ok, als je dit claimt, dan wil ik ook cijfers horen. Hoeveel procent is "te lui om te werken" ? Wat is "een groot gedeelte" ?quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:07 schreef Loesjes het volgende:
12% van de Nederlandse bevolking heeft op dit moment een uitkering.
Een groot gedeelte van de mensen die een bijstandsuitkering ontvangt, krijgt dit naar mijn idee onterecht.
Veel mensen zijn gewoon te lui om te werken, krijgen alle subsidies en kunnen doen en laten waar ze zin in hebben.
Vergelijk het gebruik van het woord "blog" bij W.Wiebel.quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:16 schreef 99.999 het volgende:
Loesjes, graag actief mee gaan discussieren. We krijgen hier de laatste dagen nogal wat betoogjes waarna degene die ze gepost heeft zich niet meer laat zien. Dat is niet de bedoeling.
Wiebel heeft ons enige uitleg gegeven en doet ook leuk mee in discussies, dan is het prima. Maar enkel wat droppen en dan weer verdwijnen is niet de boedelingquote:Op woensdag 23 mei 2012 12:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Vergelijk het gebruik van het woord "blog" bij W.Wiebel.
Zelfde sociale academie werkgroepje als W.Wiebel, vermoed ik. Wrs proberen ze te achterhalen in hoeverre er een draagvlak is (onder jongeren) voor uiterst utilitair gedachtegoed, hoewel ze het zelf zo niet zullen noemen. Ik schat een beetje in dat hun docent maatschappij leer verteld heeft dat de jeugd van tegenwoordig aardig aan het verrechtsen is oid.
Zelfde modus operandi, bespeur ik nochtans. Zou me niet verbazen indien gaatwel ook tot de club behoort.quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wiebel heeft ons enige uitleg gegeven en doet ook leuk mee in discussies, dan is het prima. Maar enkel wat droppen en dan weer verdwijnen is niet de boedeling.
Oh, zeker. Komt voort uit een opdracht bij een Hogeschool.quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zelfde modus operandi, bespeur ik nochtans. Zou me niet verbazen indien gaatwel ook tot de club behoort.
Ik heb de je eerste alinea een klein beetje gewijzigd. Wellicht komt de rest nogquote:Op woensdag 23 mei 2012 12:07 schreef Loesjes het volgende:
88% van de Nederlandse bevolking heeft op dit moment geen uitkering.
Dit betekent dat meer dan 1 ongeveer 9 miljoen Nederlanders een werken bijstandsuitkering, werkloosheidsuitkering of arbeidsongeschiktheidsuitkering ontvangen.
In dit blog wil ik het graag hebben over mensen die werken. de bijstandsuitkering.
Een groot gedeelte van de mensen die een bijstandsuitkering ontvangt, krijgt dit naar mijn idee onterecht, omdat ze niet kunnen werken, tussen banen zitten of omdat ze te oud zijn.
Veel Sommige mensen zijn gewoon te lui om te werken, krijgen alle subsidies en kunnen doen en laten waar ze zin in hebben omdat ze anders niet kunnen rondkomen. Dit vinden ze wel prima ze verschrikkelijk omdat ze zich de ganze dag vervelen. Dat andere mensen hard moeten werken voor hun geld zal hun een zorg zijn, als zij hun geld maar lekker makkelijk binnen krijgen.
Klopt is ook zo. Want bij 0% werkloosheid is er per definitie een ontzettende schaarste aan mensen die dan alles kunnen eisen wat ze willen als beloning.quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:44 schreef padlarf het volgende:
Ik meen me te herinneren van mijn economielessen op de middelbare dat 0% werkeloosheid helemaal niet goed is voor de economie.
klopt, tot 2%-3% noemt men 'frictiewerkloosheid' en is een teken van een gezonde economische 'verandring' waarbij ook werknemers met enige regelmaat wisselen van baan, niet hardnekkig vast blijven zitten in een baan die hen niet bevalt omdat het economische risico van werkloosheid té groot is...quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:44 schreef padlarf het volgende:
Ik meen me te herinneren van mijn economielessen op de middelbare dat 0% werkeloosheid helemaal niet goed is voor de economie.
Hoop dat ze nog wat zich laat horen.quote:
Ik lees iets over een blog maar zie er geen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:16 schreef Karina het volgende:
Ik lees heel veel aannames, maar geen bronnen...
Als je serieus genomen wilt worden moet je met cijfers komenquote:Op woensdag 23 mei 2012 13:23 schreef Loesjes het volgende:
Wat fijn dat er in zo'n korte tijd al zo veel reacties komen. Iedereen heeft zijn eigen mening en mijn mening heb ik hier neer gezet. Het hoeft niet zo te zijn dat iedereen het met me eens is.
Ik heb het niet over arbeidsongeschikte mensen, ik heb het over mensen die in de bijstand zitten die niet aan het werk gaan. Er zijn genoeg mensen die profiteren van de bijstand terwijl ze wel gewoon aan het werk kunnen.
Wel een beetje jammer dat mensen van te voren al conclusies trekken op dit forum en dingen zeggen over bijvoorbeeld ski vakanties. Wie zegt dat ik dat kan betalen en dat ik dat doe?
Ik ken genoeg mensen die in de bijstand zitten terwijl deze wel gewoon aan het werk kunnen, vandaar deze blog.
Dat wordt vaak gezegd, dat mensen genoeg mensen kennen met een (bijstands)uitkering terwijl zij gewoon aan het werk zouden kunnen, en vaak wordt hen dit dan verweten, en gezien als eigen schuld of zelfs als parisiteren.quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:23 schreef Loesjes het volgende:
Wat fijn dat er in zo'n korte tijd al zo veel reacties komen. Iedereen heeft zijn eigen mening en mijn mening heb ik hier neer gezet. Het hoeft niet zo te zijn dat iedereen het met me eens is.
Ik heb het niet over arbeidsongeschikte mensen, ik heb het over mensen die in de bijstand zitten die niet aan het werk gaan. Er zijn genoeg mensen die profiteren van de bijstand terwijl ze wel gewoon aan het werk kunnen.
Wel een beetje jammer dat mensen van te voren al conclusies trekken op dit forum en dingen zeggen over bijvoorbeeld ski vakanties. Wie zegt dat ik dat kan betalen en dat ik dat doe?
Ik ken genoeg mensen die in de bijstand zitten terwijl deze wel gewoon aan het werk kunnen, vandaar deze blog.
Yeah right, maak dat de kat wijs.quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:32 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat wordt vaak gezegd, dat mensen genoeg mensen kennen met een (bijstands)uitkering terwijl zij gewoon aan het werk zouden kunnen, en vaak wordt hen dit dan verweten, en gezien als eigen schuld of zelfs als parisiteren.
Maar je kunt veelal aan de buitenkant niet zien waarom iemand niet aan het werk komt, iemand kan door zijn leeftijd ook lastig aan een nieuwe baan komen bijvoorbeeld, buiten zijn eigen inzet om.
Daarnaast is luieren in de Bijstand er echt niet meer bij met al die reintegratie- en verplichte werktrajecten tegenwoordig. Bovendien zijn uitkeringsgerechtigden verplicht te solliciteren en werk te accepteren.
Imo dus een érg kortzichtige stelling, en iemand van de opleiding MWD zou beter moeten weten.
Uitzonderingen houdt je altijd, neemt niet weg dat er niets onjuist is aan wat ik zojuist postte.quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Yeah right, maak dat de kat wijs.
http://www.elsevier.nl/we(...)vangers-niet-aan.htm
Je denkt dat die combinatie niet bestaat? Er zitten ook mensen die arbeidsongeschikt zijn in de bijstand.quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:23 schreef Loesjes het volgende:
Gaat het in dit voorbeeld niet meer om de mensen die (bij wijze van spreken) na hun studie meteen in de bijstand komen en daar hun levensstijl op hebben aangepast?quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je denkt dat die combinatie niet bestaat? Er zitten ook mensen die arbeidsongeschikt zijn in de bijstand.
Ik snap dat "ik ken genoeg mensen die in de bijstand zitten die aan het werk kunnen" geroep eigenlijk niet zo.... wat voor omgeving leef je dan in?
Ten eerste ken ik niemand die in de bijstand zit, ten tweede denk ik niet dat als een bekende van mij in de bijstand zou zitten dat hij/zij dan niet zijn best zou doen er zsm uit te komen, want de kans dat ze van een bijstandsuitkering kunnen rondkomen is vrijwel nihil.
Daar geloof ik dus geen zak van.quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:23 schreef Loesjes het volgende:
Ik heb geen flauw idee waar het volgens TS in dit voorbeeld over gaat, eigenlijk ga ik er vanuit dat TS denkt dat mensen in de bijstand sowieso niet verder gekomen zijn dan 7 jaar VMBO en van die voortuinmensen zijn;quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:50 schreef mjh487 het volgende:
[..]
Gaat het in dit voorbeeld niet meer om de mensen die (bij wijze van spreken) na hun studie meteen in de bijstand komen en daar hun levensstijl op hebben aangepast?
Mensen die gemiddeld/modaal verdienden en die dan in de bijstand komen, zullen het ongetwijfeld zwaarder hebben, maar dan wel weer gemotiveerder om weer aan een baan te geraken. (wat je al zei)
Cijfers willen we horen! Hoewel ik weet dat ze op die hbo's geen hoge verwachtingen hebben van hun leerlingen ga je met het argument "ik ken genoeg mensen die..." echt geen goed cijfer halen voor je schoolwerkstukje. Zelfs geen genadezesje.quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:23 schreef Loesjes het volgende:
Ik ken echt tig mensen die gestudeerd hebben aan de universiteit of die gepromoveerd zijn. Hierbij deel ik mede dat ruim 90% van de bevolking in NL aan de universiteit heeft gestudeerd of een dr. titel heeft. Dit kwak ik hier gewoon neer en het is waarheid, hoewel ik er geen bronnen bij vermeld, omdat die er niet zijn, omdat hetgeen ik schrijf onzin is.quote:Ik ken genoeg mensen die in de bijstand zitten terwijl deze wel gewoon aan het werk kunnen, vandaar deze blog.
Nou als je aan inholland of windesheim heb gestudeerd dan red je het hiermee hoorquote:Op woensdag 23 mei 2012 14:04 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Cijfers willen we horen! Hoewel ik weet dat ze op die hbo's geen hoge verwachtingen hebben van hun leerlingen ga je met het argument "ik ken genoeg mensen die..." echt geen goed cijfer halen voor je schoolwerkstukje. Zelfs geen genadezesje.
quote:Op woensdag 23 mei 2012 14:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nou als je aan inholland of windesheim heb gestudeerd dan red je het hiermee hoor
*pikt nog maar eens een traantje weg over het hoger onderwijs in nederlandquote:Op woensdag 23 mei 2012 14:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nou als je aan inholland of windesheim heb gestudeerd dan red je het hiermee hoor
zucht, dus je bent tegen frauderen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:23 schreef Loesjes het volgende:
Dat was vroeger wel het geval.quote:Op woensdag 23 mei 2012 14:30 schreef okiokinl het volgende:
er valt wel wat voor te zeggen om de arbeidsongeschikten gewoon een eigen uitkering te geven, ipv de bijstand. eigenlijk raar dat dat niet allang zo is.
Fraude aanpakken kost ook geld en als het meer kost dan dat het oplevert kan je het beter gewoon laten gaan.quote:Op woensdag 23 mei 2012 14:26 schreef Perrin het volgende:
Misschien beginnen met fraude harder aanpakken en eisen aanscherpen (wat overigens al flink gebeurt)?
Dan hoeven de werkelijke arbeidsongeschikten en gehandicapten tenminste niet meteen op straat te leven en uit een vuilnisbak te eten.
Ze kunnen wel werken, ja, maar is er ook werk voor ze ? Het beleid van de CDA-gebaseerde kabinetten in de afgelopen 2 decennia is altijd geweest om zoveel mogelijk Nederlanders uit het arbeids-proces te halen, door te stimuleren dat werk werd verplaatst naar lage-lonen-landen, en vooral door "toegenomen arbeids-mobiliteit", waarvan Nederland een van de grote voorvechters is, en neerkomt op goedkope Oost-Europeanen die Nederlanders vervangen die duurder zouden zijn. De crisis, en met name de manier waarop die door het ex-kabinet werd aangegrepen om hun stokpaardjes in volle galop te berijden, versterkte dit effect, en nu hebben we het Kunduz-effect, waarmee werkgevers het nog eventjes makkelijker wordt gemaakt om mensen eruit te trappen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:23 schreef Loesjes het volgende:
Net kwam een oud collega van mij langs die met de vut is, zijn broer 59 werkte bij de IT's (failliet vorig jaar) als telefoonman, hij kon nu aan de slag bij een telemarketingbedrijf voor 8.1 euro per uur. Dat gaat zo'n oude baas dus ook niet doen, die blijft dan ook lekker in zijn uitkeringsituatie zitten.quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:28 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Ze kunnen wel werken, ja, maar is er ook werk voor ze ? Het beleid van de CDA-gebaseerde kabinetten in de afgelopen 2 decennia is altijd geweest om zoveel mogelijk Nederlanders uit het arbeids-proces te halen, door te stimuleren dat werk werd verplaatst naar lage-lonen-landen, en vooral door "toegenomen arbeids-mobiliteit", waarvan Nederland een van de grote voorvechters is, en neerkomt op goedkope Oost-Europeanen die Nederlanders vervangen die duurder zouden zijn. De crisis, en met name de manier waarop die door het ex-kabinet werd aangegrepen om hun stokpaardjes in volle galop te berijden, versterkte dit effect, en nu hebben we het Kunduz-effect, waarmee werkgevers het nog eventjes makkelijker wordt gemaakt om mensen eruit te trappen.
+1quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Net kwam een oud collega van mij langs die met de vut is, zijn broer 59 werkte bij de IT's (failliet vorig jaar) als telefoonman, hij kon nu aan de slag bij een telemarketingbedrijf voor 8.1 euro per uur. Dat gaat zo'n oude baas dus ook niet doen, die blijft dan ook lekker in zijn uitkeringsituatie zitten.
Maar werkgevers maar klagen dat ze zo weinig personeel kunnen vinden, op zjin engels hebben ze daar een mooie uitdrukking voor: if you pay peanuts you get monkeys .
Dat was ook zo, maar dat hebben ze afgeschaft. En terecht ook. Ik ben nog altijd steeds verbaasd in onze organisatie hoe zieke mensen plotseling weer beter zijn als hun 2 jaar WIA er bijna op zit en de bijstand in zicht komt.quote:Op woensdag 23 mei 2012 14:30 schreef okiokinl het volgende:
er valt wel wat voor te zeggen om de arbeidsongeschikten gewoon een eigen uitkering te geven, ipv de bijstand. eigenlijk raar dat dat niet allang zo is.
Idd je gaat naar het park en legt daar een moestuintje aan.quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:47 schreef Nielsch het volgende:
TS heeft gelijk. Er is in Nederland ook helemaal geen crisis want er is een vangnet van jewelste. Iedereen die een beetje nadenkt en zinnige keuzes maakt kan het hier ook zonder baan prima redden!
Nee je gaat naar de gemeente en vraagt daar alle subsidies aan (sportsubsidie, kledingsubsidie, computersubsidie, kinderopvangsubsidie en ga zo nog maar eventjes door). Je gaat naar de belastingdienst en vraagt daar alle toeslagen aan. Je gaat naar je huurvereniging en vraagt daar een sociale huurwoning aan. Vervolgens drop je de kinderen 5 dagen per week op de opvang (toch gratis, want de gemeente betaalt) en klus je desnoods nog een dag of 2 zwart bij. Of niet natuurlijk want die kinderbijslag is ook genoeg om bier van te kopen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Idd je gaat naar het park en legt daar een moestuintje aan.
Dus iemand die legaal een miljoenensalaris opstrijkt is een groter probleem dan iemand die ten onrechte een uitkering ontvangt?quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:23 schreef longinus het volgende:
erger is de top die miljoenen opstrijkt, onder het mom van marktconform salaris.
Bij iedereen met gezonde hersenen niet.quote:maar ja, dat is niet echt populair onder de vvd.
Jij denkt dat je meer merkt van tientallen die miljoenen vangen dan van honderdduizenden die 10K vangen?quote:en die miljoenensalarissen en bonussen merk je wel degelijk als werkend burger.
Maar minder dan 55 miljard, nietwaar?quote:Oh ja, vergeet de prestigeprojecten van de ministers en ambtenaren niet, dat kost helemaal miljarden.
Dit is net iets teveel onzin om separaat aan te pakken... Ik volsta derhalve met dat het onzin is, de onderbouwing daarvan zag ik her en der al terug in dit draadje.quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:07 schreef Loesjes het volgende:
12% van de Nederlandse bevolking heeft op dit moment een uitkering.
Dit betekent dat meer dan 1 miljoen Nederlanders een bijstandsuitkering, werkloosheidsuitkering of arbeidsongeschiktheidsuitkering ontvangen.
In dit blog wil ik het graag hebben over de bijstandsuitkering.
Een groot gedeelte van de mensen die een bijstandsuitkering ontvangt, krijgt dit naar mijn idee onterecht.
Veel mensen zijn gewoon te lui om te werken, krijgen alle subsidies en kunnen doen en laten waar ze zin in hebben. Dit vinden ze wel prima. Dat andere mensen hard moeten werken voor hun geld zal hun een zorg zijn, als zij hun geld maar lekker makkelijk binnen krijgen.
Voor gezinnen die een uitkering ontvangen wordt het hier in Nederland allemaal nog even gemakkelijker gemaakt. De gemeente heeft allerlei potjes en subsidies. Kinderen kunnen gratis op een sport, overal is korting op en zelfs de kinderopvang (die zij nauwelijks nodig zijn) wordt bijna compleet vergoed. Ze wonen vaak in de grootste huurwoningen met de meeste huursubsidie. Mensen die onterecht een uitkering ontvangen maken misbruik van de voorzieningen die de staat biedt en zorgen er voor dat andere mensen hier de dupe van worden.
De sollicitatieplicht die in het leven geroepen is voor mensen met een uitkering, levert ook niet veel op. Eerder solliciteerden de mensen met een uitkering op functies die zij toch niet konden bemachtigen om zo hun uitkering aan te houden.
Nu dit strenger gecontroleerd wordt is dit niet meer mogelijk. Maar dat maakt het uitkering trekken nog steeds niet onmogelijk, want een sollicitatie verpesten ze ook met gemak en bij een gesprekje met iemand die over de uitkering gaat zetten ze een zielig masker op.
Ik vind dat aanvragen voor een uitkering stopgezet zouden moeten worden en iedereen die een uitkering moet zorgen dat hij/zij een baan krijgt. Het zij tuintjes schoffelen of schoonmaakwerk, hoe dan ook er is altijd wel werk te vinden als je maar wil!
Dat ben ik met je eens, maar om dan maar iedereen met een bijstandsuitkering dan maar zonder inkomen te laten zitten is een dom idee.quote:Er moet meer druk uitgeoefend worden op mensen die een uitkering ontvangen en zich niet 100% inzetten om een baan te bemachtigen.
Dat is een feit, maar de logische conclusie is dan dat je daar iets aan moet doen en niet de bijstand gewoon maar afschaffen.quote:Schrijnend is vooral dat sommige hardwerkende mensen/gezinnen, minder geld te besteden hebben dan mensen met een uitkering.
waarom terecht? en er bestaat een verschil tussen fraudeurs en arbeids ongeschikten. of denk je dat je voorbeeld aantoond dat dat hetzelfde is?quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:51 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat was ook zo, maar dat hebben ze afgeschaft. En terecht ook. Ik ben nog altijd steeds verbaasd in onze organisatie hoe zieke mensen plotseling weer beter zijn als hun 2 jaar WIA er bijna op zit en de bijstand in zicht komt.
Nee het is niet slechts jouw mening. Jij beweert gewoon zaken die bijzonder dubieus zijn en gebruikt drogredeneringen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:23 schreef Loesjes het volgende:
Wie van mening is dat dit onzin is is naief. Ik ben het in elk geval niet, gegarandeerd dat er luie donders zijn die met graagte van gratis geld leven.quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:07 schreef Loesjes het volgende:
Veel mensen zijn gewoon te lui om te werken, krijgen alle subsidies en kunnen doen en laten waar ze zin in hebben. Dit vinden ze wel prima. Dat andere mensen hard moeten werken voor hun geld zal hun een zorg zijn, als zij hun geld maar lekker makkelijk binnen krijgen.
Misschien moeten we er maar gewoon mee ophouden. Wij D66'ers zijn niet opgewassen tegen dat generieke, fact-free politics.quote:Op woensdag 23 mei 2012 17:38 schreef Hexagon het volgende:
Tja TS je komt met een heleboel generieke beschuldigingen aan grote groepen mensen. Kun je die ook hard maken. Toon jij eerst eens aan dat iedere persoon die een uitkering heeft per se een fraudeur is.
Ik ben wel benieuwd als jij na je studie geen werk kan vinden en daarom maar krijgt te horen: 'Ga dan achter een raam staan! Er is altijd wel werk te vindenquote:Ik vind dat aanvragen voor een uitkering stopgezet zouden moeten worden en iedereen die een uitkering moet zorgen dat hij/zij een baan krijgt. Het zij tuintjes schoffelen of schoonmaakwerk, hoe dan ook er is altijd wel werk te vinden als je maar wil!
Moet jij nu echt de eerste steen werpen aangaande leugens?quote:Op woensdag 23 mei 2012 19:20 schreef Arolsen het volgende:
Ah het beschimpen van de slachtoffers van de crisis is weer begonnen. Zo te zien zijn VVD adepten weer bezig leugens te verspreiden over mensen die uitgekotst worden in de ratrace of die door de door het rechtse kabinet verneukte economie op straat komen.
De OP is een grote verzameling van leugens en verdraaiingen. Door types als jij TS, moeten hele gezinnen straks op straat leven. Wat een egocentrische mentaliteit.
En omdat te vertellen heb je je speciaal vandaag aangemeld?quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:23 schreef Loesjes het volgende:
Wat fijn dat er in zo'n korte tijd al zo veel reacties komen.
Wat bedoel je met het inkomensbeleid van gemeenten? Ik heb juist het idee dat zij degene zijn die het meest moeten boeten voor rijksbezuinigingen omdat de nationale overheid allerlei zaken op hen afwentelt zonder dat zij daarvoor gecompenseerd worden in de vorm van een ruimer budget. Integendeel, ook op hun budget wordt zwaar beknibbeld.quote:Op woensdag 23 mei 2012 21:09 schreef Lurf het volgende:
De bijstand zie ik meer als een vorm van beschaving. Het is in de eerste plaats een vangnet voor de mensen die anders echt in de problemen komen. En natuurlijk is het ergerlijk als er mensen zijn die dat vangnet als hangmat misbruiken. Maar omdat de bijstand niet volledig hufterproof is betekent dat nog niet dat het vangnet maar helemaal afgeschaft moet worden.
Waar ik wel moeite mee heb is het inkomensbeleid van gemeenten, via subsidies en vrijstellingen. Terwijl landelijk juist wordt geprobeerd om de armoedeval zo klein mogelijk te maken fietst het gemeentelijk inkomensbeleid daar dwars doorheen. Daar zou wat mij betreft wel wat aan gedaan mogen worden.
Tja als de goede mensen niets doen...quote:Op woensdag 23 mei 2012 19:25 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Misschien moeten we er maar gewoon mee ophouden. Wij D66'ers zijn niet opgewassen tegen dat generieke, fact-free politics.
Dat is toch ook hetgeen achter het controversiële wetsvoorstel Werken naar vermogen zit? De gemeentes een budget geven voor uitkeringen maar een kleiner budget dan wat ze nodig hebben gezien het huidige aantal uitkeringen en de bevoegdheid om minder uit te keren (bijv. mensen overhevelen van Wajong naar bijstand).quote:Wat bedoel je met het inkomensbeleid van gemeenten? Ik heb juist het idee dat zij degene zijn die het meest moeten boeten voor rijksbezuinigingen omdat de nationale overheid allerlei zaken op hen afwentelt zonder dat zij daarvoor gecompenseerd worden in de vorm van een ruimer budget. Integendeel, ook op hun budget wordt zwaar beknibbeld.
Dat dus, de gemiddelde gemeentelijke plantsoenendienst bestaat voor 90% uit te werk gestelde bijstandstrekkers.quote:Op woensdag 23 mei 2012 22:27 schreef schaal_9 het volgende:
Wat vaak wordt vergeten is dat mensen met een bijstandsuitkering gewoon moeten werken, in steeds meer gemeenten voor 32 uur per week - voor hun uitkering, dus beneden het wettelijk minimumloon. En, wat belangrijker is, zonder werknemersrechten. Tegenspraak wordt namelijk lang niet altijd getolereerd.
Niet iedereen wil of kan 60-70 uur per week werken.quote:Op woensdag 23 mei 2012 20:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Moet jij nu echt de eerste steen werpen aangaande leugens?
En terecht.quote:Op donderdag 24 mei 2012 02:22 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat dus, de gemiddelde gemeentelijke plantsoenendienst bestaat voor 90% uit te werk gestelde bijstandstrekkers.
Alsof dat nodig is om in Nederland jezelf te kunnen reddenquote:Op donderdag 24 mei 2012 07:54 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Niet iedereen wil of kan 60-70 uur per week werken.
Alleen een beetje vervelend voor mensen die al jaren bij de plantsoenendienst werkten, die zijn ineens boventallig geworden, of ze worden voor bijstandstrekkers aangezien terwijl ze wellicht nog nooit een uitkering gehad hebben...quote:
Voor menig VVD-stemmer is het wel het neusje van de zalm.quote:Op donderdag 24 mei 2012 08:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Alsof dat nodig is om in Nederland jezelf te kunnen redden
Voor mij zijn het gewoon mensen die bij de plantsoenendienst werken. Iemand anders wil dat onderscheid graag maken.quote:Op donderdag 24 mei 2012 08:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Alleen een beetje vervelend voor mensen die al jaren bij de plantsoenendienst werkten, die zijn ineens boventallig geworden, of ze worden voor bijstandstrekkers aangezien terwijl ze wellicht nog nooit een uitkering gehad hebben...
Het is een tikkeltje verwarrend. Als jij als Bijstandstrekker dagelijks de gemeentelijke struikjes onder handen neemt, dan ben je in wezen ook niet werkloos. Dan ben je gewoon een medewerker van de plantsoendienst.quote:
Van mij hoeft niemand zoveel te werken, integendeel.quote:Op donderdag 24 mei 2012 07:54 schreef schaal_9 het volgende:
Niet iedereen wil of kan 60-70 uur per week werken.
Nou en?quote:Op donderdag 24 mei 2012 08:13 schreef Leandra het volgende:
of ze worden voor bijstandstrekkers aangezien terwijl ze wellicht nog nooit een uitkering gehad hebben...
Ik heb een contract voor 40 uur per week, maar werk meestal 45-50 uur. Die overuren krijg ik echter niet uitbetaald.quote:Op donderdag 24 mei 2012 10:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Van mij hoeft niemand zoveel te werken, integendeel.
Ik vind wel dat 40 uur werken geëist mag worden om in je eigen levensonderhoud te voorzien (eigenlijk vind ik 45 uur logischer, omdat velen aantonen dat 9 uur op een dag werken prima kan en twee vrije dagen is ook mooi). Maar zolang als jij in je eigen levensonderhoud voorziet, dan heb ik (lees: de maatschappij) niets te eisen aangaande het aantal uur dat jij werkt. Als jij in een half uur per maand voldoende kan verdienen om je broek op te houden: prima.
Dat is dan vaak omdat het salaris zodanig is dat het voldoende is voor die 45-50 uur die je in de praktijk werkt.quote:Op donderdag 24 mei 2012 10:38 schreef KoosVogels het volgende:
Ik heb een contract voor 40 uur per week, maar werk meestal 45-50 uur. Die overuren krijg ik echter niet uitbetaald.
Heel goed!quote:
Ja, een bijstandsuitkering is een gigantische diskwalificatie. Het is een laatste redmiddel. Als jij echt niets kan zal de samenleving bijspringen. Mensen kijken je met de nek aan, ambtenaren denken (vaak ook terecht trouwens) dat je achterlijk bent en zo word je ook behandeld etc. Dit terwijl je als platsoendienstmedewerker (zonder traject!) gewoon een zelfstandig bestaan hebt opgebouwd. Beetje vervelend als mensen je dan als iemand met een taakstraf of met een uitkering beschouwen wanneer je gewoon je werk doet.quote:Op donderdag 24 mei 2012 10:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou en?
Is het hebben van een bijstandsuitkering dan iets om je voor te schamen? Ik bedoel: voor sommigen is dat zo, maar dat geldt toch niet voor iedereen in de bijstand?
Die zitten niet in de bijstand maar in bijvoorbeeld de Wajong of WIA vanwege een arbeidsbeperking. Mensen die een beroep doen op de bijstand hebben nergens anders recht op (want kunnen gewoon functioneren) maar zijn simpelweg niet capabel genoeg om een zelfstandig inkomen te verwerven.quote:Op donderdag 24 mei 2012 11:19 schreef DS4 het volgende:
Ben ik het niet mee eens. Uitgaande van dat je er niets aan kan doen, hetgeen voor velen natuurlijk geldt.
quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:51 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat was ook zo, maar dat hebben ze afgeschaft. En terecht ook. Ik ben nog altijd steeds verbaasd in onze organisatie hoe zieke mensen plotseling weer beter zijn als hun 2 jaar WIA er bijna op zit en de bijstand in zicht komt.
Waarschijnlijk bedoelt hij ZW. Maar goed, ben je voor 35 % of meer afgekeurd krijg je daarna WIA en zo niet heb je vaak nog recht op WW.quote:Op donderdag 24 mei 2012 12:22 schreef betyar het volgende:
[..]2 jaar WIA?
Heb je enig idee waar je over brabbelt?
niet waar, er zitten velen arbeidsongeschikten in de bijstand.quote:Op donderdag 24 mei 2012 11:34 schreef Ryon het volgende:
[..]
Die zitten niet in de bijstand maar in bijvoorbeeld de Wajong of WIA vanwege een arbeidsbeperking. Mensen die een beroep doen op de bijstand hebben nergens anders recht op (want kunnen gewoon functioneren) maar zijn simpelweg niet capabel genoeg om een zelfstandig inkomen te verwerven.
Mensen gooien de uitkeringen (zoals WW, WIA, WIJ en bijstand) al snel op een hoop (steuntrekkers) maar er zit een groot verschil tussen wanneer je ergens recht op hebt. De beleving is ook heel anders.
Echt niet allemaal hoor.quote:Op donderdag 24 mei 2012 11:34 schreef Ryon het volgende:
Die zitten niet in de bijstand maar in bijvoorbeeld de Wajong of WIA vanwege een arbeidsbeperking.
Nee, Wajong alleen als je voor je 18de al langdurig ziek of gehandicapt was, of voor je 30ste langdurig ziek of gehandicapt wordt en het jaar voor je ziek/gehandicapt werd tenminste 6 maanden een opleiding volgde.quote:Op donderdag 24 mei 2012 11:34 schreef Ryon het volgende:
[..]
Die zitten niet in de bijstand maar in bijvoorbeeld de Wajong of WIA vanwege een arbeidsbeperking.
Ik wil niet zeggen dat je als (gedeeltelijk) arbeidsongeschikt niet in de bijstand kan komen. Dat kan prima, aangezien de bijstand een 'afvoerputje' is waar mensen een aanspraak op kunnen doen om uiteenlopende redenen. Dat bedoelde ik ook te zeggen met 'laatste redmiddel'. Als het niet lukt, om wat voor reden dan ook, klop je bij de gemeente aan.quote:Op donderdag 24 mei 2012 13:19 schreef okiokinl het volgende:
[..]
niet waar, er zitten velen arbeidsongeschikten in de bijstand.
grappig trouwens,. hoeveel arbeidsongeschikten in de bijstand zitten, dat is niet bekend. niet te geloven toch.. dat wordt niet eens onderzocht, die mensen wondern gewoon in het afvoerputje gegooid.
Dat weet ik. Over het algemeen is ziek worden/gewond raken de reden waarom mensen stoppen met werken. Uitzonderingen daargelaten. Als mensen werkeloos thuis zaten en niet meer aan de bak kunnen komen is er al het een en ander mis.quote:Op donderdag 24 mei 2012 14:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, Wajong alleen als je voor je 18de al langdurig ziek of gehandicapt was, of voor je 30ste langdurig ziek of gehandicapt wordt en het jaar voor je ziek/gehandicapt werd tenminste 6 maanden een opleiding volgde.
Wia is een werknemersverzekering, je komt er alleen voor in aanmerking als je ziek/gehandicapt wordt terwijl je in loondienst bent.
Als je dus ziek wordt terwijl je niet in loondienst was, en niet studeerde in het jaar voor je ziek werd dan krijg je geen Wajong of Wia.
In dit geval was 'grappig' genoeg de WIA de uitkomst geweest voor Karel en je zou zelfs kunnen zeggen bijna voor hem bedacht. Toen hij merkte dat hij fysieke klachten kreeg die hem ongeschikt maakte voor het fulltime werken had hij een ziektemelding moeten doen. Los van de problemen met zijn vrouw daarna en alle ellende die hem verder nog in zijn leven zou overkomen, had hem dat ook op zijn werk toen al in een gunstigere positie gebracht en het latere beroep op de bijstand overbodig gemaakt. Met een beetje speculatie was zijn vrouw er dan wellicht niet eens vandoor gegaan, maar dat terzijde.quote:Voorbeeld; Karel en Anja wonen samen, ze werken allebei fulltime; Karel krijgt het door een fysiek probleem op het werk steeds moeilijker en besluit parttime te gaan werken (op eigen initiatief, zonder ziekmelding), Anja verdient immers meer dan voldoende.
Anja komt Peter met z'n snelle Audi tegen en ziet wel in dat Karel het nooit meer voor elkaar gaat krijgen dat hij met zo'n kekke bak thuiskomt en Anja smeert hem met Peter.
Daar zit Karel dan alleen, parttime baan omdat fulltime fysiek vrijwel niet mogelijk is, en een inkomen dat lager is dan bijstand.... dan moet Karel dus bij de sociale dienst aankloppen voor een aanvulling op z'n inkomen, die aanvulling heet bijstand.
Juist.quote:Op donderdag 24 mei 2012 13:07 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Waarschijnlijk bedoelt hij ZW. Maar goed, ben je voor 35 % of meer afgekeurd krijg je daarna WIA en zo niet heb je vaak nog recht op WW.
Ik hanteer altijd dat ik mij slechts hoef te schamen voor hetgeen ik gedaan heb, of gelaten heb, voor zover ik anders had kunnen handelen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 14:55 schreef Ryon het volgende:
Dus om nogmaals terug te komen op de eerder gestelde vraag van DS4: Ja, het is vervelend om als bijstandstrekker gezien te worden.
Niet echt. Maar bijvoorbeeld incontinente ouderen (we kennen ze allemaal waarschijnlijk wel) die nog bij hun verstand zijn kunnen er bijster weinig aan doen dat het regelmatig mis gaat, ze kunnen niet anders handelen omdat te voorkomen. Toch is de schaamte (en soms ook het verdriet) daadwerkelijk aanwezig.quote:Op donderdag 24 mei 2012 14:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik hanteer altijd dat ik mij slechts hoef te schamen voor hetgeen ik gedaan heb, of gelaten heb, voor zover ik anders had kunnen handelen.
Misschien is dat vreemd...
Aan de ene kant heb je gelijk, maar.... als bepaalde functies vrijwel alleen maar vervuld worden door bijvoorbeeld mensen met een taakstraf of uitkeringstrekkers, dan kijkt men er al snel tegenaan van "daar staat weer zo'n klaploper".quote:Op donderdag 24 mei 2012 14:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik hanteer altijd dat ik mij slechts hoef te schamen voor hetgeen ik gedaan heb, of gelaten heb, voor zover ik anders had kunnen handelen.
Misschien ben ik wel schaamteloos...quote:Op donderdag 24 mei 2012 15:12 schreef Ryon het volgende:
Niet echt. Maar bijvoorbeeld incontinente ouderen (we kennen ze allemaal waarschijnlijk wel) die nog bij hun verstand zijn kunnen er bijster weinig aan doen dat het regelmatig mis gaat, ze kunnen niet anders handelen omdat te voorkomen. Toch is de schaamte (en soms ook het verdriet) daadwerkelijk aanwezig.
Ik maak er af en toe een praatje mee. Ik vind het wel fijn dat ze dat werk doen. Misschien moeten we dat allemaal eens af en toe doen, dan is er ook wat meer begrip over en weer. Ook ten aanzien van die persoon die daar met een taakstraf staat... Alsof je dan meteen uitschot bent... Wat een onzin.quote:Op donderdag 24 mei 2012 15:14 schreef Leandra het volgende:
Aan de ene kant heb je gelijk, maar.... als bepaalde functies vrijwel alleen maar vervuld worden door bijvoorbeeld mensen met een taakstraf of uitkeringstrekkers, dan kijkt men er al snel tegenaan van "daar staat weer zo'n klaploper".
staat wel tegenover dat een deel van die mensen opknapt als ze wat te doen hebben en met wat begeleiding een veel beter leven gaan leiden. er is altijd een groep die helemaal niet wil en niks voor elkaar krijgt maar dan kom je of uit op psychische probleemgevallen, of op fraudeurs. met IQ heeft het weinig te maken, je moet namelijk behoorlijk slim zijn om tussen al de mazen van het net heen toch lekker niks te blijven doen. en slimme mensen kunnen ook een stoornis hebben.quote:Op donderdag 24 mei 2012 15:12 schreef Ryon het volgende:
Het is dan erg makkelijk om te zeggen: "Laat die eens aan de slag gaan!!111". Feit is wel dat de begeleiding en het werk (9 van de 10x bezigheidstherapie) ons dan veel meer geld kost dan elke maand een vast bedrag over te maken en te hopen dat die lui de vijftig niet halen.
Ik denk dat het wat al te simpel is om te denken dat iedereen in de bijstand niet blij kan zijn als ze wat om handen krijgen, maar het inwisselen is inderdaad een slechte zaak.quote:Op donderdag 24 mei 2012 15:41 schreef Leandra het volgende:
Het is dus heel nuttig dat die mensen, die kennelijk wel een drive hebben en niet maar linea recta de bijstand ingerold zijn (al dan niet aangespoord door familie) gewoon een volwaardige baan hebben.
Hoe zinvol is het dan dat ze hun baan kwijtraken aan mensen voor wie dat werk een straf is, of die de drive niet hebben om te werken, en al 12 jaar bijstand achter de rug hebben?
Dat zal niet snel gebeuren kan ik je vertellenquote:Op donderdag 24 mei 2012 15:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Misschien ben ik wel schaamteloos...
Toch denk ik dat we als maatschappij eens wat minder moeten neerkijken op anderen. Iedereen heeft wel zijn probleemgevallen...
Dat ben ik met je eens. Maar goed, ik kan iig mijzelf veranderen. En ook ik oordeel wel eens te snel en te gemakkelijk.quote:Op donderdag 24 mei 2012 16:29 schreef Hanako het volgende:
Dat zal niet snel gebeuren kan ik je vertellen
Ik heb een wajong toch probeer ik gewoon aan het werk te blijven vanaf het begin al in het reguliere bedrijfsleven. Maar juist door al de vooroordelen waar je mee om je oren word gemept heb ik vaak genoeg zoals nu want weer op zoek naar een nieuwe baan. Gewoon thuis te blijven want echt zowel werkgever als collega's met hun vooroordelen altijd daar word je ook niet vrolijk van.quote:Op donderdag 24 mei 2012 16:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Maar goed, ik kan iig mijzelf veranderen. En ook ik oordeel wel eens te snel en te gemakkelijk.
Hulde. Heb ik veel meer respect voor dan iemand die een mooi baantje heeft, maar een arbeidsethos van "aanwezigheidsplicht en meer niet".quote:Op donderdag 24 mei 2012 16:36 schreef Hanako het volgende:
Ik heb een wajong toch probeer ik gewoon aan het werk te blijven
In theorie heb je gelijk. Maar de praktijk is zo lastig omdat je uitkeringen niet zo ver kan verlagen dat de armoedeval verdwijnt zonder dat men te weinig heeft om rond te kunnen komen en het minimumloon verhogen verslechtert de concurrentiepositie van Nederland...quote:Op donderdag 24 mei 2012 17:47 schreef wootahH het volgende:
het verschil met het minimum loon moet gewoon vele malen groter worden. Nu is er geen drijfveer om te werken.
Is dat wel per definitie zo? Vanaf een bepaalde leeftijd kom je toch sowieso al veel moeilijker aan een vaste baan aangezien je dan duurder bent?quote:Als mensen werkeloos thuis zaten en niet meer aan de bak kunnen komen is er al het een en ander mis.
zwart werken?quote:Op donderdag 24 mei 2012 17:47 schreef wootahH het volgende:
het verschil met het minimum loon moet gewoon vele malen groter worden. Nu is er geen drijfveer om te werken.
Tevens moeten mensen die hier langdurig gebruik van maken verplicht worden niet te roken en geen alcohol te nuttigen. (ik snap nooit waar ze dat geld vandaan halen)
quote:Op donderdag 24 mei 2012 14:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
nou we kunnen wel de bijstand en AOW samenvoegen en dat zie ik nog wel eens gebeurenquote:Op woensdag 23 mei 2012 12:35 schreef Roellie80 het volgende:
Mijn god wat een onderbuikgevoelens weer. Ik stel voor dat we de AOW afschaffen. Dat gaat nog veel meer opleveren. Laat onze ouders maar doodverhongeren ofzo
Hoe zou jij dit dan voor je zien? AOW inclusief dezelfde (strenge) inkomens- en vermogenstoets bijvoorbeeld?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 01:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou we kunnen wel de bijstand en AOW samenvoegen en dat zie ik nog wel eens gebeuren
Beter nog, iedereen die niet werkt (ontslagen, te ziek, te oud) een nekschot geven.quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:35 schreef Roellie80 het volgende:
Mijn god wat een onderbuikgevoelens weer. Ik stel voor dat we de AOW afschaffen. Dat gaat nog veel meer opleveren. Laat onze ouders maar doodverhongeren ofzo
Precies waarom niet kan de regering veel bezuinigen!quote:Op vrijdag 25 mei 2012 07:11 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Beter nog, iedereen die niet werkt (ontslagen, te ziek, te oud) een nekschot geven.
Mongolide...ja...klopt...je bent een mongool die moet ook....quote:Op zaterdag 26 mei 2012 00:36 schreef Ziba het volgende:
Niet gelezen maar ik ben het eens met de titel. Hoe hard dat ook mag overkomen. Of puberaal.
Daar is de bijstand voor uitgevonden.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 02:03 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Mongolide...ja...klopt...je bent een mongool die moet ook....
Jij wel!
Zibadzjaan.! Ik had je wijzer gedacht. Dit is niet mooi van je.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 00:36 schreef Ziba het volgende:
Niet gelezen maar ik ben het eens met de titel. Hoe hard dat ook mag overkomen. Of puberaal.
Wat zou jou dat aan de reet roesten, ben je soort wereldverbeteraar ofzo?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 02:55 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zibadzjaan.! Ik had je wijzer gedacht. Dit is niet mooi van je.
Eens, <sarcastische mode> alle zwakkeren van de samenleving moeten worden behandeld als criminelen want volgens het neo-liberale gedachtegoed is het allemaal je eigen schuld en dus je eigen verantwoordelijkheid dat je in die situatie bent geraakt. Er zou een wetsvoorstel moeten zijn dat als je langer dan 6 maanden geen werk hebt, je dan tegen de muur wordt geplaatst </sarcastische mode>quote:Op zaterdag 26 mei 2012 02:02 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Precies waarom niet kan de regering veel bezuinigen!
Arbeidsbureaus...uwv's?
Al die klootzakjes in een uitkering en tegen de maurrrrrrrrr...
ja schiet ze neder!
En dan langzaam de rest van dit rare land.....
ieder die zonder werk komt meteen inspuiten met gif........
moet je ermee!
Toch?
Oei je moeder...ach Oldie ja jammer....tis nie anders?
Ja pa ook al? Tsssssssssss...nee maar werkeloos the shame!
Ja nee afschieten vind ik ook!
Het is allemaal wat hè. Ga eens naar buiten, het is veel te mooi weer om zuur te zijn!quote:Op zaterdag 26 mei 2012 10:05 schreef Oldie57 het volgende:
Neo-liberalen zeggen altijd dat een vrije markt het grootste geluk voor de mensheid betekent. 'De markt heeft altijd gelijk' zeggen deze simpele zielen. Volgens het neo-liberale gedachtegoed dient er een zorgmarkt te zijn zonder enige bemoeienis van de overheid. Zij willen bijvoorbeeld dat ziekenhuizen met elkaar gaan concurreren om de aandeelhouders maximaal financieel te belonen. Rijke mensen zijn van harte welkom, arme mensen mogen creperen in de goot. Ja, ja, dat is wat de schurkenbende van Rutte cs voor ons in petto heeft als zij het alleen voor het zeggen hebben.
Mooi weer of niet, het moet gezegd worden.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 10:19 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Het is allemaal wat hè. Ga eens naar buiten, het is veel te mooi weer om zuur te zijn!
Jullie zijn allemaal suf"kutten"quote:
zo jullie zijn een beetje op de hoogte.quote:Een trol (mv.: trollen, uit het Engels: troll (mv. trolls)) in een internetomgeving is een persoon die op fora, websites of chatkanalen berichten plaatst met het doel voorspelbare emotionele reacties (bijvoorbeeld woede, irritatie, verdriet, of scheldpartijen - ook wel flames genoemd in internetjargon) van andere mensen uit te lokken.[1]
vb
"Het komt ook voor dat iemand iets beweert alsof het om een feit gaat, terwijl het in werkelijkheid een mening betreft. Dit is niet per definitie negatief, maar hoe provocerend dit kan zijn blijkt uit een voorbeeld als "AIDS is Gods straf voor homoseksuelen". Ingebracht als slogan zonder verdere nuancering, is het vrij voorspelbaar dat forumdeelnemers zich dan ergeren aan de uitgesponnen "threads" (conversatielijnen) die daarop volgen en de conversatie amper verrijken."
Was een grapje van mezelf.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 03:01 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wat zou jou dat aan de reet roesten, ben je soort wereldverbeteraar ofzo?
Ja, dat kan wel zo zijn, maar ik vind het toch wel een soort uitdaging om de drogredenen en valse argumenten te ontzenuwen. En zoals je ziet: er lijken mensen te zijn die het met hem eens zijn en die verdienen een weerwoord.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 12:46 schreef Fockker het volgende:
[..]
Jullie zijn allemaal suf"kutten"
In het geval van een troll, en daarom gaat het hier, zeggen we op forums op internet "Don't feed the trolls" iets dat jullie wel doen!
Vele van jullie zullen wel niet waten wat een troll is.
[..]
zo jullie zijn een beetje op de hoogte.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Trol_%28internet%29
Fixed your post.quote:Het is allemaal wat hè. Ga eens naar buiten, het is veel te slecht weer om zuur te zijn!
Ik vind het prima te doen in Den Haag. Lekker windje, strand. Nee dit is heerlijk weer voor mij.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 17:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Yep. Aangezien ik heel de dag aan het zweten ben is het in ieder geval voor mij duidelijk veel te warm weer. Het is leuk als je vlakbij het strand woont maar verder vind ik er niets aan. Wel overlast door al dat zweten, vliegjes, muggen (nu gelukkig nog niet zoveel maar dat komt weer), geen strand of open water in de buurt.
Een temperatuur van 17 graden Celsius vind ik wat dat betreft veel fijner, je kan net zo goed in je T-shirt naar buiten maar je hebt niet al die nadelen die je met dit zeer warme weer hebt.
Als je 's avonds iets buiten wil doen dan is zo'n 23 graden Celsius fijner omdat je dan ook 's avonds nog in je T-shirt naar buiten kan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |