Dat zal inderdaad het geval zijn, helaas.quote:Het zal hoe dan ook een opoffering worden.
Het is wellicht heel erg hypocriet, maar wie weet is toch de meest vredelievende oplossing dat hij gewoon moslim-op-papier wordt en daar verder geen ene fuck mee doet. Geen idee of dat kan/mag/werkt, want zo goed ken ik de religie niet. Liever hypocriet dan permanent mishandeld.quote:Op donderdag 31 mei 2012 22:59 schreef BananaSmoosie het volgende:
[..]
Dat zal inderdaad het geval zijn, helaas.
Ik ben alleen heel erg bang dat het nare consequenties op gaat leveren, bang dat mn vader of mn broers me zullen opzoeken op school/werk/waar dan ook
ik vraag me altijd dan af, wat doe je dan in een westerse wereld, ga lekker terug waar dat normaal is en ga weer in de middeleeuwen leven...quote:Op donderdag 31 mei 2012 22:59 schreef BananaSmoosie het volgende:
[..]
Dat zal inderdaad het geval zijn, helaas.
Ik ben alleen heel erg bang dat het nare consequenties op gaat leveren, bang dat mn vader of mn broers me zullen opzoeken op school/werk/waar dan ook
Ik ben begin 20quote:hoe oud ben je eigenlijk?
Dat zou ik nooit willen, ik ben zelf ook helemaal niet gelovig en zou zoiets echt nooit willen. Het is voor hen ook niet eens het geloof, maar het cultuurverschil waar ze dan mee te maken hebben.quote:Het is wellicht heel erg hypocriet, maar wie weet is toch de meest vredelievende oplossing dat hij gewoon moslim-op-papier wordt en daar verder geen ene fuck mee doet. Geen idee of dat kan/mag/werkt, want zo goed ken ik de religie niet. Liever hypocriet dan permanent mishandeld.
Ik begrijp dat je zoiets denkt, en met jou vele anderen natuurlijk. Maar het moeilijke is ook dat ik dan de eerste uit "de gemeenschap" ben die dan een relatie met een Nederlander heeft. Daar komt bij dat ik ook nog eens een vrouw ben, dus dan is het al 10 keer zo erg. Ontzettend kortzichtig, absoluut, maar zo zien zij het.quote:ik vraag me altijd dan af, wat doe je dan in een westerse wereld, ga lekker terug waar dat normaal is en ga weer in de middeleeuwen leven...
jup en erg naïef om te denken dat je je eigen cultuur volledig kan bewaren in een ander land.quote:Op donderdag 31 mei 2012 23:11 schreef BananaSmoosie het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je zoiets denkt, en met jou vele anderen natuurlijk. Maar het moeilijke is ook dat ik dan de eerste uit "de gemeenschap" ben die dan een relatie met een Nederlander heeft. Daar komt bij dat ik ook nog eens een vrouw ben, dus dan is het al 10 keer zo erg. Ontzettend kortzichtig, absoluut, maar zo zien zij het.
Mijn nederige excuses. Ik ging er van uit dat het een geloofskwestie was.quote:Op donderdag 31 mei 2012 23:08 schreef BananaSmoosie het volgende:
Dat zou ik nooit willen, ik ben zelf ook helemaal niet gelovig en zou zoiets echt nooit willen. Het is voor hen ook niet eens het geloof, maar het cultuurverschil waar ze dan mee te maken hebben.
Hoe lang heb je al een relatie?quote:Op donderdag 31 mei 2012 21:56 schreef BananaSmoosie het volgende:
Heb eerlijk gezegd niet het hele topic gelezen, maar zit momenteel is een soortgelijke situatie. Ik, islamitisch opgevoed, heb een serieuze relatie met een Nederlander en moet dit binnenkort toch echt gaan vertellen. Zijn er hier meer mensen die in deze situatie zitten of hebben gezeten? Hoe hebben jullie dit aangepakt? Ik weet zeker dat wanneer ik het ze vertel ik niet meer welkom ben in de familie, en dat zou de minst erge reactie zijn...
Vrees dat er nog vele generaties moet volgen voordat het echt geaccepteerd wordt, hoop dat meerquote:en zie je zelf als 1 van de pioniers op dit gebiedproberen het bespreekbaar te maken en het geaccepteerd te krijgen. (ook al is dat op korte termijn ernstig onwaarschijnlijk)
Excuses aanvaardquote:Mijn nederige excuses. Ik ging er van uit dat het een geloofskwestie was.
Dat is het niet.quote:Is het onbeschoft om te vragen wat jouw afkomst is, BananaSmoosie?
Dit is toch op z'n alleminst werkelijk treurig voor woorden. Hoe achtergesteld, onderontwikkeld en vol haat moeten je ouders zij om zoveel afkeer te hebben op het feit dat jij ooit een relatie zal aangaan met een blanke! Nederlander.quote:Op donderdag 31 mei 2012 22:37 schreef BananaSmoosie het volgende:
[..]
Heb hier in Nederland verder geen familie maar mijn ouders hebben mij meerdere malen duidelijk gemaakt dat, mocht ik een Nederlandse vriend hebben, ik behoorlijk wat problemen met ze zal hebben.
Daarbij komen dan de verhalen over eerwraak, waar ik natuurlijk niet van uitga maar ik wil niet dat mijn vriend of mij iets overkomt, dus dan maar liever extra voorzichtig dan later spijt hebben.
Omdat ze hun eigen dochter gewoon weg niet vertrouwen, lijkt me vrij simpel.quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:23 schreef rozecroc het volgende:
[..]
Met fatsoen bijbrengen probeer je ervoor te zorgen om iemand , in dit geval de dochter, intrinsiek te laten handelen volgens bepaalde normen. Dit betekent, dat als het meisje fatsoen is bijgebracht en zij daarnaar leeft, zij ook niet zal sletten in de kroeg. Ofwel, waarom verbieden om naar de kroeg te gaan?
Dus Nederlanders die geen Marokkanen in de familie willen zijn vuile racisten, Marokkanen die geen Nederlanders in de familie willen zijn goede moslims en beschermen de familie eer.. Heerlijk, die dubbele moraal.quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:18 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Dat is weer een ander verhaal. Long story short, familie-eer wordt aangetast als meisje relatie neemt (laat staan met niet-moslim) en familie doet er alles aan dat te voorkomen.
Marokkanen zij behoorlijke racisten, je moest eens weten..quote:Op vrijdag 1 juni 2012 10:33 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dus Nederlanders die geen Marokkanen in de familie willen zijn vuile racisten, Marokkanen die geen Nederlanders in de familie willen zijn goede moslims en beschermen de familie eer.. Heerlijk, die dubbele moraal.
Generaliseren is je niet vreemd. Ik neem aan dat je spreekt over alle Marokkanen. Ken je ze ook stuk voor stuk om dit te kunnen zeggen of baseer je je op nieuwsberichten, verhalen en wat je ziet in de desbetreffende wijk waar je woont.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:00 schreef Montelly het volgende:
[..]
Marokkanen zij behoorlijke racisten, je moest eens weten..
Allebei domme racisten.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 10:33 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dus Nederlanders die geen Marokkanen in de familie willen zijn vuile racisten, Marokkanen die geen Nederlanders in de familie willen zijn goede moslims en beschermen de familie eer.. Heerlijk, die dubbele moraal.
Ik snap best dat je als ouders liever niet hebt dat je kinderen hun geloof verliezen of dat je kinderen er als hoer bijlopen, maar ik snap niet dat je je kinderen gaat afvallen om de keuzes die ze maken.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 17:59 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Allebei domme racisten.
Oh aub, Marokkanen zijn hartstikke racitisch. Mensen moeten ophouden steeds hun eigen 'volk' te verdedigen.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 15:14 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Generaliseren is je niet vreemd. Ik neem aan dat je spreekt over alle Marokkanen. Ken je ze ook stuk voor stuk om dit te kunnen zeggen of baseer je je op nieuwsberichten, verhalen en wat je ziet in de desbetreffende wijk waar je woont.
De mens is racistisch, racist.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 18:20 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Oh aub, Marokkanen zijn hartstikke racitisch. Mensen moeten ophouden steeds hun eigen 'volk' te verdedigen.
Tijd voor een Alien attack, kunnen we ons eigen volk, de mens, verdedigenquote:Op zaterdag 2 juni 2012 18:20 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Oh aub, Marokkanen zijn hartstikke racitisch. Mensen moeten ophouden steeds hun eigen 'volk' te verdedigen.
Ons volk. =$quote:Op zaterdag 2 juni 2012 18:26 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Tijd voor een Alien attack, kunnen we onze eigen volk, de mens, verdedigen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |