Dat klopt, maar dan moet ze niet eerst stoppen en op het moment dat ik ga parkeren ineens die hoerebak naar voren laten rollen. Dan staan we namelijk op elkaar te wachten en ik ben dan wel zo'n lul die hem op de handrem trekt en wacht tot ze opgesodemietert isquote:Op zaterdag 12 mei 2012 12:47 schreef t0sti het volgende:
[..]
Ik wil niet wijs doen ofzo, maar zij had gewoon voorrang
Oh, wat voor auto rijd jij? Doe dat dan even als ik zwaar beladen ben, dan laat ik het even op een aanrijding uitlopen.quote:Op maandag 14 mei 2012 19:59 schreef OEM het volgende:
[..]
ik mag graag vrachtwagenchauffeurs treiteren die het inhaalverbod negeren... Maar dat doe ik uitsluitend bij NL chauffeurs. Die oostblok criminelen zijn iets te onvoorspelbaar.
Jij kan ook gewoon ruimte voor haar maken dan dus. Ergens heeft ze ook nog gewoon een punt met d'r actie. Want jij kan ook gewoon opsodemieteren en haar erlangs laten en daarna gaan inparkeren.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:00 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dan moet ze niet eerst stoppen en op het moment dat ik ga parkeren ineens die hoerebak naar voren laten rollen. Dan staan we namelijk op elkaar te wachten en ik ben dan wel zo'n lul die hem op de handrem trekt en wacht tot ze opgesodemietert is
Als je 110 rijdt waar je 120 mag is het nog zo vreemd als er iemand snel op je afkomt. Normale reactie van die gast in die polo, zeer merkwaardige actie van jou.quote:Op maandag 14 mei 2012 11:24 schreef resque het volgende:
vandaag lekker 110 op cruisecontrol waar ik 120 mocht. Ik haal rustig vrachtwagentjes in, was rustig.. komt er 1 of andere vw polo snel op me afgereden. Maar ik laat me niet opjagen, ik blijf lekker 110 rijden. Hij moest maar even wachten voordat ik naar rechts kon. Dus ik snel naar rechts voor die gozer, kijkt ie me aan, schud ie zo![]()
Toen had ik zoiets van, doe gewoon normaal eh... dus ik versnelling terug en er met volle snelheid voorbij! Dat zal hem leren!![]()
Tsja, wat is wijsheid in zo'n geval. Ik zou zeggen, als je de doorstroming niet belemmert bij drukte, blijf dan gewoon 110 rijden, achteropkomend verkeer kan best een beetje geduld uitoefenen. Ik kan me wel voorstellen dat dit in de drukte minder wordt gewaardeerd. En dat hoofdschudden, lekker negeren, wat heb je eraan.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:18 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als je 110 rijdt waar je 120 mag is het nog zo vreemd als er iemand snel op je afkomt. Normale reactie van die gast in die polo, zeer merkwaardige actie van jou.
Internetheld!quote:Op maandag 14 mei 2012 22:15 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Oh, wat voor auto rijd jij? Doe dat dan even als ik zwaar beladen ben, dan laat ik het even op een aanrijding uitlopen.
Tsja ik vind het ook gewoon zwaar kut als iemand 110 op de linkerbaan rijdt als het ook anders kan. Dus ik snap die reactie van die Polo heel goed.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:29 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Tsja, wat is wijsheid in zo'n geval. Ik zou zeggen, als je de doorstroming niet belemmert bij drukte, blijf dan gewoon 110 rijden, achteropkomend verkeer kan best een beetje geduld uitoefenen. Ik kan me wel voorstellen dat dit in de drukte minder wordt gewaardeerd. En dat hoofdschudden, lekker negeren, wat heb je eraan.
Ik rijd regelmatig lange stukke snelweg achter elkaar en dan is 110 vaak wel een prettig tempo. Ik versnel alleen bij inhalen als het dicht dreigt te slibben. Van die drukkers die met 150+ achterop komen stormen wachten maar lekker. Zeker als ze klem zitten tussen de grootlichthendel. Het is allemaal actie-reactie he.
Als hij 110 op de teller rijdt en degene die achterop 130 op de teller dan kom je al snel over 'drukker'. Feit is dat hij traag inhaalt wat frustatie kan opleveren bij het achterop komende verkeer. Dat hoofdschudden is een (naar mijn mening alleszins redelijke) manier om aan te duiden dat hij de volgende keer wat meer gas moet geven tijdens het inhalen.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:29 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Tsja, wat is wijsheid in zo'n geval. Ik zou zeggen, als je de doorstroming niet belemmert bij drukte, blijf dan gewoon 110 rijden, achteropkomend verkeer kan best een beetje geduld uitoefenen. Ik kan me wel voorstellen dat dit in de drukte minder wordt gewaardeerd. En dat hoofdschudden, lekker negeren, wat heb je eraan.
Ik rijd regelmatig lange stukke snelweg achter elkaar en dan is 110 vaak wel een prettig tempo. Ik versnel alleen bij inhalen als het dicht dreigt te slibben. Van die drukkers die met 150+ achterop komen stormen wachten maar lekker. Zeker als ze klem zitten tussen de grootlichthendel. Het is allemaal actie-reactie he.
Ach, dat verschil in snelheid kost de achterligger een paar seconden extra. Waar gaat het over.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:32 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als hij 110 op de teller rijdt en degene die achterop 130 op de teller dan kom je al snel over 'drukker'. Feit is dat hij traag inhaalt wat frustatie kan opleveren bij het achterop komende verkeer. Dat hoofdschudden is een (naar mijn mening alleszins redelijke) manier om aan te duiden dat hij de volgende keer wat meer gas moet geven tijdens het inhalen.
Het gaat erover dat het irritant is als je iemand inhaalt met een snelheid die onder het maximum ligt en daardoor het achterop komende verkeer hindert.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:47 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Ach, dat verschil in snelheid kost de achterligger een paar seconden extra. Waar gaat het over.
Ik begrijp je punt wel hoor, maar als het niet erg druk is vind ik het niet zozeer hinderen. Waarom zou de relaxte rijder zich moeten aanpassen aan de opgefokte rijder in plaats van andersom? Het is immers een maximumsnelheid, geen verplichte snelheid. Daarbij zijn er legio weggebruikers die met een snelheid ruim boven het maximum komen aansuizen en het dan vanzelfsprekend vinden dat het klootjesvolk wel even wiebert.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:49 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het gaat erover dat het irritant is als je iemand inhaalt met een snelheid die onder het maximum ligt en daardoor het achterop komende verkeer hindert.
Psychologisch belangrijke secondes.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:47 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Ach, dat verschil in snelheid kost de achterligger een paar seconden extra. Waar gaat het over.
Dat is het voornamelijk. Op eneene autorit van een uur of twee, deur tot deur en voornamelijk 120-snelweg kost het 100 ipv 120 gemiddeld rijden me een kwartier. Daarmee kom ik veel relaxter aan en heb ik behoorlijk wat brandstof bespaard. Voor mij is dat doorslaggevend. Ik snap ook dat dat niet voor iedereen geldt.quote:
Als iemand met de maximumsnelheid aan komt rijden maakt het nog geen opgefokte rijder. Dat is nou precies mijn punt, die pipo rijdt daar 110 en klaagt dat mensen hard naderen, dat is nogal logisch aangezien het verschil in snelheid op kan lopen tot bijna 20 km per uur.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:52 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Ik begrijp je nut wel hoor, maar als het niet erg druk is vind ik het niet zozeer hinderen. Waarom zou de relaxte rijder zich moeten aanpassen aan de opgefokte rijder in plaats van andersom? Het is immers een maximumsnelheid, geen verplichte snelheid. Daarbij zijn er legio weggebruikers die met een snelheid ruim boven het maximum komen aansuizen en het dan vanzelfsprekend vinden dat het klootjesvolk wel even wiebert.
Daarbij is het voor mij geen enorm punt van ergernis hoor, lat dat wel wezen. Ik verbaas me over het algemeen hoe netjes de meeste weggebruikers eigenlijk rijden.
Dergelijke situaties worden overigens heel vaak veroorzaakt door een andere medeweggebruiker. Driebaans snelweg, in het midden rijdt iemand 105 (rechterrijbaan leeg), een ander met 110 gaat hem inhalen op de linkerrijbaan, waardoor de volgende die "gewoon" 120 rijdt moet wachten. Dan kan je natuurlijk geirriteerd raken op de persoon die met 110 inhaalt, maar ik irriteet me dan altijd mateloos aan de persoon die in het midden sukkelt met 105. Als die nou gewoon opsodemieterd naar rechts dan rijdt de tweede op de middelste rijbaan en kan de derde met 120 gewoon links inhalen.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:32 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als hij 110 op de teller rijdt en degene die achterop 130 op de teller dan kom je al snel over 'drukker'. Feit is dat hij traag inhaalt wat frustatie kan opleveren bij het achterop komende verkeer. Dat hoofdschudden is een (naar mijn mening alleszins redelijke) manier om aan te duiden dat hij de volgende keer wat meer gas moet geven tijdens het inhalen.
Het gaat mij niet eens om de snelheidswinst, het gaat mij er meer om dat ik zo'n situatie zelf onnodig moet remmen en weer gas moet geven, dat is pas zonde voor het verbruik.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:55 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Dat is het voornamelijk. Op eneene autorit van een uur of twee, deur tot deur en voornamelijk 120-snelweg kost het 100 ipv 120 gemiddeld rijden me een kwartier. Daarmee kom ik veel relaxter aan en heb ik behoorlijk wat brandstof bespaard. Voor mij is dat doorslaggevend. Ik snap ook dat dat niet voor iedereen geldt.
Als je anticipeert hoef je niet te remmen. En zoals gezegd, ik vind het geen hinderen. Verschil van perspectief. Als ik een keer wil doorrijden ben ik het wel met je eensquote:Op maandag 14 mei 2012 22:56 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het gaat mij niet eens om de snelheidswinst, het gaat mij er meer om dat ik zo'n situatie zelf onnodig moet remmen en weer gas moet geven, dat is pas zonde voor het verbruik.
Mja idd. Voor mij is het tijdwinstgevoel doorslaggevend. Dat het iets meer kost of dat ik er mss opgefokt van word( of dat anderen mij zo vinden rijden) vind ik niet zo erg.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:55 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Dat is het voornamelijk. Op eneene autorit van een uur of twee, deur tot deur en voornamelijk 120-snelweg kost het 100 ipv 120 gemiddeld rijden me een kwartier. Daarmee kom ik veel relaxter aan en heb ik behoorlijk wat brandstof bespaard. Voor mij is dat doorslaggevend. Ik snap ook dat dat niet voor iedereen geldt.
Laten we daar maar niet over beginnen inderdaadquote:Op maandag 14 mei 2012 22:55 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dergelijke situaties worden overigens heel vaak veroorzaakt door een andere medeweggebruiker. Driebaans snelweg, in het midden rijdt iemand 105 (rechterrijbaan leeg), een ander met 110 gaat hem inhalen op de linkerrijbaan, waardoor de volgende die "gewoon" 120 rijdt moet wachten. Dan kan je natuurlijk geirriteerd raken op de persoon die met 110 inhaalt, maar ik irriteet me dan altijd mateloos aan de persoon die in het midden sukkelt met 105. Als die nou gewoon opsodemieterd naar rechts dan rijdt de tweede op de middelste rijbaan en kan de derde met 120 gewoon links inhalen.
Ik ken ook die dagen. Daarom, het is maar net met welk gevoel je in de auto stapt, of er weer uitstapt. Als je elkaar wat gunt in het verkeer loopt het allemaal zo'n vaart niet. Ik schud ook weleens mijn hoofd, maar zie het ook wanneer iemand anders een foutje van mij opvangtquote:Op maandag 14 mei 2012 22:58 schreef H-D het volgende:
[..]
Mja idd. Voor mij is het tijdwinstgevoel doorslaggevend. Dat het iets meer kost of dat ik er mss opgefokt van word( of dat anderen mij zo vinden rijden) vind ik niet zo erg.
Verkeerde volgorde, degene die inhaalt dient te anticiperen op het overige verkeer. Of dat je zelf niet hoeft te remmen ligt er maar aan wanneer degene voor je besluit in te halen.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:57 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Als je anticipeert hoef je niet te remmen. En zoals gezegd, ik vind het geen hinderen. Verschil van perspectief. Als ik een keer wil doorrijden ben ik het wel met je eens
Dat vind ik wel zo'n waanzinnig idiote uitspraak; echt ongelofelijk.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:52 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Het is immers een maximumsnelheid, geen verplichte snelheid.
Wie of wat geeft jou het recht om anderen te dwingen de Vmax te rijden?quote:Op maandag 14 mei 2012 23:06 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat vind ik wel zo'n waanzinnig idiote uitspraak; echt ongelofelijk.
Wie of wat geeft jou het recht om anderen onnodig te beletten ervoor te kiezen om gewoon de Vmax te rijden?
Je hebt het overige verkeer, binnen de grenzen van de wet, simpelweg niet te hinderen. Punt.
Van de andere kant weet je dat er op de linkerbaan altijd minimaal de Vmax gereden wordt. Als jij dat niet wilt prima maar blijf dan lekker weg van de linkerbaan. Of kom er op momenten dat je niemand hindert.quote:Op maandag 14 mei 2012 23:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wie of wat geeft jou het recht om anderen te dwingen de Vmax te rijden?
Ja, op de linkerbaan staan geen files.quote:Op maandag 14 mei 2012 23:20 schreef H-D het volgende:
[..]
Van de andere kant weet je dat er op de linkerbaan altijd minimaal de Vmax gereden wordt.
Dat betekent ook dat als het mogelijk is je de Vmax moet rijden op de linkerrijstrook wat mij betreft om het overige verkeer niet te hinderen.quote:Op maandag 14 mei 2012 23:52 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ja, op de linkerbaan staan geen files.
Ik rij zelf ook het liefst honderd op de snelweg. Bij inhaalacties geef ik gas bij, als de linkerbaan druk is (je moet immers rekening houden met andere weggebruikers). Ik ga echter niet racen omdat iemand anders haast heeft. Als iemand heel ruim achter me zit als ik de inhaalactie start, heeft diegene tijd zat om actie te ondernemen en het gaspedaal los te laten of bij te remmen. Dat heet anticiperen en hoort erbij als je wil autorijden (je moet immers rekening houden met andere weggebruikers).
idd, of inhalen als er niemand aankomt. En zo wel dan blijf je maar 80 achter die vrachtwagen rijden. Langzaam rijden is een keuze.quote:Op maandag 14 mei 2012 23:54 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat betekent ook dat als het mogelijk is je de Vmax moet rijden op de linkerrijstrook wat mij betreft om het overige verkeer niet te hinderen.
Het gaat nog verder: je mag het overige verkeer niet hinderen. Als jij iemand inhaalt en degene achter je moet daardoor remmen of het gaspedaal loslaten, dan hinder je die persoon. Iets dat dus niet is toegestaan.quote:Op maandag 14 mei 2012 23:52 schreef Jordy-B het volgende:
Als iemand heel ruim achter me zit als ik de inhaalactie start, heeft diegene tijd zat om actie te ondernemen en het gaspedaal los te laten of bij te remmen. Dat heet anticiperen en hoort erbij als je wil autorijden (je moet immers rekening houden met andere weggebruikers).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |