En als haar familie maar graag genoeg wil. Volgens mij kan dit nog best een aardig obstakel vormen in Nederkaanse relaties.quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:46 schreef IMShuuul het volgende:
Tuurlijk, alles kan als jullie beide maar graag genoeg willen
Ben jij dan de magram?quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:52 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Pics, ik oordeel wel of 't mogelijk voor je is.
Is dat ook van toepassing op de ingeburgerde Marokanen? Of alleen voor die Marokanen die nog een schaap op hun balkon slachten?quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:56 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Oke ff serieus, 90% kans dat de familie ertegen is. Het is wel mogelijk, maar dan moet het meisje stiekem doen en als de familie erachter komt hebben jullie een probleem. (geldt niet voor alle maar wel voor de meeste).
Integratie noemen ze dat...quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:56 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Oke ff serieus, 90% kans dat de familie ertegen is. Het is wel mogelijk, maar dan moet het meisje stiekem doen en als de familie erachter komt hebben jullie een probleem. (geldt niet voor alle maar wel voor de meeste).
Ja.quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:58 schreef kijkmij het volgende:
[..]
Is dat ook van toepassing op de ingeburgerde Marokanen? Of alleen voor die Marokanen die nog een schaap op hun balkon slachten?
Sinds wanneer maakt "een relatie hebben met een Nederlander" deel uit van integratie?quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:00 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Integratie noemen ze dat...
Lekker oprotten met dat volk.
Zo jammer dat culturele denkbeelden het geluk tussen twee mensen zo in de weg kan staan.quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:00 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Het feit dat je in Nederland woont misschien en niet in die zandbak waar je voorouders vandaan kwamen?quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:02 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Sinds wanneer maakt "een relatie hebben met een Nederlander" deel uit van integratie?
Leer op z'n minst de definities.quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:06 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Het feit dat je in Nederland woont misschien en niet in die zandbak waar je voorouders vandaan kwamen?
Nee hoor, het geloof zal zegevieren.quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:06 schreef UltraBrain het volgende:
Onmogelijk.
Duurt nog wel twee generaties tot dat primitieve geloof uit het collectief bewustzijn van de Marokkanen is.
Wat is mis met het verbieden dat je dochter gaat hoereren in een of andere club.quote:Zag pas geleden nog een uitzending van puberruil met een Marokkaans meisje. Ze mocht niet stappen en geen jongens mee naar huis nemen en al helemaal geen Nederlanders.
Ohja, want in een club kun je je niet netjes gedragenquote:Op donderdag 24 mei 2012 21:10 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Wat is mis met het verbieden dat je dochter gaat hoereren in een of andere club.
Marokkaanse meisjes niet begrijp ik.quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:12 schreef erikkll het volgende:
[..]
Ohja, want in een club kun je je niet netjes gedragen
In bepaalde clubs zijn er inderdaad dames die zich niet kunnen gedragen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:12 schreef erikkll het volgende:
[..]
Dit dus.quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:10 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Nee hoor, het geloof zal zegevieren.
Wat is mis met het verbieden dat je dochter gaat hoereren in een of andere club.
Dus omdat de ouders wat fatsoen willen bijbrengen en niet willen dat de dochter uitgaat etc etc wordt het gelijk gezien als iets "fouts" en weet ik veel wat en is dat "niet-geïntegreerd" zijn.quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:12 schreef erikkll het volgende:
[..]
Ik weet dat mocro's er wel vaker een handje van hebben hun eigen definities van begrippen en regels te verzinnen, maar:quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:08 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Leer op z'n minst de definities.Integratie is het goed functioneren in de samenleving én je eigen culturele normen & waarden behouden.
Verder, van de website van de Rijksoverheid:quote:Integratie is het proces waarbij verschillende componenten samensmelten tot een geheel.
Oftewel: integreren of oprotten.quote:Het Nederlandse integratiebeleid wil ervoor zorgen dat iedereen in Nederland (autochtoon en nieuwkomers) zich betrokken voelt bij elkaar en bij Nederland. De overheid wil dat mensen die in Nederland komen wonen meedoen met de Nederlandse samenleving, ongeacht waar ze vandaan komen of wat ze geloven.
Het integratiebeleid wordt strenger, dat staat in de integratienota Integratie, binding, burgerschap. Mensen die in Nederland komen wonen, moeten een zelfstandig bestaan opbouwen en betrokkenheid bij de samenleving laten zien. De samenleving verandert door migranten, maar het is de bedoeling van het nieuwe beleid dat de samenleving wel herkenbaar Nederlands blijft. Doel van het integratiebeleid is een samenleving waarin zowel autochtone Nederlanders als migranten zich thuis voelen. Migranten kunnen verplicht worden hier aan mee te werken omdat de Nederlandse burgers ook bepaalde verplichtingen hebben, vindt het kabinet.
Met fatsoen bijbrengen probeer je ervoor te zorgen om iemand , in dit geval de dochter, intrinsiek te laten handelen volgens bepaalde normen. Dit betekent, dat als het meisje fatsoen is bijgebracht en zij daarnaar leeft, zij ook niet zal sletten in de kroeg. Ofwel, waarom verbieden om naar de kroeg te gaan?quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:19 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Dus omdat de ouders wat fatsoen willen bijbrengen en niet willen dat de dochter uitgaat etc etc wordt het gelijk gezien als iets "fouts" en weet ik veel wat en is dat "niet-geïntegreerd" zijn.
I rest my case.
Zo voer je inderdaad geen discussie. Je haalt ten eerste tekst uit bepaalde websites maar licht niet toe wat volgens jou valt onder integratie en hoe jij er over denkt.quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:23 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Ik weet dat mocro's er wel vaker een handje van hebben hun eigen definities van begrippen en regels te verzinnen, maar:
[..]
Verder, van de website van de Rijksoverheid:
[..]
Oftewel: integreren of oprotten.
Dezequote:Op donderdag 24 mei 2012 21:00 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:23 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Ik weet dat mocro's er wel vaker een handje van hebben hun eigen definities van begrippen en regels te verzinnen, maar:
[..]
[..]
Je doet je best maar, slechte kopie van dametje Pechtold.quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:26 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Zo voer je inderdaad geen discussie. Je haalt ten eerste tekst uit bepaalde websites maar licht niet toe wat volgens jou valt onder integratie en hoe jij er over denkt.
En daarnaast spreek je normaliter mensen niet toe met oprotten. Vooral niet als het gaat om zulke serieuze onderwerpen. Je doet jezelf tekort met drie nietszeggende zinnen. Ofwel: we nemen je niet serieus.
Als iemand even fatsoenlijk op papier wil zetten wat hem zo bezighoudt over dit onderwerp en waar al die frustratie vandaan komt kunnen we er misschien als fatsoenlijke mensen over praten.quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:00 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Ga ergens anders op de man spelen. Je schreeuwt en blèrt zonder inhoud. Daarnaast heb ik helemaal niks te maken met Pechtold.quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:30 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Je doet je best maar, slechte kopie van dametje Pechtold.
Feit blijft: mijn toon is nog een stuk fatsoenlijker dan die van de gemiddelde mocro op straat.
Niet, want het is geen verplichting. Weet je wat wel deel uit maakt van integratie? De mogelijkheid om een relatie te hebben met een Nederlander, als jij dat wil, zonder dat je familie druk of dwang op je uitoefent of je uitstoot.quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:02 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Sinds wanneer maakt "een relatie hebben met een Nederlander" deel uit van integratie?
Wat als een Nederlandse geen relatie mag aangaan met een Marokkaan van d'r familie? Sorry maar dat wel/niet mogen heeft niks te maken met geïntegreerd zijn of niet. Ik keur het ook af als mijn kinderen dat later willen maar dat maakt mij niet minder geïntegreerd.quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:54 schreef Polarcat het volgende:
[..]
Niet, want het is geen verplichting. Weet je wat wel deel uit maakt van integratie? De mogelijkheid om een relatie te hebben met een Nederlander, als jij dat wil, zonder dat je familie druk of dwang op je uitoefent of je uitstoot.
Verder denk ik dat TS beter even wat duidelijker kan uitleggen hoe zijn "moeilijke situatie" er precies uit ziet.
En als het de familie niet is, dan werkt de omgeving wel lekker mee. Sta zo af en toe met een vrouwelijke Marokkaanse collega bij de bushalte en met haar kan ik prima lachen. Nedeel is echter, dat ze elke keer wel weer een paar keer wordt uitgescholden door liefhebbende voorbijrijdende volksgenoten. Volgens haar, omdat ze met een Nederlander praat. Te triest voor woorden dit.quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:01 schreef Mercer het volgende:
Als Marokkaanse vrouwen relaties aangaan met Nederlanders, dat is vast haram, dan valt de Islam uit elkaar. Marokkaanse vrouwen zijn broedmachines. Zoveel mogelijk Islam volk in Europa neerzetten, om uiteindelijk de boel te overheersen, dat is het doel. Niet voor niets dat die lui altijd met 10 kinderen lopen te sjouwen. En niet voor niets dat die vrouwen uitgestoten worden als ze met een niet-moslim een relatie opbouwen.
Kortom goed geïntegreerd maar niet heus.
Als een Marokkaanse een relatie wilt met een niet-moslim is dat niet per se racistisch maar gewoon verboden in de islam.quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:08 schreef Polarcat het volgende:
Als een Nederlands meisje van haar ouders geen relatie mag aangaan met een Marokkaan, puur omdat hij een Marokkaan is, dan zijn die ouders racistisch. Net zo racistisch en fout als andersom. Dat is een kwestie van fundamentele vrijheid en rechten afnemen, niet een kwestie van familie waarden.
Dat vind ik ook triest jaquote:Op donderdag 24 mei 2012 22:08 schreef rozecroc het volgende:
[..]
En als het de familie niet is, dan werkt de omgeving wel lekker mee. Sta zo af en toe met een vrouwelijke Marokkaanse collega bij de bushalte en met haar kan ik prima lachen. Nedeel is echter, dat ze elke keer wel weer een paar keer wordt uitgescholden door liefhebbende voorbijrijdende volksgenoten. Volgens haar, omdat ze met een Nederlander praat. Te triest voor woorden dit.
Verboden of niet, het blijft natuurlijk wel discriminatie.quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:10 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Als een Marokkaanse een relatie wilt met een niet-moslim is dat niet per se racistisch maar gewoon verboden in de islam.
En wie verplicht haar om zich te houden aan de variant c.q. interpretatie van de islam zoals jij / haar familie die kiest te geloven? Wie verbiedt haar om de islam te verlaten, of een andere variant van de islam aan te hangen waarin Marokkaanse meisjes wel met Nederlandse jongens mogen gaan?quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:10 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Als een Marokkaanse een relatie wilt met een niet-moslim is dat [ik neem aan dat je bedoelt, "het verbieden daarvan"] niet per se racistisch maar [zo'n relatie is] gewoon verboden in de islam.
Dat is weer een ander verhaal. Long story short, familie-eer wordt aangetast als meisje relatie neemt (laat staan met niet-moslim) en familie doet er alles aan dat te voorkomen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:15 schreef Polarcat het volgende:
[..]
En wie verplicht haar om zich te houden aan de variant c.q. interpretatie van de islam zoals jij / haar familie die kiest te geloven? Wie verbiedt haar om de islam te verlaten, of een andere variant van de islam aan te hangen waarin Marokkaanse meisjes wel met Nederlandse jongens mogen gaan?
Jaquote:Op donderdag 24 mei 2012 22:24 schreef Polarcat het volgende:
Is de familie-eer belangrijker dan de keuzevrijheid en het persoonlijke geluk van het meisje?
Ik vind dat raar. Als je elkaar leuk vind wat heeft familie en vrienden enzo er dan mee te maken? Dus je zou als marokkaanse vrouw gedwongen zijn om met een man een relatie aan te gaan omdat door de familie ooit al is uitonderhandeld met een paar geiten ofzo? En de man van je dromen moet je dan laten lopen?quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:18 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Dat is weer een ander verhaal. Long story short, familie-eer wordt aangetast als meisje relatie neemt (laat staan met niet-moslim) en familie doet er alles aan dat te voorkomen.
Gelijk overdrijven.quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:27 schreef kijkmij het volgende:
[..]
Ik vind dat raar. Als je elkaar leuk vind wat heeft familie en vrienden enzo er dan mee te maken? Dus je zou als marokkaanse vrouw gedwongen zijn om met een man een relatie aan te gaan omdat door de familie ooit al is uitonderhandeld met een paar geiten ofzo? En de man van je dromen moet je dan laten lopen?
door overdrijven is het het meest duidelijkquote:Op donderdag 24 mei 2012 22:28 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Gelijk overdrijven.Het is niet zo dat ze wordt uitgehuwelijkt, maar als de jongeman in kwestie een moslim is en een goeie jongen mag je als ouders niet eens weigeren.
Je kan het wel inschatten? Als ie geen gekke dingen doet zoals drinken en gokken en ook werk heeft enzeu komt ie wel door de keuring.quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:29 schreef kijkmij het volgende:
[..]
door overdrijven is het het meest duidelijk
en wie bepaald of het een goede jongen is. jij? of je familie?
en dan gelijk vraag 2: hoezo je mag als ouders niet weigeren? je gaat toch niet met keuze van je ouders een relatie aan? jij moet er mee leven. niet je ouders.quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:28 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Gelijk overdrijven.Het is niet zo dat ze wordt uitgehuwelijkt, maar als de jongeman in kwestie een moslim is en een goeie jongen mag je als ouders niet eens weigeren.
door de keuring? dus de familie.quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:31 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Je kan het wel inschatten? Als ie geen gekke dingen doet zoals drinken en gokken en ook werk heeft enzeu komt ie wel door de keuring.
Het huwelijk in de cultuur verloopt anders, als de jongen met je wilt trouwen gaat ie eerst naar je ouders toe(je hand vragen) om toestemming te vragen en niet eerst op een knie huwelijksaanzoek doenquote:Op donderdag 24 mei 2012 22:31 schreef kijkmij het volgende:
[..]
en dan gelijk vraag 2: hoezo je mag als ouders niet weigeren? je gaat toch niet met keuze van je ouders een relatie aan? jij moet er mee leven. niet je ouders.
Hoezo. Zo hoort het in Nederland ook hoor.quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:32 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Het huwelijk in de cultuur verloopt anders, als de jongen met je wilt trouwen gaat ie eerst naar je ouders toe(je hand vragen) om toestemming te vragen en niet eerst op een knie huwelijksaanzoek doen
Maar als jij graag wilt en je familie weigert wat dan?quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:32 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Het huwelijk in de cultuur verloopt anders, als de jongen met je wilt trouwen gaat ie eerst naar je ouders toe(je hand vragen) om toestemming te vragen en niet eerst op een knie huwelijksaanzoek doen
Fo real? Is het niet "wil je met me trouwen?" Jaaaquote:Op donderdag 24 mei 2012 22:34 schreef erikkll het volgende:
[..]
Hoezo. Zo hoort het in Nederland ook hoor.
En neuken voor het trouwen is er zeker ook niet bij?quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:36 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Fo real? Is het niet "wil je met me trouwen?" Jaaavolgende dag->" pap mam we gaan trouwen!! "
Bij ons wordt alles geregeld met de familie enzo
quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:36 schreef kijkmij het volgende:
[..]
Maar als jij graag wilt en je familie weigert wat dan?
quote:By contrast, if the girl and boy are a good moral couple, pious and upright in their actions, and the parents refuse to get such a couple married without just cause, and instead seek a corrupt person for their child, then the matter would be entirely different. Generally, such is not the case. As we are aware, ‘good boys and good girls’ do not refuse the request of their parents to things that are based on good faith and religiosity. When there is disagreement over the proposal that seems good, then of course the parents of the dissenting party (son or daughter) should defer to the child.
Dat mag ook niet nee.quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:38 schreef kijkmij het volgende:
[..]
En neuken voor het trouwen is er zeker ook niet bij?
Het ligt er een beetje aan. Het is wel traditie om eerst haar vader om zijn dochter's hand te vragen. Maar uiteindelijk beslist uiteraard het meisje zelf wel of ze met 'm trouwt of niet. Daar moet paps maar mee leren leven.quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:36 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Fo real? Is het niet "wil je met me trouwen?" Jaaavolgende dag->" pap mam we gaan trouwen!! "
Bij ons wordt alles geregeld met de familie enzo
Ik verwacht dat het heel vaak gebeurt, dus dat valt reuze meequote:Op donderdag 24 mei 2012 22:40 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Maar het gebeurt vaker dan je verwacht (helaas), het valt immers niet te controleren.
Helaas?quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:40 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Dat mag ook niet nee.
Maar het gebeurt vaker dan je verwacht (helaas), het valt immers niet te controleren.
Haramquote:Op donderdag 24 mei 2012 22:52 schreef kijkmij het volgende:
[..]
Ja slaap. Lekker lieverd.
Of is dat ook ongepast?
Eh? Scheld je me nu uit? Ze even wat het is anders moet ik op google zoeken en heb ik geen zin in.quote:
Geen zin om te typen voor jouquote:Op donderdag 24 mei 2012 22:54 schreef kijkmij het volgende:
[..]
Eh? Scheld je me nu uit? Ze even wat het is anders moet ik op google zoeken en heb ik geen zin in.
Je hebt anders net zeven woorden getyped.quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:57 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Geen zin om te typen voor jou
Dat bedoelde ik dus.quote:Op donderdag 24 mei 2012 23:29 schreef KwadeAfdronk het volgende:
toestemming vragen aan je ouders om te mogen trouwen
komop zeg ik moet met die vent leven
Lekker boeiend joh of iemand wat conservatiever isquote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:41 schreef Goodluck_Charm het volgende:
Bah ik krijg de kriebels van Marokkaansekip in dit topic.
Ik ben ook moslim en heb heel lang stiekem een Nederlandse vriend gehad. Van mijn ouders (eerste generatie hier) begrijp ik het wel, maar dat een jonge meid als Marokkaansekip zo denkt vind ik heel jammer. Marokkanen zijn hier immers al veel langer.
Een relatie moet gewoon kunnen. Als meisje bepaal je zelf wat je wel en niet doet en hoe ver je met hem gaat. Of je vriend nou neger, chinees of nederlander is; we zijn allemaal mensen.
Denk dat TS alleen bij zichzelf na moet gaan of hij A) er zin in heeft dat het heel moeilijk gaat worden met haar familie en B) of het verschil in geloof uiteindelijk een probleem wordt in de relatie tussen TS en het meisje zelf
Come on ladies. Ga verder met jullie conversatie.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:50 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Lekker boeiend joh of iemand wat conservatiever is.
Whahaha 3ndekquote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:51 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Come on ladies. Ga verder met jullie conversatie.
[ afbeelding ]
Ik vraag me af of TS zich nog aan een Maghrebia gaat wagenquote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:54 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dit topic heb jij in je eentje gevuld met je post. Je hebt goed werk verricht.
Hij heeft zijn handen al vol aan een Marokkaanse. Ik denk dat twee Marokkaanse vrouwen zijn dood wordt.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:55 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Ik vraag me af of TS zich nog aan een Maghrebia gaat wagen.
Hou toch een keer op met dit soort uitspraken. Het lijkt wel alsof je MarokkaanseKip nu aanvalt. Het gaat helemaal niet om haar, het gaat om TSquote:Op donderdag 24 mei 2012 21:23 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Jij bent moslim van naam, maar voor de rest praktiseer je niks en neuk je er op los/ga je vreemd en dat soort shit. Dat is een groot verschil tussen jou en MarokkaanseKip denk ik.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:41 schreef Goodluck_Charm het volgende:
Ik ben ook moslim en heb heel lang stiekem een Nederlandse vriend gehad. Van mijn ouders (eerste generatie hier) begrijp ik het wel, maar dat een jonge meid als Marokkaansekip zo denkt vind ik heel jammer. Marokkanen zijn hier immers al veel langer.
Een relatie moet gewoon kunnen. Als meisje bepaal je zelf wat je wel en niet doet en hoe ver je met hem gaat. Of je vriend nou neger, chinees of nederlander is; we zijn allemaal mensen.
Denk dat TS alleen bij zichzelf na moet gaan of hij A) er zin in heeft dat het heel moeilijk gaat worden met haar familie en B) of het verschil in geloof uiteindelijk een probleem wordt in de relatie tussen TS en het meisje zelf
Hoe weet jij nou of ik neuk en of marokkaansekip niet neukt?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:54 schreef Che_ het volgende:
[..]
Jij bent moslim van naam, maar voor de rest praktiseer je niks en neuk je er op los/ga je vreemd en dat soort shit. Dat is een groot verschil tussen jou en MarokkaanseKip denk ik.
Ah, we hebben hem gevonden hoor, hij zit dus ook op Fok...quote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:14 schreef Goodluck_Charm het volgende:
[..]
Hoe weet jij nou of ik neuk en of marokkaansekip niet neukt?Lig jij elke dag bij ons in bed ofzo? Lekker makkelijk beoordelen via het internet
Kan best, maar sommig aardbewoners zijn nu eenmaal niet zo tolerant.quote:
Precies.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:27 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Kan best, maar sommig aardbewoners zijn nu eenmaal niet zo tolerant.
Voor diegenen die angst en/of respect hebben voor familie zal het verschrikkelijk moeilijk worden, mits één zich "opoffert" door mee te gaan in de gebruiken en/of geloof. En dat is heel wat anders dan het gebruikelijke geven en nemen. uiteindelijk word je daar niet gelukkig van. Gisteren nog een mooi voorbeeld van gezien bij De Wereld Draait Door.
Ik denk dat het zelfs nog wel een stukje erger is: Veel ouders zouden best wel toleranter willen zijn naar hun kroost,maar worden "terecht" gewezen door hun omgeving en eigen ouders.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:33 schreef G.R.S. het volgende:
Kan er niet tegen als ouders het leven van hun dochter beheersen. Als je je dochter uit de famillie trapt vanwege haar gevoelens dan heb je nooit van je dochter gehouden.
Loop eens binnen bij een Jehova's Getuigen meeting.. Rijd op zondag eens door de Bible Belt om de hoedjesparade te zien...quote:Op vrijdag 25 mei 2012 13:09 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Ik vind Oost-Europeanen en (radicale) Moslimmensen toch wel hele enge mensen, vanwege hun opvattingen.
Waarom zou je het afkeuren als je kinderen verliefd worden op een Nederlander?quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:07 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Wat als een Nederlandse geen relatie mag aangaan met een Marokkaan van d'r familie? Sorry maar dat wel/niet mogen heeft niks te maken met geïntegreerd zijn of niet. Ik keur het ook af als mijn kinderen dat later willen maar dat maakt mij niet minder geïntegreerd.Dat is gewoon een kwestie van familiare/culturele waarden en verder hebben buitenstaanders er geen last van.
Inderdaad. Zal je zien dat haar dochter later met een Nederlander er vandoor gaat.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:41 schreef Goodluck_Charm het volgende:
Heel benieuwd naar het antwoord op deze vraag.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 15:25 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Waarom zou je het afkeuren als je kinderen verliefd worden op een Nederlander?
En groot gelijk heeft zequote:Op vrijdag 25 mei 2012 15:56 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Inderdaad. Zal je zien dat haar dochter later met een Nederlander er vandoor gaat.
Ik ook.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:41 schreef Goodluck_Charm het volgende:
Andersom weten we dat bepaalde mensen liever het agrarische ras willen.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 15:25 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Waarom zou je het afkeuren als je kinderen verliefd worden op een Nederlander?
Ja. Dat zijn de regels van je ouders. Ben je het daar niet mee eens; ga dan weg van je ouders en leef je maar uit.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 19:54 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Ik ook.
Het is gewoon niet oké dat het verboden is om met mensen van een ander geloof of zelfs een andere nationaliteit een relatie te hebben.
Dat is niet ingeburgerd, maar gewoon hartstikke ouderwets.
Wat nou als je als Marokkaans meisje stapelverliefd wordt op een Nederlandse jongen die niet moslim is? Dan moet je dus gewoon de ware laten lopen omdat het geen (Marokkaanse) moslim is?
quote:Op vrijdag 25 mei 2012 20:30 schreef Zaibatsu01 het volgende:
[..]
Andersom weten we dat bepaalde mensen liever het agrarische ras willen.
Je hoort zelf te kunnen beslissen met wie je een relatie wil, niet je ouders.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 20:30 schreef Zaibatsu01 het volgende:
[..]
Ja. Dat zijn de regels van je ouders. Ben je het daar niet mee eens; ga dan weg van je ouders en leef je maar uit.
Als ie moslim is, be my guestquote:Op vrijdag 25 mei 2012 15:56 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Inderdaad. Zal je zien dat haar dochter later met een Nederlander er vandoor gaat.
Maar wat nu als het een verstokte atheïst was, die wel alles van de religie van je dochter accepteert, zolang hij er maar zelf niet aan mee hoeft te doen? En dochter blijft bij haar keuze, no matter what? Wat zijn dan de gevolgen?quote:
Are u serious? Marokkaanse meisjes zijn nog sletteriger dan Nederlandse meisjesquote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:51 schreef Sapstengel het volgende:
Jammer is dat. Marokkaanse meisjes zijn erg mooi, terwijl die een stuk lastiger zijn om te krijgen en je dan met zo'n Nederlandse boerin zit opgescheept.
Ik bekeer me wel tot de Islam en laat een baard staan.
Ben ik mee eens, maar onder het dak van je ouders gelden hun regels.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 20:35 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Geil.
[..]
Je hoort zelf te kunnen beslissen met wie je een relatie wil, niet je ouders.
Ik zou er alles aan doen om d'r over te halen, maar zo niet is het haar keus en het blijft gwn m'n dochter.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:45 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Maar wat nu als het een verstokte atheïst was, die wel alles van de religie van je dochter accepteert, zolang hij er maar zelf niet aan mee hoeft te doen? En dochter blijft bij haar keuze, no matter what? Wat zijn dan de gevolgen?
quote:Op vrijdag 25 mei 2012 23:04 schreef SchoneZoon het volgende:
[..]
Are u serious? Marokkaanse meisjes zijn nog sletteriger dan Nederlandse meisjes![]()
Ze spelen alleen heilig naar de buitenwereld toe, maar je moest eens weten wat ze allemaal uitspoken (eigen ervaring + ervaringen van vrienden)
Ook wel eens met Nederlandse jongens, of hou je het bij Marocs?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 23:09 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Geen ideeeeeee waar jij 't over hebt
Ik val niet op NL'ers sry.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 23:12 schreef erikkll het volgende:
[..]
Ook wel eens met Nederlandse jongens, of hou je het bij Marocs?
jevaitquote:Op vrijdag 25 mei 2012 23:14 schreef erikkll het volgende:
[..]
sorry?dat moet je toch lekker zelf weten
Hey marokkaansekipquote:Op vrijdag 25 mei 2012 23:24 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Schamen zegt ie. Berberpride ditdat.
Ben trouwens heiliger dan maagd Maria dus nie denken.
Ja, is toch een normale vraag?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 23:24 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Schamen zegt ie. Berberpride ditdat.
Ben trouwens heiliger dan maagd Maria dus nie denken.
Abe lan!quote:
Van de ekte uit de bergen.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 23:26 schreef SchoneZoon het volgende:
[..]
Ja, is toch een normale vraag?
Dus je bent Berber?
Ben je het met me eens dat Marokkaanse meisjes sletteriger zijn dan Nederlandsequote:Op vrijdag 25 mei 2012 23:27 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Abe lan!
[..]
Van de ekte uit de bergen.
Das echt niet waar hoorquote:Op vrijdag 25 mei 2012 23:31 schreef SchoneZoon het volgende:
[..]
Ben je het met me eens dat Marokkaanse meisjes sletteriger zijn dan Nederlandse
Ik zeg niet sletteriger, ik zeg dat er idd Marokkaanse sletten tussen zitten.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 23:31 schreef SchoneZoon het volgende:
[..]
Ben je het met me eens dat Marokkaanse meisjes sletteriger zijn dan Nederlandse
quote:Op vrijdag 25 mei 2012 23:32 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
En toch waardeer ik de eerlijkheid van MarokkaanseKip
Jawel. Misschien zijn mijn ervaringen niet representatief, maar ik hoor het ook van andere jongensquote:
Dat lijkt alleen maar zo omdat ze 't niet mogen dan valt het meer opquote:Op vrijdag 25 mei 2012 23:38 schreef SchoneZoon het volgende:
[..]
Sletterig is misschien niet het juiste woord. Maar ze zijn wel wilder en n**ken erop los
Weet je hoe moeilijk dat wel niet is tegenwoordig. Dus zomaar gaat dat niet.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 23:45 schreef Mishu het volgende:
Erg jammer dit, weet uit ervaring dat er ook neven/nichten/vrienden uit Marokko en Turkije overgehaald moeten worden. Waarom niet in Marokko blijven? Hier valt toch niet zo veel meer te halen.
Ik vind het niet erg hoor?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 23:40 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Dat lijkt alleen maar zo omdat ze 't niet mogen dan valt het meer op
Ja tuurlijk zijn ze er maar je hoeft niet te generaliseren.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 23:50 schreef SchoneZoon het volgende:
[..]
Ik vind het niet erg hoor?
Ik probeer alleen te zeggen dat die meiden niet zo heilig zijn als de buitenwereld denkt. Ze gaan natuurlijk niet aan hun (Marokkaanse) roddelvriendinnen vertellen dat ze s*x heeftDan kan ze haar eigen graf gaan graven.
Maar jongens onderling vertellen wel alles en die meiden hebben echt een "reputatie"
Alleen heb je geen sodemieter over je kinderen te zeggen als ze eenmaal volwassen zijn, deal with it.quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:07 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Wat als een Nederlandse geen relatie mag aangaan met een Marokkaan van d'r familie? Sorry maar dat wel/niet mogen heeft niks te maken met geïntegreerd zijn of niet. Ik keur het ook af als mijn kinderen dat later willen maar dat maakt mij niet minder geïntegreerd.Dat is gewoon een kwestie van familiare/culturele waarden en verder hebben buitenstaanders er geen last van.
En terecht.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 23:46 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Weet je hoe moeilijk dat wel niet is tegenwoordig. Dus zomaar gaat dat niet.
Ik zeg niet dat dan gebeurt maar ik keur 't gewoon af voor mijn future children om zulke plekken te bezoeken.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 00:44 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Alleen heb je geen sodemieter over je kinderen te zeggen als ze eenmaal volwassen zijn, deal with it.
Verder (terugkomend op andere opmerking van je) zijn er genoeg meiden die zich gewoon gedragen in kroegen en leuk kunnen omgaan met andere mannen zonder gelijk met ze naar bed te willen, te pijpen, trekken of breezersletje uit te hangen. Wereld is groter dan je die van je eigen hea
Familie eer, fuck that. Dat is gewoon kortzichtig gedrag.quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:18 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Dat is weer een ander verhaal. Long story short, familie-eer wordt aangetast als meisje relatie neemt (laat staan met niet-moslim) en familie doet er alles aan dat te voorkomen.
Take a chillpill!quote:Op zaterdag 26 mei 2012 00:49 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Familie eer, fuck that. Dat is gewoon kortzichtig gedrag.
Veel Nederlandse jongens of andere niet marokaanse jongens gedragen zich beter dan Marokaanse jongens. En dan zouden die jongens beter zijn voor je dochter? Right, hoe verschrikkelijk dom kan je zijn
Gevolgen van kortzichtig gedrag:
http://dokument.ncrv.nl/n(...)c-code-rood-eerwraak
http://dokument.ncrv.nl/n(...)ode-rood-eerwraak-ii
Juist in M.O. en omstreken, hou het dan ook daar.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 00:56 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Take a chillpill!
In het Midden-Oosten en omstreken speelt familie gewoon een veel belangrijke rol dan hier. Beslissingen worden genomen op basis van familie en word je minder als "individualist" gezien en vandaar dat ze veel meer geven om familie-eer etc.
Ik zeg niet dat er geen slechte Nederlandse jongens ofzo zijn, integendeel ken er genoeg die aardig zijn. ik zeg alleen dat ik liever heb dat mijn dochter ervandoor gaat met een islamitische jongen omdat dat nou eenmaal een regel is.
En dat eerwraakgedoe speelt niet bij alle hoorIk vind dat zelf ook belachelijk en absoluut niet kunnen.
Misschien moet je niet zo bevooroordeeld zijn en het leven een kans geven en je dochters ook om die te vertrouwen dat ze doen wat goed is.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 00:47 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat dan gebeurt maar ik keur 't gewoon af voor mijn future children om zulke plekken te bezoeken.
Dus "trouwen met een Nederlander" hoort bij de normen en waarden? Ik vind dat niet van belang, ik vind dat je in een land kunt thuishoren als je je gewoon aan de wettelijke regels houdt en mensen geen last van je hebben. Moet je nou per se alles overnemen van de cultuur? Je moet wel realistisch bekijken he, dat gebeurt nooit, in geen elk land niet. In elk land vind je wel mensen die hun eigen cultuur hebben behouden.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 01:01 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Juist in M.O. en omstreken, hou het dan ook daar.
Hier in NL beslissen we zelf, kunnen ouders adviseren hooguit.
Wat doe je dan in een land als Nederland als je niet kan leven met de regels en normen/waarden die we hier hebben?
Ik kies ervoor om mijn kinderen islamitisch op te voeden. Ik ga niet ultrastreng doen ik wil ze gewoon andere normen en waarden bijbrengen op dat gebied. Waarom moet je PER SE je kinderen zulke plekken toelaten? En genoeg Nederlandse ouders die dat ook afkeuren dus snap niet waarom "wij" dan per se moeten veranderen.quote:[..]
Misschien moet je niet zo bevooroordeeld zijn en het leven een kans geven en je dochters ook om die te vertrouwen dat ze doen wat goed is.
Verbied ze iets en ze zullen alles eraan doen om het juist te doen.
juist het verboden is aan het aantrekkelijkst.
Ik heb medelijden met je kinderen en de kinderen van die Nederlandse oudersquote:Op zaterdag 26 mei 2012 01:06 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Ik kies ervoor om mijn kinderen islamitisch op te voeden. Ik ga niet ultrastreng doen ik wil ze gewoon andere normen en waarden bijbrengen op dat gebied. Waarom moet je PER SE je kinderen zulke plekken toelaten? En genoeg Nederlandse ouders die dat ook afkeuren dus snap niet waarom "wij" dan per se moeten veranderen.
Nee , het vrijlaten van je kinderen om zelf hun weg te gaan.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 01:06 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Dus "trouwen met een Nederlander" hoort bij de normen en waarden? Ik vind dat niet van belang, ik vind dat je in een land kunt thuishoren als je je gewoon aan de wettelijke regels houdt en mensen geen last van je hebben. Moet je nou per se alles overnemen van de cultuur? Je moet wel realistisch bekijken he, dat gebeurt nooit, in geen elk land niet. In elk land vind je wel mensen die hun eigen cultuur hebben behouden.
[..]
Ik kies ervoor om mijn kinderen islamitisch op te voeden. Ik ga niet ultrastreng doen ik wil ze gewoon andere normen en waarden bijbrengen op dat gebied. Waarom moet je PER SE je kinderen zulke plekken toelaten? En genoeg Nederlandse ouders die dat ook afkeuren dus snap niet waarom "wij" dan per se moeten veranderen.
Ik ga gewoon voorkomen dat ze zulke plekken willen bezoeken.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 01:16 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Nee , het vrijlaten van je kinderen om zelf hun weg te gaan.
Ik zeg niet dat iets moet, ik zeg juist dat je niet kan verbieden.
want waar jij nu tegen ingaat is eigenlijk precies wat je zelf wel doet.
want je kind moet PER SE niet naar die plekken.
Want je kinderen moeten PER SE met een moslim trouwen.
Hoe ga je dat precies doen?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 01:22 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Ik ga gewoon voorkomen dat ze zulke plekken willen bezoeken.
En mij kortzichtig noemen.quote:
Tuulk zullen er verschillen zijn, maar als het fundamentele dingen zijn dan gaat het botsen.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 01:22 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Ik ga gewoon voorkomen dat ze zulke plekken willen bezoeken.
Wat ik belachelijk vind ik dat er steeds meer "excuses" worden bedacht om te kunnen zeggen "kijk, zij zijn niet genoeg geïntegreerd en horen hier daarom niet thuis". Er zal altijd verschil blijven bestaan in opvoeding/visie op dingen, ik deel "jullie mening" in dit geval niet, maar daarom hoeft het niet onmogelijk te zijn om mee te kunnen doen aan de samenleving hier.
LOL, je kan ook zeggen dat je me niet begrijpt.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 01:26 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
En mij kortzichtig noemen.
Laat me in het vervolg weten dat reageren op jou gewoon pure tijdverspilling is.
Kusje op je onwetendheid.
Ja hoor, gooi er maar een generalisatie tussendoorquote:Op zaterdag 26 mei 2012 01:27 schreef spoorrails het volgende:
[..]
(wat niet zo vreemd zou zijn, want ik heb begrepen dat groot deel van Marokkaanse meiden geen interesse hebben in de Marokkaanse jongens vanwege hun gedrag.)
Ik werd niet 24/7 bewaakt en de behoefte om uit te gaan heb ik nooit gehad. Ondanks dat ik vriendinnen heb die wel uitgaan en shit. Wat je niet kent hoef je niet te missen.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 01:29 schreef spoorrails het volgende:
[..]
LOL, je kan ook zeggen dat je me niet begrijpt.
Ik onwetend? waarom zijn Marokkaanse mensen in Marokko zelf veel vrijer en opener en toleranter dan veel Marokkaanse mensen alhier.
(eigen ervaring)
zal het je uitleggen wat ik met ketting bedoel.
je zult je kinderen 24/7 moeten bewaken om te voorkomen dat ze op die plekken komen.
want als ze willen gaan ze je niet vertellen dat ze het gedaan hebben.
Het feit dat je geen fatsoenlijk antwoord geeft op mijn vraag zegt al meer dan genoegquote:Op zaterdag 26 mei 2012 01:31 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Ja hoor, gooi er maar een generalisatie tussendoor
[..]
Ik werd niet 24/7 bewaakt en de behoefte om uit te gaan heb ik nooit gehad. Ondanks dat ik vriendinnen heb die wel uitgaan en shit. Wat je niet kent hoef je niet te missen.
quote:Op zaterdag 26 mei 2012 01:35 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Het feit dat je geen fatsoenlijk antwoord geeft op mijn vraag zegt al meer dan genoeg
quote:Ik ga niet ultrastreng doen ik wil ze gewoon andere normen en waarden bijbrengen op dat gebied.
Ik generaliseer niet, ik zeg groot deelquote:Op zaterdag 26 mei 2012 01:31 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Ja hoor, gooi er maar een generalisatie tussendoor
[..]
Ik werd niet 24/7 bewaakt en de behoefte om uit te gaan heb ik nooit gehad. Ondanks dat ik vriendinnen heb die wel uitgaan en shit. Wat je niet kent hoef je niet te missen.
Okee. Je mag doen wat je wilquote:
Draconisch is een te groot woord. Ik ben nooit voorstander geweest van dingen "hardvochtig" bestraffen ofzo. Het zou me wel teleurstellen though.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 01:40 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Ik generaliseer niet, ik zeg groot deel
Ik hou niet van generaliseren, ik zeg alleen dat ik dat wel eens begrepen heb.
nee klopt, wat je niet kent mis je vaak niet.
maar wat nou als ze toch wel willen? juist omdat haar andere vriendinnen wel willen, of omdat via social media veel vrienden plezier hebben.
je gaat het wss niet tegenhouden, alleen door draconische maatregelen te nemen.
Verbieden kunnen ze best, als puber heb je er maar mee te leven.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 01:40 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Ik generaliseer niet, ik zeg groot deel
Ik hou niet van generaliseren, ik zeg alleen dat ik dat wel eens begrepen heb.
nee klopt, wat je niet kent mis je vaak niet.
maar wat nou als ze toch wel willen? juist omdat haar andere vriendinnen wel willen, of omdat via social media veel vrienden plezier hebben.
je gaat het wss niet tegenhouden, alleen door draconische maatregelen te nemen.
maar net zeg je:quote:Op zaterdag 26 mei 2012 01:43 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Draconisch is een te groot woord. Ik ben nooit voorstander geweest van dingen "hardvochtig" bestraffen ofzo. Het zou me wel teleurstellen though.
dat klinkt nogal of je 'ver' zult gaan om dat tie doen.quote:Ik ga gewoon voorkomen dat ze zulke plekken willen bezoeken
Trouwen doet men over het algemeen niet als ze puber zijn (, daar ging het oa ook over)quote:Op zaterdag 26 mei 2012 01:45 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Verbieden kunnen ze best, als puber heb je er maar mee te leven.
Als ze 't nog willen nadat ik ze allerlei dingen heb bijgebracht dan wil ik ze niet zwaar gaan bestraffen nee.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 01:46 schreef spoorrails het volgende:
[..]
maar net zeg je:
[..]
dat klinkt nogal of je 'ver' zult gaan om dat tie doen.
maar ok.
ik ga mn nest in.
Ps klopt je leeftijd in je profiel? if so, kijk over 10 jaar weer eens naar dit topic, ben benieuwd hoe je er dan tegen staat (mensen ondergaan nogal een verandering zo rond hun 28e)
Dat was bij jou zo. Bij veel andere mensen niet, dus je weet niet of je kinderen die behoefte ook niet zullen hebben.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 01:31 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Zo moeder zo dochter/zoon.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 01:48 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Dat was bij jou zo. Bij veel andere mensen niet, dus je weet niet of je kinderen die behoefte ook niet zullen hebben.
Ik walg daar echt zo van. Alles maar opleggen voor je etc etc. Ik wil! geen stomme Arabier, met status en geld en weet ik veel wat, ik wil een man die ik zelf heb 'gevonden' en die mij gelukkig maakt. Als het trouwen besproken gaat worden hier in huis, dan accepteren ze maar de man die ik wil of ik breek met ze, zo denk ik er tegenwoordig over.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 01:48 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Trouwen doet men over het algemeen niet als ze puber zijn (, daar ging het oa ook over)
en dus invloed willen hebben op 'volwassen' kinderen.
In geval van pubers ben ik ermee eens dat je kinderen wat meer kan opleggen. Je kan ze proberen te verbieden, maar of ze daar iets van aantrekken is weer andere vraag. (wss heeft het een averechts effect)
Want status en geld hebben hoort idd bij de "eis"quote:Op zaterdag 26 mei 2012 01:52 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Ik walg daar echt zo van. Alles maar opleggen voor je etc etc. Ik wil! geen stomme Arabier, met status en geld en weet ik veel wat, ik wil een man die ik zelf heb 'gevonden' en die mij gelukkig maakt. Als het trouwen besproken gaat worden hier in huis, dan accepteren ze maar de man die ik wil of ik breek met ze, zo denk ik er tegenwoordig over.
Ben het helemaal zat dat ze alles maar voor me regelen.
Vaak wel. Oh en moslim natuurlijk. Want oh wee als hij geen moslim is. Alsof je dan meteen een slecht persoon bent, bah.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 01:54 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Want status en geld hebben hoort idd bij de "eis"
Hoop voor je dat je familie er in mee gaat.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 01:52 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Ik walg daar echt zo van. Alles maar opleggen voor je etc etc. Ik wil! geen stomme Arabier, met status en geld en weet ik veel wat, ik wil een man die ik zelf heb 'gevonden' en die mij gelukkig maakt. Als het trouwen besproken gaat worden hier in huis, dan accepteren ze maar de man die ik wil of ik breek met ze, zo denk ik er tegenwoordig over.
Ben het helemaal zat dat ze alles maar voor me regelen.
Niet-moslim staat niet gelijk aan slechtquote:Op zaterdag 26 mei 2012 01:55 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Vaak wel. Oh en moslim natuurlijk. Want oh wee als hij geen moslim is. Alsof je dan meteen een slecht persoon bent, bah.
Zal vast niet, want oh! Wat moeten andere mensen er wel niet van denken.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 01:56 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Hoop voor je dat je familie er in mee gaat.
Ehm ja, niet geschikt als trouwmateriaal iig.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 01:57 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Niet-moslim staat niet gelijk aan slecht
Ik zei niet ze mag niet trouwen met 'm omdat ie slecht is als niet-moslimquote:Op zaterdag 26 mei 2012 01:58 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Ehm ja, niet geschikt als trouwmateriaal iig.
Je zei net zelf dat je dochter best met een Nederlander mag thuiskomen, maar hij moet dan wel moslim zijn. Sure.
Ok en nu?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 01:59 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Ik zei niet ze mag niet trouwen met 'm omdat ie slecht is als niet-moslim
Been there, done that. Ik kan kort mijn verhaal vertellen, maar ik wil absoluut niet beweren dat dit verhaal tekenend is voor alle Marokkaanse dames/families. Ik denk echter wel dat ik niet de enige ben die hier tegenaan is gelopen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:36 schreef mr-anoniem het volgende:
Hallo
Is dit mogelijk volgens jullie? Een relatie/huwelijk met een Marokkaanse? Wie heeft er ervaring mee? Of wie is hier bekend mee want ik zit namelijk in een moeilijke situatie
En daarmee bevestig jij ook voor een groot deel de vooroordelen. Ik spreek ook uit ervaring maar dan van de andere kant.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 08:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Been there, done that. Ik kan kort mijn verhaal vertellen, maar ik wil absoluut niet beweren dat dit verhaal tekenend is voor alle Marokkaanse dames/families. Ik denk echter wel dat ik niet de enige ben die hier tegenaan is gelopen.
Jaren terug een Marokkaans meisje leren kennen in de trein. Email en telefoonnummers uitgewisseld en een paar keer wat afgesproken. Van het één kwam uiteraard het ander.
Buiten het zicht van de familie kon alles en was vrijwel niets te gek. Daar is dan ook alles mee gezegd. Gewoon op een terrasje zitten of door de stad lopen ging niet, aangezien er dan altijd wel een oom, neef of broer het één en ander zou zijn en dan zou ze thuis een probleem hebben. Gingen we naar een andere stad, dan werd ze ook altijd wel bespottelijk toegespreken door landgenoten van haar. Ik spreek niet goed Berbers/Arabisch, maar aan de toonzetting valt veel af te leiden en je komt er op deze manier ook vrij snel achter wat de meest populaire scheldwoorden zijn om een dame uit te maken voor hoer of slet. Afspreken moest dus altijd in allochtonenvrije dorpen in de buurt.
Uiteindelijk er een punt achter gezet. Ze was nog jong en op die leeftijd kun je bij een korte relatie geen al te rigide stappen maken met betrekking tot familie, vrienden en landgenoten. Je kunt daar vanalles van vinden, maar de feiten waren gewoon zo dat er mee doorgaan en vooral er en plein public mee doorgaan, tot een soort van verkettering zou leiden.
Met een paar vriendinnen van haar heb ik het er weleens over gehad en ook weleens met een broer van haar. Die vriendinnen snapten best wel dat wij goed met elkaar overweg konden, maar gaven ook aan dat ze thuis zoiets absoluut niet uitgelegd zouden krijgen. Haar broer was vrij eerlijk. Hoewel ik met hem best goed op kon schieten, gaf hij eerlijk aan dat hij dit nooit openlijk kon steunen, laat staan dat hij zou gaan proberen de omgeving te overtuigen dat zijn zusje goed bezig was. Hij heeft volgens mij nooit wat doorgeluld aan de familie, maar als puntje bij paaltje zou komen, zou hij het ook niet gesteund hebben.
Dit dus ja.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 01:16 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik heb medelijden met je kinderen en de kinderen van die Nederlandse ouders
Als ik later kinderen heb, dan mogen ze doen wat ze willen. Ze mogen ook trouwen met moslims en ze mogen homo zijn enzo. Daar heb ik totaal geen moeite mee. Als ik daar wel moeite mee zou hebben, dan ben ik mijn inziens aan het discrimineren.
Moet ze dat niet zelf beslissen als ze volwassen is?quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:19 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Dus omdat de ouders wat fatsoen willen bijbrengen en niet willen dat de dochter uitgaat etc etc wordt het gelijk gezien als iets "fouts" en weet ik veel wat en is dat "niet-geïntegreerd" zijn.
I rest my case.
Ik denk niet dat het een vooroordeel is. Ik denk dat deze situatie gewoon vaak van toepassing is. Als Marokkaanse meiden al iets beginnen met een Nederlandse jongen. De meesten zullen het niet eens in hun hoofd halen om dat te doen, als ze al geïnteresseerd zijn in Nederlandse jongens.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 10:18 schreef Hedera het volgende:
[..]
En daarmee bevestig jij ook voor een groot deel de vooroordelen. Ik spreek ook uit ervaring maar dan van de andere kant.
If it's getting serious u know your in trouble ...
Overigens ben ik nooit uitgescholden door Turkse mannen/jongens die ons zagen. Ben blij dat "onze" jongens niet zo agressief zijn.
Overigens denk ik dat bij Turken het moslim niet-moslim zijn niet zo'n grote rol speelt. Turkzijn weegt soms zwaarder. Mijn nichtje is met een atheistische Turk getrouwd en voordat hij haar kende at hij varkensvlees. Familie weet dat maar tjah spreekt ie Turks? Ja. Drinkt hij Turkse thee en houd hij van Turks eten? Ja. Houdt hij van Turkse muziek? Ja. Houdt hij van Ataturk? Ja. Houdt ie van Turkse grapjes? Ja. Is die Turk? Ja. Dan is ze van jou
Hij doet ook niet moeilijk bij besnijdenissen, ramadan, offerfeest. Hij kent het en weet hoe het zit.
En daarom hebben we het ook over cultuurverschillen en geen geloofsverschillen.
Niet echt uitzondering, aangezien ze beide moslim zijn gaat dat makkelijker.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:07 schreef Comp_Lex het volgende:
Volgens mij is dat een uitzonderingsgeval. Ik vind het knap van die ouders dat ze zich zo tolerant hebben opgesteld.
Ik vind het jammer als dat daadwerkelijk de doorslaggevende factor is. Dat zegt genoeg over de tolerantie richting niet-moslims.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:48 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Niet echt uitzondering, aangezien ze beide moslim zijn gaat dat makkelijker.
Zegt niks over tolerant zijn of nietquote:Op zondag 27 mei 2012 17:50 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik vind het jammer als dat daadwerkelijk de doorslaggevende factor is. Dat zegt genoeg over de tolerantie richting niet-moslims.
Wat zegt het dan wel?quote:Op zondag 27 mei 2012 17:52 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Zegt niks over tolerant zijn of niet
Maar andersom is het zeker niet tolerant als Nederlandse ouders niks meer met hun zoon/dochter te maken willen hebben als hij/zij een relatie krijgt met een moslim?quote:Op zondag 27 mei 2012 17:52 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Zegt niks over tolerant zijn of niet
Dan discrimineren ze, de enige reden waarom ze dat niet toelaten is omdat ze moslims slecht vinden of zo. Nu is de reden omdat dat gewoon niet mag in de islam.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:56 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Maar andersom is het zeker niet tolerant als Nederlandse ouders niks meer met hun zoon/dochter te maken willen hebben als hij/zij een relatie krijgt met een moslim?
Tolerant, wel!quote:Op zondag 27 mei 2012 17:56 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Dat je als vrouw niet mag trouwen met een niet-moslim.
Haha. Omdat het niet mag van de islam. Dat is minstens zo hypocriet.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:58 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Dan discrimineren ze, de enige reden waarom ze dat niet toelaten is omdat ze moslims slecht vinden of zo. Nu is de reden omdat dat gewoon niet mag in de islam.
Ja johquote:Op zondag 27 mei 2012 17:59 schreef kijkmij het volgende:
[..]
Haha. Omdat het niet mag van de islam. Dat is minstens zo hypocriet.
"De" islam? Er is er maar 1?quote:Op zondag 27 mei 2012 17:58 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Dan discrimineren ze, de enige reden waarom ze dat niet toelaten is omdat ze moslims slecht vinden of zo. Nu is de reden omdat dat gewoon niet mag in de islam.
Dat hoop ik niet, gebaseerd op je reacties in het topic hier.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 01:48 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Als ze 't nog willen nadat ik ze allerlei dingen heb bijgebracht dan wil ik ze niet zwaar gaan bestraffen nee.
Op m'n 21e heb ik hopelijk al kinderen hoor.
Ja echt want daar kun je je altijd achter verschuilen he. Als een westers iemand thuis komt met een marokkaanse en dat wordt niet gewaardeerd dan zijn die mensen gelijk uitgekotste pvv stemmers. Als een marokkaanse met een nederlander thuis komt en dat wordt niet geaccepteerd dan is het ineens goed omdat dat van de islam niet mag.quote:
Nederlandse vriend van me heeft al jaren een Marokkaanse vriendin. Geloof niet dat die veel problemen hebben.quote:Op zondag 27 mei 2012 18:06 schreef El_Matador het volgende:
Marokkaanse vriendin van me heeft al jaren een Nederlandse vriend. Welke straf moet dit leuke stel krijgen, oh Marokkaanse kip zonder kop?
Waarschijnlijk zijn die haar ouders wel geïntegreerd bij de marokkaansekip thuis slachten ze denk ik nog schapen op het balkon.quote:Op zondag 27 mei 2012 18:07 schreef padlarf het volgende:
[..]
Nederlandse vriend van me heeft al jaren een Marokkaanse vriendin. Geloof niet dat die veel problemen hebben.
Hoe is het anders?quote:
De grootste reden is dat er een kans bestaat dat de moslima minder gelovig wordt(dus de gewoonten van de man overneemt).quote:
Wat anderen doen boeit me geen flikkerquote:Op zondag 27 mei 2012 18:06 schreef El_Matador het volgende:
Marokkaanse vriendin van me heeft al jaren een Nederlandse vriend. Welke straf moet dit leuke stel krijgen, oh Marokkaanse kip zonder kop?
Het is 2012, niet 1912.quote:Op zondag 27 mei 2012 18:19 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
De grootste reden is dat er een kans bestaat dat de moslima minder gelovig wordt(dus de gewoonten van de man overneemt).
met de nadruk op engquote:Op zondag 27 mei 2012 18:21 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Het is 2012, niet 1912.
Wat is er met jou gebeurd? Je bent echt eng religieus geworden ...
Wat is daar eng religieus aan?quote:Op zondag 27 mei 2012 18:21 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Het is 2012, niet 1912.
Is dat erg? Zo ja, waarom is dat erg?quote:Op zondag 27 mei 2012 18:19 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
De grootste reden is dat er een kans bestaat dat de moslima minder gelovig wordt(dus de gewoonten van de man overneemt).
Dat standpunt heb ik altijd al gehad hoor, en zo eng is het nietquote:Op zondag 27 mei 2012 18:21 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Het is 2012, niet 1912.
Ik persoonlijk ben voor het behoud van religie.quote:
Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op zondag 27 mei 2012 18:26 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Ik persoonlijk ben voor het behoud van religie.
Dat mag, maar niemand hoeft iets van je mening aan te trekken.quote:Op zondag 27 mei 2012 18:28 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Ik vind dat erg omdat ik voor behoud van religie ben.
Nee natuurlijk niet, en wat anderen doen maakt mij niets uit hoor. Tis alleen wat ik er van vind en hoe ik het wil voor later.quote:Op zondag 27 mei 2012 18:30 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat mag, maar niemand hoeft iets van je mening aan te trekken.
Noch die van jou, stoer mennekequote:Op zondag 27 mei 2012 18:30 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat mag, maar niemand hoeft iets van je mening aan te trekken.
Klopt, maar gelukkig (voor mij) zijn er mensen die dat wel doenquote:
Dat moet ze uitendelijk zelf beslissen en de kans dat iemand teleurgesteld raakt in zijn geloof is groter als er allemaal enge familieleden voor je willen beslissen.quote:Op zondag 27 mei 2012 18:19 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Daar heb je idd wel gelijk in ja, alleen ik keur het wel af.quote:Op zondag 27 mei 2012 18:52 schreef Deliah het volgende:
[..]
Dat moet ze uitendelijk zelf beslissen en de kans dat iemand teleurgesteld raakt in zijn geloof is groter als er allemaal enge familieleden voor je willen beslissen.
Je doet nu net alsof Marokkaanse Kip 'aanvalt'quote:Op zondag 27 mei 2012 18:06 schreef El_Matador het volgende:
Ze zegt dat ze het afkeurt.quote:Op zondag 27 mei 2012 19:06 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Je doet nu net alsof Marokkaanse Kip 'aanvalt'Alsof het haar iets uitmaakt wat die ander doet. Laat staan dat ze dat wil bestraffen.
Wat voor moeilijke situatie heb je? Het hangt van de familie af. Een Nederlandse buurman had al een tijdje een relatie met een Marokkaanse vrouw, ze woonde samen en haar ouders wisten het. Het was nooit een probleem. Daarentegen zijn er natuurlijk zat ouders die het niet accepteren. Ze kunnen eisen dat je je moet bekeren. Sommige doen dat ook. Zo had een neef een Duitse vriendin. Zij 'bekeerde' zich, maar zij (mn neef trouwens ook) deden eigenlijk alles wat God verboden hadquote:Op donderdag 24 mei 2012 20:36 schreef mr-anoniem het volgende:
Hallo
Is dit mogelijk volgens jullie? Een relatie/huwelijk met een Marokkaanse? Wie heeft er ervaring mee? Of wie is hier bekend mee want ik zit namelijk in een moeilijke situatie
Ik denk dat als een Marokkaanse moslim met een Marokkaanse atheïst thuis zou komen dat het ook niet eens zo erg is. Er zullen vast wel wat Marokkaanse ouders zijn die liever hun dochter thuis zien komen met een niet gelovige Marokkaan dan een Islamitische Nederlander. Zeker als de familie niet praktiserend is. Heb je dan in eens een Islamitische Nederlander die 'te streng' isquote:Op zaterdag 26 mei 2012 10:18 schreef Hedera het volgende:
[..]
En daarmee bevestig jij ook voor een groot deel de vooroordelen. Ik spreek ook uit ervaring maar dan van de andere kant.
If it's getting serious u know your in trouble ...
Overigens ben ik nooit uitgescholden door Turkse mannen/jongens die ons zagen. Ben blij dat "onze" jongens niet zo agressief zijn.
Overigens denk ik dat bij Turken het moslim niet-moslim zijn niet zo'n grote rol speelt. Turkzijn weegt soms zwaarder. Mijn nichtje is met een atheistische Turk getrouwd en voordat hij haar kende at hij varkensvlees. Familie weet dat maar tjah spreekt ie Turks? Ja. Drinkt hij Turkse thee en houd hij van Turks eten? Ja. Houdt hij van Turkse muziek? Ja. Houdt hij van Ataturk? Ja. Houdt ie van Turkse grapjes? Ja. Is die Turk? Ja. Dan is ze van jou
Hij doet ook niet moeilijk bij besnijdenissen, ramadan, offerfeest. Hij kent het en weet hoe het zit.
En daarom hebben we het ook over cultuurverschillen en geen geloofsverschillen.
Wat denk je zelf? Als een niet-moslim al een no go is.quote:Op maandag 28 mei 2012 11:17 schreef dani1978 het volgende:
Interessante discussie reageer niet veel en zal verder ook weinig toevoegen; alleen ooit eens nagedacht over het feit dat je zoon of dochter ook wel eens thuis zou kunnen met een partner van het eigen geslacht???
Hoe wordt er dan gereageerd in de islamitische cultuur??? 'T is natuurlijk hartstikke haram!!
Het mag niet en wordt door velen als ziekte beschouwd!! Hoe wordt er dan mee om gegaan??
Gewoon even nieuwsgierig naar jullie reacties hierop.....
Dat wordt niet geaccepteerd. Zó makkelijk is het. Ik zie mij al aan mijn ouders vertellen dat ik mijn oog heb laten vallen op een jongen. Dank u hartelijk.quote:Op maandag 28 mei 2012 11:17 schreef dani1978 het volgende:
Interessante discussie reageer niet veel en zal verder ook weinig toevoegen; alleen ooit eens nagedacht over het feit dat je zoon of dochter ook wel eens thuis zou kunnen met een partner van het eigen geslacht???
Hoe wordt er dan gereageerd in de islamitische cultuur??? 'T is natuurlijk hartstikke haram!!
Het mag niet en wordt door velen als ziekte beschouwd!! Hoe wordt er dan mee om gegaan??
Tof van ze.quote:Op maandag 28 mei 2012 14:24 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat wordt niet geaccepteerd. Zó makkelijk is het. Ik zie mij al aan mijn ouders vertellen dat ik mijn oog heb laten vallen op een jongen. Dank u hartelijk.
Wel doen mijn ouders niet moeilijk als ik een soort van relatie heb met een Nederlandse dame.
En als je zusje een "soort van" relatie heeft met een Nederlandse kerel?quote:Op maandag 28 mei 2012 14:24 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat wordt niet geaccepteerd. Zó makkelijk is het. Ik zie mij al aan mijn ouders vertellen dat ik mijn oog heb laten vallen op een jongen. Dank u hartelijk.
Wel doen mijn ouders niet moeilijk als ik een soort van relatie heb met een Nederlandse dame.
Ohja, dan is het huis natuurlijk te klein.quote:Op maandag 28 mei 2012 17:32 schreef Craptacular het volgende:
[..]
En als je zusje een "soort van" relatie heeft met een Nederlandse kerel?
Geloof me het zusje doet dat vast en zeker, maar zal ze het nooit thuis vertellen. Ik wee dat vooral de Marokkaanse meiden er een handje van hebben om buitenshuis de bloemetjes buiten te zetten.quote:Op maandag 28 mei 2012 17:34 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Ohja, dan is het huis natuurlijk te klein.
Het staat.quote:
En terecht.quote:Op maandag 28 mei 2012 17:39 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Geloof me het zusje doet dat vast en zeker, maar zal ze het nooit thuis vertellen. Ik wee dat vooral de Marokkaanse meiden er een handje van hebben om buitenshuis de bloemetjes buiten te zetten.
Mwah, ik bepaal zelf met welke meisje ik wat begin en wie weet wordt het dan een keer een serieuze relatie. Daar hebben mijn ouders nu ik een jongvolwassen kerel ben weinig over te maren.quote:
Dat ligt voor een Marokkaans meisje stukken lastiger. Er zijn genoeg Marokkaanse meisjes die die de bloemetjes wel buiten, maar doen dat ver van waar hun ouders wonen.quote:Op maandag 28 mei 2012 17:32 schreef Craptacular het volgende:
[..]
En als je zusje een "soort van" relatie heeft met een Nederlandse kerel?
En terecht want er zitten mooie meiden tussen.quote:Op maandag 28 mei 2012 18:17 schreef Jellereppe het volgende:
Dat ligt voor een Marokkaans meisje stukken lastiger. Er zijn genoeg Marokkaanse meisjesdie die de bloemetjes wel buiten, maar doen dat ver waar hun ouders van wonen.
Dat zal ik niet ontkennen. Er lopen er genoeg rond.quote:Op maandag 28 mei 2012 18:19 schreef Craptacular het volgende:
[..]
En terecht want er zitten mooie meiden tussen.
Ik had al aangegeven hier verder weinig aan toe te voegen; het was puur iets wat te binnen schoot bij het doorlezen van de hele discussie,maar hier moet ik even op reageren.quote:Op maandag 28 mei 2012 14:24 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Niet zo onzeker Dani. Je voegt zeker wel wat toe.quote:Op maandag 28 mei 2012 18:26 schreef dani1978 het volgende:
[..]
Ik had al aangegeven hier verder weinig aan toe te voegen; het was puur iets wat te binnen schoot bij het doorlezen van de hele discussie,maar hier moet ik even op reageren.
Je bedankt ervoor om je ouders te vertellen dat je op hetzelfde geslacht zou vallen.'T wordt niet geaccepteerd, dat is een feit. Maar is het niet moeilijker om jezelf in allerlei bochten te wringen om maar te voldoen aan het beeld dat je ouders van je hebben dan dat je je eigen identiteit respecteert en je eigen leven leidt zoals je denkt dat goed is.
Creeer je dan geen wereld van leugens om je heen door met de wens van je ouders (homo of geen homo) accoord te gaan dan je eigen hart te volgen.
Dat is toch helemaal niet makkelijk, lijkt me eerder loodzwaar om aan die wens te voldoen.
Die schaamte komt natuurlijk wel uit de cultuur en opvoeding, zelfs bij mening autochtone Nederlander is dat aanwezig.quote:Op maandag 28 mei 2012 18:39 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Niet zo onzeker Dani. Je voegt zeker wel wat toe.
Als ik homo zou zijn dan zou ik het gewoon voor mijzelf houden. Ik zou mijzelf niet alleen schamen tegenover mijn ouders, maar tegenover ieder individu. Laat er geen misverstand over bestaan, ik heb niks tegen homo's, maar het zou mijn leven wel moeilijker maken als ik op jongens zou vallen. Je liegt er niet over, maar je deelt het simpelweg niet mee aan je familie en andere mensen. Dat zou je na verloop van tijd misschien wel kunnen opbreken.
Dat. Je praat er ook gewoon niet over. Als je uit de kast komt, wilt de ene familie niets meer met je te maken hebben, de andere denkt dat je ziek bent en naar de dokter moet.. etc. Ik zou het waarschijnlijk ook gewoon voor mezelf houden. Heb je in ieder geval geen gezeik.quote:Op maandag 28 mei 2012 18:39 schreef Jellereppe het volgende:Als ik homo zou zijn dan zou ik het gewoon voor mijzelf houden.
Zoals jij 'bang' bent dat een moslima haar geloof verliest, zo kunnen niet gelovigen 'bang' zijn voor het omgekeerde.quote:Op zondag 27 mei 2012 18:19 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Het denken dat die persoon ziek is, dat getuigt puur en alleen van hun eigen gebrek.quote:Op maandag 28 mei 2012 19:16 schreef Ikwilookeenfokkerzijn het volgende:
[..]
Dat. Je praat er ook gewoon niet over. Als je uit de kast komt, wilt de ene familie niets meer met je te maken hebben, de andere denkt dat je ziek bent en naar de dokter moet.. etc. Ik zou het waarschijnlijk ook gewoon voor mezelf houden. Heb je in ieder geval geen gezeik.
In onze cultuur is op hetzelfde geslacht vallen een echte no go. Dat heeft zeker met acceptatie te maken. Zou er zelf ook harstikke veel moeite mee hebben. Pff.quote:Op maandag 28 mei 2012 19:15 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Die schaamte komt natuurlijk wel uit de cultuur en opvoeding, zelfs bij mening autochtone Nederlander is dat aanwezig.
je zegt nu dat je je zou schamen, maar ik denk dat het sowieso lastig is te bedenken hoe het voelt als je het niet bent.
Dat het leven moeilijker is geloof ik gelijk, want je zou in een leugen moeten gaan leven...
We hebben alleen verkering op FOK! dus dat mag.quote:Op maandag 28 mei 2012 17:55 schreef Dimens het volgende:
[..]
Jij bent toch ook Islamitisch? Hoe vinden jouw ouders het van jou en JP?
Absurd dat je een religie superieur aan iedere andere levensopvatting beschouwt. De reden waarom je een andere groep wenst te 'discrimineren' is totaal irrelevant, ook de reden omdat het niet mag in de islam, en daarmee dus gelijk aan als een niet gelovige Nederlander zegt dat zijn dochter niet met een Marokkaan hoeft thuis te komen.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:58 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Ja, dat doe ik idd.quote:Op maandag 28 mei 2012 20:19 schreef MrUnchained het volgende:
[..]
Absurd dat je een religie superieur aan iedere andere levensopvatting beschouwt.
En religie is niet "zomaar" een levensopvatting hoor, je kan tolerant zijn tegenover niet-moslims maar liever wensen er niet mee te trouwen. =.=quote:De reden waarom je een andere groep wenst te 'discrimineren' is totaal irrelevant, ook de reden omdat het niet mag in de islam, en daarmee dus gelijk aan als een niet gelovige Nederlander zegt dat zijn dochter niet met een Marokkaan hoeft thuis te komen.
Jullie zien elkaar verder nooit?quote:Op maandag 28 mei 2012 19:54 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
We hebben alleen verkering op FOK! dus dat mag.
Waarom is een religie superieur? Ik zie niet in waarom een gelovige meer rechten zou moeten hebben dan een atheist.quote:Op maandag 28 mei 2012 20:24 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Ja, dat doe ik idd.
[..]
En religie is niet "zomaar" een levensopvatting hoor, je kan tolerant zijn tegenover niet-moslims maar liever wensen er niet mee te trouwen. =.=
Geen enkel geloof is superieur aan welke levensbeschouwing dan ook.quote:Op maandag 28 mei 2012 20:24 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Ja, dat doe ik idd.
[..]
En religie is niet "zomaar" een levensopvatting hoor, je kan tolerant zijn tegenover niet-moslims maar liever wensen er niet mee te trouwen. =.=
Even offtopic hoor: waar komen jouw ouders ook alweer vandaan? Irak of Iran toch?quote:Op maandag 28 mei 2012 19:54 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
We hebben alleen verkering op FOK! dus dat mag.
Waarom? valt die persoon jou dan ermee lastig?quote:Op maandag 28 mei 2012 19:53 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
In onze cultuur is op hetzelfde geslacht vallen een echte no go. Dat heeft zeker met acceptatie te maken. Zou er zelf ook harstikke veel moeite mee hebben. Pff.
Doet er niet echt toe toch?quote:Op maandag 28 mei 2012 21:25 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Even offtopic hoor: waar komen jouw ouders ook alweer vandaan? Irak of Iran toch?
En ben je zelf religieus?
Waarom ik er moeite mee zou hebben? Ik zou er niet voor durven uitkomen en zou nooit een relatie willen hebben met een jongen. Dan ga je het je hele leven opkroppen. Dat is niet te doen. Daarom lijkt het mij heel zwaar.quote:Op maandag 28 mei 2012 21:31 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Waarom? valt die persoon jou dan ermee lastig?
ow zo, ik dacht dat je bedoelde als iemand anders in je omgeving homo/lesbisch zou zijn.quote:Op maandag 28 mei 2012 22:24 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Waarom ik er moeite mee zou hebben? Ik zou er niet voor durven uitkomen en zou nooit een relatie willen hebben met een jongen. Dan ga je het je hele leven opkroppen. Dat is niet te doen. Daarom lijkt het mij heel zwaar.
Nee, nee. Dan zou ik er totaal geen problemen mee hebben. Zoals je al zei ze vallen mij er niet lastig mee.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 00:29 schreef spoorrails het volgende:
[..]
ow zo, ik dacht dat je bedoelde als iemand anders in je omgeving homo/lesbisch zou zijn.
Wat je zegt is duidelijk(helaas)
PS. als ik naar je ava kijkt.. Waarom heb je hartjes bij een man ?![]()
Naar meiden kijken, zuipen, niet bidden etc is haram, gay zijn is van een geheel ander orde in de islamitische culturen. Van bedreiging, verstoting, sociaal isolatie tot fysiek geweld.quote:Op maandag 28 mei 2012 11:17 schreef dani1978 het volgende:
Ach, het verschilt per familie. Ik heb een ex achter de rug gehad die een Arabische christen was, en heb dat ook aan mijn ouders verteld. Vonden het geen probleem, sterker nog, ze wilden haar zelfs uitnodigen voor een diner bij ons thuis want ja, zij was Arabisch! Zelfde cultuur! Meteen een pluspuntquote:Op zaterdag 26 mei 2012 17:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het een vooroordeel is. Ik denk dat deze situatie gewoon vaak van toepassing is. Als Marokkaanse meiden al iets beginnen met een Nederlandse jongen. De meesten zullen het niet eens in hun hoofd halen om dat te doen, als ze al geïnteresseerd zijn in Nederlandse jongens.
Ik heb ook het idee dat dit bij Turken net iets anders ligt. Turken zijn inderdaad nationalistischer, Marokkanen meer bezig met religie.
kan..mits je bereid bent uit "liefde" te bekeren tot islam. Het moet natuurlijk geen praktisch nutquote:Op donderdag 24 mei 2012 20:36 schreef mr-anoniem het volgende:
Hallo
Dat mag niet. Je mag je alleen bekeren tot de Islam als je zelf tot dat inzicht gekomen bent en niet alleen omdat de persoon met wie je wil trouwen moslim is.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:55 schreef Montelly het volgende:
[..]
kan..mits je bereid bent uit "liefde" te bekeren tot islam. Het moet natuurlijk geen praktisch nuthebben.
Ja..veel nederlandse meisje hebben daar al ervaring in opgedaan.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:57 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Dat mag niet. Je mag je alleen bekeren tot de Islam als je zelf tot dat inzicht gekomen bent en niet alleen omdat de persoon met wie je wil trouwen moslim is.
Mja, die worden eerder geaccepteerd dan mannen die zich bekeren tot de Islam.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 16:03 schreef Montelly het volgende:
[..]
Ja..veel nederlandse meisje hebben daar al ervaring in opgedaan.
http://www.chaima.nl/kora(...)e-moslimas-lees.html
Ik kom uit een katholiek gezin (maar ze doen niks aan hun geloof).
Vanaf dat ik kan denken voelde ik me daar niet op de juiste plek, ik was dood ongelukkig!
Op een gegeven moment toen ik het echt allemaal niet meer zag zitten, kwam ik mijn man tegen, mijn man is een Marokkaan, we voelde direct dat we bij elkaar hoorden
...
Ik kom uit een katholiek gezin, maar we waren niet praktiserend. Tot ongeveer mijn twaalfde geloofde ik wel in God, maar toen kwam ik in de puberteit
Ik was niet gelukkig, verachtte mezelf, vooral als ik geen maat had kunnen houden met alcohol. Ik begrijp nu zo goed waarom alcohol haram is, het zorgt alleen maar voor problemen.
Ik ontmoette in die tijd mijn huidige man. Hij was net een paar maanden in Nederland (hij komt uit Turkije) en ik was onder de indruk van zijn Nederlands.
Als jij serieus bent en voor hem kiest no matter what, zorg ervoor dat als het fout gaat dat je:quote:Op donderdag 31 mei 2012 21:56 schreef BananaSmoosie het volgende:
Heb eerlijk gezegd niet het hele topic gelezen, maar zit momenteel is een soortgelijke situatie. Ik, islamitisch opgevoed, heb een serieuze relatie met een Nederlander en moet dit binnenkort toch echt gaan vertellen. Zijn er hier meer mensen die in deze situatie zitten of hebben gezeten? Hoe hebben jullie dit aangepakt? Ik weet zeker dat wanneer ik het ze vertel ik niet meer welkom ben in de familie, en dat zou de minst erge reactie zijn...
Ik kies absoluut voor hem, sterker nog, we denken erover om samen te gaan wonen. Ik woon zelf niet meer bij mn ouders dus dat maakt het wel makkelijker om een relatie te onderhouden met hem. Ik twijfel of ik het ze face to face moet vertellen of misschien gewoon bellen, dat lijkt me wel veiliger.quote:Als jij serieus bent en voor hem kiest no matter what, zorg ervoor dat als het fout gaat dat je:
A.) binnen no time huis uit bent (no time is dan 15 seconde), of doe het ergens wat meer publiekelijk zodat 'gevaarlijke' reacties wegblijven.
B.) Dat je ergens anders terecht kan.
ik hoop dat je familie redelijk zal reageren en dat je eventueel kan uitleggen enzo.
Succes iig.
Is er kans dat één of ander vaag familielid bij jullie thuis even verhaal komt halen met behulp van wapens of brandbare middelen?quote:
wss wel anders had ze het niet gezegd denk ik.quote:Op donderdag 31 mei 2012 22:25 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Is er kans dat één of ander vaag familielid bij jullie thuis even verhaal komt halen met behulp van wapens of brandbare middelen?
Heb hier in Nederland verder geen familie maar mijn ouders hebben mij meerdere malen duidelijk gemaakt dat, mocht ik een Nederlandse vriend hebben, ik behoorlijk wat problemen met ze zal hebben.quote:Is er kans dat één of ander vaag familielid bij jullie thuis even verhaal komt halen met behulp van wapens of brandbare middelen?
Kijk, wat mij betreft heb je gewoon recht op je eigen geluk en zo, maar helaas is de realiteit anders. Je kunt wel 100% in je recht staan, maar daar heb je zo weinig aan als je alsnog permanent mishandeld wordt.quote:Op donderdag 31 mei 2012 22:37 schreef BananaSmoosie het volgende:
[..]
Heb hier in Nederland verder geen familie maar mijn ouders hebben mij meerdere malen duidelijk gemaakt dat, mocht ik een Nederlandse vriend hebben, ik behoorlijk wat problemen met ze zal hebben.
Daarbij komen dan de verhalen over eerwraak, waar ik natuurlijk niet van uitga maar ik wil niet dat mijn vriend of mij iets overkomt, dus dan maar liever extra voorzichtig dan later spijt hebben.
Dat zal inderdaad het geval zijn, helaas.quote:Het zal hoe dan ook een opoffering worden.
Het is wellicht heel erg hypocriet, maar wie weet is toch de meest vredelievende oplossing dat hij gewoon moslim-op-papier wordt en daar verder geen ene fuck mee doet. Geen idee of dat kan/mag/werkt, want zo goed ken ik de religie niet. Liever hypocriet dan permanent mishandeld.quote:Op donderdag 31 mei 2012 22:59 schreef BananaSmoosie het volgende:
[..]
Dat zal inderdaad het geval zijn, helaas.
Ik ben alleen heel erg bang dat het nare consequenties op gaat leveren, bang dat mn vader of mn broers me zullen opzoeken op school/werk/waar dan ook
ik vraag me altijd dan af, wat doe je dan in een westerse wereld, ga lekker terug waar dat normaal is en ga weer in de middeleeuwen leven...quote:Op donderdag 31 mei 2012 22:59 schreef BananaSmoosie het volgende:
[..]
Dat zal inderdaad het geval zijn, helaas.
Ik ben alleen heel erg bang dat het nare consequenties op gaat leveren, bang dat mn vader of mn broers me zullen opzoeken op school/werk/waar dan ook
Ik ben begin 20quote:hoe oud ben je eigenlijk?
Dat zou ik nooit willen, ik ben zelf ook helemaal niet gelovig en zou zoiets echt nooit willen. Het is voor hen ook niet eens het geloof, maar het cultuurverschil waar ze dan mee te maken hebben.quote:Het is wellicht heel erg hypocriet, maar wie weet is toch de meest vredelievende oplossing dat hij gewoon moslim-op-papier wordt en daar verder geen ene fuck mee doet. Geen idee of dat kan/mag/werkt, want zo goed ken ik de religie niet. Liever hypocriet dan permanent mishandeld.
Ik begrijp dat je zoiets denkt, en met jou vele anderen natuurlijk. Maar het moeilijke is ook dat ik dan de eerste uit "de gemeenschap" ben die dan een relatie met een Nederlander heeft. Daar komt bij dat ik ook nog eens een vrouw ben, dus dan is het al 10 keer zo erg. Ontzettend kortzichtig, absoluut, maar zo zien zij het.quote:ik vraag me altijd dan af, wat doe je dan in een westerse wereld, ga lekker terug waar dat normaal is en ga weer in de middeleeuwen leven...
jup en erg naïef om te denken dat je je eigen cultuur volledig kan bewaren in een ander land.quote:Op donderdag 31 mei 2012 23:11 schreef BananaSmoosie het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je zoiets denkt, en met jou vele anderen natuurlijk. Maar het moeilijke is ook dat ik dan de eerste uit "de gemeenschap" ben die dan een relatie met een Nederlander heeft. Daar komt bij dat ik ook nog eens een vrouw ben, dus dan is het al 10 keer zo erg. Ontzettend kortzichtig, absoluut, maar zo zien zij het.
Mijn nederige excuses. Ik ging er van uit dat het een geloofskwestie was.quote:Op donderdag 31 mei 2012 23:08 schreef BananaSmoosie het volgende:
Dat zou ik nooit willen, ik ben zelf ook helemaal niet gelovig en zou zoiets echt nooit willen. Het is voor hen ook niet eens het geloof, maar het cultuurverschil waar ze dan mee te maken hebben.
Hoe lang heb je al een relatie?quote:Op donderdag 31 mei 2012 21:56 schreef BananaSmoosie het volgende:
Heb eerlijk gezegd niet het hele topic gelezen, maar zit momenteel is een soortgelijke situatie. Ik, islamitisch opgevoed, heb een serieuze relatie met een Nederlander en moet dit binnenkort toch echt gaan vertellen. Zijn er hier meer mensen die in deze situatie zitten of hebben gezeten? Hoe hebben jullie dit aangepakt? Ik weet zeker dat wanneer ik het ze vertel ik niet meer welkom ben in de familie, en dat zou de minst erge reactie zijn...
Vrees dat er nog vele generaties moet volgen voordat het echt geaccepteerd wordt, hoop dat meerquote:en zie je zelf als 1 van de pioniers op dit gebiedproberen het bespreekbaar te maken en het geaccepteerd te krijgen. (ook al is dat op korte termijn ernstig onwaarschijnlijk)
Excuses aanvaardquote:Mijn nederige excuses. Ik ging er van uit dat het een geloofskwestie was.
Dat is het niet.quote:Is het onbeschoft om te vragen wat jouw afkomst is, BananaSmoosie?
Dit is toch op z'n alleminst werkelijk treurig voor woorden. Hoe achtergesteld, onderontwikkeld en vol haat moeten je ouders zij om zoveel afkeer te hebben op het feit dat jij ooit een relatie zal aangaan met een blanke! Nederlander.quote:Op donderdag 31 mei 2012 22:37 schreef BananaSmoosie het volgende:
[..]
Heb hier in Nederland verder geen familie maar mijn ouders hebben mij meerdere malen duidelijk gemaakt dat, mocht ik een Nederlandse vriend hebben, ik behoorlijk wat problemen met ze zal hebben.
Daarbij komen dan de verhalen over eerwraak, waar ik natuurlijk niet van uitga maar ik wil niet dat mijn vriend of mij iets overkomt, dus dan maar liever extra voorzichtig dan later spijt hebben.
Omdat ze hun eigen dochter gewoon weg niet vertrouwen, lijkt me vrij simpel.quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:23 schreef rozecroc het volgende:
[..]
Met fatsoen bijbrengen probeer je ervoor te zorgen om iemand , in dit geval de dochter, intrinsiek te laten handelen volgens bepaalde normen. Dit betekent, dat als het meisje fatsoen is bijgebracht en zij daarnaar leeft, zij ook niet zal sletten in de kroeg. Ofwel, waarom verbieden om naar de kroeg te gaan?
Dus Nederlanders die geen Marokkanen in de familie willen zijn vuile racisten, Marokkanen die geen Nederlanders in de familie willen zijn goede moslims en beschermen de familie eer.. Heerlijk, die dubbele moraal.quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:18 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Marokkanen zij behoorlijke racisten, je moest eens weten..quote:Op vrijdag 1 juni 2012 10:33 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dus Nederlanders die geen Marokkanen in de familie willen zijn vuile racisten, Marokkanen die geen Nederlanders in de familie willen zijn goede moslims en beschermen de familie eer.. Heerlijk, die dubbele moraal.
Generaliseren is je niet vreemd. Ik neem aan dat je spreekt over alle Marokkanen. Ken je ze ook stuk voor stuk om dit te kunnen zeggen of baseer je je op nieuwsberichten, verhalen en wat je ziet in de desbetreffende wijk waar je woont.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:00 schreef Montelly het volgende:
[..]
Marokkanen zij behoorlijke racisten, je moest eens weten..
Allebei domme racisten.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 10:33 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dus Nederlanders die geen Marokkanen in de familie willen zijn vuile racisten, Marokkanen die geen Nederlanders in de familie willen zijn goede moslims en beschermen de familie eer.. Heerlijk, die dubbele moraal.
Ik snap best dat je als ouders liever niet hebt dat je kinderen hun geloof verliezen of dat je kinderen er als hoer bijlopen, maar ik snap niet dat je je kinderen gaat afvallen om de keuzes die ze maken.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 17:59 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Allebei domme racisten.
Oh aub, Marokkanen zijn hartstikke racitisch. Mensen moeten ophouden steeds hun eigen 'volk' te verdedigen.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 15:14 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Generaliseren is je niet vreemd. Ik neem aan dat je spreekt over alle Marokkanen. Ken je ze ook stuk voor stuk om dit te kunnen zeggen of baseer je je op nieuwsberichten, verhalen en wat je ziet in de desbetreffende wijk waar je woont.
De mens is racistisch, racist.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 18:20 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Oh aub, Marokkanen zijn hartstikke racitisch. Mensen moeten ophouden steeds hun eigen 'volk' te verdedigen.
Tijd voor een Alien attack, kunnen we ons eigen volk, de mens, verdedigenquote:Op zaterdag 2 juni 2012 18:20 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Oh aub, Marokkanen zijn hartstikke racitisch. Mensen moeten ophouden steeds hun eigen 'volk' te verdedigen.
Ons volk. =$quote:Op zaterdag 2 juni 2012 18:26 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Tijd voor een Alien attack, kunnen we onze eigen volk, de mens, verdedigen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |