Het blijft wel droog, schijnt einde van de week (vrijdag of zo) pas te gaan regenen.quote:Op zaterdag 6 april 2013 12:12 schreef Guppyfriend het volgende:
Zou dit weekend dan het weekend worden dat ik het balkon schoon kan schrobben
Mooi, als het nou ook nog een beetje zonnig wordt, wil ik misschien de groene bende wel te lijf gaanquote:Op zaterdag 6 april 2013 12:13 schreef trovey het volgende:
[..]
Het blijft wel droog, schijnt einde van de week (vrijdag of zo) pas te gaan regenen.
En in de tussentijd, terwijl ik me krom krab met een aardappelschilmesje om de wieren weg te krijgen......quote:Op zaterdag 6 april 2013 12:14 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Mooi, als het nou ook nog een beetje zonnig wordt, wil ik misschien de groene bende wel te lijf gaan
Nawww gossie!!quote:Op zaterdag 6 april 2013 12:45 schreef trovey het volgende:
[..]
En in de tussentijd, terwijl ik me krom krab met een aardappelschilmesje om de wieren weg te krijgen......
Ik stoor iemand![]()
[ afbeelding ]
Öké, ben je daar mee bezig....ga ik weer verder"![]()
[ afbeelding ]
Mevrouw ligt nu op de balkonstoel, kan ik haar minder storen dan dat ze op de grond ligt.
Mijn 2 katten en Conchita liggen op de stoel/vloer zodra ze het zonnetje zien.quote:Op zaterdag 6 april 2013 12:49 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nawww gossie!!![]()
Molly mag nog even niet op het balkon, is nog te koud. Maar Molly is dan ook een konijn
quote:Op zaterdag 6 april 2013 12:52 schreef trovey het volgende:
[..]
Mijn 2 katten en Conchita liggen op de stoel/vloer zodra ze het zonnetje zien.Viel de vorige weken toch behoorlijk tegen met die lage temperaturen..."Aha zon, naar buiten baas...DEUR OPEN!
....Fijn, de zon
....hè, wat....wat is het teringkoud!
....Naar binnen NU!.
"
Hier komt en gaat die....net als de hond...naar binnen....en naar buiten.quote:Op zaterdag 6 april 2013 12:53 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]zo herkenbaar!! Het ziet er lekker uit, maar ondertussen!
Hier nog geen zon trouwensniet eerlijk!
http://www.presentsathome.nl/catalogsearch/result/?q=opbergzakquote:Op dinsdag 2 april 2013 12:03 schreef morgane het volgende:
Wie weet waar ik zo'n zak met allemaal vakjes voor planten kan kopen die ik aan m'n balkonmuur kan hangen? Moet ik hiervoor naar het tuincentrum of zijn ze ook te koop bij de Xenos/V&D/Tiger/ wat dan ook?
Ik heb ze tot ±5 cm van de grond afgeknipt. Geen idee of dat te ver is maar dat merk ik vanzelf.quote:Op zaterdag 6 april 2013 12:11 schreef trovey het volgende:
[..]
Zolang je met lavendel maar niet in het oude hout zit anders loopt het echt niet meer uit.![]()
Tijm is hier nog niets van te zien, staat aan de voorkant en met het aanwezig water voor de deur en Noordzijde laten de planten zich nog niet zien, ik ben bang dat ik heel wat lege potten aan die kant heb.
![]()
Op balkon wil ik vandaag eens proberen het grastapijtje weer eens wat schoon te maken, krijg er in het midden altijd een slijmlaag op in de winter, nee niets helpt....had ik ook last van toen er nog houten vlonders lagen (die rotten op die plek sneller weg) en inmiddels heeft men er weer een nieuwe vloer ingelegd i.v.m. lekkage/onderhoud en dat heeft ook niet geholpen....gewoon maar krabben en vegen met een harde borstel elk voorjaar als het droog is.
Ah dat wat ik zondag dus ga doen. Als ik t niet vergeet zal ik wel foto's maken van voor en na. Tis zo smerig en een zooitje nu...quote:Op vrijdag 12 april 2013 17:46 schreef douche-eendje het volgende:
Outpost, zo heel erg bijzonder is het niet. Gewoon schoon, zit-klaar maar nog amper groen
Oh goed dat je dat zegt. Dat wist ik niet. Mondkapje op dus.quote:Op vrijdag 12 april 2013 18:14 schreef Teslynd het volgende:
Ik las dat je goed moet oppassen met het malen van de eierdoppen. Het stof mag beslist niet in je longen komen.
Ik heb ze wel gezien, al dat perkgoed, maar ik laat het nog lekker staan tot zeker half mei....mijn violen vonden die nachtvorsten al niet zo fijnquote:Op vrijdag 12 april 2013 17:43 schreef Outpost76 het volgende:
Bezoekje aan de Lidl :
Phlox winterhard 0,99
geranium winterhard 0,99
Aster winterhard 0,99
vlijtigliesje wit en rood 20stuks 2,38
Ageratum 10 stuks 1,19
Lobelia 10 stuks 1,19
Petunia 10 stuks 1,19
100 gram zomer bloeiers zaad. 1,89
3 kg, compost stimulance 3,99
1 kg, langzaam loslatende mest korrels 3,99
stokjes mest 2,49
Aardig geslaagd al zeg ik t zelf. Al was de potgrond helaas al uitverkocht.
Dat is gewoon van dat korte kunstgras met onderop een waterafvoer (je kunt het ook zonder drainage krijgen maar dat zou ik niet adviseren). Beschadigd helemaal niets want het is een soort buitentapijt wat je gewoon los van wand tot wand op je balkon legt.quote:Op woensdag 10 april 2013 17:19 schreef douche-eendje het volgende:
Zo. Lavendel gesnoeid, plantjes bemest, water gegeven, dingetjes gepoetst en nu heb ik het KOUD. En er staan binnen wat afrikaantjes en kruiden in potjes
Trovey, jij hebt van dat kunstgras op je balkon toch? Wat voor spul is dat en geeft dat geen schade aan de ondergrond? Ik heb hier erg zuigend betonbalkon waarop je ieder vlekje eigenlijk wel ziet zitten ondanks dat het recent schoon is gemaakt en wil eigenlijk zoiets erop gaan gooien.
Oh maar ze blijven hier voorlopig binnen. Ik ga mn balkon rand bakken ook naar binnen halen als ik ze goed heb omgewoeld en bemest heb. Dan poot ik de plantjes binnen en gaan ze pas naar buiten als het kan. Ik wilde ze voor deze prijs niet laten staan.quote:Op vrijdag 12 april 2013 18:54 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik heb ze wel gezien, al dat perkgoed, maar ik laat het nog lekker staan tot zeker half mei....mijn violen vonden die nachtvorsten al niet zo fijnlaat staan dat er vorstgevoelig spul staat
....dan kan ik het beter meteen in de vuilnisbak gooien. Ik heb wel van de felgkleurde bakken die je om een balkonstang doet gekocht bij de Action, voor aan de voorkant waar ik een stukje stang heb in de muur van de galerij.
Overigens is hier het grastapijtje weer schoon en vrij van de wieren...heeft me een flink aantal dagen pijn in de schouders opgeleverd maar ja, het is weer klaar voor een jaar.![]()
Daar heb ik geen ruimte voorquote:Op vrijdag 12 april 2013 19:04 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Oh maar ze blijven hier voorlopig binnen. Ik ga mn balkon rand bakken ook naar binnen halen als ik ze goed heb omgewoeld en bemest heb. Dan poot ik de plantjes binnen en gaan ze pas naar buiten als het kan. Ik wilde ze voor deze prijs niet laten staan.
Ik eigenlijk ook niet maar daar maak ik ruimte voor.quote:Op vrijdag 12 april 2013 19:05 schreef trovey het volgende:
[..]
Daar heb ik geen ruimte vooren ik heb bovendien katten die ze zouden afmaaien tot de grond.
Vreemd genoeg doen ze dat niet als de planten buiten staan.
Ik kan geen ruimte meer maken.quote:Op vrijdag 12 april 2013 19:08 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik eigenlijk ook niet maar daar maak ik ruimte voor.Wodan is niet meer dus daar hoef ik niet meer bang voor te zijn...
Hij at ze binnen en buiten. Toen hij nog bij mn ouders woonde zag een bosje rozen er al snel zo uit :
[ afbeelding ]
Oh ik ruim er gewoon een dressoir voor leeg.quote:Op vrijdag 12 april 2013 19:09 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik kan geen ruimte meer maken.Bosje bloemen heb ik al jaren geleden opgegeven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |