abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111455165
Helaas hebben we geen Fokkers in Baku voor blogs over repetities e.d. maar er zullen de komende weken genoeg blogs verschijnen over hoe iedereen het er in de diverse repetities en dressrehearsals vanaf brengt....

Joan is 15 mei voor het eerst aan de beurt!
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_111457964
^O^
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_111458601

pi_111473097
Mooi tijdstip voor de finale. Om 3u 's nachts lokale tijd is het pas voorbij :)
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_111484604
Er zijn nu al dikke vertragingen in het schema, dit kan nog leuk worden :D
pi_111484818
IJsland schijnt erg indrukwekkend te zijn! *O*
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 13 mei 2012 @ 12:10:50 #8
163650 Greys
pi_111486774
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 10:40 schreef TheVulture het volgende:
IJsland schijnt erg indrukwekkend te zijn! *O*
IJsland was door de Nederlanders in een poll ook als winnaar aangewezen, geloof ik he?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_111488384
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 21:40 schreef Fred_B het volgende:
Mooi tijdstip voor de finale. Om 3u 's nachts lokale tijd is het pas voorbij :)
Haha ja inderdaad, vraag me af hoeveel mensen in Azerbeidzjan normaal naar het ESF kijken.
pi_111488586
Op Songfestivalweblog.nl verschijnen filmpjes van de repetities. Het weinig overtuigende lied van Montenegro was hierboven al gepost. Na het slechtste lied, volgt wellicht het beste lied van deze eerste halve finale. IJsland zingt goed, en heeft een passende act. Dit gaat ongetwijfeld zeer goed scoren:

Eurovisie Songfestival Queen zondag 13 mei 2012 @ 13:23:32 #11
163650 Greys
pi_111488745
Dat ziet er idd goed uit ^O^

Houd jullie vooral niet in (please :@ ) om zoveel mogelijk repetitie youtubes hier te plaatsen!
Dan kan ik dat straks thuis lekker allemaal terug kijken :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_111488753
Griekenland stuurt dit jaar een lekker wijf met een opzwepend dancelied. In de act zijn nog 2 jonge mannen en vrouwen als achtergronddansers toegevoegd, en zij doen onder meer een sirtaki-opstelling met zijn allen en de mannen laten zich wegduwen door de zangeres en tillen haar aan het eind van het lied op. Kortom, het is een samenvatting van wat Griekenland de voorbije 10 jaar zoal heeft gedaan. Vocaal is het niet bijzonder, maar precies goed genoeg voor een finaleplek met een behoorlijke score:

pi_111488792
Vraag me toch een beetje af of de situatie in Griekenland niet ook doorweegt in het aantal stemmen... al is dat niet echt iets voor dit topic :P
pi_111488867
Letland heeft het amateurtoneel van Riga opgetrommeld voor een onduidelijke act, waarin 4 vrouwen met zwart haar rondhuppelen om de zangeres Anmary. Deze zangeres is de enige blondine, en zal er zo wel moeten uitspringen voor de mannelijke televoter. Het lied kabbelt verder naar het einde, waarin Anmary nog even gaat schreeuwen en dan is het weer voorbij:

pi_111489638
quote:
Best goed eigenlijk. Mijn verwachtingen waren zeer laaggespannen, maar ze zingt goed en brengt de emotie goed over.
pi_111490569
Tot nu toe vind ik IJsland en Albanië het best. Griekenland vind ik niet zo bijzonder. Montenegro is gewoon té slecht.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 13 mei 2012 @ 14:31:30 #18
163650 Greys
pi_111491203
Albanië??? :o
Da's dat Suus nummer toch? Tot nu toe werd ik er serieus een tikkie agressief van als ik het hoorde, even luisteren :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_111491388
Albanie blijft een hysterisch kutnummer :+
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 13 mei 2012 @ 14:45:50 #20
163650 Greys
pi_111491733
Hier de eerste repetitie van Roemenië.
Ik vind het echt heel erg leuk, vooral die doedelzak!
En die dame zingt best goed live :o

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_111492518
Roemenië maakt ook een goede indruk, en ook nog redelijk origineel. Het moet wel heel gek gaan als deze de finale niet haalt.
pi_111492919
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 14:31 schreef Greys het volgende:
Albanië??? :o
Da's dat Suus nummer toch? Tot nu toe werd ik er serieus een tikkie agressief van als ik het hoorde, even luisteren :D
Haha, tis ook echt niet mijn favoriete ballade en ik zou er normaal gesproken niet naar kunnen en willen luisteren, maar moet toegeven dat ik het best indrukwekkend vond zo op dat grote podium. Volgens mij gaat ze naar de finale, al zou ik het helemaal niet erg vinden als dat niet gebeurt :P
pi_111493600
De Zwitserse zanger heeft een spoedcursus Engels genomen, en heeft het gelukkig niet meer over zijn waldest drims. Op zich best een aardig nummer en weinig directe concurrentie in dit genre in deze halve finale. Toch heb ik bij deze Zwitserse versie van Danny Vera het gevoel dat er nog iets mist.

pi_111496753
Iris heeft namens België ook haar eerste repetitie gedaan. Ze zong haar lied zo te horen wel goed, maar echt spannend wordt het geheel niet en kwalificatie voor de finale zal moeilijk worden:

pi_111496937
Het probleem met Belgie is het liedje. Tis niet slecht, maar deed bij mij op een eerste luisterbeurt gewoon niet zoveel. Ik vind het dus geen sterke bijdrage in elk geval. Kan het lied nu wel wat meer waarderen trouwens. Moet zeggen dat ze het goed zong en het achtergrondje heeft ook wel wat moois.
Ik denk dat België zich wel zal kwalificeren (als 8e,9e of 10e) en in de finale denk ik dat het dan ergens onderin eindigt. Of zullen ze net als twee jaar geleden weer verrassen?
pi_111498126
Na Roemenië zakt het ieder liedje iets verder in, met Finland als dieptepunt. Het is een uitermate saai optreden, van een zangeres die het zelf ook al niet van haar charisma moet hebben. Voor Finland is het een optreden dat moeiteloos in het rijtje past van 20-30 jaar terug, toen ze standaard onderaan eindigden:

pi_111498683
Morgen komt San Marino *O*
pi_111498875
Het lastige vind ik dat je sommige liedjes al zoveel hebt gehoord dat je gevoel daardoor bedrogen kan worden... van de liedjes die ik op basis van een luisterbeurt goed vond blijven IJsland en Roemenie me overtuigen... Griekenland doet wat ze altijd doen en ik zou niet weten waarom ze nu ineens wel afgestraft zouden worden...

Zwitserland blijft cool en Belgie is te saai en Albanie te hysterisch qua lied na een luisterbeurt
  zondag 13 mei 2012 @ 18:19:48 #29
182751 MisterO
wispelvurig
pi_111499784
Zwitserland vind ik best leuk eigenlijk :)
Wie zijn eigen weg gaat, kan door niemand ingehaald worden
pi_111500229
Zwitserland is erg Killers/Muse-achtig O+
pi_111500430
quote:
Dit is toch wel samen met Italie mijn persoonlijke favoriet dit jaar... en wat een geweldig totaalplaatje met die achtergrond en staging _O_
  zondag 13 mei 2012 @ 18:53:09 #32
182751 MisterO
wispelvurig
pi_111501137
IJsland is wel heel erg Within Temptation. Ugh, hadden wij die maar gestuurd ;)
pi_111503056
Op basis van de eerste repetities:

1.IJsland: Totaalplaatje lijkt hier helemaal te kloppen
2.Roemenie: Ik mis nog wat energie, maar dat zal nog wel goed komen
3.Albanie: Zeker niet mijn favoriet, maar vond het er met al die belichting indrukwekkend uit zien
4.Belgie: Niet de sterkste ballade en zal Tom Dice zeker niet in de voetsporen treden, maar goed gezongen en passend achtergrondje, erg 'cute'.
5.Zwitserland: Geen sweam against the strim meer gelukkig :'), prima optreden.
6.Griekenland: Kwee nie, vond het niet zo bijzonder, zeker niet na het sterke IJsland.
7.Letland: Leuk lied, maar het zag er nogal saai uit.
8.Finland: Gaap.
9.Montenegro: :X
pi_111503259
Montenegro is definitief weg denk ik....

IJsland en Roemenie lijken me overduidelijke zekerheidjes

Griekenland zou afgestraft kunnen worden door jury's voor hun slechte zang maar ik denk dat ze er wel doorheen komen...

Zwitserland vind ik erg tof... maar ik ben bang dat ze vergeten worden door zowel televoters als jury's... Letland vind ik charmant maar zou hetzelfde probleem kunnen hebben....

Finland, Belgie, en Albanie vond ik saai tot verschrikkelijk de eerste keer dat ik ze hoorde... maar jury's zijn onvoorspelbaar... dus die schakel ik nog niet definitief uit
pi_111505648
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 18:53 schreef MisterO het volgende:
IJsland is wel heel erg Within Temptation. Ugh, hadden wij die maar gestuurd ;)
Goed lied, maar niet geschikt voor het Songfestival.
pi_111506087
Als ik ook een lijstje moet maken:

1. IJsland: Met afstand de beste vandaag.
2. Roemenië: De act lijkt leuk te gaan worden, en aardig gezongen.
3. Griekenland: Niets nieuws, maar nog steeds leuk.

Deze 3 steken er wat mij betreft wel bovenuit, en zijn ook wel zeker voor de finale.

4. Albanië: Toch wel de grootste verrassing van vandaag. Goed gezongen, en het zal een publiek aanspreken.
5. Zwitserland: Het is best een aardig lied. Hoewel ik het niet echt vind knallen.
6. België: Op zich wel goed gezongen, maar het liedje is een beetje kleurloos, en Iris kan dat probleem niet echt oplossen.
7. Letland: Niet veel aan.
8. Finland: Bijzonder saai en daarmee een logisch plasmomentje.
9. Montenegro: Erg fijn dat dit land weer terug is.
pi_111507498
Blijkbaar is dit de Israelische background.... fantastisch _O_

pi_111507590
Ziet er gaaf uit en past helemaal bij dat lied :Y
pi_111508426
Van welke 9 landen wllen jullie morgen graag de repetities zien?
pi_111508770
Ik ben erg benieuwd naar Israel en Moldavie... twee van mijn favorieten O+
  zondag 13 mei 2012 @ 21:18:31 #41
182751 MisterO
wispelvurig
pi_111509068
Ik ben heel benieuwd naar Cyprus!
dat wordt voor het eerst écht live gezongen.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 13 mei 2012 @ 21:19:33 #42
163650 Greys
pi_111509135
Voor morgen erg benieuwd naar Rusland...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_111509328
Oja de grannies morgen :D

Ik kijk ook uit naar Cyprus, één van mn favorieten en ik hoop zo dat ze het zal waarmaken. Verder ook Israel en .. San Marino *O*
pi_111510003
Ik kijk het meest uit naar Israël, dat is één van mijn favorieten. Verder natuurlijk hoe Cyprus live gaat zijn. En hoe tenenkrommend wordt San Marino? En de Russische oma's uiteraard.

Eigenlijk wel naar alles, hoewel ik niet slechter zal slapen vanwege de repetitie van Hongarije van morgen :)
  zondag 13 mei 2012 @ 21:58:20 #45
182751 MisterO
wispelvurig
pi_111511821
Denemarken moet morgen ook, snap nog steeds niet waarom ze nog steeds zo hoog voorspeld worden door de bookies.. Al zijn ze de laatste paar weken wel flink gezakt in de peilingen.
pi_111514438
quote:
10s.gif Op zondag 13 mei 2012 21:09 schreef grazz het volgende:
Van welke 9 landen wllen jullie morgen graag de repetities zien?
Jedward :)
Ze schijnen het hele podium nagemaakt te hebben in Ierland, en dat is overgevlogen naar Baku.
Het wordt iets met gigantische fonteinen zoals bij het Bellagio in Las Vegas, en de graphics schijnen ook bijzonder te zijn.
Inspiratiebron schijnt ook Circue du Soleil te zijn.
pi_111517208
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 13:27 schreef Fred_B het volgende:
Letland heeft het amateurtoneel van Riga opgetrommeld voor een onduidelijke act, waarin 4 vrouwen met zwart haar rondhuppelen om de zangeres Anmary. Deze zangeres is de enige blondine, en zal er zo wel moeten uitspringen voor de mannelijke televoter. Het lied kabbelt verder naar het einde, waarin Anmary nog even gaat schreeuwen en dan is het weer voorbij:

Ongelooflijk :') Met een beetje redelijke show konden ze nog best een die finale halen, maar dit slaat echt helemaal nergens op.
  zondag 13 mei 2012 @ 23:36:53 #48
6941 APK
Factual, I think.
pi_111517650
Ik ben benieuwd naar Moldavië *O*
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 13 mei 2012 @ 23:54:18 #49
163650 Greys
pi_111518351
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 23:36 schreef APK het volgende:
Ik ben benieuwd naar Moldavië *O*
Wat zijn je favorieten na het previewen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 13 mei 2012 @ 23:56:43 #50
6941 APK
Factual, I think.
pi_111518464
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 23:54 schreef Greys het volgende:

Wat zijn je favorieten na het previewen?
Zweden ( :@ ), Moldavië, The Hump en Nederland ( :P )
De eerste semi vond ik drama, kan mij voorstellen dat mensen na die ellende niet eens meer zin hebben om de tweede te kijken :(
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 14 mei 2012 @ 00:01:11 #51
163650 Greys
pi_111518652
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 23:56 schreef APK het volgende:

[..]

Zweden ( :@ ), Moldavië, The Hump en Nederland ( :P )
De eerste semi vond ik drama, kan mij voorstellen dat mensen na die ellende niet eens meer zin hebben om de tweede te kijken :(
En Roemenië? Die vind ik steeds leuker worden :Y
Met die doedelzak.

Ik vind Zweden niet zó, Moldavië ga ik nog eens luisteren en met The Hump en Joan helemaal eens!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 14 mei 2012 @ 00:06:17 #52
6941 APK
Factual, I think.
pi_111518845
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 00:01 schreef Greys het volgende:

[..]

En Roemenië? Die vind ik steeds leuker worden :Y
Met die doedelzak.

Ik vind Zweden niet zó, Moldavië ga ik nog eens luisteren en met The Hump en Joan helemaal eens!
Roemenië vind ik idd ook wel leuk :Y
Engelbert heeft écht zo'n pech dat hij als leuke openingsact moet beginnen :(
Zou volgens mij een dikke vette winner zijn met een betere loting -O-

Bijna alle liedjes van de big 5 werden trouwens goed ontvangen :)
pi_111531774
Ja hoor, alle 6 zijn nog in leven :) :

Eurovisie Songfestival Queen maandag 14 mei 2012 @ 15:10:51 #55
163650 Greys
pi_111534092
quote:
10s.gif Op maandag 14 mei 2012 14:06 schreef grazz het volgende:
Ja hoor, alle 6 zijn nog in leven :) :

_O- *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_111534445
pi_111535701
quote:
Choreografie is prima. En dan de zang. Tsja, sommige delen zijn meer dan prima gezongen, maar sommige stukken zijn ook kneitervals. Ik had gehoopt op 1 of 2 achtergrondzangeressen die dat op zouden kunnen vangen. Ze staat ook op veel te hoge hakken om een beetje soepel over dat podium te kunnen bewegen :') Daardoor kosten de bewegingen allemaal nog meer energie.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 14 mei 2012 @ 16:25:23 #58
163650 Greys
pi_111536962
Jedward heeft een complete waterfontein.
En Joan mag niet eens haar filmpje _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_111537195
Moldavië:

Vrolijke achtergrond en een erg vrolijk nummer! Hoe dan ook, geen hoogvlieger, ook niet wat Engels betreft :')
pi_111538926
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 16:25 schreef Greys het volgende:
Jedward heeft een complete waterfontein.
En Joan mag niet eens haar filmpje _O-
Tsja, misschien krijgen wij wel zo'n kampvuurtje ofzo ;) . Ik vind die fontein echt NIET spectaculair hoor. Lullig dingetje. Ik vind hun achtergrond wel heel indrukwekkend.
pi_111539736
Ik vind Hongarije opeens goed na de repetitie van vandaag. Dat nummer deed me hiervoor niet zoveel, maar nu vind ik het een prima nummertje _O_
pi_111542835
Israel blijft goed overeind moet ik zeggen... leuke graphics erachter... wel lastig om zo vanaf de zijkant te zien met die backings die vooraan staan los van de rest van de band...

San Marino viel me enigszins mee live qua vocals... als mensen Letland al buurttoneel vonden dan komt deze choreo daar nog dichter bij in de buurt... er zitten in deze halve finale meer liedjes die het van de gimmick (in dit geval facebook) moeten hebben, maar dit zal best wat televotes binnenslepen... maar kansloos bij de juries...

Cyprus klonk beter dan Griekenland gisteren... het liedje is net iets beter, net iets beter gezongen en de choreo ziet er ook net iets beter uit... Het is vaak zo dat als er 2 soortgelijke liedjes strijden er eentje helemaal onderaan bungelt... in dat geval is dat Griekenland denk ik

Denemarken vind ik niet zo sterk memorabel qua liedje zoals ze de afgelopen jaren waren... verder wel prima vocaal en toch een rustpuntje na de uptemposongs hiervoor en degenen die er nog nakomen... Dit is ook een van de weinige liedjes die het zowel bij televoters én juries goed zullen doen
pi_111543066
Rusland... tja het enige leuke hieraan is eigenlijk dat het door 6 veenlijken "gezongen" wordt... zal enorm goed scoren in de televote denk ik... als de jury's rechtvaardig zijn straffen ze dit echter keihard af, zo bijzonder is het verder niet.... ik moest wel heel hard lachen dat ze het crematorium op het podium hebben gebouwd mocht er eentje ter plekke dood neervallen _O-
pi_111543405
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 18:49 schreef TheVulture het volgende:
Rusland... tja het enige leuke hieraan is eigenlijk dat het door 6 veenlijken "gezongen" wordt... zal enorm goed scoren in de televote denk ik... als de jury's rechtvaardig zijn straffen ze dit echter keihard af, zo bijzonder is het verder niet.... ik moest wel heel hard lachen dat ze het crematorium op het podium hebben gebouwd mocht er eentje ter plekke dood neervallen _O-
:D lol
pi_111544117
Hongarije was me te saai bij een luisterbeurt... ook al is het niet slecht gezongen en ziet hij er verder prima uit...

Oostenrijk is verschrikkelijk... en met zoveel joke-liedjes in deze halve finale zou deze wel eens helemaal onderaan kunnen eindigen...

Moldavie vind ik nog steeds fantastisch _O_
pi_111547467
Zoals elk jaar kan de pers na de repetities hun stem uitbrengen. Tussenstand vandaag:

pi_111548454
pi_111548921
quote:
10s.gif Op maandag 14 mei 2012 20:03 schreef grazz het volgende:
Zoals elk jaar kan de pers na de repetities hun stem uitbrengen. Tussenstand vandaag:

[ afbeelding ]
Na de repetities? Geen van de landen uit de tweede semi heeft nog gerepeteerd en er is al wel gestemd...
pi_111549202
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 20:28 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Na de repetities? Geen van de landen uit de tweede semi heeft nog gerepeteerd en er is al wel gestemd...
Dat kan je dus ook zien aan het aantal stemmen van SF2 t.o.v. van SF1.

Nu de repetities geweest zijn, kan je wel stellen dat SF1 echt kneiterzwak is. Dat was al bekend, maar na gisteren en vandaag nog meer. Je kan, wat deze cijfers ook bevestigen, van zes landen zeker zijn dat ze doorgaan naar de finale (Rusland, Griekenland, Cyprus, Roemenië, Ierland en IJsland). Dan zal Denemarken ook wel doorgaan en dan blijven er nog 3 plaatsen over, waarbij de vorm van de dag de doorslag zal geven.
pi_111549225
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 20:28 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Ja weet het ook niet...het is in elk geval van vandaag. Ze hebben denk ik gewoon al geprobeerd de kansen in te schatten in semi 2.
pi_111551191
quote:
10s.gif Op maandag 14 mei 2012 17:08 schreef grazz het volgende:

[..]

Tsja, misschien krijgen wij wel zo'n kampvuurtje ofzo ;) . Ik vind die fontein echt NIET spectaculair hoor. Lullig dingetje. Ik vind hun achtergrond wel heel indrukwekkend.
Ze hebben al verklaard dat in de 2e en 3e repetitie de fonteinen ECHT fonteinen worden dus hoog en krachtig, ook andere kleding want ze worden letterlijk nat straks, :)
pi_111551482
Israël: Goed gezongen, goede achtergrond en een geweldig lied. Het enige wat ik miste was wat meer energie in het optreden. Daar vraagt het nummer namelijk wel om.
San Marino: Ach ja, dat meisje is ook weer een paar dagen van de straat. Ik denk overigens dat het nog wel enige stemmen gaat trekken.
Cyprus: Goed optreden, zeker niet verkeerd om naar te kijken. De zang is soms wel een probleem, het feit dat de zangeres regelmatig buiten adem is ook.
Denemarken: Een gevalletje "Eindelijk een gewoon liedje", want daar zijn er deze halve finale niet zo veel van. Die pet hoefde van mij niet zo nodig, maar het zorgt er in elk geval wel voor dat ze niet de uitstraling heeft van het zoveelste zangeresje met lang blond haar in t-shirt en spijkerbroek dat een luchtig liedje gaat zingen.
Rusland: Je kunt er niet omheen, dit is een heel aanstekelijk nummer, en ze hebben natuurlijk een geweldige positieve uitstraling. Het mag van mij zeker naar de finale, maar liever niet in de top 3, want dan gaat de hele wereld het nadoen.
Hongarije: Erg Nederlands aandoend optreden. Het zal ook wel op een Nederlandse positie eindigen.
Oostenrijk:: Dit slaat de plank toch echt wel mis. Een goedkope paaldansact en veel geschreeuw, en dan duren 3 minuten opeens nog best lang.
Moldavië: Toch wel de verrassing van vandaag. Erg goed optreden. Als het volgende week ook zo gaat, kan de finale nauwelijks nog gemist worden. De achtergrond was wel een beetje in de stijl van Jedward vorig jaar trouwens.
Ierland: De zang valt wel mee, maar verder niet echt spannend of verrassend. Maar er zal vast op gestemd worden.
pi_111551792
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 21:05 schreef hunter2011 het volgende:

[..]

Ze hebben al verklaard dat in de 2e en 3e repetitie de fonteinen ECHT fonteinen worden dus hoog en krachtig, ook andere kleding want ze worden letterlijk nat straks, :)
Oh ben benieuwd dan. Nu hopen dat er niemand het water voor ehm..tomatensap vervangt ofzo :o
pi_111553560
quote:
10s.gif Op maandag 14 mei 2012 21:15 schreef grazz het volgende:

[..]

Oh ben benieuwd dan. Nu hopen dat er niemand het water voor ehm..tomatensap vervangt ofzo :o
Hmmm, heb inderdaad gemerkt dat ze letterlijk worden gehaat door de hardcore Eurovisie-fans.
Probleem is dat menigeen niet realiseert dat het grote publiek vaak toch net anders stemt.
Ondanks het feit dat bv Zweden zo populair is, zul je net zien dat die net niet gaat winnen of misschien niet eens door de semi komt.
Vindt Zweden ook goed, daar niet van, maar het kan volgens mij letterlijk vriezen of dooien voor Lorena.
pi_111553906
quote:
10s.gif Op maandag 14 mei 2012 20:03 schreef grazz het volgende:

[ afbeelding ]
Malta snap ik niet... het is een leuk deuntje maar echt niet heel bijzonder...
pi_111555079
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 21:46 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Malta snap ik niet... het is een leuk deuntje maar echt niet heel bijzonder...
Ach dat is Eurovisiepers. Die houden wel van zo'n ouderwets Eurovisiedeuntje.
pi_111558154
Jullie kunnen me allemaal wat, ik vind San Marino goed, en goed gezongen. En ik vind Facebook stom.
  maandag 14 mei 2012 @ 23:18:53 #78
182751 MisterO
wispelvurig
pi_111560241
Ik vond Cyprus verrassend goed <3

De vergelijking is natuurlijk snel gemaakt met de Griekse inzending, maar tot nu toe vind ik Ivi beter.
pi_111567085
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 23:18 schreef MisterO het volgende:
Ik vond Cyprus verrassend goed <3

De vergelijking is natuurlijk snel gemaakt met de Griekse inzending, maar tot nu toe vind ik Ivi beter.
Ze zullen allebei toch wel makkelijk doorgaan.
pi_111596579
Servië levert naar alle waarschijnlijkheid weer een vlekkeloze prestatie. Hoewel het nummer iets minder spannend is dan Lane Moje, moet de top 5 haalbaar zijn:

pi_111596698
De FYROM heeft een vrij aardig lied. Het intro lijkt me iets langer dan strikt noodzakelijk voor een ESF-nummer, maar het nummer is door de gitaren die er opeens inkomen wel apart:

pi_111596782
Malta heeft een uitstekende zanger, met een waardeloos liedje. Dat is jammer, want ook de act en de achtergrond maken een goede indruk.

pi_111596894
Wit-Rusland heeft een liedje dat als poplied waarschijnlijk wordt overvleugeld door Noorwegen en als rocklied komt het ongetwijfeld tekort tegenover Slowakije.

Geen I Love Belarus dit jaar dus ;)
pi_111597010
Portugal is wel goed gezongen, maar nogal saai. De Finland van de 2e halve finale denk ik, met zo veel concurrerende ballads uit landen die elkaar de punten toespelen:

pi_111597124
Oekraïne heeft niet geheel verrassend een overtuigende act, en een zangeres die veel plezier uitstraalt. Met dit sterke lied moet het wel goed komen voor de finale:

pi_111597322
Bulgarije valt een beetje tegen. Na het meer overtuigende nummer van Oekraïne en niet te lang voor Zweden, gaat dit waarschijnlijk niet lukken. Ik denk ook dat de Bulgaarse taal niet helpt, want de opzichtige articulatie en handgebaren bij de tekst komen nu niet over:

pi_111599036
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 20:56 schreef Fred_B het volgende:
Oekraïne heeft niet geheel verrassend een overtuigende act, en een zangeres die veel plezier uitstraalt. Met dit sterke lied moet het wel goed komen voor de finale:

Ik vind het vooral veel geschreeuw... en wat ik me afvraag is... waarom mogen zij wel mensen op de backgrounds tonen, waardoor het podium veel voller wordt... en mag Joan dat niet :?
pi_111599268
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 21:22 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik vind het vooral veel geschreeuw... en wat ik me afvraag is... waarom mogen zij wel mensen op de backgrounds tonen, waardoor het podium veel voller wordt... en mag Joan dat niet :?
Omdat dat gewoon de dansers zijn die live geprojecteerd worden op die schermen. Bij Joan ging het om een vooraf opgenomen video. Tenminste, zo zie ik het.
pi_111600349
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 21:22 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Omdat ze hun eigen schermen meegenomen hebben neem ik aan? :+
pi_111607793
Servie: Gewoon goed dit.
Macedonie: Goede zangeres, brengt het lied naar een hoger niveau.
Malta: Vond het niet zo indrukwekkend. Niet bijzonder genoeg.
Wit Rusland: Leuk nummer, prima optreden.
Portugal: Saai.
Oekraine: Goede zangeres, maar lelijk decor en vind de act te druk.
Bulgarije: Ook niks aan zo zonder dansers
pi_111607858
Morgen kijk ik uit naar:

Kroatie
Zweden
Turkije
Slowakije (gaat denk ik verrassen!)
Estland
Bosnie Herzegovina
Noorwegen
  woensdag 16 mei 2012 @ 12:43:14 #93
182751 MisterO
wispelvurig
pi_111620443
Slovenie vind ik steeds leuker worden.. En Zweden gaat natuurlijk winnen.
pi_111621112
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 12:43 schreef MisterO het volgende:
Slovenie vind ik steeds leuker worden.. En Zweden gaat natuurlijk winnen.
Slovenië was vanaf het begin al goed en ik heb het al die tijd al een zekere finalist gevonden. Het nummer is ook veel beter dan die van Kroatië, waarmee het vaak vergeleken wordt vanwege min of meer hetzelfde genre.
pi_111621633
Ik had verwacht dat ze de act van Zweden spectaculairder zouden maken... maar nog steeds een grote kanshebber
pi_111624259
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 13:14 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Ik had verwacht dat ze de act van Zweden spectaculairder zouden maken... maar nog steeds een grote kanshebber
Exact hetzelfde als in de nationale finale. Alleen nu komt de sneeuw op het scherm en niet uit een machine.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  woensdag 16 mei 2012 @ 16:06:14 #98
182751 MisterO
wispelvurig
pi_111628289
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 13:01 schreef TheArt het volgende:

[..]

Slovenië was vanaf het begin al goed en ik heb het al die tijd al een zekere finalist gevonden. Het nummer is ook veel beter dan die van Kroatië, waarmee het vaak vergeleken wordt vanwege min of meer hetzelfde genre.
Ja stukken beter dan Kroatie inderdaad, al doet het mij wel heel erg aan Molitva denken!
pi_111634209
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2012 14:17 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Exact hetzelfde als in de nationale finale. Alleen nu komt de sneeuw op het scherm en niet uit een machine.
Allebei. Sneeuw op het scherm achter haar en vallende sneeuw vóór haar *)
pi_111634451
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 16 mei 2012 @ 18:53:55 #101
163650 Greys
pi_111634831
Mooi dat dat allemaal mogelijk is O+

Jammer dat er bij Ned. dan zo weinig mogelijk was :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 16 mei 2012 @ 18:55:03 #102
6941 APK
Factual, I think.
pi_111634882
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 18:53 schreef Greys het volgende:
Mooi dat dat allemaal mogelijk is O+

Jammer dat er bij Ned. dan zo weinig mogelijk was :@
Dat zou anyways regen worden dan :+
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 16 mei 2012 @ 18:56:42 #103
163650 Greys
pi_111634948
quote:
15s.gif Op woensdag 16 mei 2012 18:55 schreef APK het volgende:

[..]

Dat zou anyways regen worden dan :+
:P

DAT JEUGDFILMPJE MET DIE KINDER INDIAANTJES.
IK WIL HET.
;(
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 16 mei 2012 @ 19:18:53 #104
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_111635888
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 18:34 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Allebei. Sneeuw op het scherm achter haar en vallende sneeuw vóór haar *)
^O^
pi_111636523
Slovenie: Wat een verademing na Bulgarije zeg!
Kroatie: Mooi lied, goed gezongen en de act ziet er goed uit. Ik hoop zooo dat dit door gaat, maar ik denk dat het in de semi blijft steken, helaas.
Zweden: Nog even goed als tijdens MF. Wel gaaf dat er ook sneeuw buiten het podium valt.
Georgie: Crap dat in de semi MOET blijven.
Turkije: Hmm weet nog niet wat ik er van moet denken, wel tof achtergrondje.
Estland: WOW O+
Slowakije: Vind het een beetje tegenvallen. Veel te schreeuwerig en soms vals. Blijf het nummer wel tof vinden. Iets beter zingen en misschien toch een finaleplek? :)
Noorwegen: Oh, hij kan wel zingen :o Voor zo'n nummer en act klinkt dit goed hoor.
Bosnie Herzegovina: Mooi lied, lelijk achtergrondje.
Litouwen: Saai, goed gezongen..laat dit ook aub in de finale blijven zeg.

Pff, semi 2 wordt onwijs spannend en vind ik moeilijk te voorspellen.
pi_111637567
Na alle halve finalisten gehoord te hebben, is vooral Slovenië bij mij nog wat omhoog geschoten. Prima repetitie, goed bij stem en de act lijkt prima te passen bij het nummer.
pi_111637967
quote:
10s.gif Op woensdag 16 mei 2012 19:32 schreef grazz het volgende:
Zweden: Nog even goed als tijdens MF. Wel gaaf dat er ook sneeuw buiten het podium valt.
Ik vermoed dat er juist sneeuw buiten het podium valt en niet op het podium, zodat het de volgende deelnemer niet in de weg zit. Maar dat is dus wel heel netjes dat Zweden dat mag, gezien alle beperkingen die worden opgelegd...
pi_111641843
Slovenie: Het blijft een goed lied, en ze zingt het prima. Het enige wat ik een beetje mis, is de echte emotie die er bij een nummer als Molitva wel uit kwam (zowel in de zang als in de act). Dat gaat waarschijnlijk het verschil maken tussen een topklassering en de 12e plaats ofzo, waar het nu wel zal eindigen in de finale.
Kroatie: In de eerste halve finale of met een wat handigere loting zou dit wel doorgaan, maar het komt nu wel heel ongelukkig na het betere Slovenië en voor Zweden. Het krijgt best wel een punt of 40 uit de regio krijgen, dus het zou net kunnen om bij de eerste 10 te komen.
Zweden: Nog steeds goed. Maar ik begrijp nog altijd niet dat die punten-kostende neger meegegaan is naar Azerbeidzjan.
Georgie: Hij brengt het best goed. Maar ik hoop toch wel dat de 'vak'jury's dit afstraffen.
Turkije: Leuk nummer, maar de act kan nog wel beter.
Estland: Goed lied, en het verdient de finale zeker.
Slowakije: Het maakt een beetje saaie indruk, hoewel we de uiteindelijke regie nog niet weten. Ik vind het ook niet zo bijzonder, maar het is wel enig in zijn soort deze halve finale.
Noorwegen: Prima lied, en kwalificatie lijkt een formaliteit.
Bosnie Herzegovina: Mooi lied, hoewel van mij niet alle ballads door hoeven te gaan. Deze zal er ongetwijfeld wel in slagen.
Litouwen: Niets aan, en een flut-act. Ik zou het erg jammer vinden als dit verdergaat vanwege de gunstige loting
  woensdag 16 mei 2012 @ 23:21:30 #109
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_111647565
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 13:18 schreef Fred_B het volgende:
Op Songfestivalweblog.nl verschijnen filmpjes van de repetities. Het weinig overtuigende lied van Montenegro was hierboven al gepost. Na het slechtste lied, volgt wellicht het beste lied van deze eerste halve finale. IJsland zingt goed, en heeft een passende act. Dit gaat ongetwijfeld zeer goed scoren:

Wat een vreselijk nummer is dat toch.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  woensdag 16 mei 2012 @ 23:32:25 #110
pi_111648233
quote:
10s.gif Op zondag 13 mei 2012 19:34 schreef grazz het volgende:
Op basis van de eerste repetities:

1.IJsland: Totaalplaatje lijkt hier helemaal te kloppen
2.Roemenie: Ik mis nog wat energie, maar dat zal nog wel goed komen
3.Albanie: Zeker niet mijn favoriet, maar vond het er met al die belichting indrukwekkend uit zien
4.Belgie: Niet de sterkste ballade en zal Tom Dice zeker niet in de voetsporen treden, maar goed gezongen en passend achtergrondje, erg 'cute'.
5.Zwitserland: Geen sweam against the strim meer gelukkig :'), prima optreden.
6.Griekenland: Kwee nie, vond het niet zo bijzonder, zeker niet na het sterke IJsland.
7.Letland: Leuk lied, maar het zag er nogal saai uit.
8.Finland: Gaap.
9.Montenegro: :X
Kots :r Vreselijk nummer is dat toch.
  woensdag 16 mei 2012 @ 23:38:48 #111
  woensdag 16 mei 2012 @ 23:51:24 #112
pi_111649257
quote:
Nu weet ik het zeker: Zweden gaat winnen.
Dit was gewoon nog beter dan in de voorgaande youtubefilmpjes.
  woensdag 16 mei 2012 @ 23:59:10 #113
pi_111649635
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 21:20 schreef Fred_B het volgende:
Slovenie: Het blijft een goed lied, en ze zingt het prima. Het enige wat ik een beetje mis, is de echte emotie die er bij een nummer als Molitva wel uit kwam (zowel in de zang als in de act). Dat gaat waarschijnlijk het verschil maken tussen een topklassering en de 12e plaats ofzo, waar het nu wel zal eindigen in de finale.
Kroatie: In de eerste halve finale of met een wat handigere loting zou dit wel doorgaan, maar het komt nu wel heel ongelukkig na het betere Slovenië en voor Zweden. Het krijgt best wel een punt of 40 uit de regio krijgen, dus het zou net kunnen om bij de eerste 10 te komen.
Zweden: Nog steeds goed. Maar ik begrijp nog altijd niet dat die punten-kostende neger meegegaan is naar Azerbeidzjan.
Georgie: Hij brengt het best goed. Maar ik hoop toch wel dat de 'vak'jury's dit afstraffen.
Turkije: Leuk nummer, maar de act kan nog wel beter.
Estland: Goed lied, en het verdient de finale zeker.
Slowakije: Het maakt een beetje saaie indruk, hoewel we de uiteindelijke regie nog niet weten. Ik vind het ook niet zo bijzonder, maar het is wel enig in zijn soort deze halve finale.
Noorwegen: Prima lied, en kwalificatie lijkt een formaliteit.
Bosnie Herzegovina: Mooi lied, hoewel van mij niet alle ballads door hoeven te gaan. Deze zal er ongetwijfeld wel in slagen.
Litouwen: Niets aan, en een flut-act. Ik zou het erg jammer vinden als dit verdergaat vanwege de gunstige loting
Je kan niet zeggen: ik laat geen negers meer meedoen, of: we sturen alleen blanken en arabieren het podium op. Dan kan het wel punten kosten, maar het het hoort er gewoon bij. Normen en waarden. Alleen maar blanken sturen draagt het ook niet bij tot verruiming van hun kleine blanke wereldje. Ze mogen best zien dat anderen landen niet zo racistisch zijn als zij, daar kunnen ze op termijn van leren. Gewoon exposure therapie. ^O^
  donderdag 17 mei 2012 @ 00:13:11 #114
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_111650373
quote:
14s.gif Op woensdag 16 mei 2012 23:59 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

Je kan niet zeggen: ik laat geen negers meer meedoen, of: we sturen alleen blanken en arabieren het podium op. Dan kan het wel punten kosten, maar het het hoort er gewoon bij. Normen en waarden. Alleen maar blanken sturen draagt het ook niet bij tot verruiming van hun kleine blanke wereldje. Ze mogen best zien dat anderen landen niet zo racistisch zijn als zij, daar kunnen ze op termijn van leren. Gewoon exposure therapie. ^O^
Meteen na de Zweedse finale zou er door Björkman ( de baas in Zweden) geopperd zijn om hem niet mee te nemen vanwege zijn huidskleur (of hij had "geconstateerd dat er nog nooit een gekleurd iemand door de halve finale was gekomen"... zoiets) Dat is nog een klein relletje geweest, maar uiteindelijk uitgesproken. Loreen heeft toen ook gezegd dat als de act niet aangepast wordt, ze alleen met hem wil dansen en dat er geen vervanger hoeft te worden gezocht.
pi_111655492
quote:
14s.gif Op woensdag 16 mei 2012 23:59 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk niet dat hij punten kost, omdat hij zwart is, maar eerder omdat hij niet in de act past. Loreen heeft genoeg uitstraling om het optreden in haar eentje te dragen. Dat er aan het einde opeens iemand bijkomt, is net zo onlogisch als die muzikanten van Joan. Daarbij zijn er genoeg televoters die op uiterlijk stemmen, en die worden op de valreep nog even teleurgesteld, omdat Loreens 'vriendje' opeens opduikt.
pi_111674707
Vandaag waren de 2e repetities van een groot deel van de kandidaten van de 1e halve finale. In het algemeen was het meer van hetzelfde, maar een paar dingen vielen op.

Bij IJsland was de zanger slecht bij stem:

België had wat kleine aanpassingen aan de act, en zou als het op deze manier wordt gebracht best eens een outsider kunnen zijn voor de 10e plek:

Israël was in de eerste repetitie een beetje kleurloos, maar had dit keer een veel energieker optreden. Een finaleplaats moet kunnen:

pi_111675597
Bij Letland zijn ze overgeschakeld van dat kippenhok van de eerste repetitie naar de dames om Anmary heen zoals in de clip _O-

Het heeft beide alleen geen toegevoegde waarde :') Hadden die nou echt niet wat beters kunnen verzinnen?
pi_111681453
Het zou me niks verbazen als Griekenland er naast gaat vallen... Cyprus is op alle fronten beter met hetzelfde concept... en dan is Roemenie er ook nog....
pi_111681815
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 21:19 schreef TheVulture het volgende:
Het zou me niks verbazen als Griekenland er naast gaat vallen... Cyprus is op alle fronten beter met hetzelfde concept... en dan is Roemenie er ook nog....
Griekenland gaat echt wel door, daar is die eerste halve finale veel te zwak voor.
pi_111681958
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 21:26 schreef TheArt het volgende:

[..]

Griekenland gaat echt wel door, daar is die eerste halve finale veel te zwak voor.
Ja er zitten wel veel liedjes in die uberhaupt niet in de smaak gaan vallen bij de jury's denk ik: San Marino, Montenegro, Oostenrijk, Rusland bijvoorbeeld... dus wellicht gaat ze dat redden
pi_111682166
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 21:29 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ja er zitten wel veel liedjes in die uberhaupt niet in de smaak gaan vallen bij de jury's denk ik: San Marino, Montenegro, Oostenrijk, Rusland bijvoorbeeld... dus wellicht gaat ze dat redden
Griekenland eindigt gewoon bij de eerste 5 in hun halve finale. Sterker nog, als de zang bij Cyprus slecht is, kunnen die als eiland zonder buren- en diaspora-stemmen eerder in de problemen komen dan Griekenland. Hoewel Cyprus en Griekenland beide met 12 punten voorsprong beginnen en het dus wel zullen redden.
pi_111682193
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 21:29 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Griekenland gaat het niet nipt redden, die gaan het gewoon dik redden. Top-5 gok ik.
pi_111684193
Ik heb alleen de repetitie van Joan gezien. De rest zie ik wel op 22 en 24 mei :) Eigenlijk heb ik er best wel zin in :) Beter is het snel dinsdag 21:00 *O*
pi_111684381
Ff gequote van esfmagazine:

quote:
En let op: Juries anno nu stemmen vooral op eigentijds talent, talent dat eventueel in de toekomst de hitcharts kan bereiken
Arme Rusland en UK ?
  donderdag 17 mei 2012 @ 22:30:02 #125
182751 MisterO
wispelvurig
pi_111685046
Na het zien van alle repetities(behalve de big4 en azerbadijan) zijn dit de landen die mij positief en negatief zijn bijgebleven:

----
Griekenland, zo'n leuk liedje, maar de uitvoering is gewoon onvoldoende
Nederland, mja genoeg over gezegd.
Oekraine, scoort elk jaar weer, maar met dit geschreeuw komen ze niet ver.

+++
Cyprus, de zang valt heel erg mee en de uitvoering is 10x beter dan de Griekse...
Slovenië, verrassend mooi nummer:)
Wit Rusland, best een tof nummer, en de zanger ziet er niet verkeerd uit :9

Roemenie, Zweden en Cyprus blijven mijn favorieten.
pi_111685224
Roemenië is me heel erg meegevallen. Ik dacht dat het zo'n typisch zomers radionummer zou zijn, die live on stage heel erg slecht naar voren komt, maar dat valt reuze mee. Ze zingt goed en de act lijkt prima in elkaar te zitten.
pi_111686785
Net trouwens de tweede repetitie van Griekenland gezien. Echt een stuk beter dan die eerste.
En dan komt direct tot uitdrukking in de stand bij de journalisten ter plaatse. Dit is de stand van de 1e halve finale bij de journalisten na die 2e repetitie. Griekenland toch wel verrassend bovenaan.
  donderdag 17 mei 2012 @ 23:02:54 #128
pi_111686872
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 23:01 schreef TheArt het volgende:
Net trouwens de tweede repetitie van Griekenland gezien. Echt een stuk beter dan die eerste.
En dan komt direct tot uitdrukking in de stand bij de journalisten ter plaatse. Dit is de stand van de 1e halve finale bij de journalisten na die 2e repetitie. Griekenland toch wel verrassend bovenaan.
[ afbeelding ]
Verrassend inderdaad, want Cyprus is veel beter.
pi_111694607
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 23:02 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

Verrassend inderdaad, want Cyprus is veel beter.
Op Unibet zijn ze het daar niet mee eens:

Best Finishing Position

Greece

1,60

Cyprus

2,20
pi_111708801
Waarom laat niemand de repetitie zien van onze Johan? staat al lang op face boek.
pi_111709045
Sorry niet opgelet heb het al gevonden.
pi_111710633
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 23:01 schreef TheArt het volgende:
[ afbeelding ]
Ik hoop dat ze in ieder geval onder cyprus eindigen
pi_111715674
Bulgarije...

pi_111718087
Ja, Bulgarije gaat het niet worden dit jaar. Sowieso denk ik dat er van die eerste 8 van de 2e halve finale die vandaag repeteerden hooguit Servië en Oekraïne doorgaan.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 18 mei 2012 @ 20:34:29 #135
163650 Greys
pi_111718209
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Ja, Bulgarije gaat het niet worden dit jaar. Sowieso denk ik dat er van die eerste 8 van de 2e halve finale die vandaag repeteerden hooguit Servië en Oekraïne doorgaan.
Je vergeet Nederland :o
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_111718402
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 20:34 schreef Greys het volgende:

[..]

Je vergeet Nederland :o
Ja, Nederland is zelf ook het 1 en ander vergeten :')

Maar als we ons kwalificeren, ben ik ook de eerste die de polonaise instart hoor :Y
pi_111734127
Het programma voor vandaag:

8.00u Slovenië
8.30u Kroatië
9.00u Zweden
9.30u Georgië
10.00u Turkije
11.30u Duitsland
12.15u Frankrijk
13.00u Italië
14.00u Azerbeidzjan
14.45u Spanje
15.30u Verenigd Koninkrijk
pi_111734174
Slovenië was wederom goed, en gaat ongetwijfeld naar de finale om daar in de middenmoot te eindigen. Kroatië is ook nu wat minder dan de Slovenen, en heeft ook een wat onduidelijke act. Die gaan waarschijnlijk rond de 10e plaats uitkomen.

Zweden was ook weer prima. Het is de vraag of Roemenië, Rusland of Servië hier nog iets tegen kunnen doen:

pi_111734846
Wat ik echt niet begrijp waarom iedereen Loreen zo goed vindt. Het muziek is niet om aan te horen en het dansje lijkt net wel een heksen ritueel, daarbij is Loreen niet om aan te gluren . Het ergst nog is dat ze liedje het grootse kans heeft om te winnen. Doe mij maar het liedje van Italie of Servie dat is pas goede muziek om naar te luisteren
pi_111735098
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 19:42 schreef grazz het volgende:
Bulgarije...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ze moet beginnen om een BH aan te trekken, tijdens repetitie 1 dweilden die tieten ook al bijna het podium
pi_111735108
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 10:57 schreef Lazvic het volgende:
Wat ik echt niet begrijp waarom iedereen Loreen zo goed vindt. Het muziek is niet om aan te horen en het dansje lijkt net wel een heksen ritueel, daarbij is Loreen niet om aan te gluren . Het ergst nog is dat ze liedje het grootse kans heeft om te winnen. Doe mij maar het liedje van Italie of Servie dat is pas goede muziek om naar te luisteren
Ik vind Loreen zelf best wel eng uitzien, het nummer is geweldig maar je moet het meerdere malen hebben gehoord. Op diverse andere fora wordt er voorzichtig voorspeld dat dit de shock-nonqualifier zou kunnen worden!
pi_111735124
quote:
Ik zie er ook nog steeds geen winnaar in... helemaal eens met die heksenopmerking :D

Ik zet zelf in op Italie O+
pi_111735167
quote:
Ze is gewoon ook totaal niet te verstaan in de coupletten... ik kan alleen Euphoria horen in het refrein
pi_111735208
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 11:09 schreef hunter2011 het volgende:

[..]

Ik vind Loreen zelf best wel eng uitzien, het nummer is geweldig maar je moet het meerdere malen hebben gehoord. Op diverse andere fora wordt er voorzichtig voorspeld dat dit de shock-nonqualifier zou kunnen worden!
Ik heb dit liedje meerderen keren beluistert om het een kans te geven, maar hoe vaker ik het hoort hoe slechter ik het vindt. Het is naar mijn mening een goedkoop liedje met een heksen dansje maar toch zijn er mensen die dit liedje leuk vinden.Daarbij zijn er gelukkig velen anderen liederen die toch naar mijn mening beter zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lazvic op 19-05-2012 11:18:45 ]
pi_111735263
Zelf zet ik ook in op Italië of Servië om dit jaar te winnen.
pi_111735316
En dance heeft het qua stijl ook nooit goed gedaan op het festival... weet je... eigenlijk zou het mij ook nog eens niet heel erg verbazen als ze er in de halve finale uitvliegen...
pi_111735349
quote:

[..]

Nonqualifier is natuurlijk een grote grap, wat echt nooit gaat gebeuren. Dat ze misschien niet gaat winnen, kan natuurlijk altijd, maar niet eens naar de finale gaan.....nee dat nooit.

En voor de duidelijkheid, ik ben ook niet gek van het nummer.
pi_111735369
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 11:16 schreef TheVulture het volgende:
En dance heeft het qua stijl ook nooit goed gedaan op het festival... weet je... eigenlijk zou het mij ook nog eens niet heel erg verbazen als ze er in de halve finale uitvliegen...
Jij laat veel te veel je eigen mening meeslepen in wat je zegt ;) Je bent elke keer elk argument aan het aangrijpen wat tegen Zweden is en op basis daarvan voorspel je wat iedereen gaat stemmen. Zo werkt het natuurlijk niet :)
pi_111735379
quote:

[..]

Hoewel ik Loreen wel goed vind, denk ik ook dat het misschien niet wint. Ik denk wel dat ze zich kwalificeert: veel fans, goede loting en ze brengt het toch wel goed. Maar er wordt soms gedaan alsof de prijs al vergeven is, terwijl er andere heel goede nummers in de competitie zitten die ook zomaar kunnen winnen.

Overigens vind ik het nummer op zichzelf staand ook niet zo bijzonder. Het is de combinatie met de act die het voor mij heel goed maakt. Dat heksendansje, daar moet je van houden, maar ik vind het echt heel mooi en mysterieus en vind het bij het nummer passen.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_111735430
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 11:18 schreef TheArt het volgende:

[..]

Jij laat veel te veel je eigen mening meeslepen in wat je zegt ;) Je bent elke keer elk argument aan het aangrijpen wat tegen Zweden is en op basis daarvan voorspel je wat iedereen gaat stemmen. Zo werkt het natuurlijk niet :)
Ik ga terug naar mijn eigen gevoel toen ik dit lied voor het eerst hoorde en zag...en dat waren de associaties: ontoegankelijk, heksendans en vreemd...

Ik kan me voorstellen dat heel veel stemmers dit met me meedenken...
pi_111735502
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 11:21 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik ga terug naar mijn eigen gevoel toen ik dit lied voor het eerst hoorde en zag...en dat waren de associaties: ontoegankelijk, heksendans en vreemd...

En ik kan me vooral ook voorstellen dat heel veel mensen totaal het tegenovergestelde denken ;) Weet je wat het is, je houdt ervan of je haat het, maar zo haal je wel punten binnen. Je hebt er niets van dat alle stemmers het nummer redelijk vinden en het op plek 6 zetten.

Het nummer staat niet voor niets hier in de precharts dik bovenaan. Waarom? Omdat het nummer bij heel veel mensen favoriet nummer 1 is qua eigen voorkeur. De rest komt niet eens in de buurt. Dan mogen er nog zoveel mensen tegenover staan die het nummer haten.
pi_111735507
Ja dat het ik ook toen ik Loreen voor de eerste keer hoorde, en nog steeds vindt ik het een ontoegankelijk lied.
pi_111735578
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 11:24 schreef TheArt het volgende:

[..]

En ik kan me vooral ook voorstellen dat heel veel mensen totaal het tegenovergestelde denken ;) Weet je wat het is, je houdt ervan of je haat het, maar zo haal je wel punten binnen. Je hebt er niets van dat alle stemmers het nummer redelijk vinden en het op plek 6 zetten.

Het nummer staat niet voor niets hier in de precharts dik bovenaan. Waarom? Omdat het nummer bij heel veel mensen favoriet nummer 1 is qua eigen voorkeur. De rest komt niet eens in de buurt. Dan mogen er nog zoveel mensen tegenover staan die het nummer haten.
Dat pre chart zeg ook niet zo veel, weet je nog 2007 toen Lordi won die stonden ook ergens laatste in de pre chart. Daarbij zie ik in Montenegro een outsider wegens het feit dat zijn liedje eigen de spot draait met de Euro en als protest stem.
pi_111735580
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 11:24 schreef TheArt het volgende:

[..]

Oh maar dat ben ik helemaal met je eens, dat een love-or hate-song verder komt dan middelmatigheid... ik denk dat Joan daar ook van gaat profiteren dit jaar...

alleen lijkt het mij vooral dat de diehard-fans het hypen... maar als ze wint volgende week heb ik niks gezegd :P
  zaterdag 19 mei 2012 @ 11:30:19 #155
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_111735647
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 11:21 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Maar tegelijkertijd is er ook een grote groep die het wel na één keer fantastisch vindt. Het is een beetje "love it or hate it", denk ik. Op andere fora kom je ook alles tegen, van winnaar met puntenrecord tot niet naar de finale.
Ik zou volgend jaar Stockholm fantastisch
vinden, maar ben nog lang niet overtuigd
dat ze het ook echt gaat winnen straks.
pi_111735657
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 11:28 schreef Lazvic het volgende:

[..]

Dat pre chart zeg ook niet zo veel, weet je nog 2007 toen Lordi won die stonden ook ergens laatste in de pre chart. Daarbij zie ik in Montenegro een outsider wegens het feit dat zijn liedje eigen de spot draait met de Euro en als protest stem.
Tuurlijk zulke lijsten zijn altijd wat gekleurd, maar wat bovenaan staat liegt meestal niet. Het hoeft niet te winnen, daar is het zeker geen garantie voor, maar niet naar de finale gaan, is echt het totale andere uiterste.
pi_111735712
Loreen is vanochtend wel gezakt in de peilingen.
Het wordt een spannend jaar!
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 19 mei 2012 @ 11:36:57 #158
163650 Greys
pi_111735815
Heb je als torenhoge favoriet ook niet het gevaar dat mensen denken 'Ik stem wel op een ander, deze gaat toch wel door'? Of is dat met het Eurovisie niet zo?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_111735834
Ja wel dat heb je volgens overal.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 19 mei 2012 @ 11:39:26 #160
163650 Greys
pi_111735863
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 11:24 schreef Lazvic het volgende:
Ja dat het ik ook toen ik Loreen voor de eerste keer hoorde, en nog steeds vindt ik het een ontoegankelijk lied.
Dit heb ik precies hetzelfde idd.
Dat Euphoria gejoel blijft op zich wel hangen, maar het gaat me irriteren na een minuut al :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_111736072
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 11:39 schreef Greys het volgende:

[..]

Dit heb ik precies hetzelfde idd.
Dat Euphoria gejoel blijft op zich wel hangen, maar het gaat me irriteren na een minuut al :@
Daarom begrijp ik niet waarom iedereen toch deze lied zo geweldig vindt, want binnen deze Eurosong festival heb je toch wel wat beters dan dit.
pi_111736261
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 11:36 schreef Greys het volgende:
Heb je als torenhoge favoriet ook niet het gevaar dat mensen denken 'Ik stem wel op een ander, deze gaat toch wel door'? Of is dat met het Eurovisie niet zo?
Nee, dat is waarschijnlijk niet zo. De meeste kijkers zijn niet zoals wij, die alles al zo ongeveer kunnen meezingen tijdens het ESF, maar zien het onbevooroordeeld voor de eerste keer. En dan stemmen ze gewoon op wat de beste indruk maakt voor wat betreft het lied en de bijbehorende act.

(Om diezelfde reden moeten we bij Joan ook niet verwachten dat iemand het indianenverhaal kent of laat meewegen).
pi_111736305
quote:

[..]

Dat pre chart zeg ook niet zo veel, weet je nog 2007 toen Lordi won die stonden ook ergens laatste in de pre chart.
Dat is ook niet bepaald de muziekstroming die ESF-fans enthousiast maakt. Op de goksites was Lordi wel favoriet.
pi_111737465
Lordi stond 10e...http://www.escstats.com/chart06.htm

Wanneer je achter 'chart' de cijfers veranderd kun je ook de favorieten uit andere jaren nog eens zien.
pi_111737514
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 12:37 schreef grazz het volgende:

Wanneer je achter 'chart' de cijfers veranderd kun je ook de favorieten uit andere jaren nog eens zien.
En Kate Ryan eerste in de halve finale en iedereen weet hoe dat is afgelopen...
  † In Memoriam † zaterdag 19 mei 2012 @ 12:42:48 #166
43556 miss_dynastie
pi_111737598
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 12:37 schreef grazz het volgende:

Een van de redenen dat in 2009 de jury werd geherintroduceerd, gok ik :P
pi_111737750
Litouwen plaats 22 in de halve finale. :')

Werd in de halve finale 5e en in de finale 6e.
pi_111737768
Maar natuurlijk hoop ik dat ze Nederland goed hebben voorspeld.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 12:52:01 #169
pi_111737810
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 07:19 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Op Unibet zijn ze het daar niet mee eens:

Best Finishing Position

Greece

1,60

Cyprus

2,20
Ja belachelijk, ik hoop dat dat wel rechtgetrokken wordt in de finale.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 12:55:53 #170
pi_111737892
quote:
Het liedje is modern, de muziek is hip en spreekt jongeren aan. Loreen is zeker niet lelijk, ze is 'anders', ze heeft iets mysterieus. En dat valt op tussen al die barbies.
pi_111737954
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 12:49 schreef Bundesrepublik het volgende:
Litouwen plaats 22 in de halve finale. :')

Werd in de halve finale 5e en in de finale 6e.
2005 is nog geiniger. De winnaar klopte helemaal, maar daarachter _O-

Glennis 6e in totaal, het resultaat kennen we.
IJsland zelfs 2e in totaal en ook die kwam niet door de halve finale heen.
Het VK en Frankrijk 7e en 8e en die werden 22e en 23e in de finale
Moldavië 34e en die werden juist uiteindelijk 6e. Al kwam dat door hun bekendheid in Europa + de oma
pi_111738024
Op een gegeven moment worden ook alle liedjes leuk als je ze te vaak hebt gehoord :')

Alleen Albanie heeft dat nog niet weten te bereiken bij mij :D
  zaterdag 19 mei 2012 @ 13:01:51 #173
pi_111738042
quote:

[..]

Prechart zegt (zeker laatste jaren) toch wel iets. Duitsland en Azerbaijan voerden de vorige jaar de precharts aan. En die hebben ook gewonnen.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 13:03:29 #174
pi_111738102
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 11:30 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Maar tegelijkertijd is er ook een grote groep die het wel na één keer fantastisch vindt. Het is een beetje "love it or hate it", denk ik. Op andere fora kom je ook alles tegen, van winnaar met puntenrecord tot niet naar de finale.
Ik zou volgend jaar Stockholm fantastisch
vinden, maar ben nog lang niet overtuigd
dat ze het ook echt gaat winnen straks.
Ach, zeiden ook over Duitsland en Azerbaijan. En toch gewonnen.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 13:05:12 #175
pi_111738162
Winnaar is één van deze: Zweden, Cyprus, Noorwegen, Italie.
pi_111738202
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 13:05 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Winnaar is één van deze: Zweden, Cyprus, Noorwegen, Italie.
Daar kan ik wel in meegaan, al zie ik Noorwegen niet winnen. Die andere 3 zouden kunnen.
pi_111738468
In tegenstelling tot Zweden, vind ik Cyprus en Noorwegen een vrij groot risico op een lage klassering hebben. Dan zou ik nog eerder Roemenië of Servië als winnaar verwachten.
pi_111738802
Straks komt Engelbert *O*
pi_111739001
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 12:55 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

Het liedje is modern, de muziek is hip en spreekt jongeren aan. Loreen is zeker niet lelijk, ze is 'anders', ze heeft iets mysterieus. En dat valt op tussen al die barbies.
Nou ik vind het als behalve hip en Loreen is zeker een van minst aantrekkelijke mens die ik ooit heb gezien. Daarbij vindt ik dat het een teveel gehypet lied is en ik hoop niet dat het gaat winnen.
pi_111739157
Kanshebbers in mijn ogen, ook kijkend naar de verschillende votingblocks: Servie, Roemenie, Noorwegen, Zweden, Italie, IJsland en Moldavie als dark horse
  zaterdag 19 mei 2012 @ 13:46:38 #181
pi_111739265
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 13:16 schreef Fred_B het volgende:
In tegenstelling tot Zweden, vind ik Cyprus en Noorwegen een vrij groot risico op een lage klassering hebben. Dan zou ik nog eerder Roemenië of Servië als winnaar verwachten.
Dat denk ik echt niet. Servië misschien, maar Roemenië valt echt weg.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 13:49:34 #182
pi_111739353
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 13:37 schreef Lazvic het volgende:

[..]

Nou ik vind het als behalve hip en Loreen is zeker een van minst aantrekkelijke mens die ik ooit heb gezien. Daarbij vindt ik dat het een teveel gehypet lied is en ik hoop niet dat het gaat winnen.
"Aantrekkelijk" zal me echt aan mijn reet roesten. Dat is zo een vlak begrip. Loreen is interessant, heeft een interessant uiterlijk. Het lied is zeker wel 'hip'. Dit is het enige lied wat ik gedraaid zie worden in clubs, het enige moderne top-40 waardige lied. Zweden hebben gewoon smaak.
pi_111739593
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 13:49 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

"Aantrekkelijk" zal me echt aan mijn reet roesten. Dat is zo een vlak begrip. Loreen is interessant, heeft een interessant uiterlijk. Het lied is zeker wel 'hip'. Dit is het enige lied wat ik gedraaid zie worden in clubs, het enige moderne top-40 waardige lied. Zweden hebben gewoon smaak.
Het is bijna gewoon een feit dat alles behalve interessant uitziet, daarbij heb ik heb dat liedje nooit ergens in clubs of radio gedraaid worden"wel die van Moldavië ". Het tekst gaat werkelijke nergens over en is teveel gehypet iets wat je best mee kan vergelijken met Apple . Maar verder heb gelukkig liedjes die enige boodschap mee brengen in plaats van deze zogenaamd hip liedje
pi_111739767
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 13:56 schreef Lazvic het volgende:

[..]

Het is bijna gewoon een feit dat alles behalve interessant uitziet, daarbij heb ik heb dat liedje nooit ergens in clubs of radio gedraaid worden"wel die van Moldavië ". Het tekst gaat werkelijke nergens over en is teveel gehypet iets wat je best mee kan vergelijken met Apple . Maar verder heb gelukkig liedjes die enige boodschap mee brengen in plaats van deze zogenaamd hip liedje
Wil je asjeblieft je eigen mening niet als een feit presenteren. Ik ken veel meer lelijkere mensen dan Loreen dan mooie.

We weten nu wel dat je een hekel aan alles van deze Zweedse inzending hebt, maar dit gaat wel een beetje erg ver vind je niet? :') Sterker nog, het slaat nergens meer op wat je uitkraamt.
pi_111739778
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 13:16 schreef Fred_B het volgende:
^ Dit.
pi_111739932
Ik denk dat de lied van IJsland ook een grote kans heeft.
pi_111740096
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 14:01 schreef TheArt het volgende:

[..]

Wil je asjeblieft je eigen mening niet als een feit presenteren. Ik ken veel meer lelijkere mensen dan Loreen dan mooie.

We weten nu wel dat je een hekel aan alles van deze Zweedse inzending hebt, maar dit gaat wel een beetje erg ver vind je niet? :') Sterker nog, het slaat nergens meer op wat je uitkraamt.
Ik presenteer mijn mening niet als een feit dat maak jij ervan, verder zie niet wat voor onzin die ik volgens jou uitkraamt geef daarvoor eens goede argument over.
pi_111740103
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 11:11 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ze is gewoon ook totaal niet te verstaan in de coupletten... ik kan alleen Euphoria horen in het refrein
Komt door de opnamekwaliteit en nog een beetje inhouden. Ga er gewoon maar vanuit dat het klinkt zoals in Melodifestivalen, dat was prima.
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 14:07 schreef Lazvic het volgende:
Ik denk dat de lied van IJsland ook een grote kans heeft.
Rare edit.
pi_111740158
Mijn pc deed raar en was vergeten hoe goed die lied van IJsland wel was.
pi_111740182
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 14:12 schreef Lazvic het volgende:

[..]

Ik presenteer mijn mening niet als een feit dat maak jij ervan, verder zie niet wat voor onzin die ik volgens jou uitkraamt geef daarvoor eens goede argument over.
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 13:56 schreef Lazvic het volgende:

[..]

Het is bijna gewoon een feit dat alles behalve interessant uitziet
Geen dank.

We gaan maar door met een nieuwe repetitie.

1e repetitie Duitsland
pi_111740273
Ik zei bijna een feit , dat betekent niet dat het een feit is. Maar verder welke land denk je dat gaat winnen ?
  zaterdag 19 mei 2012 @ 14:20:35 #192
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_111740340
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 14:15 schreef TheArt het volgende:

[..]

[..]

Geen dank.

1e repetitie Duitsland
Eehm..... Wel erg saai zo, niet?
pi_111740391
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 14:15 schreef TheArt het volgende:

1e repetitie Duitsland
Kan het liedje een stuk beter waarderen dan in het begin. Ook tof met de spotlights ipv drukke animaties :)
pi_111740505
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 14:18 schreef Lazvic het volgende:
Ik zei bijna een feit , dat betekent niet dat het een feit is. Maar verder welke land denk je dat gaat winnen ?
Je noemt het woord feit al, dat zegt voldoende. En bijna feit, feit, ach je wilt het gewoon als feit presenteren.

Ik denk dat Zweden nog steeds de grootste kans maakt, al zie ik liever een ander land winnen. En dan bedoel ik vooral Italië, Cyprus of Slovenië. Italië heeft van die drie de meeste kans en ook Roemenië zie ik wel meedoen bovenin. Servië zie ik niet winnen. Ik vind het nummer van Zeljko Joksimovic toch een stuk minder dan zijn Lane moje uit 2004.
pi_111740524
En de eerste van Frankrijk:
pi_111740665
Met dat van Servie heb je gelijk maar die kan wel beter live zingen dan bijvoorbeeld Cyprus en Zweden. Maar veder denk ik dat IJsland zeker als medekandidaat kan worden gezien voor de winst.
pi_111740888
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 14:31 schreef Lazvic het volgende:
Met dat van Servie heb je gelijk maar die kan wel beter live zingen dan bijvoorbeeld Cyprus en Zweden. Maar veder denk ik dat IJsland zeker als medekandidaat kan worden gezien voor de winst.
Sure.

zaterdag 19 mei 2012 @ 14:39:42 #198
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_111740912
Loreen kan live juist geweldig goed zingen. Rehearsels zegt niks, ze houdt zich in. Ze is één van de beste, zo niet de beste, zangeres van het ESC.
pi_111741073
quote:
Kijk dat vind ik nou veel beter lied en die ze nu zingt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 14:39 schreef Knutknuttsson het volgende:
Loreen kan live juist geweldig goed zingen. Rehearsels zegt niks, ze houdt zich in. Ze is één van de beste, zo niet de beste, zangeres van het ESC.
Oke kan.
  † In Memoriam † zaterdag 19 mei 2012 @ 14:53:53 #200
43556 miss_dynastie
pi_111741300
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 14:39 schreef Knutknuttsson het volgende:
Wanneer houdt ze daarmee op dan, dat inhouden? Hopelijk voor haar wel voor de laatste generale waar de jury meekijkt :P
pi_111742728
Duitsland klinkt goed. Frankrijk, ai ik had zo gehoopt dat het wat beter zou zijn maar dit vind ik toh wel matig. Ik snap het achtergrondje ook niet zo bij dit lied.... Italië: ik zie er nog geen winnaar in, maar het klinkt absoluut goed!
pi_111743286
Ik heb alle rehearsals even bekeken. Mijn commentaar over de eerste halve finale:

Montenegro - :')
IJsland - Mooi nummer, ik ben het steeds meer gaan waarderen. Dit kan zowel bij de jury als bij de televoters goed gaan scoren.
Griekenland - Gewoon weer eens een traditioneel goed Grieks nummer zoals in 2001, 2004, 2005, 2007 en 2008. Dit gaat dan ook ruim door.
Letland - Het nummer op zich vind ik erg leuk, maar Letland verpest het met de act voor zichzelf.
Albanië - Het kan mij niet bekoren, al zullen er vast velen zijn die het een leuk nummer vinden... Vanwege de zwakte van deze halve finale denk ik toch dat het nummer doorgaat.
Roemenië - Een zomers nummer in de sfeer van "Ai se eu te pego", en dat zal ook wel het succes zijn dat Roemenië probeert uit te buiten. De sfeer is goed op het podium naar voren gebracht.
Zwitserland - Typisch een nummer als Nederland 2011 of Zwitserland 2009 waarbij ik al bij de eerste keer hoorde dat iedereen dit zou gaan vergeten... 15e plaats?
België - Op zich een prima liedje, maar de ballad pakt niet echt uit en gaat vrij monotoon voort. Dit wordt 'm niet echt.
Finland - Hetzelfde als België, maar dan nog minder...
Israël - Ook dit liedje ben ik steeds meer gaan waarderen, dit zal denk ik net doorgaan vanwege de zwakte van de andere nummers.
San Marino - Dit kan best wat televotestemmen krijgen, maar de performance was gewoon :') en ik verwacht niet dat de jury enige punten aan San Marino geeft...
Cyprus - Een modern popnummer dat goed geperformed is. Dit gaat zeker wel door.
Denemarken - Geen hoogvlieger, maar ook echt geen slecht nummer. Dit kan overal wel redelijk scoren, en het zal dan ook wel op een 7e plaats doorgaan.
Rusland - Deze gimmick gaat natuurlijk wel door. Wat leuk zeg, dat rokerige gebouwtje op de achtergrond :D
Hongarije - Een beetje hetzelfde verhaal als Zwitserland, maar dan is dit nog net iets beter.
Oostenrijk - Gewoon een goedkope act van twee sukkels; nee :') Ik vraag me zelfs af hoeveel mensen hier überhaupt de telefoon voor pakken.
Moldavië - Wát een vrolijk Balkannummer zeg _O_ Dit gaat zeker wel door.
Ierland - De gimmick is er minder dan vorig jaar, het is een serieuzer nummer. Dit zal waarschijnlijk wel naar de finale gaan, zij het niet heel ruim.

Ik heb alle landen/nummers dan nog even punten gegeven: voor vier aspecten konden ze één punt, een half punt of nul punten krijgen. Ik heb ze beoordeeld op de mate waarin de jury dit een boost kan geven of enorm terug kan houden, het liedje, de performance en de block voting:

1. IJsland 4
2. Griekenland 3,5
Roemenië 3,5
Moldavië 3,5
5. Cyprus 3
Rusland 3
7. Ierland 2,5
Denemarken 2,5
Israël 2,5
10. Albanië 2
---
11. Hongarije 1,5
Letland 1,5
San Marino 1,5
14. Zwitserland 1
België 1
Oostenrijk 1
17. Finland 0,5
18. Montenegro 0

[ Bericht 0% gewijzigd door Maarten-Pieter op 19-05-2012 19:27:45 ]
  † In Memoriam † zaterdag 19 mei 2012 @ 17:16:19 #203
43556 miss_dynastie
pi_111745864
Ik heb net de repetitie van Humperdinck gekeken, maar dat houdt ook niet echt over he? Goede kandidaat voor de laatste plaats vooralsnog.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 19 mei 2012 @ 17:33:55 #204
163650 Greys
pi_111746507
Wat was er met Humperdinck? :o
De zang slecht? Want hij zong het laatst live in een tv show en dat was best erg goed.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_111746814
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 15:58 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Ik heb alle rehearsals even bekeken. Mijn commentaar over de eerste halve finale:

IJsland - Mooi nummer, ik ben het steeds meer gaan waarderen. Dit kan zowel bij de jury als bij de televoters goed gaan scoren.
Griekenland - Gewoon weer eens een traditioneel goed Grieks nummer zoals in 2001, 2004, 2005, 2007 en 2008. Dit gaat dan ook ruim door.
Letland - Het nummer op zich vind ik erg leuk, maar Letland verpest het met de act voor zichzelf.
Albanië - Het kan mij niet bekoren, al zullen er vast velen zijn die het een leuk nummer vinden... Vanwege de zwakte van deze halve finale denk ik toch dat het nummer doorgaat.
Roemenië - Een zomers nummer in de sfeer van "Ai se eu te pego", en dat zal ook wel het succes zijn dat Roemenië probeert uit te buiten. De sfeer is goed op het podium naar voren gebracht.
Zwitserland - Typisch een nummer als Nederland 2011 of Zwitserland 2009 waarbij ik al bij de eerste keer hoorde dat iedereen dit zou gaan vergeten... 15e plaats?
België - Op zich een prima liedje, maar de ballad pakt niet echt uit en gaat vrij monotoon voort. Dit wordt 'm niet echt.
Israël - Ook dit liedje ben ik steeds meer gaan waarderen, dit zal denk ik net doorgaan vanwege de zwakte van de andere nummers.
San Marino - Dit kan best wat televotestemmen krijgen, maar de performance was gewoon :') en ik verwacht niet dat de jury enige punten aan San Marino geeft...
Denemarken - Geen hoogvlieger, maar ook echt geen slecht nummer. Dit kan overal wel redelijk scoren, en het zal dan ook wel op een 7e plaats doorgaan.
Rusland - Deze gimmick gaat natuurlijk wel door. Wat leuk zeg, dat rokerige gebouwtje op de achtergrond :D
Hongarije - Een beetje hetzelfde verhaal als Zwitserland, maar dan is dit nog net iets beter.
Oostenrijk - Gewoon een goedkope act van twee sukkels; nee :') Ik vraag me zelfs af hoeveel mensen hier überhaupt de telefoon voor pakken.
Ierland - De gimmick is er minder dan vorig jaar, het is een serieuzer nummer. Dit zal waarschijnlijk wel naar de finale gaan, zij het niet heel ruim.

Ik heb alle landen/nummers dan nog even punten gegeven: voor vier aspecten konden ze één punt, een half punt of nul punten krijgen. Ik heb ze beoordeeld op de mate waarin de jury dit een boost kan geven of enorm terug kan houden, het liedje, de performance en de block voting:"

1. IJsland 4
2. Griekenland 3,5
Roemenië 3,5
Moldavië 3,5
5. Cyprus 3
Rusland 3
7. Ierland 2,5
Denemarken 2,5
Israël 2,5
10. Albanië 2
---
11. Hongarije 1,5
Letland 1,5
San Marino 1,5
14. Zwitserland 1
België 1
Oostenrijk 1
17. Finland 0,5
18. Montenegro 0
Ben het eigenlijk met je hele analyse wel eens :o Ik zou de nummers misschien in een andere volgorde zetten, maar met je tekst echt helemaal eens _O_
  † In Memoriam † zaterdag 19 mei 2012 @ 17:53:47 #206
43556 miss_dynastie
pi_111747209
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 17:33 schreef Greys het volgende:
De zang slecht? Want hij zong het laatst live in een tv show en dat was best erg goed.
Hij hapert zich het liedje door en die laatste noot :o :X
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 19 mei 2012 @ 17:57:49 #207
163650 Greys
pi_111747351
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 17:53 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Hij hapert zich het liedje door en die laatste noot :o :X
Oeh, even die repetitie kijken straks dan als ik weer thuis ben!
Ben erg benieuwd! :o
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_111747599
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 17:33 schreef Greys het volgende:
was het wel helemaal live? dat is de vraag, want hij hield soms die microfoon zo ver van zijn mond af bijna richting bodem dat ik me dat afvraag.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 18:06:34 #209
6941 APK
Factual, I think.
pi_111747626
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 18:05 schreef hunter2011 het volgende:

[..]

was het wel helemaal live? dat is de vraag, want hij hield soms die microfoon zo ver van zijn mond af bijna richting bodem dat ik me dat afvraag.
Dat viel mij ook al op. :Y
pi_111748675
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 18:06 schreef APK het volgende:

[..]

Dat viel mij ook al op. :Y
Die man kan natuurlijk zingen maar hij heeft met zijn las vegas ervaring enzo zoveel ervaring opgedaan in trucjes dat het heel goed zou kunnen.
Hij valt dan met het ESF dan wel stevig door de mand..BOEMMM
pi_111748798
Nee, Engelbert heeft het niet goed gezongen. Eigenlijk erg slecht.
  † In Memoriam † zaterdag 19 mei 2012 @ 18:48:33 #212
368283 ato
pi_111748939
Ik vond Engelbert juist weer meevallen, op zich best redelijk bij stem enkel de uithalen waren niet zuiver.
Ik vond van de finalisten Spanje en Duitsland de beste..Azerbeidzjan ook mooi.
Italie vond ik tegen vallen (is 1 van mijn favorieten) en Frankrijk vind ik niets..
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † zaterdag 19 mei 2012 @ 18:51:53 #213
368283 ato
pi_111749033

Het optreden van Engelbert..
  zaterdag 19 mei 2012 @ 18:56:15 #214
6941 APK
Factual, I think.
pi_111749152
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 18:51 schreef ato het volgende:

Het optreden van Engelbert..
Ja, dat is wel vals op het eind :P
En hij doet ook dat ding met de microfoon (bijna) niet meer.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 19 mei 2012 @ 18:58:23 #215
163650 Greys
pi_111749228
Het valt me eerlijk gezegd reuze mee :@
Het geluid van dit soort veraf-filmpjes is sowieso slecht. Bij Joan klonk dat bij sommige repetitiefilmpjes ook slecht en blikkerig. Zeker bij haar eerste repetitie.
En ik denk dat Engelbert zijn stem een beetje spaart door die eindnoot niet vanuit zijn tenen te zingen. Dat bewaart ie hopelijk voor de finale.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_111749290
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 18:56 schreef APK het volgende:

[..]

Ja, dat is wel vals op het eind :P
En hij doet ook dat ding met de microfoon (bijna) niet meer.
Ik begrij nu ook waarom.... ;)
  zaterdag 19 mei 2012 @ 19:00:04 #217
6941 APK
Factual, I think.
pi_111749294
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 18:58 schreef Greys het volgende:
Het valt me eerlijk gezegd reuze mee :@
Het geluid van dit soort veraf-filmpjes is sowieso slecht. Bij Joan klonk dat bij sommige repetitiefilmpjes ook slecht en blikkerig. Zeker bij haar eerste repetitie.
En ik denk dat Engelbert zijn stem een beetje spaart door die eindnoot niet vanuit zijn tenen te zingen. Dat bewaart ie hopelijk voor de finale.
Maar hij hoeft niet vals te zingen als hij zijn stem spaart bij de laatste noot :+
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 19 mei 2012 @ 19:00:59 #218
163650 Greys
pi_111749333
Duitsland klonk goed zeg, de repetitie.
Tof nummer ook. Ik vind het alleen teveel Jamie Cullum.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 19 mei 2012 @ 19:01:44 #219
163650 Greys
pi_111749359
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 19:00 schreef APK het volgende:

[..]

Maar hij hoeft niet vals te zingen als hij zijn stem spaart bij de laatste noot :+
Hoeft niet, maar als je een beetje halfbakken zingt, gaat het al veel sneller vals.
Hè, laat me nou in die waan dat het goed komt ;( :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_111749458
Binnenkort Engelbert in duet met Justine Pelmelay? :P
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 19 mei 2012 @ 19:05:27 #221
163650 Greys
pi_111749500
Oeh gottegottegot ja... zoals je bèèèènt..... :X :X
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_111749575
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 17:42 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ben het eigenlijk met je hele analyse wel eens :o Ik zou de nummers misschien in een andere volgorde zetten, maar met je tekst echt helemaal eens _O_
Ik heb ook dezelfde 10 landen als qualifiers, dus we zijn hier blijkbaar erg eensgezind :)

Ik denk overigens wel dat België de eerste gegadigde is om zich te kwalificeren als 1 van de 10 het voor zichzelf verpest.
pi_111749593
Jammer dat Engelbert zo slecht zong hopelijk doet hij het in de finale beter.
pi_111749745
Engelbert _O_
pi_111749990
Hier is mijn top 10 van landen die ik hoop die door gaan na de 1e halve finale.

1. IJsland
2. Griekenland
3. Hongarije
4. Cyprus
5. Denemarken
6.Moldavië
7. Montenegro
8. Zwisterland
9. Roemenie
10.Rusland
  † In Memoriam † zaterdag 19 mei 2012 @ 19:20:18 #226
43556 miss_dynastie
pi_111750058
En waarom moest de repetitie van Engelbert verwisseld worden met Duitsland eigenlijk? Moest 'ie eerst in botox-bad :+ ?
pi_111750337
Anyway, ook van de tweede halve finale heb ik de rehearsals bekeken:

Servië - Een heel goed nummer à la Zeljko Joksimovic, maar helaas niet zo bijzonder als "Lane moje" of "Lejla". Hoe dan ook, dit kan wel op een hoge klassering rekenen.
FYR Macedonië - Geen slecht nummer, wel erg ontoegankelijk. Met het voordeel van de vele landen uit voormalig Joegoslavië is het een twijfelgeval. Maar wat een sirene op 2.30 :X
Nederland - Op zich een vrolijk nummer met een eigenwijze sfeer, zeker na het duistere van Macedonië. Die eigenwijze sfeer in combinatie met het vrolijke gitaardeuntje en met de tooi zal ervoor zorgen dat zowel de jury's (het is niet slecht gezongen) als de televoters (het is een toegankelijk nummer) het blijven onthouden. Omdat het nummer nou niet overweldigend goed is en omdat Nederland eigenlijk weinig steun heeft van landen die consistent op Nederland stemmen, is het een twijfelgeval.
Malta - Wel aardig hoor, maar echt niet goed en de meesten zullen het vergeten... Geen finale dit jaar voor het land dat al meerdere keren tweede werd.
Wit-Rusland - Vlees noch vis... Geen echte rock, maar ook geen echte pop... De uitstraling "heroes" doet een beetje af aan het nummer. Het zal toch niet goed genoeg zijn, het is een beetje zoals Zwitserland en Hongarije. De zang is bovendien nou niet echt goed.
Portugal - Een lieflijk fadoliedje. Het staat nergens heel hoog in de polls, maar dat stond Filipa Azevedo in 2010 nou ook zeker niet (ze stond zelfs onderaan), en ook in 2008 werd het Portugese fadonummer aanvankelijk niet zo geweldig ontvangen... Het zou 'm best wel eens worden, al zou het niet ruim zijn. Of ben ik bevooroordeeld omdat ik fado gewoon leuk vind?
Oekraïne - :r Wat een nummer :X Uiteraard gaat zo'n nummer "gewoon door", maar ik vind het ontzettend druk en de zang :X
Bulgarije - De radioversie vond ik persoonlijk wel leuk, maar ze kan totaal niet performen en zingen. Al heeft Bulgarije met de block voting best een voordeel, ik vrees het ergste voor Sofi Marinova.
Slovenië - Een dijk van een ballad! Nog sterker dan vorig jaar, het bouwt goed op en ik denk dat het een zekerheidje voor de finale is. Dit overschaduwt Oekraïne en Bulgarije en eigenlijk ook wel een beetje Kroatië hierna.
Kroatië - De ballad staat wat minder stevig dan die van Slovenië, ik denk dat dit nummer door het publiek wel leuker zal worden gevonden. Zeker met de block voting gaat dit wel door.
Zweden - Het nummer dat wordt verwacht te winnen! Ik ben nog steeds niet ontzettend enthousiast hiervoor. Nog steeds vind ik het nummer na ongeveer twee minuten eentonig en de choreografie vind ik ook niet zo geweldig. Hoe dan ook, het zal wel ruim doorgaan.
Georgië - Dit is nog erger dan Montenegro, het enige voordeel t.o.v. Montenegro is dan nog het feit dat Georgië nog op punten van andere voormalig-USSR-landen kan rekenen. Overigens waren er maar dertien inzendingen in Georgië, dus daaruit valt deze keuze misschien te verklaren.
Turkije - Geen slecht nummer, afgezien van de gebruikelijke diasporastemmen zullen toch best wel wat mensen dit leuk gaan vinden. Derhalve voorspel ik een finaleplaats voor Turkije.
Estland - Na het geweld van Zweden, Georgië en Turkije is hier dan een mooi gezongen ballad. Het nadeel is dat het misschien iets té rustig is en dat het wegvalt. Omdat Estland nauwelijks gebruikelijke stemmen heeft, is dit een twijfelgeval.
Slowakije - Een ontoegankelijk rocknummer dat ook echt niet goed gezongen is. In acht nemend dat rocknummers het de laatste jaren steeds minder doen, was het voor mij toch wel erg duidelijk dat dit echt niet kwalificeert.
Noorwegen - Een goed geperformed, opzwepend en zeer modern nummer dat ook echt niet slecht gezongen is. Dit gaat met gemak naar de finale.
Bosnië en Herzegovina - Van alle ballads die uit voormalig Joegoslavië afkomstig zijn vond ik dit toch wel duidelijk de minste, al is dit ook niet echt slecht. Het zal met de block voting wel doorgaan naar de finale, zij het niet ruim.
Litouwen - Een vreemd nummer dat waarschijnlijk weinig mensen zal bekoren. Het optreden is bovendien erg slecht en rommelig.

Ik heb alle landen/nummers dan nog even punten gegeven: voor vier aspecten konden ze één punt, een half punt of nul punten krijgen. Ik heb ze beoordeeld op de mate waarin de jury dit een boost kan geven of enorm terug kan houden, het liedje, de performance en de block voting:

1. Noorwegen 3,5
Slovenië 3,5
Servië 3,5
4. Zweden 3
Turkije 3
Kroatië 3
7. Bosnië en Herzegovina 2,5
Oekraïne 2,5
---
9. Estland 2
Nederland 2
Portugal 2
FYR Macedonië 2
---
13. Bulgarije 1,5
Malta 1,5
Wit-Rusland 1,5
16. Litouwen 1
Slowakije 1
18. Georgië 0,5

Van Macedonië, Nederland, Portugal en Estland geef ik, zoals te zien, is voorlopig Estland en Nederland het voordeel van de twijfel. Estland heeft namelijk een gunstige startpositie en Nederland valt op tussen Macedonië en Malta in met een vrolijke, eigenwijze sfeer.

Geheel genomen moet ik wel zeggen dat de tweede halve finale echt beter is dan de eerste.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 19 mei 2012 @ 19:30:17 #228
163650 Greys
pi_111750444
Oei oei oei MP, je maakt het wel spannend zo ;)
Want jij had de allerbeste voorspelling namelijk vorig jaar in het Voorspel-topic! ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_111750611
Ja en dit is wel gewoon leuk geperformed enzo :Y Vorig jaar had ik valse hoop, ik vergeleek Nederland gewoon niet met andere landen omdat ik gewoon hoopte dat Nederland door zou gaan (en ik had het dus ook fout). Nu doe ik dat wel en zie ik dat het echt wat zou kunnen worden.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 19:39:45 #230
6941 APK
Factual, I think.
pi_111750865
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 19:30 schreef Greys het volgende:
Want jij had de allerbeste voorspelling namelijk vorig jaar in het Voorspel-topic! ^O^
Als hij weer de beste is ga ik de buurman inruilen :+
pi_111751489
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 19:39 schreef APK het volgende:

[..]

Als hij weer de beste is ga ik de buurman inruilen :+
Je durft me nog niet aan? :+

Ik had 385 punten, de nummer twee 320 en de buurman werd zevende met 275 punten :+ (8>
  zaterdag 19 mei 2012 @ 20:21:07 #232
pi_111752747
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 15:58 schreef Maarten-Pieter het volgende:

1. IJsland 4
2. Griekenland 3,5
Roemenië 3,5
Moldavië 3,5
5. Cyprus 3
Rusland 3
7. Ierland 2,5
Denemarken 2,5
Israël 2,5
10. Albanië 2
---
11. Hongarije 1,5
Letland 1,5
San Marino 1,5
14. Zwitserland 1
België 1
Oostenrijk 1
17. Finland 0,5
18. Montenegro 0
Griekenland hoger zetten dan Cyprus? Jou kan ik al niet meer serieus nemen...
  zaterdag 19 mei 2012 @ 20:23:37 #233
pi_111752847
quote:
Mensen die doen alsof Loreen aardslelijk is :')
En nog triester: mensen die doen alsof Loreen niet kan zingen. :')
  zaterdag 19 mei 2012 @ 20:29:04 #234
pi_111753075
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 19:30 schreef Greys het volgende:
Ik denk niet dat hij dit jaar gelijk krijgt. Sowieso kan ik me niet voorstellen dat IJsland wint.
pi_111753212
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 20:29 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

Ik denk niet dat hij dit jaar gelijk krijgt. Sowieso kan ik me niet voorstellen dat IJsland wint.
Ik zeg zeker niet dat IJsland wint. Voor de finale gelden weer andere criteria ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 20:21 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 20:23 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

Mensen die doen alsof Loreen aardslelijk is :')
En nog triester: mensen die doen alsof Loreen niet kan zingen. :')
Nou zeg, doe eens rustig aan met je verwoordingen :')
pi_111753436
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 20:21 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

Hij heeft anders wel gelijk :')
  zaterdag 19 mei 2012 @ 20:49:40 #237
pi_111754262
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 20:35 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Hij heeft anders wel gelijk :')
Ohja, want dat bepaal jij. Nummer/act/zang van Cyprus is 100 keer beter, en dat gaan we zaterdag ook zien :Y
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 19 mei 2012 @ 21:33:43 #238
163650 Greys
pi_111756482
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 20:29 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

Hij zegt ook niet dat IJsland wint ;)
Dit is puur voor die halve fnale...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_111761291
Zit nu even alle liedjes te luisteren op spotify en ga opeens landen leuk vinden die ik voorheen niet leuk heb gevonden. Minimaal top 10: Noorwegen, Azerbeidzjan, Italie, Duitsland, Roemenie en Zweden. En als ik er vanuit ga dat Nederland door gaat, denk ik dat de kans erin zit dat Joan zomaar richting top 10 gaat.

Nu eerst nog kwalificeren.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 23:50:05 #240
182751 MisterO
wispelvurig
pi_111764779
Wat een goede repetitie van Spanje! Ik kreeg echt kippenvel bij die lange uithaal
pi_111766312
Ik dacht al dat Engelbert niet live zong bij Graham Norton (microfoon zat zowat bij zijn voeten tijdens het zingen :') ) , maar nu met de repetitiebeelden weet ik het zeker! Ik bedoel, het is ook niet superslecht, maar het is ook niet supergoed zullen we maar zeggen ;)
pi_111773513
Het programma voor vandaag (ongetwijfeld weer met vertraging):

8.30u Estland
9.00u Slowakije
9.30u Noorwegen
10.00u Bosnië & Herzegovina
10.30u Litouwen
12.00u Verenigd Koninkrijk
12.30u Frankrijk
13.00u Italië
13.50u Azerbeidzjan
14.20u Spanje
14.50u Duitsland
pi_111774130
Nu al weer 50 minuten vertraging -_-
  † In Memoriam † zondag 20 mei 2012 @ 10:56:37 #244
368283 ato
pi_111774518
Estland vind ik ook nog steeds goed, maar die vele uithalen vind ik wat minder moet hij niet doen...
Haalt een beetje de charme van het lied weg..
pi_111774654
Die 2e halve finale is echt de moeilijkste om te voorspellen
pi_111774675
Estland was een beetje rommelig. De zanger improviseerde zo nu en dan, terwijl het nummer zich daar niet voor leent.

pi_111774700
Slowakije brengt een goede show. Het is geen Lordi, maar dit nummer zal zeker stemmen trekken van rockfans. Het nummer mist wel een hoogtepunt. Een twijfelgevalletje of dit doorgaat:

pi_111774713
Noorwegen had niet het beste optreden. De zang is vrij matig. Uiteraard gaat dit wel moeiteloos naar de finale:

pi_111775035
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 19:20 schreef miss_dynastie het volgende:
En waarom moest de repetitie van Engelbert verwisseld worden met Duitsland eigenlijk? Moest 'ie eerst in botox-bad :+ ?
Er was geen zuster aanwezig om hem uit bed te halen.
pi_111775313
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 11:08 schreef Fred_B het volgende:
Noorwegen had niet het beste optreden. De zang is vrij matig. Uiteraard gaat dit wel moeiteloos naar de finale:

Matig? Ik vind het goed klinken...
pi_111778816
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 11:38 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Matig? Ik vind het goed klinken...
Ik heb hem wel beter gehoord. En dit is potentieel Top 3, dus dan moet alles goed gaan :)
pi_111778842
Bosnië dan. Ik vind er niet zo veel aan, maar absoluut goed genoeg voor de finale:

pi_111778885
Litouwen sluit de 2e halve finale af. Ik vind het verschrikkelijk, maar door de gunstige loting kan dit er zomaar doorheen glippen:

pi_111779256
Van de Big 5 komt de UK vandaag als eerste. Het optreden is gelukkig stukken beter dan gisteren. Hoewel The Hump aan het einde nog wel even een Justine Pelmelay'tje doet:

pi_111781527
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 13:34 schreef Fred_B het volgende:
Litouwen sluit de 2e halve finale af. Ik vind het verschrikkelijk, maar door de gunstige loting kan dit er zomaar doorheen glippen:

Ik vind het liedje zo bagger he. Maar idd, ze hebben goed geloot en hij zingt het ook erg goed. Ik vrees dan ook dat het door gaat. :(
pi_111787026
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 13:32 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Ik heb hem wel beter gehoord. En dit is potentieel Top 3, dus dan moet alles goed gaan :)
Aangezien ik veel verwacht van Zweden en IJsland, heb ik op de één of andere manier het idee dat er niet nóg een Noord-Europees land het goed kan doen, maar dat is misschien een rare gedachte :P
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 20 mei 2012 @ 18:23:47 #257
163650 Greys
pi_111791717
Dat wordt dus echt het gevaar voor Nederland he, dat er zóveel nummers in die tweede halve finale zitten die 'zomaar door zouden kunnen gaan, o.a. door hun loting'.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_111791819
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 18:23 schreef Greys het volgende:
Dat wordt dus echt het gevaar voor Nederland he, dat er zóveel nummers in die tweede halve finale zitten die 'zomaar door zouden kunnen gaan, o.a. door hun loting'.
Precies, en er zijn al 6 landen te noemen die zeker een punt of 25 automatisch krijgen... maar goed Joan haalt er ook wel wat in Turkije
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 20 mei 2012 @ 18:27:30 #259
163650 Greys
pi_111791907
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2012 18:25 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Precies, en er zijn al 6 landen te noemen die zeker een punt of 25 automatisch krijgen... maar goed Joan haalt er ook wel wat in Turkije
Maar geen 25 :P
EN TOCH MOET HET LUKKEN DIT JAAR.

Ik begin serieus zenuwachtig te worden :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_111791964
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 18:23 schreef Greys het volgende:
Het positieve is dat dit ook het gevaar is voor Macedonië, Slowakije, Litouwen, Kroatië en Wit-Rusland :)
pi_111791983
Ik ben vrijdag echt niet te genieten als het weer niet lukt, dat heb ik voor het laatst in 2005 gehad :')
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 20 mei 2012 @ 18:30:03 #262
163650 Greys
pi_111792028
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 18:28 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Het positieve is dat dit ook het gevaar is voor Macedonië, Slowakije, Litouwen, Kroatië en Wit-Rusland :)
Maar hebben die niet stiekem een beetje meer kans op punten uit buurlanden? :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 20 mei 2012 @ 18:32:05 #263
163650 Greys
pi_111792123
De meest recente, na de repetities van vandaag:

:(
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_111792480
Zekerheidjes zijn Servie, Turkije en er van uitgaande dat Zweden en Noorwegen er ook doorheen komen zijn er nog 6 plaatsen over. Joan heeft een uniek liedje, die anderen snoepen hopelijk net genoeg van elkaar af zodat we de top 10 halen
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 20 mei 2012 @ 18:44:44 #265
163650 Greys
pi_111792668
Sietse Bakker plaatste bovenstaande journalistenpoll op FB en bijna alle buitenlandse reacties so far zijn dat dit heel goed de echte uitslag qua 'wie kwalificeert zich' zou kunnen zijn. En dat ze dat ook hopen. :)
En er was iemand uit Azerbeidzjaan die jubelde dat ie met Joan Franka op de foto was geweest :D O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 20 mei 2012 @ 18:59:19 #266
pi_111793444
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 18:41 schreef TheVulture het volgende:
Zekerheidjes zijn Servie, Turkije en er van uitgaande dat Zweden en Noorwegen er ook doorheen komen zijn er nog 6 plaatsen over. Joan heeft een uniek liedje, die anderen snoepen hopelijk net genoeg van elkaar af zodat we de top 10 halen
Dat denk ik niet dat wij dat halen, maargoed. Wel verbazend dat Rusland in de polls bovenaan staat :')
pi_111793576
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 18:29 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben vrijdag echt niet te genieten als het weer niet lukt, dat heb ik voor het laatst in 2005 gehad :')
+1 haha heb vertrouwen in Joan, maar dit kan óf helemaal goed gaan, óf totaal de plank misslaan
  zondag 20 mei 2012 @ 19:04:10 #268
6941 APK
Factual, I think.
pi_111793745
Waarom liggen al die punten relatief dicht bij elkaar?
Gebruiken ze een andere puntentelling :?
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 20 mei 2012 @ 19:14:34 #269
163650 Greys
pi_111794345
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 19:04 schreef APK het volgende:
Waarom liggen al die punten relatief dicht bij elkaar?
Gebruiken ze een andere puntentelling :?
Volgens mij omdat ze elke dag stemmen en dat dan gewoon weer bij de vorige score komt.
Of niet? :@ Of zelfs een paar keer per dag ofzo, want gisteren zag ik dat ding twee keer voorbij komen met verschillende punten.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 20 mei 2012 @ 19:17:20 #270
6941 APK
Factual, I think.
pi_111794500
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 19:14 schreef Greys het volgende:

Volgens mij omdat ze elke dag stemmen en dat dan gewoon weer bij de vorige score komt.
Of niet? :@ Of zelfs een paar keer per dag ofzo, want gisteren zag ik dat ding twee keer voorbij komen met verschillende punten.
Dus iedereen mag zo vaak stemmen als hij/zij wil? :o
Blijkbaar ook op hun eigen land, want nul punten zal niet zo snel voorkomen maar zelfs de laatste plaatsen hebben een redelijk aantal punten.
pi_111794542
Ik vraag me af op basis waarvan ze stemmen. Is het van wat ze uit de zaal zien of op de tv schermen? Dat kan nogal verschil maken. En vergete niet dat de journalisten/fans de liedjes tig keer hebben gehoord.

Ik zat laatste te denken...als Sieneke in 2010 11e kon worden bij de televoters (met een veel slechter lied!) dan moet Joan hoger kunnen eindigen toch? I know, niet echt relevant voor nu, tis een heel ander jaar en een veel sterkere semi, maar Sieneke zat tussen 2 knal liedjes in en nu valt NL juist op tussen Macedonie en Malta. De jury heeft toen te weinig tot geen punten gegeven waardoor we 14e werden. Tsja, shalalie is ook niet echt iets wat je nu in de charts kunt tegenkomen, behalve in NL 8)7 . You and Me is tijdloos.

Landen waarvan ik verwacht dat we televote-punten zullen krijgen:

Malta: Krijgen we wel vaker punten van
Oekraine, Georgië en Slovenie: Vooral de eerste twee houden wel van uitpakken met bijzondere kostuums en onze Joan doet daar echt niet voor onder :P Slovenie heb ik er in staan omdat ze 6p aan Sieneke hebben gegeven. Dan zullen ze toch ook vast iets over hebben voor Indiana Joan?!
Zweden en Noorwegen: You and Me klinkt wat countryachtig en dat ligt de Scandinaviers wel geloof ik. Kijk eens naar wat ze zelf in hun nationale voorrondes hebben gehad. De Noren stemden dit jaar nog een countrylied de finale in.
Litouwen en Estland: Twee van die landen die soms met de meest vreemde inzendingen komen. Dan zullen ze dit ook wel smaken :P
Turkije: Ik geloof, zeker als de commentator vertelt dat Joan half turks is, dat we punten kunnen verwachten.
Duitsland: You and me, meisje met een gitaar, is volgens mij iets wat de Duitsers ook wel kunnen waarderen.
Engeland: Btje Amy McDonald, dit gaan ze wel tof vinden.
pi_111804714
Ik begin Spanje opeens geweldig te vinden en voornamelijk om één reden: ze zingt het echt FAN-TAS-TISCH. Echt de beste zangeres dit jaar. En sterker nog, ik zie hier ook zeker een potentiële winnares in. Wat een overweldigende reacties ook echt op haar repetities. Zoveel applaus heb ik nog nooit gehoord dit jaar vanuit de zaal.

Het nummer op zich vind ik wel aardig, niet super bijzonder, maar echt joh die zuiverheid in de zang, geweldig.
pi_111805266
Het Spaanse lied is inderdaad erg goed gezongen, en ik denk dan ook dat het de top 10 wel gaat halen. Maar ik vind wel dat het hoogtepunt wat te vroeg komt, en het daarmee een iets te schreeuwerig geheel wordt om echt te winnen.
pi_111805755
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 21:45 schreef TheArt het volgende:
Ik begin Spanje opeens geweldig te vinden en voornamelijk om één reden: ze zingt het echt FAN-TAS-TISCH. Echt de beste zangeres dit jaar. En sterker nog, ik zie hier ook zeker een potentiële winnares in. Wat een overweldigende reacties ook echt op haar repetities. Zoveel applaus heb ik nog nooit gehoord dit jaar vanuit de zaal.

Het nummer op zich vind ik wel aardig, niet super bijzonder, maar echt joh die zuiverheid in de zang, geweldig.
G:Son 1 en 2? })

Nee, erg goed gezongen, maar ik zie het niet gebeuren met Spanje.
pi_111805864
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 22:00 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

G:Son 1 en 2? })

Nee, erg goed gezongen, maar ik zie het niet gebeuren met Spanje.
Nou ja oke winnen niet, maar top-5 of zelfs top-3 zie ik best gebeuren. Zoals gezegd, het nummer is niet geweldig, maar een vlekkeloos optreden is zo belangrijk voor een goede score voor veel nummers.
pi_111806358
Spanje is echt fantastisch gezongen ja... het lied ben ik niet helemaal zeker van maar ik zou ze een top 10 wel weer eens gunnen

edit... ze heeft natuurlijk ook een geweldige loting zo op het eind van de show.... misschien wel een klein wedje waard op de winst :D
  zondag 20 mei 2012 @ 22:44:39 #277
182751 MisterO
wispelvurig
pi_111809075
Ik kreeg echt kippenvel net bij het zien van de spaanse rehearsal!
pi_111809880
Ik had deze nog niet gezien... maar ik denk dat we volgend jaar toch echt in Italie zitten :Y

zondag 20 mei 2012 @ 23:00:03 #279
182751 MisterO
wispelvurig
pi_111810054
Mja ik zie het ook wel winnen. Het is wel anders dan de rest en heel contemporary..
Maar het is echt niet mijn ding...

al lijkt het mij wel gaaf om naar Rome te reizen next year
pi_111810259
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 22:56 schreef TheVulture het volgende:
Ik had deze nog niet gezien... maar ik denk dat we volgend jaar toch echt in Italie zitten :Y

Ik zie het er helemaal niet in. Maar nu zijn de jury's blijkbaar erg pro-Italië (of was dat enkel voor het jaar van terugkomst), dus wie weet top 5.
pi_111810526
Ik vind het liedje net even wat catchier dan hun lied van vorig jaar maar wel in dezelfde stijl (beetje jazzy/indietouch)... en als dat al 2e werd bij de jury's en slechts 11e in de televote moet dat dit jaar nog wel wat meer op kunnen leveren!
pi_111810678
Het zal ook wel komen omdat het mijn smaak totaal niet is, moeilijker onderscheid te maken tussen potentieel kansrijke en kansloze liedjes...
pi_111813739
Wist ff niet waar ik het moest plaatsen.

:D
pi_111833260
Ja hoor, we zijn begonnen met de eerste generale!

Hier linkjes naar bloggers die het live volgen:

http://escxtra.com/2012/05/semi-final-1-first-dress-rehearsal/

http://akoe07.livejournal.com/

Vanavond om 21:00u volgt de 2e generale voor de jury.
pi_111843757
Van wat ik zoal gelezen heb, begreep ik dat Zwitserland het wel aardig gedaan had, en daarmee een potentiële nummer 10 geworden is. Voor de rest blijkbaar geen grote verrassingen.
pi_111843969
Is Hole er niet met z'n linkjes :o
  maandag 21 mei 2012 @ 19:43:16 #287
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_111844247
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 19:37 schreef TheArt het volgende:
Is Hole er niet met z'n linkjes :o
  maandag 21 mei 2012 @ 21:06:11 #288
pi_111849393
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 22:56 schreef TheVulture het volgende:

Zou ik opzich niet erg vinden. Bella Italia O+ Heb dit nummer op 2, vind het heel sterk. Ik hoop alleen dat de rest van Europa dat ook ziet.
  maandag 21 mei 2012 @ 21:07:53 #289
pi_111849537
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 21:45 schreef TheArt het volgende:

ik zie er echt geen potentiele winnares in. Goede zang alleen is niet goed genoeg, en ik zou dat nummer nooit op mijn iPod zetten.
  † In Memoriam † maandag 21 mei 2012 @ 22:06:15 #290
368283 ato
pi_111853409
Spanje is idd Super, moet hoog eindigen!!!
  † In Memoriam † maandag 21 mei 2012 @ 22:07:11 #291
368283 ato
pi_111853461
Italie is gelukkig beter...
  † In Memoriam † maandag 21 mei 2012 @ 22:09:49 #292
368283 ato
pi_111853626
Israel, Albanie, Ijsland, Moldavie (zucht :) ), Roemenie, Finland, Denemarken, Griekenland, Cyprus en letland,zijn mijn favorieten. Met name de eerste 7.
Zwitserland vind ik ook leuk..De rest vind ik ok tot niets
  maandag 21 mei 2012 @ 23:16:19 #294
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_111857487
quote:
Ik ben bang dat het truukje"Jedward" een beetje uitgewerkt is
pi_111857822
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 23:16 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Ik ben bang dat het truukje"Jedward" een beetje uitgewerkt is
Denk het niet, schijnt bij vele bloggers als de 2e beste van de avond te zijn gekozen (nr 1 Rusland).
Staging is gewoon goed!
Albanie scheen ook goed te zijn gegaan
  maandag 21 mei 2012 @ 23:25:34 #296
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_111858002
Het filmpje zal wel een verkeerd beeld geven.
pi_111858357
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 23:25 schreef Knutknuttsson het volgende:
Het filmpje zal wel een verkeerd beeld geven.
Tuurlijk ;)
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 21 mei 2012 @ 23:38:55 #298
163650 Greys
pi_111858762
Ik vind Jedward er op de filmpjes ook best goed uit zien.
Maar ik ben ook bang dat men denkt 'heb je hen weer...'.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_111858806
Ik ga die final rehearsal niet kijken... ik wil morgen nog een beetje verrast worden
pi_111859894
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 23:39 schreef TheVulture het volgende:
Ik ga die final rehearsal niet kijken... ik wil morgen nog een beetje verrast worden
Dit :Y
  dinsdag 22 mei 2012 @ 00:01:40 #301
pi_111859964
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 23:39 schreef TheVulture het volgende:
Ik ook :Y . Morgen eerste halve finale :Y
Edit: kan iemand een deel 2 maken? Geen idee hoe dat moet :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')