Dit dus.quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:10 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Nee hoor, het geloof zal zegevieren.
Wat is mis met het verbieden dat je dochter gaat hoereren in een of andere club.
Dus omdat de ouders wat fatsoen willen bijbrengen en niet willen dat de dochter uitgaat etc etc wordt het gelijk gezien als iets "fouts" en weet ik veel wat en is dat "niet-geïntegreerd" zijn.quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:12 schreef erikkll het volgende:
[..]
Ohja, want in een club kun je je niet netjes gedragen
Ik weet dat mocro's er wel vaker een handje van hebben hun eigen definities van begrippen en regels te verzinnen, maar:quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:08 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Leer op z'n minst de definities.Integratie is het goed functioneren in de samenleving én je eigen culturele normen & waarden behouden.
Verder, van de website van de Rijksoverheid:quote:Integratie is het proces waarbij verschillende componenten samensmelten tot een geheel.
Oftewel: integreren of oprotten.quote:Het Nederlandse integratiebeleid wil ervoor zorgen dat iedereen in Nederland (autochtoon en nieuwkomers) zich betrokken voelt bij elkaar en bij Nederland. De overheid wil dat mensen die in Nederland komen wonen meedoen met de Nederlandse samenleving, ongeacht waar ze vandaan komen of wat ze geloven.
Het integratiebeleid wordt strenger, dat staat in de integratienota Integratie, binding, burgerschap. Mensen die in Nederland komen wonen, moeten een zelfstandig bestaan opbouwen en betrokkenheid bij de samenleving laten zien. De samenleving verandert door migranten, maar het is de bedoeling van het nieuwe beleid dat de samenleving wel herkenbaar Nederlands blijft. Doel van het integratiebeleid is een samenleving waarin zowel autochtone Nederlanders als migranten zich thuis voelen. Migranten kunnen verplicht worden hier aan mee te werken omdat de Nederlandse burgers ook bepaalde verplichtingen hebben, vindt het kabinet.
Met fatsoen bijbrengen probeer je ervoor te zorgen om iemand , in dit geval de dochter, intrinsiek te laten handelen volgens bepaalde normen. Dit betekent, dat als het meisje fatsoen is bijgebracht en zij daarnaar leeft, zij ook niet zal sletten in de kroeg. Ofwel, waarom verbieden om naar de kroeg te gaan?quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:19 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Dus omdat de ouders wat fatsoen willen bijbrengen en niet willen dat de dochter uitgaat etc etc wordt het gelijk gezien als iets "fouts" en weet ik veel wat en is dat "niet-geïntegreerd" zijn.
I rest my case.
Zo voer je inderdaad geen discussie. Je haalt ten eerste tekst uit bepaalde websites maar licht niet toe wat volgens jou valt onder integratie en hoe jij er over denkt.quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:23 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Ik weet dat mocro's er wel vaker een handje van hebben hun eigen definities van begrippen en regels te verzinnen, maar:
[..]
Verder, van de website van de Rijksoverheid:
[..]
Oftewel: integreren of oprotten.
Dezequote:Op donderdag 24 mei 2012 21:00 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Integratie noemen ze dat...
Lekker oprotten met dat volk.
quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:23 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Ik weet dat mocro's er wel vaker een handje van hebben hun eigen definities van begrippen en regels te verzinnen, maar:
[..]
Verder, van de website van de Rijksoverheid:
[..]
Oftewel: integreren of oprotten.
Je doet je best maar, slechte kopie van dametje Pechtold.quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:26 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Zo voer je inderdaad geen discussie. Je haalt ten eerste tekst uit bepaalde websites maar licht niet toe wat volgens jou valt onder integratie en hoe jij er over denkt.
En daarnaast spreek je normaliter mensen niet toe met oprotten. Vooral niet als het gaat om zulke serieuze onderwerpen. Je doet jezelf tekort met drie nietszeggende zinnen. Ofwel: we nemen je niet serieus.
Als iemand even fatsoenlijk op papier wil zetten wat hem zo bezighoudt over dit onderwerp en waar al die frustratie vandaan komt kunnen we er misschien als fatsoenlijke mensen over praten.quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:00 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Integratie noemen ze dat...
Lekker oprotten met dat volk.
Ga ergens anders op de man spelen. Je schreeuwt en blèrt zonder inhoud. Daarnaast heb ik helemaal niks te maken met Pechtold.quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:30 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Je doet je best maar, slechte kopie van dametje Pechtold.
Feit blijft: mijn toon is nog een stuk fatsoenlijker dan die van de gemiddelde mocro op straat.
Niet, want het is geen verplichting. Weet je wat wel deel uit maakt van integratie? De mogelijkheid om een relatie te hebben met een Nederlander, als jij dat wil, zonder dat je familie druk of dwang op je uitoefent of je uitstoot.quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:02 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Sinds wanneer maakt "een relatie hebben met een Nederlander" deel uit van integratie?
Wat als een Nederlandse geen relatie mag aangaan met een Marokkaan van d'r familie? Sorry maar dat wel/niet mogen heeft niks te maken met geïntegreerd zijn of niet. Ik keur het ook af als mijn kinderen dat later willen maar dat maakt mij niet minder geïntegreerd.quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:54 schreef Polarcat het volgende:
[..]
Niet, want het is geen verplichting. Weet je wat wel deel uit maakt van integratie? De mogelijkheid om een relatie te hebben met een Nederlander, als jij dat wil, zonder dat je familie druk of dwang op je uitoefent of je uitstoot.
Verder denk ik dat TS beter even wat duidelijker kan uitleggen hoe zijn "moeilijke situatie" er precies uit ziet.
En als het de familie niet is, dan werkt de omgeving wel lekker mee. Sta zo af en toe met een vrouwelijke Marokkaanse collega bij de bushalte en met haar kan ik prima lachen. Nedeel is echter, dat ze elke keer wel weer een paar keer wordt uitgescholden door liefhebbende voorbijrijdende volksgenoten. Volgens haar, omdat ze met een Nederlander praat. Te triest voor woorden dit.quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:01 schreef Mercer het volgende:
Als Marokkaanse vrouwen relaties aangaan met Nederlanders, dat is vast haram, dan valt de Islam uit elkaar. Marokkaanse vrouwen zijn broedmachines. Zoveel mogelijk Islam volk in Europa neerzetten, om uiteindelijk de boel te overheersen, dat is het doel. Niet voor niets dat die lui altijd met 10 kinderen lopen te sjouwen. En niet voor niets dat die vrouwen uitgestoten worden als ze met een niet-moslim een relatie opbouwen.
Kortom goed geïntegreerd maar niet heus.
Als een Marokkaanse een relatie wilt met een niet-moslim is dat niet per se racistisch maar gewoon verboden in de islam.quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:08 schreef Polarcat het volgende:
Als een Nederlands meisje van haar ouders geen relatie mag aangaan met een Marokkaan, puur omdat hij een Marokkaan is, dan zijn die ouders racistisch. Net zo racistisch en fout als andersom. Dat is een kwestie van fundamentele vrijheid en rechten afnemen, niet een kwestie van familie waarden.
Dat vind ik ook triest jaquote:Op donderdag 24 mei 2012 22:08 schreef rozecroc het volgende:
[..]
En als het de familie niet is, dan werkt de omgeving wel lekker mee. Sta zo af en toe met een vrouwelijke Marokkaanse collega bij de bushalte en met haar kan ik prima lachen. Nedeel is echter, dat ze elke keer wel weer een paar keer wordt uitgescholden door liefhebbende voorbijrijdende volksgenoten. Volgens haar, omdat ze met een Nederlander praat. Te triest voor woorden dit.
Verboden of niet, het blijft natuurlijk wel discriminatie.quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:10 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Als een Marokkaanse een relatie wilt met een niet-moslim is dat niet per se racistisch maar gewoon verboden in de islam.
En wie verplicht haar om zich te houden aan de variant c.q. interpretatie van de islam zoals jij / haar familie die kiest te geloven? Wie verbiedt haar om de islam te verlaten, of een andere variant van de islam aan te hangen waarin Marokkaanse meisjes wel met Nederlandse jongens mogen gaan?quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:10 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Als een Marokkaanse een relatie wilt met een niet-moslim is dat [ik neem aan dat je bedoelt, "het verbieden daarvan"] niet per se racistisch maar [zo'n relatie is] gewoon verboden in de islam.
Dat is weer een ander verhaal. Long story short, familie-eer wordt aangetast als meisje relatie neemt (laat staan met niet-moslim) en familie doet er alles aan dat te voorkomen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:15 schreef Polarcat het volgende:
[..]
En wie verplicht haar om zich te houden aan de variant c.q. interpretatie van de islam zoals jij / haar familie die kiest te geloven? Wie verbiedt haar om de islam te verlaten, of een andere variant van de islam aan te hangen waarin Marokkaanse meisjes wel met Nederlandse jongens mogen gaan?
Jaquote:Op donderdag 24 mei 2012 22:24 schreef Polarcat het volgende:
Is de familie-eer belangrijker dan de keuzevrijheid en het persoonlijke geluk van het meisje?
Ik vind dat raar. Als je elkaar leuk vind wat heeft familie en vrienden enzo er dan mee te maken? Dus je zou als marokkaanse vrouw gedwongen zijn om met een man een relatie aan te gaan omdat door de familie ooit al is uitonderhandeld met een paar geiten ofzo? En de man van je dromen moet je dan laten lopen?quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:18 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Dat is weer een ander verhaal. Long story short, familie-eer wordt aangetast als meisje relatie neemt (laat staan met niet-moslim) en familie doet er alles aan dat te voorkomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |