2 of 3 keer in 12 jaar rijbewijs hebbenquote:Op maandag 14 mei 2012 14:47 schreef AldoTheApache het volgende:
hoe vaak hebben jullie wel eens een middelvinger opgestoken?
Ik snap je nog steeds niet volgens mijquote:Op maandag 14 mei 2012 14:46 schreef Matty___ het volgende:
[..]
sorry je begreep me verkeerd.![]()
met welke reden die ook 110 reed maakt niet uit want door het extra gas geven heeft die meer brandstof verbruikt en zou het relaxt rijden ook al niet meer kunnen
dus was die 120 gaan rijden was die even ver geweest
precies en als zijn argument zou zijn geweest dat die met 110 super veel brandstof zou besparen dan is dat argument ook kul omdat die extra gas bij gaf.quote:Op maandag 14 mei 2012 14:52 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik snap je nog steeds niet volgens mijmaar mij gaat het er gewoon om dat je met 110 gaat inhalen als je 120 mag en dan vervolgens stoïcijns 110 blijven rijden als je merkt dat er iemand aan komt die harder gaat. Dat vind ik gewoon asociaal.
En dan helemaal als je dan eindelijk ingehaald wordt ook nog opeens terugschakelen en dan alsnog volgas die ander voorbij, vind ik gewoon debiel gedrag.
Nooit. Ik ben geen tokkie.quote:Op maandag 14 mei 2012 14:47 schreef AldoTheApache het volgende:
hoe vaak hebben jullie wel eens een middelvinger opgestoken?
als op een 3 naar 2 baans snelweg in DE precies bij het ritsen een vrachtwagen gaat inhalen en jij bijna tegen de vangrail aanzit dan ga je ook je middelvinger opstekenquote:
Zo stond ik laatst vooraan te wachten vor het verkeerslicht, komt er een groep van 5 motorrijders aan en natuurlijk allemaal vooraal willen staan, want we zijn stoer en snel. Dus ik let er verdr maar niet zo op en wacht op het groene licht, wil ik wegrijden, staan die sjappies nog op elkaar te wachten. Had ik bijna zo'n grote band in mijn voorbumperquote:Op maandag 14 mei 2012 12:45 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wij zijn toch alweer bij het volgende stoplicht als de eerste auto zijn koppeling lost heeft
Ooooooh zo. Ja nu is het duidelijkerquote:Op maandag 14 mei 2012 14:55 schreef Matty___ het volgende:
[..]
precies en als zijn argument zou zijn geweest dat die met 110 super veel brandstof zou besparen dan is dat argument ook kul omdat die extra gas bij gaf.
nu duidelijker>?
Nooit. Als ik iets duidelijk wil maken duw ik wel op de toeter, doe ik groot licht aan of als het echt nodig is mistachterlicht.quote:Op maandag 14 mei 2012 14:47 schreef AldoTheApache het volgende:
hoe vaak hebben jullie wel eens een middelvinger opgestoken?
Kneuzen dus. Vast harleys, anders ducati's.quote:Op maandag 14 mei 2012 14:56 schreef error_404 het volgende:
[..]
Zo stond ik laatst vooraan te wachten vor het verkeerslicht, komt er een groep van 5 motorrijders aan en natuurlijk allemaal vooraal willen staan, want we zijn stoer en snel. Dus ik let er verdr maar niet zo op en wacht op het groene licht, wil ik wegrijden, staan die sjappies nog op elkaar te wachten. Had ik bijna zo'n grote band in mijn voorbumper
Toen maar even getoeterd, of ze een beetje door konden rijden, stelletje leernichten.
claxon tot nu toe maar 1x (en 100x als ik het weekend naar mijn ouders gaquote:Op maandag 14 mei 2012 15:06 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Nooit. Als ik iets duidelijk wil maken duw ik wel op de toeter, doe ik groot licht aan of als het echt nodig is mistachterlicht.
Dit ook al -tig keren meegemaakt, lig ik niet meer van wakker zuchtquote:Op maandag 14 mei 2012 15:12 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
claxon tot nu toe maar 1x (en 100x als ik het weekend naar mijn ouders ga) groot licht gebruik ik wel als ik bijv iemand voorrang verleen die het eigenlijk niet heeft. Mist achterlicht moet ik onthouden
tot nu toe 1x een middelvinger opgestoken,
het was erg druk op de snelweg, en een of andere lul komt zonder pijl ineens mijn rijbaan op waardoor ik vol op de rem moest![]()
Wel een x iemand af willen schieten. Ik had net 1 dag mijn rijbewijs ofzo, dus inschatten wanneer je de weg opgaat was moeilijkIk wil rechtsaf slaan, maar verleen iemand voorrang ik had haaientanden. Die slaat dan zomaar mijn straat in, zonder richting. Heb ik dus voor piet snot staan wachten
Die groene meuk?quote:Op maandag 14 mei 2012 15:17 schreef error_404 het volgende:
[..]
igg 3 Kawasaki's met bijpassend leren pakje en dito helm...
Dan zou ik toeteren en m'n grote licht even aanzetten. Misschien nog even m'n hoofd schudden als ik langs rij. Maar niet m'n middelvinger omhoog.quote:Op maandag 14 mei 2012 14:56 schreef Matty___ het volgende:
[..]
als op een 3 naar 2 baans snelweg in DE precies bij het ritsen een vrachtwagen gaat inhalen en jij bijna tegen de vangrail aanzit dan ga je ook je middelvinger opsteken
Dat gebeurd zovaak, valt me niet eens meer opquote:Op maandag 14 mei 2012 15:12 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
claxon tot nu toe maar 1x (en 100x als ik het weekend naar mijn ouders ga) groot licht gebruik ik wel als ik bijv iemand voorrang verleen die het eigenlijk niet heeft. Mist achterlicht moet ik onthouden
tot nu toe 1x een middelvinger opgestoken,
het was erg druk op de snelweg, en een of andere lul komt zonder pijl ineens mijn rijbaan op waardoor ik vol op de rem moest![]()
Wel een x iemand af willen schieten. Ik had net 1 dag mijn rijbewijs ofzo, dus inschatten wanneer je de weg opgaat was moeilijkIk wil rechtsaf slaan, maar verleen iemand voorrang ik had haaientanden. Die slaat dan zomaar mijn straat in, zonder richting. Heb ik dus voor piet snot staan wachten
Foto/video maken, kenteken opschrijven en de politie bellenquote:Op maandag 14 mei 2012 16:03 schreef Matty___ het volgende:
Tijdje terug reed ik door de stad en voor mij moeder met kinderen die net bij de mac zijn geweest. flikker dat mens heel de afval tijdens het rijden uit het raam in de trend van geen rotzooi in mijn auto.
lekker voorbeeld ben je dan
Waarschijnlijk ook hetzelfde type moeder dat tijdens het rijden naar alles en iedereen middelvingers opsteekt, tegen de voorruit scheldt en ondertussen haar kinderen niet in een gordel zet.quote:Op maandag 14 mei 2012 16:03 schreef Matty___ het volgende:
Tijdje terug reed ik door de stad en voor mij moeder met kinderen die net bij de mac zijn geweest. flikker dat mens heel de afval tijdens het rijden uit het raam in de trend van geen rotzooi in mijn auto.
lekker voorbeeld ben je dan
Gaan we bijdehand doen, met je grote bek, meneer de psychiater? Beetje zielige moeders zwart maken. Die heeft ook een bijstandsuitkering hoor! Moet je hier komen, ken je een klap op je muil krijgen!quote:Op maandag 14 mei 2012 16:35 schreef Ridocar het volgende:
Ja, zo kweekt men verkeersagressie. Jong geleerd....
En de politie die zegt van 'daar beginnen we niet aan'.quote:Op maandag 14 mei 2012 16:26 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Foto/video maken, kenteken opschrijven en de politie bellen
zou wel typisch bij een wijkagent kunnen worden ondergebracht lijkt me.quote:Op maandag 14 mei 2012 17:02 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
En de politie die zegt van 'daar beginnen we niet aan'.
ik mag graag vrachtwagenchauffeurs treiteren die het inhaalverbod negeren... Maar dat doe ik uitsluitend bij NL chauffeurs. Die oostblok criminelen zijn iets te onvoorspelbaar.quote:Op maandag 14 mei 2012 19:33 schreef kiwiko het volgende:
ik vraag me altijd af of asociale automobilisten ook zulke spierballen taal bezigen als ze het op moeten nemen tegen een hummer met russisch kenteken
held!quote:Op maandag 14 mei 2012 19:59 schreef OEM het volgende:
[..]
ik mag graag vrachtwagenchauffeurs treiteren die het inhaalverbod negeren... Maar dat doe ik uitsluitend bij NL chauffeurs. Die oostblok criminelen zijn iets te onvoorspelbaar.
Ik snap niet dat mensen dat überhaupt in hun hoofd halen, 1) je troep van je af smijten en 2) tijdens het rijden dingen uit de auto smijten. Ook zoiets: laatst stopte hier een vakantiebusje met een stuk of 5 snotneuzen voor de deur, staat er een kwartiertje en rijdt weg, vijf sets verpakkingen van de Mac op de stoep achterlatend. Als ik wist waar ze woonden was ik het goddomme even na komen brengen, rectaal. Hoe kom je erop!?quote:Op maandag 14 mei 2012 16:03 schreef Matty___ het volgende:
Tijdje terug reed ik door de stad en voor mij moeder met kinderen die net bij de mac zijn geweest. flikker dat mens heel de afval tijdens het rijden uit het raam in de trend van geen rotzooi in mijn auto.
lekker voorbeeld ben je dan
Nou ja zeg, dat is dus één van mijn grootste irritaties op de snelweg: mensen die bewust met een groot snelheidsverschil gaan inhalen. Waarom kun je niet ff door naar minstens 120 dan?quote:Op maandag 14 mei 2012 11:24 schreef resque het volgende:
vandaag lekker 110 op cruisecontrol waar ik 120 mocht. Ik haal rustig vrachtwagentjes in, was rustig.. komt er 1 of andere vw polo snel op me afgereden. Maar ik laat me niet opjagen, ik blijf lekker 110 rijden. Hij moest maar even wachten voordat ik naar rechts kon. Dus ik snel naar rechts voor die gozer, kijkt ie me aan, schud ie zo![]()
Toen had ik zoiets van, doe gewoon normaal eh... dus ik versnelling terug en er met volle snelheid voorbij! Dat zal hem leren!![]()
Te lui zijn om van de cruise control af te gaan.quote:Op maandag 14 mei 2012 21:29 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Waarom kun je niet ff door naar minstens 120 dan?
Dat klopt, maar dan moet ze niet eerst stoppen en op het moment dat ik ga parkeren ineens die hoerebak naar voren laten rollen. Dan staan we namelijk op elkaar te wachten en ik ben dan wel zo'n lul die hem op de handrem trekt en wacht tot ze opgesodemietert isquote:Op zaterdag 12 mei 2012 12:47 schreef t0sti het volgende:
[..]
Ik wil niet wijs doen ofzo, maar zij had gewoon voorrang
Oh, wat voor auto rijd jij? Doe dat dan even als ik zwaar beladen ben, dan laat ik het even op een aanrijding uitlopen.quote:Op maandag 14 mei 2012 19:59 schreef OEM het volgende:
[..]
ik mag graag vrachtwagenchauffeurs treiteren die het inhaalverbod negeren... Maar dat doe ik uitsluitend bij NL chauffeurs. Die oostblok criminelen zijn iets te onvoorspelbaar.
Jij kan ook gewoon ruimte voor haar maken dan dus. Ergens heeft ze ook nog gewoon een punt met d'r actie. Want jij kan ook gewoon opsodemieteren en haar erlangs laten en daarna gaan inparkeren.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:00 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dan moet ze niet eerst stoppen en op het moment dat ik ga parkeren ineens die hoerebak naar voren laten rollen. Dan staan we namelijk op elkaar te wachten en ik ben dan wel zo'n lul die hem op de handrem trekt en wacht tot ze opgesodemietert is
Als je 110 rijdt waar je 120 mag is het nog zo vreemd als er iemand snel op je afkomt. Normale reactie van die gast in die polo, zeer merkwaardige actie van jou.quote:Op maandag 14 mei 2012 11:24 schreef resque het volgende:
vandaag lekker 110 op cruisecontrol waar ik 120 mocht. Ik haal rustig vrachtwagentjes in, was rustig.. komt er 1 of andere vw polo snel op me afgereden. Maar ik laat me niet opjagen, ik blijf lekker 110 rijden. Hij moest maar even wachten voordat ik naar rechts kon. Dus ik snel naar rechts voor die gozer, kijkt ie me aan, schud ie zo![]()
Toen had ik zoiets van, doe gewoon normaal eh... dus ik versnelling terug en er met volle snelheid voorbij! Dat zal hem leren!![]()
Tsja, wat is wijsheid in zo'n geval. Ik zou zeggen, als je de doorstroming niet belemmert bij drukte, blijf dan gewoon 110 rijden, achteropkomend verkeer kan best een beetje geduld uitoefenen. Ik kan me wel voorstellen dat dit in de drukte minder wordt gewaardeerd. En dat hoofdschudden, lekker negeren, wat heb je eraan.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:18 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als je 110 rijdt waar je 120 mag is het nog zo vreemd als er iemand snel op je afkomt. Normale reactie van die gast in die polo, zeer merkwaardige actie van jou.
Internetheld!quote:Op maandag 14 mei 2012 22:15 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Oh, wat voor auto rijd jij? Doe dat dan even als ik zwaar beladen ben, dan laat ik het even op een aanrijding uitlopen.
Tsja ik vind het ook gewoon zwaar kut als iemand 110 op de linkerbaan rijdt als het ook anders kan. Dus ik snap die reactie van die Polo heel goed.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:29 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Tsja, wat is wijsheid in zo'n geval. Ik zou zeggen, als je de doorstroming niet belemmert bij drukte, blijf dan gewoon 110 rijden, achteropkomend verkeer kan best een beetje geduld uitoefenen. Ik kan me wel voorstellen dat dit in de drukte minder wordt gewaardeerd. En dat hoofdschudden, lekker negeren, wat heb je eraan.
Ik rijd regelmatig lange stukke snelweg achter elkaar en dan is 110 vaak wel een prettig tempo. Ik versnel alleen bij inhalen als het dicht dreigt te slibben. Van die drukkers die met 150+ achterop komen stormen wachten maar lekker. Zeker als ze klem zitten tussen de grootlichthendel. Het is allemaal actie-reactie he.
Als hij 110 op de teller rijdt en degene die achterop 130 op de teller dan kom je al snel over 'drukker'. Feit is dat hij traag inhaalt wat frustatie kan opleveren bij het achterop komende verkeer. Dat hoofdschudden is een (naar mijn mening alleszins redelijke) manier om aan te duiden dat hij de volgende keer wat meer gas moet geven tijdens het inhalen.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:29 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Tsja, wat is wijsheid in zo'n geval. Ik zou zeggen, als je de doorstroming niet belemmert bij drukte, blijf dan gewoon 110 rijden, achteropkomend verkeer kan best een beetje geduld uitoefenen. Ik kan me wel voorstellen dat dit in de drukte minder wordt gewaardeerd. En dat hoofdschudden, lekker negeren, wat heb je eraan.
Ik rijd regelmatig lange stukke snelweg achter elkaar en dan is 110 vaak wel een prettig tempo. Ik versnel alleen bij inhalen als het dicht dreigt te slibben. Van die drukkers die met 150+ achterop komen stormen wachten maar lekker. Zeker als ze klem zitten tussen de grootlichthendel. Het is allemaal actie-reactie he.
Ach, dat verschil in snelheid kost de achterligger een paar seconden extra. Waar gaat het over.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:32 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als hij 110 op de teller rijdt en degene die achterop 130 op de teller dan kom je al snel over 'drukker'. Feit is dat hij traag inhaalt wat frustatie kan opleveren bij het achterop komende verkeer. Dat hoofdschudden is een (naar mijn mening alleszins redelijke) manier om aan te duiden dat hij de volgende keer wat meer gas moet geven tijdens het inhalen.
Het gaat erover dat het irritant is als je iemand inhaalt met een snelheid die onder het maximum ligt en daardoor het achterop komende verkeer hindert.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:47 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Ach, dat verschil in snelheid kost de achterligger een paar seconden extra. Waar gaat het over.
Ik begrijp je punt wel hoor, maar als het niet erg druk is vind ik het niet zozeer hinderen. Waarom zou de relaxte rijder zich moeten aanpassen aan de opgefokte rijder in plaats van andersom? Het is immers een maximumsnelheid, geen verplichte snelheid. Daarbij zijn er legio weggebruikers die met een snelheid ruim boven het maximum komen aansuizen en het dan vanzelfsprekend vinden dat het klootjesvolk wel even wiebert.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:49 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het gaat erover dat het irritant is als je iemand inhaalt met een snelheid die onder het maximum ligt en daardoor het achterop komende verkeer hindert.
Psychologisch belangrijke secondes.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:47 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Ach, dat verschil in snelheid kost de achterligger een paar seconden extra. Waar gaat het over.
Dat is het voornamelijk. Op eneene autorit van een uur of twee, deur tot deur en voornamelijk 120-snelweg kost het 100 ipv 120 gemiddeld rijden me een kwartier. Daarmee kom ik veel relaxter aan en heb ik behoorlijk wat brandstof bespaard. Voor mij is dat doorslaggevend. Ik snap ook dat dat niet voor iedereen geldt.quote:
Als iemand met de maximumsnelheid aan komt rijden maakt het nog geen opgefokte rijder. Dat is nou precies mijn punt, die pipo rijdt daar 110 en klaagt dat mensen hard naderen, dat is nogal logisch aangezien het verschil in snelheid op kan lopen tot bijna 20 km per uur.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:52 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Ik begrijp je nut wel hoor, maar als het niet erg druk is vind ik het niet zozeer hinderen. Waarom zou de relaxte rijder zich moeten aanpassen aan de opgefokte rijder in plaats van andersom? Het is immers een maximumsnelheid, geen verplichte snelheid. Daarbij zijn er legio weggebruikers die met een snelheid ruim boven het maximum komen aansuizen en het dan vanzelfsprekend vinden dat het klootjesvolk wel even wiebert.
Daarbij is het voor mij geen enorm punt van ergernis hoor, lat dat wel wezen. Ik verbaas me over het algemeen hoe netjes de meeste weggebruikers eigenlijk rijden.
Dergelijke situaties worden overigens heel vaak veroorzaakt door een andere medeweggebruiker. Driebaans snelweg, in het midden rijdt iemand 105 (rechterrijbaan leeg), een ander met 110 gaat hem inhalen op de linkerrijbaan, waardoor de volgende die "gewoon" 120 rijdt moet wachten. Dan kan je natuurlijk geirriteerd raken op de persoon die met 110 inhaalt, maar ik irriteet me dan altijd mateloos aan de persoon die in het midden sukkelt met 105. Als die nou gewoon opsodemieterd naar rechts dan rijdt de tweede op de middelste rijbaan en kan de derde met 120 gewoon links inhalen.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:32 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als hij 110 op de teller rijdt en degene die achterop 130 op de teller dan kom je al snel over 'drukker'. Feit is dat hij traag inhaalt wat frustatie kan opleveren bij het achterop komende verkeer. Dat hoofdschudden is een (naar mijn mening alleszins redelijke) manier om aan te duiden dat hij de volgende keer wat meer gas moet geven tijdens het inhalen.
Het gaat mij niet eens om de snelheidswinst, het gaat mij er meer om dat ik zo'n situatie zelf onnodig moet remmen en weer gas moet geven, dat is pas zonde voor het verbruik.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:55 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Dat is het voornamelijk. Op eneene autorit van een uur of twee, deur tot deur en voornamelijk 120-snelweg kost het 100 ipv 120 gemiddeld rijden me een kwartier. Daarmee kom ik veel relaxter aan en heb ik behoorlijk wat brandstof bespaard. Voor mij is dat doorslaggevend. Ik snap ook dat dat niet voor iedereen geldt.
Als je anticipeert hoef je niet te remmen. En zoals gezegd, ik vind het geen hinderen. Verschil van perspectief. Als ik een keer wil doorrijden ben ik het wel met je eensquote:Op maandag 14 mei 2012 22:56 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het gaat mij niet eens om de snelheidswinst, het gaat mij er meer om dat ik zo'n situatie zelf onnodig moet remmen en weer gas moet geven, dat is pas zonde voor het verbruik.
Mja idd. Voor mij is het tijdwinstgevoel doorslaggevend. Dat het iets meer kost of dat ik er mss opgefokt van word( of dat anderen mij zo vinden rijden) vind ik niet zo erg.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:55 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Dat is het voornamelijk. Op eneene autorit van een uur of twee, deur tot deur en voornamelijk 120-snelweg kost het 100 ipv 120 gemiddeld rijden me een kwartier. Daarmee kom ik veel relaxter aan en heb ik behoorlijk wat brandstof bespaard. Voor mij is dat doorslaggevend. Ik snap ook dat dat niet voor iedereen geldt.
Laten we daar maar niet over beginnen inderdaadquote:Op maandag 14 mei 2012 22:55 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dergelijke situaties worden overigens heel vaak veroorzaakt door een andere medeweggebruiker. Driebaans snelweg, in het midden rijdt iemand 105 (rechterrijbaan leeg), een ander met 110 gaat hem inhalen op de linkerrijbaan, waardoor de volgende die "gewoon" 120 rijdt moet wachten. Dan kan je natuurlijk geirriteerd raken op de persoon die met 110 inhaalt, maar ik irriteet me dan altijd mateloos aan de persoon die in het midden sukkelt met 105. Als die nou gewoon opsodemieterd naar rechts dan rijdt de tweede op de middelste rijbaan en kan de derde met 120 gewoon links inhalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |