SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank. We weten natuurlijk niet hoe waar het is, opvoeding is sowieso een lastig iets.quote:
Tering wat triest zeg.quote:Op zondag 27 mei 2012 11:29 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ja, maar niet uitgebreid. Misschien alleen lokaal. Was in Hengelo. Ik had gehoord dat die man naar een kahve o.i.d. was, beetje gedronken, daar hebben ze hem zitten opfokken van 'je dochter doet zus en zo', is hij naar huis gegaan en heeft-ie pistool gepakt ofzo voor die dochter. Vaag verhaal, maar toen heeft iemand de politie gewaarschuwd wegens huiselijk geweld en toen ze de man op straat aantroffen op weg naar zijn dochter ofzo, begon hij met zijn vuurwapen te zwaaien waarop een agent schoot. Bronnen te onbetrouwbaar voor details, maar bijna 100% zeker dat het om zijn dochter ging.
Kinderen zijn niet in staat om met vrijheid om te gaan. Je moet ze juist actief prikkelen, zodat ze hun potentieel maximaal benutten. Als je dat niet doet zal het kind kortetermijn geluk in de vorm van tv, games, spelletjes en snoep nastreven. Als verantwoordelijke ouder hoor je juist dicht op hun huid te zitten, en tijdig bij te sturen wanneer het dreigt af te glijden.quote:Op zondag 27 mei 2012 11:37 schreef Levolution het volgende:
[..]
Interessante vraag, ik vind ook dat Turken behoorlijk falen in opvoeden. Turken geven wel veel om hun kind, maar daardoor zijn ze vaak te streng. Turkse ouders denken dat ze hun kind niet verwaarlozen door er goed op te letten, maar ze verwaarlozen hun kind daardoor juist wel met andere dingen. Ik vind dat een kind zich goed moet gedragen uit respect voor zijn ouders, niet uit angst. Dat je je ouders niet teleur wil stellen door te gaan stelen bijvoorbeeld. Alleen dan is de motivatie om goed te leven 'echt'. Als de motivatie angst is, zal het kind op den duur toch over die angst heen groeien wanneer hij/zij ouder is en dus alles beginnen te doen (om het in te halen ofzo) wat de ouders juist niet willen.
Ik ben het met je eens dat een kind intellectueel geprikkeld dient te worden. Als je naar Nederlandse kinderen kijkt, bespelen ze altijd wel een instrument o.i.d. Bizim Türk millet zegt: "aman napacan gitari".quote:Op zondag 27 mei 2012 12:42 schreef Bilge het volgende:
[..]
Tering wat triest zeg.
[..]
Kinderen zijn niet in staat om met vrijheid om te gaan. Je moet ze juist actief prikkelen, zodat ze hun potentieel maximaal benutten. Als je dat niet doet zal het kind kortetermijn geluk in de vorm van tv, games, spelletjes en snoep nastreven. Als verantwoordelijke ouder hoor je juist dicht op hun huid te zitten, en tijdig bij te sturen wanneer het dreigt af te glijden.
Je kunt je kind wel vrijheid toestaan in de hobbies, sporten en interesses, zolang die zijn ontwikkeling bevorderen. Zo niet, moet je corrigerend optreden. Daar zit het probleem van Turkse ouders: zij zijn onderontwikkeld, lezen nooit wat, hangen het liefst in het cafe of voor de tv, en dumpen hun kind op straat om van zijn gezeur af te zijn. Op straat ontplooid het kind zijn fysieke en sociale potentie (die voor de industriële revolutie nuttig waren), maar zijn intellectuele vermogen wordt onbenut (die sinds de industriële revolutie cruciaal is). Hij eindigt net als zijn vader als schoonmaker, trekt het lage loon en de lage status niet en klust bij als inbreker.
Wat kan de Turkse gemeenschap doen? De hoger opgeleiden kunnen vrijwillig huiswerkbegeleiding verlenen. Weer anderen kunnen saz, kemençe, ebru sanati of origami cursussen bieden. Als het kind maar intellectueel uitgedaagd wordt, is alles goed.
En vergeet niet dat ze daardoor minder goed groeiden.quote:Op zondag 27 mei 2012 12:55 schreef WammesWaggel het volgende:
Wat mij altijd opviel qua opvoeding was dat mijn Nederlandse vriendjes van een jaar of acht om acht uur naar bed gingen, dan nog een half uur mochten lezen en dan moesten slapen.
Mijn Turkse vriendjes bleven veel langer, gezellig TV kijken en waren de volgende dag moe of hyper en konden zich moeilijker concentreren.
True, al waren mijn ouders daar nog redelijk streng in (tot een bepaalde leeftijd) merkte ik het wel erg bij andere Turken...quote:Op zondag 27 mei 2012 12:55 schreef WammesWaggel het volgende:
Wat mij altijd opviel qua opvoeding was dat mijn Nederlandse vriendjes van een jaar of acht om acht uur naar bed gingen, dan nog een half uur mochten lezen en dan moesten slapen.
Mijn Turkse vriendjes bleven veel langer, gezellig TV kijken en waren de volgende dag moe of hyper en konden zich moeilijker concentreren.
quote:Op zondag 27 mei 2012 12:42 schreef Bilge het volgende:
Kinderen zijn niet in staat om met vrijheid om te gaan. Je moet ze juist actief prikkelen, zodat ze hun potentieel maximaal benutten. Als je dat niet doet zal het kind kortetermijn geluk in de vorm van tv, games, spelletjes en snoep nastreven. Als verantwoordelijke ouder hoor je juist dicht op hun huid te zitten, en tijdig bij te sturen wanneer het dreigt af te glijden.
Je kunt je kind wel vrijheid toestaan in de keuze voor hobbies, sporten en interesses, zolang die zijn ontwikkeling bevorderen. Zo niet, moet je corrigerend optreden. Daar zit het probleem van Turkse ouders: zij zijn onderontwikkeld, lezen nooit wat, hangen het liefst in het cafe of voor de tv, en dumpen hun kind op straat om van zijn gezeur af te zijn. Op straat ontplooid het kind zijn fysieke en sociale potentie (die voor de industriële revolutie nuttig waren), maar zijn intellectuele vermogen wordt onbenut (die sinds de industriële revolutie cruciaal is). Hij eindigt net als zijn vader als schoonmaker, trekt het lage loon en de lage status niet en klust bij als inbreker.
Ik geloof dat wij op hoofdpunten niet verschillen, maar alleen verschillende nadrukken leggen.quote:Op zondag 27 mei 2012 12:50 schreef Levolution het volgende:
[..]
(...)Je zegt dat kinderen niet om kunnen gaan met vrijheid: je moet ze er juist mee leren omgaan. Dus bijvoorbeeld zeggen dat ze een instrument gaan bespelen, maar dat ze wel zelf mogen kiezen. Als ze niet leren omgaan met vrijheid, gaat het dus mis wanneer ze plotseling, na een bepaalde leeftijd, wel opeens alle vrijheid hebben.
Geef het kind vrijheid, maar met voldoende toezicht. Laat een kind eens uitgaan, maar hang zelf niet in een kahve, zorg dat je als vader thuis bent om te kijken of je kind stomdronken thuiskomt of verantwoordelijk omgaat met zijn vrijheid. Laat je kind 'verkering' hebben, maar controleer of het een goede partner is. Turken daarentegen verbieden het volledig, waardoor het kind stiekem uitgaat op gure plekken of stiekem met verkeerde partners omgaat. Vrijheid met bijsturing.
Ik denk dat ook Nederlanders te lax zijn en wij Chinese moeders als voorbeeld moeten zien.quote:Op zondag 27 mei 2012 12:55 schreef WammesWaggel het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vorig jaar las ik het boek "Een strijdlied van de tijgermoeder" van Amy Chua, over haar ervaringen als Chinese moeder van twee kinderen in de Verenigde Staten (de vader (joods) bemoeide zich amper met de opvoeding). Haar 2 dochters mochten niet lager dan een 10 halen (behalve bij gym en toneel), mochten niet naar feestjes, mochten geen andere instrumenten bespelen dan piano en viool, moesten dagelijks na schooltijd uren oefenen met huiswerk en muziek enzo meer. Voorbeeldje: toen een dochter tweede van haar klas werd tijdens een wedstrijdje snel vermenigvuldigen heeft de moeder urenlang tot diep in de nacht met haar geoefend om weer 1e te worden. Een ander voorbeeldje: toen de vader van Amy in China zag hoe haar dochter tijdens een grote regionale wedstrijd tweede werd zei hij tegen zijn kind: "Wil je mij nooit meer zo vernederen".
Daarbij eist de Chinese tijgermoeder niet alleen het beste, maar zij volgt alles van haar kind, ondersteunt haar (door 's ochtends om 5 uur te beginnen met oefenen en na schooltijd weer uren te oefenen. Hoe anders is dat bij Turkse ouders?
quote:Op zondag 27 mei 2012 16:27 schreef Bilge het volgende:
[..]
Ik denk dat ook Nederlanders te lax zijn en wij Chinese moeders als voorbeeld moeten zien.Ouders met hun schuldgevoel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vorig jaar las ik het boek "Een strijdlied van de tijgermoeder" van Amy Chua, over haar ervaringen als Chinese moeder van twee kinderen in de Verenigde Staten (de vader (joods) bemoeide zich amper met de opvoeding). Haar 2 dochters mochten niet lager dan een 10 halen (behalve bij gym en toneel), mochten niet naar feestjes, mochten geen andere instrumenten bespelen dan piano en viool, moesten dagelijks na schooltijd uren oefenen met huiswerk en muziek enzo meer. Voorbeeldje: toen een dochter tweede van haar klas werd tijdens een wedstrijdje snel vermenigvuldigen heeft de moeder urenlang tot diep in de nacht met haar geoefend om weer 1e te worden. Een ander voorbeeldje: toen de vader van Amy in China zag hoe haar dochter tijdens een grote regionale wedstrijd tweede werd zei hij tegen zijn kind: "Wil je mij nooit meer zo vernederen".
Daarbij eist de Chinese tijgermoeder niet alleen het beste, maar zij volgt alles van haar kind, ondersteunt haar (door 's ochtends om 5 uur te beginnen met oefenen en na schooltijd weer uren te oefenen. Hoe anders is dat bij Turkse ouders?. En ouders die het zelf niet konden (worden) en dus maar de leven van hun kinderen verpesten.
.
Zoals Ekmel in Amsterdam? Is nog goedkoop en Turks, dus goed, ookquote:Op zondag 27 mei 2012 16:12 schreef Blocko het volgende:
Kinderen stop je gewoon in een internaat
problem solved.
Amy Chua had succesvolle ouders en is zelf professor Rechtsgeleerdheid aan Yale.quote:Op zondag 27 mei 2012 16:30 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ouders met hun schuldgevoel.. En ouders die het zelf niet konden (worden) en dus maar de leven van hun kinderen verpesten.
.
Vraag jij eens aan een Turkse gedetineerde of zijn vrije opvoeding vruchten heeft afgeworpen?quote:Op zondag 27 mei 2012 16:38 schreef zarGon het volgende:
Vraag eens aan haar en aan haar kinderen of ze gelukkig zijn.
Stille wateren hebben diepe gronden. Een Westerling is een oppervlakkige manusjes-van-alles, die het Chinese intellect verveelt.quote:Op zondag 27 mei 2012 16:41 schreef WammesWaggel het volgende:
Het vervelende aan Chinezen, ik werk weleens met ze, is dat hun hele leven om status draait.
Niet om onwikkelingen die niet samenhangen met de lust naar status.
Iets onbaatzuchtigs zal een Chinees niet zo snel doen, ook zijn ze vaak behoorlijk sociaal afgestompte figuren die extreem door hun familie in de watten zijn gelegd.
Dan is de Nederlandse manier van doen een mooi compromis, structuur maar ook ruimte tot ontplooiien van de eigen ik middels, spel/sport en andere bezigheden.
Ik heb het over geluk eh. En het lijkt erop dat je de ene extreme met de andere extreme vergelijkt, of probeert te vergelijken.quote:Op zondag 27 mei 2012 16:46 schreef Bilge het volgende:
[..]
Vraag jij eens aan een Turkse gedetineerde of zijn vrije opvoeding vruchten heeft afgeworpen?
quote:Zelfmoord gebeurt in China de laatste jaren meer dan ooit. Het is de belangrijkste doodsoorzaak geworden onder jongeren tussen 15 en 34 jaar, aldus de gezondheidsdienst van Peking.
En de slachtoffers zijn niet alleen goed opgeleiden die de prestatiedruk van een ongekend snel moderniserende Chinese samenleving niet aankunnen. Ook onder laaggeschoolde vrouwen op het platteland is het een plaag.
Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)door-zelfmoord.dhtml
Als we lachen zijn we allemaal chinees kardesquote:Op zondag 27 mei 2012 16:58 schreef xminator het volgende:
Chinezen zijn een vies volk, ne pislik varsa onlarda.
Chinezen zorgen voor geen problemen in Nederland maar ze voegen ook niks toe aan de samenleving.
Akkoord, daar heb je wel een punt. Volgens deze lijst plegen 22 van de 100.000 Chinezen zelfmoord tegenover 17 in België, 9 in Nederland en 4 in Turkije.quote:Op zondag 27 mei 2012 16:53 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik heb het over geluk eh. En het lijkt erop dat je de ene extreme met de andere extreme vergelijkt, of probeert te vergelijken.
Sure, als ouder moet je je best doen om het beste van je kind te maken. Aandacht schenken, opvoeden. Maar kom nou, je kan daar ook in uitschieten en overdrijven. Vergeet niet dat een kind een kind is, haal niet al het lol uit het leven van een kind.
Niet te strak en streng, niet te soepel en los.
Anders krijg je dit:
[..]
quote:Op zondag 27 mei 2012 16:58 schreef xminator het volgende:
Chinezen zorgen voor geen problemen in Nederland maar ze voegen ook niks toe aan de samenleving.
Meh, daar geloof ik niet. Elke bevolkingsgroep heeft zo z'n rotte appels.quote:Op zondag 27 mei 2012 16:58 schreef xminator het volgende:
Turken zorgen voor problemen en voegen niets toe aan de samenleving.quote:Chinezen zorgen voor geen problemen in Nederland maar ze voegen ook niks toe aan de samenleving.
Kijk, dat is al heel wat anders dan dit:quote:Op zondag 27 mei 2012 17:04 schreef Bilge het volgende:
[..]
Akkoord, daar heb je wel een punt. Volgens deze lijst plegen 22 van de 100.000 Chinezen zelfmoord tegenover 17 in België, 9 in Nederland en 4 in Turkije.
Extreme werkdruk leidt niet alleen tot succes, maar ook tot zelfvertrouwen en erkenning door anderen. Als jij als 16-jarige in Carnegie hall piano mag spelen, voel jij je beretrots en kan je de hele wereld aan. Het kan ook andersom werken: Je ouders pushen je om tienen te halen, het lukt je niet, je verliest je zelfvertrouwen en iedereen kijkt op je neer. Daardoor plegen velen zelfmoord, denk ik. Oplossing: ouders moeten geen resultaatseisen stellen maar inspanningseisen.
quote:Op zondag 27 mei 2012 16:27 schreef Bilge het volgende:
Vorig jaar las ik het boek "Een strijdlied van de tijgermoeder" van Amy Chua, over haar ervaringen als Chinese moeder van twee kinderen in de Verenigde Staten (de vader (joods) bemoeide zich amper met de opvoeding). Haar 2 dochters mochten niet lager dan een 10 halen (behalve bij gym en toneel), mochten niet naar feestjes, mochten geen andere instrumenten bespelen dan piano en viool, moesten dagelijks na schooltijd uren oefenen met huiswerk en muziek enzo meer. Voorbeeldje: toen een dochter tweede van haar klas werd tijdens een wedstrijdje snel vermenigvuldigen heeft de moeder urenlang tot diep in de nacht met haar geoefend om weer 1e te worden. Een ander voorbeeldje: toen de vader van Amy in China zag hoe haar dochter tijdens een grote regionale wedstrijd tweede werd zei hij tegen zijn kind: "Wil je mij nooit meer zo vernederen".
+1quote:Op zondag 27 mei 2012 17:04 schreef Bilge het volgende:
Oplossing: ouders moeten geen resultaatseisen stellen maar inspanningseisen.
Goedemorgen,quote:Op zondag 27 mei 2012 17:19 schreef zarGon het volgende:
De ondertitel van yvonne is "Valide Sultan". Zij is inderdaad de valide Sultana van FOK!..
Kusjequote:Op zondag 27 mei 2012 17:30 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik let nooit op ondertitels en signatures, ik lees de posts inhoudelijk.
Ik ondersteun Chua's methode niet op alle punten, en ook zij bekritiseert haarzelf ook regelmatig. Haar oudste dochter had amper het gepush van haar moeder nodig, omdat ze uit haar zelf een voorbeeldige leerling en muzikant was. Haar jongste dochter was geen mak schaap en stribbelde hard tegen. Na een openbare woede-uitbarsting in een restaurant in Moskou dacht Chua dat ze haar dochter kwijt zou raken en besloot om de regie over haar leven terug te geven.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:07 schreef zarGon het volgende:
[..]
Kijk, dat is al heel wat anders dan dit:
[..]
Dat heeft ze dan weer wel goed gedaan; een stap terug kunnen zetten is belangrijk. Mwah, het is nog te vroeg om haar manier als 'beter' te zien. Dat zie je pas over een jaartje of 30/40.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:37 schreef Bilge het volgende:
[..]
Ik ondersteun Chua's methode niet op alle punten, en ook zij bekritiseert haarzelf ook regelmatig. Haar oudste dochter had amper het gepush van haar moeder nodig, omdat ze uit haar zelf een voorbeeldige leerling en muzikant was. Haar jongste dochter was geen mak schaap en stribbelde hard tegen. Na een openbare woede-uitbarsting in een restaurant in Moskou dacht Chua dat ze haar dochter kwijt zou raken en besloot om de regie over haar leven terug te geven.
Chua beweert niet dat ze de absolute waarheid in pacht heeft. Maar het is voor mij duidelijk dat zij veeeeeel beter bezig is dan een gemiddelde Turkse vader.
Okay, zelfmoord relativeren. Laat ik het eens op jouw manier, maar dan anders doen. In China komst zelfmoord 5,6 keer vaker voor dan in Turkije. Verder wil ik een verschil van zo'n 20% niet nauwelijks noemen. Ja, natuurlijk, zelfmoord komt overal voor, maar ik wil je er slechts op wijzen dat succes boeken en succesvol niet betekenen dat de personen ook gelukkig zijn.quote:De Chinese zelfmoordcijfers zijn niet alarmerend hoog. Slechts 22 van de 100.000 Chinezen pleegt zelfmoord. Andersom pleegt 99.978 dus geen zelfmoord. Daarnaast: Westerse landen zijn ook niet vrij van zelfmoord, België ontloopt China nauwelijks.
De nadelen baseer je dus op het aantal zelfmoorden? Alles wat je noemt klinkt allemaal leuk in de oren hoor, maar is het ook leven wat je dan hebt?quote:De nadelen zijn dus miniem. De voordelen: dikkere bankrekening, meer zelfvertrouwen, meer erkenning door anderen, optimale intellectuele ontplooiing.
Yani. Ik ben het vaak eens met je, zo ook dit keer.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:41 schreef Levolution het volgende:
Ik vind een avondje iets leuks doen met de mensen die je liefhebt, wel veel meer waard dan jezelf volproppen met kennis. Dat betekent niet dat je waardeloos hoeft te zijn. Je kan nog steeds succesvol zijn, maar misschien een graadje minder. Maar als je daarvoor een heleboel plezier terugkrijgt, is dat het waard.
Komt omdat hemseri uit beste gebied van TR.quote:Op zondag 27 mei 2012 18:38 schreef zarGon het volgende:
[..]
Yani. Ik ben het vaak eens met je, zo ook dit keer.
We zijn het eens met je kern: opvoeding van Turken moet anders, intellectuele prikkeling is belangrijk etc. Maar dat Chinese gedoe is echt te hardcore.quote:Op zondag 27 mei 2012 19:31 schreef Bilge het volgende:
Waarom kunnen jullie het niet gewoon eens zijn met mij? Nu moet ik alles weer uitwerken.
Ik mis de nuancering in de Chinese manier van opvoeden. Dat stuit mij tegen de borst.quote:Op zondag 27 mei 2012 19:31 schreef Bilge het volgende:
Waarom kunnen jullie het niet gewoon eens zijn met mij? Nu moet ik alles weer uitwerken.
Deze man snapt hetquote:Op zondag 27 mei 2012 20:09 schreef TheMagnificent het volgende:
Je kinderen opvoeden...Ik breng mijn kinderen gewoon onder bij een roedel wolven, waarna ze zich daar vanzelf wel ontpoppen tot woeste krijgers en krijgsters.
[ afbeelding ]
Eén kanttekening: je denkt in extremiteiten. Het tegenovergestelde van de 'Chinese opvoeding' is niet 'in een mijn werken'.quote:
Alleen al de vierde punt klopt niet. Zie je dat voor je? Iemand die zijn hele leven al strak in het gareel gehouden is, zijn hele leven moest toewerken naar een beroep met status (dokter/arts/chirurg, piloot, advocaat etc etc.) kan niet zomaar kiezen om iets anders te doen met een lagere status. Hij zal tegengewerkt worden door zijn omgeving, puur omdat hij niet begrepen zal worden. Het komt dan ook niet/weinig voor, ook door praktische en financiële redenen. En dan heb ik nog niets gezegd over de verantwoordelijkheden; die kun je niet zomaar even achter je laten.quote:Op zondag 27 mei 2012 20:09 schreef Bilge het volgende:
Ten vierde: een opvoeder weet niet hoe zijn kind later zijn leven zal inrichten. Misschien wil het een levensgenieter worden, misschien een professor in de ruimtevaarttechnologie. Als je hem vrij opvoedt kan hij later nooit een professor worden, terwijl een strak gehouden kind later wel levensgenieter kan worden. Door middel van een strakke opvoeding hou je dus alle opties over en beperk je zijn opties niet.
Waag het niet hier tegenin te gaan.
quote:Op zondag 27 mei 2012 20:09 schreef TheMagnificent het volgende:
Je kinderen opvoeden...Ik breng mijn kinderen gewoon onder bij een roedel wolven, waarna ze zich daar vanzelf wel ontpoppen tot woeste krijgers en krijgsters.
[ afbeelding ]
Ook dat geeft geen uitsluitsel; er is niet één juiste manier van opvoeden en opvoeding.quote:Op zondag 27 mei 2012 20:22 schreef Bilge het volgende:
De beste manier om deze discussie te beslechten is door over 30 jaar op dit forum in te loggen en onze kinderen aan het woord te laten.
Meerdere wegen leiden naar Rome...quote:Op zondag 27 mei 2012 20:27 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ook dat geeft geen uitsluitsel; er is niet één juiste manier van opvoeden en opvoeding.
De kans daarop neemt toe, terwijl het de taak van ouders is om die kans te minimaliseren.quote:Op zondag 27 mei 2012 20:17 schreef Levolution het volgende:
[..]
Eén kanttekening: je denkt in extremiteiten. Het tegenovergestelde van de 'Chinese opvoeding' is niet 'in een mijn werken'.
Wat je hier in 1 jaar leert, zou je in een boek in 1 dag leren. Efficiency-verschilletje.quote:Van spelen en andere vormen van pret kun je ook je intellect prikkelen. Net zoals wij nu voor onze lol op FOK! zitten, maar hier wel het één en andere leren. Dat geldt ook voor buitenspelen: je leert contacten maken (met veel intellect maar een teruggetrokken karakter schop je het ook niet ver).
De vier punten zijn ieder afzonderlijk krachtig genoeg om de stelling te dekken. Als je er dus 1 onderuit haalt, blijven er nog 3 staan.quote:Op zondag 27 mei 2012 20:19 schreef zarGon het volgende:
[..]
Alleen al de vierde punt klopt niet. Zie je dat voor je? Iemand die zijn hele leven al strak in het gareel gehouden is, zijn hele leven moest toewerken naar een beroep met status (dokter/arts/chirurg, piloot, advocaat etc etc.) kan niet zomaar kiezen om iets anders te doen met een lagere status. Hij zal tegengewerkt worden door zijn omgeving, puur omdat hij niet begrepen zal worden. Het komt dan ook niet/weinig voor, ook door praktische en financiële redenen. En dan heb ik nog niets gezegd over de verantwoordelijkheden; die kun je niet zomaar even achter je laten.
Alhoewel je alle opties denkt open te houden (en alle opties op zich ook open staan), zal hij/zij dat toch niet (zo snel) kiezen. Aan de andere kant is het wel zo dat als je eenmaal geld hebt, je wel makkelijker kan genieten. Maar dan ben je inmiddels 'oud' en is het 'te laat'. (Ja, het is eigenlijk nooit te laat, hence te aanhalingstekens.)
Hoe BIR kan je zijnquote:Op zondag 27 mei 2012 21:05 schreef Levolution het volgende:
Ik geef het op, ik wil gewoon een vader zijn die boomhutten met zijn kinderen gaat bouwen, dan eindigen ze maar in een mijn.
Kom lepeltje-lepeltje in mijn boomhut dan.quote:Op zondag 27 mei 2012 21:19 schreef Weissman het volgende:
[..]
Hoe BIR kan je zijn![]()
Deze man![]()
![]()
![]()
(full homo)
quote:Op zondag 27 mei 2012 21:25 schreef Levolution het volgende:
![]()
Dat is geen boomhut meer, dat is een hutboom.
Wowquote:Op zondag 27 mei 2012 21:24 schreef zarGon het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.flickr.com/pho(...)s/72157621319897321/.!
Je onderschat zarGon, dat is duidelijkquote:Op zondag 27 mei 2012 22:30 schreef Ayca het volgende:
[..]
Haha hoe kan je je nou herinneren dat je dat ooit heb gepost
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
Vind je het gekquote:
http://monitor.livep2000.nl/ in de gaten houdenquote:Op maandag 28 mei 2012 17:07 schreef zarGon het volgende:
Wat is er aan de hand in het noorden van Delft? Acht (8!) politiewagens voorbij zien rijden.
Als je in de problemen zit bestaat Hij opeens welquote:Op dinsdag 29 mei 2012 01:47 schreef Ayca het volgende:
Gvd telefoon wil niet meer opladen. Of al mijn kabeltjes zijn stuk of telefoon is stuk![]()
lag aan kabel
Nee hoor.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 12:03 schreef Bilge het volgende:
[..]
Als je in de problemen zit bestaat Hij opeens wel
Krachtterm.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:00 schreef Bilge het volgende:
Vliegende Spaghetti Monster (ik vergat de v) of X (onbekende).
'Verdomme' is een wens die wanhopigen gebruiken in de hoop dat een bovennatuurlijke kracht hun probleem uit de weg zal ruimen. Een atheist verwerpt een bovennatuurlijke kracht en zal nooit verdoemenis vragen. Hij erkent zijn verlies of bedenkt een empirische oplossing. Het Vliegende Spaghetti Monster kan een atheist wel aanroepen, omdat atheisten niet echt geloven in een VSM, maar daarmee gelovigen (of hun gedachtegang) belachelijk willen maken. Een agnost kan nog wel een beroep doen op hogere machten, zonder zijn exacte identiteit te kennen. XVD (waarbij x ook 0 kan zijn) wordt het dan. Maar een atheist die GVD/ insallah gebruikt is wat vreemd, omdat de onderliggende logica botst met de atheistische hoofdstelling.
Erdogan mag wel opnieuw de boeken in duiken:quote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:49 schreef zarGon het volgende:
Abortus gaat verboden worden in Turkije, Erdoğan en consorten zijn bezig met een wet. Hij is van mening dat abortus moord is. Volgens mij is het toegestaan mits de echtgenoot toestemming geeft met een handtekening en mits de abortus plaatstvindt binnen de eerste 10 weken van de zwangerschap.
Hoe staan jullie hiertegenover?
Ik neem aan dat Erdogan een soenniet is?quote:Islamic tradition has traditionally permitted abortion until a point in time when Muslims believe the soul enters the fetus,[91] considered by various theologians to be at conception, 40 days after conception, 120 days after conception, or quickening.[94] Bron
quote:De vier grote rechtsscholen (Madhhab) van de soennitische Islam, gaan er alle van uit dat de ziel zich rond de 120e dag met het wordende leven verenigt. Daarna is abortus absoluut verboden. Bron
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |