Dat is mijn balkon nietquote:Op zondag 27 mei 2012 23:19 schreef Teslynd het volgende:
Kijk Outpost, die grasmat wat breder, zodat hij een stukje tegen het glaspaneel oploopt en je hebt een handige tochtwering.
Felie man!quote:Op maandag 28 mei 2012 11:50 schreef athlonkmf het volgende:
Vandaag officieel luizenvrij![]()
Maar wat moeten onze vriendjes nu gaan eten?
mooi kaasplankjequote:Op maandag 28 mei 2012 12:27 schreef kaasplankje het volgende:
Bij mij gaat 't ook wel aardig, mijn zaaigoed komt al op.
[ afbeelding ]
De bakken met Pelargonium groeien als gekken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De binnenkant behoeft nog wel wat aandacht, er moet nog een leuk bankje ofzo op. En wat potten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit bakje met verschillende plantjes had ik van mijn moeder gekregen. Ik dacht dat er gaten inzaten. Dus niet en nu is alles verzopen.
Ziet er goed uit, leuk gedaan ook met die dubbele rij bakken!quote:Op maandag 28 mei 2012 12:27 schreef kaasplankje het volgende:
Bij mij gaat 't ook wel aardig, mijn zaaigoed komt al op.
[ afbeelding ]
De bakken met Pelargonium groeien als gekken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De binnenkant behoeft nog wel wat aandacht, er moet nog een leuk bankje ofzo op. En wat potten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit bakje met verschillende plantjes had ik van mijn moeder gekregen. Ik dacht dat er gaten inzaten. Dus niet en nu is alles verzopen.
Jahoor, in Rotterdam. Tussen de bruggen op het eilandje.quote:Op maandag 28 mei 2012 13:26 schreef lady-wrb het volgende:
mooi kaasplankje
mag ik vragen waar je woont?
Dank, die dubbele rij trouwens afgekeken in Oostenrijk & Zwitserland.quote:Op maandag 28 mei 2012 14:38 schreef Outpost76 het volgende:
Ziet er goed uit, leuk gedaan ook met die dubbele rij bakken!![]()
Oh en je staat in de OP nu.
Dat is mijn balkon nietquote:Op maandag 28 mei 2012 11:26 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
[quote]Op zondag 27 mei 2012 23:19 schreef Teslynd het volgende:
Kijk Outpost, die grasmat wat breder, zodat hij een stukje tegen het glaspaneel oploopt en je hebt een handige tochtwering.
Je kan toch vaste schaduwplaatsen creëren? Tafeltje, grote of dichte planten ervoor, zeildoek ervoor hangen, stoelparasollen, bij lage planten kan je er een wasrekje overheen doen en daar een dichte of transparante lap over leggen - net hoe heet de zon schijnt.quote:Op maandag 28 mei 2012 17:18 schreef Sulley02 het volgende:
Wow, wat is het topic ineens hard gegaan, en wat een mooie balkons in de OP!
Hier hebben de planten het best wel zwaar met het weer. De tomatenplanten hangen er iedere avond bij alsof ze het niet hebben gered maar doen het gelukkig nog goed. Ik ben dus maar continu de boel aan het verslepen zodat het in de (weinige) schaduw van de parasol kan staan. Soms is het zo vervelend om een balkon op het zuiden te hebben![]()
Die plantjes in die bak zijn btw al verrot. De inhoud kan zo in de container. Ik was vandaag nog even bij Blokker en daar hebben ze een bankje van hardhout voor 80.- Euro. Het zit niet superlekker maar veel groter past niet aangezien ons balkon niet zo breed is. Ik heb nog wel een paar bistro stoeltjes. Als ik daar nu een tafeltje bijhaal hebben we ook een zitje.quote:Op maandag 28 mei 2012 19:06 schreef Teslynd het volgende:
Nee, dat broddelwerk blijft. Ik loop altijd makkelijk vast op die onleesbare letterreeksen waar codes doorheen staan.
Ik vind mijn bistrosetje leuk maar dit weekend kwam ik er toch wel achter dat het niet echt fantastisch zit. Ik mis een lekkere luie hangstoel... Dus die wil ik ook ooit nogquote:Op maandag 28 mei 2012 19:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die plantjes in die bak zijn btw al verrot. De inhoud kan zo in de container. Ik was vandaag nog even bij Blokker en daar hebben ze een bankje van hardhout voor 80.- Euro. Het zit niet superlekker maar veel groter past niet aangezien ons balkon niet zo breed is. Ik heb nog wel een paar bistro stoeltjes. Als ik daar nu een tafeltje bijhaal hebben we ook een zitje.
Dilemma:
1.) Bankje (80.-)
2.) Bistro setje, stoelen heb ik al en tafel (30.-)
Ik neig naar optie 2.
Klopt, ik zou ook wel een luie hangstoel willen, of zo'n lounge bank die je bij de bouwmarkt ziet. maar die zijn te groot en te duur ook.quote:Op maandag 28 mei 2012 19:15 schreef douche-eendje het volgende:
Ik vind mijn bistrosetje leuk maar dit weekend kwam ik er toch wel achter dat het niet echt fantastisch zit. Ik mis een lekkere luie hangstoel... Dus die wil ik ook ooit nog
Ik heb 6 cm voor het einde van mn balkon een verhoging van 1 a 2 cm (dit verschilt ivm de afwatering) gevolgd door een stuk beton van 3 cm, een gat (kier) van 1 cm en dan 2 cm ijzer tot aan t glas... Door die 1 a 2 cm verhoging zal het laatste stuk altijd omhoog blijven staan. Imo geen optie dus aangezien ik t niet mag vastmaken aan mn balkon.quote:Op maandag 28 mei 2012 18:57 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Dan maar opnieuw proberen:
Kijk Outpost, die grasmat van K-man wat breder, zodat hij een stukje tegen het glaspaneel oploopt en je hebt een handige tochtwering.
Aan de andere lange kant mag hij best korter, tot onder de bloempotten/bakken, als het alleen om de tochtwering is.
Niet in de vuilbak gooien maar recyclen! Gewoon bewaren tot je bakken hebt voor de rest van je balkon en dan de grond en dode plant verwerken in de grond van die pot.quote:Op maandag 28 mei 2012 19:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die plantjes in die bak zijn btw al verrot. De inhoud kan zo in de container. Ik was vandaag nog even bij Blokker en daar hebben ze een bankje van hardhout voor 80.- Euro. Het zit niet superlekker maar veel groter past niet aangezien ons balkon niet zo breed is. Ik heb nog wel een paar bistro stoeltjes. Als ik daar nu een tafeltje bijhaal hebben we ook een zitje.
Dilemma:
1.) Bankje (80.-)
2.) Bistro setje, stoelen heb ik al en tafel (30.-)
Ik neig naar optie 2.
Je drukt op de quote knop en dan? Je begint met typen na de [ / quote ] en er gaat niets mis. Als je dan klaar bent met je reactie druk je op invoeren of je quote een ander. Zorg bij dat laatste wel dat de cursor na jou laatste woord staat dan kan er niets fout gaan.quote:Op maandag 28 mei 2012 19:06 schreef Teslynd het volgende:
Nee, dat broddelwerk blijft. Ik loop altijd makkelijk vast op die onleesbare letterreeksen waar codes doorheen staan.
Je weet niet hoe vaak er fout geklikt kan worden door dyslecten. En ik zit nu weer met afgrijzen naar het bovenste gedeelte van de quote te kijken, waar een reeks van geneste codes met wat info tussenin staat.quote:Op maandag 28 mei 2012 22:39 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Je drukt op de quote knop en dan? Je begint met typen na de [ / quote ] en er gaat niets mis. Als je dan klaar bent met je reactie druk je op invoeren of je quote een ander. Zorg bij dat laatste wel dat de cursor na jou laatste woord staat dan kan er niets fout gaan.![]()
Ik ben zelf ook lesdictiesch.quote:Op maandag 28 mei 2012 22:59 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Je weet niet hoe vaak er fout geklikt kan worden door dyslecten. En ik zit nu weer met afgrijzen naar het bovenste gedeelte van de quote te kijken, waar een reeks van geneste codes met wat info tussenin staat.
Eh, ik heb helemaal geen last van tocht?quote:Op maandag 28 mei 2012 18:57 schreef Teslynd het volgende:
Kijk Outpost, die grasmat van K-man wat breder, zodat hij een stukje tegen het glaspaneel oploopt en je hebt een handige tochtwering.
Ik ben gelukkig over iets meer dan een maand jarigquote:Op maandag 28 mei 2012 20:24 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Klopt, ik zou ook wel een luie hangstoel willen, of zo'n lounge bank die je bij de bouwmarkt ziet. maar die zijn te groot en te duur ook.
Beetje een late reactie, maar bedankt! Een zeiltje er voor hangen is misschien wel een ideequote:Op maandag 28 mei 2012 19:01 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Je kan toch vaste schaduwplaatsen creëren? Tafeltje, grote of dichte planten ervoor, zeildoek ervoor hangen, stoelparasollen, bij lage planten kan je er een wasrekje overheen doen en daar een dichte of transparante lap over leggen - net hoe heet de zon schijnt.
En nu wil ik dus ook zo een Lieveheersbeestkastje hebben.quote:De meeste gevreesde natuurlijke vijand van de bladluis is het lieveheersbeestje. De larven van een lieveheersbeestje eet gedurende zijn ontwikkeling tot aan het verpoppingsstadium ą 400 bladluizen. Een volwassen lieveheersbeestje kan tijdens haar verdere leven nog eens ruim 5000 bladluizen verorberen.
Ik wist niet eens dat gaas vliegen en bv oorwurmen, luizen en ander gespuis aten...quote:Op zaterdag 2 juni 2012 01:08 schreef athlonkmf het volgende:
Ik heb ook gaasvliegen gespot. Samen met de lieveheersbeestjeslarven hebben ze alle luizen opgepeuzeld. Geen enkele luis meer te vinden. Wel een hoop witte luizenkarkassen. Steekt nogal af op de zwarte aarde :p
Leuk plan!quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:44 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat gaas vliegen en bv oorwurmen luizen en ander gespuis aten...
Ik kan redelijk timmeren dus denk dat ik zelf maar zo een hokje maak. Hout ed zat en ik kan weer een leuk middagje knutselen.Maak m denk meteen van hardhout dan hoef ik m niet te verven.
Hier heb ik mijn kastjes besteldquote:Op vrijdag 1 juni 2012 22:43 schreef Outpost76 het volgende:
Om even terug te komen op t luizen en lieveheersbeestjes gebeuren. Ik lees dit net :
[..]
En nu wil ik dus ook zo een Lieveheersbeestkastje hebben.Of een kastje voor Lieveheersbeestjes, gaasvliegen en evt solitaire bijen.
Oh en dit :
http://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=673
en
http://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=686
Edit :
Potver die Belgen hebben veel leuk spul op hun site!
Deze wil ik ook wel kopen.
http://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=174
Hoe houd je dat mos dan levend?quote:Op zondag 3 juni 2012 00:33 schreef athlonkmf het volgende:
inderdaad, volgens mij zijn insectenhuisjes eigenlijk een verzameling holle buisjes en niet zo zeer een vogelhuisjeachtig ding met 1 ingang en een grote ruimte. Dus eigenlijk is het meer een hotel/flat voor insecten.
Ik heb mos in al mijn bakken, dus ik denk dat dat wel goed genoeg is voor de insecten.
Is gewoon opgedroogde mos na een tijdje. Wel veel takjes en ander materiaal, dus genoeg isolatie en kiertjes om in te wonen.quote:Op zondag 3 juni 2012 08:50 schreef zaailand het volgende:
[..]
Hoe houd je dat mos dan levend?
Ik heb zelf rolletjes golfkarton in mijn huisjes.
Zou je die eigenlijk elk jaar moeten vervangen?
Ga ik proberen maar eerst mos zoeken en vindenquote:Op zondag 3 juni 2012 10:22 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Is gewoon opgedroogde mos na een tijdje. Wel veel takjes en ander materiaal, dus genoeg isolatie en kiertjes om in te wonen.
Voorbeelden zat op die site waar jij je huisje hebt besteld. Ik maak denk ik diverse grote qua gaten.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 23:19 schreef zaailand het volgende:
[..]
Leuk plan!
Je moet er wel om denken dat je de gaatjes waar de insecten door naar binnen moeten niet te groot maakt. Anders kunnen er andere dieren inkomen die je gasten mogelijk ook opeten. Ook moet je voorkomen dat het teveel kan inregenen.
Handig dat je zo handig bent! Ik zou alleen geen bijen/wespennest in m'n bank willen hebben. Ben benieuwed naar het resultaat!quote:Op zondag 3 juni 2012 14:22 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Voorbeelden zat op die site waar jij je huisje hebt besteld. Ik maak denk ik diverse grote qua gaten.
Ik ga binnen kort een bankje timmeren en daar kan ik evt ook op diverse plaatsen nog gaatjes in boren.
Iets als dit:
[ afbeelding ]
Maar dan dicht, op pootjes (ivm afwatering) met opklapbare zitting voor de opslag van potjes ed. Deze leuningen vind ik niets en ik ga ander hout gebruiken.[/sub]
Hier moet ie komen.
[ afbeelding ]
Dat muurtje is 96 cm breed dus een klein stukje daar en dan over de volle lengte tot aan het glaswerk. (2 meter 40 ongeveer) Aan het einde wil ik dan zo een leuning\bloembak maken als op de bovenste foto.
Door dat muurtje zit ik daar heerlijk uit de wind en aangezien de zon rechts mn balkon (rond 15.00) op komt tot ie onder gaat, kan ik heerlijk bakken daar.
Bijen nest zou ik serieus niet erg vinden maar dat gebeurt niet snel. Wespen nest is simpel te voorkomen.quote:Op zondag 3 juni 2012 18:15 schreef zaailand het volgende:
[..]
Handig dat je zo handig bent! Ik zou alleen geen bijen/wespennest in m'n bank willen hebben. Ben benieuwed naar het resultaat!
Ik had vorig jaar een hommelnest op m'n balkon, best gezellig!quote:Op zondag 3 juni 2012 20:40 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Bijen nest zou ik serieus niet erg vinden maar dat gebeurt niet snel. Wespen nest is simpel te voorkomen.
Ik ook. ik moet helaas nog ff sparen en wachten tot ik m echt maken kan.
Oh dat zou ik helemaal verwelkomen!quote:Op zondag 3 juni 2012 20:55 schreef zaailand het volgende:
[..]
Ik had vorig jaar een hommelnest op m'n balkon, best gezellig!
Hoe voorkom je een wespennest dan?
Gewoon kopen in tuincentrum. Ik had 2 euro betaald voor een hele doos (ter grootte van een krat frisdrank)quote:Op zondag 3 juni 2012 12:15 schreef zaailand het volgende:
[..]
Ga ik proberen maar eerst mos zoeken en vinden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |