Alles lijkt hier wel stil te staan... Paprika wil niet groeien, Tomaat wil niet groeien, Oost indische kers wil niet groeien, Hedera, Zonnebloemen, Basilicum, Oregano, bieslook, prei, selderij.... niks wil groeien... Ok het blijft groen maar groeien ho maar... Het enige wat t goed doet zijn mn gekochte planten, het metertje veldbloemen en mn boompjes...quote:Op donderdag 21 juni 2012 02:55 schreef Teslynd het volgende:
Klaag klaag, de tomaten lijken wel stil te staan.
Die zijn leuk! Wat is het?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 23:36 schreef Outpost76 het volgende:
Boh deze doen t wel goed.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is Gazania. Ik had er 3 gekocht. 1 gele, 1 oranje en 1 onbekende want er stond geen kaartje bij en bloeide nog niet. Dat is een mooie verassing geworden zeg!quote:Op zaterdag 23 juni 2012 08:37 schreef Sulley02 het volgende:
[..]
Die zijn leuk! Wat is het?
Bij mij gaan de tomatenplanten als een speerniet meer in de hoogte helaas, maar ik heb aan iedere plant veel bloemetjes en tomaatjes dus ik vind het wel best zo.
Verder doet de rest het hier prima. Op een lavendel op stam na. Had er 2 tegelijk gekocht, een doet het echt super en is mooi groen en wordt steeds voller. De ander is klein en is behoorlijk bruin maar staat wel in de bloei.. gek ding.
Moet nog steeds foto's maken maar het balkon is nog niet af dus dat komt nog wel.
Hoe lang duurt 1 dag bij jou?quote:Op zondag 24 juni 2012 00:07 schreef lady-wrb het volgende:
mijn aardbeien doen het leuk. zal er morgen eens een foto van maken
Mn bovenste regenpijppot is deels gesneuveld door harde wind. Petunia's kapot gewaaidquote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:21 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Hoe lang duurt 1 dag bij jou?![]()
Tevens Kick!
quote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:22 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Mn bovenste regenpijppot is deels gesneuveld door harde wind. Petunia's kapot gewaaid
Nou ja, de andere 2 trekken de wind ook niet zo goed meer geloof ikquote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:26 schreef Outpost76 het volgende:
[..]Ik en mn goed bedoelde adviezen....
Daar ben ik hier ook achter gekomen... Het lijkt dan ook wel meer te stormen \ hard te waaien dan andere zomers.... Heel veel planten die normaal weelderig groeien en bloeien doen t nu maar matigjes... Veel waait idd kapot.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:28 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Nou ja, de andere 2 trekken de wind ook niet zo goed meer geloof ikAch, t bloeit nog leuk en ik ben nog een balkonbeginneling he
Heb wel gisteren de plantjes weer allemaal voorzien van wat mest en mn tomatenplant zit nu vol jonge tomaatjes en bloemetjes
En de woningbouw is zo te zien een paar blokken verderop nu weer verder gegaan met de renovatie, ik vermoed dat ik ergens eind dit jaar aan de beurt ben dus volgend jaar knap balkon![]()
Zitten zo'n 80 appartementen nog voor mij waarvan keuken, badkamer, wc, cvketel, enkelglas > dubbelglas en buitenboel (kozijnen schilderen+balkons opknappen) gedaan moet worden. En dan ook nog alle trappenhuizen, verlichting algemene ruimten e.d. per portiek
Hoe groot is je balkon? Is belangrijk ivm de planten. De 1 kan heel groot worden terwijl de ander klein blijft. Ik kan je wel planten aanraden maar als ze te groot worden heb je er niets aan op een klein balkon.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:50 schreef Greys het volgende:
Morgenmiddag begin ik aan Project Balkon!
Dan moet het van een saai leeg balkon (met slechts 4 plantenbakken aan het hekwerk waar onkruid in staat, wat een armoe) een iets minder saai balkon met wat kleur enzo gaan worden.
Iemand een tip voor 'makkelijke' planten voor op het balkon, die niet direct het leven laten als ik ze een dagje (of twee...) vergeet water te geven? Die Gazania hierboven bv? Die vind ik mooi!
Er zit bij jou in de buurt een Overvecht Tuincentrum toch?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:50 schreef Greys het volgende:
Morgenmiddag begin ik aan Project Balkon!
Dan moet het van een saai leeg balkon (met slechts 4 plantenbakken aan het hekwerk waar onkruid in staat, wat een armoe) een iets minder saai balkon met wat kleur enzo gaan worden.
Iemand een tip voor 'makkelijke' planten voor op het balkon, die niet direct het leven laten als ik ze een dagje (of twee...) vergeet water te geven? Die Gazania hierboven bv? Die vind ik mooi!
o oeps, hij staat op mijn feestboekquote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:21 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Hoe lang duurt 1 dag bij jou?![]()
Tevens Kick!
Breedte van het huis (euh, meter of eh... weet ik niet, ga straks even meten!) en normale diepte denk ik. Er staat nu alleen zo'n klein tafeltje met 2 stoeltjes, voor de sier, in een hoekje. Want het is zo'n balkon waar we nooit zitten omdat het aan de voorkant van het huis is en we gewoon een tuin hebben. Maar het is een stuk leuker gezicht van de straatkant als dat balkon er gezellig uit zietquote:Op zaterdag 30 juni 2012 01:07 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Hoe groot is je balkon? Is belangrijk ivm de planten. De 1 kan heel groot worden terwijl de ander klein blijft. Ik kan je wel planten aanraden maar als ze te groot worden heb je er niets aan op een klein balkon.
Ja hier heel vlakbij zit Overvecht Bleiswijk, daar ga ik even kijken vanmiddag!quote:Op zaterdag 30 juni 2012 09:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Er zit bij jou in de buurt een Overvecht Tuincentrum toch?
Die hebben vast wel mooie dingen.
Die hebben t idd goed naar hun zin!quote:
Je zou 2 grote bakken kunnen neer zetten 1 links en 1 rechts met een gouden of blauwe regen en die dan langs het hekwerk geleiden. Dat staat (lijkt me) erg gaaf als men je balkon ziet van de straatkant.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 10:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Breedte van het huis (euh, meter of eh... weet ik niet, ga straks even meten!) en normale diepte denk ik. Er staat nu alleen zo'n klein tafeltje met 2 stoeltjes, voor de sier, in een hoekje. Want het is zo'n balkon waar we nooit zitten omdat het aan de voorkant van het huis is en we gewoon een tuin hebben. Maar het is een stuk leuker gezicht van de straatkant als dat balkon er gezellig uit ziet
[..]
Ja hier heel vlakbij zit Overvecht Bleiswijk, daar ga ik even kijken vanmiddag!
Waarom niet?quote:Op zaterdag 30 juni 2012 23:42 schreef Teslynd het volgende:
Blauwe regen is een woekerplant. Doet die het wel in een pot?
Nouja t ging om t idee van een bloeiklimmer. Ze kan ook een winde nemen maar dat vind ik onkruid en niet mooi. Ook bloeit die niet zo uitbundig als een blauwe regen.quote:Op zondag 1 juli 2012 08:41 schreef kaasplankje het volgende:
Blauwe regen in een pot zou ik niet zo snel doen, dat gaat volgens mij niet zo snel bloeien. Dat doen ze zowiezo pas na 5 jaar. Mijn oude buur had een Wisteria die was opgekweekt als boom op stam voor in een kuip. Die deed ´t wel goed maar was bijna een meter breed en stond in een hele grote kuip.
Een Gouden regen is een boom, en geen klimplant.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |