IJsland was door de Nederlanders in een poll ook als winnaar aangewezen, geloof ik he?quote:Op zondag 13 mei 2012 10:40 schreef TheVulture het volgende:
IJsland schijnt erg indrukwekkend te zijn!
Haha ja inderdaad, vraag me af hoeveel mensen in Azerbeidzjan normaal naar het ESF kijken.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:40 schreef Fred_B het volgende:
Mooi tijdstip voor de finale. Om 3u 's nachts lokale tijd is het pas voorbij
Best goed eigenlijk. Mijn verwachtingen waren zeer laaggespannen, maar ze zingt goed en brengt de emotie goed over.quote:
Haha, tis ook echt niet mijn favoriete ballade en ik zou er normaal gesproken niet naar kunnen en willen luisteren, maar moet toegeven dat ik het best indrukwekkend vond zo op dat grote podium. Volgens mij gaat ze naar de finale, al zou ik het helemaal niet erg vinden als dat niet gebeurtquote:Op zondag 13 mei 2012 14:31 schreef Greys het volgende:
Albanië???
Da's dat Suus nummer toch? Tot nu toe werd ik er serieus een tikkie agressief van als ik het hoorde, even luisteren
Dit is toch wel samen met Italie mijn persoonlijke favoriet dit jaar... en wat een geweldig totaalplaatje met die achtergrond en stagingquote:
Goed lied, maar niet geschikt voor het Songfestival.quote:Op zondag 13 mei 2012 18:53 schreef MisterO het volgende:
IJsland is wel heel erg Within Temptation. Ugh, hadden wij die maar gestuurd
Jedwardquote:Op zondag 13 mei 2012 21:09 schreef grazz het volgende:
Van welke 9 landen wllen jullie morgen graag de repetities zien?
Ongelooflijkquote:Op zondag 13 mei 2012 13:27 schreef Fred_B het volgende:
Letland heeft het amateurtoneel van Riga opgetrommeld voor een onduidelijke act, waarin 4 vrouwen met zwart haar rondhuppelen om de zangeres Anmary. Deze zangeres is de enige blondine, en zal er zo wel moeten uitspringen voor de mannelijke televoter. Het lied kabbelt verder naar het einde, waarin Anmary nog even gaat schreeuwen en dan is het weer voorbij:
Zweden (quote:
En Roemenië? Die vind ik steeds leuker wordenquote:Op zondag 13 mei 2012 23:56 schreef APK het volgende:
[..]
Zweden (), Moldavië, The Hump en Nederland (
)
De eerste semi vond ik drama, kan mij voorstellen dat mensen na die ellende niet eens meer zin hebben om de tweede te kijken
Roemenië vind ik idd ook wel leukquote:Op maandag 14 mei 2012 00:01 schreef Greys het volgende:
[..]
En Roemenië? Die vind ik steeds leuker worden
Met die doedelzak.
Ik vind Zweden niet zó, Moldavië ga ik nog eens luisteren en met The Hump en Joan helemaal eens!
Choreografie is prima. En dan de zang. Tsja, sommige delen zijn meer dan prima gezongen, maar sommige stukken zijn ook kneitervals. Ik had gehoopt op 1 of 2 achtergrondzangeressen die dat op zouden kunnen vangen. Ze staat ook op veel te hoge hakken om een beetje soepel over dat podium te kunnen bewegenquote:
Tsja, misschien krijgen wij wel zo'n kampvuurtje ofzoquote:Op maandag 14 mei 2012 16:25 schreef Greys het volgende:
Jedward heeft een complete waterfontein.
En Joan mag niet eens haar filmpje
quote:Op maandag 14 mei 2012 18:49 schreef TheVulture het volgende:
Rusland... tja het enige leuke hieraan is eigenlijk dat het door 6 veenlijken "gezongen" wordt... zal enorm goed scoren in de televote denk ik... als de jury's rechtvaardig zijn straffen ze dit echter keihard af, zo bijzonder is het verder niet.... ik moest wel heel hard lachen dat ze het crematorium op het podium hebben gebouwd mocht er eentje ter plekke dood neervallen
Na de repetities? Geen van de landen uit de tweede semi heeft nog gerepeteerd en er is al wel gestemd...quote:Op maandag 14 mei 2012 20:03 schreef grazz het volgende:
Zoals elk jaar kan de pers na de repetities hun stem uitbrengen. Tussenstand vandaag:
[ afbeelding ]
Dat kan je dus ook zien aan het aantal stemmen van SF2 t.o.v. van SF1.quote:Op maandag 14 mei 2012 20:28 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Na de repetities? Geen van de landen uit de tweede semi heeft nog gerepeteerd en er is al wel gestemd...
Ja weet het ook niet...het is in elk geval van vandaag. Ze hebben denk ik gewoon al geprobeerd de kansen in te schatten in semi 2.quote:Op maandag 14 mei 2012 20:28 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Na de repetities? Geen van de landen uit de tweede semi heeft nog gerepeteerd en er is al wel gestemd...
Ze hebben al verklaard dat in de 2e en 3e repetitie de fonteinen ECHT fonteinen worden dus hoog en krachtig, ook andere kleding want ze worden letterlijk nat straks,quote:Op maandag 14 mei 2012 17:08 schreef grazz het volgende:
[..]
Tsja, misschien krijgen wij wel zo'n kampvuurtje ofzo. Ik vind die fontein echt NIET spectaculair hoor. Lullig dingetje. Ik vind hun achtergrond wel heel indrukwekkend.
Oh ben benieuwd dan. Nu hopen dat er niemand het water voor ehm..tomatensap vervangt ofzoquote:Op maandag 14 mei 2012 21:05 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Ze hebben al verklaard dat in de 2e en 3e repetitie de fonteinen ECHT fonteinen worden dus hoog en krachtig, ook andere kleding want ze worden letterlijk nat straks,
Hmmm, heb inderdaad gemerkt dat ze letterlijk worden gehaat door de hardcore Eurovisie-fans.quote:Op maandag 14 mei 2012 21:15 schreef grazz het volgende:
[..]
Oh ben benieuwd dan. Nu hopen dat er niemand het water voor ehm..tomatensap vervangt ofzo
Malta snap ik niet... het is een leuk deuntje maar echt niet heel bijzonder...quote:Op maandag 14 mei 2012 20:03 schreef grazz het volgende:
Zoals elk jaar kan de pers na de repetities hun stem uitbrengen. Tussenstand vandaag:
[ afbeelding ]
Ach dat is Eurovisiepers. Die houden wel van zo'n ouderwets Eurovisiedeuntje.quote:Op maandag 14 mei 2012 21:46 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Malta snap ik niet... het is een leuk deuntje maar echt niet heel bijzonder...
Ze zullen allebei toch wel makkelijk doorgaan.quote:Op maandag 14 mei 2012 23:18 schreef MisterO het volgende:
Ik vond Cyprus verrassend goed <3
De vergelijking is natuurlijk snel gemaakt met de Griekse inzending, maar tot nu toe vind ik Ivi beter.
Ik vind het vooral veel geschreeuw... en wat ik me afvraag is... waarom mogen zij wel mensen op de backgrounds tonen, waardoor het podium veel voller wordt... en mag Joan dat nietquote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:56 schreef Fred_B het volgende:
Oekraïne heeft niet geheel verrassend een overtuigende act, en een zangeres die veel plezier uitstraalt. Met dit sterke lied moet het wel goed komen voor de finale:
Omdat dat gewoon de dansers zijn die live geprojecteerd worden op die schermen. Bij Joan ging het om een vooraf opgenomen video. Tenminste, zo zie ik het.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vind het vooral veel geschreeuw... en wat ik me afvraag is... waarom mogen zij wel mensen op de backgrounds tonen, waardoor het podium veel voller wordt... en mag Joan dat niet
Omdat ze hun eigen schermen meegenomen hebben neem ik aan?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vind het vooral veel geschreeuw... en wat ik me afvraag is... waarom mogen zij wel mensen op de backgrounds tonen, waardoor het podium veel voller wordt... en mag Joan dat niet
Slovenië was vanaf het begin al goed en ik heb het al die tijd al een zekere finalist gevonden. Het nummer is ook veel beter dan die van Kroatië, waarmee het vaak vergeleken wordt vanwege min of meer hetzelfde genre.quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:43 schreef MisterO het volgende:
Slovenie vind ik steeds leuker worden.. En Zweden gaat natuurlijk winnen.
Exact hetzelfde als in de nationale finale. Alleen nu komt de sneeuw op het scherm en niet uit een machine.quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:14 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Ik had verwacht dat ze de act van Zweden spectaculairder zouden maken... maar nog steeds een grote kanshebber
Ja stukken beter dan Kroatie inderdaad, al doet het mij wel heel erg aan Molitva denken!quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:01 schreef TheArt het volgende:
[..]
Slovenië was vanaf het begin al goed en ik heb het al die tijd al een zekere finalist gevonden. Het nummer is ook veel beter dan die van Kroatië, waarmee het vaak vergeleken wordt vanwege min of meer hetzelfde genre.
Allebei. Sneeuw op het scherm achter haar en vallende sneeuw vóór haarquote:Op woensdag 16 mei 2012 14:17 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Exact hetzelfde als in de nationale finale. Alleen nu komt de sneeuw op het scherm en niet uit een machine.
Dat zou anyways regen worden danquote:Op woensdag 16 mei 2012 18:53 schreef Greys het volgende:
Mooi dat dat allemaal mogelijk is
Jammer dat er bij Ned. dan zo weinig mogelijk was![]()
quote:Op woensdag 16 mei 2012 18:34 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Allebei. Sneeuw op het scherm achter haar en vallende sneeuw vóór haar
Ik vermoed dat er juist sneeuw buiten het podium valt en niet op het podium, zodat het de volgende deelnemer niet in de weg zit. Maar dat is dus wel heel netjes dat Zweden dat mag, gezien alle beperkingen die worden opgelegd...quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:32 schreef grazz het volgende:
Zweden: Nog even goed als tijdens MF. Wel gaaf dat er ook sneeuw buiten het podium valt.
Wat een vreselijk nummer is dat toch.quote:Op zondag 13 mei 2012 13:18 schreef Fred_B het volgende:
Op Songfestivalweblog.nl verschijnen filmpjes van de repetities. Het weinig overtuigende lied van Montenegro was hierboven al gepost. Na het slechtste lied, volgt wellicht het beste lied van deze eerste halve finale. IJsland zingt goed, en heeft een passende act. Dit gaat ongetwijfeld zeer goed scoren:
Kotsquote:Op zondag 13 mei 2012 19:34 schreef grazz het volgende:
Op basis van de eerste repetities:
1.IJsland: Totaalplaatje lijkt hier helemaal te kloppen
2.Roemenie: Ik mis nog wat energie, maar dat zal nog wel goed komen
3.Albanie: Zeker niet mijn favoriet, maar vond het er met al die belichting indrukwekkend uit zien
4.Belgie: Niet de sterkste ballade en zal Tom Dice zeker niet in de voetsporen treden, maar goed gezongen en passend achtergrondje, erg 'cute'.
5.Zwitserland: Geen sweam against the strim meer gelukkig, prima optreden.
6.Griekenland: Kwee nie, vond het niet zo bijzonder, zeker niet na het sterke IJsland.
7.Letland: Leuk lied, maar het zag er nogal saai uit.
8.Finland: Gaap.
9.Montenegro:
Wauw, Cyprusquote:
Nu weet ik het zeker: Zweden gaat winnen.quote:
Je kan niet zeggen: ik laat geen negers meer meedoen, of: we sturen alleen blanken en arabieren het podium op. Dan kan het wel punten kosten, maar het het hoort er gewoon bij. Normen en waarden. Alleen maar blanken sturen draagt het ook niet bij tot verruiming van hun kleine blanke wereldje. Ze mogen best zien dat anderen landen niet zo racistisch zijn als zij, daar kunnen ze op termijn van leren. Gewoon exposure therapie.quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:20 schreef Fred_B het volgende:
Slovenie: Het blijft een goed lied, en ze zingt het prima. Het enige wat ik een beetje mis, is de echte emotie die er bij een nummer als Molitva wel uit kwam (zowel in de zang als in de act). Dat gaat waarschijnlijk het verschil maken tussen een topklassering en de 12e plaats ofzo, waar het nu wel zal eindigen in de finale.
Kroatie: In de eerste halve finale of met een wat handigere loting zou dit wel doorgaan, maar het komt nu wel heel ongelukkig na het betere Slovenië en voor Zweden. Het krijgt best wel een punt of 40 uit de regio krijgen, dus het zou net kunnen om bij de eerste 10 te komen.
Zweden: Nog steeds goed. Maar ik begrijp nog altijd niet dat die punten-kostende neger meegegaan is naar Azerbeidzjan.
Georgie: Hij brengt het best goed. Maar ik hoop toch wel dat de 'vak'jury's dit afstraffen.
Turkije: Leuk nummer, maar de act kan nog wel beter.
Estland: Goed lied, en het verdient de finale zeker.
Slowakije: Het maakt een beetje saaie indruk, hoewel we de uiteindelijke regie nog niet weten. Ik vind het ook niet zo bijzonder, maar het is wel enig in zijn soort deze halve finale.
Noorwegen: Prima lied, en kwalificatie lijkt een formaliteit.
Bosnie Herzegovina: Mooi lied, hoewel van mij niet alle ballads door hoeven te gaan. Deze zal er ongetwijfeld wel in slagen.
Litouwen: Niets aan, en een flut-act. Ik zou het erg jammer vinden als dit verdergaat vanwege de gunstige loting
Meteen na de Zweedse finale zou er door Björkman ( de baas in Zweden) geopperd zijn om hem niet mee te nemen vanwege zijn huidskleur (of hij had "geconstateerd dat er nog nooit een gekleurd iemand door de halve finale was gekomen"... zoiets) Dat is nog een klein relletje geweest, maar uiteindelijk uitgesproken. Loreen heeft toen ook gezegd dat als de act niet aangepast wordt, ze alleen met hem wil dansen en dat er geen vervanger hoeft te worden gezocht.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:59 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Je kan niet zeggen: ik laat geen negers meer meedoen, of: we sturen alleen blanken en arabieren het podium op. Dan kan het wel punten kosten, maar het het hoort er gewoon bij. Normen en waarden. Alleen maar blanken sturen draagt het ook niet bij tot verruiming van hun kleine blanke wereldje. Ze mogen best zien dat anderen landen niet zo racistisch zijn als zij, daar kunnen ze op termijn van leren. Gewoon exposure therapie.
Ik bedoelde eigenlijk niet dat hij punten kost, omdat hij zwart is, maar eerder omdat hij niet in de act past. Loreen heeft genoeg uitstraling om het optreden in haar eentje te dragen. Dat er aan het einde opeens iemand bijkomt, is net zo onlogisch als die muzikanten van Joan. Daarbij zijn er genoeg televoters die op uiterlijk stemmen, en die worden op de valreep nog even teleurgesteld, omdat Loreens 'vriendje' opeens opduikt.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:59 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Je kan niet zeggen: ik laat geen negers meer meedoen, of: we sturen alleen blanken en arabieren het podium op. Dan kan het wel punten kosten, maar het het hoort er gewoon bij. Normen en waarden. Alleen maar blanken sturen draagt het ook niet bij tot verruiming van hun kleine blanke wereldje. Ze mogen best zien dat anderen landen niet zo racistisch zijn als zij, daar kunnen ze op termijn van leren. Gewoon exposure therapie.
Griekenland gaat echt wel door, daar is die eerste halve finale veel te zwak voor.quote:Op donderdag 17 mei 2012 21:19 schreef TheVulture het volgende:
Het zou me niks verbazen als Griekenland er naast gaat vallen... Cyprus is op alle fronten beter met hetzelfde concept... en dan is Roemenie er ook nog....
Ja er zitten wel veel liedjes in die uberhaupt niet in de smaak gaan vallen bij de jury's denk ik: San Marino, Montenegro, Oostenrijk, Rusland bijvoorbeeld... dus wellicht gaat ze dat reddenquote:Op donderdag 17 mei 2012 21:26 schreef TheArt het volgende:
[..]
Griekenland gaat echt wel door, daar is die eerste halve finale veel te zwak voor.
Griekenland eindigt gewoon bij de eerste 5 in hun halve finale. Sterker nog, als de zang bij Cyprus slecht is, kunnen die als eiland zonder buren- en diaspora-stemmen eerder in de problemen komen dan Griekenland. Hoewel Cyprus en Griekenland beide met 12 punten voorsprong beginnen en het dus wel zullen redden.quote:Op donderdag 17 mei 2012 21:29 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja er zitten wel veel liedjes in die uberhaupt niet in de smaak gaan vallen bij de jury's denk ik: San Marino, Montenegro, Oostenrijk, Rusland bijvoorbeeld... dus wellicht gaat ze dat redden
Griekenland gaat het niet nipt redden, die gaan het gewoon dik redden. Top-5 gok ik.quote:Op donderdag 17 mei 2012 21:29 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja er zitten wel veel liedjes in die uberhaupt niet in de smaak gaan vallen bij de jury's denk ik: San Marino, Montenegro, Oostenrijk, Rusland bijvoorbeeld... dus wellicht gaat ze dat redden
Arme Rusland en UK ?quote:En let op: Juries anno nu stemmen vooral op eigentijds talent, talent dat eventueel in de toekomst de hitcharts kan bereiken
Verrassend inderdaad, want Cyprus is veel beter.quote:Op donderdag 17 mei 2012 23:01 schreef TheArt het volgende:
Net trouwens de tweede repetitie van Griekenland gezien. Echt een stuk beter dan die eerste.
En dan komt direct tot uitdrukking in de stand bij de journalisten ter plaatse. Dit is de stand van de 1e halve finale bij de journalisten na die 2e repetitie. Griekenland toch wel verrassend bovenaan.
[ afbeelding ]
Op Unibet zijn ze het daar niet mee eens:quote:Op donderdag 17 mei 2012 23:02 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Verrassend inderdaad, want Cyprus is veel beter.
Ik hoop dat ze in ieder geval onder cyprus eindigenquote:Op donderdag 17 mei 2012 23:01 schreef TheArt het volgende:
Net trouwens de tweede repetitie van Griekenland gezien. Echt een stuk beter dan die eerste.
En dan komt direct tot uitdrukking in de stand bij de journalisten ter plaatse. Dit is de stand van de 1e halve finale bij de journalisten na die 2e repetitie. Griekenland toch wel verrassend bovenaan.
[ afbeelding ]
Je vergeet Nederlandquote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Ja, Bulgarije gaat het niet worden dit jaar. Sowieso denk ik dat er van die eerste 8 van de 2e halve finale die vandaag repeteerden hooguit Servië en Oekraïne doorgaan.
Ja, Nederland is zelf ook het 1 en ander vergetenquote:
Ze moet beginnen om een BH aan te trekken, tijdens repetitie 1 dweilden die tieten ook al bijna het podiumquote:
Ik vind Loreen zelf best wel eng uitzien, het nummer is geweldig maar je moet het meerdere malen hebben gehoord. Op diverse andere fora wordt er voorzichtig voorspeld dat dit de shock-nonqualifier zou kunnen worden!quote:Op zaterdag 19 mei 2012 10:57 schreef Lazvic het volgende:
Wat ik echt niet begrijp waarom iedereen Loreen zo goed vindt. Het muziek is niet om aan te horen en het dansje lijkt net wel een heksen ritueel, daarbij is Loreen niet om aan te gluren . Het ergst nog is dat ze liedje het grootse kans heeft om te winnen. Doe mij maar het liedje van Italie of Servie dat is pas goede muziek om naar te luisteren
Ik zie er ook nog steeds geen winnaar in... helemaal eens met die heksenopmerkingquote:Op zaterdag 19 mei 2012 10:57 schreef Lazvic het volgende:
Wat ik echt niet begrijp waarom iedereen Loreen zo goed vindt. Het muziek is niet om aan te horen en het dansje lijkt net wel een heksen ritueel, daarbij is Loreen niet om aan te gluren . Het ergst nog is dat ze liedje het grootse kans heeft om te winnen. Doe mij maar het liedje van Italie of Servie dat is pas goede muziek om naar te luisteren
Ze is gewoon ook totaal niet te verstaan in de coupletten... ik kan alleen Euphoria horen in het refreinquote:
Ik heb dit liedje meerderen keren beluistert om het een kans te geven, maar hoe vaker ik het hoort hoe slechter ik het vindt. Het is naar mijn mening een goedkoop liedje met een heksen dansje maar toch zijn er mensen die dit liedje leuk vinden.Daarbij zijn er gelukkig velen anderen liederen die toch naar mijn mening beter zijn.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:09 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Ik vind Loreen zelf best wel eng uitzien, het nummer is geweldig maar je moet het meerdere malen hebben gehoord. Op diverse andere fora wordt er voorzichtig voorspeld dat dit de shock-nonqualifier zou kunnen worden!
Nonqualifier is natuurlijk een grote grap, wat echt nooit gaat gebeuren. Dat ze misschien niet gaat winnen, kan natuurlijk altijd, maar niet eens naar de finale gaan.....nee dat nooit.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:09 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Ik vind Loreen zelf best wel eng uitzien, het nummer is geweldig maar je moet het meerdere malen hebben gehoord. Op diverse andere fora wordt er voorzichtig voorspeld dat dit de shock-nonqualifier zou kunnen worden!
Jij laat veel te veel je eigen mening meeslepen in wat je zegtquote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:16 schreef TheVulture het volgende:
En dance heeft het qua stijl ook nooit goed gedaan op het festival... weet je... eigenlijk zou het mij ook nog eens niet heel erg verbazen als ze er in de halve finale uitvliegen...
Hoewel ik Loreen wel goed vind, denk ik ook dat het misschien niet wint. Ik denk wel dat ze zich kwalificeert: veel fans, goede loting en ze brengt het toch wel goed. Maar er wordt soms gedaan alsof de prijs al vergeven is, terwijl er andere heel goede nummers in de competitie zitten die ook zomaar kunnen winnen.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:09 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Ik ga terug naar mijn eigen gevoel toen ik dit lied voor het eerst hoorde en zag...en dat waren de associaties: ontoegankelijk, heksendans en vreemd...quote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:18 schreef TheArt het volgende:
[..]
Jij laat veel te veel je eigen mening meeslepen in wat je zegtJe bent elke keer elk argument aan het aangrijpen wat tegen Zweden is en op basis daarvan voorspel je wat iedereen gaat stemmen. Zo werkt het natuurlijk niet
En ik kan me vooral ook voorstellen dat heel veel mensen totaal het tegenovergestelde denkenquote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:21 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ga terug naar mijn eigen gevoel toen ik dit lied voor het eerst hoorde en zag...en dat waren de associaties: ontoegankelijk, heksendans en vreemd...
Ik kan me voorstellen dat heel veel stemmers dit met me meedenken...
Dat pre chart zeg ook niet zo veel, weet je nog 2007 toen Lordi won die stonden ook ergens laatste in de pre chart. Daarbij zie ik in Montenegro een outsider wegens het feit dat zijn liedje eigen de spot draait met de Euro en als protest stem.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:24 schreef TheArt het volgende:
[..]
En ik kan me vooral ook voorstellen dat heel veel mensen totaal het tegenovergestelde denkenWeet je wat het is, je houdt ervan of je haat het, maar zo haal je wel punten binnen. Je hebt er niets van dat alle stemmers het nummer redelijk vinden en het op plek 6 zetten.
Het nummer staat niet voor niets hier in de precharts dik bovenaan. Waarom? Omdat het nummer bij heel veel mensen favoriet nummer 1 is qua eigen voorkeur. De rest komt niet eens in de buurt. Dan mogen er nog zoveel mensen tegenover staan die het nummer haten.
Oh maar dat ben ik helemaal met je eens, dat een love-or hate-song verder komt dan middelmatigheid... ik denk dat Joan daar ook van gaat profiteren dit jaar...quote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:24 schreef TheArt het volgende:
[..]
En ik kan me vooral ook voorstellen dat heel veel mensen totaal het tegenovergestelde denkenWeet je wat het is, je houdt ervan of je haat het, maar zo haal je wel punten binnen. Je hebt er niets van dat alle stemmers het nummer redelijk vinden en het op plek 6 zetten.
Het nummer staat niet voor niets hier in de precharts dik bovenaan. Waarom? Omdat het nummer bij heel veel mensen favoriet nummer 1 is qua eigen voorkeur. De rest komt niet eens in de buurt. Dan mogen er nog zoveel mensen tegenover staan die het nummer haten.
Maar tegelijkertijd is er ook een grote groep die het wel na één keer fantastisch vindt. Het is een beetje "love it or hate it", denk ik. Op andere fora kom je ook alles tegen, van winnaar met puntenrecord tot niet naar de finale.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:21 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ga terug naar mijn eigen gevoel toen ik dit lied voor het eerst hoorde en zag...en dat waren de associaties: ontoegankelijk, heksendans en vreemd...
Ik kan me voorstellen dat heel veel stemmers dit met me meedenken...
Tuurlijk zulke lijsten zijn altijd wat gekleurd, maar wat bovenaan staat liegt meestal niet. Het hoeft niet te winnen, daar is het zeker geen garantie voor, maar niet naar de finale gaan, is echt het totale andere uiterste.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:28 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Dat pre chart zeg ook niet zo veel, weet je nog 2007 toen Lordi won die stonden ook ergens laatste in de pre chart. Daarbij zie ik in Montenegro een outsider wegens het feit dat zijn liedje eigen de spot draait met de Euro en als protest stem.
Dit heb ik precies hetzelfde idd.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:24 schreef Lazvic het volgende:
Ja dat het ik ook toen ik Loreen voor de eerste keer hoorde, en nog steeds vindt ik het een ontoegankelijk lied.
Daarom begrijp ik niet waarom iedereen toch deze lied zo geweldig vindt, want binnen deze Eurosong festival heb je toch wel wat beters dan dit.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Dit heb ik precies hetzelfde idd.
Dat Euphoria gejoel blijft op zich wel hangen, maar het gaat me irriteren na een minuut al
Nee, dat is waarschijnlijk niet zo. De meeste kijkers zijn niet zoals wij, die alles al zo ongeveer kunnen meezingen tijdens het ESF, maar zien het onbevooroordeeld voor de eerste keer. En dan stemmen ze gewoon op wat de beste indruk maakt voor wat betreft het lied en de bijbehorende act.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:36 schreef Greys het volgende:
Heb je als torenhoge favoriet ook niet het gevaar dat mensen denken 'Ik stem wel op een ander, deze gaat toch wel door'? Of is dat met het Eurovisie niet zo?
Dat is ook niet bepaald de muziekstroming die ESF-fans enthousiast maakt. Op de goksites was Lordi wel favoriet.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:28 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Dat pre chart zeg ook niet zo veel, weet je nog 2007 toen Lordi won die stonden ook ergens laatste in de pre chart.
En Kate Ryan eerste in de halve finale en iedereen weet hoe dat is afgelopen...quote:Op zaterdag 19 mei 2012 12:37 schreef grazz het volgende:
Lordi stond 10e...http://www.escstats.com/chart06.htm
Wanneer je achter 'chart' de cijfers veranderd kun je ook de favorieten uit andere jaren nog eens zien.
Een van de redenen dat in 2009 de jury werd geherintroduceerd, gok ikquote:Op zaterdag 19 mei 2012 12:37 schreef grazz het volgende:
Lordi stond 10e...http://www.escstats.com/chart06.htm
Wanneer je achter 'chart' de cijfers veranderd kun je ook de favorieten uit andere jaren nog eens zien.
Ja belachelijk, ik hoop dat dat wel rechtgetrokken wordt in de finale.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 07:19 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Op Unibet zijn ze het daar niet mee eens:
Best Finishing Position
Greece
1,60
Cyprus
2,20
Het liedje is modern, de muziek is hip en spreekt jongeren aan. Loreen is zeker niet lelijk, ze is 'anders', ze heeft iets mysterieus. En dat valt op tussen al die barbies.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 10:57 schreef Lazvic het volgende:
2005 is nog geiniger. De winnaar klopte helemaal, maar daarachterquote:Op zaterdag 19 mei 2012 12:49 schreef Bundesrepublik het volgende:
Litouwen plaats 22 in de halve finale.
Werd in de halve finale 5e en in de finale 6e.
Prechart zegt (zeker laatste jaren) toch wel iets. Duitsland en Azerbaijan voerden de vorige jaar de precharts aan. En die hebben ook gewonnen.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:28 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Dat pre chart zeg ook niet zo veel, weet je nog 2007 toen Lordi won die stonden ook ergens laatste in de pre chart. Daarbij zie ik in Montenegro een outsider wegens het feit dat zijn liedje eigen de spot draait met de Euro en als protest stem.
Ach, zeiden ook over Duitsland en Azerbaijan. En toch gewonnen.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:30 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Maar tegelijkertijd is er ook een grote groep die het wel na één keer fantastisch vindt. Het is een beetje "love it or hate it", denk ik. Op andere fora kom je ook alles tegen, van winnaar met puntenrecord tot niet naar de finale.
Ik zou volgend jaar Stockholm fantastisch
vinden, maar ben nog lang niet overtuigd
dat ze het ook echt gaat winnen straks.
Daar kan ik wel in meegaan, al zie ik Noorwegen niet winnen. Die andere 3 zouden kunnen.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:05 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Winnaar is één van deze: Zweden, Cyprus, Noorwegen, Italie.
Nou ik vind het als behalve hip en Loreen is zeker een van minst aantrekkelijke mens die ik ooit heb gezien. Daarbij vindt ik dat het een teveel gehypet lied is en ik hoop niet dat het gaat winnen.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 12:55 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Het liedje is modern, de muziek is hip en spreekt jongeren aan. Loreen is zeker niet lelijk, ze is 'anders', ze heeft iets mysterieus. En dat valt op tussen al die barbies.
Dat denk ik echt niet. Servië misschien, maar Roemenië valt echt weg.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:16 schreef Fred_B het volgende:
In tegenstelling tot Zweden, vind ik Cyprus en Noorwegen een vrij groot risico op een lage klassering hebben. Dan zou ik nog eerder Roemenië of Servië als winnaar verwachten.
"Aantrekkelijk" zal me echt aan mijn reet roesten. Dat is zo een vlak begrip. Loreen is interessant, heeft een interessant uiterlijk. Het lied is zeker wel 'hip'. Dit is het enige lied wat ik gedraaid zie worden in clubs, het enige moderne top-40 waardige lied. Zweden hebben gewoon smaak.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:37 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Nou ik vind het als behalve hip en Loreen is zeker een van minst aantrekkelijke mens die ik ooit heb gezien. Daarbij vindt ik dat het een teveel gehypet lied is en ik hoop niet dat het gaat winnen.
Het is bijna gewoon een feit dat alles behalve interessant uitziet, daarbij heb ik heb dat liedje nooit ergens in clubs of radio gedraaid worden"wel die van Moldavië ". Het tekst gaat werkelijke nergens over en is teveel gehypet iets wat je best mee kan vergelijken met Apple . Maar verder heb gelukkig liedjes die enige boodschap mee brengen in plaats van deze zogenaamd hip liedjequote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:49 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
"Aantrekkelijk" zal me echt aan mijn reet roesten. Dat is zo een vlak begrip. Loreen is interessant, heeft een interessant uiterlijk. Het lied is zeker wel 'hip'. Dit is het enige lied wat ik gedraaid zie worden in clubs, het enige moderne top-40 waardige lied. Zweden hebben gewoon smaak.
Wil je asjeblieft je eigen mening niet als een feit presenteren. Ik ken veel meer lelijkere mensen dan Loreen dan mooie.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:56 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Het is bijna gewoon een feit dat alles behalve interessant uitziet, daarbij heb ik heb dat liedje nooit ergens in clubs of radio gedraaid worden"wel die van Moldavië ". Het tekst gaat werkelijke nergens over en is teveel gehypet iets wat je best mee kan vergelijken met Apple . Maar verder heb gelukkig liedjes die enige boodschap mee brengen in plaats van deze zogenaamd hip liedje
^ Dit.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:16 schreef Fred_B het volgende:
In tegenstelling tot Zweden, vind ik Cyprus en Noorwegen een vrij groot risico op een lage klassering hebben. Dan zou ik nog eerder Roemenië of Servië als winnaar verwachten.
Ik presenteer mijn mening niet als een feit dat maak jij ervan, verder zie niet wat voor onzin die ik volgens jou uitkraamt geef daarvoor eens goede argument over.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 14:01 schreef TheArt het volgende:
[..]
Wil je asjeblieft je eigen mening niet als een feit presenteren. Ik ken veel meer lelijkere mensen dan Loreen dan mooie.
We weten nu wel dat je een hekel aan alles van deze Zweedse inzending hebt, maar dit gaat wel een beetje erg ver vind je niet?Sterker nog, het slaat nergens meer op wat je uitkraamt.
Komt door de opnamekwaliteit en nog een beetje inhouden. Ga er gewoon maar vanuit dat het klinkt zoals in Melodifestivalen, dat was prima.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ze is gewoon ook totaal niet te verstaan in de coupletten... ik kan alleen Euphoria horen in het refrein
Rare edit.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 14:07 schreef Lazvic het volgende:
Ik denk dat de lied van IJsland ook een grote kans heeft.
quote:Op zaterdag 19 mei 2012 14:12 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Ik presenteer mijn mening niet als een feit dat maak jij ervan, verder zie niet wat voor onzin die ik volgens jou uitkraamt geef daarvoor eens goede argument over.
Geen dank.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:56 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Het is bijna gewoon een feit dat alles behalve interessant uitziet
Eehm..... Wel erg saai zo, niet?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 14:15 schreef TheArt het volgende:
[..]
[..]
Geen dank.
We gaan maar door met een nieuwe repetitie.
1e repetitie Duitsland
Kan het liedje een stuk beter waarderen dan in het begin. Ook tof met de spotlights ipv drukke animatiesquote:Op zaterdag 19 mei 2012 14:15 schreef TheArt het volgende:
We gaan maar door met een nieuwe repetitie.
1e repetitie Duitsland
Je noemt het woord feit al, dat zegt voldoende. En bijna feit, feit, ach je wilt het gewoon als feit presenteren.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 14:18 schreef Lazvic het volgende:
Ik zei bijna een feit , dat betekent niet dat het een feit is. Maar verder welke land denk je dat gaat winnen ?
Sure.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 14:31 schreef Lazvic het volgende:
Met dat van Servie heb je gelijk maar die kan wel beter live zingen dan bijvoorbeeld Cyprus en Zweden. Maar veder denk ik dat IJsland zeker als medekandidaat kan worden gezien voor de winst.
Kijk dat vind ik nou veel beter lied en die ze nu zingt.quote:
Oke kan.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 14:39 schreef Knutknuttsson het volgende:
Loreen kan live juist geweldig goed zingen. Rehearsels zegt niks, ze houdt zich in. Ze is één van de beste, zo niet de beste, zangeres van het ESC.
Wanneer houdt ze daarmee op dan, dat inhouden? Hopelijk voor haar wel voor de laatste generale waar de jury meekijktquote:Op zaterdag 19 mei 2012 14:39 schreef Knutknuttsson het volgende:
Loreen kan live juist geweldig goed zingen. Rehearsels zegt niks, ze houdt zich in. Ze is één van de beste, zo niet de beste, zangeres van het ESC.
Ben het eigenlijk met je hele analyse wel eensquote:Op zaterdag 19 mei 2012 15:58 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Ik heb alle rehearsals even bekeken. Mijn commentaar over de eerste halve finale:
Montenegro -
IJsland - Mooi nummer, ik ben het steeds meer gaan waarderen. Dit kan zowel bij de jury als bij de televoters goed gaan scoren.
Griekenland - Gewoon weer eens een traditioneel goed Grieks nummer zoals in 2001, 2004, 2005, 2007 en 2008. Dit gaat dan ook ruim door.
Letland - Het nummer op zich vind ik erg leuk, maar Letland verpest het met de act voor zichzelf.
Albanië - Het kan mij niet bekoren, al zullen er vast velen zijn die het een leuk nummer vinden... Vanwege de zwakte van deze halve finale denk ik toch dat het nummer doorgaat.
Roemenië - Een zomers nummer in de sfeer van "Ai se eu te pego", en dat zal ook wel het succes zijn dat Roemenië probeert uit te buiten. De sfeer is goed op het podium naar voren gebracht.
Zwitserland - Typisch een nummer als Nederland 2011 of Zwitserland 2009 waarbij ik al bij de eerste keer hoorde dat iedereen dit zou gaan vergeten... 15e plaats?
België - Op zich een prima liedje, maar de ballad pakt niet echt uit en gaat vrij monotoon voort. Dit wordt 'm niet echt.
Finland - Hetzelfde als België, maar dan nog minder...
Israël - Ook dit liedje ben ik steeds meer gaan waarderen, dit zal denk ik net doorgaan vanwege de zwakte van de andere nummers.
San Marino - Dit kan best wat televotestemmen krijgen, maar de performance was gewoonen ik verwacht niet dat de jury enige punten aan San Marino geeft...
Cyprus - Een modern popnummer dat goed geperformed is. Dit gaat zeker wel door.
Denemarken - Geen hoogvlieger, maar ook echt geen slecht nummer. Dit kan overal wel redelijk scoren, en het zal dan ook wel op een 7e plaats doorgaan.
Rusland - Deze gimmick gaat natuurlijk wel door. Wat leuk zeg, dat rokerige gebouwtje op de achtergrond
Hongarije - Een beetje hetzelfde verhaal als Zwitserland, maar dan is dit nog net iets beter.
Oostenrijk - Gewoon een goedkope act van twee sukkels; neeIk vraag me zelfs af hoeveel mensen hier überhaupt de telefoon voor pakken.
Moldavië - Wát een vrolijk Balkannummer zegDit gaat zeker wel door.
Ierland - De gimmick is er minder dan vorig jaar, het is een serieuzer nummer. Dit zal waarschijnlijk wel naar de finale gaan, zij het niet heel ruim.
Ik heb alle landen/nummers dan nog even punten gegeven: voor vier aspecten konden ze één punt, een half punt of nul punten krijgen. Ik heb ze beoordeeld op de mate waarin de jury dit een boost kan geven of enorm terug kan houden, het liedje, de performance en de block voting:"
1. IJsland 4
2. Griekenland 3,5
Roemenië 3,5
Moldavië 3,5
5. Cyprus 3
Rusland 3
7. Ierland 2,5
Denemarken 2,5
Israël 2,5
10. Albanië 2
---
11. Hongarije 1,5
Letland 1,5
San Marino 1,5
14. Zwitserland 1
België 1
Oostenrijk 1
17. Finland 0,5
18. Montenegro 0
Hij hapert zich het liedje door en die laatste nootquote:Op zaterdag 19 mei 2012 17:33 schreef Greys het volgende:
Wat was er met Humperdinck?
De zang slecht? Want hij zong het laatst live in een tv show en dat was best erg goed.
Oeh, even die repetitie kijken straks dan als ik weer thuis ben!quote:Op zaterdag 19 mei 2012 17:53 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hij hapert zich het liedje door en die laatste noot![]()
was het wel helemaal live? dat is de vraag, want hij hield soms die microfoon zo ver van zijn mond af bijna richting bodem dat ik me dat afvraag.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 17:33 schreef Greys het volgende:
Wat was er met Humperdinck?
De zang slecht? Want hij zong het laatst live in een tv show en dat was best erg goed.
Dat viel mij ook al op.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 18:05 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
was het wel helemaal live? dat is de vraag, want hij hield soms die microfoon zo ver van zijn mond af bijna richting bodem dat ik me dat afvraag.
Die man kan natuurlijk zingen maar hij heeft met zijn las vegas ervaring enzo zoveel ervaring opgedaan in trucjes dat het heel goed zou kunnen.quote:
Ja, dat is wel vals op het eindquote:
Ik begrij nu ook waarom....quote:Op zaterdag 19 mei 2012 18:56 schreef APK het volgende:
[..]
Ja, dat is wel vals op het eind
En hij doet ook dat ding met de microfoon (bijna) niet meer.
Maar hij hoeft niet vals te zingen als hij zijn stem spaart bij de laatste nootquote:Op zaterdag 19 mei 2012 18:58 schreef Greys het volgende:
Het valt me eerlijk gezegd reuze mee
Het geluid van dit soort veraf-filmpjes is sowieso slecht. Bij Joan klonk dat bij sommige repetitiefilmpjes ook slecht en blikkerig. Zeker bij haar eerste repetitie.
En ik denk dat Engelbert zijn stem een beetje spaart door die eindnoot niet vanuit zijn tenen te zingen. Dat bewaart ie hopelijk voor de finale.
Hoeft niet, maar als je een beetje halfbakken zingt, gaat het al veel sneller vals.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 19:00 schreef APK het volgende:
[..]
Maar hij hoeft niet vals te zingen als hij zijn stem spaart bij de laatste noot
Ik heb ook dezelfde 10 landen als qualifiers, dus we zijn hier blijkbaar erg eensgezindquote:Op zaterdag 19 mei 2012 17:42 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ben het eigenlijk met je hele analyse wel eensIk zou de nummers misschien in een andere volgorde zetten, maar met je tekst echt helemaal eens
Als hij weer de beste is ga ik de buurman inruilenquote:Op zaterdag 19 mei 2012 19:30 schreef Greys het volgende:
Oei oei oei MP, je maakt het wel spannend zo
Want jij had de allerbeste voorspelling namelijk vorig jaar in het Voorspel-topic!
Je durft me nog niet aan?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 19:39 schreef APK het volgende:
[..]
Als hij weer de beste is ga ik de buurman inruilen
Griekenland hoger zetten dan Cyprus? Jou kan ik al niet meer serieus nemen...quote:Op zaterdag 19 mei 2012 15:58 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Ik heb alle rehearsals even bekeken. Mijn commentaar over de eerste halve finale:
Montenegro -
IJsland - Mooi nummer, ik ben het steeds meer gaan waarderen. Dit kan zowel bij de jury als bij de televoters goed gaan scoren.
Griekenland - Gewoon weer eens een traditioneel goed Grieks nummer zoals in 2001, 2004, 2005, 2007 en 2008. Dit gaat dan ook ruim door.
Letland - Het nummer op zich vind ik erg leuk, maar Letland verpest het met de act voor zichzelf.
Albanië - Het kan mij niet bekoren, al zullen er vast velen zijn die het een leuk nummer vinden... Vanwege de zwakte van deze halve finale denk ik toch dat het nummer doorgaat.
Roemenië - Een zomers nummer in de sfeer van "Ai se eu te pego", en dat zal ook wel het succes zijn dat Roemenië probeert uit te buiten. De sfeer is goed op het podium naar voren gebracht.
Zwitserland - Typisch een nummer als Nederland 2011 of Zwitserland 2009 waarbij ik al bij de eerste keer hoorde dat iedereen dit zou gaan vergeten... 15e plaats?
België - Op zich een prima liedje, maar de ballad pakt niet echt uit en gaat vrij monotoon voort. Dit wordt 'm niet echt.
Finland - Hetzelfde als België, maar dan nog minder...
Israël - Ook dit liedje ben ik steeds meer gaan waarderen, dit zal denk ik net doorgaan vanwege de zwakte van de andere nummers.
San Marino - Dit kan best wat televotestemmen krijgen, maar de performance was gewoonen ik verwacht niet dat de jury enige punten aan San Marino geeft...
Cyprus - Een modern popnummer dat goed geperformed is. Dit gaat zeker wel door.
Denemarken - Geen hoogvlieger, maar ook echt geen slecht nummer. Dit kan overal wel redelijk scoren, en het zal dan ook wel op een 7e plaats doorgaan.
Rusland - Deze gimmick gaat natuurlijk wel door. Wat leuk zeg, dat rokerige gebouwtje op de achtergrond
Hongarije - Een beetje hetzelfde verhaal als Zwitserland, maar dan is dit nog net iets beter.
Oostenrijk - Gewoon een goedkope act van twee sukkels; neeIk vraag me zelfs af hoeveel mensen hier überhaupt de telefoon voor pakken.
Moldavië - Wát een vrolijk Balkannummer zegDit gaat zeker wel door.
Ierland - De gimmick is er minder dan vorig jaar, het is een serieuzer nummer. Dit zal waarschijnlijk wel naar de finale gaan, zij het niet heel ruim.
Ik heb alle landen/nummers dan nog even punten gegeven: voor vier aspecten konden ze één punt, een half punt of nul punten krijgen. Ik heb ze beoordeeld op de mate waarin de jury dit een boost kan geven of enorm terug kan houden, het liedje, de performance en de block voting:
1. IJsland 4
2. Griekenland 3,5
Roemenië 3,5
Moldavië 3,5
5. Cyprus 3
Rusland 3
7. Ierland 2,5
Denemarken 2,5
Israël 2,5
10. Albanië 2
---
11. Hongarije 1,5
Letland 1,5
San Marino 1,5
14. Zwitserland 1
België 1
Oostenrijk 1
17. Finland 0,5
18. Montenegro 0
Mensen die doen alsof Loreen aardslelijk isquote:
Ik denk niet dat hij dit jaar gelijk krijgt. Sowieso kan ik me niet voorstellen dat IJsland wint.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 19:30 schreef Greys het volgende:
Oei oei oei MP, je maakt het wel spannend zo
Want jij had de allerbeste voorspelling namelijk vorig jaar in het Voorspel-topic!
Ik zeg zeker niet dat IJsland wint. Voor de finale gelden weer andere criteriaquote:Op zaterdag 19 mei 2012 20:29 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij dit jaar gelijk krijgt. Sowieso kan ik me niet voorstellen dat IJsland wint.
quote:Op zaterdag 19 mei 2012 20:21 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Griekenland hoger zetten dan Cyprus? Jou kan ik al niet meer serieus nemen...
Nou zeg, doe eens rustig aan met je verwoordingenquote:Op zaterdag 19 mei 2012 20:23 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Mensen die doen alsof Loreen aardslelijk is
En nog triester: mensen die doen alsof Loreen niet kan zingen.
Hij heeft anders wel gelijkquote:Op zaterdag 19 mei 2012 20:21 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Griekenland hoger zetten dan Cyprus? Jou kan ik al niet meer serieus nemen...
Ohja, want dat bepaal jij. Nummer/act/zang van Cyprus is 100 keer beter, en dat gaan we zaterdag ook zienquote:
Hij zegt ook niet dat IJsland wintquote:Op zaterdag 19 mei 2012 20:29 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij dit jaar gelijk krijgt. Sowieso kan ik me niet voorstellen dat IJsland wint.
Er was geen zuster aanwezig om hem uit bed te halen.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 19:20 schreef miss_dynastie het volgende:
En waarom moest de repetitie van Engelbert verwisseld worden met Duitsland eigenlijk? Moest 'ie eerst in botox-bad?
Matig? Ik vind het goed klinken...quote:Op zondag 20 mei 2012 11:08 schreef Fred_B het volgende:
Noorwegen had niet het beste optreden. De zang is vrij matig. Uiteraard gaat dit wel moeiteloos naar de finale:
Ik heb hem wel beter gehoord. En dit is potentieel Top 3, dus dan moet alles goed gaanquote:
Ik vind het liedje zo bagger he. Maar idd, ze hebben goed geloot en hij zingt het ook erg goed. Ik vrees dan ook dat het door gaat.quote:Op zondag 20 mei 2012 13:34 schreef Fred_B het volgende:
Litouwen sluit de 2e halve finale af. Ik vind het verschrikkelijk, maar door de gunstige loting kan dit er zomaar doorheen glippen:
Aangezien ik veel verwacht van Zweden en IJsland, heb ik op de één of andere manier het idee dat er niet nóg een Noord-Europees land het goed kan doen, maar dat is misschien een rare gedachtequote:Op zondag 20 mei 2012 13:32 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik heb hem wel beter gehoord. En dit is potentieel Top 3, dus dan moet alles goed gaan
Precies, en er zijn al 6 landen te noemen die zeker een punt of 25 automatisch krijgen... maar goed Joan haalt er ook wel wat in Turkijequote:Op zondag 20 mei 2012 18:23 schreef Greys het volgende:
Dat wordt dus echt het gevaar voor Nederland he, dat er zóveel nummers in die tweede halve finale zitten die 'zomaar door zouden kunnen gaan, o.a. door hun loting'.
Maar geen 25quote:Op zondag 20 mei 2012 18:25 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Precies, en er zijn al 6 landen te noemen die zeker een punt of 25 automatisch krijgen... maar goed Joan haalt er ook wel wat in Turkije
Het positieve is dat dit ook het gevaar is voor Macedonië, Slowakije, Litouwen, Kroatië en Wit-Ruslandquote:Op zondag 20 mei 2012 18:23 schreef Greys het volgende:
Dat wordt dus echt het gevaar voor Nederland he, dat er zóveel nummers in die tweede halve finale zitten die 'zomaar door zouden kunnen gaan, o.a. door hun loting'.
Maar hebben die niet stiekem een beetje meer kans op punten uit buurlanden?quote:Op zondag 20 mei 2012 18:28 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het positieve is dat dit ook het gevaar is voor Macedonië, Slowakije, Litouwen, Kroatië en Wit-Rusland
Dat denk ik niet dat wij dat halen, maargoed. Wel verbazend dat Rusland in de polls bovenaan staatquote:Op zondag 20 mei 2012 18:41 schreef TheVulture het volgende:
Zekerheidjes zijn Servie, Turkije en er van uitgaande dat Zweden en Noorwegen er ook doorheen komen zijn er nog 6 plaatsen over. Joan heeft een uniek liedje, die anderen snoepen hopelijk net genoeg van elkaar af zodat we de top 10 halen
+1 haha heb vertrouwen in Joan, maar dit kan óf helemaal goed gaan, óf totaal de plank misslaanquote:Op zondag 20 mei 2012 18:29 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben vrijdag echt niet te genieten als het weer niet lukt, dat heb ik voor het laatst in 2005 gehad
Volgens mij omdat ze elke dag stemmen en dat dan gewoon weer bij de vorige score komt.quote:Op zondag 20 mei 2012 19:04 schreef APK het volgende:
Waarom liggen al die punten relatief dicht bij elkaar?
Gebruiken ze een andere puntentelling
Dus iedereen mag zo vaak stemmen als hij/zij wil?quote:Op zondag 20 mei 2012 19:14 schreef Greys het volgende:
Volgens mij omdat ze elke dag stemmen en dat dan gewoon weer bij de vorige score komt.
Of niet?Of zelfs een paar keer per dag ofzo, want gisteren zag ik dat ding twee keer voorbij komen met verschillende punten.
G:Son 1 en 2?quote:Op zondag 20 mei 2012 21:45 schreef TheArt het volgende:
Ik begin Spanje opeens geweldig te vinden en voornamelijk om één reden: ze zingt het echt FAN-TAS-TISCH. Echt de beste zangeres dit jaar. En sterker nog, ik zie hier ook zeker een potentiële winnares in. Wat een overweldigende reacties ook echt op haar repetities. Zoveel applaus heb ik nog nooit gehoord dit jaar vanuit de zaal.
Het nummer op zich vind ik wel aardig, niet super bijzonder, maar echt joh die zuiverheid in de zang, geweldig.
Nou ja oke winnen niet, maar top-5 of zelfs top-3 zie ik best gebeuren. Zoals gezegd, het nummer is niet geweldig, maar een vlekkeloos optreden is zo belangrijk voor een goede score voor veel nummers.quote:Op zondag 20 mei 2012 22:00 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
G:Son 1 en 2?![]()
Nee, erg goed gezongen, maar ik zie het niet gebeuren met Spanje.
Ik zie het er helemaal niet in. Maar nu zijn de jury's blijkbaar erg pro-Italië (of was dat enkel voor het jaar van terugkomst), dus wie weet top 5.quote:Op zondag 20 mei 2012 22:56 schreef TheVulture het volgende:
Ik had deze nog niet gezien... maar ik denk dat we volgend jaar toch echt in Italie zitten
Zou ik opzich niet erg vinden. Bella Italiaquote:Op zondag 20 mei 2012 22:56 schreef TheVulture het volgende:
Ik had deze nog niet gezien... maar ik denk dat we volgend jaar toch echt in Italie zitten
ik zie er echt geen potentiele winnares in. Goede zang alleen is niet goed genoeg, en ik zou dat nummer nooit op mijn iPod zetten.quote:Op zondag 20 mei 2012 21:45 schreef TheArt het volgende:
Ik begin Spanje opeens geweldig te vinden en voornamelijk om één reden: ze zingt het echt FAN-TAS-TISCH. Echt de beste zangeres dit jaar. En sterker nog, ik zie hier ook zeker een potentiële winnares in. Wat een overweldigende reacties ook echt op haar repetities. Zoveel applaus heb ik nog nooit gehoord dit jaar vanuit de zaal.
Het nummer op zich vind ik wel aardig, niet super bijzonder, maar echt joh die zuiverheid in de zang, geweldig.
Ik ben bang dat het truukje"Jedward" een beetje uitgewerkt isquote:
Denk het niet, schijnt bij vele bloggers als de 2e beste van de avond te zijn gekozen (nr 1 Rusland).quote:Op maandag 21 mei 2012 23:16 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Ik ben bang dat het truukje"Jedward" een beetje uitgewerkt is
Tuurlijkquote:Op maandag 21 mei 2012 23:25 schreef Knutknuttsson het volgende:
Het filmpje zal wel een verkeerd beeld geven.
Ditquote:Op maandag 21 mei 2012 23:39 schreef TheVulture het volgende:
Ik ga die final rehearsal niet kijken... ik wil morgen nog een beetje verrast worden
Ik ookquote:Op maandag 21 mei 2012 23:39 schreef TheVulture het volgende:
Ik ga die final rehearsal niet kijken... ik wil morgen nog een beetje verrast worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |