abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 augustus 2012 @ 01:03:39 #176
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115320717
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 00:56 schreef Teslynd het volgende:
Dan zet je stokken langs het frame en knoopt ze daaraan vast. Het net span je tussen te stokken. Klimt je kat in een wiebelig net? Is hij zo avontuurlijk?
Echt wel :Y Alleen is dan meteen je net weer naar de klote omdat t bezwijkt onder t gewicht van je kat. ;) Tenminste dat lijkt mij. :@
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_115330228
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 00:49 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Dat moet wel kunnen. ;)

Een net is werelds zoals ik hier begrepen heb maar je moet t wel vast kunnen zetten toch? :@
Bij mijn gedeeltelijk inpandige balkon heb ik gewoon latten aan alle kanten vastgezet en daar het gaas aan vastgemaakt met een nietpistool...oh wacht aan één kant zit de lat nu los maar omdat het stevig gaas is en die laat er aan vast zit kunnen de katten aan die kant er ook niet langs. :P Wel handiger voor mij mocht er ooit zoiets gebeuren als brand het het balkon de enige plek is is nog weg te komen, flinke ruk aan die open kant en ik kan mezelf via het de dakpannen laten zakken de veiligheid in.....nadat ik eerst uiteraard de katten via dat zelfde dak naar beneden laten glijden(hond neem ik wel mee onder de arm :') ). De oudste heeft er al ervaring mee toen ze ooit via het dakraam in mijn slaapkamer door een andere poes uit het raam werd geslagen. _O- Ik heb nog wekenlang de sporen van de nagels op de dakpannen gezien maar zelf mankeerde ze niets. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 9 augustus 2012 @ 12:16:48 #178
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115330616
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 12:04 schreef trovey het volgende:

[..]

Bij mijn gedeeltelijk inpandige balkon heb ik gewoon latten aan alle kanten vastgezet en daar het gaas aan vastgemaakt met een nietpistool...oh wacht aan één kant zit de lat nu los maar omdat het stevig gaas is en die laat er aan vast zit kunnen de katten aan die kant er ook niet langs. :P Wel handiger voor mij mocht er ooit zoiets gebeuren als brand het het balkon de enige plek is is nog weg te komen, flinke ruk aan die open kant en ik kan mezelf via het de dakpannen laten zakken de veiligheid in.....nadat ik eerst uiteraard de katten via dat zelfde dak naar beneden laten glijden(hond neem ik wel mee onder de arm :') ). De oudste heeft er al ervaring mee toen ze ooit via het dakraam in mijn slaapkamer door een andere poes uit het raam werd geslagen. _O- Ik heb nog wekenlang de sporen van de nagels op de dakpannen gezien maar zelf mankeerde ze niets. ;)
Ik weet niet hoe het bij andere is maar ik zou in notime de woningbouw op de stoep hebben om me te sommeren het meteen te verwijderen... Ik mag niets vast maken aan mn balkon.. Daarnaast is mn balkon ook te open en te groot.

Een brand vlucht route is nooit verkeerd idd. :D
pi_115330716
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 12:16 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het bij andere is maar ik zou in notime de woningbouw op de stoep hebben om me te sommeren het meteen te verwijderen... Ik mag niets vast maken aan mn balkon.. Daarnaast is mn balkon ook te open en te groot.

Een brand vlucht route is nooit verkeerd idd. :D
Dit gaas valt totaal niet op, het is groen en "valt weg". Er zitten verder geen tussenlatten dus je ziet geen extra onderdelen, denk dat dat veel gaat uitmaken. ;)
Optimist tot in de kist
  donderdag 9 augustus 2012 @ 12:25:24 #180
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115330893
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 12:19 schreef trovey het volgende:

[..]

Dit gaas valt totaal niet op, het is groen en "valt weg". Er zitten verder geen tussenlatten dus je ziet geen extra onderdelen, denk dat dat veel gaat uitmaken. ;)
Het balkon boven mij is maar 1\3 e van mijn balkon en voor de rest is er niets om t boven ergens vast te maken. Dus zou ik een constructie moeten maken om het net aan te spannen. De muren hier zijn van oranje dakpannen dus dat gaas valt dan wel degelijk op. ;)

Kijk hoe wil je hier gaas spannen? Ik mag nergens boren oid. Zeker niet in die "dakpannen" vergeet die oranje vlaggen want die zijn uiteraard al lang weg. Mijn balkon is de onderste vanaf de hoek tot aan dat hek wat je ziet staan.
pi_115330973
Een losse constructie maken die je zo op het balkon kan zetten, een soort ren dus met de open zijde tegen de muur gezet? Zit je zelf in een soort kooi maar als je dat een beetje mooi afwerkt b.v. het houtwerk in de kleur van die pannen dan ziet het er goed uit.
Optimist tot in de kist
  donderdag 9 augustus 2012 @ 13:53:34 #182
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115334148
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 12:27 schreef trovey het volgende:
Een losse constructie maken die je zo op het balkon kan zetten, een soort ren dus met de open zijde tegen de muur gezet? Zit je zelf in een soort kooi maar als je dat een beetje mooi afwerkt b.v. het houtwerk in de kleur van die pannen dan ziet het er goed uit.
Is me te omslachtig. Ik wil zelf ook nog vrij kunnen rond lopen. ;)
pi_115334492
Een grote hondenbench neerzetten.
pi_115335167
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 13:53 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Is me te omslachtig. Ik wil zelf ook nog vrij kunnen rond lopen. ;)
Kan ook prima als je het geheel net zo groot maakt als je balkon(dus zelfde breedte en gewoon zo hoog dat je er zelf makkelijk in kan staan. Gewoon een hele grote losse kooiconstructie waar je zelf ook instapt als je je balkon opstapt :P . 2 zijdes, voor en bovenkant en dan het geheel stevig in elkaar zetten zodat het een stevige constructie gaat worden, kan je ook weer makkelijk weghalen als er wel bezwaren komen aangezien het geheel nergens aan vast zit.
Optimist tot in de kist
pi_115335241
Maar dan zijn de dragers van de kooi boven het balkonhek te zien en wordt Outpost ingerekend wegens gevelvervuiling.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 14:41:32 #186
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115336006
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 14:21 schreef trovey het volgende:

[..]

Kan ook prima als je het geheel net zo groot maakt als je balkon(dus zelfde breedte en gewoon zo hoog dat je er zelf makkelijk in kan staan. Gewoon een hele grote losse kooiconstructie waar je zelf ook instapt als je je balkon opstapt :P . 2 zijdes, voor en bovenkant en dan het geheel stevig in elkaar zetten zodat het een stevige constructie gaat worden, kan je ook weer makkelijk weghalen als er wel bezwaren komen aangezien het geheel nergens aan vast zit.
Dan moet ik een kooi maken van 2,5 diep, zeker 2 meter hoog en 10 meter lang. _O- Ga ik niet aan beginnen. :P
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 14:23 schreef Teslynd het volgende:
Maar dan zijn de dragers van de kooi boven het balkonhek te zien en wordt Outpost ingerekend wegens gevelvervuiling.
Ingerekend waarschijnlijk niet maar ze zullen het idd niet accepteren. :D
  donderdag 9 augustus 2012 @ 14:43:16 #187
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115336090
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 14:02 schreef Teslynd het volgende:
Een grote hondenbench neerzetten.
Neuh dan kan Wodan weer zo weinig. Hij woont hier nu 2 jaar en heeft nog nooit op mn balkon hek gelopen. ik heb m ooit 1x opgetild vlak bij het hek. Toen begon hij wild te spartelen uit angst en wilde weg bij dat hek. :P
pi_115338354
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 14:41 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Dan moet ik een kooi maken van 2,5 diep, zeker 2 meter hoog en 10 meter lang. _O- Ga ik niet aan beginnen. :P

[..]

Ingerekend waarschijnlijk niet maar ze zullen het idd niet accepteren. :D
Oké. :P
Optimist tot in de kist
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 19:46:36 #189
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115568711
Maar weer eens een update van mijn balkon. :P

Ik ben al 3 dagen bezig met het verwijderen van rupsen... Ze eten aan alles en nestelen zich dan in de knop van een bloem die daardoor niet meer open kan (door het zeide wat ze spannen) zo ben ik inm veel bloemen verloren... 3 van mn zonnebloemen heb ik weten te redden door de rups en t zeide te verwijderen. Verder heel veel blad afgesneden waar ze zich in gerold hadden... Erg vervelende en lastige plaag... -O- Tot zo ver t "slechte" nieuws. :P

Even wat fototjes om t goede nieuws te laten zien :

Genoeg bloemen en leuke plantjes. De bijtjes vliegen af en aan. *O*

Ondanks de rupsen nog genoeg groen gelukkig. :DDe uitgebloeide Akelei op deze foto heb ik inm helemaal afgeknipt en in zn geheel naar beneden gegooid. De rupsen er 1 voor 1 uithalen was geen doen en misschien komt er dan eens wat Akelei beneden... Ik heb al diverse planten 'gezaaid' onder mn balkon maar er komt jammer genoeg nooit iets van op..

Mijn bleekselderie en prei groeit maar amper... Zo ook mn tomaten en paprika trouwens...

Nog wat bloeiers :
Munt:

Geen idee. :P

Ben de naam ff kwijt... :@

Oregano:

Geen idee. :P

Oh en dan vergeet ik mn viooltje (die nog steeds bloeit) gipskruid en nog een flink aantal plantjes nog. Mja om nou nog meer foto't te plaatsen.. Wordt t helemaal een lange post. :+

[ Bericht 3% gewijzigd door Outpost76 op 14-08-2012 19:58:26 ]
pi_115574457
Naam effe kwijt lijkt op een anjer, ook die tak met knoppen eronder.
pi_121718162
Kickje

Het blijft nu toch wel erg lang koud... Hoe doen jullie dat met planten die niet zo goed tegen kou kunnen? Binnen halen, bedekken?

Ik ben m'n acertjes naar binnen aan het halen. Verdomme de hele wortels al bevroren. Hoop dat ze het gaan redden.
Je raekt an de dinge geweun.
  Moderator vrijdag 18 januari 2013 @ 13:00:10 #192
155227 crew  Guppy
dus
pi_121718225
Ik denk dat je daar een beetje te laat mee bent :@ het is al een paar keer -15 geweest hier. Één nacht zo'n vorst is al genoeg, is mijn ervaring
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_121718367
Ik heb eigenlijk geen planten die er niet goed tegen kunnen op een stevia na die ik al in huis had toen ik er achterkwam dat die geen fan was van koude. :') Ik heb wel een plantje staan wat officieel afgedekt moet worden bij vorst maar daar ligt een dikke laag sneeuw op....afgedekt :+ , haalt die het niet jammer dan want was toch een opruimertje. Mocht die de winter wel doorkomen dan heb ik bloemen van de lente tot de nieuwe vorst. :P Mijn ervaring met planten die naar binnen moeten met vorst is dat ze het binnen ook niet overleven, ondanks dat ze dan koud staan. :{

Ik heb wel krokussen en nog wat andere bollen geplant, die moeten gewoon verwilderen in de potten met vaste planten en verder nog twee schalen met viooltjes op het balkon en 2 bakken en een balkonbak bij de voordeur (naast de vaste planten die er al staan). Van het voorjaar even grote herschikking doen nadat afgelopen zomer de buitenboel weer geschilderd is hier....en een nieuwe oppottafel in elkaar schroeven want die heeft het verplaatsen i.v.m. het schilderwerk ook niet weten te overleven en de katten zijn er zo gek op om over de rand te kijken. O+
Optimist tot in de kist
pi_121718432
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 12:58 schreef Messina het volgende:
Kickje

Het blijft nu toch wel erg lang koud... Hoe doen jullie dat met planten die niet zo goed tegen kou kunnen? Binnen halen, bedekken?

Ik ben m'n acertjes naar binnen aan het halen. Verdomme de hele wortels al bevroren. Hoop dat ze het gaan redden.
Gewoon buiten laten staan, die redden dat wel...eigen ervaring. ;) Hooguit kun je de pot wat inpakken in noppenfolie.
Optimist tot in de kist
pi_121718499
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:00 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik denk dat je daar een beetje te laat mee bent :@ het is al een paar keer -15 geweest hier. Één nacht zo'n vorst is al genoeg, is mijn ervaring
Ik had ze al eerder binnen gehad toen het heel koud was, maar toen waren er weer een paar milde dagen. Maar nu houdt die kou wel weer lang aan. Nou ja, ik hoop dat ze nog te redden zijn.. Ik kan me geen balkon meer voorstellen zonder mijn prachtige acers... :N

Ik ben van plan om in februari te beginnen met het bouwen van een plantenbak op het balkon. Die moet redelijk hoog worden -ik houd niet van bukken-, maar er moet ook veilig (!) en droog een kattenbak ONDER kunnen staan. Zodra ik daarmee bezig ga, zal ik foto-updates doen :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:06 schreef trovey het volgende:

[..]

Gewoon buiten laten staan, die redden dat wel...eigen ervaring. ;) Hooguit kun je de pot wat inpakken in noppenfolie.
De medium-grote (balkon-wise-groot) blijven buiten en heb ik ingepakt met stro, maar de kleintjes gaan 't niet redden denk ik... Ik maak zo wel even een foto van de huidige schade. -O-
pi_121718593
Ik ben benieuwd en wacht af. ;)
Optimist tot in de kist
pi_121718811
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:10 schreef trovey het volgende:
Ik ben benieuwd en wacht af. ;)

De bovenkant van z'n takjes worden helemaal zwart en zijn stijf bevroren. Ik kan ze zo afbreken.

Zelfkweek Acer Palmatum, nu ongeveer 30cm groot.

Mijn Acer Royal Red doet het wél prima en staat in de knop. O+
pi_121718910
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:16 schreef Messina het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

De bovenkant van z'n takjes worden helemaal zwart en zijn stijf bevroren. Ik kan ze zo afbreken.

Zelfkweek Acer Palmatum, nu ongeveer 30cm groot.

Mijn Acer Royal Red doet het wél prima en staat in de knop. O+
Dat is normaal hoor, doen rozen ook dat invriezen. Gewoon de dode delen eruit snoeien in het voorjaar en hij loopt wel weer uit (deed de roos van mijn buurman afgelopen jaar ook toen ik die stevig gesnoeid had). Je zou de boel wel kunnen inpakken in fleecedoek (verkrijgbaar bij het tuincentrum) om de ergste koude af te weren maar ik zou ze echt niet binnenhalen nu ze zo gewend zijn aan de koude, je brengt dan, denk ik, meer schade aan. :{
Optimist tot in de kist
pi_121719173
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:19 schreef trovey het volgende:

[..]

Dat is normaal hoor, doen rozen ook dat invriezen. Gewoon de dode delen eruit snoeien in het voorjaar en hij loopt wel weer uit (deed de roos van mijn buurman afgelopen jaar ook toen ik die stevig gesnoeid had). Je zou de boel wel kunnen inpakken in fleecedoek (verkrijgbaar bij het tuincentrum) om de ergste koude af te weren maar ik zou ze echt niet binnenhalen nu ze zo gewend zijn aan de koude, je brengt dan, denk ik, meer schade aan. :{
Ze staan in een koude kamer, hoor! Niet warmer dan 6 graden overdag :)
Mijn ervaring met een andere Acer (Palmatum) buiten laten staan is slecht. Kocht een prachtige boom voor 55 euro (nja, niet om 't één of ander, maar dat vind ik veel geld, haha), heeft het geweldig gedaan, tot z'n wortels bevroren. En die was toch al zeker 1.20 hoog. Ben er nog ziek van als ik eraan denk. :@

Zelf kweken is zoveel leuker. Voor 25 euro haal ik 100 zaadjes. Uitkomstpercentage is rond de 70%. Wel wat uitval gehad door luis, een bekend probleem bij acers...
pi_121719280
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:26 schreef Messina het volgende:

[..]

Ze staan in een koude kamer, hoor! Niet warmer dan 6 graden overdag :)
Mijn ervaring met een andere Acer (Palmatum) buiten laten staan is slecht. Kocht een prachtige boom voor 55 euro (nja, niet om 't één of ander, maar dat vind ik veel geld, haha), heeft het geweldig gedaan, tot z'n wortels bevroren. En die was toch al zeker 1.20 hoog. Ben er nog ziek van als ik eraan denk. :@

Zelf kweken is zoveel leuker. Voor 25 euro haal ik 100 zaadjes. Uitkomstpercentage is rond de 70%. Wel wat uitval gehad door luis, een bekend probleem bij acers...
55 euro is heel veel geld, zoveel geef ik ongeveer uit aan al mijn planten want ik koop eigenlijk alleen maar opruimertjes. :P Je kunt het natuurlijk altijd proberen maar dan moet je wel wachten met weer buitenzetten tot het echt warmer is geworden anders overleeft hij die overgang weer niet. :{ Hou ons op de hoogte. ;)
Optimist tot in de kist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')