Dat zou anyways regen worden danquote:Op woensdag 16 mei 2012 18:53 schreef Greys het volgende:
Mooi dat dat allemaal mogelijk is
Jammer dat er bij Ned. dan zo weinig mogelijk was![]()
quote:Op woensdag 16 mei 2012 18:34 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Allebei. Sneeuw op het scherm achter haar en vallende sneeuw vóór haar
Ik vermoed dat er juist sneeuw buiten het podium valt en niet op het podium, zodat het de volgende deelnemer niet in de weg zit. Maar dat is dus wel heel netjes dat Zweden dat mag, gezien alle beperkingen die worden opgelegd...quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:32 schreef grazz het volgende:
Zweden: Nog even goed als tijdens MF. Wel gaaf dat er ook sneeuw buiten het podium valt.
Wat een vreselijk nummer is dat toch.quote:Op zondag 13 mei 2012 13:18 schreef Fred_B het volgende:
Op Songfestivalweblog.nl verschijnen filmpjes van de repetities. Het weinig overtuigende lied van Montenegro was hierboven al gepost. Na het slechtste lied, volgt wellicht het beste lied van deze eerste halve finale. IJsland zingt goed, en heeft een passende act. Dit gaat ongetwijfeld zeer goed scoren:
Kotsquote:Op zondag 13 mei 2012 19:34 schreef grazz het volgende:
Op basis van de eerste repetities:
1.IJsland: Totaalplaatje lijkt hier helemaal te kloppen
2.Roemenie: Ik mis nog wat energie, maar dat zal nog wel goed komen
3.Albanie: Zeker niet mijn favoriet, maar vond het er met al die belichting indrukwekkend uit zien
4.Belgie: Niet de sterkste ballade en zal Tom Dice zeker niet in de voetsporen treden, maar goed gezongen en passend achtergrondje, erg 'cute'.
5.Zwitserland: Geen sweam against the strim meer gelukkig, prima optreden.
6.Griekenland: Kwee nie, vond het niet zo bijzonder, zeker niet na het sterke IJsland.
7.Letland: Leuk lied, maar het zag er nogal saai uit.
8.Finland: Gaap.
9.Montenegro:
Wauw, Cyprusquote:
Nu weet ik het zeker: Zweden gaat winnen.quote:
Je kan niet zeggen: ik laat geen negers meer meedoen, of: we sturen alleen blanken en arabieren het podium op. Dan kan het wel punten kosten, maar het het hoort er gewoon bij. Normen en waarden. Alleen maar blanken sturen draagt het ook niet bij tot verruiming van hun kleine blanke wereldje. Ze mogen best zien dat anderen landen niet zo racistisch zijn als zij, daar kunnen ze op termijn van leren. Gewoon exposure therapie.quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:20 schreef Fred_B het volgende:
Slovenie: Het blijft een goed lied, en ze zingt het prima. Het enige wat ik een beetje mis, is de echte emotie die er bij een nummer als Molitva wel uit kwam (zowel in de zang als in de act). Dat gaat waarschijnlijk het verschil maken tussen een topklassering en de 12e plaats ofzo, waar het nu wel zal eindigen in de finale.
Kroatie: In de eerste halve finale of met een wat handigere loting zou dit wel doorgaan, maar het komt nu wel heel ongelukkig na het betere Slovenië en voor Zweden. Het krijgt best wel een punt of 40 uit de regio krijgen, dus het zou net kunnen om bij de eerste 10 te komen.
Zweden: Nog steeds goed. Maar ik begrijp nog altijd niet dat die punten-kostende neger meegegaan is naar Azerbeidzjan.
Georgie: Hij brengt het best goed. Maar ik hoop toch wel dat de 'vak'jury's dit afstraffen.
Turkije: Leuk nummer, maar de act kan nog wel beter.
Estland: Goed lied, en het verdient de finale zeker.
Slowakije: Het maakt een beetje saaie indruk, hoewel we de uiteindelijke regie nog niet weten. Ik vind het ook niet zo bijzonder, maar het is wel enig in zijn soort deze halve finale.
Noorwegen: Prima lied, en kwalificatie lijkt een formaliteit.
Bosnie Herzegovina: Mooi lied, hoewel van mij niet alle ballads door hoeven te gaan. Deze zal er ongetwijfeld wel in slagen.
Litouwen: Niets aan, en een flut-act. Ik zou het erg jammer vinden als dit verdergaat vanwege de gunstige loting
Meteen na de Zweedse finale zou er door Björkman ( de baas in Zweden) geopperd zijn om hem niet mee te nemen vanwege zijn huidskleur (of hij had "geconstateerd dat er nog nooit een gekleurd iemand door de halve finale was gekomen"... zoiets) Dat is nog een klein relletje geweest, maar uiteindelijk uitgesproken. Loreen heeft toen ook gezegd dat als de act niet aangepast wordt, ze alleen met hem wil dansen en dat er geen vervanger hoeft te worden gezocht.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:59 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Je kan niet zeggen: ik laat geen negers meer meedoen, of: we sturen alleen blanken en arabieren het podium op. Dan kan het wel punten kosten, maar het het hoort er gewoon bij. Normen en waarden. Alleen maar blanken sturen draagt het ook niet bij tot verruiming van hun kleine blanke wereldje. Ze mogen best zien dat anderen landen niet zo racistisch zijn als zij, daar kunnen ze op termijn van leren. Gewoon exposure therapie.
Ik bedoelde eigenlijk niet dat hij punten kost, omdat hij zwart is, maar eerder omdat hij niet in de act past. Loreen heeft genoeg uitstraling om het optreden in haar eentje te dragen. Dat er aan het einde opeens iemand bijkomt, is net zo onlogisch als die muzikanten van Joan. Daarbij zijn er genoeg televoters die op uiterlijk stemmen, en die worden op de valreep nog even teleurgesteld, omdat Loreens 'vriendje' opeens opduikt.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:59 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Je kan niet zeggen: ik laat geen negers meer meedoen, of: we sturen alleen blanken en arabieren het podium op. Dan kan het wel punten kosten, maar het het hoort er gewoon bij. Normen en waarden. Alleen maar blanken sturen draagt het ook niet bij tot verruiming van hun kleine blanke wereldje. Ze mogen best zien dat anderen landen niet zo racistisch zijn als zij, daar kunnen ze op termijn van leren. Gewoon exposure therapie.
Griekenland gaat echt wel door, daar is die eerste halve finale veel te zwak voor.quote:Op donderdag 17 mei 2012 21:19 schreef TheVulture het volgende:
Het zou me niks verbazen als Griekenland er naast gaat vallen... Cyprus is op alle fronten beter met hetzelfde concept... en dan is Roemenie er ook nog....
Ja er zitten wel veel liedjes in die uberhaupt niet in de smaak gaan vallen bij de jury's denk ik: San Marino, Montenegro, Oostenrijk, Rusland bijvoorbeeld... dus wellicht gaat ze dat reddenquote:Op donderdag 17 mei 2012 21:26 schreef TheArt het volgende:
[..]
Griekenland gaat echt wel door, daar is die eerste halve finale veel te zwak voor.
Griekenland eindigt gewoon bij de eerste 5 in hun halve finale. Sterker nog, als de zang bij Cyprus slecht is, kunnen die als eiland zonder buren- en diaspora-stemmen eerder in de problemen komen dan Griekenland. Hoewel Cyprus en Griekenland beide met 12 punten voorsprong beginnen en het dus wel zullen redden.quote:Op donderdag 17 mei 2012 21:29 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja er zitten wel veel liedjes in die uberhaupt niet in de smaak gaan vallen bij de jury's denk ik: San Marino, Montenegro, Oostenrijk, Rusland bijvoorbeeld... dus wellicht gaat ze dat redden
Griekenland gaat het niet nipt redden, die gaan het gewoon dik redden. Top-5 gok ik.quote:Op donderdag 17 mei 2012 21:29 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja er zitten wel veel liedjes in die uberhaupt niet in de smaak gaan vallen bij de jury's denk ik: San Marino, Montenegro, Oostenrijk, Rusland bijvoorbeeld... dus wellicht gaat ze dat redden
Arme Rusland en UK ?quote:En let op: Juries anno nu stemmen vooral op eigentijds talent, talent dat eventueel in de toekomst de hitcharts kan bereiken
Verrassend inderdaad, want Cyprus is veel beter.quote:Op donderdag 17 mei 2012 23:01 schreef TheArt het volgende:
Net trouwens de tweede repetitie van Griekenland gezien. Echt een stuk beter dan die eerste.
En dan komt direct tot uitdrukking in de stand bij de journalisten ter plaatse. Dit is de stand van de 1e halve finale bij de journalisten na die 2e repetitie. Griekenland toch wel verrassend bovenaan.
[ afbeelding ]
Op Unibet zijn ze het daar niet mee eens:quote:Op donderdag 17 mei 2012 23:02 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Verrassend inderdaad, want Cyprus is veel beter.
Ik hoop dat ze in ieder geval onder cyprus eindigenquote:Op donderdag 17 mei 2012 23:01 schreef TheArt het volgende:
Net trouwens de tweede repetitie van Griekenland gezien. Echt een stuk beter dan die eerste.
En dan komt direct tot uitdrukking in de stand bij de journalisten ter plaatse. Dit is de stand van de 1e halve finale bij de journalisten na die 2e repetitie. Griekenland toch wel verrassend bovenaan.
[ afbeelding ]
Je vergeet Nederlandquote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Ja, Bulgarije gaat het niet worden dit jaar. Sowieso denk ik dat er van die eerste 8 van de 2e halve finale die vandaag repeteerden hooguit Servië en Oekraïne doorgaan.
Ja, Nederland is zelf ook het 1 en ander vergetenquote:
Ze moet beginnen om een BH aan te trekken, tijdens repetitie 1 dweilden die tieten ook al bijna het podiumquote:
Ik vind Loreen zelf best wel eng uitzien, het nummer is geweldig maar je moet het meerdere malen hebben gehoord. Op diverse andere fora wordt er voorzichtig voorspeld dat dit de shock-nonqualifier zou kunnen worden!quote:Op zaterdag 19 mei 2012 10:57 schreef Lazvic het volgende:
Wat ik echt niet begrijp waarom iedereen Loreen zo goed vindt. Het muziek is niet om aan te horen en het dansje lijkt net wel een heksen ritueel, daarbij is Loreen niet om aan te gluren . Het ergst nog is dat ze liedje het grootse kans heeft om te winnen. Doe mij maar het liedje van Italie of Servie dat is pas goede muziek om naar te luisteren
Ik zie er ook nog steeds geen winnaar in... helemaal eens met die heksenopmerkingquote:Op zaterdag 19 mei 2012 10:57 schreef Lazvic het volgende:
Wat ik echt niet begrijp waarom iedereen Loreen zo goed vindt. Het muziek is niet om aan te horen en het dansje lijkt net wel een heksen ritueel, daarbij is Loreen niet om aan te gluren . Het ergst nog is dat ze liedje het grootse kans heeft om te winnen. Doe mij maar het liedje van Italie of Servie dat is pas goede muziek om naar te luisteren
Ze is gewoon ook totaal niet te verstaan in de coupletten... ik kan alleen Euphoria horen in het refreinquote:
Ik heb dit liedje meerderen keren beluistert om het een kans te geven, maar hoe vaker ik het hoort hoe slechter ik het vindt. Het is naar mijn mening een goedkoop liedje met een heksen dansje maar toch zijn er mensen die dit liedje leuk vinden.Daarbij zijn er gelukkig velen anderen liederen die toch naar mijn mening beter zijn.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:09 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Ik vind Loreen zelf best wel eng uitzien, het nummer is geweldig maar je moet het meerdere malen hebben gehoord. Op diverse andere fora wordt er voorzichtig voorspeld dat dit de shock-nonqualifier zou kunnen worden!
Nonqualifier is natuurlijk een grote grap, wat echt nooit gaat gebeuren. Dat ze misschien niet gaat winnen, kan natuurlijk altijd, maar niet eens naar de finale gaan.....nee dat nooit.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:09 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Ik vind Loreen zelf best wel eng uitzien, het nummer is geweldig maar je moet het meerdere malen hebben gehoord. Op diverse andere fora wordt er voorzichtig voorspeld dat dit de shock-nonqualifier zou kunnen worden!
Jij laat veel te veel je eigen mening meeslepen in wat je zegtquote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:16 schreef TheVulture het volgende:
En dance heeft het qua stijl ook nooit goed gedaan op het festival... weet je... eigenlijk zou het mij ook nog eens niet heel erg verbazen als ze er in de halve finale uitvliegen...
Hoewel ik Loreen wel goed vind, denk ik ook dat het misschien niet wint. Ik denk wel dat ze zich kwalificeert: veel fans, goede loting en ze brengt het toch wel goed. Maar er wordt soms gedaan alsof de prijs al vergeven is, terwijl er andere heel goede nummers in de competitie zitten die ook zomaar kunnen winnen.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:09 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Ik ga terug naar mijn eigen gevoel toen ik dit lied voor het eerst hoorde en zag...en dat waren de associaties: ontoegankelijk, heksendans en vreemd...quote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:18 schreef TheArt het volgende:
[..]
Jij laat veel te veel je eigen mening meeslepen in wat je zegtJe bent elke keer elk argument aan het aangrijpen wat tegen Zweden is en op basis daarvan voorspel je wat iedereen gaat stemmen. Zo werkt het natuurlijk niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |