abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111923817
Wat fijn dat er in zo'n korte tijd al zo veel reacties komen. Iedereen heeft zijn eigen mening en mijn mening heb ik hier neer gezet. Het hoeft niet zo te zijn dat iedereen het met me eens is.

Ik heb het niet over arbeidsongeschikte mensen, ik heb het over mensen die in de bijstand zitten die niet aan het werk gaan. Er zijn genoeg mensen die profiteren van de bijstand terwijl ze wel gewoon aan het werk kunnen.

Wel een beetje jammer dat mensen van te voren al conclusies trekken op dit forum en dingen zeggen over bijvoorbeeld ski vakanties. Wie zegt dat ik dat kan betalen en dat ik dat doe?

Ik ken genoeg mensen die in de bijstand zitten terwijl deze wel gewoon aan het werk kunnen, vandaar deze blog.
pi_111923854
quote:
99s.gif Op woensdag 23 mei 2012 12:16 schreef Karina het volgende:
Ik lees heel veel aannames, maar geen bronnen...
Ik lees iets over een blog maar zie er geen.
pi_111923946
Wat een trieste mensen toch die meteen hier halve betogen neerzetten als eerste topic ik zou zegen mods doe eens wat kloonchecks en verwijder al deze propagandisten (welke er waarschijnlijk maar 1 zal zijn)
  woensdag 23 mei 2012 @ 13:28:04 #29
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_111924041
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 13:23 schreef Loesjes het volgende:
Wat fijn dat er in zo'n korte tijd al zo veel reacties komen. Iedereen heeft zijn eigen mening en mijn mening heb ik hier neer gezet. Het hoeft niet zo te zijn dat iedereen het met me eens is.

Ik heb het niet over arbeidsongeschikte mensen, ik heb het over mensen die in de bijstand zitten die niet aan het werk gaan. Er zijn genoeg mensen die profiteren van de bijstand terwijl ze wel gewoon aan het werk kunnen.

Wel een beetje jammer dat mensen van te voren al conclusies trekken op dit forum en dingen zeggen over bijvoorbeeld ski vakanties. Wie zegt dat ik dat kan betalen en dat ik dat doe?

Ik ken genoeg mensen die in de bijstand zitten terwijl deze wel gewoon aan het werk kunnen, vandaar deze blog.
Als je serieus genomen wilt worden moet je met cijfers komen
Ok stelletje hokboeren
pi_111924224
quote:

Dat wordt vaak gezegd, dat mensen genoeg mensen kennen met een (bijstands)uitkering terwijl zij gewoon aan het werk zouden kunnen, en vaak wordt hen dit dan verweten, en gezien als eigen schuld of zelfs als parisiteren.

Maar je kunt veelal aan de buitenkant niet zien waarom iemand niet aan het werk komt, iemand kan door zijn leeftijd ook lastig aan een nieuwe baan komen bijvoorbeeld, buiten zijn eigen inzet om, of anderzins door problemen die niet direct zichtbaar zijn.

Daarnaast is luieren in de Bijstand er echt niet meer bij met al die reintegratie- en verplichte werktrajecten tegenwoordig. Bovendien zijn uitkeringsgerechtigden verplicht te solliciteren en werk te accepteren.

Imo dus een érg kortzichtige stelling, en iemand van de opleiding MWD zou beter moeten weten.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_111924286
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 13:32 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat wordt vaak gezegd, dat mensen genoeg mensen kennen met een (bijstands)uitkering terwijl zij gewoon aan het werk zouden kunnen, en vaak wordt hen dit dan verweten, en gezien als eigen schuld of zelfs als parisiteren.

Maar je kunt veelal aan de buitenkant niet zien waarom iemand niet aan het werk komt, iemand kan door zijn leeftijd ook lastig aan een nieuwe baan komen bijvoorbeeld, buiten zijn eigen inzet om.

Daarnaast is luieren in de Bijstand er echt niet meer bij met al die reintegratie- en verplichte werktrajecten tegenwoordig. Bovendien zijn uitkeringsgerechtigden verplicht te solliciteren en werk te accepteren.

Imo dus een érg kortzichtige stelling, en iemand van de opleiding MWD zou beter moeten weten.
Yeah right, maak dat de kat wijs.

http://www.elsevier.nl/we(...)vangers-niet-aan.htm

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2012 13:33:47 ]
pi_111924384
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 13:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Yeah right, maak dat de kat wijs.

http://www.elsevier.nl/we(...)vangers-niet-aan.htm
Uitzonderingen houdt je altijd, neemt niet weg dat er niets onjuist is aan wat ik zojuist postte.

Overigens is Bijstandsfraude een ander onderwerp. Ik heb het over re-activeringstrajecten en verplichtingen, die inmiddels gebruikelijk zijn in ALLE gemeenten.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 23 mei 2012 @ 13:40:43 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_111924642
quote:

Je denkt dat die combinatie niet bestaat? Er zitten ook mensen die arbeidsongeschikt zijn in de bijstand.

Ik snap dat "ik ken genoeg mensen die in de bijstand zitten die aan het werk kunnen" geroep eigenlijk niet zo.... wat voor omgeving leef je dan in?
Ten eerste ken ik niemand die in de bijstand zit, ten tweede denk ik niet dat als een bekende van mij in de bijstand zou zitten dat hij/zij dan niet zijn best zou doen er zsm uit te komen, want de kans dat ze van een bijstandsuitkering kunnen rondkomen is vrijwel nihil.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_111925085
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 13:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je denkt dat die combinatie niet bestaat? Er zitten ook mensen die arbeidsongeschikt zijn in de bijstand.

Ik snap dat "ik ken genoeg mensen die in de bijstand zitten die aan het werk kunnen" geroep eigenlijk niet zo.... wat voor omgeving leef je dan in?
Ten eerste ken ik niemand die in de bijstand zit, ten tweede denk ik niet dat als een bekende van mij in de bijstand zou zitten dat hij/zij dan niet zijn best zou doen er zsm uit te komen, want de kans dat ze van een bijstandsuitkering kunnen rondkomen is vrijwel nihil.
Gaat het in dit voorbeeld niet meer om de mensen die (bij wijze van spreken) na hun studie meteen in de bijstand komen en daar hun levensstijl op hebben aangepast?
Mensen die gemiddeld/modaal verdienden en die dan in de bijstand komen, zullen het ongetwijfeld zwaarder hebben, maar dan wel weer gemotiveerder om weer aan een baan te geraken. (wat je al zei)
Sometimes it seems like lately, I just don't know. Better sit back and go, with the flow.
  woensdag 23 mei 2012 @ 13:56:01 #35
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_111925301
Afschaffen is wel wat radicaal, een bijstandsgerechtigde van 58 krijg je dan ook niet aan een baan, maar werkverschaffingsprojecten i.c.m. een lagere uitkering kosten, vrees ik, meer dan het huidige. Hier moeten we ook gewoon pragmatisch in zijn.

Wel ben ik voor een versimpeling. Een alles-in-één uitkering in plaats van 10 potjes. En een uitkering in natura als je in de schuldsanering terecht komt of niet met het geld kan omgaan.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 23 mei 2012 @ 13:57:37 #36
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_111925369
quote:

Daar geloof ik dus geen zak van.
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
  woensdag 23 mei 2012 @ 13:59:49 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_111925473
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 13:50 schreef mjh487 het volgende:

[..]

Gaat het in dit voorbeeld niet meer om de mensen die (bij wijze van spreken) na hun studie meteen in de bijstand komen en daar hun levensstijl op hebben aangepast?
Mensen die gemiddeld/modaal verdienden en die dan in de bijstand komen, zullen het ongetwijfeld zwaarder hebben, maar dan wel weer gemotiveerder om weer aan een baan te geraken. (wat je al zei)
Ik heb geen flauw idee waar het volgens TS in dit voorbeeld over gaat, eigenlijk ga ik er vanuit dat TS denkt dat mensen in de bijstand sowieso niet verder gekomen zijn dan 7 jaar VMBO en van die voortuinmensen zijn;

En ik heb toch niet de indruk dat iedere bijstandstrekker van dit type is, maar goed, misschien zijn wijken met voortuinmensen de habitat van TS, en dan weet TS het uiteraard beter.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_111925722
quote:

Cijfers willen we horen! Hoewel ik weet dat ze op die hbo's geen hoge verwachtingen hebben van hun leerlingen ga je met het argument "ik ken genoeg mensen die..." echt geen goed cijfer halen voor je schoolwerkstukje. Zelfs geen genadezesje.
pi_111925989
quote:
Ik ken echt tig mensen die gestudeerd hebben aan de universiteit of die gepromoveerd zijn. Hierbij deel ik mede dat ruim 90% van de bevolking in NL aan de universiteit heeft gestudeerd of een dr. titel heeft. Dit kwak ik hier gewoon neer en het is waarheid, hoewel ik er geen bronnen bij vermeld, omdat die er niet zijn, omdat hetgeen ik schrijf onzin is.

En nu even on-topic: Hoe bepaal jij of iemand gewoon kan werken?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_111926075
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 14:04 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Cijfers willen we horen! Hoewel ik weet dat ze op die hbo's geen hoge verwachtingen hebben van hun leerlingen ga je met het argument "ik ken genoeg mensen die..." echt geen goed cijfer halen voor je schoolwerkstukje. Zelfs geen genadezesje.
Nou als je aan inholland of windesheim heb gestudeerd dan red je het hiermee hoor :)
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 23 mei 2012 @ 14:15:40 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_111926192
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 14:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Nou als je aan inholland of windesheim heb gestudeerd dan red je het hiermee hoor :)
:D

En toen kwam TS in de echte wereld terecht, met een waardeloos diploma, wellicht hebben ze daar bij de sociale dienst wel begrip voor ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_111926203
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 14:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

*pikt nog maar eens een traantje weg over het hoger onderwijs in nederland ;(
Mooie vergelijking maak je trouwens :P
pi_111926316
quote:

zucht, dus je bent tegen frauderen.
en dan zeggen dat de bijstand moet worden afgeschaft.

volgens mij zijn we hier wel weer uitgepraat.
  woensdag 23 mei 2012 @ 14:26:28 #44
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_111926592
Misschien beginnen met fraude harder aanpakken en eisen aanscherpen (wat overigens al flink gebeurt)?

Dan hoeven de werkelijke arbeidsongeschikten en gehandicapten tenminste niet meteen op straat te leven en uit een vuilnisbak te eten.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_111926774
er valt wel wat voor te zeggen om de arbeidsongeschikten gewoon een eigen uitkering te geven, ipv de bijstand. eigenlijk raar dat dat niet allang zo is.
  woensdag 23 mei 2012 @ 14:34:16 #46
321876 Cherna
Fuck the System
pi_111926882
Mijn god. Waar leren ze die onzin zoals TS omschrijft. Het word tijd dat die crisis voorbij is. Kan men weer helder gaan nadenken.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_111927610
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 14:30 schreef okiokinl het volgende:
er valt wel wat voor te zeggen om de arbeidsongeschikten gewoon een eigen uitkering te geven, ipv de bijstand. eigenlijk raar dat dat niet allang zo is.
Dat was vroeger wel het geval.
http://www.rijksoverheid.(...)W5lrACFcQKfAodlTM2rQ

Dan kan je makkelijker "soorten" uitkeringtrekkers afleiden en maatregelen treffen om het te verminderen, maar goed, die is afgeschaft voor nieuwe mensen.
pi_111927662
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 14:26 schreef Perrin het volgende:
Misschien beginnen met fraude harder aanpakken en eisen aanscherpen (wat overigens al flink gebeurt)?

Dan hoeven de werkelijke arbeidsongeschikten en gehandicapten tenminste niet meteen op straat te leven en uit een vuilnisbak te eten.
Fraude aanpakken kost ook geld en als het meer kost dan dat het oplevert kan je het beter gewoon laten gaan.

Ik ben eigenlijk nog steeds benieuwd hoe de TS nu bepaalt wie er kan werken en wie niet. Ik ben namelijk ook van mening dat je niet permanent iemand een uitkering moet geven die wel kan werken.
Beter is het iemand te helpen naar werk en iemand een tijdslimiet te geven om ander werk te zoeken. Maar ja, dan moeten er eerst een aantal andere problemen worden opgelost, omdat mogelijk te maken, zoals het ontslagrecht, woningmarkt, etc.
pi_111927712
Ah, de werkloosheid is opgelost, goed nieuws.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 23 mei 2012 @ 15:28:56 #50
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_111929049
quote:
Ze kunnen wel werken, ja, maar is er ook werk voor ze ? Het beleid van de CDA-gebaseerde kabinetten in de afgelopen 2 decennia is altijd geweest om zoveel mogelijk Nederlanders uit het arbeids-proces te halen, door te stimuleren dat werk werd verplaatst naar lage-lonen-landen, en vooral door "toegenomen arbeids-mobiliteit", waarvan Nederland een van de grote voorvechters is, en neerkomt op goedkope Oost-Europeanen die Nederlanders vervangen die duurder zouden zijn. De crisis, en met name de manier waarop die door het ex-kabinet werd aangegrepen om hun stokpaardjes in volle galop te berijden, versterkte dit effect, en nu hebben we het Kunduz-effect, waarmee werkgevers het nog eventjes makkelijker wordt gemaakt om mensen eruit te trappen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')