abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 mei 2012 @ 22:00:28 #181
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_111554874
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 12:47 schreef t0sti het volgende:

[..]

Ik wil niet wijs doen ofzo, maar zij had gewoon voorrang :P
Dat klopt, maar dan moet ze niet eerst stoppen en op het moment dat ik ga parkeren ineens die hoerebak naar voren laten rollen. Dan staan we namelijk op elkaar te wachten en ik ben dan wel zo'n lul die hem op de handrem trekt en wacht tot ze opgesodemietert is
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  maandag 14 mei 2012 @ 22:15:00 #182
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_111556058
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2012 19:59 schreef OEM het volgende:

[..]

ik mag graag vrachtwagenchauffeurs treiteren die het inhaalverbod negeren... Maar dat doe ik uitsluitend bij NL chauffeurs. Die oostblok criminelen zijn iets te onvoorspelbaar.
Oh, wat voor auto rijd jij? Doe dat dan even als ik zwaar beladen ben, dan laat ik het even op een aanrijding uitlopen. O+
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_111556279
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 22:00 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Dat klopt, maar dan moet ze niet eerst stoppen en op het moment dat ik ga parkeren ineens die hoerebak naar voren laten rollen. Dan staan we namelijk op elkaar te wachten en ik ben dan wel zo'n lul die hem op de handrem trekt en wacht tot ze opgesodemietert is
Jij kan ook gewoon ruimte voor haar maken dan dus. Ergens heeft ze ook nog gewoon een punt met d'r actie. Want jij kan ook gewoon opsodemieteren en haar erlangs laten en daarna gaan inparkeren.

En dan ook nog haar voor hoer uitgaan maken :')
pi_111556306
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 11:24 schreef resque het volgende:
vandaag lekker 110 op cruisecontrol waar ik 120 mocht. Ik haal rustig vrachtwagentjes in, was rustig.. komt er 1 of andere vw polo snel op me afgereden. Maar ik laat me niet opjagen, ik blijf lekker 110 rijden. Hij moest maar even wachten voordat ik naar rechts kon. Dus ik snel naar rechts voor die gozer, kijkt ie me aan, schud ie zo :N

Toen had ik zoiets van, doe gewoon normaal eh... dus ik versnelling terug en er met volle snelheid voorbij! Dat zal hem leren! ^O^ ~O>
Als je 110 rijdt waar je 120 mag is het nog zo vreemd als er iemand snel op je afkomt. Normale reactie van die gast in die polo, zeer merkwaardige actie van jou.
  maandag 14 mei 2012 @ 22:29:12 #185
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_111557132
quote:
14s.gif Op maandag 14 mei 2012 22:18 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Als je 110 rijdt waar je 120 mag is het nog zo vreemd als er iemand snel op je afkomt. Normale reactie van die gast in die polo, zeer merkwaardige actie van jou.
Tsja, wat is wijsheid in zo'n geval. Ik zou zeggen, als je de doorstroming niet belemmert bij drukte, blijf dan gewoon 110 rijden, achteropkomend verkeer kan best een beetje geduld uitoefenen. Ik kan me wel voorstellen dat dit in de drukte minder wordt gewaardeerd. En dat hoofdschudden, lekker negeren, wat heb je eraan.

Ik rijd regelmatig lange stukke snelweg achter elkaar en dan is 110 vaak wel een prettig tempo. Ik versnel alleen bij inhalen als het dicht dreigt te slibben. Van die drukkers die met 150+ achterop komen stormen wachten maar lekker. Zeker als ze klem zitten tussen de grootlichthendel. Het is allemaal actie-reactie he.
  maandag 14 mei 2012 @ 22:29:23 #186
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_111557147
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 22:15 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Oh, wat voor auto rijd jij? Doe dat dan even als ik zwaar beladen ben, dan laat ik het even op een aanrijding uitlopen. O+
Internetheld!
pi_111557356
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 22:29 schreef Bananenvlaflip het volgende:

[..]

Tsja, wat is wijsheid in zo'n geval. Ik zou zeggen, als je de doorstroming niet belemmert bij drukte, blijf dan gewoon 110 rijden, achteropkomend verkeer kan best een beetje geduld uitoefenen. Ik kan me wel voorstellen dat dit in de drukte minder wordt gewaardeerd. En dat hoofdschudden, lekker negeren, wat heb je eraan.

Ik rijd regelmatig lange stukke snelweg achter elkaar en dan is 110 vaak wel een prettig tempo. Ik versnel alleen bij inhalen als het dicht dreigt te slibben. Van die drukkers die met 150+ achterop komen stormen wachten maar lekker. Zeker als ze klem zitten tussen de grootlichthendel. Het is allemaal actie-reactie he.
Tsja ik vind het ook gewoon zwaar kut als iemand 110 op de linkerbaan rijdt als het ook anders kan. Dus ik snap die reactie van die Polo heel goed.
pi_111557381
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 22:29 schreef Bananenvlaflip het volgende:

[..]

Tsja, wat is wijsheid in zo'n geval. Ik zou zeggen, als je de doorstroming niet belemmert bij drukte, blijf dan gewoon 110 rijden, achteropkomend verkeer kan best een beetje geduld uitoefenen. Ik kan me wel voorstellen dat dit in de drukte minder wordt gewaardeerd. En dat hoofdschudden, lekker negeren, wat heb je eraan.

Ik rijd regelmatig lange stukke snelweg achter elkaar en dan is 110 vaak wel een prettig tempo. Ik versnel alleen bij inhalen als het dicht dreigt te slibben. Van die drukkers die met 150+ achterop komen stormen wachten maar lekker. Zeker als ze klem zitten tussen de grootlichthendel. Het is allemaal actie-reactie he.
Als hij 110 op de teller rijdt en degene die achterop 130 op de teller dan kom je al snel over 'drukker'. Feit is dat hij traag inhaalt wat frustatie kan opleveren bij het achterop komende verkeer. Dat hoofdschudden is een (naar mijn mening alleszins redelijke) manier om aan te duiden dat hij de volgende keer wat meer gas moet geven tijdens het inhalen.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 14 mei 2012 @ 22:47:28 #189
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_111558239
Oh en waar ik ook een hekel aan heb zijn automobilisten die bij het ritsen van 2 naar 1 baan (bijv na een verkeerslicht, zie http://bit.ly/KniW4t) nog even denken om hem ervoor te kunnen duwen met hun dikke auto.
Probeer dan dus altijd dat ze maar eventjes in de ankers gaan. :s)
  maandag 14 mei 2012 @ 22:47:53 #190
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_111558260
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 22:32 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Als hij 110 op de teller rijdt en degene die achterop 130 op de teller dan kom je al snel over 'drukker'. Feit is dat hij traag inhaalt wat frustatie kan opleveren bij het achterop komende verkeer. Dat hoofdschudden is een (naar mijn mening alleszins redelijke) manier om aan te duiden dat hij de volgende keer wat meer gas moet geven tijdens het inhalen.
Ach, dat verschil in snelheid kost de achterligger een paar seconden extra. Waar gaat het over.
pi_111558362
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 22:47 schreef Bananenvlaflip het volgende:

[..]

Ach, dat verschil in snelheid kost de achterligger een paar seconden extra. Waar gaat het over.
Het gaat erover dat het irritant is als je iemand inhaalt met een snelheid die onder het maximum ligt en daardoor het achterop komende verkeer hindert.
  maandag 14 mei 2012 @ 22:52:49 #192
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_111558543
quote:
14s.gif Op maandag 14 mei 2012 22:49 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Het gaat erover dat het irritant is als je iemand inhaalt met een snelheid die onder het maximum ligt en daardoor het achterop komende verkeer hindert.
Ik begrijp je punt wel hoor, maar als het niet erg druk is vind ik het niet zozeer hinderen. Waarom zou de relaxte rijder zich moeten aanpassen aan de opgefokte rijder in plaats van andersom? Het is immers een maximumsnelheid, geen verplichte snelheid. Daarbij zijn er legio weggebruikers die met een snelheid ruim boven het maximum komen aansuizen en het dan vanzelfsprekend vinden dat het klootjesvolk wel even wiebert.

Daarbij is het voor mij geen enorm punt van ergernis hoor, laat dat wel wezen. Ik verbaas me over het algemeen hoe netjes de meeste weggebruikers eigenlijk rijden.
pi_111558593
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 22:47 schreef Bananenvlaflip het volgende:

[..]

Ach, dat verschil in snelheid kost de achterligger een paar seconden extra. Waar gaat het over.
Psychologisch belangrijke secondes.
  maandag 14 mei 2012 @ 22:55:18 #194
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_111558676
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2012 22:53 schreef H-D het volgende:

[..]

Psychologisch belangrijke secondes.
Dat is het voornamelijk. Op eneene autorit van een uur of twee, deur tot deur en voornamelijk 120-snelweg kost het 100 ipv 120 gemiddeld rijden me een kwartier. Daarmee kom ik veel relaxter aan en heb ik behoorlijk wat brandstof bespaard. Voor mij is dat doorslaggevend. Ik snap ook dat dat niet voor iedereen geldt.
pi_111558686
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 22:52 schreef Bananenvlaflip het volgende:

[..]

Ik begrijp je nut wel hoor, maar als het niet erg druk is vind ik het niet zozeer hinderen. Waarom zou de relaxte rijder zich moeten aanpassen aan de opgefokte rijder in plaats van andersom? Het is immers een maximumsnelheid, geen verplichte snelheid. Daarbij zijn er legio weggebruikers die met een snelheid ruim boven het maximum komen aansuizen en het dan vanzelfsprekend vinden dat het klootjesvolk wel even wiebert.

Daarbij is het voor mij geen enorm punt van ergernis hoor, lat dat wel wezen. Ik verbaas me over het algemeen hoe netjes de meeste weggebruikers eigenlijk rijden.
Als iemand met de maximumsnelheid aan komt rijden maakt het nog geen opgefokte rijder. Dat is nou precies mijn punt, die pipo rijdt daar 110 en klaagt dat mensen hard naderen, dat is nogal logisch aangezien het verschil in snelheid op kan lopen tot bijna 20 km per uur.

Wanneer je inhaalt, zeker op een tweebaansweg is het wat mij betreft redelijk normaal dat je even gas bijgeeft zodat het overige verkeer geen last van je heeft.
pi_111558694
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 22:32 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Als hij 110 op de teller rijdt en degene die achterop 130 op de teller dan kom je al snel over 'drukker'. Feit is dat hij traag inhaalt wat frustatie kan opleveren bij het achterop komende verkeer. Dat hoofdschudden is een (naar mijn mening alleszins redelijke) manier om aan te duiden dat hij de volgende keer wat meer gas moet geven tijdens het inhalen.
Dergelijke situaties worden overigens heel vaak veroorzaakt door een andere medeweggebruiker. Driebaans snelweg, in het midden rijdt iemand 105 (rechterrijbaan leeg), een ander met 110 gaat hem inhalen op de linkerrijbaan, waardoor de volgende die "gewoon" 120 rijdt moet wachten. Dan kan je natuurlijk geirriteerd raken op de persoon die met 110 inhaalt, maar ik irriteet me dan altijd mateloos aan de persoon die in het midden sukkelt met 105. Als die nou gewoon opsodemieterd naar rechts dan rijdt de tweede op de middelste rijbaan en kan de derde met 120 gewoon links inhalen.
pi_111558748
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 22:55 schreef Bananenvlaflip het volgende:

[..]

Dat is het voornamelijk. Op eneene autorit van een uur of twee, deur tot deur en voornamelijk 120-snelweg kost het 100 ipv 120 gemiddeld rijden me een kwartier. Daarmee kom ik veel relaxter aan en heb ik behoorlijk wat brandstof bespaard. Voor mij is dat doorslaggevend. Ik snap ook dat dat niet voor iedereen geldt.
Het gaat mij niet eens om de snelheidswinst, het gaat mij er meer om dat ik zo'n situatie zelf onnodig moet remmen en weer gas moet geven, dat is pas zonde voor het verbruik.
  maandag 14 mei 2012 @ 22:57:36 #198
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_111558824
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 22:56 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Het gaat mij niet eens om de snelheidswinst, het gaat mij er meer om dat ik zo'n situatie zelf onnodig moet remmen en weer gas moet geven, dat is pas zonde voor het verbruik.
Als je anticipeert hoef je niet te remmen. En zoals gezegd, ik vind het geen hinderen. Verschil van perspectief. Als ik een keer wil doorrijden ben ik het wel met je eens ;)
pi_111558873
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 22:55 schreef Bananenvlaflip het volgende:

[..]

Dat is het voornamelijk. Op eneene autorit van een uur of twee, deur tot deur en voornamelijk 120-snelweg kost het 100 ipv 120 gemiddeld rijden me een kwartier. Daarmee kom ik veel relaxter aan en heb ik behoorlijk wat brandstof bespaard. Voor mij is dat doorslaggevend. Ik snap ook dat dat niet voor iedereen geldt.
Mja idd. Voor mij is het tijdwinstgevoel doorslaggevend. Dat het iets meer kost of dat ik er mss opgefokt van word( of dat anderen mij zo vinden rijden) vind ik niet zo erg.
pi_111558985
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 22:55 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Dergelijke situaties worden overigens heel vaak veroorzaakt door een andere medeweggebruiker. Driebaans snelweg, in het midden rijdt iemand 105 (rechterrijbaan leeg), een ander met 110 gaat hem inhalen op de linkerrijbaan, waardoor de volgende die "gewoon" 120 rijdt moet wachten. Dan kan je natuurlijk geirriteerd raken op de persoon die met 110 inhaalt, maar ik irriteet me dan altijd mateloos aan de persoon die in het midden sukkelt met 105. Als die nou gewoon opsodemieterd naar rechts dan rijdt de tweede op de middelste rijbaan en kan de derde met 120 gewoon links inhalen.
Laten we daar maar niet over beginnen inderdaad :') Ik ben zelf geen perfecte automobilist maar onnodig links rijden zal je mij niet snel op betrappen, zeer vervelend inderdaad dit soort situaties.

Zo was ik er gister 1 aan het inhalen die op de 2e rijstrook reed, net als ik er langs kom geeft die gas bij zodat hij net schuin achter mij rijdt, ondertussen komt er ruimte op de meest rechter baan, maar blijft die lambal op de 2e rijstrook precies zo achter mij rijden dat ik niet een baan op kan schruiven. Vervolgens komt hij mij rechts voorbij zetten :')
  maandag 14 mei 2012 @ 23:00:50 #201
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_111559017
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2012 22:58 schreef H-D het volgende:

[..]

Mja idd. Voor mij is het tijdwinstgevoel doorslaggevend. Dat het iets meer kost of dat ik er mss opgefokt van word( of dat anderen mij zo vinden rijden) vind ik niet zo erg.
Ik ken ook die dagen. Daarom, het is maar net met welk gevoel je in de auto stapt, of er weer uitstapt. Als je elkaar wat gunt in het verkeer loopt het allemaal zo'n vaart niet. Ik schud ook weleens mijn hoofd, maar zie het ook wanneer iemand anders een foutje van mij opvangt
pi_111559043
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 22:57 schreef Bananenvlaflip het volgende:

[..]

Als je anticipeert hoef je niet te remmen. En zoals gezegd, ik vind het geen hinderen. Verschil van perspectief. Als ik een keer wil doorrijden ben ik het wel met je eens ;)
Verkeerde volgorde, degene die inhaalt dient te anticiperen op het overige verkeer. Of dat je zelf niet hoeft te remmen ligt er maar aan wanneer degene voor je besluit in te halen.
  Spellchecker maandag 14 mei 2012 @ 23:06:06 #203
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_111559390
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 22:52 schreef Bananenvlaflip het volgende:

[..]

Het is immers een maximumsnelheid, geen verplichte snelheid.
Dat vind ik wel zo'n waanzinnig idiote uitspraak; echt ongelofelijk.

Wie of wat geeft jou het recht om anderen onnodig te beletten ervoor te kiezen om gewoon de Vmax te rijden?

Je hebt het overige verkeer, binnen de grenzen van de wet, simpelweg niet te hinderen. Punt.
Tevens -purist.
  maandag 14 mei 2012 @ 23:13:50 #204
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_111559948
Vandaag zelf beetje asociaal gedaan. Was niet zo netjes :@

Ik reed op een smalle 2baansweg richting Pijnacker en voor me ging er een auto fileparkeren, ik had geen zin om te wachten, dus haalde ik hem in met de vrachtwagen. Ging eigenlijk maar nét goed. Verkeerd ingeschat. Vermoed dat de bestuurder ook wel even heeft zitten vloeken op mij. Had hij eigenlijk nog wel gelijk in ook. Sorry :X

Verder had ik ook in mijn privé-auto een boze bestuurder volgens mij.. Die keek een beetje boos achteruit toen ik achter hem reed. Volgens mij vond hij dat ik zat te kleven.. Liet mn auto beetje uitrollen. Verder reed hij wel wat traag, waardoor ik misschien wat dichter op hem reed.. Maar goed.. Iedereen heeft zijn mindere dagen. :@
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  maandag 14 mei 2012 @ 23:15:37 #205
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_111560064
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 23:06 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Dat vind ik wel zo'n waanzinnig idiote uitspraak; echt ongelofelijk.

Wie of wat geeft jou het recht om anderen onnodig te beletten ervoor te kiezen om gewoon de Vmax te rijden?

Je hebt het overige verkeer, binnen de grenzen van de wet, simpelweg niet te hinderen. Punt.
Wie of wat geeft jou het recht om anderen te dwingen de Vmax te rijden?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_111560366
quote:
7s.gif Op maandag 14 mei 2012 23:15 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Wie of wat geeft jou het recht om anderen te dwingen de Vmax te rijden?
Van de andere kant weet je dat er op de linkerbaan altijd minimaal de Vmax gereden wordt. Als jij dat niet wilt prima maar blijf dan lekker weg van de linkerbaan. Of kom er op momenten dat je niemand hindert.
pi_111562116
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2012 23:20 schreef H-D het volgende:

[..]

Van de andere kant weet je dat er op de linkerbaan altijd minimaal de Vmax gereden wordt.
Ja, op de linkerbaan staan geen files. ^O^

Ik rij zelf ook het liefst honderd op de snelweg. Bij inhaalacties geef ik gas bij, als de linkerbaan druk is (je moet immers rekening houden met andere weggebruikers). Ik ga echter niet racen omdat iemand anders haast heeft. Als iemand heel ruim achter me zit als ik de inhaalactie start, heeft diegene tijd zat om actie te ondernemen en het gaspedaal los te laten of bij te remmen. Dat heet anticiperen en hoort erbij als je wil autorijden (je moet immers rekening houden met andere weggebruikers).
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_111562230
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 23:52 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ja, op de linkerbaan staan geen files. ^O^

Ik rij zelf ook het liefst honderd op de snelweg. Bij inhaalacties geef ik gas bij, als de linkerbaan druk is (je moet immers rekening houden met andere weggebruikers). Ik ga echter niet racen omdat iemand anders haast heeft. Als iemand heel ruim achter me zit als ik de inhaalactie start, heeft diegene tijd zat om actie te ondernemen en het gaspedaal los te laten of bij te remmen. Dat heet anticiperen en hoort erbij als je wil autorijden (je moet immers rekening houden met andere weggebruikers).
Dat betekent ook dat als het mogelijk is je de Vmax moet rijden op de linkerrijstrook wat mij betreft om het overige verkeer niet te hinderen.
pi_111562307
quote:
14s.gif Op maandag 14 mei 2012 23:54 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat betekent ook dat als het mogelijk is je de Vmax moet rijden op de linkerrijstrook wat mij betreft om het overige verkeer niet te hinderen.
idd, of inhalen als er niemand aankomt. En zo wel dan blijf je maar 80 achter die vrachtwagen rijden. Langzaam rijden is een keuze.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 00:00:50 #210
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_111562612
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 23:52 schreef Jordy-B het volgende:
Als iemand heel ruim achter me zit als ik de inhaalactie start, heeft diegene tijd zat om actie te ondernemen en het gaspedaal los te laten of bij te remmen. Dat heet anticiperen en hoort erbij als je wil autorijden (je moet immers rekening houden met andere weggebruikers).
Het gaat nog verder: je mag het overige verkeer niet hinderen. Als jij iemand inhaalt en degene achter je moet daardoor remmen of het gaspedaal loslaten, dan hinder je die persoon. Iets dat dus niet is toegestaan.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')