abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 16 mei 2012 @ 18:53:55 #101
163650 Greys
pi_111634831
Mooi dat dat allemaal mogelijk is O+

Jammer dat er bij Ned. dan zo weinig mogelijk was :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 16 mei 2012 @ 18:55:03 #102
6941 APK
Factual, I think.
pi_111634882
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 18:53 schreef Greys het volgende:
Mooi dat dat allemaal mogelijk is O+

Jammer dat er bij Ned. dan zo weinig mogelijk was :@
Dat zou anyways regen worden dan :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 16 mei 2012 @ 18:56:42 #103
163650 Greys
pi_111634948
quote:
15s.gif Op woensdag 16 mei 2012 18:55 schreef APK het volgende:

[..]

Dat zou anyways regen worden dan :+
:P

DAT JEUGDFILMPJE MET DIE KINDER INDIAANTJES.
IK WIL HET.
;(
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 16 mei 2012 @ 19:18:53 #104
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_111635888
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 18:34 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Allebei. Sneeuw op het scherm achter haar en vallende sneeuw vóór haar *)
^O^
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_111636523
Slovenie: Wat een verademing na Bulgarije zeg!
Kroatie: Mooi lied, goed gezongen en de act ziet er goed uit. Ik hoop zooo dat dit door gaat, maar ik denk dat het in de semi blijft steken, helaas.
Zweden: Nog even goed als tijdens MF. Wel gaaf dat er ook sneeuw buiten het podium valt.
Georgie: Crap dat in de semi MOET blijven.
Turkije: Hmm weet nog niet wat ik er van moet denken, wel tof achtergrondje.
Estland: WOW O+
Slowakije: Vind het een beetje tegenvallen. Veel te schreeuwerig en soms vals. Blijf het nummer wel tof vinden. Iets beter zingen en misschien toch een finaleplek? :)
Noorwegen: Oh, hij kan wel zingen :o Voor zo'n nummer en act klinkt dit goed hoor.
Bosnie Herzegovina: Mooi lied, lelijk achtergrondje.
Litouwen: Saai, goed gezongen..laat dit ook aub in de finale blijven zeg.

Pff, semi 2 wordt onwijs spannend en vind ik moeilijk te voorspellen.
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_111637567
Na alle halve finalisten gehoord te hebben, is vooral Slovenië bij mij nog wat omhoog geschoten. Prima repetitie, goed bij stem en de act lijkt prima te passen bij het nummer.
pi_111637967
quote:
10s.gif Op woensdag 16 mei 2012 19:32 schreef grazz het volgende:
Zweden: Nog even goed als tijdens MF. Wel gaaf dat er ook sneeuw buiten het podium valt.
Ik vermoed dat er juist sneeuw buiten het podium valt en niet op het podium, zodat het de volgende deelnemer niet in de weg zit. Maar dat is dus wel heel netjes dat Zweden dat mag, gezien alle beperkingen die worden opgelegd...
pi_111641843
Slovenie: Het blijft een goed lied, en ze zingt het prima. Het enige wat ik een beetje mis, is de echte emotie die er bij een nummer als Molitva wel uit kwam (zowel in de zang als in de act). Dat gaat waarschijnlijk het verschil maken tussen een topklassering en de 12e plaats ofzo, waar het nu wel zal eindigen in de finale.
Kroatie: In de eerste halve finale of met een wat handigere loting zou dit wel doorgaan, maar het komt nu wel heel ongelukkig na het betere Slovenië en voor Zweden. Het krijgt best wel een punt of 40 uit de regio krijgen, dus het zou net kunnen om bij de eerste 10 te komen.
Zweden: Nog steeds goed. Maar ik begrijp nog altijd niet dat die punten-kostende neger meegegaan is naar Azerbeidzjan.
Georgie: Hij brengt het best goed. Maar ik hoop toch wel dat de 'vak'jury's dit afstraffen.
Turkije: Leuk nummer, maar de act kan nog wel beter.
Estland: Goed lied, en het verdient de finale zeker.
Slowakije: Het maakt een beetje saaie indruk, hoewel we de uiteindelijke regie nog niet weten. Ik vind het ook niet zo bijzonder, maar het is wel enig in zijn soort deze halve finale.
Noorwegen: Prima lied, en kwalificatie lijkt een formaliteit.
Bosnie Herzegovina: Mooi lied, hoewel van mij niet alle ballads door hoeven te gaan. Deze zal er ongetwijfeld wel in slagen.
Litouwen: Niets aan, en een flut-act. Ik zou het erg jammer vinden als dit verdergaat vanwege de gunstige loting
De Sahara is zonder meer erg droog.
  woensdag 16 mei 2012 @ 23:21:30 #109
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_111647565
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 13:18 schreef Fred_B het volgende:
Op Songfestivalweblog.nl verschijnen filmpjes van de repetities. Het weinig overtuigende lied van Montenegro was hierboven al gepost. Na het slechtste lied, volgt wellicht het beste lied van deze eerste halve finale. IJsland zingt goed, en heeft een passende act. Dit gaat ongetwijfeld zeer goed scoren:

