abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 mei 2012 @ 01:40:12 #161
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_112042474
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 01:38 schreef MarokkaanseKip het volgende:

[..]

[..]

;) ;)
Okee. Je mag doen wat je wil ;)
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zaterdag 26 mei 2012 @ 01:43:14 #162
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_112042543
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 01:40 schreef spoorrails het volgende:

[..]

Ik generaliseer niet, ik zeg groot deel
Ik hou niet van generaliseren, ik zeg alleen dat ik dat wel eens begrepen heb.

nee klopt, wat je niet kent mis je vaak niet.
maar wat nou als ze toch wel willen? juist omdat haar andere vriendinnen wel willen, of omdat via social media veel vrienden plezier hebben.
je gaat het wss niet tegenhouden, alleen door draconische maatregelen te nemen.
Draconisch is een te groot woord. Ik ben nooit voorstander geweest van dingen "hardvochtig" bestraffen ofzo. Het zou me wel teleurstellen though.
pi_112042592
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 01:40 schreef spoorrails het volgende:

[..]

Ik generaliseer niet, ik zeg groot deel
Ik hou niet van generaliseren, ik zeg alleen dat ik dat wel eens begrepen heb.

nee klopt, wat je niet kent mis je vaak niet.
maar wat nou als ze toch wel willen? juist omdat haar andere vriendinnen wel willen, of omdat via social media veel vrienden plezier hebben.
je gaat het wss niet tegenhouden, alleen door draconische maatregelen te nemen.
Verbieden kunnen ze best, als puber heb je er maar mee te leven.
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
pi_112042624
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 01:43 schreef MarokkaanseKip het volgende:

[..]

Draconisch is een te groot woord. Ik ben nooit voorstander geweest van dingen "hardvochtig" bestraffen ofzo. Het zou me wel teleurstellen though.
maar net zeg je:

quote:
Ik ga gewoon voorkomen dat ze zulke plekken willen bezoeken
dat klinkt nogal of je 'ver' zult gaan om dat tie doen.
maar ok.

ik ga mn nest in.

Ps klopt je leeftijd in je profiel? if so, kijk over 10 jaar weer eens naar dit topic, ben benieuwd hoe je er dan tegen staat (mensen ondergaan nogal een verandering zo rond hun 28e)
pi_112042639
Marokkaan en een niet-Marokkaan etc etc. Het moet gewoon allemaal kunnen maar vergeet niet dat de verschillen pas echt zichtbaar zijn als je serieuzer wordt en verdere stappen wil ondernemen zoals trouwen, kinderen, besnijdenis. İk kan (helaas) zo een waslijst opnoemen...
Loedermoeder
pi_112042657
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 01:45 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Verbieden kunnen ze best, als puber heb je er maar mee te leven.
Trouwen doet men over het algemeen niet als ze puber zijn (, daar ging het oa ook over)
en dus invloed willen hebben op 'volwassen' kinderen.

In geval van pubers ben ik ermee eens dat je kinderen wat meer kan opleggen. Je kan ze proberen te verbieden, maar of ze daar iets van aantrekken is weer andere vraag. (wss heeft het een averechts effect)
  zaterdag 26 mei 2012 @ 01:48:51 #167
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_112042662
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 01:46 schreef spoorrails het volgende:

[..]

maar net zeg je:

[..]

dat klinkt nogal of je 'ver' zult gaan om dat tie doen.
maar ok.

ik ga mn nest in.

Ps klopt je leeftijd in je profiel? if so, kijk over 10 jaar weer eens naar dit topic, ben benieuwd hoe je er dan tegen staat (mensen ondergaan nogal een verandering zo rond hun 28e)
Als ze 't nog willen nadat ik ze allerlei dingen heb bijgebracht dan wil ik ze niet zwaar gaan bestraffen nee.

Op m'n 21e heb ik hopelijk al kinderen hoor. :{w
  zaterdag 26 mei 2012 @ 01:48:57 #168
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_112042665
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 01:31 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Ik werd niet 24/7 bewaakt en de behoefte om uit te gaan heb ik nooit gehad. Ondanks dat ik vriendinnen heb die wel uitgaan en shit. Wat je niet kent hoef je niet te missen.
Dat was bij jou zo. Bij veel andere mensen niet, dus je weet niet of je kinderen die behoefte ook niet zullen hebben.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  zaterdag 26 mei 2012 @ 01:51:06 #169
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_112042706
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 01:48 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Dat was bij jou zo. Bij veel andere mensen niet, dus je weet niet of je kinderen die behoefte ook niet zullen hebben.
Zo moeder zo dochter/zoon. :@
pi_112042724
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 01:48 schreef spoorrails het volgende:

[..]

Trouwen doet men over het algemeen niet als ze puber zijn (, daar ging het oa ook over)
en dus invloed willen hebben op 'volwassen' kinderen.

In geval van pubers ben ik ermee eens dat je kinderen wat meer kan opleggen. Je kan ze proberen te verbieden, maar of ze daar iets van aantrekken is weer andere vraag. (wss heeft het een averechts effect)
Ik walg daar echt zo van. Alles maar opleggen voor je etc etc. Ik wil! geen stomme Arabier, met status en geld en weet ik veel wat, ik wil een man die ik zelf heb 'gevonden' en die mij gelukkig maakt. Als het trouwen besproken gaat worden hier in huis, dan accepteren ze maar de man die ik wil of ik breek met ze, zo denk ik er tegenwoordig over.
Ben het helemaal zat dat ze alles maar voor me regelen.
LEAVE KB ALONE.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 01:54:46 #171
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_112042767
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 01:52 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Ik walg daar echt zo van. Alles maar opleggen voor je etc etc. Ik wil! geen stomme Arabier, met status en geld en weet ik veel wat, ik wil een man die ik zelf heb 'gevonden' en die mij gelukkig maakt. Als het trouwen besproken gaat worden hier in huis, dan accepteren ze maar de man die ik wil of ik breek met ze, zo denk ik er tegenwoordig over.
Want status en geld hebben hoort idd bij de "eis" :')
  zaterdag 26 mei 2012 @ 01:55:32 #172
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_112042781
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 01:51 schreef MarokkaanseKip het volgende:

[..]

Zo moeder zo dochter/zoon. :@
Nee ;)
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_112042785
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 01:54 schreef MarokkaanseKip het volgende:

[..]

Want status en geld hebben hoort idd bij de "eis" :')
Vaak wel. Oh en moslim natuurlijk. Want oh wee als hij geen moslim is. Alsof je dan meteen een slecht persoon bent, bah.
LEAVE KB ALONE.
pi_112042795
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 01:52 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Hoop voor je dat je familie er in mee gaat.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 01:57:10 #175
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_112042813
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 01:55 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Vaak wel. Oh en moslim natuurlijk. Want oh wee als hij geen moslim is. Alsof je dan meteen een slecht persoon bent, bah.
Niet-moslim staat niet gelijk aan slecht :')
pi_112042817
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 01:56 schreef spoorrails het volgende:

[..]

Hoop voor je dat je familie er in mee gaat.
Zal vast niet, want oh! Wat moeten andere mensen er wel niet van denken.
8)7
LEAVE KB ALONE.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 01:57:46 #177
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_112042821
Maargoed, alles is mogelijk.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_112042836
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 01:57 schreef MarokkaanseKip het volgende:

[..]

Niet-moslim staat niet gelijk aan slecht :')
Ehm ja, niet geschikt als trouwmateriaal iig.
Je zei net zelf dat je dochter best met een Nederlander mag thuiskomen, maar hij moet dan wel moslim zijn. Sure.
LEAVE KB ALONE.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 01:59:32 #179
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_112042855
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 01:58 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Ehm ja, niet geschikt als trouwmateriaal iig.
Je zei net zelf dat je dochter best met een Nederlander mag thuiskomen, maar hij moet dan wel moslim zijn. Sure.
Ik zei niet ze mag niet trouwen met 'm omdat ie slecht is als niet-moslim :')
pi_112042872
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 01:59 schreef MarokkaanseKip het volgende:

[..]

Ik zei niet ze mag niet trouwen met 'm omdat ie slecht is als niet-moslim :')
Ok en nu?
LEAVE KB ALONE.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 02:01:55 #181
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_112042891
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 02:00 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Ok en nu?
Ahgossie beetje gefrustreerd?
pi_112042917
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 02:01 schreef MarokkaanseKip het volgende:

[..]

Ahgossie beetje gefrustreerd?
Ja, zie je toch.
LEAVE KB ALONE.
pi_112042933
Niet zoveel GTST kijken ts...nee dat kan niet en dat mag niet eensch!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_112044728
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:36 schreef mr-anoniem het volgende:
Hallo

Is dit mogelijk volgens jullie? Een relatie/huwelijk met een Marokkaanse? Wie heeft er ervaring mee? Of wie is hier bekend mee want ik zit namelijk in een moeilijke situatie
Been there, done that. Ik kan kort mijn verhaal vertellen, maar ik wil absoluut niet beweren dat dit verhaal tekenend is voor alle Marokkaanse dames/families. Ik denk echter wel dat ik niet de enige ben die hier tegenaan is gelopen.

Jaren terug een Marokkaans meisje leren kennen in de trein. Email en telefoonnummers uitgewisseld en een paar keer wat afgesproken. Van het één kwam uiteraard het ander.

Buiten het zicht van de familie kon alles en was vrijwel niets te gek. Daar is dan ook alles mee gezegd. Gewoon op een terrasje zitten of door de stad lopen ging niet, aangezien er dan altijd wel een oom, neef of broer het één en ander zou zijn en dan zou ze thuis een probleem hebben. Gingen we naar een andere stad, dan werd ze ook altijd wel bespottelijk toegespreken door landgenoten van haar. Ik spreek niet goed Berbers/Arabisch, maar aan de toonzetting valt veel af te leiden en je komt er op deze manier ook vrij snel achter wat de meest populaire scheldwoorden zijn om een dame uit te maken voor hoer of slet. Afspreken moest dus altijd in allochtonenvrije dorpen in de buurt.

Uiteindelijk er een punt achter gezet. Ze was nog jong en op die leeftijd kun je bij een korte relatie geen al te rigide stappen maken met betrekking tot familie, vrienden en landgenoten. Je kunt daar vanalles van vinden, maar de feiten waren gewoon zo dat er mee doorgaan en vooral er en plein public mee doorgaan, tot een soort van verkettering zou leiden.

Met een paar vriendinnen van haar heb ik het er weleens over gehad en ook weleens met een broer van haar. Die vriendinnen snapten best wel dat wij goed met elkaar overweg konden, maar gaven ook aan dat ze thuis zoiets absoluut niet uitgelegd zouden krijgen. Haar broer was vrij eerlijk. Hoewel ik met hem best goed op kon schieten, gaf hij eerlijk aan dat hij dit nooit openlijk kon steunen, laat staan dat hij zou gaan proberen de omgeving te overtuigen dat zijn zusje goed bezig was. Hij heeft volgens mij nooit wat doorgeluld aan de familie, maar als puntje bij paaltje zou komen, zou hij het ook niet gesteund hebben.
pi_112045683
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 08:56 schreef Halcon het volgende:

[..]

Been there, done that. Ik kan kort mijn verhaal vertellen, maar ik wil absoluut niet beweren dat dit verhaal tekenend is voor alle Marokkaanse dames/families. Ik denk echter wel dat ik niet de enige ben die hier tegenaan is gelopen.

Jaren terug een Marokkaans meisje leren kennen in de trein. Email en telefoonnummers uitgewisseld en een paar keer wat afgesproken. Van het één kwam uiteraard het ander.

Buiten het zicht van de familie kon alles en was vrijwel niets te gek. Daar is dan ook alles mee gezegd. Gewoon op een terrasje zitten of door de stad lopen ging niet, aangezien er dan altijd wel een oom, neef of broer het één en ander zou zijn en dan zou ze thuis een probleem hebben. Gingen we naar een andere stad, dan werd ze ook altijd wel bespottelijk toegespreken door landgenoten van haar. Ik spreek niet goed Berbers/Arabisch, maar aan de toonzetting valt veel af te leiden en je komt er op deze manier ook vrij snel achter wat de meest populaire scheldwoorden zijn om een dame uit te maken voor hoer of slet. Afspreken moest dus altijd in allochtonenvrije dorpen in de buurt.

Uiteindelijk er een punt achter gezet. Ze was nog jong en op die leeftijd kun je bij een korte relatie geen al te rigide stappen maken met betrekking tot familie, vrienden en landgenoten. Je kunt daar vanalles van vinden, maar de feiten waren gewoon zo dat er mee doorgaan en vooral er en plein public mee doorgaan, tot een soort van verkettering zou leiden.

Met een paar vriendinnen van haar heb ik het er weleens over gehad en ook weleens met een broer van haar. Die vriendinnen snapten best wel dat wij goed met elkaar overweg konden, maar gaven ook aan dat ze thuis zoiets absoluut niet uitgelegd zouden krijgen. Haar broer was vrij eerlijk. Hoewel ik met hem best goed op kon schieten, gaf hij eerlijk aan dat hij dit nooit openlijk kon steunen, laat staan dat hij zou gaan proberen de omgeving te overtuigen dat zijn zusje goed bezig was. Hij heeft volgens mij nooit wat doorgeluld aan de familie, maar als puntje bij paaltje zou komen, zou hij het ook niet gesteund hebben.
En daarmee bevestig jij ook voor een groot deel de vooroordelen. Ik spreek ook uit ervaring maar dan van de andere kant.
If it's getting serious u know your in trouble ...

Overigens ben ik nooit uitgescholden door Turkse mannen/jongens die ons zagen. Ben blij dat "onze" jongens niet zo agressief zijn.

Overigens denk ik dat bij Turken het moslim niet-moslim zijn niet zo'n grote rol speelt. Turkzijn weegt soms zwaarder. Mijn nichtje is met een atheistische Turk getrouwd en voordat hij haar kende at hij varkensvlees. Familie weet dat maar tjah spreekt ie Turks? Ja. Drinkt hij Turkse thee en houd hij van Turks eten? Ja. Houdt hij van Turkse muziek? Ja. Houdt hij van Ataturk? Ja. Houdt ie van Turkse grapjes? Ja. Is die Turk? Ja. Dan is ze van jou :)
Hij doet ook niet moeilijk bij besnijdenissen, ramadan, offerfeest. Hij kent het en weet hoe het zit.
En daarom hebben we het ook over cultuurverschillen en geen geloofsverschillen.
Loedermoeder
pi_112046262
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 01:16 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik heb medelijden met je kinderen en de kinderen van die Nederlandse ouders :{
Als ik later kinderen heb, dan mogen ze doen wat ze willen. Ze mogen ook trouwen met moslims en ze mogen homo zijn enzo. Daar heb ik totaal geen moeite mee. Als ik daar wel moeite mee zou hebben, dan ben ik mijn inziens aan het discrimineren.
Dit dus ja.
En moeten de normen en waarden van een ouder, daargelaten of ze juist zijn of niet, boven het geluk van je kind staan? Als je kind gelukkig is met een man die geen moslim is, waarom zou je het dan afkeuren?
pi_112048253
quote:
7s.gif Op donderdag 24 mei 2012 21:19 schreef MarokkaanseKip het volgende:

[..]

Dus omdat de ouders wat fatsoen willen bijbrengen en niet willen dat de dochter uitgaat etc etc wordt het gelijk gezien als iets "fouts" en weet ik veel wat en is dat "niet-geïntegreerd" zijn. :')

I rest my case.
Moet ze dat niet zelf beslissen als ze volwassen is?
pi_112054893
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 10:18 schreef Hedera het volgende:

[..]

En daarmee bevestig jij ook voor een groot deel de vooroordelen. Ik spreek ook uit ervaring maar dan van de andere kant.

Overigens ben ik nooit uitgescholden door Turkse mannen/jongens die ons zagen. Ben blij dat "onze" jongens niet zo agressief zijn.

Overigens denk ik dat bij Turken het moslim niet-moslim zijn niet zo'n grote rol speelt. Turkzijn weegt soms zwaarder. Mijn nichtje is met een atheistische Turk getrouwd en voordat hij haar kende at hij varkensvlees. Familie weet dat maar tjah spreekt ie Turks? Ja. Drinkt hij Turkse thee en houd hij van Turks eten? Ja. Houdt hij van Turkse muziek? Ja. Houdt hij van Ataturk? Ja. Houdt ie van Turkse grapjes? Ja. Is die Turk? Ja. Dan is ze van jou :)
Hij doet ook niet moeilijk bij besnijdenissen, ramadan, offerfeest. Hij kent het en weet hoe het zit.
Ik denk niet dat het een vooroordeel is. Ik denk dat deze situatie gewoon vaak van toepassing is. Als Marokkaanse meiden al iets beginnen met een Nederlandse jongen. De meesten zullen het niet eens in hun hoofd halen om dat te doen, als ze al geïnteresseerd zijn in Nederlandse jongens.

Ik heb ook het idee dat dit bij Turken net iets anders ligt. Turken zijn inderdaad nationalistischer, Marokkanen meer bezig met religie.
pi_112092925
een kennis van mij, hun zoon is met een Marokkaanse getrouwd, hijzelf is Turkse. Als je echt van degene houd, moet je er gewoon voor vechten. Als beide kuise moslims zijn, zie ik geen probleem. haar ouders wilde het ook niet, zijn ouders ook niet, maar uiteindelijk hebben ze het toch wel goedgekeurd. Prachtige bruiloft!
...
  zondag 27 mei 2012 @ 17:07:31 #190
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_112093119
Volgens mij is dat een uitzonderingsgeval. Ik vind het knap van die ouders dat ze zich zo tolerant hebben opgesteld.
  zondag 27 mei 2012 @ 17:48:24 #191
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_112094190
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 17:07 schreef Comp_Lex het volgende:
Volgens mij is dat een uitzonderingsgeval. Ik vind het knap van die ouders dat ze zich zo tolerant hebben opgesteld.
Niet echt uitzondering, aangezien ze beide moslim zijn gaat dat makkelijker.
  zondag 27 mei 2012 @ 17:50:49 #192
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_112094271
quote:
7s.gif Op zondag 27 mei 2012 17:48 schreef MarokkaanseKip het volgende:

[..]

Niet echt uitzondering, aangezien ze beide moslim zijn gaat dat makkelijker.
Ik vind het jammer als dat daadwerkelijk de doorslaggevende factor is. Dat zegt genoeg over de tolerantie richting niet-moslims.
  zondag 27 mei 2012 @ 17:52:16 #193
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_112094316
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 17:50 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik vind het jammer als dat daadwerkelijk de doorslaggevende factor is. Dat zegt genoeg over de tolerantie richting niet-moslims.
Zegt niks over tolerant zijn of niet
  zondag 27 mei 2012 @ 17:55:25 #194
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_112094397
quote:
7s.gif Op zondag 27 mei 2012 17:52 schreef MarokkaanseKip het volgende:

[..]

Wat zegt het dan wel?
  zondag 27 mei 2012 @ 17:56:29 #195
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_112094430
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 17:55 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Wat zegt het dan wel?
Dat je als vrouw niet mag trouwen met een niet-moslim.
  zondag 27 mei 2012 @ 17:56:42 #196
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_112094436
quote:
7s.gif Op zondag 27 mei 2012 17:52 schreef MarokkaanseKip het volgende:

[..]

Maar andersom is het zeker niet tolerant als Nederlandse ouders niks meer met hun zoon/dochter te maken willen hebben als hij/zij een relatie krijgt met een moslim?
  zondag 27 mei 2012 @ 17:58:03 #197
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_112094478
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 17:56 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Maar andersom is het zeker niet tolerant als Nederlandse ouders niks meer met hun zoon/dochter te maken willen hebben als hij/zij een relatie krijgt met een moslim?
Dan discrimineren ze, de enige reden waarom ze dat niet toelaten is omdat ze moslims slecht vinden of zo. Nu is de reden omdat dat gewoon niet mag in de islam.
pi_112094484
Antwoord op de vraag uit de OP: ja hoor, is best wel mogelijk.
pi_112094497
quote:
7s.gif Op zondag 27 mei 2012 17:56 schreef MarokkaanseKip het volgende:

[..]

Dat je als vrouw niet mag trouwen met een niet-moslim.
Tolerant, wel! :|W
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_112094531
quote:
7s.gif Op zondag 27 mei 2012 17:58 schreef MarokkaanseKip het volgende:

[..]

Dan discrimineren ze, de enige reden waarom ze dat niet toelaten is omdat ze moslims slecht vinden of zo. Nu is de reden omdat dat gewoon niet mag in de islam.
Haha. Omdat het niet mag van de islam. Dat is minstens zo hypocriet.
  zondag 27 mei 2012 @ 17:59:55 #201
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_112094540
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 17:59 schreef kijkmij het volgende:

[..]

Haha. Omdat het niet mag van de islam. Dat is minstens zo hypocriet.
Ja joh
pi_112094547
quote:
7s.gif Op zondag 27 mei 2012 17:58 schreef MarokkaanseKip het volgende:

[..]

"De" islam? Er is er maar 1? :N
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_112094635
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 01:48 schreef MarokkaanseKip het volgende:

[..]

Als ze 't nog willen nadat ik ze allerlei dingen heb bijgebracht dan wil ik ze niet zwaar gaan bestraffen nee.

Op m'n 21e heb ik hopelijk al kinderen hoor. :{w
Dat hoop ik niet, gebaseerd op je reacties in het topic hier.
pi_112094640
quote:
7s.gif Op zondag 27 mei 2012 17:59 schreef MarokkaanseKip het volgende:

[..]

Ja joh
Ja echt want daar kun je je altijd achter verschuilen he. Als een westers iemand thuis komt met een marokkaanse en dat wordt niet gewaardeerd dan zijn die mensen gelijk uitgekotste pvv stemmers. Als een marokkaanse met een nederlander thuis komt en dat wordt niet geaccepteerd dan is het ineens goed omdat dat van de islam niet mag.
pi_112094692
Marokkaanse vriendin van me heeft al jaren een Nederlandse vriend. Welke straf moet dit leuke stel krijgen, oh Marokkaanse kip zonder kop?

zondag 27 mei 2012 @ 18:07:38 #206
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_112094722
quote:
17s.gif Op zondag 27 mei 2012 18:06 schreef El_Matador het volgende:
Marokkaanse vriendin van me heeft al jaren een Nederlandse vriend. Welke straf moet dit leuke stel krijgen, oh Marokkaanse kip zonder kop?
Nederlandse vriend van me heeft al jaren een Marokkaanse vriendin. Geloof niet dat die veel problemen hebben.
Ok stelletje hokboeren
pi_112094785
quote:
14s.gif Op zondag 27 mei 2012 18:07 schreef padlarf het volgende:

[..]

Nederlandse vriend van me heeft al jaren een Marokkaanse vriendin. Geloof niet dat die veel problemen hebben.
Waarschijnlijk zijn die haar ouders wel geïntegreerd bij de marokkaansekip thuis slachten ze denk ik nog schapen op het balkon.
  zondag 27 mei 2012 @ 18:14:16 #208
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_112094891
quote:
7s.gif Op zondag 27 mei 2012 17:59 schreef MarokkaanseKip het volgende:

[..]

Ja joh
Hoe is het anders?
  zondag 27 mei 2012 @ 18:19:10 #209
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_112095038
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 18:14 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Hoe is het anders?
De grootste reden is dat er een kans bestaat dat de moslima minder gelovig wordt(dus de gewoonten van de man overneemt).
  zondag 27 mei 2012 @ 18:19:49 #210
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_112095058
quote:
Wat anderen doen boeit me geen flikker :')
  zondag 27 mei 2012 @ 18:21:19 #211
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_112095092
quote:
7s.gif Op zondag 27 mei 2012 18:19 schreef MarokkaanseKip het volgende:

[..]

De grootste reden is dat er een kans bestaat dat de moslima minder gelovig wordt(dus de gewoonten van de man overneemt).
Het is 2012, niet 1912.

Wat is er met jou gebeurd? Je bent echt eng religieus geworden ...
pi_112095116
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 18:21 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Het is 2012, niet 1912.

met de nadruk op eng
pi_112095158
quote:

[..]

Het is 2012, niet 1912.

Wat is daar eng religieus aan?
  zondag 27 mei 2012 @ 18:25:39 #214
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_112095206
quote:

[..]

Is dat erg? Zo ja, waarom is dat erg?
  zondag 27 mei 2012 @ 18:26:26 #215
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_112095230
quote:

[..]

Het is 2012, niet 1912.

Dat standpunt heb ik altijd al gehad hoor, en zo eng is het niet :')
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 18:25 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Is dat erg? Zo ja, waarom is dat erg?
Ik persoonlijk ben voor het behoud van religie.
  zondag 27 mei 2012 @ 18:27:45 #216
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_112095270
quote:
7s.gif Op zondag 27 mei 2012 18:26 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Ik persoonlijk ben voor het behoud van religie.
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
  zondag 27 mei 2012 @ 18:28:27 #217
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_112095288
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 18:27 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Ik vind dat erg omdat ik voor behoud van religie ben.
  zondag 27 mei 2012 @ 18:30:52 #218
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_112095366
quote:
7s.gif Op zondag 27 mei 2012 18:28 schreef MarokkaanseKip het volgende:

[..]

Ik vind dat erg omdat ik voor behoud van religie ben.
Dat mag, maar niemand hoeft iets van je mening aan te trekken.
  zondag 27 mei 2012 @ 18:32:42 #219
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_112095426
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 18:30 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet, en wat anderen doen maakt mij niets uit hoor. Tis alleen wat ik er van vind en hoe ik het wil voor later.
  zondag 27 mei 2012 @ 18:36:01 #220
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112095533
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 18:30 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Noch die van jou, stoer menneke
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 27 mei 2012 @ 18:46:31 #221
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_112095854
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2012 18:36 schreef Re het volgende:

[..]

Noch die van jou, stoer menneke
Klopt, maar gelukkig (voor mij) zijn er mensen die dat wel doen ;)
pi_112096017
quote:

[..]

Dat moet ze uitendelijk zelf beslissen en de kans dat iemand teleurgesteld raakt in zijn geloof is groter als er allemaal enge familieleden voor je willen beslissen.
  zondag 27 mei 2012 @ 19:02:19 #223
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_112096350
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 18:52 schreef Deliah het volgende:

[..]

Dat moet ze uitendelijk zelf beslissen en de kans dat iemand teleurgesteld raakt in zijn geloof is groter als er allemaal enge familieleden voor je willen beslissen.
Daar heb je idd wel gelijk in ja, alleen ik keur het wel af.
  zondag 27 mei 2012 @ 19:06:42 #224
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_112096473
quote:
Je doet nu net alsof Marokkaanse Kip 'aanvalt' :') Alsof het haar iets uitmaakt wat die ander doet. Laat staan dat ze dat wil bestraffen.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  zondag 27 mei 2012 @ 19:10:44 #225
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_112096594
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 19:06 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

Je doet nu net alsof Marokkaanse Kip 'aanvalt' :') Alsof het haar iets uitmaakt wat die ander doet. Laat staan dat ze dat wil bestraffen.
Ze zegt dat ze het afkeurt.
pi_112096967
Als MarokkaanseKip als moslim zijnde alleen met een moslim wilt trouwen is dat prima toch? Ik zie het probleem eigenlijk niet zo :{

quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:36 schreef mr-anoniem het volgende:
Hallo

Is dit mogelijk volgens jullie? Een relatie/huwelijk met een Marokkaanse? Wie heeft er ervaring mee? Of wie is hier bekend mee want ik zit namelijk in een moeilijke situatie
Wat voor moeilijke situatie heb je? Het hangt van de familie af. Een Nederlandse buurman had al een tijdje een relatie met een Marokkaanse vrouw, ze woonde samen en haar ouders wisten het. Het was nooit een probleem. Daarentegen zijn er natuurlijk zat ouders die het niet accepteren. Ze kunnen eisen dat je je moet bekeren. Sommige doen dat ook. Zo had een neef een Duitse vriendin. Zij 'bekeerde' zich, maar zij (mn neef trouwens ook) deden eigenlijk alles wat God verboden had :')

quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 10:18 schreef Hedera het volgende:

[..]

Ik denk dat als een Marokkaanse moslim met een Marokkaanse atheïst thuis zou komen dat het ook niet eens zo erg is. Er zullen vast wel wat Marokkaanse ouders zijn die liever hun dochter thuis zien komen met een niet gelovige Marokkaan dan een Islamitische Nederlander. Zeker als de familie niet praktiserend is. Heb je dan in eens een Islamitische Nederlander die 'te streng' is _O-
  maandag 28 mei 2012 @ 11:17:07 #227
268857 dani1978
I'm lovin'it
pi_112118422
Interessante discussie reageer niet veel en zal verder ook weinig toevoegen; alleen ooit eens nagedacht over het feit dat je zoon of dochter ook wel eens thuis zou kunnen met een partner van het eigen geslacht???

Hoe wordt er dan gereageerd in de islamitische cultuur??? 'T is natuurlijk hartstikke haram!!
Het mag niet en wordt door velen als ziekte beschouwd!! Hoe wordt er dan mee om gegaan??

Gewoon even nieuwsgierig naar jullie reacties hierop.....
pi_112118982
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 11:17 schreef dani1978 het volgende:
Interessante discussie reageer niet veel en zal verder ook weinig toevoegen; alleen ooit eens nagedacht over het feit dat je zoon of dochter ook wel eens thuis zou kunnen met een partner van het eigen geslacht???

Hoe wordt er dan gereageerd in de islamitische cultuur??? 'T is natuurlijk hartstikke haram!!
Het mag niet en wordt door velen als ziekte beschouwd!! Hoe wordt er dan mee om gegaan??

Wat denk je zelf? Als een niet-moslim al een no go is.
  maandag 28 mei 2012 @ 14:24:55 #229
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_112125493
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 11:17 schreef dani1978 het volgende:

Dat wordt niet geaccepteerd. Zó makkelijk is het. Ik zie mij al aan mijn ouders vertellen dat ik mijn oog heb laten vallen op een jongen. Dank u hartelijk.

Wel doen mijn ouders niet moeilijk als ik een soort van relatie heb met een Nederlandse dame.
  maandag 28 mei 2012 @ 17:25:19 #230
297133 Captain_Maximum
To the Max!!!
pi_112131876
Eigenlijk best wel triest dat je vanwege je ouders niet helemaal jezelf kunt zijn. :{
signatuurloos
pi_112132063
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 14:24 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Dat wordt niet geaccepteerd. Zó makkelijk is het. Ik zie mij al aan mijn ouders vertellen dat ik mijn oog heb laten vallen op een jongen. Dank u hartelijk.

Wel doen mijn ouders niet moeilijk als ik een soort van relatie heb met een Nederlandse dame.

Tof van ze. :)
LEAVE KB ALONE.
pi_112132148
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 14:24 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

En als je zusje een "soort van" relatie heeft met een Nederlandse kerel?
pi_112132209
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 17:32 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Ohja, dan is het huis natuurlijk te klein. :')
LEAVE KB ALONE.
pi_112132341
Hoe zit dat eigenlijk met jou Klinker?
pi_112132409
quote:
9s.gif Op maandag 28 mei 2012 17:34 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Ohja, dan is het huis natuurlijk te klein. :')
Geloof me het zusje doet dat vast en zeker, maar zal ze het nooit thuis vertellen. Ik wee dat vooral de Marokkaanse meiden er een handje van hebben om buitenshuis de bloemetjes buiten te zetten.
pi_112132460
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 17:37 schreef Dimens het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met jou Klinker?
Het staat. :@
quote:
10s.gif Op maandag 28 mei 2012 17:39 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Geloof me het zusje doet dat vast en zeker, maar zal ze het nooit thuis vertellen. Ik wee dat vooral de Marokkaanse meiden er een handje van hebben om buitenshuis de bloemetjes buiten te zetten.
En terecht. :')
LEAVE KB ALONE.
pi_112132930
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2012 17:41 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Het staat. :@

[..]

En terecht. :')
Jij bent toch ook Islamitisch? Hoe vinden jouw ouders het van jou en JP?
  maandag 28 mei 2012 @ 18:17:42 #238
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_112133634
quote:
14s.gif Op maandag 28 mei 2012 17:30 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Tof van ze. :)
Mwah, ik bepaal zelf met welke meisje ik wat begin en wie weet wordt het dan een keer een serieuze relatie. Daar hebben mijn ouders nu ik een jongvolwassen kerel ben weinig over te maren.

quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 17:32 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Dat ligt voor een Marokkaans meisje stukken lastiger. Er zijn genoeg Marokkaanse meisjes die die de bloemetjes wel buiten, maar doen dat ver van waar hun ouders wonen.
pi_112133722
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 18:17 schreef Jellereppe het volgende:
Dat ligt voor een Marokkaans meisje stukken lastiger. Er zijn genoeg Marokkaanse meisjesdie die de bloemetjes wel buiten, maar doen dat ver waar hun ouders van wonen.
En terecht want er zitten mooie meiden tussen. :+
  maandag 28 mei 2012 @ 18:21:35 #240
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_112133783
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 18:19 schreef Craptacular het volgende:

[..]

En terecht want er zitten mooie meiden tussen. :+
Dat zal ik niet ontkennen. Er lopen er genoeg rond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')