abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 april 2013 @ 19:34:12 #276
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_125206290
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 19:03 schreef trovey het volgende:

[..]

Dat is gewoon van dat korte kunstgras met onderop een waterafvoer (je kunt het ook zonder drainage krijgen maar dat zou ik niet adviseren). Beschadigd helemaal niets want het is een soort buitentapijt wat je gewoon los van wand tot wand op je balkon legt. ;) Heerlijk zacht aan de blote voetjes en ook geen hete tegels als je vol op het Zuiden zit met je balkon. O+

[ afbeelding ]

Zelf heb ik de extreem laagpolige (naaltviltversie met drainage, zie boven) maar je kunt ook versies krijgen die er echt uitzien als gras(dus echt met grassprieten). Destijds gekocht bij Leen Bakker (gewoon aan de rol en niet duur was nog geen 30 euro kwijt voor 3 bij 2 meter stuk) en dat ligt nu al weer een jaar of 5 maar Action heeft het in de zomer ook wel liggen als stuk van 1 bij 2 meter voor een paar euro.
Ah geweldig, ik ga binnenkort eens op zoek. Action zit het dichtste bij, dus hoop dat zij het binnenkort hebben. Mn balkon is geloof ik 1.5 bij 3.5, dus met die matjes van daar moet het dan ook wel lukken :)

Ga volgende maand ook de slaapkamer die aan het balkon zit opknappen en er eens meubels inzetten... Wil mn huis nu eigenlijk wel eens een beetje af hebben.
pi_125208798
Ik ga ook voor kunstgras, mn balkon heeft van die houten planken en die worden spekglad als het geregend heeft (zoals nu). Ik heb alleen 7,5 bij 2,7 nodig, dus dat is een handige maat :P
Tap tap tap
pi_125217407
Ik hou gewoon het beton. Vegen en voor de grote veegbeurt wachten tot het flink geregend heeft. Een andere reden om geen vloerbedekker te nemen, is dat slakjes er waarschijnlijk makkelijk tussenkruipen.
pi_125225145
ik heb ook beton, 2 balkons een op het zuiden aan de voorkant en een op het noorden aan de achterkant echt een wereld van verschil. achter balkon moet echt flink geschrobd worden, ook de balustrade die is van aluminium en kunststof. zit onder de groene aanslag.

op het achterbalkon zit ik alleen als het echt niet uit te houden in. Voor de rest staan daar lege flessen en rommeltjes. ik droog daar wel vaak de was.
aan het andere balkon mag het niet meer.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  zondag 14 april 2013 @ 13:30:16 #280
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_125263520
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 23:16 schreef Teslynd het volgende:
Ik hou gewoon het beton. Vegen en voor de grote veegbeurt wachten tot het flink geregend heeft. Een andere reden om geen vloerbedekker te nemen, is dat slakjes er waarschijnlijk makkelijk tussenkruipen.
ach, slakjes hier... valt wel mee :) Mijn beton gaat er heel snel ranzig uitzien, t is gewoon niet gezellig -O- Dus ik ga het binnenkort gewoon proberen, bevalt het niet dan is er ook niks aan de hand.

En er is nu al het een en ander in de bakken aan het groeien *O* Rucola gaat als een malle, maar ook de afrikaantjes komen al een beetje opzetten. Idem voor de zomerbloemen :D
pi_125266847
De roos en de kamperfoelie zijn aan het uitlopen O+ alleen vallen de houten bakken uit elkaar van ellende.
Tap tap tap
  zondag 14 april 2013 @ 16:32:05 #282
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_125270207
quote:
17s.gif Op zondag 15 juli 2012 15:47 schreef douche-eendje het volgende:
Ok, mijn balkon begint een beetje uit de hand te lopen :'). Maar ik vind het zo lekker om buiten met de plantjes bezig te zijn, water te geven en een beetje naar buiten te staren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben nu op zoek naar iets van een kastje waar ik de losse potjes e.d. op kan zetten zodat het wat minder vol oogt. Maar dat heeft geen haast... :) Net even bij de net opgeknapte balkons gaan gluren een paar blokken verderop en dat ziet er wel tof uit, alleen jammer dat een deel van het houtwerk oranje :r gaat worden. Maar wel grijs hekje, "vloer" weer goed wit etc.
Dit waren destijds geloof ik mn laatste balkonfoto's... En gelukkig geen oranje voor mij O+ Ik zit in het rode blok O+
Toch maar even wat foto's van nu, nog niet zoveel bijzonders.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 14 april 2013 @ 16:39:39 #283
244933 trovey
Nachtoele
pi_125270527
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 23:16 schreef Teslynd het volgende:
Geen last van met dat grastapijt, ligt gewoon strak vanrand tot rand, ik heb juist meer last als ik er niets neerleg...tegels met drainage met aan de rand grind dus daar kruipen ze juist lekker tussen en onder als er niets ligt. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 14 april 2013 @ 16:41:15 #284
244933 trovey
Nachtoele
pi_125270587
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 20:31 schreef CherryLips het volgende:
Ik ga ook voor kunstgras, mn balkon heeft van die houten planken en die worden spekglad als het geregend heeft (zoals nu). Ik heb alleen 7,5 bij 2,7 nodig, dus dat is een handige maat :P
Gewoon op de rol kopen bij een zaak als Leen Bakker. :P Lente is geen probleem en best kans dat ze daar of ergens anders 3 meter breedte hebben.
Optimist tot in de kist
  zondag 14 april 2013 @ 16:43:29 #285
244933 trovey
Nachtoele
pi_125270671
Ik heb trouwens 2 potten op het balkon waar ik zorgelijk naar kijk, andere potten met dezelfde planten zijn al uitgelopen dus ik denk dat ik overledenen heb op mijn balkon. ;( Verder doen de violen het lekker, de blauwe druifjes lopen uit en hier en daar is ook een viool bezig de achterstand in te halen. *O* . Waterplanten doen nog helemaal niets maar dat is elk jaar afwachten wie de strijd heeft weten te overleven. :')
Optimist tot in de kist
  zondag 14 april 2013 @ 16:46:42 #286
277627 Seven.
We are Borg.
pi_125270785
trovey, wanneer is de teraardebestelling?
Resistance is futile.
  zondag 14 april 2013 @ 17:06:10 #287
244933 trovey
Nachtoele
pi_125271778
quote:
9s.gif Op zondag 14 april 2013 16:46 schreef Seven. het volgende:
trovey, wanneer is de teraardebestelling?
Als de aanwezigen allemaal boven de aarde zijn gekomen. :P Gelukkig staan er al gegadigden klaar om de vrijgekomen woning te betrekken dus geen krakers hier zoals grassen en onkruid. :{w :+
Optimist tot in de kist
  maandag 15 april 2013 @ 00:08:54 #288
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_125295630
Balkon schoon en opgeruimd. *O*

Helaas foto's vergeten... :@
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_125370983
De eerste plant bloeit alweer.
pi_125411891
gebruiken jullie n tuinslang op balkon? zag ze voor n prikkie bij de action liggen. En heb er een gekocht.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_125412779
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 16:41 schreef trovey het volgende:

[..]

Gewoon op de rol kopen bij een zaak als Leen Bakker. :P Lente is geen probleem en best kans dat ze daar of ergens anders 3 meter breedte hebben.
Ik heb het gevonden :) ik ga toch voor twee kleinere rollen, want in het najaar moeten ze weg en dan wil ik de rollen in de berging leggen en dat lukt niet met een grote rol. Dus er komt wel een naad in :@
Vandaag is m'n handige vader langs geweest. Hij heeft de trellis tussen mijn balkon en dat van de buren losgemaakt, glazen tussenwand schoongemaakt, rozenstruik overgepoot en de verrotte bak uit elkaar gehaald en weggegooid. Tuinstoelen en tafeltje neergezet, groene aanslag verwijderd. Handige papa's O+ hij doet in een uur waar ik een week mee bezig zou zijn geweest. Volgende week brede plantenbakken en het kunstgras halen, even kijken of ik iets van een parasol ofzo neer kan zetten en dan clematis, geraniums, aardbeienplanten en misschien hortensia's en/of petunia's kopen, maar dat is pas over een maand ofzo.
Tap tap tap
  woensdag 17 april 2013 @ 20:42:28 #292
244933 trovey
Nachtoele
pi_125412811
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 20:26 schreef Dandilion het volgende:
gebruiken jullie n tuinslang op balkon? zag ze voor n prikkie bij de action liggen. En heb er een gekocht.
Ik heb er wel eentje hangen maar die gebruik ik alleen als het met de gieter niet meer bij te houden is. :')
Optimist tot in de kist
pi_125412828
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 20:26 schreef Dandilion het volgende:
Ik kan hem nergens op aansluiten :') dat wordt sjouwen met gieters.
Tap tap tap
  woensdag 17 april 2013 @ 20:44:08 #294
244933 trovey
Nachtoele
pi_125412910
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2013 20:41 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik heb het gevonden :) ik ga toch voor twee kleinere rollen, want in het najaar moeten ze weg en dan wil ik de rollen in de berging leggen en dat lukt niet met een grote rol. Dus er komt wel een naad in :@
Vandaag is m'n handige vader langs geweest. Hij heeft de trellis tussen mijn balkon en dat van de buren losgemaakt, glazen tussenwand schoongemaakt, rozenstruik overgepoot en de verrotte bak uit elkaar gehaald en weggegooid. Tuinstoelen en tafeltje neergezet, groene aanslag verwijderd. Handige papa's O+ hij doet in een uur waar ik een week mee bezig zou zijn geweest. Volgende week brede plantenbakken en het kunstgras halen, even kijken of ik iets van een parasol ofzo neer kan zetten en dan clematis, geraniums, aardbeienplanten en misschien hortensia's en/of petunia's kopen, maar dat is pas over een maand ofzo.
Ik zag ze inderdaad liggen gisteren, had het al willen melden hier maar je bent me voor. :P Ik laat het wel liggen,veel te veel werk om alles weer te verplaatsen...het is al werk genoeg 1x per 6 jaar als de schilders komen. :')
Optimist tot in de kist
  woensdag 17 april 2013 @ 20:44:51 #295
244933 trovey
Nachtoele
pi_125412934
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2013 20:42 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik kan hem nergens op aansluiten :') dat wordt sjouwen met gieters.
Gewoon aan de keukenkraan....desnoods met een heeeeeeeeele lang slang? :+
Optimist tot in de kist
pi_125412972
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 20:44 schreef trovey het volgende:

[..]

Gewoon aan de keukenkraan....desnoods met een heeeeeeeeele lang slang? :+
Mij kennende gaat dat lekken. Maar goed, gieters kan ik ook laten vallen.
Tap tap tap
  woensdag 17 april 2013 @ 20:46:36 #297
244933 trovey
Nachtoele
pi_125413011
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2013 20:45 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Mij kennende gaat dat lekken. Maar goed, gieters kan ik ook laten vallen.
Gewoon goede kraanaansluiting kopen, liefst die koperen. :P Ik gebruik hier een 5 liter gieter, 10 liter is me te zwaar. ;( :')
Optimist tot in de kist
pi_125413085
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 20:44 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik zag ze inderdaad liggen gisteren, had het al willen melden hier maar je bent me voor. :P Ik laat het wel liggen,veel te veel werk om alles weer te verplaatsen...het is al werk genoeg 1x per 6 jaar als de schilders komen. :')
De vorige bewoners hadden kunstgras liggen, maar geen idee hoe lang dat daar heeft gelegen want dat hout eronder moest echt even goed droog worden. En het was best duur kunstgras volgens mij, met afwatering erin en nopjes eronder enzo. Maar dat lag er misschien al een paar jaar en was al aardig versleten. Ik heb nog een paar repen liggen nu.
Tap tap tap
pi_125413107
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 20:46 schreef trovey het volgende:

[..]

Gewoon goede kraanaansluiting kopen, liefst die koperen. :P Ik gebruik hier een 5 liter gieter, 10 liter is me te zwaar. ;( :')
Ik zie overal alleen de tien liter staan, ik wil eigenlijk drie liter ofzo :P
Tap tap tap
  woensdag 17 april 2013 @ 20:50:07 #300
244933 trovey
Nachtoele
pi_125413175
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2013 20:48 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik zie overal alleen de tien liter staan, ik wil eigenlijk drie liter ofzo :P
Dan blijf je lopen. ;)

quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2013 20:48 schreef CherryLips het volgende:

[..]

De vorige bewoners hadden kunstgras liggen, maar geen idee hoe lang dat daar heeft gelegen want dat hout eronder moest echt even goed droog worden. En het was best duur kunstgras volgens mij, met afwatering erin en nopjes eronder enzo. Maar dat lag er misschien al een paar jaar en was al aardig versleten. Ik heb nog een paar repen liggen nu.
Hier liggen stoeptegels. Het is juist handiger om het hier van rand tot rand te laten liggen i.v.m. schuilplaatsen voor slakken, die zijn er nu niet.
Optimist tot in de kist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')