Wat een vreselijk nummer is dat toch.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  woensdag 16 mei 2012 @ 23:32:25 #110
pi_111648233
quote:
10s.gif Op zondag 13 mei 2012 19:34 schreef grazz het volgende:
Op basis van de eerste repetities:

1.IJsland: Totaalplaatje lijkt hier helemaal te kloppen
2.Roemenie: Ik mis nog wat energie, maar dat zal nog wel goed komen
3.Albanie: Zeker niet mijn favoriet, maar vond het er met al die belichting indrukwekkend uit zien
4.Belgie: Niet de sterkste ballade en zal Tom Dice zeker niet in de voetsporen treden, maar goed gezongen en passend achtergrondje, erg 'cute'.
5.Zwitserland: Geen sweam against the strim meer gelukkig :'), prima optreden.
6.Griekenland: Kwee nie, vond het niet zo bijzonder, zeker niet na het sterke IJsland.
7.Letland: Leuk lied, maar het zag er nogal saai uit.
8.Finland: Gaap.
9.Montenegro: :X
Kots :r Vreselijk nummer is dat toch.
  woensdag 16 mei 2012 @ 23:38:48 #111
  woensdag 16 mei 2012 @ 23:51:24 #112
pi_111649257
quote:
Nu weet ik het zeker: Zweden gaat winnen.
Dit was gewoon nog beter dan in de voorgaande youtubefilmpjes.
  woensdag 16 mei 2012 @ 23:59:10 #113
pi_111649635
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 21:20 schreef Fred_B het volgende:
Slovenie: Het blijft een goed lied, en ze zingt het prima. Het enige wat ik een beetje mis, is de echte emotie die er bij een nummer als Molitva wel uit kwam (zowel in de zang als in de act). Dat gaat waarschijnlijk het verschil maken tussen een topklassering en de 12e plaats ofzo, waar het nu wel zal eindigen in de finale.
Kroatie: In de eerste halve finale of met een wat handigere loting zou dit wel doorgaan, maar het komt nu wel heel ongelukkig na het betere Slovenië en voor Zweden. Het krijgt best wel een punt of 40 uit de regio krijgen, dus het zou net kunnen om bij de eerste 10 te komen.
Zweden: Nog steeds goed. Maar ik begrijp nog altijd niet dat die punten-kostende neger meegegaan is naar Azerbeidzjan.
Georgie: Hij brengt het best goed. Maar ik hoop toch wel dat de 'vak'jury's dit afstraffen.
Turkije: Leuk nummer, maar de act kan nog wel beter.
Estland: Goed lied, en het verdient de finale zeker.
Slowakije: Het maakt een beetje saaie indruk, hoewel we de uiteindelijke regie nog niet weten. Ik vind het ook niet zo bijzonder, maar het is wel enig in zijn soort deze halve finale.
Noorwegen: Prima lied, en kwalificatie lijkt een formaliteit.
Bosnie Herzegovina: Mooi lied, hoewel van mij niet alle ballads door hoeven te gaan. Deze zal er ongetwijfeld wel in slagen.
Litouwen: Niets aan, en een flut-act. Ik zou het erg jammer vinden als dit verdergaat vanwege de gunstige loting
Je kan niet zeggen: ik laat geen negers meer meedoen, of: we sturen alleen blanken en arabieren het podium op. Dan kan het wel punten kosten, maar het het hoort er gewoon bij. Normen en waarden. Alleen maar blanken sturen draagt het ook niet bij tot verruiming van hun kleine blanke wereldje. Ze mogen best zien dat anderen landen niet zo racistisch zijn als zij, daar kunnen ze op termijn van leren. Gewoon exposure therapie. ^O^
  donderdag 17 mei 2012 @ 00:13:11 #114
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_111650373
quote:
14s.gif Op woensdag 16 mei 2012 23:59 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

Je kan niet zeggen: ik laat geen negers meer meedoen, of: we sturen alleen blanken en arabieren het podium op. Dan kan het wel punten kosten, maar het het hoort er gewoon bij. Normen en waarden. Alleen maar blanken sturen draagt het ook niet bij tot verruiming van hun kleine blanke wereldje. Ze mogen best zien dat anderen landen niet zo racistisch zijn als zij, daar kunnen ze op termijn van leren. Gewoon exposure therapie. ^O^
Meteen na de Zweedse finale zou er door Björkman ( de baas in Zweden) geopperd zijn om hem niet mee te nemen vanwege zijn huidskleur (of hij had "geconstateerd dat er nog nooit een gekleurd iemand door de halve finale was gekomen"... zoiets) Dat is nog een klein relletje geweest, maar uiteindelijk uitgesproken. Loreen heeft toen ook gezegd dat als de act niet aangepast wordt, ze alleen met hem wil dansen en dat er geen vervanger hoeft te worden gezocht.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_111655492
quote:
14s.gif Op woensdag 16 mei 2012 23:59 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk niet dat hij punten kost, omdat hij zwart is, maar eerder omdat hij niet in de act past. Loreen heeft genoeg uitstraling om het optreden in haar eentje te dragen. Dat er aan het einde opeens iemand bijkomt, is net zo onlogisch als die muzikanten van Joan. Daarbij zijn er genoeg televoters die op uiterlijk stemmen, en die worden op de valreep nog even teleurgesteld, omdat Loreens 'vriendje' opeens opduikt.
pi_111674707
Vandaag waren de 2e repetities van een groot deel van de kandidaten van de 1e halve finale. In het algemeen was het meer van hetzelfde, maar een paar dingen vielen op.

Bij IJsland was de zanger slecht bij stem:

België had wat kleine aanpassingen aan de act, en zou als het op deze manier wordt gebracht best eens een outsider kunnen zijn voor de 10e plek:

Israël was in de eerste repetitie een beetje kleurloos, maar had dit keer een veel energieker optreden. Een finaleplaats moet kunnen:

pi_111675597
Bij Letland zijn ze overgeschakeld van dat kippenhok van de eerste repetitie naar de dames om Anmary heen zoals in de clip _O-

Het heeft beide alleen geen toegevoegde waarde :') Hadden die nou echt niet wat beters kunnen verzinnen?
pi_111681453
Het zou me niks verbazen als Griekenland er naast gaat vallen... Cyprus is op alle fronten beter met hetzelfde concept... en dan is Roemenie er ook nog....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_111681815
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 21:19 schreef TheVulture het volgende:
Het zou me niks verbazen als Griekenland er naast gaat vallen... Cyprus is op alle fronten beter met hetzelfde concept... en dan is Roemenie er ook nog....
Griekenland gaat echt wel door, daar is die eerste halve finale veel te zwak voor.
pi_111681958
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 21:26 schreef TheArt het volgende:

[..]

Griekenland gaat echt wel door, daar is die eerste halve finale veel te zwak voor.
Ja er zitten wel veel liedjes in die uberhaupt niet in de smaak gaan vallen bij de jury's denk ik: San Marino, Montenegro, Oostenrijk, Rusland bijvoorbeeld... dus wellicht gaat ze dat redden
pi_111682166
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 21:29 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ja er zitten wel veel liedjes in die uberhaupt niet in de smaak gaan vallen bij de jury's denk ik: San Marino, Montenegro, Oostenrijk, Rusland bijvoorbeeld... dus wellicht gaat ze dat redden
Griekenland eindigt gewoon bij de eerste 5 in hun halve finale. Sterker nog, als de zang bij Cyprus slecht is, kunnen die als eiland zonder buren- en diaspora-stemmen eerder in de problemen komen dan Griekenland. Hoewel Cyprus en Griekenland beide met 12 punten voorsprong beginnen en het dus wel zullen redden.
pi_111682193
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 21:29 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Griekenland gaat het niet nipt redden, die gaan het gewoon dik redden. Top-5 gok ik.
pi_111684193
Ik heb alleen de repetitie van Joan gezien. De rest zie ik wel op 22 en 24 mei :) Eigenlijk heb ik er best wel zin in :) Beter is het snel dinsdag 21:00 *O*
pi_111684381
Ff gequote van esfmagazine:

quote:
En let op: Juries anno nu stemmen vooral op eigentijds talent, talent dat eventueel in de toekomst de hitcharts kan bereiken
Arme Rusland en UK ?
  donderdag 17 mei 2012 @ 22:30:02 #125
182751 MisterO
wispelvurig
pi_111685046
Na het zien van alle repetities(behalve de big4 en azerbadijan) zijn dit de landen die mij positief en negatief zijn bijgebleven:

----
Griekenland, zo'n leuk liedje, maar de uitvoering is gewoon onvoldoende
Nederland, mja genoeg over gezegd.
Oekraine, scoort elk jaar weer, maar met dit geschreeuw komen ze niet ver.

+++
Cyprus, de zang valt heel erg mee en de uitvoering is 10x beter dan de Griekse...
Slovenië, verrassend mooi nummer:)
Wit Rusland, best een tof nummer, en de zanger ziet er niet verkeerd uit :9

Roemenie, Zweden en Cyprus blijven mijn favorieten.
Wie zijn eigen weg gaat, kan door niemand ingehaald worden
pi_111685224
Roemenië is me heel erg meegevallen. Ik dacht dat het zo'n typisch zomers radionummer zou zijn, die live on stage heel erg slecht naar voren komt, maar dat valt reuze mee. Ze zingt goed en de act lijkt prima in elkaar te zitten.
pi_111686785
Net trouwens de tweede repetitie van Griekenland gezien. Echt een stuk beter dan die eerste.
En dan komt direct tot uitdrukking in de stand bij de journalisten ter plaatse. Dit is de stand van de 1e halve finale bij de journalisten na die 2e repetitie. Griekenland toch wel verrassend bovenaan.
  donderdag 17 mei 2012 @ 23:02:54 #128
pi_111686872
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 23:01 schreef TheArt het volgende:
Net trouwens de tweede repetitie van Griekenland gezien. Echt een stuk beter dan die eerste.
En dan komt direct tot uitdrukking in de stand bij de journalisten ter plaatse. Dit is de stand van de 1e halve finale bij de journalisten na die 2e repetitie. Griekenland toch wel verrassend bovenaan.
[ afbeelding ]
Verrassend inderdaad, want Cyprus is veel beter.
pi_111694607
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 23:02 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

Verrassend inderdaad, want Cyprus is veel beter.
Op Unibet zijn ze het daar niet mee eens:

Best Finishing Position

Greece

1,60

Cyprus

2,20
pi_111708801
Waarom laat niemand de repetitie zien van onze Johan? staat al lang op face boek.
pi_111709045
Sorry niet opgelet heb het al gevonden.
pi_111710633
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 23:01 schreef TheArt het volgende:
[ afbeelding ]
Ik hoop dat ze in ieder geval onder cyprus eindigen
pi_111715674
Bulgarije...

pi_111718087
Ja, Bulgarije gaat het niet worden dit jaar. Sowieso denk ik dat er van die eerste 8 van de 2e halve finale die vandaag repeteerden hooguit Servië en Oekraïne doorgaan.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 18 mei 2012 @ 20:34:29 #135
163650 Greys
pi_111718209
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Ja, Bulgarije gaat het niet worden dit jaar. Sowieso denk ik dat er van die eerste 8 van de 2e halve finale die vandaag repeteerden hooguit Servië en Oekraïne doorgaan.
Je vergeet Nederland :o
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_111718402
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 20:34 schreef Greys het volgende:

[..]

Je vergeet Nederland :o
Ja, Nederland is zelf ook het 1 en ander vergeten :')

Maar als we ons kwalificeren, ben ik ook de eerste die de polonaise instart hoor :Y
pi_111734127
Het programma voor vandaag:

8.00u Slovenië
8.30u Kroatië
9.00u Zweden
9.30u Georgië
10.00u Turkije
11.30u Duitsland
12.15u Frankrijk
13.00u Italië
14.00u Azerbeidzjan
14.45u Spanje
15.30u Verenigd Koninkrijk
pi_111734174
Slovenië was wederom goed, en gaat ongetwijfeld naar de finale om daar in de middenmoot te eindigen. Kroatië is ook nu wat minder dan de Slovenen, en heeft ook een wat onduidelijke act. Die gaan waarschijnlijk rond de 10e plaats uitkomen.

Zweden was ook weer prima. Het is de vraag of Roemenië, Rusland of Servië hier nog iets tegen kunnen doen:

pi_111734846
Wat ik echt niet begrijp waarom iedereen Loreen zo goed vindt. Het muziek is niet om aan te horen en het dansje lijkt net wel een heksen ritueel, daarbij is Loreen niet om aan te gluren . Het ergst nog is dat ze liedje het grootse kans heeft om te winnen. Doe mij maar het liedje van Italie of Servie dat is pas goede muziek om naar te luisteren
pi_111735098
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 19:42 schreef grazz het volgende:
Bulgarije...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ze moet beginnen om een BH aan te trekken, tijdens repetitie 1 dweilden die tieten ook al bijna het podium
pi_111735108
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 10:57 schreef Lazvic het volgende:
Wat ik echt niet begrijp waarom iedereen Loreen zo goed vindt. Het muziek is niet om aan te horen en het dansje lijkt net wel een heksen ritueel, daarbij is Loreen niet om aan te gluren . Het ergst nog is dat ze liedje het grootse kans heeft om te winnen. Doe mij maar het liedje van Italie of Servie dat is pas goede muziek om naar te luisteren
Ik vind Loreen zelf best wel eng uitzien, het nummer is geweldig maar je moet het meerdere malen hebben gehoord. Op diverse andere fora wordt er voorzichtig voorspeld dat dit de shock-nonqualifier zou kunnen worden!
pi_111735124
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 10:57 schreef Lazvic het volgende:
Ik zie er ook nog steeds geen winnaar in... helemaal eens met die heksenopmerking :D

Ik zet zelf in op Italie O+
pi_111735167
quote:
Ze is gewoon ook totaal niet te verstaan in de coupletten... ik kan alleen Euphoria horen in het refrein
pi_111735208
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 11:09 schreef hunter2011 het volgende:

[..]

Ik vind Loreen zelf best wel eng uitzien, het nummer is geweldig maar je moet het meerdere malen hebben gehoord. Op diverse andere fora wordt er voorzichtig voorspeld dat dit de shock-nonqualifier zou kunnen worden!
Ik heb dit liedje meerderen keren beluistert om het een kans te geven, maar hoe vaker ik het hoort hoe slechter ik het vindt. Het is naar mijn mening een goedkoop liedje met een heksen dansje maar toch zijn er mensen die dit liedje leuk vinden.Daarbij zijn er gelukkig velen anderen liederen die toch naar mijn mening beter zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lazvic op 19-05-2012 11:18:45 ]
pi_111735263
Zelf zet ik ook in op Italië of Servië om dit jaar te winnen.
pi_111735316
En dance heeft het qua stijl ook nooit goed gedaan op het festival... weet je... eigenlijk zou het mij ook nog eens niet heel erg verbazen als ze er in de halve finale uitvliegen...
pi_111735349
quote:

[..]

Nonqualifier is natuurlijk een grote grap, wat echt nooit gaat gebeuren. Dat ze misschien niet gaat winnen, kan natuurlijk altijd, maar niet eens naar de finale gaan.....nee dat nooit.

En voor de duidelijkheid, ik ben ook niet gek van het nummer.
pi_111735369
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 11:16 schreef TheVulture het volgende:
En dance heeft het qua stijl ook nooit goed gedaan op het festival... weet je... eigenlijk zou het mij ook nog eens niet heel erg verbazen als ze er in de halve finale uitvliegen...
Jij laat veel te veel je eigen mening meeslepen in wat je zegt ;) Je bent elke keer elk argument aan het aangrijpen wat tegen Zweden is en op basis daarvan voorspel je wat iedereen gaat stemmen. Zo werkt het natuurlijk niet :)
pi_111735379
quote:

[..]

Hoewel ik Loreen wel goed vind, denk ik ook dat het misschien niet wint. Ik denk wel dat ze zich kwalificeert: veel fans, goede loting en ze brengt het toch wel goed. Maar er wordt soms gedaan alsof de prijs al vergeven is, terwijl er andere heel goede nummers in de competitie zitten die ook zomaar kunnen winnen.

Overigens vind ik het nummer op zichzelf staand ook niet zo bijzonder. Het is de combinatie met de act die het voor mij heel goed maakt. Dat heksendansje, daar moet je van houden, maar ik vind het echt heel mooi en mysterieus en vind het bij het nummer passen.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_111735430
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 11:18 schreef TheArt het volgende:

[..]

Jij laat veel te veel je eigen mening meeslepen in wat je zegt ;) Je bent elke keer elk argument aan het aangrijpen wat tegen Zweden is en op basis daarvan voorspel je wat iedereen gaat stemmen. Zo werkt het natuurlijk niet :)
Ik ga terug naar mijn eigen gevoel toen ik dit lied voor het eerst hoorde en zag...en dat waren de associaties: ontoegankelijk, heksendans en vreemd...

Ik kan me voorstellen dat heel veel stemmers dit met me meedenken...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')