abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 mei 2012 @ 02:01:55 #181
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_112042891
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 02:00 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Ok en nu?
Ahgossie beetje gefrustreerd?
pi_112042917
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 02:01 schreef MarokkaanseKip het volgende:

[..]

Ahgossie beetje gefrustreerd?
Ja, zie je toch.
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
pi_112042933
Niet zoveel GTST kijken ts...nee dat kan niet en dat mag niet eensch!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_112044728
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:36 schreef mr-anoniem het volgende:
Hallo

Is dit mogelijk volgens jullie? Een relatie/huwelijk met een Marokkaanse? Wie heeft er ervaring mee? Of wie is hier bekend mee want ik zit namelijk in een moeilijke situatie
Been there, done that. Ik kan kort mijn verhaal vertellen, maar ik wil absoluut niet beweren dat dit verhaal tekenend is voor alle Marokkaanse dames/families. Ik denk echter wel dat ik niet de enige ben die hier tegenaan is gelopen.

Jaren terug een Marokkaans meisje leren kennen in de trein. Email en telefoonnummers uitgewisseld en een paar keer wat afgesproken. Van het één kwam uiteraard het ander.

Buiten het zicht van de familie kon alles en was vrijwel niets te gek. Daar is dan ook alles mee gezegd. Gewoon op een terrasje zitten of door de stad lopen ging niet, aangezien er dan altijd wel een oom, neef of broer het één en ander zou zijn en dan zou ze thuis een probleem hebben. Gingen we naar een andere stad, dan werd ze ook altijd wel bespottelijk toegespreken door landgenoten van haar. Ik spreek niet goed Berbers/Arabisch, maar aan de toonzetting valt veel af te leiden en je komt er op deze manier ook vrij snel achter wat de meest populaire scheldwoorden zijn om een dame uit te maken voor hoer of slet. Afspreken moest dus altijd in allochtonenvrije dorpen in de buurt.

Uiteindelijk er een punt achter gezet. Ze was nog jong en op die leeftijd kun je bij een korte relatie geen al te rigide stappen maken met betrekking tot familie, vrienden en landgenoten. Je kunt daar vanalles van vinden, maar de feiten waren gewoon zo dat er mee doorgaan en vooral er en plein public mee doorgaan, tot een soort van verkettering zou leiden.

Met een paar vriendinnen van haar heb ik het er weleens over gehad en ook weleens met een broer van haar. Die vriendinnen snapten best wel dat wij goed met elkaar overweg konden, maar gaven ook aan dat ze thuis zoiets absoluut niet uitgelegd zouden krijgen. Haar broer was vrij eerlijk. Hoewel ik met hem best goed op kon schieten, gaf hij eerlijk aan dat hij dit nooit openlijk kon steunen, laat staan dat hij zou gaan proberen de omgeving te overtuigen dat zijn zusje goed bezig was. Hij heeft volgens mij nooit wat doorgeluld aan de familie, maar als puntje bij paaltje zou komen, zou hij het ook niet gesteund hebben.
pi_112045683
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 08:56 schreef Halcon het volgende:

[..]

Been there, done that. Ik kan kort mijn verhaal vertellen, maar ik wil absoluut niet beweren dat dit verhaal tekenend is voor alle Marokkaanse dames/families. Ik denk echter wel dat ik niet de enige ben die hier tegenaan is gelopen.

Jaren terug een Marokkaans meisje leren kennen in de trein. Email en telefoonnummers uitgewisseld en een paar keer wat afgesproken. Van het één kwam uiteraard het ander.

Buiten het zicht van de familie kon alles en was vrijwel niets te gek. Daar is dan ook alles mee gezegd. Gewoon op een terrasje zitten of door de stad lopen ging niet, aangezien er dan altijd wel een oom, neef of broer het één en ander zou zijn en dan zou ze thuis een probleem hebben. Gingen we naar een andere stad, dan werd ze ook altijd wel bespottelijk toegespreken door landgenoten van haar. Ik spreek niet goed Berbers/Arabisch, maar aan de toonzetting valt veel af te leiden en je komt er op deze manier ook vrij snel achter wat de meest populaire scheldwoorden zijn om een dame uit te maken voor hoer of slet. Afspreken moest dus altijd in allochtonenvrije dorpen in de buurt.

Uiteindelijk er een punt achter gezet. Ze was nog jong en op die leeftijd kun je bij een korte relatie geen al te rigide stappen maken met betrekking tot familie, vrienden en landgenoten. Je kunt daar vanalles van vinden, maar de feiten waren gewoon zo dat er mee doorgaan en vooral er en plein public mee doorgaan, tot een soort van verkettering zou leiden.

Met een paar vriendinnen van haar heb ik het er weleens over gehad en ook weleens met een broer van haar. Die vriendinnen snapten best wel dat wij goed met elkaar overweg konden, maar gaven ook aan dat ze thuis zoiets absoluut niet uitgelegd zouden krijgen. Haar broer was vrij eerlijk. Hoewel ik met hem best goed op kon schieten, gaf hij eerlijk aan dat hij dit nooit openlijk kon steunen, laat staan dat hij zou gaan proberen de omgeving te overtuigen dat zijn zusje goed bezig was. Hij heeft volgens mij nooit wat doorgeluld aan de familie, maar als puntje bij paaltje zou komen, zou hij het ook niet gesteund hebben.
En daarmee bevestig jij ook voor een groot deel de vooroordelen. Ik spreek ook uit ervaring maar dan van de andere kant.
If it's getting serious u know your in trouble ...

Overigens ben ik nooit uitgescholden door Turkse mannen/jongens die ons zagen. Ben blij dat "onze" jongens niet zo agressief zijn.

Overigens denk ik dat bij Turken het moslim niet-moslim zijn niet zo'n grote rol speelt. Turkzijn weegt soms zwaarder. Mijn nichtje is met een atheistische Turk getrouwd en voordat hij haar kende at hij varkensvlees. Familie weet dat maar tjah spreekt ie Turks? Ja. Drinkt hij Turkse thee en houd hij van Turks eten? Ja. Houdt hij van Turkse muziek? Ja. Houdt hij van Ataturk? Ja. Houdt ie van Turkse grapjes? Ja. Is die Turk? Ja. Dan is ze van jou :)
Hij doet ook niet moeilijk bij besnijdenissen, ramadan, offerfeest. Hij kent het en weet hoe het zit.
En daarom hebben we het ook over cultuurverschillen en geen geloofsverschillen.
Loedermoeder
pi_112046262
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 01:16 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik heb medelijden met je kinderen en de kinderen van die Nederlandse ouders :{
Als ik later kinderen heb, dan mogen ze doen wat ze willen. Ze mogen ook trouwen met moslims en ze mogen homo zijn enzo. Daar heb ik totaal geen moeite mee. Als ik daar wel moeite mee zou hebben, dan ben ik mijn inziens aan het discrimineren.
Dit dus ja.
En moeten de normen en waarden van een ouder, daargelaten of ze juist zijn of niet, boven het geluk van je kind staan? Als je kind gelukkig is met een man die geen moslim is, waarom zou je het dan afkeuren?
pi_112048253
quote:
7s.gif Op donderdag 24 mei 2012 21:19 schreef MarokkaanseKip het volgende:

[..]

Dus omdat de ouders wat fatsoen willen bijbrengen en niet willen dat de dochter uitgaat etc etc wordt het gelijk gezien als iets "fouts" en weet ik veel wat en is dat "niet-geïntegreerd" zijn. :')

I rest my case.
Moet ze dat niet zelf beslissen als ze volwassen is?
pi_112054893
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 10:18 schreef Hedera het volgende:

[..]

En daarmee bevestig jij ook voor een groot deel de vooroordelen. Ik spreek ook uit ervaring maar dan van de andere kant.
If it's getting serious u know your in trouble ...

Overigens ben ik nooit uitgescholden door Turkse mannen/jongens die ons zagen. Ben blij dat "onze" jongens niet zo agressief zijn.

Overigens denk ik dat bij Turken het moslim niet-moslim zijn niet zo'n grote rol speelt. Turkzijn weegt soms zwaarder. Mijn nichtje is met een atheistische Turk getrouwd en voordat hij haar kende at hij varkensvlees. Familie weet dat maar tjah spreekt ie Turks? Ja. Drinkt hij Turkse thee en houd hij van Turks eten? Ja. Houdt hij van Turkse muziek? Ja. Houdt hij van Ataturk? Ja. Houdt ie van Turkse grapjes? Ja. Is die Turk? Ja. Dan is ze van jou :)
Hij doet ook niet moeilijk bij besnijdenissen, ramadan, offerfeest. Hij kent het en weet hoe het zit.
En daarom hebben we het ook over cultuurverschillen en geen geloofsverschillen.
Ik denk niet dat het een vooroordeel is. Ik denk dat deze situatie gewoon vaak van toepassing is. Als Marokkaanse meiden al iets beginnen met een Nederlandse jongen. De meesten zullen het niet eens in hun hoofd halen om dat te doen, als ze al geïnteresseerd zijn in Nederlandse jongens.

Ik heb ook het idee dat dit bij Turken net iets anders ligt. Turken zijn inderdaad nationalistischer, Marokkanen meer bezig met religie.
pi_112092925
een kennis van mij, hun zoon is met een Marokkaanse getrouwd, hijzelf is Turkse. Als je echt van degene houd, moet je er gewoon voor vechten. Als beide kuise moslims zijn, zie ik geen probleem. haar ouders wilde het ook niet, zijn ouders ook niet, maar uiteindelijk hebben ze het toch wel goedgekeurd. Prachtige bruiloft!
...
  zondag 27 mei 2012 @ 17:07:31 #190
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_112093119
Volgens mij is dat een uitzonderingsgeval. Ik vind het knap van die ouders dat ze zich zo tolerant hebben opgesteld.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 27 mei 2012 @ 17:48:24 #191
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_112094190
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 17:07 schreef Comp_Lex het volgende:
Volgens mij is dat een uitzonderingsgeval. Ik vind het knap van die ouders dat ze zich zo tolerant hebben opgesteld.
Niet echt uitzondering, aangezien ze beide moslim zijn gaat dat makkelijker.
  zondag 27 mei 2012 @ 17:50:49 #192
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_112094271
quote:
7s.gif Op zondag 27 mei 2012 17:48 schreef MarokkaanseKip het volgende:

[..]

Niet echt uitzondering, aangezien ze beide moslim zijn gaat dat makkelijker.
Ik vind het jammer als dat daadwerkelijk de doorslaggevende factor is. Dat zegt genoeg over de tolerantie richting niet-moslims.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 27 mei 2012 @ 17:52:16 #193
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_112094316
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 17:50 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik vind het jammer als dat daadwerkelijk de doorslaggevende factor is. Dat zegt genoeg over de tolerantie richting niet-moslims.
Zegt niks over tolerant zijn of niet
  zondag 27 mei 2012 @ 17:55:25 #194
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_112094397
quote:
7s.gif Op zondag 27 mei 2012 17:52 schreef MarokkaanseKip het volgende:

[..]

Wat zegt het dan wel?
  zondag 27 mei 2012 @ 17:56:29 #195
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_112094430
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 17:55 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Wat zegt het dan wel?
Dat je als vrouw niet mag trouwen met een niet-moslim.
  zondag 27 mei 2012 @ 17:56:42 #196
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_112094436
quote:
7s.gif Op zondag 27 mei 2012 17:52 schreef MarokkaanseKip het volgende:

[..]

Maar andersom is het zeker niet tolerant als Nederlandse ouders niks meer met hun zoon/dochter te maken willen hebben als hij/zij een relatie krijgt met een moslim?
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  zondag 27 mei 2012 @ 17:58:03 #197
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_112094478
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 17:56 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Maar andersom is het zeker niet tolerant als Nederlandse ouders niks meer met hun zoon/dochter te maken willen hebben als hij/zij een relatie krijgt met een moslim?
Dan discrimineren ze, de enige reden waarom ze dat niet toelaten is omdat ze moslims slecht vinden of zo. Nu is de reden omdat dat gewoon niet mag in de islam.
pi_112094484
Antwoord op de vraag uit de OP: ja hoor, is best wel mogelijk.
pi_112094497
quote:
7s.gif Op zondag 27 mei 2012 17:56 schreef MarokkaanseKip het volgende:

[..]

Dat je als vrouw niet mag trouwen met een niet-moslim.
Tolerant, wel! :|W
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_112094531
quote:
7s.gif Op zondag 27 mei 2012 17:58 schreef MarokkaanseKip het volgende:

[..]

Dan discrimineren ze, de enige reden waarom ze dat niet toelaten is omdat ze moslims slecht vinden of zo. Nu is de reden omdat dat gewoon niet mag in de islam.
Haha. Omdat het niet mag van de islam. Dat is minstens zo hypocriet.
  zondag 27 mei 2012 @ 17:59:55 #201
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_112094540
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 17:59 schreef kijkmij het volgende:

[..]

Haha. Omdat het niet mag van de islam. Dat is minstens zo hypocriet.
Ja joh
pi_112094547
quote:
7s.gif Op zondag 27 mei 2012 17:58 schreef MarokkaanseKip het volgende:

[..]

"De" islam? Er is er maar 1? :N
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_112094635
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 01:48 schreef MarokkaanseKip het volgende:

[..]

Als ze 't nog willen nadat ik ze allerlei dingen heb bijgebracht dan wil ik ze niet zwaar gaan bestraffen nee.

Op m'n 21e heb ik hopelijk al kinderen hoor. :{w
Dat hoop ik niet, gebaseerd op je reacties in het topic hier.
pi_112094640
quote:
7s.gif Op zondag 27 mei 2012 17:59 schreef MarokkaanseKip het volgende:

[..]

Ja joh
Ja echt want daar kun je je altijd achter verschuilen he. Als een westers iemand thuis komt met een marokkaanse en dat wordt niet gewaardeerd dan zijn die mensen gelijk uitgekotste pvv stemmers. Als een marokkaanse met een nederlander thuis komt en dat wordt niet geaccepteerd dan is het ineens goed omdat dat van de islam niet mag.
pi_112094692
Marokkaanse vriendin van me heeft al jaren een Nederlandse vriend. Welke straf moet dit leuke stel krijgen, oh Marokkaanse kip zonder kop?

zondag 27 mei 2012 @ 18:07:38 #206
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_112094722
quote:
17s.gif Op zondag 27 mei 2012 18:06 schreef El_Matador het volgende:
Marokkaanse vriendin van me heeft al jaren een Nederlandse vriend. Welke straf moet dit leuke stel krijgen, oh Marokkaanse kip zonder kop?
Nederlandse vriend van me heeft al jaren een Marokkaanse vriendin. Geloof niet dat die veel problemen hebben.
Ok stelletje hokboeren
pi_112094785
quote:
14s.gif Op zondag 27 mei 2012 18:07 schreef padlarf het volgende:

[..]

Nederlandse vriend van me heeft al jaren een Marokkaanse vriendin. Geloof niet dat die veel problemen hebben.
Waarschijnlijk zijn die haar ouders wel geïntegreerd bij de marokkaansekip thuis slachten ze denk ik nog schapen op het balkon.
  zondag 27 mei 2012 @ 18:14:16 #208
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_112094891
quote:
7s.gif Op zondag 27 mei 2012 17:59 schreef MarokkaanseKip het volgende:

[..]

Ja joh
Hoe is het anders?
  zondag 27 mei 2012 @ 18:19:10 #209
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_112095038
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 18:14 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Hoe is het anders?
De grootste reden is dat er een kans bestaat dat de moslima minder gelovig wordt(dus de gewoonten van de man overneemt).
  zondag 27 mei 2012 @ 18:19:49 #210
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_112095058
quote:
17s.gif Op zondag 27 mei 2012 18:06 schreef El_Matador het volgende:
Wat anderen doen boeit me geen flikker :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')