Ik ken ook die dagen. Daarom, het is maar net met welk gevoel je in de auto stapt, of er weer uitstapt. Als je elkaar wat gunt in het verkeer loopt het allemaal zo'n vaart niet. Ik schud ook weleens mijn hoofd, maar zie het ook wanneer iemand anders een foutje van mij opvangtquote:Op maandag 14 mei 2012 22:58 schreef H-D het volgende:
[..]
Mja idd. Voor mij is het tijdwinstgevoel doorslaggevend. Dat het iets meer kost of dat ik er mss opgefokt van word( of dat anderen mij zo vinden rijden) vind ik niet zo erg.
Verkeerde volgorde, degene die inhaalt dient te anticiperen op het overige verkeer. Of dat je zelf niet hoeft te remmen ligt er maar aan wanneer degene voor je besluit in te halen.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:57 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Als je anticipeert hoef je niet te remmen. En zoals gezegd, ik vind het geen hinderen. Verschil van perspectief. Als ik een keer wil doorrijden ben ik het wel met je eens
Dat vind ik wel zo'n waanzinnig idiote uitspraak; echt ongelofelijk.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:52 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Het is immers een maximumsnelheid, geen verplichte snelheid.
Wie of wat geeft jou het recht om anderen te dwingen de Vmax te rijden?quote:Op maandag 14 mei 2012 23:06 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat vind ik wel zo'n waanzinnig idiote uitspraak; echt ongelofelijk.
Wie of wat geeft jou het recht om anderen onnodig te beletten ervoor te kiezen om gewoon de Vmax te rijden?
Je hebt het overige verkeer, binnen de grenzen van de wet, simpelweg niet te hinderen. Punt.
Van de andere kant weet je dat er op de linkerbaan altijd minimaal de Vmax gereden wordt. Als jij dat niet wilt prima maar blijf dan lekker weg van de linkerbaan. Of kom er op momenten dat je niemand hindert.quote:Op maandag 14 mei 2012 23:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wie of wat geeft jou het recht om anderen te dwingen de Vmax te rijden?
Ja, op de linkerbaan staan geen files.quote:Op maandag 14 mei 2012 23:20 schreef H-D het volgende:
[..]
Van de andere kant weet je dat er op de linkerbaan altijd minimaal de Vmax gereden wordt.
Dat betekent ook dat als het mogelijk is je de Vmax moet rijden op de linkerrijstrook wat mij betreft om het overige verkeer niet te hinderen.quote:Op maandag 14 mei 2012 23:52 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ja, op de linkerbaan staan geen files.
Ik rij zelf ook het liefst honderd op de snelweg. Bij inhaalacties geef ik gas bij, als de linkerbaan druk is (je moet immers rekening houden met andere weggebruikers). Ik ga echter niet racen omdat iemand anders haast heeft. Als iemand heel ruim achter me zit als ik de inhaalactie start, heeft diegene tijd zat om actie te ondernemen en het gaspedaal los te laten of bij te remmen. Dat heet anticiperen en hoort erbij als je wil autorijden (je moet immers rekening houden met andere weggebruikers).
idd, of inhalen als er niemand aankomt. En zo wel dan blijf je maar 80 achter die vrachtwagen rijden. Langzaam rijden is een keuze.quote:Op maandag 14 mei 2012 23:54 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat betekent ook dat als het mogelijk is je de Vmax moet rijden op de linkerrijstrook wat mij betreft om het overige verkeer niet te hinderen.
Het gaat nog verder: je mag het overige verkeer niet hinderen. Als jij iemand inhaalt en degene achter je moet daardoor remmen of het gaspedaal loslaten, dan hinder je die persoon. Iets dat dus niet is toegestaan.quote:Op maandag 14 mei 2012 23:52 schreef Jordy-B het volgende:
Als iemand heel ruim achter me zit als ik de inhaalactie start, heeft diegene tijd zat om actie te ondernemen en het gaspedaal los te laten of bij te remmen. Dat heet anticiperen en hoort erbij als je wil autorijden (je moet immers rekening houden met andere weggebruikers).
Hard rijden is ook een keuze.quote:Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Palomar het volgende:
[..]
idd, of inhalen als er niemand aankomt. En zo wel dan blijf je maar 80 achter die vrachtwagen rijden. Langzaam rijden is een keuze.
Mijn rij-instructeur heeft me destijds toch echt geleerd dat dat hinderen is en daarom dus niet het juiste. Gas bijgeven als je gaat inhalen was het zeer dringende advies destijds en volgens hem was het daarbij ook echt geen probleem om de maximumsnelheid tijdelijk licht te overschrijden.quote:Op maandag 14 mei 2012 23:52 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ja, op de linkerbaan staan geen files.
Ik rij zelf ook het liefst honderd op de snelweg. Bij inhaalacties geef ik gas bij, als de linkerbaan druk is (je moet immers rekening houden met andere weggebruikers). Ik ga echter niet racen omdat iemand anders haast heeft. Als iemand heel ruim achter me zit als ik de inhaalactie start, heeft diegene tijd zat om actie te ondernemen en het gaspedaal los te laten of bij te remmen. Dat heet anticiperen en hoort erbij als je wil autorijden (je moet immers rekening houden met andere weggebruikers).
Dat laatste hoeft van mij niet eens, maar traag inhalen is inderdaad hinderen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:04 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Mijn rij-instructeur heeft me destijds toch echt geleerd dat dat hinderen is en daarom dus niet het juiste. Gas bijgeven als je gaat inhalen was het zeer dringende advies destijds en volgens hem was het daarbij ook echt geen probleem om de maximumsnelheid tijdelijk licht te overschrijden.
Nou, dan verschillen we daarin van mening. Het is hinderlijk als iemand met een gangetje van 100 naar de linkerbaan gaat als er op korte afstand iemand met 120 aan komt rijden. Diegene kan niet anders dan vol in de ankers.quote:Op maandag 14 mei 2012 23:54 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat betekent ook dat als het mogelijk is je de Vmax moet rijden op de linkerrijstrook wat mij betreft om het overige verkeer niet te hinderen.
hehe, die truuk met het knipperlicht gebruik ik ook wel es na het in Frankrijk vaak gezien te hebben bij het inhalen op de snelwegquote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:06 schreef Eenskijken het volgende:
fransen die hun knipperlicht als voorangslicht gebruikenserieus, ze zetten 'm aan en meteen gaan ze ook die kant op, je hebt maar voorrang te geven. verbaast me dat het zo vaak goed ging. Maarja leven en laten leven he..
Als je dat doet moet je echt niet raar opkijken als er dan ineens iemand erg dicht op je bumper zit (om even terug te komen op degene waar ik initieel op reageerde). 20 kmh onder de Vmax is niet alleen irritant, maar ook gevaarlijk omdat degene achter je je snelheid verkeerd kan inschatten.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:07 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Nou, dan verschillen we daarin van mening. Het is hinderlijk als iemand met een gangetje van 100 naar de linkerbaan gaat als er op korte afstand iemand met 120 aan komt rijden.
Als er op honderden meters afstand iemand met een gangetje van 100 naar links gaat, heb je als automobilist meer dan genoeg ruimte om daar rekening mee te houden.
Minimaal de Vmax als het kan natuurlijk. Slimmerik.quote:Op maandag 14 mei 2012 23:52 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ja, op de linkerbaan staan geen files.
Ik rij zelf ook het liefst honderd op de snelweg. Bij inhaalacties geef ik gas bij, als de linkerbaan druk is (je moet immers rekening houden met andere weggebruikers). Ik ga echter niet racen omdat iemand anders haast heeft. Als iemand heel ruim achter me zit als ik de inhaalactie start, heeft diegene tijd zat om actie te ondernemen en het gaspedaal los te laten of bij te remmen. Dat heet anticiperen en hoort erbij als je wil autorijden (je moet immers rekening houden met andere weggebruikers).
't Verschilt ook of je een NL of een F op je kenteken hebt zitten, kan ik uit ervaring melden.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:06 schreef Eenskijken het volgende:
fransen die hun knipperlicht als voorangslicht gebruikenserieus, ze zetten 'm aan en meteen gaan ze ook die kant op, je hebt maar voorrang te geven. verbaast me dat het zo vaak goed ging. Maarja leven en laten leven he..
Ga je nou daadwerkelijk beweren dat iemand niet kan opmerken dat diegene zowel het ingehaalde als het inhalende voertuig nadert? In die situatie is er maar één mogelijkheid: beide voertuigen rijden langzamer dan ik.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:09 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als je dat doet moet je echt niet raar opkijken als er dan ineens iemand erg dicht op je bumper zit (om even terug te komen op degene waar ik initieel op reageerde). 20 kmh onder de Vmax is niet alleen irritant, maar ook gevaarlijk omdat degene achter je je snelheid verkeerd kan inschatten.
Neuh dat heeft er alleen mee te maken dat je op zo'n moment vreselijk irritant bezig bent.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:13 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ga je nou daadwerkelijk beweren dat iemand niet kan opmerken dat diegene zowel het ingehaalde als het inhalende voertuig nadert? In die situatie is er maar één mogelijkheid: beide voertuigen rijden langzamer dan ik.
Dat er ineens iemand erg dicht op de bumper zit, heeft niet te maken met verkeerde inschatting.
Als jij voor me gaat inhalen neem ik aan dat je harder gaat rijden, doe je dat niet ben je in mijn ogen achterlijk bezig. Het snelheidsverschil kan oplopen tot 30kmh in jouw voorbeeld, dat is aanzienlijk, dat je dan langzamer rijdt zie ik ook nog wel, maar persoonlijk verwacht ik niet dat je met 100 inhaalt waar 120 is toegestaan. En zoals gezegd, het verkeer wat achterop mag feitelijk niet hinderen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:13 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ga je nou daadwerkelijk beweren dat iemand niet kan opmerken dat diegene zowel het ingehaalde als het inhalende voertuig nadert? In die situatie is er maar één mogelijkheid: beide voertuigen rijden langzamer dan ik.
Dat er ineens iemand erg dicht op de bumper zit, heeft niet te maken met verkeerde inschatting.
Lul dan niet zo slap en zeg gewoon dat er gefrustreerde mensen achter het stuur zitten.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:15 schreef H-D het volgende:
[..]
Neuh dat heeft er alleen mee te maken dat je op zo'n moment vreselijk irritant bezig bent.
Ik vind dat er een groot verschil zit tussen vlak voor je neus inhalen en honderden meters voor je inhalen. Als ik de inhaalactie tweehonderd meter voor jou begin, heb je met een snelheidsverschil van 30 km/u ruim twintig seconden voor je bij me bent.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:15 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als jij voor me gaat inhalen neem ik aan dat je harder gaat rijden, doe je dat niet ben je in mijn ogen achterlijk bezig. Het snelheidsverschil kan oplopen tot 30kmh in jouw voorbeeld, dat is aanzienlijk, dat je dan langzamer rijdt zie ik ook nog wel, maar persoonlijk verwacht ik niet dat je met 100 inhaalt waar 120 is toegestaan. En zoals gezegd, het verkeer wat achterop mag feitelijk niet hinderen.
Dat er volgens iemand op je bumper zit komt omdat diegene je momenteel dan erg irritant vind.
Als je er een halve minuut over doet om iemand in te halen hoor je wmb niet op de linkerbaan thuis, doe je er minder dan een halve minuut over hinder je me niet en is er niets aan de hand.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:25 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Lul dan niet zo slap en zeg gewoon dat er gefrustreerde mensen achter het stuur zitten.
[..]
Ik vind dat er een groot verschil zit tussen vlak voor je neus inhalen en honderden meters voor je inhalen. Als ik de inhaalactie tweehonderd meter voor jou begin, heb je met een snelheidsverschil van 30 km/u bijna een halve minuut voor je bij me bent.
Vrachtwagens rijden soms in colonne. Verder haal ik mijn schouders op.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:27 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als je er een halve minuut over doet om iemand in te halen hoor je wmb niet op de weg thuis, doe je er minder dan een halve minuut over hinder je me niet en is er niets aan de hand.
Goed punt, dan nog blijf je maar lekker van de linkerbaan als je een colonne vrachtwagens met 100 kmh wil gaan inhalen, kan je er net zo goed achter blijven hangen.quote:
ik moest eens voor m'n werk naar Mechelen. Die weg van Mechelen naar Breda is 2-baans, vrachtwagens mogen niet inhalen. Niet in de spits, niet buiten de spits. Volledig inhaalverbod. Het was niet druk (wat betreft auto's), maar de gehele rechterbaan zat vol met vrachtwagens.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:06 schreef Eenskijken het volgende:
en vrachtwagenchauffeurs die elkaar inhalen, vooral bij antwerpen en omstreken, waar het al tyfusdruk is.. met als gevolg plotselinge filetjes enzo..
