Ben het eigenlijk met je hele analyse wel eensquote:Op zaterdag 19 mei 2012 15:58 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Ik heb alle rehearsals even bekeken. Mijn commentaar over de eerste halve finale:
Montenegro -
IJsland - Mooi nummer, ik ben het steeds meer gaan waarderen. Dit kan zowel bij de jury als bij de televoters goed gaan scoren.
Griekenland - Gewoon weer eens een traditioneel goed Grieks nummer zoals in 2001, 2004, 2005, 2007 en 2008. Dit gaat dan ook ruim door.
Letland - Het nummer op zich vind ik erg leuk, maar Letland verpest het met de act voor zichzelf.
Albanië - Het kan mij niet bekoren, al zullen er vast velen zijn die het een leuk nummer vinden... Vanwege de zwakte van deze halve finale denk ik toch dat het nummer doorgaat.
Roemenië - Een zomers nummer in de sfeer van "Ai se eu te pego", en dat zal ook wel het succes zijn dat Roemenië probeert uit te buiten. De sfeer is goed op het podium naar voren gebracht.
Zwitserland - Typisch een nummer als Nederland 2011 of Zwitserland 2009 waarbij ik al bij de eerste keer hoorde dat iedereen dit zou gaan vergeten... 15e plaats?
België - Op zich een prima liedje, maar de ballad pakt niet echt uit en gaat vrij monotoon voort. Dit wordt 'm niet echt.
Finland - Hetzelfde als België, maar dan nog minder...
Israël - Ook dit liedje ben ik steeds meer gaan waarderen, dit zal denk ik net doorgaan vanwege de zwakte van de andere nummers.
San Marino - Dit kan best wat televotestemmen krijgen, maar de performance was gewoonen ik verwacht niet dat de jury enige punten aan San Marino geeft...
Cyprus - Een modern popnummer dat goed geperformed is. Dit gaat zeker wel door.
Denemarken - Geen hoogvlieger, maar ook echt geen slecht nummer. Dit kan overal wel redelijk scoren, en het zal dan ook wel op een 7e plaats doorgaan.
Rusland - Deze gimmick gaat natuurlijk wel door. Wat leuk zeg, dat rokerige gebouwtje op de achtergrond
Hongarije - Een beetje hetzelfde verhaal als Zwitserland, maar dan is dit nog net iets beter.
Oostenrijk - Gewoon een goedkope act van twee sukkels; neeIk vraag me zelfs af hoeveel mensen hier überhaupt de telefoon voor pakken.
Moldavië - Wát een vrolijk Balkannummer zegDit gaat zeker wel door.
Ierland - De gimmick is er minder dan vorig jaar, het is een serieuzer nummer. Dit zal waarschijnlijk wel naar de finale gaan, zij het niet heel ruim.
Ik heb alle landen/nummers dan nog even punten gegeven: voor vier aspecten konden ze één punt, een half punt of nul punten krijgen. Ik heb ze beoordeeld op de mate waarin de jury dit een boost kan geven of enorm terug kan houden, het liedje, de performance en de block voting:"
1. IJsland 4
2. Griekenland 3,5
Roemenië 3,5
Moldavië 3,5
5. Cyprus 3
Rusland 3
7. Ierland 2,5
Denemarken 2,5
Israël 2,5
10. Albanië 2
---
11. Hongarije 1,5
Letland 1,5
San Marino 1,5
14. Zwitserland 1
België 1
Oostenrijk 1
17. Finland 0,5
18. Montenegro 0
Hij hapert zich het liedje door en die laatste nootquote:Op zaterdag 19 mei 2012 17:33 schreef Greys het volgende:
Wat was er met Humperdinck?
De zang slecht? Want hij zong het laatst live in een tv show en dat was best erg goed.
Oeh, even die repetitie kijken straks dan als ik weer thuis ben!quote:Op zaterdag 19 mei 2012 17:53 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hij hapert zich het liedje door en die laatste noot![]()
was het wel helemaal live? dat is de vraag, want hij hield soms die microfoon zo ver van zijn mond af bijna richting bodem dat ik me dat afvraag.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 17:33 schreef Greys het volgende:
Wat was er met Humperdinck?
De zang slecht? Want hij zong het laatst live in een tv show en dat was best erg goed.
Dat viel mij ook al op.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 18:05 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
was het wel helemaal live? dat is de vraag, want hij hield soms die microfoon zo ver van zijn mond af bijna richting bodem dat ik me dat afvraag.
Die man kan natuurlijk zingen maar hij heeft met zijn las vegas ervaring enzo zoveel ervaring opgedaan in trucjes dat het heel goed zou kunnen.quote:
Ja, dat is wel vals op het eindquote:
Ik begrij nu ook waarom....quote:Op zaterdag 19 mei 2012 18:56 schreef APK het volgende:
[..]
Ja, dat is wel vals op het eind
En hij doet ook dat ding met de microfoon (bijna) niet meer.
Maar hij hoeft niet vals te zingen als hij zijn stem spaart bij de laatste nootquote:Op zaterdag 19 mei 2012 18:58 schreef Greys het volgende:
Het valt me eerlijk gezegd reuze mee
Het geluid van dit soort veraf-filmpjes is sowieso slecht. Bij Joan klonk dat bij sommige repetitiefilmpjes ook slecht en blikkerig. Zeker bij haar eerste repetitie.
En ik denk dat Engelbert zijn stem een beetje spaart door die eindnoot niet vanuit zijn tenen te zingen. Dat bewaart ie hopelijk voor de finale.
Hoeft niet, maar als je een beetje halfbakken zingt, gaat het al veel sneller vals.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 19:00 schreef APK het volgende:
[..]
Maar hij hoeft niet vals te zingen als hij zijn stem spaart bij de laatste noot
Ik heb ook dezelfde 10 landen als qualifiers, dus we zijn hier blijkbaar erg eensgezindquote:Op zaterdag 19 mei 2012 17:42 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ben het eigenlijk met je hele analyse wel eensIk zou de nummers misschien in een andere volgorde zetten, maar met je tekst echt helemaal eens
Als hij weer de beste is ga ik de buurman inruilenquote:Op zaterdag 19 mei 2012 19:30 schreef Greys het volgende:
Oei oei oei MP, je maakt het wel spannend zo
Want jij had de allerbeste voorspelling namelijk vorig jaar in het Voorspel-topic!
Je durft me nog niet aan?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 19:39 schreef APK het volgende:
[..]
Als hij weer de beste is ga ik de buurman inruilen
Griekenland hoger zetten dan Cyprus? Jou kan ik al niet meer serieus nemen...quote:Op zaterdag 19 mei 2012 15:58 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Ik heb alle rehearsals even bekeken. Mijn commentaar over de eerste halve finale:
Montenegro -
IJsland - Mooi nummer, ik ben het steeds meer gaan waarderen. Dit kan zowel bij de jury als bij de televoters goed gaan scoren.
Griekenland - Gewoon weer eens een traditioneel goed Grieks nummer zoals in 2001, 2004, 2005, 2007 en 2008. Dit gaat dan ook ruim door.
Letland - Het nummer op zich vind ik erg leuk, maar Letland verpest het met de act voor zichzelf.
Albanië - Het kan mij niet bekoren, al zullen er vast velen zijn die het een leuk nummer vinden... Vanwege de zwakte van deze halve finale denk ik toch dat het nummer doorgaat.
Roemenië - Een zomers nummer in de sfeer van "Ai se eu te pego", en dat zal ook wel het succes zijn dat Roemenië probeert uit te buiten. De sfeer is goed op het podium naar voren gebracht.
Zwitserland - Typisch een nummer als Nederland 2011 of Zwitserland 2009 waarbij ik al bij de eerste keer hoorde dat iedereen dit zou gaan vergeten... 15e plaats?
België - Op zich een prima liedje, maar de ballad pakt niet echt uit en gaat vrij monotoon voort. Dit wordt 'm niet echt.
Finland - Hetzelfde als België, maar dan nog minder...
Israël - Ook dit liedje ben ik steeds meer gaan waarderen, dit zal denk ik net doorgaan vanwege de zwakte van de andere nummers.
San Marino - Dit kan best wat televotestemmen krijgen, maar de performance was gewoonen ik verwacht niet dat de jury enige punten aan San Marino geeft...
Cyprus - Een modern popnummer dat goed geperformed is. Dit gaat zeker wel door.
Denemarken - Geen hoogvlieger, maar ook echt geen slecht nummer. Dit kan overal wel redelijk scoren, en het zal dan ook wel op een 7e plaats doorgaan.
Rusland - Deze gimmick gaat natuurlijk wel door. Wat leuk zeg, dat rokerige gebouwtje op de achtergrond
Hongarije - Een beetje hetzelfde verhaal als Zwitserland, maar dan is dit nog net iets beter.
Oostenrijk - Gewoon een goedkope act van twee sukkels; neeIk vraag me zelfs af hoeveel mensen hier überhaupt de telefoon voor pakken.
Moldavië - Wát een vrolijk Balkannummer zegDit gaat zeker wel door.
Ierland - De gimmick is er minder dan vorig jaar, het is een serieuzer nummer. Dit zal waarschijnlijk wel naar de finale gaan, zij het niet heel ruim.
Ik heb alle landen/nummers dan nog even punten gegeven: voor vier aspecten konden ze één punt, een half punt of nul punten krijgen. Ik heb ze beoordeeld op de mate waarin de jury dit een boost kan geven of enorm terug kan houden, het liedje, de performance en de block voting:
1. IJsland 4
2. Griekenland 3,5
Roemenië 3,5
Moldavië 3,5
5. Cyprus 3
Rusland 3
7. Ierland 2,5
Denemarken 2,5
Israël 2,5
10. Albanië 2
---
11. Hongarije 1,5
Letland 1,5
San Marino 1,5
14. Zwitserland 1
België 1
Oostenrijk 1
17. Finland 0,5
18. Montenegro 0
Mensen die doen alsof Loreen aardslelijk isquote:
Ik denk niet dat hij dit jaar gelijk krijgt. Sowieso kan ik me niet voorstellen dat IJsland wint.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 19:30 schreef Greys het volgende:
Oei oei oei MP, je maakt het wel spannend zo
Want jij had de allerbeste voorspelling namelijk vorig jaar in het Voorspel-topic!
Ik zeg zeker niet dat IJsland wint. Voor de finale gelden weer andere criteriaquote:Op zaterdag 19 mei 2012 20:29 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij dit jaar gelijk krijgt. Sowieso kan ik me niet voorstellen dat IJsland wint.
quote:Op zaterdag 19 mei 2012 20:21 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Griekenland hoger zetten dan Cyprus? Jou kan ik al niet meer serieus nemen...
Nou zeg, doe eens rustig aan met je verwoordingenquote:Op zaterdag 19 mei 2012 20:23 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Mensen die doen alsof Loreen aardslelijk is
En nog triester: mensen die doen alsof Loreen niet kan zingen.
Hij heeft anders wel gelijkquote:Op zaterdag 19 mei 2012 20:21 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Griekenland hoger zetten dan Cyprus? Jou kan ik al niet meer serieus nemen...
Ohja, want dat bepaal jij. Nummer/act/zang van Cyprus is 100 keer beter, en dat gaan we zaterdag ook zienquote:
Hij zegt ook niet dat IJsland wintquote:Op zaterdag 19 mei 2012 20:29 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij dit jaar gelijk krijgt. Sowieso kan ik me niet voorstellen dat IJsland wint.
Er was geen zuster aanwezig om hem uit bed te halen.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 19:20 schreef miss_dynastie het volgende:
En waarom moest de repetitie van Engelbert verwisseld worden met Duitsland eigenlijk? Moest 'ie eerst in botox-bad?
Matig? Ik vind het goed klinken...quote:Op zondag 20 mei 2012 11:08 schreef Fred_B het volgende:
Noorwegen had niet het beste optreden. De zang is vrij matig. Uiteraard gaat dit wel moeiteloos naar de finale:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |