abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 mei 2012 @ 11:37:59 #1
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112083093

Turken op FOK!? ;(. Hè, wat doen die hier, waar komen ze vandaan?

Nou eigenlijk begon het hiermee. User IHVK opende dit prachtige topic. Hij vroeg zich oprecht af hoeveel Turken er op dit forum aanwezig waren.

De Turken op FOK! bleven natuurlijk niet stil en de één na de andere meldde zich in dit topic. Zoveel Turken op FOK!? Iedereen schrok er wel een beetje van. Het leek wel bijna een tsunami, :o.

Na een dubieuze start mondde het topic toch uit in slowchat en uiteindelijk gaven Triggershot en yvonne de doorslag en is het topic veranderd in een echte GC-reeks.
De eerste paar topics van deze mooie reeks bestonden opvallend genoeg uit monologen van stukovich, Triggershot en Emel. :Y). En af en toe ook dialogen tussen deze users, :Y. En iets tussen 2 van de drie, wat niemand begreep, :N.

IHVK, Burakius, Saban en één of andere kangoeroe lieten zich ook wel eens zien. Eigenlijk moet ik ook zeggen dat zonder Emel dit topic waarschijnlijk allang doodgebloed zou zijn, maar dat mag je niet zeggen, dus dat doe ik niet.

Enfin, later zijn er wat andere users bijgekomen en sommige zijn weggegaan.

Leuke dynamische boel dus! *O*.

- De vorige delen van deze reeks. -

Wie zijn hier NIET welkom? Flamers, trollers en Turken/moslim-bashers. }:|.
Kortom, mensen die zich niet volwassen kunnen gedragen.

Houd het netjes en gezellig! Veel plezier in het Turkentopic, *O*.

- Statistieken van de Turken op FOK!-reeks. -

SPOILER: Memleketler!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
worshippy.gif
This isn't even my final form.
  zondag 27 mei 2012 @ 11:44:49 #2
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112083247
Even kakken.
  zondag 27 mei 2012 @ 11:48:27 #3
46386 sylvesterrr
pi_112083341
TMI!
  zondag 27 mei 2012 @ 11:52:51 #4
-1 #ANONIEM
pi_112083437
Trouwens mooi stukje analyse Levo _O_
  zondag 27 mei 2012 @ 11:58:04 #5
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112083592
quote:
14s.gif Op zondag 27 mei 2012 11:52 schreef Weissman het volgende:
Trouwens mooi stukje analyse Levo _O_
Dank. We weten natuurlijk niet hoe waar het is, opvoeding is sowieso een lastig iets.
  zondag 27 mei 2012 @ 12:18:10 #6
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112084089
  zondag 27 mei 2012 @ 12:42:02 #7
347821 Bilge
pi_112084807
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 11:29 schreef Levolution het volgende:

[..]

Ja, maar niet uitgebreid. Misschien alleen lokaal. Was in Hengelo. Ik had gehoord dat die man naar een kahve o.i.d. was, beetje gedronken, daar hebben ze hem zitten opfokken van 'je dochter doet zus en zo', is hij naar huis gegaan en heeft-ie pistool gepakt ofzo voor die dochter. Vaag verhaal, maar toen heeft iemand de politie gewaarschuwd wegens huiselijk geweld en toen ze de man op straat aantroffen op weg naar zijn dochter ofzo, begon hij met zijn vuurwapen te zwaaien waarop een agent schoot. Bronnen te onbetrouwbaar voor details, maar bijna 100% zeker dat het om zijn dochter ging.
Tering wat triest zeg.
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 11:37 schreef Levolution het volgende:

[..]

Interessante vraag, ik vind ook dat Turken behoorlijk falen in opvoeden. Turken geven wel veel om hun kind, maar daardoor zijn ze vaak te streng. Turkse ouders denken dat ze hun kind niet verwaarlozen door er goed op te letten, maar ze verwaarlozen hun kind daardoor juist wel met andere dingen. Ik vind dat een kind zich goed moet gedragen uit respect voor zijn ouders, niet uit angst. Dat je je ouders niet teleur wil stellen door te gaan stelen bijvoorbeeld. Alleen dan is de motivatie om goed te leven 'echt'. Als de motivatie angst is, zal het kind op den duur toch over die angst heen groeien wanneer hij/zij ouder is en dus alles beginnen te doen (om het in te halen ofzo) wat de ouders juist niet willen.
Kinderen zijn niet in staat om met vrijheid om te gaan. Je moet ze juist actief prikkelen, zodat ze hun potentieel maximaal benutten. Als je dat niet doet zal het kind kortetermijn geluk in de vorm van tv, games, spelletjes en snoep nastreven. Als verantwoordelijke ouder hoor je juist dicht op hun huid te zitten, en tijdig bij te sturen wanneer het dreigt af te glijden.

Je kunt je kind wel vrijheid toestaan in de keuze voor hobbies, sporten en interesses, zolang die zijn ontwikkeling bevorderen. Zo niet, moet je corrigerend optreden. Daar zit het probleem van Turkse ouders: zij zijn onderontwikkeld, lezen nooit wat, hangen het liefst in het cafe of voor de tv, en dumpen hun kind op straat om van zijn gezeur af te zijn. Op straat ontplooid het kind zijn fysieke en sociale potentie (die voor de industriële revolutie nuttig waren), maar zijn intellectuele vermogen wordt onbenut (die sinds de industriële revolutie cruciaal is). Hij eindigt net als zijn vader als schoonmaker, trekt het lage loon en de lage status niet en klust bij als inbreker.

Wat kan de Turkse gemeenschap doen? De hoger opgeleiden kunnen vrijwillig huiswerkbegeleiding verlenen. Weer anderen kunnen saz, kemençe, ebru sanati of origami cursussen bieden. Als het kind maar intellectueel uitgedaagd wordt, is alles goed.
  zondag 27 mei 2012 @ 12:50:50 #8
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112085082
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 12:42 schreef Bilge het volgende:

[..]

Tering wat triest zeg.

[..]

Kinderen zijn niet in staat om met vrijheid om te gaan. Je moet ze juist actief prikkelen, zodat ze hun potentieel maximaal benutten. Als je dat niet doet zal het kind kortetermijn geluk in de vorm van tv, games, spelletjes en snoep nastreven. Als verantwoordelijke ouder hoor je juist dicht op hun huid te zitten, en tijdig bij te sturen wanneer het dreigt af te glijden.

Je kunt je kind wel vrijheid toestaan in de hobbies, sporten en interesses, zolang die zijn ontwikkeling bevorderen. Zo niet, moet je corrigerend optreden. Daar zit het probleem van Turkse ouders: zij zijn onderontwikkeld, lezen nooit wat, hangen het liefst in het cafe of voor de tv, en dumpen hun kind op straat om van zijn gezeur af te zijn. Op straat ontplooid het kind zijn fysieke en sociale potentie (die voor de industriële revolutie nuttig waren), maar zijn intellectuele vermogen wordt onbenut (die sinds de industriële revolutie cruciaal is). Hij eindigt net als zijn vader als schoonmaker, trekt het lage loon en de lage status niet en klust bij als inbreker.

Wat kan de Turkse gemeenschap doen? De hoger opgeleiden kunnen vrijwillig huiswerkbegeleiding verlenen. Weer anderen kunnen saz, kemençe, ebru sanati of origami cursussen bieden. Als het kind maar intellectueel uitgedaagd wordt, is alles goed.
Ik ben het met je eens dat een kind intellectueel geprikkeld dient te worden. Als je naar Nederlandse kinderen kijkt, bespelen ze altijd wel een instrument o.i.d. Bizim Türk millet zegt: "aman napacan gitari". :')
Maar het moet ook geen pushen worden. Je zegt dat kinderen niet om kunnen gaan met vrijheid: je moet ze er juist mee leren omgaan. Dus bijvoorbeeld zeggen dat ze een instrument gaan bespelen, maar dat ze wel zelf mogen kiezen. Als ze niet leren omgaan met vrijheid, gaat het dus mis wanneer ze plotseling, na een bepaalde leeftijd, wel opeens alle vrijheid hebben.
Geef het kind vrijheid, maar met voldoende toezicht. Laat een kind eens uitgaan, maar hang zelf niet in een kahve, zorg dat je als vader thuis bent om te kijken of je kind stomdronken thuiskomt of verantwoordelijk omgaat met zijn vrijheid. Laat je kind 'verkering' hebben, maar controleer of het een goede partner is. Turken daarentegen verbieden het volledig, waardoor het kind stiekem uitgaat op gure plekken of stiekem met verkeerde partners omgaat. Vrijheid met bijsturing.
  zondag 27 mei 2012 @ 12:55:04 #9
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_112085220
Wat mij altijd opviel qua opvoeding was dat mijn Nederlandse vriendjes van een jaar of acht om acht uur naar bed gingen, dan nog een half uur mochten lezen en dan moesten slapen.
Mijn Turkse vriendjes bleven veel langer, gezellig TV kijken en waren de volgende dag moe of hyper en konden zich moeilijker concentreren.
  zondag 27 mei 2012 @ 13:04:52 #10
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112085538
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2012 12:55 schreef WammesWaggel het volgende:
Wat mij altijd opviel qua opvoeding was dat mijn Nederlandse vriendjes van een jaar of acht om acht uur naar bed gingen, dan nog een half uur mochten lezen en dan moesten slapen.
Mijn Turkse vriendjes bleven veel langer, gezellig TV kijken en waren de volgende dag moe of hyper en konden zich moeilijker concentreren.
En vergeet niet dat ze daardoor minder goed groeiden.
Allemaal kortbenige Turkjes.
Mailbird - E-mail made beautifulMailbird - E-mail made beautifulBespaar op je energiekosten - gaslicht.nl
  zondag 27 mei 2012 @ 13:23:33 #11
-1 #ANONIEM
pi_112086055
quote:
True, al waren mijn ouders daar nog redelijk streng in (tot een bepaalde leeftijd) merkte ik het wel erg bij andere Turken...
  zondag 27 mei 2012 @ 15:38:17 #12
374929 IHaveAmnesia
pi_112090475
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 12:42 schreef Bilge het volgende:

Je kunt je kind wel vrijheid toestaan in de keuze voor hobbies, sporten en interesses, zolang die zijn ontwikkeling bevorderen. Zo niet, moet je corrigerend optreden. Daar zit het probleem van Turkse ouders: zij zijn onderontwikkeld, lezen nooit wat, hangen het liefst in het cafe of voor de tv, en dumpen hun kind op straat om van zijn gezeur af te zijn. Op straat ontplooid het kind zijn fysieke en sociale potentie (die voor de industriële revolutie nuttig waren), maar zijn intellectuele vermogen wordt onbenut (die sinds de industriële revolutie cruciaal is). Hij eindigt net als zijn vader als schoonmaker, trekt het lage loon en de lage status niet en klust bij als inbreker.
  zondag 27 mei 2012 @ 16:12:14 #13
256067 Blocko
pi_112091488
Kinderen stop je gewoon in een internaat

problem solved.
  zondag 27 mei 2012 @ 16:23:37 #14
347821 Bilge
pi_112091777
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 12:50 schreef Levolution het volgende:

[..]

(...)Je zegt dat kinderen niet om kunnen gaan met vrijheid: je moet ze er juist mee leren omgaan. Dus bijvoorbeeld zeggen dat ze een instrument gaan bespelen, maar dat ze wel zelf mogen kiezen. Als ze niet leren omgaan met vrijheid, gaat het dus mis wanneer ze plotseling, na een bepaalde leeftijd, wel opeens alle vrijheid hebben.
Geef het kind vrijheid, maar met voldoende toezicht. Laat een kind eens uitgaan, maar hang zelf niet in een kahve, zorg dat je als vader thuis bent om te kijken of je kind stomdronken thuiskomt of verantwoordelijk omgaat met zijn vrijheid. Laat je kind 'verkering' hebben, maar controleer of het een goede partner is. Turken daarentegen verbieden het volledig, waardoor het kind stiekem uitgaat op gure plekken of stiekem met verkeerde partners omgaat. Vrijheid met bijsturing.
Ik geloof dat wij op hoofdpunten niet verschillen, maar alleen verschillende nadrukken leggen.

Wanneer je een andere persoon iets wilt laten doen wat hij gewoonlijk niet doet, heb je drie opties:
1. Je beloont hem als hij doet wat je zegt
2. je straft hem als hij iets niet doet
3. je overtuigt hem (door te zeggen dat iets beter voor hem is).

Jij benadrukt de derde optie, zodat je kind op latere leeftijd in vrijheid goed gedrag blijft vertonen, maar als ik je goed snap sluit je de andere opties niet uit.

Overtuigen vind ik ook de beste optie, maar als het moet ben ik bereid te straffen en te belonen. Veel kinderen laten zich niet zo makkelijk overtuigen. Dat is begrijpelijk omdat een kind de levenservaring van een volwassene mist om de gevolgen van zijn daden te bevatten. In zijn basisbehoeften wordt automatisch voorzien, waardoor een stoïcijns hedonisme (aman banane, oynicam!) dreigt. Dan mag je hem niet zijn gang laten gaan.

Ontspoord een kind dat met straffen is getemd wanneer het ouder wordt? Ik denk het niet. Een jongere is ouder en wijzer waardoor hij in vrijheid tot de zelfde beslissingen als jij komt. Jouw voorbeelden over uitgaan en verkering tonen alleen aan dat er juist te weinig aandacht voor het kind was. Elke mogelijkheid om korte termijn pleziertjes na te jagen benut het kind, waardoor je die mogelijkheden juist moet beperken. 0-10 jaar: geen enkele vrijheid. 10-16: vrijheid in hobby's, instrumenten en boekkeuze. 16-21: geleidelijke overgang naar totale vrijheid.
  zondag 27 mei 2012 @ 16:26:24 #15
-1 #ANONIEM
pi_112091853
Als ik later in GB woon gaan ze gewoon naar een priveschool.
  zondag 27 mei 2012 @ 16:27:24 #16
347821 Bilge
pi_112091886
quote:
Ik denk dat ook Nederlanders te lax zijn en wij Chinese moeders als voorbeeld moeten zien.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorig jaar las ik het boek "Een strijdlied van de tijgermoeder" van Amy Chua, over haar ervaringen als Chinese moeder van twee kinderen in de Verenigde Staten (de vader (joods) bemoeide zich amper met de opvoeding). Haar 2 dochters mochten niet lager dan een 10 halen (behalve bij gym en toneel), mochten niet naar feestjes, mochten geen andere instrumenten bespelen dan piano en viool, moesten dagelijks na schooltijd uren oefenen met huiswerk en muziek enzo meer. Voorbeeldje: toen een dochter tweede van haar klas werd tijdens een wedstrijdje snel vermenigvuldigen heeft de moeder urenlang tot diep in de nacht met haar geoefend om weer 1e te worden. Een ander voorbeeldje: toen de vader van Amy in China zag hoe haar dochter tijdens een grote regionale wedstrijd tweede werd zei hij tegen zijn kind: "Wil je mij nooit meer zo vernederen".

Daarbij eist de Chinese tijgermoeder niet alleen het beste, maar zij volgt alles van haar kind, ondersteunt haar (door 's ochtends om 5 uur te beginnen met oefenen en na schooltijd weer uren te oefenen. Hoe anders is dat bij Turkse ouders?
  zondag 27 mei 2012 @ 16:30:01 #17
-1 #ANONIEM
pi_112091984
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 16:27 schreef Bilge het volgende:

[..]

Ik denk dat ook Nederlanders te lax zijn en wij Chinese moeders als voorbeeld moeten zien.

SPOILER
Vorig jaar las ik het boek "Een strijdlied van de tijgermoeder" van Amy Chua, over haar ervaringen als Chinese moeder van twee kinderen in de Verenigde Staten (de vader (joods) bemoeide zich amper met de opvoeding). Haar 2 dochters mochten niet lager dan een 10 halen (behalve bij gym en toneel), mochten niet naar feestjes, mochten geen andere instrumenten bespelen dan piano en viool, moesten dagelijks na schooltijd uren oefenen met huiswerk en muziek enzo meer. Voorbeeldje: toen een dochter tweede van haar klas werd tijdens een wedstrijdje snel vermenigvuldigen heeft de moeder urenlang tot diep in de nacht met haar geoefend om weer 1e te worden. Een ander voorbeeldje: toen de vader van Amy in China zag hoe haar dochter tijdens een grote regionale wedstrijd tweede werd zei hij tegen zijn kind: "Wil je mij nooit meer zo vernederen".

Daarbij eist de Chinese tijgermoeder niet alleen het beste, maar zij volgt alles van haar kind, ondersteunt haar (door 's ochtends om 5 uur te beginnen met oefenen en na schooltijd weer uren te oefenen. Hoe anders is dat bij Turkse ouders?
Ouders met hun schuldgevoel. :r. En ouders die het zelf niet konden (worden) en dus maar de leven van hun kinderen verpesten. :r.
  zondag 27 mei 2012 @ 16:34:54 #18
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_112092153
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 16:12 schreef Blocko het volgende:
Kinderen stop je gewoon in een internaat

problem solved.
Zoals Ekmel in Amsterdam? Is nog goedkoop en Turks, dus goed, ook :+
  zondag 27 mei 2012 @ 16:37:32 #19
347821 Bilge
pi_112092235
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 16:30 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ouders met hun schuldgevoel. :r. En ouders die het zelf niet konden (worden) en dus maar de leven van hun kinderen verpesten. :r.
Amy Chua had succesvolle ouders en is zelf professor Rechtsgeleerdheid aan Yale.

Volgens een Chinees gezegde kunnen families nooit 3 generaties achter elkaar succesvol zijn. (Als de ene generatie hard werkt en hogerop komt, plukken de volgende generatie daar de vruchten van, zonder hard te hoeven werken waardoor decadentie optreedt). Dat wilde ze voorkomen.

In het Westen is vol afschuw op haar boek gereageerd, maar ik denk dat de Chinese groeicijfers genoeg zeggen.
  zondag 27 mei 2012 @ 16:38:56 #20
-1 #ANONIEM
pi_112092280
Vraag eens aan haar en aan haar kinderen of ze gelukkig zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2012 16:39:10 ]
Fiverr - alle diensten vanaf 5 piekBoek goedkoper bij booking.comBunq - bank of the free
  zondag 27 mei 2012 @ 16:41:25 #21
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_112092356
Het vervelende aan Chinezen, ik werk weleens met ze, is dat hun hele leven om status draait.
Niet om onwikkelingen die niet samenhangen met de lust naar status.

Iets onbaatzuchtigs zal een Chinees niet zo snel doen, ook zijn ze vaak behoorlijk sociaal afgestompte figuren die extreem door hun familie in de watten zijn gelegd.

Dan is de Nederlandse manier van doen een mooi compromis, structuur maar ook ruimte tot ontplooiien van de eigen ik middels, spel/sport en andere bezigheden.
  zondag 27 mei 2012 @ 16:46:47 #22
347821 Bilge
pi_112092500
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 16:38 schreef zarGon het volgende:
Vraag eens aan haar en aan haar kinderen of ze gelukkig zijn.
Vraag jij eens aan een Turkse gedetineerde of zijn vrije opvoeding vruchten heeft afgeworpen?

Obama's moeder Ann Dunham:
"She woke up well before dawn throughout her life. Now she went into her son's room every day at 4 a.m. to give him English lessons from a U.S. correspondence course. She couldn't afford the élite international school and worried he wasn't challenged enough."

http://www.time.com/time/(...)0.html#ixzz1w57J8C00
  zondag 27 mei 2012 @ 16:50:33 #23
347821 Bilge
pi_112092601
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2012 16:41 schreef WammesWaggel het volgende:
Het vervelende aan Chinezen, ik werk weleens met ze, is dat hun hele leven om status draait.
Niet om onwikkelingen die niet samenhangen met de lust naar status.

Iets onbaatzuchtigs zal een Chinees niet zo snel doen, ook zijn ze vaak behoorlijk sociaal afgestompte figuren die extreem door hun familie in de watten zijn gelegd.

Dan is de Nederlandse manier van doen een mooi compromis, structuur maar ook ruimte tot ontplooiien van de eigen ik middels, spel/sport en andere bezigheden.
Stille wateren hebben diepe gronden. Een Westerling is een oppervlakkige manusjes-van-alles, die het Chinese intellect verveelt.
  zondag 27 mei 2012 @ 16:53:51 #24
-1 #ANONIEM
pi_112092682
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 16:46 schreef Bilge het volgende:

[..]

Vraag jij eens aan een Turkse gedetineerde of zijn vrije opvoeding vruchten heeft afgeworpen?
Ik heb het over geluk eh. En het lijkt erop dat je de ene extreme met de andere extreme vergelijkt, of probeert te vergelijken.

Sure, als ouder moet je je best doen om het beste van je kind te maken. Aandacht schenken, opvoeden. Maar kom nou, je kan daar ook in uitschieten en overdrijven. Vergeet niet dat een kind een kind is, haal niet al het lol uit het leven van een kind.

Niet te strak en streng, niet te soepel en los.

Anders krijg je dit:
quote:
Zelfmoord gebeurt in China de laatste jaren meer dan ooit. Het is de belangrijkste doodsoorzaak geworden onder jongeren tussen 15 en 34 jaar, aldus de gezondheidsdienst van Peking.

En de slachtoffers zijn niet alleen goed opgeleiden die de prestatiedruk van een ongekend snel moderniserende Chinese samenleving niet aankunnen. Ook onder laaggeschoolde vrouwen op het platteland is het een plaag.

Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)door-zelfmoord.dhtml
  zondag 27 mei 2012 @ 16:58:12 #25
144984 xminator
pi_112092825
-weg-
Doe ff normaal.

[ Bericht 82% gewijzigd door kanovinnie op 28-05-2012 21:23:12 ]
  zondag 27 mei 2012 @ 17:03:28 #26
337386 JoaquinPhoenix
pi_112092996
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2012 16:58 schreef xminator het volgende:
Chinezen zijn een vies volk, ne pislik varsa onlarda.

Chinezen zorgen voor geen problemen in Nederland maar ze voegen ook niks toe aan de samenleving.
Als we lachen zijn we allemaal chinees kardes
...
  zondag 27 mei 2012 @ 17:04:58 #27
347821 Bilge
pi_112093039
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 16:53 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik heb het over geluk eh. En het lijkt erop dat je de ene extreme met de andere extreme vergelijkt, of probeert te vergelijken.

Sure, als ouder moet je je best doen om het beste van je kind te maken. Aandacht schenken, opvoeden. Maar kom nou, je kan daar ook in uitschieten en overdrijven. Vergeet niet dat een kind een kind is, haal niet al het lol uit het leven van een kind.

Niet te strak en streng, niet te soepel en los.

Anders krijg je dit:

[..]

Akkoord, daar heb je wel een punt. Volgens deze lijst plegen 22 van de 100.000 Chinezen zelfmoord tegenover 17 in België, 9 in Nederland en 4 in Turkije.

Extreme werkdruk leidt niet alleen tot succes, maar ook tot zelfvertrouwen en erkenning door anderen. Als jij als 16-jarige in Carnegie hall piano mag spelen, voel jij je beretrots en kan je de hele wereld aan. Het kan ook andersom werken: Je ouders pushen je om tienen te halen, het lukt je niet, je verliest je zelfvertrouwen en iedereen kijkt op je neer. Daardoor plegen velen zelfmoord, denk ik. Oplossing: ouders moeten geen resultaatseisen stellen maar inspanningseisen.

quote:

Chinezen zorgen voor geen problemen in Nederland maar ze voegen ook niks toe aan de samenleving.
:') :') :')
  zondag 27 mei 2012 @ 17:05:19 #28
-1 #ANONIEM
pi_112093054
quote:
Meh, daar geloof ik niet. Elke bevolkingsgroep heeft zo z'n rotte appels.

quote:
Turken zorgen voor problemen en voegen niets toe aan de samenleving.

Het is makkelijk praten.
  zondag 27 mei 2012 @ 17:07:11 #29
-1 #ANONIEM
pi_112093106
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 17:04 schreef Bilge het volgende:

[..]

Akkoord, daar heb je wel een punt. Volgens deze lijst plegen 22 van de 100.000 Chinezen zelfmoord tegenover 17 in België, 9 in Nederland en 4 in Turkije.

Extreme werkdruk leidt niet alleen tot succes, maar ook tot zelfvertrouwen en erkenning door anderen. Als jij als 16-jarige in Carnegie hall piano mag spelen, voel jij je beretrots en kan je de hele wereld aan. Het kan ook andersom werken: Je ouders pushen je om tienen te halen, het lukt je niet, je verliest je zelfvertrouwen en iedereen kijkt op je neer. Daardoor plegen velen zelfmoord, denk ik. Oplossing: ouders moeten geen resultaatseisen stellen maar inspanningseisen.
Kijk, dat is al heel wat anders dan dit:

quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 16:27 schreef Bilge het volgende:

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2012 17:08:12 ]
  zondag 27 mei 2012 @ 17:19:22 #30
-1 #ANONIEM
pi_112093416
De ondertitel van yvonne is "Valide Sultan". Zij is inderdaad de valide Sultana van FOK!. :9.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2012 17:19:55 ]
Speel mee met Lucky Day en win!Vattenfall cadeauDe beste bordspellen vind je bij 999 Games
  zondag 27 mei 2012 @ 17:20:34 #31
46386 sylvesterrr
pi_112093444
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 17:04 schreef Bilge het volgende:
Oplossing: ouders moeten geen resultaatseisen stellen maar inspanningseisen.
+1
  Admin zondag 27 mei 2012 @ 17:28:09 #32
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_112093623
quote:
10s.gif Op zondag 27 mei 2012 17:19 schreef zarGon het volgende:
De ondertitel van yvonne is "Valide Sultan". Zij is inderdaad de valide Sultana van FOK!. :9.
Goedemorgen,
steen?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zondag 27 mei 2012 @ 17:30:02 #33
-1 #ANONIEM
pi_112093675
quote:
14s.gif Op zondag 27 mei 2012 17:28 schreef yvonne het volgende:

[..]

Goedemorgen,
steen?
Ik let nooit op ondertitels en signatures, ik lees de posts inhoudelijk.
  Admin zondag 27 mei 2012 @ 17:32:16 #34
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_112093739
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 17:30 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik let nooit op ondertitels en signatures, ik lees de posts inhoudelijk.
Kusje
En je staat nog wel in m'n sig :')
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

zondag 27 mei 2012 @ 17:37:44 #35
347821 Bilge
pi_112093903
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 17:07 schreef zarGon het volgende:

[..]

Kijk, dat is al heel wat anders dan dit:

[..]

Ik ondersteun Chua's methode niet op alle punten, en ook zij bekritiseert haarzelf ook regelmatig. Haar oudste dochter had amper het gepush van haar moeder nodig, omdat ze uit haar zelf een voorbeeldige leerling en muzikant was. Haar jongste dochter was geen mak schaap en stribbelde hard tegen. Na een openbare woede-uitbarsting in een restaurant in Moskou dacht Chua dat ze haar dochter kwijt zou raken en besloot om de regie over haar leven terug te geven.

Chua beweert niet dat ze de absolute waarheid in pacht heeft. Maar het is voor mij duidelijk dat zij veeeeeel beter bezig is dan een gemiddelde Turkse vader.

De Chinese zelfmoordcijfers zijn niet alarmerend hoog. Slechts 22 van de 100.000 Chinezen pleegt zelfmoord. Andersom pleegt 99.978 dus geen zelfmoord. Daarnaast: Westerse landen zijn ook niet vrij van zelfmoord, België ontloopt China nauwelijks. De nadelen zijn dus miniem. De voordelen: dikkere bankrekening, meer zelfvertrouwen, meer erkenning door anderen, optimale intellectuele ontplooiing.

Tot slot: vanuit het individu bezien valt er te discussieren over de beste opvoedmethode, maar vanuit het land bezien is er geen twijfel dat de Aziatische methode veel en veel succesvoller is.
  zondag 27 mei 2012 @ 17:41:22 #36
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112094012
Ik vind een avondje iets leuks doen met de mensen die je liefhebt, wel veel meer waard dan jezelf volproppen met kennis. Dat betekent niet dat je waardeloos hoeft te zijn. Je kan nog steeds succesvol zijn, maar misschien een graadje minder. Maar als je daarvoor een heleboel plezier terugkrijgt, is dat het waard.
  zondag 27 mei 2012 @ 17:55:43 #37
-1 #ANONIEM
pi_112094403
quote:
12s.gif Op zondag 27 mei 2012 17:32 schreef yvonne het volgende:

[..]

Kusje
En je staat nog wel in m'n sig :')
Kusje terug. :*.
  zondag 27 mei 2012 @ 18:12:56 #38
-1 #ANONIEM
pi_112094859
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 17:37 schreef Bilge het volgende:

[..]

Ik ondersteun Chua's methode niet op alle punten, en ook zij bekritiseert haarzelf ook regelmatig. Haar oudste dochter had amper het gepush van haar moeder nodig, omdat ze uit haar zelf een voorbeeldige leerling en muzikant was. Haar jongste dochter was geen mak schaap en stribbelde hard tegen. Na een openbare woede-uitbarsting in een restaurant in Moskou dacht Chua dat ze haar dochter kwijt zou raken en besloot om de regie over haar leven terug te geven.

Chua beweert niet dat ze de absolute waarheid in pacht heeft. Maar het is voor mij duidelijk dat zij veeeeeel beter bezig is dan een gemiddelde Turkse vader.
Dat heeft ze dan weer wel goed gedaan; een stap terug kunnen zetten is belangrijk. Mwah, het is nog te vroeg om haar manier als 'beter' te zien. Dat zie je pas over een jaartje of 30/40.

Je legt de nadruk te veel op iets bereiken. Ja, de Turkse ouders moeten het anders aanpakken, daar geef ik je echt helemaal gelijk in. Sowieso houden de Turken hier in Nederland (de eerste en tweede generatie) te veel normen en waarden vast en passen zij zich niet aan. Dat is zowat het grootste probleem tussen de eerste twee en de de derde generatie.

Beetje ruimte om zelf te kunnen bepalen is gewoon fijn. Ja, ze (de Chinezen) zijn dan misschien succesvoller en bereiken meer, maar is dat wel hetgeen ze willen? Dat lijkt me pas ongemakkelijk, iets zijn wat je niet wil zijn en ermee moeten (leren!) leven.

Dikkere bankrekening: geld heeft me nooit aangetrokken. Als je genoeg verdient, is het al goed. Geld brengt allerlei ongemakken met zich mee; het ontbreken ervan ook. Meer zelfvertrouwen: Is het oprechte zelfvertrouwen of is het oppervlakkige zelfvertrouwen? Ik heb namelijk sterk het idee dat je ze flink kan pesten met allerlei leukigheden die het leven biedt die zij dan hebben gemist. Erkenning: dat is zeer belangrijk. Maar vergeet ook niet dat erkenning van de mensen waar je van houdt veel meer betekenen dan erkenning van de (niet-belangrijke) massa. En de intellectuele ontplooiing: tot een bepaald niveau. Niet alles draait om intellect; geniet gewoon ook van de simpele dingen.

Jij en ik verschillen in dit opzicht dus. Ik ben een middelmatige - geniet van het leven-type, jij bent een ambitieuze - haal alles uit het leven-type. Bij mij is het al genoeg als je er zelf plezier in hebt, bij jou moet de rest je opmerken.

quote:
De Chinese zelfmoordcijfers zijn niet alarmerend hoog. Slechts 22 van de 100.000 Chinezen pleegt zelfmoord. Andersom pleegt 99.978 dus geen zelfmoord. Daarnaast: Westerse landen zijn ook niet vrij van zelfmoord, België ontloopt China nauwelijks.
Okay, zelfmoord relativeren. Laat ik het eens op jouw manier, maar dan anders doen. In China komst zelfmoord 5,6 keer vaker voor dan in Turkije. Verder wil ik een verschil van zo'n 20% niet nauwelijks noemen. Ja, natuurlijk, zelfmoord komt overal voor, maar ik wil je er slechts op wijzen dat succes boeken en succesvol niet betekenen dat de personen ook gelukkig zijn.

quote:
De nadelen zijn dus miniem. De voordelen: dikkere bankrekening, meer zelfvertrouwen, meer erkenning door anderen, optimale intellectuele ontplooiing.
De nadelen baseer je dus op het aantal zelfmoorden? Alles wat je noemt klinkt allemaal leuk in de oren hoor, maar is het ook leven wat je dan hebt?

Het mag allemaal gebalanseerd(er). De balans is dus een beetje zoek.

Het lijkt me gewoon helemaal niets om alsmaar te moeten voldoen, te moeten presteren en te moeten leveren.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2012 18:34:37 ]
  zondag 27 mei 2012 @ 18:38:54 #39
-1 #ANONIEM
pi_112095625
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 17:41 schreef Levolution het volgende:
Ik vind een avondje iets leuks doen met de mensen die je liefhebt, wel veel meer waard dan jezelf volproppen met kennis. Dat betekent niet dat je waardeloos hoeft te zijn. Je kan nog steeds succesvol zijn, maar misschien een graadje minder. Maar als je daarvoor een heleboel plezier terugkrijgt, is dat het waard.
Yani. Ik ben het vaak eens met je, zo ook dit keer.
  zondag 27 mei 2012 @ 18:39:37 #40
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112095648
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 18:38 schreef zarGon het volgende:

[..]

Yani. Ik ben het vaak eens met je, zo ook dit keer.
Komt omdat hemseri uit beste gebied van TR.
Hoesjes? Casetify!Zoek je mobiel op gsmwebMailbird - E-mail made beautiful
  zondag 27 mei 2012 @ 18:41:34 #41
293304 Arcadia
pi_112095717
Ik vind zelfmoordaantallen geen goede meter om aan te geven hoe ongelukkig mensen zijn, vooral als je een gelovige land als Turkije (waarbij je sowieso naar hel gaat als je zelfmoord pleegt) vergelijkt met een land zonder dat soort denken, kun je beter meten hoe vaak die mensen denken aan zelfmoord - dat lijkt me een betere manier om te meten hoe ongelukkig mensen zijn.
  zondag 27 mei 2012 @ 18:54:00 #42
-1 #ANONIEM
pi_112096068
De mensen in het Westen zijn in ieder geval gelukkig. Gelukkiger dan de rest van de wereld.

Bron: Tabel 2.1 op pagina 16 en de grafieken vanaf pagina 30 in de World Happiness Report (In opdracht van UN General Assembly voor het United Nations Conference on Happiness.)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2012 18:55:56 ]
  zondag 27 mei 2012 @ 19:31:47 #43
347821 Bilge
pi_112097282
Waarom kunnen jullie het niet gewoon eens zijn met mij? Nu moet ik alles weer uitwerken. :r
  zondag 27 mei 2012 @ 19:46:20 #44
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112097777
quote:
8s.gif Op zondag 27 mei 2012 19:31 schreef Bilge het volgende:
Waarom kunnen jullie het niet gewoon eens zijn met mij? Nu moet ik alles weer uitwerken. :r
We zijn het eens met je kern: opvoeding van Turken moet anders, intellectuele prikkeling is belangrijk etc. Maar dat Chinese gedoe is echt te hardcore.
  zondag 27 mei 2012 @ 20:06:12 #45
-1 #ANONIEM
pi_112098516
quote:
8s.gif Op zondag 27 mei 2012 19:31 schreef Bilge het volgende:
Ik mis de nuancering in de Chinese manier van opvoeden. Dat stuit mij tegen de borst.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2012 20:08:10 ]
  zondag 27 mei 2012 @ 20:09:50 #46
347821 Bilge
pi_112098704
Jullie pleiten dus allebei voor meer tijd voor pret ten koste van ontplooiing.

Vier bezwaren:
Ten eerste hoort pret geen doel op zich te zijn. Pret is een middel dat het voortbestaan van mensen dient. Vrijen, eten en menselijke interactie voelt fijn omdat we daardoor meer kans lopen om te overleven. Omgekeerd is verbranding, honger en eenzaamheid pijnlijk omdat onze kans op overleving afneemt. Plezier is dus een middel dat het doel overleving dient. Wanneer je het middel als hoofddoel ziet, ontstaan er problemen als overgewicht en meer in het algemeen hedonisme. Je prioriteiten raken in de war, je verkiest pret boven ontplooiing. De enige ware meetlat is overleving, de rest is bijzaak.

Ten tweede: als je dan toch pret verafgoodt, dan is het gehanteerde middel ineffectief: mét intellectuele verdieping word je nog gelukkiger dan zonder. Dat zit zo: door intellectuele verdieping ontvang je meer geld en hoef je minder te werken. Geld leidt niet tot geluk, maar levert wel een aanzienlijke bijdrage. Een noeste arbeider die tot zijn 65e in een mijn werkt kan best gelukkig zijn, maar hij zou nog gelukkiger zijn als hij rijker was, minder kopzorgen had over rondkomen, cadeau’s kon kopen voor zijn kinderen, vakantie kon vieren en eerder met pensioen kon. Dus ook voor een hedonist is geld van wezenlijk belang. Om een hedonistisch bestaan te kunnen veroorloven moet je dus in de boeken duiken. Op jonge leeftijd zijn je hersenen als een spons die nieuwe kennis beter op kan nemen. Het efficiënts is dus om kinderen op jonge leeftijd vol te drillen met kennis, opdat zij later de vruchten kan plukken.

Ten derde: in een rijker, onafhankelijker land zijn mensen gelukkiger dan in een arm land, omdat een rijk land een vangnet kan bieden aan minder bedeelden en geen speelbal is van wereldmachten. Rijkdom en macht zijn relatief: het gaat erom dat je je buurlanden voor bent. Zelfs het armste Afrikaanse land is ontwikkelder dan het oude Romeinse rijk, maar nu is het een ontwikkelingsland omdat andere landen weer veel verder zijn. Onafhankelijkheid en rijkdom bereik je net iets harder te werken dan andere landen. Uit de groeicijfers die China constant noteert blijken ze op de goede weg. Dit zal zich na een poosje uiten in een groter sociaal vangnet en minder dreiging van buitenaf.

Ten vierde: een opvoeder weet niet hoe zijn kind later zijn leven zal inrichten. Misschien wil het een levensgenieter worden, misschien een professor in de ruimtevaarttechnologie. Als je hem vrij opvoedt kan hij later nooit een professor worden, terwijl een strak gehouden kind later wel levensgenieter kan worden. Door middel van een strakke opvoeding hou je dus alle opties over en beperk je zijn opties niet.

Waag het niet hier tegenin te gaan. :(
  zondag 27 mei 2012 @ 20:09:54 #47
167816 TheMagnificent
pi_112098706
Je kinderen opvoeden... :') Ik breng mijn kinderen gewoon onder bij een roedel wolven, waarna ze zich daar vanzelf wel ontpoppen tot woeste krijgers en krijgsters.

zondag 27 mei 2012 @ 20:11:40 #48
-1 #ANONIEM
pi_112098785
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 20:09 schreef TheMagnificent het volgende:
Je kinderen opvoeden... :') Ik breng mijn kinderen gewoon onder bij een roedel wolven, waarna ze zich daar vanzelf wel ontpoppen tot woeste krijgers en krijgsters.

[ afbeelding ]
Deze man snapt het _O_
  zondag 27 mei 2012 @ 20:17:13 #49
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112099041
quote:
2s.gif Op zondag 27 mei 2012 20:09 schreef Bilge het volgende:
-knip-
Eén kanttekening: je denkt in extremiteiten. Het tegenovergestelde van de 'Chinese opvoeding' is niet 'in een mijn werken'.
Van spelen en andere vormen van pret kun je ook je intellect prikkelen. Net zoals wij nu voor onze lol op FOK! zitten, maar hier wel het één en andere leren. Dat geldt ook voor buitenspelen: je leert contacten maken (met veel intellect maar een teruggetrokken karakter schop je het ook niet ver).
  zondag 27 mei 2012 @ 20:19:12 #50
-1 #ANONIEM
pi_112099147
quote:
2s.gif Op zondag 27 mei 2012 20:09 schreef Bilge het volgende:
Ten vierde: een opvoeder weet niet hoe zijn kind later zijn leven zal inrichten. Misschien wil het een levensgenieter worden, misschien een professor in de ruimtevaarttechnologie. Als je hem vrij opvoedt kan hij later nooit een professor worden, terwijl een strak gehouden kind later wel levensgenieter kan worden. Door middel van een strakke opvoeding hou je dus alle opties over en beperk je zijn opties niet.

Waag het niet hier tegenin te gaan. :(
Alleen al de vierde punt klopt niet. Zie je dat voor je? Iemand die zijn hele leven al strak in het gareel gehouden is, zijn hele leven moest toewerken naar een beroep met status (dokter/arts/chirurg, piloot, advocaat etc etc.) kan niet zomaar kiezen om iets anders te doen met een lagere status. Hij zal tegengewerkt worden door zijn omgeving, puur omdat hij niet begrepen zal worden. Het komt dan ook niet/weinig voor, ook door praktische en financiële redenen. En dan heb ik nog niets gezegd over de verantwoordelijkheden; die kun je niet zomaar even achter je laten.

Alhoewel je alle opties denkt open te houden (en alle opties op zich ook open staan), zal hij/zij dat toch niet (zo snel) kiezen. Aan de andere kant is het wel zo dat als je eenmaal geld hebt, je wel makkelijker kan genieten. Maar dan ben je inmiddels 'oud' en is het 'te laat'. (Ja, het is eigenlijk nooit te laat, hence te aanhalingstekens.)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2012 20:23:05 ]
Mailbird - E-mail made beautifulBunq - bank of the freeZalando Lounge - Grote Merken, Veel Korting
  zondag 27 mei 2012 @ 20:22:09 #51
-1 #ANONIEM
pi_112099324
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 20:09 schreef TheMagnificent het volgende:

[ afbeelding ]

Damn, wat is er met hem gebeurd?! :o.
  zondag 27 mei 2012 @ 20:22:42 #52
347821 Bilge
pi_112099353
De beste manier om deze discussie te beslechten is door over 30 jaar op dit forum in te loggen en onze kinderen aan het woord te laten.
  zondag 27 mei 2012 @ 20:27:53 #53
-1 #ANONIEM
pi_112099612
quote:
3s.gif Op zondag 27 mei 2012 20:22 schreef Bilge het volgende:
De beste manier om deze discussie te beslechten is door over 30 jaar op dit forum in te loggen en onze kinderen aan het woord te laten.
Ook dat geeft geen uitsluitsel; er is niet één juiste manier van opvoeden en opvoeding.
  zondag 27 mei 2012 @ 20:28:48 #54
256067 Blocko
pi_112099668
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 20:27 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ook dat geeft geen uitsluitsel; er is niet één juiste manier van opvoeden en opvoeding.
Meerdere wegen leiden naar Rome...
  zondag 27 mei 2012 @ 20:37:07 #55
347821 Bilge
pi_112100067
Mijn poging to een staakt-het-vuren geweigerd, daar gaan we weer. _O-

Ik heb nergens beweerd dat er 1 juiste manier is, je voert een schaduwgevecht. Wel kunnen we goede en minder goede opvoedmethodes onderscheiden. Anders zouden wij immers later geen betere vaders kunnen zijn dan Josef Fritzl.

quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 20:17 schreef Levolution het volgende:

[..]

Eén kanttekening: je denkt in extremiteiten. Het tegenovergestelde van de 'Chinese opvoeding' is niet 'in een mijn werken'.
De kans daarop neemt toe, terwijl het de taak van ouders is om die kans te minimaliseren.
quote:
Van spelen en andere vormen van pret kun je ook je intellect prikkelen. Net zoals wij nu voor onze lol op FOK! zitten, maar hier wel het één en andere leren. Dat geldt ook voor buitenspelen: je leert contacten maken (met veel intellect maar een teruggetrokken karakter schop je het ook niet ver).
Wat je hier in 1 jaar leert, zou je in een boek in 1 dag leren. Efficiency-verschilletje.
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 20:19 schreef zarGon het volgende:

[..]

Alleen al de vierde punt klopt niet. Zie je dat voor je? Iemand die zijn hele leven al strak in het gareel gehouden is, zijn hele leven moest toewerken naar een beroep met status (dokter/arts/chirurg, piloot, advocaat etc etc.) kan niet zomaar kiezen om iets anders te doen met een lagere status. Hij zal tegengewerkt worden door zijn omgeving, puur omdat hij niet begrepen zal worden. Het komt dan ook niet/weinig voor, ook door praktische en financiële redenen. En dan heb ik nog niets gezegd over de verantwoordelijkheden; die kun je niet zomaar even achter je laten.

Alhoewel je alle opties denkt open te houden (en alle opties op zich ook open staan), zal hij/zij dat toch niet (zo snel) kiezen. Aan de andere kant is het wel zo dat als je eenmaal geld hebt, je wel makkelijker kan genieten. Maar dan ben je inmiddels 'oud' en is het 'te laat'. (Ja, het is eigenlijk nooit te laat, hence te aanhalingstekens.)
De vier punten zijn ieder afzonderlijk krachtig genoeg om de stelling te dekken. Als je er dus 1 onderuit haalt, blijven er nog 3 staan.
Sociale beperkende factoren blijven wellicht overeind, maar die zijn niet onoverkomelijk; je kunt je omgeving overrulen. Fysieke beperkingen zijn niet omzeilbaar, en dienen daarom koste wat het kost vermeden te worden.

[ Bericht 18% gewijzigd door Bilge op 27-05-2012 21:02:18 ]
  zondag 27 mei 2012 @ 21:05:24 #56
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112101294
Ik geef het op, ik wil gewoon een vader zijn die boomhutten met zijn kinderen gaat bouwen, dan eindigen ze maar in een mijn. :{w
  zondag 27 mei 2012 @ 21:11:25 #57
347821 Bilge
pi_112101514
Mijn zoon:

Benim hiç boomhütüm olmadi anne.
  zondag 27 mei 2012 @ 21:19:23 #58
-1 #ANONIEM
pi_112101837
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 21:05 schreef Levolution het volgende:
Ik geef het op, ik wil gewoon een vader zijn die boomhutten met zijn kinderen gaat bouwen, dan eindigen ze maar in een mijn. :{w
Hoe BIR kan je zijn _O_

Deze man _O_ ^O^ :9~ _O_ (full homo)
  zondag 27 mei 2012 @ 21:22:44 #59
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112101978
quote:
14s.gif Op zondag 27 mei 2012 21:19 schreef Weissman het volgende:

[..]

Hoe BIR kan je zijn _O_

Deze man _O_ ^O^ :9~ _O_ (full homo)
Kom lepeltje-lepeltje in mijn boomhut dan. :9~
  zondag 27 mei 2012 @ 21:24:03 #60
-1 #ANONIEM
pi_112102032

http://www.flickr.com/pho(...)s/72157621319897321/.

:~!

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2012 21:25:14 ]
Vodafone aanbiedingenANWB VerzekeringenSpeel mee met Lucky Day en win!
  zondag 27 mei 2012 @ 21:25:42 #61
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112102136
_O_ _O_
Dat is geen boomhut meer, dat is een hutboom. :o
  zondag 27 mei 2012 @ 21:26:18 #62
-1 #ANONIEM
pi_112102163
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 21:25 schreef Levolution het volgende:
_O_ _O_
Dat is geen boomhut meer, dat is een hutboom. :o
_O- _O_ _O-
  zondag 27 mei 2012 @ 21:32:51 #63
46386 sylvesterrr
pi_112102512
Of een hut met achtertuin op het westen.
  zondag 27 mei 2012 @ 21:40:48 #64
-1 #ANONIEM
pi_112102916
Trouwens websites die het niet doen :')
  zondag 27 mei 2012 @ 21:46:08 #65
347821 Bilge
pi_112103125
Tijdens discussies neem ik altijd extreme posities in, omdat ik merk dat mensen graag voor 'de gulden middenweg' of het 'normale' kiezen. Wat normaal/ middenweg is wordt bepaald door de uiterste grenzen. Dus wanneer je de uiterste grenzen verlegt, kun je iemand laten uitkomen op je eigenlijke eis.

De gulden middenweg tussen een Turkse en een Nederlandse ouder blijft waardeloos, maar ergens tussen een Chinees en een Turk begint ergens op te lijken. Tuurlijk wil ik ook dat mijn kinderen boomhutten bouwen, katapulten en blaaspijpjes maken, belletje lellen, stront in de fik steken en punaises op stoeltjes leggen. Anders wordt het een wereldvreemd autistisch figuur. Maar uit strategische overwegingen kan ik daar niet voor uitkomen. ~O>
  zondag 27 mei 2012 @ 22:07:21 #66
-1 #ANONIEM
pi_112104062
  zondag 27 mei 2012 @ 22:08:36 #67
-1 #ANONIEM
pi_112104116
quote:
10s.gif Op zondag 27 mei 2012 22:07 schreef Ayca het volgende:

[..]

Wow _O_
Je reactie 2,5 jaar geleden:
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2009 21:59 schreef Ayca het volgende:

[..]

Haha geweldig :D
:D.
  zondag 27 mei 2012 @ 22:25:06 #68
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112104890
Die nieuwe afbeeldingen op die urls. :')
  zondag 27 mei 2012 @ 22:30:33 #69
-1 #ANONIEM
pi_112105153
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 22:08 schreef zarGon het volgende:

[..]

Je reactie 2,5 jaar geleden:

[..]

Haha hoe kan je je nou herinneren dat je dat ooit heb gepost :D
  zondag 27 mei 2012 @ 22:32:29 #70
-1 #ANONIEM
pi_112105267
quote:
10s.gif Op zondag 27 mei 2012 22:30 schreef Ayca het volgende:

[..]

Haha hoe kan je je nou herinneren dat je dat ooit heb gepost :D
Je onderschat zarGon, dat is duidelijk :D
Zavvi - Fandom en GeekgearMailbird - E-mail made beautifulBespaar op je energiekosten - gaslicht.nl
  zondag 27 mei 2012 @ 23:06:09 #71
-1 #ANONIEM
pi_112107210
Blijkbaar..
  maandag 28 mei 2012 @ 00:55:54 #72
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_112113032
Dit topic heeft nog meer Bir nodig :P

De essentie van alles _O_
  maandag 28 mei 2012 @ 10:06:43 #73
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112116899
Je hebt wel echt de smerigste foto van Tarkan uitgekozen. _O_
  maandag 28 mei 2012 @ 11:34:21 #74
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_112118945
Ja ik heb mijn best gedaan, dat irritant felle rood helpt ook :+
  maandag 28 mei 2012 @ 17:07:29 #75
-1 #ANONIEM
pi_112131244
Wat is er aan de hand in het noorden van Delft? Acht (8!) politiewagens voorbij zien rijden.
  maandag 28 mei 2012 @ 20:00:39 #76
324148 anisoptera
pi_112137856
De neurotransmitter anandamide speelt een rol bij het hongersgevoel. Check onze bir taal, wij noemen het gewoon 'ananda migde'.

[ Bericht 1% gewijzigd door anisoptera op 29-05-2012 00:01:39 ]
  maandag 28 mei 2012 @ 20:58:15 #77
230799 Eagle_99
pi_112140905

heyt beeeee

SPOILER
Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
  maandag 28 mei 2012 @ 21:01:55 #78
230799 Eagle_99
pi_112141100
  maandag 28 mei 2012 @ 21:03:03 #79
46386 sylvesterrr
pi_112141149
Niet echt mijn smaak. :+
  maandag 28 mei 2012 @ 21:04:30 #80
374929 IHaveAmnesia
pi_112141231
Hebben jullie ook zo lekker gegeten?
Speel mee met Lucky Day en win!Hoesjes? Casetify!Boek goedkoper bij booking.com
  maandag 28 mei 2012 @ 21:05:00 #81
230799 Eagle_99
pi_112141254
  maandag 28 mei 2012 @ 21:08:53 #82
230799 Eagle_99
pi_112141465
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 21:04 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Hebben jullie ook zo lekker gegeten?
kippehartjes :@
  maandag 28 mei 2012 @ 21:12:47 #83
230799 Eagle_99
pi_112141694
  maandag 28 mei 2012 @ 21:20:32 #84
230799 Eagle_99
pi_112142116
Alevitische liedjes O+

SPOILER
  maandag 28 mei 2012 @ 22:08:25 #85
-1 #ANONIEM
pi_112144804
quote:
Vind je het gek :')
  maandag 28 mei 2012 @ 23:11:02 #86
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_112148705
  dinsdag 29 mei 2012 @ 00:16:10 #87
280189 xaban06
pi_112152484
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2012 17:07 schreef zarGon het volgende:
Wat is er aan de hand in het noorden van Delft? Acht (8!) politiewagens voorbij zien rijden.
http://monitor.livep2000.nl/ in de gaten houden
  dinsdag 29 mei 2012 @ 01:15:55 #88
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_112154031
AlemFM nu _O_ Matrax _O_
  dinsdag 29 mei 2012 @ 01:47:39 #89
-1 #ANONIEM
pi_112154519
Gvd telefoon wil niet meer opladen. Of al mijn kabeltjes zijn stuk of telefoon is stuk :(
lag aan kabel :')

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2012 01:59:48 ]
  dinsdag 29 mei 2012 @ 12:03:04 #90
347821 Bilge
pi_112161437
quote:
9s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 01:47 schreef Ayca het volgende:
Gvd telefoon wil niet meer opladen. Of al mijn kabeltjes zijn stuk of telefoon is stuk :(
lag aan kabel :')
Als je in de problemen zit bestaat Hij opeens wel _O-
F1 Store - Voor al je F1 GearBekijk het streamingaanbod van PrimevideoVattenfall cadeau
  dinsdag 29 mei 2012 @ 12:08:00 #91
347821 Bilge
pi_112161644
Eergisteren heb ik 80 % van mijn neusharen met een pincet verwijderd en sindsdien kan ik iets makkelijker ademhalen maar ben ik ook verkouden. Wat blijkt: neusharen werken als een soort filter tegen vieze stoffen. Ik heb mijn eigen muur omgegooid. :'(

[img]www.neushaarverwijderen.nl/images/neushaar.jpg[/img]

[ Bericht 7% gewijzigd door Bilge op 29-05-2012 12:25:24 (Ik krijg het plaatje maar niet werkend op tablet) ]
  dinsdag 29 mei 2012 @ 12:08:29 #92
-1 #ANONIEM
pi_112161664
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 12:03 schreef Bilge het volgende:

[..]

Als je in de problemen zit bestaat Hij opeens wel _O-
Nee hoor.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 12:23:33 #93
347821 Bilge
pi_112162279
Schrijf dan SMVD of XVD.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 12:35:37 #94
-1 #ANONIEM
pi_112162753
En waar staat dat voor?
  dinsdag 29 mei 2012 @ 13:00:59 #95
347821 Bilge
pi_112163839
Vliegende Spaghetti Monster (ik vergat de v) of X (onbekende).

'Verdomme' is een wens die wanhopigen gebruiken in de hoop dat een bovennatuurlijke kracht hun probleem uit de weg zal ruimen. Een atheist verwerpt een bovennatuurlijke kracht en zal nooit verdoemenis vragen. Hij erkent zijn verlies of bedenkt een empirische oplossing. Het Vliegende Spaghetti Monster kan een atheist wel aanroepen, omdat atheisten niet echt geloven in een VSM, maar daarmee gelovigen (of hun gedachtegang) belachelijk willen maken. Een agnost kan nog wel een beroep doen op hogere machten, zonder zijn exacte identiteit te kennen. XVD (waarbij x ook 0 kan zijn) wordt het dan. Maar een atheist die GVD/ insallah gebruikt is wat vreemd, omdat de onderliggende logica botst met de atheistische hoofdstelling.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 13:14:21 #96
347821 Bilge
pi_112164416
Nederland ontving van 8 landen punten. Duitsland gaf er 8; Estland en Turkije deden er 7 bij het totaal. Verenigd Koninkrijk (4), Litouwen en Noorwegen (allebei 3); Slovenië (2) en Zweden (1) brachten het totaal op 35. Zelf gaf Nederland de punten aan Zweden (12); Servië (10); Estland (8); Turkije (7); Portugal (6); Bosnië & Herzegovina (5); Litouwen (4); Noorwegen (3); Malta (2) en Wit-Rusland (1).
www.songfestivalweblog.nl(...)-in-2e-halve-finale/

Ik denk dat een deel van de Duitse stemmen ook van Duitse Turken afkomt.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 13:22:07 #97
-1 #ANONIEM
pi_112164744
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 13:00 schreef Bilge het volgende:
Vliegende Spaghetti Monster (ik vergat de v) of X (onbekende).

'Verdomme' is een wens die wanhopigen gebruiken in de hoop dat een bovennatuurlijke kracht hun probleem uit de weg zal ruimen. Een atheist verwerpt een bovennatuurlijke kracht en zal nooit verdoemenis vragen. Hij erkent zijn verlies of bedenkt een empirische oplossing. Het Vliegende Spaghetti Monster kan een atheist wel aanroepen, omdat atheisten niet echt geloven in een VSM, maar daarmee gelovigen (of hun gedachtegang) belachelijk willen maken. Een agnost kan nog wel een beroep doen op hogere machten, zonder zijn exacte identiteit te kennen. XVD (waarbij x ook 0 kan zijn) wordt het dan. Maar een atheist die GVD/ insallah gebruikt is wat vreemd, omdat de onderliggende logica botst met de atheistische hoofdstelling.
Krachtterm.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 18:49:21 #98
-1 #ANONIEM
pi_112179451
Abortus gaat verboden worden in Turkije, Erdoğan en consorten zijn bezig met een wet. Hij is van mening dat abortus moord is. Volgens mij is het toegestaan mits de echtgenoot toestemming geeft met een handtekening en mits de abortus plaatstvindt binnen de eerste 10 weken van de zwangerschap.

Hoe staan jullie hiertegenover?
  dinsdag 29 mei 2012 @ 18:50:53 #99
-1 #ANONIEM
pi_112179514
En Istanbul krijgt zijn derde brug in 2015. *O*.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 18:56:24 #100
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112179770
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 18:49 schreef zarGon het volgende:
Abortus gaat verboden worden in Turkije, Erdoğan en consorten zijn bezig met een wet. Hij is van mening dat abortus moord is. Volgens mij is het toegestaan mits de echtgenoot toestemming geeft met een handtekening en mits de abortus plaatstvindt binnen de eerste 10 weken van de zwangerschap.

Erdogan mag wel opnieuw de boeken in duiken:
quote:
Islamic tradition has traditionally permitted abortion until a point in time when Muslims believe the soul enters the fetus,[91] considered by various theologians to be at conception, 40 days after conception, 120 days after conception, or quickening.[94] Bron
Ik neem aan dat Erdogan een soenniet is?
quote:
De vier grote rechtsscholen (Madhhab) van de soennitische Islam, gaan er alle van uit dat de ziel zich rond de 120e dag met het wordende leven verenigt. Daarna is abortus absoluut verboden. Bron
De beste bordspellen vind je bij 999 GamesAliExpress - die hebben ALLES!Bunq - bank of the free
  dinsdag 29 mei 2012 @ 19:07:35 #101
230799 Eagle_99
pi_112180352
Ben het met Levolution eens.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 19:22:26 #102
-1 #ANONIEM
pi_112181058
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 18:56 schreef Levolution het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik ben niet uit op een discussie over cijfers (het aantal dagen/weken wanneer het toegestaan zou moeten zijn) of wat de islam ervan vindt (wel/niet toegestaan) of Erdoğan zelf. Ik vroeg me meer af wat jullie van zo'n ontwikkeling vinden in Turkije. Zo'n onderwerp is in Turkije sowieso al een beladen onderwerp; de ouderen zullen er tegen zijn, de jongeren zullen er meer begrip voor hebben.

Erdoğan heeft af en toe toch wel rare trekjes wanneer het aankomt op populatiegroei. Hij ziet het bevolkingsaantal graag groeien, geeft aan dat hij gezinnen met kinderen wil (het liefst 3 per gezin geloof ik) en is tegen de keizersnede omdat dat de bevolkingsgroei tegengaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2012 19:24:06 ]
  dinsdag 29 mei 2012 @ 20:04:54 #103
-1 #ANONIEM
pi_112183549
  dinsdag 29 mei 2012 @ 20:17:38 #104
-1 #ANONIEM
pi_112184347
Slechte ontwikkeling.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 21:00:24 #105
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112187387
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 19:22 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik ben niet uit op een discussie over cijfers (het aantal dagen/weken wanneer het toegestaan zou moeten zijn) of wat de islam ervan vindt (wel/niet toegestaan) of Erdoğan zelf. Ik vroeg me meer af wat jullie van zo'n ontwikkeling vinden in Turkije. Zo'n onderwerp is in Turkije sowieso al een beladen onderwerp; de ouderen zullen er tegen zijn, de jongeren zullen er meer begrip voor hebben.
Slechte zaak natuurlijk. Ik ga heel even kort door de bocht klinken (om een abortusdiscussie te voorkomen zoals jij dat wil), maar tegen abortus zijn is 'ouderwets'. Turkije gaat hierop dus achteruit. Verder zullen ongewenste kinderen veel problemen opleveren. Ouders die geen geld hebben voor educatie etc.
quote:
Erdoğan heeft af en toe toch wel rare trekjes wanneer het aankomt op populatiegroei. Hij ziet het bevolkingsaantal graag groeien, geeft aan dat hij gezinnen met kinderen wil (het liefst 3 per gezin geloof ik) en is tegen de keizersnede omdat dat de bevolkingsgroei tegengaat.
Wat ik heb meegekregen is dat hij 3 kinderen per gezin wil zien om de vergrijzing tegen te gaan, klopt dat? Want nú de vergrijzing tegengaan met zo'n maatregel, levert toch juist weer vergrijzing op over een aantal decennia?
  dinsdag 29 mei 2012 @ 21:02:12 #106
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112187527
quote:
Zo'n topic kun je dagelijks over Amerikaanse politici openen, om maar een voorbeeld te noemen. :')
  dinsdag 29 mei 2012 @ 21:34:40 #107
-1 #ANONIEM
pi_112189774
Turkije speelt op dit moment een vriendschappelijke wedstrijd tegen Bulgarije. 1-0 voor de Turken. :9.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2012 21:34:48 ]
  dinsdag 29 mei 2012 @ 22:01:13 #108
-1 #ANONIEM
pi_112191500
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 21:00 schreef Levolution het volgende:

[..]

Slechte zaak natuurlijk. Ik ga heel even kort door de bocht klinken (om een abortusdiscussie te voorkomen zoals jij dat wil), maar tegen abortus zijn is 'ouderwets'. Turkije gaat hierop dus achteruit. Verder zullen ongewenste kinderen veel problemen opleveren. Ouders die geen geld hebben voor educatie etc.
Ik ben het met je eens wat betreft het ouderwets zijn van de weerstand tegen abortus. Aan de andere kant wil ik niet dat het vanzelfsprekend wordt om abortus te plegen. Natuurlijk, men moet de keuze hebben, maar het moet ook geen spelletje worden.

Ik gok zo dat de meerderheid van de gevallen komt door het niet gebruiken van voorbehoedsmiddelen. Wat dat betreft heeft Turkije geloof ik nog een hele lange weg te gaan; hier in Nederland is men preventief bezig om ongewenste zwangerschappen te voorkomen door middel van communicatie (voorlichtingen en gesprekken tussen ouders en kind enzovoorts), terwijl het in Turkije nogal een moeilijk onderwerp is om er vrij over te praten.

In plaats van abortus te bannen heb ik liever dat ze wat meer moeite doen en wijsheid overbrengen zodat het gezond verstand zijn werk doet.

quote:
[..]

Wat ik heb meegekregen is dat hij 3 kinderen per gezin wil zien om de vergrijzing tegen te gaan, klopt dat? Want nú de vergrijzing tegengaan met zo'n maatregel, levert toch juist weer vergrijzing op over een aantal decennia?
Ja, hij wil een sterk en jong Turkije hebben. Vergrijzing voorkom je door een constante aanlevering van zuigelingen; zolang men baart houdt het stand.

Wat betreft de keizersnede:
quote:
2012'nin İlk 3 Ayında Sezaryen Oranı: 51,1

2012 yılının ilk 3 ayında sezaryen doğumlarda bir artış söz konusu. Bu oranın yüzde 51,1 olduğu belirtildi.

Bron: http://www.aktifhaber.com(...)-gercegi-610318h.htm.
quote:
In de Verenigde Staten en Italië ziet nu een derde van alle baby’s een operatiekamerlamp als eerste levenslicht. Ook in ons omringende landen als Duitsland en het Verenigd Koninkrijk ligt het percentage keizersneden boven de 20 procent.

Dit leidt tot heftige discussies over het optimale aantal keizersneden. Volgens de Wereld Gezondheidsorganisatie zou het percentage keizersneden tussen de 10 tot 15 procent moeten liggen. Maar met name de Verenigde Staten en Zuid-Amerika overschrijden deze ‘norm’, wellicht door angst voor claims, flink.

Na een stijging in het percentage keizersneden in Nederland van 2 procent in 1970, via 8 in 1993 naar ruim 13 procent in 2001, lijkt nu stabilisatie op te treden.

Bron: http://vorige.nrc.nl/wete(...)_tot_vijf_keer_hoger.
Hij zei dat de Turkse doktoren te makkelijk voor een keizersnede kozen, onder andere omdat het ze (meer) geld oplevert. Ik heb even de getallen opgezocht en het valt toch wel op dat Turkije enorm is doorgeschoten met de keizersnede. Het brengt allerlei complicaties mee voor de moeder, maar toch kies men in 51,1% van de gevallen ervoor...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2012 22:02:24 ]
  dinsdag 29 mei 2012 @ 22:01:54 #109
347821 Bilge
pi_112191564
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 13:22 schreef Ayca het volgende:

[..]

Krachtterm.
Hoe kun je kracht putten uit iets wat niet bestaat? Verzin je eigen krachtterm. :6
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 18:49 schreef zarGon het volgende:

Een foetus die de baarmoeder nog niet heeft verlaten mag wel dood, maar een baby die net uit de baarmoeder is gekropen niet? Dat vind ik krom.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 18:56 schreef Levolution het volgende:

[..]

[..]

[..]

Volgens jouw logica zou een moslim die niet 5 keer maar 10 keer per dag bidt, en niet 2,5% zekat maar 5% geeft zondig zijn?
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 19:07 schreef Eagle_99 het volgende:
Ben het met Levolution eens.
Generatie boomhut. :N
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 19:22 schreef zarGon het volgende:
Minstens drie voor Turken, vijf voor Kazachen!
http://t24.com.tr/haber/erdogan-kazaklardan-5-cocuk-istedi/204641

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 21:00 schreef Levolution het volgende:

Nee vergrijzing treedt op wanneer 2 mensen minder dan 2 kinderen wekken.
Erdogan: "İki taneyle sadece şu anki nüfusu koruyabiliyoruz. Fakat bunun daha da altına düşersek 2037 bizim nüfusun yaşlanma yılıdır ve o zaman yaşlı bir nüfusa sahip Türkiye, gerilemeye başladı demektir.

Biz genç ve dinamik bir nüfusa sahip olacağız. Çünkü bildiğiniz gibi insan, ekonomide her şeydir. Manevi alana girmiyorum, ekonomide herşeydir. İnsan varsa emek var. İnsan varsa sermaye var. İnsan varsa tüketim var. İnsan varsa üretim var. İnsan yoksa bunların hiçbiri yok. Bu insan yaşlı insan olursa, bunların hiç birini elde edemezsiniz ama genç olursa, o zaman işte bugün bizi güçlü kılan potansiyele sahip olursunuz. O bakımdan sakın bunu ihmal etmeyelim. Fazla da gecikmeyelim. Hemen...''

http://www.hakimiyet.com/(...)-istiyor-h22120.html
  dinsdag 29 mei 2012 @ 22:06:18 #110
-1 #ANONIEM
pi_112191868
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 22:01 schreef Bilge het volgende:

[..]

Een foetus die de baarmoeder nog niet heeft verlaten mag wel dood, maar een baby die net uit de baarmoeder is gekropen niet? Dat vind ik krom.
De vergelijking die jij maakt is op zich ook krom. Er is verschil tussen een vrucht in de vijfde week van de zwangerschap en een net uit de baarmoeder gekropen baby.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2012 22:07:27 ]
Hoesjes? Casetify!Vodafone aanbiedingenZalando Lounge - Grote Merken, Veel Korting
  dinsdag 29 mei 2012 @ 22:08:43 #111
-1 #ANONIEM
pi_112192021
quote:

Biz genç ve dinamik bir nüfusa sahip olacağız. Çünkü bildiğiniz gibi insan, ekonomide her şeydir. Manevi alana girmiyorum, ekonomide herşeydir. İnsan varsa emek var. İnsan varsa sermaye var. İnsan varsa tüketim var. İnsan varsa üretim var. İnsan yoksa bunların hiçbiri yok. Bu insan yaşlı insan olursa, bunların hiç birini elde edemezsiniz ama genç olursa, o zaman işte bugün bizi güçlü kılan potansiyele sahip olursunuz. O bakımdan sakın bunu ihmal etmeyelim. Fazla da gecikmeyelim. Hemen...''[/i]
Het is op zich ook egoïstisch om een kind op de wereld te zetten puur om de consumptiemaatschappij te dienen.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 22:09:10 #112
-1 #ANONIEM
pi_112192059
Op zich.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 22:11:15 #113
-1 #ANONIEM
pi_112192196
Ik merk dat ik vaak voor de (gulden?) middenweg ga en Bilge voor de extremen. Zou leuk worden in het land met ons als partijleiders.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2012 22:11:26 ]
  dinsdag 29 mei 2012 @ 22:18:33 #114
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112192720
quote:
[..]

Volgens jouw logica zou een moslim die niet 5 keer maar 10 keer per dag bidt, en niet 2,5% zekat maar 5% geeft zondig zijn?
Nee, volgens mijn logica is het vreemd om een moslim te verbieden slechts 5 keer per dag te bidden, zodat hij wel 10x per dag moet bidden, terwijl dat niet hoeft.
quote:
[..]

Nee vergrijzing treedt op wanneer 2 mensen minder dan 2 kinderen wekken.
Erdogan: "İki taneyle sadece şu anki nüfusu koruyabiliyoruz. Fakat bunun daha da altına düşersek 2037 bizim nüfusun yaşlanma yılıdır ve o zaman yaşlı bir nüfusa sahip Türkiye, gerilemeye başladı demektir.

Biz genç ve dinamik bir nüfusa sahip olacağız. Çünkü bildiğiniz gibi insan, ekonomide her şeydir. Manevi alana girmiyorum, ekonomide herşeydir. İnsan varsa emek var. İnsan varsa sermaye var. İnsan varsa tüketim var. İnsan varsa üretim var. İnsan yoksa bunların hiçbiri yok. Bu insan yaşlı insan olursa, bunların hiç birini elde edemezsiniz ama genç olursa, o zaman işte bugün bizi güçlü kılan potansiyele sahip olursunuz. O bakımdan sakın bunu ihmal etmeyelim. Fazla da gecikmeyelim. Hemen...''

Het wordt leuk als elke 3 kinderen, op hun beurt weer 3 kinderen moeten voortbrengen.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 22:22:57 #115
-1 #ANONIEM
pi_112193032

Omdat noodles godenvoedsel is. O+.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 22:24:01 #116
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112193109
De sliert die Selim schrijft, zweeft. Hekserij!
  dinsdag 29 mei 2012 @ 22:35:25 #117
347821 Bilge
pi_112193879
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 22:08 schreef zarGon het volgende:

[..]

Het is op zich ook egoïstisch om een kind op de wereld te zetten puur om de consumptiemaatschappij te dienen.
Het is pas egoistisch om weinig kinderen te maken, omdat een kleine groep die wel kan werken een grote groep bejaarden die niet kan werken moet onderhouden. Omdat veel jongeren geen zin hebben om 50 % aan belasting af te dragen zullen velen emigreren, waardoor de groep werkenden nog kleiner wordt en de belastingdruk verder groeit. De maatschappij zakt helemaal in elkaar. Je ben een profiteur die de toekomst van je land vernietigt als je minder dan 2 kinderen produceert.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 22:06 schreef zarGon het volgende:

[..]

De vergelijking die jij maakt is op zich ook krom. Er is verschil tussen een vrucht in de vijfde week van de zwangerschap en een net uit de baarmoeder gekropen baby.
Ik ben niet tegen abortus in de eerste weken, maar ik kan me voorstellen dat praktische bezwaren (hoe controleer je wanneer een baby is verwekt? Wegen de kosten op tegen het voordeel?) tot een algeheel verbod leiden.
quote:
17s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 22:11 schreef zarGon het volgende:
Ik merk dat ik vaak voor de (gulden?) middenweg ga en Bilge voor de extremen. Zou leuk worden in het land met ons als partijleiders.
Als ik ooit premier word benoem ik jou tot minister van milieu. Kun je net zoveel boomhutten bouwen als je maar wil. :9~
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 22:18 schreef Levolution het volgende:

[..]

Nee, volgens mijn logica is het vreemd om een moslim te verbieden slechts 5 keer per dag te bidden, zodat hij wel 10x per dag moet bidden, terwijl dat niet hoeft.
Dat hoeft niet volgens de islam, maar mag wel. Het is niet verboden, dus waarom zou Erdogan daar geen gebruik van mogen maken? Waarom moet hij volgens jou weer in de boeken duiken?
quote:
Het wordt leuk als elke 3 kinderen, op hun beurt weer 3 kinderen moeten voortbrengen.
Waarom? Hoe meer zielen hoe meer vreugd.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 22:45:23 #118
-1 #ANONIEM
pi_112194488
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 22:35 schreef Bilge het volgende:

[..]

Het is pas egoistisch om weinig kinderen te maken, omdat een kleine groep die wel kan werken een grote groep bejaarden die niet kan werken moet onderhouden. Omdat veel jongeren geen zin hebben om 50 % aan belasting af te dragen zullen velen emigreren, waardoor de groep werkenden nog kleiner wordt en de belastingdruk verder groeit. De maatschappij zakt helemaal in elkaar. Je ben een profiteur die de toekomst van je land vernietigt als je minder dan 2 kinderen produceert.
Het gaat dan ook totaal de verkeerde kant op met deze wereld. Mensen leven langer, mensen gebruiken meer, mensen kosten meer. Als je minimaal 2 kinderen produceert, stijgt dan de behoefte aan kinderen in de generaties daarna niet exponentieel? Is het dan niet een zelfdestructief systeem?

quote:
[..]

Ik ben niet tegen abortus in de eerste weken, maar ik kan me voorstellen dat praktische bezwaren (hoe controleer je wanneer een baby is verwekt? Wegen de kosten op tegen het voordeel?) tot een algeheel verbod leiden.
De kosten zullen net na de operatie vast niet opwegen, maar als je rekening houdt met een hele mensenleven zijn de voordelen zichtbaarder, denk ik. Vooral als je nagaat dat slechte eigenschappen zich makkelijker ontwikkelen dan goede eigenschappen (overmatig drugsgebruik, gokken, roken, hebzucht enzovoorts enzovoorts).

quote:
[..]

Als ik ooit premier word benoem ik jou tot minister van milieu. Kun je net zoveel boomhutten bouwen als je maar wil. :9~
Eerst maar eens kijken of er überhaupt nog bomen zijn wanneer onze tijd aanbreekt... :'(.

quote:
[..]
Waarom? Hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Mits de omstandigheden het toelaten. Helaas kan de mensheid zich niet eens permitteren om alles eerlijk te delen met elkaar.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 22:50:14 #119
-1 #ANONIEM
pi_112194739
Levo krijgt van mij een berg die hij naar hartenlust mag inrichten en er totale controle over heeft. Ik wil de kosten van hem (en zijn gezin) tijdens zijn verblijf op dat anatoom stukje gebied zelfs wel sponsoren.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2012 22:51:40 ]
  dinsdag 29 mei 2012 @ 22:51:10 #120
-1 #ANONIEM
pi_112194791
En Bilge mag mijn rijk uitbreiden, met liefde.
BonprixANWB VerzekeringenBoek je safari bij Beekse Bergen
  dinsdag 29 mei 2012 @ 23:00:25 #121
347821 Bilge
pi_112195259
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 22:45 schreef zarGon het volgende:

[..]

Het gaat dan ook totaal de verkeerde kant op met deze wereld. Mensen leven langer, mensen gebruiken meer, mensen kosten meer. Als je minimaal 2 kinderen produceert, stijgt dan de behoefte aan kinderen in de generaties daarna niet exponentieel? Is het dan niet een zelfdestructief systeem?
Dit is absoluut een probleem, maar de oplossing is niet dat Turken minder fokken terwijl de andere volken wel toenemen. Óf alle landen zijn tegelijk solidair met de aarde, óf er onstaat een race naar de overgebleven grondstoffen die de zwakkere volken niet overleven.
quote:
De kosten zullen net na de operatie vast niet opwegen, maar als je rekening houdt met een hele mensenleven zijn de voordelen zichtbaarder, denk ik. Vooral als je nagaat dat slechte eigenschappen zich makkelijker ontwikkelen dan goede eigenschappen (overmatig drugsgebruik, gokken, roken, hebzucht enzovoorts enzovoorts).
Ongewenste kinderen komen niet alleen onder drugsverslaafden enzo voor, maar ook onder keurige mensen.
quote:
Mits de omstandigheden het toelaten. Helaas kan de mensheid zich niet eens permitteren om alles eerlijk te delen met elkaar.
sinds wanneer ben jij een communist?
quote:
En Bilge mag mijn rijk uitbreiden, met liefde.
Ik zou graag de eeuwige adviseur (de nummer 2) van presidenten zijn. Buiten de schijnwerpers, maar invloedrijk. Onder mijn adviezen zou het rijk uitbreiden, maar niet altijd met liefde. :@
  dinsdag 29 mei 2012 @ 23:01:37 #122
347821 Bilge
pi_112195326
Jullie naieve hippies kosmopolitische wereldburgers zullen dit onbelangrijk vinden, maar ik hecht er veel waarde aan: Grieken lachen Turken uit omdat Turken 1 a 2 kinderen maken, terwijl Koerden 5 kinderen bij 3 verschillende vrouwen nemen. "At least in few years the borderlines will named Greek-Kurdish instead of Greek-Turkish. Kurds have the better weapons, her d@cks, LoL. "

http://www.network54.com/(...)thin+One+Generation-
  dinsdag 29 mei 2012 @ 23:04:30 #123
-1 #ANONIEM
pi_112195488
Epilepsie-UI.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2012 23:04:37 ]
  dinsdag 29 mei 2012 @ 23:05:43 #124
347821 Bilge
pi_112195553
Waarom heb jij het Turkse vlaggetje weggehaald?
  dinsdag 29 mei 2012 @ 23:11:56 #125
-1 #ANONIEM
pi_112195864
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 23:01 schreef Bilge het volgende:
Jullie naieve hippies kosmopolitische wereldburgers zullen dit onbelangrijk vinden, maar ik hecht er veel waarde aan: Grieken lachen Turken uit omdat Turken 1 a 2 kinderen maken, terwijl Koerden 5 kinderen bij 3 verschillende vrouwen nemen. "At least in few years the borderlines will named Greek-Kurdish instead of Greek-Turkish. Kurds have the better weapons, her d@cks, LoL. [ afbeelding ] "

Zorgen dat koerden/andere volkeren niet meer 10 kinderen krijgen.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 23:14:48 #126
347821 Bilge
pi_112196025
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 23:11 schreef Ayca het volgende:

[..]

Zorgen dat koerden/andere volkeren niet meer 10 kinderen krijgen.
Kunnen wij niet productiever worden? O~)
  dinsdag 29 mei 2012 @ 23:16:06 #127
-1 #ANONIEM
pi_112196104
Alleen als we naar een andere leefbare planeet kunnen.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 23:16:24 #128
-1 #ANONIEM
pi_112196121
quote:
Jullie naieve hippies kosmopolitische wereldburgers zullen dit onbelangrijk vinden, maar ik hecht er veel waarde aan: Grieken lachen Turken uit omdat Turken 1 a 2 kinderen maken, terwijl Koerden 5 kinderen bij 3 verschillende vrouwen nemen. "At least in few years the borderlines will named Greek-Kurdish instead of Greek-Turkish. Kurds have the better weapons, her d@cks, LoL. [ afbeelding ] "

Het aantal op zich is niet het belangrijkste. Het moet geleidelijk gaan, anders ontstaat er ergens in het cyclus een tekort. Zie Nigeria. 46 miljoen in 1960, 86 miljoen in 1985, 159 miljoen in 2010 volgens Google Public Data. In 50 jaar bijna vier (4!) keer zoveel mensen in hetzelfde land. Maar wat voor nut heeft dat als de bevolking laagopgeleid is door een slecht functionerend onderwijssysteem? Dan werkt het juist tegen.

Daarom vind ik het zo knap wat Nederland heeft geflikt en nu nog flikt. Slechts 16,5 miljoen mensen en (bijna?) op alle fronten beter dan Nederland, zelfs wat de economie betreft; 16,5 miljoen versus 73 miljoen.

Waar Turkije voor moet zorgen dat het leven gemakkelijk is en dat er genoeg is voor iedereen en zich niet blindstaren in aantallen.

En men moet eens stoppen om de Koerden altijd als een gevaar te zien. Dat vind ik tof aan het Verenigde staten; men is een Amerikaan. Iedereen, welke afkomst ook voelt zich Amerikaan. Zo hoort het ook te zijn in Turkije; men moet zich verbonden voelen met het land. Laat die ene Griek praten, ze zijn dom genoeg om een wapenwedloop te houden met Turkije, terwijl ze het geld beter in andere zaken kunnen (konden) investeren. :').

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2012 23:17:12 ]
  dinsdag 29 mei 2012 @ 23:20:02 #129
-1 #ANONIEM
pi_112196326
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 23:05 schreef Bilge het volgende:
Waarom heb jij het Turkse vlaggetje weggehaald?
Zo nu en dan haal ik de Turkse vlag tevoorschijn, bij internationale toernooien en evenementen bijvoorbeeld. Het ESF is afgelopen, geen reden meer om er zo opvallend mee te lopen. Ik heb geen vlag nodig, men weet dat hier op het forum dat ik een Turkse afkomst heb.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 23:32:44 #130
347821 Bilge
pi_112196947
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 23:16 schreef Ayca het volgende:
Alleen als we naar een andere leefbare planeet kunnen.
Met wij doelde ik op ons tweeën. :@
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 23:16 schreef zarGon het volgende:

[..]

Het aantal op zich is niet het belangrijkste. Het moet geleidelijk gaan, anders ontstaat er ergens in het cyclus een tekort. Zie Nigeria. 46 miljoen in 1960, 86 miljoen in 1985, 159 miljoen in 2010 volgens Google Public Data. In 50 jaar bijna vier (4!) keer zoveel mensen in hetzelfde land. Maar wat voor nut heeft dat als de bevolking laagopgeleid is door een slecht functionerend onderwijssysteem? Dan werkt het juist tegen.

Daarom vind ik het zo knap wat Nederland heeft geflikt en nu nog flikt. Slechts 16,5 miljoen mensen en (bijna?) op alle fronten beter dan Nederland, zelfs wat de economie betreft; 16,5 miljoen versus 73 miljoen.

Waar Turkije voor moet zorgen dat het leven gemakkelijk is en dat er genoeg is voor iedereen en zich niet blindstaren in aantallen.

En men moet eens stoppen om de Koerden altijd als een gevaar te zien. Dat vind ik tof aan het Verenigde staten; men is een Amerikaan. Iedereen, welke afkomst ook voelt zich Amerikaan. Zo hoort het ook te zijn in Turkije; men moet zich verbonden voelen met het land. Laat die ene Griek praten, ze zijn dom genoeg om een wapenwedloop te houden met Turkije, terwijl ze het geld beter in andere zaken kunnen (konden) investeren. :').
De enige reden waarom India, Brazilië en China zo machtig zijn, is omdat de bevolking zo groot is. Enkele voordelen: een enorme afzetmarkt, veel producenten en een groot leger. De ontwikkeling op andere gebieden volgt vanzelf.

Nederland heeft geluk dat het omringd wordt door Duitsland, Frankrijk en GB. Als het huidige Nederland in het Midden-oosten had gelegen, was het binnen een paar weken een provincie van een ander land geworden. Ze hoeven geen leger te onderhouden, en zijn een doorvoerland van hun producerende buren. Turkije presteert onder veel zwaardere omstandigheden.

Ik denk dat het onverstandig is om de discussie met de Koerdenproblematiek uit te breiden. Ik wil zo nog aan mijn huiswerk zitten. :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 23:20 schreef zarGon het volgende:

[..]

Zo nu en dan haal ik de Turkse vlag tevoorschijn, bij internationale toernooien en evenementen bijvoorbeeld. Het ESF is afgelopen, geen reden meer om er zo opvallend mee te lopen. Ik heb geen vlag nodig, men weet dat hier op het forum dat ik een Turkse afkomst heb.
Aha.
ANWB VerzekeringenVattenfall cadeauZavvi - Fandom en Geekgear
  dinsdag 29 mei 2012 @ 23:34:29 #131
-1 #ANONIEM
pi_112197029
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 23:00 schreef Bilge het volgende:

[..]

Dit is absoluut een probleem, maar de oplossing is niet dat Turken minder fokken terwijl de andere volken wel toenemen. Óf alle landen zijn tegelijk solidair met de aarde, óf er onstaat een race naar de overgebleven grondstoffen die de zwakkere volken niet overleven.
Dit bedoel ik dus. In plaats van even stoppen met het voeden van de vermoeiende alledaagse drang naar competitief gedrag en de realiteit eens onder ogen te zien, blijven we deze planeet misbruiken. Totdat het ooit echt verkeerd gaat, maar ja, dan is het te laat om in te grijpen.

De oplossing is ook niet doorgaan met verkeerd beleid. Maar ja, zo gaat het sinds het mensenheugenis, veel doe je er dus ook niet aan. Is het nou echt zo moeilijk om de huidige toestand van de wereld eerst te verbeteren, voordat we er nog vele miljoenen en miljarden levens erbij gaan betrekken?

quote:
[..]

Ongewenste kinderen komen niet alleen onder drugsverslaafden enzo voor, maar ook onder keurige mensen.
Keurige mensen leven onder betere omstandigheden en kunnen hun (ongewenste) kinderen meer bieden. Keurige mensen zijn lui en hebben geen zin in kinderen vanwege de moeite die ze ervoor moeten doen en omdat het kind niet in hun leven past; drugsverslaafden en volk zonder al te veel geld hebben geen zin in kinderen wegens de verantwoordelijkheden en de financiële kosten die een kind met zich meebrengt.
quote:
[..]

sinds wanneer ben jij een communist?
Deze wereld is eigenlijk best een zieke plek hè. En de god die dit allemaal toestaat is eigenlijk ook best wreed.

quote:
[..]

Ik zou graag de eeuwige adviseur (de nummer 2) van presidenten zijn. Buiten de schijnwerpers, maar invloedrijk. Onder mijn adviezen zou het rijk uitbreiden, maar niet altijd met liefde. :@
Wel de lusten, niet de lasten. :D. Seni Seni gidi çakal!
  dinsdag 29 mei 2012 @ 23:51:38 #132
-1 #ANONIEM
pi_112197954
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 23:32 schreef Bilge het volgende:
[..]

De enige reden waarom India, Brazilië en China zo machtig zijn, is omdat de bevolking zo groot is. Enkele voordelen: een enorme afzetmarkt, veel producenten en een groot leger. De ontwikkeling op andere gebieden volgt vanzelf.
Hoe zijn India, Brazilië en China eigenlijk precies machtig? Brazilië is oppermachtig tijdens het voetballen, India kwebbelt met zijn islamitische buurland. China is inderdaad machtiger aan het worden, maar het stelt pas de laatste jaren (decennium?) wat voor. Dat komt niet alleen door China zelf, het Westerse wereld is zwakker geworden.

Veel mensen kunnen meer en dat brengt inderdaad voordelen met zich mee. Maar het daadwerkelijk benutten van die voordelen en globaal machtiger worden is niet vanzelfsprekend. Net noemde ik Nigeria, en nu Indonesië; het land met de grootste moslimbevolking. Inwonersaantal hoger dan in Brazilië, maar productief zijn ze niet.

Het is slechts een middel waar je voorzichtig mee moet omgaan. Niet te weinig, want vergrijzing; niet te veel, want schaarste. Het werkt eigenlijk alleen wanneer het gepaard gaat met andere ontwikkelingen. Niet rijk qua geld, maar ook rijk qua ideeën.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 23:53:32 #133
-1 #ANONIEM
pi_112198052
quote:

[..]

Met wij doelde ik op ons tweeën. :@

[..]

Nederland heeft geluk dat het omringd wordt door Duitsland, Frankrijk en GB. Als het huidige Nederland in het Midden-oosten had gelegen, was het binnen een paar weken een provincie van een ander land geworden. Ze hoeven geen leger te onderhouden, en zijn een doorvoerland van hun producerende buren. Turkije presteert onder veel zwaardere omstandigheden.

Ik denk dat het onverstandig is om de discussie met de Koerdenproblematiek uit te breiden. Ik wil zo nog aan mijn huiswerk zitten. :P

[..]

Aha.
Ik wil geen relatie met een gelovig man.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 23:55:26 #134
-1 #ANONIEM
pi_112198142
quote:
Als Nederland Saoedi-Arabië in het Midden-Oosten onder de handen neemt, is Saoedi-Arabië in één klap de wereldmacht. Want olie, en verstand en wijsheid.

Ik denk dat je Nederland en wat Nederland allemaal heeft bereikt een beetje onderschat. Een doorvoerland worden doe je niet zo; Turkije is immers ook een doorvoerland, tussen Europa en Azië. En wij ondernemen nu pas iets, zo vanzelfsprekend is het dus allemaal niet.
  woensdag 30 mei 2012 @ 00:02:18 #135
347821 Bilge
pi_112198555
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 23:34 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dit bedoel ik dus. In plaats van even stoppen met het voeden van de vermoeiende alledaagse drang naar competitief gedrag en de realiteit eens onder ogen te zien, blijven we deze planeet misbruiken. Totdat het ooit echt verkeerd gaat, maar ja, dan is het te laat om in te grijpen.

De oplossing is ook niet doorgaan met verkeerd beleid. Maar ja, zo gaat het sinds het mensenheugenis, veel doe je er dus ook niet aan. Is het nou echt zo moeilijk om de huidige toestand van de wereld eerst te verbeteren, voordat we er nog vele miljoenen en miljarden levens erbij gaan betrekken?
Aangezien de wereldlanden toch geen overeenstemming zullen bereiken, dienen wij, verantwoordelijke Turken, de wereld wederom te overheersen, zodat wij haar rechtvaardig kunnen indelen. Hoe vind je die? O~)

quote:
Deze wereld is eigenlijk best een zieke plek hè. En de god die dit allemaal toestaat is eigenlijk ook best wreed.
Moslims zien de wereld als test. Als God tijdens de test ingrijpt, wordt de uitslag gemanipuleerd. Alleen als mensen in vrijheid keuzes maken, verdienen zij hemel of hel. Voor een correctie van goed en kwaad moeten we wachten to na de dood.
quote:
Wel de lusten, niet de lasten. . Seni Seni gidi çakal!
Dit is de definitie van een goede politicus. Het is een grote eer om daaronder geschaard te mogen worden.

Op je andere 2 reacties wil ik morgen uitgebreid reageren, het is een leuke discussie maar ik moet nu echt aan mijn huiswerk. :@

quote:
16s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 23:53 schreef Ayca het volgende:

[..]

Ik wil geen relatie met een gelovig man.
Dan gaan we allebei branden _O_
  woensdag 30 mei 2012 @ 00:03:13 #136
-1 #ANONIEM
pi_112198603
Kolay gelsin usta. :*.
  woensdag 30 mei 2012 @ 00:20:40 #137
-1 #ANONIEM
pi_112199393
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 00:02 schreef Bilge het volgende:

[..]

Aangezien de wereldlanden toch geen overeenstemming zullen bereiken, dienen wij, verantwoordelijke Turken, de wereld wederom te overheersen, zodat wij haar rechtvaardig kunnen indelen. Hoe vind je die? O~)

[..]

Moslims zien de wereld als test. Als God tijdens de test ingrijpt, wordt de uitslag gemanipuleerd. Alleen als mensen in vrijheid keuzes maken, verdienen zij hemel of hel. Voor een correctie van goed en kwaad moeten we wachten to na de dood.

[..]

Dit is de definitie van een goede politicus. Het is een grote eer om daaronder geschaard te mogen worden.

Op je andere 2 reacties wil ik morgen uitgebreid reageren, het is een leuke discussie maar ik moet nu echt aan mijn huiswerk. :@

[..]

Dan gaan we allebei branden _O_
Ik prefereer dumans versie
  woensdag 30 mei 2012 @ 00:27:32 #138
-1 #ANONIEM
pi_112199642

O+.

De gezichtsuitdrukking van de mevrouw. O+.
  woensdag 30 mei 2012 @ 00:43:52 #139
343532 Zaibatsu01
pi_112200222
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 00:27 schreef zarGon het volgende:
[ afbeelding ]
O+.

Slapen O+
  woensdag 30 mei 2012 @ 01:24:05 #140
356511 JaleesaJoia
jaleesajoia
pi_112201392
quote:
[ afbeelding ]
O+.

wtf?
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
ANWB VerzekeringenANWB VerzekeringenBespaar op je energiekosten - gaslicht.nl
  woensdag 30 mei 2012 @ 02:15:26 #141
-1 #ANONIEM
pi_112202092
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2012 01:24 schreef JaleesaJoia het volgende:

[..]

wtf?
Wat is er? Wat zorgt voor deze reactie na het zien van die foto? Je hebt mensen die 24,000 dollar neertellen voor de 'kunst' van Aelita Andre, een 5-jarig meisje uit Australië. Haar scheppingen worden kunst genoemd, wat mij doet fronsen, want ze kliedert maar wat mijns inziens. Ze heeft zo'n 300.000 mee verdiend.

Ik begrijp weinig van kunst; dat idee bekruipt me als ik kijk naar het geleverde eindproduct en de waarde die men toekent daaraan. Niet altijd hè, soms zit er een pareltje tussen dat het allemaal waard is.

Maar. hè, je reactie, dus. Dat snap ik dan niet. Waarom vecht je ertegen? Kijk eens naar dat plaatje. Waarschijnlijk zie je er alleen maar een naakte man en vrouw op en vind je het maar pervers. Maar ik vind het kunstzinnig; het is voor mij veel meer dan seks. Het roept allemaal vragen in mij op.

Waar zitten ze? Is het een sauna? Wat doen die tekeningen/plaatjes/foto's daar? Eenden en vogels, huh?! Zijn ze in een botanisch tuintje? Hoe dan ook, prachtig gepositioneerd zo tussen de twee opgehangen objecten. En dan het interrieur. Lijkt op hout, maar wat mijn aandacht trekt is de tweedeling tussen muur en vloer. Horizontaal versus verticaal. De man en vrouw komen duidelijker naar voren door de verticale strepen op de muur. En wat ligt er nou op dat hoekje? Is dat nou een opgerolde kat of uitgetrokken ondergoed? Waarom daar, waarom zo compact en waar is de rest? Ze konden zitten op dat bankje rechts. Althans, als dat een bankje is natuurlijk. Misschien is het wel een vensterbank en is er een raampje daar. Wie weet, wie weet...

De man is gekleurd; opvallend genoeg komt zijn huidskleur mooi samen met al het andere op de foto. De huid van de man is gaaf, zelfs het kleurverschil op zijn rechterbeen lijkt natuurlijk en puur. De vrouw heeft een lichtere kleur; donker domineert licht, zoals de nacht de dag domineert in mijn leven. Jammer dat ik het gezicht van de man niet kan zien, maar als ik uit mag gaan van de gezichtsuitdrukking van de vrouw moet dit toch wel de bedoeling van het leven zijn. Ik word blij als ik genietende mensen zie, dat kiekje doet mij dus deugd. Daarom wilde ik hem met jou en jullie delen. Oordeel niet, laat het op je afkomen en geniet er óók van.
  woensdag 30 mei 2012 @ 02:17:16 #142
-1 #ANONIEM
pi_112202103
Zoveel woorden, zonde eigenlijk wel op duidelijke kunst te verwoorden. Dat voelt Aelita vast ook, wanneer ik haar kunst niet begrijp. Sorry Aelita.
  woensdag 30 mei 2012 @ 02:19:51 #143
-1 #ANONIEM
pi_112202131
En als ik nou eenzelfde motivatie had om een stukje tekst te schrijven over onlogica van de Nederlandse taal (uitgangspunt: Turks), was ik er al klaar mee. Maar nee, ik ploeter er al dagen mee door het gebrek aan structuur. De puzzelstukjes (woorden) zijn er, maar ik kan ze niet in elkaar klikken. Taal doet dat met mij, ik raak het overzicht kwijt. Dat is denk ik de reden waarom ik getallen fijn vind, de uitkomst komt in stappen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2012 02:22:17 ]
  woensdag 30 mei 2012 @ 02:22:29 #144
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_112202153
Mensen die geld steken in "moderne kunst" zijn gewoon aandachtshoeren die geld tekort komen voor echte kunst
  woensdag 30 mei 2012 @ 02:26:36 #145
-1 #ANONIEM
pi_112202181
Wat is echte kunst dan?
  woensdag 30 mei 2012 @ 02:30:00 #146
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_112202205
  woensdag 30 mei 2012 @ 02:32:25 #147
-1 #ANONIEM
pi_112202221
quote:
10s.gif Op woensdag 30 mei 2012 02:26 schreef Ayca het volgende:
Wat is echte kunst dan?
Bij het bedenken van een antwoord kreeg ik door dat dat subjectief is. Bij mij moet kunst gevoel losmaken eer ik het als kunst wil zien. Ik zie niets in spetters, te abstract. Het doet niets met me en verveelt mij integendeel. Ik word kwaad dat ik er niets in kan zien; is er iets mis met mij of overdrijft de rest?

Ik was in maart naar Escher in het Paleis, het museum gewijd aan M.C. Escher, geweest. Het greep mij, het trok mij, het pakte mij. Dát is kunst, daar moet de algehele mensheid van genieten.
  woensdag 30 mei 2012 @ 05:11:15 #148
-1 #ANONIEM
pi_112202490
Naakt slapen. Glimlach! O+.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2012 05:11:34 ]
  woensdag 30 mei 2012 @ 08:37:53 #149
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_112203446
quote:

:') :')
  woensdag 30 mei 2012 @ 10:19:15 #150
-1 #ANONIEM
pi_112205476
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 02:32 schreef zarGon het volgende:

[..]

Bij het bedenken van een antwoord kreeg ik door dat dat subjectief is. Bij mij moet kunst gevoel losmaken eer ik het als kunst wil zien. Ik zie niets in spetters, te abstract. Het doet niets met me en verveelt mij integendeel. Ik word kwaad dat ik er niets in kan zien; is er iets mis met mij of overdrijft de rest?

Ik was in maart naar Escher in het Paleis, het museum gewijd aan M.C. Escher, geweest. Het greep mij, het trok mij, het pakte mij. Dát is kunst, daar moet de algehele mensheid van genieten.
Precies. Het is subjectief. Bijvoorbeeld 'het meisje met parel' wat CCYP hierboven heeft gepost, mooi hoor, maar dat verveelt mij juist. Het is te perfect. 'Spetters' kunnen wel degelijk iets uitbeelden, ieder mens kan er zijn eigen invulling aan geven, dat maakt het juist spannend.

Er niks mis met jou, niet op dit punt :D :'), smaken verschillen nou eenmaal. Maar dat mensen mensen 'moderne kunst' gelijk afdoen als 'wat geklieder' zonder er echt open voor te staan vind ik eerlijk gezegd wat belachelijk.

Escher is intrigerend ja. :Y
Zalando Lounge - Grote Merken, Veel KortingVattenfall cadeauVattenfall cadeau
  woensdag 30 mei 2012 @ 11:47:43 #151
167816 TheMagnificent
pi_112208587
Pawel Kuczynski is wel vet...

woensdag 30 mei 2012 @ 12:03:03 #152
167816 TheMagnificent
pi_112209169
Van Gogh en Caravaggio, de meester van het licht, blijven toch wel twee van mijn favoriete kunstenaars.

Zelfportret -- Van Gogh
Van Gogh's unieke stijl.

De onthoofding van Holofernes door Judith -- Caravaggio
Kijk de uitdrukking op dat gezicht eens. En dat in de 16e eeuw.
  woensdag 30 mei 2012 @ 18:10:53 #153
324148 anisoptera
pi_112226804
Zuslief is jarig, dus wij hebben een feestje in de tuin *O* . Nee, geen mangal :').
  woensdag 30 mei 2012 @ 18:19:54 #154
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112227178
Die Caravaggio vind ik ook wel interessant, ik weet niet over wiens uitdrukking je het hebt, maar hoe die snijdende bitch kijkt is priceless. _O_
  woensdag 30 mei 2012 @ 18:35:38 #155
256067 Blocko
pi_112227839
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 18:10 schreef anisoptera het volgende:
Zuslief is jarig, dus wij hebben een feestje in de tuin *O* . Nee, geen mangal :').
PROJECT X
  woensdag 30 mei 2012 @ 20:05:26 #156
167816 TheMagnificent
pi_112231952
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 18:19 schreef Levolution het volgende:
Die Caravaggio vind ik ook wel interessant, ik weet niet over wiens uitdrukking je het hebt, maar hoe die snijdende bitch kijkt is priceless. _O_
Ik bedoelde het slachtoffer. :P Je ziet gewoon aan zijn ogen hoe het leven langzaam uit zijn lichaam trekt.

[ Bericht 2% gewijzigd door TheMagnificent op 30-05-2012 20:12:11 ]
  woensdag 30 mei 2012 @ 20:09:46 #157
220041 Julis
pi_112232129
quote:
Judith, de hoofdpersoon van het bijbelboek, is een vrome rijke Joodse weduwe, woonachtig in de door Holofernes en zijn troepen belaagde bergplaats Betulia. Zij besluit haar stad te redden en wandelt 's nachts met haar dienstmaagd en wijnkruiken naar het legerkamp van de vijand, waar zij vanwege haar schoonheid moeiteloos de tent van Holofernes bereikt. Die besluit haar binnen te laten en geeft zijn dienaren de opdracht hen 's nachts niet te storen, hopend op een lange liefdesnacht. Judith voert de generaal echter dronken en onthoofdt hem met hulp van haar dienstmaagd. Met Holofernes' hoofd als trofee keert zij naar Betulia terug en als de soldaten de volgende morgen merken dat hun leider dood is, vluchten zij in paniek, op de hielen gezeten door de Joodse belegerden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Holofernes
Judith _O_.

[Edit: het verhaal iets duidelijker]

quote:
Het Bijbelverhaal over Judith is een van de weinige uit de bijbel waar de macht van de vrouw die van de man overstijgt.

[...]

Het verhaal

De stad Betulia wordt belegerd door de legendarische Holofernes, een legeraanvoerder die van Nebukadnezar II de opdracht kreeg de hele wereld te veroveren. Het enorme Assyrische leger trekt naar het westen en lijkt onoverwinnelijk. De Israëlieten sloten de passen af, bouwden versterkingen op alle hoge bergtoppen en wierpen hindernissen op in de vlakten.
"Bind daarom, Holofernes, niet de strijd met hen aan als in een gewone veldslag. ... laat uw dienaren de waterbron die aan de voet van de berg ontspringt bezetten. Want daaruit voorzien alle inwoners van Betulia zich van water. Ze zullen vergaan van de dorst en hun stad overgeven."
De stedelingen raken uitgedroogd en wanhopen over de goede afloop. De mooie, rijke weduwe Judith maakt zich op en trekt het Assyrische legerkamp binnen met haar bediende Abra. Na drie dagen denkt Holofernes haar na een maaltijd te kunnen verleiden. Holofernes drinkt meer dan ooit en valt uiteindelijk in slaap.

Fragment tekst Judith 13 vanaf vers 7 (NBV):

"Toen liep ze naar de bedstijl vlak bij Holofernes hoofd, nam daar zijn zwaard weg, ging naar het bed toe en pakte hem bij zijn haren beet. Ze zei: Geef me nu kracht, Heer, God van Israël! en hakte met al haar kracht Holofernes met twee slagen het hoofd af. Ze rolde zijn lichaam van het bed en haalde de draperie van de stijlen. Even later kwam ze naar buiten en overhandigde Holofernes hoofd aan haar slavin, die het in de reiszak deed waar haar voedsel in had gezeten."

Judith gaat terug naar haar stad. De inwoners vallen de belegeraars aan, die in verwarring raken als ze zien dat het hoofd van Holofernes op de stadsmuur is tentoongesteld. Het Assyrische leger slaat op de vlucht.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Judith_(boek)
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 18:10 schreef anisoptera het volgende:
Gefeliciteerd O+.

[ Bericht 18% gewijzigd door Julis op 30-05-2012 20:21:29 ]
  woensdag 30 mei 2012 @ 20:25:14 #158
284290 GenusButeo
Ook Azeriaat
pi_112232916
Judith, de rondborstige slet die haar vrouwelijkheid gebruikt om haar volk te redden. Wat een heldin, het prototype van de moderne pornoster. O+
The Existentialistic Woes and Worries of an Exclamation Mark
Once upon a time there was an exclamation mark
Who did not want to be an exclamation mark
But just a vertical line with a dot underneath
  woensdag 30 mei 2012 @ 20:28:50 #159
220041 Julis
pi_112233126
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 20:25 schreef GenusButeo het volgende:
Judith, de rondborstige slet die haar vrouwelijkheid gebruikt om haar volk te redden. Wat een heldin, het prototype van de moderne pornoster. O+
_O-. En Holofernes dan? Is hij niet het prototype man van deze tijd?
  woensdag 30 mei 2012 @ 20:33:05 #160
369387 Ziba
pi_112233402
quote:
[ afbeelding ]
O+.

De kleuren zijn allemaal goed gecombineerd met elkaar, dat is wat ik zie. Maar ik kan dit niet mooi vinden eigenlijk. De gezichtsuitdrukking ook niet. En het laat mij ook niet denken. Nee. Maar lelijk is het ook niet.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 18:19 schreef Levolution het volgende:
Hahahaha. :') Ik vind die man waarvan zijn keel wordt doorgesneden mooier, echter. En de derde persoon maakt me bang.
Vattenfall cadeauZoek je mobiel op gsmwebF1 Store - Voor al je F1 Gear
  woensdag 30 mei 2012 @ 20:59:40 #161
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112235440
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 20:05 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Ik bedoelde het slachtoffer. :P Je ziet gewoon aan zijn ogen hoe het leven langzaam uit zijn lichaam trekt.
Jawel, maar Judith's uitdrukking is ook geniaal man. Kijk dan, die walging van wat ze aanschouwt, maar toch een boze en vastberaden blik. Dat iemand zoveel emoties tegelijkertijd kan vangen in een schilderij.
  donderdag 31 mei 2012 @ 00:40:19 #162
-1 #ANONIEM
pi_112248299
Alledrie de gezichten zijn lofwaardig! Stuk voor stuk zijn ze briljant. O+.

donderdag 31 mei 2012 @ 00:56:50 #163
-1 #ANONIEM
pi_112248752

_O-.
  donderdag 31 mei 2012 @ 00:57:09 #164
293304 Arcadia
pi_112248760
Ben vandaag gaan indoor skydiven, supertof _O_
  donderdag 31 mei 2012 @ 01:17:50 #165
-1 #ANONIEM
pi_112249318
Madness.

*O*
  donderdag 31 mei 2012 @ 01:18:18 #166
-1 #ANONIEM
pi_112249334
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:57 schreef Arcadia het volgende:
Tof!
  donderdag 31 mei 2012 @ 02:08:45 #167
267179 amenth
pi_112250363
goede avond !!!!!!!!!!
Ne mutlu Türküm diyene
  donderdag 31 mei 2012 @ 02:19:10 #168
299402 Baghdaddy
Marhaba!
pi_112250488
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 02:08 schreef amenth het volgende:
goede avond !!!!!!!!!!
Goedemorgen a sahbi.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
  donderdag 31 mei 2012 @ 07:18:56 #169
46386 sylvesterrr
pi_112251501
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:57 schreef Arcadia het volgende:
In Roosendaal?
  donderdag 31 mei 2012 @ 08:55:26 #170
293304 Arcadia
pi_112252502
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 07:18 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

In Roosendaal?
Jup.
Hoesjes? Casetify!Bespaar op je energiekosten - gaslicht.nlKnab - Jouw online bank
  donderdag 31 mei 2012 @ 11:32:21 #171
-1 #ANONIEM
pi_112256715
Ik ben nu in de Dirk en sta bij de chocolade- en koekafdeling. Mijn lust is aangewakkerd en ik wil flink zondigen.

HELP ME

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2012 11:52:10 (Op -> aan.) ]
  donderdag 31 mei 2012 @ 11:38:45 #172
-1 #ANONIEM
pi_112256966
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2012 11:32 schreef zarGon het volgende:
Ik ben nu in de Dirk en sta bij de chocolade- en koekafdeling. Mijn lust is opgewakkerd en ik wil flink zondigen.

HELP ME
wallpaper-758537.jpg
  donderdag 31 mei 2012 @ 11:53:23 #173
-1 #ANONIEM
pi_112257467
quote:
14s.gif Op donderdag 31 mei 2012 11:38 schreef Weissman het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
DANK JE! _O_.

Ik heb 10 pakken invriesijslollygevallen gekocht.
  donderdag 31 mei 2012 @ 11:54:00 #174
148405 Turquaz52
Mk2V6
pi_112257498
Waar kan ik een Oglum bak git sticker bestellen..?
In Turkije is het nou al helemaal in op die Tofassjes enzo, benim Kara Simsekede yapistiraliim.. 8-)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  donderdag 31 mei 2012 @ 12:05:54 #175
-1 #ANONIEM
pi_112257923
Waarom je auto daarmee vervuilen?
  donderdag 31 mei 2012 @ 12:08:25 #176
-1 #ANONIEM
pi_112258027
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2012 12:05 schreef zarGon het volgende:
Oglum bak git !
  donderdag 31 mei 2012 @ 12:11:21 #177
-1 #ANONIEM
pi_112258121
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2012 11:53 schreef zarGon het volgende:

[..]

DANK JE! _O_.

Ik heb 10 pakken invriesijslollygevallen gekocht.
Levo, zijn er toffe experimenten die ik kan uithalen met invriesijslollyvocht?

Ik wilde ijsblokzakjes ermee vullen om portable ijs met een smaakje te hebben. Of een boterhamzakje vullen met eenzelfde smaak met een stokje eronder, om zo een (misvorm) klomp stuk ijs te hebben waar ik oneindig aan kan likken.
  donderdag 31 mei 2012 @ 12:18:57 #178
-1 #ANONIEM
pi_112258431
Of nou ja, ik kan de invriesijslolly's ook gewoon gewoon invriezen en het bevroren ijsje gebruiken om mijn kontje ermee te penetreren. Lijkt me wel een ervaring waard, zo'n stijf stukje ijs tussen mijn billetjes. Wat mij aantrekt is het feit dat ik het ontdooide ijs opnieuw kan invriezen en zo mijn perversiteiten kan blijven prakriseren.
  donderdag 31 mei 2012 @ 12:20:09 #179
-1 #ANONIEM
pi_112258476
quote:
9s.gif Op donderdag 31 mei 2012 12:18 schreef zarGon het volgende:
Of nou ja, ik kan de invriesijslolly's ook gewoon gewoon invriezen en het bevroren ijsje gebruiken om mijn kontje ermee te penetreren. Lijkt me wel een ervaring waard, zo'n stijf stukje ijs tussen mijn billetjes. Wat mij aantrekt is het feit dat ik het ontdooide ijs opnieuw kan invriezen en zo mijn perversiteiten kan blijven prakriseren.
Gaat vervelen op den duur; is de moeite niet waard.
  donderdag 31 mei 2012 @ 12:20:26 #180
-1 #ANONIEM
pi_112258488
dafuq did I just wrote
BonprixBekijk het streamingaanbod van PrimevideoZalando Lounge - Grote Merken, Veel Korting
  donderdag 31 mei 2012 @ 12:23:24 #181
-1 #ANONIEM
pi_112258612
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 12:20 schreef Weissman het volgende:

[..]

Gaat vervelen op den duur; is de moeite niet waard.
Na het kontje volgt de urinebuis. O+.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2012 12:23:41 ]
  donderdag 31 mei 2012 @ 12:26:08 #182
-1 #ANONIEM
pi_112258706
  donderdag 31 mei 2012 @ 17:41:33 #183
-1 #ANONIEM
pi_112272506
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 12:08 schreef Weissman het volgende:

[..]

Oglum bak git !
Kimden ötürü? Benden Ötürü? Senden Ötürü?
  donderdag 31 mei 2012 @ 19:04:33 #184
280189 xaban06
pi_112275614
quote:
Voor dit forum is privetoegang vereist. Meen je dat je die moet hebben, mail dan naar forum@fok.nl.

Inek
  donderdag 31 mei 2012 @ 19:17:21 #185
-1 #ANONIEM
pi_112276196
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 19:04 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Voor dit forum is privetoegang vereist. Meen je dat je die moet hebben, mail dan naar forum@fok.nl.

Inek
Mensen die niet in KPD kunnen :')
  donderdag 31 mei 2012 @ 19:35:04 #186
46386 sylvesterrr
pi_112277076
  donderdag 31 mei 2012 @ 23:39:05 #187
148405 Turquaz52
Mk2V6
pi_112291268
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2012 12:05 schreef zarGon het volgende:
Ik wil mijn achterraam stickerbomben.. :*

Moet een beetje origineel blijven/zijn he.. ;)

x
Quote van Tjabbo:
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
  donderdag 31 mei 2012 @ 23:46:43 #188
347821 Bilge
pi_112291587
  donderdag 31 mei 2012 @ 23:49:02 #189
347821 Bilge
pi_112291699
Met de kabelbaan over de Bosporus
Lees ook ff de 3e reactie :@ *;
  donderdag 31 mei 2012 @ 23:52:52 #190
-1 #ANONIEM
pi_112291891
:')...

Al klinkt kabelbaan wel tof :P
Bekijk het streamingaanbod van PrimevideoZavvi - Fandom en GeekgearDe beste bordspellen vind je bij 999 Games
  vrijdag 1 juni 2012 @ 00:57:38 #191
-1 #ANONIEM
pi_112294113
quote:
10s.gif Op donderdag 31 mei 2012 23:46 schreef Bilge het volgende:
[ afbeelding ]
_O_ _O- _O_
  vrijdag 1 juni 2012 @ 00:59:02 #192
-1 #ANONIEM
pi_112294153
Aksin bacaklarindan oluk oluk, milyonlarca dogmayacak cocuk *O*
  vrijdag 1 juni 2012 @ 01:06:46 #193
356511 JaleesaJoia
jaleesajoia
pi_112294297
Goedemiddaaaag turkjes!
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 01:07:40 #194
-1 #ANONIEM
pi_112294312
Teoman! (zonder te googlen :7)
  vrijdag 1 juni 2012 @ 01:08:53 #195
-1 #ANONIEM
pi_112294347
Middag?
  vrijdag 1 juni 2012 @ 01:09:10 #196
356511 JaleesaJoia
jaleesajoia
pi_112294356
Ja :@
  vrijdag 1 juni 2012 @ 01:09:20 #197
356511 JaleesaJoia
jaleesajoia
pi_112294357
Hoe is het hierrrrr
  vrijdag 1 juni 2012 @ 02:42:01 #198
347821 Bilge
pi_112295314
quote:
10s.gif Op donderdag 31 mei 2012 23:52 schreef Ayca het volgende:
:')...
Vroeger keken Marokkanen neer op Turken met hun platte achterhoofden en overbehaarde lichaam. Domme schoonmaakturken beheersen het Nederlands amper, terwijl supermocro's zowel Nederlands als Frans vloeiend spreken. :7 Hoe kun je nou trots zijn op de taal van je oude kolonisator :')

Onze street credibility is tegenwoordig gestegen. De Turkse economie groeit, Turkse soaps zijn volop te zien in onze buurlanden en de Arabische/ Koerdische lente blijft ons bespaard. Is dit allemaal het werk van Erdogan?

Mahir Kaynak (ex-MIT-medewerker en professor economie) schreef zo'n 5 jaar geleden: "Jongeren, ik weet niet of ik die dag nog meemaak maar de toekomst van ons land ziet er heel goed uit, jullie zullen hoogtes bereiken die je niet voor mogelijk had gehouden. Geniet ervan, drink, eet, ontspan maar 1 ding mag je nooit doen: vol arrogantie denken dat je deze positie zelf hebt bereikt.

Yalçın Akdoğan (de hoofdadviseur van Erdogan) schreef dat voor het eerst sinds eeuwen Turkse belangen parallel lopen met de internationale conjunctuur. Soner Yalçin (schrijver/ onderzoeker, oprichter van ODA TV en Ergenekon verdachte) beschrijft in deze column dat de VS een enorme energiebehoefte tegenover een lage energieproductie heeft. Het Midden-Oosten bevat 61% van de wereldwijde olievoorraad en 67% van de gasvoorraad. Met dreigementen en oorlogen verzekert zij dat olie en gas naar het Westen blijft stromen. Dit kost echter veel geld. De Amerikaanse defensieuitgaven zijn bijna net zo hoog als de rest van de wereld bij elkaar. De VS trekt zo'n grote last niet, en daar komt Turkije in het spel.

In ruil voor een constante energie toestroom mogen Turken hun Neo-Ottomaanse dromen waar maken. Het voordeel van een Turkse aannemer:
- Turken zijn net als Arabieren en Koerden moslims, waardoor er minder weerstand zal zijn tegen inmenging als wanneer een Christen/ atheist uit de andere kant van de wereld ingrijpt.
- Turkije bevindt zich in de regio, waardoor de logistieke kosten afnemen.
- Turken zijn wat vechtlustiger dan de verwijfde Amerikanen. In Turkije maalt niemand om een paar honderd slachtoffers meer of minder.

Dus in ruil voor het bloed van Turkse soldaten verkrijgen wij roem, welvaart en invloed. George Soros (Joodse miljardair die veel geld besteed aan liberale organisaties wereldwijd zoals 'genç siviller': Het beste exportproduct van Turkije is haar leger.

Turkije lijkt een beetje op een housenigger. Moet zij blij zijn omdat zij het minder slecht heeft dan de overige slaven, of moet zij treuren om haar lot als bevoorrechte slaaf?

Tot zover de complottheorieën. (8>
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 00:59 schreef Weissman het volgende:
Aksin bacaklarindan oluk oluk, milyonlarca dogmayacak cocuk *O*
Zonde dat Teomans vader dit niet dacht. :{w
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 01:09 schreef JaleesaJoia het volgende:
Hoe is het hierrrrr
Eén en al plezier en vertier. *O*
  vrijdag 1 juni 2012 @ 02:43:32 #199
347821 Bilge
pi_112295323

Mooie clip vol met UI-materiaal. oO<
  vrijdag 1 juni 2012 @ 09:23:28 #200
356511 JaleesaJoia
jaleesajoia
pi_112297182
:O
F1 Store - Voor al je F1 GearZavvi - Fandom en GeekgearBekijk het streamingaanbod van Primevideo
  vrijdag 1 juni 2012 @ 13:29:08 #201
-1 #ANONIEM
pi_112305159
Haten op Teoman :')
  vrijdag 1 juni 2012 @ 13:34:41 #202
-1 #ANONIEM
pi_112305355
Morgen naar parijs *O*
  vrijdag 1 juni 2012 @ 13:35:33 #203
-1 #ANONIEM
pi_112305383
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 13:34 schreef Ayca het volgende:
Morgen naar parijs *O*
SCHNELL ZET HET OP JE FACEBOOK !!
  vrijdag 1 juni 2012 @ 13:36:46 #204
-1 #ANONIEM
pi_112305421
Dit is mijn facebook.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 13:38:46 #205
220041 Julis
pi_112305492
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 13:36 schreef Ayca het volgende:
Dit is mijn facebook.
_O-. Voor hoeveel dagen?
  vrijdag 1 juni 2012 @ 13:40:30 #206
356511 JaleesaJoia
jaleesajoia
pi_112305556
Over 2 weken is mn schatje jarig!
  vrijdag 1 juni 2012 @ 13:40:55 #207
-1 #ANONIEM
pi_112305576
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 13:38 schreef Julis het volgende:

[..]

_O-. Voor hoeveel dagen?
3 daagjes :P
  vrijdag 1 juni 2012 @ 13:41:40 #208
-1 #ANONIEM
pi_112305598
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 13:40 schreef JaleesaJoia het volgende:
Gefeliciteerd alvast :P
  vrijdag 1 juni 2012 @ 13:43:00 #209
356511 JaleesaJoia
jaleesajoia
pi_112305652
Dankje :D O+
  vrijdag 1 juni 2012 @ 13:48:07 #210
220041 Julis
pi_112305836
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 13:40 schreef Ayca het volgende:

[..]

3 daagjes :P
Wel zo fijn nu je de examens achter de rug hebt 8-). Maak veel foto's en zet het op Facebook FOK! :9~.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 13:40 schreef JaleesaJoia het volgende:
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 13:41 schreef Ayca het volgende:

[..]

Gefeliciteerd alvast :P
Boek je safari bij Beekse BergenHoesjes? Casetify!Zalando Lounge - Grote Merken, Veel Korting
  vrijdag 1 juni 2012 @ 13:57:57 #211
356511 JaleesaJoia
jaleesajoia
pi_112306218
:D w/
  vrijdag 1 juni 2012 @ 14:08:28 #212
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_112306650
quote:
13s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 13:35 schreef Weissman het volgende:

[..]

SCHNELL ZET HET OP JE FACEBOOK !!
:D
  vrijdag 1 juni 2012 @ 14:12:11 #213
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_112306783
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 02:42 schreef Bilge het volgende:

[..]

Vroeger keken Marokkanen neer op Turken met hun platte achterhoofden en overbehaarde lichaam. Domme schoonmaakturken beheersen het Nederlands amper, terwijl supermocro's zowel Nederlands als Frans vloeiend spreken. :7 Hoe kun je nou trots zijn op de taal van je oude kolonisator :')

Onze street credibility is tegenwoordig gestegen. De Turkse economie groeit, Turkse soaps zijn volop te zien in onze buurlanden en de Arabische/ Koerdische lente blijft ons bespaard. Is dit allemaal het werk van Erdogan?

Mahir Kaynak (ex-MIT-medewerker en professor economie) schreef zo'n 5 jaar geleden: "Jongeren, ik weet niet of ik die dag nog meemaak maar de toekomst van ons land ziet er heel goed uit, jullie zullen hoogtes bereiken die je niet voor mogelijk had gehouden. Geniet ervan, drink, eet, ontspan maar 1 ding mag je nooit doen: vol arrogantie denken dat je deze positie zelf hebt bereikt.

Yalçın Akdoğan (de hoofdadviseur van Erdogan) schreef dat voor het eerst sinds eeuwen Turkse belangen parallel lopen met de internationale conjunctuur. Soner Yalçin (schrijver/ onderzoeker, oprichter van ODA TV en Ergenekon verdachte) beschrijft in deze column dat de VS een enorme energiebehoefte tegenover een lage energieproductie heeft. Het Midden-Oosten bevat 61% van de wereldwijde olievoorraad en 67% van de gasvoorraad. Met dreigementen en oorlogen verzekert zij dat olie en gas naar het Westen blijft stromen. Dit kost echter veel geld. De Amerikaanse defensieuitgaven zijn bijna net zo hoog als de rest van de wereld bij elkaar. De VS trekt zo'n grote last niet, en daar komt Turkije in het spel.

In ruil voor een constante energie toestroom mogen Turken hun Neo-Ottomaanse dromen waar maken. Het voordeel van een Turkse aannemer:
- Turken zijn net als Arabieren en Koerden moslims, waardoor er minder weerstand zal zijn tegen inmenging als wanneer een Christen/ atheist uit de andere kant van de wereld ingrijpt.
- Turkije bevindt zich in de regio, waardoor de logistieke kosten afnemen.
- Turken zijn wat vechtlustiger dan de verwijfde Amerikanen. In Turkije maalt niemand om een paar honderd slachtoffers meer of minder.

Dus in ruil voor het bloed van Turkse soldaten verkrijgen wij roem, welvaart en invloed. George Soros (Joodse miljardair die veel geld besteed aan liberale organisaties wereldwijd zoals 'genç siviller': Het beste exportproduct van Turkije is haar leger.

Turkije lijkt een beetje op een housenigger. Moet zij blij zijn omdat zij het minder slecht heeft dan de overige slaven, of moet zij treuren om haar lot als bevoorrechte slaaf?

Tot zover de complottheorieën. (8>

Regering van tr is gewoon aan het hielenlikken.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 14:31:19 #214
356511 JaleesaJoia
jaleesajoia
pi_112307451
:9~
  vrijdag 1 juni 2012 @ 17:14:07 #215
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_112313847
quote:

Grieken zelf broeden veel minder en de jongeren vertrekken.
Kunnen Koerden het een beetje vinden met Albanezen? :P
  vrijdag 1 juni 2012 @ 20:23:54 #216
-1 #ANONIEM
pi_112321254
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 13:34 schreef Ayca het volgende:
Morgen naar parijs *O*
Eén keer geweest, vond er weinig aan. Kutvolk ook. Heb echt weinig met Fransen.

Have fun!
  vrijdag 1 juni 2012 @ 20:24:30 #217
-1 #ANONIEM
pi_112321286
Türkçe Olimpiyatları! O+.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 20:26:12 #218
46386 sylvesterrr
pi_112321359
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 20:24 schreef zarGon het volgende:
Türkçe Olimpiyatları! O+.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 20:29:59 #219
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_112321527
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 20:23 schreef zarGon het volgende:

[..]

Eén keer geweest, vond er weinig aan. Kutvolk ook. Heb echt weinig met Fransen.

Have fun!
Het viel mij, hoe weinig eckte Fransen je ziet in bepaalde delen van Parijs.

:P

Je kan beter naar Berlijn gaan, kan je nog behoorlijk terecht ook met Turks :7

Have fun Aaais :*
  vrijdag 1 juni 2012 @ 21:04:05 #220
256067 Blocko
pi_112323198
Waarom gaat dit topic zo langzaaahaaaam?
Bekijk het streamingaanbod van PrimevideoBoek je safari bij Beekse BergenZavvi - Fandom en Geekgear
  vrijdag 1 juni 2012 @ 21:04:58 #221
-1 #ANONIEM
pi_112323247

Ördek oyunu, :9.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 21:08:56 #222
356511 JaleesaJoia
jaleesajoia
pi_112323418
Pfff bla
  vrijdag 1 juni 2012 @ 21:13:22 #223
256067 Blocko
pi_112323606
Is dat in Kayseri?
  vrijdag 1 juni 2012 @ 23:14:10 #224
-1 #ANONIEM
pi_112329397
Kayseri, bolu, azerbaycan? ok
  vrijdag 1 juni 2012 @ 23:42:41 #225
148405 Turquaz52
Mk2V6
pi_112330849
Jaleeeeeeeeeeeeeee....
Quote van Tjabbo:
  vrijdag 1 juni 2012 @ 23:43:00 #226
148405 Turquaz52
Mk2V6
pi_112330864
fuck joeee _O- _O-
Quote van Tjabbo:
  vrijdag 1 juni 2012 @ 23:43:04 #227
256067 Blocko
pi_112330866
kut nationalisten sowieso

hier doen toch ook al die turks sprekende afrikanen aan mee?

slaat nergens op, als je daar een school neerzet wilt dat niet beteken dat je die mensen dan ook maar gelijk moet hersenspoelen.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 23:43:11 #228
148405 Turquaz52
Mk2V6
pi_112330871
wie is dat aan de lijn..?
Quote van Tjabbo:
  vrijdag 1 juni 2012 @ 23:44:03 #229
148405 Turquaz52
Mk2V6
pi_112330920
Deniizz _O- _O- 8)7

[ Bericht 27% gewijzigd door Turquaz52 op 01-06-2012 23:56:01 ]
Quote van Tjabbo:
  zaterdag 2 juni 2012 @ 00:52:38 #230
347821 Bilge
pi_112333726
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:14 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Grieken zelf broeden veel minder en de jongeren vertrekken.
Kunnen Koerden het een beetje vinden met Albanezen? :P
Albanezen hebben onder Ottomaans bestuur voor de Islam gekozen, omdat zij in het Ottomaanse leger wilden dienen waar alleen moslims werden toegelaten. Albanezen zijn van nature vechters, omdat 70% van Albanië uit onbegaanbare bergen bestaat, landbouw en veeteelt nauwelijks mogelijk is, en veel Albanezen hun brood met jagen, verzamelen en het aanvallen van handelaars en dorpen/ steden verdienden.

Als antwoord op je vraag denk ik dat beide volken het heeeeel gezellig zouden hebben. ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 23:43 schreef Blocko het volgende:

slaat nergens op, als je daar een school neerzet wilt dat niet beteken dat je die mensen dan ook maar gelijk moet hersenspoelen.
Turks is slechts een keuzevak, de meeste leerlingen kunnen aardig Turks zingen maar verder valt hun Turks tegen (tenzij de moedertaal al Turks is). Tijdens het zingen dragen de zangers de traditionele kleren van hun eigen land. De Turkificatie valt dus mee. Maar zelfs als de voertaal op die scholen Turks zou zijn, dan nog kiezen de ouders en kinderen zelf voor die scholen. Er wordt ze niks opgedrongen. In tegendeel: het zijn elitescholen waar wachtlijsten voor bestaan.

Andersom telt Turkije al eeuwenlang buitenlandse scholen. De hele wereld zit barstensvol met Franse en Engelse scholen. Deze scholen verschaffen ons in de toekomst economische, culturele en politieke banden. Turkije is hier juist te laat mee.

quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 23:44 schreef Turquaz52 het volgende:
Deniizz _O- _O- 8)7
Noemt hij je al baba?

[ Bericht 6% gewijzigd door Bilge op 02-06-2012 00:57:43 ]
Bunq - bank of the freeHoesjes? Casetify!Vodafone aanbiedingen
  Admin zaterdag 2 juni 2012 @ 02:46:26 #231
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_112335886
Zg ben je nog wakker!

zaterdag 2 juni 2012 @ 02:48:57 #232
-1 #ANONIEM
pi_112335910
Ja. Zeg het eens?
  Admin zaterdag 2 juni 2012 @ 02:52:41 #233
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_112335952

Hoe in gods heilige hemel spreek je dat uit?!

† In Memoriam † zaterdag 2 juni 2012 @ 02:57:06 #234
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_112336011
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 02:52 schreef yvonne het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe in gods heilige hemel spreek je dat uit?!
Kijikislatsjik?
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  zaterdag 2 juni 2012 @ 02:58:12 #235
-1 #ANONIEM
pi_112336023

Het is een plaatsnaam, dus woorden die normaal gesproken uit elkaar geschreven worden, vormen nu één woord.

De twee woorden: kıyı kışlacık. Kıyı = kust, kışla = kazerne (cık = tje; kazernetje).

Even inspreken.
  Admin zaterdag 2 juni 2012 @ 03:01:20 #236
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_112336064
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 02:58 schreef zarGon het volgende:

Het is een plaatsnaam, dus woorden die normaal gesproken uit elkaar geschreven worden, vormen nu één woord.

De twee woorden: kıyı kışlacık. Kıyı = kust, kışla = kazerne (cık = tje; kazernetje).

Even inspreken.
Oh! wat grappig, want er liggen daar Romeinse torens in het water die ooit een bewaakte haven vormden. Zie je nou dat het een leuke taal is!

zaterdag 2 juni 2012 @ 03:04:51 #237
-1 #ANONIEM
pi_112336112
Ik vind het raar klinken achteraf, maar here you go: http://vocaroo.com/i/s0gvLV7SiRFp.

Heb je er wat aan?

Edit: Hm, ik leg iets te veel klemtoon op de 'cık'. Of nou ja, zo lijk het.

Ah, ik heb het probleem al gevonden. Ik zeg "kısla" in plaats van "kışla". Moment.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2012 03:07:52 ]
  Admin zaterdag 2 juni 2012 @ 03:10:21 #238
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_112336163
Je doet het precies als m'n turkse les O+

Admin zaterdag 2 juni 2012 @ 03:19:50 #239
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_112336235
Ik breek er m'n tong over, eerst slapen
İyi geceler

† In Memoriam † zaterdag 2 juni 2012 @ 03:21:09 #240
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_112336241
[edit]

[ Bericht 98% gewijzigd door Ratelslangetje op 02-06-2012 03:55:33 ]
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
Boek goedkoper bij booking.comBespaar op je energiekosten - gaslicht.nlBonprix
  zaterdag 2 juni 2012 @ 03:23:25 #241
-1 #ANONIEM
pi_112336252
Hm, de microfoon van de headset vertoont kuren. Opgenomen met de telefoon: http://tinypic.com/player.php?v=1ffe6r&s=6.

Het is moeilijk om de bepaalde Turkse letters uit te leggen. De puntloze i (ı) bijvoorbeeld. Ik hoop dat je de ş in kışla beter hoort. :P.
  Admin zaterdag 2 juni 2012 @ 03:25:34 #242
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_112336264
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 03:23 schreef zarGon het volgende:
Hm, de microfoon van de headset vertoont kuren. Opgenomen met de telefoon: http://tinypic.com/player.php?v=1ffe6r&s=6.

Het is moeilijk om de bepaalde Turkse letters uit te leggen. De puntloze i (ı) bijvoorbeeld. Ik hoop dat je de ş in kışla beter hoort. :P.
die puntloze i krijg ik echt niet onder de knie :{

Maar ik ga luisteren, bedankt!

zaterdag 2 juni 2012 @ 03:25:45 #243
-1 #ANONIEM
pi_112336268
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 03:10 schreef yvonne het volgende:
Je doet het precies als m'n turkse les O+
Ik vind het wel jammer dat de woorden niet in het Turks worden uitgesproken. Mooi dat de Engelse uitspraak erbij staat, maar nog mooier zou het zijn als die uitspraken ondersteund werden in het Turks.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 03:26:30 #244
-1 #ANONIEM
pi_112336273
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 03:25 schreef yvonne het volgende:

[..]

die puntloze i krijg ik echt niet onder de knie :{

Maar ik ga luisteren, bedankt!
Probeer het eens uit te spreken als een stomme e.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 03:30:10 #245
-1 #ANONIEM
pi_112336287
Zo is de uitspraak van vader 'faadır' in het Turks. (Al is het net iets langer dan één a en net korter dan twee a's. Anderhalve a eigenlijk dus. :P.)
  zaterdag 2 juni 2012 @ 03:31:09 #246
-1 #ANONIEM
pi_112336294
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 03:19 schreef yvonne het volgende:
Ik breek er m'n tong over, eerst slapen
İyi geceler
Slaap lekker! O+.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 03:37:51 #247
-1 #ANONIEM
pi_112336330
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 23:43 schreef Blocko het volgende:

In dezen ben ik het eens met Bilge.

Wat heeft het aanleren van een taal te maken met hersenspoelen? Zijn wij ook gehersenspoeld omdat wij hier de mogelijkheid hebben om naast Engels ook Frans, Duits, Grieks, Latijn enzovoorts te leren?

Ik vind het juist prachtig om te zien en ben er zelfs trots op; Afrikanen die Turks spreken en dat zelfs willen tonen op een olympiade. En het is niet dat ze een willekeurig stukje tekst uit een krant lezen, maar o.a. Turkse liederen zingen en Turkse gedichten opvoeren. Zo leren zij (en ik) meer over de Turkse cultuur. Waarom zou je daar tegen zijn?

En ik heb liever dat 'wij' het doen dan een een ander land. Het is met het oog op de toekomst alleen maar in ons voordeel (en in de voordeel van de Afrikanen en anderen die meedoen aan de olympiade).

Niets mis overigens met nationalisme op zich, net zoals er niets mis is met arrogantie. Het ligt aan de soort en mate van uiting.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2012 03:40:53 ]
  zaterdag 2 juni 2012 @ 03:53:09 #248
-1 #ANONIEM
pi_112336400
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 21:13 schreef Blocko het volgende:
Is dat in Kayseri?
Ja. Er worden evenementen in verschillende provincies gehouden.
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 23:14 schreef Ayca het volgende:
Kayseri, bolu, azerbaycan? ok
Het evenement vond plaats in Kayseri, de gezongen türkü is afkomstig uit Bolu en de vrouwen die het zongen komen uit Azerbaycan.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 04:10:08 #249
-1 #ANONIEM
pi_112336470
  zaterdag 2 juni 2012 @ 10:39:23 #250
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112338679
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 03:23 schreef zarGon het volgende:

Ik kwam.
Vattenfall cadeauBoek goedkoper bij booking.comMailbird - E-mail made beautiful
  zaterdag 2 juni 2012 @ 12:40:13 #251
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_112341415
Besiktas is ingeschreven voor Europe League
  zaterdag 2 juni 2012 @ 20:21:42 #252
347821 Bilge
pi_112356530
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 10:39 schreef Levolution het volgende:

[..]

Ik kwam.
* Bilge fantaseert hoe een meeting tussen jullie twee zou verlopen.
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 12:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Wanneer eindigt die soap. :')
  zaterdag 2 juni 2012 @ 20:42:51 #253
347821 Bilge
pi_112357762
Een Turks-Amerikaanse lerares wordt verdacht van een seksuele relatie met een 16-jarige student. Getrouwd plus kinderen. :N Haar man is advocaat. :X

Haar naam is Erin Sayar. Ik wist niet dat Erin een Turkse naam was? Qua uiterlijk zou ze Turks kunnen zijn. Sinds wanneer hebben Turkse vrouwen een Aziatenfetish?

Engelse en Turkse bron.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 20:44:29 #254
374094 PhoenixKurdish
Yarabi
pi_112357865
tovbe tovbeeee
  zaterdag 2 juni 2012 @ 20:44:43 #255
374094 PhoenixKurdish
Yarabi
pi_112357885
stenigen
  zaterdag 2 juni 2012 @ 20:45:20 #256
374094 PhoenixKurdish
Yarabi
pi_112357917
quote:
oh jah joh ik heb 5 cent gevonden vandaag
  zaterdag 2 juni 2012 @ 21:00:01 #257
220041 Julis
pi_112358674
Tot nu toe speelt Turkije matig tegen Portugal. Maar het komt hopelijk wel goed, want Turkije speelt niet paniekerig.

quote:

[..]

Ik kwam.
Ja hè :9~.

quote:
15s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 20:42 schreef Bilge het volgende:
Een Turks-Amerikaanse lerares wordt verdacht van een seksuele relatie met een 16-jarige student. Getrouwd plus kinderen. :N Haar man is advocaat. :X

[ afbeelding ]
Haar naam is Erin Sayar. Ik wist niet dat Erin een Turkse naam was? Qua uiterlijk zou ze Turks kunnen zijn. Sinds wanneer hebben Turkse vrouwen een Aziatenfetish?

Engelse en Turkse bron.
Doet me denken aan Notes on a Scandal. Zowel het boek als de film zijn leuk.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 21:22:41 #258
347821 Bilge
pi_112360001
De naam Erin is volgens Babybytes een Ierse naam die Ierland en vrede betekent. Alleen haar achternaam/ tweede naam Sayar is typisch Turks, maar hun dochter heet weer Chloe Elizabeth. Erin was docent Engels. Een Turk die zo goed Engels spreekt dat ze het in de VS kan doceren kan niet kloppen. Ze zal wel Armeens zijn ofzo.
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 21:00 schreef Julis het volgende:
Tot nu toe speelt Turkije matig tegen Portugal. Maar het komt hopelijk wel goed, want Turkije speelt niet paniekerig.

[..]

Ja hè :9~.

[..]

Doet me denken aan Notes on a Scandal. Zowel het boek als de film zijn leuk.
Goaaaaallllll *O*
  zaterdag 2 juni 2012 @ 21:24:28 #259
220041 Julis
pi_112360110
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 21:22 schreef Bilge het volgende:
De naam Erin is volgens Babybytes een Ierse naam die Ierland en vrede betekent. Alleen haar achternaam/ tweede naam Sayar is typisch Turks, maar hun dochter heet weer Chloe Elizabeth. Erin was docent Engels. Een Turk die zo goed Engels spreekt dat ze het in de VS kan doceren kan niet kloppen. Ze zal wel Armeens zijn ofzo.

[..]

Goaaaaallllll *O*
YEAH!!! *O*.

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 21:22 schreef Julis het volgende:
GOOOOOOOOOL. Umut Bulut heeft gescoord. 0-1 voor Turkije. En Sercan _O_, WOAH. Hij heeft talent. En dat laat hij goed zien tijdens deze wedstrijd.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 21:36:54 #260
144984 xminator
pi_112361006
quote:

[ afbeelding ]

Engelse en Turkse bron.
_O-

Kut trt hd, wedstrijd laten ze niet zien.
Zoek je mobiel op gsmwebDe beste bordspellen vind je bij 999 GamesBoek je safari bij Beekse Bergen
  zaterdag 2 juni 2012 @ 21:41:40 #261
347821 Bilge
pi_112361386
http://www.trgoals.tv/
Bunlan idare et. :P
  zaterdag 2 juni 2012 @ 21:44:06 #262
144984 xminator
pi_112361515
Kan ook gewoon trt 1 kijken hoor, maar HD voetbal kijken is gewoon 100x fijner als je het gewend bent.

Het is een oefenwedstrijd, dus ik begrijp niet waarom ze een sifre/slot erop gooien na 15 minuten.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 21:44:19 #263
220041 Julis
pi_112361530
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 21:41 schreef Bilge het volgende:
Bunlan idare et. :P
Evet abi, ya. Bende bununlan idare ediyorum.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 21:46:06 #264
220041 Julis
pi_112361627
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 21:44 schreef xminator het volgende:
Kan ook gewoon trt 1 kijken hoor, maar HD voetbal is gewoon 100x fijner als je het gewend bent.
Serieus _O-. Waarom kies ik altijd voor de eziyetli manier.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 22:45:35 #265
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112364709
quote:

[ afbeelding ]

Engelse en Turkse bron.
Wat een lelijke Aziaat, kon ze niet zo'n Amerikaanse high school football linebacker regelen?
  zaterdag 2 juni 2012 @ 22:51:30 #266
220041 Julis
pi_112364986
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 22:45 schreef Levolution het volgende:

[..]

Wat een lelijke Aziaat, kon ze niet zo'n Amerikaanse high school football linebacker regelen?
_O-.

Zo nep. Ik krijg er rillingen van.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 22:52:08 #267
347821 Bilge
pi_112365015
In de derde had ik een tekenlerares, die was mooi jongen! :P Wanneer zij naar me toe kwam om iets uit te leggen kon ik me niet concentreren op haar verhaal, ik knikte maar wat, terwijl ik verdronk in haar blauwe ogen. Helaas was de liefde niet wederzijds. Althans, ze heeft nooit iets laten blijken. ;(
  zaterdag 2 juni 2012 @ 22:53:13 #268
347821 Bilge
pi_112365076
  zaterdag 2 juni 2012 @ 22:53:27 #269
220041 Julis
pi_112365090
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 22:52 schreef Bilge het volgende:
In de derde had ik een tekenlerares, die was mooi jongen! :P Wanneer zij naar me toe kwam om iets uit te leggen kon ik me niet concentreren op haar verhaal, ik knikte maar wat, terwijl ik verdronk in haar blauwe ogen. Helaas was de liefde niet wederzijds. Althans, ze heeft nooit iets laten blijken. ;(
_O-. Awhhh. ;(. Dit vind ik lief, maar ook zielig :@.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 22:58:36 #270
167816 TheMagnificent
pi_112365335
Turkije heeft nog veel werk te verrichten, met name in de verdediging, maar ik ben erg hoopvol met Abdullah Avci aan het roer. We hebben niet heel goed gespeeld ofzo, maar een dergelijke overwinning tegen een land als Portugal (in haar eigen huis) is natuurlijk altijd mooi meegenomen en motiverend.
Fiverr - alle diensten vanaf 5 piekDagje weg? Stedentripje? Dagtickets.nlVoordelig uit? Ticketveiling.nl
  zaterdag 2 juni 2012 @ 23:03:47 #271
220041 Julis
pi_112365575
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 22:58 schreef TheMagnificent het volgende:
Turkije heeft nog veel werk te verrichten, met name in de verdediging, maar ik ben erg hoopvol met Abdullah Avci aan het roer. We hebben niet heel goed gespeeld ofzo, maar een dergelijke overwinning tegen een land als Portugal (in haar eigen huis) is natuurlijk altijd mooi meegenomen en motiverend.
:Y.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 23:15:45 #272
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112366145
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 22:51 schreef Julis het volgende:

[..]

_O-.

[ afbeelding ]

Zo nep. Ik krijg er rillingen van.
Beter deze smoothe boy dan die chink.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 23:18:16 #273
220041 Julis
pi_112366261
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 23:15 schreef Levolution het volgende:

[..]

Beter deze smoothe boy dan die chink.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 23:23:20 #274
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112366485
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 23:18 schreef Julis het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:9~ :9~ :9~
  zaterdag 2 juni 2012 @ 23:31:34 #275
220041 Julis
pi_112366842
Alin okuyun AMK.

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 23:23 schreef Levolution het volgende:

[..]

:9~ :9~ :9~
:Y. :9~ :9~ :9~.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 23:32:44 #276
167816 TheMagnificent
pi_112366888
'Enter the Dragon' was wel meesterlijk. _O_ Had ik destijds op videoband.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 23:42:30 #277
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112367256
VHS. Terugspoelen. _O_
  zaterdag 2 juni 2012 @ 23:42:58 #278
347821 Bilge
pi_112367267
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 22:53 schreef Julis het volgende:

[..]

_O-. Awhhh. ;(. Dit vind ik lief, maar ook zielig :@.
Zij heeft heel wat harten gebroken, de halve school kwijlde op haar. _O- Om mij hoef je je geen zorgen te maken, ik weet niet eens meer hoe ze heet en word elke maand verliefd op een ander. 8)7
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 23:31 schreef Julis het volgende:
Al okuyun AMK.

[..]

:Y. :9~ :9~ :9~.
_O- Only in Turkey :')
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 23:32 schreef TheMagnificent het volgende:
ff donwnloaden. oO<
  zaterdag 2 juni 2012 @ 23:44:11 #279
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112367319
quote:
Alin okuyun AMK.

_O-
  zondag 3 juni 2012 @ 00:01:04 #280
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_112367887
quote:

[..]

[ afbeelding ]
De beste bordspellen vind je bij 999 GamesBoek goedkoper bij booking.comVattenfall cadeau
  zondag 3 juni 2012 @ 00:19:55 #281
293304 Arcadia
pi_112368427
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 22:45 schreef Levolution het volgende:

[..]

Waarschijnlijk was ze een sapioseksueel, de jongen had vast goede cijfers voor wiskunde.
  zondag 3 juni 2012 @ 03:52:38 #282
-1 #ANONIEM
pi_112372193
quote:

[..]

Ik kwam.
:9.
quote:
TFF gaat blijkbaar eerst wachten op de uitkomst van de ingediende bezwaren. Hm.
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 22:58 schreef TheMagnificent het volgende:
Abdullah Avcı, _O_.

quote:

[..]

[ afbeelding ]
:~! O+.

Serieus, lekker lekker.
quote:
Alin okuyun AMK.

:')! :D.
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 23:32 schreef TheMagnificent het volgende:
Uhuh! Martial arts-films, O+!
  zondag 3 juni 2012 @ 04:08:11 #283
-1 #ANONIEM
pi_112372286

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2012 04:08:23 ]
  One tough cookie zondag 3 juni 2012 @ 04:12:42 #284
169210 liesje1979
pi_112372309
Ik wilde alleen een zG kusje geven maar dat katje!! Dat is mijn balou toen die nog klein was. Ik heb hem met het flesje groot gemaakt. Hij is vanaf daar zijn levensverwachting van de dierenarts al tig jaar voorbij. Maar hetzelfde domme hoofd. _O-
Oh. :*
  zondag 3 juni 2012 @ 04:13:29 #285
-1 #ANONIEM
pi_112372313
Meisjes ende vrouwen, zouden jullie gebruik maken van zo'n wc?

Lijkt me handig om te doen met een rokje of jurk. Bij een broek voorzie ik frustratie en (te vee) moeite.
  † In Memoriam † zondag 3 juni 2012 @ 04:15:19 #286
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_112372320
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 04:13 schreef zarGon het volgende:

[ afbeelding ]

Lijkt me handig om te doen met een rokje of jurk. Bij een broek voorzie ik frustratie en (te vee) moeite.
Ja hoor, alles beter dan in evenwicht op je hurken moeten plassen.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  One tough cookie zondag 3 juni 2012 @ 04:15:39 #287
169210 liesje1979
pi_112372321
quote:

[ afbeelding ]

Zijn er bosjes in de buurt?
  zondag 3 juni 2012 @ 04:16:49 #288
-1 #ANONIEM
pi_112372323
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 04:12 schreef liesje1979 het volgende:
Ik wilde alleen een zG kusje geven maar dat katje!! Dat is mijn balou toen die nog klein was. Ik heb hem met het flesje groot gemaakt. Hij is vanaf daar zijn levensverwachting van de dierenarts al tig jaar voorbij. Maar hetzelfde domme hoofd. _O-
Oh. :*
Dat zwarte katje dus? :P. Hoe ziet er nu uit? En hoe oud is-ie?

En Balou is zo te zien (op het internet) eerder een hondennaam dan een katjesnaam.
  One tough cookie zondag 3 juni 2012 @ 04:17:00 #289
169210 liesje1979
pi_112372325
Ik zie er trouwens een gezicht met puntneus in, jullie? _O-
  zondag 3 juni 2012 @ 04:17:33 #290
280189 xaban06
pi_112372327
quote:

[ afbeelding ]

En je string/slip dan?
Zalando Lounge - Grote Merken, Veel KortingDagje weg? Stedentripje? Dagtickets.nlVodafone aanbiedingen
  † In Memoriam † zondag 3 juni 2012 @ 04:18:04 #291
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_112372329
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 04:17 schreef liesje1979 het volgende:
Whehe ja, en die voetjes erbij.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  zondag 3 juni 2012 @ 04:18:19 #292
-1 #ANONIEM
pi_112372330
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 04:15 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Ja hoor, alles beter dan in evenwicht op je hurken moeten plassen.
Maar een broek op de enkels is niet zo handig toch?
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 04:15 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Zijn er bosjes in de buurt?
Liever de natuur? :D. Ja, een boom plast zoveel beter, :9. En je kunt het achteraf knuffelen! O+.
  One tough cookie zondag 3 juni 2012 @ 04:18:43 #293
169210 liesje1979
pi_112372332
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 04:16 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dat zwarte katje dus? :P. Hoe ziet er nu uit? En hoe oud is-ie?

En Balou is zo te zien (op het internet) eerder een hondennaam dan een katjesnaam.
Er staan wel ergens foto's in mijn buckt, zal ze van de week ofzo wel posteen voor je.
  zondag 3 juni 2012 @ 04:20:47 #294
-1 #ANONIEM
pi_112372337
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 04:17 schreef xaban06 het volgende:

[..]

En je string/slip dan?
Dat heb je zo uitgetrokken, toch? Mits rok of jurkje, natuurlijk. En anders doe je het even opzij.
  zondag 3 juni 2012 @ 04:21:04 #295
-1 #ANONIEM
pi_112372338
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 04:18 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Er staan wel ergens foto's in mijn buckt, zal ze van de week ofzo wel posteen voor je.
Okidoki! :9.
  One tough cookie zondag 3 juni 2012 @ 04:21:47 #296
169210 liesje1979
pi_112372341
De neus kam je ook als iets anders zien trouwens.
Met al deze gedachtes kan ik er niet meer op plassen hoor. :')
  zondag 3 juni 2012 @ 04:24:22 #297
-1 #ANONIEM
pi_112372352
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 04:17 schreef liesje1979 het volgende:
  † In Memoriam † zondag 3 juni 2012 @ 04:25:26 #298
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_112372354
Alles beter dan hurken over een gat in de vloer of op een niet uit te leggen manier van gedragen worden door paps of mams. :')
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  zondag 3 juni 2012 @ 04:27:15 #299
-1 #ANONIEM
pi_112372363

BAM! _O-. Mooie faceplant, wel. :D.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2012 04:27:32 ]
  One tough cookie zondag 3 juni 2012 @ 04:27:33 #300
169210 liesje1979
pi_112372365
:N ik had paint ok aal open maar niet nuchter en te laat.
Wat jij als neus gebruikt zijn wekbrouwen ogen en neus.
Zavvi - Fandom en GeekgearBoek goedkoper bij booking.comVoordelig uit? Ticketveiling.nl
  One tough cookie zondag 3 juni 2012 @ 04:28:01 #301
169210 liesje1979
pi_112372366
Wel tof!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')