Moet je die in de lente snoeien?quote:Op zondag 31 maart 2013 13:06 schreef Lkw het volgende:
[..]
Bij mij bloeit er nog helemaal niks op het balkon. Wel hebben zowel de lavendel als de tijm de winter (tot nu toe) overleefd. Ik kan niet wachten ze te kunnen gaan snoeien en ze weer te zien uitschieten.
Ook Pinterest?quote:
geen pinterest. Idee voor zoiets heb ik ook al een tijd maar moet nog eens kijken hoe ik dat ga bevestigen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:21 schreef trovey het volgende:
[..]
Ook Pinterest?Zo'n (stoffen) schoenenzak is inderdaad heel geschikt.
Mijn daglelies doen het, zoals elk jaar, weer goed, allemaal frisgroene sprieten boven de grond.De rest vindt het blijkbaar nog te koud
en het is de vraag wat de waterplanten doen.
Moet je doen, ook heel veel tips voor tuinieren.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:27 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
geen pinterest. Idee voor zoiets heb ik ook al een tijd maar moet nog eens kijken hoe ik dat ga bevestigen.
staan nu ook in de folder van de trekpleisterquote:Op dinsdag 2 april 2013 12:03 schreef morgane het volgende:
Wie weet waar ik zo'n zak met allemaal vakjes voor planten kan kopen die ik aan m'n balkonmuur kan hangen? Moet ik hiervoor naar het tuincentrum of zijn ze ook te koop bij de Xenos/V&D/Tiger/ wat dan ook?
Er moet niks, maar ik doe het altijd wel. Anders worden het zulke lange, verhoute, kale stengeltjes, met alleen bovenin wat groens.quote:Op maandag 1 april 2013 23:34 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Moet je die in de lente snoeien?
@Teslynd : Ik ben ook bang voor mn rozemarijn.... Helaas gaan ze winterhard of niet altijd dood hier...![]()
Ok, het ging mij er even om dat je de ene plant in de herfst moet snoeien en de andere juist niet enz enz. Vroeg me dus even af of jij wist of dat in de lente "moet" met deze.quote:Op woensdag 3 april 2013 07:31 schreef Lkw het volgende:
[..]
Er moet niks, maar ik doe het altijd wel. Anders worden het zulke lange, verhoute, kale stengeltjes, met alleen bovenin wat groens.
Jep, zolang je maar in het levende hout snoeit hè. Want anders loopt-ie niet meer uit.quote:Op woensdag 3 april 2013 07:36 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ok, het ging mij er even om dat je de ene plant in de herfst moet snoeien en de andere juist niet enz enz. Vroeg me dus even af of jij wist of dat in de lente "moet" met deze.
Ik heb bij mn thijm alleen wat geoogst en die is nog net zo klein als 3 jaar terug... Misschien eens proberen om m nu te snoeien om m te stimuleren tot groei.
Top thx!quote:Op woensdag 3 april 2013 07:40 schreef Lkw het volgende:
[..]
Jep, zolang je maar in het levende hout snoeit hè. Want anders loopt-ie niet meer uit.
Misschien heb je hier nog wat aan?
- Tijm: http://www.vrolijketuinier.nl/groenten_tijm.htm
- Lavendel: http://www.tuinhulp.com/2(...)-waarom-wanneer-hoe/
*Bronquote:Wanneer Tijm snoeien. Alle genoemde tijmsoorten moeten na de bloei licht teruggesnoeid worden om hun vorm te laten behouden en nieuwe groei te stimuleren.
Daar reppen ze inderdaad niet over het voorjaar. Dat is ook het lastige met internet, vaak wordt op elke website weer wat anders geroepen.quote:Op woensdag 3 april 2013 07:45 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Top thx!![]()
Las zelf net dit :
[..]
*Bron
Lavendel en rozen zodra de grote vorst weg is, dus nu. Op balkon is het minder stabiel, ik doe het nog even niet vanwege de harde wind. Rozemarijn opschonen doe ik als kou & harde wind weg zijn.quote:Op woensdag 3 april 2013 07:36 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ok, het ging mij er even om dat je de ene plant in de herfst moet snoeien en de andere juist niet enz enz. Vroeg me dus even af of jij wist of dat in de lente "moet" met deze.
Ik heb bij mn tijm alleen wat geoogst en die is nog net zo klein als 3 jaar terug... Misschien eens proberen om m nu te snoeien om m te stimuleren tot groei.![]()
Zolang je met lavendel maar niet in het oude hout zit anders loopt het echt niet meer uit.quote:Op vrijdag 5 april 2013 20:09 schreef Outpost76 het volgende:
Thx beiden! Toch mn lavendel nog maar wat gekortwiekt. Hopelijk niet te drastisch.Mn Tijm nog niet gedaan want t is maar zo een klein boom achtig plantje die bijna niet groeit. Zal m de komende tijd wat passendere grond en voeding geven.
Zag ik ook en toen moest ik meteen aan dit topic denken.quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:34 schreef loecje het volgende:
[..]
staan nu ook in de folder van de trekpleister
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |