abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111735502
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 11:21 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik ga terug naar mijn eigen gevoel toen ik dit lied voor het eerst hoorde en zag...en dat waren de associaties: ontoegankelijk, heksendans en vreemd...

Ik kan me voorstellen dat heel veel stemmers dit met me meedenken...
En ik kan me vooral ook voorstellen dat heel veel mensen totaal het tegenovergestelde denken ;) Weet je wat het is, je houdt ervan of je haat het, maar zo haal je wel punten binnen. Je hebt er niets van dat alle stemmers het nummer redelijk vinden en het op plek 6 zetten.

Het nummer staat niet voor niets hier in de precharts dik bovenaan. Waarom? Omdat het nummer bij heel veel mensen favoriet nummer 1 is qua eigen voorkeur. De rest komt niet eens in de buurt. Dan mogen er nog zoveel mensen tegenover staan die het nummer haten.
pi_111735507
Ja dat het ik ook toen ik Loreen voor de eerste keer hoorde, en nog steeds vindt ik het een ontoegankelijk lied.
pi_111735578
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 11:24 schreef TheArt het volgende:

[..]

En ik kan me vooral ook voorstellen dat heel veel mensen totaal het tegenovergestelde denken ;) Weet je wat het is, je houdt ervan of je haat het, maar zo haal je wel punten binnen. Je hebt er niets van dat alle stemmers het nummer redelijk vinden en het op plek 6 zetten.

Het nummer staat niet voor niets hier in de precharts dik bovenaan. Waarom? Omdat het nummer bij heel veel mensen favoriet nummer 1 is qua eigen voorkeur. De rest komt niet eens in de buurt. Dan mogen er nog zoveel mensen tegenover staan die het nummer haten.
Dat pre chart zeg ook niet zo veel, weet je nog 2007 toen Lordi won die stonden ook ergens laatste in de pre chart. Daarbij zie ik in Montenegro een outsider wegens het feit dat zijn liedje eigen de spot draait met de Euro en als protest stem.
pi_111735580
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 11:24 schreef TheArt het volgende:

[..]

Oh maar dat ben ik helemaal met je eens, dat een love-or hate-song verder komt dan middelmatigheid... ik denk dat Joan daar ook van gaat profiteren dit jaar...

alleen lijkt het mij vooral dat de diehard-fans het hypen... maar als ze wint volgende week heb ik niks gezegd :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zaterdag 19 mei 2012 @ 11:30:19 #155
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_111735647
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 11:21 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik ga terug naar mijn eigen gevoel toen ik dit lied voor het eerst hoorde en zag...en dat waren de associaties: ontoegankelijk, heksendans en vreemd...

Ik kan me voorstellen dat heel veel stemmers dit met me meedenken...
Maar tegelijkertijd is er ook een grote groep die het wel na één keer fantastisch vindt. Het is een beetje "love it or hate it", denk ik. Op andere fora kom je ook alles tegen, van winnaar met puntenrecord tot niet naar de finale.
Ik zou volgend jaar Stockholm fantastisch
vinden, maar ben nog lang niet overtuigd
dat ze het ook echt gaat winnen straks.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_111735657
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 11:28 schreef Lazvic het volgende:

[..]

Dat pre chart zeg ook niet zo veel, weet je nog 2007 toen Lordi won die stonden ook ergens laatste in de pre chart. Daarbij zie ik in Montenegro een outsider wegens het feit dat zijn liedje eigen de spot draait met de Euro en als protest stem.
Tuurlijk zulke lijsten zijn altijd wat gekleurd, maar wat bovenaan staat liegt meestal niet. Het hoeft niet te winnen, daar is het zeker geen garantie voor, maar niet naar de finale gaan, is echt het totale andere uiterste.
pi_111735712
Loreen is vanochtend wel gezakt in de peilingen.
Het wordt een spannend jaar!
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 19 mei 2012 @ 11:36:57 #158
163650 Greys
pi_111735815
Heb je als torenhoge favoriet ook niet het gevaar dat mensen denken 'Ik stem wel op een ander, deze gaat toch wel door'? Of is dat met het Eurovisie niet zo?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_111735834
Ja wel dat heb je volgens overal.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 19 mei 2012 @ 11:39:26 #160
163650 Greys
pi_111735863
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 11:24 schreef Lazvic het volgende:
Ja dat het ik ook toen ik Loreen voor de eerste keer hoorde, en nog steeds vindt ik het een ontoegankelijk lied.
Dit heb ik precies hetzelfde idd.
Dat Euphoria gejoel blijft op zich wel hangen, maar het gaat me irriteren na een minuut al :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_111736072
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 11:39 schreef Greys het volgende:

[..]

Dit heb ik precies hetzelfde idd.
Dat Euphoria gejoel blijft op zich wel hangen, maar het gaat me irriteren na een minuut al :@
Daarom begrijp ik niet waarom iedereen toch deze lied zo geweldig vindt, want binnen deze Eurosong festival heb je toch wel wat beters dan dit.
pi_111736261
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 11:36 schreef Greys het volgende:
Heb je als torenhoge favoriet ook niet het gevaar dat mensen denken 'Ik stem wel op een ander, deze gaat toch wel door'? Of is dat met het Eurovisie niet zo?
Nee, dat is waarschijnlijk niet zo. De meeste kijkers zijn niet zoals wij, die alles al zo ongeveer kunnen meezingen tijdens het ESF, maar zien het onbevooroordeeld voor de eerste keer. En dan stemmen ze gewoon op wat de beste indruk maakt voor wat betreft het lied en de bijbehorende act.

(Om diezelfde reden moeten we bij Joan ook niet verwachten dat iemand het indianenverhaal kent of laat meewegen).
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_111736305
quote:

[..]

Dat pre chart zeg ook niet zo veel, weet je nog 2007 toen Lordi won die stonden ook ergens laatste in de pre chart.
Dat is ook niet bepaald de muziekstroming die ESF-fans enthousiast maakt. Op de goksites was Lordi wel favoriet.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_111737465
Lordi stond 10e...http://www.escstats.com/chart06.htm

Wanneer je achter 'chart' de cijfers veranderd kun je ook de favorieten uit andere jaren nog eens zien.
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_111737514
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 12:37 schreef grazz het volgende:

Wanneer je achter 'chart' de cijfers veranderd kun je ook de favorieten uit andere jaren nog eens zien.
En Kate Ryan eerste in de halve finale en iedereen weet hoe dat is afgelopen...
  † In Memoriam † zaterdag 19 mei 2012 @ 12:42:48 #166
43556 miss_dynastie
pi_111737598
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 12:37 schreef grazz het volgende:

Een van de redenen dat in 2009 de jury werd geherintroduceerd, gok ik :P
pi_111737750
Litouwen plaats 22 in de halve finale. :')

Werd in de halve finale 5e en in de finale 6e.
pi_111737768
Maar natuurlijk hoop ik dat ze Nederland goed hebben voorspeld.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 12:52:01 #169
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_111737810
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 07:19 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Op Unibet zijn ze het daar niet mee eens:

Best Finishing Position

Greece

1,60

Cyprus

2,20
Ja belachelijk, ik hoop dat dat wel rechtgetrokken wordt in de finale.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 12:55:53 #170
pi_111737892
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 10:57 schreef Lazvic het volgende:
Wat ik echt niet begrijp waarom iedereen Loreen zo goed vindt. Het muziek is niet om aan te horen en het dansje lijkt net wel een heksen ritueel, daarbij is Loreen niet om aan te gluren . Het ergst nog is dat ze liedje het grootse kans heeft om te winnen. Doe mij maar het liedje van Italie of Servie dat is pas goede muziek om naar te luisteren
Het liedje is modern, de muziek is hip en spreekt jongeren aan. Loreen is zeker niet lelijk, ze is 'anders', ze heeft iets mysterieus. En dat valt op tussen al die barbies.
pi_111737954
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 12:49 schreef Bundesrepublik het volgende:
Litouwen plaats 22 in de halve finale. :')

Werd in de halve finale 5e en in de finale 6e.
2005 is nog geiniger. De winnaar klopte helemaal, maar daarachter _O-

Glennis 6e in totaal, het resultaat kennen we.
IJsland zelfs 2e in totaal en ook die kwam niet door de halve finale heen.
Het VK en Frankrijk 7e en 8e en die werden 22e en 23e in de finale
Moldavië 34e en die werden juist uiteindelijk 6e. Al kwam dat door hun bekendheid in Europa + de oma
pi_111738024
Op een gegeven moment worden ook alle liedjes leuk als je ze te vaak hebt gehoord :')

Alleen Albanie heeft dat nog niet weten te bereiken bij mij :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zaterdag 19 mei 2012 @ 13:01:51 #173
pi_111738042
quote:

[..]

Prechart zegt (zeker laatste jaren) toch wel iets. Duitsland en Azerbaijan voerden de vorige jaar de precharts aan. En die hebben ook gewonnen.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 13:03:29 #174
pi_111738102
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 11:30 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Maar tegelijkertijd is er ook een grote groep die het wel na één keer fantastisch vindt. Het is een beetje "love it or hate it", denk ik. Op andere fora kom je ook alles tegen, van winnaar met puntenrecord tot niet naar de finale.
Ik zou volgend jaar Stockholm fantastisch
vinden, maar ben nog lang niet overtuigd
dat ze het ook echt gaat winnen straks.
Ach, zeiden ook over Duitsland en Azerbaijan. En toch gewonnen.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 13:05:12 #175
pi_111738162
Winnaar is één van deze: Zweden, Cyprus, Noorwegen, Italie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')