Ik lul niet slap ik zeg toch al de hele tijd dat ik het gewoon achterlijk en irritant vind wat jij doet? Dat jij dat vervolgens gefrustreerd vindt...lekker boeiend,quote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:25 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Lul dan niet zo slap en zeg gewoon dat er gefrustreerde mensen achter het stuur zitten.
[..]
Ik vind dat er een groot verschil zit tussen vlak voor je neus inhalen en honderden meters voor je inhalen. Als ik de inhaalactie tweehonderd meter voor jou begin, heb je met een snelheidsverschil van 30 km/u ruim twintig seconden voor je bij me bent.
Het jammere hieraan vind ik toch wel dat je er blijkbaar niet van leert.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 09:21 schreef resque het volgende:
zucht vandaag weer vrachtwagen die er kilometers over doet om in te halen...
En voor de mensen die vonden dat het een debiele actie was om die gast in te halen toen ik 110 reed... ik had gewoon zin om even door te blazen hoorik snap ook wel dat et een kansloze actie is haha
![]()
Echter reed ik heel de tijd al 110 en die gast kwam aanrijden en zag dus ook dat ik langzamer reed, dan kan ie dus gewoon afstand houden en even wachten totdat ik naar rechts ga, ipv plakken en nee schudden
vertel me, wat moet ik hieruit leren?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 09:47 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het jammere hieraan vind ik toch wel dat je er blijkbaar niet van leert.
Dat je niet als een trage slak op de linkerrijstrook moet rijden en andere mensen niet op moet houden, dat leek me ondertussen toch wel duidelijk.quote:
trage slak... 10 kilometer zachter dan de max snelheid... overdrijven is ook een vak zeg! volgens mij ben jij zo'n baas die overal stoer 150 rijdt ofzo....quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:23 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat je niet als een trage slak op de linkerrijstrook moet rijden en andere mensen niet op moet houden, dat leek me ondertussen toch wel duidelijk.
Waarom is het nou zo moeilijk om toe te geven dat het misschien socialer is om even gas te geven als je gaat inhalen?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:37 schreef resque het volgende:
[..]
trage slak... 10 kilometer zachter dan de max snelheid... overdrijven is ook een vak zeg! volgens mij ben jij zo'n baas die overal stoer 150 rijdt ofzo....
Ja draai het even om. Als je de Vmax rijdt hoeft er geen geduw te zijn op de linkerbaan, die frusti's die met 150 aan komen zetten kan je weinig aan doen, maar mensen ophouden die de Vmax rijden is op zijn minst irritant en dat kan gefrustreerde reacties opleveren.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:42 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Mede door dat geduw op de linkerbaan en gefrustreerd gedrag in het verkeer staan er dagelijks files door ongelukken. Dan hinder je pas veel mensen.
Zoals gezegd, ik kan me best voorstellen dat je het liefst vrij baan hebt op de linkerstrook, maar dat is niet erg realistisch. Je hebt alleen jezelf ermee als je je daarover al laat opfokken.
Gast, waarom moet ik toegeven, ik moest 5 vrachtwagens inhalen, er reed niemand achter me dan die gast in de verte die dus zachter dichterbij kwam. ik ga me echt niet druk maken dat hij zijn snelheid kan behouden hoor... het is hij of ik... sociaal heeft hier geen zak mee te maken...quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:43 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Waarom is het nou zo moeilijk om toe te geven dat het misschien socialer is om even gas te geven als je gaat inhalen?
Je hoeft geen Vmax te rijden op de snelweg... Het is niet voor niks een max snelheid... en geen verplichte snelheid als je inhaaltquote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:44 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ja draai het even om. Als je de Vmax rijdt hoeft er geen geduw te zijn op de linkerbaan, die frusti's die met 150 aan komen zetten kan je weinig aan doen, maar mensen ophouden die de Vmax rijden is op zijn minst irritant en dat kan gefrustreerde reacties opleveren.
Als je inhaalt geef je gas bij en rijd je minimaal de vmax, je probeert je manoeuvre zo kort mogelijk te houden zodat je het overige verkeer zo min mogelijk belemmerd. Is mij met de rijlessen geleerd.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:44 schreef resque het volgende:
[..]
Gast, waarom moet ik toegeven, ik moest 5 vrachtwagens inhalen, er reed niemand achter me dan die gast in de verte die dus zachter dichterbij kwam. ik ga me echt niet druk maken dat hij zijn snelheid kan behouden hoor... het is hij of ik... sociaal heeft hier geen zak mee te maken...
Pardon? Ik stop en geef keurig richting aan. Zij gaat op ruime afstand achter mij staan. Daaruit concludeer ik dat ze mij de ruimte geeft om te parkeren. Als ze dan toch ineens besluit te gaan rijden vind ik het een hoer. En ruimte maken? Hoe dan? Het is een drukke doorgaande weg, daar valt geen ruimte te maken. En nee, ik ga geen blokje om rijden, want dan blijf ik de hele dag bezig.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:17 schreef H-D het volgende:
[..]
Jij kan ook gewoon ruimte voor haar maken dan dus. Ergens heeft ze ook nog gewoon een punt met d'r actie. Want jij kan ook gewoon opsodemieteren en haar erlangs laten en daarna gaan inparkeren.
En dan ook nog haar voor hoer uitgaan maken
Het is toch niet realistisch dat er in alle situaties altijd maar de maximumsnelheid gereden kan worden.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:44 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ja draai het even om. Als je de Vmax rijdt hoeft er geen geduw te zijn op de linkerbaan, die frusti's die met 150 aan komen zetten kan je weinig aan doen, maar mensen ophouden die de Vmax rijden is op zijn minst irritant en dat kan gefrustreerde reacties opleveren.
In dit specifieke geval rijdt degene doelbewust 110 op een naar zijn zeggen lege linkerbaan, waarom zou je dat doen als je daarmee degene achter je hindert? Ik kan daar echt niet bij. Zoals neem ik aan iedereen geleerd heeft bij de rijlessen is dat je het verkeer niet moet hinderen (ik snap niet waarom ik dit tig moet herhalen voor jou) en dat je tijdens het inhalen met het verkeer mee moet rijden.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:48 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Het is toch niet realistisch dat er in alle situaties altijd maar de maximumsnelheid gereden kan worden.
Ik kan van jouw beargumenteren evengoed zeggen dat je de zaken omdraait. Voor jou geldt blijkbaar het recht van de snelste.
's Nachts mag je daar gewoon inhalen anders. Tenzij het regent.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 08:04 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
ik moest eens voor m'n werk naar Mechelen. Die weg van Mechelen naar Breda is 2-baans, vrachtwagens mogen niet inhalen. Niet in de spits, niet buiten de spits. Volledig inhaalverbod. Het was niet druk (wat betreft auto's), maar de gehele rechterbaan zat vol met vrachtwagens.
Dat verklaarde ook waarom de linkerbaan redelijk leeg was wat betreft auto's, want die vrachtwagens bleven inhalen. Had je ineens weer een paar kilometer niets meer achter je omdat er een vrachtwagen naar de linkerbaan was gegaan. Of zat je weer kilometers achter een vrachtwagen (en ik ben niet op de rechterbaan geweest, die gehele weg totdat ik af moest naar de A58, geloof ik dat het is, richting Tilburg). Blijkbaar gelden inhaalverboden voor vrachtwagens niet voor vrachtwagens...
Lees es goed man, ik was vrachtwagens aan het inhalen en ben zo snel mogelijk naar rechts gegaan... die droeftoeter die zat te plakken achter me en nee zat te schudden moet gewoon normaal doen en eventjes wachten totdat ik voorbij de vrachtwagens ben... 110 is echt niet traag ofzo hoor.. als ik 120 had gereden dan was ik misschien 1 sec sneller geweest....quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:50 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
In dit specifieke geval rijdt degene doelbewust 110 op een naar zijn zeggen lege linkerbaan, waarom zou je dat doen als je daarmee degene achter je hindert? Ik kan daar echt niet bij. Zoals neem ik aan iedereen geleerd heeft bij de rijlessen is dat je het verkeer niet moet hinderen (ik snap niet waarom ik dit tig moet herhalen voor jou) en dat je tijdens het inhalen met het verkeer mee moet rijden.
Je vind nee schudden niet normaal, maar iemand hinderen wel, vreemde moraal heb jij.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:51 schreef resque het volgende:
[..]
Lees es goed man, ik was vrachtwagens aan het inhalen en ben zo snel mogelijk naar rechts gegaan... die droeftoeter die zat te plakken achter me en nee zat te schudden moet gewoon normaal doen en eventjes wachten totdat ik voorbij de vrachtwagens ben... 110 is echt niet traag ofzo hoor.. als ik 120 had gereden dan was ik misschien 1 sec sneller geweest....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |