abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111987521
quote:
7s.gif Op donderdag 24 mei 2012 21:10 schreef MarokkaanseKip het volgende:

Nee hoor, het geloof zal zegevieren. :7

Wat is mis met het verbieden dat je dochter gaat hoereren in een of andere club. :O
Dit dus.
  donderdag 24 mei 2012 @ 21:19:02 #27
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_111987760
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 21:12 schreef erikkll het volgende:

[..]

Ohja, want in een club kun je je niet netjes gedragen :{
Dus omdat de ouders wat fatsoen willen bijbrengen en niet willen dat de dochter uitgaat etc etc wordt het gelijk gezien als iets "fouts" en weet ik veel wat en is dat "niet-geïntegreerd" zijn. :')

I rest my case.
pi_111988216
quote:
7s.gif Op donderdag 24 mei 2012 21:08 schreef MarokkaanseKip het volgende:

[..]

Leer op z'n minst de definities. :') Integratie is het goed functioneren in de samenleving én je eigen culturele normen & waarden behouden. :*
Ik weet dat mocro's er wel vaker een handje van hebben hun eigen definities van begrippen en regels te verzinnen, maar:
quote:
Integratie is het proces waarbij verschillende componenten samensmelten tot een geheel.
Verder, van de website van de Rijksoverheid:
quote:
Het Nederlandse integratiebeleid wil ervoor zorgen dat iedereen in Nederland (autochtoon en nieuwkomers) zich betrokken voelt bij elkaar en bij Nederland. De overheid wil dat mensen die in Nederland komen wonen meedoen met de Nederlandse samenleving, ongeacht waar ze vandaan komen of wat ze geloven.

Het integratiebeleid wordt strenger, dat staat in de integratienota Integratie, binding, burgerschap. Mensen die in Nederland komen wonen, moeten een zelfstandig bestaan opbouwen en betrokkenheid bij de samenleving laten zien. De samenleving verandert door migranten, maar het is de bedoeling van het nieuwe beleid dat de samenleving wel herkenbaar Nederlands blijft. Doel van het integratiebeleid is een samenleving waarin zowel autochtone Nederlanders als migranten zich thuis voelen. Migranten kunnen verplicht worden hier aan mee te werken omdat de Nederlandse burgers ook bepaalde verplichtingen hebben, vindt het kabinet.
Oftewel: integreren of oprotten.
  donderdag 24 mei 2012 @ 21:23:09 #29
279078 rozecroc
'Dag zijderups,' zei
pi_111988226
quote:
7s.gif Op donderdag 24 mei 2012 21:19 schreef MarokkaanseKip het volgende:

[..]

Dus omdat de ouders wat fatsoen willen bijbrengen en niet willen dat de dochter uitgaat etc etc wordt het gelijk gezien als iets "fouts" en weet ik veel wat en is dat "niet-geïntegreerd" zijn. :')

I rest my case.
Met fatsoen bijbrengen probeer je ervoor te zorgen om iemand , in dit geval de dochter, intrinsiek te laten handelen volgens bepaalde normen. Dit betekent, dat als het meisje fatsoen is bijgebracht en zij daarnaar leeft, zij ook niet zal sletten in de kroeg. Ofwel, waarom verbieden om naar de kroeg te gaan?
  donderdag 24 mei 2012 @ 21:26:23 #30
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_111988523
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 21:23 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Ik weet dat mocro's er wel vaker een handje van hebben hun eigen definities van begrippen en regels te verzinnen, maar:

[..]

[..]

Zo voer je inderdaad geen discussie. Je haalt ten eerste tekst uit bepaalde websites maar licht niet toe wat volgens jou valt onder integratie en hoe jij er over denkt.

En daarnaast spreek je normaliter mensen niet toe met oprotten. Vooral niet als het gaat om zulke serieuze onderwerpen. Je doet jezelf tekort met drie nietszeggende zinnen. Ofwel: we nemen je niet serieus.
pi_111988663
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 21:00 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Integratie noemen ze dat... :')
Lekker oprotten met dat volk.
Deze
pi_111988822
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 21:23 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

[..]

[..]

pi_111988855
quote:
13s.gif Op donderdag 24 mei 2012 21:26 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Zo voer je inderdaad geen discussie. Je haalt ten eerste tekst uit bepaalde websites maar licht niet toe wat volgens jou valt onder integratie en hoe jij er over denkt.

En daarnaast spreek je normaliter mensen niet toe met oprotten. Vooral niet als het gaat om zulke serieuze onderwerpen. Je doet jezelf tekort met drie nietszeggende zinnen. Ofwel: we nemen je niet serieus.
Je doet je best maar, slechte kopie van dametje Pechtold.

Feit blijft: mijn toon is nog een stuk fatsoenlijker dan die van de gemiddelde mocro op straat.
  donderdag 24 mei 2012 @ 21:31:10 #34
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_111988918
Allemaal gefrustreerde FOK!kers met hun integratie. Roeptoeteren zonder enkele inhoud. Bijvoorbeeld onderstaande reactie. Een reactie waar je weinig mee kunt als buitenlander.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 21:00 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Integratie noemen ze dat... :')

Lekker oprotten met dat volk.
Als iemand even fatsoenlijk op papier wil zetten wat hem zo bezighoudt over dit onderwerp en waar al die frustratie vandaan komt kunnen we er misschien als fatsoenlijke mensen over praten.
  donderdag 24 mei 2012 @ 21:35:04 #35
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_111989336
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 21:30 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Je doet je best maar, slechte kopie van dametje Pechtold.

Feit blijft: mijn toon is nog een stuk fatsoenlijker dan die van de gemiddelde mocro op straat.
Ga ergens anders op de man spelen. Je schreeuwt en blèrt zonder inhoud. Daarnaast heb ik helemaal niks te maken met Pechtold.

En er zijn uiteraard lastpakken van Marokkanen die nog een stuk onbeleefder zijn dan jij. Maar die zijn niet het toonbeeld van de beleefde Marokkaan. De Marokkanen die jij nooit zult tegenkomen, simpelweg omdat ze zich met hun werk/studie bezighouden.
pi_111991239
quote:
7s.gif Op donderdag 24 mei 2012 21:02 schreef MarokkaanseKip het volgende:

Sinds wanneer maakt "een relatie hebben met een Nederlander" deel uit van integratie? :')
Niet, want het is geen verplichting. Weet je wat wel deel uit maakt van integratie? De mogelijkheid om een relatie te hebben met een Nederlander, als jij dat wil, zonder dat je familie druk of dwang op je uitoefent of je uitstoot.

Verder denk ik dat TS beter even wat duidelijker kan uitleggen hoe zijn "moeilijke situatie" er precies uit ziet.
pi_111991945
Als Marokkaanse vrouwen relaties aangaan met Nederlanders, dat is vast haram, dan valt de Islam uit elkaar. Marokkaanse vrouwen zijn broedmachines. Zoveel mogelijk Islam volk in Europa neerzetten, om uiteindelijk de boel te overheersen, dat is het doel. Niet voor niets dat die lui altijd met 10 kinderen lopen te sjouwen. En niet voor niets dat die vrouwen uitgestoten worden als ze met een niet-moslim een relatie opbouwen.

Kortom goed geïntegreerd maar niet heus.
  donderdag 24 mei 2012 @ 22:07:04 #38
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_111992528
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 21:54 schreef Polarcat het volgende:

[..]

Niet, want het is geen verplichting. Weet je wat wel deel uit maakt van integratie? De mogelijkheid om een relatie te hebben met een Nederlander, als jij dat wil, zonder dat je familie druk of dwang op je uitoefent of je uitstoot.

Verder denk ik dat TS beter even wat duidelijker kan uitleggen hoe zijn "moeilijke situatie" er precies uit ziet.
Wat als een Nederlandse geen relatie mag aangaan met een Marokkaan van d'r familie? Sorry maar dat wel/niet mogen heeft niks te maken met geïntegreerd zijn of niet. Ik keur het ook af als mijn kinderen dat later willen maar dat maakt mij niet minder geïntegreerd. :') Dat is gewoon een kwestie van familiare/culturele waarden en verder hebben buitenstaanders er geen last van.
pi_111992672
Als een Nederlands meisje van haar ouders geen relatie mag aangaan met een Marokkaan, puur omdat hij een Marokkaan is, dan zijn die ouders racistisch. Net zo racistisch en fout als in de situatie andersom. Dat is een kwestie van fundamentele vrijheid en rechten afnemen, niet een kwestie van familie waarden.
  donderdag 24 mei 2012 @ 22:08:44 #40
279078 rozecroc
'Dag zijderups,' zei
pi_111992710
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 22:01 schreef Mercer het volgende:
Als Marokkaanse vrouwen relaties aangaan met Nederlanders, dat is vast haram, dan valt de Islam uit elkaar. Marokkaanse vrouwen zijn broedmachines. Zoveel mogelijk Islam volk in Europa neerzetten, om uiteindelijk de boel te overheersen, dat is het doel. Niet voor niets dat die lui altijd met 10 kinderen lopen te sjouwen. En niet voor niets dat die vrouwen uitgestoten worden als ze met een niet-moslim een relatie opbouwen.

Kortom goed geïntegreerd maar niet heus.
En als het de familie niet is, dan werkt de omgeving wel lekker mee. Sta zo af en toe met een vrouwelijke Marokkaanse collega bij de bushalte en met haar kan ik prima lachen. Nedeel is echter, dat ze elke keer wel weer een paar keer wordt uitgescholden door liefhebbende voorbijrijdende volksgenoten. Volgens haar, omdat ze met een Nederlander praat. Te triest voor woorden dit.
  donderdag 24 mei 2012 @ 22:10:11 #41
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_111992868
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 22:08 schreef Polarcat het volgende:
Als een Nederlands meisje van haar ouders geen relatie mag aangaan met een Marokkaan, puur omdat hij een Marokkaan is, dan zijn die ouders racistisch. Net zo racistisch en fout als andersom. Dat is een kwestie van fundamentele vrijheid en rechten afnemen, niet een kwestie van familie waarden.
Als een Marokkaanse een relatie wilt met een niet-moslim is dat niet per se racistisch maar gewoon verboden in de islam.
  donderdag 24 mei 2012 @ 22:10:46 #42
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_111992928
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 22:08 schreef rozecroc het volgende:

[..]

En als het de familie niet is, dan werkt de omgeving wel lekker mee. Sta zo af en toe met een vrouwelijke Marokkaanse collega bij de bushalte en met haar kan ik prima lachen. Nedeel is echter, dat ze elke keer wel weer een paar keer wordt uitgescholden door liefhebbende voorbijrijdende volksgenoten. Volgens haar, omdat ze met een Nederlander praat. Te triest voor woorden dit.
Dat vind ik ook triest ja
  donderdag 24 mei 2012 @ 22:15:11 #43
356568 Lesnar
Can you see me now?
pi_111993319
quote:
7s.gif Op donderdag 24 mei 2012 22:10 schreef MarokkaanseKip het volgende:

[..]

Als een Marokkaanse een relatie wilt met een niet-moslim is dat niet per se racistisch maar gewoon verboden in de islam.
Verboden of niet, het blijft natuurlijk wel discriminatie.
I’m drinking a cooler full of Coors Light, Coors Light because Bud Light won’t pay me anything. “Hell, I might even get on top of my wife tonight.”
pi_111993380
quote:
7s.gif Op donderdag 24 mei 2012 22:10 schreef MarokkaanseKip het volgende:

[..]

Als een Marokkaanse een relatie wilt met een niet-moslim is dat [ik neem aan dat je bedoelt, "het verbieden daarvan"] niet per se racistisch maar [zo'n relatie is] gewoon verboden in de islam.
En wie verplicht haar om zich te houden aan de variant c.q. interpretatie van de islam zoals jij / haar familie die kiest te geloven? Wie verbiedt haar om de islam te verlaten, of een andere variant van de islam aan te hangen waarin Marokkaanse meisjes wel met Nederlandse jongens mogen gaan?
  donderdag 24 mei 2012 @ 22:18:25 #45
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_111993622
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 22:15 schreef Polarcat het volgende:

[..]

En wie verplicht haar om zich te houden aan de variant c.q. interpretatie van de islam zoals jij / haar familie die kiest te geloven? Wie verbiedt haar om de islam te verlaten, of een andere variant van de islam aan te hangen waarin Marokkaanse meisjes wel met Nederlandse jongens mogen gaan?
Dat is weer een ander verhaal. Long story short, familie-eer wordt aangetast als meisje relatie neemt (laat staan met niet-moslim) en familie doet er alles aan dat te voorkomen.
pi_111994142
Is de familie-eer belangrijker dan de keuzevrijheid en het persoonlijke geluk van het meisje?
  donderdag 24 mei 2012 @ 22:24:50 #47
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_111994210
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 22:24 schreef Polarcat het volgende:
Is de familie-eer belangrijker dan de keuzevrijheid en het persoonlijke geluk van het meisje?
Ja
pi_111994288
Dan ben je als familie niet geïntegreerd.
pi_111994418
quote:
7s.gif Op donderdag 24 mei 2012 22:18 schreef MarokkaanseKip het volgende:

[..]

Dat is weer een ander verhaal. Long story short, familie-eer wordt aangetast als meisje relatie neemt (laat staan met niet-moslim) en familie doet er alles aan dat te voorkomen.
Ik vind dat raar. Als je elkaar leuk vind wat heeft familie en vrienden enzo er dan mee te maken? Dus je zou als marokkaanse vrouw gedwongen zijn om met een man een relatie aan te gaan omdat door de familie ooit al is uitonderhandeld met een paar geiten ofzo? En de man van je dromen moet je dan laten lopen?
pi_111994437
Ik ga burka's verkopen aan al mijn fok! vrienden zodat ze die marokkaanse meisjes kunnen schenken _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')