Ik ken ook die dagen. Daarom, het is maar net met welk gevoel je in de auto stapt, of er weer uitstapt. Als je elkaar wat gunt in het verkeer loopt het allemaal zo'n vaart niet. Ik schud ook weleens mijn hoofd, maar zie het ook wanneer iemand anders een foutje van mij opvangtquote:Op maandag 14 mei 2012 22:58 schreef H-D het volgende:
[..]
Mja idd. Voor mij is het tijdwinstgevoel doorslaggevend. Dat het iets meer kost of dat ik er mss opgefokt van word( of dat anderen mij zo vinden rijden) vind ik niet zo erg.
Verkeerde volgorde, degene die inhaalt dient te anticiperen op het overige verkeer. Of dat je zelf niet hoeft te remmen ligt er maar aan wanneer degene voor je besluit in te halen.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:57 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Als je anticipeert hoef je niet te remmen. En zoals gezegd, ik vind het geen hinderen. Verschil van perspectief. Als ik een keer wil doorrijden ben ik het wel met je eens
Dat vind ik wel zo'n waanzinnig idiote uitspraak; echt ongelofelijk.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:52 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Het is immers een maximumsnelheid, geen verplichte snelheid.
Wie of wat geeft jou het recht om anderen te dwingen de Vmax te rijden?quote:Op maandag 14 mei 2012 23:06 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat vind ik wel zo'n waanzinnig idiote uitspraak; echt ongelofelijk.
Wie of wat geeft jou het recht om anderen onnodig te beletten ervoor te kiezen om gewoon de Vmax te rijden?
Je hebt het overige verkeer, binnen de grenzen van de wet, simpelweg niet te hinderen. Punt.
Van de andere kant weet je dat er op de linkerbaan altijd minimaal de Vmax gereden wordt. Als jij dat niet wilt prima maar blijf dan lekker weg van de linkerbaan. Of kom er op momenten dat je niemand hindert.quote:Op maandag 14 mei 2012 23:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wie of wat geeft jou het recht om anderen te dwingen de Vmax te rijden?
Ja, op de linkerbaan staan geen files.quote:Op maandag 14 mei 2012 23:20 schreef H-D het volgende:
[..]
Van de andere kant weet je dat er op de linkerbaan altijd minimaal de Vmax gereden wordt.
Dat betekent ook dat als het mogelijk is je de Vmax moet rijden op de linkerrijstrook wat mij betreft om het overige verkeer niet te hinderen.quote:Op maandag 14 mei 2012 23:52 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ja, op de linkerbaan staan geen files.
Ik rij zelf ook het liefst honderd op de snelweg. Bij inhaalacties geef ik gas bij, als de linkerbaan druk is (je moet immers rekening houden met andere weggebruikers). Ik ga echter niet racen omdat iemand anders haast heeft. Als iemand heel ruim achter me zit als ik de inhaalactie start, heeft diegene tijd zat om actie te ondernemen en het gaspedaal los te laten of bij te remmen. Dat heet anticiperen en hoort erbij als je wil autorijden (je moet immers rekening houden met andere weggebruikers).
idd, of inhalen als er niemand aankomt. En zo wel dan blijf je maar 80 achter die vrachtwagen rijden. Langzaam rijden is een keuze.quote:Op maandag 14 mei 2012 23:54 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat betekent ook dat als het mogelijk is je de Vmax moet rijden op de linkerrijstrook wat mij betreft om het overige verkeer niet te hinderen.
Het gaat nog verder: je mag het overige verkeer niet hinderen. Als jij iemand inhaalt en degene achter je moet daardoor remmen of het gaspedaal loslaten, dan hinder je die persoon. Iets dat dus niet is toegestaan.quote:Op maandag 14 mei 2012 23:52 schreef Jordy-B het volgende:
Als iemand heel ruim achter me zit als ik de inhaalactie start, heeft diegene tijd zat om actie te ondernemen en het gaspedaal los te laten of bij te remmen. Dat heet anticiperen en hoort erbij als je wil autorijden (je moet immers rekening houden met andere weggebruikers).
Hard rijden is ook een keuze.quote:Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Palomar het volgende:
[..]
idd, of inhalen als er niemand aankomt. En zo wel dan blijf je maar 80 achter die vrachtwagen rijden. Langzaam rijden is een keuze.
Mijn rij-instructeur heeft me destijds toch echt geleerd dat dat hinderen is en daarom dus niet het juiste. Gas bijgeven als je gaat inhalen was het zeer dringende advies destijds en volgens hem was het daarbij ook echt geen probleem om de maximumsnelheid tijdelijk licht te overschrijden.quote:Op maandag 14 mei 2012 23:52 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ja, op de linkerbaan staan geen files.
Ik rij zelf ook het liefst honderd op de snelweg. Bij inhaalacties geef ik gas bij, als de linkerbaan druk is (je moet immers rekening houden met andere weggebruikers). Ik ga echter niet racen omdat iemand anders haast heeft. Als iemand heel ruim achter me zit als ik de inhaalactie start, heeft diegene tijd zat om actie te ondernemen en het gaspedaal los te laten of bij te remmen. Dat heet anticiperen en hoort erbij als je wil autorijden (je moet immers rekening houden met andere weggebruikers).
Dat laatste hoeft van mij niet eens, maar traag inhalen is inderdaad hinderen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:04 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Mijn rij-instructeur heeft me destijds toch echt geleerd dat dat hinderen is en daarom dus niet het juiste. Gas bijgeven als je gaat inhalen was het zeer dringende advies destijds en volgens hem was het daarbij ook echt geen probleem om de maximumsnelheid tijdelijk licht te overschrijden.
Nou, dan verschillen we daarin van mening. Het is hinderlijk als iemand met een gangetje van 100 naar de linkerbaan gaat als er op korte afstand iemand met 120 aan komt rijden. Diegene kan niet anders dan vol in de ankers.quote:Op maandag 14 mei 2012 23:54 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat betekent ook dat als het mogelijk is je de Vmax moet rijden op de linkerrijstrook wat mij betreft om het overige verkeer niet te hinderen.
hehe, die truuk met het knipperlicht gebruik ik ook wel es na het in Frankrijk vaak gezien te hebben bij het inhalen op de snelwegquote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:06 schreef Eenskijken het volgende:
fransen die hun knipperlicht als voorangslicht gebruikenserieus, ze zetten 'm aan en meteen gaan ze ook die kant op, je hebt maar voorrang te geven. verbaast me dat het zo vaak goed ging. Maarja leven en laten leven he..
Als je dat doet moet je echt niet raar opkijken als er dan ineens iemand erg dicht op je bumper zit (om even terug te komen op degene waar ik initieel op reageerde). 20 kmh onder de Vmax is niet alleen irritant, maar ook gevaarlijk omdat degene achter je je snelheid verkeerd kan inschatten.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:07 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Nou, dan verschillen we daarin van mening. Het is hinderlijk als iemand met een gangetje van 100 naar de linkerbaan gaat als er op korte afstand iemand met 120 aan komt rijden.
Als er op honderden meters afstand iemand met een gangetje van 100 naar links gaat, heb je als automobilist meer dan genoeg ruimte om daar rekening mee te houden.
Minimaal de Vmax als het kan natuurlijk. Slimmerik.quote:Op maandag 14 mei 2012 23:52 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ja, op de linkerbaan staan geen files.
Ik rij zelf ook het liefst honderd op de snelweg. Bij inhaalacties geef ik gas bij, als de linkerbaan druk is (je moet immers rekening houden met andere weggebruikers). Ik ga echter niet racen omdat iemand anders haast heeft. Als iemand heel ruim achter me zit als ik de inhaalactie start, heeft diegene tijd zat om actie te ondernemen en het gaspedaal los te laten of bij te remmen. Dat heet anticiperen en hoort erbij als je wil autorijden (je moet immers rekening houden met andere weggebruikers).
't Verschilt ook of je een NL of een F op je kenteken hebt zitten, kan ik uit ervaring melden.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:06 schreef Eenskijken het volgende:
fransen die hun knipperlicht als voorangslicht gebruikenserieus, ze zetten 'm aan en meteen gaan ze ook die kant op, je hebt maar voorrang te geven. verbaast me dat het zo vaak goed ging. Maarja leven en laten leven he..
Ga je nou daadwerkelijk beweren dat iemand niet kan opmerken dat diegene zowel het ingehaalde als het inhalende voertuig nadert? In die situatie is er maar één mogelijkheid: beide voertuigen rijden langzamer dan ik.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:09 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als je dat doet moet je echt niet raar opkijken als er dan ineens iemand erg dicht op je bumper zit (om even terug te komen op degene waar ik initieel op reageerde). 20 kmh onder de Vmax is niet alleen irritant, maar ook gevaarlijk omdat degene achter je je snelheid verkeerd kan inschatten.
Neuh dat heeft er alleen mee te maken dat je op zo'n moment vreselijk irritant bezig bent.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:13 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ga je nou daadwerkelijk beweren dat iemand niet kan opmerken dat diegene zowel het ingehaalde als het inhalende voertuig nadert? In die situatie is er maar één mogelijkheid: beide voertuigen rijden langzamer dan ik.
Dat er ineens iemand erg dicht op de bumper zit, heeft niet te maken met verkeerde inschatting.
Als jij voor me gaat inhalen neem ik aan dat je harder gaat rijden, doe je dat niet ben je in mijn ogen achterlijk bezig. Het snelheidsverschil kan oplopen tot 30kmh in jouw voorbeeld, dat is aanzienlijk, dat je dan langzamer rijdt zie ik ook nog wel, maar persoonlijk verwacht ik niet dat je met 100 inhaalt waar 120 is toegestaan. En zoals gezegd, het verkeer wat achterop mag feitelijk niet hinderen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:13 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ga je nou daadwerkelijk beweren dat iemand niet kan opmerken dat diegene zowel het ingehaalde als het inhalende voertuig nadert? In die situatie is er maar één mogelijkheid: beide voertuigen rijden langzamer dan ik.
Dat er ineens iemand erg dicht op de bumper zit, heeft niet te maken met verkeerde inschatting.
Lul dan niet zo slap en zeg gewoon dat er gefrustreerde mensen achter het stuur zitten.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:15 schreef H-D het volgende:
[..]
Neuh dat heeft er alleen mee te maken dat je op zo'n moment vreselijk irritant bezig bent.
Ik vind dat er een groot verschil zit tussen vlak voor je neus inhalen en honderden meters voor je inhalen. Als ik de inhaalactie tweehonderd meter voor jou begin, heb je met een snelheidsverschil van 30 km/u ruim twintig seconden voor je bij me bent.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:15 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als jij voor me gaat inhalen neem ik aan dat je harder gaat rijden, doe je dat niet ben je in mijn ogen achterlijk bezig. Het snelheidsverschil kan oplopen tot 30kmh in jouw voorbeeld, dat is aanzienlijk, dat je dan langzamer rijdt zie ik ook nog wel, maar persoonlijk verwacht ik niet dat je met 100 inhaalt waar 120 is toegestaan. En zoals gezegd, het verkeer wat achterop mag feitelijk niet hinderen.
Dat er volgens iemand op je bumper zit komt omdat diegene je momenteel dan erg irritant vind.
Als je er een halve minuut over doet om iemand in te halen hoor je wmb niet op de linkerbaan thuis, doe je er minder dan een halve minuut over hinder je me niet en is er niets aan de hand.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:25 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Lul dan niet zo slap en zeg gewoon dat er gefrustreerde mensen achter het stuur zitten.
[..]
Ik vind dat er een groot verschil zit tussen vlak voor je neus inhalen en honderden meters voor je inhalen. Als ik de inhaalactie tweehonderd meter voor jou begin, heb je met een snelheidsverschil van 30 km/u bijna een halve minuut voor je bij me bent.
Vrachtwagens rijden soms in colonne. Verder haal ik mijn schouders op.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:27 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als je er een halve minuut over doet om iemand in te halen hoor je wmb niet op de weg thuis, doe je er minder dan een halve minuut over hinder je me niet en is er niets aan de hand.
Goed punt, dan nog blijf je maar lekker van de linkerbaan als je een colonne vrachtwagens met 100 kmh wil gaan inhalen, kan je er net zo goed achter blijven hangen.quote:
ik moest eens voor m'n werk naar Mechelen. Die weg van Mechelen naar Breda is 2-baans, vrachtwagens mogen niet inhalen. Niet in de spits, niet buiten de spits. Volledig inhaalverbod. Het was niet druk (wat betreft auto's), maar de gehele rechterbaan zat vol met vrachtwagens.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:06 schreef Eenskijken het volgende:
en vrachtwagenchauffeurs die elkaar inhalen, vooral bij antwerpen en omstreken, waar het al tyfusdruk is.. met als gevolg plotselinge filetjes enzo..
Ik lul niet slap ik zeg toch al de hele tijd dat ik het gewoon achterlijk en irritant vind wat jij doet? Dat jij dat vervolgens gefrustreerd vindt...lekker boeiend,quote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:25 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Lul dan niet zo slap en zeg gewoon dat er gefrustreerde mensen achter het stuur zitten.
[..]
Ik vind dat er een groot verschil zit tussen vlak voor je neus inhalen en honderden meters voor je inhalen. Als ik de inhaalactie tweehonderd meter voor jou begin, heb je met een snelheidsverschil van 30 km/u ruim twintig seconden voor je bij me bent.
Het jammere hieraan vind ik toch wel dat je er blijkbaar niet van leert.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 09:21 schreef resque het volgende:
zucht vandaag weer vrachtwagen die er kilometers over doet om in te halen...
En voor de mensen die vonden dat het een debiele actie was om die gast in te halen toen ik 110 reed... ik had gewoon zin om even door te blazen hoorik snap ook wel dat et een kansloze actie is haha
![]()
Echter reed ik heel de tijd al 110 en die gast kwam aanrijden en zag dus ook dat ik langzamer reed, dan kan ie dus gewoon afstand houden en even wachten totdat ik naar rechts ga, ipv plakken en nee schudden
vertel me, wat moet ik hieruit leren?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 09:47 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het jammere hieraan vind ik toch wel dat je er blijkbaar niet van leert.
Dat je niet als een trage slak op de linkerrijstrook moet rijden en andere mensen niet op moet houden, dat leek me ondertussen toch wel duidelijk.quote:
trage slak... 10 kilometer zachter dan de max snelheid... overdrijven is ook een vak zeg! volgens mij ben jij zo'n baas die overal stoer 150 rijdt ofzo....quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:23 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat je niet als een trage slak op de linkerrijstrook moet rijden en andere mensen niet op moet houden, dat leek me ondertussen toch wel duidelijk.
Waarom is het nou zo moeilijk om toe te geven dat het misschien socialer is om even gas te geven als je gaat inhalen?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:37 schreef resque het volgende:
[..]
trage slak... 10 kilometer zachter dan de max snelheid... overdrijven is ook een vak zeg! volgens mij ben jij zo'n baas die overal stoer 150 rijdt ofzo....
Ja draai het even om. Als je de Vmax rijdt hoeft er geen geduw te zijn op de linkerbaan, die frusti's die met 150 aan komen zetten kan je weinig aan doen, maar mensen ophouden die de Vmax rijden is op zijn minst irritant en dat kan gefrustreerde reacties opleveren.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:42 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Mede door dat geduw op de linkerbaan en gefrustreerd gedrag in het verkeer staan er dagelijks files door ongelukken. Dan hinder je pas veel mensen.
Zoals gezegd, ik kan me best voorstellen dat je het liefst vrij baan hebt op de linkerstrook, maar dat is niet erg realistisch. Je hebt alleen jezelf ermee als je je daarover al laat opfokken.
Gast, waarom moet ik toegeven, ik moest 5 vrachtwagens inhalen, er reed niemand achter me dan die gast in de verte die dus zachter dichterbij kwam. ik ga me echt niet druk maken dat hij zijn snelheid kan behouden hoor... het is hij of ik... sociaal heeft hier geen zak mee te maken...quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:43 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Waarom is het nou zo moeilijk om toe te geven dat het misschien socialer is om even gas te geven als je gaat inhalen?
Je hoeft geen Vmax te rijden op de snelweg... Het is niet voor niks een max snelheid... en geen verplichte snelheid als je inhaaltquote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:44 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ja draai het even om. Als je de Vmax rijdt hoeft er geen geduw te zijn op de linkerbaan, die frusti's die met 150 aan komen zetten kan je weinig aan doen, maar mensen ophouden die de Vmax rijden is op zijn minst irritant en dat kan gefrustreerde reacties opleveren.
Als je inhaalt geef je gas bij en rijd je minimaal de vmax, je probeert je manoeuvre zo kort mogelijk te houden zodat je het overige verkeer zo min mogelijk belemmerd. Is mij met de rijlessen geleerd.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:44 schreef resque het volgende:
[..]
Gast, waarom moet ik toegeven, ik moest 5 vrachtwagens inhalen, er reed niemand achter me dan die gast in de verte die dus zachter dichterbij kwam. ik ga me echt niet druk maken dat hij zijn snelheid kan behouden hoor... het is hij of ik... sociaal heeft hier geen zak mee te maken...
Pardon? Ik stop en geef keurig richting aan. Zij gaat op ruime afstand achter mij staan. Daaruit concludeer ik dat ze mij de ruimte geeft om te parkeren. Als ze dan toch ineens besluit te gaan rijden vind ik het een hoer. En ruimte maken? Hoe dan? Het is een drukke doorgaande weg, daar valt geen ruimte te maken. En nee, ik ga geen blokje om rijden, want dan blijf ik de hele dag bezig.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:17 schreef H-D het volgende:
[..]
Jij kan ook gewoon ruimte voor haar maken dan dus. Ergens heeft ze ook nog gewoon een punt met d'r actie. Want jij kan ook gewoon opsodemieteren en haar erlangs laten en daarna gaan inparkeren.
En dan ook nog haar voor hoer uitgaan maken
Het is toch niet realistisch dat er in alle situaties altijd maar de maximumsnelheid gereden kan worden.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:44 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ja draai het even om. Als je de Vmax rijdt hoeft er geen geduw te zijn op de linkerbaan, die frusti's die met 150 aan komen zetten kan je weinig aan doen, maar mensen ophouden die de Vmax rijden is op zijn minst irritant en dat kan gefrustreerde reacties opleveren.
In dit specifieke geval rijdt degene doelbewust 110 op een naar zijn zeggen lege linkerbaan, waarom zou je dat doen als je daarmee degene achter je hindert? Ik kan daar echt niet bij. Zoals neem ik aan iedereen geleerd heeft bij de rijlessen is dat je het verkeer niet moet hinderen (ik snap niet waarom ik dit tig moet herhalen voor jou) en dat je tijdens het inhalen met het verkeer mee moet rijden.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:48 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Het is toch niet realistisch dat er in alle situaties altijd maar de maximumsnelheid gereden kan worden.
Ik kan van jouw beargumenteren evengoed zeggen dat je de zaken omdraait. Voor jou geldt blijkbaar het recht van de snelste.
's Nachts mag je daar gewoon inhalen anders. Tenzij het regent.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 08:04 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
ik moest eens voor m'n werk naar Mechelen. Die weg van Mechelen naar Breda is 2-baans, vrachtwagens mogen niet inhalen. Niet in de spits, niet buiten de spits. Volledig inhaalverbod. Het was niet druk (wat betreft auto's), maar de gehele rechterbaan zat vol met vrachtwagens.
Dat verklaarde ook waarom de linkerbaan redelijk leeg was wat betreft auto's, want die vrachtwagens bleven inhalen. Had je ineens weer een paar kilometer niets meer achter je omdat er een vrachtwagen naar de linkerbaan was gegaan. Of zat je weer kilometers achter een vrachtwagen (en ik ben niet op de rechterbaan geweest, die gehele weg totdat ik af moest naar de A58, geloof ik dat het is, richting Tilburg). Blijkbaar gelden inhaalverboden voor vrachtwagens niet voor vrachtwagens...
Lees es goed man, ik was vrachtwagens aan het inhalen en ben zo snel mogelijk naar rechts gegaan... die droeftoeter die zat te plakken achter me en nee zat te schudden moet gewoon normaal doen en eventjes wachten totdat ik voorbij de vrachtwagens ben... 110 is echt niet traag ofzo hoor.. als ik 120 had gereden dan was ik misschien 1 sec sneller geweest....quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:50 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
In dit specifieke geval rijdt degene doelbewust 110 op een naar zijn zeggen lege linkerbaan, waarom zou je dat doen als je daarmee degene achter je hindert? Ik kan daar echt niet bij. Zoals neem ik aan iedereen geleerd heeft bij de rijlessen is dat je het verkeer niet moet hinderen (ik snap niet waarom ik dit tig moet herhalen voor jou) en dat je tijdens het inhalen met het verkeer mee moet rijden.
Je vind nee schudden niet normaal, maar iemand hinderen wel, vreemde moraal heb jij.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:51 schreef resque het volgende:
[..]
Lees es goed man, ik was vrachtwagens aan het inhalen en ben zo snel mogelijk naar rechts gegaan... die droeftoeter die zat te plakken achter me en nee zat te schudden moet gewoon normaal doen en eventjes wachten totdat ik voorbij de vrachtwagens ben... 110 is echt niet traag ofzo hoor.. als ik 120 had gereden dan was ik misschien 1 sec sneller geweest....
Je redeneert continue naar je eigen moraal toe. Ik vind het totaal geen geval van hinderen. 10 km/u verschil, toe maar. Dat kost toch... een paar seconden.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:52 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Je vind nee schudden niet normaal, maar iemand hinderen wel, vreemde moraal heb jij.
Het gaat erom dat hij zich op de linkerbaan begeeft terwijl daar sneller rijdend verkeer is en hij ondanks dat hij nog onder de snelheidslimiet rijdt toch te beroerd is om even wat gas bij te geven. Dat is natuurlijk ergerniswekkend ten top.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:56 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Je redeneert continue naar je eigen moraal toe. Ik vind het totaal geen geval van hinderen. 10 km/u verschil, toe maar. Dat kost toch... een paar seconden.
Precies, heeft niets met mijn moraal te maken.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het gaat erom dat hij zich op de linkerbaan begeeft terwijl daar sneller rijdend verkeer is en hij ondanks dat hij nog onder de snelheidslimiet rijdt toch te beroerd is om even wat gas bij te geven. Dat is natuurlijk ergerniswekkend ten top.
Dat je tijdens het inhalen van één vrachtwagen al een klever achter je hebt zegt ook wel iets over hoe dicht die kerel al achter je zat toen je begon met inhalen. Je had 'em natuurlijk ook even voor kunnen laten gaan als je toch geen haast hebt.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:51 schreef resque het volgende:
[..]
Lees es goed man, ik was vrachtwagens aan het inhalen en ben zo snel mogelijk naar rechts gegaan... die droeftoeter die zat te plakken achter me en nee zat te schudden moet gewoon normaal doen en eventjes wachten totdat ik voorbij de vrachtwagens ben... 110 is echt niet traag ofzo hoor.. als ik 120 had gereden dan was ik misschien 1 sec sneller geweest....
nee, dat was niet het geval, de snelweg was zo goed als leeg, mijn achterligger reed heeel ver achter mij... ik moest echter 3-4 vrachtwagens inhalen, ja dat duurt eventjes... blijkbaar reed mijn achterligger iets harder dan 120... en daar ga ik dan echt geen rekening mee houden... dan kan je namelijk nooit inhalen met 110..quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:03 schreef Bananenvlaflip het volgende:
In dit voorbeeld was het een bestuurder die 110 reed, dat is niet hemeltergend traag. Bovendien ging hij snel naar rechts, dus het is niet het geval dat er doelbewust werd gehinderd.
Ik ben het er natuurlijk wel mee eens dat je bij achteropkomend verkeer dat duidelijk sneller rijdt even wacht met je eigen inhaalactie.
Okay, maar als je toh ziet dat hij steeds dichter bij komt, en je moet nog een aantal vrachtwagens inhalen, hoe moeilijk is het dan om even een klein beetje gas bij te geven. Vaak is dat namelijk al het verschil tussen wel of niet moeten remmen (voor de achterligger)..quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:06 schreef resque het volgende:
[..]
nee, dat was niet het geval, de snelweg was zo goed als leeg, mijn achterligger reed heeel ver achter mij... ik moest echter 3-4 vrachtwagens inhalen, ja dat duurt eventjes... blijkbaar reed mijn achterligger iets harder dan 120... en daar ga ik dan echt geen rekening mee houden... dan kan je namelijk nooit inhalen met 110..
Daarom is je ook geleerd om eerst te spiegelen en kijken, vervolgens richting aanwijzer aan en voordat je opzij gaat nog een keer kijken. Doordat je twee keer kijkt kan je bijv. zien dat iemand (heel) snel dichterbij komt en besluit je om nog even te wachten met je inhaalactie. Jij doet een bijzondere manouvre (van rijbaan verwisselen) dus jij moet het verkeer op die rijbaan voor laten gaan. Daarbij maakt het niet uit of diegene nou wel of niet veel te hard rijdtquote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:06 schreef resque het volgende:
[..]
nee, dat was niet het geval, de snelweg was zo goed als leeg, mijn achterligger reed heeel ver achter mij... ik moest echter 3-4 vrachtwagens inhalen, ja dat duurt eventjes... blijkbaar reed mijn achterligger iets harder dan 120... en daar ga ik dan echt geen rekening mee houden... dan kan je namelijk nooit inhalen met 110..
Ja daaag, dan moet ik van mijn CC af en achter een vrachtwagen hangen omdat iemand op de linkerbaan sneller wil doorrijden een kilometer achter me... dacht het niet... daar pas ik echt voor. Het lijkt wel alsof ik me totaal moet aanpassen en de andere mensen niet hahaquote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:09 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Daarom is je ook geleerd om eerst te spiegelen en kijken, vervolgens richting aanwijzer aan en voordat je opzij gaat nog een keer kijken. Doordat je twee keer kijkt kan je bijv. zien dat iemand (heel) snel dichterbij komt en besluit je om nog even te wachten met je inhaalactie. Jij doet een bijzondere manouvre (van rijbaan verwisselen) dus jij moet het verkeer op die rijbaan voor laten gaan. Daarbij maakt het niet uit of diegene nou wel of niet veel te hard rijdt
Natuurlijk moet je van je CC af en je aanpassen aan het andere verkeer. Jij doet immers een manoeuvre.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:11 schreef resque het volgende:
[..]
Ja daaag, dan moet ik van mijn CC af en achter een vrachtwagen hangen omdat iemand op de linkerbaan sneller wil doorrijden een kilometer achter me... dacht het niet... daar pas ik echt voor. Het lijkt wel alsof ik me totaal moet aanpassen en de andere mensen niet haha
Lees nou toch eens wat je zegt, je verwacht blijkbaar wel dat degene achter je van de CC gaat terwijl jij niet eens van de CC af hoeft en alleen je snelheid hoeft te verhogen met een paar drukjes op een knopje. Dat scheelt jou een bumperklever en degene die achterop komt hoeft niet te remmen. Jij blij, hij blij.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:11 schreef resque het volgende:
[..]
Ja daaag, dan moet ik van mijn CC af en achter een vrachtwagen hangen omdat iemand op de linkerbaan sneller wil doorrijden een kilometer achter me... dacht het niet... daar pas ik echt voor. Het lijkt wel alsof ik me totaal moet aanpassen en de andere mensen niet haha
In zo'n geval moet jij je aanpassen ja, want jij doet een bijzondere manouvre. Nu moet die ander afremmen en achter jou hangen omdat er iemand langzamer voor hem rijdt, diegene denkt precies hetzelfde 'dacht het niet'. Diegene is echter in zijn recht omdat jij een bijzondere manouvre doet.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:11 schreef resque het volgende:
[..]
Ja daaag, dan moet ik van mijn CC af en achter een vrachtwagen hangen omdat iemand op de linkerbaan sneller wil doorrijden een kilometer achter me... dacht het niet... daar pas ik echt voor. Het lijkt wel alsof ik me totaal moet aanpassen en de andere mensen niet haha
normaals, die auto reed ver achter me, echt de hele weg was een kilometer achter me leeg... dan blijf ik gewoon 110 rijden hoor...Ik ga ervanuit dat hij gewoon 120 rijdt(als we het toch over regeltjes hebben)... dus dan had ik helemaal geen problemen moeten hebben, maar hij reed harder dan 120, dus zijn probleem als ie daarna achter mij hangt...quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk moet je van je CC af en je aanpassen aan het andere verkeer. Jij doet immers een manoeuvre.
Waar je ook leert dat je snelheid moet maken wanneer je inhaalt trouwens en niet stoďcijns moet blijven doorkachelen wanneer je naar de linkerbaan gaat.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:13 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Dat heten verkeersregels en heb je geleerd bij rijles en/of voor het halen van je theorie examen.
2 mensen in dit topic hebben dat sowieso niet geleerd, of zijn dat in ieder geval vergeten.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waar je ook leert dat je snelheid moet maken wanneer je inhaalt trouwens en niet stoďcijns moet blijven doorkachelen wanneer je naar de linkerbaan gaat.
Inderdaad. Daarnaast kan je ook een boete krijgen voor het niet verlenen van voorrang bij het wisselen van rijstrook. Lijkt me dat dit daar gewoon onder valtquote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waar je ook leert dat je snelheid moet maken wanneer je inhaalt trouwens en niet stoďcijns moet blijven doorkachelen wanneer je naar de linkerbaan gaat.
Het is zijn probleem omdat jij te beroerd bent om een beetje snelheid te maken tijdens een inhaalactie. Wanneer je in elk geval de inzet had getoond om hem niet te hinderen, had hij verder niks te klagen gehad. Maar juist omdat je je lage snelheid aanhoudt ondanks dat je je op de linkerbaan begeeft, wek je een hoop irritatie.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:15 schreef resque het volgende:
[..]
normaals, die auto reed ver achter me, echt de hele weg was een kilometer achter me leeg... dan blijf ik gewoon 110 rijden hoor...Ik ga ervanuit dat hij gewoon 120 rijdt(als we het toch over regeltjes hebben)... dus dan had ik helemaal geen problemen moeten hebben, maar hij reed harder dan 120, dus zijn probleem als ie daarna achter mij hangt...
Om nog maar even olie op het vuur te gooien, met rijles leer je ook dat je moet anticiperen in het verkeer. Als je al op de linkerbaan rijdt (al dan niet terecht overigens) en je ziet voor je een vrachtwagen met een auto erachter, dan kun je al van heinde en verre aan zien komen of die auto wél of niet voor jou gaat proberen in te halen. Vind ik zelf ook irritant, maar als je even gas terug neemt of je CC een/twee klikjes zachter zet, dan heeft die ander genoeg tijd om in te halen en hoef jij niet af te remmen of bumper te kleven.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waar je ook leert dat je snelheid moet maken wanneer je inhaalt trouwens en niet stoďcijns moet blijven doorkachelen wanneer je naar de linkerbaan gaat.
Beetje snelheid, ik rij 10 km onder de Vmax... niet zo overdrijven...quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is zijn probleem omdat jij te beroerd bent om een beetje snelheid te maken tijdens een inhaalactie. Wanneer je in elk geval de inzet had getoond om hem niet te hinderen, had hij verder niks te klagen gehad. Maar juist omdat je je lage snelheid aanhoudt ondanks dat je je op de linkerbaan begeeft, wek je een hoop irritatie.
Dat doe ik zelf ook, sterker nog, ik laat mensen er vaak zelfs nog even tussen (ja, ik ben geen gefrustreerde rijder zoals een paar hier denken). Maar dan verwacht ik toch wel dat je minimaal de Vmax gaat rijden en niet voor mij gaat lopen sukkelen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Om nog maar even olie op het vuur te gooien, met rijles leer je ook dat je moet anticiperen in het verkeer. Als je al op de linkerbaan rijdt (al dan niet terecht overigens) en je ziet voor je een vrachtwagen met een auto erachter, dan kun je al van heinde en verre aan zien komen of die auto wél of niet voor jou gaat proberen in te halen. Vind ik zelf ook irritant, maar als je even gas terug neemt of je CC een/twee klikjes zachter zet, dan heeft die ander genoeg tijd om in te halen en hoef jij niet af te remmen of bumper te kleven.
Het gaat om jouw gebrek aan inzet de doorstroming te bevorderen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:27 schreef resque het volgende:
[..]
Beetje snelheid, ik rij 10 km onder de Vmax... niet zo overdrijven...
Dus hoe moeilijk is het dan om die 10 kmh er even bij te accelereren zodat degene achter jou in principe geen last van je hoeft te hebben?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:27 schreef resque het volgende:
[..]
Beetje snelheid, ik rij 10 km onder de Vmax... niet zo overdrijven...
hoe moeilijk is het om even je gas los te laten en je auto uit te laten rollen om vervolgens na 5 seconden weer sneller te kunnen rijden omdat ik dan naar rechts ben gegaan... bedoel /care met je non-argumenten!quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:29 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dus hoe moeilijk is het dan om die 10 kmh er even bij te accelereren zodat degene achter jou in principe geen last van je hoeft te hebben?
Sorry, maar als jij niet eens de basisregels van het rijden kent ben ik klaar met je. Alle argumenten tegen jouw verkeerde gedrag zijn ondertussen al gegeven, als je niet kan lezen of kan redeneren houdt het op.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:30 schreef resque het volgende:
[..]
hoe moeilijk is het om even je gas los te laten en je auto uit te laten rollen om vervolgens na 5 seconden weer sneller te kunnen rijden omdat ik dan naar rechts ben gegaan... bedoel /care met je non-argumenten!
op de teller waarschijnlijk, dus .a. 100-105 echte kilometers.. Als je, zoals ik al eerder had gezegd, gewoon even was versneld naar 120, zou het zomaar kunnen zijn dat je die vrachtwagens voorbij kon zonder die andere auto te hinderen, en hoeveel moeite is het nou om even een beetje gas bij te geven? had jou veel frustratie bespaard, en diegen achter jou ook.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:27 schreef resque het volgende:
[..]
Beetje snelheid, ik rij 10 km onder de Vmax... niet zo overdrijven...
En wat verwacht je op de Duitse autobahn?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:27 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat doe ik zelf ook, sterker nog, ik laat mensen er vaak zelfs nog even tussen (ja, ik ben geen gefrustreerde rijder zoals een paar hier denken). Maar dan verwacht ik toch wel dat je minimaal de Vmax gaat rijden en niet voor mij gaat lopen sukkelen.
Nou je egoďst is wel beetje overdreven vind je niet? Je kan het gewoon vanaf 2 kanten bekijken volgens mijquote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:32 schreef Marco001 het volgende:
[..]
op de teller waarschijnlijk, dus .a. 100-105 echte kilometers.. Als je, zoals ik al eerder had gezegd, gewoon even was versneld naar 120, zou het zomaar kunnen zijn dat je die vrachtwagens voorbij kon zonder die andere auto te hinderen, en hoeveel moeite is het nou om even een beetje gas bij te geven? had jou veel frustratie bespaard, en diegen achter jou ook.
(ik kan die achterligger ook wel begrijpen, doe het zelf ook wel eens.. Vaak moet je namelijk al van het gas af omdat je voorligger in wilt halen, en als hij/zij dan ook nog eens gewoon 110 blijft rijden, i.p.v. dat ie even wat extra gas geeft, zodat jij er zonder extra af te hoeven remmen voorbij kan... Het mag niet, maar ook ik heb dan de neiging om dicht achter de voorganger te gaan rijden.
Geinig trouwens dat je het non-argumenten noemt, terwijl het imho zeer valide argumenten zijn, en jij juist de egoďst bent..
lol, hij wel... hij welquote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:40 schreef knep het volgende:
[..]
En wat verwacht je op de Duitse autobahn?
Dat diegene voor je wel even 160 of 200 gaat rijden omdat jij dat ook wil?
Een ander hinderen omdat jij geen zin hebt om actief te rijden. Het is helemaal niet overdreven om dat egoďstisch rijgedrag te noemen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:40 schreef resque het volgende:
[..]
normaliter geef ik namelijk wel gas bij, maar had er dit keer geen zin in, was gewoon relaxt op CC aan het rijden...
Onzin, je moet je gewoon schikken in je lot net zoals je dat bij een inhalende vrachtwagen of busje met aanhanger ook moet.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een ander hinderen omdat jij geen zin hebt om actief te rijden. Het is helemaal niet overdreven om dat egoďstisch rijgedrag te noemen.
Als je de verkeersregels en gedragsregels op de weg erbij houdt kan je het maar van 1 kant bekijkenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:40 schreef resque het volgende:
[..]
Nou je egoďst is wel beetje overdreven vind je niet? Je kan het gewoon vanaf 2 kanten bekijken volgens mijDus lijkt me dat we er nooit uitkomen. Maakt verder niet uit, normaliter geef ik namelijk wel gas bij, maar had er dit keer geen zin in, was gewoon relaxt op CC aan het rijden... Maar bedankt voor de leuke discussie mensen!
Je CC is een hulpmiddel, bedoeld als handigheidje, niet iets dat voor jou de auto rijdt...quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:40 schreef resque het volgende:
[..]
Nou je egoďst is wel beetje overdreven vind je niet? Je kan het gewoon vanaf 2 kanten bekijken volgens mijDus lijkt me dat we er nooit uitkomen. Maakt verder niet uit, normaliter geef ik namelijk wel gas bij, maar had er dit keer geen zin in, was gewoon relaxt op CC aan het rijden... Maar bedankt voor de leuke discussie mensen!
Ik vind het nogal een verschil of de bestuurder voor je niet harder kan of niet harder wil.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:44 schreef knep het volgende:
[..]
Onzin, je moet je gewoon schikken in je lot net zoals je dat bij een inhalende vrachtwagen of busje met aanhanger ook moet.
Nee, als jij op de autobahn geen hoge snelheid wilt rijden, dan moet je achter die vrachtwagen blijven kleven.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:40 schreef knep het volgende:
[..]
En wat verwacht je op de Duitse autobahn?
Dat diegene voor je wel even 160 of 200 gaat rijden omdat jij dat ook wil?
Misschien ging mijn auto wel niet harder dan 110... weet die bestuurder veel, misschien is er wel iets mis met mijn auto... niet willen of niet harder kunnen heeft er ook geen bal mee te maken volgens mij maar goed... het is niet dat ik met 95 een vrachtwagen inhaalde... dus we moeten nu niet van iets een groot probleem maken lijkt me?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het nogal een verschil of de bestuurder voor je niet harder kan of niet harder wil.
Heb ik ook een keer meegemaakt, maar dan in NL op de A58 waar je tegenwoordig 130 mag. Ik reed daar met zo'n 140 op de teller, zie 2 autos die willen invoegen een eindje voor me en ik had al zo'n idee dat de achterste hem in 1x naar links ging gooien. Ik hield daardoor al iets in, maar nog steeds was het snelheidsverschil erg groot (hij ging waarschijnlijk rond de 80) en ja hoor hij gooit hem zonder enig pardon vanaf de invoegstrook voor mijn auto. Levensgevaarlijk dat soort acties.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:50 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, als jij op de autobahn geen hoge snelheid wilt rijden, dan moet je achter die vrachtwagen blijven kleven.
Ik heb hem overigens een hele tijd geleden nog naast iemand gehad die dacht te kunnen inhalen met 100 ofzo waar je 130 mag. Er was links een af gekruiste baan en ik kom aanhobbelen (138 op de teller/cc) en ca. 15 meter voordat ik er was kwam dit dan naar links. Groot licht, toeter en ernaast gezet. Had ik het willen beremmen dan had ik hem dus vol in de ankers moeten gooien.
In Duitsland trouwens wel een keer gehad, een Hollander (natuurlijk) in een Mondeo (verrassend) kwam vanaf de invoeger in een keer naar links zetten op een 2 baans stuk, tussen 2 vrachtwagens door. Ik had hem ruim boven de 160 staan (dus valt nog wel mee) en die kwam met 70 ofzo naar links. Tja, groot licht, toeter en vol in de ankers, 't scheelde niet veel. Ik reed toevallig met mijn vader en die zei zo: "Die had geen fractie eerder naar links moeten komen, dan had je erop gezeten". Was er ook eentje die niet veel harder wou rijden dan 100 en dacht: "De rest past zich maar aan."
Ik hoop dat de inhaler weet dat wanneer hij verwisselt van baan en er klapt er eentje op, hij per definitie fout is, ook al rijdt die ander veel te hard.
Helemaal met je eens! (dit was overigens totaal niet het geval bij mij hequote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:58 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Heb ik ook een keer meegemaakt, maar dan in NL op de A58 waar je tegenwoordig 130 mag. Ik reed daar met zo'n 140 op de teller, zie 2 autos die willen invoegen een eindje voor me en ik had al zo'n idee dat de achterste hem in 1x naar links ging gooien. Ik hield daardoor al iets in, maar nog steeds was het snelheidsverschil erg groot (hij ging waarschijnlijk rond de 80) en ja hoor hij gooit hem zonder enig pardon vanaf de invoegstrook voor mijn auto. Levensgevaarlijk dat soort acties.
Dat idee staat zelfs beschreven in je theorieboek. Houdt zoveel mogelijk rechts en hinder het overige verkeer niet.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:57 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Nu wordt het beeld geschetst dat op de linkerbaan alleen maar snelle jongens mogen komen, en dat de langzamere rijders verbannen moeten worden naar de rechterstrook. Dat idee bestond trouwens al eerder:
Dat is schandalig idd, en gebeurt veel te vaak.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:58 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Heb ik ook een keer meegemaakt, maar dan in NL op de A58 waar je tegenwoordig 130 mag. Ik reed daar met zo'n 140 op de teller, zie 2 autos die willen invoegen een eindje voor me en ik had al zo'n idee dat de achterste hem in 1x naar links ging gooien. Ik hield daardoor al iets in, maar nog steeds was het snelheidsverschil erg groot (hij ging waarschijnlijk rond de 80) en ja hoor hij gooit hem zonder enig pardon vanaf de invoegstrook voor mijn auto. Levensgevaarlijk dat soort acties.
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:57 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Nu wordt het beeld geschetst dat op de linkerbaan alleen maar snelle jongens mogen komen, en dat de langzamere rijders verbannen moeten worden naar de rechterstrook. Dat idee bestond trouwens al eerder:
Die vent kon ik wel schieten, m'n passagier lag te slapen en schrok zich rot van de sterke vertraging. Pas dan realiseer je hoeveel afstand het kost om 50 kmh weg te remmen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:59 schreef resque het volgende:
[..]
Helemaal met je eens! (dit was overigens totaal niet het geval bij mij he)
Dat is van veraf heel goed zichtbaar en je weet dat die gewoon niet zo snel rijden. Van een auto verwacht ik dat die 100+ als die naar links komt. Vrachtwagenchauffeurs wachten daar ook bijna altijd mee tot een rustig moment.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:28 schreef knep het volgende:
Ik kan me echt niet ergeren aan mensen die met 110 km/h inhalen zolang ze dit maar normaal doen.
Jullie zitten zeker ook je stuur op te vreten bij inhalende vrachtwagens?
'quote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:00 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Het punt is dat je geen verkeer mag hinderen. Je moet verkeer dat jij mogelijkerwijs hindert bij het uitvoeren van een bijzondere manoeuvre voorrang verlenen. Er werd gemeld dat de weg verder leeg was, dus hij had ook gewoon achter die auto kunnen invoegen. Echter melde hij dat hij geen zin had om de auto van CC af te halen en even achter de vrachtwagen te blijven hangen.
Een kilometer kan bijna niet, dan duurt het zelfs met een verschil 60 kmh nog een minuut eer hij bij je is.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:06 schreef resque het volgende:
[..]
'
Toch logisch als de auto kilometer achter je rijdt? Ga ik echt niet wachten totdat hij een keer langs is gereden... blijkbaar had hij het gas er nogal op, dus dan wacht hij maar even, als hij netjes 120 had gereden was er niks aan de hand geweest(zo ver reed ie dus achter me toen ik begon met inhalen)
Uiteraard weet ik niet precies hoe ver het was, maar geloof me dat allebei de banen echt volledig leeg waren en dat hij echt ver achter me reed....quote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:07 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Een kilometer kan bijna niet, dan duurt het zelfs met een verschil 60 kmh nog een minuut eer hij bij je is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |