komen ookquote:Op woensdag 6 juni 2012 20:30 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Whehehehe ja dat herken ik wel. Al hebben mn ouders wel groene vingers is t toch een oerwoud, wnat ja dat is toch mooi!Snoeien kunnen ze niet dus alles groeit alle kanten op.
Ik denk dat ik vrijdag maar her en der eens de schaar in zet.
Oh die wil je niet tegen komen idd.quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:50 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Hahaha ik ga mij niet aan hun 2 tuinen (zowel voor als achter) met onkruid wagen hoor, vreselijk. T enige waar mn vader wat aan doet is de vijver, want ja daar zitten de vissen in. Geloof dat dat ook het enige fatsoenlijk onderhouden stukje tuin is. Denk dat als ik ook iets te goed graaf in bepaalde stukken ik nog wat oude hamsterbotjes tegen ga komen ook
Alle onkruid eruit, dat is een meerjarenplan daarquote:Op woensdag 6 juni 2012 20:58 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Oh die wil je niet tegen komen idd.Verder is t vrij simpel hoor. Alle onkruid er uit. Zakjes met zaad kopen, in harken en klaar. Moet je eens zien hoe veel leuke bloemen ze dan krijgen. Ze hebben nog steeds een oerwoud maar nu met een bloemenzee.
Vooral als je zo van die zakjes gebruikt die ik in mn veldbloemen bak heb gestrooid.
Wat staat er dan en hoe groot is hun tuin?quote:Op woensdag 6 juni 2012 21:47 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Alle onkruid eruit, dat is een meerjarenplan daar
Haha, ze hebben een voortuin met oa een magnoliaboom, een stuk of 5 struiken en daartussen heel veel onkruid. Achtertuin iig ligusterhaag, boompje, klimop, klein struikspul, vijvertje + planten.... Achtertuin is zo'n 40 m2, voortuin 12m2 schat ik.quote:Op woensdag 6 juni 2012 21:54 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Wat staat er dan en hoe groot is hun tuin?
Das wel wat veel ja. Ik zeg huur een shovel.quote:Op donderdag 7 juni 2012 17:50 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Haha, ze hebben een voortuin met oa een magnoliaboom, een stuk of 5 struiken en daartussen heel veel onkruid. Achtertuin iig ligusterhaag, boompje, klimop, klein struikspul, vijvertje + planten.... Achtertuin is zo'n 40 m2, voortuin 12m2 schat ik.
Dat mogen ze zelf doen. Mam moet van de diëtist meer bewegen en gezonder eten ivm diabetes, ik zeg begin eens in de tuin. Die op de camping kunnen ze wel doen want daar zitten ze met mooi weerquote:Op donderdag 7 juni 2012 20:01 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Das wel wat veel ja. Ik zeg huur een shovel.
SPOILER: Lelijk houten frame van mn verpot tafel \ werkbankjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Men nemen 3 plankjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Schroeft ze aan elkaarOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Schroeft er 2 blokken onderOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Boort gaten in de houten blokken.Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: rondom en boort kleintjes er onder.Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geklemt tussen het frame.Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: In de kleine gaatjes sate stokjes geprikt om t landen makkelijker te maken.Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Deze gleuf aan de achterkant is inm dicht.Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Daar hangt ie dan. Droog en beschut.Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Groot gelijk ook. Ik maakte een geintje. Ik zeg tegen mn ouders ook vaak dat ik een shovel door hun tuin wil halen en dan kijken ze verontwaardigd van wat? Waarom? het is zo mooi!quote:Op donderdag 7 juni 2012 20:08 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Dat mogen ze zelf doen. Mam moet van de diëtist meer bewegen en gezonder eten ivm diabetes, ik zeg begin eens in de tuin. Die op de camping kunnen ze wel doen want daar zitten ze met mooi weer![]()
Woon al 5 jaar niet meer bij mn ouders, tuin = hun probleem nu![]()
![]()
quote:Op donderdag 7 juni 2012 20:17 schreef Outpost76 het volgende:
Vanmiddag mn insecten huisje in elkaar geschroefd. :SPOILER: Lelijk houten frame van mn verpot tafel \ werkbankjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Men nemen 3 plankjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Schroeft ze aan elkaarOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Schroeft er 2 blokken onderOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Boort gaten in de houten blokken.Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: rondom en boort kleintjes er onder.Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geklemt tussen het frame.Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: In de kleine gaatjes sate stokjes geprikt om t landen makkelijker te maken.Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Deze gleuf aan de achterkant is inm dicht.Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooi!SPOILER: Daar hangt ie dan. Droog en beschut.Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nu maar wachten op de eerste
gasten![]()
![]()
Die komen vanzelf (hoop ik)quote:Op donderdag 7 juni 2012 23:05 schreef zaailand het volgende:
[..]
Mooi!
En nu maar wachten op de eerste
gastenDat was ineens een ingeving.quote:![]()
![]()
Even een kijk eens hoe het groeit en bloeit-update; het is nu van dit:
Naar dit:
De petunia's hebben het wel zwaar gehad met alle wind afgelopen dagenen de kleine plantjes naast de lavendel en in de bovenste regenpijpbak doen het niet echt lekker meer. Maarja, de rest staat er prima bij.
![]()
Is t een optie om alle 3 de potjes aan je regenpijp wat omlaag te doen? Ik denk dat de bovenste te weinig licht krijgt.![]()
Dat valt op zich wel mee, het plantje wat daarin zit dat het slecht doet zit ook in de gewone balkonbakken en daar doen ze het ook gewoon niet goed in... De 2 petunia's die in de bovenste zitten doen het wel goed.quote:Op maandag 11 juni 2012 20:10 schreef Outpost76 het volgende:
Is t een optie om alle 3 de potjes aan je regenpijp wat omlaag te doen? Ik denk dat de bovenste te weinig licht krijgt.![]()
In de gewone balkon bakken krijgt ie ook veel meer licht.quote:Op maandag 11 juni 2012 22:31 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Dat valt op zich wel mee, het plantje wat daarin zit dat het slecht doet zit ook in de gewone balkonbakken en daar doen ze het ook gewoon niet goed in... De 2 petunia's die in de bovenste zitten doen het wel goed.Je bovenste hangt (lijkt me) echt te hoog. Als je m lager hangt gaan ze t beter doen.
Kijk de schaduw op je muur bij deze foto :
Minimaal zonlicht en bijna maximaal schaduw.
Wat is dat voor plantje links van je lavendel?![]()
Ik kijk morgenavond eens hoe het dan staat, deze foto is namelijk om half 9 's avonds gemaakt. Zowel in de hoogste pot (vandaar dat deze minder vol oogt) als in de balkonbakken naast lavendel zijn asters.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 22:31 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
In de gewone balkon bakken krijgt ie ook veel meer licht.Je bovenste hangt (lijkt me) echt te hoog. Als je m lager hangt gaan ze t beter doen.
Kijk de schaduw op je muur bij deze foto :
[ afbeelding ]
Minimaal zonlicht en bijna maximaal schaduw.
Wat is dat voor plantje links van je lavendel?
Heb alleen geen idee of ik ze momenteel zelf naar beneden ga krijgen, de hoogste hangt net iets te hoog om er zonder trapje bij te kunnen en mn enkel is nog niet stevig genoeg om even veilig op een trapje op t balkon te staan.![]()
Ik heb niks teruggelezen, maar is hier iemand bekend met bladluis op een druivenplant en vooral met wat je er tegen kunt doen?
Aan de bovenkant van het blad zie je allemaal bobbles en aan de onderkant zijn die bobbels gevuld met een soort wit wat-achtigspul. Is dat druifluis?
[ Bericht 38% gewijzigd door groofskendezoveelste op 13-06-2012 16:04:35 ]![]()
hier gaat het voornamelijk over balkonplanten.
maar is het zoiets?
en dit vond ik ook nog:o maar ik had ook dit topic nog gevonden: druivenbladeren onder de wrattenquote:Ziekten en ongedierte bij druiven
De meest voorkomende soorten ongedierte bij druiven zijn rode spint, schildluizen en meelwormen. Veel voorkomende ziekten zijn grijze schimmel, honingzwam, meeldauw en stengelrot.
[ Bericht 32% gewijzigd door lady-wrb op 13-06-2012 18:44:31 ]![]()
Hij heeft al antwoord in t moestuin topic zie ik net. Ik wilde hem daar naar doorverwijzen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 18:32 schreef lady-wrb het volgende:
maar is het zoiets?
en dit vond ik ook nog:
[..]![]()
![]()
Lijkt me niet verstandig idd. De zomer is nog lang dus als het pas over 2 weken kan oid komt t ook wel goed denk ik.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 23:00 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik kijk morgenavond eens hoe het dan staat, deze foto is namelijk om half 9 's avonds gemaakt. Zowel in de hoogste pot (vandaar dat deze minder vol oogt) als in de balkonbakken naast lavendel zijn asters.
Heb alleen geen idee of ik ze momenteel zelf naar beneden ga krijgen, de hoogste hangt net iets te hoog om er zonder trapje bij te kunnen en mn enkel is nog niet stevig genoeg om even veilig op een trapje op t balkon te staan.![]()
![]()
Over druiven gesproken, ik heb er eentje gekregen van een buur en nou weet ik dat druiven het over het algemeen niet fantastisch doen in potten dus maar gewoon een poging wagen....heb ik in ieder geval genoeg blad.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil![]()
kan je m niet in een speciekuip zetten? dat is lekker ruim.
ik heb hier ook een braam in een speciekuip. (maar dat is omdat ik m uit de tuin gespit had en het niet over mijn hart kon verkrijgen het ding in de kliko te stoppen, al had ik alles boven de grond eraf geknipt)
maar hij is gewoon weer bezig met uitlopen, dus als iemand nog een braam voor op het balkon wil![]()
![]()
Thanks!quote:Op woensdag 13 juni 2012 18:32 schreef lady-wrb het volgende:
maar is het zoiets?
en dit vond ik ook nog:
[..]
o maar ik had ook dit topic nog gevonden: druivenbladeren onder de wrattenIk ben er al mee aan de slag gegaan. Op hoop van zegen.
![]()
![]()
Ik ben een 'zij'.quote:Op woensdag 13 juni 2012 18:43 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Hij heeft al antwoord in t moestuin topic zie ik net. Ik wilde hem daar naar doorverwijzen.Maar ik had inderdaad geen idee waar ik moest zijn. In de slowchat tipten ze me dit topic en dat van de moestuin inderdaad.
![]()
Ik moet het ding nog kunnen verplaatsen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 19:33 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb hier ook een braam in een speciekuip. (maar dat is omdat ik m uit de tuin gespit had en het niet over mijn hart kon verkrijgen het ding in de kliko te stoppen, al had ik alles boven de grond eraf geknipt)
maar hij is gewoon weer bezig met uitlopen, dus als iemand nog een braam voor op het balkon wilGrote kans dat we dit jaar weer het buitenschilderwerk hier hebben en ik heb niet voor niets 6 jaar geleden al besloten dat grote bakken exit hier zijn...echt niet te tillen.
Helaas, kleinere bak zal moeten voldoen.
Optimist tot in de kist
Ow ja dat kon ik niet zien aangezien je nog een onzijdige butt plug hebt.quote:Op woensdag 13 juni 2012 20:33 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Ik ben een 'zij'.Maar ik had inderdaad geen idee waar ik moest zijn. In de slowchat tipten ze me dit topic en dat van de moestuin inderdaad.
![]()
Voor wijnplanten kan je hier ook terecht maar er zit imo meer kennis wat dat betreft in t moestuin topic. Hier is het toch meer trots zijn op het balkonnetje en minder planten kennis.Al komen sommige posters daar en hier.
![]()
![]()
Ligt er helemaal aan waar je woont.quote:Op woensdag 13 juni 2012 19:33 schreef lady-wrb het volgende:
maar hij is gewoon weer bezig met uitlopen, dus als iemand nog een braam voor op het balkon wil![]()
![]()
Outpost, ik heb mn bakken inmiddels wat naar beneden gehangen. Alleen worden de petunia's zo overdreven groot dat ik mij afvraag of ik binnenkort niet wat moet snoeien/verpotten want dit is wel heel erg veel aan het worden.
Mn tomatenplantje trekt ook lekker bij trouwens! Dat korte stokje is nog een van de 3 die erin zat toen ik hem kochten inmiddels hang het eerste cherrytomaatje-in wording er al weer aan en zit de plant vol bloemetjes.
[ Bericht 24% gewijzigd door douche-eendje op 16-06-2012 21:49:27 ]![]()
Nou ja, iig iets doen want ze donderen bijna uit de pottenquote:Op zaterdag 16 juni 2012 22:27 schreef Teslynd het volgende:
Petunia's snoeien?
Volgend jaar sufina's kopen, dat is de minipetunia.Maar dat komt ook door de wind van de afgelopen dagen, vinden ze niet zo fijn.
![]()
Ik zou ze niet verpotten maar wat snoeien. Zoeken of er oude stukken zijn die weg kunnen of gewoon een lading blad weg halen. Oh en hopen dat die bovenste het nu beter gaat doen.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 21:35 schreef douche-eendje het volgende:
Outpost, ik heb mn bakken inmiddels wat naar beneden gehangen. Alleen worden de petunia's zo overdreven groot dat ik mij afvraag of ik binnenkort niet wat moet snoeien/verpotten want dit is wel heel erg veel aan het worden.
Mn tomatenplantje trekt ook lekker bij trouwens! Dat korte stokje is nog een van de 3 die erin zat toen ik hem kochten inmiddels hang het eerste cherrytomaatje-in wording er al weer aan en zit de plant vol bloemetjes.
[ afbeelding ]
Kijk dat is leuk!Heeft ie meer dan 1 top nu? Zo ja zou ik alle andere weg halen en voor 1 top gaan. Dat is beter voor de plant en beter voor je tomaat productie.
Daarnaast kan je er van af onderaf flink wat blad afhalen dat stimuleert ook zn groei. Oh en geef m koffie en of koffie prut. Vind ie lekker.
![]()
![]()
Hier niet. Vol met bloemen en de eerste 3 tomaatjes al gespotquote:Op donderdag 21 juni 2012 02:55 schreef Teslynd het volgende:
Klaag klaag, de tomaten lijken wel stil te staan.![]()
![]()
Alles lijkt hier wel stil te staan... Paprika wil niet groeien, Tomaat wil niet groeien, Oost indische kers wil niet groeien, Hedera, Zonnebloemen, Basilicum, Oregano, bieslook, prei, selderij.... niks wil groeien... Ok het blijft groen maar groeien ho maar... Het enige wat t goed doet zijn mn gekochte planten, het metertje veldbloemen en mn boompjes...quote:Op donderdag 21 juni 2012 02:55 schreef Teslynd het volgende:
Klaag klaag, de tomaten lijken wel stil te staan.![]()
![]()
![]()
Die zijn leuk! Wat is het?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 23:36 schreef Outpost76 het volgende:
Boh deze doen t wel goed.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij mij gaan de tomatenplanten als een speerniet meer in de hoogte helaas, maar ik heb aan iedere plant veel bloemetjes en tomaatjes dus ik vind het wel best zo.
Verder doet de rest het hier prima. Op een lavendel op stam na. Had er 2 tegelijk gekocht, een doet het echt super en is mooi groen en wordt steeds voller. De ander is klein en is behoorlijk bruin maar staat wel in de bloei.. gek ding.
Moet nog steeds foto's maken maar het balkon is nog niet af dus dat komt nog wel.![]()
Dat is Gazania. Ik had er 3 gekocht. 1 gele, 1 oranje en 1 onbekende want er stond geen kaartje bij en bloeide nog niet. Dat is een mooie verassing geworden zeg!quote:Op zaterdag 23 juni 2012 08:37 schreef Sulley02 het volgende:
[..]
Die zijn leuk! Wat is het?
Bij mij gaan de tomatenplanten als een speerniet meer in de hoogte helaas, maar ik heb aan iedere plant veel bloemetjes en tomaatjes dus ik vind het wel best zo.
Verder doet de rest het hier prima. Op een lavendel op stam na. Had er 2 tegelijk gekocht, een doet het echt super en is mooi groen en wordt steeds voller. De ander is klein en is behoorlijk bruin maar staat wel in de bloei.. gek ding.
Moet nog steeds foto's maken maar het balkon is nog niet af dus dat komt nog wel.
Ze gaan savonds weer dicht en openen zich overdag.
Het zal wel aan t weer liggen dat bijna alles het hier niet zo goed doet. Ik zit op het noorden en aangezien het nog steeds niet echt zomer wil worden. Het is gewoon vaak koud op mn balkon en daar houden oa tomaat en paprika niet van. (Ok vandaag was het heerlijk weer maar ik weet niet hoe het op mn balkon was. Ben de hele dag niet thuis geweest.)
Work in progres is ook leuk om te volgen.![]()
![]()
Hoe lang duurt 1 dag bij jou?quote:Op zondag 24 juni 2012 00:07 schreef lady-wrb het volgende:
mijn aardbeien doen het leuk. zal er morgen eens een foto van maken![]()
Tevens Kick!![]()
Mn bovenste regenpijppot is deels gesneuveld door harde wind. Petunia's kapot gewaaidquote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:21 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Hoe lang duurt 1 dag bij jou?![]()
Tevens Kick!![]()
![]()
quote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:22 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Mn bovenste regenpijppot is deels gesneuveld door harde wind. Petunia's kapot gewaaidIk en mn goed bedoelde adviezen....
![]()
![]()
Nou ja, de andere 2 trekken de wind ook niet zo goed meer geloof ikquote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:26 schreef Outpost76 het volgende:
[..]Ik en mn goed bedoelde adviezen....
Ach, t bloeit nog leuk en ik ben nog een balkonbeginneling he
Heb wel gisteren de plantjes weer allemaal voorzien van wat mest en mn tomatenplant zit nu vol jonge tomaatjes en bloemetjes
En de woningbouw is zo te zien een paar blokken verderop nu weer verder gegaan met de renovatie, ik vermoed dat ik ergens eind dit jaar aan de beurt ben dus volgend jaar knap balkon![]()
Zitten zo'n 80 appartementen nog voor mij waarvan keuken, badkamer, wc, cvketel, enkelglas > dubbelglas en buitenboel (kozijnen schilderen+balkons opknappen) gedaan moet worden. En dan ook nog alle trappenhuizen, verlichting algemene ruimten e.d. per portiek![]()
Daar ben ik hier ook achter gekomen... Het lijkt dan ook wel meer te stormen \ hard te waaien dan andere zomers.... Heel veel planten die normaal weelderig groeien en bloeien doen t nu maar matigjes... Veel waait idd kapot.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:28 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Nou ja, de andere 2 trekken de wind ook niet zo goed meer geloof ikAch, t bloeit nog leuk en ik ben nog een balkonbeginneling he
Heb wel gisteren de plantjes weer allemaal voorzien van wat mest en mn tomatenplant zit nu vol jonge tomaatjes en bloemetjes
En de woningbouw is zo te zien een paar blokken verderop nu weer verder gegaan met de renovatie, ik vermoed dat ik ergens eind dit jaar aan de beurt ben dus volgend jaar knap balkon![]()
Zitten zo'n 80 appartementen nog voor mij waarvan keuken, badkamer, wc, cvketel, enkelglas > dubbelglas en buitenboel (kozijnen schilderen+balkons opknappen) gedaan moet worden. En dan ook nog alle trappenhuizen, verlichting algemene ruimten e.d. per portiek
Als je koffie drinkt (denkt t niet) geef t prut dan aan je tomaat. Vind ie lekkerOk t liefst vermengd met kalk maar dat moet je of kopen of heel veel eieren eten.
Ik hoop dat ze deze zomer nog niet aan jou balkon toe komen!Strakkies in de herfst lekker alles aan de kant zetten en dan mogen ze langs komen.
![]()
![]()
Morgenmiddag begin ik aan Project Balkon!
Dan moet het van een saai leeg balkon (met slechts 4 plantenbakken aan het hekwerk waar onkruid in staat, wat een armoe) een iets minder saai balkon met wat kleur enzo gaan worden.
Iemand een tip voor 'makkelijke' planten voor op het balkon, die niet direct het leven laten als ik ze een dagje (of twee...) vergeet water te geven? Die Gazania hierboven bv? Die vind ik mooi!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Hoe groot is je balkon? Is belangrijk ivm de planten. De 1 kan heel groot worden terwijl de ander klein blijft. Ik kan je wel planten aanraden maar als ze te groot worden heb je er niets aan op een klein balkon.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:50 schreef Greys het volgende:
Dan moet het van een saai leeg balkon (met slechts 4 plantenbakken aan het hekwerk waar onkruid in staat, wat een armoe) een iets minder saai balkon met wat kleur enzo gaan worden.
Iemand een tip voor 'makkelijke' planten voor op het balkon, die niet direct het leven laten als ik ze een dagje (of twee...) vergeet water te geven? Die Gazania hierboven bv? Die vind ik mooi!![]()
![]()
Ik heb 1jarig spul in bakken: Spaanse Margriet, vlijtig liesje. En een fuchsia op stam.
Aardbeienplantje waar er 1 aardbei aan hangt. Wat paprika plantjes Die maar niet de hoogte in willen. Zal dit weekend foto's maken.Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go![]()
Er zit bij jou in de buurt een Overvecht Tuincentrum toch?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:50 schreef Greys het volgende:
Iemand een tip voor 'makkelijke' planten voor op het balkon, die niet direct het leven laten als ik ze een dagje (of twee...) vergeet water te geven? Die Gazania hierboven bv? Die vind ik mooi!
Die hebben vast wel mooie dingen.![]()
Wat ik wel gedacht had....ze komen hier de buitenboel schilderen dit jaar....sterker nog ze zijn al bezig met de voorkant(even een briefje dat we gaan beginnen...oh sorry, we zijn al bezig). Betekent straks weer gaas loshalen van het balkon en planten weghalen....BAH
.
Optimist tot in de kist
o oeps, hij staat op mijn feestboekquote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:21 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Hoe lang duurt 1 dag bij jou?![]()
Tevens Kick!
zal hem eens hierheen slepen![]()
Breedte van het huis (euh, meter of eh... weet ik niet, ga straks even meten!) en normale diepte denk ik. Er staat nu alleen zo'n klein tafeltje met 2 stoeltjes, voor de sier, in een hoekje. Want het is zo'n balkon waar we nooit zitten omdat het aan de voorkant van het huis is en we gewoon een tuin hebben. Maar het is een stuk leuker gezicht van de straatkant als dat balkon er gezellig uit zietquote:Op zaterdag 30 juni 2012 01:07 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Hoe groot is je balkon? Is belangrijk ivm de planten. De 1 kan heel groot worden terwijl de ander klein blijft. Ik kan je wel planten aanraden maar als ze te groot worden heb je er niets aan op een klein balkon.Ja hier heel vlakbij zit Overvecht Bleiswijk, daar ga ik even kijken vanmiddag!quote:Op zaterdag 30 juni 2012 09:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Er zit bij jou in de buurt een Overvecht Tuincentrum toch?
Die hebben vast wel mooie dingen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Die hebben t idd goed naar hun zin!quote:Lekker hoor!
Je zou 2 grote bakken kunnen neer zetten 1 links en 1 rechts met een gouden of blauwe regen en die dan langs het hekwerk geleiden. Dat staat (lijkt me) erg gaaf als men je balkon ziet van de straatkant.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 10:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Breedte van het huis (euh, meter of eh... weet ik niet, ga straks even meten!) en normale diepte denk ik. Er staat nu alleen zo'n klein tafeltje met 2 stoeltjes, voor de sier, in een hoekje. Want het is zo'n balkon waar we nooit zitten omdat het aan de voorkant van het huis is en we gewoon een tuin hebben. Maar het is een stuk leuker gezicht van de straatkant als dat balkon er gezellig uit ziet
[..]
Ja hier heel vlakbij zit Overvecht Bleiswijk, daar ga ik even kijken vanmiddag!Al kan je ook kiezen voor andere klimbloeiers natuurlijk. Verder evt wat struiken in een grote pot. Zoals de jasmijn en of sering. Die hebben een hele mooie bloesem en hebben zo nu en dan wat water nodig als t zulk weer is als de afgelopen 3 dagen. Verder vangen ze als t regent vaak wel genoeg.
Oh en die bakken aan je hek gewoon ieder jaar vol proppen met wat hang bloeiers.
[ Bericht 0% gewijzigd door Outpost76 op 01-07-2012 11:35:17 (Edit : Gouden regen blijkt geen klimmer te zijn :P) ]![]()
Blauwe regen in een pot zou ik niet zo snel doen, dat gaat volgens mij niet zo snel bloeien. Dat doen ze zowiezo pas na 5 jaar. Mijn oude buur had een Wisteria die was opgekweekt als boom op stam voor in een kuip. Die deed ´t wel goed maar was bijna een meter breed en stond in een hele grote kuip.
Een Gouden regen is een boom, en geen klimplant.![]()
![]()
Waarom niet?quote:Op zaterdag 30 juni 2012 23:42 schreef Teslynd het volgende:
Blauwe regen is een woekerplant. Doet die het wel in een pot?Nouja t ging om t idee van een bloeiklimmer. Ze kan ook een winde nemen maar dat vind ik onkruid en niet mooi. Ook bloeit die niet zo uitbundig als een blauwe regen.quote:Op zondag 1 juli 2012 08:41 schreef kaasplankje het volgende:
Blauwe regen in een pot zou ik niet zo snel doen, dat gaat volgens mij niet zo snel bloeien. Dat doen ze zowiezo pas na 5 jaar. Mijn oude buur had een Wisteria die was opgekweekt als boom op stam voor in een kuip. Die deed ´t wel goed maar was bijna een meter breed en stond in een hele grote kuip.
Een Gouden regen is een boom, en geen klimplant.
[ afbeelding ]
@ gouden regen : OhDas niet zo handig als klimmer dan idd. My bad.
![]()
![]()
![]()
Aah bummer, ik heb dus volgens mij luis ofzo in mijn lavendel zitten. Ze beginnen nu beiden hartstikke bruin te worden en de bladeren zitten volquote:Op zaterdag 23 juni 2012 08:37 schreef Sulley02 het volgende:
[..]
Verder doet de rest het hier prima. Op een lavendel op stam na. Had er 2 tegelijk gekocht, een doet het echt super en is mooi groen en wordt steeds voller. De ander is klein en is behoorlijk bruin maar staat wel in de bloei.. gek ding.Iemand nog een goede tip om de boel op een natuurlijke manier te bestrijden? Ik heb ook aardbeien, tomaat en citroen staan die ik wil eten.
![]()
Een natuurlijke manier zouden lieveheersbeestjes zijn.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:33 schreef Sulley02 het volgende:
[..]
Aah bummer, ik heb dus volgens mij luis ofzo in mijn lavendel zitten. Ze beginnen nu beiden hartstikke bruin te worden en de bladeren zitten volIemand nog een goede tip om de boel op een natuurlijke manier te bestrijden? Ik heb ook aardbeien, tomaat en citroen staan die ik wil eten.
Bij ons staat 't er ook niet al te best bij. Zelfs m'n Atropurpureum lijkt het opgegeven te hebben.
Je raekt an de dinge geweun.![]()
Een goeie manier is elke dag kijken (vooral naar de toppen) en de eerste "witte draadjes" weg te wrijven. Dat zijn de larven. De volgende fase herken je direct als luis en dat wordt ritsen en pletten. Het befaamde spuitmengsel water- afwasmiddel-spiritus werkt niet bij mij. Het Franse middel spuitmengsel water en olie ook niet. Soms spuit ik met een verdelgingsmiddel van Ecostyle, dat is bij plotselinge explosies en is de gelijk de laatste stap. Werkt het niet, dan weg met de plant.
De tomaten zijn eindelijk voorzichtig verder gaan groeien/bloeien en de zonnebloemen bleken een ruk gegroeid te zijn.
Na de eerste vier aardbeien is het wachten op de tweede lichting.![]()
Meestal hebben dat soort planten meer ruimte nodig dan dat je ze kan geven in pot en in pot blijven het altijd dan zieltogende planten. Hier uiteindelijk alle planten in pot, lege potten, dode planten weggekieperd/opgeruimd. Nu bezig met de laatste opgedroogde wierresten weg aan het krabben (ik zit op driekwart en toen gaven mijn armen het opquote:Op zondag 1 juli 2012 11:34 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Waarom niet?
[..]
Nouja t ging om t idee van een bloeiklimmer. Ze kan ook een winde nemen maar dat vind ik onkruid en niet mooi. Ook bloeit die niet zo uitbundig als een blauwe regen.
@ gouden regen : OhDas niet zo handig als klimmer dan idd. My bad.
![]()
) maar als ik zo de weersvoorspeliing hoor gaat het laatste kwart niet deze week worden want regen maar de armen willen echt even niet meer dus jammer.
![]()
Daarna weer even mijn grastapijtje stofzuigen(als het dus weer droog is) want er liggen weer flink wat grond/plantresten onder de potten en daarna(of daarvoor
) zullen de schilders wel komen....kan ik de hele boel oppakken en in de keuken neerzetten maar het allerergste....ik moet het gaas weer voor een groot deel losmaken en daarna weer vastzetten en dat is een rotklus.
Optimist tot in de kist
Bij de eerstvolgende schilderbeurt ben ik ook aan het slepen. Zag al gaatjes in de galerijvloer. Het gewone schilderwerk was vorig jaar. Dus een paar jaar respijt.![]()
Als ze straks aan de voorkant klaar zijn kan ik de boel gedeeltelijk die kan op slepen, had er al rekening mee gehouden dit jaar want 6 jaar geleden was het een drama met die immens grote potten dus ik ben op wat kleinere exemplaren overgestapt.
Optimist tot in de kist
Tja dan gewoon de standaard perkplantjes in een pot aan je balkon hek.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:38 schreef trovey het volgende:
[..]
Meestal hebben dat soort planten meer ruimte nodig dan dat je ze kan geven in pot en in pot blijven het altijd dan zieltogende planten. Hier uiteindelijk alle planten in pot, lege potten, dode planten weggekieperd/opgeruimd. Nu bezig met de laatste opgedroogde wierresten weg aan het krabben (ik zit op driekwart en toen gaven mijn armen het op) maar als ik zo de weersvoorspeliing hoor gaat het laatste kwart niet deze week worden want regen maar de armen willen echt even niet meer dus jammer.
![]()
Daarna weer even mijn grastapijtje stofzuigen(als het dus weer droog is) want er liggen weer flink wat grond/plantresten onder de potten en daarna(of daarvoor
) zullen de schilders wel komen....kan ik de hele boel oppakken en in de keuken neerzetten maar het allerergste....ik moet het gaas weer voor een groot deel losmaken en daarna weer vastzetten en dat is een rotklus.
![]()
Of deze :
Balkonplanten
Vlijtig liesje - Gedijt goed in de schaduw en is in vele kleuren verkrijgbaar.
Tabaksplant - Je moet houden van de lichte nicotinegeur. Maar de plant doet het goed in de schaduw en is in veel kleuren verkijgbaar.
Lobelia - Bloeit uitbundig in vele kleuren blauw en paars.
Fuchsia - Heeft weinig zon nodig en is ook op stam verkrijgbaar.
Klimop en Haagbeuk - Dit zijn klimplanten die het goed doen op het balkon en tegen het hekwerk tot een mooie groene haag uitgroeien.
Geranium - Bloeit bijna de hele zomer erg vergt weinig onderhoud.
Bron![]()
2 weken drukte in huis icm verzengende hitte en bijbehorend zon, en 90% van mijn balkonplanten zijn dood/uitgedroogd/overwoekerd.... zelfs rotsplanten...![]()
Suggesties:quote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:50 schreef Greys het volgende:
Je kunt uit een willekeurige berm wat veldbloemen meenemen. Met kluit en al. Maakt niet uit wat het is, zolang je het maar mooi vindt. Die zijn beresterk en afwisselend bovendien.
Voor volgend voorjaar kun je eventueel een wilde-bloemenmengsel kopen, bij het tuincentrum. Inzaaien en af en toe water geven, wordt enorm mooi en vraagt ook weinig onderhoud.
Tot slot kun je binnenkort alweer overal heideplantjes kopen. Zijn zeer onderhoudsarm en zo goed als ongevoelig voor ziektes en klotebeestjes als bladluizen. Wel in redelijk zure grond zetten en elke lente na IJsheiligen even bijsnoeien. Dan blijven ze mooi en krijg je geen verhoute, dorre stelen.Stop the world, I want to get out.![]()
Ok, mijn balkon begint een beetje uit de hand te lopen. Maar ik vind het zo lekker om buiten met de plantjes bezig te zijn, water te geven en een beetje naar buiten te staren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben nu op zoek naar iets van een kastje waar ik de losse potjes e.d. op kan zetten zodat het wat minder vol oogt. Maar dat heeft geen haast...Net even bij de net opgeknapte balkons gaan gluren een paar blokken verderop en dat ziet er wel tof uit, alleen jammer dat een deel van het houtwerk oranje
gaat worden. Maar wel grijs hekje, "vloer" weer goed wit etc.
![]()
Eerst had ik planken op tegels die toen schoorsteentegels heetten (bedoeld om barbecue-schoorstenen van te stapelen, weet niet hoe Google het noemt; je zag ze ook op hun zijkant als lage gemetselde muurtjes). Kreeg een paar jaar geleden te horen, dat ze te zwaar zijn voor op balkon. Heb nu wat goedkope krukjes gekocht bij Ikea (model Marius) en daar tuinplanken overheen gelegd. 't Is ook handig voor je rug als het hoger staat. En dan kan je er nog op de grond een paar potten voor zetten, zodat het echt uit de hand gaat lopen.![]()
Ik doe eens in de 2 a 3 weken een rondje kringloop en hoop zo vanzelf het geschikte kastje/krukje/watdanook te vinden. En heb ik eind dit jaar nog niks dan ga ik eens kijken bij een tuincentrum of de ikea idd
De nieuwe hemnes badkamerstellingkast en bank lijken ook nog wel geschikt hiervoor...![]()
O, daar valt me wat in: http://www.ikea.com/nl/nl(...)ments/outdoor/21958/hbd = 140x60x20 = ¤ 8,99 verzinkt staal
Volgens de site kan hij buiten staan, dus het kan op je overdekte balkon. Moet wel vastgezet worden.
Als je dit tegen het zijmuurtje zet, heb je binnen meer plezier van je balkonplanten. Wat op de grond staat, kan je immers niet zien als je binnen zit.![]()
Deze is formeel voor in de tuin. Is wel duurder: Läckö-serie![]()
![]()
![]()
LÄCKÖ Stellingkast IKEA De materialen in dit tuinmeubel zijn onderhoudsvrij. Eenvoudig schoon te houden; afnemen met een vochtig doekje.
LÄCKÖ
Stellingkast
¤ 49.95
Afmeting gemonteerd product
Breedte: 61 cm
Diepte: 32 cm
Hoogte: 160 cm
Zelf monteren
(tafeltje 30 piek en armleuningstoel 30, fauteuil 70)![]()
Het binnen/buiten-effect is niet belangrijk, het balkon op de foto's zit aan mn rommel/logeer/hobbykamer en kan het vanaf de woonkamer toch niet zien, helaasquote:Op zondag 15 juli 2012 22:56 schreef Teslynd het volgende:
O, daar valt me wat in: http://www.ikea.com/nl/nl(...)ments/outdoor/21958/hbd = 140x60x20 = ¤ 8,99 verzinkt staal
Volgens de site kan hij buiten staan, dus het kan op je overdekte balkon. Moet wel vastgezet worden.
Als je dit tegen het zijmuurtje zet, heb je binnen meer plezier van je balkonplanten. Wat op de grond staat, kan je immers niet zien als je binnen zit.. Alleen is het vastzetten in de muur niet zo'n goed idee, dus ga nog even verder zoeken. Maar ik hou hem in mn hoofd
![]()
![]()
Kom ik woensdag toch 2 leuke banken van 1.80 lang tegen op mn werk.Gekocht en vandaag heeft mn pa ze gebracht. Ik wilde zelf een bank maken maar deze 2 koste me ¤ 50,- en vervolgens hebben mn ouders het als verjaardag's kado gegeven. Leuk kado!
Ben er helemaal blij mee.
[ Bericht 4% gewijzigd door Outpost76 op 19-07-2012 20:21:19 ]![]()
Hier was het hele balkon leeg voor de buitenschilders.....gaat het niet door....houtrot in sommige delen en de woningbouw moet dat eerst herstellen en de woningbouwvereniging kennende duurt dat wel een tijdje.Helft van de planten staat nu weer op de plek, de rest moet nog maar ven geen zin meer in.
Optimist tot in de kist
Leuk.quote:Op donderdag 19 juli 2012 20:09 schreef Outpost76 het volgende:
Kom ik woensdag toch 2 leuke banken van 1.80 lang tegen op mn werk.Gekocht en vandaag heeft mn pa ze gebracht. Ik wilde zelf een bank maken maar deze 2 koste me ¤ 50,- en vervolgens hebben mn ouders het als verjaardag's kado gegeven. Leuk kado!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Optimist tot in de kist
Goffer... Konden ze dat niet ff eerder komen bekijken....quote:Op donderdag 19 juli 2012 21:18 schreef trovey het volgende:
Hier was het hele balkon leeg voor de buitenschilders.....gaat het niet door....houtrot in sommige delen en de woningbouw moet dat eerst herstellen en de woningbouwvereniging kennende duurt dat wel een tijdje.Helft van de planten staat nu weer op de plek, de rest moet nog maar ven geen zin meer in.
![]()
![]()
![]()
Nee, vaste werkwijze hier. Ze hebben er ook 3 zomerseizoenen over gedaan om de lekkage op het balkon richting benedenbuur op te lossen terwijl ik ze al vanaf dag 1 zei dat het in de afvoerput van de regenpijp zat....ze zijn niet zo slim.quote:Op donderdag 19 juli 2012 21:25 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Goffer... Konden ze dat niet ff eerder komen bekijken....![]()
Optimist tot in de kist
Thx! Ben wel heel de dag (tussen de buien door) bezig geweest. Eerst die 2 bakken ed weg gehaald en nog meer zut. Vervolgens de 2 banken er geplaatst. Paste ze niet zoals ik wilde.... Toen zo neer gezet en toen konden die 2 bakken ed ineens weer terug op hun plaats.quote:Verder een kist een andere plaats moeten geven. Daardoor mn werkbank ook en zo verder en verder. Zowat heel mn balkon veranderd.
![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 19 juli 2012 21:28 schreef trovey het volgende:
[..]
Nee, vaste werkwijze hier. Ze hebben er ook 3 zomerseizoenen over gedaan om de lekkage op het balkon richting benedenbuur op te lossen terwijl ik ze al vanaf dag 1 zei dat het in de afvoerput van de regenpijp zat....ze zijn niet zo slim.![]()
Fijne woningbouw.....
![]()
![]()
![]()
Fijn hè maar vanavond rond 20.00 uur wel bellen omdat ze dagje te laat (nieuw bankrekeningnummer bij hen dus blijkbaar wat vertraging van mijn internetbankieren naar hun rekeningnummer want ik had het op tijd overgemaakt) de huur nog niet binnen haddenquote:...dan zijn ze wel vlot.
Optimist tot in de kist
Serieus?quote:Op donderdag 19 juli 2012 21:32 schreef trovey het volgende:
[..]
Fijn hè maar vanavond rond 20.00 uur wel bellen omdat ze dagje te laat (nieuw bankrekeningnummer bij hen dus blijkbaar wat vertraging van mijn internetbankieren naar hun rekeningnummer want ik had het op tijd overgemaakt) de huur nog niet binnen hadden...dan zijn ze wel vlot.
Bellen ze daar over op?
Wat een hufters! Wat zei je? Zorgen jullie nou maar dat de boel hier eens SNEL gemaakt word! Dan zorg ik wel voor het betalen van mn huur!
Ik zou serieus moeite hebben gehad om me in te houden...Zeker aangezien jou balkon zo lekker vol staat. Moet je goffer alles voor noppes verhuizen en straks dus gewoon nog een keer.
![]()
![]()
![]()
Blijkbaar in deze tijd veel wanbetalers anders kan ik het niet verklaren....wel een beetje kut als je altijd op tijd zit te betalen.quote:Op donderdag 19 juli 2012 21:35 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Serieus?Bellen ze daar over op?
Wat een hufters! Wat zei je? Zorgen jullie nou maar dat de boel hier eens SNEL gemaakt word! Dan zorg ik wel voor het betalen van mn huur!
Ik zou serieus moeite hebben gehad om me in te houden...Zeker aangezien jou balkon zo lekker vol staat. Moet je goffer alles voor noppes verhuizen en straks dus gewoon nog een keer.
![]()
Was eigenlijk gewoon overdonderd toen ik hoorde waarom ik ze aan de lijn had.
Enfin, plantjes staan op ééntje na weer buiten, helaas niet allemaal op het balkon(maar aan de galerijzijde) maar dat komt wel weer.
Optimist tot in de kist
Veel of weinig wanbetalers, ze moeten gewoon kijken naar het betaal verleden van iemand voor ze zo een achterlijk telefoontje gaan plegen.quote:Op donderdag 19 juli 2012 21:39 schreef trovey het volgende:
[..]
Blijkbaar in deze tijd veel wanbetalers anders kan ik het niet verklaren....wel een beetje kut als je altijd op tijd zit te betalen.Was eigenlijk gewoon overdonderd toen ik hoorde waarom ik ze aan de lijn had.
Enfin, plantjes staan op ééntje na weer buiten, helaas niet allemaal op het balkon(maar aan de galerijzijde) maar dat komt wel weer.
Kan me goed voorstellen dat je daar overdonderd van bent ja...
Ik zou er geen haast mee maken. Straks staan ze voor je deur als alles net weer op zn plek staat...![]()
![]()
Daarom staat het grootste deel ook nog bij de voordeurquote:Op donderdag 19 juli 2012 21:43 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Veel of weinig wanbetalers, ze moeten gewoon kijken naar het betaal verleden van iemand voor ze zo een achterlijk telefoontje gaan plegen.Kan me goed voorstellen dat je daar overdonderd van bent ja...
Ik zou er geen haast mee maken. Straks staan ze voor je deur als alles net weer op zn plek staat.... Dat heen en weer slepen heeft me een week pijn gekost....ik pas wel mooi op om de hele boel weer meteen terug te zetten.
Optimist tot in de kist
Verstandig!quote:Op donderdag 19 juli 2012 21:45 schreef trovey het volgende:
[..]
Daarom staat het grootste deel ook nog bij de voordeur. Dat heen en weer slepen heeft me een week pijn gekost....ik pas wel mooi op om de hele boel weer meteen terug te zetten.
![]()
Ik hoop wel voor je dat je planten zo een verhuizing zonder luis ed goed doorstaan.![]()
![]()
Het is leuk zo. Laat je ook de andere kant van het veranderde balkon zien?quote:Op donderdag 19 juli 2012 20:09 schreef Outpost76 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zie dat je ook het stapelen onder de knie hebt.
En gefeliciteerd met je verjaardag. Een erg leuk cadeau incl. thuisbezorgen.Wat belachelijk. Zelf iets veranderen en dan verbaasd zijn dat er vertraging ontstaat?!quote:Op donderdag 19 juli 2012 21:32 schreef trovey het volgende:
[..]
Fijn hè maar vanavond rond 20.00 uur wel bellen omdat ze dagje te laat (nieuw bankrekeningnummer bij hen dus blijkbaar wat vertraging van mijn internetbankieren naar hun rekeningnummer want ik had het op tijd overgemaakt) de huur nog niet binnen hadden...dan zijn ze wel vlot.
![]()
![]()
Thx!quote:Op donderdag 19 juli 2012 22:53 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Het is leuk zo. Laat je ook de andere kant van het veranderde balkon zien?
Ik zie dat je ook het stapelen onder de knie hebt.
En gefeliciteerd met je verjaardag. Een erg leuk cadeau incl. thuisbezorgen.Aan de andere kant is niet zo heel veel veranderd. Ik heb alleen veel lopen slepen met spullen die daar ook stonden, om weer plek te maken voor dingen waar ik op het 1e moment even geen plek voor wist. Zoals bv mn potten opslag kist en mn werktafel. Het meeste wat daar stond staat nu weer op de zelfde plek.
![]()
Het enige wat veranderd is is de kist en mn werktafel. De kist staat nu op de plek van mn werk tafel en mn werktafel staat nu naast mn kast. Ik zit alleen in mn maag met 9 kuipstoeltjes. Ik wil ze niet weg doen maar waar sla je zulke dingen op zonder berging of opslag mogelijkheid in huis... Ze staan nu naast mn werktafel en vol voor mn 2e balkondeur...Komende dagen maar eens denken wat het beste is.
Zal morgen of zondag even foto's maken van de andere kant.![]()
Nu slapen.![]()
Er zijn er al een paar gesneuveld, hopelijk lopen ze vanaf de wortels weer uit.quote:Op donderdag 19 juli 2012 21:47 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Verstandig!![]()
Ik hoop wel voor je dat je planten zo een verhuizing zonder luis ed goed doorstaan.![]()
Tja, je dient wel vlot te betalenquote:Op donderdag 19 juli 2012 22:53 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Wat belachelijk. Zelf iets veranderen en dan verbaasd zijn dat er vertraging ontstaat?!...wat ze er voor doen is weer een tweede.
Optimist tot in de kist
Ik hoop het voor je.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 11:03 schreef trovey het volgende:
[..]
Er zijn er al een paar gesneuveld, hopelijk lopen ze vanaf de wortels weer uit.![]()
Anders gewoon een rekening bij je wb neerleggen.Door hun falen zijn ze nou dood.
![]()
![]()
Zie dat maar eens te bewijzen.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 22:04 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik hoop het voor je.![]()
Anders gewoon een rekening bij je wb neerleggen.Door hun falen zijn ze nou dood.
Enfin we wachten gewoon af wat er nog opkomt.
Optimist tot in de kist
Dat bewijzen is lastig ja maar niet geschoten is altijd mis.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 10:55 schreef trovey het volgende:
[..]
Zie dat maar eens te bewijzen.Enfin we wachten gewoon af wat er nog opkomt.
![]()
![]()
![]()
Ik moet duidelijk andere kussens gaan kopen.Het beste plekkie is altijd door iemand anders bezet.
Oh en even een update hoe de rest van mn balkon er nu uitziet. :
Detail foto's komen later vandaag.
Dat ronde tafelblad gaat weg.![]()
![]()
Outpost wat een heerlijk balkon heb jij zeg![]()
Ben al blij met de mijne maar die van jou is helemaal fantastisch aan ruimte!
![]()
Dat die kat daar zit is niet zo vreemd hoor.Hier zijn de plekken altijd bezet door de katten en/of hond, zelfs een plek erbij moeten maken op het tafeltje tussen de stoelen (zitdekje erop gelegd) omdat de dames/heren ruzie kregen als ze zon scheen.
Optimist tot in de kist
Hoe doen jullie dat eigenlijk met de beestenboel op het balkon? Van trovey weet ik dat het gaaswerk er zit, outpost ze ontsnappen bij jou niet via het balkon?
Ik zit er namelijk over te denken om na mijn vakantie over een paar weken/maanden een kat uit het asiel te halen. Er zitten hier regelmatig wat oudere katten die volgens het asiel al blij zijn met een beetje balkonzon ipv tuin/buiten. Klinkt voor mij ideaal. En konijnproof gelijk zou ook fijn zijn, kan mijn dolle duo ook eens naar buiten.![]()
Thx!quote:Op zondag 22 juli 2012 11:41 schreef douche-eendje het volgende:
Outpost wat een heerlijk balkon heb jij zeg![]()
Ben al blij met de mijne maar die van jou is helemaal fantastisch aan ruimte!
Ben er ook heel erg blij mee. Al krijg ik inm ook ruimte gebrek.
Ik wil nog zo veel meer op mn balkon mja de ruimte is (ondanks dat ik veel heb) toch beperkt...
Whehehehe dat is helemaal erg!quote:Op zondag 22 juli 2012 12:29 schreef trovey het volgende:
Dat die kat daar zit is niet zo vreemd hoor.Hier zijn de plekken altijd bezet door de katten en/of hond, zelfs een plek erbij moeten maken op het tafeltje tussen de stoelen (zitdekje erop gelegd) omdat de dames/heren ruzie kregen als ze zon scheen.
Wodan vind t vooral leuk om opgestaan plaatsje vergaan te spelen met mij. Ik moet dus dingen op mn plekkie neerleggen wil ik voorkomen dat ik hem moet verplaatsen \ verschuiven als ik terug kom.
![]()
![]()
Gelukkig kan Wodan niet tegen warmte zoals ik en is hij al snel vertrokken als de zon te vel schijnt. Ik heb speciaal voor hem zn bankje met schaduw als t zo lekker is als vandaag. Zo kan hij zelf kiezen wat hij wil.![]()
Zo had ie een stukje schaduw en een stukje zon. Waar hij afwisselend dankbaar gebruik van maakte.Ik doe niets. Wat bedoel je? Ontsnappen waar naar?quote:Op zondag 22 juli 2012 12:36 schreef douche-eendje het volgende:
Hoe doen jullie dat eigenlijk met de beestenboel op het balkon? Van trovey weet ik dat het gaaswerk er zit, outpost ze ontsnappen bij jou niet via het balkon?
Ik zit er namelijk over te denken om na mijn vakantie over een paar weken/maanden een kat uit het asiel te halen. Er zitten hier regelmatig wat oudere katten die volgens het asiel al blij zijn met een beetje balkonzon ipv tuin/buiten. Klinkt voor mij ideaal. En konijnproof gelijk zou ook fijn zijn, kan mijn dolle duo ook eens naar buiten.
[ Bericht 0% gewijzigd door Outpost76 op 22-07-2012 22:34:18 ]![]()
Haha ik wil ook nog meer hoor. Iig nog op zoek naar het juiste kastje en dan kan er nog wel wat meer groen bij. En een fijne chillstoel. En dan heb ik nog ene balkon op het noorden, mocht 1 niet genoeg blijken te zijnquote:Op zondag 22 juli 2012 22:25 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Thx!Ben er ook heel erg blij mee. Al krijg ik inm ook ruimte gebrek.
Ik wil nog zo veel meer op mn balkon mja de ruimte is (ondanks dat ik veel heb) toch beperkt...
Ik doe niets. Wat bedoel je? Ontsnappen waar naar?![]()
Maar ontsnappen als in ze hebben niet het lef om van het balkon af te kukelen ofzo? Daar zou ik namelijk bang voor zijnIk woon tegen het spoor aan, aan de andere kant ligt een begraafplaats/stadspark, dus als de kat eenmaal weg is kan hij/zij ook zomaar permanent weg zijn.
En getypt vanaf:Ben zo blij met mn plekje buiten
![]()
![]()
De mijne zaten vroeger altijd bij de buren maar die buren hadden er toen geen problemen mee want ze hadden zelf ook katten die makkelijk waren. Het gaas er toen wel opgezet toen die vertrokken en maar goed ook want die daarna kwamen hadden bijna allemaal weinig met dieren dus om problemen te voorkomenNatuurlijk kunnen ze ook gewoon vanaf het balkon vallen, katten denken dat ze evenwichtskunstenaars zijn terwijl dat vaak toch niet zo blijkt te zijn.
Ik vind het ook gewoon een fijn idee dat ik de deur gewoon open kan laten staan zonder me er steeds van te moeten vergewissen of ze hem toch niet gepeerd zijn als ik ze even niet kan vinden.....ik doe nou al geen oog dicht als er eentje het geintje uithaalt om zich te verstoppen, ben toch altijd bang dat ze langs me heen zijn geglipt bij de voordeur toen ik even niet oplette.....zeker omdat dat ook een keer gebeurd is (donkere kat en 's nachts thuiskomen, nee meneer is er nog steeds want hij durfde niet verder van de voordeur af te gaan dan ongeveer 1,5 meter, volgende morgen zat hij nog op de galerij verontgelijkt te kijken omdat het midden in de winter en toen toevallig -9 was.
) Heerlijk, dat gaas....de rust.
Mooie balkonnetjes weer gepost...hier is het dus momenteel helemaal niets bijzonders.
Optimist tot in de kist
Hij kan bij mij geen kant op en Wodan is te bang om echt ondernemend te doen. Hij heeft de 1e 10 jaar van zn leven in een rijtjeshuis gewoond waar hij nooit naar buiten mocht. Alles buiten nu is dus eng tenzij ik er zit. Ik kan zelfs rustig gaan slapen met mn balkon deur op een kier want hij doet toch niets. Als ik weer eens wat veranderd heb is ie ook heel voorzichtig en schichtig want WTF heb je nu gedaan en is dat eng??quote:Op maandag 23 juli 2012 21:25 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Haha ik wil ook nog meer hoor. Iig nog op zoek naar het juiste kastje en dan kan er nog wel wat meer groen bij. En een fijne chillstoel. En dan heb ik nog ene balkon op het noorden, mocht 1 niet genoeg blijken te zijn![]()
Maar ontsnappen als in ze hebben niet het lef om van het balkon af te kukelen ofzo? Daar zou ik namelijk bang voor zijnIk woon tegen het spoor aan, aan de andere kant ligt een begraafplaats/stadspark, dus als de kat eenmaal weg is kan hij/zij ook zomaar permanent weg zijn.
En getypt vanaf:
[ afbeelding ]Ben zo blij met mn plekje buiten
Vast wel... Maar voorzichtig en sluipend benaderen... Stel dat t ineens wegvliegt ofzo...
![]()
Wat dat betreft heb ik wel mazzel met hem. Hij durft zelfs mn stelling met boompjes niet op en past niet onder het hek door wat tussen mij en mn buurman staat. Het eeuwige geknaag aan planten vind ik wel eens jammer maar goed daar heb ik nu gras voor. Als dat goed aanslaat heb ik een pot vol met heerlijk gras. (kattengras van een tuincentrum moet ie niet.)
Lekker he!Ik heb ook zo heerlijk op mn balkonnetje gezeten de afgelopen dagen.
![]()
![]()
Die bovenste fotoquote:Op zondag 22 juli 2012 11:39 schreef Outpost76 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik moet duidelijk andere kussens gaan kopen.Het beste plekkie is altijd door iemand anders bezet.
Oh en even een update hoe de rest van mn balkon er nu uitziet. :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Detail foto's komen later vandaag.
Dat ronde tafelblad gaat weg.Zo prettig als een kat gewoon rustig op een balkon kan liggen.
Ik zal maar geen foto's posten van mijn balkon. Groene vingers heb ik niet, en mijn katten durf ik al helemaal niet op het balkon te laten.Die vliegen al tegen het raam op als ze buiten een vogel zien vliegen, vrees dat ze datzelfde op het balkon zouden doen.
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go![]()
Hij ligt nu ook nog op dat plekkie. Tis allang donker maar hij ligt er heerlijk. Vogels zijn hier amper. Vanmiddag wel een erg grote meeuw die dacht op mn hek te gaan zitten op ± 2 meter van mij af. Tot ie mij ineens zag zitten.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:52 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Die bovenste fotoZo prettig als een kat gewoon rustig op een balkon kan liggen.
Ik zal maar geen foto's posten van mijn balkon. Groene vingers heb ik niet, en mijn katten durf ik al helemaal niet op het balkon te laten.Die vliegen al tegen het raam op als ze buiten een vogel zien vliegen, vrees dat ze datzelfde op het balkon zouden doen.
![]()
![]()
@ katten op het balkon, ik ga er na mijn vakantie echt eens over nadenken.
Balkon en plantjes gaan hier nog altijd prima, aardbei begint inmiddels ook vruchtjes te geven, tomaat gaat hard en om de petunia's te onderhouden heb ik inmiddels een opstapje nodig zo hoog zijn ze![]()
![]()
Ik moet trouwens binnenkort nog een nieuw oppottafeltje in elkaar schroeven en beitsen(de ander viel uit elkaar (rot) toen ik het balkon leegmaakte). De dame en de heren zitten nu op het tuinkastje naar buiten te kijken(over de dichte rand van het balkon heen) maar dat wil ik voor de winter toch anders hebben want dan rot het kastje me te snel want het staat nu in weer en wind....eerst maar eens de woningbouwvereneiging en de terugkerende schilders afwachten.
Optimist tot in de kist
Ik heb op mijn balkon achter twee van die vogelvoer dingen hangen waar hele kuddes mussen op afkomen. Die luie katten van mij kijken er niet eens meer naar. Ze zijn wel beide eens naar beneden gekukeld, kat 1 vanuit een open raam en kat 2 omdat de trut in een plantenbak ging liggen slapen. Ik woon 1 hoog, dus geen schadequote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:52 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
![]()
Dan zet je je balkon toch af met een net of gaas? Kunnen je katten veilig een frisse neus halen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:52 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Optimist tot in de kist
Dat moet wel kunnen.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 20:03 schreef trovey het volgende:
[..]
Dan zet je je balkon toch af met een net of gaas? Kunnen je katten veilig een frisse neus halen.![]()
Een net is werelds zoals ik hier begrepen heb maar je moet t wel vast kunnen zetten toch?![]()
![]()
Dan zet je stokken langs het frame en knoopt ze daaraan vast. Het net span je tussen te stokken. Klimt je kat in een wiebelig net? Is hij zo avontuurlijk?![]()
Echt welquote:Op donderdag 9 augustus 2012 00:56 schreef Teslynd het volgende:
Dan zet je stokken langs het frame en knoopt ze daaraan vast. Het net span je tussen te stokken. Klimt je kat in een wiebelig net? Is hij zo avontuurlijk?Alleen is dan meteen je net weer naar de klote omdat t bezwijkt onder t gewicht van je kat.
Tenminste dat lijkt mij.
![]()
![]()
Bij mijn gedeeltelijk inpandige balkon heb ik gewoon latten aan alle kanten vastgezet en daar het gaas aan vastgemaakt met een nietpistool...oh wacht aan één kant zit de lat nu los maar omdat het stevig gaas is en die laat er aan vast zit kunnen de katten aan die kant er ook niet langs.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 00:49 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Dat moet wel kunnen.![]()
Een net is werelds zoals ik hier begrepen heb maar je moet t wel vast kunnen zetten toch?![]()
Wel handiger voor mij mocht er ooit zoiets gebeuren als brand het het balkon de enige plek is is nog weg te komen, flinke ruk aan die open kant en ik kan mezelf via het de dakpannen laten zakken de veiligheid in.....nadat ik eerst uiteraard de katten via dat zelfde dak naar beneden laten glijden(hond neem ik wel mee onder de arm
). De oudste heeft er al ervaring mee toen ze ooit via het dakraam in mijn slaapkamer door een andere poes uit het raam werd geslagen.
Ik heb nog wekenlang de sporen van de nagels op de dakpannen gezien maar zelf mankeerde ze niets.
Optimist tot in de kist
Ik weet niet hoe het bij andere is maar ik zou in notime de woningbouw op de stoep hebben om me te sommeren het meteen te verwijderen... Ik mag niets vast maken aan mn balkon.. Daarnaast is mn balkon ook te open en te groot.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:04 schreef trovey het volgende:
[..]
Bij mijn gedeeltelijk inpandige balkon heb ik gewoon latten aan alle kanten vastgezet en daar het gaas aan vastgemaakt met een nietpistool...oh wacht aan één kant zit de lat nu los maar omdat het stevig gaas is en die laat er aan vast zit kunnen de katten aan die kant er ook niet langs.Wel handiger voor mij mocht er ooit zoiets gebeuren als brand het het balkon de enige plek is is nog weg te komen, flinke ruk aan die open kant en ik kan mezelf via het de dakpannen laten zakken de veiligheid in.....nadat ik eerst uiteraard de katten via dat zelfde dak naar beneden laten glijden(hond neem ik wel mee onder de arm
). De oudste heeft er al ervaring mee toen ze ooit via het dakraam in mijn slaapkamer door een andere poes uit het raam werd geslagen.
Ik heb nog wekenlang de sporen van de nagels op de dakpannen gezien maar zelf mankeerde ze niets.
Een brand vlucht route is nooit verkeerd idd.![]()
![]()
Dit gaas valt totaal niet op, het is groen en "valt weg". Er zitten verder geen tussenlatten dus je ziet geen extra onderdelen, denk dat dat veel gaat uitmaken.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:16 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het bij andere is maar ik zou in notime de woningbouw op de stoep hebben om me te sommeren het meteen te verwijderen... Ik mag niets vast maken aan mn balkon.. Daarnaast is mn balkon ook te open en te groot.
Een brand vlucht route is nooit verkeerd idd.
Optimist tot in de kist
Het balkon boven mij is maar 1\3 e van mijn balkon en voor de rest is er niets om t boven ergens vast te maken. Dus zou ik een constructie moeten maken om het net aan te spannen. De muren hier zijn van oranje dakpannen dus dat gaas valt dan wel degelijk op.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:19 schreef trovey het volgende:
[..]
Dit gaas valt totaal niet op, het is groen en "valt weg". Er zitten verder geen tussenlatten dus je ziet geen extra onderdelen, denk dat dat veel gaat uitmaken.
Kijk hoe wil je hier gaas spannen? Ik mag nergens boren oid. Zeker niet in die "dakpannen" vergeet die oranje vlaggen want die zijn uiteraard al lang weg. Mijn balkon is de onderste vanaf de hoek tot aan dat hek wat je ziet staan.![]()
Een losse constructie maken die je zo op het balkon kan zetten, een soort ren dus met de open zijde tegen de muur gezet? Zit je zelf in een soort kooi maar als je dat een beetje mooi afwerkt b.v. het houtwerk in de kleur van die pannen dan ziet het er goed uit.Optimist tot in de kist
Is me te omslachtig. Ik wil zelf ook nog vrij kunnen rond lopen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:27 schreef trovey het volgende:
Een losse constructie maken die je zo op het balkon kan zetten, een soort ren dus met de open zijde tegen de muur gezet? Zit je zelf in een soort kooi maar als je dat een beetje mooi afwerkt b.v. het houtwerk in de kleur van die pannen dan ziet het er goed uit.![]()
![]()
Kan ook prima als je het geheel net zo groot maakt als je balkon(dus zelfde breedte en gewoon zo hoog dat je er zelf makkelijk in kan staan. Gewoon een hele grote losse kooiconstructie waar je zelf ook instapt als je je balkon opstaptquote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:53 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Is me te omslachtig. Ik wil zelf ook nog vrij kunnen rond lopen.. 2 zijdes, voor en bovenkant en dan het geheel stevig in elkaar zetten zodat het een stevige constructie gaat worden, kan je ook weer makkelijk weghalen als er wel bezwaren komen aangezien het geheel nergens aan vast zit.
Optimist tot in de kist
Maar dan zijn de dragers van de kooi boven het balkonhek te zien en wordt Outpost ingerekend wegens gevelvervuiling.![]()
Dan moet ik een kooi maken van 2,5 diep, zeker 2 meter hoog en 10 meter lang.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:21 schreef trovey het volgende:
[..]
Kan ook prima als je het geheel net zo groot maakt als je balkon(dus zelfde breedte en gewoon zo hoog dat je er zelf makkelijk in kan staan. Gewoon een hele grote losse kooiconstructie waar je zelf ook instapt als je je balkon opstapt. 2 zijdes, voor en bovenkant en dan het geheel stevig in elkaar zetten zodat het een stevige constructie gaat worden, kan je ook weer makkelijk weghalen als er wel bezwaren komen aangezien het geheel nergens aan vast zit.
Ga ik niet aan beginnen.
Ingerekend waarschijnlijk niet maar ze zullen het idd niet accepteren.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:23 schreef Teslynd het volgende:
Maar dan zijn de dragers van de kooi boven het balkonhek te zien en wordt Outpost ingerekend wegens gevelvervuiling.![]()
![]()
Neuh dan kan Wodan weer zo weinig. Hij woont hier nu 2 jaar en heeft nog nooit op mn balkon hek gelopen. ik heb m ooit 1x opgetild vlak bij het hek. Toen begon hij wild te spartelen uit angst en wilde weg bij dat hek.quote:![]()
![]()
Oké.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:41 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Dan moet ik een kooi maken van 2,5 diep, zeker 2 meter hoog en 10 meter lang.Ga ik niet aan beginnen.
[..]
Ingerekend waarschijnlijk niet maar ze zullen het idd niet accepteren.
Optimist tot in de kist
Maar weer eens een update van mijn balkon.
Ik ben al 3 dagen bezig met het verwijderen van rupsen... Ze eten aan alles en nestelen zich dan in de knop van een bloem die daardoor niet meer open kan (door het zeide wat ze spannen) zo ben ik inm veel bloemen verloren... 3 van mn zonnebloemen heb ik weten te redden door de rups en t zeide te verwijderen. Verder heel veel blad afgesneden waar ze zich in gerold hadden... Erg vervelende en lastige plaag...Tot zo ver t "slechte" nieuws.
Even wat fototjes om t goede nieuws te laten zien :
Genoeg bloemen en leuke plantjes. De bijtjes vliegen af en aan.![]()
Ondanks de rupsen nog genoeg groen gelukkig.De uitgebloeide Akelei op deze foto heb ik inm helemaal afgeknipt en in zn geheel naar beneden gegooid. De rupsen er 1 voor 1 uithalen was geen doen en misschien komt er dan eens wat Akelei beneden... Ik heb al diverse planten 'gezaaid' onder mn balkon maar er komt jammer genoeg nooit iets van op..
Mijn bleekselderie en prei groeit maar amper... Zo ook mn tomaten en paprika trouwens...
Nog wat bloeiers :
Munt:
Geen idee.
Ben de naam ff kwijt...
Oregano:
Geen idee.
Oh en dan vergeet ik mn viooltje (die nog steeds bloeit) gipskruid en nog een flink aantal plantjes nog. Mja om nou nog meer foto't te plaatsen.. Wordt t helemaal een lange post.
[ Bericht 3% gewijzigd door Outpost76 op 14-08-2012 19:58:26 ]![]()
Kickje
Het blijft nu toch wel erg lang koud... Hoe doen jullie dat met planten die niet zo goed tegen kou kunnen? Binnen halen, bedekken?
Ik ben m'n acertjes naar binnen aan het halen. Verdomme de hele wortels al bevroren. Hoop dat ze het gaan redden.Je raekt an de dinge geweun.![]()
Ik denk dat je daar een beetje te laat mee benthet is al een paar keer -15 geweest hier. Één nacht zo'n vorst is al genoeg, is mijn ervaring
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ik heb eigenlijk geen planten die er niet goed tegen kunnen op een stevia na die ik al in huis had toen ik er achterkwam dat die geen fan was van koude.Ik heb wel een plantje staan wat officieel afgedekt moet worden bij vorst maar daar ligt een dikke laag sneeuw op....afgedekt
, haalt die het niet jammer dan want was toch een opruimertje. Mocht die de winter wel doorkomen dan heb ik bloemen van de lente tot de nieuwe vorst.
Mijn ervaring met planten die naar binnen moeten met vorst is dat ze het binnen ook niet overleven, ondanks dat ze dan koud staan.
![]()
Ik heb wel krokussen en nog wat andere bollen geplant, die moeten gewoon verwilderen in de potten met vaste planten en verder nog twee schalen met viooltjes op het balkon en 2 bakken en een balkonbak bij de voordeur (naast de vaste planten die er al staan). Van het voorjaar even grote herschikking doen nadat afgelopen zomer de buitenboel weer geschilderd is hier....en een nieuwe oppottafel in elkaar schroeven want die heeft het verplaatsen i.v.m. het schilderwerk ook niet weten te overleven en de katten zijn er zo gek op om over de rand te kijken.
Optimist tot in de kist
Gewoon buiten laten staan, die redden dat wel...eigen ervaring.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 12:58 schreef Messina het volgende:
Kickje
Het blijft nu toch wel erg lang koud... Hoe doen jullie dat met planten die niet zo goed tegen kou kunnen? Binnen halen, bedekken?
Ik ben m'n acertjes naar binnen aan het halen. Verdomme de hele wortels al bevroren. Hoop dat ze het gaan redden.Hooguit kun je de pot wat inpakken in noppenfolie.
Optimist tot in de kist
Ik had ze al eerder binnen gehad toen het heel koud was, maar toen waren er weer een paar milde dagen. Maar nu houdt die kou wel weer lang aan. Nou ja, ik hoop dat ze nog te redden zijn.. Ik kan me geen balkon meer voorstellen zonder mijn prachtige acers...quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:00 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik denk dat je daar een beetje te laat mee benthet is al een paar keer -15 geweest hier. Één nacht zo'n vorst is al genoeg, is mijn ervaring
![]()
Ik ben van plan om in februari te beginnen met het bouwen van een plantenbak op het balkon. Die moet redelijk hoog worden -ik houd niet van bukken-, maar er moet ook veilig (!) en droog een kattenbak ONDER kunnen staan. Zodra ik daarmee bezig ga, zal ik foto-updates doen
De medium-grote (balkon-wise-groot) blijven buiten en heb ik ingepakt met stro, maar de kleintjes gaan 't niet redden denk ik... Ik maak zo wel even een foto van de huidige schade.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:06 schreef trovey het volgende:
[..]
Gewoon buiten laten staan, die redden dat wel...eigen ervaring.Hooguit kun je de pot wat inpakken in noppenfolie.
Ik ben benieuwd en wacht af.
Optimist tot in de kist
quote:
De bovenkant van z'n takjes worden helemaal zwart en zijn stijf bevroren. Ik kan ze zo afbreken.
Zelfkweek Acer Palmatum, nu ongeveer 30cm groot.
Mijn Acer Royal Red doet het wél prima en staat in de knop.
Dat is normaal hoor, doen rozen ook dat invriezen. Gewoon de dode delen eruit snoeien in het voorjaar en hij loopt wel weer uit (deed de roos van mijn buurman afgelopen jaar ook toen ik die stevig gesnoeid had). Je zou de boel wel kunnen inpakken in fleecedoek (verkrijgbaar bij het tuincentrum) om de ergste koude af te weren maar ik zou ze echt niet binnenhalen nu ze zo gewend zijn aan de koude, je brengt dan, denk ik, meer schade aan.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:16 schreef Messina het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De bovenkant van z'n takjes worden helemaal zwart en zijn stijf bevroren. Ik kan ze zo afbreken.
Zelfkweek Acer Palmatum, nu ongeveer 30cm groot.
Mijn Acer Royal Red doet het wél prima en staat in de knop.
Optimist tot in de kist
Ze staan in een koude kamer, hoor! Niet warmer dan 6 graden overdagquote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:19 schreef trovey het volgende:
[..]
Dat is normaal hoor, doen rozen ook dat invriezen. Gewoon de dode delen eruit snoeien in het voorjaar en hij loopt wel weer uit (deed de roos van mijn buurman afgelopen jaar ook toen ik die stevig gesnoeid had). Je zou de boel wel kunnen inpakken in fleecedoek (verkrijgbaar bij het tuincentrum) om de ergste koude af te weren maar ik zou ze echt niet binnenhalen nu ze zo gewend zijn aan de koude, je brengt dan, denk ik, meer schade aan.
Mijn ervaring met een andere Acer (Palmatum) buiten laten staan is slecht. Kocht een prachtige boom voor 55 euro (nja, niet om 't één of ander, maar dat vind ik veel geld, haha), heeft het geweldig gedaan, tot z'n wortels bevroren. En die was toch al zeker 1.20 hoog. Ben er nog ziek van als ik eraan denk.![]()
Zelf kweken is zoveel leuker. Voor 25 euro haal ik 100 zaadjes. Uitkomstpercentage is rond de 70%. Wel wat uitval gehad door luis, een bekend probleem bij acers...Je raekt an de dinge geweun.![]()
55 euro is heel veel geld, zoveel geef ik ongeveer uit aan al mijn planten want ik koop eigenlijk alleen maar opruimertjes.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:26 schreef Messina het volgende:
[..]
Ze staan in een koude kamer, hoor! Niet warmer dan 6 graden overdag
Mijn ervaring met een andere Acer (Palmatum) buiten laten staan is slecht. Kocht een prachtige boom voor 55 euro (nja, niet om 't één of ander, maar dat vind ik veel geld, haha), heeft het geweldig gedaan, tot z'n wortels bevroren. En die was toch al zeker 1.20 hoog. Ben er nog ziek van als ik eraan denk.![]()
Zelf kweken is zoveel leuker. Voor 25 euro haal ik 100 zaadjes. Uitkomstpercentage is rond de 70%. Wel wat uitval gehad door luis, een bekend probleem bij acers...Je kunt het natuurlijk altijd proberen maar dan moet je wel wachten met weer buitenzetten tot het echt warmer is geworden anders overleeft hij die overgang weer niet.
Hou ons op de hoogte.
Optimist tot in de kist
Ik laat mn acers gewoon buiten staan. Zo leven ze al jaren. Niks mis met vorst voor acers. In Japan (waar er veel vandaan komen) vriest het ook.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 12:58 schreef Messina het volgende:
Kickje
Ik ben m'n acertjes naar binnen aan het halen. Verdomme de hele wortels al bevroren. Hoop dat ze het gaan redden.
Daar bij is het mijn ervaring dat verhuizing (naar binnen) van de acers schadelijker is dan ze buiten laten staan.![]()
Opruimertjes als in afgeprijsd?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:29 schreef trovey het volgende:
[..]
55 euro is heel veel geld, zoveel geef ik ongeveer uit aan al mijn planten want ik koop eigenlijk alleen maar opruimertjes.Je kunt het natuurlijk altijd proberen maar dan moet je wel wachten met weer buitenzetten tot het echt warmer is geworden anders overleeft hij die overgang weer niet.
Hou ons op de hoogte.
Ik kan niet wachten tot het voorjaar, foto's!Geldt dit ook voor de kleintjes, dan? Dan vraag ik me erg af wat er mis is gegaan met mijn grote acer. Die stond ook nog eens in een enorme pot (want tjsa, ruimte is goed, toch?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:30 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik laat mn acers gewoon buiten staan. Zo leven ze al jaren. Niks mis met vorst voor acers. In Japan (waar er veel vandaan komen) vriest het ook.
Daar bij is het mijn ervaring dat verhuizing (naar binnen) van de acers schadelijker is dan ze buiten laten staan.)
Bij mij wel. Ik heb er nog nooit een verloren door de vorst. Ik heb ook een Palmatum buiten staan. Al heel oud en leeft prima. Koste ooit 360 euro. Ook die gaat nooit naar binnen. Het kan een keer gebeuren dat een boom dood gaat ja, betekend niet dat dat perse door de vorst kwam.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:33 schreef Messina het volgende:
[..]
Geldt dit ook voor de kleintjes, dan? Dan vraag ik me erg af wat er mis is gegaan met mijn grote acer. Die stond ook nog eens in een enorme pot (want tjsa, ruimte is goed, toch?)
![]()
Alleen maarquote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:33 schreef Messina het volgende:
[..]
Opruimertjes als in afgeprijsd?
Ik kan niet wachten tot het voorjaar, foto's!
), die nieuwe die van lente tot vorst bloeit van 6,99 naar 0,99 cent
, zelfs de bollen en de violen heb ik in de opruiming gekocht.
Potten ook in de opruiming of van de kringloop, Voor vaste planten is de herfst een uitstekend moment, tot de vorst kan je planten wat je wilt maar dan voor een derde tot de helft minder van de standaard prijs. Het enige wat ik vorig jaar voor de volle prijs kocht waren een bepaald type vaste violen maar dat komt omdat die maar kort te krijgen zijn...voordeel is wel dat ze zich zelf als een gek uitzaaien en je dus daarna gratis planten hebt.
Ik vind het een sport om zo goedkoop mogelijk een bloeiend balkonnetje te krijgen. Voor zaaigoed heb ik helaas geen plek dus dan maar de daarna goedkoopste methode.
Optimist tot in de kist
Alles wat niet zwaar aangetast is staat buiten. De allerkleinsten houd ik binnen, in de koude kamer. En we zullen het zien!quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:36 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Bij mij wel. Ik heb er nog nooit een verloren door de vorst. Ik heb ook een Palmatum buiten staan. Al heel oud en leeft prima. Koste ooit 360 euro. Ook die gaat nooit naar binnen. Het kan een keer gebeuren dat een boom dood gaat ja, betekend niet dat dat perse door de vorst kwam.Helemaal niet gek, doe ik ook met de meeste planten!quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:38 schreef trovey het volgende:
[..]
Alleen maar, die nieuwe die van lente tot vorst bloeit van 6,99 naar 0,99 cent
, zelfs de bollen en de violen heb ik in de opruiming gekocht.
Potten ook in de opruiming of van de kringloop, Voor vaste planten is de herfst een uitstekend moment, tot de vorst kan je planten wat je wilt maar dan voor een derde tot de helft minder van de standaard prijs. Het enige wat ik vorig jaar voor de volle prijs kocht waren een bepaald type vaste violen maar dat komt omdat die maar kort te krijgen zijn...voordeel is wel dat ze zich zelf als een gek uitzaaien en je dus daarna gratis planten hebt.
Ik vind het een sport om zo goedkoop mogelijk een bloeiend balkonnetje te krijgen. Voor zaaigoed heb ik helaas geen plek dus dan maar de daarna goedkoopste methode.
En ik krijg ook stekken uit schoonmoeders tuin, wat me natuurlijk helemaal niets kost.
Bij de Hornbach loop ik ook standaard naar het 'afdankertjes' rek. Haal je de leukste planten weg! Paar jaar geleden een spuuglelijk halfdood picea conica'tje gekocht voor een paar cent, en die doet 't nu weer prima (mede dankzij fokkers, die mij hebben geadviseerd!)
Zo hebben we hiet Tuinland en Intratuin, elke keer kan ik het weer niet laten om toch even bij de opruimers te kijken ook al moet ik daarna naar de kringloop toe om een pot te kopen omdat ik niets meer heb.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:48 schreef Messina het volgende:
[..]
Alles wat niet zwaar aangetast is staat buiten. De allerkleinsten houd ik binnen, in de koude kamer. En we zullen het zien!
[..]
Helemaal niet gek, doe ik ook met de meeste planten!En ik krijg ook stekken uit schoonmoeders tuin, wat me natuurlijk helemaal niets kost.
Bij de Hornbach loop ik ook standaard naar het 'afdankertjes' rek. Haal je de leukste planten weg! Paar jaar geleden een spuuglelijk halfdood picea conica'tje gekocht voor een paar cent, en die doet 't nu weer prima (mede dankzij fokkers, die mij hebben geadviseerd!)
Optimist tot in de kist
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
Intratuin heb ik zoiets gezien, van hout met glas
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Het heet een muurkas blijkbaar, heb er een besteld bij wehkampquote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:00 schreef 1517 het volgende:
Waar kan ik een kas kopen voor op mijn balkon.
Ik zoek dit idee
[ afbeelding ]A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
Klopt, daar kun je muurbloempjes in kweken.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:27 schreef 1517 het volgende:
[..]
Het heet een muurkas blijkbaar, heb er een besteld bij wehkamp![]()
Die wil Aldi/Lidl ook nog wel eens in de aanbieding hebben als het tuinseizoen weer begint.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:00 schreef 1517 het volgende:
Ik zoek dit idee
[ afbeelding ]Optimist tot in de kist
ik heb dezelfde. komt van de gamma.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:00 schreef 1517 het volgende:
Ik zoek dit idee
[ afbeelding ]![]()
Hoi hoi! Ik heb hier nog nooit gepost, maar heb zo het vermoeden dat jullie er allemaal wat meer verstand van hebben.
Ik heb balkonbakken gekocht om over de reling heen te hangen. Nu moeten ze alleen nog beplant worden. Ik wilde eigenlijk vandaag naar het tuincentrum gaan, maar het gaat weer vriezen deze week. Is het dan wel al mogelijk om ze te beplanten? En wat voor planten kan ik er het beste in zetten?
Ik ben echt een leek op dit gebied, woon net een half jaar op mezelf..![]()
![]()
Ik zou het op violen en/of bollen (krokussen/, winterakonieten, sneeuwklokjes en meer klein laag spul die je nu in de pot kunt krijgen) houden met de weer, grootste kans dat die het redden. Ik heb violen in de herfst geplant en die staan er voor het grootste deel nog. De andere voorjaarsbloeiers zou ik nog even laten staan, die vinden dit soort weersomstandigheden nog een beetje te heftig, zeker als ze onbeschermd, zoals bij jou staan.quote:Op zondag 10 maart 2013 10:52 schreef Cuppiecake het volgende:
Hoi hoi! Ik heb hier nog nooit gepost, maar heb zo het vermoeden dat jullie er allemaal wat meer verstand van hebben.
Ik heb balkonbakken gekocht om over de reling heen te hangen. Nu moeten ze alleen nog beplant worden. Ik wilde eigenlijk vandaag naar het tuincentrum gaan, maar het gaat weer vriezen deze week. Is het dan wel al mogelijk om ze te beplanten? En wat voor planten kan ik er het beste in zetten?
Ik ben echt een leek op dit gebied, woon net een half jaar op mezelf..
Optimist tot in de kist
Ik zou zeggen ga gewoon naar het tuincentrum en zet een medewerker aan het werk! Lekker vragen, die weten het het beste.quote:Op zondag 10 maart 2013 10:52 schreef Cuppiecake het volgende:
Ben trouwens nieuw in dit topic, binnenkort van plan ook lekker veel plantjes neer te zetten. Alleen de balkon rand is veel breder dan normale balkons dus een normale balkonmandje met ophangbeugels past dus niet. Iemand ideetjes hiervoor?![]()
ik weet niet hoeveel breder dat is dan normale balkons. maar er zijn ook verstelbare haken, zoals die van elho.
http://www.tuingoedkoop.n(...)25a502b6d0f80b11.jpg![]()
Die geven je in april rustig zomerbloeiers mee hoor, kunnen ze je na de eerste nachtvorst weer nieuwe verkopen.quote:Op zondag 10 maart 2013 21:08 schreef Playin-g het volgende:
[..]
Ik zou zeggen ga gewoon naar het tuincentrum en zet een medewerker aan het werk! Lekker vragen, die weten het het beste.
Ben trouwens nieuw in dit topic, binnenkort van plan ook lekker veel plantjes neer te zetten. Alleen de balkon rand is veel breder dan normale balkons dus een normale balkonmandje met ophangbeugels past dus niet. Iemand ideetjes hiervoor?
Optimist tot in de kist
Wat voor soort planten vind je mooi? Daar zou ik me vooral door laten leiden. En met dit weer zou ik die bakken nog fijn even leeg laten. Over een paar weken zal het wel écht lente zijn en heb je keus zat.quote:Op zondag 10 maart 2013 10:52 schreef Cuppiecake het volgende:
Wat ik zelf altijd erg mooi - en makkelijk - vind, zijn veldbloemen- of vlinderbloemenmengsels. Je koopt er een zakje van en je kunt over ongeveer een maand al ter plekke gaan inzaaien. De meeste soorten schieten als kool de grond uit, erg leuk om te zien. En de bloemenpracht waar je mee beloond wordt, is prettig afwisselend en uitbundig.
Bijkomend voordeel is dat er door het ratjetoe aan soorten altijd wel iets tussen zit dat goed aanslaat in jouw bakken, met jouw bodemmengsel en jouw aantal zonuren.
Ook leuk is om in plaats van alleen sierbloemetjes bijvoorbeeld ook een paar aardbeienplantjes in die bakken te doen. Of kruiden, zoals lavendel, tijm of - als het echt lekker warm is geworden - een paar plantjes basilicum. Die bloeien trouwens ook allemaal flink én mooi, als je ze tenminste door laat groeien en niet voortijdig opeet. Lavendel paars, tijm lila en basilicum wit.Stop the world, I want to get out.![]()
Bedankt voor het advies! Over die veldbloemen, kun je daar wel bijvoorbeeld een paar plantjes tussen zetten die wel al 'iets zijn' als je snapt wat ik bedoel? Want anders heb ik daar van die zandbakken hangen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 00:06 schreef Lkw het volgende:
[..]
Wat voor soort planten vind je mooi? Daar zou ik me vooral door laten leiden. En met dit weer zou ik die bakken nog fijn even leeg laten. Over een paar weken zal het wel écht lente zijn en heb je keus zat.
Wat ik zelf altijd erg mooi - en makkelijk - vind, zijn veldbloemen- of vlinderbloemenmengsels. Je koopt er een zakje van en je kunt over ongeveer een maand al ter plekke gaan inzaaien. De meeste soorten schieten als kool de grond uit, erg leuk om te zien. En de bloemenpracht waar je mee beloond wordt, is prettig afwisselend en uitbundig.
Bijkomend voordeel is dat er door het ratjetoe aan soorten altijd wel iets tussen zit dat goed aanslaat in jouw bakken, met jouw bodemmengsel en jouw aantal zonuren.
Ook leuk is om in plaats van alleen sierbloemetjes bijvoorbeeld ook een paar aardbeienplantjes in die bakken te doen. Of kruiden, zoals lavendel, tijm of - als het echt lekker warm is geworden - een paar plantjes basilicum. Die bloeien trouwens ook allemaal flink én mooi, als je ze tenminste door laat groeien en niet voortijdig opeet. Lavendel paars, tijm lila en basilicum wit.![]()
Ja, kan zeker. Veldbloemen stellen niet als eis dat ze in een volledig lege bloembak worden gezaaid voordat ze besluiten te ontkiemenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 08:24 schreef Cuppiecake het volgende:
[..]
Bedankt voor het advies! Over die veldbloemen, kun je daar wel bijvoorbeeld een paar plantjes tussen zetten die wel al 'iets zijn' als je snapt wat ik bedoel? Want anders heb ik daar van die zandbakken hangen.
Bij je keuze van plantjes die je wilt kopen, zou ik vooral letten op hoeveel zon en licht ze nodig hebben. Dat staat in het tuincentrum wel op het etiket. Als jij bijvoorbeeld een balkon op het noorden hebt, moet je er geen zonaanbidders in gaan zetten, maar dat is logisch. Soms is de bodem ook van belang. Zo wil heide bijvoorbeeld het liefst een beetje een zure bodem, terwijl lavendel wel van wat kalk houdt.
Maar laat je er niet gek door maken, de meeste plantjes zullen in je bakken prima willen groeien. Zolang ze maar voldoende licht en water krijgen. En af en toe voeding / bemesting (maar niet teveel!).Stop the world, I want to get out.![]()
Update over mijn geliefde acers
Alles wat buiten is blijven staan, of één na, is compleet dood.
Alles wat in de koude kamer heeft gestaan doet het nog, bij één was de helft dood, dat stuk heb ik verwijderd.
De lente, het kan nooit lang meer duren
*edit*
[ Bericht 20% gewijzigd door Messina op 14-03-2013 15:36:13 ]Je raekt an de dinge geweun.![]()
Nu was het ook dan wel een heel aparte winter....is een aparte winter.quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:28 schreef Messina het volgende:
Update over mijn geliefde acers
Alles wat buiten is blijven staan, of één na, is compleet dood.
Alles wat in de koude kamer heeft gestaan doet het nog, bij één was de helft dood, dat stuk heb ik verwijderd.
De lente, het kan nooit lang meer duren
*edit*
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
Kan niet wachten hier, heb vorige week twee Miscanthus gekocht (aanbieding uiteraard) in potten met hn eigen watergeefsysteem (ook opruiming ), die wil ik wel in de groei kijken.
Ook bij Aldi van die metalen tuinvogels gekocht die afgekopen week in de aanbieding waren...kon niet kiezen tussen uil op stok, pauw of ooievaar....dus ik heb ze alle drie.
Komen niet allemaal gelijktijdig op het balkon hoor.
Moest wel even een dichte doos opentrekken want uiteraard zaten ze daar in.
Violen aan de Noordzijde van het huis hebben de vorst zonder sneeuw van de laatste tijd niet overleefd
, aan de Zuidzijde (balkon) is het grootste deel nog in leven....nu durf ik nauwelijk de violen die nog in huis staan (wel koud) neer te zetten voordat ik blijf kopen.
Overal zie ik trouwens krokussen bloeien in de volle grond, hier zijn alleen de groene puntjes maar zichtbaar in de potten, hopelijk gebeurd er nog wat want het waren wel kwaliteitsbollen.Optimist tot in de kist
Bij mij bloeit er nog helemaal niks op het balkon. Wel hebben zowel de lavendel als de tijm de winter (tot nu toe) overleefd. Ik kan niet wachten ze te kunnen gaan snoeien en ze weer te zien uitschieten.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 21:59 schreef Teslynd het volgende:
Bij mij bloeien de narcissen op balkon vlak boven de grond. Zijn niet lang geworden
Verder hangt er nog altijd een handvol rode tomaatjes van vorig jaar aan een overigens totaal verdorde tomatenplant. Wonderlijk.Stop the world, I want to get out.![]()
De aanhoudende vorst maakt het wel penibel. Het leven van een rozemarijnplantje hangt nu aan een zijden draadje en de "grote" winterharde rozemarijn ziet er ook wat bedenkelijk uit.quote:Op zondag 31 maart 2013 13:06 schreef Lkw het volgende:
[..]
Bij mij bloeit er nog helemaal niks op het balkon. Wel hebben zowel de lavendel als de tijm de winter (tot nu toe) overleefd. Ik kan niet wachten ze te kunnen gaan snoeien en ze weer te zien uitschieten.
Verder hangt er nog altijd een handvol rode tomaatjes van vorig jaar aan een overigens totaal verdorde tomatenplant. Wonderlijk.
De floxen waren begonnen met uitlopen, bedachten zich bij een nieuwe vorstaanval maar lijken toch de groeidrang niet te kunnen stoppen. De primula's hebben het zwaar, wat ook komt doordat er nu te veel zon op staat en de schaduwgevende floxen nog niets voorstellen. Zag vandaag dat de kleine dingetjes, waarschijnlijk Scilla/sterhyacinth begint te bloeien.
Edit: die tomaatjes heb ik ook een keer gehad. Ze begonnen pas in november kleur te krijgen en hebben tot in het voorjaar voor fleur gezorgd.![]()
Bij ons loopt de kamperfoelie weer uit. Heeft de hele winter op het balkon gestaan. Bikkel-plant
Moet je die in de lente snoeien?quote:Op zondag 31 maart 2013 13:06 schreef Lkw het volgende:
[..]
Bij mij bloeit er nog helemaal niks op het balkon. Wel hebben zowel de lavendel als de tijm de winter (tot nu toe) overleefd. Ik kan niet wachten ze te kunnen gaan snoeien en ze weer te zien uitschieten.
@Teslynd : Ik ben ook bang voor mn rozemarijn.... Helaas gaan ze winterhard of niet altijd dood hier...![]()
![]()
Wie weet waar ik zo'n zak met allemaal vakjes voor planten kan kopen die ik aan m'n balkonmuur kan hangen? Moet ik hiervoor naar het tuincentrum of zijn ze ook te koop bij de Xenos/V&D/Tiger/ wat dan ook?![]()
Daar heb ik wel aan gedacht, maar op de site van de Hema staan ze niet en volgens mij staat hun volledige assortiment online. Toch bedankt![]()
![]()
Praxis had ze vorige week in de aanbieding, maar volgens mij horen ze daar bij het vaste assortiment![]()
![]()
Ohja goeie, daar had ik nog niet aan gedacht
Edit: aaaargh volgens de site van Praxis zijn ze gewoon op voorraad in 'mijn' filiaal. Daar ga ik weer![]()
![]()
Ook Pinterest?quote:Zo'n (stoffen) schoenenzak is inderdaad heel geschikt.
Mijn daglelies doen het, zoals elk jaar, weer goed, allemaal frisgroene sprieten boven de grond.De rest vindt het blijkbaar nog te koud
en het is de vraag wat de waterplanten doen.
Optimist tot in de kist
geen pinterest. Idee voor zoiets heb ik ook al een tijd maar moet nog eens kijken hoe ik dat ga bevestigen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:21 schreef trovey het volgende:
[..]
Ook Pinterest?Zo'n (stoffen) schoenenzak is inderdaad heel geschikt.
Mijn daglelies doen het, zoals elk jaar, weer goed, allemaal frisgroene sprieten boven de grond.De rest vindt het blijkbaar nog te koud
en het is de vraag wat de waterplanten doen.
![]()
Moet je doen, ook heel veel tips voor tuinieren.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:27 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
geen pinterest. Idee voor zoiets heb ik ook al een tijd maar moet nog eens kijken hoe ik dat ga bevestigen.
Optimist tot in de kist
Zo, 37 kilometer gefietst vandaag om die stomme zakken te vinden. Eerst vanuit stage naar Intratuin, waar ze zakken met 3 vakjes verkochten voor 8,99. Bij Praxis (waar ze niet op voorraad waren helaas) waren ze 9,- voor een zak met minstens 6 vakjes, dus dat is nogal een prijsverschil. Toen doorgefietst naar de Tuinwereld...daar hebben ze dus blijkbaar alleen ziggzaggs voor 25,-. Gaan we ook niet doen. Uiteindelijk de perfecte wandzak gevonden bij het tuincentrum bij mij thuis om de hoek voor 5,-....als ik dat had geweten! Maar wel lekker gefietst. Heb gelijk munt, oregano en marjolein gekocht dat buiten de zakken ingaat als het wat warmer is. Yay![]()
![]()
staan nu ook in de folder van de trekpleisterquote:Op dinsdag 2 april 2013 12:03 schreef morgane het volgende:
Wie weet waar ik zo'n zak met allemaal vakjes voor planten kan kopen die ik aan m'n balkonmuur kan hangen? Moet ik hiervoor naar het tuincentrum of zijn ze ook te koop bij de Xenos/V&D/Tiger/ wat dan ook?![]()
Er moet niks, maar ik doe het altijd wel. Anders worden het zulke lange, verhoute, kale stengeltjes, met alleen bovenin wat groens.quote:Op maandag 1 april 2013 23:34 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Moet je die in de lente snoeien?
@Teslynd : Ik ben ook bang voor mn rozemarijn.... Helaas gaan ze winterhard of niet altijd dood hier...
Stop the world, I want to get out.![]()
Ok, het ging mij er even om dat je de ene plant in de herfst moet snoeien en de andere juist niet enz enz. Vroeg me dus even af of jij wist of dat in de lente "moet" met deze.quote:Op woensdag 3 april 2013 07:31 schreef Lkw het volgende:
[..]
Er moet niks, maar ik doe het altijd wel. Anders worden het zulke lange, verhoute, kale stengeltjes, met alleen bovenin wat groens.
Ik heb bij mn tijm alleen wat geoogst en die is nog net zo klein als 3 jaar terug... Misschien eens proberen om m nu te snoeien om m te stimuleren tot groei.
[ Bericht 0% gewijzigd door Outpost76 op 03-04-2013 07:46:05 ]![]()
Jep, zolang je maar in het levende hout snoeit hè. Want anders loopt-ie niet meer uit.quote:Op woensdag 3 april 2013 07:36 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ok, het ging mij er even om dat je de ene plant in de herfst moet snoeien en de andere juist niet enz enz. Vroeg me dus even af of jij wist of dat in de lente "moet" met deze.
Ik heb bij mn thijm alleen wat geoogst en die is nog net zo klein als 3 jaar terug... Misschien eens proberen om m nu te snoeien om m te stimuleren tot groei.
Misschien heb je hier nog wat aan?
- Tijm: http://www.vrolijketuinier.nl/groenten_tijm.htm
- Lavendel: http://www.tuinhulp.com/2(...)-waarom-wanneer-hoe/Stop the world, I want to get out.![]()
Top thx!quote:Op woensdag 3 april 2013 07:40 schreef Lkw het volgende:
[..]
Jep, zolang je maar in het levende hout snoeit hè. Want anders loopt-ie niet meer uit.
Misschien heb je hier nog wat aan?
- Tijm: http://www.vrolijketuinier.nl/groenten_tijm.htm
- Lavendel: http://www.tuinhulp.com/2(...)-waarom-wanneer-hoe/![]()
Las zelf net dit :*Bronquote:Wanneer Tijm snoeien. Alle genoemde tijmsoorten moeten na de bloei licht teruggesnoeid worden om hun vorm te laten behouden en nieuwe groei te stimuleren.![]()
Daar reppen ze inderdaad niet over het voorjaar. Dat is ook het lastige met internet, vaak wordt op elke website weer wat anders geroepen.quote:Op woensdag 3 april 2013 07:45 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Top thx!![]()
Las zelf net dit :
[..]
*Bron
Mijn eigen ervaring met lavendel is dat (flink kort) snoeien in het voorjaar prima werkt. Na de vorst vanzelfsprekend. Hij loopt dan fris en flink uit. Ik heb ook wel eens gesnoeid in de herfst, maar dat had niet veel effect. Het plantje liep in elk geval niet meer echt uit voor de winter, alhoewel hij in het voorjaar wel weer mooi opkwam.
Wat betreft tijm is mijn ervaring geringer. Vorig jaar zomer zat er een of ander vervelend beestje in, toen heb ik 'm in juli geheel gekortwiekt, waarna hij nog flink is uitgelopen maar niet meer gebloeid heeft.
Maar in het algemeen snoei ik houtige struikjes zoals lavendel, tijm en heide in het voorjaar zo kort mogelijk, want ik vind die jonge uitlopers vanaf de grond mooier dan zo'n enorme struik die onderaan helemaal verdord is.Stop the world, I want to get out.![]()
Lavendel en rozen zodra de grote vorst weg is, dus nu. Op balkon is het minder stabiel, ik doe het nog even niet vanwege de harde wind. Rozemarijn opschonen doe ik als kou & harde wind weg zijn.quote:Op woensdag 3 april 2013 07:36 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ok, het ging mij er even om dat je de ene plant in de herfst moet snoeien en de andere juist niet enz enz. Vroeg me dus even af of jij wist of dat in de lente "moet" met deze.
Ik heb bij mn tijm alleen wat geoogst en die is nog net zo klein als 3 jaar terug... Misschien eens proberen om m nu te snoeien om m te stimuleren tot groei.![]()
Vroeg of laat snoeien wordt door de bloei bepaald. Wat op nieuwe takken (die vorige zomer aangroeiden) bloeit, moet na de bloei gesnoeid worden. Je kan dan wel in het voorjaar uitdunnen. Dus oudste stengels eruit halen.
Tijm snoeien deed ik vroeger, toen de potgrond nog tuinaarde was. Kon toen de zomer door veel kruid oogsten. Nu met de veenpotgrond valt er weinig te snoeien.
Edit: lavendel in het najaar beetje vormsnoeien. In elk geval al die dooie bloemaren eruit, die geven het een doods aanzien en ze roven energie.![]()
Thx beiden! Toch mn lavendel nog maar wat gekortwiekt. Hopelijk niet te drastisch.Mn Tijm nog niet gedaan want t is maar zo een klein boom achtig plantje die bijna niet groeit. Zal m de komende tijd wat passendere grond en voeding geven.
![]()
Zolang je met lavendel maar niet in het oude hout zit anders loopt het echt niet meer uit.quote:Op vrijdag 5 april 2013 20:09 schreef Outpost76 het volgende:
Thx beiden! Toch mn lavendel nog maar wat gekortwiekt. Hopelijk niet te drastisch.Mn Tijm nog niet gedaan want t is maar zo een klein boom achtig plantje die bijna niet groeit. Zal m de komende tijd wat passendere grond en voeding geven.
![]()
Tijm is hier nog niets van te zien, staat aan de voorkant en met het aanwezig water voor de deur en Noordzijde laten de planten zich nog niet zien, ik ben bang dat ik heel wat lege potten aan die kant heb.
![]()
Op balkon wil ik vandaag eens proberen het grastapijtje weer eens wat schoon te maken, krijg er in het midden altijd een slijmlaag op in de winter, nee niets helpt....had ik ook last van toen er nog houten vlonders lagen (die rotten op die plek sneller weg) en inmiddels heeft men er weer een nieuwe vloer ingelegd i.v.m. lekkage/onderhoud en dat heeft ook niet geholpen....gewoon maar krabben en vegen met een harde borstel elk voorjaar als het droog is.
Optimist tot in de kist
Zou dit weekend dan het weekend worden dat ik het balkon schoon kan schrobben
Zag ik ook en toen moest ik meteen aan dit topic denken.quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:34 schreef loecje het volgende:
[..]
staan nu ook in de folder van de trekpleister
Optimist tot in de kist
Het blijft wel droog, schijnt einde van de week (vrijdag of zo) pas te gaan regenen.quote:Op zaterdag 6 april 2013 12:12 schreef Guppyfriend het volgende:
Zou dit weekend dan het weekend worden dat ik het balkon schoon kan schrobben
Optimist tot in de kist
Mooi, als het nou ook nog een beetje zonnig wordt, wil ik misschien de groene bende wel te lijf gaanquote:Op zaterdag 6 april 2013 12:13 schreef trovey het volgende:
[..]
Het blijft wel droog, schijnt einde van de week (vrijdag of zo) pas te gaan regenen.
En in de tussentijd, terwijl ik me krom krab met een aardappelschilmesje om de wieren weg te krijgen......quote:Op zaterdag 6 april 2013 12:14 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Mooi, als het nou ook nog een beetje zonnig wordt, wil ik misschien de groene bende wel te lijf gaan
Ik stoor iemand![]()
""Oké, ben je daar mee bezig....ga ik weer verder"![]()
Mevrouw ligt nu op de balkonstoel, kan ik haar minder storen dan dat ze op de grond ligt.
Optimist tot in de kist
Nawww gossie!!quote:Op zaterdag 6 april 2013 12:45 schreef trovey het volgende:
[..]
En in de tussentijd, terwijl ik me krom krab met een aardappelschilmesje om de wieren weg te krijgen......
Ik stoor iemand![]()
[ afbeelding ]
Öké, ben je daar mee bezig....ga ik weer verder"![]()
[ afbeelding ]
Mevrouw ligt nu op de balkonstoel, kan ik haar minder storen dan dat ze op de grond ligt.![]()
Molly mag nog even niet op het balkon, is nog te koud. Maar Molly is dan ook een konijn
Mijn 2 katten en Conchita liggen op de stoel/vloer zodra ze het zonnetje zien.quote:Op zaterdag 6 april 2013 12:49 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nawww gossie!!![]()
Molly mag nog even niet op het balkon, is nog te koud. Maar Molly is dan ook een konijnViel de vorige weken toch behoorlijk tegen met die lage temperaturen..."Aha zon, naar buiten baas...DEUR OPEN!
....Fijn, de zon
....hè, wat....wat is het teringkoud!
....Naar binnen NU!.
"
Optimist tot in de kist
quote:Op zaterdag 6 april 2013 12:52 schreef trovey het volgende:
[..]
Mijn 2 katten en Conchita liggen op de stoel/vloer zodra ze het zonnetje zien.Viel de vorige weken toch behoorlijk tegen met die lage temperaturen..."Aha zon, naar buiten baas...DEUR OPEN!
....Fijn, de zon
....hè, wat....wat is het teringkoud!
....Naar binnen NU!.
"
zo herkenbaar!! Het ziet er lekker uit, maar ondertussen!
Hier nog geen zon trouwensniet eerlijk!
Hier komt en gaat die....net als de hond...naar binnen....en naar buiten.quote:Op zaterdag 6 april 2013 12:53 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]zo herkenbaar!! Het ziet er lekker uit, maar ondertussen!
Hier nog geen zon trouwensniet eerlijk!
Nu even korte broek aantrekken...combi lange broek, op knieën wieren weghalen is geen goed combi.
Optimist tot in de kist
http://www.presentsathome.nl/catalogsearch/result/?q=opbergzakquote:Op dinsdag 2 april 2013 12:03 schreef morgane het volgende:
Wie weet waar ik zo'n zak met allemaal vakjes voor planten kan kopen die ik aan m'n balkonmuur kan hangen? Moet ik hiervoor naar het tuincentrum of zijn ze ook te koop bij de Xenos/V&D/Tiger/ wat dan ook?
http://www.mixmamas.nl/we(...)/_269_w_89_4094_NL_1
http://www.mixmamas.nl/we(...)/_269_w__4110_NL_1_1
Ook leuk:
http://marloeskooktover.w(...)ige-en-geurige-wand/
Of:
Of zoiets met plastic flessen en meteen waterslangetjes erbij![]()
[ Bericht 4% gewijzigd door Trusten op 06-04-2013 23:18:05 ]![]()
zoiets met waterslangetjes, heeft iemand daar ervaring mee?
ik zoek zoiets voor op het balkon, alleen zijn de meeste buitensystemen bedoeld voor een buitenkraan en die hebben we niet.
ik heb nog een opvoerpompje voor het aquarium liggen, daar wil ik eens mee gaan prutsen om de opvoerhoogte te vergroten, die is nu maar 1,5 meter.
misschien heeft iemand hier nog goede (budget) ideeën?![]()
Ik heb ze tot ±5 cm van de grond afgeknipt. Geen idee of dat te ver is maar dat merk ik vanzelf.quote:Op zaterdag 6 april 2013 12:11 schreef trovey het volgende:
[..]
Zolang je met lavendel maar niet in het oude hout zit anders loopt het echt niet meer uit.![]()
Tijm is hier nog niets van te zien, staat aan de voorkant en met het aanwezig water voor de deur en Noordzijde laten de planten zich nog niet zien, ik ben bang dat ik heel wat lege potten aan die kant heb.
![]()
Op balkon wil ik vandaag eens proberen het grastapijtje weer eens wat schoon te maken, krijg er in het midden altijd een slijmlaag op in de winter, nee niets helpt....had ik ook last van toen er nog houten vlonders lagen (die rotten op die plek sneller weg) en inmiddels heeft men er weer een nieuwe vloer ingelegd i.v.m. lekkage/onderhoud en dat heeft ook niet geholpen....gewoon maar krabben en vegen met een harde borstel elk voorjaar als het droog is.
Als ik hier kijk moet t wel goed komen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Outpost76 op 11-04-2013 21:15:20 ]![]()
Zo. Lavendel gesnoeid, plantjes bemest, water gegeven, dingetjes gepoetst en nu heb ik het KOUD. En er staan binnen wat afrikaantjes en kruiden in potjes
Trovey, jij hebt van dat kunstgras op je balkon toch? Wat voor spul is dat en geeft dat geen schade aan de ondergrond? Ik heb hier erg zuigend betonbalkon waarop je ieder vlekje eigenlijk wel ziet zitten ondanks dat het recent schoon is gemaakt en wil eigenlijk zoiets erop gaan gooien.![]()
Ennnn net voor 5 euro een rhododendron gekocht bij de aldi (hehe, nou, voor die prijs ). Een kleinblijvende die ook op het balkon kanMet als het goed is roze blommen
En 2 zakjes zomerbloemenzaadjes, die ga ik vanavond/morgen eens in wat bakjes mikken.![]()
Lekker bezig geweest dus eendje.Dit vraagt natuurlijk om pica's
Ik ga zondag ook wat doen. Waarschijnlijk een graad of 20 dus dan lekker mn balkon afspuiten enzo. Alle alg en troep vd winter er af. Opruimen en de bakken klaar maken voor beplanting.![]()
Bezoekje aan de Lidl :
Phlox winterhard 0,99
geranium winterhard 0,99
Aster winterhard 0,99
vlijtigliesje wit en rood 20stuks 2,38
Ageratum 10 stuks 1,19
Lobelia 10 stuks 1,19
Petunia 10 stuks 1,19
100 gram zomer bloeiers zaad. 1,89
3 kg, compost stimulance 3,99
1 kg, langzaam loslatende mest korrels 3,99
stokjes mest 2,49
Aardig geslaagd al zeg ik t zelf. Al was de potgrond helaas al uitverkocht.
[ Bericht 0% gewijzigd door Outpost76 op 12-04-2013 18:12:01 ]![]()
Ah dat wat ik zondag dus ga doen. Als ik t niet vergeet zal ik wel foto's maken van voor en na. Tis zo smerig en een zooitje nu...quote:Op vrijdag 12 april 2013 17:46 schreef douche-eendje het volgende:
Outpost, zo heel erg bijzonder is het niet. Gewoon schoon, zit-klaar maar nog amper groen
Heb al wel wat bakken omgespit en bemest. Die zijn dus klaar voor beplanting. Hang bakken moeten nog en ik wil mn tijm in een andere bak zetten en mn eierschillen nog vijzelen en en.
Zat te doen dus. Verlang wel heel erg naar komende zondag. Eindelijk een enig sinds zomer dag.![]()
![]()
Ik las dat je goed moet oppassen met het malen van de eierdoppen. Het stof mag beslist niet in je longen komen.![]()
Oh goed dat je dat zegt. Dat wist ik niet. Mondkapje op dus.quote:Op vrijdag 12 april 2013 18:14 schreef Teslynd het volgende:
Ik las dat je goed moet oppassen met het malen van de eierdoppen. Het stof mag beslist niet in je longen komen.![]()
![]()
Ik heb ze wel gezien, al dat perkgoed, maar ik laat het nog lekker staan tot zeker half mei....mijn violen vonden die nachtvorsten al niet zo fijnquote:Op vrijdag 12 april 2013 17:43 schreef Outpost76 het volgende:
Bezoekje aan de Lidl :
Phlox winterhard 0,99
geranium winterhard 0,99
Aster winterhard 0,99
vlijtigliesje wit en rood 20stuks 2,38
Ageratum 10 stuks 1,19
Lobelia 10 stuks 1,19
Petunia 10 stuks 1,19
100 gram zomer bloeiers zaad. 1,89
3 kg, compost stimulance 3,99
1 kg, langzaam loslatende mest korrels 3,99
stokjes mest 2,49
Aardig geslaagd al zeg ik t zelf. Al was de potgrond helaas al uitverkocht.laat staan dat er vorstgevoelig spul staat
....dan kan ik het beter meteen in de vuilnisbak gooien. Ik heb wel van de felgkleurde bakken die je om een balkonstang doet gekocht bij de Action, voor aan de voorkant waar ik een stukje stang heb in de muur van de galerij.
Overigens is hier het grastapijtje weer schoon en vrij van de wieren...heeft me een flink aantal dagen pijn in de schouders opgeleverd maar ja, het is weer klaar voor een jaar.
Optimist tot in de kist
Dat is gewoon van dat korte kunstgras met onderop een waterafvoer (je kunt het ook zonder drainage krijgen maar dat zou ik niet adviseren). Beschadigd helemaal niets want het is een soort buitentapijt wat je gewoon los van wand tot wand op je balkon legt.quote:Op woensdag 10 april 2013 17:19 schreef douche-eendje het volgende:
Zo. Lavendel gesnoeid, plantjes bemest, water gegeven, dingetjes gepoetst en nu heb ik het KOUD. En er staan binnen wat afrikaantjes en kruiden in potjes
Trovey, jij hebt van dat kunstgras op je balkon toch? Wat voor spul is dat en geeft dat geen schade aan de ondergrond? Ik heb hier erg zuigend betonbalkon waarop je ieder vlekje eigenlijk wel ziet zitten ondanks dat het recent schoon is gemaakt en wil eigenlijk zoiets erop gaan gooien.Heerlijk zacht aan de blote voetjes en ook geen hete tegels als je vol op het Zuiden zit met je balkon.
![]()
Zelf heb ik de extreem laagpolige (naaltviltversie met drainage, zie boven) maar je kunt ook versies krijgen die er echt uitzien als gras(dus echt met grassprieten). Destijds gekocht bij Leen Bakker (gewoon aan de rol en niet duur was nog geen 30 euro kwijt voor 3 bij 2 meter stuk) en dat ligt nu al weer een jaar of 5 maar Action heeft het in de zomer ook wel liggen als stuk van 1 bij 2 meter voor een paar euro.Optimist tot in de kist
Oh maar ze blijven hier voorlopig binnen. Ik ga mn balkon rand bakken ook naar binnen halen als ik ze goed heb omgewoeld en bemest heb. Dan poot ik de plantjes binnen en gaan ze pas naar buiten als het kan. Ik wilde ze voor deze prijs niet laten staan.quote:Op vrijdag 12 april 2013 18:54 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik heb ze wel gezien, al dat perkgoed, maar ik laat het nog lekker staan tot zeker half mei....mijn violen vonden die nachtvorsten al niet zo fijnlaat staan dat er vorstgevoelig spul staat
....dan kan ik het beter meteen in de vuilnisbak gooien. Ik heb wel van de felgkleurde bakken die je om een balkonstang doet gekocht bij de Action, voor aan de voorkant waar ik een stukje stang heb in de muur van de galerij.
Overigens is hier het grastapijtje weer schoon en vrij van de wieren...heeft me een flink aantal dagen pijn in de schouders opgeleverd maar ja, het is weer klaar voor een jaar.![]()
![]()
![]()
Daar heb ik geen ruimte voorquote:Op vrijdag 12 april 2013 19:04 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Oh maar ze blijven hier voorlopig binnen. Ik ga mn balkon rand bakken ook naar binnen halen als ik ze goed heb omgewoeld en bemest heb. Dan poot ik de plantjes binnen en gaan ze pas naar buiten als het kan. Ik wilde ze voor deze prijs niet laten staan.en ik heb bovendien katten die ze zouden afmaaien tot de grond.
Vreemd genoeg doen ze dat niet als de planten buiten staan.
Optimist tot in de kist
Ik eigenlijk ook niet maar daar maak ik ruimte voor.quote:Op vrijdag 12 april 2013 19:05 schreef trovey het volgende:
[..]
Daar heb ik geen ruimte vooren ik heb bovendien katten die ze zouden afmaaien tot de grond.
Vreemd genoeg doen ze dat niet als de planten buiten staan.
Wodan is niet meer dus daar hoef ik niet meer bang voor te zijn...
Hij at ze binnen en buiten. Toen hij nog bij mn ouders woonde zag een bosje rozen er al snel zo uit :
![]()
![]()
Ik kan geen ruimte meer maken.quote:Op vrijdag 12 april 2013 19:08 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik eigenlijk ook niet maar daar maak ik ruimte voor.Wodan is niet meer dus daar hoef ik niet meer bang voor te zijn...
Hij at ze binnen en buiten. Toen hij nog bij mn ouders woonde zag een bosje rozen er al snel zo uit :
[ afbeelding ]Bosje bloemen heb ik al jaren geleden opgegeven.
Optimist tot in de kist
Oh ik ruim er gewoon een dressoir voor leeg.quote:Op vrijdag 12 april 2013 19:09 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik kan geen ruimte meer maken.Bosje bloemen heb ik al jaren geleden opgegeven.
Maag goed wat niet kan, kan niet. Mn ouders hebben gewoon de kat aan mij gegeven. Probleem ook opgelost voor hun.
![]()
![]()
Ah geweldig, ik ga binnenkort eens op zoek. Action zit het dichtste bij, dus hoop dat zij het binnenkort hebben. Mn balkon is geloof ik 1.5 bij 3.5, dus met die matjes van daar moet het dan ook wel lukkenquote:Op vrijdag 12 april 2013 19:03 schreef trovey het volgende:
[..]
Dat is gewoon van dat korte kunstgras met onderop een waterafvoer (je kunt het ook zonder drainage krijgen maar dat zou ik niet adviseren). Beschadigd helemaal niets want het is een soort buitentapijt wat je gewoon los van wand tot wand op je balkon legt.Heerlijk zacht aan de blote voetjes en ook geen hete tegels als je vol op het Zuiden zit met je balkon.
![]()
[ afbeelding ]
Zelf heb ik de extreem laagpolige (naaltviltversie met drainage, zie boven) maar je kunt ook versies krijgen die er echt uitzien als gras(dus echt met grassprieten). Destijds gekocht bij Leen Bakker (gewoon aan de rol en niet duur was nog geen 30 euro kwijt voor 3 bij 2 meter stuk) en dat ligt nu al weer een jaar of 5 maar Action heeft het in de zomer ook wel liggen als stuk van 1 bij 2 meter voor een paar euro.![]()
Ga volgende maand ook de slaapkamer die aan het balkon zit opknappen en er eens meubels inzetten... Wil mn huis nu eigenlijk wel eens een beetje af hebben.![]()
Ik ga ook voor kunstgras, mn balkon heeft van die houten planken en die worden spekglad als het geregend heeft (zoals nu). Ik heb alleen 7,5 bij 2,7 nodig, dus dat is een handige maat
Tap tap tap![]()
Ik hou gewoon het beton. Vegen en voor de grote veegbeurt wachten tot het flink geregend heeft. Een andere reden om geen vloerbedekker te nemen, is dat slakjes er waarschijnlijk makkelijk tussenkruipen.![]()
ik heb ook beton, 2 balkons een op het zuiden aan de voorkant en een op het noorden aan de achterkant echt een wereld van verschil. achter balkon moet echt flink geschrobd worden, ook de balustrade die is van aluminium en kunststof. zit onder de groene aanslag.
op het achterbalkon zit ik alleen als het echt niet uit te houden in. Voor de rest staan daar lege flessen en rommeltjes. ik droog daar wel vaak de was.
aan het andere balkon mag het niet meer.Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
ach, slakjes hier... valt wel meequote:Op vrijdag 12 april 2013 23:16 schreef Teslynd het volgende:
Ik hou gewoon het beton. Vegen en voor de grote veegbeurt wachten tot het flink geregend heeft. Een andere reden om geen vloerbedekker te nemen, is dat slakjes er waarschijnlijk makkelijk tussenkruipen.Mijn beton gaat er heel snel ranzig uitzien, t is gewoon niet gezellig
Dus ik ga het binnenkort gewoon proberen, bevalt het niet dan is er ook niks aan de hand.
En er is nu al het een en ander in de bakken aan het groeienRucola gaat als een malle, maar ook de afrikaantjes komen al een beetje opzetten. Idem voor de zomerbloemen
![]()
![]()
De roos en de kamperfoelie zijn aan het uitlopenalleen vallen de houten bakken uit elkaar van ellende.
Tap tap tap![]()
quote:Op zondag 15 juli 2012 15:47 schreef douche-eendje het volgende:
Ok, mijn balkon begint een beetje uit de hand te lopen. Maar ik vind het zo lekker om buiten met de plantjes bezig te zijn, water te geven en een beetje naar buiten te staren.
Dit waren destijds geloof ik mn laatste balkonfoto's... En gelukkig geen oranje voor mijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben nu op zoek naar iets van een kastje waar ik de losse potjes e.d. op kan zetten zodat het wat minder vol oogt. Maar dat heeft geen haast...Net even bij de net opgeknapte balkons gaan gluren een paar blokken verderop en dat ziet er wel tof uit, alleen jammer dat een deel van het houtwerk oranje
gaat worden. Maar wel grijs hekje, "vloer" weer goed wit etc.
Ik zit in het rode blok
Toch maar even wat foto's van nu, nog niet zoveel bijzonders.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Geen last van met dat grastapijt, ligt gewoon strak vanrand tot rand, ik heb juist meer last als ik er niets neerleg...tegels met drainage met aan de rand grind dus daar kruipen ze juist lekker tussen en onder als er niets ligt.quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:16 schreef Teslynd het volgende:
Ik hou gewoon het beton. Vegen en voor de grote veegbeurt wachten tot het flink geregend heeft. Een andere reden om geen vloerbedekker te nemen, is dat slakjes er waarschijnlijk makkelijk tussenkruipen.
Optimist tot in de kist
Gewoon op de rol kopen bij een zaak als Leen Bakker.quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:31 schreef CherryLips het volgende:
Ik ga ook voor kunstgras, mn balkon heeft van die houten planken en die worden spekglad als het geregend heeft (zoals nu). Ik heb alleen 7,5 bij 2,7 nodig, dus dat is een handige maatLente is geen probleem en best kans dat ze daar of ergens anders 3 meter breedte hebben.
Optimist tot in de kist
Ik heb trouwens 2 potten op het balkon waar ik zorgelijk naar kijk, andere potten met dezelfde planten zijn al uitgelopen dus ik denk dat ik overledenen heb op mijn balkon.Verder doen de violen het lekker, de blauwe druifjes lopen uit en hier en daar is ook een viool bezig de achterstand in te halen.
. Waterplanten doen nog helemaal niets maar dat is elk jaar afwachten wie de strijd heeft weten te overleven.
Optimist tot in de kist
Als de aanwezigen allemaal boven de aarde zijn gekomen.quote:Gelukkig staan er al gegadigden klaar om de vrijgekomen woning te betrekken dus geen krakers hier zoals grassen en onkruid.
![]()
Optimist tot in de kist
gebruiken jullie n tuinslang op balkon? zag ze voor n prikkie bij de action liggen. En heb er een gekocht.Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Ik heb het gevondenquote:Op zondag 14 april 2013 16:41 schreef trovey het volgende:
[..]
Gewoon op de rol kopen bij een zaak als Leen Bakker.Lente is geen probleem en best kans dat ze daar of ergens anders 3 meter breedte hebben.
ik ga toch voor twee kleinere rollen, want in het najaar moeten ze weg en dan wil ik de rollen in de berging leggen en dat lukt niet met een grote rol. Dus er komt wel een naad in
Vandaag is m'n handige vader langs geweest. Hij heeft de trellis tussen mijn balkon en dat van de buren losgemaakt, glazen tussenwand schoongemaakt, rozenstruik overgepoot en de verrotte bak uit elkaar gehaald en weggegooid. Tuinstoelen en tafeltje neergezet, groene aanslag verwijderd. Handige papa'shij doet in een uur waar ik een week mee bezig zou zijn geweest. Volgende week brede plantenbakken en het kunstgras halen, even kijken of ik iets van een parasol ofzo neer kan zetten en dan clematis, geraniums, aardbeienplanten en misschien hortensia's en/of petunia's kopen, maar dat is pas over een maand ofzo.
Tap tap tap![]()
Ik heb er wel eentje hangen maar die gebruik ik alleen als het met de gieter niet meer bij te houden is.quote:Op woensdag 17 april 2013 20:26 schreef Dandilion het volgende:
gebruiken jullie n tuinslang op balkon? zag ze voor n prikkie bij de action liggen. En heb er een gekocht.
Optimist tot in de kist
Ik kan hem nergens op aansluitenquote:Op woensdag 17 april 2013 20:26 schreef Dandilion het volgende:
gebruiken jullie n tuinslang op balkon? zag ze voor n prikkie bij de action liggen. En heb er een gekocht.dat wordt sjouwen met gieters.
Tap tap tap![]()
Ik zag ze inderdaad liggen gisteren, had het al willen melden hier maar je bent me voor.quote:Op woensdag 17 april 2013 20:41 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb het gevondenik ga toch voor twee kleinere rollen, want in het najaar moeten ze weg en dan wil ik de rollen in de berging leggen en dat lukt niet met een grote rol. Dus er komt wel een naad in
Vandaag is m'n handige vader langs geweest. Hij heeft de trellis tussen mijn balkon en dat van de buren losgemaakt, glazen tussenwand schoongemaakt, rozenstruik overgepoot en de verrotte bak uit elkaar gehaald en weggegooid. Tuinstoelen en tafeltje neergezet, groene aanslag verwijderd. Handige papa'shij doet in een uur waar ik een week mee bezig zou zijn geweest. Volgende week brede plantenbakken en het kunstgras halen, even kijken of ik iets van een parasol ofzo neer kan zetten en dan clematis, geraniums, aardbeienplanten en misschien hortensia's en/of petunia's kopen, maar dat is pas over een maand ofzo.
Ik laat het wel liggen,veel te veel werk om alles weer te verplaatsen...het is al werk genoeg 1x per 6 jaar als de schilders komen.
Optimist tot in de kist
Gewoon aan de keukenkraan....desnoods met een heeeeeeeeele lang slang?quote:Op woensdag 17 april 2013 20:42 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik kan hem nergens op aansluitendat wordt sjouwen met gieters.
Optimist tot in de kist
Mij kennende gaat dat lekken. Maar goed, gieters kan ik ook laten vallen.quote:Op woensdag 17 april 2013 20:44 schreef trovey het volgende:
[..]
Gewoon aan de keukenkraan....desnoods met een heeeeeeeeele lang slang?Tap tap tap![]()
Gewoon goede kraanaansluiting kopen, liefst die koperen.quote:Op woensdag 17 april 2013 20:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Mij kennende gaat dat lekken. Maar goed, gieters kan ik ook laten vallen.Ik gebruik hier een 5 liter gieter, 10 liter is me te zwaar.
![]()
Optimist tot in de kist
De vorige bewoners hadden kunstgras liggen, maar geen idee hoe lang dat daar heeft gelegen want dat hout eronder moest echt even goed droog worden. En het was best duur kunstgras volgens mij, met afwatering erin en nopjes eronder enzo. Maar dat lag er misschien al een paar jaar en was al aardig versleten. Ik heb nog een paar repen liggen nu.quote:Op woensdag 17 april 2013 20:44 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik zag ze inderdaad liggen gisteren, had het al willen melden hier maar je bent me voor.Ik laat het wel liggen,veel te veel werk om alles weer te verplaatsen...het is al werk genoeg 1x per 6 jaar als de schilders komen.
Tap tap tap![]()
Ik zie overal alleen de tien liter staan, ik wil eigenlijk drie liter ofzoquote:Op woensdag 17 april 2013 20:46 schreef trovey het volgende:
[..]
Gewoon goede kraanaansluiting kopen, liefst die koperen.Ik gebruik hier een 5 liter gieter, 10 liter is me te zwaar.
![]()
Tap tap tap![]()
Dan blijf je lopen.quote:Op woensdag 17 april 2013 20:48 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik zie overal alleen de tien liter staan, ik wil eigenlijk drie liter ofzo
Hier liggen stoeptegels. Het is juist handiger om het hier van rand tot rand te laten liggen i.v.m. schuilplaatsen voor slakken, die zijn er nu niet.quote:Op woensdag 17 april 2013 20:48 schreef CherryLips het volgende:
[..]
De vorige bewoners hadden kunstgras liggen, maar geen idee hoe lang dat daar heeft gelegen want dat hout eronder moest echt even goed droog worden. En het was best duur kunstgras volgens mij, met afwatering erin en nopjes eronder enzo. Maar dat lag er misschien al een paar jaar en was al aardig versleten. Ik heb nog een paar repen liggen nu.Optimist tot in de kist
Heb vandaag wel voor het eerst op m'n eigen balkon gezeten en gegeten
Ik heb een tijdje ergens gewoond met een klein balkonnetje, maar dat was niet van mij dus ik heb daar niets mee gedaan. Had er een klapstoeltje waar ik een zere kont van kreeg, en er stond altijd wind op dus de plantenbak die er hing lag al snel ondersteboven.
Daarna in een raar huis gewoond waarin de voortuin de achtertuin was. Niet erg praktisch, vooral omdat dat deels open was en alles via de voordeur ging, en elke meer dat ik even naar binnen ging nam ik m'n telefoon enzo mee want anders werd het gejat, en de voordeur moest ook steeds dicht als ik binnen iets moest doen. Leuke buurt was dat.
En nu kan ik de balkondeuren openzetten en gewoon lekker ongestoord buiten zitten en aankloten
Tap tap tap
Forum Opties Forumhop: Hop naar: