SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank. We weten natuurlijk niet hoe waar het is, opvoeding is sowieso een lastig iets.quote:
Tering wat triest zeg.quote:Op zondag 27 mei 2012 11:29 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ja, maar niet uitgebreid. Misschien alleen lokaal. Was in Hengelo. Ik had gehoord dat die man naar een kahve o.i.d. was, beetje gedronken, daar hebben ze hem zitten opfokken van 'je dochter doet zus en zo', is hij naar huis gegaan en heeft-ie pistool gepakt ofzo voor die dochter. Vaag verhaal, maar toen heeft iemand de politie gewaarschuwd wegens huiselijk geweld en toen ze de man op straat aantroffen op weg naar zijn dochter ofzo, begon hij met zijn vuurwapen te zwaaien waarop een agent schoot. Bronnen te onbetrouwbaar voor details, maar bijna 100% zeker dat het om zijn dochter ging.
Kinderen zijn niet in staat om met vrijheid om te gaan. Je moet ze juist actief prikkelen, zodat ze hun potentieel maximaal benutten. Als je dat niet doet zal het kind kortetermijn geluk in de vorm van tv, games, spelletjes en snoep nastreven. Als verantwoordelijke ouder hoor je juist dicht op hun huid te zitten, en tijdig bij te sturen wanneer het dreigt af te glijden.quote:Op zondag 27 mei 2012 11:37 schreef Levolution het volgende:
[..]
Interessante vraag, ik vind ook dat Turken behoorlijk falen in opvoeden. Turken geven wel veel om hun kind, maar daardoor zijn ze vaak te streng. Turkse ouders denken dat ze hun kind niet verwaarlozen door er goed op te letten, maar ze verwaarlozen hun kind daardoor juist wel met andere dingen. Ik vind dat een kind zich goed moet gedragen uit respect voor zijn ouders, niet uit angst. Dat je je ouders niet teleur wil stellen door te gaan stelen bijvoorbeeld. Alleen dan is de motivatie om goed te leven 'echt'. Als de motivatie angst is, zal het kind op den duur toch over die angst heen groeien wanneer hij/zij ouder is en dus alles beginnen te doen (om het in te halen ofzo) wat de ouders juist niet willen.
Ik ben het met je eens dat een kind intellectueel geprikkeld dient te worden. Als je naar Nederlandse kinderen kijkt, bespelen ze altijd wel een instrument o.i.d. Bizim Türk millet zegt: "aman napacan gitari".quote:Op zondag 27 mei 2012 12:42 schreef Bilge het volgende:
[..]
Tering wat triest zeg.
[..]
Kinderen zijn niet in staat om met vrijheid om te gaan. Je moet ze juist actief prikkelen, zodat ze hun potentieel maximaal benutten. Als je dat niet doet zal het kind kortetermijn geluk in de vorm van tv, games, spelletjes en snoep nastreven. Als verantwoordelijke ouder hoor je juist dicht op hun huid te zitten, en tijdig bij te sturen wanneer het dreigt af te glijden.
Je kunt je kind wel vrijheid toestaan in de hobbies, sporten en interesses, zolang die zijn ontwikkeling bevorderen. Zo niet, moet je corrigerend optreden. Daar zit het probleem van Turkse ouders: zij zijn onderontwikkeld, lezen nooit wat, hangen het liefst in het cafe of voor de tv, en dumpen hun kind op straat om van zijn gezeur af te zijn. Op straat ontplooid het kind zijn fysieke en sociale potentie (die voor de industriële revolutie nuttig waren), maar zijn intellectuele vermogen wordt onbenut (die sinds de industriële revolutie cruciaal is). Hij eindigt net als zijn vader als schoonmaker, trekt het lage loon en de lage status niet en klust bij als inbreker.
Wat kan de Turkse gemeenschap doen? De hoger opgeleiden kunnen vrijwillig huiswerkbegeleiding verlenen. Weer anderen kunnen saz, kemençe, ebru sanati of origami cursussen bieden. Als het kind maar intellectueel uitgedaagd wordt, is alles goed.
En vergeet niet dat ze daardoor minder goed groeiden.quote:Op zondag 27 mei 2012 12:55 schreef WammesWaggel het volgende:
Wat mij altijd opviel qua opvoeding was dat mijn Nederlandse vriendjes van een jaar of acht om acht uur naar bed gingen, dan nog een half uur mochten lezen en dan moesten slapen.
Mijn Turkse vriendjes bleven veel langer, gezellig TV kijken en waren de volgende dag moe of hyper en konden zich moeilijker concentreren.
True, al waren mijn ouders daar nog redelijk streng in (tot een bepaalde leeftijd) merkte ik het wel erg bij andere Turken...quote:Op zondag 27 mei 2012 12:55 schreef WammesWaggel het volgende:
Wat mij altijd opviel qua opvoeding was dat mijn Nederlandse vriendjes van een jaar of acht om acht uur naar bed gingen, dan nog een half uur mochten lezen en dan moesten slapen.
Mijn Turkse vriendjes bleven veel langer, gezellig TV kijken en waren de volgende dag moe of hyper en konden zich moeilijker concentreren.
quote:Op zondag 27 mei 2012 12:42 schreef Bilge het volgende:
Kinderen zijn niet in staat om met vrijheid om te gaan. Je moet ze juist actief prikkelen, zodat ze hun potentieel maximaal benutten. Als je dat niet doet zal het kind kortetermijn geluk in de vorm van tv, games, spelletjes en snoep nastreven. Als verantwoordelijke ouder hoor je juist dicht op hun huid te zitten, en tijdig bij te sturen wanneer het dreigt af te glijden.
Je kunt je kind wel vrijheid toestaan in de keuze voor hobbies, sporten en interesses, zolang die zijn ontwikkeling bevorderen. Zo niet, moet je corrigerend optreden. Daar zit het probleem van Turkse ouders: zij zijn onderontwikkeld, lezen nooit wat, hangen het liefst in het cafe of voor de tv, en dumpen hun kind op straat om van zijn gezeur af te zijn. Op straat ontplooid het kind zijn fysieke en sociale potentie (die voor de industriële revolutie nuttig waren), maar zijn intellectuele vermogen wordt onbenut (die sinds de industriële revolutie cruciaal is). Hij eindigt net als zijn vader als schoonmaker, trekt het lage loon en de lage status niet en klust bij als inbreker.
Ik geloof dat wij op hoofdpunten niet verschillen, maar alleen verschillende nadrukken leggen.quote:Op zondag 27 mei 2012 12:50 schreef Levolution het volgende:
[..]
(...)Je zegt dat kinderen niet om kunnen gaan met vrijheid: je moet ze er juist mee leren omgaan. Dus bijvoorbeeld zeggen dat ze een instrument gaan bespelen, maar dat ze wel zelf mogen kiezen. Als ze niet leren omgaan met vrijheid, gaat het dus mis wanneer ze plotseling, na een bepaalde leeftijd, wel opeens alle vrijheid hebben.
Geef het kind vrijheid, maar met voldoende toezicht. Laat een kind eens uitgaan, maar hang zelf niet in een kahve, zorg dat je als vader thuis bent om te kijken of je kind stomdronken thuiskomt of verantwoordelijk omgaat met zijn vrijheid. Laat je kind 'verkering' hebben, maar controleer of het een goede partner is. Turken daarentegen verbieden het volledig, waardoor het kind stiekem uitgaat op gure plekken of stiekem met verkeerde partners omgaat. Vrijheid met bijsturing.
Ik denk dat ook Nederlanders te lax zijn en wij Chinese moeders als voorbeeld moeten zien.quote:Op zondag 27 mei 2012 12:55 schreef WammesWaggel het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vorig jaar las ik het boek "Een strijdlied van de tijgermoeder" van Amy Chua, over haar ervaringen als Chinese moeder van twee kinderen in de Verenigde Staten (de vader (joods) bemoeide zich amper met de opvoeding). Haar 2 dochters mochten niet lager dan een 10 halen (behalve bij gym en toneel), mochten niet naar feestjes, mochten geen andere instrumenten bespelen dan piano en viool, moesten dagelijks na schooltijd uren oefenen met huiswerk en muziek enzo meer. Voorbeeldje: toen een dochter tweede van haar klas werd tijdens een wedstrijdje snel vermenigvuldigen heeft de moeder urenlang tot diep in de nacht met haar geoefend om weer 1e te worden. Een ander voorbeeldje: toen de vader van Amy in China zag hoe haar dochter tijdens een grote regionale wedstrijd tweede werd zei hij tegen zijn kind: "Wil je mij nooit meer zo vernederen".
Daarbij eist de Chinese tijgermoeder niet alleen het beste, maar zij volgt alles van haar kind, ondersteunt haar (door 's ochtends om 5 uur te beginnen met oefenen en na schooltijd weer uren te oefenen. Hoe anders is dat bij Turkse ouders?
quote:Op zondag 27 mei 2012 16:27 schreef Bilge het volgende:
[..]
Ik denk dat ook Nederlanders te lax zijn en wij Chinese moeders als voorbeeld moeten zien.Ouders met hun schuldgevoel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vorig jaar las ik het boek "Een strijdlied van de tijgermoeder" van Amy Chua, over haar ervaringen als Chinese moeder van twee kinderen in de Verenigde Staten (de vader (joods) bemoeide zich amper met de opvoeding). Haar 2 dochters mochten niet lager dan een 10 halen (behalve bij gym en toneel), mochten niet naar feestjes, mochten geen andere instrumenten bespelen dan piano en viool, moesten dagelijks na schooltijd uren oefenen met huiswerk en muziek enzo meer. Voorbeeldje: toen een dochter tweede van haar klas werd tijdens een wedstrijdje snel vermenigvuldigen heeft de moeder urenlang tot diep in de nacht met haar geoefend om weer 1e te worden. Een ander voorbeeldje: toen de vader van Amy in China zag hoe haar dochter tijdens een grote regionale wedstrijd tweede werd zei hij tegen zijn kind: "Wil je mij nooit meer zo vernederen".
Daarbij eist de Chinese tijgermoeder niet alleen het beste, maar zij volgt alles van haar kind, ondersteunt haar (door 's ochtends om 5 uur te beginnen met oefenen en na schooltijd weer uren te oefenen. Hoe anders is dat bij Turkse ouders?. En ouders die het zelf niet konden (worden) en dus maar de leven van hun kinderen verpesten.
.
Zoals Ekmel in Amsterdam? Is nog goedkoop en Turks, dus goed, ookquote:Op zondag 27 mei 2012 16:12 schreef Blocko het volgende:
Kinderen stop je gewoon in een internaat
problem solved.
Amy Chua had succesvolle ouders en is zelf professor Rechtsgeleerdheid aan Yale.quote:Op zondag 27 mei 2012 16:30 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ouders met hun schuldgevoel.. En ouders die het zelf niet konden (worden) en dus maar de leven van hun kinderen verpesten.
.
Vraag jij eens aan een Turkse gedetineerde of zijn vrije opvoeding vruchten heeft afgeworpen?quote:Op zondag 27 mei 2012 16:38 schreef zarGon het volgende:
Vraag eens aan haar en aan haar kinderen of ze gelukkig zijn.
Stille wateren hebben diepe gronden. Een Westerling is een oppervlakkige manusjes-van-alles, die het Chinese intellect verveelt.quote:Op zondag 27 mei 2012 16:41 schreef WammesWaggel het volgende:
Het vervelende aan Chinezen, ik werk weleens met ze, is dat hun hele leven om status draait.
Niet om onwikkelingen die niet samenhangen met de lust naar status.
Iets onbaatzuchtigs zal een Chinees niet zo snel doen, ook zijn ze vaak behoorlijk sociaal afgestompte figuren die extreem door hun familie in de watten zijn gelegd.
Dan is de Nederlandse manier van doen een mooi compromis, structuur maar ook ruimte tot ontplooiien van de eigen ik middels, spel/sport en andere bezigheden.
Ik heb het over geluk eh. En het lijkt erop dat je de ene extreme met de andere extreme vergelijkt, of probeert te vergelijken.quote:Op zondag 27 mei 2012 16:46 schreef Bilge het volgende:
[..]
Vraag jij eens aan een Turkse gedetineerde of zijn vrije opvoeding vruchten heeft afgeworpen?
quote:Zelfmoord gebeurt in China de laatste jaren meer dan ooit. Het is de belangrijkste doodsoorzaak geworden onder jongeren tussen 15 en 34 jaar, aldus de gezondheidsdienst van Peking.
En de slachtoffers zijn niet alleen goed opgeleiden die de prestatiedruk van een ongekend snel moderniserende Chinese samenleving niet aankunnen. Ook onder laaggeschoolde vrouwen op het platteland is het een plaag.
Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)door-zelfmoord.dhtml
Als we lachen zijn we allemaal chinees kardesquote:Op zondag 27 mei 2012 16:58 schreef xminator het volgende:
Chinezen zijn een vies volk, ne pislik varsa onlarda.
Chinezen zorgen voor geen problemen in Nederland maar ze voegen ook niks toe aan de samenleving.
Akkoord, daar heb je wel een punt. Volgens deze lijst plegen 22 van de 100.000 Chinezen zelfmoord tegenover 17 in België, 9 in Nederland en 4 in Turkije.quote:Op zondag 27 mei 2012 16:53 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik heb het over geluk eh. En het lijkt erop dat je de ene extreme met de andere extreme vergelijkt, of probeert te vergelijken.
Sure, als ouder moet je je best doen om het beste van je kind te maken. Aandacht schenken, opvoeden. Maar kom nou, je kan daar ook in uitschieten en overdrijven. Vergeet niet dat een kind een kind is, haal niet al het lol uit het leven van een kind.
Niet te strak en streng, niet te soepel en los.
Anders krijg je dit:
[..]
quote:Op zondag 27 mei 2012 16:58 schreef xminator het volgende:
Chinezen zorgen voor geen problemen in Nederland maar ze voegen ook niks toe aan de samenleving.
Meh, daar geloof ik niet. Elke bevolkingsgroep heeft zo z'n rotte appels.quote:Op zondag 27 mei 2012 16:58 schreef xminator het volgende:
Turken zorgen voor problemen en voegen niets toe aan de samenleving.quote:Chinezen zorgen voor geen problemen in Nederland maar ze voegen ook niks toe aan de samenleving.
Kijk, dat is al heel wat anders dan dit:quote:Op zondag 27 mei 2012 17:04 schreef Bilge het volgende:
[..]
Akkoord, daar heb je wel een punt. Volgens deze lijst plegen 22 van de 100.000 Chinezen zelfmoord tegenover 17 in België, 9 in Nederland en 4 in Turkije.
Extreme werkdruk leidt niet alleen tot succes, maar ook tot zelfvertrouwen en erkenning door anderen. Als jij als 16-jarige in Carnegie hall piano mag spelen, voel jij je beretrots en kan je de hele wereld aan. Het kan ook andersom werken: Je ouders pushen je om tienen te halen, het lukt je niet, je verliest je zelfvertrouwen en iedereen kijkt op je neer. Daardoor plegen velen zelfmoord, denk ik. Oplossing: ouders moeten geen resultaatseisen stellen maar inspanningseisen.
quote:Op zondag 27 mei 2012 16:27 schreef Bilge het volgende:
Vorig jaar las ik het boek "Een strijdlied van de tijgermoeder" van Amy Chua, over haar ervaringen als Chinese moeder van twee kinderen in de Verenigde Staten (de vader (joods) bemoeide zich amper met de opvoeding). Haar 2 dochters mochten niet lager dan een 10 halen (behalve bij gym en toneel), mochten niet naar feestjes, mochten geen andere instrumenten bespelen dan piano en viool, moesten dagelijks na schooltijd uren oefenen met huiswerk en muziek enzo meer. Voorbeeldje: toen een dochter tweede van haar klas werd tijdens een wedstrijdje snel vermenigvuldigen heeft de moeder urenlang tot diep in de nacht met haar geoefend om weer 1e te worden. Een ander voorbeeldje: toen de vader van Amy in China zag hoe haar dochter tijdens een grote regionale wedstrijd tweede werd zei hij tegen zijn kind: "Wil je mij nooit meer zo vernederen".
+1quote:Op zondag 27 mei 2012 17:04 schreef Bilge het volgende:
Oplossing: ouders moeten geen resultaatseisen stellen maar inspanningseisen.
Goedemorgen,quote:Op zondag 27 mei 2012 17:19 schreef zarGon het volgende:
De ondertitel van yvonne is "Valide Sultan". Zij is inderdaad de valide Sultana van FOK!..
Kusjequote:Op zondag 27 mei 2012 17:30 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik let nooit op ondertitels en signatures, ik lees de posts inhoudelijk.
Ik ondersteun Chua's methode niet op alle punten, en ook zij bekritiseert haarzelf ook regelmatig. Haar oudste dochter had amper het gepush van haar moeder nodig, omdat ze uit haar zelf een voorbeeldige leerling en muzikant was. Haar jongste dochter was geen mak schaap en stribbelde hard tegen. Na een openbare woede-uitbarsting in een restaurant in Moskou dacht Chua dat ze haar dochter kwijt zou raken en besloot om de regie over haar leven terug te geven.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:07 schreef zarGon het volgende:
[..]
Kijk, dat is al heel wat anders dan dit:
[..]
Dat heeft ze dan weer wel goed gedaan; een stap terug kunnen zetten is belangrijk. Mwah, het is nog te vroeg om haar manier als 'beter' te zien. Dat zie je pas over een jaartje of 30/40.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:37 schreef Bilge het volgende:
[..]
Ik ondersteun Chua's methode niet op alle punten, en ook zij bekritiseert haarzelf ook regelmatig. Haar oudste dochter had amper het gepush van haar moeder nodig, omdat ze uit haar zelf een voorbeeldige leerling en muzikant was. Haar jongste dochter was geen mak schaap en stribbelde hard tegen. Na een openbare woede-uitbarsting in een restaurant in Moskou dacht Chua dat ze haar dochter kwijt zou raken en besloot om de regie over haar leven terug te geven.
Chua beweert niet dat ze de absolute waarheid in pacht heeft. Maar het is voor mij duidelijk dat zij veeeeeel beter bezig is dan een gemiddelde Turkse vader.
Okay, zelfmoord relativeren. Laat ik het eens op jouw manier, maar dan anders doen. In China komst zelfmoord 5,6 keer vaker voor dan in Turkije. Verder wil ik een verschil van zo'n 20% niet nauwelijks noemen. Ja, natuurlijk, zelfmoord komt overal voor, maar ik wil je er slechts op wijzen dat succes boeken en succesvol niet betekenen dat de personen ook gelukkig zijn.quote:De Chinese zelfmoordcijfers zijn niet alarmerend hoog. Slechts 22 van de 100.000 Chinezen pleegt zelfmoord. Andersom pleegt 99.978 dus geen zelfmoord. Daarnaast: Westerse landen zijn ook niet vrij van zelfmoord, België ontloopt China nauwelijks.
De nadelen baseer je dus op het aantal zelfmoorden? Alles wat je noemt klinkt allemaal leuk in de oren hoor, maar is het ook leven wat je dan hebt?quote:De nadelen zijn dus miniem. De voordelen: dikkere bankrekening, meer zelfvertrouwen, meer erkenning door anderen, optimale intellectuele ontplooiing.
Yani. Ik ben het vaak eens met je, zo ook dit keer.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:41 schreef Levolution het volgende:
Ik vind een avondje iets leuks doen met de mensen die je liefhebt, wel veel meer waard dan jezelf volproppen met kennis. Dat betekent niet dat je waardeloos hoeft te zijn. Je kan nog steeds succesvol zijn, maar misschien een graadje minder. Maar als je daarvoor een heleboel plezier terugkrijgt, is dat het waard.
Komt omdat hemseri uit beste gebied van TR.quote:Op zondag 27 mei 2012 18:38 schreef zarGon het volgende:
[..]
Yani. Ik ben het vaak eens met je, zo ook dit keer.
We zijn het eens met je kern: opvoeding van Turken moet anders, intellectuele prikkeling is belangrijk etc. Maar dat Chinese gedoe is echt te hardcore.quote:Op zondag 27 mei 2012 19:31 schreef Bilge het volgende:
Waarom kunnen jullie het niet gewoon eens zijn met mij? Nu moet ik alles weer uitwerken.
Ik mis de nuancering in de Chinese manier van opvoeden. Dat stuit mij tegen de borst.quote:Op zondag 27 mei 2012 19:31 schreef Bilge het volgende:
Waarom kunnen jullie het niet gewoon eens zijn met mij? Nu moet ik alles weer uitwerken.
Deze man snapt hetquote:Op zondag 27 mei 2012 20:09 schreef TheMagnificent het volgende:
Je kinderen opvoeden...Ik breng mijn kinderen gewoon onder bij een roedel wolven, waarna ze zich daar vanzelf wel ontpoppen tot woeste krijgers en krijgsters.
[ afbeelding ]
Eén kanttekening: je denkt in extremiteiten. Het tegenovergestelde van de 'Chinese opvoeding' is niet 'in een mijn werken'.quote:
Alleen al de vierde punt klopt niet. Zie je dat voor je? Iemand die zijn hele leven al strak in het gareel gehouden is, zijn hele leven moest toewerken naar een beroep met status (dokter/arts/chirurg, piloot, advocaat etc etc.) kan niet zomaar kiezen om iets anders te doen met een lagere status. Hij zal tegengewerkt worden door zijn omgeving, puur omdat hij niet begrepen zal worden. Het komt dan ook niet/weinig voor, ook door praktische en financiële redenen. En dan heb ik nog niets gezegd over de verantwoordelijkheden; die kun je niet zomaar even achter je laten.quote:Op zondag 27 mei 2012 20:09 schreef Bilge het volgende:
Ten vierde: een opvoeder weet niet hoe zijn kind later zijn leven zal inrichten. Misschien wil het een levensgenieter worden, misschien een professor in de ruimtevaarttechnologie. Als je hem vrij opvoedt kan hij later nooit een professor worden, terwijl een strak gehouden kind later wel levensgenieter kan worden. Door middel van een strakke opvoeding hou je dus alle opties over en beperk je zijn opties niet.
Waag het niet hier tegenin te gaan.
quote:Op zondag 27 mei 2012 20:09 schreef TheMagnificent het volgende:
Je kinderen opvoeden...Ik breng mijn kinderen gewoon onder bij een roedel wolven, waarna ze zich daar vanzelf wel ontpoppen tot woeste krijgers en krijgsters.
[ afbeelding ]
Ook dat geeft geen uitsluitsel; er is niet één juiste manier van opvoeden en opvoeding.quote:Op zondag 27 mei 2012 20:22 schreef Bilge het volgende:
De beste manier om deze discussie te beslechten is door over 30 jaar op dit forum in te loggen en onze kinderen aan het woord te laten.
Meerdere wegen leiden naar Rome...quote:Op zondag 27 mei 2012 20:27 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ook dat geeft geen uitsluitsel; er is niet één juiste manier van opvoeden en opvoeding.
De kans daarop neemt toe, terwijl het de taak van ouders is om die kans te minimaliseren.quote:Op zondag 27 mei 2012 20:17 schreef Levolution het volgende:
[..]
Eén kanttekening: je denkt in extremiteiten. Het tegenovergestelde van de 'Chinese opvoeding' is niet 'in een mijn werken'.
Wat je hier in 1 jaar leert, zou je in een boek in 1 dag leren. Efficiency-verschilletje.quote:Van spelen en andere vormen van pret kun je ook je intellect prikkelen. Net zoals wij nu voor onze lol op FOK! zitten, maar hier wel het één en andere leren. Dat geldt ook voor buitenspelen: je leert contacten maken (met veel intellect maar een teruggetrokken karakter schop je het ook niet ver).
De vier punten zijn ieder afzonderlijk krachtig genoeg om de stelling te dekken. Als je er dus 1 onderuit haalt, blijven er nog 3 staan.quote:Op zondag 27 mei 2012 20:19 schreef zarGon het volgende:
[..]
Alleen al de vierde punt klopt niet. Zie je dat voor je? Iemand die zijn hele leven al strak in het gareel gehouden is, zijn hele leven moest toewerken naar een beroep met status (dokter/arts/chirurg, piloot, advocaat etc etc.) kan niet zomaar kiezen om iets anders te doen met een lagere status. Hij zal tegengewerkt worden door zijn omgeving, puur omdat hij niet begrepen zal worden. Het komt dan ook niet/weinig voor, ook door praktische en financiële redenen. En dan heb ik nog niets gezegd over de verantwoordelijkheden; die kun je niet zomaar even achter je laten.
Alhoewel je alle opties denkt open te houden (en alle opties op zich ook open staan), zal hij/zij dat toch niet (zo snel) kiezen. Aan de andere kant is het wel zo dat als je eenmaal geld hebt, je wel makkelijker kan genieten. Maar dan ben je inmiddels 'oud' en is het 'te laat'. (Ja, het is eigenlijk nooit te laat, hence te aanhalingstekens.)
Hoe BIR kan je zijnquote:Op zondag 27 mei 2012 21:05 schreef Levolution het volgende:
Ik geef het op, ik wil gewoon een vader zijn die boomhutten met zijn kinderen gaat bouwen, dan eindigen ze maar in een mijn.
Kom lepeltje-lepeltje in mijn boomhut dan.quote:Op zondag 27 mei 2012 21:19 schreef Weissman het volgende:
[..]
Hoe BIR kan je zijn![]()
Deze man![]()
![]()
![]()
(full homo)
quote:Op zondag 27 mei 2012 21:25 schreef Levolution het volgende:
![]()
Dat is geen boomhut meer, dat is een hutboom.
Wowquote:Op zondag 27 mei 2012 21:24 schreef zarGon het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.flickr.com/pho(...)s/72157621319897321/.!
Je onderschat zarGon, dat is duidelijkquote:Op zondag 27 mei 2012 22:30 schreef Ayca het volgende:
[..]
Haha hoe kan je je nou herinneren dat je dat ooit heb gepost
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
Vind je het gekquote:
http://monitor.livep2000.nl/ in de gaten houdenquote:Op maandag 28 mei 2012 17:07 schreef zarGon het volgende:
Wat is er aan de hand in het noorden van Delft? Acht (8!) politiewagens voorbij zien rijden.
Als je in de problemen zit bestaat Hij opeens welquote:Op dinsdag 29 mei 2012 01:47 schreef Ayca het volgende:
Gvd telefoon wil niet meer opladen. Of al mijn kabeltjes zijn stuk of telefoon is stuk![]()
lag aan kabel
Nee hoor.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 12:03 schreef Bilge het volgende:
[..]
Als je in de problemen zit bestaat Hij opeens wel
Krachtterm.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:00 schreef Bilge het volgende:
Vliegende Spaghetti Monster (ik vergat de v) of X (onbekende).
'Verdomme' is een wens die wanhopigen gebruiken in de hoop dat een bovennatuurlijke kracht hun probleem uit de weg zal ruimen. Een atheist verwerpt een bovennatuurlijke kracht en zal nooit verdoemenis vragen. Hij erkent zijn verlies of bedenkt een empirische oplossing. Het Vliegende Spaghetti Monster kan een atheist wel aanroepen, omdat atheisten niet echt geloven in een VSM, maar daarmee gelovigen (of hun gedachtegang) belachelijk willen maken. Een agnost kan nog wel een beroep doen op hogere machten, zonder zijn exacte identiteit te kennen. XVD (waarbij x ook 0 kan zijn) wordt het dan. Maar een atheist die GVD/ insallah gebruikt is wat vreemd, omdat de onderliggende logica botst met de atheistische hoofdstelling.
Erdogan mag wel opnieuw de boeken in duiken:quote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:49 schreef zarGon het volgende:
Abortus gaat verboden worden in Turkije, Erdoğan en consorten zijn bezig met een wet. Hij is van mening dat abortus moord is. Volgens mij is het toegestaan mits de echtgenoot toestemming geeft met een handtekening en mits de abortus plaatstvindt binnen de eerste 10 weken van de zwangerschap.
Hoe staan jullie hiertegenover?
Ik neem aan dat Erdogan een soenniet is?quote:Islamic tradition has traditionally permitted abortion until a point in time when Muslims believe the soul enters the fetus,[91] considered by various theologians to be at conception, 40 days after conception, 120 days after conception, or quickening.[94] Bron
quote:De vier grote rechtsscholen (Madhhab) van de soennitische Islam, gaan er alle van uit dat de ziel zich rond de 120e dag met het wordende leven verenigt. Daarna is abortus absoluut verboden. Bron
Ik ben niet uit op een discussie over cijfers (het aantal dagen/weken wanneer het toegestaan zou moeten zijn) of wat de islam ervan vindt (wel/niet toegestaan) of Erdoğan zelf. Ik vroeg me meer af wat jullie van zo'n ontwikkeling vinden in Turkije. Zo'n onderwerp is in Turkije sowieso al een beladen onderwerp; de ouderen zullen er tegen zijn, de jongeren zullen er meer begrip voor hebben.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:56 schreef Levolution het volgende:
[..]
Erdogan mag wel opnieuw de boeken in duiken:
[..]
Ik neem aan dat Erdogan een soenniet is?
[..]
Slechte zaak natuurlijk. Ik ga heel even kort door de bocht klinken (om een abortusdiscussie te voorkomen zoals jij dat wil), maar tegen abortus zijn is 'ouderwets'. Turkije gaat hierop dus achteruit. Verder zullen ongewenste kinderen veel problemen opleveren. Ouders die geen geld hebben voor educatie etc.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:22 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik ben niet uit op een discussie over cijfers (het aantal dagen/weken wanneer het toegestaan zou moeten zijn) of wat de islam ervan vindt (wel/niet toegestaan) of Erdoğan zelf. Ik vroeg me meer af wat jullie van zo'n ontwikkeling vinden in Turkije. Zo'n onderwerp is in Turkije sowieso al een beladen onderwerp; de ouderen zullen er tegen zijn, de jongeren zullen er meer begrip voor hebben.
Wat ik heb meegekregen is dat hij 3 kinderen per gezin wil zien om de vergrijzing tegen te gaan, klopt dat? Want nú de vergrijzing tegengaan met zo'n maatregel, levert toch juist weer vergrijzing op over een aantal decennia?quote:Erdoğan heeft af en toe toch wel rare trekjes wanneer het aankomt op populatiegroei. Hij ziet het bevolkingsaantal graag groeien, geeft aan dat hij gezinnen met kinderen wil (het liefst 3 per gezin geloof ik) en is tegen de keizersnede omdat dat de bevolkingsgroei tegengaat.
Zo'n topic kun je dagelijks over Amerikaanse politici openen, om maar een voorbeeld te noemen.quote:
Ik ben het met je eens wat betreft het ouderwets zijn van de weerstand tegen abortus. Aan de andere kant wil ik niet dat het vanzelfsprekend wordt om abortus te plegen. Natuurlijk, men moet de keuze hebben, maar het moet ook geen spelletje worden.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:00 schreef Levolution het volgende:
[..]
Slechte zaak natuurlijk. Ik ga heel even kort door de bocht klinken (om een abortusdiscussie te voorkomen zoals jij dat wil), maar tegen abortus zijn is 'ouderwets'. Turkije gaat hierop dus achteruit. Verder zullen ongewenste kinderen veel problemen opleveren. Ouders die geen geld hebben voor educatie etc.
Ja, hij wil een sterk en jong Turkije hebben. Vergrijzing voorkom je door een constante aanlevering van zuigelingen; zolang men baart houdt het stand.quote:[..]
Wat ik heb meegekregen is dat hij 3 kinderen per gezin wil zien om de vergrijzing tegen te gaan, klopt dat? Want nú de vergrijzing tegengaan met zo'n maatregel, levert toch juist weer vergrijzing op over een aantal decennia?
quote:2012'nin İlk 3 Ayında Sezaryen Oranı: 51,1
2012 yılının ilk 3 ayında sezaryen doğumlarda bir artış söz konusu. Bu oranın yüzde 51,1 olduğu belirtildi.
Bron: http://www.aktifhaber.com(...)-gercegi-610318h.htm.
Hij zei dat de Turkse doktoren te makkelijk voor een keizersnede kozen, onder andere omdat het ze (meer) geld oplevert. Ik heb even de getallen opgezocht en het valt toch wel op dat Turkije enorm is doorgeschoten met de keizersnede. Het brengt allerlei complicaties mee voor de moeder, maar toch kies men in 51,1% van de gevallen ervoor...quote:In de Verenigde Staten en Italië ziet nu een derde van alle baby’s een operatiekamerlamp als eerste levenslicht. Ook in ons omringende landen als Duitsland en het Verenigd Koninkrijk ligt het percentage keizersneden boven de 20 procent.
Dit leidt tot heftige discussies over het optimale aantal keizersneden. Volgens de Wereld Gezondheidsorganisatie zou het percentage keizersneden tussen de 10 tot 15 procent moeten liggen. Maar met name de Verenigde Staten en Zuid-Amerika overschrijden deze ‘norm’, wellicht door angst voor claims, flink.
Na een stijging in het percentage keizersneden in Nederland van 2 procent in 1970, via 8 in 1993 naar ruim 13 procent in 2001, lijkt nu stabilisatie op te treden.
Bron: http://vorige.nrc.nl/wete(...)_tot_vijf_keer_hoger.
Hoe kun je kracht putten uit iets wat niet bestaat? Verzin je eigen krachtterm.quote:
Een foetus die de baarmoeder nog niet heeft verlaten mag wel dood, maar een baby die net uit de baarmoeder is gekropen niet? Dat vind ik krom.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:49 schreef zarGon het volgende:
Abortus gaat verboden worden in Turkije, Erdoğan en consorten zijn bezig met een wet. Hij is van mening dat abortus moord is. Volgens mij is het toegestaan mits de echtgenoot toestemming geeft met een handtekening en mits de abortus plaatstvindt binnen de eerste 10 weken van de zwangerschap.
Hoe staan jullie hiertegenover?
Volgens jouw logica zou een moslim die niet 5 keer maar 10 keer per dag bidt, en niet 2,5% zekat maar 5% geeft zondig zijn?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:56 schreef Levolution het volgende:
[..]
Erdogan mag wel opnieuw de boeken in duiken:
[..]
Ik neem aan dat Erdogan een soenniet is?
[..]
Generatie boomhut.quote:
Minstens drie voor Turken, vijf voor Kazachen!quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:22 schreef zarGon het volgende:
Erdoğan heeft af en toe toch wel rare trekjes wanneer het aankomt op populatiegroei. Hij ziet het bevolkingsaantal graag groeien, geeft aan dat hij gezinnen met kinderen wil (het liefst 3 per gezin geloof ik) en is tegen de keizersnede omdat dat de bevolkingsgroei tegengaat.
Nee vergrijzing treedt op wanneer 2 mensen minder dan 2 kinderen wekken.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:00 schreef Levolution het volgende:
Wat ik heb meegekregen is dat hij 3 kinderen per gezin wil zien om de vergrijzing tegen te gaan, klopt dat? Want nú de vergrijzing tegengaan met zo'n maatregel, levert toch juist weer vergrijzing op over een aantal decennia?
De vergelijking die jij maakt is op zich ook krom. Er is verschil tussen een vrucht in de vijfde week van de zwangerschap en een net uit de baarmoeder gekropen baby.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:01 schreef Bilge het volgende:
[..]
Een foetus die de baarmoeder nog niet heeft verlaten mag wel dood, maar een baby die net uit de baarmoeder is gekropen niet? Dat vind ik krom.
Het is op zich ook egoïstisch om een kind op de wereld te zetten puur om de consumptiemaatschappij te dienen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:01 schreef Bilge het volgende:
Biz genç ve dinamik bir nüfusa sahip olacağız. Çünkü bildiğiniz gibi insan, ekonomide her şeydir. Manevi alana girmiyorum, ekonomide herşeydir. İnsan varsa emek var. İnsan varsa sermaye var. İnsan varsa tüketim var. İnsan varsa üretim var. İnsan yoksa bunların hiçbiri yok. Bu insan yaşlı insan olursa, bunların hiç birini elde edemezsiniz ama genç olursa, o zaman işte bugün bizi güçlü kılan potansiyele sahip olursunuz. O bakımdan sakın bunu ihmal etmeyelim. Fazla da gecikmeyelim. Hemen...''[/i]
http://www.hakimiyet.com/(...)-istiyor-h22120.html
Nee, volgens mijn logica is het vreemd om een moslim te verbieden slechts 5 keer per dag te bidden, zodat hij wel 10x per dag moet bidden, terwijl dat niet hoeft.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:01 schreef Bilge het volgende:
[..]
Volgens jouw logica zou een moslim die niet 5 keer maar 10 keer per dag bidt, en niet 2,5% zekat maar 5% geeft zondig zijn?
Het wordt leuk als elke 3 kinderen, op hun beurt weer 3 kinderen moeten voortbrengen.quote:[..]
Nee vergrijzing treedt op wanneer 2 mensen minder dan 2 kinderen wekken.
Erdogan: "İki taneyle sadece şu anki nüfusu koruyabiliyoruz. Fakat bunun daha da altına düşersek 2037 bizim nüfusun yaşlanma yılıdır ve o zaman yaşlı bir nüfusa sahip Türkiye, gerilemeye başladı demektir.
Biz genç ve dinamik bir nüfusa sahip olacağız. Çünkü bildiğiniz gibi insan, ekonomide her şeydir. Manevi alana girmiyorum, ekonomide herşeydir. İnsan varsa emek var. İnsan varsa sermaye var. İnsan varsa tüketim var. İnsan varsa üretim var. İnsan yoksa bunların hiçbiri yok. Bu insan yaşlı insan olursa, bunların hiç birini elde edemezsiniz ama genç olursa, o zaman işte bugün bizi güçlü kılan potansiyele sahip olursunuz. O bakımdan sakın bunu ihmal etmeyelim. Fazla da gecikmeyelim. Hemen...''
http://www.hakimiyet.com/(...)-istiyor-h22120.html
Het is pas egoistisch om weinig kinderen te maken, omdat een kleine groep die wel kan werken een grote groep bejaarden die niet kan werken moet onderhouden. Omdat veel jongeren geen zin hebben om 50 % aan belasting af te dragen zullen velen emigreren, waardoor de groep werkenden nog kleiner wordt en de belastingdruk verder groeit. De maatschappij zakt helemaal in elkaar. Je ben een profiteur die de toekomst van je land vernietigt als je minder dan 2 kinderen produceert.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:08 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het is op zich ook egoïstisch om een kind op de wereld te zetten puur om de consumptiemaatschappij te dienen.
Ik ben niet tegen abortus in de eerste weken, maar ik kan me voorstellen dat praktische bezwaren (hoe controleer je wanneer een baby is verwekt? Wegen de kosten op tegen het voordeel?) tot een algeheel verbod leiden.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:06 schreef zarGon het volgende:
[..]
De vergelijking die jij maakt is op zich ook krom. Er is verschil tussen een vrucht in de vijfde week van de zwangerschap en een net uit de baarmoeder gekropen baby.
Als ik ooit premier word benoem ik jou tot minister van milieu. Kun je net zoveel boomhutten bouwen als je maar wil.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:11 schreef zarGon het volgende:
Ik merk dat ik vaak voor de (gulden?) middenweg ga en Bilge voor de extremen. Zou leuk worden in het land met ons als partijleiders.
Dat hoeft niet volgens de islam, maar mag wel. Het is niet verboden, dus waarom zou Erdogan daar geen gebruik van mogen maken? Waarom moet hij volgens jou weer in de boeken duiken?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:18 schreef Levolution het volgende:
[..]
Nee, volgens mijn logica is het vreemd om een moslim te verbieden slechts 5 keer per dag te bidden, zodat hij wel 10x per dag moet bidden, terwijl dat niet hoeft.
Waarom? Hoe meer zielen hoe meer vreugd.quote:Het wordt leuk als elke 3 kinderen, op hun beurt weer 3 kinderen moeten voortbrengen.
Het gaat dan ook totaal de verkeerde kant op met deze wereld. Mensen leven langer, mensen gebruiken meer, mensen kosten meer. Als je minimaal 2 kinderen produceert, stijgt dan de behoefte aan kinderen in de generaties daarna niet exponentieel? Is het dan niet een zelfdestructief systeem?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:35 schreef Bilge het volgende:
[..]
Het is pas egoistisch om weinig kinderen te maken, omdat een kleine groep die wel kan werken een grote groep bejaarden die niet kan werken moet onderhouden. Omdat veel jongeren geen zin hebben om 50 % aan belasting af te dragen zullen velen emigreren, waardoor de groep werkenden nog kleiner wordt en de belastingdruk verder groeit. De maatschappij zakt helemaal in elkaar. Je ben een profiteur die de toekomst van je land vernietigt als je minder dan 2 kinderen produceert.
De kosten zullen net na de operatie vast niet opwegen, maar als je rekening houdt met een hele mensenleven zijn de voordelen zichtbaarder, denk ik. Vooral als je nagaat dat slechte eigenschappen zich makkelijker ontwikkelen dan goede eigenschappen (overmatig drugsgebruik, gokken, roken, hebzucht enzovoorts enzovoorts).quote:[..]
Ik ben niet tegen abortus in de eerste weken, maar ik kan me voorstellen dat praktische bezwaren (hoe controleer je wanneer een baby is verwekt? Wegen de kosten op tegen het voordeel?) tot een algeheel verbod leiden.
Eerst maar eens kijken of er überhaupt nog bomen zijn wanneer onze tijd aanbreekt...quote:[..]
Als ik ooit premier word benoem ik jou tot minister van milieu. Kun je net zoveel boomhutten bouwen als je maar wil.
Mits de omstandigheden het toelaten. Helaas kan de mensheid zich niet eens permitteren om alles eerlijk te delen met elkaar.quote:[..]
Waarom? Hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Dit is absoluut een probleem, maar de oplossing is niet dat Turken minder fokken terwijl de andere volken wel toenemen. Óf alle landen zijn tegelijk solidair met de aarde, óf er onstaat een race naar de overgebleven grondstoffen die de zwakkere volken niet overleven.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:45 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het gaat dan ook totaal de verkeerde kant op met deze wereld. Mensen leven langer, mensen gebruiken meer, mensen kosten meer. Als je minimaal 2 kinderen produceert, stijgt dan de behoefte aan kinderen in de generaties daarna niet exponentieel? Is het dan niet een zelfdestructief systeem?
Ongewenste kinderen komen niet alleen onder drugsverslaafden enzo voor, maar ook onder keurige mensen.quote:De kosten zullen net na de operatie vast niet opwegen, maar als je rekening houdt met een hele mensenleven zijn de voordelen zichtbaarder, denk ik. Vooral als je nagaat dat slechte eigenschappen zich makkelijker ontwikkelen dan goede eigenschappen (overmatig drugsgebruik, gokken, roken, hebzucht enzovoorts enzovoorts).
sinds wanneer ben jij een communist?quote:Mits de omstandigheden het toelaten. Helaas kan de mensheid zich niet eens permitteren om alles eerlijk te delen met elkaar.
Ik zou graag de eeuwige adviseur (de nummer 2) van presidenten zijn. Buiten de schijnwerpers, maar invloedrijk. Onder mijn adviezen zou het rijk uitbreiden, maar niet altijd met liefde.quote:En Bilge mag mijn rijk uitbreiden, met liefde.
Zorgen dat koerden/andere volkeren niet meer 10 kinderen krijgen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:01 schreef Bilge het volgende:
Jullie naieve hippies kosmopolitische wereldburgers zullen dit onbelangrijk vinden, maar ik hecht er veel waarde aan: Grieken lachen Turken uit omdat Turken 1 a 2 kinderen maken, terwijl Koerden 5 kinderen bij 3 verschillende vrouwen nemen. "At least in few years the borderlines will named Greek-Kurdish instead of Greek-Turkish. Kurds have the better weapons, her d@cks, LoL. [ afbeelding ] "
http://www.network54.com/(...)thin+One+Generation-
Kunnen wij niet productiever worden?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:11 schreef Ayca het volgende:
[..]
Zorgen dat koerden/andere volkeren niet meer 10 kinderen krijgen.
Het aantal op zich is niet het belangrijkste. Het moet geleidelijk gaan, anders ontstaat er ergens in het cyclus een tekort. Zie Nigeria. 46 miljoen in 1960, 86 miljoen in 1985, 159 miljoen in 2010 volgens Google Public Data. In 50 jaar bijna vier (4!) keer zoveel mensen in hetzelfde land. Maar wat voor nut heeft dat als de bevolking laagopgeleid is door een slecht functionerend onderwijssysteem? Dan werkt het juist tegen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:01 schreef Bilge het volgende:
Jullie naieve hippies kosmopolitische wereldburgers zullen dit onbelangrijk vinden, maar ik hecht er veel waarde aan: Grieken lachen Turken uit omdat Turken 1 a 2 kinderen maken, terwijl Koerden 5 kinderen bij 3 verschillende vrouwen nemen. "At least in few years the borderlines will named Greek-Kurdish instead of Greek-Turkish. Kurds have the better weapons, her d@cks, LoL. [ afbeelding ] "
Zo nu en dan haal ik de Turkse vlag tevoorschijn, bij internationale toernooien en evenementen bijvoorbeeld. Het ESF is afgelopen, geen reden meer om er zo opvallend mee te lopen. Ik heb geen vlag nodig, men weet dat hier op het forum dat ik een Turkse afkomst heb.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:05 schreef Bilge het volgende:
Waarom heb jij het Turkse vlaggetje weggehaald?
Met wij doelde ik op ons tweeën.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:16 schreef Ayca het volgende:
Alleen als we naar een andere leefbare planeet kunnen.
De enige reden waarom India, Brazilië en China zo machtig zijn, is omdat de bevolking zo groot is. Enkele voordelen: een enorme afzetmarkt, veel producenten en een groot leger. De ontwikkeling op andere gebieden volgt vanzelf.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:16 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het aantal op zich is niet het belangrijkste. Het moet geleidelijk gaan, anders ontstaat er ergens in het cyclus een tekort. Zie Nigeria. 46 miljoen in 1960, 86 miljoen in 1985, 159 miljoen in 2010 volgens Google Public Data. In 50 jaar bijna vier (4!) keer zoveel mensen in hetzelfde land. Maar wat voor nut heeft dat als de bevolking laagopgeleid is door een slecht functionerend onderwijssysteem? Dan werkt het juist tegen.
Daarom vind ik het zo knap wat Nederland heeft geflikt en nu nog flikt. Slechts 16,5 miljoen mensen en (bijna?) op alle fronten beter dan Nederland, zelfs wat de economie betreft; 16,5 miljoen versus 73 miljoen.
Waar Turkije voor moet zorgen dat het leven gemakkelijk is en dat er genoeg is voor iedereen en zich niet blindstaren in aantallen.
En men moet eens stoppen om de Koerden altijd als een gevaar te zien. Dat vind ik tof aan het Verenigde staten; men is een Amerikaan. Iedereen, welke afkomst ook voelt zich Amerikaan. Zo hoort het ook te zijn in Turkije; men moet zich verbonden voelen met het land. Laat die ene Griek praten, ze zijn dom genoeg om een wapenwedloop te houden met Turkije, terwijl ze het geld beter in andere zaken kunnen (konden) investeren..
Aha.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:20 schreef zarGon het volgende:
[..]
Zo nu en dan haal ik de Turkse vlag tevoorschijn, bij internationale toernooien en evenementen bijvoorbeeld. Het ESF is afgelopen, geen reden meer om er zo opvallend mee te lopen. Ik heb geen vlag nodig, men weet dat hier op het forum dat ik een Turkse afkomst heb.
Dit bedoel ik dus. In plaats van even stoppen met het voeden van de vermoeiende alledaagse drang naar competitief gedrag en de realiteit eens onder ogen te zien, blijven we deze planeet misbruiken. Totdat het ooit echt verkeerd gaat, maar ja, dan is het te laat om in te grijpen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:00 schreef Bilge het volgende:
[..]
Dit is absoluut een probleem, maar de oplossing is niet dat Turken minder fokken terwijl de andere volken wel toenemen. Óf alle landen zijn tegelijk solidair met de aarde, óf er onstaat een race naar de overgebleven grondstoffen die de zwakkere volken niet overleven.
Keurige mensen leven onder betere omstandigheden en kunnen hun (ongewenste) kinderen meer bieden. Keurige mensen zijn lui en hebben geen zin in kinderen vanwege de moeite die ze ervoor moeten doen en omdat het kind niet in hun leven past; drugsverslaafden en volk zonder al te veel geld hebben geen zin in kinderen wegens de verantwoordelijkheden en de financiële kosten die een kind met zich meebrengt.quote:[..]
Ongewenste kinderen komen niet alleen onder drugsverslaafden enzo voor, maar ook onder keurige mensen.
Deze wereld is eigenlijk best een zieke plek hè. En de god die dit allemaal toestaat is eigenlijk ook best wreed.quote:[..]
sinds wanneer ben jij een communist?
Wel de lusten, niet de lasten.quote:[..]
Ik zou graag de eeuwige adviseur (de nummer 2) van presidenten zijn. Buiten de schijnwerpers, maar invloedrijk. Onder mijn adviezen zou het rijk uitbreiden, maar niet altijd met liefde.
Hoe zijn India, Brazilië en China eigenlijk precies machtig? Brazilië is oppermachtig tijdens het voetballen, India kwebbelt met zijn islamitische buurland. China is inderdaad machtiger aan het worden, maar het stelt pas de laatste jaren (decennium?) wat voor. Dat komt niet alleen door China zelf, het Westerse wereld is zwakker geworden.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:32 schreef Bilge het volgende:
[..]
De enige reden waarom India, Brazilië en China zo machtig zijn, is omdat de bevolking zo groot is. Enkele voordelen: een enorme afzetmarkt, veel producenten en een groot leger. De ontwikkeling op andere gebieden volgt vanzelf.
Ik wil geen relatie met een gelovig man.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:32 schreef Bilge het volgende:
[..]
Met wij doelde ik op ons tweeën.
[..]
De enige reden waarom India, Brazilië en China zo machtig zijn, is omdat de bevolking zo groot is. Enkele voordelen: een enorme afzetmarkt, veel producenten en een groot leger. De ontwikkeling op andere gebieden volgt vanzelf.
Nederland heeft geluk dat het omringd wordt door Duitsland, Frankrijk en GB. Als het huidige Nederland in het Midden-oosten had gelegen, was het binnen een paar weken een provincie van een ander land geworden. Ze hoeven geen leger te onderhouden, en zijn een doorvoerland van hun producerende buren. Turkije presteert onder veel zwaardere omstandigheden.
Ik denk dat het onverstandig is om de discussie met de Koerdenproblematiek uit te breiden. Ik wil zo nog aan mijn huiswerk zitten.
[..]
Aha.
Als Nederland Saoedi-Arabië in het Midden-Oosten onder de handen neemt, is Saoedi-Arabië in één klap de wereldmacht. Want olie, en verstand en wijsheid.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:32 schreef Bilge het volgende:
Nederland heeft geluk dat het omringd wordt door Duitsland, Frankrijk en GB. Als het huidige Nederland in het Midden-oosten had gelegen, was het binnen een paar weken een provincie van een ander land geworden. Ze hoeven geen leger te onderhouden, en zijn een doorvoerland van hun producerende buren. Turkije presteert onder veel zwaardere omstandigheden.
Aangezien de wereldlanden toch geen overeenstemming zullen bereiken, dienen wij, verantwoordelijke Turken, de wereld wederom te overheersen, zodat wij haar rechtvaardig kunnen indelen. Hoe vind je die?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:34 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus. In plaats van even stoppen met het voeden van de vermoeiende alledaagse drang naar competitief gedrag en de realiteit eens onder ogen te zien, blijven we deze planeet misbruiken. Totdat het ooit echt verkeerd gaat, maar ja, dan is het te laat om in te grijpen.
De oplossing is ook niet doorgaan met verkeerd beleid. Maar ja, zo gaat het sinds het mensenheugenis, veel doe je er dus ook niet aan. Is het nou echt zo moeilijk om de huidige toestand van de wereld eerst te verbeteren, voordat we er nog vele miljoenen en miljarden levens erbij gaan betrekken?
Moslims zien de wereld als test. Als God tijdens de test ingrijpt, wordt de uitslag gemanipuleerd. Alleen als mensen in vrijheid keuzes maken, verdienen zij hemel of hel. Voor een correctie van goed en kwaad moeten we wachten to na de dood.quote:Deze wereld is eigenlijk best een zieke plek hè. En de god die dit allemaal toestaat is eigenlijk ook best wreed.
Dit is de definitie van een goede politicus. Het is een grote eer om daaronder geschaard te mogen worden.quote:Wel de lusten, niet de lasten. . Seni Seni gidi çakal!
Dan gaan we allebei brandenquote:
Ik prefereer dumans versiequote:Op woensdag 30 mei 2012 00:02 schreef Bilge het volgende:
[..]
Aangezien de wereldlanden toch geen overeenstemming zullen bereiken, dienen wij, verantwoordelijke Turken, de wereld wederom te overheersen, zodat wij haar rechtvaardig kunnen indelen. Hoe vind je die?
[..]
Moslims zien de wereld als test. Als God tijdens de test ingrijpt, wordt de uitslag gemanipuleerd. Alleen als mensen in vrijheid keuzes maken, verdienen zij hemel of hel. Voor een correctie van goed en kwaad moeten we wachten to na de dood.
[..]
Dit is de definitie van een goede politicus. Het is een grote eer om daaronder geschaard te mogen worden.
Op je andere 2 reacties wil ik morgen uitgebreid reageren, het is een leuke discussie maar ik moet nu echt aan mijn huiswerk.
[..]
Dan gaan we allebei branden
Slapenquote:Op woensdag 30 mei 2012 00:27 schreef zarGon het volgende:
[ afbeelding ].
De gezichtsuitdrukking van de mevrouw..
wtf?quote:Op woensdag 30 mei 2012 00:27 schreef zarGon het volgende:
[ afbeelding ].
Wat is er? Wat zorgt voor deze reactie na het zien van die foto? Je hebt mensen die 24,000 dollar neertellen voor de 'kunst' van Aelita Andre, een 5-jarig meisje uit Australië. Haar scheppingen worden kunst genoemd, wat mij doet fronsen, want ze kliedert maar wat mijns inziens. Ze heeft zo'n 300.000 mee verdiend.quote:
Bij het bedenken van een antwoord kreeg ik door dat dat subjectief is. Bij mij moet kunst gevoel losmaken eer ik het als kunst wil zien. Ik zie niets in spetters, te abstract. Het doet niets met me en verveelt mij integendeel. Ik word kwaad dat ik er niets in kan zien; is er iets mis met mij of overdrijft de rest?quote:
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:01 schreef Bilge het volgende:
Precies. Het is subjectief. Bijvoorbeeld 'het meisje met parel' wat CCYP hierboven heeft gepost, mooi hoor, maar dat verveelt mij juist. Het is te perfect. 'Spetters' kunnen wel degelijk iets uitbeelden, ieder mens kan er zijn eigen invulling aan geven, dat maakt het juist spannend.quote:Op woensdag 30 mei 2012 02:32 schreef zarGon het volgende:
[..]
Bij het bedenken van een antwoord kreeg ik door dat dat subjectief is. Bij mij moet kunst gevoel losmaken eer ik het als kunst wil zien. Ik zie niets in spetters, te abstract. Het doet niets met me en verveelt mij integendeel. Ik word kwaad dat ik er niets in kan zien; is er iets mis met mij of overdrijft de rest?
Ik was in maart naar Escher in het Paleis, het museum gewijd aan M.C. Escher, geweest. Het greep mij, het trok mij, het pakte mij. Dát is kunst, daar moet de algehele mensheid van genieten.
PROJECT Xquote:Op woensdag 30 mei 2012 18:10 schreef anisoptera het volgende:
Zuslief is jarig, dus wij hebben een feestje in de tuin. Nee, geen mangal
.
Ik bedoelde het slachtoffer.quote:Op woensdag 30 mei 2012 18:19 schreef Levolution het volgende:
Die Caravaggio vind ik ook wel interessant, ik weet niet over wiens uitdrukking je het hebt, maar hoe die snijdende bitch kijkt is priceless.
Judithquote:Judith, de hoofdpersoon van het bijbelboek, is een vrome rijke Joodse weduwe, woonachtig in de door Holofernes en zijn troepen belaagde bergplaats Betulia. Zij besluit haar stad te redden en wandelt 's nachts met haar dienstmaagd en wijnkruiken naar het legerkamp van de vijand, waar zij vanwege haar schoonheid moeiteloos de tent van Holofernes bereikt. Die besluit haar binnen te laten en geeft zijn dienaren de opdracht hen 's nachts niet te storen, hopend op een lange liefdesnacht. Judith voert de generaal echter dronken en onthoofdt hem met hulp van haar dienstmaagd. Met Holofernes' hoofd als trofee keert zij naar Betulia terug en als de soldaten de volgende morgen merken dat hun leider dood is, vluchten zij in paniek, op de hielen gezeten door de Joodse belegerden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Holofernes
quote:Het Bijbelverhaal over Judith is een van de weinige uit de bijbel waar de macht van de vrouw die van de man overstijgt.
[...]
Het verhaal
De stad Betulia wordt belegerd door de legendarische Holofernes, een legeraanvoerder die van Nebukadnezar II de opdracht kreeg de hele wereld te veroveren. Het enorme Assyrische leger trekt naar het westen en lijkt onoverwinnelijk. De Israëlieten sloten de passen af, bouwden versterkingen op alle hoge bergtoppen en wierpen hindernissen op in de vlakten.
"Bind daarom, Holofernes, niet de strijd met hen aan als in een gewone veldslag. ... laat uw dienaren de waterbron die aan de voet van de berg ontspringt bezetten. Want daaruit voorzien alle inwoners van Betulia zich van water. Ze zullen vergaan van de dorst en hun stad overgeven."
De stedelingen raken uitgedroogd en wanhopen over de goede afloop. De mooie, rijke weduwe Judith maakt zich op en trekt het Assyrische legerkamp binnen met haar bediende Abra. Na drie dagen denkt Holofernes haar na een maaltijd te kunnen verleiden. Holofernes drinkt meer dan ooit en valt uiteindelijk in slaap.
Fragment tekst Judith 13 vanaf vers 7 (NBV):
"Toen liep ze naar de bedstijl vlak bij Holofernes hoofd, nam daar zijn zwaard weg, ging naar het bed toe en pakte hem bij zijn haren beet. Ze zei: Geef me nu kracht, Heer, God van Israël! en hakte met al haar kracht Holofernes met twee slagen het hoofd af. Ze rolde zijn lichaam van het bed en haalde de draperie van de stijlen. Even later kwam ze naar buiten en overhandigde Holofernes hoofd aan haar slavin, die het in de reiszak deed waar haar voedsel in had gezeten."
Judith gaat terug naar haar stad. De inwoners vallen de belegeraars aan, die in verwarring raken als ze zien dat het hoofd van Holofernes op de stadsmuur is tentoongesteld. Het Assyrische leger slaat op de vlucht.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Judith_(boek)
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 30 mei 2012 18:10 schreef anisoptera het volgende:
Zuslief is jarig, dus wij hebben een feestje in de tuin. Nee, geen mangal
.
quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:25 schreef GenusButeo het volgende:
Judith, de rondborstige slet die haar vrouwelijkheid gebruikt om haar volk te redden. Wat een heldin, het prototype van de moderne pornoster.
De kleuren zijn allemaal goed gecombineerd met elkaar, dat is wat ik zie. Maar ik kan dit niet mooi vinden eigenlijk. De gezichtsuitdrukking ook niet. En het laat mij ook niet denken. Nee. Maar lelijk is het ook niet.quote:Op woensdag 30 mei 2012 00:27 schreef zarGon het volgende:
[ afbeelding ].
Hahahaha.quote:Op woensdag 30 mei 2012 18:19 schreef Levolution het volgende:
Die Caravaggio vind ik ook wel interessant, ik weet niet over wiens uitdrukking je het hebt, maar hoe die snijdende bitch kijkt is priceless.
Jawel, maar Judith's uitdrukking is ook geniaal man. Kijk dan, die walging van wat ze aanschouwt, maar toch een boze en vastberaden blik. Dat iemand zoveel emoties tegelijkertijd kan vangen in een schilderij.quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:05 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik bedoelde het slachtoffer.Je ziet gewoon aan zijn ogen hoe het leven langzaam uit zijn lichaam trekt.
Tof!quote:Op donderdag 31 mei 2012 00:57 schreef Arcadia het volgende:
Ben vandaag gaan indoor skydiven, supertof
In Roosendaal?quote:Op donderdag 31 mei 2012 00:57 schreef Arcadia het volgende:
Ben vandaag gaan indoor skydiven, supertof
quote:Op donderdag 31 mei 2012 11:32 schreef zarGon het volgende:
Ik ben nu in de Dirk en sta bij de chocolade- en koekafdeling. Mijn lust is opgewakkerd en ik wil flink zondigen.
HELP ME
Levo, zijn er toffe experimenten die ik kan uithalen met invriesijslollyvocht?quote:Op donderdag 31 mei 2012 11:53 schreef zarGon het volgende:
[..]
DANK JE!.
Ik heb 10 pakken invriesijslollygevallen gekocht.
Gaat vervelen op den duur; is de moeite niet waard.quote:Op donderdag 31 mei 2012 12:18 schreef zarGon het volgende:
Of nou ja, ik kan de invriesijslolly's ook gewoon gewoon invriezen en het bevroren ijsje gebruiken om mijn kontje ermee te penetreren. Lijkt me wel een ervaring waard, zo'n stijf stukje ijs tussen mijn billetjes. Wat mij aantrekt is het feit dat ik het ontdooide ijs opnieuw kan invriezen en zo mijn perversiteiten kan blijven prakriseren.
Na het kontje volgt de urinebuis.quote:Op donderdag 31 mei 2012 12:20 schreef Weissman het volgende:
[..]
Gaat vervelen op den duur; is de moeite niet waard.
Voor dit forum is privetoegang vereist. Meen je dat je die moet hebben, mail dan naar forum@fok.nl.quote:
Mensen die niet in KPD kunnenquote:Op donderdag 31 mei 2012 19:04 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Voor dit forum is privetoegang vereist. Meen je dat je die moet hebben, mail dan naar forum@fok.nl.
Inek
Ik wil mijn achterraam stickerbomben..quote:
Vroeger keken Marokkanen neer op Turken met hun platte achterhoofden en overbehaarde lichaam. Domme schoonmaakturken beheersen het Nederlands amper, terwijl supermocro's zowel Nederlands als Frans vloeiend spreken.quote:
Zonde dat Teomans vader dit niet dacht.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 00:59 schreef Weissman het volgende:
Aksin bacaklarindan oluk oluk, milyonlarca dogmayacak cocuk![]()
Eén en al plezier en vertier.quote:
Wel zo fijn nu je de examens achter de rug hebtquote:
quote:
quote:
Regering van tr is gewoon aan het hielenlikken.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 02:42 schreef Bilge het volgende:
[..]
Vroeger keken Marokkanen neer op Turken met hun platte achterhoofden en overbehaarde lichaam. Domme schoonmaakturken beheersen het Nederlands amper, terwijl supermocro's zowel Nederlands als Frans vloeiend spreken.Hoe kun je nou trots zijn op de taal van je oude kolonisator
![]()
Onze street credibility is tegenwoordig gestegen. De Turkse economie groeit, Turkse soaps zijn volop te zien in onze buurlanden en de Arabische/ Koerdische lente blijft ons bespaard. Is dit allemaal het werk van Erdogan?
Mahir Kaynak (ex-MIT-medewerker en professor economie) schreef zo'n 5 jaar geleden: "Jongeren, ik weet niet of ik die dag nog meemaak maar de toekomst van ons land ziet er heel goed uit, jullie zullen hoogtes bereiken die je niet voor mogelijk had gehouden. Geniet ervan, drink, eet, ontspan maar 1 ding mag je nooit doen: vol arrogantie denken dat je deze positie zelf hebt bereikt.
Yalçın Akdoğan (de hoofdadviseur van Erdogan) schreef dat voor het eerst sinds eeuwen Turkse belangen parallel lopen met de internationale conjunctuur. Soner Yalçin (schrijver/ onderzoeker, oprichter van ODA TV en Ergenekon verdachte) beschrijft in deze column dat de VS een enorme energiebehoefte tegenover een lage energieproductie heeft. Het Midden-Oosten bevat 61% van de wereldwijde olievoorraad en 67% van de gasvoorraad. Met dreigementen en oorlogen verzekert zij dat olie en gas naar het Westen blijft stromen. Dit kost echter veel geld. De Amerikaanse defensieuitgaven zijn bijna net zo hoog als de rest van de wereld bij elkaar. De VS trekt zo'n grote last niet, en daar komt Turkije in het spel.
In ruil voor een constante energie toestroom mogen Turken hun Neo-Ottomaanse dromen waar maken. Het voordeel van een Turkse aannemer:
- Turken zijn net als Arabieren en Koerden moslims, waardoor er minder weerstand zal zijn tegen inmenging als wanneer een Christen/ atheist uit de andere kant van de wereld ingrijpt.
- Turkije bevindt zich in de regio, waardoor de logistieke kosten afnemen.
- Turken zijn wat vechtlustiger dan de verwijfde Amerikanen. In Turkije maalt niemand om een paar honderd slachtoffers meer of minder.
Dus in ruil voor het bloed van Turkse soldaten verkrijgen wij roem, welvaart en invloed. George Soros (Joodse miljardair die veel geld besteed aan liberale organisaties wereldwijd zoals 'genç siviller': Het beste exportproduct van Turkije is haar leger.
Turkije lijkt een beetje op een housenigger. Moet zij blij zijn omdat zij het minder slecht heeft dan de overige slaven, of moet zij treuren om haar lot als bevoorrechte slaaf?
Tot zover de complottheorieën.
Grieken zelf broeden veel minder en de jongeren vertrekken.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:01 schreef Bilge het volgende:
Het viel mij, hoe weinig eckte Fransen je ziet in bepaalde delen van Parijs.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 20:23 schreef zarGon het volgende:
[..]
Eén keer geweest, vond er weinig aan. Kutvolk ook. Heb echt weinig met Fransen.
Have fun!
Albanezen hebben onder Ottomaans bestuur voor de Islam gekozen, omdat zij in het Ottomaanse leger wilden dienen waar alleen moslims werden toegelaten. Albanezen zijn van nature vechters, omdat 70% van Albanië uit onbegaanbare bergen bestaat, landbouw en veeteelt nauwelijks mogelijk is, en veel Albanezen hun brood met jagen, verzamelen en het aanvallen van handelaars en dorpen/ steden verdienden.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 17:14 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Grieken zelf broeden veel minder en de jongeren vertrekken.
Kunnen Koerden het een beetje vinden met Albanezen?
Turks is slechts een keuzevak, de meeste leerlingen kunnen aardig Turks zingen maar verder valt hun Turks tegen (tenzij de moedertaal al Turks is). Tijdens het zingen dragen de zangers de traditionele kleren van hun eigen land. De Turkificatie valt dus mee. Maar zelfs als de voertaal op die scholen Turks zou zijn, dan nog kiezen de ouders en kinderen zelf voor die scholen. Er wordt ze niks opgedrongen. In tegendeel: het zijn elitescholen waar wachtlijsten voor bestaan.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:43 schreef Blocko het volgende:
kut nationalisten sowieso
hier doen toch ook al die turks sprekende afrikanen aan mee?
slaat nergens op, als je daar een school neerzet wilt dat niet beteken dat je die mensen dan ook maar gelijk moet hersenspoelen.
Noemt hij je al baba?quote:
Kijikislatsjik?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 02:52 schreef yvonne het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe in gods heilige hemel spreek je dat uit?!
Oh! wat grappig, want er liggen daar Romeinse torens in het water die ooit een bewaakte haven vormden. Zie je nou dat het een leuke taal is!quote:Op zaterdag 2 juni 2012 02:58 schreef zarGon het volgende:
.
Het is een plaatsnaam, dus woorden die normaal gesproken uit elkaar geschreven worden, vormen nu één woord.
De twee woorden: kıyı kışlacık. Kıyı = kust, kışla = kazerne (cık = tje; kazernetje).
Even inspreken.
die puntloze i krijg ik echt niet onder de kniequote:Op zaterdag 2 juni 2012 03:23 schreef zarGon het volgende:
Hm, de microfoon van de headset vertoont kuren. Opgenomen met de telefoon: http://tinypic.com/player.php?v=1ffe6r&s=6.
Het is moeilijk om de bepaalde Turkse letters uit te leggen. De puntloze i (ı) bijvoorbeeld. Ik hoop dat je de ş in kışla beter hoort..
Ik vind het wel jammer dat de woorden niet in het Turks worden uitgesproken. Mooi dat de Engelse uitspraak erbij staat, maar nog mooier zou het zijn als die uitspraken ondersteund werden in het Turks.quote:
Probeer het eens uit te spreken als een stomme e.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 03:25 schreef yvonne het volgende:
[..]
die puntloze i krijg ik echt niet onder de knie
Maar ik ga luisteren, bedankt!
Slaap lekker!quote:Op zaterdag 2 juni 2012 03:19 schreef yvonne het volgende:
Ik breek er m'n tong over, eerst slapen
İyi geceler
In dezen ben ik het eens met Bilge.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:43 schreef Blocko het volgende:
kut nationalisten sowieso
hier doen toch ook al die turks sprekende afrikanen aan mee?
slaat nergens op, als je daar een school neerzet wilt dat niet beteken dat je die mensen dan ook maar gelijk moet hersenspoelen.
Ja. Er worden evenementen in verschillende provincies gehouden.quote:
Het evenement vond plaats in Kayseri, de gezongen türkü is afkomstig uit Bolu en de vrouwen die het zongen komen uit Azerbaycan.quote:
Ik kwam.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 03:23 schreef zarGon het volgende:
Hm, de microfoon van de headset vertoont kuren. Opgenomen met de telefoon: http://tinypic.com/player.php?v=1ffe6r&s=6.
Het is moeilijk om de bepaalde Turkse letters uit te leggen. De puntloze i (ı) bijvoorbeeld. Ik hoop dat je de ş in kışla beter hoort..
* Bilge fantaseert hoe een meeting tussen jullie twee zou verlopen.quote:
Wanneer eindigt die soap.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 12:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Besiktas is ingeschreven voor Europe League
oh jah joh ik heb 5 cent gevonden vandaagquote:Op zaterdag 2 juni 2012 12:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ja hèquote:
Doet me denken aan Notes on a Scandal. Zowel het boek als de film zijn leuk.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:42 schreef Bilge het volgende:
Een Turks-Amerikaanse lerares wordt verdacht van een seksuele relatie met een 16-jarige student. Getrouwd plus kinderen.Haar man is advocaat.
![]()
[ afbeelding ]
Haar naam is Erin Sayar. Ik wist niet dat Erin een Turkse naam was? Qua uiterlijk zou ze Turks kunnen zijn. Sinds wanneer hebben Turkse vrouwen een Aziatenfetish?
Engelse en Turkse bron.
Goaaaaallllllquote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:00 schreef Julis het volgende:
Tot nu toe speelt Turkije matig tegen Portugal. Maar het komt hopelijk wel goed, want Turkije speelt niet paniekerig.
[..]
Ja hè.
[..]
Doet me denken aan Notes on a Scandal. Zowel het boek als de film zijn leuk.
YEAH!!!quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:22 schreef Bilge het volgende:
De naam Erin is volgens Babybytes een Ierse naam die Ierland en vrede betekent. Alleen haar achternaam/ tweede naam Sayar is typisch Turks, maar hun dochter heet weer Chloe Elizabeth. Erin was docent Engels. Een Turk die zo goed Engels spreekt dat ze het in de VS kan doceren kan niet kloppen. Ze zal wel Armeens zijn ofzo.
[..]
Goaaaaallllll
quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:22 schreef Julis het volgende:
GOOOOOOOOOL. Umut Bulut heeft gescoord. 0-1 voor Turkije. En Sercan, WOAH. Hij heeft talent. En dat laat hij goed zien tijdens deze wedstrijd.
quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:42 schreef Bilge het volgende:
Een Turks-Amerikaanse lerares wordt verdacht van een seksuele relatie met een 16-jarige student. Getrouwd plus kinderen.Haar man is advocaat.
![]()
[ afbeelding ]
Haar naam is Erin Sayar. Ik wist niet dat Erin een Turkse naam was? Qua uiterlijk zou ze Turks kunnen zijn. Sinds wanneer hebben Turkse vrouwen een Aziatenfetish?
Engelse en Turkse bron.
Serieusquote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:44 schreef xminator het volgende:
Kan ook gewoon trt 1 kijken hoor, maar HD voetbal is gewoon 100x fijner als je het gewend bent.
Wat een lelijke Aziaat, kon ze niet zo'n Amerikaanse high school football linebacker regelen?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:42 schreef Bilge het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
Engelse en Turkse bron.
quote:Op zaterdag 2 juni 2012 22:45 schreef Levolution het volgende:
[..]
Wat een lelijke Aziaat, kon ze niet zo'n Amerikaanse high school football linebacker regelen?
quote:Op zaterdag 2 juni 2012 22:52 schreef Bilge het volgende:
In de derde had ik een tekenlerares, die was mooi jongen!Wanneer zij naar me toe kwam om iets uit te leggen kon ik me niet concentreren op haar verhaal, ik knikte maar wat, terwijl ik verdronk in haar blauwe ogen. Helaas was de liefde niet wederzijds. Althans, ze heeft nooit iets laten blijken.
quote:Op zaterdag 2 juni 2012 22:58 schreef TheMagnificent het volgende:
Turkije heeft nog veel werk te verrichten, met name in de verdediging, maar ik ben erg hoopvol met Abdullah Avci aan het roer. We hebben niet heel goed gespeeld ofzo, maar een dergelijke overwinning tegen een land als Portugal (in haar eigen huis) is natuurlijk altijd mooi meegenomen en motiverend.
Beter deze smoothe boy dan die chink.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 22:51 schreef Julis het volgende:
[..].
[ afbeelding ]
Zo nep. Ik krijg er rillingen van.
quote:Op zaterdag 2 juni 2012 23:15 schreef Levolution het volgende:
[..]
Beter deze smoothe boy dan die chink.
Zij heeft heel wat harten gebroken, de halve school kwijlde op haar.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 22:53 schreef Julis het volgende:
[..]. Awhhh.
. Dit vind ik lief, maar ook zielig
.
quote:
ff donwnloaden.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 23:32 schreef TheMagnificent het volgende:
'Enter the Dragon' was wel meesterlijk.Had ik destijds op videoband.
Waarschijnlijk was ze een sapioseksueel, de jongen had vast goede cijfers voor wiskunde.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 22:45 schreef Levolution het volgende:
[..]
Wat een lelijke Aziaat, kon ze niet zo'n Amerikaanse high school football linebacker regelen?
quote:
TFF gaat blijkbaar eerst wachten op de uitkomst van de ingediende bezwaren. Hm.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 12:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Abdullah Avcı,quote:Op zaterdag 2 juni 2012 22:58 schreef TheMagnificent het volgende:
Turkije heeft nog veel werk te verrichten, met name in de verdediging, maar ik ben erg hoopvol met Abdullah Avci aan het roer. We hebben niet heel goed gespeeld ofzo, maar een dergelijke overwinning tegen een land als Portugal (in haar eigen huis) is natuurlijk altijd mooi meegenomen en motiverend.
quote:
quote:
Uhuh! Martial arts-films,quote:Op zaterdag 2 juni 2012 23:32 schreef TheMagnificent het volgende:
'Enter the Dragon' was wel meesterlijk.Had ik destijds op videoband.
Ja hoor, alles beter dan in evenwicht op je hurken moeten plassen.quote:Op zondag 3 juni 2012 04:13 schreef zarGon het volgende:
Meisjes ende vrouwen, zouden jullie gebruik maken van zo'n wc?
[ afbeelding ]
Lijkt me handig om te doen met een rokje of jurk. Bij een broek voorzie ik frustratie en (te vee) moeite.
Zijn er bosjes in de buurt?quote:Op zondag 3 juni 2012 04:13 schreef zarGon het volgende:
[ afbeelding ]
Lijkt me handig om te doen met een rokje of jurk. Bij een broek voorzie ik frustratie en (te vee) moeite.
Dat zwarte katje dus?quote:Op zondag 3 juni 2012 04:12 schreef liesje1979 het volgende:
Ik wilde alleen een zG kusje geven maar dat katje!! Dat is mijn balou toen die nog klein was. Ik heb hem met het flesje groot gemaakt. Hij is vanaf daar zijn levensverwachting van de dierenarts al tig jaar voorbij. Maar hetzelfde domme hoofd.
Oh.
En je string/slip dan?quote:Op zondag 3 juni 2012 04:13 schreef zarGon het volgende:
[ afbeelding ]
Whehe ja, en die voetjes erbij.quote:Op zondag 3 juni 2012 04:17 schreef liesje1979 het volgende:
Ik zie er trouwens een gezicht met puntneus in, jullie?
Maar een broek op de enkels is niet zo handig toch?quote:Op zondag 3 juni 2012 04:15 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Ja hoor, alles beter dan in evenwicht op je hurken moeten plassen.
Liever de natuur?quote:
Er staan wel ergens foto's in mijn buckt, zal ze van de week ofzo wel posteen voor je.quote:Op zondag 3 juni 2012 04:16 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat zwarte katje dus?. Hoe ziet er nu uit? En hoe oud is-ie?
En Balou is zo te zien (op het internet) eerder een hondennaam dan een katjesnaam.
Dat heb je zo uitgetrokken, toch? Mits rok of jurkje, natuurlijk. En anders doe je het even opzij.quote:
Okidoki!quote:Op zondag 3 juni 2012 04:18 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Er staan wel ergens foto's in mijn buckt, zal ze van de week ofzo wel posteen voor je.
quote:Op zondag 3 juni 2012 04:17 schreef liesje1979 het volgende:
Ik zie er trouwens een gezicht met puntneus in, jullie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |