Gelijk overdrijven.quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:27 schreef kijkmij het volgende:
[..]
Ik vind dat raar. Als je elkaar leuk vind wat heeft familie en vrienden enzo er dan mee te maken? Dus je zou als marokkaanse vrouw gedwongen zijn om met een man een relatie aan te gaan omdat door de familie ooit al is uitonderhandeld met een paar geiten ofzo? En de man van je dromen moet je dan laten lopen?
door overdrijven is het het meest duidelijkquote:Op donderdag 24 mei 2012 22:28 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Gelijk overdrijven.Het is niet zo dat ze wordt uitgehuwelijkt, maar als de jongeman in kwestie een moslim is en een goeie jongen mag je als ouders niet eens weigeren.
Je kan het wel inschatten? Als ie geen gekke dingen doet zoals drinken en gokken en ook werk heeft enzeu komt ie wel door de keuring.quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:29 schreef kijkmij het volgende:
[..]
door overdrijven is het het meest duidelijk
en wie bepaald of het een goede jongen is. jij? of je familie?
en dan gelijk vraag 2: hoezo je mag als ouders niet weigeren? je gaat toch niet met keuze van je ouders een relatie aan? jij moet er mee leven. niet je ouders.quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:28 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Gelijk overdrijven.Het is niet zo dat ze wordt uitgehuwelijkt, maar als de jongeman in kwestie een moslim is en een goeie jongen mag je als ouders niet eens weigeren.
door de keuring? dus de familie.quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:31 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Je kan het wel inschatten? Als ie geen gekke dingen doet zoals drinken en gokken en ook werk heeft enzeu komt ie wel door de keuring.
Het huwelijk in de cultuur verloopt anders, als de jongen met je wilt trouwen gaat ie eerst naar je ouders toe(je hand vragen) om toestemming te vragen en niet eerst op een knie huwelijksaanzoek doenquote:Op donderdag 24 mei 2012 22:31 schreef kijkmij het volgende:
[..]
en dan gelijk vraag 2: hoezo je mag als ouders niet weigeren? je gaat toch niet met keuze van je ouders een relatie aan? jij moet er mee leven. niet je ouders.
Hoezo. Zo hoort het in Nederland ook hoor.quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:32 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Het huwelijk in de cultuur verloopt anders, als de jongen met je wilt trouwen gaat ie eerst naar je ouders toe(je hand vragen) om toestemming te vragen en niet eerst op een knie huwelijksaanzoek doen
Maar als jij graag wilt en je familie weigert wat dan?quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:32 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Het huwelijk in de cultuur verloopt anders, als de jongen met je wilt trouwen gaat ie eerst naar je ouders toe(je hand vragen) om toestemming te vragen en niet eerst op een knie huwelijksaanzoek doen
Fo real? Is het niet "wil je met me trouwen?" Jaaaquote:Op donderdag 24 mei 2012 22:34 schreef erikkll het volgende:
[..]
Hoezo. Zo hoort het in Nederland ook hoor.
En neuken voor het trouwen is er zeker ook niet bij?quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:36 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Fo real? Is het niet "wil je met me trouwen?" Jaaavolgende dag->" pap mam we gaan trouwen!! "
Bij ons wordt alles geregeld met de familie enzo
quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:36 schreef kijkmij het volgende:
[..]
Maar als jij graag wilt en je familie weigert wat dan?
quote:By contrast, if the girl and boy are a good moral couple, pious and upright in their actions, and the parents refuse to get such a couple married without just cause, and instead seek a corrupt person for their child, then the matter would be entirely different. Generally, such is not the case. As we are aware, ‘good boys and good girls’ do not refuse the request of their parents to things that are based on good faith and religiosity. When there is disagreement over the proposal that seems good, then of course the parents of the dissenting party (son or daughter) should defer to the child.
Dat mag ook niet nee.quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:38 schreef kijkmij het volgende:
[..]
En neuken voor het trouwen is er zeker ook niet bij?
Het ligt er een beetje aan. Het is wel traditie om eerst haar vader om zijn dochter's hand te vragen. Maar uiteindelijk beslist uiteraard het meisje zelf wel of ze met 'm trouwt of niet. Daar moet paps maar mee leren leven.quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:36 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Fo real? Is het niet "wil je met me trouwen?" Jaaavolgende dag->" pap mam we gaan trouwen!! "
Bij ons wordt alles geregeld met de familie enzo
Ik verwacht dat het heel vaak gebeurt, dus dat valt reuze meequote:Op donderdag 24 mei 2012 22:40 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Maar het gebeurt vaker dan je verwacht (helaas), het valt immers niet te controleren.
Helaas?quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:40 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Dat mag ook niet nee.
Maar het gebeurt vaker dan je verwacht (helaas), het valt immers niet te controleren.
Haramquote:Op donderdag 24 mei 2012 22:52 schreef kijkmij het volgende:
[..]
Ja slaap. Lekker lieverd.
Of is dat ook ongepast?
Eh? Scheld je me nu uit? Ze even wat het is anders moet ik op google zoeken en heb ik geen zin in.quote:
Geen zin om te typen voor jouquote:Op donderdag 24 mei 2012 22:54 schreef kijkmij het volgende:
[..]
Eh? Scheld je me nu uit? Ze even wat het is anders moet ik op google zoeken en heb ik geen zin in.
Je hebt anders net zeven woorden getyped.quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:57 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Geen zin om te typen voor jou
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |