abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111562805
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Palomar het volgende:

[..]

idd, of inhalen als er niemand aankomt. En zo wel dan blijf je maar 80 achter die vrachtwagen rijden. Langzaam rijden is een keuze.
Hard rijden is ook een keuze.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 00:04:29 #212
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_111562806
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 23:52 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ja, op de linkerbaan staan geen files. ^O^

Ik rij zelf ook het liefst honderd op de snelweg. Bij inhaalacties geef ik gas bij, als de linkerbaan druk is (je moet immers rekening houden met andere weggebruikers). Ik ga echter niet racen omdat iemand anders haast heeft. Als iemand heel ruim achter me zit als ik de inhaalactie start, heeft diegene tijd zat om actie te ondernemen en het gaspedaal los te laten of bij te remmen. Dat heet anticiperen en hoort erbij als je wil autorijden (je moet immers rekening houden met andere weggebruikers).
Mijn rij-instructeur heeft me destijds toch echt geleerd dat dat hinderen is en daarom dus niet het juiste. Gas bijgeven als je gaat inhalen was het zeer dringende advies destijds en volgens hem was het daarbij ook echt geen probleem om de maximumsnelheid tijdelijk licht te overschrijden. :)
Don't let my username fool you...
pi_111562841
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 00:04 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Mijn rij-instructeur heeft me destijds toch echt geleerd dat dat hinderen is en daarom dus niet het juiste. Gas bijgeven als je gaat inhalen was het zeer dringende advies destijds en volgens hem was het daarbij ook echt geen probleem om de maximumsnelheid tijdelijk licht te overschrijden. :)
Dat laatste hoeft van mij niet eens, maar traag inhalen is inderdaad hinderen.
pi_111562861
[edit] never mind...
pi_111562893
fransen die hun knipperlicht als voorangslicht gebruiken :P serieus, ze zetten 'm aan en meteen gaan ze ook die kant op, je hebt maar voorrang te geven. verbaast me dat het zo vaak goed ging. Maarja leven en laten leven he..

en vrachtwagenchauffeurs die elkaar inhalen, vooral bij antwerpen en omstreken, waar het al tyfusdruk is.. met als gevolg plotselinge filetjes enzo..
There are only 151 Pokémon.
pi_111562957
quote:
14s.gif Op maandag 14 mei 2012 23:54 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat betekent ook dat als het mogelijk is je de Vmax moet rijden op de linkerrijstrook wat mij betreft om het overige verkeer niet te hinderen.
Nou, dan verschillen we daarin van mening. Het is hinderlijk als iemand met een gangetje van 100 naar de linkerbaan gaat als er op korte afstand iemand met 120 aan komt rijden. Diegene kan niet anders dan vol in de ankers.

Als er op honderden meters afstand iemand met een gangetje van 100 naar links gaat, heb je als automobilist meer dan genoeg ruimte om daarop te anticiperen en even het gas los te laten. Dat kost je niets extra's.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_111562995
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 00:06 schreef Eenskijken het volgende:
fransen die hun knipperlicht als voorangslicht gebruiken :P serieus, ze zetten 'm aan en meteen gaan ze ook die kant op, je hebt maar voorrang te geven. verbaast me dat het zo vaak goed ging. Maarja leven en laten leven he..
hehe, die truuk met het knipperlicht gebruik ik ook wel es na het in Frankrijk vaak gezien te hebben bij het inhalen op de snelweg :P Werkt ook best vaak ;) Vind het best een nette manier om aan te geven dat je erlangs wilt als degene voor je dat niet doorheeft (wel gewoon afstand houden).
pi_111563058
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 00:07 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Nou, dan verschillen we daarin van mening. Het is hinderlijk als iemand met een gangetje van 100 naar de linkerbaan gaat als er op korte afstand iemand met 120 aan komt rijden.

Als er op honderden meters afstand iemand met een gangetje van 100 naar links gaat, heb je als automobilist meer dan genoeg ruimte om daar rekening mee te houden.
Als je dat doet moet je echt niet raar opkijken als er dan ineens iemand erg dicht op je bumper zit (om even terug te komen op degene waar ik initieel op reageerde). 20 kmh onder de Vmax is niet alleen irritant, maar ook gevaarlijk omdat degene achter je je snelheid verkeerd kan inschatten.
pi_111563139
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 23:52 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ja, op de linkerbaan staan geen files. ^O^

Ik rij zelf ook het liefst honderd op de snelweg. Bij inhaalacties geef ik gas bij, als de linkerbaan druk is (je moet immers rekening houden met andere weggebruikers). Ik ga echter niet racen omdat iemand anders haast heeft. Als iemand heel ruim achter me zit als ik de inhaalactie start, heeft diegene tijd zat om actie te ondernemen en het gaspedaal los te laten of bij te remmen. Dat heet anticiperen en hoort erbij als je wil autorijden (je moet immers rekening houden met andere weggebruikers).
Minimaal de Vmax als het kan natuurlijk. Slimmerik.

Verder als je anderen dwingt om te remmen omdat jij nou eenmaal graag 100 rijdt..tja dan doe je toch echt iets fout lijkt me. Want om jouw redenering te gebruiken; ik ga toch echt niet langzamer omdat iemand anders sloom rijdt.
  FOK!fotograaf dinsdag 15 mei 2012 @ 00:13:30 #220
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_111563272
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 00:06 schreef Eenskijken het volgende:
fransen die hun knipperlicht als voorangslicht gebruiken :P serieus, ze zetten 'm aan en meteen gaan ze ook die kant op, je hebt maar voorrang te geven. verbaast me dat het zo vaak goed ging. Maarja leven en laten leven he..
't Verschilt ook of je een NL of een F op je kenteken hebt zitten, kan ik uit ervaring melden.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_111563294
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 00:09 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Als je dat doet moet je echt niet raar opkijken als er dan ineens iemand erg dicht op je bumper zit (om even terug te komen op degene waar ik initieel op reageerde). 20 kmh onder de Vmax is niet alleen irritant, maar ook gevaarlijk omdat degene achter je je snelheid verkeerd kan inschatten.
Ga je nou daadwerkelijk beweren dat iemand niet kan opmerken dat diegene zowel het ingehaalde als het inhalende voertuig nadert? In die situatie is er maar één mogelijkheid: beide voertuigen rijden langzamer dan ik.

Dat er ineens iemand erg dicht op de bumper zit, heeft niet te maken met verkeerde inschatting. :{
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_111563353
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 00:13 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ga je nou daadwerkelijk beweren dat iemand niet kan opmerken dat diegene zowel het ingehaalde als het inhalende voertuig nadert? In die situatie is er maar één mogelijkheid: beide voertuigen rijden langzamer dan ik.

Dat er ineens iemand erg dicht op de bumper zit, heeft niet te maken met verkeerde inschatting. :{
Neuh dat heeft er alleen mee te maken dat je op zo'n moment vreselijk irritant bezig bent.
pi_111563382
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 00:13 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ga je nou daadwerkelijk beweren dat iemand niet kan opmerken dat diegene zowel het ingehaalde als het inhalende voertuig nadert? In die situatie is er maar één mogelijkheid: beide voertuigen rijden langzamer dan ik.

Dat er ineens iemand erg dicht op de bumper zit, heeft niet te maken met verkeerde inschatting. :{
Als jij voor me gaat inhalen neem ik aan dat je harder gaat rijden, doe je dat niet ben je in mijn ogen achterlijk bezig. Het snelheidsverschil kan oplopen tot 30kmh in jouw voorbeeld, dat is aanzienlijk, dat je dan langzamer rijdt zie ik ook nog wel, maar persoonlijk verwacht ik niet dat je met 100 inhaalt waar 120 is toegestaan. En zoals gezegd, het verkeer wat achterop mag feitelijk niet hinderen.

Dat er volgens iemand op je bumper zit komt omdat diegene je momenteel dan erg irritant vind.
pi_111563804
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 00:15 schreef H-D het volgende:

[..]

Neuh dat heeft er alleen mee te maken dat je op zo'n moment vreselijk irritant bezig bent.
Lul dan niet zo slap en zeg gewoon dat er gefrustreerde mensen achter het stuur zitten. :{w
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 00:15 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Als jij voor me gaat inhalen neem ik aan dat je harder gaat rijden, doe je dat niet ben je in mijn ogen achterlijk bezig. Het snelheidsverschil kan oplopen tot 30kmh in jouw voorbeeld, dat is aanzienlijk, dat je dan langzamer rijdt zie ik ook nog wel, maar persoonlijk verwacht ik niet dat je met 100 inhaalt waar 120 is toegestaan. En zoals gezegd, het verkeer wat achterop mag feitelijk niet hinderen.

Dat er volgens iemand op je bumper zit komt omdat diegene je momenteel dan erg irritant vind.
Ik vind dat er een groot verschil zit tussen vlak voor je neus inhalen en honderden meters voor je inhalen. Als ik de inhaalactie tweehonderd meter voor jou begin, heb je met een snelheidsverschil van 30 km/u ruim twintig seconden voor je bij me bent. :{
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_111563897
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 00:25 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Lul dan niet zo slap en zeg gewoon dat er gefrustreerde mensen achter het stuur zitten. :{w

[..]

Ik vind dat er een groot verschil zit tussen vlak voor je neus inhalen en honderden meters voor je inhalen. Als ik de inhaalactie tweehonderd meter voor jou begin, heb je met een snelheidsverschil van 30 km/u bijna een halve minuut voor je bij me bent. :{
Als je er een halve minuut over doet om iemand in te halen hoor je wmb niet op de linkerbaan thuis, doe je er minder dan een halve minuut over hinder je me niet en is er niets aan de hand.
pi_111563949
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 00:27 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Als je er een halve minuut over doet om iemand in te halen hoor je wmb niet op de weg thuis, doe je er minder dan een halve minuut over hinder je me niet en is er niets aan de hand.
Vrachtwagens rijden soms in colonne. Verder haal ik mijn schouders op.

slaap lekker :*
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_111563987
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 00:28 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Vrachtwagens rijden soms in colonne.
Goed punt, dan nog blijf je maar lekker van de linkerbaan als je een colonne vrachtwagens met 100 kmh wil gaan inhalen, kan je er net zo goed achter blijven hangen.
pi_111564777
valt me toch wel op dat men in nederland over het algemeen wel rustig en beschaafd rijdt, ondanks de drukte. zeker als je het vergelijkt als je op en neer rijdt naar parijs, wat je ziet in frankrijk en belgië (die wegen daar :X gaten in de weg, echt ongelofelijk).
There are only 151 Pokémon.
pi_111567679
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 00:06 schreef Eenskijken het volgende:
en vrachtwagenchauffeurs die elkaar inhalen, vooral bij antwerpen en omstreken, waar het al tyfusdruk is.. met als gevolg plotselinge filetjes enzo..
ik moest eens voor m'n werk naar Mechelen. Die weg van Mechelen naar Breda is 2-baans, vrachtwagens mogen niet inhalen. Niet in de spits, niet buiten de spits. Volledig inhaalverbod. Het was niet druk (wat betreft auto's), maar de gehele rechterbaan zat vol met vrachtwagens.
Dat verklaarde ook waarom de linkerbaan redelijk leeg was wat betreft auto's, want die vrachtwagens bleven inhalen. Had je ineens weer een paar kilometer niets meer achter je omdat er een vrachtwagen naar de linkerbaan was gegaan. Of zat je weer kilometers achter een vrachtwagen (en ik ben niet op de rechterbaan geweest, die gehele weg totdat ik af moest naar de A58, geloof ik dat het is, richting Tilburg). Blijkbaar gelden inhaalverboden voor vrachtwagens niet voor vrachtwagens...
pi_111568825
zucht vandaag weer vrachtwagen die er kilometers over doet om in te halen... :{w

En voor de mensen die vonden dat het een debiele actie was om die gast in te halen toen ik 110 reed... ik had gewoon zin om even door te blazen hoor :9 ik snap ook wel dat et een kansloze actie is haha :)

Echter reed ik heel de tijd al 110 en die gast kwam aanrijden en zag dus ook dat ik langzamer reed, dan kan ie dus gewoon afstand houden en even wachten totdat ik naar rechts ga, ipv plakken en nee schudden :)

[ Bericht 67% gewijzigd door resque op 15-05-2012 09:37:33 ]
pi_111569364
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 00:25 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Lul dan niet zo slap en zeg gewoon dat er gefrustreerde mensen achter het stuur zitten. :{w

[..]

Ik vind dat er een groot verschil zit tussen vlak voor je neus inhalen en honderden meters voor je inhalen. Als ik de inhaalactie tweehonderd meter voor jou begin, heb je met een snelheidsverschil van 30 km/u ruim twintig seconden voor je bij me bent. :{
Ik lul niet slap ik zeg toch al de hele tijd dat ik het gewoon achterlijk en irritant vind wat jij doet? Dat jij dat vervolgens gefrustreerd vindt...lekker boeiend,

Verder heb ik er sec geen problemen mee dat jij per se 100 wilt rijden, maar val mij en anderen er gewoon niet mee lastig dan. Dus lekker rechts blijven of versnellen als je naar links komt.

Ik zou waarschijnlijk ook vlak achter je eindigen als ik 130 oid rij en jij opeens met 100 naar links komt. Wat verwacht je zelf dan. :{
pi_111569411
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:21 schreef resque het volgende:
zucht vandaag weer vrachtwagen die er kilometers over doet om in te halen... :{w

En voor de mensen die vonden dat het een debiele actie was om die gast in te halen toen ik 110 reed... ik had gewoon zin om even door te blazen hoor :9 ik snap ook wel dat et een kansloze actie is haha :)

Echter reed ik heel de tijd al 110 en die gast kwam aanrijden en zag dus ook dat ik langzamer reed, dan kan ie dus gewoon afstand houden en even wachten totdat ik naar rechts ga, ipv plakken en nee schudden :)
Het jammere hieraan vind ik toch wel dat je er blijkbaar niet van leert.
pi_111569885
Laatst een klevende inhalende vrachtwagen achter me gehad. Geen enkele reden toe, want hij moest eigenlijk naar links de A28 op en ik reed naar de A1. Doodeng!
En oh ja, rechts achter me bleef de lullo in stationwagen die ik aan het inhalen was gas bijgeven want stel je voor dat iemand je voorbijkomt.

Nu raden wie van de twee de Pool was :')
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_111570350
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:47 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Het jammere hieraan vind ik toch wel dat je er blijkbaar niet van leert.
vertel me, wat moet ik hieruit leren? :)
pi_111570404
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 10:21 schreef resque het volgende:

[..]

vertel me, wat moet ik hieruit leren? :)
Dat je niet als een trage slak op de linkerrijstrook moet rijden en andere mensen niet op moet houden, dat leek me ondertussen toch wel duidelijk.
pi_111570806
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 10:23 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat je niet als een trage slak op de linkerrijstrook moet rijden en andere mensen niet op moet houden, dat leek me ondertussen toch wel duidelijk.
trage slak... 10 kilometer zachter dan de max snelheid... overdrijven is ook een vak zeg! volgens mij ben jij zo'n baas die overal stoer 150 rijdt ofzo.... :')
  dinsdag 15 mei 2012 @ 10:42:47 #237
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_111570959
Mede door dat geduw op de linkerbaan en gefrustreerd gedrag in het verkeer staan er dagelijks files door ongelukken. Dan hinder je pas veel mensen.

Zoals gezegd, ik kan me best voorstellen dat je het liefst vrij baan hebt op de linkerstrook, maar dat is niet erg realistisch. Je hebt alleen jezelf ermee als je je daarover al laat opfokken.
pi_111570969
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 10:37 schreef resque het volgende:

[..]

trage slak... 10 kilometer zachter dan de max snelheid... overdrijven is ook een vak zeg! volgens mij ben jij zo'n baas die overal stoer 150 rijdt ofzo.... :')
Waarom is het nou zo moeilijk om toe te geven dat het misschien socialer is om even gas te geven als je gaat inhalen?
  dinsdag 15 mei 2012 @ 10:43:50 #239
273383 Nagelschaartje
Lijken wassen!
pi_111570983
Gisteren een flink stuk gereden rond de spits (zowaar geen files, maar wel druk) en mijn irritatie/verwondering was wel het paniekvoetbal dat automobilisten doen als het een beetje druk is. Snel naar links o nee rechts gaat sneller terug naar links o kut ik moet er hier af snel naar rechts shit die auto hiervoor rijd langzamer remmen he de auto gaat weer weg snel gas erbij fuck nu moet ik weer remmen (zo zonder komma's, dat was het gevoel dat ik erbij kreeg). Ondertussen bleef ik rechts 90-100 rijden met de stroom mee en schoten die lui echt niet meer op dan ik.

En in navolging van de vorige berichten, wat ik echt irritant vond waren mensen die hun snelheid niet aanpassen aan het overige verkeer als ze inhalen. Als jij 100 wil rijden waar je 120 mag moet jij dat weten, maar blijf dan rechts. Als je in wil halen is dat ook prima, maar dan moet je je snelheid ook opvoeren. En dan hoef je echt geen 150 te gaan rijden, maar gewoon 120 moet toch minimaal kunnen, want je belemmert het andere verkeer gewoon. En in de meeste gevallen doen die mensen dat ook zonder richting aan te geven en rustig als je al behoorlijk dichtbij bent, zodat je het echt niet meer red met gas loslaten.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_111571008
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 10:42 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Mede door dat geduw op de linkerbaan en gefrustreerd gedrag in het verkeer staan er dagelijks files door ongelukken. Dan hinder je pas veel mensen.

Zoals gezegd, ik kan me best voorstellen dat je het liefst vrij baan hebt op de linkerstrook, maar dat is niet erg realistisch. Je hebt alleen jezelf ermee als je je daarover al laat opfokken.
Ja draai het even om. Als je de Vmax rijdt hoeft er geen geduw te zijn op de linkerbaan, die frusti's die met 150 aan komen zetten kan je weinig aan doen, maar mensen ophouden die de Vmax rijden is op zijn minst irritant en dat kan gefrustreerde reacties opleveren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')