En ik kan me vooral ook voorstellen dat heel veel mensen totaal het tegenovergestelde denkenquote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:21 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ga terug naar mijn eigen gevoel toen ik dit lied voor het eerst hoorde en zag...en dat waren de associaties: ontoegankelijk, heksendans en vreemd...
Ik kan me voorstellen dat heel veel stemmers dit met me meedenken...
Dat pre chart zeg ook niet zo veel, weet je nog 2007 toen Lordi won die stonden ook ergens laatste in de pre chart. Daarbij zie ik in Montenegro een outsider wegens het feit dat zijn liedje eigen de spot draait met de Euro en als protest stem.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:24 schreef TheArt het volgende:
[..]
En ik kan me vooral ook voorstellen dat heel veel mensen totaal het tegenovergestelde denkenWeet je wat het is, je houdt ervan of je haat het, maar zo haal je wel punten binnen. Je hebt er niets van dat alle stemmers het nummer redelijk vinden en het op plek 6 zetten.
Het nummer staat niet voor niets hier in de precharts dik bovenaan. Waarom? Omdat het nummer bij heel veel mensen favoriet nummer 1 is qua eigen voorkeur. De rest komt niet eens in de buurt. Dan mogen er nog zoveel mensen tegenover staan die het nummer haten.
Oh maar dat ben ik helemaal met je eens, dat een love-or hate-song verder komt dan middelmatigheid... ik denk dat Joan daar ook van gaat profiteren dit jaar...quote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:24 schreef TheArt het volgende:
[..]
En ik kan me vooral ook voorstellen dat heel veel mensen totaal het tegenovergestelde denkenWeet je wat het is, je houdt ervan of je haat het, maar zo haal je wel punten binnen. Je hebt er niets van dat alle stemmers het nummer redelijk vinden en het op plek 6 zetten.
Het nummer staat niet voor niets hier in de precharts dik bovenaan. Waarom? Omdat het nummer bij heel veel mensen favoriet nummer 1 is qua eigen voorkeur. De rest komt niet eens in de buurt. Dan mogen er nog zoveel mensen tegenover staan die het nummer haten.
Maar tegelijkertijd is er ook een grote groep die het wel na één keer fantastisch vindt. Het is een beetje "love it or hate it", denk ik. Op andere fora kom je ook alles tegen, van winnaar met puntenrecord tot niet naar de finale.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:21 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ga terug naar mijn eigen gevoel toen ik dit lied voor het eerst hoorde en zag...en dat waren de associaties: ontoegankelijk, heksendans en vreemd...
Ik kan me voorstellen dat heel veel stemmers dit met me meedenken...
Tuurlijk zulke lijsten zijn altijd wat gekleurd, maar wat bovenaan staat liegt meestal niet. Het hoeft niet te winnen, daar is het zeker geen garantie voor, maar niet naar de finale gaan, is echt het totale andere uiterste.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:28 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Dat pre chart zeg ook niet zo veel, weet je nog 2007 toen Lordi won die stonden ook ergens laatste in de pre chart. Daarbij zie ik in Montenegro een outsider wegens het feit dat zijn liedje eigen de spot draait met de Euro en als protest stem.
Dit heb ik precies hetzelfde idd.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:24 schreef Lazvic het volgende:
Ja dat het ik ook toen ik Loreen voor de eerste keer hoorde, en nog steeds vindt ik het een ontoegankelijk lied.
Daarom begrijp ik niet waarom iedereen toch deze lied zo geweldig vindt, want binnen deze Eurosong festival heb je toch wel wat beters dan dit.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Dit heb ik precies hetzelfde idd.
Dat Euphoria gejoel blijft op zich wel hangen, maar het gaat me irriteren na een minuut al
Nee, dat is waarschijnlijk niet zo. De meeste kijkers zijn niet zoals wij, die alles al zo ongeveer kunnen meezingen tijdens het ESF, maar zien het onbevooroordeeld voor de eerste keer. En dan stemmen ze gewoon op wat de beste indruk maakt voor wat betreft het lied en de bijbehorende act.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:36 schreef Greys het volgende:
Heb je als torenhoge favoriet ook niet het gevaar dat mensen denken 'Ik stem wel op een ander, deze gaat toch wel door'? Of is dat met het Eurovisie niet zo?
Dat is ook niet bepaald de muziekstroming die ESF-fans enthousiast maakt. Op de goksites was Lordi wel favoriet.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:28 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Dat pre chart zeg ook niet zo veel, weet je nog 2007 toen Lordi won die stonden ook ergens laatste in de pre chart.
En Kate Ryan eerste in de halve finale en iedereen weet hoe dat is afgelopen...quote:Op zaterdag 19 mei 2012 12:37 schreef grazz het volgende:
Lordi stond 10e...http://www.escstats.com/chart06.htm
Wanneer je achter 'chart' de cijfers veranderd kun je ook de favorieten uit andere jaren nog eens zien.
Een van de redenen dat in 2009 de jury werd geherintroduceerd, gok ikquote:Op zaterdag 19 mei 2012 12:37 schreef grazz het volgende:
Lordi stond 10e...http://www.escstats.com/chart06.htm
Wanneer je achter 'chart' de cijfers veranderd kun je ook de favorieten uit andere jaren nog eens zien.
Ja belachelijk, ik hoop dat dat wel rechtgetrokken wordt in de finale.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 07:19 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Op Unibet zijn ze het daar niet mee eens:
Best Finishing Position
Greece
1,60
Cyprus
2,20
Het liedje is modern, de muziek is hip en spreekt jongeren aan. Loreen is zeker niet lelijk, ze is 'anders', ze heeft iets mysterieus. En dat valt op tussen al die barbies.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 10:57 schreef Lazvic het volgende:
Wat ik echt niet begrijp waarom iedereen Loreen zo goed vindt. Het muziek is niet om aan te horen en het dansje lijkt net wel een heksen ritueel, daarbij is Loreen niet om aan te gluren . Het ergst nog is dat ze liedje het grootse kans heeft om te winnen. Doe mij maar het liedje van Italie of Servie dat is pas goede muziek om naar te luisteren
2005 is nog geiniger. De winnaar klopte helemaal, maar daarachterquote:Op zaterdag 19 mei 2012 12:49 schreef Bundesrepublik het volgende:
Litouwen plaats 22 in de halve finale.
Werd in de halve finale 5e en in de finale 6e.
Prechart zegt (zeker laatste jaren) toch wel iets. Duitsland en Azerbaijan voerden de vorige jaar de precharts aan. En die hebben ook gewonnen.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:28 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Dat pre chart zeg ook niet zo veel, weet je nog 2007 toen Lordi won die stonden ook ergens laatste in de pre chart. Daarbij zie ik in Montenegro een outsider wegens het feit dat zijn liedje eigen de spot draait met de Euro en als protest stem.
Ach, zeiden ook over Duitsland en Azerbaijan. En toch gewonnen.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:30 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Maar tegelijkertijd is er ook een grote groep die het wel na één keer fantastisch vindt. Het is een beetje "love it or hate it", denk ik. Op andere fora kom je ook alles tegen, van winnaar met puntenrecord tot niet naar de finale.
Ik zou volgend jaar Stockholm fantastisch
vinden, maar ben nog lang niet overtuigd
dat ze het ook echt gaat winnen straks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |