Ik ken ook die dagen. Daarom, het is maar net met welk gevoel je in de auto stapt, of er weer uitstapt. Als je elkaar wat gunt in het verkeer loopt het allemaal zo'n vaart niet. Ik schud ook weleens mijn hoofd, maar zie het ook wanneer iemand anders een foutje van mij opvangtquote:Op maandag 14 mei 2012 22:58 schreef H-D het volgende:
[..]
Mja idd. Voor mij is het tijdwinstgevoel doorslaggevend. Dat het iets meer kost of dat ik er mss opgefokt van word( of dat anderen mij zo vinden rijden) vind ik niet zo erg.
Verkeerde volgorde, degene die inhaalt dient te anticiperen op het overige verkeer. Of dat je zelf niet hoeft te remmen ligt er maar aan wanneer degene voor je besluit in te halen.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:57 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Als je anticipeert hoef je niet te remmen. En zoals gezegd, ik vind het geen hinderen. Verschil van perspectief. Als ik een keer wil doorrijden ben ik het wel met je eens
Dat vind ik wel zo'n waanzinnig idiote uitspraak; echt ongelofelijk.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:52 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Het is immers een maximumsnelheid, geen verplichte snelheid.
Wie of wat geeft jou het recht om anderen te dwingen de Vmax te rijden?quote:Op maandag 14 mei 2012 23:06 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat vind ik wel zo'n waanzinnig idiote uitspraak; echt ongelofelijk.
Wie of wat geeft jou het recht om anderen onnodig te beletten ervoor te kiezen om gewoon de Vmax te rijden?
Je hebt het overige verkeer, binnen de grenzen van de wet, simpelweg niet te hinderen. Punt.
Van de andere kant weet je dat er op de linkerbaan altijd minimaal de Vmax gereden wordt. Als jij dat niet wilt prima maar blijf dan lekker weg van de linkerbaan. Of kom er op momenten dat je niemand hindert.quote:Op maandag 14 mei 2012 23:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wie of wat geeft jou het recht om anderen te dwingen de Vmax te rijden?
Ja, op de linkerbaan staan geen files.quote:Op maandag 14 mei 2012 23:20 schreef H-D het volgende:
[..]
Van de andere kant weet je dat er op de linkerbaan altijd minimaal de Vmax gereden wordt.
Dat betekent ook dat als het mogelijk is je de Vmax moet rijden op de linkerrijstrook wat mij betreft om het overige verkeer niet te hinderen.quote:Op maandag 14 mei 2012 23:52 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ja, op de linkerbaan staan geen files.
Ik rij zelf ook het liefst honderd op de snelweg. Bij inhaalacties geef ik gas bij, als de linkerbaan druk is (je moet immers rekening houden met andere weggebruikers). Ik ga echter niet racen omdat iemand anders haast heeft. Als iemand heel ruim achter me zit als ik de inhaalactie start, heeft diegene tijd zat om actie te ondernemen en het gaspedaal los te laten of bij te remmen. Dat heet anticiperen en hoort erbij als je wil autorijden (je moet immers rekening houden met andere weggebruikers).
idd, of inhalen als er niemand aankomt. En zo wel dan blijf je maar 80 achter die vrachtwagen rijden. Langzaam rijden is een keuze.quote:Op maandag 14 mei 2012 23:54 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat betekent ook dat als het mogelijk is je de Vmax moet rijden op de linkerrijstrook wat mij betreft om het overige verkeer niet te hinderen.
Het gaat nog verder: je mag het overige verkeer niet hinderen. Als jij iemand inhaalt en degene achter je moet daardoor remmen of het gaspedaal loslaten, dan hinder je die persoon. Iets dat dus niet is toegestaan.quote:Op maandag 14 mei 2012 23:52 schreef Jordy-B het volgende:
Als iemand heel ruim achter me zit als ik de inhaalactie start, heeft diegene tijd zat om actie te ondernemen en het gaspedaal los te laten of bij te remmen. Dat heet anticiperen en hoort erbij als je wil autorijden (je moet immers rekening houden met andere weggebruikers).
Hard rijden is ook een keuze.quote:Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Palomar het volgende:
[..]
idd, of inhalen als er niemand aankomt. En zo wel dan blijf je maar 80 achter die vrachtwagen rijden. Langzaam rijden is een keuze.
Mijn rij-instructeur heeft me destijds toch echt geleerd dat dat hinderen is en daarom dus niet het juiste. Gas bijgeven als je gaat inhalen was het zeer dringende advies destijds en volgens hem was het daarbij ook echt geen probleem om de maximumsnelheid tijdelijk licht te overschrijden.quote:Op maandag 14 mei 2012 23:52 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ja, op de linkerbaan staan geen files.
Ik rij zelf ook het liefst honderd op de snelweg. Bij inhaalacties geef ik gas bij, als de linkerbaan druk is (je moet immers rekening houden met andere weggebruikers). Ik ga echter niet racen omdat iemand anders haast heeft. Als iemand heel ruim achter me zit als ik de inhaalactie start, heeft diegene tijd zat om actie te ondernemen en het gaspedaal los te laten of bij te remmen. Dat heet anticiperen en hoort erbij als je wil autorijden (je moet immers rekening houden met andere weggebruikers).
Dat laatste hoeft van mij niet eens, maar traag inhalen is inderdaad hinderen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:04 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Mijn rij-instructeur heeft me destijds toch echt geleerd dat dat hinderen is en daarom dus niet het juiste. Gas bijgeven als je gaat inhalen was het zeer dringende advies destijds en volgens hem was het daarbij ook echt geen probleem om de maximumsnelheid tijdelijk licht te overschrijden.
Nou, dan verschillen we daarin van mening. Het is hinderlijk als iemand met een gangetje van 100 naar de linkerbaan gaat als er op korte afstand iemand met 120 aan komt rijden. Diegene kan niet anders dan vol in de ankers.quote:Op maandag 14 mei 2012 23:54 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat betekent ook dat als het mogelijk is je de Vmax moet rijden op de linkerrijstrook wat mij betreft om het overige verkeer niet te hinderen.
hehe, die truuk met het knipperlicht gebruik ik ook wel es na het in Frankrijk vaak gezien te hebben bij het inhalen op de snelwegquote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:06 schreef Eenskijken het volgende:
fransen die hun knipperlicht als voorangslicht gebruikenserieus, ze zetten 'm aan en meteen gaan ze ook die kant op, je hebt maar voorrang te geven. verbaast me dat het zo vaak goed ging. Maarja leven en laten leven he..
Als je dat doet moet je echt niet raar opkijken als er dan ineens iemand erg dicht op je bumper zit (om even terug te komen op degene waar ik initieel op reageerde). 20 kmh onder de Vmax is niet alleen irritant, maar ook gevaarlijk omdat degene achter je je snelheid verkeerd kan inschatten.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:07 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Nou, dan verschillen we daarin van mening. Het is hinderlijk als iemand met een gangetje van 100 naar de linkerbaan gaat als er op korte afstand iemand met 120 aan komt rijden.
Als er op honderden meters afstand iemand met een gangetje van 100 naar links gaat, heb je als automobilist meer dan genoeg ruimte om daar rekening mee te houden.
Minimaal de Vmax als het kan natuurlijk. Slimmerik.quote:Op maandag 14 mei 2012 23:52 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ja, op de linkerbaan staan geen files.
Ik rij zelf ook het liefst honderd op de snelweg. Bij inhaalacties geef ik gas bij, als de linkerbaan druk is (je moet immers rekening houden met andere weggebruikers). Ik ga echter niet racen omdat iemand anders haast heeft. Als iemand heel ruim achter me zit als ik de inhaalactie start, heeft diegene tijd zat om actie te ondernemen en het gaspedaal los te laten of bij te remmen. Dat heet anticiperen en hoort erbij als je wil autorijden (je moet immers rekening houden met andere weggebruikers).
't Verschilt ook of je een NL of een F op je kenteken hebt zitten, kan ik uit ervaring melden.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:06 schreef Eenskijken het volgende:
fransen die hun knipperlicht als voorangslicht gebruikenserieus, ze zetten 'm aan en meteen gaan ze ook die kant op, je hebt maar voorrang te geven. verbaast me dat het zo vaak goed ging. Maarja leven en laten leven he..
Ga je nou daadwerkelijk beweren dat iemand niet kan opmerken dat diegene zowel het ingehaalde als het inhalende voertuig nadert? In die situatie is er maar één mogelijkheid: beide voertuigen rijden langzamer dan ik.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:09 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als je dat doet moet je echt niet raar opkijken als er dan ineens iemand erg dicht op je bumper zit (om even terug te komen op degene waar ik initieel op reageerde). 20 kmh onder de Vmax is niet alleen irritant, maar ook gevaarlijk omdat degene achter je je snelheid verkeerd kan inschatten.
Neuh dat heeft er alleen mee te maken dat je op zo'n moment vreselijk irritant bezig bent.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:13 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ga je nou daadwerkelijk beweren dat iemand niet kan opmerken dat diegene zowel het ingehaalde als het inhalende voertuig nadert? In die situatie is er maar één mogelijkheid: beide voertuigen rijden langzamer dan ik.
Dat er ineens iemand erg dicht op de bumper zit, heeft niet te maken met verkeerde inschatting.
Als jij voor me gaat inhalen neem ik aan dat je harder gaat rijden, doe je dat niet ben je in mijn ogen achterlijk bezig. Het snelheidsverschil kan oplopen tot 30kmh in jouw voorbeeld, dat is aanzienlijk, dat je dan langzamer rijdt zie ik ook nog wel, maar persoonlijk verwacht ik niet dat je met 100 inhaalt waar 120 is toegestaan. En zoals gezegd, het verkeer wat achterop mag feitelijk niet hinderen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:13 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ga je nou daadwerkelijk beweren dat iemand niet kan opmerken dat diegene zowel het ingehaalde als het inhalende voertuig nadert? In die situatie is er maar één mogelijkheid: beide voertuigen rijden langzamer dan ik.
Dat er ineens iemand erg dicht op de bumper zit, heeft niet te maken met verkeerde inschatting.
Lul dan niet zo slap en zeg gewoon dat er gefrustreerde mensen achter het stuur zitten.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:15 schreef H-D het volgende:
[..]
Neuh dat heeft er alleen mee te maken dat je op zo'n moment vreselijk irritant bezig bent.
Ik vind dat er een groot verschil zit tussen vlak voor je neus inhalen en honderden meters voor je inhalen. Als ik de inhaalactie tweehonderd meter voor jou begin, heb je met een snelheidsverschil van 30 km/u ruim twintig seconden voor je bij me bent.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:15 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als jij voor me gaat inhalen neem ik aan dat je harder gaat rijden, doe je dat niet ben je in mijn ogen achterlijk bezig. Het snelheidsverschil kan oplopen tot 30kmh in jouw voorbeeld, dat is aanzienlijk, dat je dan langzamer rijdt zie ik ook nog wel, maar persoonlijk verwacht ik niet dat je met 100 inhaalt waar 120 is toegestaan. En zoals gezegd, het verkeer wat achterop mag feitelijk niet hinderen.
Dat er volgens iemand op je bumper zit komt omdat diegene je momenteel dan erg irritant vind.
Als je er een halve minuut over doet om iemand in te halen hoor je wmb niet op de linkerbaan thuis, doe je er minder dan een halve minuut over hinder je me niet en is er niets aan de hand.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:25 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Lul dan niet zo slap en zeg gewoon dat er gefrustreerde mensen achter het stuur zitten.
[..]
Ik vind dat er een groot verschil zit tussen vlak voor je neus inhalen en honderden meters voor je inhalen. Als ik de inhaalactie tweehonderd meter voor jou begin, heb je met een snelheidsverschil van 30 km/u bijna een halve minuut voor je bij me bent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |